abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44360191
Vervolgtopic van Weg met die SUV's!

Stikt ervan tegenwoordig, van die a-sociale, stinkende, decadente bakken die meer op halve tanks lijken dan op personenauto's......

Ik erger me steeds meer aan...

Wat drijft een mensenziel in vredesnaam om zo'n ding aan te schaffen die oorspronkelijk bedoeld is voor onverharde wegen.......Ze stinken, ze zijn slecht voor het milieu, superonhandig in de stad en bovenal zijn ze voor DE ANDER superonveilig....

Mensen die zo'n ding aanschaffen/rijden zijn:

1 Patsers: zo van ik wil de grootste, en willen maar graag laten zien hoe ver ze het geschopt hebben.... Pronken dus. Knap zielig als je identiteit aan de auto moet ontlenen. Het zijn kennelijk zwakke persoonlijkheden. Eigenlijk zielige mensen dus...

2 a-sociaal1: ze denken allen aan de veiligheid van zichzelf; en dat het voor anderen onveiliger wordt interesseert ze kennelijk niet...
3 a-sociaal2: het milieu kan ze blijkbaar niets schelen......Zeker in de stad is het gewoon dringend ongewenst...

Je zou hopen dat overheid de belastingen op dergelijk auto's zo fors gaat verhogen dat mensen weer in \"normale\" auto's gaan rijden....

Verbieden van SUV's zou overigens nog beter zijn.....

Ergert u ook, meld het dan hier....
pi_44360262
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:10 schreef Klonk het volgende:

[..]

laat iedereen toch doen waar hij of zij zin in heeft, we worden al dood betutteld en dan zal de overheid mij ook nog gaan vertellen wat ik wel en niet mag rijden, kom op zeg.
Je hebt dus geen goede reden om zo'n ding te rijden behalve dat je het mooi vind? Zo'n ding heeft een functie en die wordt door het gros niet benut. Het is hetzelfde als mensen die hele dag op sportschoenen rondlopen maar niet aan sport doen. Ik snap die mensen niet goed...
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:17:28 #3
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44360329
Wat een kulargumenten, maar ik lees weer vrolijk mee.

Wees blij dat de pickups het slecht doen in Nederland, dan zou je pas echt je borst kunnen natmaken.

Een Ford F350 is niet echt mooi, rijdt wel prima. Nissan Titan trouwens ook.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44360500
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je hebt dus geen goede reden om zo'n ding te rijden behalve dat je het mooi vind? Zo'n ding heeft een functie en die wordt door het gros niet benut. Het is hetzelfde als mensen die hele dag op sportschoenen rondlopen maar niet aan sport doen. Ik snap die mensen niet goed...
na het zuur, komt saaiheid.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44360511
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vervolgtopic van

Stikt ervan tegenwoordig, van die a-sociale, stinkende, decadente bakken die meer op halve tanks lijken dan op personenauto's......

Ik erger me steeds meer aan...

Wat drijft een mensenziel in vredesnaam om zo'n ding aan te schaffen die oorspronkelijk bedoeld is voor onverharde wegen.......Ze stinken, ze zijn slecht voor het milieu, superonhandig in de stad en bovenal zijn ze voor DE ANDER superonveilig....

Mensen die zo'n ding aanschaffen/rijden zijn:

1 Patsers: zo van ik wil de grootste, en willen maar graag laten zien hoe ver ze het geschopt hebben.... Pronken dus. Knap zielig als je identiteit aan de auto moet ontlenen. Het zijn kennelijk zwakke persoonlijkheden. Eigenlijk zielige mensen dus...

2 a-sociaal1: ze denken allen aan de veiligheid van zichzelf; en dat het voor anderen onveiliger wordt interesseert ze kennelijk niet...
3 a-sociaal2: het milieu kan ze blijkbaar niets schelen......Zeker in de stad is het gewoon dringend ongewenst...

Je zou hopen dat overheid de belastingen op dergelijk auto's zo fors gaat verhogen dat mensen weer in "normale" auto's gaan rijden....

Verbieden van SUV's zou overigens nog beter zijn.....

Ergert u ook, meld het dan hier....
Ze stinken ? Daarom afschaffen ? Schaf dan direct al die oude klassieke wagens ook maar af! Die maken fucking herrie EN! stinken.

Wat is er mis met patserigheid? Stel je bent directeur van een bedrijf, je hebt het goed en verschopt in het leven qua zaken doen. Je moet een voorbeeld wezen voor je werknemers. En dan kom je daar in een kut eend aan rijden bij je werk ?

En wat is er mis met het idee van .. ik wil de grootste ? RESPECTEER IEMANDS KEUZE AUB DANKUWEL

Ze zijn asociaal ? Omdat ze alleen aan de veiligheid van zich zelf denken ipv anderen ? Een SUV heeft uitstraling, die zie je zo aan komen van verre zelfs. Ik zie het probleem niet. Tuurlijk is het voor de bestuurder veiliger een SUV te reiden dan een half brakke oude verotte kut renault. De bestuurder wenst veiligheid, wie ben jij dan om dat van hem weg te halen? en te bekritiseren?

En milieu ? Zoals gezegd flikker dan direct al die oude klassieke zuipschuiten ook maar weg!

ik ben btw ook tegen SUV'S en da's maar om 1 reden, ze zuipen te veel benzine t.o.v andere dure mooie auto's. We moeten zuinig op benzine zijn En er zijn genoeg andere alternatieven voor suv's. Dus van mij mogen ze ook weg.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_44360585
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ze stinken ? Daarom afschaffen ? Schaf dan direct al die oude klassieke wagens ook maar af! Die maken fucking herrie EN! stinken.

Wat is er mis met patserigheid? Stel je bent directeur van een bedrijf, je hebt het goed en verschopt in het leven qua zaken doen. Je moet een voorbeeld wezen voor je werknemers. En dan kom je daar in een kut eend aan rijden bij je werk ?

En wat is er mis met het idee van .. ik wil de grootste ? RESPECTEER IEMANDS KEUZE AUB DANKUWEL

Ze zijn asociaal ? Omdat ze alleen aan de veiligheid van zich zelf denken ipv anderen ? Een SUV heeft uitstraling, die zie je zo aan komen van verre zelfs. Ik zie het probleem niet. Tuurlijk is het voor de bestuurder veiliger een SUV te reiden dan een half brakke oude verotte kut renault. De bestuurder wenst veiligheid, wie ben jij dan om dat van hem weg te halen? en te bekritiseren?

En milieu ? Zoals gezegd flikker dan direct al die oude klassieke zuipschuiten ook maar weg!

ik ben btw ook tegen SUV'S en da's maar om 1 reden, ze zuipen te veel benzine t.o.v andere dure mooie auto's. We moeten zuinig op benzine zijn En er zijn genoeg andere alternatieven voor suv's. Dus van mij mogen ze ook weg.
Daarom hebben wij ze op diesel
pi_44360672
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

na het zuur, komt saaiheid.
Dat is niks nieuws. Alle middenklasse auto's van welk merk dan ook lijken tegenwoordig op elkaar. In de jaren 80 en 90 was dat echt vreselijk. Gelukkig zijn er dan nu wel een paar aardige modellen op de markt, maar zo stijlvol als vroeger wordt het niet meer. Maar goed, ik zou daar niet mee mogen zitten, want ik prefeer functionaliteit boven schoonheid
pi_44360796
Suc6 mag je vieren volgens mij.
Ik vind ze niet mooi maar zou er best in willen rijden als ik ze kon betalen
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:29:22 #9
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_44360797
Kan dit topic niet naar de klaagbaak, de ingezonden brieven in de Volkskrant of een ander zuur moeras?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:31:41 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44360886
EchtGaaf je vader en moeder zullen je vast een hele lieve knul vinden, maar ik persoonlijk vind je een vraagontwijkende lul die alleen maar met non argumenten aankomt.

Ik zou zeggen, ga eens een flinke wandeling maken en zoek een hoge brug op
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44360991
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je hebt dus geen goede reden om zo'n ding te rijden behalve dat je het mooi vind?
Lijkt me een prima reden eerlijk gezegd.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44361055
De enige echte asocialen zijn mensen die anderen hun mening willen opdringen.
Zo vind ik vind SUV's lelijk en lomp dus moet het maar verboden worden
Ik vind dat auto's te zwaar zijn tegenwoordig (wat ik overigens ook vindt maar dat terzijde) dus verbieden we alles maar boven een bepaald gewicht
Ik vind dat roken ongezond is dus moet het maar verboden worden
Ik vind dat een groot huis niet kan omdat we te weinig bouwgrond hebben dus moet iedereen maar in een flat wonen
Ik vind dat vlees eten niet lief is voor dieren dus moet er maar belasting op komen of verboden worden

Zie je het woordje wat vaak terugkomt in deze zinnetjes? het woordje IK
en het woordje IK impliceert een egoistische en fascistische houding.

We leven nog altijd in een vrij land, en aangezien SUV's , hoe lelijk ook, gewoon toegelaten zijn op de nederlandse wegen zijn mensen vrij om ze aan te schaffen. Iedereen heeft nou eenmaal een andere smaak. Ik vind opels niet mooi, alle opels dan maar verbieden?

En zolang onze overheid nog zo ongeveer alle alternatieven voor benzine en diesel uit alle macht tegen probeert te houden vind ik het ook erg hypocriet om het milieuargument erbij te halen.

Overigens is mijn vraag nog niet beantwoord :

welke auto rijdt de TS zelf?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:36:24 #13
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_44361066
Ik vind nog meer belasting op een SUV een te simpel idee. Mensen die een SUV kunnen kopen, kunnen ook wel meer belasting veroorloven. Korting op zuinige auto's wordt al gegeven en dat helpt ook niet.

Feit is dat veel mensen een SUV kopen omdat ze het kunnen, ze zijn exclusiever, duurder en groter. Zuinige auto's hebben die status niet en zijn dus minder interessant, ook voor de mensen waarbij een zuinige auto wel in bereik ligt.

Wat vinden veel mensen belangrijk aan een auto; veiligheid, snelheid, hoe de auto eruit ziet, wat voor auto de buurman heeft en dan pas ergens hoe zuinig de auto is. Wil je minder mensen in een SUV moet je wat aan de status doen, zoals bijvoorbeeld men doet bij roken. Constant de boodschap roken is slecht en je maakt van rokers een paria. Constant de boodschap dat "aso"bakken slecht zijn en mensen zullen sneller gaan voor een zuinige auto.

Mijn man rijdt overigens in een "aso"bak en ik denk niet dat iets hem er vanaf zal houden behalve het directe vergaan van de wereld. En ik denk dat heel veel mensen deze insteek zullen houden, de enige optie voor zulke mensen is SUV's zuiniger maken of ze te verbieden, maar dat laatste lukt voorlopig niet en het zou in mijn ogen geen streven moeten zijn, want je haalt er het probleem niet mee weg, je haalt enkel een symptoom weg. Maar dat wordt een hele andere discussie.
pi_44361071
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Naast "noodzaak" de belangrijkste reden om een auto aan te schaffen
pi_44361080
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Tja, men moet dan sowieso niet verwonderd zijn over de beperkingen en kosten. Helaas gaan mensen dan zeuren. Rijke mensen die zeuren.
pi_44361101
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:31 schreef Klonk het volgende:
EchtGaaf je vader en moeder zullen je vast een hele lieve knul vinden, maar ik persoonlijk vind je een vraagontwijkende lul die alleen maar met non argumenten aankomt.

En jij vindt jezelf echt wel een fatsoenlijk mens?: gelet op wat je hier uitkraamt....

Ga je mond spoelen!
pi_44361145
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Tja, men moet dan sowieso niet verwonderd zijn over de beperkingen en kosten. Helaas gaan mensen dan zeuren. Rijke mensen die zeuren.
Welke beperkingen?

En alle auto's hebben kosten, als je geluk hebt, de éen wat minder dan de andere.
pi_44361160
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En jij vindt jezelf echt wel een fatsoenlijk mens?: gelet op wat je hier uitkraamt....

Ga je mond spoelen!
Pas op, ik zou niet spotten met autofanaten. Je weet hoe ze bij de tuftufclub zijn hé?
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:39:13 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44361166
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ga je mond spoelen!
wat zeg ik dan, ik vind je een lul, als je dat vervelend vind dan vind ik je wel een mannelijk geslachtsorgaan

en wat is er mis met een hoge brug, heb je mooie verre uitzichten die jou mischien wel uit je uitermate bomenknuffelende beperkte gedachtenwereld willen bevrijden
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44361169
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Tja, men moet dan sowieso niet verwonderd zijn over de beperkingen en kosten.
De reële beperkingen en kosten niet. Strafmatig "progressieve" belasting omdat iemand het in zijn hoofd heeft gehaald wel even te bepalen wat jij nodig hebt valt voor mij niet onder reëel.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44361208
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:38 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Welke beperkingen?

En alle auto's hebben kosten, als je geluk hebt, de éen wat minder dan de andere.
Parkeerbeperkingen in steden bijvoorbeeld. Dat je er langer over doet om hem schoon te krijgen

sorry, ik word melig geloof ik
pi_44361238
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:31 schreef Klonk het volgende:

Oi, hou de discussie eens netjes Klonk .
Hij mag lekker in een SUV de hoge brug overrijden.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:40:50 #23
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_44361241
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Parkeerbeperkingen in steden bijvoorbeeld. Dat je er langer over doet om hem schoon te krijgen

sorry, ik word melig geloof ik
Parkeerproblemen heb je er niet echt mee hoor. Een smart zal geheid in alle plaatjes kunnen en een SUV niet, maar ik heb nog nooit parkeerproblemen gehad met de auto.
pi_44361264
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

De reële beperkingen en kosten niet. Strafmatig "progressieve" belasting omdat iemand het in zijn hoofd heeft gehaald wel even te bepalen wat jij nodig hebt valt voor mij niet onder reëel.
Nee hoor, je moet mijn persoonlijke mening over functonaliteit niet verwarren met het milieuaspect. Hier zou moeten gelden: de vervuiler betaalt.
pi_44361272
Ik snap de ophef niet zo, eerlijk gezegd. Het is gewoon een oerlelijk modeverschijnsel dat vanzelf weer overwaait. Nu is het hip om zo'n lelijke bak te rijden, maar dat verandert vanzelf weer. Als ik zo'n gedrocht had aangeschaft, zou ik geleidelijk gaan nadenken over verkoop. Nu levert het nog wat op, als je een poosje wacht raak je die gevaartes aan de straatstenen niet meer kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')