Mooi.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:27 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat het zo'n leuk plaatje is
maar wat gebeurt er dan precies? Vooral Oostenwind? Of juist uit het noorden?quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:42 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Dit is dus een Omegemonster![]()
lijkt net een penisquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:42 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
doorzet? De winter moet eerst nog beginnenquote:Op zaterdag 9 december 2006 19:31 schreef Webcrowler het volgende:
ffies een tvp van mij!
Ben erg benieuwd of die winter door zet!! Lekker ijskoud met de kerstdagen!
als dít doorzet moet ik m'n zwemkleding tevoorschijn halenquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
doorzet? De winter moet eerst nog beginnen.
Ik doelde eigenlijk meer of die omega doorzetquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
doorzet? De winter moet eerst nog beginnen.
januari 1985, dat was even winter zegquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:42 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Ziet er nog niet naar uit. Maar het is nog ver dus je weet 't niet.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:55 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer of die omega doorzetBeetje krom geschreven
Strooien ze sneeuw?quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:25 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Net de eerste strooiwagens alweer gezien.![]()
Heldquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:42 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
O ja? Doe eens een foto maken de volgende keer.. ik geloof er niets van namelijkquote:Op zondag 10 december 2006 14:37 schreef -skippybal- het volgende:
Gister ook hier strooiwagens gezien.
piekje?quote:Op zondag 10 december 2006 17:23 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Spannend na dat piekje
quote:Op zondag 10 december 2006 19:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Mocht dit uitkomenBBQ met kerst
Id maargoed vorig jaar waren er kaarten die eerst 12 graden aangaven en daarna -10quote:Op zondag 10 december 2006 19:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Mocht dit uitkomenBBQ met kerst
Ach, GFS laat toch ook zoiets zien. Eerst een ff "noodelijke" stroming en daarna langzaam weer westelijker...quote:Op zondag 10 december 2006 20:43 schreef -skippybal- het volgende:
GFS is kut ja. EC daarintegen...
[afbeelding]
Ik mailen??quote:Gebruiker geweigerd
Uw gebruikersnaam is geweigerd Als u het niet eens hiermee bent kunt u ons emailen
quote:Gebruiker verwijderd uit groep
gnagnagnaquote:Pagina is aangepast
Nee hoor, dat denk ik ook..quote:Op maandag 11 december 2006 05:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Joh, voor de lol verder kijken, trek je er niet zo van aan....iedereen verwacht kouder weer, maar blijkbaar ben ik de enige die denkt dat dit warme weer tot de kerst volhoudmaar goed we zullen zien
Actueel: droog en behoorlijke wind
Mwoah, de ijsdagen tijdens kerst zijn de laatste 25 jaar volgens mij ook op één hand te tellen....quote:Op maandag 11 december 2006 08:11 schreef Erik_84 het volgende:
Toch is het langzaam kouder aan het worden.. Een witte kerst is erg ver weg, maar kerst hoort minimaal vriezend koud te zijn
Je moet toch wat. Van binnen kou binnen betrouwbare termijn is nog geen sprake geweest. Dan maar wat verder vooruit kijken.quote:Op maandag 11 december 2006 02:28 schreef indahnesia.com het volgende:
Zijn er nog mensen die minder dan 10 dagen vooruit kijken of moet ik daarvoor een nieuw topic starten?
Grapjequote:Op maandag 11 december 2006 15:14 schreef indahnesia.com het volgende:
jah, hier vieren we het gewoon goed.. 14 graden dan..
nou ja, ik kan hier ook wel een gooi doen naar het weer op de 20e decemberquote:Op maandag 11 december 2006 15:14 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Je moet toch wat. Van binnen kou binnen betrouwbare termijn is nog geen sprake geweest. Dan maar wat verder vooruit kijken.
PS. de 19e is binne 10 dagen.
PS2. Mospos hierboven was ik ook, irri broertje.
Kijk naar het ensemble. Niet echt veel members geven winter aan. Maar er blijft hoop.quote:Op maandag 11 december 2006 22:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
komt die omega er nog aan?
quote:Op maandag 11 december 2006 14:50 schreef indahnesia.com het volgende:
warme kerst van 14 dagen is volgens mij net zo'n grote uitzondering als een hele koude, dat is op zich ook wel het vermelden waard natuurlijk.
Ja, toen werd het 's nachts zelfs even onder de vijf graden hequote:Op maandag 11 december 2006 14:32 schreef Evil-Cherry het volgende:
Laatste keer dat het echt lekker koud was met kerst in De Bilt was in 2000.. :S
ooh, da's wel koud jaquote:Op dinsdag 12 december 2006 00:35 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ja, toen werd het 's nachts zelfs even onder de vijf graden he![]()
Winters in Nederland=![]()
Uit een FOK!-huwelijk! Wat gaaaaaaaaaaaaaaaafffffquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:18 schreef E.T. het volgende:
Ergens tussen volgende week maandag en begin januari moet ik bevallen.. I
Mijn oma zat toevallig te vertellen zondag, dat toen mijn oom werd geboren, er zeker 10 centimeter ijs lag.. Óveral!quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:18 schreef E.T. het volgende:
Ergens tussen volgende week maandag en begin januari moet ik bevallen.. Ik zie 't ff niet zitten om met weeen door een sneeuwstorm naar het ziekenhuis te moeten hoor!
Als de baby er is, mag de winter van mij losbarsten![]()
(en dat zou best grappig zijn.. toen de oudste net geboren was, had de kraamverzorgster ook elke dag last van ijzel en sneeuw op haar weg hiernaartoe.. (feb 2004))
Er zijn al een boel fok-kindjes hoorquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:53 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Uit een FOK!-huwelijk! Wat gaaaaaaaaaaaaaaaafffff![]()
![]()
![]()
![]()
in warschau etc valt vandaag sneeuw terwijl er gister werd verwacht dat het 8 graden ging worden, zo zie je maar dat het weer snel kan om slaan zie ook 85 en 97 totaal onverwachtquote:Op dinsdag 12 december 2006 15:09 schreef i2Them2 het volgende:
Nieuwe ensembles. Vooral die 2 meter temperatuur is wel handig. En lijkt er dus op dat we nog geen winter hoeven te verwachten.
[afbeelding]
Volgens mij niet alleen voor Texelquote:Op dinsdag 12 december 2006 17:04 schreef Againzender het volgende:
Er komt een pittige bui op Texel afstormen zo te zien!
Weeeetikweetikweetik, maar blijft leuk!!quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:53 schreef E.T. het volgende:
[..]
Er zijn al een boel fok-kindjes hoor![]()
Voor ons is dit dus al het tweede fok-kindje.
Dat in duitsland klinkt erg koud!
Da's dan op een plek geweest waar geen officieel meetstation staat ofzoquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:12 schreef highway101 het volgende:
In zuid Duitsland was het wel vrij frisjes met -28,4°C vannacht
quote:Thule/Qanaq (14 m, Grönland) -24°
Constable Pynt (10 m, Grönland) -21°
Kangerlussuaq (Sdr. Stroem) (53 m, Grönland) -17°
Erzurum (1758 m, Türkei) -17°
Kars (1795 m, Türkei) -15°
Narssarssuaq (5 m, Grönland) -15°
Corvatsch (3299 m, Schweiz) -13°
Sonnblick (3111 m, Österreich) -13°
Kredarica (2515 m, Slowenien) -12°
Zugspitze (2962 m, Deutschland) -12°
Jakobshavn (31 m, Grönland) -12°
Jungfraujoch (3576 m, Schweiz) -11°
Lomnicky Stit (2635 m, Slowakei) -11°
Erzincan (1154 m, Türkei) -11°
Kayseri/Erkilet (1054 m, Türkei) -10°
Kulusuk Lufthavn (37 m, Grönland) -10°
Kasprowy Wierch (1989 m, Polen) -10°
Crni Vrh Mountain (1039 m, Serbien) -10°
Zou er wel een afdaling @ Garmisch Partenkirchen komen dit jaar?quote:Kempten/Durach (705 m) 18°
Oberstdorf (812 m) 18°
Landsberg (628 m) 17°
München/Stadt (535 m) 17°
Lechfeld (554 m) 17°
Garmisch-Partenkirchen (719 m) 17°
Hohenpeissenberg (986 m) 17°
Altenstadt (757 m) 17°
Chieming (553 m) 17°
Augsburg/Mühlhausen (477 m) 14°
Zwiesel (613 m) 14°
Weiden (439 m) 14°
München/Flughafen (447 m) 14°
Neuhütten/ Spessart (340 m) 13°
Nürnberg/Flughafen (318 m) 13°
Illesheim (347 m) 13°
Würzburg (272 m) 13°
Roth (386 m) 13°
Weißenburg (424 m) 12°
Ingolstadt (360 m) 12°
http://wetterstationen.meteomedia.de/messnetz/hitliste.htmlquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Da's dan op een plek geweest waar geen officieel meetstation staat ofzo. Hier staat ie iig niet tussen (lijst van laagste temperaturen van afgelopen nacht):
[..]
Niet in Eindhoven hequote:Op woensdag 13 december 2006 10:44 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ja man, Eindhoven gaat van de kaart![]()
zou je een beetje kunnen uitleggen wat hier zo goed aan is?quote:
Het klonk of Hi_flyer dacht dat je nog in Nederland zit.. Beetje een mislukt grapje, zeg maar..quote:
aah, niet goed gegaan idd..quote:Op woensdag 13 december 2006 12:12 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Het klonk of Hi_flyer dacht dat je nog in Nederland zit.. Beetje een mislukt grapje, zeg maar..
ik wacht ook altijd op de textuele commentaren voordat ik wat zegquote:Op woensdag 13 december 2006 11:48 schreef kepler het volgende:
[..]
zou je een beetje kunnen uitleggen wat hier zo goed aan is?
of is dat meer iets voor het weerforum dadelijk?
Ik vind het erg interessant, snap er alleen geen ruk vanquote:Op woensdag 13 december 2006 15:19 schreef -skippybal- het volgende:
n00bs![]()
Ik wacht ook op uitleg wat er nu zo bijzonder is aan die plaatjes. Staat op instorten binnen 12 uur...
eerste topic wat ik open in het nieuwe weerforum is Weer voor n00bsquote:Op woensdag 13 december 2006 15:19 schreef -skippybal- het volgende:
n00bs![]()
Ik wacht ook op uitleg wat er nu zo bijzonder is aan die plaatjes. Staat op instorten binnen 12 uur...
Doen!quote:Op woensdag 13 december 2006 15:21 schreef kepler het volgende:
[..]
eerste topic wat ik open in het nieuwe weerforum is Weer voor n00bs
ik vind het weer (voorspellen) superinteressant, maar ik heb van al die kaarten weinig/geen verstand
een speciaal topic daarvoor zou dan een goed idee zijnquote:Op woensdag 13 december 2006 11:48 schreef kepler het volgende:
[..]
zou je een beetje kunnen uitleggen wat hier zo goed aan is?
of is dat meer iets voor het weerforum dadelijk?
Doe maar! Maar inderdaad, in het nieuwe weerforum is een Centraal "hoe interpreteer ik kaarten" topic geen slecht ideequote:Op woensdag 13 december 2006 15:23 schreef -skippybal- het volgende:
Ik zal wel even kijken of ik een site kan vinden die het een beetje uitleggen. Gaat me zelf namelijk niet echt lukken.
Als je het eenmaal snapt lees je zo'n kaart in een seconde![]()
quote:Op woensdag 13 december 2006 15:23 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
een speciaal topic daarvoor zou dan een goed idee zijn![]()
hier staat een uitgebreide uitleg http://members.chello.nl/(...)ten%20macromedia.htm
de kaarten wat ik poste gaf aan dat er een kou inval kwam kort gezegt ..ach de kaarten zwabberen maar wat de ene keer geeft het warm weer aan en de andere keer weer koud , het weer gaat iig veranderen maar de details zijn nog onduidelijk
tof, bedanktquote:Op woensdag 13 december 2006 15:23 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
een speciaal topic daarvoor zou dan een goed idee zijn![]()
hier staat een uitgebreide uitleg http://members.chello.nl/(...)ten%20macromedia.htm
1 van de kaarten wat ik poste (2e)gaf aan dat er een kou inval kwam kort gezegt ..ach de kaarten zwabberen maar wat de ene keer geeft het warm weer aan en de andere keer weer koud , het weer gaat iig veranderen maar de details zijn nog onduidelijk
Ziet er idd nat uit. Wanneer heeft 't dan zo veel geregend. Is me niet echt opgevallen.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:17 schreef Big_Yin het volgende:
Het is een beetje nat hier
http://news.bbc.co.uk/1/h(...)_central/6175171.stm
net als in 1985quote:
quote:Op woensdag 13 december 2006 12:12 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Het klonk of Hi_flyer dacht dat je nog in Nederland zit.. Beetje een mislukt grapje, zeg maar..
ik heb helaas nooit het noordelicht gezien, als ik hier naar buiten kijk in Amsterdam is het bewolkt, dus als het er is zie ik het niet.....quote:Op woensdag 13 december 2006 23:52 schreef Asmodean het volgende:
Ik zag net ten oosten van Utrecht een paar keer een blauwe, groene en rode gloed. Eerst dacht ik aan een of andere disco ofzo, maar op de een of andere manier deed het me toch aan het noorderlicht denken. Even googelen, en ik kwam op deze site http://noorderlicht.komt.nl/ met oa deze zin:
Poollicht Alert
13 december 2006 22:05 CET door Roy Keeris
Morgennacht behoorlijke kans op noorderlicht!
Hallo allemaal, De grote zonnevlek op de zon leek even rustig, maar vanochtend produceerde hij alsnog een hele sterke zonnevlam. Omdat de vlek net iets rechts... [meer>>>]
iemand enig idee?
Ja idd, ze zijn behoorlijk vel!quote:Op woensdag 13 december 2006 23:48 schreef Againzender het volgende:
Euh, waar komen die enorme windvlagen hier opeens vandaan??
echt, toen ik het tikte was het zeer stevig, maar een minuut later was het wer rustigquote:Op donderdag 14 december 2006 00:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja idd, ze zijn behoorlijk vel!
dit jaar niet, en op gras kunnen ze ook van de schans af hoor....quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
En volgens mij zijn dit plekken waar in deze tijd van het jaar SNEEUW hoort te liggen. Nee, er waait nu een föhnwind:
[..]
Zou er wel een afdaling @ Garmisch Partenkirchen komen dit jaar?
Kortom, midden in een storm, even 5 min wind stil om ineens in alle kracht doorheen te blazen........vreemd.quote:3:00 Het werd even voor 5 min compleet stil. Ik zat mijn ogen uit te kijken... Deed het raam open en je hoorde lichterlijk niks meer. Na 5 min wilde ik het raam dicht doen… Tot ik op een gegeven moment wat hoorde in de verte. Het klonk als... nee dat kan niet... opeens zie ik in de verte lichtelijk een complete boom helemaal scheef hangen door de wind.
Dat zijn de hoeveelhedenquote:Op donderdag 14 december 2006 02:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Gisteren 73.5 mm neerslag gehad in een uur of 5, vandaag begint de dag met een vrijwel blauwe lucht en een zacht windje.
alles stond blank zeker ?quote:Op donderdag 14 december 2006 02:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Gisteren 73.5 mm neerslag gehad in een uur of 5, vandaag begint de dag met een vrijwel blauwe lucht en een zacht windje.
laten we het hopenquote:Op donderdag 14 december 2006 02:03 schreef i2Them2 het volgende:
Geen westelijke, maar noordoostelijke stroming![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus winters. Met kans op een ijsdag in het zuidosten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus geen regen, maar sneeuw![]()
[afbeelding]
Maar ja, het blijft nog ff weg. Als ziet et er nu we leuk uit![]()
Idd. Het zou qua druk juist het tegenovergestelde moeten wezenquote:Op donderdag 14 december 2006 02:08 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
laten we het hopen
beetje jammer dat de lageduk enorm is ten noorden van ons![]()
Nee, niet echt, de straat 25 meter verderop (ligt 0.5 meter lager dan voor de deur) stond blank, maar dat is altijd als het veel/hard regent. Er stond zo'n 25 cm, maar nog voordat het echt droog was, was dat ook al opgelost.quote:Op donderdag 14 december 2006 02:04 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat zijn de hoeveelhedenNog fotowaardige dingen gezien qua weer?
Nah, dat valt hier gelukkig wel mee. natuurlijk staat er op sommige plekken (flink wat) water, maar het is gewoon snel genoeg weg weer als het eenmaal wat minder hard gaat regenen.quote:
als het hier zou gebeuren dan heb je de poppen aan het dansenquote:Op donderdag 14 december 2006 02:19 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Nah, dat valt hier gelukkig wel mee. natuurlijk staat er op sommige plekken (flink wat) water, maar het is gewoon snel genoeg weg weer als het eenmaal wat minder hard gaat regenen.
Heb 't nog even opgezocht. Maar wij hebben in 2003 73 mm binnen een dik halfuur gehadquote:Op donderdag 14 december 2006 02:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Eerder die middag kwam er al een zeer zware bui voorbij met aadig wat onweer. Maar tijdens de wolkbreuk was het echt enorm donker, ookal was het rond 16:30 in de middag. Ook konden we aan de oost kant van het huis niet meer door de ramen heen kijken; alsof er tientalle tuinslangen op de ramen stonden gericht. Die bui trok trouwens van west naar oost. Er stond uiteindelijk zo'n 15 cm water in de straat. Ook waren vele sloten vol gestroomd met grond die van de akkers was gespoeld.quote:Zo kreeg Marknesse op 2 juni een wolkbreuk met liefst 115 mm (waarvan 73 mm in een uur).
Kan ik me ook nog wel herinneren.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Heb 't nog even opgezocht. Maar wij hebben in 2003 73 mm binnen een dik halfuur gehad.
[..]
Eerder die middag kwam er al een zeer zware bui voorbij met aadig wat onweer. Maar tijdens de wolkbreuk was het echt enorm donker, ookal was het rond 16:30 in de middag. Ook konden we aan de oost kant van het huis niet meer door de ramen heen kijken; alsof er tientalle tuinslangen op de ramen stonden gericht. Die bui trok trouwens van west naar oost. Er stond uiteindelijk zo'n 15 cm water in de straat. Ook waren vele sloten vol gestroomd met grond die van de akkers was gespoeld.
Zal kijken of er nog foto's zijn. Lijkt me echt super om nog een keer mee te maken
.
Weet trouwens iemand waar ik oude kaarten kan vinden? Zou die nog wel eens willen zien.
Zat je op 't Zuiderzee? Ik toen wel. Sinds dit jaar niet meer.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:08 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Kan ik me ook nog wel herinneren.
Wij waren die dag naar Six Flags geweest met onze klas en ik werd wat later bij school opgehaald.
Onderweg naar huis toch wel even medelijden gehad met diegenen die op de fiets naar huis gingen, die die enorme storbui over zich heen kregen.![]()
![]()
Bedankt.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:20 schreef -skippybal- het volgende:
Poollicht komt al om 19.30 las ik net ergens. Oh laat die bewolking even gaan optieven...
Oude kaarten kun je trouwens hier vinden![]()
Dan moet je HEEL snel hierheen komen en helpen blazen, want het zit potjedicht!quote:Op donderdag 14 december 2006 17:54 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik denk dat 't alleen in het zuidwestelijke deel van het land onbewolkt blijft.
Emelwerda.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:47 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zat je op 't Zuiderzee? Ik toen wel. Sinds dit jaar niet meer.
Idd. Die skippiebal had het er al over.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Geomagnetische storm komt op aarde af
Wah, dat zijn dus ernstig grote hoeveelheden.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Heb 't nog even opgezocht. Maar wij hebben in 2003 73 mm binnen een dik halfuur gehad.
[..]
Eerder die middag kwam er al een zeer zware bui voorbij met aadig wat onweer. Maar tijdens de wolkbreuk was het echt enorm donker, ookal was het rond 16:30 in de middag. Ook konden we aan de oost kant van het huis niet meer door de ramen heen kijken; alsof er tientalle tuinslangen op de ramen stonden gericht. Die bui trok trouwens van west naar oost. Er stond uiteindelijk zo'n 15 cm water in de straat. Ook waren vele sloten vol gestroomd met grond die van de akkers was gespoeld.
Zal kijken of er nog foto's zijn. Lijkt me echt super om nog een keer mee te maken
.
Weet trouwens iemand waar ik oude kaarten kan vinden? Zou die nog wel eens willen zien.
In het oosten was het iig grotendeels bewolktquote:Op donderdag 14 december 2006 17:54 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Bedankt.
Ik denk dat 't alleen in het zuidwestelijkeoostelijkdeel van het land onbewolkt blijft. Misschien later vannacht weer helder vanuit 't westen.
Nope pas in januariquote:Op vrijdag 15 december 2006 10:29 schreef indahnesia.com het volgende:
geen sneeuw?
Vorig jaar wel, dit jaar zie ik het niet meer gebeuren, misschien begin 2007.. Eerder nietquote:Op vrijdag 15 december 2006 11:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Tjah, zou tock kunnen in december?
Zelfs jíj hebt volgens mij meer kans op sneeuw dan wij!quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:29 schreef indahnesia.com het volgende:
geen sneeuw?
doe dat dan minstens correctquote:Op vrijdag 15 december 2006 11:15 schreef Daiha het volgende:
trugvintpost
Zon?! Het is hier hardstikke grijs!quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:07 schreef addie het volgende:
Ik heb de verwarming inmiddels uitgezet, de zon schijnt op het kantoor dus het werd bloedheet binnen
Hier nietquote:Op vrijdag 15 december 2006 12:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zon?! Het is hier hardstikke grijs!
Ligt eraan waar je woont; komt 's ochtends vanuit het noordwesten opzetten, en verdwijnt 's avonds in het zuidoosten. Het zou kunnen dat het de hele dag regent.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:04 schreef Party_P het volgende:
Morgen regen dus...Weet iemand ook wanneer we morgen dat regenfront ongeveer kunnen verwachten?
Op dit moment is het boven de Noordoostpolder nog erg bewolkt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:10 schreef i2Them2 het volgende:
Hier in Den Bosch is het zonnig. Dan zo met de trein door het o zo zonnige Arnhem. Dan nog hope dat 't thuis ook zonnig is.
Correctie, het begint nu vanuit het Zuiden op te klaren.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:21 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Op dit moment is het boven de Noordoostpolder nog erg bewolkt.
Komt nog genoeg aanquote:Op vrijdag 15 december 2006 14:45 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Correctie, het begint nu vanuit het Zuiden op te klaren.
Nee.quote:Op zaterdag 16 december 2006 10:31 schreef pfaf het volgende:
Kan ik nog een droge voetbalmiddag verwachten hier in Twente?
in twente niet maar de andere kant van overijssel wel gelukkig als ik op buienradar kijkquote:Op zaterdag 16 december 2006 10:31 schreef pfaf het volgende:
Kan ik nog een droge voetbalmiddag verwachten hier in Twente?
Kom op zeg:{quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:19 schreef sander89 het volgende:
Lol het word voor het eerst weer is koud zins tijden gaat vriezen volgende week.
Leuk stadjequote:Op zaterdag 16 december 2006 13:13 schreef highway101 het volgende:
[..]
Welnee, das hoogzomer.
[afbeelding]
quote:Ondanks zijn niet bijzonder noordelijke ligging heeft Ojmjakon het kouderecord van het Noordelijk halfrond. Doordat het hoogland namelijk in het zuiden ook wordt afgesloten door een bergrug, kunnen warme luchtmassa's de plaats niet bereiken. De laagste temperatuur die hier werd gemeten is -71.1°C, in januari 1964 in het op 30 km afstand gelegen Tomtor, waar zich het weerstation van Ojmjakon bevindt.
Yup. Zelfde ideequote:Op zaterdag 16 december 2006 13:19 schreef highway101 het volgende:
De Funtensee in het groot. De Funtensee heeft zo'n zelfde effect, ligt in Zuid Duitsland, aan de Oostenrijkse grens op 1600m.
Vriest het in Duitsland zo rond de -5, bij de Funtensee is het dan snel -25.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Lekker koudlaat dat hier ook maar heen komen
Dit weer? Heerlijk! Zonnig en koud, perfect!quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:01 schreef -skippybal- het volgende:
Dit weer![]()
Vanavond/vannacht weer een nieuwe kans voor Poollicht trouwens
Je woont hier hemelsbreed 20km vandaan en hier is het grauw, dichtbewolkt en regenachtigquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:03 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Dit weer? Heerlijk! Zonnig en koud, perfect!
Hoe laat? Want zoals het nu is valt er vanavond wel wat te zien![]()
Ghehequote:Op zaterdag 16 december 2006 15:07 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Je woont hier hemelsbreed 20km vandaan en hier is het grauw, dichtbewolkt en regenachtig![]()
Kut, dat is gewoon op iets van 10-15km van mij. En ik was om 4 uur nog wakker en even uit het raam gekeken en niks gezienquote:
Da's vervelend. Gelukkig hoef ik hier op 7.5° ten zuiden van de evenaar me geen zorgen te maken of ik het mis of niet.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Kut, dat is gewoon op iets van 10-15km van mij. En ik was om 4 uur nog wakker en even uit het raam gekeken en niks gezien![]()
Nu ook prima weer hier hoor.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:36 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
GheheAlleen boven zee zijn nog wat dikke wolken te zien, verder is het blauw, met wat hele hoge bewolking.. Poollicht, kom maar op
![]()
In België is het ook redelijk vaak te zien, zal wel meevallen dusquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:26 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nu ook prima weer hier hoor.![]()
En dat poollicht wil ik ook wel eens zien. Maar ik ben bang dat ik teveel naar het zuiden woon.![]()
Gewoon met nog iemand de hele nacht met een slaapzak op een heuvel liggen en flink wat bier erbijquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:28 schreef Hi_flyer het volgende:
*wekker om 4 uur zet
Poollicht wordt ook wel noorderlicht genoemd. Raad nog es.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:51 schreef Evil-Cherry het volgende:
Mwoeah hier is het ook weer een beetje opgeklaard..
Waar komt dat licht vandaan btw? Ja, de zon, no shit.. Noord, zuid? Zuid lijkt me logisch![]()
Damn lijkt wel een shelfquote:
Liever niet...quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Poollicht wordt ook wel noorderlicht genoemd. Raad nog es.
ik zag al wat topics actief worden iddquote:Op zaterdag 16 december 2006 23:05 schreef IedeK. het volgende:
Volgens iemand van een andere website, tegen middernacht weer verhoogde kans op poollicht.
whehe die zag je niet aankomenquote:Op zondag 17 december 2006 13:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Werdt zonet wakker gedonderd uit bedja hoor onweer
![]()
1 donder maar
nu een flinke wind en regen
![]()
wat doe jij op zondag om 06.30 uit bed?quote:Op zondag 17 december 2006 13:20 schreef Isdatzo het volgende:
vannochtend om 6.30 een tyfusmooie vallende ster![]()
![]()
Ja sorry.. ik had dus helemaal niets gezien.. was het beu en was doorgelopen naar bedquote:Op zondag 17 december 2006 10:04 schreef indahnesia.com het volgende:
Volgens mij is MissHobje verloren geraakt met de hond.
Hier is het heetst van de dag weer achter de rug, maar ik zie nog geen regenwolken helaas.
Je zat goed daar. Hier weinig foto waardige buien. Was wel een lekker weertje vandaagquote:Op zondag 17 december 2006 16:44 schreef IedeK. het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb ik in augustus niets van meegekregen, dat fijne ZOAB... Wat een hél was datquote:Op zondag 17 december 2006 19:48 schreef highway101 het volgende:
Vanmiddag naar Groningen gereden. Hevige regen op de A7 tussen Heerenveen en Drachten. Je zag soms maar één auto voor je, de rest was een muur van water. Snelheid ging ook terug naar 70. Dan ben ik wel blij dat sommige stukken ZOAB hebben, dat scheelt zoveel met dit soort hevige neerslag.
ik keek vanmorgen toen ik om 6:45 weg ging de tempratuur was toen 2.1 en nu keek ik net weer en de temp was 0.9quote:Op maandag 18 december 2006 10:58 schreef -chefke- het volgende:
mist mist hier en glad en ik moest die k*t auto krabben.
nu is het nogsteeds mistig en net boven nul.
mist is natuurlijk een erg plaatselijk verschijnsel, dus jouw mistveldje wordt gewoon niet opgepikt door een meetpostquote:Op maandag 18 december 2006 12:11 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Klopt ook niet echt. Hier is het al de hele dag zicht van minder dan 100 meter
In het computermodel worden de actuele data ingevoerd en dan gaat dat ding dus berekeken wat het gaat worden. Dat doen ze dus een paar keer en daar staat elk lijntje voor.quote:Op maandag 18 december 2006 12:41 schreef WEST het volgende:
wat betekenen die lijntjes allemaal?
ik kan er wel iets uit opmaken, maar niet veel![]()
Een soort ufo? Of die ENORME kolom?quote:Op maandag 18 december 2006 12:27 schreef Hi_flyer het volgende:
Hier (Rotterdam) zeer zonnig, perfect zicht en gewoon lekker weer.
Wel was er een gigantische kunstmatige cumulonimbus te zien die uit de Botlek tevoorschijn kwam. Iemand anders die toevallig ook gezien? Het zag er vaag uit.
Mijn accu is leegquote:Op maandag 18 december 2006 12:14 schreef JoeKurr het volgende:
Het was vanmorgen hier in Apeldoorn ook verradelijk glad op sommige plekken.
Was toch even schrikken toen ik midden op een kruispunt waar ik linksaf moest ineens rechtdoor ging.
Zie dat kaartje voor geen meter kloppenquote:Op maandag 18 december 2006 12:11 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Klopt ook niet echt. Hier is het al de hele dag zicht van minder dan 100 meter
quote:Op maandag 18 december 2006 14:58 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zie dat kaartje voor geen meter kloppen![]()
Hier in Den Bosch is het zicht minder dan 100 meter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |