abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44274104
Vervolg van: Zwangerschap en geboorte deel 261

As papa\'s en mama\'s :

09 december 2006: Stiekemurd
16 december 2006: Poemojn
17 december 2006: Suzanna
20 december 2006: Webcrowler
23 december 2006: Popples en Prowl
30 december 2006: oYo (papa)

2007

*** 08 januari 2007: E.T. en Swetsenegger ***
12 januari 2007: Andrea001
*** 19 januari 2007 Nikky en Tim ***
25 januari 2007: Slaapmeisje
25 januari 2007: Dominique00
31 januari 2007: beefcake en ShaoliN
02 februari 2007: Vivi
05 februari 2007: Ka-Stone
***11 februari 2007: appelsap en Sandertje21***
13 februari 2007: Bibikuif22
23 februari 2007: Catootje
07 maart 2007: XXXKarinXXX
10 maart 2007: Minoes
18 maart: Sidn3y
26 maart 2007: Gabberhead
02 april 2007: Ellesje
22 april 2007: laika
13 mei: 2007: waterfly
15 mei 2007: Snowwww
03 juni 2007: Marit1978
13 juni 2007: Beaker
17 juni 2007: kapitein_pannekoek
20 juni 2007: p_iglet
20 juni 2007: Karin
07 juli 2007: Kleintje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby\'s
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan één van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 10-12-2006 22:17:02 ]
Eeuwig vijfentwintig
pi_44274138
Laatste post:
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 11:51 schreef manny het volgende:
Vannacht kapitein_pannekoek uit bed gejaagd en vannochtend aangetroffen op de bank. Reden: Manny ging lekker biertjes drinken en komt rond 2 uur "heel erg stil" de slaapkamer binnen. Mompel, zeur, kreun, steun uit bed: "je stinkt naar bier, en rook". Het laaste dat ik gehoord heb is dat Kapitein_pannekoek naar beneden liep, om over te geven... vrees ik.

Vannochtend trof ik haar aan slapend op de bank. Op zich wel lekker zo, dan wordt ik ook niet vroeg wakker door het geritsel van Sultana's naast me
Wellicht was het charmant geweest als jij op de bank was gaan liggen
Eeuwig vijfentwintig
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:18:49 #3
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44277550
Manny, foei!!

Nog nieuws?
Wij hebben vandaag nog wat kleinigheidjes gekocht. Cosi-sleep, extra kruik, leuke mutsjes. Vriendin is kapot. Ze houdt het geen uren meer vol. Nu languit op de bank...
pi_44277657
Hoor ik daar *plop*?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:10:53 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44278823
Ik geloof ook dat ik mijn vent dan het bed uit geshopt zou hebben!
pi_44279026
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
Jij houdt niet van ruftende lallende Neanderthalers?
Die van mij gaat straks aan de slag met rauw vlees en wodka enzo
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44279258
Ik vind het weer tijd voor verse beebjes

Suzanna, Stiekemurd en Poejmon schiet eens op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:36:48 #8
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44284640
Hahaha deja vu (maar dan met accentjes op de letters) ,wakker worden van geritsel van de sultana's. -> Kapitein Pannenkoek. Komt me héél bekend voor. Ik was het alweer vergeten, maar je vertelt het zo beeldend dat ik het ineens weer weet. Met je ogen dicht koekjes eten in bed....en ja, dus ook sultana's.
Maar dan nu serieus, als jij met een kegel in bed gaat liggen, gaat dat geritstel echt wel langs je heen, hoor!
Een brakende zwangere misschien niet.....
pi_44288037
Hier nog niets hoor, alleen een drukke dag met éindelijk een verjaardag die gevierd is. Wel heel erg leuk en geslaagd, Noa vond de cadeautjes én de taart met twee kaartjes geweldig. Het leukste was nog dat ze zélf de kaarsjes (eigenlijk samen met Emma, heel schattig) heeft uitgeblazen! Echt zo knap maar eigenlijk een verhaaltje voor het peutertopic...
En ik ben aan alle kanten geholpen door de oma's. Wel heel fijn hoor, anders had het ook niet eens gekund. Vanochtend geprobeerd boodschappen te doen terwijl ik elke vijf meter dacht: 'waar kan ik even zitten?' en het gevoel had flauw te vallen. Zelfs dat is blijkbaar teveel inspanning op dit moment... de baby mag van mij wel komen! Voel helaas nog geen krampje, alleen regelmatig harde buiken. En ben morgen toch écht 39 weken. Dat vind ik eigenlijk wel mijn limiet, heb twee kinderen met 39 weken gekregen! (moet toch lukken??!!!)

En nu ga ik op de bank liggen. Ben moe. Doodmoe.
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:45:42 #10
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_44288725
Is Stiekemurd al langs geweest?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_44289317
spannend weer hoor, hier! Suzanna, nog even, je beebje komt er echt snel aan!
Hoe waren je andere bevallingen? Snel???
Stiekemerd???ben je??
Arme Pannekoek! die is gewoon het bed uit gejaagd!

Hier een vaag dagje.... terwijl ik gewoon niks doe (o ja ik pakte post uit de brievenbus) zie ik ineens lichtgevende vliegjes ronddansen voor mijn ogen....
En later op de dag nog een keertje tijdens het stofzuigen.

Maandag weer naar de vk...ben benieuwd naar de bloeddruk, maar wil ik dat wel weten eigenlijk?
Ik voel me verder trouwens prima.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:25:45 #12
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_44289853
Dat dansende vliegjes-effect heb ik ook wel eens gehad Karin!
Dan stond ik te snel op, of deed ik iets te snel !
Even rustig aan doen dus!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_44289893
We lagen net in bed tv te kijken en mijn verloofde kreeg pijn in haar buik en wist niet meer hoe ze moest liggen/zitten/staan.

Ze heeft het gevoel dat ze steeds moet poepen... Kan dat een voorteken zijn? Het moet eigenlijk nog 11 dagen wachten...

Zo maar even mijn ouders bellen en zeggen dat het misschien wel aan het beginnen is??? Ik weet het niet meer... Vind het ook zo zielig voor d'r... Ze heeft pijn....

Het is allemaal wel spannend en nieuw voor ons, ik zit nu te shaken achter mn pc! Tot zover!!
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:36:05 #14
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44290122
Webcrowler, je weet maar nooit...
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2006 @ 23:38:02 #15
81992 Githa
pi_44290164
Als ze het gevoel heeft dat ze moet poepen dat zou ik de VK nú even bellen!
pi_44290220
ik zou idd ook maar even bellen webcrowler....
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44290230
oeh webbie spannend, gauw achter die pc vandaan en steun je vriendin!
Kom ons maar wel gauw weer vertellen wat het geworden is!
pi_44290251
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 23:38 schreef Githa het volgende:
Als ze het gevoel heeft dat ze moet poepen dat zou ik de VK nú even bellen!
Het gevoel dat ze moet poepen is al over. We zijn nu ff de ziekenhuis tas aan het nakijken of we alles hebben en dan gaat ze weer proberen in bed te liggen... Zolang ze loopt gaat het prima en voelt ze niets....

Ze mag niet thuis bevallen, ze moet in het ziekenhuis bevallen dus het telefoon nummer van de verloskamers staat al in mn mobiel.
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2006 @ 23:48:01 #19
81992 Githa
pi_44290382
Maar ik zou toch even bellen Webcrowler, iig om even door te geven waar ze last van heeft dan kunnen zij beoordelen of het al noodzakelijk is om t ekomen.
Iig heel veel succes!
pi_44290430
Gewoon bellen, bij iedere onzekerheid even bellen! Daar is de VK/ gyn voor.

Succes!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_44290747
Dat heb ik weer... Bel ik naar de verloskamers (die moesten wij bellen) nemen ze niet op....
pi_44290822
Nou... heb ze te pakken gehad en we moeten er ff heen voor een controle!

tot zo allemaal!!
pi_44293204
Zo, we zijn weer terug. Die kleine is flink onrustig geweest in de buik. Iets meer dan 1 uur aan de CTG scan gelegen en alles was prima in orde, hier en daar een uitschieter. We moeten het wel in de gaten houden of het terug blijft komen.

Komt het terug, dan moeten we weer bellen en dan mag mn verloofde een nachtje blijven ter observatie...

Maar nu duiken wij ons bedje om ff lekker te slapen!
  Milf zondag 10 december 2006 @ 04:44:32 #24
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44294308
Mooi dat alles in orde is Webcrowler.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_44294761
De volgende keer mag Manny ook op de bank
Ik had al ruim 6 uur slaap achter de rug, nadat hij binnen was gekomen (eerst overgeven van mega vieze combinatie alcohol en sigarettenlucht)lag ik een uur naar het plafond te staren (wist niet dat er scheuren inzaten..). Toen begon meneer te snurken, conclusie ik moest weer plassen en eten (maag begon te rommelen). Dus uiteindelijk dacht ik "ik neem dekbed en kussen mee en bekijk het maar!" Nog heerlijk een paar uur geslapen

Succes voor alle aanstaande moeders en vaders, spannend allemaal weer !
pi_44294905
Hier ook nog steeds een baby in de buik!!!
Heel erg rustig allemaal... vriendlief wordt wat ongeduldig
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 09:20:23 #27
81992 Githa
pi_44294917
stiekemurd.... zo spannend en dan ineens niks meer.
Ben je zelf al erg ongeduldig of valt het mee
pi_44294982
mwaoh... mixed feelings.. ene kant kun je er maar vanaf zijn, andere kant vind ik het nog wel goed zo.
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 09:32:39 #29
81992 Githa
pi_44294999
Je weet nu ook dat je het misschien wel gata missen, dit is echt het allerlaatste stukje voor de allerlaatste keer, daar moet je eigenlijk ook heel intenst van genieten, maarja nieuwsgierigheid, verlangen enzooooo
  zondag 10 december 2006 @ 09:33:19 #30
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44295002
succes met wachten stiekemurd...helaas weet ik hoe het voelt. Het gerommel en het wachten...
  zondag 10 december 2006 @ 10:14:31 #31
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44295322
Wecrowler, goed dat jullie gebeld hebben. Normaal is poepgevoel volgens mij alarmfase 5 bij vk's/gyns!

Suzanna en Stiekemurd, ik hoop dat het vlug komt voor jullie!

Kleintje, het lijkt me inderdaad een weloverwogen keuze voor jullie, wel of niet screenen. Wat je echter zegt over de nekplooimeting, volgens mij is die meestal laag risico hoor. Wat niets zegt natuurlijk, net zoals onze hoge risico. Dat bleek achteraf ook vals alarm.

[ Bericht 1% gewijzigd door PM-girl op 10-12-2006 12:13:49 (Moeilijk he PM, goed lezen!) ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44295685
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:14 schreef PM-girl het volgende:
OYO, goed dat jullie gebeld hebben. Normaal is poepgevoel volgens mij alarmfase 5 bij vk's/gyns!

Suzanna en Stiekemurd, ik hoop dat het vlug komt voor jullie!

Kleintje, het lijkt me inderdaad een weloverwogen keuze voor jullie, wel of niet screenen. Wat je echter zegt over de nekplooimeting, volgens mij is die meestal laag risico hoor. Wat niets zegt natuurlijk, net zoals onze hoge risico. Dat bleek achteraf ook vals alarm.
Je bedoelt niet OYO maar mij

Ik ben idd ook blij dat we toch wel gebeld hebben en dat er toch niets aan de hand was. Weet nu wel dat ik ontzettend nerveus was op het moment dat ze last had van dr buik... pffff
  zondag 10 december 2006 @ 11:44:50 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44296845
quote:
Mwah, midden in de nacht fotoshoppen vind ik te veel moeite hoor
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 10 december 2006 @ 12:13:27 #34
94046 PM-girl
pi_44297519
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:45 schreef Webcrowler het volgende:

[..]

Je bedoelt niet OYO maar mij

Ik ben idd ook blij dat we toch wel gebeld hebben en dat er toch niets aan de hand was. Weet nu wel dat ik ontzettend nerveus was op het moment dat ze last had van dr buik... pffff
O sorry!
Ik was gewoon in de war denk ik, voor het eerst uitgeslapen en ook nog zwangerschapshormonen!
*
pi_44298100
Spannend Webcrowler, fijn dat alles goed is!

Hier zit de baby nog netjes binnen. Morgen heb ik de termijn bereikt waarop Myrthe geboren is, dat halen we vast niet deze keer. 't Mag van mij nog wel even duren ook, Myrthe is nog niet helemaal lekker, klaagde over oorpijn vandaag dus die moet eerst maar eens goed uitzieken.

Suzanna, hoe is het er vandaag mee?

Fijn dat je nog wel een paar uurtjes lekker hebt geslapen kapitein_pannenkoek!
pi_44299884
quote:
Op zondag 10 december 2006 09:32 schreef Githa het volgende:
Je weet nu ook dat je het misschien wel gata missen, dit is echt het allerlaatste stukje voor de allerlaatste keer, daar moet je eigenlijk ook heel intenst van genieten, maarja nieuwsgierigheid, verlangen enzooooo
Idd vooral heel nieuwsgierig, ook benieuwd hoe de bevalling zal gaan, verlangen naar zo een heerlijk klein lichaampje tegen je aan
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 16:23:05 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44305597
Wij hebben trouwens al tijden het kraampakket in huis en die hadden we tijdelijk in de studeerkamer neergezet. Nu wil het geval dat daar 's middags het zonnetje op staat. Het is dan ook de vaste slaapplaats van onze kat Guinness. De doos is al helemaal ingestort, maar hij vindt het zo'n lekker plekje dat we hem daar nog lekker laten liggen

A.s. woensdag hebben we de intake van de kraamzorg en ik ben benieuwd wat er allemaal wordt besproken. Gaan ze ook echt het hele huis door om te zien of alles wel schoon is? Voor de zekerheid toch maar flink opruimen en poetsen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 10 december 2006 @ 16:30:31 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44305814
Bij mij in Zeist doen ze helemaal geen kraamzorg-intake meer, mijn verloskundige noemde dat zelfs "ouderwets" ! Ze plegen alleen een telefoontje geloof ik

Ik heb mijn kat trouwens weggedaan, behalve dat het een agressief secreet (he, Stinkie ) was dat overal pieste als iets haar niet aanstond was ik veel te bang dat ze bovenop de kleine zou gaan liggen
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 16:39:20 #39
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44306067
Dat is fijn dat ze bij jou geen intake meer doen Vivi. Ik zie er best wel tegenop eigenlijk. Alsof ze even komen controleren of je wel geschikt bent om ouders te worden. Zo is het natuurlijk niet bedoeld, maar toch....

Onze kat doet geen vlieg kwaad en ik zou hem voor geen goud wegdoen. Natuurlijk kun je geen enkel huisdier volledig vertrouwen in de buurt van kleine kinderen, maar ik verwacht absoluut geen problemen met Guinness. Hij is en blijft ons kattekind
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_44306168
ah welnee joh,ze gaan heus niet controleren of jij je huis wel goed schoonmaakt. Mijn gesprek was telefonischen was meer om afspraken te maken overwat er wel en niet gedaan wordt en evencontroleren of je alles in huis hebt voor een bevalling. Als jij er bvb voor kiest om je kind in de wasmand te laten slapen dan is dat jouw zaak...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 16:44:32 #41
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44306220
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Jelief het volgende:
ah welnee joh,ze gaan heus niet controleren of jij je huis wel goed schoonmaakt. Mijn gesprek was telefonischen was meer om afspraken te maken overwat er wel en niet gedaan wordt en evencontroleren of je alles in huis hebt voor een bevalling. Als jij er bvb voor kiest om je kind in de wasmand te laten slapen dan is dat jouw zaak...
Gelukkig maar. Als ze willen controleren of we alles in huis hebben, dan moet in ieder geval die kat van de doos
pi_44306255
dat is dan wel een goed idee...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 10 december 2006 @ 19:56:37 #43
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44311153
Slaapmeisje, wij hadden de intake ook al. Wij hebben ZIN gekozen, klein clubke van kvz's. De intake was vooral een heel leuk gesprek over wat we graag willen en niet willen en wat we moeten regelen. De afspraken vastleggen zeg maar... Lief die foto van de kat . Een van onze katten gaat altijd pontificaal op de buik van vriendin liggen en is boos dat ie de babykamer niet in mag.

Verder vind ik het spannend, al die dames die deze maand gaan bevallen... er moet wel een kerstkindje komen!!

Kleintje, wij deden ook geen nekplooimeting: reden is simpel, de uitkomst kan voor meer onrust zorgen dan nodig. Het geeft geen garanties.
  zondag 10 december 2006 @ 21:14:40 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44311813
oeps.
pi_44312824
quote:
Ach wilde na een late avond van vriendlief, hem écht gaan schoppen. Na ook idd heel wat sigaretten en alcohol begon hij stevig te snurken. Werd zo pissig, draaide me al om, voetbalbeen gereed:.....

blijkt de hond in zijn mandje enorm te liggen ronken. humhum... blij dat ik me nog net 1 sec inhield..
  FOK!fossiel zondag 10 december 2006 @ 22:05:02 #46
2628 Karin
pi_44313382
Ben erg moe, vandaar nogal afwezig.
Hier gaat alles hartstikke goed Donderdag echo gehad en het was echt fantastisch. Van te voren nogal druk gemaakt "zomaar in 1 x zwanger, dat kan nooit goed gaan" maar alles was dus goed. Nekplooimeting gehad. Normaal op mijn leeftijd heb ik een kans van 1 op 500 op een kindje met chromosomale afwijking en na nekplooi en bloed is het een kans van 1 op 1000. Als een vrouw van 23
Stond al helemaal klaar om met de benen wijd te gaan (bij bram moest ik met 12 weken ook met de benen wijd) maar het kon zowaar via de buik, erg relaxed. Ondanks dat het spreekuur erg uitgelopen was heeft ze lekker de tijd genomen om alles uit te leggen. Kindje bewoog goed, alles zit erop en eraan. Heb ook hele mooie foto's gehad (heb helaas geen scanner meer). Placenta ligt helaas weer aan de voorkant, was bij Bram ook zo. Al zal ik daar aan het eind van de zwangerschap misschien wel blij mee zijn Litteken zag er ook mooi uit.
Over 8 weken weer gluren

Uitgerekende datum mag 1 dagje terug, 20 juni dus. Heb ik eraf gepraat bij de verloskundige en de echo gaf me gelijk. Lijkt nu niet belangrijk maar ik weet nog bij Bram dat als je eenmaal 2 weken voorbij de uitgerekende datum bent elke dag langer er 1 teveel is.

Verder nog heel wat gedoe gehad met het kinderdagverblijf, bij eerste contact bleek er pas plek te zijn eind 2008, bijna 1,5 jaar te laat maar gelukkig is dat begin 2008. Nu hoeven we maar ongeveer 4 maanden te overbruggen.
pi_44313554
Poemojn, het gaat wel redelijk hier, ik ben zelfs de hele dag weggeweest met man en kinders. Ging best goed, alleen wel erg vermoeiend. Voel me echt een oud besje als ik opsta, ik moet me overal aan vasthouden en soms kan ik zelfs bijna niet lopen omdat de baby op m'n blaas zit te drukken. Vaaaak. Dat was dan wel weer een voordeel van stuitligging, dan heb je daar geen last van. Heb ik nooit geweten trouwens!
Ik ben nu 39 weken precies... had het wel fijn gevonden als de baby nu was gekomen want nu is m'n man er nog en morgen ben ik weer alleen, geen zin in. Het wordt allemaal erg zwaar nu vind ik. Zal jij ook wel hebben met Myrthe!

Stiekemurd, bij jou ook alleen gerommel... wat een ellende he. Heel veel sterkte!!
pi_44313571
Lekker hoor Karin dat alles goed is! Over 8 weken weer, wil je dan ook weten wat het gaat worden?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_44313826
Oh ja, een vraagje... ik ben eigenlijk benieuwd wie van jullie je moeder/ander familielid/vriendin o.i.d. bij de bevalling willen hebben of juist absoluut niet, en waarom?

Ik wil nu graag mijn moeder erbij hebben, vooral eigenlijk voor haar ook als dank dat ze zoveel voor ons doet en omdat ik weet dat het al veel betekent voor haar dat ik dat gevraagd heb. Nu het mijn derde is weet ik ook wat er komt en vind ik dat het wel 'kan'. Hoe denken jullie daarover?
  zondag 10 december 2006 @ 22:20:51 #50
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44313915
Ik heb 't aangepast, Karin
fijn dat alles zo goed gaat! ik heb kdv nog steeds niet gebeld over de datum dat Saskia naar BSO gaat

Best veel meiden hier die op het einde lopen trouwens Poemojn, Stiekemerd, Suzanna, Webcrowler's verloofde... en ik ook bijna Sterkte allemaal in de laatste dagen/weken!

Hier zaten we net even te bomen over de bevalling. Hoe en wanneer enzo... en hoe komt dat uit met vrije dagen..
Jeroen heeft besloten dat Buikkie komende zaterdag of zondag maar tevoorschijn moet komen 36w5d is tenslotten zo goed als 37 weken. En anders pas dik in januari ofzo.. Ineens realiseerde ik me .. DAT IS AANKOMEND WEEKEND AL!!!!!!! Ik ben nog helemaal niet klaar om te bevallen! Ik moet nog dingen doen, moet nog lakentje strijken, enveloppen schrijven, box klaarzetten (jeroen: "dat kind ligt echt niet meteen vanaf dag1 in de box hoor.. ik heb daar nog gewoon minimaal 2 weken voor.." MAnnen snappen 't niet geloof ik )en even zorgen dat ik er zelf 'klaar' voor ben. Opruimen in huis en de kinderwagen in voorthuizen krijgen staat ook nog ergens om m'n lijstje maar niet echt bovenin
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44314039
Mijn verloofde wil graag de ouders erbij hebben. Dus ook gevraagd of alle ouders erbij willen zijn. Mijn moeder wil er graag bij zijn en mijn vader wil er ook wel bij zijn alleen dan niet bij de bevalling maar gewoon op de gang ofzo!

Haar moeder kan er niet tegen als ze haar dochter zou horen gillen van de pijn dus die bellen we op zodra het er is, en haar stief vader wil er absoluut niet bij zijn. Het is een beer van een gozer (zeg maar een soort Hell's Angel) en die kan absoluut niet tegen bloed

Dut kortom alleen mijn moeder zal echt aanwezig zijn bij de bevalling mits haar werk het toe laat i.v.m. de kerst drukte!
  zondag 10 december 2006 @ 22:24:48 #52
3011 E.T.
pi_44314068
Suzanna, ik heb er voor gekozen om niemand anders in de buurt te hebben dan Swets (en verpleging en vk natuurlijk). Ondanks dat je ondertussen doorgewinterd bent lijkt me toch dat je iets geremd bent in je doen en laten op zo'n moment.
Ook de ervaring van vriendin van me staat nog in m'n geheugen.. Moeder en dochter, twee handen op 1 buik.. moeder vond 't toch vreselijk om dochter zo veel pijn te zien hebben. Achteraf gezien had 't niet gehoeven vertelde ze.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44319631
Meld met kind in de buik
Benthe was gister ietwat koortsig, dus eerst moet zij maar beter worden. Suus bij mij is het gerommel opgehouden hoor... *afklop*
Ben benieuwd wie er als eerst gaat bevallen trouwens. Ik vind wel gezellig met alle kerstbomen en verlichting overal
  maandag 11 december 2006 @ 08:35:48 #54
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44319895
Wij doen alles alleen. Heel misschien vraagt ze haar moeder er bij. Die komt volgende week speciala over uit het buitenland. Mams is chirurg. Besissing valt wel op de dag zelf.
pi_44319928
Kerstverlichting moet hier nog worden opgehangen, ben ik op t moment niet zo goed in (topzwaar ). Wel jammer, vind ik erg leuk om te doen. De makkelijke dingen ga ik dan ook misschien wel vandaag doen.

Stiekemurd, gelukkig is t bij jou opgehouden, dat gerommel! Hier ook niets meer, behalve harde buiken. Weer een week voor de deur... ben benieuwd of ik de uitgerekende datum ga halen.

E.T. Je hebt wel een punt, maar m'n moeder zou ook alleen maar bij het laatste 'stukje' aanwezig zijn (als het lukt, dat kan alleen als de kinderen rustig zijn, zij komt namelijk ook helpen met de kids). En misschien vindt ze het al bijzonder genoeg dat ze in huis is als het geboren wordt en ze het in het eerste uur 'vers' kan bewonderen. Lijkt me ook al bijzonder!
  maandag 11 december 2006 @ 09:07:53 #56
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44320251
Stiekemurd, poemojn, webcrowler, suzanna, popples: jullie moeten wel voor ons! Ach ja baby komt pas als die er klaar voor is. Straks krijgen we er een paar op dezelfde dag.
pi_44320471
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:07 schreef oYo het volgende:
Stiekemurd, poemojn, webcrowler, suzanna, popples: jullie moeten wel voor ons! Ach ja baby komt pas als die er klaar voor is. Straks krijgen we er een paar op dezelfde dag.
Ja jullie zijn lang nog niet aan de beurt!!
  maandag 11 december 2006 @ 09:26:57 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44320538
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:30 schreef Vivi het volgende:
Bij mij in Zeist doen ze helemaal geen kraamzorg-intake meer, mijn verloskundige noemde dat zelfs "ouderwets" ! Ze plegen alleen een telefoontje geloof ik

Ik heb mijn kat trouwens weggedaan, behalve dat het een agressief secreet (he, Stinkie ) was dat overal pieste als iets haar niet aanstond was ik veel te bang dat ze bovenop de kleine zou gaan liggen

En we wilden nog wel een 'bestelling' doen voor nog zo'n rooitje!
Mijn schoonzusje is stapelverliefd op Janus. En dat terwijl ze eigenlijk bang voor katten was.
  maandag 11 december 2006 @ 09:31:30 #59
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44320625
Suzanna. Ik wilde graag mijn moeder erbij hebben, maar dan kon helaas niet. Aangezien ze in het jaar van mijn zwangerschap is overleden. Ik heb toen mijn allerliefste nichtje gevraagd om erbij te zijn en die heeft mij super bijgestaan bij de geboorte van Fleur. Bij de geboorte van Maud was Sjeen er welliswaar niet in levende lijve bij, maar ze gaf wel de nodige steun via de sms. En uiteraard was bij allebij mijn man erbij. Maar dat is vrij logisch....denk ik.
pi_44321087
oYo, kruip maar rustig voor hoor 11-12 is een betere datum dan Oud&Nieuw
Hier baby nog in buik zoals vast wel duidelijk is. Straks weer een controle bij de vk.
Bij de bevalling zal alleen m'n man zijn, en de vk etc natuurlijk, geen verdere familie. 'k Heb daar zelf niet echt behoefte aan, zij voor zover ik weet ook niet. Als jij graag je moeder erbij hebt kun je dat gewoon regelen natuurlijk ik zou me alleen dan nog wel afvragen (doem-scenario): stel dat er iets fout gaat, kan zij jullie dan steunen of ben je bang dat ze jou/je man vooral in de weg zal lopen? Maar die kans is erg klein natuurlijk.
pi_44322967
Chacama, wat verdrietig dat ze is overleden voor Fleur werd geboren zeg ..
Verder vind ik het ook logisch dat je man erbij was ja gelukkig wel!

Poemojn, ik had er in eerste instantie ook geen behoefte aan, maar vind het vooral leuk voor mn moeder als zij erbij kan zijn (ze zal zeker niet in de weg zitten, ze zal in eerste instantie ook vooral op de kinderen passen maar als het lukt mag ze er van mij bij zijn als de kleine geboren wordt). Bij de eerste twee bevallingen moest ik daar niet aan denken, maar dat is nu wel anders. Weet niet precies waarom.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 11:19:48 #62
81992 Githa
pi_44323050
Mijn schoonmoeder wilde dolgraag bij de bevalling zijn en opzich had ik daar niet zoveel problemen mee, maar uiteindelijk lieten mijn zus en moeder weten dat ook wel héél graag te willen, dus heb ik er voor gekozen dat mijn moeder en schoonouders in huis mochten zijn, maar niet direct bij de bevalling, een tribune zag ik weer niet zo zitten
Zo hebben ze iig Jordy direct na de geboorte gezien.
pi_44323395
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:18 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, een vraagje... ik ben eigenlijk benieuwd wie van jullie je moeder/ander familielid/vriendin o.i.d. bij de bevalling willen hebben of juist absoluut niet, en waarom?

Ik wil nu graag mijn moeder erbij hebben, vooral eigenlijk voor haar ook als dank dat ze zoveel voor ons doet en omdat ik weet dat het al veel betekent voor haar dat ik dat gevraagd heb. Nu het mijn derde is weet ik ook wat er komt en vind ik dat het wel 'kan'. Hoe denken jullie daarover?
Ik wilde graag mijn moeder en mijn zusje er bij hebben.
Mijn moeder omdat ik altijd veel steun aan haar heb en omdat ik mijn vriend ook een steun gunde voor als hij het even niet meer zou weten. Mijn zusje omdat ze veel voor me betekent en ik het haar gun om bij een bevalling te zijn.
Uiteindelijk had ik aan het eind van de zwangerschap rare hormonale twijfels over hoe dat logistiek allemaal op te lossen zou zijn en toen hebben we afgesproken dat ik mijn moeder zou komen zodra het echt goed begonnen was en ik daar behoefte aan zou hebben en mijn zusje waarschijnlijk niet zou bellen, alleen als het echt goed voelde.

Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis beland met vriend en moeder en heb ik mijn zusje toch op het laatste moment laten bellen.
Daar heb ik nooit spijt van gehad omdat het heel fijn en heel mooi was om met haar te praten toen ik eenmaal aan de epiduraal lag.

Ik ben ook echt heel blij dat ze er beide bij zijn geweest. Voor mezelf, als steun. Maar ook omdat ik weet hoe mooi het is om een bevalling mee te maken en ik het hen ook gun om dat een keer te zien.

Wij hebben een vrije hechte band als familie en het voelde echt als een heel warm welkom voor Ronja.
* owlet gaat nu even nasnikken bij de herinneringen
pi_44323759
Oh en waarschijnlijk ten overvloeden, maar zorg wel dat je goed duidelijk hebt onder elkaar dat er altijd de mogelijkheid is dat je, desnoods tijdens de bevalling, iemand wegstuurt.
Mijn zusje heeft het er toch best moeilijk mee gehad toen ik ineens besloot dat ik haar er waarschijnlijk niet bij wilde hebben, ookal was dat niet om háár maar omdat het idee van veel mensen me ineens tegen giong staan.
pi_44324847
Leuk om te lezen al die ervaringen! Ik kan me voorstellen dat het heel warm voelde, gelijk mensen om je heen om samen te genieten van het nieuwe kleine wondertje. Dat lijkt me ook heel gaaf!
pi_44324886
Nee, geen gapende gaten geloer van (schoon)ouders hiero. Alleen vriendlief en ziekenhuis personeel....
  maandag 11 december 2006 @ 13:21:46 #67
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44324948
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En we wilden nog wel een 'bestelling' doen voor nog zo'n rooitje!
Mijn schoonzusje is stapelverliefd op Janus. En dat terwijl ze eigenlijk bang voor katten was.
Ja maar ook al had ik haar gehouden dan waren er toch geen nestjes meer gekomen hoor...en vlak nadat jullie Janus hadden opgehaald heeft ze me- in mijn slaap- aangevlogen, de littekens staan nog op mijn kuit!
Sorry, maar toen kon ik écht geen enkele symphatie meer voor het beest opbrengen
Ze zal het maar bij je baby doen zeg, je vergeeft het jezelf nooit

Maar dan maak jij toch gewoon een leuk kind met rood haar

En OT: Ik heb ook besloten alleen mijn vriend bij de bevalling te laten, ik ben heel erg close met mijn mama, daar niet van, maar ik kan me nog levendig het "plok!" naast me herinneren van mijn moeder die ter aarde stortte n.a.v. de verdoving die ik kreeg om mijn oren te laten uitspuiten

Ik denk dat ik me ga inhouden als zij er bij is omdat ze er niet tegen kan om mij pijn te zien lijden, maar uiteraard moet ze wel meteen daarna komen

[ Bericht 10% gewijzigd door Vivi op 11-12-2006 13:27:38 ]
  maandag 11 december 2006 @ 13:25:12 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44325006
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja maar ook al had ik haar gehouden dan waren er toch geen nestjes meer gekomen hoor...en vlak nadat jullie Janus hadden opgehaald heeft ze me- in mijn slaap- aangevlogen, de littekens staan nog op mijn kuit!
Sorry, maar toen kon ik écht geen enkele symphatie meer voor het beest opbrengen
Ze zal het maar bij je baby doen zeg, je vergeeft het jezelf nooit

Maar dan maak jij toch gewoon een leuk kind met rood haar
Ik denk dat stinkie dat niet zo heel leuk vind.
Nee, ik snap het wel hoor, als ik het verhaal zo hoor was het echt geen lieverdje nee.
pi_44325069
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:10 schreef Suzanna het volgende:
Leuk om te lezen al die ervaringen! Ik kan me voorstellen dat het heel warm voelde, gelijk mensen om je heen om samen te genieten van het nieuwe kleine wondertje. Dat lijkt me ook heel gaaf!
Ik moe(s)t er juist niet aan denken. Ik verander sowieso in een agressief sekreet dat alleen piepend in een hoekje wil liggen en geen spiegels, washandjes, vingers of gevulde koeken tussen mijn benen wil zien opduiken, laat staan hoofden van andere mensen. Beetje begeleiding/controle van vk en overig medisch personeel alleen omdat het handig en veilig is enzo.
Erna wil ik wel dat iederee Het Wonder komt aanschouwen, dus dat warme welkom komt dan wel
  maandag 11 december 2006 @ 13:29:33 #70
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44325101
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik moe(s)t er juist niet aan denken. Ik verander sowieso in een agressief sekreet dat alleen piepend in een hoekje wil liggen en geen spiegels, washandjes, vingers of gevulde koeken tussen mijn benen wil zien opduiken
pi_44325290
Hehehehe Mwana

Ik weet nog bij de bevalling van Benthe dat de verpleegster een spiegel tussen mijn benen wilde planten. Ik zei toen dat ik dat niet wilde en zij maar blijven aandringen.. Uiteindelijk schreeuwede ik: "Ik MOT geen spiegel!!" Pff of dat ik dat wilde zien zeg....
pi_44325386
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:37 schreef Stiekemurd het volgende:
Hehehehe Mwana

Ik weet nog bij de bevalling van Benthe dat de verpleegster een spiegel tussen mijn benen wilde planten. Ik zei toen dat ik dat niet wilde en zij maar blijven aandringen.. Uiteindelijk schreeuwede ik: "Ik MOT geen spiegel!!" Pff of dat ik dat wilde zien zeg....
Hahaha ik had ook zoiets. "NEE!" brulde ik. Blijkbaar ben ik met 10 cm ontsluiting ineens wel assertief
pi_44325879
beebje heeft ons laten schrikken vanmorgen....moest op controle bij de vk, en toen ze het hartje ging luisteren bleek die zo snel te gaan dat ze het niet eens kon meten, het was wel meer als 200 slagen per minuut.
Daarom werd ik doorgestuurd naar het zkh...
Daar aangekomen moest ik eerst bloeddruk meten, die was gigantisch 140/98, dus dat was al schrikken. Toen aan de ctg, gelukkig was het ritme nu normaal, rond 150 slagen per minuut met af en toe een uitschieter. Storm in een glas water dus. Ook nog een echo gehad, alles leek goed. Buikje had een omvang van 29 weken! (ben nu 27w+5d)
Ze waren alleen niet zo blij met die bloeddruk, urine toonde een spoortje eiwit (nog niet ernstig veel) Later nog een keer bloeddruk gemeten, toen was het gezakt naar 140/90
Ik moet volgende week weer komen in het zkh, en daarna kan ik weer gewoon naar de vk.
Wel krijg ik in week 33 nog een extra echo van het hartje, en ze gaan me aan het eind van de zwangerschap overnemen van de vk, ivm de bloeddruk. Ook omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad toen ze zwanger was van mijn zus. (die is ook meervoudig gehandicapt geboren, en inmiddels overleden)

Het was wel schrikken zeg!
Mijn vriend was ook helemaal aan het trillen....

Vanavond de 3d echo. Hopelijk kunnen we daar wel lekker van genieten.
pi_44325892
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:18 schreef Suzanna het volgende:

Nog heel vroeg om daaraan te denken, wij weten het pas sinds het weekend......
Maar dat beurt niet......(schoon)ouders of andere directe familie.
Als mijn vrouw mij erbij wil hebben is dat een.
Maar of ik er wel of niet bij ben ik wil daar niemand anders bij hebben dan verpleegkundigen of Vroet/wroed-vrouw(en)...

GVD hoe spel je dat
  Milf maandag 11 december 2006 @ 14:24:19 #75
16000 nikky
pi_44325913
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
beebje heeft ons laten schrikken vanmorgen....moest op controle bij de vk, en toen ze het hartje ging luisteren bleek die zo snel te gaan dat ze het niet eens kon meten, het was wel meer als 200 slagen per minuut.
Daar aangekomen moest ik eerst bloeddruk meten, die was gigantisch 140/98, dus dat was al schrikken. Toen aan de ctg, gelukkig was het ritme nu normaal, rond 150 slagen per minuut met af en toe een uitschieter. Storm in een glas water dus. Ook nog een echo gehad, alles leek goed. Buikje had een omvang van 29 weken! (ben nu 27w+5d)
Ze waren alleen niet zo blij met die bloeddruk, urine toonde een spoortje eiwit (nog niet ernstig veel) Later nog een keer bloeddruk gemeten, toen was het gezakt naar 140/90
Ik moet volgende week weer komen in het zkh, en daarna kan ik weer gewoon naar de vk.
Wel krijg ik in week 33 nog een extra echo van het hartje, en ze gaan me aan het eind van de zwangerschap overnemen van de vk, ivm de bloeddruk. Ook omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad toen ze zwanger was van mijn zus. (die is ook meervoudig gehandicapt geboren, en inmiddels overleden)

Jemig karin dat is schrikken!

Hoofdpijn, misselijkheid of sterrertjes zien gelijk naar ziekenhuis hoor!!
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_44325943
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:22 schreef Pa-ddy het volgende:

[..]

Maar of ik er wel of niet bij ben ik wil daar niemand anders bij hebben dan verpleegkundigen of Vroet/wroed-vrouw(en)...

GVD hoe spel je dat

een mutsenwroeter

Een verloskundige noemen ze dat tegenwoordig!
pi_44325960
quote:

Kan me voorstellen dat jullie onwijs geschrokken zijn!!! Hopelijk kun je even tot rust komen en trek meteen aan de bel als je symptonen krijgt! Veel plezier bij de echo vanaaf iig.
pi_44326098
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:27 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

een mutsenwroeter

Een verloskundige noemen ze dat tegenwoordig!
Niks ervan...ben ik maar ouwerwets.....veels te onduidelijk veloskundige........
V/WroeD/TVROUW is veel duidelijker....... wij willen eem midWIFE nod midMAN.....
Er is geen vent die...... tenzij hij zijn BUL heeft
  Milf maandag 11 december 2006 @ 14:49:07 #79
16000 nikky
pi_44326216
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:40 schreef Pa-ddy het volgende:

[..]

Niks ervan...ben ik maar ouwerwets.....veels te onduidelijk veloskundige........
V/WroeD/TVROUW is veel duidelijker....... wij willen eem midWIFE nod midMAN.....
Er is geen vent die...... tenzij hij zijn BUL heeft
Waar heb je het nou over? Midwife? Midman?

Je weet zelf niet eens hoe je het schrijft maar je vind het wel makkelijker? Het is vroedvrouw btw.
En er zijn genoeg mannen die tegenwoordig verloskundigen zijn.

vroed·vrouw (de ~ (v.))
1 verloskundige

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=vroedvrouw
  maandag 11 december 2006 @ 14:52:38 #80
94046 PM-girl
pi_44326269
Karin, jeetje, schrikken zeg!

Alle llm, heel veel sterkte voor jullie allemaal!

Mijn moeder wilde niet bij de bevalling zijn, ze dacht niet dat het goed kon gaan Ik wilde er ook niemand bij. (mijn schoonmoeder wilde wel, ze zei, "ik wil niet weten dat je begint want dan wil ik er bij zijn".... Ja maar ik niet!)
*
  Milf maandag 11 december 2006 @ 14:55:15 #81
16000 nikky
pi_44326298
Hoe reageerde ze daarop PM-girl? Dat je dat niet wilde?
pi_44326421
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Waar heb je het nou over? Midwife? Midman?

Je weet zelf niet eens hoe je het schrijft maar je vind het wel makkelijker? Het is vroedvrouw btw.
En er zijn genoeg mannen die tegenwoordig verloskundigen zijn.
vroedvrouw.... is nou ook niet echt een woord dat in je dagelijks vocabulaire ligt tenzij er iemand in je heel-directe omgevingzwanger is en daar komt bij dat door omstandigheden ik dan ook nog bekender ben met de midwife.
En nee ... daar de term nog altijd midwife is en vroedvrouw was ligt de nadruk op vrouw.
Toegeven de belgen kennen de term vroedmeester .... maar daar krijg ik helemaal S&M voorstellingen bij.

Maar persoonlijk stel ik net als de heer Trotter een vrouwelijke verloskundige op prijs........
  maandag 11 december 2006 @ 15:06:57 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44326448
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:04 schreef Pa-ddy het volgende:
Maar persoonlijk stel ik net als de heer Trotter een vrouwelijke verloskundige op prijs........
Ik ga alleen al om je eerdere reactie van 'geen man die in de buurt komt...' zitten hopen op een mannelijke verloskundige voor jullie! Wat een onzin zeg! Mag ze ook niet door een mannelijke broeder gewassen worden als ze evt. in het ziekenhuis komt te liggen?
pi_44326470
quote:

Ai Karin...probeer vanavond de schade in te halen idd voor de schrik...sterkte en ik hoo pdat het verder goed blijft gaan!
  maandag 11 december 2006 @ 15:12:29 #85
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44326525
wat een scrik karin...ff bijkomen dus.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 15:14:06 #86
43556 miss_dynastie
pi_44326540
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:04 schreef Pa-ddy het volgende:
En je vrouw?
  maandag 11 december 2006 @ 15:15:35 #87
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44326559
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:22 schreef Pa-ddy het volgende:

[..]

ik wil daar niemand anders bij hebben dan verpleegkundigen of Vroet/wroed-vrouw(en)...
Heeft je vrouw ook nog iets in te brengen Lijkt me toch dat het in eerste instantie gaat om wat haar een fijn/prettig gevoel geeft op dat moment.
  maandag 11 december 2006 @ 15:18:48 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44326597
Karin, even schrikken idd zeg!
Hopelijk vanavond wel even genieten!
  maandag 11 december 2006 @ 15:24:20 #89
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44326684
Karin, wat een schrik!
En wat betreft de mannelijke verloskundige, hier alleen een heeele positieve ervaring van zowel mij als mijn lief. En reken maar, heren die er anders over denken, dat het je gestolen kan worden wie er aan het bed staat, zolang diegene maar helpt en stuurt. Echt!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_44326724
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:14 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En je vrouw?
heeft die wat te willen
Ik ben 99% zeker dat die dat ook liever heeft, haar kennende.

Tot het lezen van die post welke me hieraan deed denken, had ik er ook niet aan gedacht hoor.

Eerste afspraak met dokter morgen middag
  maandag 11 december 2006 @ 15:28:29 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44326749
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:27 schreef Pa-ddy het volgende:
Eerste afspraak met dokter morgen middag
Mag die 'er' wel aan zitten dan?
  Licht Ontvlambaar maandag 11 december 2006 @ 15:29:33 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44326774
Heerlijk... die mannen die denken dat ze wel even alles kunnen bepalen voor hun vrouwtje En al helemaal als die vrouw ook nog zwanger is... Succes, als je die van mij was geweest, had ik met opzet gaan zoeken naar een mannelijke verloskundige
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 11 december 2006 @ 15:31:08 #93
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44326814
Ik heb trouwens wel mijn zus, dankzij een hele gelukkige samenloop van omstandigheden, bij de bevalling gehad. Ik hoop dat ze er een volgende keer weer bij kan zijn. Omdat het hier ineens zo snel ging was er geenkraamverzorgster. Zus heeft de vroedheer dus geholpen met aangeven van spullen en na de bevalling hielp ze mij met douchen enzo. Heel vertrouwd en ik vond het echt heel fijn dat ze er was. Schoonmoeder is alleen de laaste 10 minuten nog aangeschoven. Zij heeft geen dochters en ik vond dat ze dan best bij mijn bevalling mocht zijn. Dat wilde ze zelf ook heel graag.
pi_44327686
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ga alleen al om je eerdere reactie van 'geen man die in de buurt komt...' zitten hopen op een mannelijke verloskundige voor jullie!
Vind je dat niet een beetje ziek van jezelf?
Dat je ander niet gunt wat zij graag willen?

Ik hoop dat jullie een vrouwelijke verl;oskundige beschikbaar gaan hebben tijdens de bevalling klinkt een stuk aardiger?
quote:
Wat een onzin zeg! Mag ze ook niet door een mannelijke broeder gewassen worden als ze evt. in het ziekenhuis komt te liggen?
Mannelijke broeder? v
rouwelijke heten toch zusters?
Zelf zou ik in ieder geval liever een broeder hebben als ik de keuze zou hebben en het absoluut
daarentegen wordt ik op de luchthaven liever door een vrouw in umiform aan mijn klootjes gemasseerd dan door een geuniformeerde nicht.
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:29 schreef Sjeen het volgende:
Heerlijk... die mannen die denken dat ze wel even alles kunnen bepalen voor hun vrouwtje En al helemaal als die vrouw ook nog zwanger is... Succes, als je die van mij was geweest, had ik met opzet gaan zoeken naar een mannelijke verloskundige
Als je mijn vrouw was geweest ........
Zoals al gezegd.... ik denk dat mijn vrouw een vrouwelijke verloskundige kiest...haar kennende.
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mag die 'er' wel aan zitten dan?
Maak het maar belachelijk....
Ik vraag me af hoeveel vrouwen hier liever een vrouwelijke verloskundige hebben.
En wat jullie partners eerlijk zouden willen.
En als dat op vooroordelen berust ...prima

Ik besef donders goed dat als alles goedgaat het belangrijkste is dat de bevalling goed verloopt......
Dat de moeder en het kind er gezond doorheen komen....
Maar als ik daarna keuze heb uit een man en een vrouw...dan kies ik voor het laatste... en ik denk zij ook.

Maar lood om oud ijzer.... wij zitten in de eerste maand en ik heb andere zaken waar ik me druk over kan maken
  maandag 11 december 2006 @ 15:55:51 #95
103793 kozakken
Living the life
pi_44327691
Wij hadden een mannelijke verloskundige in de praktijk en die was me het aller-liefst
Maar troost je, er zijn er niet zo vreselijk veel hoor
  maandag 11 december 2006 @ 16:01:55 #96
103793 kozakken
Living the life
pi_44327907
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:55 schreef Pa-ddy het volgende:

[..]
Maak het maar belachelijk....
Ik vraag me af hoeveel vrouwen hier liever een vrouwelijke verloskundige hebben.
En wat jullie partners eerlijk zouden willen.
En als dat op vooroordelen berust ...prima
Het heeft met perceptie en met historie te maken. Artsen zijn van origine vaak man, verloskundigen zijn van origine vrouw.

Daarnaast heb je in een dorp vaak geen keuze en is er maar een praktijk. Dus dan is er van keuze weinig sprake. Daarnaast gaat het om een goed gevoel met de verloskundige. dat vind ik belangrijk
(aangezien je een verkapte vraag stelt, kan ik gerust antwoord geven )
  maandag 11 december 2006 @ 16:03:33 #97
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44327976
quote:

[..]

Stel je niet zo aan zeg
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 16:14:15 #98
43556 miss_dynastie
pi_44328410
quote:

Ik hoop dat jullie een vrouwelijke verl;oskundige beschikbaar gaan hebben tijdens de bevalling klinkt een stuk aardiger?
Ja, maar dan moet je dat natuurlijk wel menen
quote:
Zoals al gezegd.... ik denk dat mijn vrouw een vrouwelijke verloskundige kiest...haar kennende.
Wil iemand het hormonstertopic ff omhoog sleuren
pi_44328582
hehehehe ach gut, er komt weer een man het topic binnen en wordt volledig opgevreten
Maar ja wat wil je met die opmerkingen!
  maandag 11 december 2006 @ 16:20:35 #100
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44328648
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Stiekemurd het volgende:
hehehehe ach gut, er komt weer een man het topic binnen en wordt volledig opgevreten
en jij mag hier niet meer posten tot Benthe een brusje heeft . Ik denk elke keer dat je een leuk nieuwtje hebt als ik je naam in mijn AT voorbij zie komen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 11 december 2006 @ 16:22:57 #101
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44328736
quote:

[..]

Ik denk niet dat wij ooit getrouwd zouden zijn, laat staan dat ik van jou in verwachting geraakt zou zijn. Gebaseerd op het kleine beetje dat ik nu van je zie, kan ik je voorspellen dat een relatie tussen ons nooit van de grond gekomen zou zijn

Ik heb nog een leuk spreukje voor je...
quote:
"Begrip is het voelen wat een ander denkt, niet het denken wat een ander voelt."
Sterkte... een zwangerschap is een goede test voor een relatie
  Licht Ontvlambaar maandag 11 december 2006 @ 16:23:42 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44328764
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Stiekemurd het volgende:
Elke man is hier van harte welkom... totdattie gaat Hassanjassannen
pi_44328774
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:20 schreef m@x het volgende:

[..]

en jij mag hier niet meer posten tot Benthe een brusje heeft . Ik denk elke keer dat je een leuk nieuwtje hebt als ik je naam in mijn AT voorbij zie komen
Ja ik begin nu ineens het wachten zat te worden... Ik heb nu een week een eigen laptop en daarom kan ik gewoonweg meer posten dan voorheen... ik zal me wel lurkend terugtrekken....
pi_44328805
Jongûs, doe nou net niet als bij Hassanjassan... Pa-ddy zal zijn vrouw heus niet stampvoetend richting uitgang duwen mocht er een Herman op komen dagen als zijnde de vlos...
pi_44328860
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Elke man is hier van harte welkom... totdattie gaat Hassanjassannen
Eet meer fruit! En snel een beetje, het is betaald ja!
sorry, ik had even precies dezelfde associatie met Hassan
  Licht Ontvlambaar maandag 11 december 2006 @ 16:26:17 #106
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44328866
pi_44328896
quote:
Dan ben ik nu zó benieuwd wie dat was he
pi_44328971
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Jongûs, doe nou net niet als bij Hassanjassan... Pa-ddy zal zijn vrouw heus niet stampvoetend richting uitgang duwen mocht er een Herman op komen dagen als zijnde de vlos...
dat zou ik als ik verloskundige was wel graag willen meemaken
pi_44328972
Karin dat is schrikken zeg!
Vanavond maar lekker genieten van de 3d echo!

Mij had het echt niet uitgemaakt of ik mannelijke of vrouwelijke verloskundige heb.
Bij de praktijk waar ik zit hebben ze alleen maar vrouwelijke.

Ik wil tot nu toe niemand anders bij de bevalling hebben dan mijn vriend en ik denk ook niet dat dat gaat veranderen.
  Licht Ontvlambaar maandag 11 december 2006 @ 16:28:38 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44328977
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dan ben ik nu zó benieuwd wie dat was he
Ja, ik ook... maar ik kan niks vinden
  maandag 11 december 2006 @ 16:28:51 #111
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44328983
Idd! sensatieiieieieieieieie..
  maandag 11 december 2006 @ 16:31:40 #112
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_44329081
quote:
Waarom verbaast mij dat nou niks? He he, lekker rustig weer. Ik vond het ook erg Hassanjassanachtig en van zulke types gaan m'n haren recht overeind staan.
pi_44330631
Ik wilde ook al gillen:dat lijkt verdomd veel op die jasanhassan Maar het is een ander heerschap Of we er blij mee moeten zijn is een ander punt Maar goed,man of vrouw die helpt bij de bevalling,wat maakt het uit,als er maar hulp is.Beter dan zelf thuis in je uppie bevallen,lijkt me.En ik ken alleen maar gyn's die man zijn,dus ik ben er wel aan gewend,dat geloer door de mannen.Als je in de MMM zit,zie je van alles voorbij schuiven en ben je blij met alle hulp.

En verder.....heb ik dit soort neigingen vandaag Ik voel me vol en beroerd en heb geen zin meer om nog ruim 12 weken zo rond te moeten hobbelen
Er zit een stuk kind in de weg,ik word er echt naar van.En gistermorgen weer een migraine aanval en ik moet morgen ws.weer 2 uur werken waar ik niet wil en wat we ook niet afgesproken hadden Getver,ik krijg zin om de telefoon te pakken en te zeggen,dat ik helemaal niet meer kom werken Ik word overal maar in gezet,het leek ze wel makkelijk dat ik met de kerstinstuif zou helpen,beneden in het gebouw.Dan moet ik 6 uur daar rond gaan lopen,ja,daaaaaaaaaag Ik ga wel,maar zoek een stoel en ga iemand helpen met eten geven en ga echt niet helpen met bedienen.
Jullie merken,ik baaaaaaaaaaaaaal

Groetjes,Minoes
pi_44333613
Ik lees net in het 9-maandendagboek dat uk in de buik nu al een slaap en waakritme aan het vormen is en als je iedere dag op hetzelfde moment met uk "speelt" dat uk dan straks buiten de buik steeds op die tijd klaarwakker zal zijn. Heeft hier iemand ook ervaring mee? (aangezien uk altijd flink wakker en actief is voor wij naar bed gaan en het me niets lijkt als uk dat straks buiten de buik ook heeft).
  maandag 11 december 2006 @ 18:48:06 #115
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44333632
Die etterbakken moet je gewoon straal negeren. Als er geen reactie komt, houden ze vanzelf op.

Karin, schrikken! Hoop dat alles ok is nu.s
pi_44334154
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:47 schreef Sidn3y het volgende:
Ik lees net in het 9-maandendagboek dat uk in de buik nu al een slaap en waakritme aan het vormen is en als je iedere dag op hetzelfde moment met uk "speelt" dat uk dan straks buiten de buik steeds op die tijd klaarwakker zal zijn. Heeft hier iemand ook ervaring mee? (aangezien uk altijd flink wakker en actief is voor wij naar bed gaan en het me niets lijkt als uk dat straks buiten de buik ook heeft).
mijn schoonzus heeft net een kindje, die vindt het snachts erg gezellig
Zij vroeg zich af waarom hij overdag slaapt en snachts wakker is.....vroeg de wijkverpleegkundige hoe dat tijdens de zwangerschap was.....ook snachts aan het feesten dus!!
Dus wat dat betreft zit er misschien wel wat in.....

Ben ik blij dat die van ons snachts over het algemeen rustig is....
pi_44334246
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:48 schreef oYo het volgende:
Die etterbakken moet je gewoon straal negeren. Als er geen reactie komt, houden ze vanzelf op.

Karin, schrikken! Hoop dat alles ok is nu.s
Kleintje laat na alle stress goed merken dattie er nog is, flink aan het schoppen
Hij/zij wil ons vast geruststellen....
Zometeen de 3d echo, toch ga je daar nu met een ander gevoel heen, t kan ons niks schelen hoe de baby eruit ziet, als het maar gezond is!!
Het doet toch best wel wat met je als je zo ineens naar het zkh moet
Je realiseert je dan ineens hoeveel je nu al om je kindje geeft
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 19:49:57 #118
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44335788
XXXKarinXXX wast schrikken zeg. Hopelijk kunnen jullie vanavond lekker genieten van de 3d echo zodat jullie kleintje je kan laten zien dat alles goed gaat!

Nog over voorgaand onderwerp, ik wil alleen Slaapvriendje erbij hebben hoor en voor de rest sluit ik me volledig aan bij wat Mwana zegt en wil ik zéker geen spiegels
pi_44337832
Gewoon thuisbevallen en de spiegels uit het zicht leggen dus Slaapmeisje of hebben ze standaard handspiegels bij zich?

Karin, fijn dat 't toch goed lijkt, fijn dat je vanavond al die 3d-echo krijgt!
  FOK!fossiel maandag 11 december 2006 @ 20:58:39 #120
2628 Karin
pi_44338334
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:10 schreef melonovy het volgende:
Lekker hoor Karin dat alles goed is! Over 8 weken weer, wil je dan ook weten wat het gaat worden?
Ja ik wil het dit keer weer heel graag weten wat het wordt. Heel veel mensen om me heen zeggen een meisje. Behalve Lois en Bram, die denken een jongen Ik heb echt geen flauw idee, geen enkel gevoel.
Bij Bram had ik nog wel een voorkeur (naast dat natuurlijk het allerbelangrijkste is dat het gezond is) maar dit keer maakt het me echt niet uit, ik zou alletwee erg leuk vinden.

XXXKarinXXX heel veel plezier met de echo! Wat een schrik en inderdaad goed in de gaten houden hoor, bij klachten direct aan de bel trekken! Wordt je nu wel wat extra in de gaten gehouden, wat extra bloeddrukcontroles?

Ik wil ook behalve Peet helemaal niemand bij mijn bevalling hebben. Zou dan toch teveel afgeleid of geremd zijn denk ik.
pi_44338853
we zijn er weer van de echo, was toch wel weer erg leuk. Kindje lag wel veel met de handjes voor het gezichtje, maar maakt het niet zo bont als die van Slaapmeisje

En het kan ook al goed lachen!!
  maandag 11 december 2006 @ 21:47:34 #122
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44339396
Schattig !!
  maandag 11 december 2006 @ 23:06:21 #123
94046 PM-girl
pi_44342497
Ben ik nou heel raar als ik zeg dat ik de volgende keer graag een spiegel wil? Nu helaas niet aan gedacht!
(maarja, ik vroeg na het hechten ook of ze het even met de spiegel wilde uitleggen)
*
  dinsdag 12 december 2006 @ 04:37:43 #124
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44347050
Hahaha... PM-girl, je bent vast niet de enige hoor, maar persoonlijk moet ik er echt niet aan denken.

Wat is t hier rustig trouwens zonder vervelende klonen. Heerlijk.

Hier nog helemaal niets aan het rommelen behalve slapeloosheid ... en ben misselijk dus ik ga wat eten. Rare tijd, ik weet het. Ik ben zwanger, dan mag dat ... (nog eventjes!!!)
pi_44347328
Hier rommelen we ook nog even verder... Sinds een uur of 2 wat matige ongi-buiken.... Vriend naar werk gegaan, zometeen Benthe naar KDV brengen en hopelijk gaat de boel gewoon ontsluiten!
12-12-06 ook erg leuke datum
pi_44347493
* poemojn meldt zich.. baby is er nog niet uit
  dinsdag 12 december 2006 @ 08:23:21 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44347696
Mooie datum!!! Ga ik ook voor Stiekemurd! Emma is op 11-11-2005 geboren, zou toch leuk zijn als deze op 12-12-06 wordt geboren??!!!
pi_44347722
Zeker een mooie datum!!!

Karin, dat was ff schrikken zeg....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 08:31:34 #129
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44347802
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:45 schreef poemojn het volgende:
Gewoon thuisbevallen en de spiegels uit het zicht leggen dus Slaapmeisje of hebben ze standaard handspiegels bij zich?
Ze zijn vast van de spiegelmaffia Mijn tandarts is daar ook van en wil ook altijd dat ik meekijk in de handspiegel

XXXKarinXXX wat een heerlijke echofoto en jullie kindje lacht
  dinsdag 12 december 2006 @ 08:37:04 #130
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44347865
quote:
Op maandag 11 december 2006 21:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
we zijn er weer van de echo, was toch wel weer erg leuk. Kindje lag wel veel met de handjes voor het gezichtje, maar maakt het niet zo bont als die van Slaapmeisje

En het kan ook al goed lachen!!
[afbeelding]
Was even helemaal vergeten op je echo te reageren! Hij's errrg lief ... lijkt me gaaf om te zien in 3D!! Hoe gaat het nu met je? Beetje bijgekomen van de schrik?
pi_44347973
Ja Karin leuk he zo een 3d echo
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 08:47:17 #132
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44347991
Stiekemurd je bent aan het rommelen Niet stiekum gaan bevallen he
pi_44348037
bleh ik wil echt dat het doorzet, dan maar geen 14 of 15 december... maar ja het zal-wel-weer-niks-worden-vandaag.....

Iedereen de deur uit, straks komt de huishoudelijke hulp en ik ga de weeen induiken (zal wel weer een rondje stad worden...)
  dinsdag 12 december 2006 @ 08:57:45 #134
3142 m@x
pi_44348180
Die van ons had standaard een handspiegel in haar koffertje zitten.

"Wil je zelf misschien even kijken via de spiegel?"
" NEEEEEEEEEEEEEEEEEE "
pi_44348212
"Kijk eens wat een mooi gezicht" zei ze tegen mijn vriend.. Lig je dan...
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:02:23 #136
3142 m@x
pi_44348265
Die van mij vond het echt geen mooi gezicht. Die is zich kapot geschrokken
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:13:38 #137
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44348475
Hier vannacht ook heel wat gerommel... nu weer rustig. Vriendin geeft aan dat het wat haar betreft nu wel mag gaan beginnen. Ik vrees dat baby gewoon even wilde oefenen of alles goed werkt.

Lijkt wel testen van alle vleugels en kleppen voor je opstijgt met een vliegtuig.
Vriendin vond de vergelijking niet echt grappig. Nu ligt ze lekker te slapen... Om 11 uur maak ik ze wakker, want ze moet naar de shiatsu en daarna moeten we naar de vk.

Komop stiekemurd, jij moet zeker voor ons!
pi_44348517
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee in dit topic maar nu mag ik hier ook echt gaan schrijven! Ik ben nu 8 weken en 4 dagen zwanger! We zijn er erg blij mee. helaas hebben we nog geen echo gehad, maar we hopen maar gewoon dat alles goed is. Vanaf wanneer merkten jullie dat broeken te strak gingen zitten? Ik kan eigenlijk nog maar 1 broek goed aan. Kan dat al of is het veel te vroeg en wil ik gewoon veel te graag een dikke buik met beebje?
pi_44348539
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:02 schreef m@x het volgende:
Die van mij vond het echt geen mooi gezicht. Die is zich kapot geschrokken
"komt dat nog goed?"
pi_44348556
Mijn vlos zei bij mijn tweede (thuis)bevalling heel kies: "Ik zie al heel veel haartjes!"
Mijn man zei dat dus ook maar toen we met zijn tweetjes lekker aan het uitdrijven waren.
Geen van beide kwam met spiegeltjes (of kraaltjes) aanzetten gelukkig.
pi_44348575
Kraaltjes?
pi_44348578
Hoi stiemie!

En go Stiekemurd!
pi_44348596
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:19 schreef Stiekemurd het volgende:
Kraaltjes?
Spiegeltjes en kraaltjes, je weet wel, waar ze vroeger hele volksstammen mee opkochten bij mijn broeders in donker Afrika
pi_44348679
Nee weet ik niet.. ben ik nu heel dom?
pi_44348768
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:25 schreef Stiekemurd het volgende:
Nee weet ik niet.. ben ik nu heel dom?
Nee joh
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:36:49 #146
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44348905
Dat werd dan later sterke drank en geweren? (of ben ik nu in de war met de Indianen )

Maar goed, lekker offtopic. Succes met 'in je weeën duiken' Stiekemurd, ben een beetje jaloers dat jij weeën hébt!
pi_44348999
Nah volgens mij niet heftig genoeg, tis meer een ongi-gevoel.....
pi_44349046
Welkom Stiemie. Ik ben iets verder dan dat jij bent, en ik heb ook al dat diverse broeken niet lekker meer zitten. dit komt wel door je zwangerschap, maar is niet je kindje, die komt nog maar net (of niet eens) boven je schaambot uit. Het zijn je darmen die door je grotere baarmoeder omhoog worden geduwd. En daardoor het opgeblazen gevoel, meer lucht er op allerlei manieren uit smijten etc.

Gefeliciteerd.

Nog geen verse beebs... tsss, schiet eens op jullie!
pi_44349076
Stiekumerd,dat heette ruilhandel je kocht iets en betaalde dan vaak met goederen.Maar breek je hoofd er niet over en ga ook es op een annanas zitten

Groetjes,Minoes
pi_44349169
Kleintje, ik heb inderdaad ook met jou meegelezen en met de spannende tijden tot je echo. Ik las net ergens anders dat het inderdaad nog niet het kindje kan zijn maar inderdaad door je baarmoeder en vruchtwater. Ach ik draag nu maar gewoon lekker vaak rokken, die zitten een stuk beter!

Hebben jullie trouwens ervaring met de combinatietest?
pi_44349184
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:46 schreef minoes_ het volgende:
Stiekumerd,dat heette ruilhandel je kocht iets en betaalde dan vaak met goederen.Maar breek je hoofd er niet over en ga ook es op een annanas zitten

Groetjes,Minoes
Lekker stekelig
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 09:57:25 #152
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44349295
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:50 schreef Stiemie het volgende:
Hebben jullie trouwens ervaring met de combinatietest?
Stiemie gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom in dit topic. Ik heb een combinatietest laten doen, wat wil je erover weten?
pi_44349406
Hallo Slaapmeisje! Ik lees al heel lang mee en het was zo mooi om te lezen dat jij zwanger was/bent! Ik wil namelijk al heel lang een kindje maar mijn vriend wilde nog wachten. Gelukkig is hij nu ook helemaal blij!

We twijfelen erg of we de combinatietest willen laten doen. Ik ben nogal een stresskip en ik ben zo bang dat ik bij een minder goed resultaat de rest van de maanden een bonk stress ben... Aan de andere kant willen we juist wel een test omdat mijn vriend een (redelijk zwaar) autistische broer heeft en we dus weten hoe moeilijk het kan zijn voor een broertje/zusje en hoeveel druk je later ook op een eventueel broertje/zusje legt als je er zelf niet meer bent.

Natuurlijk weten we dat autisme niet te ontdekken valt met die test maar wel eventuele andere handicaps

Ik hoop niet dat ik hier nu iemand pijn mee doe...
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:09:55 #154
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44349545
Stiemie, gefeliciteerd!!
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 10:21:36 #155
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44349780
Dank je wel Stiemie Het is natuurlijk helemaal aan jullie zelf wat je wil doen. Denk je niet dat je juist een bonk stress bent als je geen combinatietest laat doen? Waarom zou je er iemand pijn mee doen om dit te vragen? Ik vind het juist goed dat je er vantevoren over nadenkt zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen. Wij vonden het zelf juist erg prettig om te weten waar we aan toe zijn. Ook omdat ik 35 ben is er toch meer risico op een eventuele handicap. Nu was de uitslag redelijk goed voor mijn leeftijd (1:2000) en vonden we het geen aanleiding voor een vervolgonderzoek (vlokkentest of vruchtwaterpunctie). De keuze is echter aan jullie!
pi_44350003
Dat is ook een geweldige uitslag Slaapmeisje! Ja als je dat als resultaat krijgt, ben je wel even zonder stress inderdaad.

Ik ben zelf 30/ bijna 31 en volgens de een is dat juist lekker jong en de ander zegt juist wer dat je wel al moet gaan oppassen... Pff ingewikkeld hoor, de mini is er nog niet eens en de moeilijke beslissingen komen al meteen aan de orde

Misschien moeten we gewoon de test maar doen en dan gewoon heeeeeel erg hopen op net zo'n mooie score als die van jou Slaapmeisje!
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:32:55 #157
103793 kozakken
Living the life
pi_44350041
Spannend he Stiemie..
Mss moeten jullie eerst voor jullie zelf de keuze maken rondom het hoe en wat. Bv. bij welke uitslag je vind dat een kindje geen kans heeft, of hoe je uberhaupt staat tegenover het beeindigen van je zwangerschap bij een ronduit slechte uitslag.
Ik weet van mezelf dat een kindje hier altijd heel erg welkom was. In de zin van eventuele handicaps voor mij geen reden zou zijn geweest om de zwangerschap af te breken (maar dat is en een heel persoonlijke keuze en daarnaast ook nog een theoretische omdat het niet het geval was)

Daarnaast vond ik de 20 weken echo heel fijn. Juist omdat ze daarmee ook een aantal heel fysieke problemen kunnen opsporen cq uitsluiten. Een kindje met down was en is heel welkom, maar ik vond het fijn om te zien dat er bv. geen direct aanwijsbare hartafwijkingen te zien waren. (en open ruggetje en klompvoetjes e.d.)
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:33:02 #158
94046 PM-girl
pi_44350045
Stiemie, gefeliciteerd!!
Als je al langer meeleest, heb je waarschijnlijk ook mijn verhaal gelezen. Een nekplooimeting zou ik desondanks weer laten doen. Een vruchtwaterpunctie weet ik niet, nu ik moeder ben en zie hoe belangrijk, mooi, lief en geweldig ik mijn kindje vind, weet ik niet of ik het risico van een punctie nogmaals zou nemen.
*
pi_44350089
Goedemorgen allemaal,

weer een tijdje geleden maar nu weer aardig op de rails. Nog niet helemaal maar goed dat komt vanzelf wel. Met de kleine gaat alles prima nu precies vijf weekjes oud en groeit als de bekende kool.

Wij hebben toch een klacht ingediend bij het ziekenhuis en donderdagmorgen hebben we in het ziekenhuis een gesprek met de zorgcoordinator van de afdeling verloskunde/gyneacologie. Ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen en ergens heb ik ook nog wel de bibbers daarvoor. Heb aangegeven dat ik dat dus niet wil met de betreffende personen die de bevalling hebben gedaan.

Maandagmorgen moet ik op nacontrole bij mijn eigen verloskundige en dan gaan ze kijken of mijn schaambot toch niet of gebroken of zwaargekneusd is of iets dergelijks want mijn linkerbeen en linkerbil weigeren nog steeds grotendeels gewicht erop of iets dergelijks. Zit dus nog steeds alles op rechts te doen vijf weken later.

Karin schrikken was dat en fijn dat de kleine nu weer lekker actief is. Wel erg in blijven houden hoor en als je het niet vertrouwt gewoon nog een keertje bellen. Beter twee keer dan niet...

Stiekemurd hier alvast een paar

Suzanna jij mag ook wel hoor...

En Poejmon kom ook maar op met de kleine hoor!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_44350115
Ik ben dus ook nog druk aan het nadenken over de 20 weken echo. Nekplooimeting en die test doen we niet. Maar misschien dus wel naar de organen laten kijken. Puur zodat als er wat is, we een beslissing kunnen nemen in welk ziekenhuis we bevallen gezien ze hier in het streekziekenhuis niet alles kunnen.
Want misschien is niets weten ook niet onbezorgd zwanger zijn.

Ook zit ik best wel in over mijn bloeddruk. Ik had 100/60 dus dat is wat richting de lage kant. Terwijl je in het begin een wat hogere bloeddruk hoort te hebben. halverwege je zwangerschap schijnt het heel erg te dalen. Maar wat als die van mij nu al laag is en ik al vaak duizelingen heb?
Wat voor bloeddruk is nu hoog en wat is nu laag?
En wanneer is ie echt TE hoog of TE laag?
pi_44350156
100/60 is toch uitstekend ??
pi_44350157
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:03 schreef Stiemie het volgende:
Hallo Slaapmeisje! Ik lees al heel lang mee en het was zo mooi om te lezen dat jij zwanger was/bent! Ik wil namelijk al heel lang een kindje maar mijn vriend wilde nog wachten. Gelukkig is hij nu ook helemaal blij!

We twijfelen erg of we de combinatietest willen laten doen. Ik ben nogal een stresskip en ik ben zo bang dat ik bij een minder goed resultaat de rest van de maanden een bonk stress ben... Aan de andere kant willen we juist wel een test omdat mijn vriend een (redelijk zwaar) autistische broer heeft en we dus weten hoe moeilijk het kan zijn voor een broertje/zusje en hoeveel druk je later ook op een eventueel broertje/zusje legt als je er zelf niet meer bent.

Natuurlijk weten we dat autisme niet te ontdekken valt met die test maar wel eventuele andere handicaps

Ik hoop niet dat ik hier nu iemand pijn mee doe...
Dan heb je idd een gemene stressfactor te pakken...niet te testen, alleen te ondervinden na de geboorte in de loop van de ontwikkeling...
Ik heb in mijn familie van beide kanten een hoop autisten van elke soort, van heel licht tot erg zwaar. Mijn oudste heeft het dus, maar mijn twee jongste ws. niet (we blijven afkloppen hier voorlopig).
pi_44350259
Kleintje wij hebben ook geen nekplooimeting en combi test laten doen omdat wij zoiets hadden van als het niet goed zou zijn dan is het ook welkom en ook zouden wij de beslissing over leven en dood niet willen/kunnen maken. Ieder kind hoe kort of hoe lang het ook leeft heeft recht op leven. Bij ons in de familie zitten downkindjes en ik vind dat geen reden om het te testen. Downkindjes geven iets wat wij zijn kwijtgeraakt (onbevangenheid en vrolijkheid) en het is een rijk bezit.

De 20 wekenecho hebben wij laten doen om het geslacht te laten bepalen omdat wij benieuwd waren. Over de metingen die toen gedaan zijn tijdens de 20 wknecho is tijdens de echo niet gesproken. Dat hadden we van tevoren aangegeven samen met het feit dat wij niet wilde weten of we eventueel een downkindje zouden krijgen. We hebben nu een kerngezonde dochter maar voor misschien in de toekomst willen we het weer op deze manier doen. Het is ons goed bevallen.
pi_44350277
Hoi Stiemie! Welkom hier!!

Vandaag besef ik geloof ik pas wat er allemaal gebeurd is gisteren, ik kan de hele dag wel janken. En dat terwijl eigenlijk alles wel goed was. Het is zo'n kostbaar pakketje, en ik moet er niet aan denken dat er iets ernstigs aan de hand was/is!
We hebben gisteravond bij de pretecho expres niet verteld wat er die dag gebeurd was, gelukkig was de hartslag gisteravond steeds rond de 150, en het kindje was de hele tijd wakker. De echoscopiste zei wel een aantal keren dat het kindje het erg naar zijn zin heeft in mijn buik, dat doet je dan wel weer goed.
Ben wel blij dat ik straks onder controle kom van het ziekenhuis, dat geeft me een beetje rust.
Alles wordt nu goed in de gaten gehouden, maandag moet ik weer terugkomen in het zkh.
Mijn werk belde nog of het echt wel ging met me, of ik echt wel kon werken.
Het lijkt me nu wel ff een goede afleiding. En als ik me maar rustig hou dan moet het lukken.

En als ik dan hier nog even naar kijk.....dan SMELT ik wel weer
pi_44350295
Kleintje, 'k heb het even nagekeken, en bij Myrthe had ik met 11w3d 100/60. Dat bleef een tijdje stabiel en rond 20wkn zat ik op 100/50. Kan echt geen kwaad, betekent hooguit dat je lekker veel zoute dropjes mag eten en is een stuk gezonder dan een hoge bloeddruk. Oja, en als je voelt dat je echt duizelig wordt, even op de grond gaan zitten met je hoofd omlaag. Flauwvallen als je lang moet stilstaan, bijv in de rij bij een kassa, is niet leuk.

Welkom Stiemie!

Mibos, sterkte met de gesprekken. Moeilijk maar ook nuttig en vast ook goed voor je verwerking

Wat een lieve echo Karin
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:45:11 #166
103793 kozakken
Living the life
pi_44350316
Kleintje, ik had ook een lage bloeddruk. Niets aan te doen en eigenlijk wel fijn voor je lijf hoor. Behalve dan duizeligheid en vermoeidheid enzo (Maar ja, dat kan ook gewoon komen door zwanger zijn)
En druk maken heb ik bij beide zwangerschappen ervaren. De kwetsbaarheid van zo'n klein mensje in de maak en of dat allemaal wel goed gaat is hier altijd heel goed ervaren. Juist te goed en ik word juist een enorme piekerkont in mijn zwangerschap. (Was ik al, maar werd nog even extra uitvergroot)

Mibos, wat goed dat jullie actie hebben ondernomen!! Nu maar diep ademhalen en daadwerkelijk ook echt alles zeggen wat je op het hart ligt! (Beleefheid is tijdens je bevalling nu ook niet echt in acht genomen, zou ik zeggen)
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:48:34 #167
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44350391
Wat een lieve echo Karin
pi_44350532
Kozakken ik heb een lijstje gemaakt met alles wat er niet goed gegaan is en het lijstje is meer een lijst geworden zeg maar. Heb alles op papier gezet want anders vergeten we geheid iets. Ik heb zoiets van voor mij schiet het niet op want ik heb mijn bevalling achter de rug maar er bevallen iedere dag vrouwen daar en als ik die ermee kan helpen dan doe ik mijn mond wel open.

Wij zaten laatst samen te praten en toen zeiden wij ook van stel dat er iedere iemand zo bevalt zoals het bij mij gegaan is en niemand zegt er iets van ziet het ziekenhuis geen reden tot verbetering want ze weten het niet dus daarom en voor mijn eigen gevoel/verwerking lijkt het me goed.

Iedere maandagavond kom ik heel vervelend in slaap terwijl ik de rest van de week prima slaap maar op maandagavond ga ik de bevalling opnieuw beleven en het rare is dat het herbeleven pas in het ziekenhuis begint terwijl ik tot en met de persweeen gewoon thuis was. Maar dat was prettig en zodra ik ga piekeren begint het pas met het ziekenhuisgedeelte. Ze is uiteindelijk om 01.27 geboren en meestal kom ik pas rond die tijd in slaap.
pi_44350675
Stiemie ik vergeet je welkom te heten.

Wij hebben bij deze zwangerschap wel een nekplooimeting laten doen. Helemaal NIET met het doel dat we de zwangerschap zouden afbreken, maar meer dat je eventueel voorbereid bent als het eventueel niet "goed" zou zijn. Bijvoorbeeld inlezen in onderwerpen, huis aanpassen. Echter geeft dit je niet de 100% garantie maar is het een kansberekening.

Succes met je beslissing.
pi_44350699
Op zich hebben we besloten dat een handicap geen probleem is zolang het geen zware zorgen voor een eventueel broertje of zusje met zich mee brengt. Dus bij Syndroom van Down, hele zware (verstandelijke) handicap, buiten de buik niet levensvatbaar etc willen we afbreken en bij een lichtere handicap niet. Ik wil ook pas een vruchtwaterpunctie als de kans op een miskraam dan net zo groot is als de kans dat er iets 'mis' is. Al besef ik wel dat ik dat nu heel makkelijk kan zeggen maar dat het natuurlijk een heel ander verhaal is als het echt zo is.
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:03:21 #171
94046 PM-girl
pi_44350737
Stiemie, dat is op zich wel een mooi standpunt, pas een punctie als het risico op afwijking net zo hoog is als het risico op een miskraam agv punctie.
Down heb je echter in meerdere gradaties, wat van te voren niet te zeggen is.
*
pi_44350765
O wat een mooie echofoto zeg! Het blijft altijd zo bijzonder dat je gewoon even stiekem in je buik kan kijken en dan zomaar zo'n mini-mensje ziet zitten...
pi_44350867
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:04 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

mijn schoonzus heeft net een kindje, die vindt het snachts erg gezellig
Zij vroeg zich af waarom hij overdag slaapt en snachts wakker is.....vroeg de wijkverpleegkundige hoe dat tijdens de zwangerschap was.....ook snachts aan het feesten dus!!
Dus wat dat betreft zit er misschien wel wat in.....

Ben ik blij dat die van ons snachts over het algemeen rustig is....
Er zal dus toch wel een kern van waarheid in kunnen zitten. Gelukkig is het echt voor het slapen gaan, want 's nachts als ik wakker lig dan is uk ook aardig rustig. Toch wel interessant, misschien legt het kindje in de buik al de basis tot het worden van een ochtend- of avondmens.

Fijn trouwens dat bij jou na de schrik de 3d echo zo goed verlopen is. Hopelijk was de stress maar eenmalig!

Welkom Stiemie! Geen ervaring met de combitest hier. Wel met te strakke broeken Ik ben rond de 14 weken speciale broeken gaan dragen, maar al vanaf week 8 ofzo ging de broek open zodra ik ging zitten en na een tijdje ging die nieteens meer dicht (gelukkig had ik nog wat te grote broeken in de kast liggen, daardoor kon ik eerst m'n te kleine broeken in de hoek gooien en verder met broeken die anders juist van m'n kont afzakten)
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:10:16 #174
103793 kozakken
Living the life
pi_44350911
Pff.. Mibos, wat is dat naar he. Hopenlijk geeft het gesprek je een fijn gevoel.
pi_44350958
Karin, wat een lieve echo!
En wat goed dat kindje zich nog prettig voelde en vooral dat jullie er van konden genieten! Laat het maar zo blijven he!
pi_44350992
quote:
Down heb je echter in meerdere gradaties, wat van te voren niet te zeggen is.
Dat is natuurlijk zo, maar als ik zie hoe het voor mijn vriend was om altijd maar in de schaduw van zijn broer te moeten staan, nooit eens iets te kunnen vertellen omdat broer weer eerst moest, bij een dagje uit stond/staat de hele dag in het teken van broer en nog als we zijn ouders zien gaat het eerst een uur over broer... dan snap ik zijn beslissing best en daar kan ik ook helemaal achter staan.

Natuurlijk kan je hier in de opvoeding ook een heleboel zelf aan veranderen maar feit blijft gewoon dat sommige kinderen meer aandacht nodig hebben/ opeisen dan andere kindjes. En dat dat voor een broertje/zusje best heel moeilijk kan zijn.

Zeker als je later ook nog eens de zorg/verantwoordelijkheid voor die broer/zus krijgt omdat je ouders het niet meer aankunnen en hij/zij het ook allemaal zelf niet kan. Dan zal je toch moeten bijspringen. Het is en blijft toch altijd je broer of zus.
pi_44351246
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Karin, wat een lieve echo!
En wat goed dat kindje zich nog prettig voelde en vooral dat jullie er van konden genieten! Laat het maar zo blijven he!
Ik doe mijn best!!
Maar vandaag kan ik het nog niet van me afzetten....
Belt mijn mam ook nog net, ik kan alleen maar huilen...
Maar goed, ik hoop dat dit een eenmalige actie was, en dat we vanaf nu weer kunnen lachen, net als ons kleintje!
pi_44351360
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:13 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo, maar als ik zie hoe het voor mijn vriend was om altijd maar in de schaduw van zijn broer te moeten staan, nooit eens iets te kunnen vertellen omdat broer weer eerst moest, bij een dagje uit stond/staat de hele dag in het teken van broer en nog als we zijn ouders zien gaat het eerst een uur over broer... dan snap ik zijn beslissing best en daar kan ik ook helemaal achter staan.

Natuurlijk kan je hier in de opvoeding ook een heleboel zelf aan veranderen maar feit blijft gewoon dat sommige kinderen meer aandacht nodig hebben/ opeisen dan andere kindjes. En dat dat voor een broertje/zusje best heel moeilijk kan zijn.

Zeker als je later ook nog eens de zorg/verantwoordelijkheid voor die broer/zus krijgt omdat je ouders het niet meer aankunnen en hij/zij het ook allemaal zelf niet kan. Dan zal je toch moeten bijspringen. Het is en blijft toch altijd je broer of zus.
Mijn zus was ook gehandicapt, meervoudig en behoorlijk zwaar.
Wij als zus en broer hebben wel wat moeten inleveren qua aandacht, maar ik heb dit nooit als zodanig ervaren.
Maar ik weet ook niet wat ik zou doen hoor, als ik zou weten dat het zwaar gehandicapt zou zijn, het drukt wel een ontzettende stempel op je leven.
Maar je moet je ook weer niet te druk maken om wat er allemaal niet goed kan zijn aan je kindje, anders ben je daar alleen nog maar mee bezig en kan je niet genieten van je zwangerschap.
Wij hebben dus ook niet voor allerlei extra testen gekozen, puur om de stress die het met zich meebrengt.
Wel met 12 en 20 weken echo's gehad, en die leken allemaal prima.
pi_44351800
quote:

[..]

Dat is idd een belangrijk punt. Hier draait idd alles om de oudste als die er is. Hij is tot voor kort wel altijd overdag naar een dagbestedingscentrum gegaan, en in de weekends ging hij logeren. Die tijd was dus exclusief en heel bewust voor de jongste.
Kort geleden hebben we besloten het andersom te gaan doen toch: oudste gaat in een woongroep wonen, en komt dan hier logeren en dan is er veel aandacht voor hem, voor de rest gaan we een normaal gezin zijn zonder overspannen ouders en constante stress.
Je man heeft dus zeker een punt, als broer!
pi_44352138
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is idd een belangrijk punt. Hier draait idd alles om de oudste als die er is. Hij is tot voor kort wel altijd overdag naar een dagbestedingscentrum gegaan, en in de weekends ging hij logeren. Die tijd was dus exclusief en heel bewust voor de jongste.
Kort geleden hebben we besloten het andersom te gaan doen toch: oudste gaat in een woongroep wonen, en komt dan hier logeren en dan is er veel aandacht voor hem, voor de rest gaan we een normaal gezin zijn zonder overspannen ouders en constante stress.
Je man heeft dus zeker een punt, als broer!
Precies wat jij schrijft Mwanatabu. Thuis vaak overspannen ouders en heel veel stress. Ik steun hem ook echt daarin want in de zeven jaar dat we samen zijn hebben we al flink wat meegemaakt met zijn broer. Ze zijn er bij hem ook pas na zijn 20e jaar achtergekomen dat het autisme was/is. Dus tot die tijd heeft het helemaal een hele grote stempel op iedereen gedrukt. Nog steeds eigenlijk. Natuurlijk ook op zijn broer. Hij is autistisch maar dat wil niet zeggen dat hij gek is. Hij begrijpt alles juist maar al te goed en dat maakt het soms juist extra moeilijk, voor ons, maar vooral voor hemzelf

XXXKarinXXX ik snap dat het bij anderen natuurlijk ook heel anders kan gaan. Misschien scheelde het dat jij nog een broer had? Zodat jullie mekaar nog hadden zeg maar?
pi_44352586
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:57 schreef Stiemie het volgende:

[..]

XXXKarinXXX ik snap dat het bij anderen natuurlijk ook heel anders kan gaan. Misschien scheelde het dat jij nog een broer had? Zodat jullie mekaar nog hadden zeg maar?
Tuurlijk ben ik ook wel gefrustreerd geweest, kom ik uit school, kan mijn verhaal niet doen, want zus komt eraan met het busje, of zus krijgt een aanval...of, of, of.....
En in de pubertijd heb ik haar echt soms genegeerd (dat vind ik achteraf echt erg, maar ja)
Het scheelt dat zij er eerder was als ons, en dat wij dus niet anders wisten als dat we een gehandicapte zus hadden.
pi_44352804
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik ook wel gefrustreerd geweest, kom ik uit school, kan mijn verhaal niet doen, want zus komt eraan met het busje, of zus krijgt een aanval...of, of, of.....
En in de pubertijd heb ik haar echt soms genegeerd (dat vind ik achteraf echt erg, maar ja)
Het scheelt dat zij er eerder was als ons, en dat wij dus niet anders wisten als dat we een gehandicapte zus hadden.
Grappig dat je dat zo ziet, ik zit de laatste tijd juist te bedenken van "goh, misschien was het beter geweest als Lukas de jongste was geweest, dan hadden de anderen een ontspannener start gehad".
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:55:40 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_44353759
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:03 schreef Stiemie het volgende:
Aan de andere kant willen we juist wel een test omdat mijn vriend een (redelijk zwaar) autistische broer heeft en we dus weten hoe moeilijk het kan zijn voor een broertje/zusje en hoeveel druk je later ook op een eventueel broertje/zusje legt als je er zelf niet meer bent.
Ik hoop toch dat je zo'n test voor het kindje wat je nu verwacht laat uitvoeren en niet voor de eventuele broertjes of zusjes.

Of denk je dat het autistisch zijn enkel drukt op broertjes en zusjes en niet op het kind zelf?

sorry dat ik zo fel reageer, maar de manier waarop je dit zegt schiet even zwaar in mijn verkeerde keelgat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44353857
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik hoop toch dat je zo'n test voor het kindje wat je nu verwacht laat uitvoeren en niet voor de eventuele broertjes of zusjes.

Of denk je dat het autistisch zijn enkel drukt op broertjes en zusjes en niet op het kind zelf?

sorry dat ik zo fel reageer, maar de manier waarop je dit zegt schiet even zwaar in mijn verkeerde keelgat.
Hangt af "per autist" denk ik. Mijn zoontje merkt niet dat hij anders is.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:09:27 #185
94046 PM-girl
pi_44354171
quote:

[..]

Ok, dat is een duidelijke afweging. Toch lijkt het me moeilijk, ik ken ook kinderen met Down die nauwelijks extra aandacht nodig hebben in vergelijking met 'gewone' kinderen. En omdat je het niet weet van te voren, lijkt het me een moeilijke beslissing.
Wij hadden na de nekplooimeting in theorie de afweging dat het kindje wel moest kunnen genieten van het leven. En ook dat is geen meetbaar feit. Ten tijde van de punctie was er ook net een onderzoek in het nieuws, dat vrouwen die later in de zwangerschap kiezen voor beëindiging, daar eigenlijk een trauma aan over houden, dat kwam er bij mij toen ook nog eens bij.
Gelukkig was er helemaal niets aan de hand na de punctie en hebben we geen keus hoeven maken.

Ik hoop voor jullie dat dat ook het geval is natuurlijk en wederom vind ik het erg goed, net zoals bij Kleintje (en vele anderen waarschijnlijk ook) dat je zo bewust nadenkt over een 20 weken echo ed.!
Laat je lekker verwennen en geniet!
*
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:12:59 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44354289
quote:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens.
Stel nou dat het om een 2e kindje zou gaan, dan vind ik 'de invloed op het gezin' een hele valide overweging om te maken. Een kindje met Down Syndroom kan het prima naar zijn zin hebben in het leven maar toch zijn er mensen die er voor kiezen om die extra belasting voor het gezin niet aan te gaan.
En ik kan me zo voorstellen dat als je zelf ervaring hebt met als kind niet de volle aandacht krijgen wegens het hebben van een zwaar autistische broer (dat haal ik uit het verhaal) dat je dan toch ook wel even nadenkt over hoe jij dat zelf zou vinden in jouw eigen gezin.

En als je bij een 2e kindje die afweging maakt, kan dat dus ook bij een eerste kindje als je weet dat je er nog meer dan 1 wil.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:14:37 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_44354337
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens hoor.
Stel nou dat het om een 2e kindje zou gaan, dan vind ik 'de invloed op het gezin' een hele valide overweging om te maken. Een kindje met Down Syndroom kan het prima naar zijn zin hebben in het leven maar toch zijn er mensen die er voor kiezen om die extra belasting voor het gezin niet aan te gaan.
En ik kan me zo voorstellen dat als je zelf ervaring hebt met als kind niet de volle aandacht krijgen wegens het hebben van een zwaar autistische broer (dat haal ik uit het verhaal) dat je dan toch ook wel even nadenkt over hoe jij dat zelf zou vinden in jouw eigen gezin.
tuurlijk, is dat ook belangrijk, maar in die post gaat het enkel om het gezin en nie tom het kindje wat nog moet komen en dat vind ik niet reeel ten opzichte van het kindje. Zeker niet omdat autisme niet eens met zo'n test eruit te halen is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44354371
quote:

[..]

Ik denk inderdaad ook dat het per autist scheelt. Troel, het kan bij jou best in het verkeerde keelgat schieten en ik lees hier langer mee dus ik heb ook wel een vermoeden waarom. Maar misschien zou je eerst verder kunnen lezen want met die test kan helemaal geen autisme worden aangetoond.

Er is dus helemaal geen verband tussen autisme en de test

En ja die test laten we naast voor het kindje zelf ook uitvoeren voor een eventueel broertje/zusje. Een kindje met Down kan zelf heel gelukkig zijn en hier niks van merken maar de verantwoordelijkheid kan voor anderen heel zwaar zijn.

En dan nog waarom zou iemand met autisme niet een goed leven kunnen hebben? Het gaat met mijn zwager inmiddels stukken beter nu hij hulp krijgt die voor hem goed is.
pi_44354447
Brighteyes zoals jij het zegt bedoel ik het inderdaad.

Het is dan wel ons 1e kindje maar waarom mag je dan nog niet al aan een eventueel broertje of zusje denken?
pi_44354664
Stiemie, welkom en gefeliciteerd!

Kleintje 100/60 is laag, maar niet te laag.
Mijn bloeddruk is ook al de hele zwangerschap zo en dat is gewoon prima.

Mibos, succes met het gesprek en goed dat je een klacht in hebt gediend!
Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.

Even een vraag.
Wanneer hoor je je kraampakket binnen te hebben?
Ik heb toen ik 22 weken zwanger was een kraampakket aangevraagd via de verzekering.
Ik ben nu 31 weken en heb nog steeds niks binnen en er verder ook niks van gehoord. Stel dat er nu wat mocht gebeuren dan heb ik nog helemaal niks. Het lijkt me dat dat niet zo hoort.
En wanneer hoor je normaal gesproken een intakegesprek te krijgen voor de kraamzorg, daar heb ik ook nog niks van gehoord.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:24:55 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44354709
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:14 schreef Troel het volgende:

[..]

tuurlijk, is dat ook belangrijk, maar in die post gaat het enkel om het gezin en nie tom het kindje wat nog moet komen en dat vind ik niet reeel ten opzichte van het kindje. Zeker niet omdat autisme niet eens met zo'n test eruit te halen is.
Daarom ging ze ook niet testen op autisme maar gewoon in het algemeen op afwijkingen.
En dit doen ze gezien de ervaringen van haar vriend met een autistische broer.
Daar kwam de redenatie vandaan.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:26:56 #192
94046 PM-girl
pi_44354792
Het kraampakket kreeg ik ook niet zo heel vroeg hoor, maar als je vroeg bevalt, ben je toch wel even in het ziekenhuis en heb je niets nodig van het kraampakket.
De intake, ik zou gewoon even bellen appelsap, maar volgens mij wisselt het per instelling.
*
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 13:31:44 #193
81992 Githa
pi_44354938
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:23 schreef appelsap het volgende:

Even een vraag.
Wanneer hoor je je kraampakket binnen te hebben?
Ik heb toen ik 22 weken zwanger was een kraampakket aangevraagd via de verzekering.
Ik ben nu 31 weken en heb nog steeds niks binnen en er verder ook niks van gehoord. Stel dat er nu wat mocht gebeuren dan heb ik nog helemaal niks. Het lijkt me dat dat niet zo hoort.
En wanneer hoor je normaal gesproken een intakegesprek te krijgen voor de kraamzorg, daar heb ik ook nog niks van gehoord.
Ik hebmijn intake gesprek pas met 38 weken gekregen en mijn kraampakket wel eerder, maar ik weet niet meer precies hoeveel weken ik was, maar mocht er nú iets gebeuren moet je toch naar het ziekenhuis en gebruik je het kraampakket niet. Je hoeft hem dus eigenlijk pas vanaf 37 weken in huis te hebben, maar als je twijfelt of hij uberhaupt wel binnenkomt moet je even een belletje doen naar je verzekering
pi_44355098
Moet je eigenlijk meteen doorgeven aan je verzekering dat je zwanger bent?
Of ontdekken ze dat vanzelf wel als ze rekeningen gaan ontvangen?
pi_44355144
Nou, dat is al weer een hele geruststelling.
De weken gaan de laatste tijd zo snel dat ik me nu al zorgen maak of alles wel op tijd klaar gaat komen en binnen gaat zijn. Het begint al vroeg.
pi_44355209
Appelsap, ik had mijn kraampakket met 27 weken al binnen. Vond het wel erg vroeg,vooral omdat ik nog niet echt met de bevalling of wat dan ook bezig was.
Intake gesprek heb ik 10 januari, ik had een brief gekregen van het kraamcentrum dat ik moest bellen voor een afspraak.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:40:00 #197
103793 kozakken
Living the life
pi_44355210
Appelsap, je kunt altijd even bellen of alles bij hun bekend is. Weet je het zeker.

Enne Stiemie, dat moet je wel bij hun melden. (en vervolgens bij de kraamzorginstelling naar keuze en de verloskundige, huisarts hebben wij ook gedaan) Welkom in de wereld van regelene, bureaucratie en bedverhogers
pi_44355266
O ja, Stiemie van harte welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap
pi_44355288
Hahaha ja dankjewel Kozakken. Ik beschik sinds de laatste paar weken inderdaad over een hele nieuwe woordenschat!

En natuurlijk allemaal nog bedankt voor de lieve felicitaties! Het gaat nu allemaal een beetje echt worden die zwangerschap .
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:44:11 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44355332
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:37 schreef appelsap het volgende:
Nou, dat is al weer een hele geruststelling.
De weken gaan de laatste tijd zo snel dat ik me nu al zorgen maak of alles wel op tijd klaar gaat komen en binnen gaat zijn. Het begint al vroeg.
Het gaat nu hard idd!

Nieuwsgierig vraagje, blijf je nog wel bij je ouders wonen nu je gestopt ben met je school?
pi_44355917
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het gaat nu hard idd!

Nieuwsgierig vraagje, blijf je nog wel bij je ouders wonen nu je gestopt ben met je school?
Ja, ik blijf nog even bij mijn ouders wonen. Sander en ik willen zoals het nu gaat wel gaan samenwonen maar daar gaat wat tijd overheen omdat we dat via de woningstichting willen. (anders wordt het vrij prijzig.)
We kunnen daar wel druk achter zetten maar als ik heel eerlijk ben denk ik wel dat ik de hulp van mijn ouders goed kan gebruiken. Ik ben zelf nog zo jong en al voel ik me er wel klaar voor, ik voel me er fijner bij met de gedachte dat ik in het begin mensen heb om op terug te vallen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 14:05:57 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44356099
Ja, dat van de woningstichting is logisch, anders betaal je kapitalen aan huur en het is sowieso al duur genoeg.
Nog even op deze manier beginnen en evt. wat sparen enzo. Kan me dat wel voorstellen hoor.
  dinsdag 12 december 2006 @ 14:18:22 #203
3011 E.T.
pi_44356542
Stiemie, gefeliciteerd en welkom
Wij hebben ook een combinatietest laten doen. Wij zijn zwanger geworden door ICSI en dan heb je nou eenmaal een hoger risico. Vruchtwaterpunctie e.d. "mag' dan ook, maar dat risico wilde ik niet nemen. De combi-test samen met de 20 weken echo vonden wij genoeg. Lang niet alles is te zien of uit die testen te halen, en eigenlijk is het dus een soort van 'schijn-veiligheid' maar voor ons voelde het op deze manier goed. Als er uit de combi-test een groot risico was gekomen hadden we wel doorgegaan voor vlokkentest/vruchtwaterpunctie trouwens.

Appelsap, klinkt logisch en goed doordacht! Als het voor jou goed voelt, is dat beter voor iedereen, dan straal je dat ook uit

Mibos, ik hoop dat je gesprek nuttig is!

Zo, de enveloppen voor de kaartjes zijn klaar (inclusief postzegel). Toch altijd weer van die twijfelgevallen.. en adressen die niet compleet blijken
Vraag me ook altijd af welke instanties een kaartje 'moeten'. Ben nog niet verder dan de huisarts en de verzekering..
Meteen lijstje in mijn ziekenhuiskaart gestopt met alle belangrijke telefoonnummers (kraamzorg, geboortekaartjes en familie die gebeld moet worden en alle 06 erbij enzo).
Gaan we straks weer verder met de nesteldrift (o nee, heb Saskia beloofd de kerstboom te doen..)
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 15:05:56 #204
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44357942
wat heerlijk dat je ouders zo meeleven appelsap
misschien kan je je school afmaken als je toch nog even bij ze blijft wonen?
mij lijkt een evt. diploma beter/handiger dan samenwonen, want dan komt het er misschien niet meer van vanwege drukte/werk/kosten
pi_44358239
Troel, bedoel je dat jij liever had gehad dat jij niet was geboren als je ouders van te voren wisten dat je PPD-NOS zou hebben?
mooi he, alles
pi_44359392
Zo vanmiddag heerlijk in (bubbel)bad gezeten. Dit heeft geresulteert in wat verlies van rode sliertjes. (miniscuul!) En de buik is enorm rustig nu.

We wachten maar weer af.... wat kun je anders doen....
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:59:16 #207
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44359661
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:51 schreef Stiekemurd het volgende:
Zo vanmiddag heerlijk in (bubbel)bad gezeten. Dit heeft geresulteert in wat verlies van rode sliertjes. (miniscuul!) En de buik is enorm rustig nu.

We wachten maar weer af.... wat kun je anders doen....
Ga nou es bevallen. Elke keer als ik jou zie posten denk ik....zou het? zou het?
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:06:13 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_44359933
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:17 schreef phileine het volgende:
Troel, bedoel je dat jij liever had gehad dat jij niet was geboren als je ouders van te voren wisten dat je PPD-NOS zou hebben?
Nee, alleen dat ik het raar vind om het op deze manier te omschrijven. Logisch dat je je kansen wilt weten, maar waarom dan een voorbeeld geven van iets wat met deze test niet te testen valt, om daarnaast compleet niet te praten over het kindje wat nu zal komen en enkel over broertjes en zusjes.

Ik zie ook niet in dat ik ergens ook maar heb aangegeven in mijn reacties dat ik er zelf niet zou willen zijn of aanleiding heb gegeven om dat te denken. Ik vind alleen dat je niet enkel kan denken "hoe is het voor brusje" maar ook moet denken "hoe zou zoiets zijn voor het kindje".

Overigens, als ik al zo zou denken, dan zou het helemaal lekker oneerlijk zijn aangezien ik zelf toch ook kinderen wil? Die maken meer kans op een stoornis doordat ze het en van papa en van mama mee zouden krijgen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44360320
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:59 schreef chacama het volgende:

[..]

Ga nou es bevallen. Elke keer als ik jou zie posten denk ik....zou het? zou het?
pi_44360602
Zo ik ben weer terug na een weekendje wielewaal

Wel flink wat bij te lezen maar niet eens verse babietjes.
Dames, zet hem op!!

Stiemie welkom, gefeliciteerd!!!
Hier ook wel nagedacht over combinatietest, maar hier er voor gekozen om het niet te doen, vanwege mijn leeftijd (21) en geen verhoogde kans in de familie is de kans zowieso al laag, en bij ons zou de uitslag toch geen gevolgen hebben. Wel gaan we een 20 weken echo laten doen. Al is dat bij ons alleen maar omdat het altijd leuk is om het kindje nog eens te zien, en het toch altijd vergoed wordt door de verzekering.

Dat niet meer in je broeken passen herken ik ook hoor. Ik heb altijd flink wat ruimte over rond mijn buik omdat anders broeken rond mijn bovenbenen niet passen. Dus die broeken passen gelukkig nog wel. Maar mijn spijkerbroeken die normaal wel goed zitten rond mijn buik die passen al een week of 3 echt niet meer. Nog erger als broeken zijn bh's hier. Ik pas al zo ongeveer niet meer in mijn bh's sinds ik weet dat ik zwanger ben (met 5,5 week). Heb ondertussen al 2 omvangsmaten en 1 cupmaat groter als voor mijn zwangerschap... van 75C naar 85D. Nu maar 2 meegroei bh's gekocht bij de prenatal. Jeetje wat voelt dat raar om bh's te kopen bij de prenatal

Donderdag gesprek gehad met studieadviseur... Jemig wat was ik zenuwachtige instabiele stresskip. Bleg ken dat helemaal niet van mezelf . Maar ik trof deze keer gelukkig een leuke studieadviseur die flink aan het meedenken is geslagen. En samen met mij gaat zoeken naar oplossingen. Het zal nog knap lastig worden, maar in ieder geval niet onmogelijk.
De eerste aanvragen bij de examencommisie voor de nodige uitzonderingen op de regels gaan vandaag of morgen de deur uit. Nu flink duimen.

Nu 12,5 week zwanger en de misselijkheid is zo goed als over. Ook de vermoeidheid is nu niet meer zo extreem en prima hanteerbaar. Het hele weekend overleefd met gemiddeld 3,5 uur slaap per nacht. (wel lekker gisteren en vandaag veel bijgeslapen).
Hier gaat alles dus prima. Donderdag sinterkerst avond op het werk, en dan tracteren op taai taai met muisjes
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:56:55 #211
94046 PM-girl
pi_44361862
Fijn dat het goed met je gaat Piglet!

Stiekemurd, hup twee drie vier!
*
pi_44362195
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:17 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

*aai over de bol*
ook die van jou springt er straks uit, ik beloof het!
pi_44362740
Stiekemurd ergens rommelt het bij jou gewoon vrolijk verder en straks heb je gewoon een hele makkelijke bevalling en dan lezen wij morgen GEBOREN dus alvast een paar voor straks...
pi_44364387
Hoi meiden,

Zover ik het kan inschatten doen de banden pijn...weet niet of dit vroeg is, maar kan ik er wat aan doen ? Behalve de hele dag op de bank liggen met appelsap en lekkere dingen eten, nog goede tips ?
Wordt dit op een gegeven moment minder of is vanaf nu de aftakeling al begonnen ?
Is er iemand die wegwijs is in onderwijsland en rechtspositionele dingen ??

Een voor de as moeders ! Zet hem op !!
pi_44364688
die bandenpijn blijft niet chronisch zo doorsudderen gelukkig !

ik heb het hier in 'fases' van vandaag bijvoorbeeld door de dag heen wel wat last in mijn liezen,
maar dat was gisteren niet zo.
Hoewel, het bij jou allemaal wat sneller groeit .. dus ook wel meer/vaker last zal geven ?!

Stiekemurd,
rommel maar lekker verder.. in de hoop dat Mibos helemaal gelijk krijgt
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:38:03 #216
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44364781
Hier lijkt het wel een beetje bezig, maar ik weet het niet zeker. Misschien als de kinderen straks op bed liggen, dan ga ik namelijk in bad liggen misschien dat het helpt!
Ik heb in ieder geval regelmatig harde buiken en krampen, dus wie weet...

Stiekemurd, jij al iets verder?
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 18:44:20 #217
81992 Githa
pi_44364964
Dames wat maken jullie het spannend!

Suzanna, ga gauw in bad, hup! hopelijk zet het door

en Stiekemurd dat gerommel is vast ergens goed voor....
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:44:43 #218
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44364985
Het is er ook tijd voor hoor Suzanna, het is alweer ruim een jaar geleden voor je. Ik hoop dat kindje3 snel komt. Heerlijk, die 2 andere dames als grote zus, en weer een iemieminie om te vertroetelen erbij. Succes!
pi_44365166
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:23 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hoi meiden,

Zover ik het kan inschatten doen de banden pijn...weet niet of dit vroeg is, maar kan ik er wat aan doen ? Behalve de hele dag op de bank liggen met appelsap en lekkere dingen eten, nog goede tips ?
Wordt dit op een gegeven moment minder of is vanaf nu de aftakeling al begonnen ?
Is er iemand die wegwijs is in onderwijsland en rechtspositionele dingen ??

Een voor de as moeders ! Zet hem op !!
ik heb ook erg last van bandenpijn, ik hou er nu rekening mee op mijn werk, geen afstanden meer lopen enz
En verder kun je proberen als je er last van hebt je bekken in een iets andere stand te zetten zodat het kindje net even wat anders in je bekken ligt. (dit was een tip van mijn yogalerares, helaas werkte het bij mij niet...)
En je benen niet helemaal uitstrekken met lopen.

En verder luisteren naar je lichaam....zucht.....
pi_44365707
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:38 schreef Suzanna het volgende:
Hier lijkt het wel een beetje bezig, maar ik weet het niet zeker. Misschien als de kinderen straks op bed liggen, dan ga ik namelijk in bad liggen misschien dat het helpt!
Ik heb in ieder geval regelmatig harde buiken en krampen, dus wie weet...

Stiekemurd, jij al iets verder?
Meid ga jij maar voor hoor!

Hier is het stil, heeeeel stil.... Ik denk dat ik gewoon op controle ga vrijdag.. Ik zie mezelf niet meer bevallen voor vrijdag. Mijn vriend zei zelfs nog dat er nog eerder een kabinet gevormd wordt, dan dat ik beval...
  dinsdag 12 december 2006 @ 19:29:34 #221
94046 PM-girl
pi_44366490
Haha Stiekemurd, hoop voor je dat je toch Balkenende voor mag gaan!

En Suzanna, wie weet !

Kapitein, appelsap was hier ook favoriet (en Appelsap, jou vind ik ook aardig hoor, net zoals kapitein pannenkoek, die ligt zelfs met je op de bank! )
*
pi_44366529
Suzanna, wat spannend

Stiekemurd
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44366773
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:29 schreef PM-girl het volgende:
Haha Stiekemurd, hoop voor je dat je toch Balkenende voor mag gaan!

En Suzanna, wie weet !

Kapitein, appelsap was hier ook favoriet (en Appelsap, jou vind ik ook aardig hoor, net zoals kapitein pannenkoek, die ligt zelfs met je op de bank! )
Niet alleen op de bank, appelsapje gaat ook mee naar bed
pi_44366885
Gezellig hoor.

Ik krijg er sinds kort maagzuur van.
maar dat is het af en toe wel waard

Suzanna, spannend!
En Stiekemurd, ik hoop dat het bij jou ook snel komt.
pi_44371892
En? Zijn jullie al aan het bevallen?
pi_44373899
spannend!!!

Suzanna, lig je nog in bad ?
Of ben je inmiddels druk puffende ?
pi_44381380
Hmm.. ik heb in bad gelegen, dat was lekker ontspannend... maar verder ook niet. Nog steeds af en toe voorweeën maar niets bijzonders. Wel weer hetzelfde probleem als gisteren (niet meer kunnen slapen) maargoed, dat hoort er ook bij op het laatst. Ben ook teveel aan het piekeren... heb ook gedroomd over bevallingen etc. voor zover ik het nog weet. Pff zeg...
(ik moet gewoon wat meer geduld hebben... bij Noa heb ik ook weken voorweeën gehad maar ik verwachtte het gewoon niet omdat daar bij Emma niets van te bekennen viel... )
pi_44382225
Hey Suus, jammer dat het niet doorgezet heeft.
Hier ook nothing on the hand.....
pi_44382351
Jammer nou het was zo'n mooie datum. Die van vandaag vind ik eigenlijk maar niets... maar ja, dan nog beter dat de baby vandaag komt dan morgen qua gevoel ...

Geheel offtopic... maar volgens mij klopt Benthe's Babybrabbeltikkertje niet, je moet denk ik een nieuwe aanmaken (hij staat nog steeds op 2e verjaardag)
pi_44383339

Die tabletjes die ik van de huisarts heb gekregen lijken te werken. Tenminste, ben nog wel misselijk, maar alles blijft er nu in en dat is me eigenlijk best wel wat waard. Dan maar misselijk, daar ga ik vast niet aan onderdoor.
Voel me gelijk stukken beter!!!
pi_44383481
Mooi zo Kleintje !!
Godzijdank !

Hier inmiddels week 16.. en zit nu 2,5-3kg. boven mijn uitgangsgewicht..
(tussendoor even 2kg minder ivm spugen)
Is dat netjes ??

Begin sneller last van mijn rug te krijgen, wat 's ochtens niet helemaal weg is.
Ben gisteren (met dit in mijn achterhoofd) naar een andere sportschool gegaan waar ze ook een zwembad hebben. Tot nu toe deed ik mee aan een soort steps/power training (uiteraard op eigen nivo) maar ik denk dat zwemmen straks een stuk prettiger gaat zijn!
Ook geven ze daar "zwangeren-zwemmen" en zwangerschaps-les op het droge.

Voor ná de zwangerschap; is er ook buiten het zwembad weer vanalles op te pakken... en evt. kan de uk voor eventjes in de 'crèche' .
(geen idee of dat gaat werken hoor... maar het klinkt leuk)
pi_44383583
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:33 schreef Suzanna het volgende:
Jammer nou het was zo'n mooie datum. Die van vandaag vind ik eigenlijk maar niets... maar ja, dan nog beter dat de baby vandaag komt dan morgen qua gevoel ...

Geheel offtopic... maar volgens mij klopt Benthe's Babybrabbeltikkertje niet, je moet denk ik een nieuwe aanmaken (hij staat nog steeds op 2e verjaardag)
daar heb ik nog helemaal geen tijd voor gehad om dat aan te passen

Misschien gaat de 14e of 15e toch uitkomen.... of een week erna...

* Stiekemurd gaat ff naar de stad met moppie....
pi_44383708
Wow, dat je dat nog kan zeg Stiek! Naar de stad??!! Met je kleintje!? Dat kan ik al weken niet meer. Heel frustrerend, voel me al een hele tijd een beetje opgesloten. Gisteren wel weggeweest met m'n moeder en de kleintjes naar de kinderboerderij, maar ja, dat stelt ook niet veel voor ...

Maar ik heb gek genoeg nu wel meer energie dan een week geleden, lijkt het wel. Vreemd vreemd vreemd... misschien omdat de bevalling eraan komt en ik adrenaline krijg ofzo? Ik wil ineens vanalles afkrijgen en schoonmaken...

Kleintje, wat heerlijk zeg, dat je niet meer hoeft over te geven! Echt een groot verschil he... Fijn voor je.
pi_44383802
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:42 schreef marit1978 het volgende:

Hier inmiddels week 16.. en zit nu 2,5-3kg. boven mijn uitgangsgewicht..
(tussendoor even 2kg minder ivm spugen)
Is dat netjes ??

Begin sneller last van mijn rug te krijgen, wat 's ochtens niet helemaal weg is.
Ben gisteren (met dit in mijn achterhoofd) naar een andere sportschool gegaan waar ze ook een zwembad hebben. Tot nu toe deed ik mee aan een soort steps/power training (uiteraard op eigen nivo) maar ik denk dat zwemmen straks een stuk prettiger gaat zijn!
Ook geven ze daar "zwangeren-zwemmen" en zwangerschaps-les op het droge.

Voor ná de zwangerschap; is er ook buiten het zwembad weer vanalles op te pakken... en evt. kan de uk voor eventjes in de 'crèche' .
(geen idee of dat gaat werken hoor... maar het klinkt leuk)
Klinkt leuk Marit, dat zwembad! Geen idee idd of dat werkt, maar lijkt me wel moeten kunnen werken, toch?

Qua gewicht heb ik geen idee wat netjes is, bij mij wordt het niet bijgehouden maar kijken ze meer naar het geheel. Maak je er in ieder geval geen zorgen over en let gewoon op wat je eet, niet teveel snoepen en gewoon gezond eten! De vk zal je wel zeggen als je teveel aankomt hoor.
Oh ja, en het aantal kilo's wat de éne vrouw en de andere aankomt verschilt nogal. Het is gemiddeld zo'n 12 kilo op de hele zwangerschap, maar er zijn er ook die (zonder rare dingen te doen) veel meer aankomen, ik heb zelfs een keer 36 kilo gehoord! Dat is natuurlijk niet ideaal, maar het was in haar geval niet héél erg geloof ik.
pi_44383856
Kleintje dat zal wel een opluchting zijn dat je nu alles weer binnen kunt houden. Zelf heb ik helemaal geen last van misselijkheid gehad Wel van boeren, maar da's toch minder erg

Jammer hoor dat er nog geen verse babietjes zijn. Lekker nieuwe foto's kijken...

Vanmorgen heb ik een afspraak gemaakt bij het echocentrum. We kunnen pas 5 januari omdat we toch voor de combinatietest hebben gekozen... Wel jammer want nu moet ik het na Oud&Nieuw dus nog bijna een week voor me houden op mijn werk... en dat is niet echt mijn sterkste kant
  woensdag 13 december 2006 @ 10:25:44 #236
94046 PM-girl
pi_44384506
Stiemie, ik heb het ook niet zo lang voor me kunnen houden hoor! Op het werk wisten ze het ook met 8/9 weken, mijn baas zelfs eerder omdat ze zelf met verlof ging, ik vond het leuk het haar daarvoor nog te vertellen.

Suzanna, bij mij op de gym is idd een meisje dat 37 kilo is aangekomen, zonder snoepen ed.
*
pi_44384823
Nou mijn hoogste baas en 2 directe collega's weten het wel omdat ik vorige week een aanbod heb gekregen om de komende maanden een paar keer per maand naar ons hoofdkantoor te vliegen. Dus dan vond ik het wel zo netjes om het vertellen (begin deze week gedaan) Maar verder weet alleen een vriendin het. Met kerst willen we het onze ouders vertellen en dan maar gewoon heel hard duimen dat het met de echo goed zit!

Neemt de kans op dat het nog fout gaat trouwens ook af naarmate je dichter in de buurt van de 12 weken komt? De info die ik hier zelf over kan vinden wisselt hierover sterk van mening...
pi_44385473
jazeker neemt die kans af!

ik hoorde bij de vk dat als het hartje klopt bij 9weken,
de kans dat het alsnog fout gaat stukken kleiner is.

Qua gewicht, ik maak me geen zorgen over dat het veel zou zijn hoor!
het verbaast me eerder dat het zo langzaam gaat!
Ik startte met 46kg, gezien dat niet veel is, leek me dat ik relatief snel wat zo merken.. maar dat valt dus reuze mee.
pi_44386091
Bij een kloppend hartje heb je nog maar 2% kans op een miskraam dacht ik, normaal 10-15%. Hangt overigens ook nog weer van je leeftijd af, kun je met Google vast wel meer cijfers over vinden. En de zwangerschapsduur speelt idd ook mee.

Hier nog baby in buik, gelukkig.. Want nu is Myrthe beter (maar wel chagrijnig want verkouden en dus steeds wakker 's nachts) en nu is man ziek. Gewoon maar hopen dat ik sterker ben dus anders wordt 't nog echt ververvelend.
Suzanna, ik had de afgelopen week ook ineens meer energie, dus misschien is het wel een voorbode van zieken in huis ipv naderende bevalling.
Jammer dat 't bij jullie allebei niets geworden is vannacht.
pi_44386148
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:53 schreef Suzanna het volgende:
Wow, dat je dat nog kan zeg Stiek! Naar de stad??!! Met je kleintje!? Dat kan ik al weken niet meer. Heel frustrerend, voel me al een hele tijd een beetje opgesloten. Gisteren wel weggeweest met m'n moeder en de kleintjes naar de kinderboerderij, maar ja, dat stelt ook niet veel voor ...

Maar ik heb gek genoeg nu wel meer energie dan een week geleden, lijkt het wel. Vreemd vreemd vreemd... misschien omdat de bevalling eraan komt en ik adrenaline krijg ofzo? Ik wil ineens vanalles afkrijgen en schoonmaken...

Kleintje, wat heerlijk zeg, dat je niet meer hoeft over te geven! Echt een groot verschil he... Fijn voor je.
Ben al weer terug hoor Ff naar de Hema en Trekpleister toe. Ik woon redelijk dichtbij de binnenstad van Delft. Ik ga mij absoluut niet opsluiten in huis, dan word ik echt gek.Die kleine valt heus niet in ene keer door mijn broekspijp naar beneden hoor Ik kan me voorstellen dat je sowieso minder vrijheid hebt zonder auto en 2 kindjes..... Toch lekker dat je nog even naar de kinderboerderij bent gegaan, was natuurlijk heel erg lekker weer gisteren.
pi_44386737
Pff nou dan ga ik maar heel erg hard hopen dat die mini van ons al over een kloppend hartje beschikt. (Vandaag 8 weken en 6 dagen)

Dat je dat nog durft Stiekemurd! Wij wonen ook best dicht bij het centrum maar ik weet niet of ik tegen die tijd nog op pad zou durven hoor!
pi_44387855
Sja wat moet je dan Stiemie? Jezelf opsluiten in huis, dan duurt wachten echt heel lang!
pi_44387916
nog geen verse beebjes hier??
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_44388171
Ik snap ook best dat je niet eeuwig binnen kunt zitten hoor Stiekemurd Maar het lijkt me zo zwaar dan. En het scheelt denk ik ook dat je een auto hebt. Die hebben wij niet dus dan zou ik eerst ook nog een eindje moeten fietsen...
pi_44388321
Dat kan ook best hoor als je maar stevig op je zadel zit valt de baby er echt niet uit
Myrthe's luiers waren bijna op gisteren dus wij moesten ook nieuwe halen, en dat doe ik dan echt liever met de fiets dan met de bus. (Maar als ik geweten had dat m'n man nu ziek thuis zou zijn had het best een dagje kunnen wachten tot ik de auto had natuurlijk. )
Maar ik heb maar 1 peuter rondlopen en ik voel me verder wel aardig goed, dus het kan nu ook nog gewoon. Dat scheelt wel.
pi_44389325
Dat is inderdaad ook zo. Ik heb er zelf nog geen idee van hoe het is om zo zwanger te zijn. Ik ken alleen de ervaringen van anderen. En dan met name een vriendin die volgens mij vanaf de bevruchting al niets meer kon

Zelf wil ik ook wel proberen om zo lang mogelijk alles te blijven doen. Ik ga nog steeds een keer per week paardrijden en dat wil ik ook zeker nog een tijd blijven doen! En we gaan over een paar maanden nog een weekje op wintersport (hadden we al geboekt voor ik zwanger werd), maar dan moet ik natuurlijk nog maar afwachten hoe ik me voel. Maar ach er is een zwembad bij en wandelen in de sneeuw is ook leuk
  woensdag 13 december 2006 @ 13:11:44 #247
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44389366
Tjee zijn die babies er nu nog niet uit gevallen
pi_44389851
wat duurt het lang met nieuwe beebs!!! voor alle a.s. moeders, heel veel succes!

en ik ging met 41 weken ook nog gewoon op pad, moest zelfs op de fiets naar de verloskundige toe
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_44390229
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:28 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Ben al weer terug hoor Ff naar de Hema en Trekpleister toe. Ik woon redelijk dichtbij de binnenstad van Delft. Ik ga mij absoluut niet opsluiten in huis, dan word ik echt gek.Die kleine valt heus niet in ene keer door mijn broekspijp naar beneden hoor Ik kan me voorstellen dat je sowieso minder vrijheid hebt zonder auto en 2 kindjes..... Toch lekker dat je nog even naar de kinderboerderij bent gegaan, was natuurlijk heel erg lekker weer gisteren.

Mony Python, Meaning of Life:
*plok*
Moeder houdt niet eens op met afwassen en vraagt aan 1 van haar 50 kinderen:
"Get that Deirdre, will you?"
pi_44390911
hey Marit, volgens mij verschilt het nogal per persoon wat je aankomt
Maar ik hoor ook wel dat 20 kilo erbij geen uitzondering is....moet er niet aan denken eerlijk gezegd, maar goed, je kunt er niet zoveel aan doen denk ik
Ik ben tot nu toe bijna 5 kilo aangekomen (nu 28 weken zwanger) en volgens de vk was dit prima!

Lijkt mij ook niks hoor Stiekemerd, om je nu op te gaan sluiten in huis. Voor hetzelfde geld duurt het nog ff voor de baby komt. En als het dan toch begint kun je nog snel genoeg naar huis gaan.

Wij hebben er weer een baby bij in de familie, nicht van mijn vriend heeft een zoon gekregen gisteren. Hij heet Jari. Daar was ik wel blij mee want ik was een beetje bang dat ze dezelfde naam zouden kiezen als ons (als we een jongen krijgen...want wij weten niet wat het wordt). Wat dat betreft zitten we nu veilig, want er zijn geen naamkapers meer op de kust...

Verder zijn we weer bijgekomen van de schrik van maandag. Gisteren een huildagje, en nu gaan we er weer vrolijk tegenaan. Het is immers allemaal goed met het kindje. Maandag weer naar het zkh. Hopelijk is mijn bloeddruk ook weer een beetje normaler dan.
pi_44391274
quote:
Op woensdag 13 december 2006 13:26 schreef CrazyMoon het volgende:
en ik ging met 41 weken ook nog gewoon op pad, moest zelfs op de fiets naar de verloskundige toe
ik ook! met dreumes voorop!

sterkte weer met wachten en als 't begint: zet 'm op!
  woensdag 13 december 2006 @ 14:38:12 #252
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44392093
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:36 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Niet alleen op de bank, appelsapje gaat ook mee naar bed
Net als sultana's heb ik uit betrouwbare bron mogen vernemen.

Ehm, en over die bandenpijn, die trok bij mij ook helemaal door naar de zijkant en rug. Ik had het idee dat er flink wat opgerekt werd aan buikvlies, spieren en banden. En dat duurde best een tijdje, maar ik ben dan ook best een tijdje gegroeid
pi_44393452
quote:
Op woensdag 13 december 2006 13:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mony Python, Meaning of Life:
*plok*
Moeder houdt niet eens op met afwassen en vraagt aan 1 van haar 50 kinderen:
"Get that Deirdre, will you?"
Oh ja, vreselijk die heb ik ook gezien. Wel grappig op een bepaalde manier, maar eigenlijk een beetje té overdreven erg naar mijn zin... volgens mij moet je stoned zijn om dat écht leuk te vinden ...
pi_44393615
Over dat je huis niet uitkunnen o.i.d., dat ligt bij mij vooral aan het feit dat ik én steeds meer bekkenpijn heb én twee kleine kinderen (waarvan ik er één buiten moet dragen en de ander aan de hand moet lopen anders vliegt ze alle kanten op) én geen auto én de dubbele wagen te zwaar is om op te tilllen om de bocht door te gaan... daarnaast heb ik ook vaak duizelingen (vandaag wat minder, slik nu alweer een paar dagen Floradix dus denk dat ik weer een te laag Hb had... )

Dus dat is meer een optelsom...het is echt niet de bedoeling dat je aan het einde niets meer kan hoor. Dus geen normale situatie ofzo. En opsluiten... ik laat me niet opsluiten, maar ik kan gewoon niet meer! Als ik geen hulp heb kom ik dus het huis niet uit (hetzij oppas, hetzij iemand die me kan brengen). En daar klaag ik zo min mogelijk over natuurlijk maar ik verlang érg naar de tijd dat ik me weer normaal voel en niet elke 5 meter een zitplek hoef te zoeken omdat ik me zo dizzy voel dat ik bijna flauwval. En er zijn echt een HOOP zwangere vrouwen die daar helemaal geen last van hebben hoor Stiemie! Hopelijk hoor jij daar ook bij
pi_44393928
Ben nieuw hier, maar, mag ik me als man me ook melden? Mijn vrouw is zwanger van ons eerste kindje. We zijn nog niet zo ver hoor, bijna 8 weken. Eerste echo vorige week al gehad omdat mijn vrouw last had van een steeds langere periode. En het hartje klopte al! Je zag duidelijk een grote vlek met daarin een steeds terugkerend klein vlekje...Volgende echo is op 3 januari...Uitgerekende datum zal rond 27 juli zijn...Duurt me allemaal veel te lang!
  woensdag 13 december 2006 @ 15:48:04 #256
94046 PM-girl
pi_44394492
Gefeliciteerd Freudie! Weer een man! Hopelijk blijf je hier langer hangen dan de meeste nieuwe mannen hier!

En wie was ook al weer die nieuwe vader die een kloon was, waarvan iedereen wilde weten wie het was? Niet Paddy maar een paar weken daarvoor?
*
pi_44394770
Gefeliciteerd Freudie, nou die 9 maanden zijn zo voorbij hoor!

PM-girl bedoel je HassanJassan ofzoiets?
pi_44394822
Dank je!
pi_44394914
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:55 schreef appelsap het volgende:
Gefelicteerd Freudie, nou die 9 maanden zijn zo voorbij hoor!

Behalve die laatste week(jes)..... Dat gaaat me toch langzaaaaaaam!!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap Freudie
  Milf woensdag 13 december 2006 @ 16:04:45 #260
16000 nikky
pi_44395138
Gefeliciteerd en welkom Freudie!
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hey Marit, volgens mij verschilt het nogal per persoon wat je aankomt
Maar ik hoor ook wel dat 20 kilo erbij geen uitzondering is....moet er niet aan denken eerlijk gezegd, maar goed, je kunt er niet zoveel aan doen denk ik
Ik ben tot nu toe bijna 5 kilo aangekomen (nu 28 weken zwanger) en volgens de vk was dit prima!
Ik ben nu ongeveer 35 weken en ik ben tot nu toe 23 kilo aangekomen ( ik was voor de zwangerschap 59 kilo bij 1.68 ) . Nu moet ik ook zeggen dat ik ook gestopt ben met roken en dat ik heel erg veel vocht vasthou. De VK verwacht dat ik in de eerste week minimaal al de helft aan gewicht weer kwijt ben. -Godzijdank -En de rest train ik er wel af aangezien ik voor mijn nieuwe baan eind 2007 een medische keuring moet worden gedaan en dus ook een conditie/fitheidstest. . En ik wil mijn nieuwe broek weer aan die ik maar 1 maand aan heb kunnen hebben en me toendertijd een hele hoop heeft gekost .

Vandaag moest ik naar de verloskundige. Zoals sommige wel in het grote buiken topic hebben kunnen zien draag ik hoog. Nu was dat verleden keer ook al zo en ze zouden deze keer nog wat beter kijken.
Nu blijkt dat het kindje en groot is ( dat krijg je als je niets meer mag doen en de hele dag op je gat zit en lekker rustig aan doet ) en dat het misschien verkeerd ligt. Het ligt waarschijnlijk met het hoofdje omhoog ipv naar beneden.
Dus ik ben nu doorgestuurd naar het ZKH en heb volgende week een echo om te zien hoe groot/zwaar en hoe het nu precies ligt.
En mijn collega's vorige week maar zeggen nadat ze me twee weken niet hadden gezien "je buik is gezakt" Ik zei al dat dat niet waar was maar volgens een paar dames wel . Niet dus.
Ik heb dan ook op het moment chronisch slaapgebrek. Als ik ga liggen komt mijn maaginhoud gewoon weer omhoog. Ook als ik half ga liggen helpt het niet. Dus ik moet zittend slapen. En dat ligt/zit natuurlijk niet lekker. Dus ik val van pure vermoeidheid in slaap.
Ik ben benieuwd volgende week.
pi_44395197
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:32 schreef Freudie het volgende:
Ben nieuw hier, maar, mag ik me als man me ook melden? Mijn vrouw is zwanger van ons eerste kindje. We zijn nog niet zo ver hoor, bijna 8 weken. Eerste echo vorige week al gehad omdat mijn vrouw last had van een steeds langere periode. En het hartje klopte al! Je zag duidelijk een grote vlek met daarin een steeds terugkerend klein vlekje...Volgende echo is op 3 januari...Uitgerekende datum zal rond 27 juli zijn...Duurt me allemaal veel te lang!
Gefeliciteerd!! Jeumig, al weer iemand uitgerekend NA Ronja's uitgerekende datum vorig jaar...
pi_44395533
Over aankomen gesproken : vertrouw mijn weegschaal uiteraard niet , maar vrees dat er bij mij al ruim 10 kilo bij is. Wellicht dat de appels in de sap wat zwaar vallen dit jaar....of was het nou de appel valt niet ver vd...euh....
pi_44395629
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:26 schreef poemojn het volgende:
Bij een kloppend hartje heb je nog maar 2% kans op een miskraam dacht ik, normaal 10-15%. Hangt overigens ook nog weer van je leeftijd af, kun je met Google vast wel meer cijfers over vinden. En de zwangerschapsduur speelt idd ook mee.
Uiteraard niet uit mijn hoofd:
quote:
vroeg in de zwangerschap ( 5-10 weken )
- hartactie Vroege miskramen kunnen op deze termijn worden opgespoord. Wetenschappelijke studies tonen aan, dat indien er hartactie wordt gezien
in de 7de week, 98% van de zwangerschappen goed door gaat en dus de kans op een miskraam is dan nog maar 2%
Vanaf de 9de week kunnen er al foetale bewegingen gezien worden en zien we dan ook een goed kloppend hartje dan is de kans op een miskraam kleiner dan 1%.
  Milf woensdag 13 december 2006 @ 16:17:55 #264
16000 nikky
pi_44395673
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Over aankomen gesproken : vertrouw mijn weegschaal uiteraard niet , maar vrees dat er bij mij al ruim 10 kilo bij is. Wellicht dat de appels in de sap wat zwaar vallen dit jaar....of was het nou de appel valt niet ver vd...euh....
Toen ik in het begin zat at ik heel erg veel fruit met die hitte en dronk ik veel water. Ik kwam net zo hard aan . Ik maak me dus ook niet druk om 1 of twee koekjes of een reep chocolade terwijl ik over een half uur ga eten .
  woensdag 13 december 2006 @ 16:39:29 #265
3011 E.T.
pi_44396487
dat aankomen verloopt ook bij iedereen weer anders.
De eerste weken vlogen de kilo's eraan bij mij.. met de 16wk controle bij de vk was ik 9 kilo aangekomen zag ik op mijn kaart.. ik ben nu ruim 36wk en sta stil bij de 10 kilo. (en dan zou je toch denken.. ergens moet er wat vet vanaf gegaan zijn... ik kan alleen niet ontdekken waar ) En dat terwijl ik deze zwangerschap veel meer snoep dan bij Saskia..
Qua eten maak ik me ook nergens druk om.. Ook al doe je hetzelfde dan nog kan het per zwangerschap verschillen. Volgens mij kun je er gewoon erg weinig aan doen, je lichaam neemt wat het nodig heeft.
pi_44397007
Bah Nikky, zittend slapen zou mij ook niet lukken.
Bij mij zit het ook erg hoog en tot nu toe lukt het gelukkig nog als ik diagonaal lig in bed, dus met wat kussens onder het bovenste deel van mijn lichaam.
Ik hoop voor je dat je kindje snel indaalt, dan heb je wat meer ruimte.

Ik ben nog steeds niks aangekomen. Ik was van mezelf wel stevig maar zat in een periode waarbij het afvallen vanzelf ging dus misschien dat dat nu ook nog zo is. (maar wat niet is kan nog komen ) Zelfs nu ik vocht begin vast te houden nog niks. Ik vraag me af waar het allemaal bijft.
Als het zo doorgaat ben ik straks slanker dan 'ooit'.

Ik heb sinds gister mijn ribben gekneusd, met niezen. (je vraagt je af hoe het kan )
Nog minder lucht nu en de baby loopt er ook lekker tegenaan te schoppen. Pijn!
  woensdag 13 december 2006 @ 17:09:39 #267
94046 PM-girl
pi_44397582
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:55 schreef appelsap het volgende:

Nee, het was een as. vader die iets prettiger was in de omgang zeg maar! Maar nu ik er over nadenk, meldde hij zich in het tweede streepjes topic? Hij zou na enkele weken zijn 'echte' Fok -id bekend maken, vroeg het me ineens af.
*
pi_44397729
Hallo Freudie! Jij en je vrouw ook heel erg gefeliciteerd!

Wat zou ik nu graag even in mijn buik willen kijken of het hartje het helemaal goed doet!!!! Ik zag dat jullie al een echo gehad hebben ivm de onregelmatige cyclus van je vrouw. Ben ik stiekem best een beetje jaloers op! Zelf heb ik ook een erg onregelmatige cyclus (32 - 80 dagen), maar 'helaas' ben ik half oktober nog ongesteld geweest dus die extra echo zit er niet echt in

Ik ben zelf uitgerekent op 19 juli maar de 12 weken echo heb ik ook pas op 5 januari omdat ze met precies 12 weken die nekplooimeting beter kunnen doen. Nog maar weer afwachten dus... Ik zou zo graag willen weten of alles wel goed gaat met mini daarbinnen. Nu schrik ik me bij elk pijntje en steekje soms een ongeluk.

Gaat alles verder goed met je vrouw? Geen klachten zoals ?
pi_44398045
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:17 schreef nikky het volgende:

[..]

Toen ik in het begin zat at ik heel erg veel fruit met die hitte en dronk ik veel water. Ik kwam net zo hard aan . Ik maak me dus ook niet druk om 1 of twee koekjes of een reep chocolade terwijl ik over een half uur ga eten .
Ach het zegt ook allemaal niks, ik kom helemaal niet zo veel aan terwijl de chocola niet aan te slepen is....
Je probeert er wel rekening mee te houden in het begin, maar nu ik doorheb dat het met het groeien wel mee valt neem ik echt wel een koekje of een lekker kerstkransje oid...mmmmmmmmmmmm
pi_44398080
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:32 schreef Freudie het volgende:
Hallo Freudie!!!

Gezellig hoor, weer wat mannelijk gezelschap!!
  woensdag 13 december 2006 @ 17:39:39 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44398626
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:48 schreef PM-girl het volgende:
Gefeliciteerd Freudie! Weer een man! Hopelijk blijf je hier langer hangen dan de meeste nieuwe mannen hier!

En wie was ook al weer die nieuwe vader die een kloon was, waarvan iedereen wilde weten wie het was? Niet Paddy maar een paar weken daarvoor?
Guntherschneider oid?
Die zei laatst nog ergens dat we nog wat langer geduld moesten hebben. Ik ben nog steeds nieuwsgierig.
  woensdag 13 december 2006 @ 17:41:36 #272
94046 PM-girl
pi_44398685
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Guntherschneider?
Die zei laatst nog ergens dat we nog wat langer geduld moesten hebben. Ik ben nog steeds nieuwsgierig.
*
pi_44400724
Freudie, van harte

Ik kom niet aan, ik val af kan dat ook
Hier gaat alles goed afgelopen maandag hebben we het hartje nog even gehoord omdat ik me zo druk had gemaakt over mijn werk dat ik dagen buikpijn (steken) had ..... maar alles is oke!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_44400815
Hoe is het trouwens met Popples en Webcrowler?
  Milf woensdag 13 december 2006 @ 19:36:08 #275
16000 nikky
pi_44402029
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ach het zegt ook allemaal niks, ik kom helemaal niet zo veel aan terwijl de chocola niet aan te slepen is....
Je probeert er wel rekening mee te houden in het begin, maar nu ik doorheb dat het met het groeien wel mee valt neem ik echt wel een koekje of een lekker kerstkransje oid...mmmmmmmmmmmm
Precies. En we "mogen" nu ongeneerd wat "meer" eten .
Nu aan het einde van de zwangerschap haal je het teveel gegeten periode wel weer in met minder eten.. er past nu toch weinig in die maag
  woensdag 13 december 2006 @ 19:54:26 #276
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44402631
Freudie, welkom en gefeliciteerd.
Ik ben volgens mij de enige father-to-be die hier nog een beetje rond hangt. Maar hopelijk niet te lang meer.

We moeten maar even de pappie topics nieuw leven inblazen.
pi_44403623
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:58 schreef Stiekemurd het volgende:
Hoe is het trouwens met Popples en Webcrowler?
Zat ik ook aan te denken ja!!! Daar hebben we een tijdje niets van gehoord...

Enne, Freudie, welkom hier en gefeliciteerd!!
  FOK!fossiel woensdag 13 december 2006 @ 21:33:40 #278
2628 Karin
pi_44406403
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:14 schreef Stiemie het volgende:
Hallo Freudie! Jij en je vrouw ook heel erg gefeliciteerd!

Wat zou ik nu graag even in mijn buik willen kijken of het hartje het helemaal goed doet!!!! Ik zag dat jullie al een echo gehad hebben ivm de onregelmatige cyclus van je vrouw. Ben ik stiekem best een beetje jaloers op! Zelf heb ik ook een erg onregelmatige cyclus (32 - 80 dagen), maar 'helaas' ben ik half oktober nog ongesteld geweest dus die extra echo zit er niet echt in

Ik ben zelf uitgerekent op 19 juli maar de 12 weken echo heb ik ook pas op 5 januari omdat ze met precies 12 weken die nekplooimeting beter kunnen doen. Nog maar weer afwachten dus... Ik zou zo graag willen weten of alles wel goed gaat met mini daarbinnen. Nu schrik ik me bij elk pijntje en steekje soms een ongeluk.

Gaat alles verder goed met je vrouw? Geen klachten zoals ?
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Heb je al een afspraak bij de verloskundige? Ik ging met 9 weken al naar de verloskundige en toen werd er naar het hartje geluisterd en dat was te horen. Misschien dat dat je al wat gerust kan stellen. Dat was zo vroeg ivm de papieren voor de nekplooimeting.
  woensdag 13 december 2006 @ 21:39:47 #279
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44406679
webcrowler reageerde een paar dagen geleden nog.
pi_44415765
Hier begint het eindelijk... mijn vliezen zijn geplopt (gebroken kan ik het nauwelijks noemen, waarschijnlijk is t aan de bovenkant waardoor er maar weinig vruchtwater komt) en de weeën zijn begonnen! Weliswaar nog niet zo sterk, maar wel al regelmatig. Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren!
pi_44415916
Zet 'm op Suzanna!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_44415952
Jaaaaa Suus!!!!! Ik ben zo blij voor je!!! Zet hem op meid.
  donderdag 14 december 2006 @ 07:38:07 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44415961
Oh spannend Suzanna!
Zet hem op!
pi_44416140
Jááá !
Je kunt aan de slag!
Ik ga de hele dag aan je denken en tussendoor snel even checken hoe het allemaal bij je verloopt !
Dit is ECHT..ECHT..ECHT het allerlaatste vóór je je uk in je armen hebt !

Zet 'm op!
pi_44416284
Jaaaaaaaaaaa eindelijk weer een beebje onderweg!!
Zettem op Suus!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 08:25:49 #286
81992 Githa
pi_44416321
Suzanna jaaaaa wat spannend een beepje onderweg zet hem op!
  donderdag 14 december 2006 @ 08:35:03 #287
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_44416418
Suzanna, zet 'm op meid
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  donderdag 14 december 2006 @ 09:11:28 #288
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44416967
Suzanna, zet 'm op!! Veel sterkte!
pi_44417039
Het zet nog niet écht door, maar we gaan straks even wandelen en dan hoop ik dat het snel gaat!! Bedankt voor de aanmoedigingen jullie zijn lief!
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 09:18:18 #290
81992 Githa
pi_44417084
Maar het gaat nu toch echt geboren worden Suzanna, je vliezen zijn gebroken geplopt Wandelse en heel veel succes
  donderdag 14 december 2006 @ 09:19:23 #291
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_44417106
Succes Suzanna
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_44417119
quote:
Op donderdag 14 december 2006 07:36 schreef Stiekemurd het volgende:
Jaaaaa Suus!!!!! Ik ben zo blij voor je!!! Zet hem op meid.
Jij nog niets?

GItha, je hebt wel gelijk hoor! Ik hoop maar dat m'n vliezen echt zijn gebroken, heb zowat niets vochtigs meer verloren sinds.... maar de weeën zijn zowiezo echt, lijkt me dat die niet zomaar precies daarna kwamen... (mijn buik voelt ook 'anders' dan anders, sneller pijnlijk en gevoelig, en steeds steken als ik loop...)

Ach ik ben ook zo onzeker he... verloskundige wist het ook niet goed (was een stagiaire die vanochtend is geweest) dus dan ben ik helemaal onzeker. Ze heeft ook niet gevoeld vanwege gebroken vliezen, dus ik weet nog niet veel. We zien wel.
pi_44417154
Suus,whoei Zet m op meid en pers er es een mooi babytje uit Veel succes

Groetjes,Minoes
  donderdag 14 december 2006 @ 09:24:43 #294
3011 E.T.
pi_44417208
Suzanna, zet 'm op!
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 09:25:48 #295
81992 Githa
pi_44417231
Luisteren naar wat je hart zegt Suusje en volgens mij schreeuwt die "het is begonnen!"

Nadeel is als ze nu toucheren dat je dan binnen 24 of 48 uur, ben ik even kwijt, moet bevallen ivm infectie gevaar.

en stiekemurd voor jou een dat het maar op mag schieten.
pi_44417279
quote:
Op donderdag 14 december 2006 09:20 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Jij nog niets?

Ik ben wel een druppel bloedachtigs iets verloren, maar dat was vanmorgen vroeg. Nu niks meer. Die steken die jij beschrijft heb ik ook, vooral als de kleine heel druk is mijn buik.

Ik ga er toch maar vanuit dat het misschien wel volgende week wordt. Zouden ze misschien gaan strippen morgen? Mits de boel al verweekt is natuurlijk Doen ze dat bij 41 weken of zouden ze wachten tot volgende week? Weet iemand dat?

Suus ik hoop dat het wandelingetje je een extra zetje geeft Leuk dat je ons op de hoogte houdt tussendoor.
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 09:40:45 #297
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44417499
Suzanna
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 09:44:02 #298
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44417553
Wij hadden gisteren de intake van de kraamzorg. Wil die vrouw helemaal niet het hele huis door Ze heeft alleen heel even in de Bompiekamer gekeken en ze was binnen 3 kwartier weer weg. Ach ja, het huis is nu wel lekker aan kant

Vandaag trouwens mijn laatste werkdag
pi_44417598
Suus, you go girl. Laat nu maar eens zien wat je gebakken hebt.

De baby moet binnen 24 uur na het breken van de vliezen worden geboren i.v.m. infectiegevaar....
quote:
Op donderdag 14 december 2006 09:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wij hadden gisteren de intake van de kraamzorg. Wil die vrouw helemaal niet het hele huis door Ze heeft alleen heel even in de Bompiekamer gekeken en ze was binnen 3 kwartier weer weg. Ach ja, het huis is nu wel lekker aan kant

Vandaag trouwens mijn laatste werkdag
heb, jij weer. Maar goed. Het is weer opgeruimd.

Laatste werkdag . Heerlijk. Ik weet nog dat je hier binnenkwam. En toen dacht ik wat moet ze nog lang.....en nu heb je al verlof. Raar eigenlijk hoe we naar tijd kijken en hoe het zomaar verdwijnt.
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 09:52:28 #300
43556 miss_dynastie
pi_44417699
Zet em op Suzanna !
  donderdag 14 december 2006 @ 09:53:24 #301
3011 E.T.
pi_44417716
jeetje slaapmeisje.. Verlof!!

Intake van de kraamzorg heeft hier de eerste keer ook alleen maar op de bank gezeten. Ze heeft toen niet eens naar het kamertje gekeken. Maar volgens mij was dat toen ook nog niet eens klaar Deze keer ging de intake telefinisch.

wel lekker dat nu je hele huis aan kant is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')