Wellicht was het charmant geweest als jij op de bank was gaan liggenquote:Op zaterdag 9 december 2006 11:51 schreef manny het volgende:
Vannacht kapitein_pannekoek uit bed gejaagd en vannochtend aangetroffen op de bank. Reden: Manny ging lekker biertjes drinken en komt rond 2 uur "heel erg stil" de slaapkamer binnen. Mompel, zeur, kreun, steun uit bed: "je stinkt naar bier, en rook". Het laaste dat ik gehoord heb is dat Kapitein_pannekoek naar beneden liep, om over te geven... vrees ik.
Vannochtend trof ik haar aan slapend op de bank. Op zich wel lekker zo, dan wordt ik ook niet vroeg wakker door het geritsel van Sultana's naast me![]()
Jij houdt niet van ruftende lallende Neanderthalers?quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geloof ook dat ik mijn vent dan het bed uit geshopt zou hebben!
Het gevoel dat ze moet poepen is al over. We zijn nu ff de ziekenhuis tas aan het nakijken of we alles hebben en dan gaat ze weer proberen in bed te liggen... Zolang ze loopt gaat het prima en voelt ze niets....quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:38 schreef Githa het volgende:
Als ze het gevoel heeft dat ze moet poepen dat zou ik de VK nú even bellen!
Je bedoelt niet OYO maar mijquote:Op zondag 10 december 2006 10:14 schreef PM-girl het volgende:
OYO, goed dat jullie gebeld hebben. Normaal is poepgevoel volgens mij alarmfase 5 bij vk's/gyns!
Suzanna en Stiekemurd, ik hoop dat het vlug komt voor jullie!
Kleintje, het lijkt me inderdaad een weloverwogen keuze voor jullie, wel of niet screenen. Wat je echter zegt over de nekplooimeting, volgens mij is die meestal laag risico hoor. Wat niets zegt natuurlijk, net zoals onze hoge risico. Dat bleek achteraf ook vals alarm.
Mwah, midden in de nacht fotoshoppen vind ik te veel moeite hoorquote:Op zaterdag 9 december 2006 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
O sorry!quote:Op zondag 10 december 2006 10:45 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Je bedoelt niet OYO maar mij
Ik ben idd ook blij dat we toch wel gebeld hebben en dat er toch niets aan de hand was. Weet nu wel dat ik ontzettend nerveus was op het moment dat ze last had van dr buik... pffff
Idd vooral heel nieuwsgierig, ook benieuwd hoe de bevalling zal gaan, verlangen naar zo een heerlijk klein lichaampje tegen je aanquote:Op zondag 10 december 2006 09:32 schreef Githa het volgende:
Je weet nu ook dat je het misschien wel gata missen, dit is echt het allerlaatste stukje voor de allerlaatste keer, daar moet je eigenlijk ook heel intenst van genieten, maarja nieuwsgierigheid, verlangen enzooooo
Gelukkig maar. Als ze willen controleren of we alles in huis hebben, dan moet in ieder geval die kat van de doosquote:Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Jelief het volgende:
ah welnee joh,ze gaan heus niet controleren of jij je huis wel goed schoonmaakt. Mijn gesprek was telefonischen was meer om afspraken te maken overwat er wel en niet gedaan wordt en evencontroleren of je alles in huis hebt voor een bevalling. Als jij er bvb voor kiest om je kind in de wasmand te laten slapen dan is dat jouw zaak...
Ach wilde na een late avond van vriendlief, hem écht gaan schoppen. Na ook idd heel wat sigaretten en alcohol begon hij stevig te snurken. Werd zo pissig, draaide me al om, voetbalbeen gereed:.....quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ja jullie zijn lang nog niet aan de beurt!!quote:Op maandag 11 december 2006 09:07 schreef oYo het volgende:
Stiekemurd, poemojn, webcrowler, suzanna, popples: jullie moeten wel voor ons!Ach ja baby komt pas als die er klaar voor is. Straks krijgen we er een paar op dezelfde dag.
quote:Op zondag 10 december 2006 16:30 schreef Vivi het volgende:
Bij mij in Zeist doen ze helemaal geen kraamzorg-intake meer, mijn verloskundige noemde dat zelfs "ouderwets"! Ze plegen alleen een telefoontje geloof ik
Ik heb mijn kat trouwens weggedaan, behalve dat het een agressief secreet (he, Stinkie) was dat overal pieste als iets haar niet aanstond was ik veel te bang dat ze bovenop de kleine zou gaan liggen
Ik wilde graag mijn moeder en mijn zusje er bij hebben.quote:Op zondag 10 december 2006 22:18 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, een vraagje... ik ben eigenlijk benieuwd wie van jullie je moeder/ander familielid/vriendin o.i.d. bij de bevalling willen hebben of juist absoluut niet, en waarom?
Ik wil nu graag mijn moeder erbij hebben, vooral eigenlijk voor haar ook als dank dat ze zoveel voor ons doet en omdat ik weet dat het al veel betekent voor haar dat ik dat gevraagd heb. Nu het mijn derde is weet ik ook wat er komt en vind ik dat het wel 'kan'. Hoe denken jullie daarover?
Ja maar ook al had ik haar gehouden dan waren er toch geen nestjes meer gekomen hoor...en vlak nadat jullie Janus hadden opgehaald heeft ze me- in mijn slaap- aangevlogen, de littekens staan nog op mijn kuit!quote:Op maandag 11 december 2006 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En we wilden nog wel een 'bestelling' doen voor nog zo'n rooitje!
Mijn schoonzusje is stapelverliefd op Janus.En dat terwijl ze eigenlijk bang voor katten was.
![]()
Ik denk dat stinkie dat niet zo heel leuk vind.quote:Op maandag 11 december 2006 13:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja maar ook al had ik haar gehouden dan waren er toch geen nestjes meer gekomen hoor...en vlak nadat jullie Janus hadden opgehaald heeft ze me- in mijn slaap- aangevlogen, de littekens staan nog op mijn kuit!![]()
Sorry, maar toen kon ik écht geen enkele symphatie meer voor het beest opbrengen
Ze zal het maar bij je baby doen zeg, je vergeeft het jezelf nooit
Maar dan maak jij toch gewoon een leuk kind met rood haar
Ik moe(s)t er juist niet aan denken. Ik verander sowieso in een agressief sekreet dat alleen piepend in een hoekje wil liggen en geen spiegels, washandjes, vingers of gevulde koeken tussen mijn benen wil zien opduiken, laat staan hoofden van andere mensen. Beetje begeleiding/controle van vk en overig medisch personeel alleen omdat het handig en veilig is enzo.quote:Op maandag 11 december 2006 13:10 schreef Suzanna het volgende:
Leuk om te lezen al die ervaringen! Ik kan me voorstellen dat het heel warm voelde, gelijk mensen om je heen om samen te genieten van het nieuwe kleine wondertje. Dat lijkt me ook heel gaaf!
quote:Op maandag 11 december 2006 13:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik moe(s)t er juist niet aan denken. Ik verander sowieso in een agressief sekreet dat alleen piepend in een hoekje wil liggen en geen spiegels, washandjes, vingers of gevulde koeken tussen mijn benen wil zien opduiken
Hahaha ik had ook zoiets. "NEE!" brulde ik. Blijkbaar ben ik met 10 cm ontsluiting ineens wel assertiefquote:Op maandag 11 december 2006 13:37 schreef Stiekemurd het volgende:
Hehehehe Mwana
Ik weet nog bij de bevalling van Benthe dat de verpleegster een spiegel tussen mijn benen wilde planten. Ik zei toen dat ik dat niet wilde en zij maar blijven aandringen.. Uiteindelijk schreeuwede ik: "Ik MOT geen spiegel!!" Pff of dat ik dat wilde zien zeg....![]()
Nog heel vroeg om daaraan te denken, wij weten het pas sinds het weekend......quote:Op zondag 10 december 2006 22:18 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, een vraagje... ik ben eigenlijk benieuwd wie van jullie je moeder/ander familielid/vriendin o.i.d. bij de bevalling willen hebben of juist absoluut niet, en waarom?
Ik wil nu graag mijn moeder erbij hebben, vooral eigenlijk voor haar ook als dank dat ze zoveel voor ons doet en omdat ik weet dat het al veel betekent voor haar dat ik dat gevraagd heb. Nu het mijn derde is weet ik ook wat er komt en vind ik dat het wel 'kan'. Hoe denken jullie daarover?
Jemig karin dat is schrikken!quote:Op maandag 11 december 2006 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
beebje heeft ons laten schrikken vanmorgen....moest op controle bij de vk, en toen ze het hartje ging luisteren bleek die zo snel te gaan dat ze het niet eens kon meten, het was wel meer als 200 slagen per minuut.
Daarom werd ik doorgestuurd naar het zkh...
Daar aangekomen moest ik eerst bloeddruk meten, die was gigantisch 140/98, dus dat was al schrikken. Toen aan de ctg, gelukkig was het ritme nu normaal, rond 150 slagen per minuut met af en toe een uitschieter. Storm in een glas water dus. Ook nog een echo gehad, alles leek goed. Buikje had een omvang van 29 weken! (ben nu 27w+5d)
Ze waren alleen niet zo blij met die bloeddruk, urine toonde een spoortje eiwit (nog niet ernstig veel) Later nog een keer bloeddruk gemeten, toen was het gezakt naar 140/90
Ik moet volgende week weer komen in het zkh, en daarna kan ik weer gewoon naar de vk.
Wel krijg ik in week 33 nog een extra echo van het hartje, en ze gaan me aan het eind van de zwangerschap overnemen van de vk, ivm de bloeddruk. Ook omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad toen ze zwanger was van mijn zus. (die is ook meervoudig gehandicapt geboren, en inmiddels overleden)
Het was wel schrikken zeg!
Mijn vriend was ook helemaal aan het trillen....
Vanavond de 3d echo. Hopelijk kunnen we daar wel lekker van genieten.
quote:Op maandag 11 december 2006 14:22 schreef Pa-ddy het volgende:
[..]
Maar of ik er wel of niet bij ben ik wil daar niemand anders bij hebben dan verpleegkundigen of Vroet/wroed-vrouw(en)...
GVD hoe spel je dat
Kan me voorstellen dat jullie onwijs geschrokken zijn!!! Hopelijk kun je even tot rust komen en trek meteen aan de bel als je symptonen krijgt! Veel plezier bij de echo vanaaf iig.quote:Op maandag 11 december 2006 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
beebje heeft ons laten schrikken vanmorgen....moest op controle bij de vk, en toen ze het hartje ging luisteren bleek die zo snel te gaan dat ze het niet eens kon meten, het was wel meer als 200 slagen per minuut.
Daar aangekomen moest ik eerst bloeddruk meten, die was gigantisch 140/98, dus dat was al schrikken. Toen aan de ctg, gelukkig was het ritme nu normaal, rond 150 slagen per minuut met af en toe een uitschieter. Storm in een glas water dus. Ook nog een echo gehad, alles leek goed. Buikje had een omvang van 29 weken! (ben nu 27w+5d)
Ze waren alleen niet zo blij met die bloeddruk, urine toonde een spoortje eiwit (nog niet ernstig veel) Later nog een keer bloeddruk gemeten, toen was het gezakt naar 140/90
Ik moet volgende week weer komen in het zkh, en daarna kan ik weer gewoon naar de vk.
Wel krijg ik in week 33 nog een extra echo van het hartje, en ze gaan me aan het eind van de zwangerschap overnemen van de vk, ivm de bloeddruk. Ook omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad toen ze zwanger was van mijn zus. (die is ook meervoudig gehandicapt geboren, en inmiddels overleden)
Niks ervan...ben ik maar ouwerwets.....veels te onduidelijk veloskundige........quote:Op maandag 11 december 2006 14:27 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
een mutsenwroeter
Een verloskundige noemen ze dat tegenwoordig!
Waar heb je het nou over? Midwife? Midman?quote:Op maandag 11 december 2006 14:40 schreef Pa-ddy het volgende:
[..]
Niks ervan...ben ik maar ouwerwets.....veels te onduidelijk veloskundige........
V/WroeD/TVROUW is veel duidelijker....... wij willen eem midWIFE nod midMAN.....
Er is geen vent die...... tenzij hij zijn BUL heeft
vroedvrouw.... is nou ook niet echt een woord dat in je dagelijks vocabulaire ligt tenzij er iemand in je heel-directe omgevingzwanger is en daar komt bij dat door omstandigheden ik dan ook nog bekender ben met de midwife.quote:Op maandag 11 december 2006 14:49 schreef nikky het volgende:
[..]
Waar heb je het nou over? Midwife? Midman?
Je weet zelf niet eens hoe je het schrijft maar je vind het wel makkelijker? Het is vroedvrouw btw.
En er zijn genoeg mannen die tegenwoordig verloskundigen zijn.
Ik ga alleen al om je eerdere reactie van 'geen man die in de buurt komt...' zitten hopen op een mannelijke verloskundige voor jullie!quote:Op maandag 11 december 2006 15:04 schreef Pa-ddy het volgende:
Maar persoonlijk stel ik net als de heer Trotter een vrouwelijke verloskundige op prijs........
Ai Karin...probeer vanavond de schade in te halen idd voor de schrik...sterkte en ik hoo pdat het verder goed blijft gaan!quote:Op maandag 11 december 2006 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En je vrouw?quote:Op maandag 11 december 2006 15:04 schreef Pa-ddy het volgende:
Maar persoonlijk stel ik net als de heer Trotter een vrouwelijke verloskundige op prijs........
Heeft je vrouw ook nog iets in te brengenquote:Op maandag 11 december 2006 14:22 schreef Pa-ddy het volgende:
[..]
ik wil daar niemand anders bij hebben dan verpleegkundigen of Vroet/wroed-vrouw(en)...
heeft die wat te willenquote:
Mag die 'er' wel aan zitten dan?quote:Op maandag 11 december 2006 15:27 schreef Pa-ddy het volgende:
Eerste afspraak met dokter morgen middag
Vind je dat niet een beetje ziek van jezelf?quote:Op maandag 11 december 2006 15:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ga alleen al om je eerdere reactie van 'geen man die in de buurt komt...' zitten hopen op een mannelijke verloskundige voor jullie!![]()
Mannelijke broeder? vquote:Wat een onzin zeg! Mag ze ook niet door een mannelijke broeder gewassen worden als ze evt. in het ziekenhuis komt te liggen?
Als je mijn vrouw was geweest ........quote:Op maandag 11 december 2006 15:29 schreef Sjeen het volgende:
Heerlijk... die mannen die denken dat ze wel even alles kunnen bepalen voor hun vrouwtjeEn al helemaal als die vrouw ook nog zwanger is... Succes, als je die van mij was geweest, had ik met opzet gaan zoeken naar een mannelijke verloskundige
![]()
Maak het maar belachelijk....quote:Op maandag 11 december 2006 15:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mag die 'er' wel aan zitten dan?
Het heeft met perceptie en met historie te maken. Artsen zijn van origine vaak man, verloskundigen zijn van origine vrouw.quote:Op maandag 11 december 2006 15:55 schreef Pa-ddy het volgende:
[..]
Maak het maar belachelijk....
Ik vraag me af hoeveel vrouwen hier liever een vrouwelijke verloskundige hebben.
En wat jullie partners eerlijk zouden willen.
En als dat op vooroordelen berust ...prima
Stel je niet zo aan zegquote:Op maandag 11 december 2006 15:55 schreef Pa-ddy het volgende:
[..]
Vind je dat niet een beetje ziek van jezelf?
Dat je ander niet gunt wat zij graag willen?
Ja, maar dan moet je dat natuurlijk wel menenquote:Op maandag 11 december 2006 15:55 schreef Pa-ddy het volgende:
Vind je dat niet een beetje ziek van jezelf?
Dat je ander niet gunt wat zij graag willen?
Ik hoop dat jullie een vrouwelijke verl;oskundige beschikbaar gaan hebben tijdens de bevalling klinkt een stuk aardiger?
Wil iemand het hormonstertopic ff omhoog sleurenquote:Als je mijn vrouw was geweest ........![]()
Zoals al gezegd.... ik denk dat mijn vrouw een vrouwelijke verloskundige kiest...haar kennende.
en jij mag hier niet meer posten tot Benthe een brusje heeftquote:Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Stiekemurd het volgende:
hehehehe ach gut, er komt weer een man het topic binnen en wordt volledig opgevreten
Maar ja wat wil je met die opmerkingen!
Ik denk niet dat wij ooit getrouwd zouden zijn, laat staan dat ik van jou in verwachting geraakt zou zijn. Gebaseerd op het kleine beetje dat ik nu van je zie, kan ik je voorspellen dat een relatie tussen ons nooit van de grond gekomen zou zijnquote:Op maandag 11 december 2006 15:55 schreef Pa-ddy het volgende:
[..]
Als je mijn vrouw was geweest ........![]()
Zoals al gezegd.... ik denk dat mijn vrouw een vrouwelijke verloskundige kiest...haar kennende.
Sterkte... een zwangerschap is een goede test voor een relatiequote:"Begrip is het voelen wat een ander denkt, niet het denken wat een ander voelt."
Elke man is hier van harte welkom... totdattie gaat Hassanjassannenquote:Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Stiekemurd het volgende:
hehehehe ach gut, er komt weer een man het topic binnen en wordt volledig opgevreten
Maar ja wat wil je met die opmerkingen!
quote:Op maandag 11 december 2006 16:20 schreef m@x het volgende:
[..]
en jij mag hier niet meer posten tot Benthe een brusje heeft. Ik denk elke keer dat je een leuk nieuwtje hebt als ik je naam in mijn AT voorbij zie komen
Eet meer fruit! En snel een beetje, het is betaald ja!quote:Op maandag 11 december 2006 16:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Elke man is hier van harte welkom... totdattie gaat Hassanjassannen![]()
Dan ben ik nu zó benieuwd wie dat was hequote:Op maandag 11 december 2006 16:26 schreef Sjeen het volgende:
Banmeldtopic, wie gaat er door voor de koelkast?
quote:Op maandag 11 december 2006 16:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Jongûs, doe nou net niet als bij Hassanjassan... Pa-ddy zal zijn vrouw heus niet stampvoetend richting uitgang duwen mocht er een Herman op komen dagen als zijnde de vlos...
Ja, ik ook... maar ik kan niks vindenquote:Op maandag 11 december 2006 16:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dan ben ik nu zó benieuwd wie dat was he
Waarom verbaast mij dat nou niks?quote:Op maandag 11 december 2006 16:26 schreef Sjeen het volgende:
Banmeldtopic, wie gaat er door voor de koelkast?
mijn schoonzus heeft net een kindje, die vindt het snachts erg gezelligquote:Op maandag 11 december 2006 18:47 schreef Sidn3y het volgende:
Ik lees net in het 9-maandendagboek dat uk in de buik nu al een slaap en waakritme aan het vormen is en als je iedere dag op hetzelfde moment met uk "speelt" dat uk dan straks buiten de buik steeds op die tijd klaarwakker zal zijn. Heeft hier iemand ook ervaring mee? (aangezien uk altijd flink wakker en actief is voor wij naar bed gaan en het me niets lijkt als uk dat straks buiten de buik ook heeft).![]()
Kleintje laat na alle stress goed merken dattie er nog is, flink aan het schoppenquote:Op maandag 11 december 2006 18:48 schreef oYo het volgende:
Die etterbakken moet je gewoon straal negeren. Als er geen reactie komt, houden ze vanzelf op.
Karin, schrikken! Hoop dat alles ok is nu.s
Ja ik wil het dit keer weer heel graag weten wat het wordt. Heel veel mensen om me heen zeggen een meisje. Behalve Lois en Bram, die denken een jongenquote:Op zondag 10 december 2006 22:10 schreef melonovy het volgende:
Lekker hoor Karin dat alles goed is! Over 8 weken weer, wil je dan ook weten wat het gaat worden?
Ze zijn vast van de spiegelmaffiaquote:Op maandag 11 december 2006 20:45 schreef poemojn het volgende:
Gewoon thuisbevallen en de spiegels uit het zicht leggen dus Slaapmeisjeof hebben ze standaard handspiegels bij zich?
Was even helemaal vergeten op je echo te reageren! Hij's errrg liefquote:Op maandag 11 december 2006 21:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
we zijn er weer van de echo, was toch wel weer erg leuk. Kindje lag wel veel met de handjes voor het gezichtje, maar maakt het niet zo bont als die van Slaapmeisje
En het kan ook al goed lachen!!
[afbeelding]
"komt dat nog goed?"quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:02 schreef m@x het volgende:
Die van mij vond het echt geen mooi gezicht. Die is zich kapot geschrokken
Spiegeltjes en kraaltjes, je weet wel, waar ze vroeger hele volksstammen mee opkochten bij mijn broeders in donker Afrikaquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:19 schreef Stiekemurd het volgende:
Kraaltjes?
Nee johquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:25 schreef Stiekemurd het volgende:
Nee weet ik niet.. ben ik nu heel dom?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:46 schreef minoes_ het volgende:
Stiekumerd,dat heette ruilhandelje kocht iets en betaalde dan vaak met goederen.Maar breek je hoofd er niet over en ga ook es op een annanas zitten
![]()
Groetjes,Minoes![]()
Stiemie gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom in dit topic. Ik heb een combinatietest laten doen, wat wil je erover weten?quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:50 schreef Stiemie het volgende:
Hebben jullie trouwens ervaring met de combinatietest?
Dan heb je idd een gemene stressfactor te pakken...niet te testen, alleen te ondervinden na de geboorte in de loop van de ontwikkeling...quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:03 schreef Stiemie het volgende:
Hallo Slaapmeisje! Ik lees al heel lang mee en het was zo mooi om te lezen dat jij zwanger was/bent! Ik wil namelijk al heel lang een kindje maar mijn vriend wilde nog wachten. Gelukkig is hij nu ook helemaal blij!
We twijfelen erg of we de combinatietest willen laten doen. Ik ben nogal een stresskip en ik ben zo bang dat ik bij een minder goed resultaat de rest van de maanden een bonk stress ben... Aan de andere kant willen we juist wel een test omdat mijn vriend een (redelijk zwaar) autistische broer heeft en we dus weten hoe moeilijk het kan zijn voor een broertje/zusje en hoeveel druk je later ook op een eventueel broertje/zusje legt als je er zelf niet meer bent.
Natuurlijk weten we dat autisme niet te ontdekken valt met die test maar wel eventuele andere handicaps
Ik hoop niet dat ik hier nu iemand pijn mee doe...
Er zal dus toch wel een kern van waarheid in kunnen zitten. Gelukkig is het echt voor het slapen gaan, want 's nachts als ik wakker lig dan is uk ook aardig rustig. Toch wel interessant, misschien legt het kindje in de buik al de basis tot het worden van een ochtend- of avondmens.quote:Op maandag 11 december 2006 19:04 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
mijn schoonzus heeft net een kindje, die vindt het snachts erg gezellig![]()
Zij vroeg zich af waarom hij overdag slaapt en snachts wakker is.....vroeg de wijkverpleegkundige hoe dat tijdens de zwangerschap was.....ook snachts aan het feesten dus!!
Dus wat dat betreft zit er misschien wel wat in.....![]()
Ben ik blij dat die van ons snachts over het algemeen rustig is....
Dat is natuurlijk zo, maar als ik zie hoe het voor mijn vriend was om altijd maar in de schaduw van zijn broer te moeten staan, nooit eens iets te kunnen vertellen omdat broer weer eerst moest, bij een dagje uit stond/staat de hele dag in het teken van broer en nog als we zijn ouders zien gaat het eerst een uur over broer... dan snap ik zijn beslissing best en daar kan ik ook helemaal achter staan.quote:Down heb je echter in meerdere gradaties, wat van te voren niet te zeggen is.
Ik doe mijn best!!quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Karin, wat een lieve echo!
En wat goed dat kindje zich nog prettig voelde en vooral dat jullie er van konden genieten! Laat het maar zo blijven he!
Mijn zus was ook gehandicapt, meervoudig en behoorlijk zwaar.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:13 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo, maar als ik zie hoe het voor mijn vriend was om altijd maar in de schaduw van zijn broer te moeten staan, nooit eens iets te kunnen vertellen omdat broer weer eerst moest, bij een dagje uit stond/staat de hele dag in het teken van broer en nog als we zijn ouders zien gaat het eerst een uur over broer... dan snap ik zijn beslissing best en daar kan ik ook helemaal achter staan.
Natuurlijk kan je hier in de opvoeding ook een heleboel zelf aan veranderen maar feit blijft gewoon dat sommige kinderen meer aandacht nodig hebben/ opeisen dan andere kindjes. En dat dat voor een broertje/zusje best heel moeilijk kan zijn.
Zeker als je later ook nog eens de zorg/verantwoordelijkheid voor die broer/zus krijgt omdat je ouders het niet meer aankunnen en hij/zij het ook allemaal zelf niet kan. Dan zal je toch moeten bijspringen. Het is en blijft toch altijd je broer of zus.
Dat is idd een belangrijk punt. Hier draait idd alles om de oudste als die er is. Hij is tot voor kort wel altijd overdag naar een dagbestedingscentrum gegaan, en in de weekends ging hij logeren. Die tijd was dus exclusief en heel bewust voor de jongste.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:13 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo, maar als ik zie hoe het voor mijn vriend was om altijd maar in de schaduw van zijn broer te moeten staan, nooit eens iets te kunnen vertellen omdat broer weer eerst moest, bij een dagje uit stond/staat de hele dag in het teken van broer en nog als we zijn ouders zien gaat het eerst een uur over broer... dan snap ik zijn beslissing best en daar kan ik ook helemaal achter staan.
Natuurlijk kan je hier in de opvoeding ook een heleboel zelf aan veranderen maar feit blijft gewoon dat sommige kinderen meer aandacht nodig hebben/ opeisen dan andere kindjes. En dat dat voor een broertje/zusje best heel moeilijk kan zijn.
Zeker als je later ook nog eens de zorg/verantwoordelijkheid voor die broer/zus krijgt omdat je ouders het niet meer aankunnen en hij/zij het ook allemaal zelf niet kan. Dan zal je toch moeten bijspringen. Het is en blijft toch altijd je broer of zus.
Precies wat jij schrijft Mwanatabu. Thuis vaak overspannen ouders en heel veel stress. Ik steun hem ook echt daarin want in de zeven jaar dat we samen zijn hebben we al flink wat meegemaakt met zijn broer. Ze zijn er bij hem ook pas na zijn 20e jaar achtergekomen dat het autisme was/is. Dus tot die tijd heeft het helemaal een hele grote stempel op iedereen gedrukt. Nog steeds eigenlijk. Natuurlijk ook op zijn broer. Hij is autistisch maar dat wil niet zeggen dat hij gek is. Hij begrijpt alles juist maar al te goed en dat maakt het soms juist extra moeilijk, voor ons, maar vooral voor hemzelfquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat is idd een belangrijk punt. Hier draait idd alles om de oudste als die er is. Hij is tot voor kort wel altijd overdag naar een dagbestedingscentrum gegaan, en in de weekends ging hij logeren. Die tijd was dus exclusief en heel bewust voor de jongste.
Kort geleden hebben we besloten het andersom te gaan doen toch: oudste gaat in een woongroep wonen, en komt dan hier logeren en dan is er veel aandacht voor hem, voor de rest gaan we een normaal gezin zijn zonder overspannen ouders en constante stress.
Je man heeft dus zeker een punt, als broer!
Tuurlijk ben ik ook wel gefrustreerd geweest, kom ik uit school, kan mijn verhaal niet doen, want zus komt eraan met het busje, of zus krijgt een aanval...of, of, of.....quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:57 schreef Stiemie het volgende:
[..]
XXXKarinXXX ik snap dat het bij anderen natuurlijk ook heel anders kan gaan. Misschien scheelde het dat jij nog een broer had? Zodat jullie mekaar nog hadden zeg maar?
Grappig dat je dat zo ziet, ik zit de laatste tijd juist te bedenken van "goh, misschien was het beter geweest als Lukas de jongste was geweest, dan hadden de anderen een ontspannener start gehad".quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Tuurlijk ben ik ook wel gefrustreerd geweest, kom ik uit school, kan mijn verhaal niet doen, want zus komt eraan met het busje, of zus krijgt een aanval...of, of, of.....
En in de pubertijd heb ik haar echt soms genegeerd (dat vind ik achteraf echt erg, maar ja)
Het scheelt dat zij er eerder was als ons, en dat wij dus niet anders wisten als dat we een gehandicapte zus hadden.
Ik hoop toch dat je zo'n test voor het kindje wat je nu verwacht laat uitvoeren en niet voor de eventuele broertjes of zusjes.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:03 schreef Stiemie het volgende:
Aan de andere kant willen we juist wel een test omdat mijn vriend een (redelijk zwaar) autistische broer heeft en we dus weten hoe moeilijk het kan zijn voor een broertje/zusje en hoeveel druk je later ook op een eventueel broertje/zusje legt als je er zelf niet meer bent.
Hangt af "per autist" denk ik. Mijn zoontje merkt niet dat hij anders is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat je zo'n test voor het kindje wat je nu verwacht laat uitvoeren en niet voor de eventuele broertjes of zusjes.![]()
Of denk je dat het autistisch zijn enkel drukt op broertjes en zusjes en niet op het kind zelf?
sorry dat ik zo fel reageer, maar de manier waarop je dit zegt schiet even zwaar in mijn verkeerde keelgat.
Ok, dat is een duidelijke afweging. Toch lijkt het me moeilijk, ik ken ook kinderen met Down die nauwelijks extra aandacht nodig hebben in vergelijking met 'gewone' kinderen. En omdat je het niet weet van te voren, lijkt het me een moeilijke beslissing.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:13 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat je zo'n test voor het kindje wat je nu verwacht laat uitvoeren en niet voor de eventuele broertjes of zusjes.![]()
Of denk je dat het autistisch zijn enkel drukt op broertjes en zusjes en niet op het kind zelf?
sorry dat ik zo fel reageer, maar de manier waarop je dit zegt schiet even zwaar in mijn verkeerde keelgat.
tuurlijk, is dat ook belangrijk, maar in die post gaat het enkel om het gezin en nie tom het kindje wat nog moet komen en dat vind ik niet reeel ten opzichte van het kindje. Zeker niet omdat autisme niet eens met zo'n test eruit te halen is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens hoor.
Stel nou dat het om een 2e kindje zou gaan, dan vind ik 'de invloed op het gezin' een hele valide overweging om te maken. Een kindje met Down Syndroom kan het prima naar zijn zin hebben in het leven maar toch zijn er mensen die er voor kiezen om die extra belasting voor het gezin niet aan te gaan.
En ik kan me zo voorstellen dat als je zelf ervaring hebt met als kind niet de volle aandacht krijgen wegens het hebben van een zwaar autistische broer (dat haal ik uit het verhaal) dat je dan toch ook wel even nadenkt over hoe jij dat zelf zou vinden in jouw eigen gezin.
Ik denk inderdaad ook dat het per autist scheelt. Troel, het kan bij jou best in het verkeerde keelgat schieten en ik lees hier langer mee dus ik heb ook wel een vermoeden waarom. Maar misschien zou je eerst verder kunnen lezen want met die test kan helemaal geen autisme worden aangetoond.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Daarom ging ze ook niet testen op autisme maar gewoon in het algemeen op afwijkingen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:14 schreef Troel het volgende:
[..]
tuurlijk, is dat ook belangrijk, maar in die post gaat het enkel om het gezin en nie tom het kindje wat nog moet komen en dat vind ik niet reeel ten opzichte van het kindje. Zeker niet omdat autisme niet eens met zo'n test eruit te halen is.
Ik hebmijn intake gesprek pas met 38 weken gekregen en mijn kraampakket wel eerder, maar ik weet niet meer precies hoeveel weken ik was, maar mocht er nú iets gebeuren moet je toch naar het ziekenhuis en gebruik je het kraampakket niet. Je hoeft hem dus eigenlijk pas vanaf 37 weken in huis te hebben, maar als je twijfelt of hij uberhaupt wel binnenkomt moet je even een belletje doen naar je verzekeringquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:23 schreef appelsap het volgende:
Even een vraag.
Wanneer hoor je je kraampakket binnen te hebben?
Ik heb toen ik 22 weken zwanger was een kraampakket aangevraagd via de verzekering.
Ik ben nu 31 weken en heb nog steeds niks binnen en er verder ook niks van gehoord. Stel dat er nu wat mocht gebeuren dan heb ik nog helemaal niks.Het lijkt me dat dat niet zo hoort.
En wanneer hoor je normaal gesproken een intakegesprek te krijgen voor de kraamzorg, daar heb ik ook nog niks van gehoord.
Het gaat nu hard idd!quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:37 schreef appelsap het volgende:
Nou, dat is al weer een hele geruststelling.
De weken gaan de laatste tijd zo snel dat ik me nu al zorgen maak of alles wel op tijd klaar gaat komen en binnen gaat zijn. Het begint al vroeg.
Ja, ik blijf nog even bij mijn ouders wonen. Sander en ik willen zoals het nu gaat wel gaan samenwonen maar daar gaat wat tijd overheen omdat we dat via de woningstichting willen. (anders wordt het vrij prijzig.)quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het gaat nu hard idd!
Nieuwsgierig vraagje, blijf je nog wel bij je ouders wonen nu je gestopt ben met je school?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:51 schreef Stiekemurd het volgende:
Zo vanmiddag heerlijk in (bubbel)bad gezeten. Dit heeft geresulteert in wat verlies van rode sliertjes. (miniscuul!) En de buik is enorm rustig nu.
We wachten maar weer af.... wat kun je anders doen....
Nee, alleen dat ik het raar vind om het op deze manier te omschrijven. Logisch dat je je kansen wilt weten, maar waarom dan een voorbeeld geven van iets wat met deze test niet te testen valt, om daarnaast compleet niet te praten over het kindje wat nu zal komen en enkel over broertjes en zusjes.quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:17 schreef phileine het volgende:
Troel, bedoel je dat jij liever had gehad dat jij niet was geboren als je ouders van te voren wisten dat je PPD-NOS zou hebben?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:59 schreef chacama het volgende:
[..]
Ga nou es bevallen. Elke keer als ik jou zie posten denk ik....zou het? zou het?
*aai over de bol*quote:
ik heb ook erg last van bandenpijn, ik hou er nu rekening mee op mijn werk, geen afstanden meer lopen enzquote:Op dinsdag 12 december 2006 18:23 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hoi meiden,
Zover ik het kan inschatten doen de banden pijn...weet niet of dit vroeg is, maar kan ik er wat aan doen ? Behalve de hele dag op de bank liggen met appelsap en lekkere dingen eten, nog goede tips ?
Wordt dit op een gegeven moment minder of is vanaf nu de aftakeling al begonnen ?
Is er iemand die wegwijs is in onderwijsland en rechtspositionele dingen ??
Eenvoor de as moeders ! Zet hem op !!
Meid ga jij maar voor hoor!quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:38 schreef Suzanna het volgende:
Hier lijkt het wel een beetje bezig, maar ik weet het niet zeker. Misschien als de kinderen straks op bed liggen, dan ga ik namelijk in bad liggenmisschien dat het helpt!
Ik heb in ieder geval regelmatig harde buiken en krampen, dus wie weet...
Stiekemurd, jij al iets verder?
Niet alleen op de bank, appelsapje gaat ook mee naar bedquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:29 schreef PM-girl het volgende:
Haha Stiekemurd, hoop voor je dat je toch Balkenende voor mag gaan!
En Suzanna, wie weet!
Kapitein, appelsap was hier ook favoriet (en Appelsap, jou vind ik ook aardig hoor, net zoals kapitein pannenkoek, die ligt zelfs met je op de bank!)
daar heb ik nog helemaal geen tijd voor gehad om dat aan te passenquote:Op woensdag 13 december 2006 08:33 schreef Suzanna het volgende:
Jammer nouhet was zo'n mooie datum. Die van vandaag vind ik eigenlijk maar niets... maar ja, dan nog beter dat de baby vandaag komt dan morgen qua gevoel
...
Geheel offtopic... maar volgens mij klopt Benthe's Babybrabbeltikkertje niet, je moet denk ik een nieuwe aanmaken (hij staat nog steeds op 2e verjaardag)
Klinkt leuk Marit, dat zwembad! Geen idee idd of dat werkt, maar lijkt me wel moeten kunnen werken, toch?quote:Op woensdag 13 december 2006 09:42 schreef marit1978 het volgende:
Hier inmiddels week 16.. en zit nu 2,5-3kg. boven mijn uitgangsgewicht..
(tussendoor even 2kg minder ivm spugen)
Is dat netjes ??
Begin sneller last van mijn rug te krijgen, wat 's ochtens niet helemaal weg is.
Ben gisteren (met dit in mijn achterhoofd) naar een andere sportschool gegaan waar ze ook een zwembad hebben. Tot nu toe deed ik mee aan een soort steps/power training (uiteraard op eigen nivo) maar ik denk dat zwemmen straks een stuk prettiger gaat zijn!
Ook geven ze daar "zwangeren-zwemmen" en zwangerschaps-les op het droge.
Voor ná de zwangerschap; is er ook buiten het zwembad weer vanalles op te pakken... en evt. kan de uk voor eventjes in de 'crèche' .
(geen idee of dat gaat werken hoor... maar het klinkt leuk)
Ben al weer terug hoorquote:Op woensdag 13 december 2006 09:53 schreef Suzanna het volgende:
Wow, dat je dat nog kan zeg Stiek! Naar de stad??!! Met je kleintje!? Dat kan ik al weken niet meer. Heel frustrerend, voel me al een hele tijd een beetje opgesloten. Gisteren wel weggeweest met m'n moeder en de kleintjes naar de kinderboerderij, maar ja, dat stelt ook niet veel voor...
Maar ik heb gek genoeg nu wel meer energie dan een week geleden, lijkt het wel. Vreemd vreemd vreemd... misschien omdat de bevalling eraan komt en ik adrenaline krijg ofzo? Ik wil ineens vanalles afkrijgen en schoonmaken...
Kleintje, wat heerlijk zeg, dat je niet meer hoeft over te geven! Echt een groot verschil he... Fijn voor je.
quote:Op woensdag 13 december 2006 11:28 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Ben al weer terug hoorFf naar de Hema en Trekpleister toe. Ik woon redelijk dichtbij de binnenstad van Delft. Ik ga mij absoluut niet opsluiten in huis, dan word ik echt gek.Die kleine valt heus niet in ene keer door mijn broekspijp naar beneden hoor
Ik kan me voorstellen dat je sowieso minder vrijheid hebt zonder auto en 2 kindjes..... Toch lekker dat je nog even naar de kinderboerderij bent gegaan, was natuurlijk heel erg lekker weer gisteren.
ik ook! met dreumes voorop!quote:Op woensdag 13 december 2006 13:26 schreef CrazyMoon het volgende:
en ik ging met 41 weken ook nog gewoon op pad, moest zelfs op de fiets naar de verloskundige toe
Net als sultana's heb ik uit betrouwbare bron mogen vernemen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:36 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Niet alleen op de bank, appelsapje gaat ook mee naar bed![]()
Oh ja, vreselijkquote:Op woensdag 13 december 2006 13:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mony Python, Meaning of Life:
*plok*
Moeder houdt niet eens op met afwassen en vraagt aan 1 van haar 50 kinderen:
"Get that Deirdre, will you?"
Behalve die laatste week(jes)..... Dat gaaat me toch langzaaaaaaam!!quote:Op woensdag 13 december 2006 15:55 schreef appelsap het volgende:
Gefelicteerd Freudie, nou die 9 maanden zijn zo voorbij hoor!
PM-girl bedoel je HassanJassan ofzoiets?
Ik ben nu ongeveer 35 weken en ik ben tot nu toe 23 kilo aangekomenquote:Op woensdag 13 december 2006 14:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hey Marit, volgens mij verschilt het nogal per persoon wat je aankomt
Maar ik hoor ook wel dat 20 kilo erbij geen uitzondering is....moet er niet aan denken eerlijk gezegd, maar goed, je kunt er niet zoveel aan doen denk ik
Ik ben tot nu toe bijna 5 kilo aangekomen (nu 28 weken zwanger) en volgens de vk was dit prima!
Gefeliciteerd!! Jeumig, al weer iemand uitgerekend NA Ronja's uitgerekende datum vorig jaar...quote:Op woensdag 13 december 2006 15:32 schreef Freudie het volgende:
Ben nieuw hier, maar, mag ik me als man me ook melden? Mijn vrouw is zwanger van ons eerste kindje. We zijn nog niet zo ver hoor, bijna 8 weken. Eerste echo vorige week al gehad omdat mijn vrouw last had van een steeds langere periode. En het hartje klopte al! Je zag duidelijk een grote vlek met daarin een steeds terugkerend klein vlekje...Volgende echo is op 3 januari...Uitgerekende datum zal rond 27 juli zijn...Duurt me allemaal veel te lang!
Uiteraard niet uit mijn hoofd:quote:Op woensdag 13 december 2006 11:26 schreef poemojn het volgende:
Bij een kloppend hartje heb je nog maar 2% kans op een miskraam dacht ik, normaal 10-15%. Hangt overigens ook nog weer van je leeftijd af, kun je met Google vast wel meer cijfers over vinden. En de zwangerschapsduur speelt idd ook mee.
quote:vroeg in de zwangerschap ( 5-10 weken )
- hartactie Vroege miskramen kunnen op deze termijn worden opgespoord. Wetenschappelijke studies tonen aan, dat indien er hartactie wordt gezien
in de 7de week, 98% van de zwangerschappen goed door gaat en dus de kans op een miskraam is dan nog maar 2%
Vanaf de 9de week kunnen er al foetale bewegingen gezien worden en zien we dan ook een goed kloppend hartje dan is de kans op een miskraam kleiner dan 1%.
Toen ik in het begin zat at ik heel erg veel fruit met die hitte en dronk ik veel water. Ik kwam net zo hard aanquote:Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Over aankomen gesproken : vertrouw mijn weegschaal uiteraard niet, maar vrees dat er bij mij al ruim 10 kilo bij is. Wellicht dat de appels in de sap wat zwaar vallen dit jaar....of was het nou de appel valt niet ver vd...euh....
![]()
Nee, het was een as. vader die iets prettiger was in de omgang zeg maar! Maar nu ik er over nadenk, meldde hij zich in het tweede streepjes topic? Hij zou na enkele weken zijn 'echte' Fok -id bekend maken, vroeg het me ineens af.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:55 schreef appelsap het volgende:
PM-girl bedoel je HassanJassan ofzoiets?
Ach het zegt ook allemaal niks, ik kom helemaal niet zo veel aan terwijl de chocola niet aan te slepen is....quote:Op woensdag 13 december 2006 16:17 schreef nikky het volgende:
[..]
Toen ik in het begin zat at ik heel erg veel fruit met die hitte en dronk ik veel water. Ik kwam net zo hard aan. Ik maak me dus ook niet druk om 1 of twee koekjes of een reep chocolade terwijl ik over een half uur ga eten
.
Hallo Freudie!!!quote:Op woensdag 13 december 2006 15:32 schreef Freudie het volgende:
Ben nieuw hier, maar, mag ik me als man me ook melden? Mijn vrouw is zwanger van ons eerste kindje. We zijn nog niet zo ver hoor, bijna 8 weken. Eerste echo vorige week al gehad omdat mijn vrouw last had van een steeds langere periode. En het hartje klopte al! Je zag duidelijk een grote vlek met daarin een steeds terugkerend klein vlekje...Volgende echo is op 3 januari...Uitgerekende datum zal rond 27 juli zijn...Duurt me allemaal veel te lang!
Guntherschneider oid?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:48 schreef PM-girl het volgende:
Gefeliciteerd Freudie! Weer een man! Hopelijk blijf je hier langer hangen dan de meeste nieuwe mannen hier!
En wie was ook al weer die nieuwe vader die een kloon was, waarvan iedereen wilde weten wie het was? Niet Paddy maar een paar weken daarvoor?
quote:Op woensdag 13 december 2006 17:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Guntherschneider?
Die zei laatst nog ergens dat we nog wat langer geduld moesten hebben. Ik ben nog steeds nieuwsgierig.
Precies. En we "mogen" nu ongeneerd wat "meer" etenquote:Op woensdag 13 december 2006 17:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ach het zegt ook allemaal niks, ik kom helemaal niet zo veel aan terwijl de chocola niet aan te slepen is....
Je probeert er wel rekening mee te houden in het begin, maar nu ik doorheb dat het met het groeien wel mee valt neem ik echt wel een koekje of een lekker kerstkransje oid...mmmmmmmmmmmm![]()
Zat ik ook aan te denken ja!!! Daar hebben we een tijdje niets van gehoord...quote:Op woensdag 13 december 2006 18:58 schreef Stiekemurd het volgende:
Hoe is het trouwens met Popples en Webcrowler?
Gefeliciteerd met je zwangerschap!quote:Op woensdag 13 december 2006 17:14 schreef Stiemie het volgende:
Hallo Freudie! Jij en je vrouw ook heel erg gefeliciteerd!
Wat zou ik nu graag even in mijn buik willen kijken of het hartje het helemaal goed doet!!!! Ik zag dat jullie al een echo gehad hebben ivm de onregelmatige cyclus van je vrouw. Ben ik stiekem best een beetje jaloers op! Zelf heb ik ook een erg onregelmatige cyclus (32 - 80 dagen), maar 'helaas' ben ik half oktober nog ongesteld geweest dus die extra echo zit er niet echt in
Ik ben zelf uitgerekent op 19 juli maar de 12 weken echo heb ik ook pas op 5 januari omdat ze met precies 12 weken die nekplooimeting beter kunnen doen. Nog maar weer afwachten dus... Ik zou zo graag willen weten of alles wel goed gaat met mini daarbinnen. Nu schrik ik me bij elk pijntje en steekje soms een ongeluk.
Gaat alles verder goed met je vrouw? Geen klachten zoals?
Jij nog niets?quote:Op donderdag 14 december 2006 07:36 schreef Stiekemurd het volgende:
Jaaaaa Suus!!!!!![]()
Ik ben zo blij voor je!!! Zet hem op meid.
quote:
heb, jij weer. Maar goed. Het is weer opgeruimd.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wij hadden gisteren de intake van de kraamzorg. Wil die vrouw helemaal niet het hele huis doorZe heeft alleen heel even in de Bompiekamer gekeken en ze was binnen 3 kwartier weer weg. Ach ja, het huis is nu wel lekker aan kant
Vandaag trouwens mijn laatste werkdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |