abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44274104
Vervolg van: Zwangerschap en geboorte deel 261

As papa\'s en mama\'s :

09 december 2006: Stiekemurd
16 december 2006: Poemojn
17 december 2006: Suzanna
20 december 2006: Webcrowler
23 december 2006: Popples en Prowl
30 december 2006: oYo (papa)

2007

*** 08 januari 2007: E.T. en Swetsenegger ***
12 januari 2007: Andrea001
*** 19 januari 2007 Nikky en Tim ***
25 januari 2007: Slaapmeisje
25 januari 2007: Dominique00
31 januari 2007: beefcake en ShaoliN
02 februari 2007: Vivi
05 februari 2007: Ka-Stone
***11 februari 2007: appelsap en Sandertje21***
13 februari 2007: Bibikuif22
23 februari 2007: Catootje
07 maart 2007: XXXKarinXXX
10 maart 2007: Minoes
18 maart: Sidn3y
26 maart 2007: Gabberhead
02 april 2007: Ellesje
22 april 2007: laika
13 mei: 2007: waterfly
15 mei 2007: Snowwww
03 juni 2007: Marit1978
13 juni 2007: Beaker
17 juni 2007: kapitein_pannekoek
20 juni 2007: p_iglet
20 juni 2007: Karin
07 juli 2007: Kleintje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby\'s
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan één van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 10-12-2006 22:17:02 ]
Eeuwig vijfentwintig
pi_44274138
Laatste post:
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 11:51 schreef manny het volgende:
Vannacht kapitein_pannekoek uit bed gejaagd en vannochtend aangetroffen op de bank. Reden: Manny ging lekker biertjes drinken en komt rond 2 uur "heel erg stil" de slaapkamer binnen. Mompel, zeur, kreun, steun uit bed: "je stinkt naar bier, en rook". Het laaste dat ik gehoord heb is dat Kapitein_pannekoek naar beneden liep, om over te geven... vrees ik.

Vannochtend trof ik haar aan slapend op de bank. Op zich wel lekker zo, dan wordt ik ook niet vroeg wakker door het geritsel van Sultana's naast me
Wellicht was het charmant geweest als jij op de bank was gaan liggen
Eeuwig vijfentwintig
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:18:49 #3
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44277550
Manny, foei!!

Nog nieuws?
Wij hebben vandaag nog wat kleinigheidjes gekocht. Cosi-sleep, extra kruik, leuke mutsjes. Vriendin is kapot. Ze houdt het geen uren meer vol. Nu languit op de bank...
pi_44277657
Hoor ik daar *plop*?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:10:53 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44278823
Ik geloof ook dat ik mijn vent dan het bed uit geshopt zou hebben!
pi_44279026
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
Jij houdt niet van ruftende lallende Neanderthalers?
Die van mij gaat straks aan de slag met rauw vlees en wodka enzo
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44279258
Ik vind het weer tijd voor verse beebjes

Suzanna, Stiekemurd en Poejmon schiet eens op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:36:48 #8
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44284640
Hahaha deja vu (maar dan met accentjes op de letters) ,wakker worden van geritsel van de sultana's. -> Kapitein Pannenkoek. Komt me héél bekend voor. Ik was het alweer vergeten, maar je vertelt het zo beeldend dat ik het ineens weer weet. Met je ogen dicht koekjes eten in bed....en ja, dus ook sultana's.
Maar dan nu serieus, als jij met een kegel in bed gaat liggen, gaat dat geritstel echt wel langs je heen, hoor!
Een brakende zwangere misschien niet.....
pi_44288037
Hier nog niets hoor, alleen een drukke dag met éindelijk een verjaardag die gevierd is. Wel heel erg leuk en geslaagd, Noa vond de cadeautjes én de taart met twee kaartjes geweldig. Het leukste was nog dat ze zélf de kaarsjes (eigenlijk samen met Emma, heel schattig) heeft uitgeblazen! Echt zo knap maar eigenlijk een verhaaltje voor het peutertopic...
En ik ben aan alle kanten geholpen door de oma's. Wel heel fijn hoor, anders had het ook niet eens gekund. Vanochtend geprobeerd boodschappen te doen terwijl ik elke vijf meter dacht: 'waar kan ik even zitten?' en het gevoel had flauw te vallen. Zelfs dat is blijkbaar teveel inspanning op dit moment... de baby mag van mij wel komen! Voel helaas nog geen krampje, alleen regelmatig harde buiken. En ben morgen toch écht 39 weken. Dat vind ik eigenlijk wel mijn limiet, heb twee kinderen met 39 weken gekregen! (moet toch lukken??!!!)

En nu ga ik op de bank liggen. Ben moe. Doodmoe.
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:45:42 #10
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_44288725
Is Stiekemurd al langs geweest?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_44289317
spannend weer hoor, hier! Suzanna, nog even, je beebje komt er echt snel aan!
Hoe waren je andere bevallingen? Snel???
Stiekemerd???ben je??
Arme Pannekoek! die is gewoon het bed uit gejaagd!

Hier een vaag dagje.... terwijl ik gewoon niks doe (o ja ik pakte post uit de brievenbus) zie ik ineens lichtgevende vliegjes ronddansen voor mijn ogen....
En later op de dag nog een keertje tijdens het stofzuigen.

Maandag weer naar de vk...ben benieuwd naar de bloeddruk, maar wil ik dat wel weten eigenlijk?
Ik voel me verder trouwens prima.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:25:45 #12
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_44289853
Dat dansende vliegjes-effect heb ik ook wel eens gehad Karin!
Dan stond ik te snel op, of deed ik iets te snel !
Even rustig aan doen dus!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_44289893
We lagen net in bed tv te kijken en mijn verloofde kreeg pijn in haar buik en wist niet meer hoe ze moest liggen/zitten/staan.

Ze heeft het gevoel dat ze steeds moet poepen... Kan dat een voorteken zijn? Het moet eigenlijk nog 11 dagen wachten...

Zo maar even mijn ouders bellen en zeggen dat het misschien wel aan het beginnen is??? Ik weet het niet meer... Vind het ook zo zielig voor d'r... Ze heeft pijn....

Het is allemaal wel spannend en nieuw voor ons, ik zit nu te shaken achter mn pc! Tot zover!!
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:36:05 #14
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44290122
Webcrowler, je weet maar nooit...
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2006 @ 23:38:02 #15
81992 Githa
pi_44290164
Als ze het gevoel heeft dat ze moet poepen dat zou ik de VK nú even bellen!
pi_44290220
ik zou idd ook maar even bellen webcrowler....
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44290230
oeh webbie spannend, gauw achter die pc vandaan en steun je vriendin!
Kom ons maar wel gauw weer vertellen wat het geworden is!
pi_44290251
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 23:38 schreef Githa het volgende:
Als ze het gevoel heeft dat ze moet poepen dat zou ik de VK nú even bellen!
Het gevoel dat ze moet poepen is al over. We zijn nu ff de ziekenhuis tas aan het nakijken of we alles hebben en dan gaat ze weer proberen in bed te liggen... Zolang ze loopt gaat het prima en voelt ze niets....

Ze mag niet thuis bevallen, ze moet in het ziekenhuis bevallen dus het telefoon nummer van de verloskamers staat al in mn mobiel.
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2006 @ 23:48:01 #19
81992 Githa
pi_44290382
Maar ik zou toch even bellen Webcrowler, iig om even door te geven waar ze last van heeft dan kunnen zij beoordelen of het al noodzakelijk is om t ekomen.
Iig heel veel succes!
pi_44290430
Gewoon bellen, bij iedere onzekerheid even bellen! Daar is de VK/ gyn voor.

Succes!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_44290747
Dat heb ik weer... Bel ik naar de verloskamers (die moesten wij bellen) nemen ze niet op....
pi_44290822
Nou... heb ze te pakken gehad en we moeten er ff heen voor een controle!

tot zo allemaal!!
pi_44293204
Zo, we zijn weer terug. Die kleine is flink onrustig geweest in de buik. Iets meer dan 1 uur aan de CTG scan gelegen en alles was prima in orde, hier en daar een uitschieter. We moeten het wel in de gaten houden of het terug blijft komen.

Komt het terug, dan moeten we weer bellen en dan mag mn verloofde een nachtje blijven ter observatie...

Maar nu duiken wij ons bedje om ff lekker te slapen!
  Milf zondag 10 december 2006 @ 04:44:32 #24
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44294308
Mooi dat alles in orde is Webcrowler.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_44294761
De volgende keer mag Manny ook op de bank
Ik had al ruim 6 uur slaap achter de rug, nadat hij binnen was gekomen (eerst overgeven van mega vieze combinatie alcohol en sigarettenlucht)lag ik een uur naar het plafond te staren (wist niet dat er scheuren inzaten..). Toen begon meneer te snurken, conclusie ik moest weer plassen en eten (maag begon te rommelen). Dus uiteindelijk dacht ik "ik neem dekbed en kussen mee en bekijk het maar!" Nog heerlijk een paar uur geslapen

Succes voor alle aanstaande moeders en vaders, spannend allemaal weer !
pi_44294905
Hier ook nog steeds een baby in de buik!!!
Heel erg rustig allemaal... vriendlief wordt wat ongeduldig
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 09:20:23 #27
81992 Githa
pi_44294917
stiekemurd.... zo spannend en dan ineens niks meer.
Ben je zelf al erg ongeduldig of valt het mee
pi_44294982
mwaoh... mixed feelings.. ene kant kun je er maar vanaf zijn, andere kant vind ik het nog wel goed zo.
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 09:32:39 #29
81992 Githa
pi_44294999
Je weet nu ook dat je het misschien wel gata missen, dit is echt het allerlaatste stukje voor de allerlaatste keer, daar moet je eigenlijk ook heel intenst van genieten, maarja nieuwsgierigheid, verlangen enzooooo
  zondag 10 december 2006 @ 09:33:19 #30
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44295002
succes met wachten stiekemurd...helaas weet ik hoe het voelt. Het gerommel en het wachten...
  zondag 10 december 2006 @ 10:14:31 #31
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44295322
Wecrowler, goed dat jullie gebeld hebben. Normaal is poepgevoel volgens mij alarmfase 5 bij vk's/gyns!

Suzanna en Stiekemurd, ik hoop dat het vlug komt voor jullie!

Kleintje, het lijkt me inderdaad een weloverwogen keuze voor jullie, wel of niet screenen. Wat je echter zegt over de nekplooimeting, volgens mij is die meestal laag risico hoor. Wat niets zegt natuurlijk, net zoals onze hoge risico. Dat bleek achteraf ook vals alarm.

[ Bericht 1% gewijzigd door PM-girl op 10-12-2006 12:13:49 (Moeilijk he PM, goed lezen!) ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44295685
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:14 schreef PM-girl het volgende:
OYO, goed dat jullie gebeld hebben. Normaal is poepgevoel volgens mij alarmfase 5 bij vk's/gyns!

Suzanna en Stiekemurd, ik hoop dat het vlug komt voor jullie!

Kleintje, het lijkt me inderdaad een weloverwogen keuze voor jullie, wel of niet screenen. Wat je echter zegt over de nekplooimeting, volgens mij is die meestal laag risico hoor. Wat niets zegt natuurlijk, net zoals onze hoge risico. Dat bleek achteraf ook vals alarm.
Je bedoelt niet OYO maar mij

Ik ben idd ook blij dat we toch wel gebeld hebben en dat er toch niets aan de hand was. Weet nu wel dat ik ontzettend nerveus was op het moment dat ze last had van dr buik... pffff
  zondag 10 december 2006 @ 11:44:50 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44296845
quote:
Mwah, midden in de nacht fotoshoppen vind ik te veel moeite hoor
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 10 december 2006 @ 12:13:27 #34
94046 PM-girl
pi_44297519
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:45 schreef Webcrowler het volgende:

[..]

Je bedoelt niet OYO maar mij

Ik ben idd ook blij dat we toch wel gebeld hebben en dat er toch niets aan de hand was. Weet nu wel dat ik ontzettend nerveus was op het moment dat ze last had van dr buik... pffff
O sorry!
Ik was gewoon in de war denk ik, voor het eerst uitgeslapen en ook nog zwangerschapshormonen!
*
pi_44298100
Spannend Webcrowler, fijn dat alles goed is!

Hier zit de baby nog netjes binnen. Morgen heb ik de termijn bereikt waarop Myrthe geboren is, dat halen we vast niet deze keer. 't Mag van mij nog wel even duren ook, Myrthe is nog niet helemaal lekker, klaagde over oorpijn vandaag dus die moet eerst maar eens goed uitzieken.

Suzanna, hoe is het er vandaag mee?

Fijn dat je nog wel een paar uurtjes lekker hebt geslapen kapitein_pannenkoek!
pi_44299884
quote:
Op zondag 10 december 2006 09:32 schreef Githa het volgende:
Je weet nu ook dat je het misschien wel gata missen, dit is echt het allerlaatste stukje voor de allerlaatste keer, daar moet je eigenlijk ook heel intenst van genieten, maarja nieuwsgierigheid, verlangen enzooooo
Idd vooral heel nieuwsgierig, ook benieuwd hoe de bevalling zal gaan, verlangen naar zo een heerlijk klein lichaampje tegen je aan
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 16:23:05 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44305597
Wij hebben trouwens al tijden het kraampakket in huis en die hadden we tijdelijk in de studeerkamer neergezet. Nu wil het geval dat daar 's middags het zonnetje op staat. Het is dan ook de vaste slaapplaats van onze kat Guinness. De doos is al helemaal ingestort, maar hij vindt het zo'n lekker plekje dat we hem daar nog lekker laten liggen

A.s. woensdag hebben we de intake van de kraamzorg en ik ben benieuwd wat er allemaal wordt besproken. Gaan ze ook echt het hele huis door om te zien of alles wel schoon is? Voor de zekerheid toch maar flink opruimen en poetsen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 10 december 2006 @ 16:30:31 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44305814
Bij mij in Zeist doen ze helemaal geen kraamzorg-intake meer, mijn verloskundige noemde dat zelfs "ouderwets" ! Ze plegen alleen een telefoontje geloof ik

Ik heb mijn kat trouwens weggedaan, behalve dat het een agressief secreet (he, Stinkie ) was dat overal pieste als iets haar niet aanstond was ik veel te bang dat ze bovenop de kleine zou gaan liggen
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 16:39:20 #39
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44306067
Dat is fijn dat ze bij jou geen intake meer doen Vivi. Ik zie er best wel tegenop eigenlijk. Alsof ze even komen controleren of je wel geschikt bent om ouders te worden. Zo is het natuurlijk niet bedoeld, maar toch....

Onze kat doet geen vlieg kwaad en ik zou hem voor geen goud wegdoen. Natuurlijk kun je geen enkel huisdier volledig vertrouwen in de buurt van kleine kinderen, maar ik verwacht absoluut geen problemen met Guinness. Hij is en blijft ons kattekind
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_44306168
ah welnee joh,ze gaan heus niet controleren of jij je huis wel goed schoonmaakt. Mijn gesprek was telefonischen was meer om afspraken te maken overwat er wel en niet gedaan wordt en evencontroleren of je alles in huis hebt voor een bevalling. Als jij er bvb voor kiest om je kind in de wasmand te laten slapen dan is dat jouw zaak...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 16:44:32 #41
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44306220
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Jelief het volgende:
ah welnee joh,ze gaan heus niet controleren of jij je huis wel goed schoonmaakt. Mijn gesprek was telefonischen was meer om afspraken te maken overwat er wel en niet gedaan wordt en evencontroleren of je alles in huis hebt voor een bevalling. Als jij er bvb voor kiest om je kind in de wasmand te laten slapen dan is dat jouw zaak...
Gelukkig maar. Als ze willen controleren of we alles in huis hebben, dan moet in ieder geval die kat van de doos
pi_44306255
dat is dan wel een goed idee...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 10 december 2006 @ 19:56:37 #43
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44311153
Slaapmeisje, wij hadden de intake ook al. Wij hebben ZIN gekozen, klein clubke van kvz's. De intake was vooral een heel leuk gesprek over wat we graag willen en niet willen en wat we moeten regelen. De afspraken vastleggen zeg maar... Lief die foto van de kat . Een van onze katten gaat altijd pontificaal op de buik van vriendin liggen en is boos dat ie de babykamer niet in mag.

Verder vind ik het spannend, al die dames die deze maand gaan bevallen... er moet wel een kerstkindje komen!!

Kleintje, wij deden ook geen nekplooimeting: reden is simpel, de uitkomst kan voor meer onrust zorgen dan nodig. Het geeft geen garanties.
  zondag 10 december 2006 @ 21:14:40 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44311813
oeps.
pi_44312824
quote:
Ach wilde na een late avond van vriendlief, hem écht gaan schoppen. Na ook idd heel wat sigaretten en alcohol begon hij stevig te snurken. Werd zo pissig, draaide me al om, voetbalbeen gereed:.....

blijkt de hond in zijn mandje enorm te liggen ronken. humhum... blij dat ik me nog net 1 sec inhield..
  FOK!fossiel zondag 10 december 2006 @ 22:05:02 #46
2628 Karin
pi_44313382
Ben erg moe, vandaar nogal afwezig.
Hier gaat alles hartstikke goed Donderdag echo gehad en het was echt fantastisch. Van te voren nogal druk gemaakt "zomaar in 1 x zwanger, dat kan nooit goed gaan" maar alles was dus goed. Nekplooimeting gehad. Normaal op mijn leeftijd heb ik een kans van 1 op 500 op een kindje met chromosomale afwijking en na nekplooi en bloed is het een kans van 1 op 1000. Als een vrouw van 23
Stond al helemaal klaar om met de benen wijd te gaan (bij bram moest ik met 12 weken ook met de benen wijd) maar het kon zowaar via de buik, erg relaxed. Ondanks dat het spreekuur erg uitgelopen was heeft ze lekker de tijd genomen om alles uit te leggen. Kindje bewoog goed, alles zit erop en eraan. Heb ook hele mooie foto's gehad (heb helaas geen scanner meer). Placenta ligt helaas weer aan de voorkant, was bij Bram ook zo. Al zal ik daar aan het eind van de zwangerschap misschien wel blij mee zijn Litteken zag er ook mooi uit.
Over 8 weken weer gluren

Uitgerekende datum mag 1 dagje terug, 20 juni dus. Heb ik eraf gepraat bij de verloskundige en de echo gaf me gelijk. Lijkt nu niet belangrijk maar ik weet nog bij Bram dat als je eenmaal 2 weken voorbij de uitgerekende datum bent elke dag langer er 1 teveel is.

Verder nog heel wat gedoe gehad met het kinderdagverblijf, bij eerste contact bleek er pas plek te zijn eind 2008, bijna 1,5 jaar te laat maar gelukkig is dat begin 2008. Nu hoeven we maar ongeveer 4 maanden te overbruggen.
pi_44313554
Poemojn, het gaat wel redelijk hier, ik ben zelfs de hele dag weggeweest met man en kinders. Ging best goed, alleen wel erg vermoeiend. Voel me echt een oud besje als ik opsta, ik moet me overal aan vasthouden en soms kan ik zelfs bijna niet lopen omdat de baby op m'n blaas zit te drukken. Vaaaak. Dat was dan wel weer een voordeel van stuitligging, dan heb je daar geen last van. Heb ik nooit geweten trouwens!
Ik ben nu 39 weken precies... had het wel fijn gevonden als de baby nu was gekomen want nu is m'n man er nog en morgen ben ik weer alleen, geen zin in. Het wordt allemaal erg zwaar nu vind ik. Zal jij ook wel hebben met Myrthe!

Stiekemurd, bij jou ook alleen gerommel... wat een ellende he. Heel veel sterkte!!
pi_44313571
Lekker hoor Karin dat alles goed is! Over 8 weken weer, wil je dan ook weten wat het gaat worden?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_44313826
Oh ja, een vraagje... ik ben eigenlijk benieuwd wie van jullie je moeder/ander familielid/vriendin o.i.d. bij de bevalling willen hebben of juist absoluut niet, en waarom?

Ik wil nu graag mijn moeder erbij hebben, vooral eigenlijk voor haar ook als dank dat ze zoveel voor ons doet en omdat ik weet dat het al veel betekent voor haar dat ik dat gevraagd heb. Nu het mijn derde is weet ik ook wat er komt en vind ik dat het wel 'kan'. Hoe denken jullie daarover?
  zondag 10 december 2006 @ 22:20:51 #50
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44313915
Ik heb 't aangepast, Karin
fijn dat alles zo goed gaat! ik heb kdv nog steeds niet gebeld over de datum dat Saskia naar BSO gaat

Best veel meiden hier die op het einde lopen trouwens Poemojn, Stiekemerd, Suzanna, Webcrowler's verloofde... en ik ook bijna Sterkte allemaal in de laatste dagen/weken!

Hier zaten we net even te bomen over de bevalling. Hoe en wanneer enzo... en hoe komt dat uit met vrije dagen..
Jeroen heeft besloten dat Buikkie komende zaterdag of zondag maar tevoorschijn moet komen 36w5d is tenslotten zo goed als 37 weken. En anders pas dik in januari ofzo.. Ineens realiseerde ik me .. DAT IS AANKOMEND WEEKEND AL!!!!!!! Ik ben nog helemaal niet klaar om te bevallen! Ik moet nog dingen doen, moet nog lakentje strijken, enveloppen schrijven, box klaarzetten (jeroen: "dat kind ligt echt niet meteen vanaf dag1 in de box hoor.. ik heb daar nog gewoon minimaal 2 weken voor.." MAnnen snappen 't niet geloof ik )en even zorgen dat ik er zelf 'klaar' voor ben. Opruimen in huis en de kinderwagen in voorthuizen krijgen staat ook nog ergens om m'n lijstje maar niet echt bovenin
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44314039
Mijn verloofde wil graag de ouders erbij hebben. Dus ook gevraagd of alle ouders erbij willen zijn. Mijn moeder wil er graag bij zijn en mijn vader wil er ook wel bij zijn alleen dan niet bij de bevalling maar gewoon op de gang ofzo!

Haar moeder kan er niet tegen als ze haar dochter zou horen gillen van de pijn dus die bellen we op zodra het er is, en haar stief vader wil er absoluut niet bij zijn. Het is een beer van een gozer (zeg maar een soort Hell's Angel) en die kan absoluut niet tegen bloed

Dut kortom alleen mijn moeder zal echt aanwezig zijn bij de bevalling mits haar werk het toe laat i.v.m. de kerst drukte!
  zondag 10 december 2006 @ 22:24:48 #52
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44314068
Suzanna, ik heb er voor gekozen om niemand anders in de buurt te hebben dan Swets (en verpleging en vk natuurlijk). Ondanks dat je ondertussen doorgewinterd bent lijkt me toch dat je iets geremd bent in je doen en laten op zo'n moment.
Ook de ervaring van vriendin van me staat nog in m'n geheugen.. Moeder en dochter, twee handen op 1 buik.. moeder vond 't toch vreselijk om dochter zo veel pijn te zien hebben. Achteraf gezien had 't niet gehoeven vertelde ze.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44319631
Meld met kind in de buik
Benthe was gister ietwat koortsig, dus eerst moet zij maar beter worden. Suus bij mij is het gerommel opgehouden hoor... *afklop*
Ben benieuwd wie er als eerst gaat bevallen trouwens. Ik vind wel gezellig met alle kerstbomen en verlichting overal
  maandag 11 december 2006 @ 08:35:48 #54
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44319895
Wij doen alles alleen. Heel misschien vraagt ze haar moeder er bij. Die komt volgende week speciala over uit het buitenland. Mams is chirurg. Besissing valt wel op de dag zelf.
pi_44319928
Kerstverlichting moet hier nog worden opgehangen, ben ik op t moment niet zo goed in (topzwaar ). Wel jammer, vind ik erg leuk om te doen. De makkelijke dingen ga ik dan ook misschien wel vandaag doen.

Stiekemurd, gelukkig is t bij jou opgehouden, dat gerommel! Hier ook niets meer, behalve harde buiken. Weer een week voor de deur... ben benieuwd of ik de uitgerekende datum ga halen.

E.T. Je hebt wel een punt, maar m'n moeder zou ook alleen maar bij het laatste 'stukje' aanwezig zijn (als het lukt, dat kan alleen als de kinderen rustig zijn, zij komt namelijk ook helpen met de kids). En misschien vindt ze het al bijzonder genoeg dat ze in huis is als het geboren wordt en ze het in het eerste uur 'vers' kan bewonderen. Lijkt me ook al bijzonder!
  maandag 11 december 2006 @ 09:07:53 #56
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44320251
Stiekemurd, poemojn, webcrowler, suzanna, popples: jullie moeten wel voor ons! Ach ja baby komt pas als die er klaar voor is. Straks krijgen we er een paar op dezelfde dag.
pi_44320471
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:07 schreef oYo het volgende:
Stiekemurd, poemojn, webcrowler, suzanna, popples: jullie moeten wel voor ons! Ach ja baby komt pas als die er klaar voor is. Straks krijgen we er een paar op dezelfde dag.
Ja jullie zijn lang nog niet aan de beurt!!
  maandag 11 december 2006 @ 09:26:57 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44320538
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:30 schreef Vivi het volgende:
Bij mij in Zeist doen ze helemaal geen kraamzorg-intake meer, mijn verloskundige noemde dat zelfs "ouderwets" ! Ze plegen alleen een telefoontje geloof ik

Ik heb mijn kat trouwens weggedaan, behalve dat het een agressief secreet (he, Stinkie ) was dat overal pieste als iets haar niet aanstond was ik veel te bang dat ze bovenop de kleine zou gaan liggen

En we wilden nog wel een 'bestelling' doen voor nog zo'n rooitje!
Mijn schoonzusje is stapelverliefd op Janus. En dat terwijl ze eigenlijk bang voor katten was.
  maandag 11 december 2006 @ 09:31:30 #59
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44320625
Suzanna. Ik wilde graag mijn moeder erbij hebben, maar dan kon helaas niet. Aangezien ze in het jaar van mijn zwangerschap is overleden. Ik heb toen mijn allerliefste nichtje gevraagd om erbij te zijn en die heeft mij super bijgestaan bij de geboorte van Fleur. Bij de geboorte van Maud was Sjeen er welliswaar niet in levende lijve bij, maar ze gaf wel de nodige steun via de sms. En uiteraard was bij allebij mijn man erbij. Maar dat is vrij logisch....denk ik.
pi_44321087
oYo, kruip maar rustig voor hoor 11-12 is een betere datum dan Oud&Nieuw
Hier baby nog in buik zoals vast wel duidelijk is. Straks weer een controle bij de vk.
Bij de bevalling zal alleen m'n man zijn, en de vk etc natuurlijk, geen verdere familie. 'k Heb daar zelf niet echt behoefte aan, zij voor zover ik weet ook niet. Als jij graag je moeder erbij hebt kun je dat gewoon regelen natuurlijk ik zou me alleen dan nog wel afvragen (doem-scenario): stel dat er iets fout gaat, kan zij jullie dan steunen of ben je bang dat ze jou/je man vooral in de weg zal lopen? Maar die kans is erg klein natuurlijk.
pi_44322967
Chacama, wat verdrietig dat ze is overleden voor Fleur werd geboren zeg ..
Verder vind ik het ook logisch dat je man erbij was ja gelukkig wel!

Poemojn, ik had er in eerste instantie ook geen behoefte aan, maar vind het vooral leuk voor mn moeder als zij erbij kan zijn (ze zal zeker niet in de weg zitten, ze zal in eerste instantie ook vooral op de kinderen passen maar als het lukt mag ze er van mij bij zijn als de kleine geboren wordt). Bij de eerste twee bevallingen moest ik daar niet aan denken, maar dat is nu wel anders. Weet niet precies waarom.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 11:19:48 #62
81992 Githa
pi_44323050
Mijn schoonmoeder wilde dolgraag bij de bevalling zijn en opzich had ik daar niet zoveel problemen mee, maar uiteindelijk lieten mijn zus en moeder weten dat ook wel héél graag te willen, dus heb ik er voor gekozen dat mijn moeder en schoonouders in huis mochten zijn, maar niet direct bij de bevalling, een tribune zag ik weer niet zo zitten
Zo hebben ze iig Jordy direct na de geboorte gezien.
pi_44323395
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:18 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, een vraagje... ik ben eigenlijk benieuwd wie van jullie je moeder/ander familielid/vriendin o.i.d. bij de bevalling willen hebben of juist absoluut niet, en waarom?

Ik wil nu graag mijn moeder erbij hebben, vooral eigenlijk voor haar ook als dank dat ze zoveel voor ons doet en omdat ik weet dat het al veel betekent voor haar dat ik dat gevraagd heb. Nu het mijn derde is weet ik ook wat er komt en vind ik dat het wel 'kan'. Hoe denken jullie daarover?
Ik wilde graag mijn moeder en mijn zusje er bij hebben.
Mijn moeder omdat ik altijd veel steun aan haar heb en omdat ik mijn vriend ook een steun gunde voor als hij het even niet meer zou weten. Mijn zusje omdat ze veel voor me betekent en ik het haar gun om bij een bevalling te zijn.
Uiteindelijk had ik aan het eind van de zwangerschap rare hormonale twijfels over hoe dat logistiek allemaal op te lossen zou zijn en toen hebben we afgesproken dat ik mijn moeder zou komen zodra het echt goed begonnen was en ik daar behoefte aan zou hebben en mijn zusje waarschijnlijk niet zou bellen, alleen als het echt goed voelde.

Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis beland met vriend en moeder en heb ik mijn zusje toch op het laatste moment laten bellen.
Daar heb ik nooit spijt van gehad omdat het heel fijn en heel mooi was om met haar te praten toen ik eenmaal aan de epiduraal lag.

Ik ben ook echt heel blij dat ze er beide bij zijn geweest. Voor mezelf, als steun. Maar ook omdat ik weet hoe mooi het is om een bevalling mee te maken en ik het hen ook gun om dat een keer te zien.

Wij hebben een vrije hechte band als familie en het voelde echt als een heel warm welkom voor Ronja.
* owlet gaat nu even nasnikken bij de herinneringen
pi_44323759
Oh en waarschijnlijk ten overvloeden, maar zorg wel dat je goed duidelijk hebt onder elkaar dat er altijd de mogelijkheid is dat je, desnoods tijdens de bevalling, iemand wegstuurt.
Mijn zusje heeft het er toch best moeilijk mee gehad toen ik ineens besloot dat ik haar er waarschijnlijk niet bij wilde hebben, ookal was dat niet om háár maar omdat het idee van veel mensen me ineens tegen giong staan.
pi_44324847
Leuk om te lezen al die ervaringen! Ik kan me voorstellen dat het heel warm voelde, gelijk mensen om je heen om samen te genieten van het nieuwe kleine wondertje. Dat lijkt me ook heel gaaf!
pi_44324886
Nee, geen gapende gaten geloer van (schoon)ouders hiero. Alleen vriendlief en ziekenhuis personeel....
  maandag 11 december 2006 @ 13:21:46 #67
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44324948
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En we wilden nog wel een 'bestelling' doen voor nog zo'n rooitje!
Mijn schoonzusje is stapelverliefd op Janus. En dat terwijl ze eigenlijk bang voor katten was.
Ja maar ook al had ik haar gehouden dan waren er toch geen nestjes meer gekomen hoor...en vlak nadat jullie Janus hadden opgehaald heeft ze me- in mijn slaap- aangevlogen, de littekens staan nog op mijn kuit!
Sorry, maar toen kon ik écht geen enkele symphatie meer voor het beest opbrengen
Ze zal het maar bij je baby doen zeg, je vergeeft het jezelf nooit

Maar dan maak jij toch gewoon een leuk kind met rood haar

En OT: Ik heb ook besloten alleen mijn vriend bij de bevalling te laten, ik ben heel erg close met mijn mama, daar niet van, maar ik kan me nog levendig het "plok!" naast me herinneren van mijn moeder die ter aarde stortte n.a.v. de verdoving die ik kreeg om mijn oren te laten uitspuiten

Ik denk dat ik me ga inhouden als zij er bij is omdat ze er niet tegen kan om mij pijn te zien lijden, maar uiteraard moet ze wel meteen daarna komen

[ Bericht 10% gewijzigd door Vivi op 11-12-2006 13:27:38 ]
  maandag 11 december 2006 @ 13:25:12 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44325006
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja maar ook al had ik haar gehouden dan waren er toch geen nestjes meer gekomen hoor...en vlak nadat jullie Janus hadden opgehaald heeft ze me- in mijn slaap- aangevlogen, de littekens staan nog op mijn kuit!
Sorry, maar toen kon ik écht geen enkele symphatie meer voor het beest opbrengen
Ze zal het maar bij je baby doen zeg, je vergeeft het jezelf nooit

Maar dan maak jij toch gewoon een leuk kind met rood haar
Ik denk dat stinkie dat niet zo heel leuk vind.
Nee, ik snap het wel hoor, als ik het verhaal zo hoor was het echt geen lieverdje nee.
pi_44325069
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:10 schreef Suzanna het volgende:
Leuk om te lezen al die ervaringen! Ik kan me voorstellen dat het heel warm voelde, gelijk mensen om je heen om samen te genieten van het nieuwe kleine wondertje. Dat lijkt me ook heel gaaf!
Ik moe(s)t er juist niet aan denken. Ik verander sowieso in een agressief sekreet dat alleen piepend in een hoekje wil liggen en geen spiegels, washandjes, vingers of gevulde koeken tussen mijn benen wil zien opduiken, laat staan hoofden van andere mensen. Beetje begeleiding/controle van vk en overig medisch personeel alleen omdat het handig en veilig is enzo.
Erna wil ik wel dat iederee Het Wonder komt aanschouwen, dus dat warme welkom komt dan wel
  maandag 11 december 2006 @ 13:29:33 #70
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44325101
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik moe(s)t er juist niet aan denken. Ik verander sowieso in een agressief sekreet dat alleen piepend in een hoekje wil liggen en geen spiegels, washandjes, vingers of gevulde koeken tussen mijn benen wil zien opduiken
pi_44325290
Hehehehe Mwana

Ik weet nog bij de bevalling van Benthe dat de verpleegster een spiegel tussen mijn benen wilde planten. Ik zei toen dat ik dat niet wilde en zij maar blijven aandringen.. Uiteindelijk schreeuwede ik: "Ik MOT geen spiegel!!" Pff of dat ik dat wilde zien zeg....
pi_44325386
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:37 schreef Stiekemurd het volgende:
Hehehehe Mwana

Ik weet nog bij de bevalling van Benthe dat de verpleegster een spiegel tussen mijn benen wilde planten. Ik zei toen dat ik dat niet wilde en zij maar blijven aandringen.. Uiteindelijk schreeuwede ik: "Ik MOT geen spiegel!!" Pff of dat ik dat wilde zien zeg....
Hahaha ik had ook zoiets. "NEE!" brulde ik. Blijkbaar ben ik met 10 cm ontsluiting ineens wel assertief
pi_44325879
beebje heeft ons laten schrikken vanmorgen....moest op controle bij de vk, en toen ze het hartje ging luisteren bleek die zo snel te gaan dat ze het niet eens kon meten, het was wel meer als 200 slagen per minuut.
Daarom werd ik doorgestuurd naar het zkh...
Daar aangekomen moest ik eerst bloeddruk meten, die was gigantisch 140/98, dus dat was al schrikken. Toen aan de ctg, gelukkig was het ritme nu normaal, rond 150 slagen per minuut met af en toe een uitschieter. Storm in een glas water dus. Ook nog een echo gehad, alles leek goed. Buikje had een omvang van 29 weken! (ben nu 27w+5d)
Ze waren alleen niet zo blij met die bloeddruk, urine toonde een spoortje eiwit (nog niet ernstig veel) Later nog een keer bloeddruk gemeten, toen was het gezakt naar 140/90
Ik moet volgende week weer komen in het zkh, en daarna kan ik weer gewoon naar de vk.
Wel krijg ik in week 33 nog een extra echo van het hartje, en ze gaan me aan het eind van de zwangerschap overnemen van de vk, ivm de bloeddruk. Ook omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad toen ze zwanger was van mijn zus. (die is ook meervoudig gehandicapt geboren, en inmiddels overleden)

Het was wel schrikken zeg!
Mijn vriend was ook helemaal aan het trillen....

Vanavond de 3d echo. Hopelijk kunnen we daar wel lekker van genieten.
pi_44325892
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:18 schreef Suzanna het volgende:

Nog heel vroeg om daaraan te denken, wij weten het pas sinds het weekend......
Maar dat beurt niet......(schoon)ouders of andere directe familie.
Als mijn vrouw mij erbij wil hebben is dat een.
Maar of ik er wel of niet bij ben ik wil daar niemand anders bij hebben dan verpleegkundigen of Vroet/wroed-vrouw(en)...

GVD hoe spel je dat
  Milf maandag 11 december 2006 @ 14:24:19 #75
16000 nikky
pi_44325913
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
beebje heeft ons laten schrikken vanmorgen....moest op controle bij de vk, en toen ze het hartje ging luisteren bleek die zo snel te gaan dat ze het niet eens kon meten, het was wel meer als 200 slagen per minuut.
Daar aangekomen moest ik eerst bloeddruk meten, die was gigantisch 140/98, dus dat was al schrikken. Toen aan de ctg, gelukkig was het ritme nu normaal, rond 150 slagen per minuut met af en toe een uitschieter. Storm in een glas water dus. Ook nog een echo gehad, alles leek goed. Buikje had een omvang van 29 weken! (ben nu 27w+5d)
Ze waren alleen niet zo blij met die bloeddruk, urine toonde een spoortje eiwit (nog niet ernstig veel) Later nog een keer bloeddruk gemeten, toen was het gezakt naar 140/90
Ik moet volgende week weer komen in het zkh, en daarna kan ik weer gewoon naar de vk.
Wel krijg ik in week 33 nog een extra echo van het hartje, en ze gaan me aan het eind van de zwangerschap overnemen van de vk, ivm de bloeddruk. Ook omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad toen ze zwanger was van mijn zus. (die is ook meervoudig gehandicapt geboren, en inmiddels overleden)

Jemig karin dat is schrikken!

Hoofdpijn, misselijkheid of sterrertjes zien gelijk naar ziekenhuis hoor!!
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_44325943
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:22 schreef Pa-ddy het volgende:

[..]

Maar of ik er wel of niet bij ben ik wil daar niemand anders bij hebben dan verpleegkundigen of Vroet/wroed-vrouw(en)...

GVD hoe spel je dat

een mutsenwroeter

Een verloskundige noemen ze dat tegenwoordig!
pi_44325960
quote:

Kan me voorstellen dat jullie onwijs geschrokken zijn!!! Hopelijk kun je even tot rust komen en trek meteen aan de bel als je symptonen krijgt! Veel plezier bij de echo vanaaf iig.
pi_44326098
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:27 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

een mutsenwroeter

Een verloskundige noemen ze dat tegenwoordig!
Niks ervan...ben ik maar ouwerwets.....veels te onduidelijk veloskundige........
V/WroeD/TVROUW is veel duidelijker....... wij willen eem midWIFE nod midMAN.....
Er is geen vent die...... tenzij hij zijn BUL heeft
  Milf maandag 11 december 2006 @ 14:49:07 #79
16000 nikky
pi_44326216
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:40 schreef Pa-ddy het volgende:

[..]

Niks ervan...ben ik maar ouwerwets.....veels te onduidelijk veloskundige........
V/WroeD/TVROUW is veel duidelijker....... wij willen eem midWIFE nod midMAN.....
Er is geen vent die...... tenzij hij zijn BUL heeft
Waar heb je het nou over? Midwife? Midman?

Je weet zelf niet eens hoe je het schrijft maar je vind het wel makkelijker? Het is vroedvrouw btw.
En er zijn genoeg mannen die tegenwoordig verloskundigen zijn.

vroed·vrouw (de ~ (v.))
1 verloskundige

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=vroedvrouw
  maandag 11 december 2006 @ 14:52:38 #80
94046 PM-girl
pi_44326269
Karin, jeetje, schrikken zeg!

Alle llm, heel veel sterkte voor jullie allemaal!

Mijn moeder wilde niet bij de bevalling zijn, ze dacht niet dat het goed kon gaan Ik wilde er ook niemand bij. (mijn schoonmoeder wilde wel, ze zei, "ik wil niet weten dat je begint want dan wil ik er bij zijn".... Ja maar ik niet!)
*
  Milf maandag 11 december 2006 @ 14:55:15 #81
16000 nikky
pi_44326298
Hoe reageerde ze daarop PM-girl? Dat je dat niet wilde?
pi_44326421
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Waar heb je het nou over? Midwife? Midman?

Je weet zelf niet eens hoe je het schrijft maar je vind het wel makkelijker? Het is vroedvrouw btw.
En er zijn genoeg mannen die tegenwoordig verloskundigen zijn.
vroedvrouw.... is nou ook niet echt een woord dat in je dagelijks vocabulaire ligt tenzij er iemand in je heel-directe omgevingzwanger is en daar komt bij dat door omstandigheden ik dan ook nog bekender ben met de midwife.
En nee ... daar de term nog altijd midwife is en vroedvrouw was ligt de nadruk op vrouw.
Toegeven de belgen kennen de term vroedmeester .... maar daar krijg ik helemaal S&M voorstellingen bij.

Maar persoonlijk stel ik net als de heer Trotter een vrouwelijke verloskundige op prijs........
  maandag 11 december 2006 @ 15:06:57 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44326448
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:04 schreef Pa-ddy het volgende:
Maar persoonlijk stel ik net als de heer Trotter een vrouwelijke verloskundige op prijs........
Ik ga alleen al om je eerdere reactie van 'geen man die in de buurt komt...' zitten hopen op een mannelijke verloskundige voor jullie! Wat een onzin zeg! Mag ze ook niet door een mannelijke broeder gewassen worden als ze evt. in het ziekenhuis komt te liggen?
pi_44326470
quote:

Ai Karin...probeer vanavond de schade in te halen idd voor de schrik...sterkte en ik hoo pdat het verder goed blijft gaan!
  maandag 11 december 2006 @ 15:12:29 #85
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44326525
wat een scrik karin...ff bijkomen dus.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 15:14:06 #86
43556 miss_dynastie
pi_44326540
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:04 schreef Pa-ddy het volgende:
En je vrouw?
  maandag 11 december 2006 @ 15:15:35 #87
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44326559
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:22 schreef Pa-ddy het volgende:

[..]

ik wil daar niemand anders bij hebben dan verpleegkundigen of Vroet/wroed-vrouw(en)...
Heeft je vrouw ook nog iets in te brengen Lijkt me toch dat het in eerste instantie gaat om wat haar een fijn/prettig gevoel geeft op dat moment.
  maandag 11 december 2006 @ 15:18:48 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44326597
Karin, even schrikken idd zeg!
Hopelijk vanavond wel even genieten!
  maandag 11 december 2006 @ 15:24:20 #89
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44326684
Karin, wat een schrik!
En wat betreft de mannelijke verloskundige, hier alleen een heeele positieve ervaring van zowel mij als mijn lief. En reken maar, heren die er anders over denken, dat het je gestolen kan worden wie er aan het bed staat, zolang diegene maar helpt en stuurt. Echt!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_44326724
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:14 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En je vrouw?
heeft die wat te willen
Ik ben 99% zeker dat die dat ook liever heeft, haar kennende.

Tot het lezen van die post welke me hieraan deed denken, had ik er ook niet aan gedacht hoor.

Eerste afspraak met dokter morgen middag
  maandag 11 december 2006 @ 15:28:29 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44326749
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:27 schreef Pa-ddy het volgende:
Eerste afspraak met dokter morgen middag
Mag die 'er' wel aan zitten dan?
  Licht Ontvlambaar maandag 11 december 2006 @ 15:29:33 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44326774
Heerlijk... die mannen die denken dat ze wel even alles kunnen bepalen voor hun vrouwtje En al helemaal als die vrouw ook nog zwanger is... Succes, als je die van mij was geweest, had ik met opzet gaan zoeken naar een mannelijke verloskundige
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 11 december 2006 @ 15:31:08 #93
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44326814
Ik heb trouwens wel mijn zus, dankzij een hele gelukkige samenloop van omstandigheden, bij de bevalling gehad. Ik hoop dat ze er een volgende keer weer bij kan zijn. Omdat het hier ineens zo snel ging was er geenkraamverzorgster. Zus heeft de vroedheer dus geholpen met aangeven van spullen en na de bevalling hielp ze mij met douchen enzo. Heel vertrouwd en ik vond het echt heel fijn dat ze er was. Schoonmoeder is alleen de laaste 10 minuten nog aangeschoven. Zij heeft geen dochters en ik vond dat ze dan best bij mijn bevalling mocht zijn. Dat wilde ze zelf ook heel graag.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_44327686
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ga alleen al om je eerdere reactie van 'geen man die in de buurt komt...' zitten hopen op een mannelijke verloskundige voor jullie!
Vind je dat niet een beetje ziek van jezelf?
Dat je ander niet gunt wat zij graag willen?

Ik hoop dat jullie een vrouwelijke verl;oskundige beschikbaar gaan hebben tijdens de bevalling klinkt een stuk aardiger?
quote:
Wat een onzin zeg! Mag ze ook niet door een mannelijke broeder gewassen worden als ze evt. in het ziekenhuis komt te liggen?
Mannelijke broeder? v
rouwelijke heten toch zusters?
Zelf zou ik in ieder geval liever een broeder hebben als ik de keuze zou hebben en het absoluut
daarentegen wordt ik op de luchthaven liever door een vrouw in umiform aan mijn klootjes gemasseerd dan door een geuniformeerde nicht.
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:29 schreef Sjeen het volgende:
Heerlijk... die mannen die denken dat ze wel even alles kunnen bepalen voor hun vrouwtje En al helemaal als die vrouw ook nog zwanger is... Succes, als je die van mij was geweest, had ik met opzet gaan zoeken naar een mannelijke verloskundige
Als je mijn vrouw was geweest ........
Zoals al gezegd.... ik denk dat mijn vrouw een vrouwelijke verloskundige kiest...haar kennende.
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mag die 'er' wel aan zitten dan?
Maak het maar belachelijk....
Ik vraag me af hoeveel vrouwen hier liever een vrouwelijke verloskundige hebben.
En wat jullie partners eerlijk zouden willen.
En als dat op vooroordelen berust ...prima

Ik besef donders goed dat als alles goedgaat het belangrijkste is dat de bevalling goed verloopt......
Dat de moeder en het kind er gezond doorheen komen....
Maar als ik daarna keuze heb uit een man en een vrouw...dan kies ik voor het laatste... en ik denk zij ook.

Maar lood om oud ijzer.... wij zitten in de eerste maand en ik heb andere zaken waar ik me druk over kan maken
  maandag 11 december 2006 @ 15:55:51 #95
103793 kozakken
Living the life
pi_44327691
Wij hadden een mannelijke verloskundige in de praktijk en die was me het aller-liefst
Maar troost je, er zijn er niet zo vreselijk veel hoor
  maandag 11 december 2006 @ 16:01:55 #96
103793 kozakken
Living the life
pi_44327907
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:55 schreef Pa-ddy het volgende:

[..]
Maak het maar belachelijk....
Ik vraag me af hoeveel vrouwen hier liever een vrouwelijke verloskundige hebben.
En wat jullie partners eerlijk zouden willen.
En als dat op vooroordelen berust ...prima
Het heeft met perceptie en met historie te maken. Artsen zijn van origine vaak man, verloskundigen zijn van origine vrouw.

Daarnaast heb je in een dorp vaak geen keuze en is er maar een praktijk. Dus dan is er van keuze weinig sprake. Daarnaast gaat het om een goed gevoel met de verloskundige. dat vind ik belangrijk
(aangezien je een verkapte vraag stelt, kan ik gerust antwoord geven )
  maandag 11 december 2006 @ 16:03:33 #97
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44327976
quote:

[..]

Stel je niet zo aan zeg
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 16:14:15 #98
43556 miss_dynastie
pi_44328410
quote:

Ik hoop dat jullie een vrouwelijke verl;oskundige beschikbaar gaan hebben tijdens de bevalling klinkt een stuk aardiger?
Ja, maar dan moet je dat natuurlijk wel menen
quote:
Als je mijn vrouw was geweest ........
Zoals al gezegd.... ik denk dat mijn vrouw een vrouwelijke verloskundige kiest...haar kennende.
Wil iemand het hormonstertopic ff omhoog sleuren
pi_44328582
hehehehe ach gut, er komt weer een man het topic binnen en wordt volledig opgevreten
Maar ja wat wil je met die opmerkingen!
  maandag 11 december 2006 @ 16:20:35 #100
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44328648
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Stiekemurd het volgende:
hehehehe ach gut, er komt weer een man het topic binnen en wordt volledig opgevreten
Maar ja wat wil je met die opmerkingen!
en jij mag hier niet meer posten tot Benthe een brusje heeft . Ik denk elke keer dat je een leuk nieuwtje hebt als ik je naam in mijn AT voorbij zie komen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')