Wellicht was het charmant geweest als jij op de bank was gaan liggenquote:Op zaterdag 9 december 2006 11:51 schreef manny het volgende:
Vannacht kapitein_pannekoek uit bed gejaagd en vannochtend aangetroffen op de bank. Reden: Manny ging lekker biertjes drinken en komt rond 2 uur "heel erg stil" de slaapkamer binnen. Mompel, zeur, kreun, steun uit bed: "je stinkt naar bier, en rook". Het laaste dat ik gehoord heb is dat Kapitein_pannekoek naar beneden liep, om over te geven... vrees ik.
Vannochtend trof ik haar aan slapend op de bank. Op zich wel lekker zo, dan wordt ik ook niet vroeg wakker door het geritsel van Sultana's naast me![]()
Jij houdt niet van ruftende lallende Neanderthalers?quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geloof ook dat ik mijn vent dan het bed uit geshopt zou hebben!
Het gevoel dat ze moet poepen is al over. We zijn nu ff de ziekenhuis tas aan het nakijken of we alles hebben en dan gaat ze weer proberen in bed te liggen... Zolang ze loopt gaat het prima en voelt ze niets....quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:38 schreef Githa het volgende:
Als ze het gevoel heeft dat ze moet poepen dat zou ik de VK nú even bellen!
Je bedoelt niet OYO maar mijquote:Op zondag 10 december 2006 10:14 schreef PM-girl het volgende:
OYO, goed dat jullie gebeld hebben. Normaal is poepgevoel volgens mij alarmfase 5 bij vk's/gyns!
Suzanna en Stiekemurd, ik hoop dat het vlug komt voor jullie!
Kleintje, het lijkt me inderdaad een weloverwogen keuze voor jullie, wel of niet screenen. Wat je echter zegt over de nekplooimeting, volgens mij is die meestal laag risico hoor. Wat niets zegt natuurlijk, net zoals onze hoge risico. Dat bleek achteraf ook vals alarm.
Mwah, midden in de nacht fotoshoppen vind ik te veel moeite hoorquote:Op zaterdag 9 december 2006 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
O sorry!quote:Op zondag 10 december 2006 10:45 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Je bedoelt niet OYO maar mij
Ik ben idd ook blij dat we toch wel gebeld hebben en dat er toch niets aan de hand was. Weet nu wel dat ik ontzettend nerveus was op het moment dat ze last had van dr buik... pffff
Idd vooral heel nieuwsgierig, ook benieuwd hoe de bevalling zal gaan, verlangen naar zo een heerlijk klein lichaampje tegen je aanquote:Op zondag 10 december 2006 09:32 schreef Githa het volgende:
Je weet nu ook dat je het misschien wel gata missen, dit is echt het allerlaatste stukje voor de allerlaatste keer, daar moet je eigenlijk ook heel intenst van genieten, maarja nieuwsgierigheid, verlangen enzooooo
Gelukkig maar. Als ze willen controleren of we alles in huis hebben, dan moet in ieder geval die kat van de doosquote:Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Jelief het volgende:
ah welnee joh,ze gaan heus niet controleren of jij je huis wel goed schoonmaakt. Mijn gesprek was telefonischen was meer om afspraken te maken overwat er wel en niet gedaan wordt en evencontroleren of je alles in huis hebt voor een bevalling. Als jij er bvb voor kiest om je kind in de wasmand te laten slapen dan is dat jouw zaak...
Ach wilde na een late avond van vriendlief, hem écht gaan schoppen. Na ook idd heel wat sigaretten en alcohol begon hij stevig te snurken. Werd zo pissig, draaide me al om, voetbalbeen gereed:.....quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ja jullie zijn lang nog niet aan de beurt!!quote:Op maandag 11 december 2006 09:07 schreef oYo het volgende:
Stiekemurd, poemojn, webcrowler, suzanna, popples: jullie moeten wel voor ons!Ach ja baby komt pas als die er klaar voor is. Straks krijgen we er een paar op dezelfde dag.
quote:Op zondag 10 december 2006 16:30 schreef Vivi het volgende:
Bij mij in Zeist doen ze helemaal geen kraamzorg-intake meer, mijn verloskundige noemde dat zelfs "ouderwets"! Ze plegen alleen een telefoontje geloof ik
Ik heb mijn kat trouwens weggedaan, behalve dat het een agressief secreet (he, Stinkie) was dat overal pieste als iets haar niet aanstond was ik veel te bang dat ze bovenop de kleine zou gaan liggen
Ik wilde graag mijn moeder en mijn zusje er bij hebben.quote:Op zondag 10 december 2006 22:18 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, een vraagje... ik ben eigenlijk benieuwd wie van jullie je moeder/ander familielid/vriendin o.i.d. bij de bevalling willen hebben of juist absoluut niet, en waarom?
Ik wil nu graag mijn moeder erbij hebben, vooral eigenlijk voor haar ook als dank dat ze zoveel voor ons doet en omdat ik weet dat het al veel betekent voor haar dat ik dat gevraagd heb. Nu het mijn derde is weet ik ook wat er komt en vind ik dat het wel 'kan'. Hoe denken jullie daarover?
Ja maar ook al had ik haar gehouden dan waren er toch geen nestjes meer gekomen hoor...en vlak nadat jullie Janus hadden opgehaald heeft ze me- in mijn slaap- aangevlogen, de littekens staan nog op mijn kuit!quote:Op maandag 11 december 2006 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En we wilden nog wel een 'bestelling' doen voor nog zo'n rooitje!
Mijn schoonzusje is stapelverliefd op Janus.En dat terwijl ze eigenlijk bang voor katten was.
![]()
Ik denk dat stinkie dat niet zo heel leuk vind.quote:Op maandag 11 december 2006 13:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja maar ook al had ik haar gehouden dan waren er toch geen nestjes meer gekomen hoor...en vlak nadat jullie Janus hadden opgehaald heeft ze me- in mijn slaap- aangevlogen, de littekens staan nog op mijn kuit!![]()
Sorry, maar toen kon ik écht geen enkele symphatie meer voor het beest opbrengen
Ze zal het maar bij je baby doen zeg, je vergeeft het jezelf nooit
Maar dan maak jij toch gewoon een leuk kind met rood haar
Ik moe(s)t er juist niet aan denken. Ik verander sowieso in een agressief sekreet dat alleen piepend in een hoekje wil liggen en geen spiegels, washandjes, vingers of gevulde koeken tussen mijn benen wil zien opduiken, laat staan hoofden van andere mensen. Beetje begeleiding/controle van vk en overig medisch personeel alleen omdat het handig en veilig is enzo.quote:Op maandag 11 december 2006 13:10 schreef Suzanna het volgende:
Leuk om te lezen al die ervaringen! Ik kan me voorstellen dat het heel warm voelde, gelijk mensen om je heen om samen te genieten van het nieuwe kleine wondertje. Dat lijkt me ook heel gaaf!
quote:Op maandag 11 december 2006 13:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik moe(s)t er juist niet aan denken. Ik verander sowieso in een agressief sekreet dat alleen piepend in een hoekje wil liggen en geen spiegels, washandjes, vingers of gevulde koeken tussen mijn benen wil zien opduiken
Hahaha ik had ook zoiets. "NEE!" brulde ik. Blijkbaar ben ik met 10 cm ontsluiting ineens wel assertiefquote:Op maandag 11 december 2006 13:37 schreef Stiekemurd het volgende:
Hehehehe Mwana
Ik weet nog bij de bevalling van Benthe dat de verpleegster een spiegel tussen mijn benen wilde planten. Ik zei toen dat ik dat niet wilde en zij maar blijven aandringen.. Uiteindelijk schreeuwede ik: "Ik MOT geen spiegel!!" Pff of dat ik dat wilde zien zeg....![]()
Nog heel vroeg om daaraan te denken, wij weten het pas sinds het weekend......quote:Op zondag 10 december 2006 22:18 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, een vraagje... ik ben eigenlijk benieuwd wie van jullie je moeder/ander familielid/vriendin o.i.d. bij de bevalling willen hebben of juist absoluut niet, en waarom?
Ik wil nu graag mijn moeder erbij hebben, vooral eigenlijk voor haar ook als dank dat ze zoveel voor ons doet en omdat ik weet dat het al veel betekent voor haar dat ik dat gevraagd heb. Nu het mijn derde is weet ik ook wat er komt en vind ik dat het wel 'kan'. Hoe denken jullie daarover?
Jemig karin dat is schrikken!quote:Op maandag 11 december 2006 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
beebje heeft ons laten schrikken vanmorgen....moest op controle bij de vk, en toen ze het hartje ging luisteren bleek die zo snel te gaan dat ze het niet eens kon meten, het was wel meer als 200 slagen per minuut.
Daarom werd ik doorgestuurd naar het zkh...
Daar aangekomen moest ik eerst bloeddruk meten, die was gigantisch 140/98, dus dat was al schrikken. Toen aan de ctg, gelukkig was het ritme nu normaal, rond 150 slagen per minuut met af en toe een uitschieter. Storm in een glas water dus. Ook nog een echo gehad, alles leek goed. Buikje had een omvang van 29 weken! (ben nu 27w+5d)
Ze waren alleen niet zo blij met die bloeddruk, urine toonde een spoortje eiwit (nog niet ernstig veel) Later nog een keer bloeddruk gemeten, toen was het gezakt naar 140/90
Ik moet volgende week weer komen in het zkh, en daarna kan ik weer gewoon naar de vk.
Wel krijg ik in week 33 nog een extra echo van het hartje, en ze gaan me aan het eind van de zwangerschap overnemen van de vk, ivm de bloeddruk. Ook omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad toen ze zwanger was van mijn zus. (die is ook meervoudig gehandicapt geboren, en inmiddels overleden)
Het was wel schrikken zeg!
Mijn vriend was ook helemaal aan het trillen....
Vanavond de 3d echo. Hopelijk kunnen we daar wel lekker van genieten.
quote:Op maandag 11 december 2006 14:22 schreef Pa-ddy het volgende:
[..]
Maar of ik er wel of niet bij ben ik wil daar niemand anders bij hebben dan verpleegkundigen of Vroet/wroed-vrouw(en)...
GVD hoe spel je dat
Kan me voorstellen dat jullie onwijs geschrokken zijn!!! Hopelijk kun je even tot rust komen en trek meteen aan de bel als je symptonen krijgt! Veel plezier bij de echo vanaaf iig.quote:Op maandag 11 december 2006 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
beebje heeft ons laten schrikken vanmorgen....moest op controle bij de vk, en toen ze het hartje ging luisteren bleek die zo snel te gaan dat ze het niet eens kon meten, het was wel meer als 200 slagen per minuut.
Daar aangekomen moest ik eerst bloeddruk meten, die was gigantisch 140/98, dus dat was al schrikken. Toen aan de ctg, gelukkig was het ritme nu normaal, rond 150 slagen per minuut met af en toe een uitschieter. Storm in een glas water dus. Ook nog een echo gehad, alles leek goed. Buikje had een omvang van 29 weken! (ben nu 27w+5d)
Ze waren alleen niet zo blij met die bloeddruk, urine toonde een spoortje eiwit (nog niet ernstig veel) Later nog een keer bloeddruk gemeten, toen was het gezakt naar 140/90
Ik moet volgende week weer komen in het zkh, en daarna kan ik weer gewoon naar de vk.
Wel krijg ik in week 33 nog een extra echo van het hartje, en ze gaan me aan het eind van de zwangerschap overnemen van de vk, ivm de bloeddruk. Ook omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad toen ze zwanger was van mijn zus. (die is ook meervoudig gehandicapt geboren, en inmiddels overleden)
Niks ervan...ben ik maar ouwerwets.....veels te onduidelijk veloskundige........quote:Op maandag 11 december 2006 14:27 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
een mutsenwroeter
Een verloskundige noemen ze dat tegenwoordig!
Waar heb je het nou over? Midwife? Midman?quote:Op maandag 11 december 2006 14:40 schreef Pa-ddy het volgende:
[..]
Niks ervan...ben ik maar ouwerwets.....veels te onduidelijk veloskundige........
V/WroeD/TVROUW is veel duidelijker....... wij willen eem midWIFE nod midMAN.....
Er is geen vent die...... tenzij hij zijn BUL heeft
vroedvrouw.... is nou ook niet echt een woord dat in je dagelijks vocabulaire ligt tenzij er iemand in je heel-directe omgevingzwanger is en daar komt bij dat door omstandigheden ik dan ook nog bekender ben met de midwife.quote:Op maandag 11 december 2006 14:49 schreef nikky het volgende:
[..]
Waar heb je het nou over? Midwife? Midman?
Je weet zelf niet eens hoe je het schrijft maar je vind het wel makkelijker? Het is vroedvrouw btw.
En er zijn genoeg mannen die tegenwoordig verloskundigen zijn.
Ik ga alleen al om je eerdere reactie van 'geen man die in de buurt komt...' zitten hopen op een mannelijke verloskundige voor jullie!quote:Op maandag 11 december 2006 15:04 schreef Pa-ddy het volgende:
Maar persoonlijk stel ik net als de heer Trotter een vrouwelijke verloskundige op prijs........
Ai Karin...probeer vanavond de schade in te halen idd voor de schrik...sterkte en ik hoo pdat het verder goed blijft gaan!quote:Op maandag 11 december 2006 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En je vrouw?quote:Op maandag 11 december 2006 15:04 schreef Pa-ddy het volgende:
Maar persoonlijk stel ik net als de heer Trotter een vrouwelijke verloskundige op prijs........
Heeft je vrouw ook nog iets in te brengenquote:Op maandag 11 december 2006 14:22 schreef Pa-ddy het volgende:
[..]
ik wil daar niemand anders bij hebben dan verpleegkundigen of Vroet/wroed-vrouw(en)...
heeft die wat te willenquote:
Mag die 'er' wel aan zitten dan?quote:Op maandag 11 december 2006 15:27 schreef Pa-ddy het volgende:
Eerste afspraak met dokter morgen middag
Vind je dat niet een beetje ziek van jezelf?quote:Op maandag 11 december 2006 15:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ga alleen al om je eerdere reactie van 'geen man die in de buurt komt...' zitten hopen op een mannelijke verloskundige voor jullie!![]()
Mannelijke broeder? vquote:Wat een onzin zeg! Mag ze ook niet door een mannelijke broeder gewassen worden als ze evt. in het ziekenhuis komt te liggen?
Als je mijn vrouw was geweest ........quote:Op maandag 11 december 2006 15:29 schreef Sjeen het volgende:
Heerlijk... die mannen die denken dat ze wel even alles kunnen bepalen voor hun vrouwtjeEn al helemaal als die vrouw ook nog zwanger is... Succes, als je die van mij was geweest, had ik met opzet gaan zoeken naar een mannelijke verloskundige
![]()
Maak het maar belachelijk....quote:Op maandag 11 december 2006 15:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mag die 'er' wel aan zitten dan?
Het heeft met perceptie en met historie te maken. Artsen zijn van origine vaak man, verloskundigen zijn van origine vrouw.quote:Op maandag 11 december 2006 15:55 schreef Pa-ddy het volgende:
[..]
Maak het maar belachelijk....
Ik vraag me af hoeveel vrouwen hier liever een vrouwelijke verloskundige hebben.
En wat jullie partners eerlijk zouden willen.
En als dat op vooroordelen berust ...prima
Stel je niet zo aan zegquote:Op maandag 11 december 2006 15:55 schreef Pa-ddy het volgende:
[..]
Vind je dat niet een beetje ziek van jezelf?
Dat je ander niet gunt wat zij graag willen?
Ja, maar dan moet je dat natuurlijk wel menenquote:Op maandag 11 december 2006 15:55 schreef Pa-ddy het volgende:
Vind je dat niet een beetje ziek van jezelf?
Dat je ander niet gunt wat zij graag willen?
Ik hoop dat jullie een vrouwelijke verl;oskundige beschikbaar gaan hebben tijdens de bevalling klinkt een stuk aardiger?
Wil iemand het hormonstertopic ff omhoog sleurenquote:Als je mijn vrouw was geweest ........![]()
Zoals al gezegd.... ik denk dat mijn vrouw een vrouwelijke verloskundige kiest...haar kennende.
en jij mag hier niet meer posten tot Benthe een brusje heeftquote:Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Stiekemurd het volgende:
hehehehe ach gut, er komt weer een man het topic binnen en wordt volledig opgevreten
Maar ja wat wil je met die opmerkingen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |