Iddquote:Op zaterdag 9 december 2006 15:03 schreef livEliveD het volgende:
Leffe geeft je een droge bek![]()
Tis lekker weer buiten![]()
Ik heb onlangs vernomen dat ze in de hemel geen internet hebben.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:41 schreef Alicey het volgende:
Of ze in de hemel ook bier hebben weet ik niet. Als ze er bier hebben, is het er in ieder geval koud.
Geeft niets, ze hebben er nu wel een koelkast.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb onlangs vernomen dat ze in de hemel geen internet hebben.
Voor het geval echte lust liefde opspeelt.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En onder de kerstboom ligt een pakje condooms.![]()
* Alicey moet ook nog een boompje doen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:46 schreef Memento-Mori het volgende:
mijn boompje heetf opok lichtjes, gekleurde
Whehe anders vul je in 13-04-2013 of wanneer je ook je eerste kind verwacht.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:53 schreef Memento-Mori het volgende:
ik ga lid worden van de donald duck extra, mn ouders zijn lid van de gewone donald duck, maar wat staat er op dat kaartje: geboortedatum kind: net of donald duck alleen voor kinderen is
quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Whehe anders vul je in 13-04-2013 of wanneer je ook je eerste kind verwacht.
Vul dan gewoon je eigen geboortedatum in.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:07 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]![]()
ik heb gewoon wat verzonnen
als ze erover bellen zeg ik wle dat t voor mn nichtje is ofzo
dat kan al niet meerquote:Op zaterdag 9 december 2006 17:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vul dan gewoon je eigen geboortedatum in.
Je quote in het Fransquote:Op zaterdag 9 december 2006 17:12 schreef Memento-Mori het volgende:
[quote]Op zaterdag 9 december 2006 17:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vul dan gewoon je eigen geboortedatum in.
[/quoté]
dat kan al niet meer
Wat moet jij nou weer in Zwollequote:Op zaterdag 9 december 2006 15:59 schreef Geartsjuh het volgende:
Hoi hoi
Uitgaan in Zwolle is leuk ende gezellig.
ga dan eens uit in Hilversum of Bussumquote:
quote:Utrecht
quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:57 schreef miss_sly het volgende:
Onze middag met de beide gezinnen was erg gezellig
En de drie neefjes waren weer schattig en leuk en liefJens heeft zich heerlijk geamuseerd in de speeltuin, ondanks dat het wat modderig was
En hij kletst echt al heel gezellig, en hij zingt vrolijk en lacht en snoept stiekem een schaaltje bonbonnetjes ("soepjes") leeg
![]()
quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:57 schreef miss_sly het volgende:
Onze middag met de beide gezinnen was erg gezellig
En de drie neefjes waren weer schattig en leuk en liefJens heeft zich heerlijk geamuseerd in de speeltuin, ondanks dat het wat modderig was
En hij kletst echt al heel gezellig, en hij zingt vrolijk en lacht en snoept stiekem een schaaltje bonbonnetjes ("soepjes") leeg
![]()
Klinkt allemaal heel gezellig slyquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:26 schreef miss_sly het volgende:
De andere twee neefjes waren natuurlijk nog te klein om zelf te spelen, en de jongste heeft voornamelijk geslapen, maar het neefje van schaap is met zijn mama in de speeltuin geweest en dat vond hij ook geweldig! Al die spelende kindjes; hij zag eruit alsof hij zo zin had om mee te gaan doen
Warme lucht stijgt op hoorquote:Op zaterdag 9 december 2006 16:41 schreef Alicey het volgende:
Of ze in de hemel ook bier hebben weet ik niet. Als ze er bier hebben, is het er in ieder geval koud.
*burb*quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:01 schreef -Trinity- het volgende:
Jij bent echt een zuiplap jongen.
Maar mijn koelkast is naar God en God, een sociale man, zet dat ding vast wel in de hemel neer.quote:
Ah, op die manier.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar mijn koelkast is naar God en God, een sociale man, zet dat ding vast wel in de hemel neer.
Ja poehee! Dan zit ik en niet in de hemel en niet in dehel.. Waar dan wel?quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:10 schreef Light het volgende:
[..]
Ah, op die manier.
Hoef je alleen nog maar Satan om te kopen dat'ie je niet binnenlaat
Gewoon gezellig nog op aardequote:Op zaterdag 9 december 2006 23:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja poehee! Dan zit ik en niet in de hemel en niet in dehel.. Waar dan wel?
Als je dat zelf wilt doen is 1.20 wel redelijk mooi denk ik.quote:Op zondag 10 december 2006 11:06 schreef miss_sly het volgende:
een kleine, denk iets van 1.20 m hoog ofzo. Hij moet de trap op te zeulen zijn
en de kerstster moet er nog zonder krukje op te zetten zijnquote:Op zondag 10 december 2006 11:06 schreef miss_sly het volgende:
een kleine, denk iets van 1.20 m hoog ofzo. Hij moet de trap op te zeulen zijn
Ik denk dat het een verkeerd criterium is om te kijken wie de voordeligste is. Beter lijkt me om na te gaan of je de gewenste dekking hebt, of declaraties snel worden afgehandeld etc.quote:Op zondag 10 december 2006 11:16 schreef Isegrim het volgende:
Ik probeer zorgverzekeringen te vergelijken. Er zijn tig sites waar je dat kunt doen. Op elk van die sites komt een andere verzekeraar als voordeligste uit de bus.
De basisverzekering biedt overal ongeveer dezelfde dekking bij mijn weten. Verder vind ik het belachelijk dat ik niet mijn eigen dekking kan bepalen (waarom moet ik betalen voor kraamzorg bijvoorbeeld?).quote:Op zondag 10 december 2006 11:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat het een verkeerd criterium is om te kijken wie de voordeligste is. Beter lijkt me om na te gaan of je de gewenste dekking hebt, of declaraties snel worden afgehandeld etc.
Informeer meteen ff naar een hypotheek voor mequote:Op zondag 10 december 2006 10:24 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga me even voorbereiden op mijn sollicitatiegesprek van morgen door het bestuderen van de site van ABN Amro.
Zou verzekeringen voor sommige personen nogal duur makenquote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
De basisverzekering biedt overal ongeveer dezelfde dekking bij mijn weten. Verder vind ik het belachelijk dat ik niet mijn eigen dekking kan bepalen (waarom moet ik betalen voor kraamzorg bijvoorbeeld?).
Dat lijkt me vooral een stukje solidariteit met mensen die wel kinderen willen hebben; het lijkt me niet minder dan redelijk dat kinderloze mensen tot op een zekere hoogte daar aan meebetalenquote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De basisverzekering biedt overal ongeveer dezelfde dekking bij mijn weten. Verder vind ik het belachelijk dat ik niet mijn eigen dekking kan bepalen (waarom moet ik betalen voor kraamzorg bijvoorbeeld?).
Omdat je nog niet 100% zeker weet dat je daar nooit gebruik van zult maken.quote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
omdat anderen ook moeten betalen voor hartfalen na gebruik van bv. xtc terwijl ze dat niet eens gebruikenquote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet minder dan redelijk dat mensen die voor kinderen kiezen, dit zelf betalen. Kinderen krijgen is een keus, ziek worden niet. Ik wil dan ook best meebetalen aan andermans ziekte, maar niet aan andermans eigen keus.quote:Op zondag 10 december 2006 11:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me vooral een stukje solidariteit met mensen die wel kinderen willen hebben; het lijkt me niet minder dan redelijk dat kinderloze mensen tot op een zekere hoogte daar aan meebetalen![]()
Neuh, dat vind ik niet. Ziektekostenverzekering is toch geen volksverzekering maar een persoonlijke aangelegenheid.quote:Op zondag 10 december 2006 11:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me vooral een stukje solidariteit met mensen die wel kinderen willen hebben; het lijkt me niet minder dan redelijk dat kinderloze mensen tot op een zekere hoogte daar aan meebetalen![]()
andermans eigen keus gaat straks meebetalen aan de aow van jouw ouders eigen keusquote:Op zondag 10 december 2006 11:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet minder dan redelijk dat mensen die voor kinderen kiezen, dit zelf betalen. Kinderen krijgen is een keus, ziek worden niet. Ik wil dan ook best meebetalen aan andermans ziekte, maar niet aan andermans eigen keus.
Mooi, dan ga ik bij hen een kijkje nemen.quote:Op zondag 10 december 2006 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Maar behalve dat: volgens mij kun je bij sommige wel dingen eruitlaten of erbij doen. Ik meen dat FBTO wel een keuzemogelijkheid in deze zaken heeft.
Helaas voor jou is onze maatschappij net op een andere manier ingerichtquote:Op zondag 10 december 2006 11:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet minder dan redelijk dat mensen die voor kinderen kiezen, dit zelf betalen. Kinderen krijgen is een keus, ziek worden niet. Ik wil dan ook best meebetalen aan andermans ziekte, maar niet aan andermans eigen keus.
Nou ja, zie het voorbeeld van schaap.quote:Op zondag 10 december 2006 11:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De basisverzekering wel, maar de aanvullende verzekerngen niet. Tja, waarom moet ik betalen voor wintersportblessures? Als je op die manier gaat redeneren blijft alleen afschaffing van een ziektekostenverzekering over.quote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En op dat gebied mogen verzekeraars van mij ook gerust eisen stellen in de vorm van een hogere premie voor mensen met overgewicht, om maar wat te noemen. Of juist korting voor mensen die regelmatig sporten.quote:Op zondag 10 december 2006 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, zie het voorbeeld van schaap.
Ziek worden kan ook een keuze zijn: roken, vet eten, niet of juist wel sporten, drugs gebruiken, alcohol nuttigen...allemaal dingen die kunnen resulteren in ziek zijn en dus eigenlijk een keuze zijn, net als kinderen krijgen.
Mja, ik denk eerlijk gezegd niet dat wel of geen kraamzorg nou een enorm verschil maakt in de premie, want kraamzorg is een van de minder dure zaken.quote:Op zondag 10 december 2006 11:29 schreef Isegrim het volgende:
Bij FBTO kan ik kraamzorg e.d. er inderdaad uitlaten, maar dan kom ik nog op een hoger bedrag uit dan b.v. Lancyr, die wel kraamzorg dekt. FBTO gooit de kosten van kraamzorg dan dus gewoon bij een andere dekking op.
maar het is een principe zaak toch, je betaalt in ieder geval niet voor andermans keuzesquote:Op zondag 10 december 2006 11:29 schreef Isegrim het volgende:
Bij FBTO kan ik kraamzorg e.d. er inderdaad uitlaten, maar dan kom ik nog op een hoger bedrag uit dan b.v. Lancyr, die wel kraamzorg dekt. FBTO gooit de kosten van kraamzorg dan dus gewoon bij een andere dekking op.
Complicaties bij kinderen krijgen is geen keuze. Er zijn verder wel voorbeelden te noemen waarbij iemand bewust een zeker risico op een zekere ziekte of ongeval neemt.quote:Op zondag 10 december 2006 11:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
en jij geeft natuurlijk netjes op dat je wel eens een pilletje sliktquote:Op zondag 10 december 2006 11:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En op dat gebied mogen verzekeraars van mij ook gerust eisen stellen in de vorm van een hogere premie voor mensen met overgewicht, om maar wat te noemen. Of juist korting voor mensen die regelmatig sporten.
Ik vind dus dat je je eigen dekking zou moeten kunnen kiezen. Aanvullende verzekeringen hoef ik niet (misschien tand, maar wrs. niet), dus het gaat mij puur om de basispremie.quote:Op zondag 10 december 2006 11:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
De basisverzekering wel, maar de aanvullende verzekerngen niet. Tja, waarom moet ik betalen voor wintersportblessures? Als je op die manier gaat redeneren blijft alleen afschaffing van een ziektekostenverzekering over.
De basisverzekering is wettelijk vastgelegd, dus veel verschillen zul je daar niet in vinden. Of het moet al in de prijs zitten.quote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat voor verzekering heb je dan? Ik zie ook bij die tent en scheelt bij mij volgens mij maar iets van 10 euro.. Maar kan ook zijn dat ik verkeerd heb gekeken.quote:Op zondag 10 december 2006 11:31 schreef livEliveD het volgende:
Ik zit zelf bij Avero Achmea en we gaan 20 euri meer betalen vanaf volgend jaar![]()
En een hogere premie voor mensen die wel eens drugs gebruiken.quote:Op zondag 10 december 2006 11:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En op dat gebied mogen verzekeraars van mij ook gerust eisen stellen in de vorm van een hogere premie voor mensen met overgewicht, om maar wat te noemen. Of juist korting voor mensen die regelmatig sporten.
Ha da's leuk. Zodat premies als je dus e.e.a. mankeert aan je gezondheid de pan uit rijzen?quote:Op zondag 10 december 2006 11:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb morgen ook een sollicitatiegesprekquote:Op zondag 10 december 2006 10:24 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga me even voorbereiden op mijn sollicitatiegesprek van morgen door het bestuderen van de site van ABN Amro.
Ik kan me niet herinneren ooit valse informatie te hebben verschaft bij dergelijke vragen.quote:Op zondag 10 december 2006 11:32 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en jij geeft natuurlijk netjes op dat je wel eens een pilletje slikt
Ik denk dat je dan moet verhuizen. Er is voor een basisverzekering gekozen zodat er niet mensen zijn die zich nergens voor verzekeren en dan opeens als ze iets krijgen het niet kunnen betalen waardoor het ziekenhuis niet wordt betaald.quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind dus dat je je eigen dekking zou moeten kunnen kiezen. Aanvullende verzekeringen hoef ik niet (misschien tand, maar wrs. niet), dus het gaat mij puur om de basispremie.
gebruikt u drugs: JA ZEKERquote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit valse informatie te hebben verschaft bij dergelijke vragen.
er mag momenteel echter niet zoveel gevraagd worden.quote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit valse informatie te hebben verschaft bij dergelijke vragen.
Dat dus!quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Light het volgende:
[..]
De basisverzekering is wettelijk vastgelegd, dus veel verschillen zul je daar niet in vinden. Of het moet al in de prijs zitten.
Het is veel te duur, je hebt nauwelijks eigen keus...quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Light het volgende:
[..]
De basisverzekering is wettelijk vastgelegd, dus veel verschillen zul je daar niet in vinden. Of het moet al in de prijs zitten.
Overigens blijf ik het huidige ziektekostenverzekeringssysteem beroerd vinden, het is veel te duur voor mensen die weinig verdienen.
Nadeel van een verzorgingsstaatquote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Light het volgende:
Overigens blijf ik het huidige ziektekostenverzekeringssysteem beroerd vinden, het is veel te duur voor mensen die weinig verdienen.
Bij de aanvraag voor een hypotheek worden ook dergelijke vragen gesteld, ook over roken en drugs.quote:Op zondag 10 december 2006 11:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
er mag momenteel echter niet zoveel gevraagd worden.
Mijn left-overs na elke maaltijd opsturen naar Achmea, ter inspectiequote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef het_fokschaap het volgende:
ik begreep dat de premie voor vegetariërs omlaag kon. vraag me wel af hoe ze dat gaan controleren
Er moet misschien wat meer geschoven worden met zorgtoeslag. Voornamelijk voor alleenstaanden denk ik, dat het gelijk getrokken wordt met samenwonenden..quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Light het volgende:
[..]
Daar wel ja, net als bij sommige verzekeringen. Ook best vreemd, gezien dat ook nog kan veranderen in je leven en alleen de situatie van toen geldig is.quote:Op zondag 10 december 2006 11:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bij de aanvraag voor een hypotheek worden ook dergelijke vragen gesteld, ook over roken en drugs.
En jij gaat nu bij een dergelijke aanvraag invullen dat je drugs gebruikt?quote:Op zondag 10 december 2006 11:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bij de aanvraag voor een hypotheek worden ook dergelijke vragen gesteld, ook over roken en drugs.
Dat snap ik en daar heb ik op zich ook niks op tegen. Maar er zitten een aantal dingen in die basisverzekering die ik er helemaal niet in hoef omdat ik niet van plan ben er gebruik van te gaan maken. Dat is het enige waar ik bezwaar tegen heb. Ik wil gewoon mijn eigen pakket kunnen samenstellen.quote:Op zondag 10 december 2006 11:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan moet verhuizen. Er is voor een basisverzekering gekozen zodat er niet mensen zijn die zich nergens voor verzekeren en dan opeens als ze iets krijgen het niet kunnen betalen waardoor het ziekenhuis niet wordt betaald.
Of dat ziekenhuizen mensen simpelweg gaan weigeren, waardoor mensen met gezondheidsproblemen blijven zitten. Ik vind het een zeker stukje beschaving dat iedereen in Nederland toegang heeft tot alle nodige basale medische voorzieningen, en daar hoort wmb ook kraamzorg bijquote:Op zondag 10 december 2006 11:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan moet verhuizen. Er is voor een basisverzekering gekozen zodat er niet mensen zijn die zich nergens voor verzekeren en dan opeens als ze iets krijgen het niet kunnen betalen waardoor het ziekenhuis niet wordt betaald.
dan stuur ik jouw left-over ook opquote:Op zondag 10 december 2006 11:38 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Mijn left-overs na elke maaltijd opsturen naar Achmea, ter inspectie![]()
Geen idee, maximale pakket gekozen. Maar 20 euro is voor twee personen hoor dus eik is het een tientje. Of als ik het echt uitreken 7 euro per persoon.quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Alicey het volgende:
Wat voor verzekering heb je dan? Ik zie ook bij die tent en scheelt bij mij volgens mij maar iets van 10 euro.. Maar kan ook zijn dat ik verkeerd heb gekeken.
Mijn ouders gaan wrs. garant staan bij de komende hypotheek, dus dan is het niet aan de orde. De vorige keer zei ik dat ik heel af en toe wel eens een joint rookte. De hypotheekadviseur heeft toen 'nee' ingevuld op de vraag.quote:Op zondag 10 december 2006 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En jij gaat nu bij een dergelijke aanvraag invullen dat je drugs gebruikt?
Toch weet je niet of je er ooit gebruik van zult maken. Met ziektekostenverzekeringen is het nu eenmaal zo dat je het niet plant. Dat geldt net zo goed voor een zwangerschap, dat hoeft ook niet gepland te zijn.quote:Op zondag 10 december 2006 11:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat snap ik en daar heb ik op zich ook niks op tegen. Maar er zitten een aantal dingen in die basisverzekering die ik er helemaal niet in hoef omdat ik niet van plan ben er gebruik van te gaan maken. Dat is het enige waar ik bezwaar tegen heb. Ik wil gewoon mijn eigen pakket kunnen samenstellen.
Succesquote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik heb morgen ook een sollicitatiegesprek. Mijn eerste ever (stages en bijbaantjes uitgezonderd dus). Spannend
.
en nu ga je zeggen dat je ook nog af en toe een pilletje slikt. wie weet dat het nu weer gewoon "nee" wordtquote:Op zondag 10 december 2006 11:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn ouders gaan wrs. garant staan bij de komende hypotheek, dus dan is het niet aan de orde. De vorige keer zei ik dat ik heel af en toe wel eens een joint rookte. De hypotheekadviseur heeft toen 'nee' ingevuld op de vraag.
Nee, die premie wordt sowieso niet lager dan het wettelijk minimum (90% van de premie voor een standaard basisverzekering). Het verschil zit hem vooral in dat binnen die vega-verzekering je bijvoorbeeld vleesvervangers (deels) vergoed krijgtquote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef het_fokschaap het volgende:
ik begreep dat de premie voor vegetariërs omlaag kon. vraag me wel af hoe ze dat gaan controleren
Ah, zodoende. Ja, dan is het idd 2 keer zoveel.quote:Op zondag 10 december 2006 11:40 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Geen idee, maximale pakket gekozen. Maar 20 euro is voor twee personen hoor dus eik is het een tientje. Of als ik het echt uitreken 7 euro per persoon.![]()
Kraamzorg is niet eens een noodzakelijk iets wmb. Vrouwen doen het al duizenden jaren zonder.quote:Op zondag 10 december 2006 11:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Of dat ziekenhuizen mensen simpelweg gaan weigeren, waardoor mensen met gezondheidsproblemen blijven zitten. Ik vind het een zeker stukje beschaving dat iedereen in Nederland toegang heeft tot alle nodige basale medische voorzieningen, en daar hoort wmb ook kraamzorg bij![]()
Spannend!quote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Goeiemorgen
[..]
Ik heb morgen ook een sollicitatiegesprek. Mijn eerste ever (stages en bijbaantjes uitgezonderd dus). Spannend
.
Ik heb het nagerekend, en bij mij scheelt het 130,50 euro. Op jaarbasis, dat welquote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat voor verzekering heb je dan? Ik zie ook bij die tent en scheelt bij mij volgens mij maar iets van 10 euro.. Maar kan ook zijn dat ik verkeerd heb gekeken.
Dat er in die duizenden jaren heel veel vrouwen en kinderen gestorven zijn daardoor laten we dan maar even buiten beschouwing.quote:Op zondag 10 december 2006 11:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kraamzorg is niet eens een noodzakelijk iets wmb. Vrouwen doen het al duizenden jaren zonder.
En als ik ervoor kies om het niet te verzekeren en ik besluit in een plotselinge vlaag van verstandsverbijstering om van gedachten te veranderen, dan heb ik pech en moet ik zelf dokken.quote:Op zondag 10 december 2006 11:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Toch weet je niet of je er ooit gebruik van zult maken.
Meestal is het dat echter wel. Zwanger zijn is geen ziekte.quote:Met ziektekostenverzekeringen is het nu eenmaal zo dat je het niet plant. Dat geldt net zo goed voor een zwangerschap, dat hoeft ook niet gepland te zijn.
ok, ben benieuwd hoeveel nieuwe vegetariërs we erbij gaan krijgenquote:Op zondag 10 december 2006 11:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, die premie wordt sowieso niet lager dan het wettelijk minimum (90% van de premie voor een standaard basisverzekering). Het verschil zit hem vooral in dat binnen die vega-verzekering je bijvoorbeeld vleesvervangers (deels) vergoed krijgt![]()
Dat heeft niets met kraamzorg te maken maar eerder met verloskunde. Een kraamverzorgster is er enkel om je de eerste dagen te ondersteunen e.d.quote:Op zondag 10 december 2006 11:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat er in die duizenden jaren heel veel vrouwen en kinderen gestorven zijn daardoor laten we dan maar even buiten beschouwing.
Bij mij vroegen ze alleen me leeftijdquote:Op zondag 10 december 2006 11:37 schreef Isegrim het volgende:
En wat als je het niet kunt betalen?quote:Op zondag 10 december 2006 11:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En als ik ervoor kies om het niet te verzekeren en ik besluit in een plotselinge vlaag van verstandsverbijstering om van gedachten te veranderen, dan heb ik pech en moet ik zelf dokken.
Het is wel een medische aangelegenheid omdat de kans op complicaties groot is.quote:Meestal is het dat echter wel. Zwanger zijn is geen ziekte.
Bij de offerte of bij de echte aanvraag?quote:Op zondag 10 december 2006 11:45 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Bij mij vroegen ze alleen me leeftijd![]()
Okee, daar maak je dus nog onderscheid tussen.quote:Op zondag 10 december 2006 11:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat heeft niets met kraamzorg te maken maar eerder met verloskunde. Een kraamverzorgster is er enkel om je de eerste dagen te ondersteunen e.d.
Dan neem je geen kraamverzorgster.quote:Op zondag 10 december 2006 11:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wat als je het niet kunt betalen?
Ik heb het ook niet over de ziekenhuiszorg voorafgaand aan de geboorte. Ik heb het over kraamzorg.quote:Het is wel een medische aangelegenheid omdat de kans op complicaties groot is.
Ja vroeger was alles beter. Waarom kan ik de medicijnman zijn regendans niet meer terugkrijgen van de verzekeringquote:Op zondag 10 december 2006 11:42 schreef Isegrim het volgende:
Kraamzorg is niet eens een noodzakelijk iets wmb. Vrouwen doen het al duizenden jaren zonder.
Neuh, maar het is nog steeds mogelijk dat je moeder of een vriendin of de buurvrouw (of je man natuurlijk) een paar dagen bijspringt.quote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Okee, daar maak je dus nog onderscheid tussen.
Volgens die redenering zou je echter ook andere vormen van verzorging af kunnen schaffen. Vergeet ook niet dat onze maatschappij niet vergelijkbaar is met die van duizenden jaren terug.
Offerte. Maar volgens mij is het tekenen en wegwezen. Keuring of zo hoef ik volgens mij niet.quote:Op zondag 10 december 2006 11:46 schreef Isegrim het volgende:
Bij de offerte of bij de echte aanvraag?
Aderlatingen worden ook al niet meer vergoedquote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja vroeger was alles beter. Waarom kan ik de medicijnman zijn regendans niet meer terugkrijgen van de verzekering![]()
Het verschilt misschien ook per aanbieder. Ik moest een hele vragenlijst doorworstelen. Of ik rookte, wat ik woog etc. etc.quote:Op zondag 10 december 2006 11:48 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Offerte. Maar volgens mij is het tekenen en wegwezen. Keuring of zo hoef ik volgens mij niet.
Voor sommige mensen lijkt dat vanzelfsprekend, maar voor andere mensen is dat echt niet zomaar mogelijkquote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Neuh, maar het is nog steeds mogelijk dat je moeder of een vriendin of de buurvrouw (of je man natuurlijk) een paar dagen bijspringt.
Nee, ik heb een koopwoning, maar hoezo dat nou weer? Ik ben voor afschaffing van de HRA trouwens.quote:Op zondag 10 december 2006 11:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
krijg jij nog huursubsidie toevallig ?
Ach delen van kosten is goed joh. Boeien, dan betalen we toch lekker massaal die kraamzorgkutjesquote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef Isegrim het volgende:
Neuh, maar het is nog steeds mogelijk dat je moeder of een vriendin of de buurvrouw (of je man natuurlijk) een paar dagen bijspringt.
Ik heb ook geen keuring o.i.d. gehad. Voor het Excellent-pakket konden ze dat wel vragen (Ik heb het Excellent-pakket), maar het was al van te voren bekend dat ik geld zou gaan kosten.quote:Op zondag 10 december 2006 11:48 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Offerte. Maar volgens mij is het tekenen en wegwezen. Keuring of zo hoef ik volgens mij niet.
Ja, ze kunnen ook de premies via de belastingdienst innen, gewoon de premie volksverzekeringen met 1 of anderhalf procentpunt verhogen. Dat geld wordt meteen ingehouden, dus je ziet het niet eens.quote:
Ok, dan kan ik je standpunt wel begrijpen.quote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan neem je geen kraamverzorgster.
[..]
Ik heb het ook niet over de ziekenhuiszorg voorafgaand aan de geboorte. Ik heb het over kraamzorg.
En hoe is dat mijn verantwoordelijkheid?quote:Op zondag 10 december 2006 11:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Voor sommige mensen lijkt dat vanzelfsprekend, maar voor andere mensen is dat echt niet zomaar mogelijk![]()
En die heb je eerlijk ingevuldquote:Op zondag 10 december 2006 11:49 schreef Isegrim het volgende:
Het verschilt misschien ook per aanbieder. Ik moest een hele vragenlijst doorworstelen. Of ik rookte, wat ik woog etc. etc.
Oude zieke mensen hoeven ook niet in een verpleeghuis, die moeten maar gewoon door familie thuis worden berzorgd, want meer dan een beetje verschonen, wassen en voeren is het niet.quote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Okee, daar maak je dus nog onderscheid tussen.
Volgens die redenering zou je echter ook andere vormen van verzorging af kunnen schaffen. Vergeet ook niet dat onze maatschappij niet vergelijkbaar is met die van duizenden jaren terug.
Tuuwk, maar da's dus neit meer vanzelfsprekend..quote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
In Somalië bestaat er geen centrale overheid, wellicht is dat een optie voor jequote:Op zondag 10 december 2006 11:51 schreef Isegrim het volgende:
Magoed, daar komen we wel weer niet uit.Ik ben gewoon geen voorstander van gedwongen 'solidariteit'.
Voordeel nu is dat je ziet hoe duur het is. En ja mensen, zorg is motherfucking duur want die doktoren willen ook veel centjes verdienenquote:Op zondag 10 december 2006 11:50 schreef Light het volgende:
Ja, ze kunnen ook de premies via de belastingdienst innen, gewoon de premie volksverzekeringen met 1 of anderhalf procentpunt verhogen. Dat geld wordt meteen ingehouden, dus je ziet het niet eens.
Volgens mij deden ze niet aan keuringen vorig jaar. Ik heb er nooit iets van gemerkt iig.quote:Op zondag 10 december 2006 11:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb ook geen keuring o.i.d. gehad. Voor het Excellent-pakket konden ze dat wel vragen (Ik heb het Excellent-pakket), maar het was al van te voren bekend dat ik geld zou gaan kosten.
Ik smokkel soms wel een beetje met dat soort vragenlijsten, maar echt liegen doe ik niet. Maar iets als zo nu en dan blowen vindt een adviseur vaak ook niet interessant genoeg om te melden.quote:Op zondag 10 december 2006 11:51 schreef livEliveD het volgende:
[..]
En die heb je eerlijk ingevuldVolgens mij ben je de eerste die dat gedaan heeft dan
![]()
Ik heb alle vragen eerlijk beantwoord idd. Maar die adviseur vulde dus 'nee' in bij die drugsvraag. Nou had ik tot dan toe in mijn leven misschien vier of vijf keer een joint gerookt en was de laatste keer een paar jaar terug.quote:Op zondag 10 december 2006 11:51 schreef livEliveD het volgende:
[..]
En die heb je eerlijk ingevuldVolgens mij ben je de eerste die dat gedaan heeft dan
![]()
In de huidige situatie wordt zo lang mogelijk thuis blijven wonen sowieso al erg gestimuleerd; mensen gaan alleen naar een verzorgings- of verpleegtehuis wanneer er geen andere opties meer zijn. Een heel deel van de zorg wordt al afgehandeld door thuiszorgquote:Op zondag 10 december 2006 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oude zieke mensen hoeven ook niet in een verpleeghuis, die moeten maar gewoon door familie thuis worden berzorgd, want meer dan een beetje verschonen, wassen en voeren is het niet.
Dan schaffen we thuiszorg af, want dat kan de familie dan ook gemakkelijk zelf.quote:Op zondag 10 december 2006 11:54 schreef Reya het volgende:
[..]
In de huidige situatie wordt zo lang mogelijk thuis blijven wonen sowieso al erg gestimuleerd; mensen gaan alleen naar een verzorgings- of verpleegtehuis wanneer er geen andere opties meer zijn. Een heel deel van de zorg wordt al afgehandeld door thuiszorg![]()
Mwoah, de ziekenhuizen zelf kunnen er ook wat van. Een kwartiertje specialist kost > 200 euro, waarvan bijna 3/4 naar het ziekenhuis gaat.quote:Op zondag 10 december 2006 11:53 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Voordeel nu is dat je ziet hoe duur het is. En ja mensen, zorg is motherfucking duur want die doktoren willen ook veel centjes verdienenKost miljarden per maand.
Dat vind ik een ander verhaal. Die kunnen niet zonder die zorg. Je kunt jezelf wel redden als je net (zonder complicaties) een kind hebt gekregen. Kraamzorg is een luxe, het wassen en voeren van bejaarden die niets meer kunnen is dat niet.quote:Op zondag 10 december 2006 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oude zieke mensen hoeven ook niet in een verpleeghuis, die moeten maar gewoon door familie thuis worden berzorgd, want meer dan een beetje verschonen, wassen en voeren is het niet.
Voor aanvullende pakketen mocht het wel, maar in de praktijk is het volgens mij niet gedaan. Iedereen wilde tenslotte klantjes.quote:Op zondag 10 december 2006 11:53 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij deden ze niet aan keuringen vorig jaar. Ik heb er nooit iets van gemerkt iig.
Mja ik heb zo'n collega tegenover me zitten waar de verzekeraar zijn hele leven verlies op zal draaien. Eik vind ik het niet zo erg om daaraan mee te betalenquote:Op zondag 10 december 2006 11:50 schreef Alicey het volgende:
Ik heb ook geen keuring o.i.d. gehad. Voor het Excellent-pakket konden ze dat wel vragen (Ik heb het Excellent-pakket), maar het was al van te voren bekend dat ik geld zou gaan kosten.
ja, maar dat kan jij mooi doen toch. hoeven wij niet mee te betalen aan die ouw lui van jou. die van ons krijgen gewoon een goedkoop spuitje of een pil van drionquote:Op zondag 10 december 2006 11:56 schreef Isegrim het volgende:
het wassen en voeren van bejaarden die niets meer kunnen is dat niet.
Dat ligt er ook maar net aan. Een geboorte kan bijzonder uitputtend zijn.quote:Op zondag 10 december 2006 11:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat vind ik een ander verhaal. Die kunnen niet zonder die zorg. Je kunt jezelf wel redden als je net (zonder complicaties) een kind hebt gekregen. Kraamzorg is een luxe, het wassen en voeren van bejaarden die niets meer kunnen is dat niet.
Dat is wat makkelijk oordelen; dat verschilt nogal per geval, bovendien verleent de thuiszorg ook bepaalde soorten medische zorg die niet zomaar door iedereen kan worden verleend.quote:Op zondag 10 december 2006 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan schaffen we thuiszorg af, want dat kan de familie dan ook gemakkelijk zelf.
Ja das ook bizar idd. Ik geloof ook heilig dat pillenmakers er grof aan verdienenquote:Op zondag 10 december 2006 11:56 schreef Alicey het volgende:
Mwoah, de ziekenhuizen zelf kunnen er ook wat van. Een kwartiertje specialist kost > 200 euro, waarvan bijna 3/4 naar het ziekenhuis gaat.
Kraamzorg is echt geen luxe. De meeste vrouwen hebben die hulp de eerste 8 dagen (want langer praten we niet over, alleen bij medische indicatie) echt wel nodig. Het lichamelijk en emotioneel zwaar om een kind te krijgen. Bovendien is de kraamzorg er niet alleen om te helpen met het huishouden, maar vooral voor zorg voor moeder en kind, wat de eerste dagen heel belangrijk is. Een kraamverzorgster kan een nieuwe moeder ook helpen met zoiets als borstvoeding geven; iets wat ook vanzelfsprekend en normaal lijkt te zijn, maar toch vaak veel moeilijker dan verwacht.quote:Op zondag 10 december 2006 11:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat vind ik een ander verhaal. Die kunnen niet zonder die zorg. Je kunt jezelf wel redden als je net (zonder complicaties) een kind hebt gekregen. Kraamzorg is een luxe, het wassen en voeren van bejaarden die niets meer kunnen is dat niet.
Aso, stuur ze dan met een enkeltje naar zuid-spanje zoals we met die ouwe van ons hebben gedaanquote:Op zondag 10 december 2006 11:57 schreef het_fokschaap het volgende:
ja, maar dat kan jij mooi doen toch. hoeven wij niet mee te betalen aan die ouw lui van jou. die van ons krijgen gewoon een goedkoop spuitje of een pil van drion
idd.quote:Op zondag 10 december 2006 11:57 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mja ik heb zo'n collega tegenover me zitten waar de verzekeraar zijn hele leven verlies op zal draaien. Eik vind ik het niet zo erg om daaraan mee te betalen![]()
Bij een levensverzekering heb ik wel veel vragen gehad, ook idd of ik rookte maar ook andere gezondheidsvragen. Naar waarheid ingevuld voor zover de adviseur (van de instelling zelf) dat nodig vond. Ondanks de "positieve" antwoorden geen keuring nodig (imo ook terecht).quote:Stukje keuring ging over hypotheek aanvraag.
Yeah right...en daar een beetje genieten van de zon van mijn belastinggeld...Pensionadosquote:Op zondag 10 december 2006 11:59 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Aso, stuur ze dan met een enkeltje naar zuid-spanje zoals we met die ouwe van ons hebben gedaanAlleen af en toe bellen en niks geen tijd en kosten meer aan die lui
![]()
Dat is ook zeker zo. Met name op generieke medicijnen wordt veel verdiend. Bijv. paracetamol kost slechts een euro voor een heleboel. Maar de productiekosten zijn misschien een paar cent..quote:Op zondag 10 december 2006 11:58 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja das ook bizar idd. Ik geloof ook heilig dat pillenmakers er grof aan verdienen![]()
Het ging me om het zomaar gemakkelijk wegzetten als kraamzorg dat familie of vrienden dat maar moeten komen doen. Dat kun je met thuiszorg dan net zo goed zeggen.quote:Op zondag 10 december 2006 11:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is wat makkelijk oordelen; dat verschilt nogal per geval, bovendien verleent de thuiszorg ook bepaalde soorten medische zorg die niet zomaar door iedereen kan worden verleend.
Das het probleem dus ook nog eens een keer. Gewoonte veranderen maar niemand gaat opbellen om zijn premie duurder te maken.quote:Op zondag 10 december 2006 11:54 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb alle vragen eerlijk beantwoord idd. Maar die adviseur vulde dus 'nee' in bij die drugsvraag. Nou had ik tot dan toe in mijn leven misschien vier of vijf keer een joint gerookt en was de laatste keer een paar jaar terug.
Mijn moeder wil graag de pil van Drion, heeft ze gezegd. Heel kort geleden nog.quote:Op zondag 10 december 2006 11:59 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Aso, stuur ze dan met een enkeltje naar zuid-spanje zoals we met die ouwe van ons hebben gedaanAlleen af en toe bellen en niks geen tijd en kosten meer aan die lui
![]()
"hoi, ik heb gister een pilletje genomen...betekent dat dat ik nu een hogere premie moet gaan betalen ?"quote:Op zondag 10 december 2006 12:02 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Das het probleem dus ook nog eens een keer. Gewoonte veranderen maar niemand gaat opbellen om zijn premie duurder te maken.
Goh, hoe zou dat nou komen? Misschien omdat de verzekeraars toch wel betalen?quote:Op zondag 10 december 2006 11:58 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja das ook bizar idd. Ik geloof ook heilig dat pillenmakers er grof aan verdienen![]()
Ok tip 2: Alle vaste kosten van hun bankrekening afhalen. Vaak hebben ze dat nieteens doorquote:Op zondag 10 december 2006 12:00 schreef het_fokschaap het volgende:
Yeah right...en daar een beetje genieten van de zon van mijn belastinggeld...Pensionados
Lijkt me niet. Een verzekeraar is gebaat bij lage kosten want dan kan de premie omlaagquote:Op zondag 10 december 2006 12:03 schreef Isegrim het volgende:
Goh, hoe zou dat nou komen? Misschien omdat de verzekeraars toch wel betalen?
ik denk dat de mensen met een ziekte gewoon steviger in hun schoenen moeten staan...gewoon die pil niet nemen. dat zal die pillendraaiers lerenquote:Op zondag 10 december 2006 12:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Goh, hoe zou dat nou komen? Misschien omdat de verzekeraars toch wel betalen?
Onzin. Als specialist A goedkoper is dan specialist B en de kwaliteit is vergelijkbaar, dan ga ik naar specialist A. Als mijn verzekeraar het allemaal toch wel vergoed, dan zal het me aan mijn reet roesten wat de specialist vraagt.quote:Op zondag 10 december 2006 12:05 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik denk dat de mensen met een ziekte gewoon steviger in hun schoenen moeten staan...gewoon die pil niet nemen. dat zal die pillendraaiers leren
Das wel een heftig vraagstuk. Persoonlijk zeg ik niet meteen nee ertegenquote:Op zondag 10 december 2006 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Mijn moeder wil graag de pil van Drion, heeft ze gezegd. Heel kort geleden nog.
Dat werkt alleen niet meer tegenwoordig. Mijn huisarts schrijft altijd een merkmedicijn voor, maar de apotheek geeft me een generieke variant ervan.quote:Op zondag 10 december 2006 12:05 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Een verzekeraar is gebaat bij lage kosten want dan kan de premie omlaagProbleem zit hem er meer in dat huisartsen geld krijgen als ze pillen van fabrikant x voorschrijven ook al zijn deze duurder.
en maar klagen over de kostenquote:Op zondag 10 december 2006 12:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Onzin. Als specialist A goedkoper is dan specialist B en de kwaliteit is vergelijkbaar, dan ga ik naar specialist A. Als mijn verzekeraar het allemaal toch wel vergoed, dan zal het me aan mijn reet roesten wat de specialist vraagt.
Ik ook niet. Zelfbeschikkingsrecht.quote:Op zondag 10 december 2006 12:08 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Das wel een heftig vraagstuk. Persoonlijk zeg ik niet meteen nee ertegen![]()
En je kunt als consument die kwaliteit altijd vergelijken? Ik heb geen idee welke paracetamol het beste is bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 december 2006 12:07 schreef Isegrim het volgende:
Onzin. Als specialist A goedkoper is dan specialist B en de kwaliteit is vergelijkbaar, dan ga ik naar specialist A. Als mijn verzekeraar het allemaal toch wel vergoed, dan zal het me aan mijn reet roesten wat de specialist vraagt.
volgens mij heeft Klazien uut Zalk nog een heel boek volgeschreven met middelen die je zelf kunt plukken. Lijkt me nog goedkoperquote:Op zondag 10 december 2006 12:10 schreef livEliveD het volgende:
[..]
En je kunt als consument die kwaliteit altijd vergelijken? Ik heb geen idee welke paracetamol het beste is bijvoorbeeld.
Omdat ik het onzin vind. Elk dom beest weet hoe het zijn jongen moet voeden. En wij hebben dan ook nog bergen boeken daarover en allerlei middelen voor als het niet wil allemaal.quote:Op zondag 10 december 2006 12:10 schreef miss_sly het volgende:
Waarom reageer je nou niet op mijn stukje over kraamzorg?
Heiden is ff weggelopenquote:Op zondag 10 december 2006 12:10 schreef miss_sly het volgende:
Waarom reageer je nou niet op mijn stukje over kraamzorg?
Wat simplstisch gedachtquote:Op zondag 10 december 2006 12:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Omdat ik het onzin vind. Elk dom beest weet hoe het zijn jongen moet voeden. En wij hebben dan ook nog bergen boeken daarover en allerlei middelen voor als het niet wil allemaal.
quote:
Haske mooi boek idd. Vooral dat stuk over paddo'squote:Op zondag 10 december 2006 12:11 schreef het_fokschaap het volgende:
volgens mij heeft Klazien uut Zalk nog een heel boek volgeschreven met middelen die je zelf kunt plukken. Lijkt me nog goedkoper
Ik vind dat het hoe dan ook mogelijk moet zijn voor wie dat wil.. Maar de situaties blijven complex.quote:Op zondag 10 december 2006 12:08 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Das wel een heftig vraagstuk. Persoonlijk zeg ik niet meteen nee ertegen![]()
Als je geen eigen verantwoordelijkheid hebt, kun je het je permitteren om lui te zijn. Als je die verantwoordelijkheid wel hebt, zul je je in zaken moeten verdiepen. En dan hebben we nog het prachtige fenomeen van consumentenorganisaties die je hierbij kunnen helpen.quote:Op zondag 10 december 2006 12:10 schreef livEliveD het volgende:
[..]
En je kunt als consument die kwaliteit altijd vergelijken? Ik heb geen idee welke paracetamol het beste is bijvoorbeeld.
Elk dom beest weet ook dat vrouwen gewoon voor de jongen moeten zorgen en zich niet bezig moeten houden met werkquote:Op zondag 10 december 2006 12:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Omdat ik het onzin vind. Elk dom beest weet hoe het zijn jongen moet voeden. En wij hebben dan ook nog bergen boeken daarover en allerlei middelen voor als het niet wil allemaal.
Jij ziet een alleenstaande moeder vlak na haar bevalling al met een boek op schoot zitten om dan te kijken hoe ze haar kind moet vasthouden en voeden e.c.? Terwijl ze zelf uitgeput is?quote:Op zondag 10 december 2006 12:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die sliep nog, hoor. En nu is hij aan het douchen. Bovendien zijn hij en ik het helemaal niets eens over dit onderwerp, want hij gaat hierin veel verder dan ik.quote:
Onder de 18 wordt de pil wel vergoed.quote:Op zondag 10 december 2006 12:15 schreef livEliveD het volgende:
Wie vind het trouwens ook raar dat 'de Pil' niet in het basispakket zit? Met al die porno op tv zou ik zelfs bijna voor een 'verplicht slikken tot je 18de' programma zijn![]()
Daar heeft ze net negen maanden voor gehad.quote:Op zondag 10 december 2006 12:15 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Jij ziet een alleenstaande moeder vlak na haar bevalling al met een boek op schoot zitten om dan te kijken hoe ze haar kind moet vasthouden en voeden e.c.? Terwijl ze zelf uitgeput is?
Het is op dat gebied wel zo dat mijn huisarts een voorkeur voor een ziekenhuis lijkt te hebben. Het ziekenhuis bij mij om de hoek is niet bij hem in trek.quote:Op zondag 10 december 2006 12:14 schreef Isegrim het volgende:
Bij ziekenhuizen wordt er nu steeds meer naar kwaliteit gekeken, dat vind ik een goede zaak. Resultaten van kwaliteitsonderzoek worden gepubliceerd, hartstikke goed.
Volgens mij wordt ie vergoed tot je 21equote:Op zondag 10 december 2006 12:15 schreef livEliveD het volgende:
Wie vind het trouwens ook raar dat 'de Pil' niet in het basispakket zit? Met al die porno op tv zou ik zelfs bijna voor een 'verplicht slikken tot je 18de' programma zijn![]()
wat ?!??quote:Op zondag 10 december 2006 12:16 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Volgens mij wordt ie vergoed tot je 21e. Was bij mij iig wel zo.
Heeft 'ie daar een bepaalde reden voor?quote:Op zondag 10 december 2006 12:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is op dat gebied wel zo dat mijn huisarts een voorkeur voor een ziekenhuis lijkt te hebben. Het ziekenhuis bij mij om de hoek is niet bij hem in trek.
Niet in het basispakketquote:Op zondag 10 december 2006 12:16 schreef Geartsjuh het volgende:
Volgens mij wordt ie vergoed tot je 21e. Was bij mij iig wel zo.
En niet alleen een alleenstaande moeder! Je zit ineens met een hoopje mens dat volledig afhankelijk is van jou. Volgens de regelen der kunst dien je dat maar aan de borst te leggen en te hopen dat het voldoende eten binnenkrijgt. Als dat niet lukken wil (wat in de eerste dagen vaak het geval is) kun je daar behoorlijk veel problemen mee hebben.quote:Op zondag 10 december 2006 12:15 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Jij ziet een alleenstaande moeder vlak na haar bevalling al met een boek op schoot zitten om dan te kijken hoe ze haar kind moet vasthouden en voeden e.c.? Terwijl ze zelf uitgeput is?
Ik neem aan van wel, maar ik heb niet doorgevraagd.quote:Op zondag 10 december 2006 12:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heeft 'ie daar een bepaalde reden voor?
Ik zou ervoor zijn om het te vergoeden voor minderjarigen, met name wanneer de ouders niets mogen weten. Maar het kost je echt maar een paar tientjes per kwartaal.quote:Op zondag 10 december 2006 12:18 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat ?!??heb ik aan jouw sexleven mee betaald
En praktijk en theorie sluiten nou eenmaal naadloos aan, dat weet iedereenquote:Op zondag 10 december 2006 12:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar heeft ze net negen maanden voor gehad.
Juist. Jij denkt dat een uitgeputte vrouw na haar bevalling goed in staat is zelfstandig haar kind te verzorgen? Een kind wat op zo'n moment enorm veel aandacht en zorg nodig heeft terwijl de vrouw zelf op dat moment ook zorg en rust nodig heeft?quote:Op zondag 10 december 2006 12:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar heeft ze net negen maanden voor gehad.
Mja hij is nog jong, komt wel goedquote:Op zondag 10 december 2006 12:15 schreef Isegrim het volgende:
Die sliep nog, hoor. En nu is hij aan het douchen. Bovendien zijn hij en ik het helemaal niets eens over dit onderwerp, want hij gaat hierin veel verder dan ik.
Bedankt nog hequote:Op zondag 10 december 2006 12:18 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat ?!??heb ik aan jouw sexleven mee betaald
dat is een keuzequote:Op zondag 10 december 2006 12:19 schreef Isegrim het volgende:
met name wanneer de ouders niets mogen weten.
Hm misschien is dat veranderd dan. Ik had alleen basispakket namelijk en ik heb alles gewoon vergoed gekregen.quote:
dat wordt dan terugbetalen met terugwerkende krachtquote:Op zondag 10 december 2006 12:21 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Hm misschien is dat veranderd dan. Ik had alleen basispakket namelijk en ik heb alles gewoon vergoed gekregen.
Ze mogen best onzeker zijn. Maar ik vind niet dat dat moet betekenen dat iedereen maar fulltime kraamzorg moet.quote:Op zondag 10 december 2006 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En niet alleen een alleenstaande moeder! Je zit ineens met een hoopje mens dat volledig afhankelijk is van jou. Volgens de regelen der kunst dien je dat maar aan de borst te leggen en te hopen dat het voldoende eten binnenkrijgt. Als dat niet lukken wil (wat in de eerste dagen vaak het geval is) kun je daar behoorlijk veel problemen mee hebben.
En dan hebben we het nog niet over de eerste dagen mbt de inhoud van de luiers, wat wel en niet te doen mbt het badje, wat is te warm en te koud, hoe zit het met de overblijfselen van de navelstreng....
Ik vind het opvallend dat iemand als Ise, die toch ook op zijn tijd onzeker kan zijn over zaken waarover dat neit zou hoeven, kan stellen dat nieuwe moeders het allemaal maar gewoon moeten kunnen, zonder onzeker te worden of het allemaal wel goed gaat.
Jemig, wij zijn ook gewoon dieren hoor. Je doet net of het krijgen van een kind iets heel uitzonderlijks is.quote:Op zondag 10 december 2006 12:19 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Juist. Jij denkt dat een uitgeputte vrouw na haar bevalling goed in staat is zelfstandig haar kind te verzorgen? Een kind wat op zo'n moment enorm veel aandacht en zorg nodig heeft terwijl de vrouw zelf op dat moment ook zorg en rust nodig heeft?
fulltime? echt niet tegenwoordig hoor, het is al behoorlijk uitgekleed'. Get your facts straightquote:Op zondag 10 december 2006 12:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze mogen best onzeker zijn. Maar ik vind niet dat dat moet betekenen dat iedereen maar fulltime kraamzorg moet.
Maar weet je, eigenlijk doet het er helemaal niet toe of de buurvrouw nou wel of geen kraamzorg nodig heeft. Als ze het nodig meent te hebben, kan ze zich daarvoor verzekeren. En als alle mensen die kraamzorg wensen, daar premie voor betalen, dan kan die kraamzorg daarvan betaald worden. Ik zie het probleem niet.
Het krijgen van een kind is niet uitzonderlijk, zorgen dat kind en moeder beiden overleven is echter weer een ander verhaal, waarbij we met de rest van het dierenrijk niet echt vergelijkbaar zijn.quote:Op zondag 10 december 2006 12:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jemig, wij zijn ook gewoon dieren hoor. Je doet net of het krijgen van een kind iets heel uitzonderlijks is.
Mooi, dan zal die premie ook wel meevallen.quote:Op zondag 10 december 2006 12:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
fulltime? echt niet tegenwoordig hoor, het is al behoorlijk uitgekleed'. Get your facts straight
Je wordt echt niet rijk van dat spul hoorquote:Op zondag 10 december 2006 12:21 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat wordt dan terugbetalen met terugwerkende kracht
zal ik m'n rekeningnummer ff geven
Het is biologisch gezien niet zo uitzonderlijk inderdaad.quote:Op zondag 10 december 2006 12:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jemig, wij zijn ook gewoon dieren hoor. Je doet net of het krijgen van een kind iets heel uitzonderlijks is.
Want? Jij denkt dat er ineens heel veel kinderen vlak na de geboorte zouden overlijden als de kraamverzorgster niet langskomt?quote:Op zondag 10 december 2006 12:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het krijgen van een kind is niet uitzonderlijk, zorgen dat kind en moeder beiden overleven is echter weer een ander verhaal, waarbij we met de rest van het dierenrijk niet echt vergelijkbaar zijn.
Heb jij dieren ooit moeilijk zien doen over de kans op zwanger raken?quote:Op zondag 10 december 2006 12:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat het kind niet eerlijk is tegen de ouders.quote:Op zondag 10 december 2006 12:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat de ouders tegen anticonceptie zijn is een keuze van het kind?
Mjah, twee is eigenlijk ook te veel van het goede, maar het is voor een goed deol dus,quote:
Geen ide hoe dat zit. Mijn basispakket was ook iets beter dan het standaard minimale basispakketquote:Op zondag 10 december 2006 12:21 schreef Geartsjuh het volgende:
Hm misschien is dat veranderd dan. Ik had alleen basispakket namelijk en ik heb alles gewoon vergoed gekregen.
Want het gaat niet altijd vanzelf allemaal goed, zeker niet wanneer de moeder onervaren is. Op je tweede vraag dus : Ja, dat aantal zal stijgen.quote:Op zondag 10 december 2006 12:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Want? Jij denkt dat er ineens heel veel kinderen vlak na de geboorte zouden overlijden als de kraamverzorgster niet langskomt?
Het is niet iets uitzonderlijks. Mijn punt is alleen maar dat het ten goede komt van zowel kind als moeder als er nog een derde partij bij is die kan helpen met het verzorgen. Heeft op lange termijn ook voordelen want de moeder loopt minder risico op zwangerschapsdepressie en uitputting e.d.quote:Op zondag 10 december 2006 12:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Voor poezen is er wel de pil.quote:Op zondag 10 december 2006 12:25 schreef Light het volgende:
[..]
Heb jij dieren ooit moeilijk zien doen over de kans op zwanger raken?
Bij veel primitieve volkeren is infanticide geen uitzondering.quote:Op zondag 10 december 2006 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is biologisch gezien niet zo uitzonderlijk inderdaad.
Echter is het bij de mens wel complexer dan bij dieren, imo. Zowel het krijgen als het verzorgen...een mensenmoeder laat doorgaans haar kind niet achter om te worden verslonden door een groep leeuwen om haar eigen huid te redden...
Bron?quote:Op zondag 10 december 2006 12:25 schreef Reya het volgende:
Ik heb het even opgezocht, en anticonceptiva worden inderdaad tot je 21ste vergoed.
Nee, dieren hebben wel wat beters te doen.quote:Op zondag 10 december 2006 12:25 schreef Light het volgende:
[..]
Heb jij dieren ooit moeilijk zien doen over de kans op zwanger raken?
Het kind hoeft niet te liegen of wat ook. Het kind kan gewoon naar de huisarts gaan en om de pil vragen en de huisarts mag dat niet aan de ouders vertellen.quote:Op zondag 10 december 2006 12:25 schreef miss_sly het volgende:
Dat het kind niet eerlijk is tegen de ouders.
Prima.quote:Op zondag 10 december 2006 12:28 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Het is niet iets uitzonderlijks. Mijn punt is alleen maar dat het ten goede komt van zowel kind als moeder als er nog een derde partij bij is die kan helpen met het verzorgen. Heeft op lange termijn ook voordelen want de moeder loopt minder risico op zwangerschapsdepressie en uitputting e.d.
Mag ik dat dan ook kiezen voor hart en vaatziekte? Betaal ik tot me 50ste weinig premiequote:Op zondag 10 december 2006 12:29 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals, iedereen mag zelf bepalen of zij wel of geen kraamzorg wenst. Dat is niet het issue.
Psies die zeiken over dingen waar je je wel voor kunt verzekeren met de basispremie blijkbaarquote:
Geldt alleen voor die aanbieder. Avero Achmea doet er niet aan en dus is het geen verplichting in het basispakket.quote:Op zondag 10 december 2006 12:30 schreef Reya het volgende:
http://www.iza.nl/iza/ver(...)ering/?view=Standard
Niet teveel drugs heh anders gaat mijn premie door het dakquote:Op zondag 10 december 2006 12:37 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga nu even wat quality time doorbrengen met mijn, als jullie het niet erg vinden.
nogmaals, jij kunt bij FBTO bepalen of je al dan niet betaalt voor kraamzorgquote:Op zondag 10 december 2006 12:29 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals, iedereen mag zelf bepalen of zij wel of geen kraamzorg wenst. Dat is niet het issue.
issue is dat jij het niet vindt passen in het basispakket, en ik vind dat het daar wel degelijk thuishoort.quote:Op zondag 10 december 2006 12:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bij veel primitieve volkeren is infanticide geen uitzondering.![]()
Volgens mij zit het nu ook niet in het basispakket trouwens. Of heel karig.quote:Op zondag 10 december 2006 12:50 schreef miss_sly het volgende:
issue is dat jij het niet vindt passen in het basispakket, en ik vind dat het daar wel degelijk thuishoort.
ach het moet hoe dan ook betaald worden, dus of ze de accupunctuur nu duurder maken of de kraamzorg specifiek benoemen. uiteindelijk komt het uit dezelfde potquote:Op zondag 10 december 2006 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
issue is dat jij het niet vindt passen in het basispakket, en ik vind dat het daar wel degelijk thuishoort.
Dat is ook niet het issue, dan heb je me toch echt verkeerd begrepen. Het issue is dat ik vind dat ik zelf mag bepalen waarvoor ik me wel en niet wil verzekeren. Oftewel, exit basisverzekering, enter een zelf samengesteld pakket. Dat is toch niet zo'n vreemd concept?quote:Op zondag 10 december 2006 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie liever dat mensen hun eigen boontjes doppen. Geen collectieve voorzieningen, maar de keus om een voorziening te treffen voor je oude dag en de keus op welke manier je die voorziening treft en bij wie.quote:Op zondag 10 december 2006 12:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nogmaals, jij kunt bij FBTO bepalen of je al dan niet betaalt voor kraamzorg
en nogmaals, je AOW blijft er straks betaalbaar door, maar ik neem aan dat jij ook liever ziet dat deze afgeschaft wordt
Vind je dat ADHD medicijnen door iedereen betaald moeten worden of door degene die er 'last' van hebben?quote:Op zondag 10 december 2006 13:00 schreef Isegrim het volgende:
Dat is ook niet het issue, dan heb je me toch echt verkeerd begrepen. Het issue is dat ik vind dat ik zelf mag bepalen waarvoor ik me wel en niet wil verzekeren. Oftewel, exit basisverzekering, enter een zelf samengesteld pakket. Dat is toch niet zo'n vreemd concept?
deze moet betaalbaar blijven, dus stimuleert men de kansen van een pas geboren kindquote:Op zondag 10 december 2006 13:02 schreef Isegrim het volgende:
Wat de basisverzekering te maken heeft met de AOW ontgaat mij enigszins.
Dan kun je net zo goed de complete basisverzekering optioneel maken, en de verzekeringsplicht afschaffen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is ook niet het issue, dan heb je me toch echt verkeerd begrepen. Het issue is dat ik vind dat ik zelf mag bepalen waarvoor ik me wel en niet wil verzekeren. Oftewel, exit basisverzekering, enter een zelf samengesteld pakket. Dat is toch niet zo'n vreemd concept?
Jij noemde kraamzorg een luxe, dat is waar het mij om gaat.quote:Op zondag 10 december 2006 13:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als het alleen op vrije keus aankomt, zullen bergen mensen zich niet kunnen verzekeren van een redelijke oude dag, omdat het gewoonweg niet betaalbaar is! Dat zie je zelf toch ook wel? Dan is op je 65e stoppen met werken en nog kunnen eten een luxe!quote:Op zondag 10 december 2006 13:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zie liever dat mensen hun eigen boontjes doppen. Geen collectieve voorzieningen, maar de keus om een voorziening te treffen voor je oude dag en de keus op welke manier je die voorziening treft en bij wie.
Wat de basisverzekering te maken heeft met de AOW ontgaat mij enigszins.
alleen gaat ze daar niet op inquote:Op zondag 10 december 2006 13:03 schreef miss_sly het volgende:
en als het jou niet uitkomt, is het toch net ietsje anders...
Dat geldt dan toch voor bijna alle medicijnen en medische zorg, en niet alleen voor chronisch zieken, maar ook voor sportblessures, griepjes, kanker, hiv, enzovoort.quote:Op zondag 10 december 2006 13:02 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Vind je dat ADHD medicijnen door iedereen betaald moeten worden of door degene die er 'last' van hebben?
Bepaalde basiskosten met iedereen delen ben ik voor, jij niet waardoor chronisch zieken veel meer geld kwijt zouden zijn dan nu.
quote:Op zondag 10 december 2006 13:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
alleen gaat ze daar niet op in
Ja tuuwk, tis slechts een voorbeeld. Wel is het zo dat niet alle medicijnen vergoed worden door de basisverzekering (o.a. ADHD medicijnen maar dat terzijde). Op zich vind ik het ook niet raar dat bv chronisch zieken iets meer betalen voor zorg. Wat ik nu bv wel goed vind is dat je de keuze hebt om je te verzekeren van een luxe ziekenhuiskamer in het buitenland en anders schadevergoeding krijgt. Dat zijn imho idd de dingen die je zelf moet kunnen kiezen zoals nu het geval is. Persoonlijk ben ik erg blij met het nieuwe zorgstelselquote:Op zondag 10 december 2006 13:06 schreef miss_sly het volgende:
Dat geldt dan toch voor bijna alle medicijnen en medische zorg, en niet alleen voor chronisch zieken, maar ook voor sportblessures, griepjes, kanker, hiv, enzovoort.
huhquote:Op zondag 10 december 2006 13:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
oh...wacht...je zit naast me
quote:Op zondag 10 december 2006 13:09 schreef Reya het volgende:
Begrijp je de universele afstandbediening van schaap nu eik al, syl?![]()
Nou ja op zich heeft ze wel een goed punt. Ik ben gezond geboren dus eik is het heel terecht dat ik weinig voor de zorg hoef te betalen en lekker rijk kan worden. Mensen die zorg nodig hebben gaan maar bij elkaar wonen in een 4x4 kamer om nog net genoeg geld over te houden om van te eten. Zo is het levenquote:
Nou ja als we op scholen gaan onderwijzen dat bidden kinderen beter maakt dan rennen die mensen minder snel naar het ziekenhuis met hun kind en kan mijn zorgpremie nog verder omlaagquote:Op zondag 10 december 2006 13:11 schreef het_fokschaap het volgende:
verder vind ik het ook nog zo, dat je de kinderen niet de dupe kunt laten worden van de keuzes van de ouders
religie is een keuze. ze hebben gekozen voor genezing door de heer. dan hoef ik daar niet ook nog eens aan mee te betalenquote:Op zondag 10 december 2006 13:13 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Nou ja als we op scholen gaan onderwijzen dat bidden kinderen beter maakt dan rennen die mensen minder snel naar het ziekenhuis met hun kind en kan mijn zorgpremie nog verder omlaag![]()
Als iedereen zijn eigen oudedagsvoorziening bepaalt, dan is er geen probleem.quote:Op zondag 10 december 2006 13:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
deze moet betaalbaar blijven, dus stimuleert men de kansen van een pas geboren kind
ik kan me voorstellen dat men in China meer ziet in jouw methode
Inderdaad. Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 10 december 2006 13:03 schreef Light het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed de complete basisverzekering optioneel maken, en de verzekeringsplicht afschaffen.
Alleen jammer dat de kinderen er niet voor kiezen maar de oudersquote:Op zondag 10 december 2006 13:17 schreef het_fokschaap het volgende:
religie is een keuze. ze hebben gekozen voor genezing door de heer. dan hoef ik daar niet ook nog eens aan mee te betalen
Wordt een oudedagsverzekering ineens veel duurder als mensen zelf mogen kiezen of en hoe ze hun oude dag verzekeren?quote:Op zondag 10 december 2006 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het alleen op vrije keus aankomt, zullen bergen mensen zich niet kunnen verzekeren van een redelijke oude dag, omdat het gewoonweg niet betaalbaar is! Dat zie je zelf toch ook wel? Dan is op je 65e stoppen met werken en nog kunnen eten een luxe!
Wordt nogal lastig als je niet weet hoe oud je wordt en hoe de kosten ervoor staan over 40 jaar. Is bijna niet in te schatten. Sowieso kun je nu wel sparen maar over 40 jaar is dat geld nog minder dan de helft waard. Misschien hebben we tegen die tijd wel veel goedkopere zorg of juist duurdere. Mja wie zal het zeggen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:28 schreef Isegrim het volgende:
Als iedereen zijn eigen oudedagsvoorziening bepaalt, dan is er geen probleem.
nee, dat wordt niet duurder...maar als jij een erg laag inkomen hebt waarvan je net kunt rondkomen, heb je veel minder geld te besteden aan die oudedagsverzekering, dan wanneer je een royaal inkomen hebt. Ergo: een goede oudedagsverzekering wordt voor rijke mensen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wordt een oudedagsverzekering ineens veel duurder als mensen zelf mogen kiezen of en hoe ze hun oude dag verzekeren?Het tegendeel is eerder waar.
En de regering kan dat wel inschatten? Vertrouw jij de regering meer met jouw geld dan jezelf? Denk je dat de regering zorgvuldiger met jouw geld omgaat dan jijzelf? Ik niet.quote:Op zondag 10 december 2006 13:30 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Wordt nogal lastig als je niet weet hoe oud je wordt en hoe de kosten ervoor staan over 40 jaar. Is bijna niet in te schatten.
Nu betalen mensen voor dit soort dingen allerlei premies via de belasting e.d. Als al die indirecte premies er niet zijn, hebben die arme mensen meer te besteden.quote:Op zondag 10 december 2006 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
nee, dat wordt niet duurder...maar als jij een erg laag inkomen hebt waarvan je net kunt rondkomen, heb je veel minder geld te besteden aan die oudedagsverzekering, dan wanneer je een royaal inkomen hebt. Ergo: een goede oudedagsverzekering wordt voor rijke mensen.
Was vrij duidelijk dacht ik...
en hoe bepaal je dat ?quote:Op zondag 10 december 2006 13:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als iedereen zijn eigen oudedagsvoorziening bepaalt, dan is er geen probleem.
Typefout, moet zijn 'betaalt'. En hoe je bepaalt wat voor jou het beste is, dat kun je uitzoeken samen met een verzekeringsadviseur.quote:
ja, echte marktwerking...ik noem een essentquote:Op zondag 10 december 2006 13:35 schreef Isegrim het volgende:
Bij echte marktwerking zouden ze alleen maar lager worden.
Alsof daar sprake is van echte marktwerking... Daar heeft de overheid nog een hele dikke vinger in de pap.quote:Op zondag 10 december 2006 13:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, echte marktwerking...ik noem een essent
mja, nou ja...uit jouw woorden begrjip ik dat je naar het amerikaanse systeem wil. denk niet dat dat veel zaligmakender is dan het systeem waar we hier voor gekozen hebben...maar goed, idealisme is natuurlijk een deugdquote:Op zondag 10 december 2006 13:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Typefout, moet zijn 'betaalt'. En hoe je bepaalt wat voor jou het beste is, dat kun je uitzoeken samen met een verzekeringsadviseur.
oh..het ligt aan de overheidquote:Op zondag 10 december 2006 13:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alsof daar sprake is van echte marktwerking... Daar heeft de overheid nog een hele dikke vinger in de pap.
Ik weet niet of ik naar het Amerikaanse systeem wil, want ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de verplichting tot verzekeren idd helemaal wil afschaffen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:41 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, nou ja...uit jouw woorden begrjip ik dat je naar het amerikaanse systeem wil. denk niet dat dat veel zaligmakender is dan het systeem waar we hier voor gekozen hebben...maar goed, idealisme is natuurlijk een deugd
Op dit moment hoeft de regering niks in te schatten, omdat we nu betalen wat ouderen nu (!) nodig hebben. Hooguit gaan ze potjes reserveren omdat de kosten met de vergrijzing omhoog zullen gaan. Of ze gaan langszaam de HRA afschaffen om geld over te houden wat nu naar banken gaat.quote:Op zondag 10 december 2006 13:33 schreef Isegrim het volgende:
En de regering kan dat wel inschatten? Vertrouw jij de regering meer met jouw geld dan jezelf? Denk je dat de regering zorgvuldiger met jouw geld omgaat dan jijzelf? Ik niet.
Dat vind ik zo mooi aan het huidige systeem. Je betaald de basis of je wilt of niet. Hooguit springt de regering bij als je het niet kunt betalenquote:Op zondag 10 december 2006 13:43 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet niet of ik naar het Amerikaanse systeem wil, want ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de verplichting tot verzekeren idd helemaal wil afschaffen.
Dat lijkt mij dus geen slim plan. Er kan altijd iets gebeuren waardoor je ineens zorg nodig hebt, en dan kun je maar beter verzekerd zijn. Je wilt ongetwijfeld nooit met een ambulance, maar als je geen verzekering hebt afgesloten en onverhoopt toch een keer met een ambulance moet dan zou je willen dat je bij het ziekenhuis om de hoek bent.quote:Op zondag 10 december 2006 13:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is precies wat ik bedoel.
Ja, en daar zie je het al. Dat is een uitermate domme keus geweest van de regering. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te bedenken dat het een stuk handiger is als iedereen premie betaalt voor zijn eigen oude dag, dan heb je namelijk precies genoeg voor iedereen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:45 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Op dit moment hoeft de regering niks in te schatten, omdat we nu betalen wat ouderen nu (!) nodig hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |