De basisverzekering is wettelijk vastgelegd, dus veel verschillen zul je daar niet in vinden. Of het moet al in de prijs zitten.quote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De basisverzekering biedt overal ongeveer dezelfde dekking bij mijn weten. Verder vind ik het belachelijk dat ik niet mijn eigen dekking kan bepalen (waarom moet ik betalen voor kraamzorg bijvoorbeeld?).
Wat voor verzekering heb je dan? Ik zie ook bij die tent en scheelt bij mij volgens mij maar iets van 10 euro.. Maar kan ook zijn dat ik verkeerd heb gekeken.quote:Op zondag 10 december 2006 11:31 schreef livEliveD het volgende:
Ik zit zelf bij Avero Achmea en we gaan 20 euri meer betalen vanaf volgend jaar![]()
En een hogere premie voor mensen die wel eens drugs gebruiken.quote:Op zondag 10 december 2006 11:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En op dat gebied mogen verzekeraars van mij ook gerust eisen stellen in de vorm van een hogere premie voor mensen met overgewicht, om maar wat te noemen. Of juist korting voor mensen die regelmatig sporten.
Ha da's leuk. Zodat premies als je dus e.e.a. mankeert aan je gezondheid de pan uit rijzen?quote:Op zondag 10 december 2006 11:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En op dat gebied mogen verzekeraars van mij ook gerust eisen stellen in de vorm van een hogere premie voor mensen met overgewicht, om maar wat te noemen. Of juist korting voor mensen die regelmatig sporten.
Ik heb morgen ook een sollicitatiegesprekquote:Op zondag 10 december 2006 10:24 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga me even voorbereiden op mijn sollicitatiegesprek van morgen door het bestuderen van de site van ABN Amro.
Ik kan me niet herinneren ooit valse informatie te hebben verschaft bij dergelijke vragen.quote:Op zondag 10 december 2006 11:32 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en jij geeft natuurlijk netjes op dat je wel eens een pilletje slikt
Ik denk dat je dan moet verhuizen. Er is voor een basisverzekering gekozen zodat er niet mensen zijn die zich nergens voor verzekeren en dan opeens als ze iets krijgen het niet kunnen betalen waardoor het ziekenhuis niet wordt betaald.quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind dus dat je je eigen dekking zou moeten kunnen kiezen. Aanvullende verzekeringen hoef ik niet (misschien tand, maar wrs. niet), dus het gaat mij puur om de basispremie.
gebruikt u drugs: JA ZEKERquote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit valse informatie te hebben verschaft bij dergelijke vragen.
er mag momenteel echter niet zoveel gevraagd worden.quote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit valse informatie te hebben verschaft bij dergelijke vragen.
Dat dus!quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Light het volgende:
[..]
De basisverzekering is wettelijk vastgelegd, dus veel verschillen zul je daar niet in vinden. Of het moet al in de prijs zitten.
Het is veel te duur, je hebt nauwelijks eigen keus...quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Light het volgende:
[..]
De basisverzekering is wettelijk vastgelegd, dus veel verschillen zul je daar niet in vinden. Of het moet al in de prijs zitten.
Overigens blijf ik het huidige ziektekostenverzekeringssysteem beroerd vinden, het is veel te duur voor mensen die weinig verdienen.
Nadeel van een verzorgingsstaatquote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Light het volgende:
Overigens blijf ik het huidige ziektekostenverzekeringssysteem beroerd vinden, het is veel te duur voor mensen die weinig verdienen.
Bij de aanvraag voor een hypotheek worden ook dergelijke vragen gesteld, ook over roken en drugs.quote:Op zondag 10 december 2006 11:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
er mag momenteel echter niet zoveel gevraagd worden.
Mijn left-overs na elke maaltijd opsturen naar Achmea, ter inspectiequote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef het_fokschaap het volgende:
ik begreep dat de premie voor vegetariërs omlaag kon. vraag me wel af hoe ze dat gaan controleren
Er moet misschien wat meer geschoven worden met zorgtoeslag. Voornamelijk voor alleenstaanden denk ik, dat het gelijk getrokken wordt met samenwonenden..quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Light het volgende:
[..]
Daar wel ja, net als bij sommige verzekeringen. Ook best vreemd, gezien dat ook nog kan veranderen in je leven en alleen de situatie van toen geldig is.quote:Op zondag 10 december 2006 11:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bij de aanvraag voor een hypotheek worden ook dergelijke vragen gesteld, ook over roken en drugs.
En jij gaat nu bij een dergelijke aanvraag invullen dat je drugs gebruikt?quote:Op zondag 10 december 2006 11:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bij de aanvraag voor een hypotheek worden ook dergelijke vragen gesteld, ook over roken en drugs.
Dat snap ik en daar heb ik op zich ook niks op tegen. Maar er zitten een aantal dingen in die basisverzekering die ik er helemaal niet in hoef omdat ik niet van plan ben er gebruik van te gaan maken. Dat is het enige waar ik bezwaar tegen heb. Ik wil gewoon mijn eigen pakket kunnen samenstellen.quote:Op zondag 10 december 2006 11:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan moet verhuizen. Er is voor een basisverzekering gekozen zodat er niet mensen zijn die zich nergens voor verzekeren en dan opeens als ze iets krijgen het niet kunnen betalen waardoor het ziekenhuis niet wordt betaald.
Of dat ziekenhuizen mensen simpelweg gaan weigeren, waardoor mensen met gezondheidsproblemen blijven zitten. Ik vind het een zeker stukje beschaving dat iedereen in Nederland toegang heeft tot alle nodige basale medische voorzieningen, en daar hoort wmb ook kraamzorg bijquote:Op zondag 10 december 2006 11:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan moet verhuizen. Er is voor een basisverzekering gekozen zodat er niet mensen zijn die zich nergens voor verzekeren en dan opeens als ze iets krijgen het niet kunnen betalen waardoor het ziekenhuis niet wordt betaald.
dan stuur ik jouw left-over ook opquote:Op zondag 10 december 2006 11:38 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Mijn left-overs na elke maaltijd opsturen naar Achmea, ter inspectie![]()
Geen idee, maximale pakket gekozen. Maar 20 euro is voor twee personen hoor dus eik is het een tientje. Of als ik het echt uitreken 7 euro per persoon.quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Alicey het volgende:
Wat voor verzekering heb je dan? Ik zie ook bij die tent en scheelt bij mij volgens mij maar iets van 10 euro.. Maar kan ook zijn dat ik verkeerd heb gekeken.
Mijn ouders gaan wrs. garant staan bij de komende hypotheek, dus dan is het niet aan de orde. De vorige keer zei ik dat ik heel af en toe wel eens een joint rookte. De hypotheekadviseur heeft toen 'nee' ingevuld op de vraag.quote:Op zondag 10 december 2006 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En jij gaat nu bij een dergelijke aanvraag invullen dat je drugs gebruikt?
Toch weet je niet of je er ooit gebruik van zult maken. Met ziektekostenverzekeringen is het nu eenmaal zo dat je het niet plant. Dat geldt net zo goed voor een zwangerschap, dat hoeft ook niet gepland te zijn.quote:Op zondag 10 december 2006 11:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat snap ik en daar heb ik op zich ook niks op tegen. Maar er zitten een aantal dingen in die basisverzekering die ik er helemaal niet in hoef omdat ik niet van plan ben er gebruik van te gaan maken. Dat is het enige waar ik bezwaar tegen heb. Ik wil gewoon mijn eigen pakket kunnen samenstellen.
Succesquote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik heb morgen ook een sollicitatiegesprek. Mijn eerste ever (stages en bijbaantjes uitgezonderd dus). Spannend
.
en nu ga je zeggen dat je ook nog af en toe een pilletje slikt. wie weet dat het nu weer gewoon "nee" wordtquote:Op zondag 10 december 2006 11:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn ouders gaan wrs. garant staan bij de komende hypotheek, dus dan is het niet aan de orde. De vorige keer zei ik dat ik heel af en toe wel eens een joint rookte. De hypotheekadviseur heeft toen 'nee' ingevuld op de vraag.
Nee, die premie wordt sowieso niet lager dan het wettelijk minimum (90% van de premie voor een standaard basisverzekering). Het verschil zit hem vooral in dat binnen die vega-verzekering je bijvoorbeeld vleesvervangers (deels) vergoed krijgtquote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef het_fokschaap het volgende:
ik begreep dat de premie voor vegetariërs omlaag kon. vraag me wel af hoe ze dat gaan controleren
Ah, zodoende. Ja, dan is het idd 2 keer zoveel.quote:Op zondag 10 december 2006 11:40 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Geen idee, maximale pakket gekozen. Maar 20 euro is voor twee personen hoor dus eik is het een tientje. Of als ik het echt uitreken 7 euro per persoon.![]()
Kraamzorg is niet eens een noodzakelijk iets wmb. Vrouwen doen het al duizenden jaren zonder.quote:Op zondag 10 december 2006 11:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Of dat ziekenhuizen mensen simpelweg gaan weigeren, waardoor mensen met gezondheidsproblemen blijven zitten. Ik vind het een zeker stukje beschaving dat iedereen in Nederland toegang heeft tot alle nodige basale medische voorzieningen, en daar hoort wmb ook kraamzorg bij![]()
Spannend!quote:Op zondag 10 december 2006 11:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Goeiemorgen
[..]
Ik heb morgen ook een sollicitatiegesprek. Mijn eerste ever (stages en bijbaantjes uitgezonderd dus). Spannend
.
Ik heb het nagerekend, en bij mij scheelt het 130,50 euro. Op jaarbasis, dat welquote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat voor verzekering heb je dan? Ik zie ook bij die tent en scheelt bij mij volgens mij maar iets van 10 euro.. Maar kan ook zijn dat ik verkeerd heb gekeken.
Dat er in die duizenden jaren heel veel vrouwen en kinderen gestorven zijn daardoor laten we dan maar even buiten beschouwing.quote:Op zondag 10 december 2006 11:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kraamzorg is niet eens een noodzakelijk iets wmb. Vrouwen doen het al duizenden jaren zonder.
En als ik ervoor kies om het niet te verzekeren en ik besluit in een plotselinge vlaag van verstandsverbijstering om van gedachten te veranderen, dan heb ik pech en moet ik zelf dokken.quote:Op zondag 10 december 2006 11:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Toch weet je niet of je er ooit gebruik van zult maken.
Meestal is het dat echter wel. Zwanger zijn is geen ziekte.quote:Met ziektekostenverzekeringen is het nu eenmaal zo dat je het niet plant. Dat geldt net zo goed voor een zwangerschap, dat hoeft ook niet gepland te zijn.
ok, ben benieuwd hoeveel nieuwe vegetariërs we erbij gaan krijgenquote:Op zondag 10 december 2006 11:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, die premie wordt sowieso niet lager dan het wettelijk minimum (90% van de premie voor een standaard basisverzekering). Het verschil zit hem vooral in dat binnen die vega-verzekering je bijvoorbeeld vleesvervangers (deels) vergoed krijgt![]()
Dat heeft niets met kraamzorg te maken maar eerder met verloskunde. Een kraamverzorgster is er enkel om je de eerste dagen te ondersteunen e.d.quote:Op zondag 10 december 2006 11:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat er in die duizenden jaren heel veel vrouwen en kinderen gestorven zijn daardoor laten we dan maar even buiten beschouwing.
Bij mij vroegen ze alleen me leeftijdquote:Op zondag 10 december 2006 11:37 schreef Isegrim het volgende:
En wat als je het niet kunt betalen?quote:Op zondag 10 december 2006 11:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En als ik ervoor kies om het niet te verzekeren en ik besluit in een plotselinge vlaag van verstandsverbijstering om van gedachten te veranderen, dan heb ik pech en moet ik zelf dokken.
Het is wel een medische aangelegenheid omdat de kans op complicaties groot is.quote:Meestal is het dat echter wel. Zwanger zijn is geen ziekte.
Bij de offerte of bij de echte aanvraag?quote:Op zondag 10 december 2006 11:45 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Bij mij vroegen ze alleen me leeftijd![]()
Okee, daar maak je dus nog onderscheid tussen.quote:Op zondag 10 december 2006 11:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat heeft niets met kraamzorg te maken maar eerder met verloskunde. Een kraamverzorgster is er enkel om je de eerste dagen te ondersteunen e.d.
Dan neem je geen kraamverzorgster.quote:Op zondag 10 december 2006 11:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wat als je het niet kunt betalen?
Ik heb het ook niet over de ziekenhuiszorg voorafgaand aan de geboorte. Ik heb het over kraamzorg.quote:Het is wel een medische aangelegenheid omdat de kans op complicaties groot is.
Ja vroeger was alles beter. Waarom kan ik de medicijnman zijn regendans niet meer terugkrijgen van de verzekeringquote:Op zondag 10 december 2006 11:42 schreef Isegrim het volgende:
Kraamzorg is niet eens een noodzakelijk iets wmb. Vrouwen doen het al duizenden jaren zonder.
Neuh, maar het is nog steeds mogelijk dat je moeder of een vriendin of de buurvrouw (of je man natuurlijk) een paar dagen bijspringt.quote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Okee, daar maak je dus nog onderscheid tussen.
Volgens die redenering zou je echter ook andere vormen van verzorging af kunnen schaffen. Vergeet ook niet dat onze maatschappij niet vergelijkbaar is met die van duizenden jaren terug.
Offerte. Maar volgens mij is het tekenen en wegwezen. Keuring of zo hoef ik volgens mij niet.quote:Op zondag 10 december 2006 11:46 schreef Isegrim het volgende:
Bij de offerte of bij de echte aanvraag?
Aderlatingen worden ook al niet meer vergoedquote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja vroeger was alles beter. Waarom kan ik de medicijnman zijn regendans niet meer terugkrijgen van de verzekering![]()
Het verschilt misschien ook per aanbieder. Ik moest een hele vragenlijst doorworstelen. Of ik rookte, wat ik woog etc. etc.quote:Op zondag 10 december 2006 11:48 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Offerte. Maar volgens mij is het tekenen en wegwezen. Keuring of zo hoef ik volgens mij niet.
Voor sommige mensen lijkt dat vanzelfsprekend, maar voor andere mensen is dat echt niet zomaar mogelijkquote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Neuh, maar het is nog steeds mogelijk dat je moeder of een vriendin of de buurvrouw (of je man natuurlijk) een paar dagen bijspringt.
Nee, ik heb een koopwoning, maar hoezo dat nou weer? Ik ben voor afschaffing van de HRA trouwens.quote:Op zondag 10 december 2006 11:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
krijg jij nog huursubsidie toevallig ?
Ach delen van kosten is goed joh. Boeien, dan betalen we toch lekker massaal die kraamzorgkutjesquote:Op zondag 10 december 2006 11:47 schreef Isegrim het volgende:
Neuh, maar het is nog steeds mogelijk dat je moeder of een vriendin of de buurvrouw (of je man natuurlijk) een paar dagen bijspringt.
Ik heb ook geen keuring o.i.d. gehad. Voor het Excellent-pakket konden ze dat wel vragen (Ik heb het Excellent-pakket), maar het was al van te voren bekend dat ik geld zou gaan kosten.quote:Op zondag 10 december 2006 11:48 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Offerte. Maar volgens mij is het tekenen en wegwezen. Keuring of zo hoef ik volgens mij niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |