quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:57 schreef miss_sly het volgende:
Onze middag met de beide gezinnen was erg gezellig
En de drie neefjes waren weer schattig en leuk en liefJens heeft zich heerlijk geamuseerd in de speeltuin, ondanks dat het wat modderig was
En hij kletst echt al heel gezellig, en hij zingt vrolijk en lacht en snoept stiekem een schaaltje bonbonnetjes ("soepjes") leeg
![]()
Klinkt allemaal heel gezellig slyquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:26 schreef miss_sly het volgende:
De andere twee neefjes waren natuurlijk nog te klein om zelf te spelen, en de jongste heeft voornamelijk geslapen, maar het neefje van schaap is met zijn mama in de speeltuin geweest en dat vond hij ook geweldig! Al die spelende kindjes; hij zag eruit alsof hij zo zin had om mee te gaan doen
Warme lucht stijgt op hoorquote:Op zaterdag 9 december 2006 16:41 schreef Alicey het volgende:
Of ze in de hemel ook bier hebben weet ik niet. Als ze er bier hebben, is het er in ieder geval koud.
*burb*quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:01 schreef -Trinity- het volgende:
Jij bent echt een zuiplap jongen.
Maar mijn koelkast is naar God en God, een sociale man, zet dat ding vast wel in de hemel neer.quote:
Ah, op die manier.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar mijn koelkast is naar God en God, een sociale man, zet dat ding vast wel in de hemel neer.
Ja poehee! Dan zit ik en niet in de hemel en niet in dehel.. Waar dan wel?quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:10 schreef Light het volgende:
[..]
Ah, op die manier.
Hoef je alleen nog maar Satan om te kopen dat'ie je niet binnenlaat
Gewoon gezellig nog op aardequote:Op zaterdag 9 december 2006 23:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja poehee! Dan zit ik en niet in de hemel en niet in dehel.. Waar dan wel?
Als je dat zelf wilt doen is 1.20 wel redelijk mooi denk ik.quote:Op zondag 10 december 2006 11:06 schreef miss_sly het volgende:
een kleine, denk iets van 1.20 m hoog ofzo. Hij moet de trap op te zeulen zijn
en de kerstster moet er nog zonder krukje op te zetten zijnquote:Op zondag 10 december 2006 11:06 schreef miss_sly het volgende:
een kleine, denk iets van 1.20 m hoog ofzo. Hij moet de trap op te zeulen zijn
Ik denk dat het een verkeerd criterium is om te kijken wie de voordeligste is. Beter lijkt me om na te gaan of je de gewenste dekking hebt, of declaraties snel worden afgehandeld etc.quote:Op zondag 10 december 2006 11:16 schreef Isegrim het volgende:
Ik probeer zorgverzekeringen te vergelijken. Er zijn tig sites waar je dat kunt doen. Op elk van die sites komt een andere verzekeraar als voordeligste uit de bus.
De basisverzekering biedt overal ongeveer dezelfde dekking bij mijn weten. Verder vind ik het belachelijk dat ik niet mijn eigen dekking kan bepalen (waarom moet ik betalen voor kraamzorg bijvoorbeeld?).quote:Op zondag 10 december 2006 11:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat het een verkeerd criterium is om te kijken wie de voordeligste is. Beter lijkt me om na te gaan of je de gewenste dekking hebt, of declaraties snel worden afgehandeld etc.
Informeer meteen ff naar een hypotheek voor mequote:Op zondag 10 december 2006 10:24 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga me even voorbereiden op mijn sollicitatiegesprek van morgen door het bestuderen van de site van ABN Amro.
Zou verzekeringen voor sommige personen nogal duur makenquote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
De basisverzekering biedt overal ongeveer dezelfde dekking bij mijn weten. Verder vind ik het belachelijk dat ik niet mijn eigen dekking kan bepalen (waarom moet ik betalen voor kraamzorg bijvoorbeeld?).
Dat lijkt me vooral een stukje solidariteit met mensen die wel kinderen willen hebben; het lijkt me niet minder dan redelijk dat kinderloze mensen tot op een zekere hoogte daar aan meebetalenquote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De basisverzekering biedt overal ongeveer dezelfde dekking bij mijn weten. Verder vind ik het belachelijk dat ik niet mijn eigen dekking kan bepalen (waarom moet ik betalen voor kraamzorg bijvoorbeeld?).
Omdat je nog niet 100% zeker weet dat je daar nooit gebruik van zult maken.quote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
omdat anderen ook moeten betalen voor hartfalen na gebruik van bv. xtc terwijl ze dat niet eens gebruikenquote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet minder dan redelijk dat mensen die voor kinderen kiezen, dit zelf betalen. Kinderen krijgen is een keus, ziek worden niet. Ik wil dan ook best meebetalen aan andermans ziekte, maar niet aan andermans eigen keus.quote:Op zondag 10 december 2006 11:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me vooral een stukje solidariteit met mensen die wel kinderen willen hebben; het lijkt me niet minder dan redelijk dat kinderloze mensen tot op een zekere hoogte daar aan meebetalen![]()
Neuh, dat vind ik niet. Ziektekostenverzekering is toch geen volksverzekering maar een persoonlijke aangelegenheid.quote:Op zondag 10 december 2006 11:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me vooral een stukje solidariteit met mensen die wel kinderen willen hebben; het lijkt me niet minder dan redelijk dat kinderloze mensen tot op een zekere hoogte daar aan meebetalen![]()
andermans eigen keus gaat straks meebetalen aan de aow van jouw ouders eigen keusquote:Op zondag 10 december 2006 11:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet minder dan redelijk dat mensen die voor kinderen kiezen, dit zelf betalen. Kinderen krijgen is een keus, ziek worden niet. Ik wil dan ook best meebetalen aan andermans ziekte, maar niet aan andermans eigen keus.
Mooi, dan ga ik bij hen een kijkje nemen.quote:Op zondag 10 december 2006 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Maar behalve dat: volgens mij kun je bij sommige wel dingen eruitlaten of erbij doen. Ik meen dat FBTO wel een keuzemogelijkheid in deze zaken heeft.
Helaas voor jou is onze maatschappij net op een andere manier ingerichtquote:Op zondag 10 december 2006 11:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet minder dan redelijk dat mensen die voor kinderen kiezen, dit zelf betalen. Kinderen krijgen is een keus, ziek worden niet. Ik wil dan ook best meebetalen aan andermans ziekte, maar niet aan andermans eigen keus.
Nou ja, zie het voorbeeld van schaap.quote:Op zondag 10 december 2006 11:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De basisverzekering wel, maar de aanvullende verzekerngen niet. Tja, waarom moet ik betalen voor wintersportblessures? Als je op die manier gaat redeneren blijft alleen afschaffing van een ziektekostenverzekering over.quote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En op dat gebied mogen verzekeraars van mij ook gerust eisen stellen in de vorm van een hogere premie voor mensen met overgewicht, om maar wat te noemen. Of juist korting voor mensen die regelmatig sporten.quote:Op zondag 10 december 2006 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, zie het voorbeeld van schaap.
Ziek worden kan ook een keuze zijn: roken, vet eten, niet of juist wel sporten, drugs gebruiken, alcohol nuttigen...allemaal dingen die kunnen resulteren in ziek zijn en dus eigenlijk een keuze zijn, net als kinderen krijgen.
Mja, ik denk eerlijk gezegd niet dat wel of geen kraamzorg nou een enorm verschil maakt in de premie, want kraamzorg is een van de minder dure zaken.quote:Op zondag 10 december 2006 11:29 schreef Isegrim het volgende:
Bij FBTO kan ik kraamzorg e.d. er inderdaad uitlaten, maar dan kom ik nog op een hoger bedrag uit dan b.v. Lancyr, die wel kraamzorg dekt. FBTO gooit de kosten van kraamzorg dan dus gewoon bij een andere dekking op.
maar het is een principe zaak toch, je betaalt in ieder geval niet voor andermans keuzesquote:Op zondag 10 december 2006 11:29 schreef Isegrim het volgende:
Bij FBTO kan ik kraamzorg e.d. er inderdaad uitlaten, maar dan kom ik nog op een hoger bedrag uit dan b.v. Lancyr, die wel kraamzorg dekt. FBTO gooit de kosten van kraamzorg dan dus gewoon bij een andere dekking op.
Complicaties bij kinderen krijgen is geen keuze. Er zijn verder wel voorbeelden te noemen waarbij iemand bewust een zeker risico op een zekere ziekte of ongeval neemt.quote:Op zondag 10 december 2006 11:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
en jij geeft natuurlijk netjes op dat je wel eens een pilletje sliktquote:Op zondag 10 december 2006 11:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En op dat gebied mogen verzekeraars van mij ook gerust eisen stellen in de vorm van een hogere premie voor mensen met overgewicht, om maar wat te noemen. Of juist korting voor mensen die regelmatig sporten.
Ik vind dus dat je je eigen dekking zou moeten kunnen kiezen. Aanvullende verzekeringen hoef ik niet (misschien tand, maar wrs. niet), dus het gaat mij puur om de basispremie.quote:Op zondag 10 december 2006 11:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
De basisverzekering wel, maar de aanvullende verzekerngen niet. Tja, waarom moet ik betalen voor wintersportblessures? Als je op die manier gaat redeneren blijft alleen afschaffing van een ziektekostenverzekering over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |