Mag ik dat dan ook kiezen voor hart en vaatziekte? Betaal ik tot me 50ste weinig premiequote:Op zondag 10 december 2006 12:29 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals, iedereen mag zelf bepalen of zij wel of geen kraamzorg wenst. Dat is niet het issue.
Psies die zeiken over dingen waar je je wel voor kunt verzekeren met de basispremie blijkbaarquote:
Geldt alleen voor die aanbieder. Avero Achmea doet er niet aan en dus is het geen verplichting in het basispakket.quote:Op zondag 10 december 2006 12:30 schreef Reya het volgende:
http://www.iza.nl/iza/ver(...)ering/?view=Standard
Niet teveel drugs heh anders gaat mijn premie door het dakquote:Op zondag 10 december 2006 12:37 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga nu even wat quality time doorbrengen met mijn, als jullie het niet erg vinden.
nogmaals, jij kunt bij FBTO bepalen of je al dan niet betaalt voor kraamzorgquote:Op zondag 10 december 2006 12:29 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals, iedereen mag zelf bepalen of zij wel of geen kraamzorg wenst. Dat is niet het issue.
issue is dat jij het niet vindt passen in het basispakket, en ik vind dat het daar wel degelijk thuishoort.quote:Op zondag 10 december 2006 12:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bij veel primitieve volkeren is infanticide geen uitzondering.![]()
Volgens mij zit het nu ook niet in het basispakket trouwens. Of heel karig.quote:Op zondag 10 december 2006 12:50 schreef miss_sly het volgende:
issue is dat jij het niet vindt passen in het basispakket, en ik vind dat het daar wel degelijk thuishoort.
ach het moet hoe dan ook betaald worden, dus of ze de accupunctuur nu duurder maken of de kraamzorg specifiek benoemen. uiteindelijk komt het uit dezelfde potquote:Op zondag 10 december 2006 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
issue is dat jij het niet vindt passen in het basispakket, en ik vind dat het daar wel degelijk thuishoort.
Dat is ook niet het issue, dan heb je me toch echt verkeerd begrepen. Het issue is dat ik vind dat ik zelf mag bepalen waarvoor ik me wel en niet wil verzekeren. Oftewel, exit basisverzekering, enter een zelf samengesteld pakket. Dat is toch niet zo'n vreemd concept?quote:Op zondag 10 december 2006 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie liever dat mensen hun eigen boontjes doppen. Geen collectieve voorzieningen, maar de keus om een voorziening te treffen voor je oude dag en de keus op welke manier je die voorziening treft en bij wie.quote:Op zondag 10 december 2006 12:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nogmaals, jij kunt bij FBTO bepalen of je al dan niet betaalt voor kraamzorg
en nogmaals, je AOW blijft er straks betaalbaar door, maar ik neem aan dat jij ook liever ziet dat deze afgeschaft wordt
Vind je dat ADHD medicijnen door iedereen betaald moeten worden of door degene die er 'last' van hebben?quote:Op zondag 10 december 2006 13:00 schreef Isegrim het volgende:
Dat is ook niet het issue, dan heb je me toch echt verkeerd begrepen. Het issue is dat ik vind dat ik zelf mag bepalen waarvoor ik me wel en niet wil verzekeren. Oftewel, exit basisverzekering, enter een zelf samengesteld pakket. Dat is toch niet zo'n vreemd concept?
deze moet betaalbaar blijven, dus stimuleert men de kansen van een pas geboren kindquote:Op zondag 10 december 2006 13:02 schreef Isegrim het volgende:
Wat de basisverzekering te maken heeft met de AOW ontgaat mij enigszins.
Dan kun je net zo goed de complete basisverzekering optioneel maken, en de verzekeringsplicht afschaffen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is ook niet het issue, dan heb je me toch echt verkeerd begrepen. Het issue is dat ik vind dat ik zelf mag bepalen waarvoor ik me wel en niet wil verzekeren. Oftewel, exit basisverzekering, enter een zelf samengesteld pakket. Dat is toch niet zo'n vreemd concept?
Jij noemde kraamzorg een luxe, dat is waar het mij om gaat.quote:Op zondag 10 december 2006 13:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als het alleen op vrije keus aankomt, zullen bergen mensen zich niet kunnen verzekeren van een redelijke oude dag, omdat het gewoonweg niet betaalbaar is! Dat zie je zelf toch ook wel? Dan is op je 65e stoppen met werken en nog kunnen eten een luxe!quote:Op zondag 10 december 2006 13:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zie liever dat mensen hun eigen boontjes doppen. Geen collectieve voorzieningen, maar de keus om een voorziening te treffen voor je oude dag en de keus op welke manier je die voorziening treft en bij wie.
Wat de basisverzekering te maken heeft met de AOW ontgaat mij enigszins.
alleen gaat ze daar niet op inquote:Op zondag 10 december 2006 13:03 schreef miss_sly het volgende:
en als het jou niet uitkomt, is het toch net ietsje anders...
Dat geldt dan toch voor bijna alle medicijnen en medische zorg, en niet alleen voor chronisch zieken, maar ook voor sportblessures, griepjes, kanker, hiv, enzovoort.quote:Op zondag 10 december 2006 13:02 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Vind je dat ADHD medicijnen door iedereen betaald moeten worden of door degene die er 'last' van hebben?
Bepaalde basiskosten met iedereen delen ben ik voor, jij niet waardoor chronisch zieken veel meer geld kwijt zouden zijn dan nu.
quote:Op zondag 10 december 2006 13:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
alleen gaat ze daar niet op in
Ja tuuwk, tis slechts een voorbeeld. Wel is het zo dat niet alle medicijnen vergoed worden door de basisverzekering (o.a. ADHD medicijnen maar dat terzijde). Op zich vind ik het ook niet raar dat bv chronisch zieken iets meer betalen voor zorg. Wat ik nu bv wel goed vind is dat je de keuze hebt om je te verzekeren van een luxe ziekenhuiskamer in het buitenland en anders schadevergoeding krijgt. Dat zijn imho idd de dingen die je zelf moet kunnen kiezen zoals nu het geval is. Persoonlijk ben ik erg blij met het nieuwe zorgstelselquote:Op zondag 10 december 2006 13:06 schreef miss_sly het volgende:
Dat geldt dan toch voor bijna alle medicijnen en medische zorg, en niet alleen voor chronisch zieken, maar ook voor sportblessures, griepjes, kanker, hiv, enzovoort.
huhquote:Op zondag 10 december 2006 13:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
oh...wacht...je zit naast me
quote:Op zondag 10 december 2006 13:09 schreef Reya het volgende:
Begrijp je de universele afstandbediening van schaap nu eik al, syl?![]()
Nou ja op zich heeft ze wel een goed punt. Ik ben gezond geboren dus eik is het heel terecht dat ik weinig voor de zorg hoef te betalen en lekker rijk kan worden. Mensen die zorg nodig hebben gaan maar bij elkaar wonen in een 4x4 kamer om nog net genoeg geld over te houden om van te eten. Zo is het levenquote:
Nou ja als we op scholen gaan onderwijzen dat bidden kinderen beter maakt dan rennen die mensen minder snel naar het ziekenhuis met hun kind en kan mijn zorgpremie nog verder omlaagquote:Op zondag 10 december 2006 13:11 schreef het_fokschaap het volgende:
verder vind ik het ook nog zo, dat je de kinderen niet de dupe kunt laten worden van de keuzes van de ouders
religie is een keuze. ze hebben gekozen voor genezing door de heer. dan hoef ik daar niet ook nog eens aan mee te betalenquote:Op zondag 10 december 2006 13:13 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Nou ja als we op scholen gaan onderwijzen dat bidden kinderen beter maakt dan rennen die mensen minder snel naar het ziekenhuis met hun kind en kan mijn zorgpremie nog verder omlaag![]()
Als iedereen zijn eigen oudedagsvoorziening bepaalt, dan is er geen probleem.quote:Op zondag 10 december 2006 13:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
deze moet betaalbaar blijven, dus stimuleert men de kansen van een pas geboren kind
ik kan me voorstellen dat men in China meer ziet in jouw methode
Inderdaad. Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 10 december 2006 13:03 schreef Light het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed de complete basisverzekering optioneel maken, en de verzekeringsplicht afschaffen.
Alleen jammer dat de kinderen er niet voor kiezen maar de oudersquote:Op zondag 10 december 2006 13:17 schreef het_fokschaap het volgende:
religie is een keuze. ze hebben gekozen voor genezing door de heer. dan hoef ik daar niet ook nog eens aan mee te betalen
Wordt een oudedagsverzekering ineens veel duurder als mensen zelf mogen kiezen of en hoe ze hun oude dag verzekeren?quote:Op zondag 10 december 2006 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het alleen op vrije keus aankomt, zullen bergen mensen zich niet kunnen verzekeren van een redelijke oude dag, omdat het gewoonweg niet betaalbaar is! Dat zie je zelf toch ook wel? Dan is op je 65e stoppen met werken en nog kunnen eten een luxe!
Wordt nogal lastig als je niet weet hoe oud je wordt en hoe de kosten ervoor staan over 40 jaar. Is bijna niet in te schatten. Sowieso kun je nu wel sparen maar over 40 jaar is dat geld nog minder dan de helft waard. Misschien hebben we tegen die tijd wel veel goedkopere zorg of juist duurdere. Mja wie zal het zeggen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:28 schreef Isegrim het volgende:
Als iedereen zijn eigen oudedagsvoorziening bepaalt, dan is er geen probleem.
nee, dat wordt niet duurder...maar als jij een erg laag inkomen hebt waarvan je net kunt rondkomen, heb je veel minder geld te besteden aan die oudedagsverzekering, dan wanneer je een royaal inkomen hebt. Ergo: een goede oudedagsverzekering wordt voor rijke mensen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wordt een oudedagsverzekering ineens veel duurder als mensen zelf mogen kiezen of en hoe ze hun oude dag verzekeren?Het tegendeel is eerder waar.
En de regering kan dat wel inschatten? Vertrouw jij de regering meer met jouw geld dan jezelf? Denk je dat de regering zorgvuldiger met jouw geld omgaat dan jijzelf? Ik niet.quote:Op zondag 10 december 2006 13:30 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Wordt nogal lastig als je niet weet hoe oud je wordt en hoe de kosten ervoor staan over 40 jaar. Is bijna niet in te schatten.
Nu betalen mensen voor dit soort dingen allerlei premies via de belasting e.d. Als al die indirecte premies er niet zijn, hebben die arme mensen meer te besteden.quote:Op zondag 10 december 2006 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
nee, dat wordt niet duurder...maar als jij een erg laag inkomen hebt waarvan je net kunt rondkomen, heb je veel minder geld te besteden aan die oudedagsverzekering, dan wanneer je een royaal inkomen hebt. Ergo: een goede oudedagsverzekering wordt voor rijke mensen.
Was vrij duidelijk dacht ik...
en hoe bepaal je dat ?quote:Op zondag 10 december 2006 13:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als iedereen zijn eigen oudedagsvoorziening bepaalt, dan is er geen probleem.
Typefout, moet zijn 'betaalt'. En hoe je bepaalt wat voor jou het beste is, dat kun je uitzoeken samen met een verzekeringsadviseur.quote:
ja, echte marktwerking...ik noem een essentquote:Op zondag 10 december 2006 13:35 schreef Isegrim het volgende:
Bij echte marktwerking zouden ze alleen maar lager worden.
Alsof daar sprake is van echte marktwerking... Daar heeft de overheid nog een hele dikke vinger in de pap.quote:Op zondag 10 december 2006 13:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, echte marktwerking...ik noem een essent
mja, nou ja...uit jouw woorden begrjip ik dat je naar het amerikaanse systeem wil. denk niet dat dat veel zaligmakender is dan het systeem waar we hier voor gekozen hebben...maar goed, idealisme is natuurlijk een deugdquote:Op zondag 10 december 2006 13:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Typefout, moet zijn 'betaalt'. En hoe je bepaalt wat voor jou het beste is, dat kun je uitzoeken samen met een verzekeringsadviseur.
oh..het ligt aan de overheidquote:Op zondag 10 december 2006 13:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alsof daar sprake is van echte marktwerking... Daar heeft de overheid nog een hele dikke vinger in de pap.
Ik weet niet of ik naar het Amerikaanse systeem wil, want ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de verplichting tot verzekeren idd helemaal wil afschaffen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:41 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, nou ja...uit jouw woorden begrjip ik dat je naar het amerikaanse systeem wil. denk niet dat dat veel zaligmakender is dan het systeem waar we hier voor gekozen hebben...maar goed, idealisme is natuurlijk een deugd
Op dit moment hoeft de regering niks in te schatten, omdat we nu betalen wat ouderen nu (!) nodig hebben. Hooguit gaan ze potjes reserveren omdat de kosten met de vergrijzing omhoog zullen gaan. Of ze gaan langszaam de HRA afschaffen om geld over te houden wat nu naar banken gaat.quote:Op zondag 10 december 2006 13:33 schreef Isegrim het volgende:
En de regering kan dat wel inschatten? Vertrouw jij de regering meer met jouw geld dan jezelf? Denk je dat de regering zorgvuldiger met jouw geld omgaat dan jijzelf? Ik niet.
Dat vind ik zo mooi aan het huidige systeem. Je betaald de basis of je wilt of niet. Hooguit springt de regering bij als je het niet kunt betalenquote:Op zondag 10 december 2006 13:43 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet niet of ik naar het Amerikaanse systeem wil, want ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de verplichting tot verzekeren idd helemaal wil afschaffen.
Dat lijkt mij dus geen slim plan. Er kan altijd iets gebeuren waardoor je ineens zorg nodig hebt, en dan kun je maar beter verzekerd zijn. Je wilt ongetwijfeld nooit met een ambulance, maar als je geen verzekering hebt afgesloten en onverhoopt toch een keer met een ambulance moet dan zou je willen dat je bij het ziekenhuis om de hoek bent.quote:Op zondag 10 december 2006 13:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is precies wat ik bedoel.
Ja, en daar zie je het al. Dat is een uitermate domme keus geweest van de regering. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te bedenken dat het een stuk handiger is als iedereen premie betaalt voor zijn eigen oude dag, dan heb je namelijk precies genoeg voor iedereen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:45 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Op dit moment hoeft de regering niks in te schatten, omdat we nu betalen wat ouderen nu (!) nodig hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |