abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 december 2006 @ 15:17:34 #1
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_44252554
Jippie, we hebben een woning toegewezen gekregen.
Nu nog beiden wonend in studentenkamers in Vinkhuizen en aan de Hereweg in Groningen en met een trouwerij op komst in maart, werd het toch hoog tijd voor een huis.
Dit is hem dan geworden, aan de Wilgenlaan.

Het is degene op de 2e verdieping.

We zijn afgelopen woensdag wezen kijken en er moet nog een boel gebeuren. Nu hebben we daar op zich ruim de tijd voor. 18 december krijgen we de sleutel. 16 december gaat freecell echter nog even langs om wat dingen te regelen en is van plan dan ook wat foto's te maken van het huidige interieur.
freecell gaat voor 10 januari over, ik volg pas in maart.

Een nieuw topic dus, mijn eerste in K&W
Om hier alle vorderingen van ons te volgen hoe wij hiervan ons 1e droomplekje maken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:22:07 #2
5819 JCdeLeeuwarden
Lost in a forrest
pi_44252712
Ziet er uit... nu nog foto's van de binnenkant...
pi_44252770
Als eerste: een woonkamer van 40 vierkante meter.
Zonder enige vorm van vloerbedekking....
Er moet dus iets op de vloer. Ik dacht zelf aan klik-laminaat, maar dat is waarschijnlijk heel duur?
We hebben even niet zoveel geld met de trouwerij op komst

Verder is de gang ronduit eng Glimmende plastic lambrisering, echt zwaar eng
Komen de 16e foto's van
pi_44252790
Twee balkons
En de achterste is wél groot
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:26:08 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44252848
Ik moet zeggen dat ik de buitenkant oerlelijk vind. Maar dat kan ook aan het sombere weer liggen (het geheel ziet er nogal troosteloos uit). En ik heb het sowieso niet zo op dergelijke gebouwen. Maar ja, als de binnenkant er goed uit ziet, maakt dat ook weinig meer uit. Ik neem aan dat TS niet van plan was hele dagen naar de voorgevel van zijn woning te staren.

Hoe dan ook, jullie vinden het blijkbaar een goede woning, dat is belangrijker. Gefeliciteerd dus.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_44252860
Nou, gefeliciteerd dan maar

Veel plezier met opknappen en inrichten.

Kliklaminaat is er van ¤ 5,00 m2 tot ¤ 100,00 m2, dus keus genoeg
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 december 2006 @ 15:28:14 #7
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_44252905
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de buitenkant oerlelijk vind. Maar dat kan ook aan het sombere weer liggen (het geheel ziet er nogal troosteloos uit). En ik heb het sowieso niet zo op dergelijke gebouwen. Maar ja, als de binnenkant er goed uit ziet, maakt dat ook weinig meer uit. Ik neem aan dat TS niet van plan was hele dagen naar de voorgevel van zijn woning te staren.

Hoe dan ook, jullie vinden het blijkbaar een goede woning, dat is belangrijker. Gefeliciteerd dus.
Nee inderdaad. Het gaat me meer om uitzicht (uitkijkend op een parkje met daarachter een begraafplaats, dus niet eenzelfde huis tegenover) en oppervlakte binnen etc. Nadat het eerste huis wat we aangeboden kregen geen eigen wc en badkamer/douche had zijn we heel erg blij met deze hoor
Daarbij, we zijn een stel arme studenten, het is niet dat we ons een prachthuis kunnen veroorloven.
Dat komt nog wel, later... ooit
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_44252925
heb in mijn kamertje van die hele goedkope kliklaminaat en dat houd zich beter dan het ranzig dure wat op de overloop ligt :p
pi_44253553
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb in mijn kamertje van die hele goedkope kliklaminaat en dat houd zich beter dan het ranzig dure wat op de overloop ligt :p
Ok
Ik ontdek net dat kliklaminaat van 5 euro de vierkante meter nog steeds 200,- is voor de woonkamer
pi_44253594
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Ok
Ik ontdek net dat kliklaminaat van 5 euro de vierkante meter nog steeds 200,- is voor de woonkamer
Das nog altijd minder dan 100 euro per m²
pi_44253603
Ja, wel minder, maar nog niet echt acceptabel
pi_44253656
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:

Hmm, het regende ook behoorlijk toen ik deze foto's maakte. De binnenkant is best leuk en het uitzicht geniaal
pi_44253679
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:46 schreef freecell het volgende:
tegels zijn ook duur
pi_44253964
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

tegels zijn ook duur
Tegels? Als in: plavuizen? Is zo koud aan je voeten...
pi_44253967
quote:

[..]

Ok
Je vergeet de ondervloer die ook nog eens 5-10 euro per m2 kost en de afwerk latjes die zo een 3 euro per 2,4 meter (lengte) kost.

Laminaat is best prijzig.
pi_44254229
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:57 schreef Yay het volgende:

[..]

Je vergeet de ondervloer die ook nog eens 5-10 euro per m2 kost en de afwerk latjes die zo een 3 euro per 2,4 meter (lengte) kost.

Laminaat is best prijzig.
ondervloer lag hier al in van die sponsachtige groene platen
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:07:56 #17
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_44254390
Je zou bij de leenbakker ofzo kunnen kijken voor belachelijk goedkope vloerbedekking. Let wel als je die koopt moet hij naar 2 jaar wel weer vervangen worden.
pi_44254495
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:07 schreef Magneet het volgende:
Je zou bij de leenbakker ofzo kunnen kijken voor belachelijk goedkope vloerbedekking. Let wel als je die koopt moet hij naar 2 jaar wel weer vervangen worden.
als je vloerbedekking doet ( zacht ) dan kan je dr na 2 jaar ook laminaat overheen mikken, vloerbedekking als ondervloer
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:12:29 #19
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_44254556
das ook weer waar ja Je kan ook bv nog op marktplaats kijken ofzo voor goedkoop kliklaminaat
pi_44254621
Waarom gaan verhuizen als je de inrichting niet eens kan betalen?
pi_44254822
Gefeliciteerd Tara en freecell Wat leuk toch! Een eigen plekje, gewoon voor jullie twee

2007 wordt voor jullie een überfantastisch jaar
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:20:56 #22
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_44254846
WTf. daar kwam ik elke dag langs
Mooi, lekker dicht bij paddepoel
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_44254873
Precies, als 200 euro voor een kliklaminaat al teveel is dan bereid je maar voor....klussen is niet goedkoop.
pi_44254916
veel zelf doen wordt dat iig

en niet teveel bezuinigen op dingen krijg je later spijt van
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:23:15 #25
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_44254935
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:21 schreef Erik het volgende:
Precies, als 200 euro voor een kliklaminaat al teveel is dan bereid je maar voor....klussen is niet goedkoop.
Net een nieuwe laminaat vloer voor boven. 482,- exclusief plintjes.
pi_44255078
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:23 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Net een nieuwe laminaat vloer voor boven. 482,- exclusief plintjes.
heb je waarsch ook wel een prachtvloer
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:30:59 #27
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_44255221
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

heb je waarsch ook wel een prachtvloer
Is wel een mooie ja, maar niet de mooiste die er was hoor
Het was maar voor de kamertjes van de kids, die hechten nog geen waarde aan dure spullen, dus duurder wou ik het ook niet maken. Zie het al voor me, loopt ie een keer ergens mee, flikkert het op de grond, gat in de laminaat van 100'en euro's

Dit was een van de goedkoopste, met toch redelijk wat kwaliteit. En redelijk wat vierkante meters...
pi_44256108
quote:

[..]

Ok
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:46 schreef freecell het volgende:
Ik hoop niet dat je dit meent, want als je 200 euro voor 40 M2 al veel vindt...

Kijk vooral eens op de marktplaatsen, speurders, gratisaftehalen.nl etc etc.

Wat moet er allemaal gebeuren aan het huisje, en hebben jullie enige vorm van begroting?
pi_44256174
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:14 schreef tonks het volgende:
Waarom gaan verhuizen als je de inrichting niet eens kan betalen?
De rest kunnen we wel betalen hoor Hebben alleen geen 200 euro voor vloerbedekking. We klussen alles zelf, hebben eigenlijk alle meubels al (zoeken alleen nog een gasstel).

We wonen nu allebei op een studentenkamer en we gaan trouwen in Maart. Reden genoeg om te verhuizen lijkt me zo
pi_44256364
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:54 schreef Marsepein het volgende:

[..]

[..]

Ik hoop niet dat je dit meent, want als je 200 euro voor 40 M2 al veel vindt...

Kijk vooral eens op de marktplaatsen, speurders, gratisaftehalen.nl etc etc.

Wat moet er allemaal gebeuren aan het huisje, en hebben jullie enige vorm van begroting?
Eigenlijk hoeft er verder alleen maar een boel verfwerk afgemaakt te worden.
Saus voor het plafond krijgen we gratis van de woningbouw ( de vorige bewoners waren rokers).
De muren hebben een leuke kleur en laten we waarschijnlijk zo, maar als we het toch niet mooi vinden (het was wat schemerig toen we het bekeken) dan krijgen we daar ook verf voor.
Kozijnen en dergelijke zijn een erg lelijke kleur, die verven we sowieso.

Verder hoeft er eigenlijk niet zoveel te gebeuren. 1 slaapkamer heeft laminaat, wc, keuken, gang en meterkast zijn grote witte plavuizen, net nieuw
De wc en de douche zijn pas opnieuw betegeld en de keuken is ook nog geen jaar oud.

Maar er moet dus wel vloerbedekking in 1 slaapkamer (dat wordt eerst een rommelkamer, dus kan nog wel) en dus een vloer in de kamer en dat is even een puntje.
Het is ook niet zo dat we geen budget hebben
We hebben geld genoeg voor alle schilderbenodigdheden, alabastine en meer van dat soort dingen.
Alleen is 200 euro voor een vloer wel een boel geld als je tegelijk een poging doet om je trouwerij te financieren

Het lukt allemaal wel, maar alle dingen die moeten gebeuren, doen we gewoon zelf. Gelukkig zijn we beiden niet onhandig en hebben we een behoorlijk stapeltje behulpzame vrienden
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 17:10:41 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_44256618
Welkom in Fok V&A !

Ziet er leuk uit; al is de foto wel wat troosteloos (met dank aan het weer van vandaag )
Wat moet er allemaal precies aan gebeuren ? En uit welk bouwjaar stamt de woning ? En is het een huur of koop woning
pi_44256838
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Welkom in Fok V&A !

Ziet er leuk uit; al is de foto wel wat troosteloos (met dank aan het weer van vandaag )
Wat moet er allemaal precies aan gebeuren ? En uit welk bouwjaar stamt de woning ? En is het een huur of koop woning
Wat er aan moet gebeuren (ongeveer) staat in de post boven je (al zullenwe vast nog een hele stapel kleine dingetjes ontdekken als we er eenmaal bezig zijn)
Het is eren jaren 70 huurflat, die er bij zonnig weer van buiten maar ietsje beter uitziet
maar wij zijn er erg blij mee
pi_44257049
He daar fiets ik langs naar college .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44257072
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:26 schreef du_ke het volgende:
He daar fiets ik langs naar college .
Ik ook Daarom ben ik vanmorgen maar even gestopt om foto's te maken
pi_44257146
Opzich wel een prima locatie, je bent zo in het centrum en een groot winkelcentrum vlakbij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44257460
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:30 schreef du_ke het volgende:
Opzich wel een prima locatie, je bent zo in het centrum en een groot winkelcentrum vlakbij.
Juist
En een sprongetje afstand van onze kerk en het noorderstation, 10 min. fietsen tot zernike.
Ik vind het echt een prima plek
pi_44257609
Geen ouders of andere familie die grote geldbedragen cadeau doen bij de trouwerij voor vloerbedekking/bankstel/wasmachine en wat je maar nodig kunt hebben?
Hier ook geen laminaat meer over, afgelopen febr nog wel maar dat is al weg.
Succes!
pi_44257634
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:57 schreef poemojn het volgende:
Geen ouders of andere familie die grote geldbedragen cadeau doen bij de trouwerij voor vloerbedekking/bankstel/wasmachine en wat je maar nodig kunt hebben?
Hier ook geen laminaat meer over, afgelopen febr nog wel maar dat is al weg.
Succes!
Hmmm, mijn ouders geven ons een huwelijksreisje, anders schiet die er wegens geldgebrek bij in, en van zijn ouders krijgen we sowieso al de wasmachine.
bankstel en dergelijke heb ik al
pi_44257648
Budgetoplossing: tapijt/vinyl van Kwantum of Leen Bakker misschien?
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 21:02:55 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_44262106
Jep, puik plekje, al is de andere kant van de wilgenlaan in mijn ogen wat fijner (tussen zonnelaan en de moesstraat) Leuke flatjes !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_44262563
Budget lijktr me inderdaad wat klein wals er nog van alles moet gebeuren
maar ach- als je het bewoonbaar kunt maken dan kan je later nog steeds dingen opknappen
gefeli
pi_44263241
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Welkom in Fok V&A !

Welkom in K&W hoor bedoelt hij
  vrijdag 8 december 2006 @ 21:52:15 #43
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_44263484
Bij de Ikea hebben ze ook goedkoop kliklaminaat (Ik vind de tundra geantiquiseerd of de eiken wel mooi, deze) voor ¤8,94 p/m2. Maar ze hebben er ook nog goedkoper spul, dat is geen kliklaminaat voor ¤3,95.
Voordeel van de 2e verdieping is trouwens dat je de vloer van onderaf niet hoeft te beschermen tegen vocht, maar het is wel aardig voor de onderburen om er iets geluidsdempend onder te leggen.

Ik wil trouwens wel helpen met schilderen
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_44263605
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:52 schreef maok het volgende:
Voordeel van de 2e verdieping is trouwens dat je de vloer van onderaf niet hoeft te beschermen tegen vocht, maar het is wel aardig voor de onderburen om er iets geluidsdempend onder te leggen.
Ik zou er altijd een dampwerende laag onderleggen, al is het maar een stuk plastic.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 december 2006 @ 12:33:49 #45
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_44272913
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:02 schreef Renesite het volgende:
Jep, puik plekje, al is de andere kant van de wilgenlaan in mijn ogen wat fijner (tussen zonnelaan en de moesstraat) Leuke flatjes !
Persoonlijk vind ik deze kant leuker. Ik hou niet zo van Paddepoel
En daarbij, ik kijk liever uit op een, parkje, vijver en begraafplaats dan op het kantoor van UWV
pi_44273095
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:52 schreef maok het volgende:
Bij de Ikea hebben ze ook goedkoop kliklaminaat (Ik vind de tundra geantiquiseerd of de eiken wel mooi, deze) voor ¤8,94 p/m2. Maar ze hebben er ook nog goedkoper spul, dat is geen kliklaminaat voor ¤3,95.

Ik wil trouwens wel helpen met schilderen
Heb de Ikea aanbieding gezien inderdaad, klinkt wel goed
En helpen schilderen mag altijd als je het een beetje kan
Sowieso ben je natuurlijk gewoon altijd welkom
pi_44273127
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:19 schreef Charisma het volgende:
Budget lijktr me inderdaad wat klein wals er nog van alles moet gebeuren
maar ach- als je het bewoonbaar kunt maken dan kan je later nog steeds dingen opknappen
gefeli
Budget voor al die dingetjes hebben we ruim, maar de vloer waren we vergeten
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:30:59 #48
36461 Joppy
geen colaboy
pi_44275255
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:46 schreef freecell het volgende:

[..]

Juist
En een sprongetje afstand van onze kerk en het noorderstation, 10 min. fietsen tot zernike.
Ik vind het echt een prima plek
Daarfiets ik ook altijd (bijna) langs. Prima plek idd. Maar het is eerder 5 min. fietsen naar zernike.
Let the beat control your body!
pi_44485990
Jaaaa! Ik ben er vandaag even weer langsgeweest.
Heb wat foto's gemaakt. Zal ze posten met uitleg eronder.

De kamer van 10 bij vier, gemaakt vanuit de ene helft van de kamer, richting de andere helft. Aangezien het vanmorgen nog donker was toen ik binnenkwam, weet ik nog steeds niet of de muren opnieuw geverft moeten worden.

De keuken! Zoals je ziet, wonen de huidige beweoners er nog een beetje (ik kreeg echt neiging ze eruit te schoppen vandaag ) maar maandag is het huis echt van ons.
Er zit lekker veel kastruimte in, maar er moeten echt andere handgreepjes op de bovenste kastjes

Uitzicht vanuit de voorkamer. Eerst de weg, dan een parkje en dan een begraafplaats. Geniaal uitzicht!

De gang, wordt nog over nagedacht, de lambrisering is echt eng! Nep marmer, maar overduidelijk van plastic De voordeur staat open.
De strijkplank doneren de huidige bewoners aan ons

Balkonnetje achter

En het uitzicht achter, ook best wel leuk!

Maandag eerst de keuken en de badkamer schoonmaken en inpakken.
Behalve de handgrepen hoeft er niets aan deze twee te gebeuren, dus dan heb ik ze het liefst zo snel mogelijk normaal in gebruik.

Ik ga eerst in 1 slaapkamer wonen, dan de rest van het huis opknappen.
Dan verhuizen naar de woonkamer en de andere slaapkamer.
en dan de laatste slaapkamer opknappen
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:47:42 #50
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44488344
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:47 schreef gateway het volgende:
gefeliciteerd met jullie huisje
Dank je
Maandag om half 9 ga ik de sleutels halen
En dan een emmer kopen en bezig
pi_44522644
gefeliciteerd met het huisje en veel succes met jullie trouw volgend jaar!
  maandag 18 december 2006 @ 02:45:47 #53
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44527362
Gefelicteerd hoor En succes
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_44528853
Dank jullie wel
Ik ga zometeen (lees: over een half uurtje) de sleuttel halen, dan TARAraboemdijee uit bed schoppen en dan vandaag nog niet klussen, maar eens rustig kijken en schoonmaken en de boel bij daglicht grondig inspecteren
  maandag 18 december 2006 @ 08:11:02 #55
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44528861
Fotos bij daglicht
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_44529474
zo te zien valt er nog wat te klussen..vind wel dat de vroige bewoners het ook meer netjes moeten verlaten
het uitzicht is schitterend
pi_44529501
Gefeliciteerd hoor!

Leuk!
pi_44529928
quote:
Op maandag 18 december 2006 08:11 schreef Queen_Bee het volgende:
Fotos bij daglicht
Ik heb aan TARA gevraagd of hij het hele proces wil bijhouden met foto's Ik weet nog niet hoe de huidige bewoners het hebben achtergelaten, dat ga ik zometeen bekijken
  maandag 18 december 2006 @ 10:00:18 #59
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_44530211
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:05 schreef freecell het volgende:

[..]

Dank je
Maandag om half 9 ga ik de sleutels halen
En dan een emmer kopen en bezig
Succes!
pi_44530758
quote:
Op maandag 18 december 2006 08:10 schreef freecell het volgende:
Dank jullie wel
Ik ga zometeen (lees: over een half uurtje) de sleuttel halen, dan TARAraboemdijee uit bed schoppen en dan vandaag nog niet klussen, maar eens rustig kijken en schoonmaken en de boel bij daglicht grondig inspecteren
Veel plezier vandaag!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_44565183
Foto's!
Het ziet er leuk uit zo te zien!
pi_44569600
hey das vlakbij de moesstraat toch
Zo niet.. dan toch!
pi_44569658
En nu willen we heel graag een update, liefst met foto's natuurlijk!
***Levi was here***
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 december 2006 @ 22:14:59 #64
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_44583331
Het is inderdaad vlakbij de Moesstraat, om precies te zijn een zijstraat ervan.
We zijn vandaag en gisteren bezig geweest en hebben foto's gemaakt en hebben ook een boel te vertellen, maar we zijn een beetje moe nu, dus dat komt waarschijnlijk morgen.
pi_44583435
Ik heb vandaag gezwaaid naar Tara

Hebben jullie het gezien?
Zolang er was is, is er leven.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 december 2006 @ 23:44:45 #66
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_44586337
Was jij op de fiets met een klein meisje achterop?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 december 2006 @ 12:06:36 #67
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_44594265
Foto's en verhalen

Dag 1, maandag 18 december
freecell heeft de sleutel gehaald en we zijn naar het huis gegaan. We zijn deze dag voornamelijk bezig geweest met schoonmaken (van onder meer de keuken) en een inspectie wat waar moet gebeuren. Verder heb ik het hele huis opgemeten en heb ik foto's lopen maken van het hele huis.
Er is alleen verlichting in gang, keuken en badkamer.

Gang
Vanaf de voordeur heb je de gang met:
links: deur naar toilet, ingang keuken, deur meterkast
voor: deur naar woonkamer
rechts: deur naar 2e kamer, deur gangkast, deur slaapkamer
Aan de gang hoeft weinig te gebeuren. De lambrisering is lelijk, maar zit er goed in. Eruit slopen geeft alleen maar meer werk.

Toilet
Hier moet verlichting in komen, misschien de bovenkant verven.

Keuken
Hoeft eigenlijk niets aan te gebeuren. En is inmiddels zoals je ziet schoongemaakt. Vanuit hier kun je de badkamer en het balkonnetje voor bereiken.

Badkamer:
goed zoals die is

Gangkast:

2e slaapkamer:
Ligt mooi laminaat in, maar behang moet eraf. Woningbouwvereniging gaat er dubbel glas in zetten.

Slaapkamer:
met deur naar het balkon. Ook hier komt dubbel glas in.

Balkon achter:

Woonkamer:
Ooit met aparte achterste kamer, maar nu met boog doorgebroken

Uitzicht voor
Wilgenlaan met parkje en Noorderbegraafplaats:

Uitzicht achter:

Wat we gisteren (dinsdag) allemaal hebben gedaan + mooie duidelijke foto's van mijn moeder, dat post ik op een later moment.

[ Bericht 3% gewijzigd door TARAraboemdijee op 20-12-2006 13:46:48 ]
  woensdag 20 december 2006 @ 12:13:51 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_44594464
Ziet er goed uit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44596263
Zelfs ik loop bij de foto's van de woonkamer steeds te kijken uit welke hoek dát nu weer genomen is

Vanmorgen even langsgefietst en ze zijn vandaag dus de plafonds van de slaapkamer met het balkon en van de woonkamer er uit aan het halen. Daar komen nieuwe plafonds in.
Heel prettig, hoeven we zelf dus niets aan te doen

Gisteren kwam er dus een stucadoor langs om te melden dat er twee plafonds losliggen en dat zij die er opnieuw in gaan zetten. Vandaar.
Als het goed is, zijn de beide plafonds er vanmiddag uit en komen ze er vrijdag weer in
pi_44597419
Ja echt een super huis! Ik mag het er thuis al niet meer over hebben, omdat ik het er te veel over heb
pi_44597441
mooi joh dat de woningbouwvereniging al die klussen aanpakt, scheelt een hoop werk voor jullie, en het is meteen goed, ipv nu aanklooien, en het over 2 jaar overdoen omdat de woningbouw dan alle woningen gaat doen, en je alles weer opnieuw moet aanpakken.

En een leuk huisje zo
pi_44597447
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:56 schreef lucucul het volgende:
Ja echt een super huis! Ik mag het er thuis al niet meer over hebben, omdat ik het er te veel over heb

Het is ook wel heel erg tof inderdaad
pi_44597468
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:57 schreef Gurb het volgende:
mooi joh dat de woningbouwvereniging al die klussen aanpakt, scheelt een hoop werk voor jullie, en het is meteen goed, ipv nu aanklooien, en het over 2 jaar overdoen omdat de woningbouw dan alle woningen gaat doen, en je alles weer opnieuw moet aanpakken.

En een leuk huisje zo
Ja, vonden wij ook geweldig. De kamer is nu nog leeg, dus klus maar lekker aan dat plafond Het is ook wel erg lekker snel
Binnen twee dagen
pi_44598222
Wat een leuk huis is dat!
Veel plezier en geluk saampjes! (oke, en tot die tijd: Freecell, veel plezier in het huis!)
***Levi was here***
  Moderator woensdag 20 december 2006 @ 15:30:07 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_44600046
Prima flatje voor 2 man! Ik ken iemand die er met een gezin van 4 in woont. Die aparte boogkamer kan je prima gebruiken als een eethoek, chillbilliekamer
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 december 2006 @ 16:00:27 #76
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_44600888
Dag 2: dinsdag 19 december
Dinsdag hebben we behang weggehaald uit de 2e slaapkamer. Foto's hiervan heb ik niet op deze plek en komen nog. Verder is de gangkast helemaal schoongemaakt, het toilet en de badkamer. We hebben plakplastic verwijderd van het raam voorin de woonkamer. Ons eerste trouwcadeau kwam ook aan, een wasmachine, gekregen van mijn moeder, deze staat inmiddels op zijn plek.
Verder kwam de stucadoor langs, zoals gezegd, 2 plafonds moeten vervangen worden, wat vandaag gebeurd. Vrijdag moet alles gereed zijn. Verder gaan ze nog bezig met het verfwerk op het balkon, wat er zeer slecht uit ziet.

Foto's van gisteren, gemaakt door mijn moeder:

freecell richt de keuken in

ons huwelijkscadeau in een schone badkamer

schoon toilet

Ik onder de boog

Ik en freecell knuffel onder de boog

Keuken

[ Bericht 5% gewijzigd door TARAraboemdijee op 20-12-2006 21:47:21 ]
pi_44603187
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Was jij op de fiets met een klein meisje achterop?

Zo grappig, ik ken dat hoofd van jou al zo'n jaar of 7 en je kent mij niet
  woensdag 20 december 2006 @ 20:33:50 #78
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_44608200
Hoe is de kleur op de muur in de woonkamer nou bij daglicht?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 december 2006 @ 21:55:00 #79
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_44611068
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:16 schreef Dinus het volgende:

[..]

Zo grappig, ik ken dat hoofd van jou al zo'n jaar of 7 en je kent mij niet
Maar nu ken ik jouw hoofd wel
En die van dat meisje, je dochter? Ze zwaaide ook

De beloofde foto's van gisteren, van freecell aan het behang roppen:

Kelder
Die hadden we dinsdag even omgebouwd. Kast verplaatst en alles netjes neergezet. Vanavond had ik daar even een paar foto's van gemaakt:

Trappenhuis:
Niet echt duidelijke foto's, maar toch even voor het idee
pi_44611256
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:33 schreef maok het volgende:
Hoe is de kleur op de muur in de woonkamer nou bij daglicht?
Hmmm, redelijk bagger, moet in ieder geval wel overgeverfd.

Toen ik vanmiddag tegen kwart voor drie het huis binnenkwam, zag het er ongeveer zo uit:

Alles in plastic gewikkeld De stucadoors zijn begonnen met het uithalen van de plafonds. Daar gaan ze morgen mee verder en als het goed is, zetten ze vrijdag de nieuwe plafonds er in.
En dan is het al heel ver klaar
pi_44612389
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Maar nu ken ik jouw hoofd wel
En die van dat meisje, je dochter? Ze zwaaide ook
Ja, dat is de jongste, Jennifer.

Wordt allemaal hartstikke leuk in dat huis van jullie, en is een leuke plek om te wonen! Ik heb er vlakbij gewoond, jaren geleden. Je zit zo in het centrum en lekker dicht bij het noorderplantsoen. Dat is zeker leuk als er een festival is!
  donderdag 21 december 2006 @ 00:01:34 #82
72820 3st
immer besser
pi_44615387
ff offtopic! is freecell nu dezelfde persoon als marchien of?? verder leuk stekkie leuk om te zien dat het ook lowbudget kan
A dirty mind is a joy forever
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 december 2006 @ 07:15:05 #83
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_44619002
quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:01 schreef 3st het volgende:
ff offtopic! is freecell nu dezelfde persoon als marchien of?? verder leuk stekkie leuk om te zien dat het ook lowbudget kan
Ja, dat klopt. Maar haar echte naam wordt in dit topic niet echt gebruikt
pi_44619057
quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:01 schreef 3st het volgende:
Hey! Sssssst
pi_44624835
Veel klusplezier toegewenst; je eerste huis is altijd leuk natuurlijk.
pi_44636008
En ik ben weer thuis
Vandaag hebben ze de plafonds er uit gehaald (overal in huis ligt een laagje wit stof) morgen komen de plafonds er weer in en daarna is het huis echt van TARA en mij alleen

Ik heb vandaag intussen al het behang uit de achterste slaapkamer gepeuterd. Eerst de rest van de bovenlaag eraf gescheurd (eerste gedeelte had ik al gedaan, zie foto's ) en toen de onderlaag er met warm water en een spons afgehaald.
Ging best wel goed en nu is het klaar!
Wel vermoeiend om lang boven je hoofd te werken. Het hele huis is 2.60 hoog, dus ik moet steeds op trapjes staan, zelfs om bij het keukenkastje te kunnen
pi_44636662
Wat een leuk huisje
pi_44637121
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:43 schreef pluisje het volgende:
Wat een leuk huisje
Jaaaaaa
pi_44643407
Nog even de pics van de dag. (worden jullie er al moe van? )

De gang is met karton goed beschermd tegen beschadigen

Het plafond van de slaapkamer begint al te verdwijnen

En dit ligt er dan op de vloer

Het plafond van de woonkamer is er al uit (dat van de slaapkamer trouwens inmiddels ook al )

En dan ziet de vloer van de woonkamer er dus zo uit
Ook zie je op deze foto de stucadoor, die mocht ik alleen online zetten als ik de volgende link vermeldde:
www.elting.nl
dus bij deze
  Moderator donderdag 21 december 2006 @ 23:40:06 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_44644887
Elting ken ik!

Werkte me buurman geloof ik.
pi_44645334
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:40 schreef Renesite het volgende:
Elting ken ik!

Werkte me buurman geloof ik.
Staat hij op de foto?
  Moderator vrijdag 22 december 2006 @ 00:07:31 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_44645727
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:54 schreef freecell het volgende:

[..]

Staat hij op de foto?
Nope
pi_44710328
Begint er goed uit te zien zo!!

Ennuh, top van de woningbouw, heb toch soms wel spijt dat wij niet meer via hun huren, de service was altijd perfect...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 24 december 2006 @ 16:01:10 #94
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44710389
quote:

[..]

Ok
Sorry, maar wat verwacht je dan? Minder is niet realistisch hoor

Wel gefeliciteerd met jullie nieuwe casa
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44710605
Ik zie nu je sig Freecell, is het niet handiger om al het geld wat je kwijt bent aan jullie trouwen, in jullie (leuke ) huisje te stoppen?
Of zeg ik nu heel geks.
  maandag 25 december 2006 @ 00:50:55 #96
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44723469
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:09 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie nu je sig Freecell, is het niet handiger om al het geld wat je kwijt bent aan jullie trouwen, in jullie (leuke ) huisje te stoppen?
Of zeg ik nu heel geks.
Of is het niet handiger te trouwen als je daar het geld voor hebt?

Leuk huisje trouwens, veel succes
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 25 december 2006 @ 15:11:34 #97
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44732976
Ik zou het idd een beetje genant vinden om op een forum te moeten schooien om mijn huwelijk te bekostigen...Nofi.
pi_44733057
ik ging er maar steeds vanuit dat het een "grapje" was
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 25 december 2006 @ 15:15:46 #99
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44733090
quote:
Op maandag 25 december 2006 15:14 schreef DarkElf het volgende:
ik ging er maar steeds vanuit dat het een "grapje" was
Fijne Kerst Elfje
pi_44733116
quote:
Op maandag 25 december 2006 15:15 schreef Vivi het volgende:

[..]

Fijne Kerst Elfje
ook voor jou Vievje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')