Erm, wat is het nou?quote:Op donderdag 7 december 2006 21:00 schreef Scoutmaster het volgende:
Ik laad mijn Ipod op via firewire(usb).
nou gewoon een standaard iPod Dock Connector met USB 2.0 kabel.quote:
Jankbalquote:Op donderdag 7 december 2006 21:33 schreef Scoutmaster het volgende:
laat maar niemand helpt me maar ik heb et zelf al opgelost moest hard reset doen
1. Een liedje starten, dan via 'menu' knop helemala terug ana rhet begin end an staat ergens onderaan shuffle nummerquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:39 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb onlangs een manier gevonden om mijn iPod in de auto te gebruiken, en nu gebruik ik hem een stuk meer. En dus komen de vragen
1. Hoe kan ik een speellijst 'geshuffled' afspelen? Hij staat nu op volgorde van artiest en dat is niet zo handig. Of moet ik dat perse in iTunes doen?
2. Kan ik iTunes zo instellen dat ik liedjes op m'n iPod houd die ik op m'n laptop al weggehaald heb? heb maar een 60 GB harde schijf in mijn laptop en een 30 GB iPod, dus dat kan niet lang goed gaan
Bedankt! Wat 1 betreft: onthoud ie die instelling ook? En shuffled hij dan de playlist, of alle nummers die er op staan?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:48 schreef Uncle het volgende:
[..]
1. Een liedje starten, dan via 'menu' knop helemala terug ana rhet begin end an staat ergens onderaan shuffle nummer
2. Dan moet je niet automatisch syncen maar handmatig nummers van en naar je ipod slepen, dan kan dat wel.
Zonder weg te geven waar het filmpje over gaat: ik gok dat een Zen in eenzelfde rol hetzelfde resultaat zal geven.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:43 schreef Verbal het volgende:
Sorry, maar als kersverse Zen-eigenaar wil ik jullie het volgende filmpje niet onthouden
http://www.youtube.com/watch?v=B8H29jU8Wrs
V.
Volgende week is MacWorld 2007. Ik zou zeker nog even een weekje w88. Er komen een aantal nieuwe producten; mogelijk ook nieuwe iPods.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:30 schreef JeroenV het volgende:
Mijn iPod begint nu langszamerhand echt af te takelen. Batterij snel leeg en ik kom ruimte tekort. Zit dus stiekem te kijken naar een nieuwe. Maar ziet het er uit dat er in een half jaar ofzo nog nieuwe dingen komen? Wil niet dat ik binnenkort iets koop en dan een maand later er nieuwe versies liggen
Hmm, ik zie dat de 8 GB 250 euro kost. Is nog veel geld, maar had duurder verwacht. Maar die is er alleen in het zwart? Is de zwarte kleur nog steeds zo snel vol krassen ed als de eerste Nano's?
Wow serieus? Ik was ook van plan volgende week mijn eerste iPod te kopen (zwarte iPod video, 30 gig)..maar als er een nieuwe generatie komt, wil ik evt ook nog wel ff wachten!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Volgende week is MacWorld 2007. Ik zou zeker nog even een weekje w88. Er komen een aantal nieuwe producten; mogelijk ook nieuwe iPods.
Er zijn aardig wat Apple liefhebbers op DIGquote:Op woensdag 3 januari 2007 18:01 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Wow serieus? Ik was ook van plan volgende week mijn eerste iPod te kopen (zwarte iPod video, 30 gig)..maar als er een nieuwe generatie komt, wil ik evt ook nog wel ff wachten!
Mits die nieuwe generatie dan ook snel in Nederland verkrijgbaar is natuurlijk...(ik hunker naar een iPod, na mijn oude vervloekte Archos die 5 keer vastloopt in 2 uur als de batterij een beetje leeg is)
Waar heb je dat nieuws vandaan eigenlijk?
Mijn respect heb je. Met cd's kopen, steun je de artiest. Dat zou ik ook wel willen, maar mijn budget laat dat niet echt toe (andersgezegd, ik heb andere prioriteiten).quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:28 schreef -td6d- het volgende:
(ja ik ben zon sucker die alle cds nog koopt dus gaat niet ff in 1 avondje)
Ik zou er inderdaad goed over nadenken, want een vriend van me heeft ook een iPod video 30GB en die heb ik een keer als experiment in mijn broekzak gehad (elke keer als ik bij die vriend ben, moet ik er ff aan zittenquote:Op maandag 8 januari 2007 12:26 schreef JeroenV het volgende:
Dan zou ik dus voor een grotere iPod moeten gaan, maar 30 GB is gelijk weer zoveel en volgens mij is die ook echt veeel groter en zit dat niet zo lekker in mijn zak enzo...
Ik moet dus echt nog eens goed nadenken wat ik ga doen..
Als ik een nieuwe neem is het sowieso een nieuwe generatie. Dat geld maakt me dan minder uit. Ik moet inderdaad kijken of het nog lekker zit in mijn broeken enzo, heb ook vaak redelijk strakke broeken. Maar om geld uit te geven en na een paar maanden hem alweer vol te hebben is ook niksquote:Op maandag 8 januari 2007 15:26 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ik zou er inderdaad goed over nadenken, want een vriend van me heeft ook een iPod video 30GB en die heb ik een keer als experiment in mijn broekzak gehad (elke keer als ik bij die vriend ben, moet ik er ff aan zitten), om te kijken hoe dat paste. Dat viel bij mij flink mee en ik had een strakke broek aan. Dus ik denk dat je het daarom niet hoeft te laten.
Daarbij, is ruimte over op je iPod toch beter dan geheugen tekort?
Trouwens, ik zou echt even wachten met de aanschaf, wie weet komt er wèl een nieuwe generatie iPod die je ook heel mooi blijkt te vinden en dan ben je zuur als je net een nieuwe iPod hebt gehaald. Als je nog even wacht, heb je in ieder geval de mogelijkheid tot vergelijken.
Bovendien kan de oude generatie wel goedkoper worden als de nieuwe er is, dat zit er volgens mij wel dik in.
Dat was het, op mijn iPod, in ieder geval niet. Als ik daar Shuffle Songs aan zet, stopt hij met afspelen van de playlist en gaat hij alle nummers shuffelen. Echter, in het menu onder settings staat een optie Shuffle (Off - Song - Album) en als ik die op Song zet werkt het. Maar toch bedankt voor het antwoordquote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:48 schreef Uncle het volgende:
[..]
1. Een liedje starten, dan via 'menu' knop helemala terug ana rhet begin end an staat ergens onderaan shuffle nummer
Tsja, formaat daargelaten, voor die 30-40 euro meer heb je wel een apparaat waar je in ieder geval een tijd mee vooruit kan....quote:Op maandag 8 januari 2007 12:26 schreef JeroenV het volgende:
Er van uit gaande dat er geen spannende nieuwe dingen bij Macworld bekend gemaakt worden zit ik echt in dubio. Want ik heb nu ongeveer 8 GB aan muziek die ik op mijn iPod zou willen zetten. Maar hier kan echt bijna niks vanaf, dus als ik nieuwe albums krijg (wat vaak gebeurd) zit ik al over de limiet van de Nano heen.
Dan zou ik dus voor een grotere iPod moeten gaan, maar 30 GB is gelijk weer zoveel en volgens mij is die ook echt veeel groter en zit dat niet zo lekker in mijn zak enzo...
Ik moet dus echt nog eens goed nadenken wat ik ga doen..
Spuit 11quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:56 schreef vdvorst het volgende:
iphone is gepresenteerd! (officieel, geen fake dus)
hier is ie dan:
[afbeelding]
Wat is dat en hoe duur is het?quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:02 schreef oor het volgende:
Ik heb hier de radioremote, werkt prima. alleen gebruik ik hem niet meer. maar ik ben toch op zoek naar een losse mini radiootje. vind ik persoonlijk veel handiger.
Is ook veel geld, vond ik ook, maar wonder boven wonder had ik nog een lekkere zak geld over van de zomervakantie en moest ik nog een kleine honderd euro bij elkaar sparen, wat nogal lang duurt (half jaarquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:14 schreef JeroenV het volgende:
Ik zit nog een beetje in dubio of ik een nieuwe zal kopen. Opzich is het gezien mijn overvolle Nano wel nodig en ik moet hem elke dag opladen. Maar aan de andere kant is het ook wel erg veel geld en dat kan ik weer goed gebruiken voor vakantie... Jammer, maar nog even goed nadenken.
Dan geeft die oranje lampje weer.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:39 schreef oor het volgende:
hoe zie je dat je shuffle aan het opladen is?
Zijn er wel maar de meeste komen heel dicht bij de prijs van de echte radio remote. en de echte is een stuk mooier, en met een handige 'afstand bediening'.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:22 schreef Aventura het volgende:
Weet iemand of er een alternatief is voor de Apple Radio Remote?
Ziet er wel leuk uit. Beetje duurquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:59 schreef Consumptiebon het volgende:
Een ding waarmee je radio kan luisteren op je iPod.
[afbeelding]
kost ¤55
Ook mijn vraag ivm. eventuele aanschaf iPod video.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:42 schreef men_in_red het volgende:
Wanneer kunnen er weer nieuwe ipods komen? De komende twee maanden toch niet lijkt me?
Bij Apple weet je het nooit. Er kan de komende maanden best een nieuwe iPod komen om mensen over te halen niet te wachten op de iPhone, zodat Apple ook in de tussentijd inkomsten heeft. Aan de andere kant zou het kunnen dat ze tot juni niets nieuws introduceren om meer mensen aan de iPhone te laten gaan, en het verlies voor lief nemen. Op MacWorld werd gezegd dat er de eerste helft van het jaar veel nieuws zou komen. Aan de andere kant krijg het Apple het vast ook druk met het uitbrengen van de nieuwste versie van OS X.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:25 schreef Goldboy het volgende:
[..]
Ook mijn vraag ivm. eventuele aanschaf iPod video.
En los daarvan: als de iPod Video nu is wat je wilt, en je vind het het geld waard, dan kun je hem nu kopen. Zo niet, dan kun je beter nu alternatief zoeken, andere merken bieden genoeg mp3-spelers aan tenslotte. Het enige wat er gebeurd als er een nieuwe iPod komt is dat je baalt dat je voor hetzelfde geld een maand later meer functies kon krijgen, maar jouw iPod zal blijven doen wat het nu doet, niet minder en zeer waarschijnlijk niet meer.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kort gezegd: er is geen zinnig woord over te zeggen.
Bedankt, duidelijk.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En los daarvan: als de iPod Video nu is wat je wilt, en je vind het het geld waard, dan kun je hem nu kopen. Zo niet, dan kun je beter nu alternatief zoeken, andere merken bieden genoeg mp3-spelers aan tenslotte. Het enige wat er gebeurd als er een nieuwe iPod komt is dat je baalt dat je voor hetzelfde geld een maand later meer functies kon krijgen, maar jouw iPod zal blijven doen wat het nu doet, niet minder en zeer waarschijnlijk niet meer..
ik heb 4 ipods op 1 computer, gewoon playlisten aanmaken per ipodquote:Op maandag 15 januari 2007 22:00 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik wil de iPod van een vriend van me die nu in het ziekenhuis ligt vullen met leuke muziek en audiobooks. Sommige dingen die hij leuk vindt heb ik niet, maar wil ik als kadootje voor hem kopen bij de iTunes music store. Kan ik die zonder problemen via mijn iTunes op zijn iPod zetten?
Natuurlijk zal hij het weer kwijt zijn als hij het met zijn eigen pc synct, maar daar zal het het komende half jaar niet van komen...
Gek, ik kan niks naar zijn ipod slepen. Met de nano van een andere vriend kan dat wel. Bij de sync-vraag heb ik op annuleren gedrukt, wil natuurlijk niet alles van zijn ipod gooien.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:04 schreef oor het volgende:
[..]
ik heb 4 ipods op 1 computer, gewoon playlisten aanmaken per ipod
is de kwaliteit van de radio een beetje ok?quote:Op maandag 15 januari 2007 15:55 schreef Remzz het volgende:
Vandaag de radio remote gekocht, ziet er echt strak uit, en werkt ook perfect alleen voor de afstandbediening zou je hem al kunnen kopen(ja oke dan is ie wel heeel duur) erg handig
Nietz?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:13 schreef nietzman het volgende:
Ja, moet je wel een creditcard voor hebben.
Jammer. Ik was vandaag bij de shop in Leeuwarden en die kerel zei dat Apple mijn probleem met die oordoppen zag als 'user abuse'.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:19 schreef nietzman het volgende:
Heeft geen creditcard. En m'n pa heeft de zijne niet geactiveerd, ik wou een paar weken terug ook een nieuw setje aanvragen..
Okee dan. Hou me op de hoogte.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:27 schreef nietzman het volgende:
Ze sturen je een nieuw setje dopjes, en daarna moet je de oude terugsturen. Als je dat niet doet krijg je een 'boete' van negen dollar ofzo. (Daar hebben ze dus ook je creditcard voor nodig.) Dus ook al stuur je ze niet terug ben je nog stukken goedkoper uit dan in de winkel..
Maar ik ga d'r nog wel even achteraan. Ben van plan binnenkort een nieuwe iMac te bestellen dus die creditcard zal toch in werking gebracht moeten worden..
Vind ik wel al vind hij iets minder radio stations dan mijn telefoon(538 vind hij thuis niet). Maar ik ga hem zometeen meenemen in de trein, dan zullen we echt zien wat ie doenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:03 schreef kepler het volgende:
[..]
is de kwaliteit van de radio een beetje ok?
ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 16 januari 2007 05:52 schreef Remzz het volgende:
[..]
Vind ik wel al vind hij iets minder radio stations dan mijn telefoon(538 vind hij thuis niet). Maar ik ga hem zometeen meenemen in de trein, dan zullen we echt zien wat ie doen
Klopt dus, deze heeft ronde hoeken.quote:
als hij zilver is dan 2g, zwart of wit -> 1gquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:19 schreef RayMania het volgende:
Hoe kun je zien welke generatie je Ipod Nano is?
Ik heb een Ipod Nano 2GB, en wil dus een beschermhoesje kopen, maar nergens op m'n Ipod of op de verpakking staat dit aangegeven. Het is een Ipod met rechte hoeken, dus ik denk zelf tweede generatie (ronde hoeken is eerste?)
Zilver, beetje dof, rechte hoeken. Moet wel tweede generatie zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:23 schreef men_in_red het volgende:
[..]
als hij zilver is dan 2g, zwart of wit -> 1g
Iedereen weet het verschil, behalve jij.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:25 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zilver, beetje dof, rechte hoeken. Moet wel tweede generatie zijn.
Wel belachelijk dat het niet op de verpakking staat.
Ja is okeequote:
mooi, dan weet ik een leuk kado voor mn verjaardagquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:10 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja is okee
Had normaal mijn telefoon voor radio(SE W800) en de iPod heeft hetzelfde bereik zegmaar. Hij werkt perfect
Ik weet ook het verschil, ik vroeg het alleen bevestigendquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:40 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Iedereen weet het verschil, behalve jij.
even resetten, middenknop en menuknop paar seconden blijven indrukken tot je iPod opnieuw opstartquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:34 schreef Martijn_16 het volgende:
Hallo,
Ik heb al een paar maanden een iPod video 30GB en heb er nog nooit problemen mee gehad, alleen vandaag zette ik mn iPod aan en toen stonden alle nummers en video's door elkaar. De film map was leeg en in de muziek map zaten al mn films maar ik kon ze niet afspelen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Dit had ik ook al geprobeerd, maar het werkt helaas nietquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:40 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
even resetten, middenknop en menuknop paar seconden blijven indrukken tot je iPod opnieuw opstart
Oh, handigquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:34 schreef Remzz het volgende:
Ja Brasso en een brilpoetsdoekje, heel lang heel voorzichtig poesten. Bijna geen druk op het doekje maar wel minimaal 20 minuten volhouden.
Dank je welquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:06 schreef nietzman het volgende:
Als de HD stuk is heeft het weinig nut, die dingen zijn bijna net zo duur als een nieuwe iPod.
Daar lijkt het wel op ja. Tot je links onder de album art in CAAAAAAPS ACDA ziet staan. Heel vervelend, ik wil mijn library perfect hebbenquote:Op maandag 5 februari 2007 22:26 schreef nietzman het volgende:
Hoezo verneukt iTunes dat? De tags staan toch gewoon niet goed?
Snap ik alsnog niet waarom hij ze wel samen grouped in de browser.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:58 schreef oor het volgende:
je kan toch de tags kopieren van de Acda en de munninck die er onder staat? van het album de voorraad live ofzo. want bij beide staat niet hetzelfde
Als je je iPod alleen wilt gebruiken als opslag medium dan heb je geen iTunes nodig, maar als je bijvoorbeeld een film op je iPod wilt zetten die je ook wilt bekijken op je iPod, dan heb je wel iTunes nodig.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:55 schreef buachaille het volgende:
Vraag, kun je ook ipod 30 gb games downloaden of in de winkel kopen of moet dat altijd via itunes aangeschaft worden?
je moet dan als je bezig was met muziek luisteren teruggaan naar overzicht (dus 2x op menu drukken en dan op play drukken) dan gaat ie wel uitquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:44 schreef kepler het volgende:
bij mij gaat de ipod soms niet meer uit, en als ik lang op play druk dan druk ik juist op de knop in het midden... Het probleem is dat het niet regelmatig voorkomt bij mij.
Is dit een bekend probleem?
ja dat werkt ook niet altijd volgens mijquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:46 schreef Scoutmaster het volgende:
[..]
je moet dan als je bezig was met muziek luisteren teruggaan naar overzicht (dus 2x op menu drukken en dan op play drukken) dan gaat ie wel uit
Heb dezelfde ipod, ook 20gig Photo, ken heb probleem helaas maar al te goed...quote:Op maandag 8 januari 2007 23:20 schreef hippo-clippo het volgende:
Ik heb een probleempje met mijn ipod photo 20 gb. Heb hem november 2005 gekocht en hij is een paar keer ter reparatie naar apple gegaan. Maar nu de 1-jaargarantie voorbij is, heb ik een groot probleem.
Het is als volgt; opeens viel mijn ipod uit, en toen ging zichzelf resetten (zwart scherm met het witte apple teken). Daarna waren al mijn nummers dus weg, dus toen heb ik hem aangesloten op mijn pc om alle nummers weer over te zetten.
Hij werd dus niet meer herkend door Itunes, maar wel als externe schijf.
Ontkoppeld en toen keek ik een uur later naar mijn ipod en toen was hij zichzelf weer aan het resetten. Heb hem een paar keer aan de oplader gezet maar toen begon de ipod zich ook weer te resetten.
Iemand die dit probleem herkent? Vind het dus extra kut, omdat de garantie net is vervallen![]()
Komt op de iPhonequote:Op woensdag 7 februari 2007 16:42 schreef seekfaM het volgende:
Weetje wat is wel stom vind, is dat je niet zo die albums arts slideshow dingus ook op je ipod kan doen
Stomme Apple
Mijn PC kan niet eens de album browser vloeiend weergeven, hoe moet die iPhone het dan wel kunnen?quote:
Mwah, ik betwijfel sterk dat een iPhone meer kracht heeft dan een 2800+, 9800Pro met 1GB dual-chan geheugen. Het zal efficienter gecode zijn dan op een Windows bak, maar hell, no way dat het uiteindelijk beter isquote:
quote:
Ik heb het niet zo op die dingetjes die er tussen zitten. Ik had zo'n remote bij m'n oude iPod 3G maar dan zat je ook meteen met 6 meter kabel in je jaszak. Jammer dat ze het niet onboard geplaatst hebben want op zich lijkt zo'n FM tuner me wel wat maar op zo'n manier is een losse radiospeler ook wel een optie.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:59 schreef Consumptiebon het volgende:
Een ding waarmee je radio kan luisteren op je iPod.
[afbeelding]
kost ¤55
Ik was laatst op de zwarte markt in beverwijk en daar waren chinezen die die dingen te koop aanboden. Zag er wel gelikt uit en de price was right. Schermpje iets minder in kwaliteit. Gewoon kopen zo'n ding, hoef je tenminste niet alles via dat stink itunes te regelen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:47 schreef Aventura het volgende:
Je hebt van die 'mp4'- spelers he (check Marktplaats e.d.), die precies lijken op Nano's. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee?
OH NOEZZZ, IK WORD GEFORCEERD OM OP EEN LOGISCHE MANIER MIJN MUZIEK TE ORDENEN, LOLOLOLZZZZshift!2!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:04 schreef buachaille het volgende:
stink itunes
Ah das wel jammer dan, aangezien ik zaterdag naar Oostenrijk ga.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:10 schreef tonks het volgende:
Ik denk dat je de iPod volgende week al mag ontvangen. Ligt ook een beetje aan jouw bank en dat soort dingen. Opladen duurt ongeveer 2 uur denk ik en je kan hem met de dingen die er standaard bijzitten alleen aan de computer opladen.
Kun je bij de Dixons dan ook gratis 2 regels achterop laten graveren?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:15 schreef tonks het volgende:
Dan ga je toch ff langs de winkel? iPod prijzen online verschillen niet met bijvoorbeeld de dixons
Ik. Heb een license voor de universal versie en ben er echt super tevreden over. Door dit programmaatje heb je gewoon alle vrijheid over hoe je je muziek beheertquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:39 schreef Rekkie het volgende:
Wie gebruikt er Anapod?
Geniet dit de voorkeur voor het wazige iTunes?
Als ik die beslissing voor je maak, beslis jij dan voor mij wat ik ga eten vanavond?quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:35 schreef Nielz. het volgende:
Iphone, kopen of toch maarr voor een goedkopere variant gaan?
Iphone komt pas ergens rond juli in Amerika op de markt, ga er maar vanuit dat het een half jaar later in nederland het geval is, voor de rest is het nog afvragen of er Apple contracten met telefoon maatschappijen rond krijgt, want zonder een telefoon maatschappij geen telefoon, ook zijn er nog wat problemen met de hele mooie internet verbindening die ze in Amerika lieten zien.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:35 schreef Nielz. het volgende:
Iphone, kopen of toch maarr voor een goedkopere variant gaan?
quote:Op zondag 18 maart 2007 18:48 schreef CherryLips het volgende:
M'n garantie is afgelopen week verlopen en m'n iPod doet het nog steeds.
Even afkloppen.
Laat 's een foto zien?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:58 schreef kokos het volgende:
Ik heb een ipod nano 1g, hij is kapot. Er zit een knik in, hij zat namelijk in mijn achterzak toen ik op mijn fiets sprong. Weet iemand of het nog te repareren is? Ik denk dat alleen het beeldscherm kapot is, de knik is volgens mij niet zo danig dat de printplaat is gebroken.
Het valt niet binnen de garantie, maar weet iemand een ipod repareer service?
Welke reparatie? Dat wordt gewoon een nieuwe.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:21 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat er wel een aardig prijskaartje aan de reparatie gaat hangen.
quote:Op maandag 26 maart 2007 04:07 schreef tim2308 het volgende:Volgens een collega neemt ie veel ruimte in beslag op de harddisk
Idd, dit gaan ze never nooit niet repareren.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:29 schreef H-blast het volgende:
[..]
Welke reparatie? Dat wordt gewoon een nieuwe.
Ja, wel 36MB. Zes-en-dertig! Stel je voor wat dat met je harddiskruimte doet als je 40.000 MB hebt!quote:Op maandag 26 maart 2007 04:07 schreef tim2308 het volgende:
Volgens een collega neemt ie veel ruimte in beslag op de harddisk
Ja maar het probleem is dat ik niet weet of de binnenkant nog in orde is. Hoe kan ik mijn ipod openmaken? Als dat het enige is dan bestel ik daar wel een nieuwe behuizing en displayquote:Op maandag 26 maart 2007 12:56 schreef kenny89 het volgende:
kokos, als het alleen het beeldscherm is dan ben je voor minder dan 30 euro klaar. Op cnn.cn staan replacementparts voor je iPod nano waaronder behuizingen en schermen. Dan is het een kwestie van losmaken en inbouwen.
quote:Op maandag 26 maart 2007 13:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, wel 36MB. Zes-en-dertig! Stel je voor wat dat met je harddiskruimte doet als je 40.000 MB hebt!
Iemand?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:56 schreef Turquoise het volgende:
Ik heb een iPod Video van 80 GB. Het probleem is dat mijn pc niet zoveel capaciteit heeft.
Nu heb ik tv-programma's in iTunes staan, onder 'Tv-programma's'. Ik weet ondertussen al dat het menu 'Tv-programma's' op iPod niet zichtbaar is.
Nu heb ik deze programma's in afspeellijsten gezet. En ik zou graag de bestanden van mijn pc gooien. Maar als ik het automatisch synchroniseren van 'Tv-programma's' uitzet, verwijdert iTunes ze van mijn iPod. En afspeellijsten naar iPod slepen lukt niet.
Kan iemand me helpen?
De dock voor de nano kost 30 pleuro, dat had ik wel betaald voor mijn (ex)vriendin. (BALENquote:Op zaterdag 31 maart 2007 03:39 schreef kokos het volgende:
Oke, nu het volgende. Weet iemand of er een dock is voor de nano en wat dat kost?
Wie heeft er een goede oplossing voor autoradio in combinatie met ipod?
Hij doet het inmiddels weer na opladen. Thanks anywayquote:Op woensdag 28 maart 2007 21:48 schreef oor het volgende:
de middelste knop en de bovenste knop ingedrukt houden
proberen te ressetten?
Weet niemandquote:Op maandag 2 april 2007 00:58 schreef Afunados het volgende:
Ik ga mijn inmiddels meer dan twee jaar oude Ipod Mini (met een batterij van een uur of drie) deze week vervangen door een Ipod Video 30 GB. Wilde hier alleen even checken of er binnenkort niet een nieuw model uitkomt, gaat de laatste tijd met zo'n enorm tempo. Iemand?
www.ipodrepair.nlquote:Op maandag 2 april 2007 14:40 schreef DutchErrorist het volgende:
Even een vraagje of meerdere dan
Ik heb het schermpje op mijn ipod nano gebroken. Valt dit binnen garantie?
Waar kan ik een nieuw schermpje kopen?
Ja, mijn liep laatst steeds vast als ik hem aansloot op de computerquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:29 schreef skiczukie het volgende:
Doet jullie iPod ook raar na de laatste update? Mijn mp3's haperen telkens.
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 03:39 schreef kokos het volgende:
Wie heeft er een goede oplossing voor autoradio in combinatie met ipod?
Ja, je moet hem niet synchen. Windows ziet'm dan wel als externe hd. Als je dan in verkenner aanvinkt dat je alle mappen wil zien (ook verborgen), dan zie je als het goed is in je ipod een mapje 'recordings' of zoiets. Van daaruit kun je de opnames even ergens op je hd zetten. Dan is het daarna wel slim om je ipod even te formatteren etc. Je kunt daarna die opnames wel weer terug in het mapje zetten. iTunes ziet ze dan automatisch en zet ze ook automatisch in de bibliotheek. Ze staan dan ook niet meer op de iPod, maar dat is een optie die je wel kan veranderen, geloof ik.quote:Op woensdag 4 april 2007 01:20 schreef Bora-Bora het volgende:
Okee, even een hoogstwaarschijnlijk erg domme vraag.![]()
Ik heb een noodkreet van mijn ouders gekregen over hun iPod:
ze zijn hem gewoon gaan gebruiken als opname-apparaat, zonder hem eerst met de computer (PC) te "syncen".
Met als gevolg dat dat ding onderhand hartstikke vol begint te raken, en ze er nu pas achter zijn gekomen dat hij bij aansluiten op de PC nog niet herkend wordt, omdat 'ie eerst geregistreerd/geformatteerd moet worden....(met serienummer enzo)
Is het mogelijk om de huidige inhoud van de iPod te behouden, en hem toch met hun computer te synchroniseren? Of eventueel mbv een MacIntosh, of maakt dat niets uit? (ik kan evt de mijne meenemen).
Dat is goed nieuws!! En op die manier is het zeker dat je de informatie die op de iPod staat, niet aantast verder?!quote:Op woensdag 4 april 2007 07:48 schreef Svyatagor het volgende:
Ja, je moet hem niet synchen. Windows ziet'm dan wel als externe hd. Als je dan in verkenner aanvinkt dat je alle mappen wil zien (ook verborgen), dan zie je als het goed is in je ipod een mapje 'recordings' of zoiets. Van daaruit kun je de opnames even ergens op je hd zetten. Dan is het daarna wel slim om je ipod even te formatteren etc. Je kunt daarna die opnames wel weer terug in het mapje zetten. iTunes ziet ze dan automatisch en zet ze ook automatisch in de bibliotheek. Ze staan dan ook niet meer op de iPod, maar dat is een optie die je wel kan veranderen, geloof ik.![]()
Ja, datzelfde mapje staat er als het goed is gewoon tussen. Ik weet ook niet zeker of je wel het 'verborgen mappen tonen' moet aanvinken, misschien is dat niet eens nodig.quote:Op woensdag 4 april 2007 14:16 schreef Bora-Bora het volgende:
Okee, hartstikke thanks!!![]()
Als ik de opnames dus naderhand weer effe terugzet, is dat wel degelijk in hetzelfde mapje "recordings" (ofzo) op het volume iPod, hè?! (dit omdat je zei dat het dan 'officieel' niet meer op de iPod staat, vandaar)
Ja, ik heb zelf geen iPod, dus het wordt allemaal even ontdekken, voor me.
Oooja! Dat komt me weer bekend voor!quote:Op woensdag 4 april 2007 14:30 schreef Svyatagor het volgende:
Ja, datzelfde mapje staat er als het goed is gewoon tussen. Ik weet ook niet zeker of je wel het 'verborgen mappen tonen' moet aanvinken, misschien is dat niet eens nodig.
Mocht je dat zoeken, het zit onder Extra - Mapopties - Weergave, en dan vrijwel onderaan.
Dattisbaaaaaaalen!!quote:Op woensdag 4 april 2007 15:25 schreef edejong het volgende:
woah, afgelopen zaterdag naar Amsterdam geweest, iPod op zak, nu ben ik 'm kwijt.. erg zonde...
Was jij niet zo een anti-apple fundamentalist?quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een Ipod vraagje,
Ik heb een 80 Gig Ipod gekocht en zet daar al mijn muziek naar over (1000+ cd's, als het allemaal past)
Nu wordt het allemaal een beetje onoverzichtelijk.
Hoe kan ik zelf een directorie structuur aanleggen waar ik zelf de boom bepaal
VB een toplevel met
* Jaren 30/40
* Caberet
* Jaren 80
* Klassiek
en dan een sublevel in Jaren 30
-> Franstalig
-> Engelstalig met daaronder BigBand, en daaronder verder onder verdeeld.
Wil jij een serieus topic verzieken?quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:47 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Was jij niet zo een anti-apple fundamentalist?
Ligt eraan. Je kunt iTunes al je muziek laten organiseren (artiestmap-albummap-liedje), maar je kunt het ook zelf laten zoals het is, dan moet je die optie uitvinken in je voorkeuren - geavanceerd.quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een Ipod vraagje,
Ik heb een 80 Gig Ipod gekocht en zet daar al mijn muziek naar over (1000+ cd's, als het allemaal past)
Nu wordt het allemaal een beetje onoverzichtelijk.
Hoe kan ik zelf een directorie structuur aanleggen waar ik zelf de boom bepaal
VB een toplevel met
* Jaren 30/40
* Caberet
* Jaren 80
* Klassiek
en dan een sublevel in Jaren 30
-> Franstalig
-> Engelstalig met daaronder BigBand, en daaronder verder onder verdeeld.
Het issue is dat onder Genre meteen artiest staatquote:Op maandag 9 april 2007 10:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ligt eraan. Je kunt iTunes al je muziek laten organiseren (artiestmap-albummap-liedje), maar je kunt het ook zelf laten zoals het is, dan moet je die optie uitvinken in je voorkeuren - geavanceerd.
Om in iTunes en op je iPod handig te zoeken op deze manier kun je het beste met genres werken, denk ik. Maar aangezien heel veel mp3's al een label hebben (of bij het rippen automatisch krijgen) is het wel een pokkewerk om al je muziek te taggen ben ik bang.
Maar echt zo'n structuur in je iPod krijgen wordt lastig. Ik geloof wel dat die nieuwe iPods een zoekfunctie in de software hebben, toch? Als je dan goed labelt moet je er ook wel kunnen komen.
Succes.
Je kunt ook gaan werken met smart playlists.quote:Op maandag 9 april 2007 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het issue is dat onder Genre meteen artiest staat
Ik heb mijn muziek al gesorteert op genre, maar daar een subcategorie onder zou fijn zijn.
Maar bedankt voor de hulp zover.
gewoon omdat ik die keuze gemaakt hebt. zoals jij de keuze gemaakt hebt voor een bepaald product wat je koopt.quote:Op maandag 9 april 2007 17:53 schreef WolfsNL het volgende:
Waarom kiezen jullie voor de iPod ipv andere spelers?
IPod is niet perfect, en hij is van Apple, maar het het blijft een van de beste MP3 speler op de markt, met een zeer goede bedieningen en ITunes is een goede integratie van shop, compressie software en content management, en podcasts zijn gewoon te gek. Heb net een paar gedownload, oa een interview van Clive James met Terry Gilliam en ook eentje met Ruby Wax.quote:Op maandag 9 april 2007 17:53 schreef WolfsNL het volgende:
Bah, wat is het lastig om een nieuwe MP3 te vinden. In de winkel en ook op paier is de Creative Zen Vision M beter en ook de iAudio, maar dan kijk ik opzij en zie ik die prachtige iPod liggen. Waarschijnlijk wordt die het ook nog![]()
, ben immers tevreden over mijn 3G 20GB maar die moet toch echt vervangen worden.
Waarom kiezen jullie voor de iPod ipv andere spelers?
Je accu is dood en je hebt een nieuwe nodig, of je koopt een nieuwe ipod.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:11 schreef Gelderland het volgende:
Heb nu bijna 2 jaar een ipod-mini en denk dat hij 't gaat begevenHad hem gisterochtend 30 minuten opgeladen (via USB-poort) en hij was na 30 seconden luisteren al leeg, hij gaf aan 'batterij leeg' (die tekst) en daarna zo'n icoont….. Dit heb ik nog nooit gehad…
Toen vanochtend: 1.5 uur via de USB opgeladen, en na 1 minuut luisteren gaftie gelijk aan 'batterij leeg' (en weer zo'n icoon…. pffff… Na een half uur probeerde ik het wéér en toen deedie het ineens. Ging ik na 5 minuten luisteren weer ff 'zappen' door de nummers en toen gaftie weer aan 'batterij leeg'.. En daarna deed hij 't weer een hele tijd.. erg raar…
Ben de ipod op dit moment aan het opladen met de normale (stroom) oplader, dus vanmiddag zal blijken of me ipod écht half dood is, of dat hij tóch nog gaat werken…. Ik vrees het ergste..
Weet niet wat voor problemen jullie met de accu hadden, maar dit is erg vervelend omdat ik nog verliefd bent op de Ipod![]()
Vooral omdat je hem zo handig in je broek kan bedienen (door je broek heen zeg maar
En ik vind Itunes etc. ideaal…. Als die dood is probeer ik gelijk weer een nieuwe ipod-mini (die 'oude' versie) te bemachtigen
Niet om het merk, maar gewoon om het apparaatje zelf, de bediening/snelheid etc...
------
Edit1: lees ook dit op een forum:
als je de berichten wil geloven duurt zo'n batterij maar 18 maanden
Kan wel eens kloppen... heb me ipod nu zo'n 18-19 maanden....
--------
edit2: lees dat je dus gewoon een nieuwe en zélfs stereke batterij kan kopen, voor 22,50 http://www.ipodreparatie.nl/?
Iemand ervaring mee (met het verwisselen)..... waarss is die van mij gewoon 'op'.. gebruik hem dagelijks zo'n 3 uur en is ook op een zonvakantie in Turkije geweest :
dan denk ik dat ik er maar 1 koop (online) voor 22.50!! Hij is namelijk écht dood... net aan het opladen, haal ff de stekker eruit om aan te zetteen, geeftie gelijk de melding: 'batterij leeg'.. 10 min daarna doetie 't weer ff etc. etc.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:39 schreef JoMo0 het volgende:
Accu vervangen bij een Mini is niet zo moeilijk ..![]()
i dunnowquote:Op woensdag 11 april 2007 12:59 schreef CherryLips het volgende:
Hoe krijg je die Mini dan open?
datie wat beschadigd aan de buitenkant maakt me weinig uit, hij is al zovaak gevallenquote:Op woensdag 11 april 2007 13:24 schreef HostiMeister het volgende:
Ik heb de mijne ooit opengeschroeft en de batterij vervangen, hij doet t nog steeds, en beter dan met de originele batterij, mijn zusje was er heel blij mee iig.
[afbeelding]
Maar, het punt is dat je met een schroevendraaier dat witte beschermhoesje moet verwijderen, dat is het enige punt waarmee je het ding kan beschadigen aan de buitenkant, voor de rest is het allemaal redelijk simpel.
Ja die gaat langer mee, tenminste dat is wat mijn zusje zegt. Zelf heb ik hem niet meer getest dus daar durf ik weinig over te zeggen. Het losklikken van de printplaat gaat ook heel makkelijk, het kan allemaal met de schroeverdraaiertjes die je bij de batterij geleverd krijgt. Een beetje passen en wrikken en dan zit ie weer in zijn behulzing en je mini is weer zo goed als nieuwquote:Op woensdag 11 april 2007 13:31 schreef Gelderland het volgende:
[..]
datie wat beschadigd aan de buitenkant maakt me weinig uit, hij is al zovaak gevallenEn als je hem open hebt kan je de accu vd printplaat afhalen en de nieuwe erin klikken? Moet maar nieuwe bestellen dan
En dan gelijk die met 650A (22.50, schijnt langer mee te gaan ofzo
)
Ik heb goede ervaringen met ipodrepair.nl, doenquote:Op woensdag 11 april 2007 11:11 schreef Gelderland het volgende:
edit2: lees dat je dus gewoon een nieuwe en zélfs stereke batterij kan kopen, voor 22,50 http://www.ipodreparatie.nl/?
Iemand ervaring mee (met het verwisselen)..... waarss is die van mij gewoon 'op'.. gebruik hem dagelijks zo'n 3 uur en is ook op een zonvakantie in Turkije geweest :
Als je accu nu zo goed als dood is kun je het in ieder geval proberen natuurlijk.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja die gaat langer mee, tenminste dat is wat mijn zusje zegt. Zelf heb ik hem niet meer getest dus daar durf ik weinig over te zeggen. Het losklikken van de printplaat gaat ook heel makkelijk, het kan allemaal met de schroeverdraaiertjes die je bij de batterij geleverd krijgt. Een beetje passen en wrikken en dan zit ie weer in zijn behulzing en je mini is weer zo goed als nieuw
Heb ik ook, heel irritant idd, dan gaat ie alleen op pauze en als je het dan weer probeert heb je de herrie weer in je oren. Erg irritant als je ergens binnen loopt en je wil hem even snel uitzetten.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:59 schreef GertJanB het volgende:
Alleen wat ik wel heel irri vindt, is het uitzetten van de Nano. Vaak reageerd hij niet op lang ingedrukt houden![]()
Hijs gaaf!quote:Op donderdag 12 april 2007 20:25 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Stereo kijken_
Ja idd, dat heb ik dus precies het zelfdequote:Op donderdag 12 april 2007 16:28 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Heb ik ook, heel irritant idd, dan gaat ie alleen op pauze en als je het dan weer probeert heb je de herrie weer in je oren. Erg irritant als je ergens binnen loopt en je wil hem even snel uitzetten.
Reageerd.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:59 schreef GertJanB het volgende:
Sinds een tijdje een nieuwe Nano! Echt een super ding. Alleen wat ik wel heel irri vindt, is het uitzetten van de Nano. Vaak reageerd hij niet op lang ingedrukt houdenMaar goed! verder een erg gaaf ding! Moest ik ff kwijt
![]()
Wolfenstein 3D bedoel je?quote:Op donderdag 12 april 2007 21:36 schreef ThijsThijs het volgende:
Laatst liep ik even te youtuben en toen zag ik dat iemand een soort van counterstrike op zijn iPod hadkan dit of gefaked?
Bullshit, MM moet hem gewoon terugnemen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:53 schreef edejong het volgende:
iPod video gekocht, zitten er meerdere dode pixels op, kan ik 'm gelijk weer opsturen naar Apple, want MM neemt 'm niet meer terug.. lekker is dat
Dat had ik bij m'n mini vroeger ook af en toe, maar dan zette ik hem even snel op hold (en weer terug natuurlijkquote:Op donderdag 12 april 2007 14:59 schreef GertJanB het volgende:
Alleen wat ik wel heel irri vindt, is het uitzetten van de Nano. Vaak reageerd hij niet op lang ingedrukt houdenMaar goed! verder een erg gaaf ding! Moest ik ff kwijt
![]()
Anders had je die dode pixels toch niet gezienquote:Op zaterdag 14 april 2007 01:26 schreef ThijsThijs het volgende:
Nou, ik weet niet of mediamarkt hem wel terug moet nemen hoor edejong, als je een product uit de verpakking hebt gehaald?
Ja dat heb ik dus ook nu. Weet wel dat ik volgende keer gewoon via Apple, of bij zo'n Apple-store m'n apple spullen koop.quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Anders had je die dode pixels toch niet gezien.
MM verzorgt in principe de garantie van een produkt dat je daar hebt gekocht.
Maar toen m'n zus daar een telefoon had gekocht en er bleek wat mis mee te zijn, zeiden ze van de MM dat ze hem zelf ter reparatie terug moest sturen. Lekkere service.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:53 schreef MMaRsu het volgende:
Koop gewoon de inner ear oordopjes van Apple zelf, die zijn hardstikke goed
ik heb de philips SHE 9600 (of 9500) in ear oordopjes, die hebben een heerlijke bass en zitten best lekker.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:22 schreef dndiek het volgende:
Ik heb nieuwe oordopjes nodig voor mijn I-pod.... Welke zouden jullie mij adviseren?
Inderdaad, hij deed het gewoon weer. Heb hem dan ook al sinds december niet gebruiktquote:Op zaterdag 14 april 2007 07:55 schreef tonks het volgende:
nee
quote:
'Apple introduceert later dit jaar iPod met wifi'
Door Harm Hilvers - zaterdag 14 april 2007 10:37 - Bron: DigiTimes - Views: 7.471 - Permalink
In de tweede helft van dit jaar gaat Apple een iPod met wifi op de markt brengen, aldus enkele Taiwanese hardwareproducenten. Het bedrijf volgt daarmee het voorbeeld van onder meer Microsoft met de Zune en Sandisk met de Sansa Connect.
De wifi-module voor de iPod zal geproduceerd worden door Universal Scientific Industrial (USI) en Foxconn zal de mediaspelers in elkaar zetten. Volgens DigiTimes begint USI deze maand nog met de productie en levering van wifi-chips aan Foxconn, zodat op zijn vroegst in het derde kwartaal de eerste wifi-iPods te koop zullen zijn. Het toevoegen van wifi zorgt ervoor dat de iPod meer energie zal verbruiken dan nu het geval is. Apple zal daarom opnieuw de batterijcapaciteit van de speler moeten verhogen. Een andere optie is dat de energieconsumptie van de iPod verlaagd wordt, wat onder andere bereikt kan worden door over te stappen op flashschijven in plaats van harde schijven.
Op dit moment is nog onduidelijk hoe Apple de wifi-functionaliteit zal integreren in de iPod. Denkbaar is dat gebruikers onderling muziek kunnen uitwisselen via de draadloze verbinding. In theorie is het echter ook mogelijk om de iPod te voorzien van een directe verbinding met de iTunes Store, zodat zonder computer-iPod-synchronisatie muziek kan worden aangeschaft. De Zune van Microsoft is al vanaf het begin uitgerust met een wifi-chip, waarmee het onder andere mogelijk is om via wifi muziek uit te wisselen. Met de Sansa Connect van Sandisk kan dit ook en kan ook direct muziek worden gekocht bij Yahoo Music. Verder werken ook Samsung en Sony aan wifi-muziekspelers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |