abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 maart 2007 @ 03:42:57 #1
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_47853308
Ik heb sinds deze week een nieuwe iPod Video 30GB en gebruikte hiervoor nog een iPod Mini 4GB.
Wat ik dus graag wil is de complete muziekcollectie aan playlists, die op de iPod Mini staan, overzetten naar de iPod Video.
Wat ik tot nu toe gedaan heb is de inhoud van de map genaamd 'iTunes' en 'Music' (beide ziiten ze in de map 'iPod_Control') van mijn iPod Mini opgeslagen op mijn hardeschijf en deze vervolgens op mijn iPod Video geplaatst.
Dit werkte gewoon helemaal goed, alle muziek met de bijbehorende playlists zijn overgenomen en benaderbaar op mijn iPod Video.

Maar...wat mij nu dus opvalt en irriteert is dat de iPod Video nu heel traag reageert op het scrollen door de menu's en ook de games lopen nu traag.
Ik vraag me nu dus af of dit het gevolg is van de manier waarop ik de inhoud over heb gezet, en of er dus een betere manier is waardoor de iPod niet traag wordt.
Er is nu nog maar een kleine 4 GB aan muziek op gezet en het lijkt me vreemd als hij daardoor al traag gaat lopen.
The truth is relative, pick one that works!
pi_47853359
Gewoon de ipod synchroniseren met itunes.....
  zaterdag 31 maart 2007 @ 04:15:04 #3
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_47853395
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 04:00 schreef TwyLight het volgende:
Gewoon de ipod synchroniseren met itunes.....
Maar ik gebruikte daarvoor ook nooit iTunes maar WinAmp met de iPod Support plugin, dus heb ik geen music library in iTunes met al die playlists. Of is er een manier in iTunes om de playlists op je iPod samen met de muziekbestanden te exporteren naar de iTunes music library en vervolgens weer naar de andere iPod?
pi_47853403
Als je alle muziek op één plek hebt kan je het gewoon in itunes slepen en dan synchroniseren met de ipod.
maar voor een ipod moet je ook gewoon itunes gebruiken imo dus is je eigen schuld dat je nu in de problemen zit.

itunes is er voor gemaakt, en die kan dan ook met 1 klik alle muziek op de ipod zetten
  zaterdag 31 maart 2007 @ 04:30:59 #5
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_47853423
Bedankt voor de info, even over het feit dat de iPod traag reageert en traag loopt...dit ligt vast aan de manier waarop ik de boel heb overgezet mag ik aannemen?
pi_47853446
dat denk ik wel ja.
pi_47853493
Of aan je usb aansluiting, usb2 is bij mij best snel.
pi_47853497
Dat heeft niks te maken met het feit dat de ipod traag is.
USB 2.0 heeft alleen ermee te maken dat de data overdracht tussen computer en ipod snel gaat.
pi_47853757
Als je die mini nu even laat syncen met iTunes. Dat kan namelijk ook de andere kant op. Als je je mini aansluit zal iTunes zeggen: ' he ik zie muziek op je iPod die niet in de iTunes library staat, zal ik dat even voor je overkopieeren?'. Als dat klaar is sluit je de andere iPod aan en synced de data weer van iTunes naar de iPod.

Zo moet het volgens mij werken.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 09:46:07 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_47854365
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 07:55 schreef Pluto41 het volgende:
Als je die mini nu even laat syncen met iTunes. Dat kan namelijk ook de andere kant op. Als je je mini aansluit zal iTunes zeggen: ' he ik zie muziek op je iPod die niet in de iTunes library staat, zal ik dat even voor je overkopieeren?'. Als dat klaar is sluit je de andere iPod aan en synced de data weer van iTunes naar de iPod.

Zo moet het volgens mij werken.
De andere kant op synchen, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Volgens mij kan dat juist niet.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 31 maart 2007 @ 14:16:57 #11
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_47859736
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 09:46 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

De andere kant op synchen, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Volgens mij kan dat juist niet.
Ik zie die optie ook niet in iTunes, was het maar zo.
  zondag 1 april 2007 @ 01:26:22 #12
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_47880753
Ik heb via WinAmp gewoon alle bestaande playlists op mijn nieuwe ipod aangemaakt en vervolgens de inhoud van elke playlist van de ene naar de andere gesleept, op deze manier werd dus alle muziek van de ene naar de andere ipod overgezet. Het scrollen door de menu's op mijn nieuwe ipod gaat nu ook niet meer traag, de rest ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')