Hmm, kippensoep!quote:Op donderdag 7 december 2006 18:15 schreef Diaan73 het volgende:
witlof met ham en kaas... mjammie.
wij eten kippensoep met stokbrood en tonijn met stokbrood,op mijn verzoek.
En gellius.. ik zou een klacht indienen als ik jou was... geen gratis tas.HOe durven ze!!!
Toen je het vroeg was het al opquote:Op donderdag 7 december 2006 18:23 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hmm, kippensoep!![]()
Enne scrut, ik vroeg hoe het was NIET wat het nu is!![]()
Toen jij aan het eten was, zat je toen te fokken?quote:Op donderdag 7 december 2006 18:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Toen je het vroeg was het al op![]()
Nee, dat was toen ik aan het dweilen was, postzegels kocht en een brief postte.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:25 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Toen jij aan het eten was, zat je toen te fokken?![]()
Kijk, dus hoe was je eten?quote:Op donderdag 7 december 2006 18:27 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, dat was toen ik aan het dweilen was, postzegels kocht en een brief postte.
Oh ja dat is heerlijk met lasagne!quote:Op donderdag 7 december 2006 18:30 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Euh, afspoelen onder de kraan en in een vergiet laten uitlekken?
Wel blijven opletten bollekequote:Op donderdag 7 december 2006 18:39 schreef Oblivion het volgende:
Nee, John Lodge is niet goed hoor!
quote:Op donderdag 7 december 2006 18:20 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik denk dat het Peter Frampton is.
quote:Scrutinizer schreef in het vorige topic - op donderdag 7 december 2006 @ 18:01:
Ik heb net een restje lasagne opgewarmd, dat is heel lekker met cola
Dito!quote:Op donderdag 7 december 2006 18:41 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Wel blijven opletten bolleke
[..]
Ik had nog wel een heel leuk plaatje voor je opgezochtquote:Op donderdag 7 december 2006 18:42 schreef Oblivion het volgende:
Alleen heb ik niet gelezen wat jij hebt geschreven, en weet jij niet meer wat je geschreven hebt...![]()
Wel als de vraag was: Wat eten jullie?quote:Op donderdag 7 december 2006 18:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat zegt niets over wat ik net gegeten heb.![]()
Eet smakelijk voor zo!quote:Op donderdag 7 december 2006 18:47 schreef Gellius het volgende:
Het was nog mooier dan gisteren. Nu snel koken.
Ik kon 'm niet eens vinden.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:49 schreef Gellius het volgende:
Dat slijterijtje houden ze wel angstvallig op slot trouwens.
One step at the time Diaanquote:Op donderdag 7 december 2006 18:52 schreef Diaan73 het volgende:
hiiij llijlkt wel op Johny Depp... en nu ga ik weer liggen.... gaat even wat minder...
Geen idee, vind 'm net als Diaan op Johnny Depp lijken.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hij heeft een rol in Southpark en zingt de titelsong.
Maar tissumniet. Zal ik dan die koiboi speciaal voor jou maar plaatsen?quote:Op donderdag 7 december 2006 18:55 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Geen idee, vind 'm net als Diaan op Johnny Depp lijken.
Sterkte Diaan!
Nee hoor...quote:Op donderdag 7 december 2006 18:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar tissumniet. Zal ik dan die koiboi speciaal voor jou maar plaatsen?
Yepquote:Op donderdag 7 december 2006 20:06 schreef brother52 het volgende:
Dan moet het Les Claypool van Primus zijn
Wat heb je zoal geleerd als je een Europees computerrijbewijs hebt?quote:Op vrijdag 8 december 2006 08:55 schreef Gellius het volgende:
Omdat ik dat van mijn baas verplicht moet doen. Ik hou dagelijks een heel instituut van de Hogeschool van Amsterdam digitaal in de lucht, maar toch moet in dat halen vindt-ie. Belachelijk.
Ik ben gewoon met Windows begonnen, ben nu met Word bezig.quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:39 schreef Berkery het volgende:
[..]
Wat heb je zoal geleerd als je een Europees computerrijbewijs hebt?
Het basale gedeelte van de basis van de basis.quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:39 schreef Berkery het volgende:
[..]
Wat heb je zoal geleerd als je een Europees computerrijbewijs hebt?
Dat heb ik helaas gemist. Wat hadden ze te vertellen? Misschien kan je de uitzending bekijken bij uitzendinggemist.nlquote:Op vrijdag 8 december 2006 09:35 schreef Gellius het volgende:
Dat klinkt goed. Zeg, je mysterieuze namiddag licht heeft het journaal nog gehaald, Z!
Peaceman,quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:31 schreef peaceman het volgende:
Update:
Diaan heeft heerlijk geslapen.
Vandaag was het plan om naar de huisarts te gaan, maar de eigen huisarts heeft een vrije dag![]()
Maar er is nu een afspraak geregeld met een andere huisarts, half 10 kunnen we terecht.
Als het meezit dus later vandaag wat meer duidelijkheid.
We hebben de vervangend huisarts met moeite weten te overtuigen dat het niet normaal is zo en gaan zo wederom naar de neuroloog. Diaan haar bloed is trouwens goed, geen afwijkingen.
Verdulle, ik wilde net dat antwoord gaan geven, toen ik zag dat jij het al had gepost.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:34 schreef Gellius het volgende:
Dat lijkt me niet nodig,omdat het Theresa Russell is.
Yup,quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:47 schreef Gellius het volgende:
Pelleboer!
quote:"Kijk nooit langer dan je neus lang is... en je neus is maar drie dagen lang."
Ja, lijkt me ook een prima idee.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:18 schreef Z het volgende:
Dan kunnen ze tenminste goed uitzoeken wat er nou aan de hand is. Sterkte!
Tssssssquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:40 schreef Gellius het volgende:
Gut ja, wie is dat ook alweer?
quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:11 schreef peaceman het volgende:
Diaan is opgenomen ter observatie en voor verdere onderzoeken.
Later meer. Ik ga nu snel weer naar haar toe. Moest even spullen ophalen.
Hoi Peace, jeetje wat een verhaal. Wil je Diaan de groetjes van mij doen en haar veel sterkte wensen. Ook voor jou natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:13 schreef peaceman het volgende:
(...)
Heel verhaal, maar het is wel prettig om het van me af te schrijven
Sterkte en beterschap gewenst.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:13 schreef peaceman het volgende:
Heel verhaal, maar het is wel prettig om het van me af te schrijven
Niks belachelijks aan. Sterkte beiden!quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:13 schreef peaceman het volgende:
Ik heb even een samenvatting gemaakt van het hele verhaal. Natuurlijk zullen er mensen zijn die het belachelijk vinden dat we dit hier delen, maar voor ons is het ook iets waar we steun aan ondervinden, naast de steun van directe vrienden en familie natuurlijk.
Gelukkig!quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:41 schreef peaceman het volgende:
Goed nieuws! De kracht in de armen van Diaan neemt toe. Met name in de linkerarm
Ben zo blij
Goed nieuws !quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:41 schreef peaceman het volgende:
Goed nieuws! De kracht in de armen van Diaan neemt toe. Met name in de linkerarm
Ben zo blij
Vandaag, op zondag, zullen er waarschijnlijk weinig onderzoeken plaatsvinden. Ben blij om te horen dat er nu wel wat verbetering is in de situatie van Diaan.quote:Op zondag 10 december 2006 13:30 schreef peaceman het volgende:
Diaan mag helaas nog niet naar huis, nav gisteravond hoopten we dat allebei, maar ja, het is ook wel weer logisch, gezien de onderzoeken die nog plaats moeten vinden en dat ze natuurlijk voorzichtig zijn.
Ja die maakte van elke scheet een nummerquote:Op zondag 10 december 2006 23:38 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Demis Roussos heeft een liedje over jou gemaakt:
'My friend, the wind'.
Scheet80.quote:Op zondag 10 december 2006 23:51 schreef tong80 het volgende:
Ja die maakte van elke scheet een nummer
Vooral als je achter glas met verwarming en een warme chocolade zit...quote:Op maandag 11 december 2006 09:19 schreef pyl het volgende:
Dat frisse briesje maakt het nèt aangenaam.
[afbeelding]
quote:Op maandag 11 december 2006 09:24 schreef Oblivion het volgende:
Vooral als je achter glas met verwarming en een warme chocolade zit...![]()
Nee, tenzij je bedoelt dat het treinverkeer in onze moerasdelta gewoonlijk sterk wordt beïnvloed door de weersomstandigheden. Dan wel.quote:Heeft meneer iets met treinen te maken?
Toch weet ik zeker dat je in - nou, ongeveer de tweede klas van de Middelbare School deze meneer bent tegengekomen hoor.quote:Op maandag 11 december 2006 09:34 schreef Oblivion het volgende:
Sorry pyl, ben niet zo bekend met "weer" mensen....
Meneer Fahrenheit? Meneer Celsius?quote:Op maandag 11 december 2006 09:38 schreef Gellius het volgende:
[..]
Toch weet ik zeker dat je in - nou, ongeveer de tweede klas van de Middelbare School deze meneer bent tegengekomen hoor.
Met de rug in de wind is dat. Maar dat is ook al duidelijk te zien aan zijn haardos.quote:Op maandag 11 december 2006 09:56 schreef pyl het volgende:
Dit wordt een o-jaatje, met op het noordelijk halfrond een afwijking naar rechts.![]()
Ja!quote:Op maandag 11 december 2006 10:01 schreef Misstique het volgende:
Buys Ballot?
Ah, die ken ik alleen van straatnamen...quote:Op maandag 11 december 2006 10:01 schreef Misstique het volgende:
Buys Ballot?
quote:Op maandag 11 december 2006 10:09 schreef Gellius het volgende:
Ha Tong80! MS Powerpoint vandaag?
Zijstraat van het Gallileiplantsoenquote:Op maandag 11 december 2006 10:13 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ah, die ken ik alleen van straatnamen...![]()
Niet van De Wet Van?quote:Op maandag 11 december 2006 10:13 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ah, die ken ik alleen van straatnamen...![]()
Zo heette mijn middelbare school.quote:Op maandag 11 december 2006 10:01 schreef Misstique het volgende:
Buys Ballot?
Nope, we hebben duidelijk niet op hetzelfde niveau gezeten in het tweede jaar...quote:
Sjokking! DWVCHDBB (smdrndw,bhlzohnhlvdwehhrvh) moet dus dringend in het brugklasjaar ondergebracht worden.quote:Op maandag 11 december 2006 10:20 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nope, we hebben duidelijk niet op hetzelfde niveau gezeten in het tweede jaar...![]()
JA! Zodat als mijn zoon hier spelletjes komt spelen, het antwoord weet!quote:Op maandag 11 december 2006 10:23 schreef Gellius het volgende:
Sjokking! DWVCHDBB (smdrndw,bhlzohnhlvdwehhrvh) moet dus dringend in het brugklasjaar ondergebracht worden.
Brit,filosoof/wetenschapperquote:Op maandag 11 december 2006 10:33 schreef pyl het volgende:
Nee, Obli, opdat je zoontje later zal beseffen waarom het voorspellen van het weer een hachelijke zaak is.![]()
Afijn, da's ook een weerkundige, Fotoloog? Een Fransman - zoals Gellius al vermoedde?
Je steekt je hoofdje naar buiten en voila!quote:Op maandag 11 december 2006 10:33 schreef pyl het volgende:
Nee, Obli, opdat je zoontje later zal beseffen waarom het voorspellen van het weer een hachelijke zaak is.![]()
Isaac Newton?quote:Op maandag 11 december 2006 10:43 schreef fotoloog het volgende:
Neuh,meneer heeft een wet op zijn naam staan.
Ierquote:
Een jongen van Jan de Witt denkt daar heel anders over, hoor Tokay. Trouwens, ben jij Fotoloog op weg hier naartoe tegengekomen?quote:
quote:Op maandag 11 december 2006 11:35 schreef Tokay het volgende:
Behalve een doorweekte postbode en de immer opgewekte groenteboer ben ik niemand tegengekomen, pyl.
Zag je hem toevallig ook niet bij de slijter?quote:Op maandag 11 december 2006 11:35 schreef Tokay het volgende:
Behalve een doorweekte postbode en de immer opgewekte groenteboer ben ik niemand tegengekomen, pyl.
Ja, ik was mezelf altijd nat, Obli.quote:
quote:Op maandag 11 december 2006 11:44 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ja, ik was mezelf altijd nat, Obli.
En jij?![]()
Gedver...quote:
Ik zal niet in detail treden, maar het regende érg hard Obli. En ik had geen regenkleding bij me.![]()
Nou! Graag!quote:Op maandag 11 december 2006 11:46 schreef Oblivion het volgende:
Kopje warme chocolademelk? Met slagroom?
Dat ìs Fotoloog toch? Een doorweekte postbode, zo'n eenzame fietser met volle fietstassen en natte knieën in stadsdeel Oost?quote:Op maandag 11 december 2006 11:35 schreef Tokay het volgende:
Behalve een doorweekte postbode
De grote!quote:Op maandag 11 december 2006 11:50 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nou! Graag!Bij welke van je vijf kerstbomen moet ik gaan zitten?
![]()
Hmmmmm, àls het foto was, dan is hij wel heel erg van zijn route afgeweken!quote:Op maandag 11 december 2006 12:00 schreef Gellius het volgende:
Dat ìs Fotoloog toch? Een doorweekte postbode, zo'n eenzame fietser met volle fietstassen en natte knieën in stadsdeel Oost?
Jummie!quote:Op maandag 11 december 2006 12:01 schreef Oblivion het volgende:
De grote!![]()
Trouwens ik heb er maar 3 staan.
Ik lette vroeger wel eens op op school.quote:Op maandag 11 december 2006 10:02 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja!Christophoor Henricus Didericus Buys Ballot
Wat een mod!!!![]()
Welnee! Meneer schreef.quote:Op maandag 11 december 2006 12:13 schreef Gellius het volgende:
'n Weer-meneer?
quote:
Inderdaad. Maar toch vinden kinderen het leuke boeken. Vraag me niet waarom.quote:Op maandag 11 december 2006 12:24 schreef Gellius het volgende:
De vraag is nu: waarom?
Nee.quote:
Geen fiets,auto !quote:Op maandag 11 december 2006 12:00 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat ìs Fotoloog toch? Een doorweekte postbode, zo'n eenzame fietser met volle fietstassen en natte knieën in stadsdeel Oost?
Jazeker!quote:Op maandag 11 december 2006 13:21 schreef fotoloog het volgende:
Toestanden......
quote:Op maandag 11 december 2006 14:15 schreef pyl het volgende:
Zijn dat de zusjes Bush?
Uitgesloten. Die ene is een prachtige begeerlijke vrouw en die ander is gewoon een meisje in kerstverpakking.quote:Op maandag 11 december 2006 13:32 schreef pyl het volgende:
Kom op, zeg Tokay! Dat geloof je toch zelf niet.![]()
Geil?quote:
Yeah, whatever.quote:
Dat zal best, tong. Maar ze is geen schaakster.quote:
Sasha Cohen. Dank je, pyl!quote:Op maandag 11 december 2006 16:46 schreef pyl het volgende:
Waartussen?
Het is Sasha Barones Cohen, denk ik.
Het is inderdaad 'n... hmz... interessante foto, nietwaar Tong80?quote:
Ha!quote:Op maandag 11 december 2006 13:27 schreef Tokay het volgende:
Trouwens: die juf in het kerstpakje, is dezelfde als deze:
[afbeelding]
Heel goed gezien, Gwaenlios. Die van het kersensteeltje.quote:Op maandag 11 december 2006 18:01 schreef Gellius het volgende:
Is dat Sherilyn Fenn niet? Die sierde heel wat studentenkamers in mijn dagen...
Ja, da's Doekle Terpstra. Weer?quote:Op maandag 11 december 2006 18:44 schreef Gellius het volgende:
Is dat Doekle weer (niet van het kersensteeltje)?
quote:
quote:Rascha Peper (pseudoniem van Jenneke Strijland) werd geboren op 1 januari 1949 in Driebergen, en is een Nederlands schrijfster.
Peper studeerde Nederlandse taal- en letterkunde in Amsterdam. Na haar studie werkte ze enige tijd als lerares. Ze verhuisde in 1983 vanwege het werk van haar partner naar Wenen. Daar begon ze met schrijven. In 1990 debuteerde ze met de verhalenbundel De waterdame. Haar eerste roman, Oesters, verscheen in 1991. De roman Rico's vleugels werd in 1994 genomineerd voor de AKO Literatuurprijs. In 1996 won ze de Multatuliprijs voor Russisch blauw. In het najaar van 1999 verhuisde Peper naar New York.
Ze verzon haar pseudoniem toen ze een manuscript wilde opsturen naar een uitgeverij waarvan haar buurman de directeur was. Als het manuscript afgekeurd werd, zou het minder gênant zijn om hem tegen te komen.
Bibliografie
De waterdame (verhalen, 1990)
Oesters (1991)
Oefeningen in manhaftigheid (verhalen, 1992)
Rico's vleugels (1993)
Russisch blauw (1995)
Alle verhalen (verhalen, 1997)
Een Spaans hondje (1998)
Dooi (1999)
Wie Scheep Gaat (2003)
Verfhuid (2005)
Van het vuil op het hemd van een Montanari
'De essentie van schrijven is schrijven tegen de dood. Je schrijft om te blijven bestaan. Kennelijk gaat daar voor mij een therapeutische werking van uit, want sinds ik schrijf ben ik een stuk vrolijker.' (Marie Claire, november 1996)
Nee, want die mevrouw links is een geit.quote:Op maandag 11 december 2006 19:59 schreef Tokay het volgende:
Is meneer een bokkenrijder?
Hmm. Niet goed gekeken.quote:
Is dat ene pootje gebroken?quote:Afijn, ik zag dit 2000 jaar oude beeldje het afgelopen weekend op de tentoonstelling De laatste uren van Herculaneum (aanradertje overigens).
Hmmmm .... dat zou kunnen, Tokay. Het viel me niet op.quote:Op maandag 11 december 2006 20:08 schreef Tokay het volgende:
Is dat ene pootje gebroken?
O, wacht, ik ben er nog niet?quote:Op maandag 11 december 2006 20:12 schreef pyl het volgende:
Hmmmm .... dat zou kunnen, Tokay. Het viel me niet op.
Maar, hoe dan ook, voor het achterhalen van de identiteit van meneer is het al dan niet gebroken zijn van dat pootje van mevrouw van geen enkele betekenis.![]()
Nee, het is een Griekse god, Tokay.quote:Op maandag 11 december 2006 20:27 schreef Tokay het volgende:
Afijn, gezien zijn horens, sik en puntoren is meneer waarschijnlijk de duivel?
Raar? Het is oud, er staat een god op en het thema is seks - die drie elementen doen het apart al goed in RJPvD, laat staan samen.quote:Op maandag 11 december 2006 20:31 schreef Oblivion het volgende:
pyl, je hebt maar een raar plaatje gekozen...![]()
Die god bestaat niet, en hij heeft seks met een dier...quote:Op maandag 11 december 2006 20:35 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, het is een Griekse god, Tokay.
[..]
Raar? Het is oud, er staat een god op en het thema is seks - die drie elementen doen het apart al goed in RJPvD, laat staan samen.![]()
quote:is de Griekse god die waakt over herders en hun kudden. Verder is hij de god van het vee en het dierlijk instinct.
Hij heeft het onderlijf en de hoorns van een geit, maar een menselijk bovenlijf. Verder heeft hij een lang smal gezicht, een grote neus en geile oogjes.
Defluit is naar hem vernoemd. Deze kreeg hij toen hij een nimf achterna zat. Zij wou graag maagd blijven en bad tot de goden terwijl ze
s adem al in haar nek voelde. Haar gebed werd verhoord en ze veranderde net op tijd in een rietstengel. Daar maakte
toen zijn fluit van.
Zijn afschrikwekkende uiterlijk vervulde de mensen met angst: dat is de verklaring van het woord-iek. Een
ische schrik is een plotselinge, algemene, maar ongegronde schrik. Om die reden kon men hem maar beter te vriend houden. Sinds de Middeleeuwen werd zijn uiterlijk overgenomen om de duivel af te beelden.
Morgenochtend, een hoosbui...quote:Op maandag 11 december 2006 20:47 schreef Tokay het volgende:
Wat heb ik gewonnen? Een CD van Georghe Zamfir?
Een replica van het beeldje van Pan met geit voor op de schoorsteen?quote:Op maandag 11 december 2006 20:47 schreef Tokay het volgende:
Wat heb ik gewonnen? Een CD van Georghe Zamfir?
Ik meen van wel, ja. Maar daar nemen ze die serieus, geloof ik.quote:Op maandag 11 december 2006 20:48 schreef Oblivion het volgende:
Er is toch een heel topic met legendes?
quote:
quote:Op maandag 11 december 2006 20:49 schreef pyl het volgende:
Een replica van het beeldje van Pan met geit voor op de schoorsteen?
quote:The piercing cry that feeds on pain and leaves more sorrow than it gains. Shall now be heard by one who seeks, to stop the havoc that it wreaks
In een recensie in de NRC van vandaag heet het "het in marmer gevangen teder-ruwe liefdesspel van de god Pan en een geit".quote:Op maandag 11 december 2006 20:54 schreef Gellius het volgende:
Het lieve geitje lijkt niet helemaal op dezelfde sexuele golflengte te verkeren als dhr. Pan. Ik bespeur iets van een lichte tegenstrubbeling.
Oeh, was je dat niet zelf dan?quote:Op maandag 11 december 2006 21:00 schreef Oblivion het volgende:
Raden jullie even mijn plaatje?
Zou ik anders vragen het plaatje te raden?quote:
Neen, is een mythe.quote:Op maandag 11 december 2006 21:02 schreef Tokay het volgende:
Cruella De Vil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |