Sasha Cohen. Dank je, pyl!quote:Op maandag 11 december 2006 16:46 schreef pyl het volgende:
Waartussen?
Het is Sasha Barones Cohen, denk ik.
Het is inderdaad 'n... hmz... interessante foto, nietwaar Tong80?quote:
Ha!quote:Op maandag 11 december 2006 13:27 schreef Tokay het volgende:
Trouwens: die juf in het kerstpakje, is dezelfde als deze:
[afbeelding]
Heel goed gezien, Gwaenlios. Die van het kersensteeltje.quote:Op maandag 11 december 2006 18:01 schreef Gellius het volgende:
Is dat Sherilyn Fenn niet? Die sierde heel wat studentenkamers in mijn dagen...
Ja, da's Doekle Terpstra. Weer?quote:Op maandag 11 december 2006 18:44 schreef Gellius het volgende:
Is dat Doekle weer (niet van het kersensteeltje)?
quote:
quote:Rascha Peper (pseudoniem van Jenneke Strijland) werd geboren op 1 januari 1949 in Driebergen, en is een Nederlands schrijfster.
Peper studeerde Nederlandse taal- en letterkunde in Amsterdam. Na haar studie werkte ze enige tijd als lerares. Ze verhuisde in 1983 vanwege het werk van haar partner naar Wenen. Daar begon ze met schrijven. In 1990 debuteerde ze met de verhalenbundel De waterdame. Haar eerste roman, Oesters, verscheen in 1991. De roman Rico's vleugels werd in 1994 genomineerd voor de AKO Literatuurprijs. In 1996 won ze de Multatuliprijs voor Russisch blauw. In het najaar van 1999 verhuisde Peper naar New York.
Ze verzon haar pseudoniem toen ze een manuscript wilde opsturen naar een uitgeverij waarvan haar buurman de directeur was. Als het manuscript afgekeurd werd, zou het minder gênant zijn om hem tegen te komen.
Bibliografie
De waterdame (verhalen, 1990)
Oesters (1991)
Oefeningen in manhaftigheid (verhalen, 1992)
Rico's vleugels (1993)
Russisch blauw (1995)
Alle verhalen (verhalen, 1997)
Een Spaans hondje (1998)
Dooi (1999)
Wie Scheep Gaat (2003)
Verfhuid (2005)
Van het vuil op het hemd van een Montanari
'De essentie van schrijven is schrijven tegen de dood. Je schrijft om te blijven bestaan. Kennelijk gaat daar voor mij een therapeutische werking van uit, want sinds ik schrijf ben ik een stuk vrolijker.' (Marie Claire, november 1996)
Nee, want die mevrouw links is een geit.quote:Op maandag 11 december 2006 19:59 schreef Tokay het volgende:
Is meneer een bokkenrijder?
Hmm. Niet goed gekeken.quote:
Is dat ene pootje gebroken?quote:Afijn, ik zag dit 2000 jaar oude beeldje het afgelopen weekend op de tentoonstelling De laatste uren van Herculaneum (aanradertje overigens).
Hmmmm .... dat zou kunnen, Tokay. Het viel me niet op.quote:Op maandag 11 december 2006 20:08 schreef Tokay het volgende:
Is dat ene pootje gebroken?
O, wacht, ik ben er nog niet?quote:Op maandag 11 december 2006 20:12 schreef pyl het volgende:
Hmmmm .... dat zou kunnen, Tokay. Het viel me niet op.
Maar, hoe dan ook, voor het achterhalen van de identiteit van meneer is het al dan niet gebroken zijn van dat pootje van mevrouw van geen enkele betekenis.![]()
Nee, het is een Griekse god, Tokay.quote:Op maandag 11 december 2006 20:27 schreef Tokay het volgende:
Afijn, gezien zijn horens, sik en puntoren is meneer waarschijnlijk de duivel?
Raar? Het is oud, er staat een god op en het thema is seks - die drie elementen doen het apart al goed in RJPvD, laat staan samen.quote:Op maandag 11 december 2006 20:31 schreef Oblivion het volgende:
pyl, je hebt maar een raar plaatje gekozen...![]()
Die god bestaat niet, en hij heeft seks met een dier...quote:Op maandag 11 december 2006 20:35 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, het is een Griekse god, Tokay.
[..]
Raar? Het is oud, er staat een god op en het thema is seks - die drie elementen doen het apart al goed in RJPvD, laat staan samen.![]()
quote:is de Griekse god die waakt over herders en hun kudden. Verder is hij de god van het vee en het dierlijk instinct.
Hij heeft het onderlijf en de hoorns van een geit, maar een menselijk bovenlijf. Verder heeft hij een lang smal gezicht, een grote neus en geile oogjes.
Defluit is naar hem vernoemd. Deze kreeg hij toen hij een nimf achterna zat. Zij wou graag maagd blijven en bad tot de goden terwijl ze
s adem al in haar nek voelde. Haar gebed werd verhoord en ze veranderde net op tijd in een rietstengel. Daar maakte
toen zijn fluit van.
Zijn afschrikwekkende uiterlijk vervulde de mensen met angst: dat is de verklaring van het woord-iek. Een
ische schrik is een plotselinge, algemene, maar ongegronde schrik. Om die reden kon men hem maar beter te vriend houden. Sinds de Middeleeuwen werd zijn uiterlijk overgenomen om de duivel af te beelden.
Morgenochtend, een hoosbui...quote:Op maandag 11 december 2006 20:47 schreef Tokay het volgende:
Wat heb ik gewonnen? Een CD van Georghe Zamfir?
Een replica van het beeldje van Pan met geit voor op de schoorsteen?quote:Op maandag 11 december 2006 20:47 schreef Tokay het volgende:
Wat heb ik gewonnen? Een CD van Georghe Zamfir?
Ik meen van wel, ja. Maar daar nemen ze die serieus, geloof ik.quote:Op maandag 11 december 2006 20:48 schreef Oblivion het volgende:
Er is toch een heel topic met legendes?
quote:
quote:Op maandag 11 december 2006 20:49 schreef pyl het volgende:
Een replica van het beeldje van Pan met geit voor op de schoorsteen?
quote:The piercing cry that feeds on pain and leaves more sorrow than it gains. Shall now be heard by one who seeks, to stop the havoc that it wreaks
In een recensie in de NRC van vandaag heet het "het in marmer gevangen teder-ruwe liefdesspel van de god Pan en een geit".quote:Op maandag 11 december 2006 20:54 schreef Gellius het volgende:
Het lieve geitje lijkt niet helemaal op dezelfde sexuele golflengte te verkeren als dhr. Pan. Ik bespeur iets van een lichte tegenstrubbeling.
Oeh, was je dat niet zelf dan?quote:Op maandag 11 december 2006 21:00 schreef Oblivion het volgende:
Raden jullie even mijn plaatje?
Zou ik anders vragen het plaatje te raden?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |