Misschien dat het vaak voorkomt, maar dat mensen er niet voor uit komen. Via internet zal je zoiets sneller toegeven denk ik. Of misschien zeggen ze dat omdat ze op zoek zijn naar een one night stand en in een relatie zitten, op die manier proberen ze het goed te praten tegenover de ander.quote:Op donderdag 7 december 2006 13:09 schreef Angst het volgende:
Ik merk namelijk dat wel erg veel mensen die je via internet aanspreken een open relatie schijnen te hebben.
Terwijl ik dat verder niet zo vaak hoor.
Is dit de ideale versiertruc ofzow?
Dat vraag ik me ook afquote:Op donderdag 7 december 2006 15:54 schreef QCC het volgende:
Waarom trouw je (leg je je vast aan iemand) als je vervolgens wel overal wil scharrelen?
Dan kun je toch net zo goed niet trouwen?quote:Op donderdag 7 december 2006 15:56 schreef open_huwelijk het volgende:
Waarom moet je altijd alles met z'n tweeën doen als je getrouwd bent. Maar da's een ander onderwerp.
Ik zou niet weten hoe zeggen dat je een open relatie hebt een ideale versiertruc kan zijn, ik betwijfel of ik erop in zou gaan.. (niet dat ik uberhaupt ergens op inga, zit nu in een hele goede gesloten relatie)quote:Op donderdag 7 december 2006 13:09 schreef Angst het volgende:
Met wie zou jij sneller naar bed gaan?
met iemand met een open relatie (of die dat in elk geval beweerd)
of met iemand die gewoon vrijgezel is?
Ik merk namelijk dat wel erg veel mensen die je via internet aanspreken een open relatie schijnen te hebben.
zeg je zelf ook weleens om iemand te versieren dat je een open relatie hebt?
ts begint dat ze een zeer gesloten relatie heeft
Als het lekker is boeit me de relatie verder nietquote:Op donderdag 7 december 2006 13:09 schreef Angst het volgende:
Kan je hem vertellen hoe die het wel goed moet doenquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:27 schreef Originele_Naam het volgende:
vrijgezel, blijkt de open relatie opeens niet zo open en staat haar vriend opeens voor me deur
As ie niet wil luisteren kan die mee kijkenquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:51 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik denk dat dat heel erg gewardeerd zal worden
Of je krijgt geen kans om te vertellen omdat je je voortanden mist.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kan je hem vertellen hoe die het wel goed moet doen
Dit is niet - ik herhaal: NIET - de ideale versiertruc. De meeste vrouwen moeten hier niets van hebben, en lopen gillend weg.quote:Op donderdag 7 december 2006 13:09 schreef Angst het volgende:...
...
Als je kritiek wilt leveren op open relaties, open je maar een ander topic.quote:Op zondag 10 december 2006 15:47 schreef Wojworshebn het volgende:
Open relatie? Dat is toch wel zo'n bullshit, noem het dan half/half relatie. Domme hype is het.
Mijn vriend en ik hebben wel degelijk een echte relatie. We brengen veel tijd samen door, we zijn er voor elkaar als dat nodig is, maar we gaan ook apart van elkaar uit en dan mag er best wat gebeuren.quote:Op maandag 11 december 2006 08:43 schreef Nickthedick het volgende:
Mensen doen altijd alsof een open relatie net is als een gewone relatie met een extraatje; wat natuurlijk onzin is. Vroeger noemden ze zoiets gewoon een 'neukertje'. Iemand waarmee je af en toe leuke dingen doet en een veeg geeft. Een echte relatie vergt sowieso veel te veel tijd om tijd vrij te maken om te neuken met anderen. Ik heb het niet eens zo druk, maar ik zou er de tijd niet eens meer voor hebben om op jacht te gaan naar neukvlees.
Klinkt meer als frends with benefits + neukertjesquote:Op maandag 11 december 2006 10:12 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik hebben wel degelijk een echte relatie. We brengen veel tijd samen door, we zijn er voor elkaar als dat nodig is, maar we gaan ook apart van elkaar uit en dan mag er best wat gebeuren.
Dan kun je elke relatie wel afschilderen als friends with benefits.quote:Op maandag 11 december 2006 10:16 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Klinkt meer als frends with benefits + neukertjes
Niet bepaald.quote:Op maandag 11 december 2006 10:37 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan kun je elke relatie wel afschilderen als friends with benefits.
agreequote:Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Al hoewel frends with benefits indd wel redelijk op een relatie lijkt.
eigenlijk ook een kansloze bedoeling.quote:
wat?quote:Op maandag 11 december 2006 11:29 schreef het.ismij het volgende:
[..]
eigenlijk ook een kansloze bedoeling.
Dat is inderdaad een ander onderwerp (al denk ik dat het in dit topic meer over seks gaat dan de overige dingetjes die je samen kan doenquote:Op donderdag 7 december 2006 15:56 schreef open_huwelijk het volgende:
Waarom moet je altijd alles met z'n tweeën doen als je getrouwd bent. Maar da's een ander onderwerp.
dat ook ja.quote:
Om nog maar eens te reageren op dit topic...quote:Op maandag 11 december 2006 12:28 schreef open_huwelijk het volgende:
Ik had vroeger een traditioneel gesloten huwelijk, maar dat hebben we omgegooid. Open slaat inderdaad op het seks-gedeelte, al heb ik er sinds het open huwelijk ook een boel 'gewone' vriendinnen bij.
Ik ben het volkomen met je eens dat een huwelijk meer is dan samen de liefde bedrijvenquote:Een huwelijk is meer dan samen neuken, maar ook houden van, samen oud worden, noem maar op. Ik wil absoluut met mijn vrouw oud worden, maar ook wel eens met andere vrouwen het bed in. punt.
Als versiertruukje zou het bij mij ook echt niet werken, eerder averechts (goh dat had je nog niet door na dit hele verhaal hequote:Terug naar het onderwerp:
Als ik vrouwen spreek (irl of internet), en ik heb de bedoeling om daar wat meer van te maken vertel ik vrij snel dat ik een open huwelijk heb. Niet als versiertruc, maar voor de duidelijkheid. Een boel vrouwen zitten daar namelijk absoluut niet op te wachten. Dan is dat in ieder geval uit de wereld. En sommige vrouwen zitten er wel op te wachten. Bijvoorbeeld getrouwde vrouwen die geen zin hebben in jaloerse wraakzuchtige echtgenotes.
Wohoo jij nobele manquote:Ik geef op die manier trouwens ook aan dat ik geen ordinaire vreemdganger ben......
Neu, heeft het ook niet. Ik leg nu gewoon vaker contact. En daar rolt wel eens een 'gewone' vriendschap uit. Heeft ook niets met concurrentie, krampachtigheid of wel/niet mogen te maken.quote:Op maandag 11 december 2006 16:01 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Meer 'gewone' vriendinnen lijkt me geen direct verband te hebben met het hebben van een open versus traditioneel huwelijk?
none takenquote:...no offence, maar daar is een discussieforum voor.![]()
Dus je bent óf single, óf je hebt een relatie waarbij je alles samen doet? Geen tussenvorm waar je allebei 100% achter staat?quote:Dus ja, ik kan niet zeggen dat je ergens geen punt hebt wat betreft het hir en daar wat vrijer met elkaar omgaan ... Ik zie zoveel relaties om mij heen die enkel aan blijven uit gewoonte en angst voor het onbekende (single worden) waarvoor het misschien wel goed zou zijn om wat losser van elkaar te komen.. Maar om dan gelijk 'door te slaan'
naar vrije sex binnen een huwelijk.. nogmaals no offence maar dat begrijp ik niet zo...
![]()
Ik ben heel erg blij met mijn vrouwtje!quote:Dus in dat opzicht mag je maar blij zijn dat jouw vrouw dat wel tolereert![]()
Hoeft ook helemaal niet. 't Is geen evangelie ofzo, en ik ga hier niemand lopen bekeren. Wij zijn er blij mee. Wat jij doet moet jij wetenquote:Ik zie dus nog steeds de meerwaarde niet van een open huwelijk (de sex kant dus..)![]()
Het werkt ook niet als versiertruc! Dat heb ik allang gezegd.quote:Als versiertruukje zou het bij mij ook echt niet werken, eerder averechts
Beterschap!quote:Disclaimer: ik zit ziek thuis en moet toch wat doenen ja ik heb onwijze nagging personality (zie ondertitel). Gelukkig kunnen de meeste mannen in mijn leven dat aan.
ik zat ooit op fok, en weleens iets gepost over sex, sindsdien werd ik weleens toegevoegd door mensenquote:Op maandag 11 december 2006 16:14 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat die internetmannen dat vooral roepen zodat als ze zich een keer verspreken over het hebben van een vriendin, ze niet de hele tent bij elkaar hoeven te liegen. Ze zeggen gewoon vanaf het begin dat ze een open relatie hebben.
De vraag is natuurlijk wel of hun vrouw/vriendin óók weet dat ze een open relatie hebben.
En de vraag die bij mij rijst is: Hoe komt het dat TS schrijft dat ze dit zovaak hoort, terwijl ze zelf aangeeft in een zeer gesloten relatie te zitten?
Bladiebladiebla. Toch leuk dat onverbeterlijke vreemdgangers onderling zo'n afspraak kunnen maken. Maar noem het dan alsjeblieft geen relatie, noem het een 'afspraak' ofzo. Feit is: als 1 van jullie beiden in een relatie zou zitten waarin de partner niet gediend is van een 'open relatie', dan zouden jullie nog rondneuken en er waarschijnlijk tegen jullie partners over liegen.quote:Op maandag 11 december 2006 10:12 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik hebben wel degelijk een echte relatie. We brengen veel tijd samen door, we zijn er voor elkaar als dat nodig is, maar we gaan ook apart van elkaar uit en dan mag er best wat gebeuren.
Ik ben in vier jaar 'gesloten' relatie nog nooit vreemdgegaan, en mijn vriend ook niet.quote:Op maandag 11 december 2006 20:50 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Bladiebladiebla. Toch leuk dat onverbeterlijke vreemdgangers onderling zo'n afspraak kunnen maken. Maar noem het dan alsjeblieft geen relatie, noem het een 'afspraak' ofzo. Feit is: als 1 van jullie beiden in een relatie zou zitten waarin de partner niet gediend is van een 'open relatie', dan zouden jullie nog rondneuken en er waarschijnlijk tegen jullie partners over liegen.
Ha, herkenbaarquote:Op maandag 11 december 2006 17:25 schreef Angst het volgende:
[..]
ik zat ooit op fok, en weleens iets gepost over sex, sindsdien werd ik weleens toegevoegd door mensen
Maar waarom dan ineens de relatie 'opengooien'? Kregen jullie toch ineens genoeg van elkaar? Als een normale relatie prima voor jullie werkt, dan laat je het toch gewoon zo?quote:Op maandag 11 december 2006 23:39 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik ben in vier jaar 'gesloten' relatie nog nooit vreemdgegaan, en mijn vriend ook niet.
Das bs.quote:Op dinsdag 12 december 2006 02:42 schreef Friek_ het volgende:
Als ik trouwens echt moet kiezen met wie ik eerder naar bed zou gaan, dan zou ik toch nog voor de vrijgezel kiezen. Toch net iets meer duidelijkheid.
Nee, monogamie is een product van de maatschappij waarin deze mensen zijn opgegroeidquote:Op dinsdag 12 december 2006 08:31 schreef Malebolgia het volgende:
Volgens mij is de open relatie een product van de maatschappij waarin deze mensen zijn opgegroeid:
We waren erg jong toen we iets kregen, dus we hebben allebei weinig ervaring met anderen. Na vier jaar wil je wel weer eens wat anders. We hebben toen eerst samen wat geëxperimenteerd, en later dus ook los van elkaar. We willen absoluut samen verder, en dit schaadt de relatie tussen ons niet. Het maakt het juist spannender.quote:Op dinsdag 12 december 2006 02:01 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Maar waarom dan ineens de relatie 'opengooien'? Kregen jullie toch ineens genoeg van elkaar? Als een normale relatie prima voor jullie werkt, dan laat je het toch gewoon zo?
Helemaal mee eens, gaat tegen onze natuur in...quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:28 schreef Nickthedick het volgende:
Echte mannen delen hun vrouw(en) niet, het is biologisch gezien geen sterke zet.
Maar ze bevruchten zelf wel zoveel mogelijk vrouwen, toch?quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:28 schreef Nickthedick het volgende:
Echte mannen delen hun vrouw(en) niet, het is biologisch gezien geen sterke zet.
behalve als ze meer kans hebbern op nakomeling door trouw te blijven aan een vrouw, wat bij mensen nou (voor de meeste ) eenmaal zo isquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar ze bevruchten zelf wel zoveel mogelijk vrouwen, toch?
Onzin. De meeste mensen zijn gewoon niet toe aan een relatie en nemen genoegen met de eerste de beste loser die bij hun wil blijven. Daarom willen die lui swingen, rondneuken, een 'open relatie' of whatever. Het vooruitzicht dat ze als single verder moeten, op zoek naar iemand waarmee ze wel een bevredigende relatie kunnen hebben beangstigt die lui; en dus doen ze het overkomen als zijnde een perfecte relatie waarin men elkaar 'vrij laat'quote:Op woensdag 13 december 2006 08:47 schreef SunChaser het volgende:
Ik weet zeker dat veel mensen stiekumj van monogamie zouden willen afstappen, al was t maar om te proberen. Maar het is maatschappelijk niet geaccepteerd, en belangrijker: weinig mensen durven t aan te kaarten bij hun partner. Terwijl ales bespreekbaar moet zijn in een relatie.
Verder komt er ook angst bij kijken denk ik: stel dat de ander leuker is, lekkerder, of wat dan ook. Die ansgt en de ansgt het niet bespreekbaar te durven maken werkt vremdgaan in de hand, want dat gebeurt wel massaal.
Mini_Rulez, hoe gaan jullie om met angst en onzekerheid eigenlijk?
Klopt. In de huidige maatschappij waarin het mannetje geen overzicht meer kan houden op wat er zich allemaal in zijn kudde bevindt, is het biologisch gezien slimmer om 1 vrouwtje te kiezen en zoveel mogelijk op haar lip te zitten (no pun intended)quote:Op woensdag 13 december 2006 01:32 schreef Angst het volgende:
[..]
behalve als ze meer kans hebbern op nakomeling door trouw te blijven aan een vrouw, wat bij mensen nou (voor de meeste ) eenmaal zo is
wat sunchaser ook beweert.
Dat geldt waarschijnlijk voor jou vriendin ja.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:42 schreef Nickthedick het volgende:
De meeste mensen zijn gewoon niet toe aan een relatie en nemen genoegen met de eerste de beste loser die bij hun wil blijven.
Als je dat denkt, dan heb je wel de verkeerde(n) voor je.quote:Op zondag 17 december 2006 00:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat geldt waarschijnlijk voor jou vriendin ja.![]()
Dat je geen of weinig onderscheid maakt met wie/wat je neukt.quote:Op zondag 17 december 2006 11:17 schreef SunChaser het volgende:
Wat is indsiscriminant?
Nou ik heb wel mn grenzen hoorquote:Op zondag 17 december 2006 11:20 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dat je geen of weinig onderscheid maakt met wie/wat je neukt.
Dat paard was toch wel single hoop ik? Anders is het gewoon ziek.quote:Op zondag 17 december 2006 11:22 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nou ik heb wel mn grenzen hoorLaatst neukte ik een paard en dat vond ik achteraf wel wat te ver gaan
Dat ik in hem echte liefde gevonden heb? Ja dat klopt Sunchaser.quote:Op zondag 17 december 2006 00:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat geldt waarschijnlijk voor jou vriendin ja.![]()
Je voelt je aangesprokenquote:Op zondag 17 december 2006 11:25 schreef Brennie het volgende:
Je gebazel slaat nergens op
Alle polygame culturen leven nog in bomen en vinden geitenpis een lekkernij, nuff said me thinks.quote:Op zondag 17 december 2006 11:28 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je voelt je aangesproken
Maar dat gebazel van je vriendje slaat wel ergens op? Dat jullie niet geloven in polygamy mag best, maar hoe hij het brengt slaat nergens op. Dat jullie gelukkig zijn met seriële monogamie is fijn voor jullie, maar dat werkt niet voor iedereen zo.
En de enige monogame cultuur leeft op de Noordpool.quote:Op zondag 17 december 2006 11:31 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Alle polygame culturen leven nog in bomen en vinden geitenpis een lekkernij, nuff said me thinks.![]()
Aangesproken? tuurlijk... ik moest even wat rechtzetten natuurlijk.quote:Op zondag 17 december 2006 11:28 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je voelt je aangesproken
Maar dat gebazel van je vriendje slaat wel ergens op? Dat jullie niet geloven in polygamy mag best, maar hoe hij het brengt slaat nergens op. Dat jullie gelukkig zijn met seriële monogamie is fijn voor jullie, maar dat werkt niet voor iedereen zo.
Man... ik weet niet eens hoe het is om vrijgezel te zijn!quote:
Klopt, alleen zijn seriele monogamen niet in de veronderstelling dat iemand waarmee je toevallig in 1 huis woont, of 'gezellig' dingen samen doet terwijl beiden nog wel gewoon rondneuken je partner is. Het is gewoon een steady fuck, geen relatie.quote:Op zondag 17 december 2006 11:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
En de enige monogame cultuur leeft op de Noordpool.
Zoveel verschilt seriële monogamie niet van polygamie.
Nee, zij is monogaam, ik was serieel monogaam.quote:
Dat moet je haar vragen.quote:Op zondag 17 december 2006 11:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus als t uitgaat of als jij doodgaat zal ze noooooooooooit meer een andere man nemen?
De afgelopen jaren ben ik monogaam geweest. Ik ga een relatie alleen aan als ik een toekomst met die persoon wil opbouwen, dus in die zin ben ik van plan altijd monogaam te blijven. Aan ' uitgaan van de relatie' of ' doodgaan' denk ik niet en wil ik liever ook niet denken, dus je kunt zeggen dat ik seriele monogamie of een andere man, of hoe je het ook wil zeggen liever nooit in mijn leven wil hebben, nu ik een fijne relatie heb.quote:Op zondag 17 december 2006 11:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus als t uitgaat of als jij doodgaat zal ze noooooooooooit meer een andere man nemen?
De mensen die ik ken die een open relatie hebben zou ik toch echt niet als losers beschrijven. Verre van zelfs. Het zijn vaak ervaren mensen die duidelijk weten wat ze willen. Ze hebben ook vaak lange relaties en delen veel intimiteit met hun partner.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:42 schreef Nickthedick het volgende:
Onzin. De meeste mensen zijn gewoon niet toe aan een relatie en nemen genoegen met de eerste de beste loser die bij hun wil blijven. Daarom willen die lui swingen, rondneuken, een 'open relatie' of whatever. Het vooruitzicht dat ze als single verder moeten, op zoek naar iemand waarmee ze wel een bevredigende relatie kunnen hebben beangstigt die lui; en dus doen ze het overkomen als zijnde een perfecte relatie waarin men elkaar 'vrij laat'![]()
Als je denkt aan seks met anderen in je relatie wil dat niet zeggen dat je niet van je partner houdt. Houden van en seks zijn heel goed van elkaar te scheiden. Als ik van een man houdt wil ik daar 's avonds bij thuiskomen en daar initimiteit mee delen (wat veel meer is dan alleen seks). Seks kan ik ook wel met een ander hebben, maar ik hou dan niet minder van mijn partner.quote:Geloof me, als je echt iemand hebt gevonden waar je de rest van je leven bij wil blijven, dan denk je niet eens meer aan seks met anderen. En als je daar wel aan denkt, dan klopt er iets niet. Dus wees dan niet laf en ga gewoon uit elkaar zoals iedere zelfverzekerde seksbelusteling zou doen.![]()
Je snapt het niet; als je genoeg van je partner houdt, wil je niet eens seks met anderen. Jij ziet het als beperking dat je in een normale relatie geen seks kan hebben met anderen, ik niet. Het is hetzelfde als dat je er bent voor je partner als hij/zij het zwaar heeft, of dat je bepaalde sociale verplichtingen hebt die je zonder je partner niet zou hebben. Als ik zulke dingen als een beperking zou zien, zou ik niet eens aan een relatie beginnen; het is voor mij dus geen beperking, maar een vanzelfsprekendheid.quote:Op zondag 17 december 2006 14:11 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
De mensen die ik ken die een open relatie hebben zou ik toch echt niet als losers beschrijven. Verre van zelfs. Het zijn vaak ervaren mensen die duidelijk weten wat ze willen. Ze hebben ook vaak lange relaties en delen veel intimiteit met hun partner.
Persoonlijk spreekt een relatie waarin mijn partner me volledig vrij laat me wel erg aan. En niet omdat het alleen zijn me beangstigd (in tegendeel, ik ben nu single en het bevalt me prima), het beangstigd me juist dat mijn partner me zou beperken in wie ik wil zijn. Daarom verwar ik deze topictitel ook de hele tijd met of vrijgezel blijven of kiezen voor een open relatie. Bij mij zijn dat de enige twee keuzes op dit moment. Een relatie in de ouderwetse vorm zou ik niet meer willen.
[..]
Als je denkt aan seks met anderen in je relatie wil dat niet zeggen dat je niet van je partner houdt. Houden van en seks zijn heel goed van elkaar te scheiden. Als ik van een man houdt wil ik daar 's avonds bij thuiskomen en daar initimiteit mee delen (wat veel meer is dan alleen seks). Seks kan ik ook wel met een ander hebben, maar ik hou dan niet minder van mijn partner.
Leuk om te weten dat je zomaar voor iedere snol of gozer inwisselbaar bent; is vast een goeie ego-booster.quote:Op zondag 17 december 2006 15:20 schreef SunChaser het volgende:
Maar de volgende keer ben jij t weer die een spannend middagje heeft terwijl zij thuis zit.
Schiet me nog iets te binnen wat in jouw post ook weer naar voren komt; toen ik eens een discussie had met erodome over hetzelfde onderwerp zei ze dat: als ze nu een relatie zou moeten beginnen, dat ze niet iets wilde hebben met iemand die een monogame relatie wilde hebben.quote:
Niet dat ik weet.quote:Op zondag 17 december 2006 15:37 schreef SunChaser het volgende:
Het zit jou blijkbaar erg hoog Nick. Heb je soms ouders die erop losneuken?
Dat zou veel verklaren idd.quote:Op zondag 17 december 2006 15:44 schreef SunChaser het volgende:
Nee, ik ben opgevoed door nonnen.
Het gaat niet alleen om het aspect seks. Dat is een bijkomstigheid. Het gaat erom dat je je partner niet wil delen. De scheidslijn tussen wanneer iets seks is en wanneer niet ligt vaak nogal gevoelig bij stellen. Vaak moet je al verantwoording afleggen als je toevallig hebt zitten pulken een de trui van een andere gozerquote:Op zondag 17 december 2006 15:26 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Je snapt het niet; als je genoeg van je partner houdt, wil je niet eens seks met anderen. Jij ziet het als beperking dat je in een normale relatie geen seks kan hebben met anderen, ik niet.
Dat is voor mij ook een vanzelfsprekendheid.quote:Het is hetzelfde als dat je er bent voor je partner als hij/zij het zwaar heeft, of dat je bepaalde sociale verplichtingen hebt die je zonder je partner niet zou hebben. Als ik zulke dingen als een beperking zou zien, zou ik niet eens aan een relatie beginnen; het is voor mij dus geen beperking, maar een vanzelfsprekendheid.
Ik stel ze niet op gelijke voet. Ik acht een open relatie hoger dan een dwangmatig monogame relatie. Vrijheid staat voor mij gelijk aan liefde en een relatie waarin je elkaar volledig vrij laat lijkt mij de hoogste uiting van liefde. In die zin kan je ook een open relatie hebben zonder met anderen te neuken, het gaat er meer om dat die mogelijkheid er is als je zou willen.quote:Mensen die een polygame relatie op gelijke voet stellen als een monogame relatie moeten zichzelf toch echt eens laten nakijken. Je noemt een auto zonder motor toch ook geen 'volwaardige' auto? het is gewoon een carosserie op wielen.
Nee hoor, penetratie is seks... simpel. Waar jij het over hebt is intimiteit. Seks is iets intiems en er komen altijd gevoelens bij kijken hoe je het ook went of keert, dus neuk je gewoon niet met buitenstaanders in een relatie. En als seks toch niet intiem is, dan geef je je moeder toch gewoon een lekkere befbeurt als groet? Er komt toch geen gevoel bij kijken toch?quote:Op zondag 17 december 2006 16:41 schreef Geartsjuh het volgende:
Het gaat niet alleen om het aspect seks. Dat is een bijkomstigheid. Het gaat erom dat je je partner niet wil delen. De scheidslijn tussen wanneer iets seks is en wanneer niet ligt vaak nogal gevoelig bij stellen.
Misschien doe jij zulke dingen toevallig, maar de meeste mensen doen het wel degelijk bewust hoor, bijvoorbeeld als er een pluisje op die gozer z'n trui zit of dat je met hem wil neuken.quote:Vaak moet je al verantwoording afleggen als je toevallig hebt zitten pulken een de trui van een andere gozer.
Kijk, en hier zit dus de fundamentele denkfout van rondneukers... let op:quote:Het verantwoordingsaspect staat me niet aan. Ook zie ik vaak niet veel vertrouwen in monogame relaties. In meer open relaties zie ik dat juist wel. Het rare is namelijk zodra je de mogelijkheid hebt tot een open relatie, je vaak niet meer de behoefte aan een ander hebt, juist omdat je partner je vrij laat.
Het gaat me absoluut niet om het seks-aspect. Dat vind ik niet eens zo belangrijk. Het gaat mij om het vertrouwen en de vrijheid die je elkaar gunt. O.a. om taboes te doorbreken.
quote:Ik stel ze niet op gelijke voet. Ik acht een open relatie hoger dan een dwangmatig monogame relatie. Vrijheid staat voor mij gelijk aan liefde en een relatie waarin je elkaar volledig vrij laat lijkt mij de hoogste uiting van liefde. In die zin kan je ook een open relatie hebben zonder met anderen te neuken, het gaat er meer om dat die mogelijkheid er is als je zou willen.
Werkelijk? Beffen en pijpen is dus geen seks volgens jou? Wauw, als je vriendin er ook zo over denkt hebben jullie volgens mij een open relatiequote:Op zondag 17 december 2006 17:12 schreef Nickthedick het volgende:
Nee hoor, penetratie is seks... simpel.
Je denkt toch niet dat ik hier serieus op inga?quote:Waar jij het over hebt is intimiteit. Seks is iets intiems en er komen altijd gevoelens bij kijken hoe je het ook went of keert, dus neuk je gewoon niet met buitenstaanders in een relatie. En als seks toch niet intiem is, dan geef je je moeder toch gewoon een lekkere befbeurt als groet? Er komt toch geen gevoel bij kijken toch?![]()
Als ik een pluisje van een gozer zijn trui haal wil ik hem neuken? Ik niet hoor. Maar het kan zijn dat mijn monogame vriend er wel zo over denkt. Problemen alom.quote:Misschien doe jij zulke dingen toevallig, maar de meeste mensen doen het wel degelijk bewust hoor, bijvoorbeeld als er een pluisje op die gozer z'n trui zit of dat je met hem wil neuken.![]()
Als ik vertrouwen moet krijgen op basis van verwachtingen van de ander dan zou ik al helemaal niet aan die relatie beginnen. Mijn partner moet helemaal niks van me verwachten en ik verwacht ook niks van hem.quote:Kijk, en hier zit dus de fundamentele denkfout van rondneukers... let op:
Vertrouwen schep je door verwachtingen te scheppen en die te beantwoorden. Als je partner met iedereen mag neuken, dan is dat hele verwachtingspatroon weg en is dus het vertrouwen op niets gebaseerd.
Nee dat is logisch, maar dat heeft absoluut niks met open relaties te maken.quote:Als je Marc Dutroux een dag alleen in een kleuterklas laat rondlopen, dan kijk je toch ook niet raar op als er na een dag een paar kinderen zijn verkracht?
Eigenlijk zou niemand verwachtingen moeten hebben over een ander. Maar dat is een ander verhaal.quote:Juist, omdat je vertrouwen en verwachtingspatroon op niets is gebaseerd; dus zal je nooit teleurgesteld worden. Eigenlijk is het dus niet alleen een drogreden, maar ook een trieste cynische manier om tegen dingen aan te kijken; 'O, hij/zij wil toch rondneuken dus stel ik m'n verwachtingspatroon in op 0, dus is er niets aan de hand.'![]()
Daar ben ik het niet mee eensquote:Dat is een uiterst cynische manier om een relatie in te gaan; defaitistisch zelfs. Je probeert er een hele positieve draai aan te geven, maar het klinkt eerder verontschuldigend.
Dat durf ik ernstig te betwijfelenquote:Ten eerste: Monogamen dwingen elkaar niet monogaam te zijn, ze willen gewoon geen seks met anderen.
Als dat jouw uiting van liefde is, het zij zo. Het is niet die van mij. Ik zal altijd persoonlijke wensen houden, hoe geweldig mijn partner ook is.quote:Ten tweede: De hoogste uiting van liefde is niet dat je elkaar laat doen wat jullie willen doen. De hoogste uiting van liefde is dat persoonlijke wensen niet meer bestaan en dat alles een gemeenschappelijke wens wordt.
Natuurlijk ben je bereid dingen voor elkaar te doen (opofferen is in deze zin niet een goed woord). Dat is een natuurlijke uiting van liefde. Een andere natuurlijk uiting van liefde vind ik dat je elkaar vrij laat en niet dingen van de ander verwacht die de ander niet wil.quote:Jij stelt dus persoonlijke vrijheid boven liefde? Dan heb je nog niet je echte liefde ontdekt helaas. Als je echt verliefd bent, dan ben je zeker bereid je persoonlijke vrijheid op te offeren, en nog wel veel meer.![]()
Jij bent kortzichtig, simpel. Als je als stel een trio hebt of een kwartet, hou je dan ook niet meer van anderen?quote:Op zondag 17 december 2006 15:26 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Je snapt het niet; als je genoeg van je partner houdt, wil je niet eens seks met anderen.
My point exactlyquote:Op zondag 17 december 2006 17:53 schreef Sorcerer8472 het volgende:
In de praktijk komt het er ook op neer dat je je partner vertrouwt dat die altijd bij je blijft, en jou vóór laat gaan, no matter what. Anders kan ik het ook niet echt meer liefde noemen...
Biologisch gezien niet nee. Het is wel een seksuele handeling. Maar dat wist jij vast wel als polygamist.quote:Op zondag 17 december 2006 17:29 schreef Geartsjuh het volgende:
Werkelijk? Beffen en pijpen is dus geen seks volgens jou? Wauw, als je vriendin er ook zo over denkt hebben jullie volgens mij een open relatie![]()
.
Waarom niet? Seks stelt toch niets voor?quote:Je denkt toch niet dat ik hier serieus op inga?
Lezen. Je haalt dan of een pluisje van z'n trui of je wilt hem neuken. De context waarin het gebeurt en de lichaamstaal verraden vaak wel welke van de 2 het is.quote:Als ik een pluisje van een gozer zijn trui haal wil ik hem neuken? Ik niet hoor. Maar het kan zijn dat mijn monogame vriend er wel zo over denkt. Problemen alom.
Precies, dus wat lul je nou over dat er in een monogame relatie minder vertrouwen is, terwijl je zelf al aangeeft dat er in een polygame relatie nul vertrouwen is.quote:Als ik vertrouwen moet krijgen op basis van verwachtingen van de ander dan zou ik al helemaal niet aan die relatie beginnen. Mijn partner moet helemaal niks van me verwachten en ik verwacht ook niks van hem.
Nee, maar wel met vertrouwen.quote:Nee dat is logisch, maar dat heeft absoluut niks met open relaties te maken.
Dan krijg je dus dat bomen en geitenpis verhaal waar ik het eerder over had.quote:Eigenlijk zou niemand verwachtingen moeten hebben over een ander. Maar dat is een ander verhaal.
Nee, dan heb ik een relatie gebaseerd op trouw en vertrouwen.quote:Als je een relatie bouwt op verwachtingen dan heb je een relatie die gebaseerd is op een beeld wat jij hebt van over partner, niet op wat je partner werkelijk is.
Ja. Als iemand niet aan mijn verwachtingen voldoet, zou ik er niet eens verliefd op kunnen worden, laat staan een relatie mee beginnen.quote:Trouwens een vraagje, wat als jouw partner jouw verwachtingen niet beantwoord? Is de liefde dan ook gelijk over? Is jouw mate van liefde naar de ander toe afhankelijk van de mate waarin de ander jouw verwachtingen kan waarmaken?
Nee, tuurlijk niet. Dan zou je denk ik meteen zelfmoord plegen.quote:Daar ben ik het niet mee eens.
Die zijn dus al per definitie niet monogaam brainiac.quote:Dat durf ik ernstig te betwijfelen. Weet je hoeveel mensen vreemdgaan in Nederland?
Tuurlijk heb je persoonlijke wensen, maar die zijn al bij het verliefd worden inbegrepen.quote:Als dat jouw uiting van liefde is, het zij zo. Het is niet die van mij. Ik zal altijd persoonlijke wensen houden, hoe geweldig mijn partner ook is.
Als de een iets wil wat de ander niet wil, dan moet je gewoon geen relatie beginnen. Simpel.quote:Natuurlijk ben je bereid dingen voor elkaar te doen (opofferen is in deze zin niet een goed woord). Dat is een natuurlijke uiting van liefde. Een andere natuurlijk uiting van liefde vind ik dat je elkaar vrij laat en niet dingen van de ander verwacht die de ander niet wil.
Je houdt dan niet van die persoon nee. Je vindt dan de relatie lekker makkelijk omdat je toch kan doen wat je wil. Ego boven alles.quote:Op zondag 17 december 2006 17:53 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Jij bent kortzichtig, simpel. Als je als stel een trio hebt of een kwartet, hou je dan ook niet meer van anderen?
Vertrouwen onder polygamisten heeft er niets mee te maken, lees maar wat ik eerder schreef. En monogame mensen zijn niet jaloers, ze vinden vinden rondneuken in een relatie gewoon geen blijk geven van liefde.quote:Eigenlijk is een trio hetzelfde, behalve dan dat de partner er ook bij is...
Maar als je van elkaar houdt, waarom heb je die derde persoon nodig?
Spannend? Maar was je partner niet spannend genoeg?
Extra spanning? Maar is dat niet uiteindelijk hetzelfde als een open relatie?
Het komt erop neer dat je zelf meer mag (da's fijn) en dat je je partner meer gunt (ipv jaloers dingen te verbieden). In de praktijk komt het er ook op neer dat je je partner vertrouwt dat die altijd bij je blijft, en jou vóór laat gaan, no matter what. Anders kan ik het ook niet echt meer liefde noemen...
Is dit het filosofische gemompel van een polygamist of van iemand die teveel geblowd heeft?quote:Willen de mensen die rondgooien met evolutie er ook rekening mee houden dat evolutie de laatste duizenden jaren een extreem gecompliceerde ommezwaai heeft gemaakt door het ontstaan van taal, cultuur, sociale zorg vanuit overheden (en vroegere constructies die daarop leken)? Bovendien gaan velen eraan voorbij dat er een ras en niet een individu overleeft, en dat in deze nieuwe situatie telkens de sterkste zich het snelst zou voortplanten, is nooit bewezen: misschien is het zaad van fysiek zwakke mannen wel sterker dan dat van fysiek sterke mannen. Neukt iedereen in het rond, dan kom je op totaal andere resultaten uit dan in een oersituatie waarin je vecht om het vrouwtje. Daarnaast zijn er (geschat!) relatief veel kinderen afkomstig uit vreemdgaan. Ook dat vertroebelt de 'zuivere' evolutiepoel weer waardoor eigenlijk niemand meer een uitspraak kan doen over hoe de evolutie op dit moment werkt. Wie weet is de volgende stap in de evolutie juist wel het mentaal openstellen voor dit soort zaken (wat te onderbouwen zou zijn door een grotere mentale kalmte en mentale rijkdom, juist doordat je je openstelt voor een grotere pluriformiteit aan ervaringen, wat op allerlei manieren voordelen kan opleveren voor je overlevingskansen, voortplantingskansen, sociale status en uitstraling).
Wie zal het zeggen?
Tuurlijk, je moet de huur toch met iemand delen toch?quote:Op zondag 17 december 2006 18:02 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
My point exactly. De partner komt nog steeds op de eerste plaats.
Als je mijn reacties niet wil zien dan moet je maar een msn-chat openen met je vriendjes. Mijn mening is rotsvast, de meningen van alle swingers etc. hier slaan nergens op; als je wil dat ik hier niet meer reageer, zeg dan eens iets zinnigs want tegen rede heb zelfs ik niets in te brengen.quote:Op zondag 17 december 2006 20:30 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Seks zijn handelingen waarbij geslachtsdelen aangeraakt of anderszins gestimuleerd worden, met het plezier van jezelf of de ander ten gevolg. Biologisch gezien is dat ook seks. Seks is niet alleen voortplanting. En zelfs áls je alleen naar voortplanting kijkt, dan zijn er voor alle soorten seks dingen op te noemen die aanwijzen dat het wel degelijk de voortplanting bevordert: een dame die jou pijpt en je sperma doorslikt en later met je neukt heeft een grotere kans om zwanger te worden dan een dame die jou niet pijpt. Zelfde geldt (waarschijnlijk) voor anale seks.
Verder is verliefdheid iets dat vrijwel alleen gebaseerd is op uiterlijke kenmerken en dingen (ook geur bijvoorbeeld). Je probeert iets dat 100% niet-rationeel én biologisch is, als rationeel te benoemen: je kunt wel degelijk verliefd worden op iemand die later je verwachtingen niet waar blijkt te maken.
Tenslotte was mijn lange lap tekst wel degelijk serieus bedoeld: het is grotendeels biologisch en niet filosofisch. Het haalt een hele rits stellingen van jou onderuit in ieder geval, zonder overigens zelf duidelijk stelling te nemen: evolutie blijft een groot onbekend gebied.
Nickthedick:
Namens iedereen die geïnteresseerd is in dit onderwerp, mijzelf incluis, zou ik je willen vragen niet meer te reageren hier, omdat je niet serieus op onderwerpen ingaat en enkel hetzelfde stukje eigen mening blijft opgooien, en dat dan ook nog eens als feit blijft presenteren. Daar zit niemand op te wachten.
Als je door wilt blijven posten in dit topic, prent jezelf dan in ieder geval even in dat dit wat je zegt jouw mening is. Misschien kun jij niet van iemand houden, tegelijk met iemand neuken en je partner hetzelfde laten doen, maar dat zegt alleen iets over jou en niet over anderen. Dat jij dat als feit presenteert en anderen impliciet uitmaakt als huichelaars en hypocrieten zegt meer over jou dan over de rest. Hou het on-topic. We weten nu wel hoe jij erover denkt...
Het gaat niet erom dat ik in huilen uitbarst als ik je reacties lees. Het gaat erom dat je, net als de kerk, keihard blijft roepen "nee, dan kun je niet van elkaar houden", voor de rest geen enkel argument hebt en daardoor alleen maar mensen irriteert.quote:Op zondag 17 december 2006 20:38 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als je mijn reacties niet wil zien dan moet je maar een msn-chat openen met je vriendjes. Mijn mening is rotsvast, de meningen van alle swingers etc. hier slaan nergens op; als je wil dat ik hier niet meer reageer, zeg dan eens iets zinnigs want tegen rede heb zelfs ik niets in te brengen.![]()
Penetratie = seks; de rest zijn seksuele handelingen.quote:Op zondag 17 december 2006 20:30 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Seks zijn handelingen waarbij geslachtsdelen aangeraakt of anderszins gestimuleerd worden, met het plezier van jezelf of de ander ten gevolg. Biologisch gezien is dat ook seks. Seks is niet alleen voortplanting. En zelfs áls je alleen naar voortplanting kijkt, dan zijn er voor alle soorten seks dingen op te noemen die aanwijzen dat het wel degelijk de voortplanting bevordert: een dame die jou pijpt en je sperma doorslikt en later met je neukt heeft een grotere kans om zwanger te worden dan een dame die jou niet pijpt. Zelfde geldt (waarschijnlijk) voor anale seks.
Dat kan, maar dan dump ik 'r ook gauw weer.quote:Verder is verliefdheid iets dat vrijwel alleen gebaseerd is op uiterlijke kenmerken en dingen (ook geur bijvoorbeeld). Je probeert iets dat 100% niet-rationeel én biologisch is, als rationeel te benoemen: je kunt wel degelijk verliefd worden op iemand die later je verwachtingen niet waar blijkt te maken.
Er wordt helemaal niets onderuit gehaald. In je verhaal staat een paar keer misschien, wellicht, wie zal het weten etc. Moet ik dat als feit behandelen? Ik denk het niet. Evolutie is niet alleen genen doorgeven, maar ook opvoeding.quote:Tenslotte was mijn lange lap tekst wel degelijk serieus bedoeld: het is grotendeels biologisch en niet filosofisch. Het haalt een hele rits stellingen van jou onderuit in ieder geval, zonder overigens zelf duidelijk stelling te nemen: evolutie blijft een groot onbekend gebied.
Je kan wel van elkaar houden, maar dan alleen om het feit dat dat je van je partner rond mag neuken. Dat is 'houden van' onder een flinke voorwaarde, en dus niet onvoorwaardelijk. Wat alle mensen hier in feite zeggen is: 'Ik kan alleen van iemand houden als ik van die persoon ook seks mag hebben met anderen.' Dat is natuurlijk onzin en een zeer berekenende en egoistische manier om met een concept als liefde om te gaan.quote:Op zondag 17 december 2006 20:48 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Het gaat niet erom dat ik in huilen uitbarst als ik je reacties lees. Het gaat erom dat je, net als de kerk, keihard blijft roepen "nee, dan kun je niet van elkaar houden", voor de rest geen enkel argument hebt en daardoor alleen maar mensen irriteert.
Evolutie is wel degelijk alleen genen doorgeven: opvoeding staat JUIST erbuiten! Het is verder wel zo dat de manier waarop we opvoeden wél door onze genen wordt doorgegeven (en ook weer deels door onze eigen opvoeding wordt bepaald). De mate waarin wat welke rol speelt is dan wel weer onbekend. De reden dat ik vaak wellicht en dat soort woorden gebruik is dat ik (en anderen) die dingen écht niet weten omdat er over de evolutie meer onbekend dan bekend is.quote:Op zondag 17 december 2006 20:50 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Penetratie = seks; de rest zijn seksuele handelingen.
[..]
Dat kan, maar dan dump ik 'r ook gauw weer.![]()
[..]
Er wordt helemaal niets onderuit gehaald. In je verhaal staat een paar keer misschien, wellicht, wie zal het weten etc. Moet ik dat als feit behandelen? Ik denk het niet. Evolutie is niet alleen genen doorgeven, maar ook opvoeding.
Biologisch gezien willen alle dieren voor hun EIGEN kinderen zorgen. Als je niet weet waar je kind vandaan komt ben je minder bereid voor het kind te zorgen. <--- Kijk, dat is nu een biologisch feit en geen geneuzel met wellicht, misschien etc. etc. etc.![]()
Ik ben geen polygamist. Een polygamist is een man die getrouwd is met meerdere vrouwen tegelijk. Laat het nu zo zijn dat:quote:Op zondag 17 december 2006 18:45 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Biologisch gezien niet nee. Het is wel een seksuele handeling. Maar dat wist jij vast wel als polygamist.
Seks stelt wel degelijk wat voor. Seks is erg belangrijk. Meer stellen zouden daarover een bewuste keuze moeten maken, bv. tussen monogaam blijven of juist niet.quote:Waarom niet? Seks stelt toch niets voor?
Klopt, vraag is echter of veel mannen dat verschil op dat moment zien. Lichaamstaal wordt heel snel verkeerd geinterpreteerd. En iemand die echt jaloers is zal er altijd iets slechts in zien.quote:Lezen. Je haalt dan of een pluisje van z'n trui of je wilt hem neuken. De context waarin het gebeurt en de lichaamstaal verraden vaak wel welke van de 2 het is.![]()
Je haalt hier verwachtingen en vertrouwen door elkaar. Ik geef iemand vertrouwen, zonder verwachtingen. Als hij dat vertrouwen beschaamt heeft dat zo zijn concequenties. Maar dat heeft niks met verwachtingen te maken. Het maakt mij geen flikker uit of hij zich aan dat vertrouwen houdt of niet. Ik kan hem daar toch niet in tegenhouden. Het enige wat hij wel weet is dat als hij het vertrouwen beschaamt dat gevolgen zal hebben. Maar dat is in alles zo: oorzaak -> gevolg. Ik verwacht niet van hem dat hij zich aan dat vertrouwen houdt. Als hij dat beschaamt zal hij daar wel een goede reden voor gehad hebben, of niet natuurlijk. Feit blijft dat ik dan mijn conclusies trek en hij met die gevolgen moet leven.quote:Precies, dus wat lul je nou over dat er in een monogame relatie minder vertrouwen is, terwijl je zelf al aangeeft dat er in een polygame open relatie nul vertrouwen is.![]()
Nee dan heb je een relatie gebaseerd op verwachtingen. Je geeft vertrouwen aan de ander in de mate dat zij je verwachtingen nakomt. Stel dat zij je een keer teleurstelt door bv. een keer uit te vallen tegen een van jou vrienden, daalt dan gelijk jouw gevoel voor liefde voor je vriendin? Als ik dan jou vriendin was zou ik het gevoel hebben constant op mijn tellen te moeten passen om maar aan jou verwachtingen te voldoen, anders krijg ik van jou minder liefde.quote:Nee, dan heb ik een relatie gebaseerd op trouw en vertrouwen.
Dat valt gelukkig reuze meequote:Nee, tuurlijk niet. Dan zou je denk ik meteen zelfmoord plegen.![]()
Je slaat de spijker op z'n kop. Ze zijn niet monogaam, terwijl ze het wel beweren te zijn. Kennelijk hebben ze toch behoefte om met meer mensen seks te hebben dan alleen met hun partner. Jouw stelling dat monogamen geen seks willen hebben met een ander klopt daardoor niet. Ook kan het zo zijn dat iemand wel monogaam is, maar misschien wel verlangt naar het seks hebben met een ander, maar dat niet kan doen door de verplichtingen in de relatie.quote:Die zijn dus al per definitie niet monogaam brainiac.
Hoe bedoel je dat precies?quote:Tuurlijk heb je persoonlijke wensen, maar die zijn al bij het verliefd worden inbegrepen.
Het komt niet bij je op dat ik misschien ook daadwerkelijk van mijn partner hou?quote:Op zondag 17 december 2006 18:58 schreef Nickthedick het volgende:
Tuurlijk, je moet de huur toch met iemand delen toch?![]()
Kerel, je keert het juist om. De opvoeding staat aan de basis van gedrag, niet de genen.quote:Op zondag 17 december 2006 21:01 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Evolutie is wel degelijk alleen genen doorgeven: opvoeding staat JUIST erbuiten! Het is verder wel zo dat de manier waarop we opvoeden wél door onze genen wordt doorgegeven (en ook weer deels door onze eigen opvoeding wordt bepaald).
Probeer ook psychologie, sociologie etc. erbij te betrekken; dan wordt het misschien wat duidelijker voor je.quote:De mate waarin wat welke rol speelt is dan wel weer onbekend. De reden dat ik vaak wellicht en dat soort woorden gebruik is dat ik (en anderen) die dingen écht niet weten omdat er over de evolutie meer onbekend dan bekend is.
Ok, dit is echt bullshit. Je zit dingen te verdraaien. In praktisch elke diergroep worden wezen of kinderen die niet van een bepaald mannetje zijn afgemaakt dude. En het feit dat indianen bijna zijn uitgestorven of in bomen leven zegt veel over hoe goed polygamie werkt.quote:En kinderen willen voor hun eigen kinderen zorgen? Dus niet! Bij erg veel diersoorten en ook groepen mensen (bijv. indianenstammen) weet men niet welk kind van wie is, dus voedt iedereen iedereens kinderen op. Dát is een feit.
Weer onzin, lees boven.quote:Ook het feit dat dit bij deze diersoorten bijdraagt aan grotere overlevingskansen (bredere opvoeding, bredere kennis van jachttechnieken etc.) is bewezen. Leuk trouwens dat je dit net aandraagt, helemaal niet aan gedacht net
Waar zie jij iemand dat zeggen?quote:Op zondag 17 december 2006 20:57 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Je kan wel van elkaar houden, maar dan alleen om het feit dat dat je van je partner rond mag neuken. Dat is 'houden van' onder een flinke voorwaarde, en dus niet onvoorwaardelijk. Wat alle mensen hier in feite zeggen is: 'Ik kan alleen van iemand houden als ik van die persoon ook seks mag hebben met anderen.' Dat is natuurlijk onzin en een zeer berekenende en egoistische manier om met een concept als liefde om te gaan.
Dus jij weet precies wat wel of niet aan de basis staat van ons gedrag? Als jij het definitieve antwoord op die vraag kunt geven, ga je duizenden psychologen werkloos maken.quote:Op zondag 17 december 2006 21:08 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Kerel, je keert het juist om. De opvoeding staat aan de basis van gedrag, niet de genen.
Je bent polygaam punt.quote:Op zondag 17 december 2006 21:05 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik ben geen polygamist. Een polygamist is een man die getrouwd is met meerdere vrouwen tegelijk. Laat het nu zo zijn dat:
1. ik geen man ben
2. ik niet ben getrouwd
3. niet in het bezit ben van meerdere partners
Je hoeft er geen keuze over te maken, als je relatie goed zit, hoef je geen seks meer met anderen.quote:Seks stelt wel degelijk wat voor. Seks is erg belangrijk. Meer stellen zouden daarover een bewuste keuze moeten maken, bv. tussen monogaam blijven of juist niet.
Als je je partner goed kent, hoeft daar geen sprake van te zijn.quote:Klopt, vraag is echter of veel mannen dat verschil op dat moment zien. Lichaamstaal wordt heel snel verkeerd geinterpreteerd. En iemand die echt jaloers is zal er altijd iets slechts in zien.
Je kan geen vertrouwen hebben zonder verwachtingen. Het is juist als je verwachtingen worden overschreden dat het vertrouwen wordt geschaadt. Jij hebt geen verwachtingen, dus zal je vertrouwen ook nooit geschaad worden.quote:Je haalt hier verwachtingen en vertrouwen door elkaar. Ik geef iemand vertrouwen, zonder verwachtingen. Als hij dat vertrouwen beschaamt heeft dat zo zijn concequenties. Maar dat heeft niks met verwachtingen te maken. Het maakt mij geen flikker uit of hij zich aan dat vertrouwen houdt of niet. Ik kan hem daar toch niet in tegenhouden. Het enige wat hij wel weet is dat als hij het vertrouwen beschaamt dat gevolgen zal hebben. Maar dat is in alles zo: oorzaak -> gevolg. Ik verwacht niet van hem dat hij zich aan dat vertrouwen houdt. Als hij dat beschaamt zal hij daar wel een goede reden voor gehad hebben, of niet natuurlijk. Feit blijft dat ik dan mijn conclusies trek en hij met die gevolgen moet leven.
Dan zoek je die liefde toch ergens anders?quote:Nee dan heb je een relatie gebaseerd op verwachtingen. Je geeft vertrouwen aan de ander in de mate dat zij je verwachtingen nakomt. Stel dat zij je een keer teleurstelt door bv. een keer uit te vallen tegen een van jou vrienden, daalt dan gelijk jouw gevoel voor liefde voor je vriendin? Als ik dan jou vriendin was zou ik het gevoel hebben constant op mijn tellen te moeten passen om maar aan jou verwachtingen te voldoen, anders krijg ik van jou minder liefde.
*zucht* Ze zijn dan al per definitie niet monogaam. Ze zijn dus zo als jij, alleen vertellen ze het hun partner niet.quote:Je slaat de spijker op z'n kop. Ze zijn niet monogaam, terwijl ze het wel beweren te zijn. Kennelijk hebben ze toch behoefte om met meer mensen seks te hebben dan alleen met hun partner. Jouw stelling dat monogamen geen seks willen hebben met een ander klopt daardoor niet. Ook kan het zo zijn dat iemand wel monogaam is, maar misschien wel verlangt naar het seks hebben met een ander, maar dat niet kan doen door de verplichtingen in de relatie.
Dat je partner alles is wat je wenst. Dus niet: Ik wil die gozer en nog 10 anderen ernaast om seks mee te hebben.quote:Hoe bedoel je dat precies?
Nee, ik denk dat je het wel lekker vindt zo. Een beetje rondneuken, single zijn en toch iemand hebben om de huur en dagelijkse boodschappen mee te delen.quote:Het komt niet bij je op dat ik misschien ook daadwerkelijk van mijn partner hou?
Psychologen weten dat al, anders waren ze wel genealogie gaan studeren.quote:Op zondag 17 december 2006 21:30 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dus jij weet precies wat wel of niet aan de basis staat van ons gedrag? Als jij het definitieve antwoord op die vraag kunt geven, ga je duizenden psychologen werkloos maken.
Nogmaals: als het goed zit in je relatie heb je die verleiding niet eens. En als nu 1 van de partners zou zeggen dat hij/zij alleen nog maar monogamie in de relatie wil, gaat de relatie dan gewoon lekker verder? Of denk je dan dat je toch wat tekort komt? (eerlijk antwoordenquote:Op zondag 17 december 2006 21:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Waar zie jij iemand dat zeggen?
Ik heb vier jaar lang van mijn vriend gehouden zonder seks te hebben met anderen, en als we dat nu nog steeds niet deden, zouden we nog steeds niet minder van elkaar houden. De seks met anderen is nergens een voorwaarde voor, het is gewoon een leuke aanvulling. Het feit dat het goed gaat is alleen maar een teken dat de band tussen ons tweeën zo sterk is, dat we de verleidingen van anderen niet uit de weg hoeven te gaan om van elkaar te blijven houden.
Als het om zaken definieren en beargumenteren gaat, heb ik zeker gelijk. Maar ik zal het niet schuwen mensen gelijk te geven als ze een goed punt maken hoor.quote:Op zondag 17 december 2006 21:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoog 'jamaarikhebgeliiihiiiijk'-niveau hier. Nick, je bent als een hele tijd aan het drammen, leuk geweest nu.
Ga toch heen zeg, ik snap werkelijk niet dat mensen een relatie maar op 1 ding hangen en dat is alleen nog maar seks met elkaar hebben, verder stelt in jou ogen een relatie dus niets meer voor dan dat.quote:Op maandag 11 december 2006 20:50 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Bladiebladiebla. Toch leuk dat onverbeterlijke vreemdgangers onderling zo'n afspraak kunnen maken. Maar noem het dan alsjeblieft geen relatie, noem het een 'afspraak' ofzo. Feit is: als 1 van jullie beiden in een relatie zou zitten waarin de partner niet gediend is van een 'open relatie', dan zouden jullie nog rondneuken en er waarschijnlijk tegen jullie partners over liegen.
Ik krijg bij mensen die zeggen dat een 'open relatie' ook een echte relatie is altijd hetzelfde gevoel als van MBO-ers die zeggen dat ze student zijn; not even close.![]()
Heb meer het idee dat het bij jou een manier is om je te verzekeren van je neukje, want het is immers de enige kans voor je om je zaad kwijt te raken, jouw relatie hangt maar op 1 ding en dat is seks, want je mag het niet met anderen hebben....quote:Op zondag 17 december 2006 11:48 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Klopt, alleen zijn seriele monogamen niet in de veronderstelling dat iemand waarmee je toevallig in 1 huis woont, of 'gezellig' dingen samen doet terwijl beiden nog wel gewoon rondneuken je partner is. Het is gewoon een steady fuck, geen relatie.
maar wat is dan het verschil voor iemand met een open relatie tot iemand waarvan je houd, omdat het een goede vriend is en je partner. Verliefdheid? Verliefdheid is meestal ook van voorbijgane aard hoor.quote:Op maandag 18 december 2006 14:42 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Angst: zonder dat de ander het weet en goedkeurt, dat zou ik ook niet doen. Dan bedrieg je je partner. Dat is juist fout, vind ik. Met een open relatie weet je in de praktijk altijd wel wat er wanneer gebeurd is cq. zal gebeuren hoor
Maargoed, jij ziet seks en liefde als sterk verbonden en bijna losmakelijke dingen. Dan is het ook logisch dat je geen seks zonder liefde wilt, en de 'andere seks' bij een open relatie is altijd zonder liefde (anders spreek je over polyamorie en daar gaat dit topic niet over).
Seks is lekker en betekenloos, maar kan aan de andere kant ook een liefdesband verzegelen (de seks met je eigen partner is en blijft toch altijd speciaal), dat is mijn mening erover
Tja en jij hebt helemaal geen eisen natuurlijk, als jij een meisje tegenkomt die dingen doet die jou helemaal niet aanstaan, een leven die jij niet wil leven dan maakt dat niets uit, dan pas jij je helemaal aan en laat alle wensen los zeker?quote:Op zondag 17 december 2006 15:33 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Schiet me nog iets te binnen wat in jouw post ook weer naar voren komt; toen ik eens een discussie had met erodome over hetzelfde onderwerp zei ze dat: als ze nu een relatie zou moeten beginnen, dat ze niet iets wilde hebben met iemand die een monogame relatie wilde hebben.
Dit geeft voor mij heel duidelijk weer waar de prioriteiten voor swingers (of rondneukers zoals ik ze noem) liggen: Als er maar wat te neuken valt, maakt met wie je een relatie hebt niet zoveel uit.![]()
Seks is wat mij betreft niet het verschil tussen een vriendschap en een relatie. Een relatie gaat veel dieper. Met degene waarmee je een relatie hebt deel je een geestelijke band, intimiteit, het bij elkaar willen zijn. Je bent zeg maar levenspartners, tenminste als het een leven lang mag duren. Met mijn vrienden deel ik niet zo'n vergaande intimiteit. Hoe geweldig ze ook zijn, ik zou niet mijn hele leven met ze kunnen delen.quote:Op maandag 18 december 2006 13:33 schreef Angst het volgende:
Je deelt iets met iemand die niet je partner. terwijl het delen van sex juist een relatie een liefdesrelatie maakt i.p.v. een gewone vriendschap
Ik heb zelf niet gelijk een band met iemand als ik er seks mee heb gehad. Seks kan heel betekenisloos zijn en alleen maar gaan om de lust. Seks kan echter ook een uting zijn van intimiteit en liefde. De eerste vorm van seks is echt heel anders dan de tweede.quote:zodra je sex met iemand gehad hebt met iemand heb je een band met die persoon, hoe kan je het nou willen dat deze telkens verbroken wordt
ik zal wel te weinig ervaring hebben met liefdeloze seksquote:Op maandag 18 december 2006 15:07 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Seks is wat mij betreft niet het verschil tussen een vriendschap en een relatie. Een relatie gaat veel dieper. Met degene waarmee je een relatie hebt deel je een geestelijke band, intimiteit, het bij elkaar willen zijn. Je bent zeg maar levenspartners, tenminste als het een leven lang mag duren. Met mijn vrienden deel ik niet zo'n vergaande intimiteit. Hoe geweldig ze ook zijn, ik zou niet mijn hele leven met ze kunnen delen.
[..]
Ik heb zelf niet gelijk een band met iemand als ik er seks mee heb gehad. Seks kan heel betekenisloos zijn en alleen maar gaan om de lust. Seks kan echter ook een uting zijn van intimiteit en liefde. De eerste vorm van seks is echt heel anders dan de tweede.
Ben het helemaal met je eens, op één klein punt na: seks hoeft niet altijd dat gevoel te bewijzen. Je kunt ook seks hebben zonder dat gevoel te bewijzen. Voor de rest zijn we het wel eens geloof ikquote:Op maandag 18 december 2006 15:24 schreef Angst het volgende:
[..]
ik zal wel te weinig ervaring hebben met liefdeloze seksen kan het me daarom niet zo goed voorstellen
ik heb natuurlijk ook een andere gevoel bij me partner ookal zou ik geen sex met hem hebben (als je daarmee bijvoorbeeld wacht), maar sex is een van de weinig dingen waarmee je dat gevoel bewijst, gewone vrienden kan je ook mee uit eten gaan en zo, maar juist dat lichamelijke knuffelen masseren etc. zijn uitingen hoe belangrijk je iemand wel niet vind.
maar het zal mijn gebrek aan fantasie zijn dat ik me niet kan voorstellen hoe je dat dan wel uit
mooiquote:Op maandag 18 december 2006 16:18 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens, op één klein punt na: seks hoeft niet altijd dat gevoel te bewijzen. Je kunt ook seks hebben zonder dat gevoel te bewijzen. Voor de rest zijn we het wel eens geloof ik
Aangezien je mij met deze en je vorige post indirect ook aanspreekt , reageer ik maar even.quote:Op maandag 18 december 2006 15:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb meer het idee dat het bij jou een manier is om je te verzekeren van je neukje, want het is immers de enige kans voor je om je zaad kwijt te raken, jouw relatie hangt maar op 1 ding en dat is seks, want je mag het niet met anderen hebben....
Bij ons is het neukje niet wat ons bind, maar de geestelijke band, de liefde, het respect enz enz enz enz.
Dat is je goed recht, maar ik vind het onbegrijpelijk dat mensen seks en gevoelens kunnen loskoppelen.quote:Op maandag 18 december 2006 16:20 schreef het.ismij het volgende:
sex is een gevoelloze bezigheid, tenzij met de juiste persoon uitgevoerd.
Ik vindt sex ook niet echt een uiting van gevoel. Het is een toevoeging aan.
Wow dit klinkt best triest. Denk dat bij een hechte relatie het neukje elkaar nooit bind, maar gewoon een uiting van liefde isquote:Op maandag 18 december 2006 15:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb meer het idee dat het bij jou een manier is om je te verzekeren van je neukje, want het is immers de enige kans voor je om je zaad kwijt te raken, jouw relatie hangt maar op 1 ding en dat is seks, want je mag het niet met anderen hebben....
Bij ons is het neukje niet wat ons bind, maar de geestelijke band, de liefde, het respect enz enz enz enz.
Dat zegt hij zelf, hij zegt immers dat het verschil tussen vrienden en een relatie dat exclusieve neuken is, dus ik denk dat je bij hem te raden moet gaan ipv bij mijquote:Op maandag 18 december 2006 17:03 schreef Brennie het volgende:
[..]
Aangezien je mij met deze en je vorige post indirect ook aanspreekt , reageer ik maar even.
Wat ik een merkwaardige gedachtengang vind is dat jij denkt dat een monogame relatie ( blijkbaar) inhoudt dat je alleen bij elkaar bent om je te verzekeren van een neukje. Dat dat het enige is wat een monogame relatie bindt.
Nergens maar dan ook nergens heb jij kunnen lezen dat Nickthedick een 'monogame' relatie ziet als een pure seksrelatie zonder speciale verbintenis. Het is jouw interpretatie die ik eigenlijk behoorlijk vreemd vind. Ik kan je namelijk met 1000% verzekeren dat je niet weet waar je over praat.
Een relatie kan namelijk beide hebben: echte liefde met alles wat daarbij hoort en totaal geen behoefte aan seks met een ander hebben.
Dat heeft hiju dus fout, net zoals jij het niet zo leuk vindt als ik zeg dat jullie relatie amper diepgang heeft omdat het enige bindmiddel neuken is vind ik het weer niet zo leuk als iemand anders mijn relatie afdoet als neukertjes die elkaar wel leuk vinden.quote:Voor Nickthedick is een 'open' relatie slechts een vriendschap waarbij men af en toe met elkaar neukt. ( geen echte liefde)Hij ziet een monogame relatie juist als een relatie waarbij diepe gevoelens, de speciale band ( waarbij je alleen seks met elkaar hebt) , de geestelijke band en echte liefde aanwezig is.
Nergens zeg ik dat een open relatie beter is dan een monogame relatie, het is jouw vriendje die dat waardeoordeel loslaat en ik die op datzelfde waartdeoordeel reageer, dus niet dat ik zeg monogaam is minder waard, maar meer vanuit dat hij zegt dat een open relatie minder waar is, zo kan ik vanuit het open gedeelte ook stomme oordelen loslaten zoals je houdt niet genoeg van elkaar als je elkaar niet vrij kunt laten.quote:Jij doet net of een relatie waarbij je elkaar vrij laat en je gewoon mag rondneuken specialer is dan een monogame relatie. Dat is natuurlijk bullshit.
Ik vind het prima dat jij in je open relatie gelukkig bent, maar ik word er een beetje flauw van dat je suggereert dat een monogame relatie waarbij je seks met anderen streng afkeurt minder waardevol en speciaal is. ( want dat suggereer je nu)
Voldoening, trouw en alles vindt je op vele plekken, niet alleen bij een beetje seks, er is meer in het leven dan wat neuken hoor.quote:Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat mensen binnen een 'open relatie' denken dat ze het toppunt van liefde bereikt hebben als ze seksueel gezien compleet ruimdenkend zijn en de ander toestemming geven er op los te neuken.
Is het knap dat je dat ondanks dat je van elkaar houdt kan toestaan/accepteren?
Nee.. in mijn ogen niet.
Waar is de complete voldoening, de trouw, wat maakt het dan nog een liefdesrelatie?
JIJ vind dit, er zijn een heleboel mensen die er anders over denken.quote:In mijn ogen kun je in een liefdesrelatie waarin je zielsveel van elkaar houdt je partner simpelweg niet delen. Het zou je ziek en misselijk maken als je weet dat je partner met een ander neukt. Sterker nog... het is onverdraagzaam, je wordt gek. Niet eens van jaloezie...maar omdat je niet compleet de ware/enige bent voor je partner. Een liefdesrelatie onderscheidt zich van een open relatie door een speciale verbintenis waarbij je in feite seks alleen nog uit liefde en alleen met elkaar hebt. ( waarbij er uiteraard ook gewoon sprake van lust is)Seks is automatisch met liefde verbonden en andere opties zijn ondenkbaar. Binnen een open relatie deel je wel inimiteit met je partner en is de seks vast specialer als met een ander, maar seks is niet met (echte) liefde verbonden. ( anders kun je in mijn ogen gewoon geen seks met een ander hebben)
Dus ik mag niet zeggen dat seks het enige is wat jullie bind, jullie hebben zoveel meer, maar jij mag dat wel van mij zeggen andersom?quote:Erodome en anderen zullen dan wederom wel weer beweren dat seks dus het enige is wat een monogame relatie bindt, maar alle andere speciale dingen ( respect, diepe gevoelens etcetc) zijn ook gewoon hevig aanwezig.( geloof me)
Seks,automatisch en vanzelfsprekend gekoppeld aan liefde maakt in deze wel het onderscheidt tussen een liefdesrelatie en een open relatie waarin deze vanzelfsprekendheid ontbreekt en er in mijn ogen dan alleen een vriendschap met wat extra's is. ( no offence.)
Weer dat waardeoordeel waarvan je zelf gaat stuiteren zodra het over jou gaat.quote:Voor mij houdt een echte liefdesrelatie gewoon in dat je voor je partner - met alle gebreken en ups en downs- de enige bent. Je kunt elkaar vrij laten, maar inimiteit wil je echt alleen met je partner delen, er is geen behoefte aan een ander omdat je partner speciaal genoeg is. In een open relatie is er toch de overheersende hunkering naar spanning en lust.Er is geen complete voldoening binnen een relatie. Geen enkele relatie is perfect en je moet zeker autonoom blijven.. maar een liefdesrelatie houdt voor mij toch in in dat je complete voldoening bij elkaar vindt, op alle fronten. ( en zoniet dan werk je eraan of beeindig je de relatie.)
Ik geloof dat je in een open relatie veel om elkaar geeft als beste maatjes/ vrienden en dat er sprake van intimiteit en genegenheid is, maar een liefdesrelatie is het dus niet.
Dat is bij ons ook zo, maar we hebben ook seks met anderen en ja soms ga je daarmee een band aan, wij hebben mensen in ons leven die daar al vele jaren zijn, met wie we veel delen, een hele diepe vriendschap(met gevoel!) en seks, toch is dat niet wat wij samen hebben...quote:Op maandag 18 december 2006 17:17 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wow dit klinkt best triest. Denk dat bij een hechte relatie het neukje elkaar nooit bind, maar gewoon een uiting van liefde is
Ik ook, trouwen?quote:Op maandag 18 december 2006 17:44 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja maar, ik lust wel spruitjes hoor![]()
Maar! Als puber iemand erg leuk vinden is nog lang niet hetzelfde als van iemand houden, hem compleet vertrouwen en je hele leven met hem willen delen.quote:Op maandag 18 december 2006 17:12 schreef Brennie het volgende:
[..]
Dat is je goed recht, maar ik vind het onbegrijpelijk dat mensen seks en gevoelens kunnen loskoppelen.
Ik heb zelfs als puber nooit een seksuele handeling gedaan zonder in ieder geval iemand erg leuk te vinden.
Ik zal wel ouderwets zijn.![]()
Niet nodig.quote:Op maandag 18 december 2006 17:28 schreef erodome het volgende:
Dat zegt hij zelf, hij zegt immers dat het verschil tussen vrienden en een relatie dat exclusieve neuken is, dus ik denk dat je bij hem te raden moet gaan ipv bij mij
Begrijp je prima, maar ik geef mijn reactie erop omdat je niet alleen hem, maar ook mij aanspreekt.quote:Dat heeft hiju dus fout, net zoals jij het niet zo leuk vindt als ik zeg dat jullie relatie amper diepgang heeft omdat het enige bindmiddel neuken is vind ik het weer niet zo leuk als iemand anders mijn relatie afdoet als neukertjes die elkaar wel leuk vinden.
Begin je hem al te begrijpen?
Dat jouw waardeoordeel slechts ageren tegen het waardeoordeel van NTD is, maakt echter dat je ook agerende reacties bij anderen losmaakt ( die het met de tegenpartij eens is)quote:Nergens zeg ik dat een open relatie beter is dan een monogame relatie, het is jouw vriendje die dat waardeoordeel loslaat en ik die op datzelfde waartdeoordeel reageer, dus niet dat ik zeg monogaam is minder waard, maar meer vanuit dat hij zegt dat een open relatie minder waar is, zo kan ik vanuit het open gedeelte ook stomme oordelen loslaten zoals je houdt niet genoeg van elkaar als je elkaar niet vrij kunt laten.
Een goede relatie is een goede relatie, dat betekend dat beiden er gelukkig in zijn, eerlijk zijn, open zijn tegenover elkaar, een goede comminucatie enz enz enz.
Of je dat nu monogaam doet of open is aan 2 mensen, die in de relatie zitten en aan niemand anders.
Ja hoor is even.. door het ageren tegen NTD suggereer je dat NTD en ik een betekenisloze relatie hebben waarbij seks het enige is wat ons bindt. Kan me niet schelen dat je dat alleen schrijft omdat NTD provocerend zijn oprechte mening geeft. Ik wil het gewoon niet lezen, en dan kun je een reactie verwachten.quote:Voldoening, trouw en alles vindt je op vele plekken, niet alleen bij een beetje seks, er is meer in het leven dan wat neuken hoor.
Hij is het met wie ik oud wil worden, als ik iets zie dat ik fantastisch vind draai ik me om naar hem, wil ik dat met hem delen, alles van mijzelf wil ik met hem delen, er is niemand verder met wie ik dat wil, bij wie mijn hart stilstaat en tegelijkertijd een sprongetje maakt als ik hem weer zie na een dag werken.
Maar ook jij doet het hier, het niet leuk vinden dat iemand anders een waardeoordeel geeft als reactie, maar het zelf wel doen bij de ander, kan jij in mijn hart kijken, in zijn hart kijken, kan jij zeggen dat wij niet veel van elkaar houden?
Dat kan je niet, we zijn bijna 15 jaar bij elkaar, delen lief en leed, ook als het moeilijk werd stonden we er voor elkaar, niets komt tussen ons in, we staan al jaren sterk, samen, in volle liefde.
Voor mij is liefde onvoorwaardelijk, ik eis niets van hem voor de liefde die ik geef, die krijgt hij vrij, zonder voorwaarden, hij mag doen wat hij wil, verdiepen met wie hij wil, zijn hart is van mij en daar ben ik echt snerterig zeker van, want hij kan zoeken wat hij wil, overal kijken, maar toch kiest hij keer op keer voor mij.
Wil hij net zoals ik dat wil samen oud worden.
Het toppunt van liefde komt niet door dat neuken, dat komt door totale eerlijkheid, openheid, een goede comminucatie, een diepe band met elkaar hebben die niet op seks gebasseerd is enz en daarbij hebben we ook seks met anderen, waarom, omdat we dat leuk vinden, niets zwaars of raars eraan, gewoon leuk.
Seks is niet alleen hetgeen wat meerwaarde geeft aan een relatie. Exclusieve seks is bij mij vanzelfsprekend omdat ik liefde/heftige gevoelens niet kan loskoppelen van seks. Binnen een open relatie kan men dat wel en dat maakt dat ik het als anders dan een liefdesrelatie omschrijf. Ik schreef dat een open relatie een vriendschapsrelatie is, maar misschien moet ik het anders formuleren.quote:Dus ik mag niet zeggen dat seks het enige is wat jullie bind, jullie hebben zoveel meer, maar jij mag dat wel van mij zeggen andersom?
Ja, klopt echt wat je zegt hoor, heel rechtlijnig...
Ga toch heen zeg met je vriendschapsrelatie met een beetje meer, jij zegt nu zelf dus ook dat dat exclusieve van seks wat jullie hebben de meerwaarde geeft aan een vriendschap, wat het een liefdesrelatie maakt, meer is er dus niet aan verschil tussen een goede vriend en je partner.
Sorry, maar ik hou van wat meer diepgang als dat
Nogmaals.. ik heb op jouw waardeoordeel gereageerd, met de insteek dat ik je niet wilde kwetsen.Ik probeerde aan te geven hoe ik het verschil tussen een open en monogame relatie zie en wat mijn gevoel er bij is.quote:Weer dat waardeoordeel waarvan je zelf gaat stuiteren zodra het over jou gaat.
Wat is jou langste relatie geweest popje, hoeveel relatie's heb je al versleten, kom je nu echt hier tegen mij die al bijna 15 jaar samen is, een gezin heeft en alles zeggen dat jij het zoveel beter weet?
Ga eens praten met mensen met een open relatie, zie mensen die al meer dan 20 jaar bij elkaar zijn, wiens liefde er nogsteeds vanaf knalt, voor iedereen duidelijk te zien.
Tuurlijk wel.. ik gaf dan ook duidelijk aan dat autonoom blijven en je eigen ding doen ook belangrijk is.. Complete voldoening binnen een relatie houdt voor mij o.a in dat ik qua seks genoeg aan 1 persoon heb. Dat jij dat anders ziet, is prima.quote:Voldoening op alle fronten, dus je gaat nooit met een ander stappen, kletsen of wat dan ook, want he, dat kan je toch ook met je eigen partner, die moet je toch in alles aanvullen, overal moet je de volle voldoening in hebben?
Hoe jij de relatie invult qua seks zie ik niet als diepgang.Dat is het punt ook,ik kan dat niet begrijpen.quote:Overheersende hunkering naar lust, pfff overdrijven is ook een vak zeg, het is gewoon leuk en als je daar beide ok mee bent, waarom dan niet, omdat je dan ineens van een liefdesrelatie naar een vriendschap gaat, zie je zelf de onzin dan niet die je schrijft, keer op keer zeg je dat het enige verschil tussen vriendschap+neuken en een liefdesrelatie de exclusiviteit op seks is, nogmaals, ik zoek meer diepgang.
quote:Op maandag 18 december 2006 17:12 schreef Brennie het volgende:
[..]
Dat is je goed recht, maar ik vind het onbegrijpelijk dat mensen seks en gevoelens kunnen loskoppelen.
Ik heb zelfs als puber nooit een seksuele handeling gedaan zonder in ieder geval iemand erg leuk te vinden.
Ik zal wel ouderwets zijn.![]()
Als je alleen maar spruitjes eet met saus, heb je nog nooit echte spruitjes gegeten en geef je je waardeoordeel niet over de spruitjes, maar over de saus. En als je er genoeg saus over gooit, smaken alle groenten uiteindelijk hetzelfde. Daarom eet ik mijn spruitjes zonder saus omdat ik in de meest pure vorm van mijn spruitjes wil genieten.quote:Op maandag 18 december 2006 17:38 schreef erodome het volgende:
Wat goed te praten?
Er valt niets goed te praten, wat wij doen is onze zaak, zolang wij daar samen ok mee zijn is dat gewoon ok.
Als jij geen spruitjes lust en dus nooit spruitjes wil eten dan betekend dat toch niet dat het slecht is als een ander dat wel doet, dat betekend gewoon dat je ergens anders over denkt dan een ander.
*stil is*quote:Op maandag 18 december 2006 18:56 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als je alleen maar spruitjes eet met saus, heb je nog nooit echte spruitjes gegeten en geef je je waardeoordeel niet over de spruitjes, maar over de saus. En als je er genoeg saus over gooit, smaken alle groenten uiteindelijk hetzelfde. Daarom eet ik mijn spruitjes zonder saus omdat ik in de meest pure vorm van mijn spruitjes wil genieten.![]()
Heb je werkelijk die exclusieve seks nodig om je speciaal, de ware te voelen, dat is dus wat ik zo oppervlakkig vind juist, daarin verschillen jij en ik zo van mening.quote:Op maandag 18 december 2006 18:28 schreef Brennie het volgende:
Ja hoor is even.. door het ageren tegen NTD suggereer je dat NTD en ik een betekenisloze relatie hebben waarbij seks het enige is wat ons bindt. Kan me niet schelen dat je dat alleen schrijft omdat NTD provocerend zijn oprechte mening geeft. Ik wil het gewoon niet lezen, en dan kun je een reactie verwachten.
Voor mij is een relatie ook gewoon veel meer als neuken hoor. De diepgang in een relatie die jij beschrijft ken ik ook.. absoluut!
Ik heb uitgelegd hoe ik een liefdesrelatie zie en waarom ik een open relatie gevoelsmatig als een andere vorm van relatie zie. Ik heb nergens beweerd dat ik een open relatie minder waard vind. Ik kan een open relatie alleen niet zien als een liefdesrelatie omdat in een liefdesrelatie seks alleen een uitting van liefde voor elkaar is ( in mijn ogen!,) en dat dat binnen een open relatie anders is.
Dat jullie veel van elkaar houden geloof ik echt wel.. maar ik kan niet begrijpen dat je -als je zielsveel van elkaar houdt- je partner kan delen en je er niet vreselijk bij voelt. ( het gevoel dat je niet de enige/ware/speciale bent, wat ik zou hebben)
Anders, tja, zonder angst in mijn geval, zonder die nare onzekerheid of iemand wel echt zoveel om je geeft, of het gras niet groener is aan de andere kant, zonder jaloesie, zonder enige beknotting van elkaars vrijheden.quote:Hoe jij de relatie invult qua seks zie ik niet als diepgang.Dat is het punt ook,ik kan dat niet begrijpen.
Nogmaals.. er is voor mij gevoelsmatig een sterk verschil in wat een liefdesrelatie en open relatie inhoudt.
Het 1 is niet minder als het ander.. maar de manier waarop aan de liefde inhoudt wordt gegeven verschilt. Voor mij heeft liefde een andere uitting.. De liefde die ik voel voor mijn partner is vast even sterk als wat jij voelt voor je partner, maar wel anders.Dat moet wel, want anders hadden we deze confrontatie ook niet.
Tja, ik eet mijn spruitjes zonder saus, maar soms is met saus ook wel wel lekker en de spruitjes zonder saus voelen zich niet naar eronder, die vinden het ook wel leuk zelfs, dus geen probleem.quote:Op maandag 18 december 2006 18:56 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als je alleen maar spruitjes eet met saus, heb je nog nooit echte spruitjes gegeten en geef je je waardeoordeel niet over de spruitjes, maar over de saus. En als je er genoeg saus over gooit, smaken alle groenten uiteindelijk hetzelfde. Daarom eet ik mijn spruitjes zonder saus omdat ik in de meest pure vorm van mijn spruitjes wil genieten.![]()
Nee dat doe je niet, je eet je spruitjes met saus; en als de saus voor de spruitjes uit de handel zou worden genomen, zou je geen spruitjes meer eten, maar zou je voor een andere groente met saus gaan.quote:Op maandag 18 december 2006 20:28 schreef erodome het volgende:
Tja, ik eet mijn spruitjes zonder saus, maar soms is met saus ook wel wel lekker en de spruitjes zonder saus voelen zich niet naar eronder, die vinden het ook wel leuk zelfs, dus geen probleem.
Ik vind niet dat je relatie slecht is; ik vind het gewoon vooringenomen en arrogant dat jij en alle andere swingers denken dat ze een perfecte relatie PLUS een extraatje hebben.quote:Waarom ben jij zo stellig in wat je zegt, waarom dat oordeel dat mijn relatie slecht is omdat ik hem anders invul dan dat jij dat doet?
Ja, wij hebben 100% voor onze relatie, het seks buiten onze relatie om valt niet in de rekening van onze relatie....quote:Op maandag 18 december 2006 20:49 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee dat doe je niet, je eet je spruitjes met saus; en als de saus voor de spruitjes uit de handel zou worden genomen, zou je geen spruitjes meer eten, maar zou je voor een andere groente met saus gaan.
[..]
Ik vind niet dat je relatie slecht is; ik vind het gewoon vooringenomen en arrogant dat jij en alle andere swingers denken dat ze een perfecte relatie PLUS een extraatje hebben.
Even een rekenvoorbeeldje:
De mate waarin je een relatie waardeert kan nooit meer dan 100% zijn (waarbij 100% de meest perfecte relatie is die je je kan voorstellen).
Nu hebben ik en mijn vriendin voor ons gevoel een 100% perfecte relatie; we hebben genoeg aan elkaar. Jij hebt voor jouw gevoel ook een 100% perfecte relatie waarbij 20%? ofzo? moet worden afgetrokken voor swingeractiviteiten. Dat betekent dus dat als jullie alleen op elkaar aangewezen zouden zijn, zonder fratsen, simpelweg op elkaars geest en lichaam, dat jullie op 80% zitten, terwijl ik en mijn vriendin zonder fratsen, puur op elkaar gericht al op 100% zitten.
Nou vertel jij mij eens. Maak ik dan een rekenfout?![]()
Tja, wat moet ik daarvan vinden dan?quote:Op maandag 18 december 2006 20:55 schreef Nickthedick het volgende:
Nog even een vraagje aan alle polygamisten:
Wat vinden jullie van mensen die, als ze de keuze hadden tussen een identieke tweeling - met precies dezelfde persoonlijkheid, alleen is de 1 rijk en de ander niet rijk - toch voor de rijkere zouden kiezen met als reden dat ze meer van hem/haar houden?
Ik heb het topic even doorgelezen, maar als ik eerlijk ben ben jij hier de enige die vooringenomen en arrogant op me overkomt.quote:Op maandag 18 december 2006 20:49 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee dat doe je niet, je eet je spruitjes met saus; en als de saus voor de spruitjes uit de handel zou worden genomen, zou je geen spruitjes meer eten, maar zou je voor een andere groente met saus gaan.
[..]
Ik vind niet dat je relatie slecht is; ik vind het gewoon vooringenomen en arrogant dat jij en alle andere swingers denken dat ze een perfecte relatie PLUS een extraatje hebben.
Je rekenvoorbeeld zou alleen kloppen als je alles, maar dan ook alles samen met je vriendin zou doen. Ik neem aan dat ook jij weleens tijd doorbrengt met andere mensen. Moet je deze tijd dan ook van jouw 100% aftrekken?quote:Even een rekenvoorbeeldje:
De mate waarin je een relatie waardeert kan nooit meer dan 100% zijn (waarbij 100% de meest perfecte relatie is die je je kan voorstellen).
Nu hebben ik en mijn vriendin voor ons gevoel een 100% perfecte relatie; we hebben genoeg aan elkaar. Jij hebt voor jouw gevoel ook een 100% perfecte relatie waarbij 20%? ofzo? moet worden afgetrokken voor swingeractiviteiten. Dat betekent dus dat als jullie alleen op elkaar aangewezen zouden zijn, zonder fratsen, simpelweg op elkaars geest en lichaam, dat jullie op 80% zitten, terwijl ik en mijn vriendin zonder fratsen, puur op elkaar gericht al op 100% zitten.
Nou vertel jij mij eens. Maak ik dan een rekenfout?![]()
Euuuh jawel hoor. Je hebt zelf o.a. gezegd dat:quote:Op maandag 18 december 2006 20:59 schreef erodome het volgende:
Ja, wij hebben 100% voor onze relatie, het seks buiten onze relatie om valt niet in de rekening van onze relatie....
Kan je wat consequenter zijn a.u.b.? Je kan niet aan de hand van welke vraag je beantwoordt polygamie wel of niet in je relatie betrekken; dus staat het nu los of vast van je relatie?quote:Als wij op elkaar aangewezen zijn, zonder activiteit buiten de deur, is het nogsteeds 100%.
We doen alleen iets wat we beide leuk vinden, niemand mee kwetsen.
Nee, de max is 100%. Maar nu vind ik voetballen nu niet echt betrekking hebben op hoe volmaakt mijn relatie met mijn vriendin is. Buiten de deur neuken wel. Mijn vriendin kan immers niet voetballen, maar ik ga ervan uit dat jij en je partner wel allebei kunnen neuken toch?quote:Jij zegt toch ook niet ik heb 120% omdat ik van mijn vriendin mag voetballen?
Ik probeer achter de echte reden te komen waarom mensen buiten de deur neuken, en alles wat ik tot nu toe heb gehoord is vaag hippie-geneuzel.quote:Op maandag 18 december 2006 21:17 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
[..]
Ik heb het topic even doorgelezen, maar als ik eerlijk ben ben jij hier de enige die vooringenomen en arrogant op me overkomt.
Je toont onbegrip, generaliseert en stopt andersdenkenden in een (minderwaardig) hokje.
Is het nou echt zo moeilijk om anderen in hun waarde te laten en niet te oordelen over dingen die je niet begrijpt?
Wat wil je hier nou mee bewijzen en waarom?
Nee, omdat alles wat ik buiten mijn vriendin om doe niets met onze relatie te maken heeft, terwijl buiten de deur neuken wel met de relatie te maken heeft; volgens de swingers verbetert het je relatie. Dus ik heb gegronde reden om buiten de deur neuken in de relatiesfeer te betrekken.quote:Je rekenvoorbeeld zou alleen kloppen als je alles, maar dan ook alles samen met je vriendin zou doen. Ik neem aan dat ook jij weleens tijd doorbrengt met andere mensen. Moet je deze tijd dan ook van jouw 100% aftrekken?
Tuurlijk, iedereen mag doen wat hij/zij wil.quote:Op maandag 18 december 2006 21:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, wat moet ik daarvan vinden dan?
Je wil dat ik een afkeur uitspreek zodat jij kan zeggen, ja maar jij houdt van hem omdat je mag neuken met anderen, bullshit dus.
Wat een ander kiest moet hij lekker zelf weten ok?
Niet leuk vinden en niet mee akkoord gaan zijn 2 verschillende dingen, als jij van voetbal houdt wil je dat toch ook blijven doen en vindt je het ook niet leuk als dat niet mag?quote:Op maandag 18 december 2006 21:19 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Euuuh jawel hoor. Je hebt zelf o.a. gezegd dat:
1. je het niet leuk zou vinden als je niet meer mocht swingen van je partner (lijk mij een relationele aangelegenheid)
Zo sluit jij iemand uit die wat anders wil dan een monogame relatie, dus jij hebt 120% door het monogaam zijn?quote:2. Dat, als je een relatie zou beginnen, je geen relatie zou willen hebben met iemend die monogamie wil (lijkt mij ook een relationele aangelegenheid).
Nee hoor, hoeft niet afgetrokken te worden, het is gewoon leuk, iets dat we doen omdat we het beide leuk vinden, dat heeft niets met de relatie opzich te maken verder, die hebben we namelijk SAMEN, is tussen hem en mij en niet tussen mij en de rest van de wereld.quote:3. Dat swingen iets extra's geeft aan jullie relatie (en dus moeten we dat extraatje noodgedwongen van de 100% worden afgetrokken... sorry)
Los....quote:Kan je wat consequenter zijn a.u.b.? Je kan niet aan de hand van welke vraag je beantwoordt polygamie wel of niet in je relatie betrekken; dus staat het nu los of vast van je relatie?![]()
Maar wat als zij zegt je mag niet voetballen, je mag het niet kijken, niet doen, er niet over praten, dan is het vrijwel hetzelfde schat...quote:Nee, de max is 100%. Maar nu vind ik voetballen nu niet echt betrekking hebben op hoe volmaakt mijn relatie met mijn vriendin is. Buiten de deur neuken wel. Mijn vriendin kan immers niet voetballen, maar ik ga ervan uit dat jij en je partner wel allebei kunnen neuken toch?![]()
Jij zou nooit kiezen voor iemand die een open relatie wil, wat is het verschil tussen jou en mij behalve dan dat jij vindt dat je de waarheid in pacht hebt?quote:Op maandag 18 december 2006 21:31 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Tuurlijk, iedereen mag doen wat hij/zij wil.
Maar je hebt zelf gezegd dat je geen relatie zou willen met iemand die monogamie in een relatie wil. Daar maak ik hetzelfde uit op als dat je zou zeggen: 'Ik zou voor de gozer met het geld kiezen' Van hetzelfde laken een pak Ero': oppervlakkigge wensen verwarren met 'houden van'.
De echte reden wil jij niet aannemen, het is gewoon leuk, we vinden het beide leuk, niemand wordt gekwetst, dus why not?quote:Op maandag 18 december 2006 21:25 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik probeer achter de echte reden te komen waarom mensen buiten de deur neuken, en alles wat ik tot nu toe heb gehoord is vaag hippie-geneuzel.
[..]
Nee, omdat alles wat ik buiten mijn vriendin om doe niets met onze relatie te maken heeft, terwijl buiten de deur neuken wel met de relatie te maken heeft; volgens de swingers verbetert het je relatie. Dus ik heb gegronde reden om buiten de deur neuken in de relatiesfeer te betrekken.![]()
Ok, dus swingen geeft nu ineens geen meerwaarde aan je relatie wil je zeggen?quote:Op maandag 18 december 2006 21:31 schreef erodome het volgende:
Niet leuk vinden en niet mee akkoord gaan zijn 2 verschillende dingen, als jij van voetbal houdt wil je dat toch ook blijven doen en vindt je het ook niet leuk als dat niet mag?
Waarom die totaal andere waarde nu het hierover gaat?
Nee, ik heb 100%. Het verschil is: dat jouw relatie zonder swingen niet 100% perfect is; die van mij wel.quote:Zo sluit jij iemand uit die wat anders wil dan een monogame relatie, dus jij hebt 120% door het monogaam zijn?
Kortom, wat is het verschil hierin tussen jou en mij wezelijk?
Ok, swingen geeft dus definitief geen meerwaarde aan de relatie. Wil je dan a.u.b. al je opmerkingen van de afgelopen jaren dat swingen extra vertrouwen geeft, vrijheid geeft etc. even van het forum wissen? Dank je.quote:Nee hoor, hoeft niet afgetrokken te worden, het is gewoon leuk, iets dat we doen omdat we het beide leuk vinden, dat heeft niets met de relatie opzich te maken verder, die hebben we namelijk SAMEN, is tussen hem en mij en niet tussen mij en de rest van de wereld.
[hippiegeneuzel mode/] Mijn vriendin vertrouwt mij en geeft mij de vrijheid om daarin te doen wat ik wil Ero.quote:Maar de dingen die jij doet samen met je vriendin moeten dus ook van die 100% afgetrokken worden?
Kan je wat consequenter zijn a.u.b.? Je kan niet aan de hand van welke vraag je beantwoordt polygamie wel of niet in je relatie betrekken; dus staat het nu los of vast van je relatie?![]()
[..]
Maar wat als zij zegt je mag niet voetballen, je mag het niet kijken, niet doen, er niet over praten, dan is het vrijwel hetzelfde schat...
Als het zo goed zit met je relatie, waarom zit je dan bijna 24 uur per dag op fok? Doen jullie uberhaupt nog wel dingen samen?quote:De max is 100%, die zit bij ons goed, wat het gaat om ons samen, niet om wat we met anderen doen, dat is gewoon leuk, soms zelfs meer dan gewoon leuk, maar diepgang met anderen, maar dat heeft niets met ONS te maken, met de relatie die wij samen hebben.
Je probeert keer op keer me in een hoek te lullen die er gewoon niet is, mijn relatie verschilt niet zoveel van de jouwe, om hem goed te houden zijn dezelfde dingen nodig, alleen kiezen wij voor wat andere hobby's, een wat andere manier van doen, dat hoef jij niet leuk te vinden, wij wel, dat is het enige wat telt.
Dat zie je deels verkeerd Erodome. Ik heb inderdaad de exclusieve seks nodig om mij de enige of de ware te voelen. Voor mij hangt seks samen met liefde.. zou mijn partner seks met anderen willen dat voelt dat voor voor mij alsof de liefde dan niet sterk genoeg is. ( Ik weet dat jij daar niet zo over denkt) Seks is voor mij echter geen bewijsmiddel.. seks binnen een relatie koppel ik automatisch aan liefde, waardoor ik onmogelijk seks met anderen kan hebben of van mijn partner kan accepteren. Ik heb seks niet nodig om me goed te voelen in een relatie, maar ik kan en wil het enkel en alleen met mijn partner beleven. Seks is geen bindmiddel of bevestiging van mijn relatie... seks is een uiting van liefde die ik alleen met mijn partner kan delen, waardoor een ander soortige relatie voor mij onbegrijpelijk is. Het is geen keuze, het is gewoon zoals ik het alleen maar kan beleven.quote:Op maandag 18 december 2006 20:25 schreef erodome het volgende:
Heb je werkelijk die exclusieve seks nodig om je speciaal, de ware te voelen, dat is dus wat ik zo oppervlakkig vind juist, daarin verschillen jij en ik zo van mening.
Ik ben speciaal voor hem, de ware voor hem, de enige aan wie hij zijn hart schenkt, ik heb seks niet nodig als bewijsmiddeltje, dat toont zich door al het andere eromheen, ook wel in seks hoor, daar niet van, maar dat is niet het middel om mij me goed in de relatie te laten voelen.
Het is in wezen totaal niet hetzelfde Erodome.Het kijken van porno of afrukken daarop en evt fantasieen erbij is heel wat anders als fysiek contact met een ander, irl iemand versieren of verliefd worden op een ander.quote:Als nickthedick een porno kijkt, voel jij je dan minderwaardig in de relatie, niet speciaal, niet de enige?
Hij zoekt dan toch lust op bij een ander...is in weze zowat hetzelfde, hij rukt op een ander dan, weliswaar onbereikbaar, maar toch, wat hij met jou zou moeten delen dan doet hij dan toch bij een ander brengen.
Ero... ik ben monogaam, maar niet preuts of frigide hoor. Ik schrik niet van een porno'tje.quote:Waarom voel je je zo bedreigt daarom(seks met anderen dan, hoop niet dat je overstuur raakt van porno), ben je niet zeker dan van zijn liefde, moet daar echt een middel toe gebruikt worden als bewijs, krijg je geen bewijs in de omgang met elkaar, de gesprekken, de tederheid, intimiteit verder?
Is seks dan werkelijk het enige waarmee dat zo zwaar bewezen wordt?
Dat zie ik niet als verraad.. ik vind het er compleet los van staan.quote:Is het dan een verraad als je met jezelf speelt en denkt aan een ander, want ook dat komt in weze dan weer op hetzelfde neer, het bewijs van liefde wordt met een ander gedeelt, weer weliswaar onbereikbaar, niet irl, maar toch, weer wordt dat exclusieve stukje ergens anders neergegooit...
Jawel.. maar ik had al gezegd dat het reactie op reactiewas Begrijp wat je bedoelt.quote:En tja, jij wil dit niet lezen, er weleens aan gedacht dat ik het dus ook niet wil lezen dat er gezegd wordt dat mijn relatie eigenlijk geen donder voorstelt, dat als jij hier zo op reageerd je misschien een klein beetje begrip kan opbrengen voor mijn reactie, die uiteindelijk hetzelfde is?
Je denkt dat het in onze relatie niet zo is? Hier ook hoor.. al heeft de seks binnen de relatie een andere uitingsvorm. ( zonder de wens contact met anderen te hebben)quote:De diepgang die wij hebben gaat gewoon voorbij seks, het lichamelijke, dat zit geestelijk, waar het hoort naar mijn mening.
Dit kan ik dus niet begrijpen.quote:En de seks met anderen, de relatie's met anderen geven ook een zekere diepgang erbij, het is leuk je te kunnen verdiepen in anderen, te weten dat dat kan zonder dat dat ook maar iets afdoet aan wat je samen hebt, sterker nog, je wordt er beter van samen, intiemer, dichter bij elkaar ipv verder af(dat zou voor jou niet gelden omdat het jou zou kwetsen, dat veroorzaakt afstand juist).
Niet als zodanis, wel als iets wat je samen deelt en waar je lol aan beleefd.quote:Op maandag 18 december 2006 21:40 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ok, dus swingen geeft nu ineens geen meerwaarde aan je relatie wil je zeggen?
Die van jou is niet 100% als dat monogame er niet is, wat is het wezelijke verschil?quote:Nee, ik heb 100%. Het verschil is: dat jouw relatie zonder swingen niet 100% perfect is; die van mij wel.
Om te kunnen swingenh is er vertrouwen nodig, een goede comminucatie enz enz enz, ik zeg nergens dat swingen dat biedt, maar wel dat dat nodig is om te kunnen swingen, anders ga je eraan onderdoor.quote:Ok, swingen geeft dus definitief geen meerwaarde aan de relatie. Wil je dan a.u.b. al je opmerkingen van de afgelopen jaren dat swingen extra vertrouwen geeft, vrijheid geeft etc. even van het forum wissen? Dank je.![]()
Prachtig toch...quote:[hippiegeneuzel mode/] Mijn vriendin vertrouwt mij en geeft mij de vrijheid om daarin te doen wat ik wil Ero.![]()
Ben vaak zat niet op fok, maar heb nu eenmaal een man die en werkt en een eigen bedrijf heeft en dus veel tijd aan werken kwijt is.quote:Als het zo goed zit met je relatie, waarom zit je dan bijna 24 uur per dag op fok? Doen jullie uberhaupt nog wel dingen samen?
Ik krijg erg gemixte signalen door; je wil geen monogame relatie omdat je je opgesloten voelt, maar als je vriend of man het wil, dan is het geen enkel probleem? Dan zou je je niet opgesloten voelen? Volgens mij lul je maar wat met alle winden mee en weet je zelf niet eens hoe je over het onderwerp voelt.quote:Op maandag 18 december 2006 21:35 schreef erodome het volgende:
Jij zou nooit kiezen voor iemand die een open relatie wil, wat is het verschil tussen jou en mij behalve dan dat jij vindt dat je de waarheid in pacht hebt?
IK, ik dus zou geen relatie willen met iemand die het gesloten wil houden omdat ik daar anders over denk, zo wil jij geen relatie met iemand die het open wil, omdat jij daar anders over denkt, zo wil jij geen relatie met iemand die bv echt voetbal haat en er niets van wil horen of zien en zo nog een hele lijst van eisen die je hebt voor een partner, waarom wordt aan mijn eis dan ineens zo zwaar getilt terwijl je zelf ook een lijst van eisen hebt die net zo ver gaan of zelfs verder?
Ik heb dan ook geen zin meer me te moeten aanpassen aan een nieuweling, dat is ook totaal niet aan de orde, dus je vraagt me naar voorkeuren, hoe ik zou reageren als dat echt aan de orde is is een 2de, want als mijn man het morgen niet meer wil houdt het op, dan is de open relatie gesloten, zo belangerijk is dat dus niet uiteindelijk, want ik kies dan echt voor de liefde die ik al heb, maar daar heb je het liever niet over.
Zucht, bij een nieuwe heb ik geen zin me aan te passen, dan zoek ik wel verder naar iemand die beter bij me past.quote:Op maandag 18 december 2006 21:47 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik krijg erg gemixte signalen door; je wil geen monogame relatie omdat je je opgesloten voelt, maar als je vriend of man het wil, dan is het geen enkel probleem? Dan zou je je niet opgesloten voelen? Volgens mij lul je maar wat met alle winden mee en weet je zelf niet eens hoe je over het onderwerp voelt.![]()
P.S. voetballen is niet hetzelfde als neuken![]()
quote:Op maandag 18 december 2006 21:45 schreef erodome het volgende:
Maar wat doe jij dan hier op fok de hele tijd, want jij kan er ook wat van meneer, toch een slechte relatie, of is dat weer totaal anders omdat jij monogaam bent?
We doen zat samen iig, waarschijnlijk meer dan jullie, wij zijn van die klefferts die eigenlijk bijna altijd samen te vinden zijn.
Dus is het toch een deel van je relatie... en is je relatie zonder dat deel minder.quote:Op maandag 18 december 2006 21:45 schreef erodome het volgende:
Niet als zodanis, wel als iets wat je samen deelt en waar je lol aan beleefd.
quote:Die van jou is niet 100% als dat monogame er niet is, wat is het wezelijke verschil?
Euuh nee, en dit punt heb ik al eerder gemaakt: er is geen vertrouwen nodig als toch alles kan en mag. Je krijgt en geeft juist vertrouwen door dingen wel of juist niet te doen binnen een bepaald verwachtingspatroon.quote:Om te kunnen swingenh is er vertrouwen nodig, een goede comminucatie enz enz enz, ik zeg nergens dat swingen dat biedt, maar wel dat dat nodig is om te kunnen swingen, anders ga je eraan onderdoor.
Wauw, zeg ik eens iets onzinnigs en je hebt er meteen begrip voor.quote:Prachtig toch...
Ik ben een half jaar niet meer op fok! geweest.quote:Ben vaak zat niet op fok, maar heb nu eenmaal een man die en werkt en een eigen bedrijf heeft en dus veel tijd aan werken kwijt is.
Maar wat doe jij dan hier op fok de hele tijd, want jij kan er ook wat van meneer, toch een slechte relatie, of is dat weer totaal anders omdat jij monogaam bent?
We doen zat samen iig, waarschijnlijk meer dan jullie, wij zijn van die klefferts die eigenlijk bijna altijd samen te vinden zijn.
Ja, het feit dat je het al als 'aanpassing' ziet; je hoeft je been er niet af te hakken hoor. Het is voor jou toch 'maar' seks?quote:Op maandag 18 december 2006 21:49 schreef erodome het volgende:
Zucht, bij een nieuwe heb ik geen zin me aan te passen, dan zoek ik wel verder naar iemand die beter bij me past.
Bij mijn man heb ik de liefde die ik heb, die al ver ingesleten is en voor hem wil ik me wel aanpassen.
Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Gast, jij denkt er nou eenmaal anders over. Als je seks en liefde niet los kan zien dan is dat niet ons probleem. Ga je oma vervelen ofzo, het is goed geweest.quote:Op maandag 18 december 2006 22:05 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ja, het feit dat je het al als 'aanpassing' ziet; je hoeft je been er niet af te hakken hoor. Het is voor jou toch 'maar' seks?
En wat is seks voor jou?quote:Op maandag 18 december 2006 22:05 schreef Nickthedick het volgende:
Het is voor jou toch 'maar' seks?
Ik kan seks en liefde prima los van elkaar zien. Wat ik alleen een tegenstrijdig argument vind, is: dat je uit liefde met anderen neukt en je partner met anderen laat neuken. Dat heeft niets met liefde te maken, maar met lust wat je niet kan en wil bedwingen.quote:Op maandag 18 december 2006 23:13 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Gast, jij denkt er nou eenmaal anders over. Als je seks en liefde niet los kan zien dan is dat niet ons probleem. Ga je oma vervelen ofzo, het is goed geweest.
De exclusiviteit geeft de seks des te meer waarde; seks met anderen buiten mijn partner zou maar een slap aftreksel zijn van ware intieme seks en daarom een nutteloze bezigheid. Als je overal seks wil en krijgt, verliest het gewoon z'n waarde en wordt het niet meer dan een trieste klaarkom-oefening. Ik krijg er echt eenquote:Op maandag 18 december 2006 23:21 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
[..]
En wat is seks voor jou?
Hoe beleef je het?
Wat betekend het voor jou en voor je relatie en waarom?
Klinkt alsof je bang bent om toe te geven dat je partner ook lol kan hebben met een ander. Soort van afweermechanisme tegen de harde realiteit. Monogamie is zo onnatuurlijk met alle problemen van dien. Stellen die een open relatie hebben zijn imho een stuk sterker dan onzekere stelletjes die elkaar monogamie blijven aanpraten omdat het oh zo'n ramp zou zijn om alleen oud te wordenquote:Op maandag 18 december 2006 23:36 schreef Nickthedick het volgende:
De exclusiviteit geeft de seks des te meer waarde; seks met anderen buiten mijn partner zou maar een slap aftreksel zijn van ware intieme seks en daarom een nutteloze bezigheid. Als je overal seks wil en krijgt, verliest het gewoon z'n waarde en wordt het niet meer dan een trieste klaarkom-oefening. Ik krijg er echt een
Aldi-gevoel van als ik erover nadenk dat ik polygaam zou moeten leven; Schappen vol neukvoer wat net even over datum is in saaie verpakking en een muffe smaak. Ik eet het liefst eersteklas en eet niet om het eten alleen.
Vraag het haar zou ik zeggen, en ze zal je vertellen dat ze dat niet kan en niet wil.quote:Op maandag 18 december 2006 23:57 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Klinkt alsof je bang bent om toe te geven dat je partner ook lol kan hebben met een ander.
Stellen met een 'open relatie' verwarren wel vaker dingen. Ik heb zekerheid dat m'n partner 100% voor mij gaat. Polygamen hebben als zekerheid dat ze bij elkaar blijven zolang ze elkaar maar vrij genoeg laten en vooral niet gaan tornen aan het 'rondneuk-pact'; zekerheid onder een voorwaarde dus.quote:Soort van afweermechanisme tegen de harde realiteit. Monogamie is zo onnatuurlijk met alle problemen van dien. Stellen die een open relatie hebben zijn imho een stuk sterker dan onzekere stelletjes die elkaar monogamie blijven aanpraten omdat het oh zo'n ramp zou zijn om alleen oud te worden![]()
Ik vind mensen met een "open relatie" nogal verradelijk, dus als ik dan toch zou moeten kiezen, liever een vrijgezel.quote:Op donderdag 7 december 2006 13:09 schreef Angst het volgende:
Zit ze op fok? Ben benieuwd naar de gedachtegang.quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:46 schreef Nickthedick het volgende:
Vraag het haar zou ik zeggen, en ze zal je vertellen dat ze dat niet kan en niet wil.![]()
Och welnee.quote:Stellen met een 'open relatie' verwarren wel vaker dingen. Ik heb zekerheid dat m'n partner 100% voor mij gaat.
Jullie blijven bij elkaar zolang jullie maar niet vreemd gaan. Das ook een voorwaarde.quote:Polygamen hebben als zekerheid dat ze bij elkaar blijven zolang ze elkaar maar vrij genoeg laten en vooral niet gaan tornen aan het 'rondneuk-pact'; zekerheid onder een voorwaarde dus.
Jezelf beperken maakt het speciaal?quote:Jullie denken dat iedereen in een relatie wil neuken met anderen buiten de relatie. Dat zegt veel over jullie holbewoner mentaliteit en IQ. Mensen die met elkaar onder oppervlakkig beding een relatie beginnen als: ik wil wel blijven rondneuken, of: ik wil wel een groot huis, of: ik wil wel een wijf met siliconen tieten, missen een heel stuk onvoorwaardelijkheid wat juist een relatie speciaal maakt.
Test waarvoor? Jezelf dingen ontzeggen is echte liefde? Lijkt mij niet ideaal. Sowieso, zodra je een ongeluk krijgt waardoor je, zeg, verminkt raakt is het ineens allemaal niet zo onvoorwaardelijk meer. Althans, dat zou mijn blinde gok zijn. Ik gok dat jij dat zal ontkennen maar dat brengt me weer op het punt van leven in een illusie.quote:De echte test voor liefde is juist: hoe lang en goed je alleen op elkaar aangewezen kan zijn, en niet: hoe kan je zoveel mogelijk dingen afzonderlijk van elkaar doen zonder dat de ander pissig wordt (want: hoe minder je om elkaar geeft, hoe makkelijker dat is).![]()
'T is dat blondje met die lange lappen tekst.quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:57 schreef livEliveD het volgende:
Zit ze op fok? Ben benieuwd naar de gedachtegang.
Kijk, en hier komt eindelijk de aap uit de mouw. Jij hebt zo weinig vertrouwen in de trouw van een ander dat je er maar vanuit gaat dat iedereen elkaar toch bedriegt in een relatie dat je je niet 100% aan 1 persoon kan geven. Is dat dan de basis voor dat veelbejubelde 'vertrouwen' waar jullie het over hebben?quote:Och welnee.![]()
Nee, we blijven bij elkaar omdat we 100% voor elkaar gaan, dat is geen voorwaarde, dat is een gegeven. Ik zou zelfs niet vreemdgaan als mijn relatie op een nulpunt was beland, ik zou het eerst uitmaken en pas daarna weer seks hebben met anderen.quote:Jullie blijven bij elkaar zolang jullie maar niet vreemd gaan. Das ook een voorwaarde.
Welke beperking? Ik vind het juist een verrijking. Jij bent degene die zichzelf beperkt omdat je zo cynisch bent dat je nooit 100% voor iemand kan gaan... best wel zielig eigenlijk.quote:Jezelf beperken maakt het speciaal?
Jij doet me denken aan een uitspraak oven cynici: 'Iemand die overal de prijs, maar nergens de waarde van kent.'quote:Test waarvoor? Jezelf dingen ontzeggen is echte liefde? Lijkt mij niet ideaal. Sowieso, zodra je een ongeluk krijgt waardoor je, zeg, verminkt raakt is het ineens allemaal niet zo onvoorwaardelijk meer. Althans, dat zou mijn blinde gok zijn. Ik gok dat jij dat zal ontkennen maar dat brengt me weer op het punt van leven in een illusie.![]()
Okquote:Op dinsdag 19 december 2006 01:10 schreef Nickthedick het volgende:
'T is dat blondje met die lange lappen tekst.
Ik ga er niet vanuit dat iedereen elkaar bedriegt. Onzekerheid en angst om alleen te blijven zijn nogal sterke emoties. En veel mensen zullen zich denk ik ook bij de situatie neerleggen. Zo van 'tis het niet waard om vreemd te gaan'. Prima keuze, maar mij maak je echt niet wijs dat je er in een relatie van > 10 jaar nooit over nadenkt (ik neem het express heerlijk ruim). Grappige is dat het bij de meeste stellen onbespreekbaar is en dus je het maar voor jezelf houdt. Ik vind dat persoonlijk nogal een illusie opwerpen voor de ander. Vertrouwen is zo heerlijk relatief.quote:Kijk, en hier komt eindelijk de aap uit de mouw. Jij hebt zo weinig vertrouwen in de trouw van een ander dat je er maar vanuit gaat dat iedereen elkaar toch bedriegt in een relatie dat je je niet 100% aan 1 persoon kan geven. Is dat dan de basis voor dat veelbejubelde 'vertrouwen' waar jullie het over hebben?![]()
Ik denk dat je moeilijk dat soort uitspraken kunt doen als je relatie nog nooit op een nulpunt is beland.quote:Nee, we blijven bij elkaar omdat we 100% voor elkaar gaan, dat is geen voorwaarde, dat is een gegeven. Ik zou zelfs niet vreemdgaan als mijn relatie op een nulpunt was beland, ik zou het eerst uitmaken en pas daarna weer seks hebben met anderen.
Leg me dan eens uit waar die verrijking hem dan in zit? Vind je porno kijken ook een zonde?quote:Welke beperking? Ik vind het juist een verrijking. Jij bent degene die zichzelf beperkt omdat je zo cynisch bent dat je nooit 100% voor iemand kan gaan... best wel zielig eigenlijk.![]()
Das wel een mooiequote:Jij doet me denken aan een uitspraak oven cynici: 'Iemand die overal de prijs, maar nergens de waarde van kent.'![]()
Dit doet me denken aan een tv-programma dat ik nog niet zo lang geleden zag over China. Hierin kwam een stukje voorbij over een nederlanse topkok, die over een chinese markt aan het struinen was om te ontdekken wat de chinese keuken hem allemaal te bieden had.quote:Op maandag 18 december 2006 23:36 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
De exclusiviteit geeft de seks des te meer waarde; seks met anderen buiten mijn partner zou maar een slap aftreksel zijn van ware intieme seks en daarom een nutteloze bezigheid. Als je overal seks wil en krijgt, verliest het gewoon z'n waarde en wordt het niet meer dan een trieste klaarkom-oefening. Ik krijg er echt een
Aldi-gevoel van als ik erover nadenk dat ik polygaam zou moeten leven; Schappen vol neukvoer wat net even over datum is in saaie verpakking en een muffe smaak. Ik eet het liefst eersteklas en eet niet om het eten alleen.
Mooie uitspraak, die ook op jou zelf van toepassing is.quote:Op dinsdag 19 december 2006 01:10 schreef Nickthedick het volgende:
Jij doet me denken aan een uitspraak oven cynici: 'Iemand die overal de prijs, maar nergens de waarde van kent.'![]()
Als het gevoel en de wil bij mij of mijn vriendin ontstaat dat ik of zij seks wil hebben met anderen, kan je er op z'n minst vanuit gaan dat de relatie niet meer zo sterk is als het ooit was; dus minderwaardig. We willen allebei een betekenisvolle relatie en niet door rare fratsen uit te gaan halen de relatie kunstmatig in stand houden. Als ik me niet gelukkig voel in een relatie, dump ik 'r gewoon en ga weer verder; en dat doet zij ook.quote:Op dinsdag 19 december 2006 01:50 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ok![]()
[..]
Ik ga er niet vanuit dat iedereen elkaar bedriegt. Onzekerheid en angst om alleen te blijven zijn nogal sterke emoties. En veel mensen zullen zich denk ik ook bij de situatie neerleggen. Zo van 'tis het niet waard om vreemd te gaan'. Prima keuze, maar mij maak je echt niet wijs dat je er in een relatie van > 10 jaar nooit over nadenkt (ik neem het express heerlijk ruim). Grappige is dat het bij de meeste stellen onbespreekbaar is en dus je het maar voor jezelf houdt. Ik vind dat persoonlijk nogal een illusie opwerpen voor de ander. Vertrouwen is zo heerlijk relatief.
Daar heb je gelijk in, maar wij hebben beide het fatsoen en de oprechtheid tegen onszelf en elkaar, dat als de relatie niet meer werkt, dat we gewoon uit elkaar gaan.quote:Ik denk dat je moeilijk dat soort uitspraken kunt doen als je relatie nog nooit op een nulpunt is beland.
Ik krijg er best wel een stijve tampeloeres van dat mijn vriendin alleen mij en niets anders nodig heeft om gelukkig te zijn en het feit dat ik hetzelfde voor haar voel ook. Een mooi huis, een leuke auto, seks met anderen etc. etc. etc. is helemaal niet belangrijk. We zijn er voor elkaar punt, geen tierelanteinen... lekker simpel en doorzichtig.quote:Leg me dan eens uit waar die verrijking hem dan in zit?
Nee, vind jij een film over een bankoverval kijken hetzelfde als zelf een bankoverval plegen dan?quote:Vind je porno kijken ook een zonde?![]()
Dat is ie zeker. Jammer dat ik hem niet zelf bedacht heb.quote:Das wel een mooie![]()
Dat geldt voor jullie relatie, maar niet voor alle relaties. Niet iedereen wil hetzelfde als jullie.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:33 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als het gevoel en de wil bij mij of mijn vriendin ontstaat dat ik of zij seks wil hebben met anderen, kan je er op z'n minst vanuit gaan dat de relatie niet meer zo sterk is als het ooit was; dus minderwaardig.
Ik ben ook vrijgezel geweest en ben erachter gekomen dat: hoe meer je van iemand houdt, hoe beter de seks is. Dus waarom zou ik onbevredigende acties gaan uithalen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:35 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Dit doet me denken aan een tv-programma dat ik nog niet zo lang geleden zag over China. Hierin kwam een stukje voorbij over een nederlanse topkok, die over een chinese markt aan het struinen was om te ontdekken wat de chinese keuken hem allemaal te bieden had.
Stierenballen, gefrituurde sprinkhanen, schorpioenen... het voedsel daar was spotgoedkoop en verre van eersteklas, maar de kok probeerde alles en je zag hem intens genieten van alle nieuwe smaken die hij daar op de markt ontdekte. Dit alles inspireerde hem om, eenmaal weer thuis, zijn nieuwe inzichten te gebruiken om nieuwe maaltijden te bereiden naar zijn eigen visie.
Ik vind het knap dat jij van iets wat nog in de schappen ligt al kan weten dat het muf smaakt, zonder het ooit geprobeerd te hebben. Met andere woorden; Je laat je leiden puur en alleen door de verpakking. Het etiket dat anderen er voor je hebben opgeplakt...
Wacht eens even... Ik ben niet begonnen met zeggen dat mijn relatie superieur is omdat ik monogaam ben. Lees jij maar eens gauw het topic en andere topics over dit onderwerp door. Maar ik waarschuw je: Het gezever over dat een polygame relatie zo geweldig is omdat je betere seks, meer vertrouwen etc. etc. etc. hebt komt je met bakken tegelijk tegemoet. Als iemand zichzelf onterrecht als superieur opwerpt, ga ik er tegenin... en hard ook.quote:Dat jij het graag bij voedsel houdt waarvan je weet dat het goed is is prima. Dat je het echter nodig vind om mensen die dat niet doen daarop te veroordelen en als minderwaardig te bestempelen vind ik een kwalijke zaak, een zaak die stinkt naar narcisme.
Begrijpen, goeie argumenten horen. Het zou mooi zijn, maar ik heb nog niemand iets zinnigs horen zeggen. Misschien komt dat nog wel eens van iemand die niet denkt dat ze goddelijke vermogens hebben alleen omdat ze rondneuken.quote:Je post hier niet om deze mensen echt te leren begrijpen (zoals je beweert), maar om ze in een voor jou begrijpelijk hokje te duwen.
Als ik van mensen directe antwoorden zou krijgen zou ik dat ook doen. Maar ik krijg alleen reacties als: Polygamie is zooooooo geweldig met al het vertouwen en liefde etc. Dus ga ik ze aanpakken om tot de kern van de zaak te komen, want die krijg je toch niet als je maar een beetje mee gaat zeveren.quote:Als je nu eens begint met op een respectvolle manier vragen te stellen, zonder steeds direct alle antwoorden al te willen invullen of te verdraaien en onderuit te willen halen. Dan komt deze 'discussie' misschien nog ergens.
Ik sta alleen cynisch tegenover mensen die zichzelf ophemelen en niet oprecht zijn.quote:Mooie uitspraak, die ook op jou zelf van toepassing is.
Je kan ook niet zeggen dat jouw fiat panda net zo goed is als een BMW, simpelweg omdat jij een Fiat panda wil.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat geldt voor jullie relatie, maar niet voor alle relaties. Niet iedereen wil hetzelfde als jullie.
Oh, why do I bother?
Hoe kun je nou met argumenten iets onderbouwen wat gewoon een gevoelskwestie is? Dit is iets persoonlijks, wat iedereen voor zichzelf wel of niet kan kiezen. Je kunt niet zeggen dat het voor iedereen goed of slecht is.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:45 schreef Nickthedick het volgende:
Begrijpen, goeie argumenten horen. Het zou mooi zijn, maar ik heb nog niemand iets zinnigs horen zeggen. Misschien komt dat nog wel eens van iemand die niet denkt dat ze goddelijke vermogens hebben alleen omdat ze rondneuken.![]()
Niemand zegt dat polygamie of een open relatie beter is dan een monogame relatie. Het enige wat wij zeggen is dat wij het fijner vinden, dat is toch ons goed recht? Wie ben jij om ons te vertellen welk soort relatie wij het prettigst vinden?quote:Als ik van mensen directe antwoorden zou krijgen zou ik dat ook doen. Maar ik krijg alleen reacties als: Polygamie is zooooooo geweldig met al het vertouwen en liefde etc. Dus ga ik ze aanpakken om tot de kern van de zaak te komen, want die krijg je toch niet als je maar een beetje mee gaat zeveren.
Ik doe het toch ook? Dus kunnen jullie het ook.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:48 schreef Mini_rulez het volgende:
Hoe kun je nou met argumenten iets onderbouwen wat gewoon een gevoelskwestie is? Dit is iets persoonlijks, wat iedereen voor zichzelf wel of niet kan kiezen. Je kunt niet zeggen dat het voor iedereen goed of slecht is.
Prima (al heb ik tig keer anders gelezen), maar met die keuze moet je toegeven dat je een stukje wat in de relatiesfeer ligt eigenlijk opoffert voor je persoonlijke lustgevoelens.quote:Niemand zegt dat polygamie of een open relatie beter is dan een monogame relatie. Het enige wat wij zeggen is dat wij het fijner vinden, dat is toch ons goed recht? Wie ben jij om ons te vertellen welk soort relatie wij het prettigst vinden?
Ook de "relatiesfeer" is voor iedereen anders.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:53 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik doe het toch ook? Dus kunnen jullie het ook.
[..]
Prima (al heb ik tig keer anders gelezen), maar met die keuze moet je toegeven dat je een stukje wat in de relatiesfeer ligt eigenlijk opoffert voor je persoonlijke lustgevoelens.![]()
Ik vind het prima dat andere mensen een open relatie hebben en zou er geen moeite mee hebben als vrienden van mij een open relatie zouden hebben. Maar als ze mij en mijn vriendin zo'n voorstel zouden doen, zouden we wel ruzie krijgen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Het is nu wel duidelijk wat iedereen ervan vindt, kunnen we nu misschien op een normale en respectvolle manier terug naar de originele vraag? Ik wil namelijk wel graag weten wat voor reacties andere mensen met een open relatie krijgen van anderen, en hoe ze daamee omgaan. Maar ja, op deze manier komen we daar nooit aan toe.
Niemand zegt dat jullie ook een open relatie zouden moeten hebben.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:56 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat andere mensen een open relatie hebben en zou er geen moeite mee hebben als vrienden van mij een open relatie zouden hebben. Maar als ze mij en mijn vriendin zo'n voorstel zouden doen, zouden we wel ruzie krijgen.![]()
Nee hoor. We sturen koppels die geen seks meer hebben ook het liefst zo snel mogelijk naar de therapeut en verklaren ze voor 'O zo zielig'; dus waarom de andere extremen ook niet?quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:55 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ook de "relatiesfeer" is voor iedereen anders.
Er zijn zoveel verschillende soorten relaties als er mensen zijn, en niet elke relatie is op dezelfde dingen gebaseerd. Iedereen moet datgene doen waar hij het gelukkigst bij is. Dat valt niet te beargumenteren, het is maar waar je je goed bij voelt.
Ik probeerde on-topic te reageren.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:59 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Niemand zegt dat jullie ook een open relatie zouden moeten hebben.
Maar kunnen we deze discussie nu misschien beëindigen? Dan kunnen er misschien nog wat ervaringen uitgewisseld worden voordat het topic helemaal vol zit.
Vind ik ook onzin. Tenzij ze zelf willen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:59 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee hoor. We sturen koppels die geen seks meer hebben ook het liefst zo snel mogelijk naar de therapeut en verklaren ze voor 'O zo zielig'; dus waarom de andere extremen ook niet?
Lijkt me zwaar kut. Heb je net een wijf geneukt, komt die kerel met een ontbijtje bij je op bed liggen om even gezellig bij te kletsen over hoe het was.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Vind ik ook onzin. Tenzij ze zelf willen, natuurlijk.
Maareh, de vraag in de OP ging neem ik aan over vrijgezellen die flirten met iemand die een open relatie blijkt te hebben, niet mensen die al bezet zijn en dus sowieso niet beschikbaar zijn.
Ik denk niet dat dat snel gebeurt, maar goed. Jij zou dus voor de vrijgezel gaan. Eindelijk ontopic.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:05 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Lijkt me zwaar kut. Heb je net een wijf geneukt, komt die kerel met een ontbijtje bij je op bed liggen om even gezellig bij te kletsen over hoe het was.![]()
Tevreden? Wordt wel weinig inhoudelijk zo; kan je net zo goed een poll maken.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:21 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat snel gebeurt, maar goed. Jij zou dus voor de vrijgezel gaan. Eindelijk ontopic.
Iemand die gewoon vrijgezel is. Ik vind persoonlijk dat een open relatie meer te maken heeft met lust. Maar heb geen ervaring met open relaties. Het idee al dat andere mannen er voor en na zijn geweest, vind ik moeilijk. Mijn mening is dat als je relatie goed is, je geen andere bedpartner nodig hebt. Je moet kunnen wegsmelten saampies, anders zit je relatie niet goed.quote:Op donderdag 7 december 2006 13:09 schreef Angst het volgende:
kijk dit vind ik nou zo domquote:Op maandag 18 december 2006 23:57 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Klinkt alsof je bang bent om toe te geven dat je partner ook lol kan hebben met een ander. Soort van afweermechanisme tegen de harde realiteit. Monogamie is zo onnatuurlijk met alle problemen van dien. Stellen die een open relatie hebben zijn imho een stuk sterker dan onzekere stelletjes die elkaar monogamie blijven aanpraten omdat het oh zo'n ramp zou zijn om alleen oud te worden![]()
Beledigen?quote:Op woensdag 20 december 2006 00:44 schreef Angst het volgende:
kijk dit vind ik nou zo dom
ik neem aan dat de mensen met een open relatie in de minderheid is
als je als minderheid de meerderheid gaat beledigen is het niet zo gek dat je niet geaccepteerd wordt he.
Het is mijn mening, niet de bedoeling om opnieuw die discussie te starten. Ik ben niet de persoon om een one night stand te hebben ten eerste, dus ook geen casual seksquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:24 schreef Mini_rulez het volgende:
Welja, laten we die discussie nog eens opnieuw houden.
Zou jij het dan vervelend vinden om een one night stand te hebben met iemand als je weet dat diegene een open relatie heeft? Maakt het echt verschil als je zelf ook alleen maar uit bent op casual sex?
Ik vind dat elk stel dat voor zichzelf moet weten. Als jullie daar gelukkig mee zijn prima. Maar voor sommigen heeft seks ook met normen en waarden te maken en ik denk dat daar het probleem van de discussie zit. Seks is voor veel mensen niet hetzelfde als een kopje koffie drinken.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Het is nu wel duidelijk wat iedereen ervan vindt, kunnen we nu misschien op een normale en respectvolle manier terug naar de originele vraag? Ik wil namelijk wel graag weten wat voor reacties andere mensen met een open relatie krijgen van anderen, en hoe ze daamee omgaan. Maar ja, op deze manier komen we daar nooit aan toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |