abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44346611
Als ik trouwens echt moet kiezen met wie ik eerder naar bed zou gaan, dan zou ik toch nog voor de vrijgezel kiezen. Toch net iets meer duidelijkheid.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 december 2006 @ 07:26:36 #52
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44347339
Maakt t eigenlijk nog uit als je gewoon geil bent en wil neuken?
pi_44347617
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 02:42 schreef Friek_ het volgende:
Als ik trouwens echt moet kiezen met wie ik eerder naar bed zou gaan, dan zou ik toch nog voor de vrijgezel kiezen. Toch net iets meer duidelijkheid.
Das bs.
Je kan met beide duidelijkheid hebben,. ligt er maar net aan op welke manier je met elkaar omgaat,
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Volgens mij is de open relatie een product van de maatschappij waarin deze mensen zijn opgegroeid: alles kan, alles moet ook kunnen, en je individuele (keuze)vrijheid boven alles. Bovendien is er voor hen altijd een overvloed aan keus geweest, en die overvloed zorgt ervoor dat sommige mensen niet meer volledig trouw kunnen zijn aan één persoon omdat ze weten dat er nog zoveel meer te neuken is.
Ik vind het gewoon een zwaktebod.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:28:36 #55
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_44348749
Echte mannen delen hun vrouw(en) niet, het is biologisch gezien geen sterke zet.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 december 2006 @ 10:08:24 #56
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44349500
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 08:31 schreef Malebolgia het volgende:
Volgens mij is de open relatie een product van de maatschappij waarin deze mensen zijn opgegroeid:
Nee, monogamie is een product van de maatschappij waarin deze mensen zijn opgegroeid
pi_44349772
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 02:01 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Maar waarom dan ineens de relatie 'opengooien'? Kregen jullie toch ineens genoeg van elkaar? Als een normale relatie prima voor jullie werkt, dan laat je het toch gewoon zo?
We waren erg jong toen we iets kregen, dus we hebben allebei weinig ervaring met anderen. Na vier jaar wil je wel weer eens wat anders. We hebben toen eerst samen wat geëxperimenteerd, en later dus ook los van elkaar. We willen absoluut samen verder, en dit schaadt de relatie tussen ons niet. Het maakt het juist spannender.

Maar goed, dit topic gaat niet over mij.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:26:47 #58
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_44352966
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:28 schreef Nickthedick het volgende:
Echte mannen delen hun vrouw(en) niet, het is biologisch gezien geen sterke zet.
Helemaal mee eens, gaat tegen onze natuur in...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_44354513
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:28 schreef Nickthedick het volgende:
Maar ze bevruchten zelf wel zoveel mogelijk vrouwen, toch?
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 13 december 2006 @ 01:32:45 #60
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_44380066
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:19 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Maar ze bevruchten zelf wel zoveel mogelijk vrouwen, toch?
behalve als ze meer kans hebbern op nakomeling door trouw te blijven aan een vrouw, wat bij mensen nou (voor de meeste ) eenmaal zo is
wat sunchaser ook beweert.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  Redactie Frontpage woensdag 13 december 2006 @ 08:47:44 #61
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44382553
Ik weet zeker dat veel mensen stiekumj van monogamie zouden willen afstappen, al was t maar om te proberen. Maar het is maatschappelijk niet geaccepteerd, en belangrijker: weinig mensen durven t aan te kaarten bij hun partner. Terwijl ales bespreekbaar moet zijn in een relatie.

Verder komt er ook angst bij kijken denk ik: stel dat de ander leuker is, lekkerder, of wat dan ook. Die ansgt en de ansgt het niet bespreekbaar te durven maken werkt vremdgaan in de hand, want dat gebeurt wel massaal.

Mini_Rulez, hoe gaan jullie om met angst en onzekerheid eigenlijk?
  woensdag 13 december 2006 @ 20:42:04 #62
106776 Nickthedick
pi_44404188
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:47 schreef SunChaser het volgende:
Ik weet zeker dat veel mensen stiekumj van monogamie zouden willen afstappen, al was t maar om te proberen. Maar het is maatschappelijk niet geaccepteerd, en belangrijker: weinig mensen durven t aan te kaarten bij hun partner. Terwijl ales bespreekbaar moet zijn in een relatie.

Verder komt er ook angst bij kijken denk ik: stel dat de ander leuker is, lekkerder, of wat dan ook. Die ansgt en de ansgt het niet bespreekbaar te durven maken werkt vremdgaan in de hand, want dat gebeurt wel massaal.

Mini_Rulez, hoe gaan jullie om met angst en onzekerheid eigenlijk?
Onzin. De meeste mensen zijn gewoon niet toe aan een relatie en nemen genoegen met de eerste de beste loser die bij hun wil blijven. Daarom willen die lui swingen, rondneuken, een 'open relatie' of whatever. Het vooruitzicht dat ze als single verder moeten, op zoek naar iemand waarmee ze wel een bevredigende relatie kunnen hebben beangstigt die lui; en dus doen ze het overkomen als zijnde een perfecte relatie waarin men elkaar 'vrij laat'

Geloof me, als je echt iemand hebt gevonden waar je de rest van je leven bij wil blijven, dan denk je niet eens meer aan seks met anderen. En als je daar wel aan denkt, dan klopt er iets niet. Dus wees dan niet laf en ga gewoon uit elkaar zoals iedere zelfverzekerde seksbelusteling zou doen.
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 13 december 2006 @ 20:44:59 #63
106776 Nickthedick
pi_44404299
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:32 schreef Angst het volgende:

[..]

behalve als ze meer kans hebbern op nakomeling door trouw te blijven aan een vrouw, wat bij mensen nou (voor de meeste ) eenmaal zo is
wat sunchaser ook beweert.
Klopt. In de huidige maatschappij waarin het mannetje geen overzicht meer kan houden op wat er zich allemaal in zijn kudde bevindt, is het biologisch gezien slimmer om 1 vrouwtje te kiezen en zoveel mogelijk op haar lip te zitten (no pun intended)
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 00:04:48 #64
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44496294
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:42 schreef Nickthedick het volgende:

De meeste mensen zijn gewoon niet toe aan een relatie en nemen genoegen met de eerste de beste loser die bij hun wil blijven.
Dat geldt waarschijnlijk voor jou vriendin ja.
  zondag 17 december 2006 @ 11:16:44 #65
106776 Nickthedick
pi_44501685
quote:
Op zondag 17 december 2006 00:04 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Als je dat denkt, dan heb je wel de verkeerde(n) voor je.

Maar anyway, ik begin wel een trend te ontdekken met al die swingers;
Je hebt een groep van notoire vreemdgangers die onder het mom van een 'relatie' gewoon hun praktijken kunnen voortzetten. En je hebt triestelingen die vanaf hun 14e met dezelfde partner zitten opgescheept en nog nooit iets met een ander hebben gehad.

Maar volgens mij val jij niet in een van die groepen omdat je gewoon een indiscriminante rondneuker bent toch?
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 11:17:37 #66
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44501707
Wat is indsiscriminant?
  zondag 17 december 2006 @ 11:20:50 #67
106776 Nickthedick
pi_44501769
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:17 schreef SunChaser het volgende:
Wat is indsiscriminant?
Dat je geen of weinig onderscheid maakt met wie/wat je neukt.
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 11:22:33 #68
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44501802
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:20 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Dat je geen of weinig onderscheid maakt met wie/wat je neukt.
Nou ik heb wel mn grenzen hoor Laatst neukte ik een paard en dat vond ik achteraf wel wat te ver gaan
  zondag 17 december 2006 @ 11:25:10 #69
106776 Nickthedick
pi_44501848
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:22 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nou ik heb wel mn grenzen hoor Laatst neukte ik een paard en dat vond ik achteraf wel wat te ver gaan
Dat paard was toch wel single hoop ik? Anders is het gewoon ziek.
pi_44501852
quote:
Op zondag 17 december 2006 00:04 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dat ik in hem echte liefde gevonden heb? Ja dat klopt Sunchaser.

Je gebazel slaat nergens op... je bent er duidelijk niet op vooruit gegaan in de maanden dat ik niet op Fok was.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 11:28:34 #71
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44501914
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:25 schreef Brennie het volgende:
Je gebazel slaat nergens op
Je voelt je aangesproken

Maar dat gebazel van je vriendje slaat wel ergens op? Dat jullie niet geloven in polygamy mag best, maar hoe hij het brengt slaat nergens op. Dat jullie gelukkig zijn met seriële monogamie is fijn voor jullie, maar dat werkt niet voor iedereen zo.
  zondag 17 december 2006 @ 11:31:02 #72
106776 Nickthedick
pi_44501951
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:28 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Je voelt je aangesproken

Maar dat gebazel van je vriendje slaat wel ergens op? Dat jullie niet geloven in polygamy mag best, maar hoe hij het brengt slaat nergens op. Dat jullie gelukkig zijn met seriële monogamie is fijn voor jullie, maar dat werkt niet voor iedereen zo.
Alle polygame culturen leven nog in bomen en vinden geitenpis een lekkernij, nuff said me thinks.
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 11:35:24 #73
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44502016
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:31 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Alle polygame culturen leven nog in bomen en vinden geitenpis een lekkernij, nuff said me thinks.
En de enige monogame cultuur leeft op de Noordpool.

Zoveel verschilt seriële monogamie niet van polygamie.
pi_44502073
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:28 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Je voelt je aangesproken

Aangesproken? tuurlijk... ik moest even wat rechtzetten natuurlijk.

Ik hou me verder niet bezig met deze discussie. Ik ben monogaam, kan me compleet niet vinden in polygamie, maar wat hier verder gebeurt zal me een worst wezen. Ik had wat m'n vriendje hier zegt anders verwoord ( minder provocerend), maar ik ben het er mee eens.Wat ieder doet op het gebied van polygamie moet hij/zij zelf weten, maar begrijpen zal ik het niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Brennie op 17-12-2006 11:52:55 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 11:40:20 #75
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44502098
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:38 schreef Brennie het volgende:

Ik ben monogaam,
Je bent serieel monogaam.
pi_44502161
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:40 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Man... ik weet niet eens hoe het is om vrijgezel te zijn!

En dat vind ik prima.
  zondag 17 december 2006 @ 11:48:11 #77
106776 Nickthedick
pi_44502232
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:35 schreef SunChaser het volgende:

[..]

En de enige monogame cultuur leeft op de Noordpool.

Zoveel verschilt seriële monogamie niet van polygamie.
Klopt, alleen zijn seriele monogamen niet in de veronderstelling dat iemand waarmee je toevallig in 1 huis woont, of 'gezellig' dingen samen doet terwijl beiden nog wel gewoon rondneuken je partner is. Het is gewoon een steady fuck, geen relatie.
  zondag 17 december 2006 @ 11:49:07 #78
106776 Nickthedick
pi_44502246
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:40 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nee, zij is monogaam, ik was serieel monogaam.
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 11:54:16 #79
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44502345
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:49 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Nee, zij is monogaam,
Dus als t uitgaat of als jij doodgaat zal ze noooooooooooit meer een andere man nemen?
  zondag 17 december 2006 @ 11:58:48 #80
106776 Nickthedick
pi_44502428
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:54 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dus als t uitgaat of als jij doodgaat zal ze noooooooooooit meer een andere man nemen?
Dat moet je haar vragen.

Maar ik denk dat wij een verschillend beeld hebben van monogamie en seriele monogamie. Zij heeft alleen seks in een betekenisvolle langdurige relatie; dus is ze monogaam. Een seriele monogaam neukt 1 persoon voor een bepaalde duur, er is dan geen sprake van een serieuze relatie.
pi_44502543
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:54 schreef SunChaser het volgende:

[..]

De afgelopen jaren ben ik monogaam geweest. Ik ga een relatie alleen aan als ik een toekomst met die persoon wil opbouwen, dus in die zin ben ik van plan altijd monogaam te blijven. Aan ' uitgaan van de relatie' of ' doodgaan' denk ik niet en wil ik liever ook niet denken, dus je kunt zeggen dat ik seriele monogamie of een andere man, of hoe je het ook wil zeggen liever nooit in mijn leven wil hebben, nu ik een fijne relatie heb.
pi_44506388
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:42 schreef Nickthedick het volgende:

Onzin. De meeste mensen zijn gewoon niet toe aan een relatie en nemen genoegen met de eerste de beste loser die bij hun wil blijven. Daarom willen die lui swingen, rondneuken, een 'open relatie' of whatever. Het vooruitzicht dat ze als single verder moeten, op zoek naar iemand waarmee ze wel een bevredigende relatie kunnen hebben beangstigt die lui; en dus doen ze het overkomen als zijnde een perfecte relatie waarin men elkaar 'vrij laat'
De mensen die ik ken die een open relatie hebben zou ik toch echt niet als losers beschrijven. Verre van zelfs. Het zijn vaak ervaren mensen die duidelijk weten wat ze willen. Ze hebben ook vaak lange relaties en delen veel intimiteit met hun partner.

Persoonlijk spreekt een relatie waarin mijn partner me volledig vrij laat me wel erg aan. En niet omdat het alleen zijn me beangstigd (in tegendeel, ik ben nu single en het bevalt me prima), het beangstigd me juist dat mijn partner me zou beperken in wie ik wil zijn. Daarom verwar ik deze topictitel ook de hele tijd met of vrijgezel blijven of kiezen voor een open relatie . Bij mij zijn dat de enige twee keuzes op dit moment. Een relatie in de ouderwetse vorm zou ik niet meer willen.
quote:
Geloof me, als je echt iemand hebt gevonden waar je de rest van je leven bij wil blijven, dan denk je niet eens meer aan seks met anderen. En als je daar wel aan denkt, dan klopt er iets niet. Dus wees dan niet laf en ga gewoon uit elkaar zoals iedere zelfverzekerde seksbelusteling zou doen.
Als je denkt aan seks met anderen in je relatie wil dat niet zeggen dat je niet van je partner houdt. Houden van en seks zijn heel goed van elkaar te scheiden. Als ik van een man houdt wil ik daar 's avonds bij thuiskomen en daar initimiteit mee delen (wat veel meer is dan alleen seks). Seks kan ik ook wel met een ander hebben, maar ik hou dan niet minder van mijn partner.
pi_44507649
Ik zou gek worden als ik van me vriendin hoor dat ze met 'n ander heeft geneukt. Ik zou het kunnen proberen maar kan het niet omdat ik daar te jaloers voor zou zijn. Het maakt me niets uit als ze met andere mannen praat, maar als ze ermee naar bed zou gaan word ik gek.

Stel je voor je komt na 'n avondje thuis van stappen en zij is er niet, en komt vervolgens de volgende middag thuis na lekker sex te hebben gehad met iemand anders. En jij hebt die avond alleen thuis in je bed gelegen.
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 15:20:24 #84
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44508661
Maar de volgende keer ben jij t weer die een spannend middagje heeft terwijl zij thuis zit.
  zondag 17 december 2006 @ 15:26:21 #85
106776 Nickthedick
pi_44508850
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:11 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

De mensen die ik ken die een open relatie hebben zou ik toch echt niet als losers beschrijven. Verre van zelfs. Het zijn vaak ervaren mensen die duidelijk weten wat ze willen. Ze hebben ook vaak lange relaties en delen veel intimiteit met hun partner.

Persoonlijk spreekt een relatie waarin mijn partner me volledig vrij laat me wel erg aan. En niet omdat het alleen zijn me beangstigd (in tegendeel, ik ben nu single en het bevalt me prima), het beangstigd me juist dat mijn partner me zou beperken in wie ik wil zijn. Daarom verwar ik deze topictitel ook de hele tijd met of vrijgezel blijven of kiezen voor een open relatie . Bij mij zijn dat de enige twee keuzes op dit moment. Een relatie in de ouderwetse vorm zou ik niet meer willen.
[..]

Als je denkt aan seks met anderen in je relatie wil dat niet zeggen dat je niet van je partner houdt. Houden van en seks zijn heel goed van elkaar te scheiden. Als ik van een man houdt wil ik daar 's avonds bij thuiskomen en daar initimiteit mee delen (wat veel meer is dan alleen seks). Seks kan ik ook wel met een ander hebben, maar ik hou dan niet minder van mijn partner.
Je snapt het niet; als je genoeg van je partner houdt, wil je niet eens seks met anderen. Jij ziet het als beperking dat je in een normale relatie geen seks kan hebben met anderen, ik niet. Het is hetzelfde als dat je er bent voor je partner als hij/zij het zwaar heeft, of dat je bepaalde sociale verplichtingen hebt die je zonder je partner niet zou hebben. Als ik zulke dingen als een beperking zou zien, zou ik niet eens aan een relatie beginnen; het is voor mij dus geen beperking, maar een vanzelfsprekendheid.

Mensen die een polygame relatie op gelijke voet stellen als een monogame relatie moeten zichzelf toch echt eens laten nakijken. Je noemt een auto zonder motor toch ook geen 'volwaardige' auto? het is gewoon een carosserie op wielen.
  zondag 17 december 2006 @ 15:28:39 #86
106776 Nickthedick
pi_44508918
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:20 schreef SunChaser het volgende:
Maar de volgende keer ben jij t weer die een spannend middagje heeft terwijl zij thuis zit.
Leuk om te weten dat je zomaar voor iedere snol of gozer inwisselbaar bent; is vast een goeie ego-booster.
  zondag 17 december 2006 @ 15:33:17 #87
106776 Nickthedick
pi_44509051
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:11 schreef Geartsjuh het volgende:

-knip-
Schiet me nog iets te binnen wat in jouw post ook weer naar voren komt; toen ik eens een discussie had met erodome over hetzelfde onderwerp zei ze dat: als ze nu een relatie zou moeten beginnen, dat ze niet iets wilde hebben met iemand die een monogame relatie wilde hebben.

Dit geeft voor mij heel duidelijk weer waar de prioriteiten voor swingers (of rondneukers zoals ik ze noem) liggen: Als er maar wat te neuken valt, maakt met wie je een relatie hebt niet zoveel uit.
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 15:37:35 #88
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44509156
Het zit jou blijkbaar erg hoog Nick. Heb je soms ouders die erop losneuken?
  zondag 17 december 2006 @ 15:43:48 #89
106776 Nickthedick
pi_44509324
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:37 schreef SunChaser het volgende:
Het zit jou blijkbaar erg hoog Nick. Heb je soms ouders die erop losneuken?
Niet dat ik weet.

Ben jij vroeger dan misbruikt door een priester en is je daarna verteld dat seks slecht is?
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 15:44:30 #90
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44509341
Nee, ik ben opgevoed door nonnen.
  zondag 17 december 2006 @ 15:46:17 #91
106776 Nickthedick
pi_44509392
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:44 schreef SunChaser het volgende:
Nee, ik ben opgevoed door nonnen.
Dat zou veel verklaren idd.
pi_44510288
Hoeveel kosten al die vrouwen je nou Sun?
pi_44510948
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:26 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Je snapt het niet; als je genoeg van je partner houdt, wil je niet eens seks met anderen. Jij ziet het als beperking dat je in een normale relatie geen seks kan hebben met anderen, ik niet.
Het gaat niet alleen om het aspect seks. Dat is een bijkomstigheid. Het gaat erom dat je je partner niet wil delen. De scheidslijn tussen wanneer iets seks is en wanneer niet ligt vaak nogal gevoelig bij stellen. Vaak moet je al verantwoording afleggen als je toevallig hebt zitten pulken een de trui van een andere gozer . Het verantwoordingsaspect staat me niet aan. Ook zie ik vaak niet veel vertrouwen in monogame relaties. In meer open relaties zie ik dat juist wel. Het rare is namelijk zodra je de mogelijkheid hebt tot een open relatie, je vaak niet meer de behoefte aan een ander hebt, juist omdat je partner je vrij laat.

Het gaat me absoluut niet om het seks-aspect. Dat vind ik niet eens zo belangrijk. Het gaat mij om het vertrouwen en de vrijheid die je elkaar gunt. O.a. om taboes te doorbreken.
quote:
Het is hetzelfde als dat je er bent voor je partner als hij/zij het zwaar heeft, of dat je bepaalde sociale verplichtingen hebt die je zonder je partner niet zou hebben. Als ik zulke dingen als een beperking zou zien, zou ik niet eens aan een relatie beginnen; het is voor mij dus geen beperking, maar een vanzelfsprekendheid.
Dat is voor mij ook een vanzelfsprekendheid.
quote:
Mensen die een polygame relatie op gelijke voet stellen als een monogame relatie moeten zichzelf toch echt eens laten nakijken. Je noemt een auto zonder motor toch ook geen 'volwaardige' auto? het is gewoon een carosserie op wielen.
Ik stel ze niet op gelijke voet. Ik acht een open relatie hoger dan een dwangmatig monogame relatie. Vrijheid staat voor mij gelijk aan liefde en een relatie waarin je elkaar volledig vrij laat lijkt mij de hoogste uiting van liefde. In die zin kan je ook een open relatie hebben zonder met anderen te neuken, het gaat er meer om dat die mogelijkheid er is als je zou willen.
  zondag 17 december 2006 @ 17:12:46 #94
106776 Nickthedick
pi_44511896
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:41 schreef Geartsjuh het volgende:

Het gaat niet alleen om het aspect seks. Dat is een bijkomstigheid. Het gaat erom dat je je partner niet wil delen. De scheidslijn tussen wanneer iets seks is en wanneer niet ligt vaak nogal gevoelig bij stellen.
Nee hoor, penetratie is seks... simpel. Waar jij het over hebt is intimiteit. Seks is iets intiems en er komen altijd gevoelens bij kijken hoe je het ook went of keert, dus neuk je gewoon niet met buitenstaanders in een relatie. En als seks toch niet intiem is, dan geef je je moeder toch gewoon een lekkere befbeurt als groet? Er komt toch geen gevoel bij kijken toch?
quote:
Vaak moet je al verantwoording afleggen als je toevallig hebt zitten pulken een de trui van een andere gozer .
Misschien doe jij zulke dingen toevallig, maar de meeste mensen doen het wel degelijk bewust hoor, bijvoorbeeld als er een pluisje op die gozer z'n trui zit of dat je met hem wil neuken.
quote:
Het verantwoordingsaspect staat me niet aan. Ook zie ik vaak niet veel vertrouwen in monogame relaties. In meer open relaties zie ik dat juist wel. Het rare is namelijk zodra je de mogelijkheid hebt tot een open relatie, je vaak niet meer de behoefte aan een ander hebt, juist omdat je partner je vrij laat.

Het gaat me absoluut niet om het seks-aspect. Dat vind ik niet eens zo belangrijk. Het gaat mij om het vertrouwen en de vrijheid die je elkaar gunt. O.a. om taboes te doorbreken.
Kijk, en hier zit dus de fundamentele denkfout van rondneukers... let op:

Vertrouwen schep je door verwachtingen te scheppen en die te beantwoorden. Als je partner met iedereen mag neuken, dan is dat hele verwachtingspatroon weg en is dus het vertrouwen op niets gebaseerd.

Als je Marc Dutroux een dag alleen in een kleuterklas laat rondlopen, dan kijk je toch ook niet raar op als er na een dag een paar kinderen zijn verkracht? Juist, omdat je vertrouwen en verwachtingspatroon op niets is gebaseerd; dus zal je nooit teleurgesteld worden. Eigenlijk is het dus niet alleen een drogreden, maar ook een trieste cynische manier om tegen dingen aan te kijken; 'O, hij/zij wil toch rondneuken dus stel ik m'n verwachtingspatroon in op 0, dus is er niets aan de hand.'
quote:
Ik stel ze niet op gelijke voet. Ik acht een open relatie hoger dan een dwangmatig monogame relatie. Vrijheid staat voor mij gelijk aan liefde en een relatie waarin je elkaar volledig vrij laat lijkt mij de hoogste uiting van liefde. In die zin kan je ook een open relatie hebben zonder met anderen te neuken, het gaat er meer om dat die mogelijkheid er is als je zou willen.
Dat is een uiterst cynische manier om een relatie in te gaan; defaitistisch zelfs. Je probeert er een hele positieve draai aan te geven, maar het klinkt eerder verontschuldigend.

Ten eerste: Monogamen dwingen elkaar niet monogaam te zijn, ze willen gewoon geen seks met anderen.
Ten tweede: De hoogste uiting van liefde is niet dat je elkaar laat doen wat jullie willen doen. De hoogste uiting van liefde is dat persoonlijke wensen niet meer bestaan en dat alles een gemeenschappelijke wens wordt.

Jij stelt dus persoonlijke vrijheid boven liefde? Dan heb je nog niet je echte liefde ontdekt helaas. Als je echt verliefd bent, dan ben je zeker bereid je persoonlijke vrijheid op te offeren, en nog wel veel meer.
pi_44512388
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:12 schreef Nickthedick het volgende:

Nee hoor, penetratie is seks... simpel.
Werkelijk? Beffen en pijpen is dus geen seks volgens jou? Wauw, als je vriendin er ook zo over denkt hebben jullie volgens mij een open relatie .
quote:
Waar jij het over hebt is intimiteit. Seks is iets intiems en er komen altijd gevoelens bij kijken hoe je het ook went of keert, dus neuk je gewoon niet met buitenstaanders in een relatie. En als seks toch niet intiem is, dan geef je je moeder toch gewoon een lekkere befbeurt als groet? Er komt toch geen gevoel bij kijken toch?
Je denkt toch niet dat ik hier serieus op inga?
quote:
Misschien doe jij zulke dingen toevallig, maar de meeste mensen doen het wel degelijk bewust hoor, bijvoorbeeld als er een pluisje op die gozer z'n trui zit of dat je met hem wil neuken.
Als ik een pluisje van een gozer zijn trui haal wil ik hem neuken? Ik niet hoor. Maar het kan zijn dat mijn monogame vriend er wel zo over denkt. Problemen alom.
quote:
Kijk, en hier zit dus de fundamentele denkfout van rondneukers... let op:

Vertrouwen schep je door verwachtingen te scheppen en die te beantwoorden. Als je partner met iedereen mag neuken, dan is dat hele verwachtingspatroon weg en is dus het vertrouwen op niets gebaseerd.
Als ik vertrouwen moet krijgen op basis van verwachtingen van de ander dan zou ik al helemaal niet aan die relatie beginnen. Mijn partner moet helemaal niks van me verwachten en ik verwacht ook niks van hem.
quote:
Als je Marc Dutroux een dag alleen in een kleuterklas laat rondlopen, dan kijk je toch ook niet raar op als er na een dag een paar kinderen zijn verkracht?
Nee dat is logisch, maar dat heeft absoluut niks met open relaties te maken.
quote:
Juist, omdat je vertrouwen en verwachtingspatroon op niets is gebaseerd; dus zal je nooit teleurgesteld worden. Eigenlijk is het dus niet alleen een drogreden, maar ook een trieste cynische manier om tegen dingen aan te kijken; 'O, hij/zij wil toch rondneuken dus stel ik m'n verwachtingspatroon in op 0, dus is er niets aan de hand.'
Eigenlijk zou niemand verwachtingen moeten hebben over een ander. Maar dat is een ander verhaal.

Als je een relatie bouwt op verwachtingen dan heb je een relatie die gebaseerd is op een beeld wat jij hebt van over partner, niet op wat je partner werkelijk is. Trouwens een vraagje, wat als jouw partner jouw verwachtingen niet beantwoord? Is de liefde dan ook gelijk over? Is jouw mate van liefde naar de ander toe afhankelijk van de mate waarin de ander jouw verwachtingen kan waarmaken?
quote:
Dat is een uiterst cynische manier om een relatie in te gaan; defaitistisch zelfs. Je probeert er een hele positieve draai aan te geven, maar het klinkt eerder verontschuldigend.
Daar ben ik het niet mee eens .
quote:
Ten eerste: Monogamen dwingen elkaar niet monogaam te zijn, ze willen gewoon geen seks met anderen.
Dat durf ik ernstig te betwijfelen . Weet je hoeveel mensen vreemdgaan in Nederland?
quote:
Ten tweede: De hoogste uiting van liefde is niet dat je elkaar laat doen wat jullie willen doen. De hoogste uiting van liefde is dat persoonlijke wensen niet meer bestaan en dat alles een gemeenschappelijke wens wordt.
Als dat jouw uiting van liefde is, het zij zo. Het is niet die van mij. Ik zal altijd persoonlijke wensen houden, hoe geweldig mijn partner ook is.
quote:
Jij stelt dus persoonlijke vrijheid boven liefde? Dan heb je nog niet je echte liefde ontdekt helaas. Als je echt verliefd bent, dan ben je zeker bereid je persoonlijke vrijheid op te offeren, en nog wel veel meer.
Natuurlijk ben je bereid dingen voor elkaar te doen (opofferen is in deze zin niet een goed woord). Dat is een natuurlijke uiting van liefde. Een andere natuurlijk uiting van liefde vind ik dat je elkaar vrij laat en niet dingen van de ander verwacht die de ander niet wil.
pi_44512718
Ik denk dat mensen, zoals I.R. zegt, tot op een bepaalde leeftijd, toch vaak liever voor de vrijgezel gaan: da's spannender (+ men hoopt op relatie, verliefdheid etc.). Na die leeftijd zal het weer langzaam wat meer de andere kant op gaan. Maargoed, ik heb er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan ofzo
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_44513126
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:26 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Je snapt het niet; als je genoeg van je partner houdt, wil je niet eens seks met anderen.
Jij bent kortzichtig, simpel. Als je als stel een trio hebt of een kwartet, hou je dan ook niet meer van anderen?

Eigenlijk is een trio hetzelfde, behalve dan dat de partner er ook bij is...
Maar als je van elkaar houdt, waarom heb je die derde persoon nodig?
Spannend? Maar was je partner niet spannend genoeg?
Extra spanning? Maar is dat niet uiteindelijk hetzelfde als een open relatie?

Het komt erop neer dat je zelf meer mag (da's fijn ) en dat je je partner meer gunt (ipv jaloers dingen te verbieden). In de praktijk komt het er ook op neer dat je je partner vertrouwt dat die altijd bij je blijft, en jou vóór laat gaan, no matter what. Anders kan ik het ook niet echt meer liefde noemen...

Willen de mensen die rondgooien met evolutie er ook rekening mee houden dat evolutie de laatste duizenden jaren een extreem gecompliceerde ommezwaai heeft gemaakt door het ontstaan van taal, cultuur, sociale zorg vanuit overheden (en vroegere constructies die daarop leken)? Bovendien gaan velen eraan voorbij dat er een ras en niet een individu overleeft, en dat in deze nieuwe situatie telkens de sterkste zich het snelst zou voortplanten, is nooit bewezen: misschien is het zaad van fysiek zwakke mannen wel sterker dan dat van fysiek sterke mannen. Neukt iedereen in het rond, dan kom je op totaal andere resultaten uit dan in een oersituatie waarin je vecht om het vrouwtje. Daarnaast zijn er (geschat!) relatief veel kinderen afkomstig uit vreemdgaan. Ook dat vertroebelt de 'zuivere' evolutiepoel weer waardoor eigenlijk niemand meer een uitspraak kan doen over hoe de evolutie op dit moment werkt. Wie weet is de volgende stap in de evolutie juist wel het mentaal openstellen voor dit soort zaken (wat te onderbouwen zou zijn door een grotere mentale kalmte en mentale rijkdom, juist doordat je je openstelt voor een grotere pluriformiteit aan ervaringen, wat op allerlei manieren voordelen kan opleveren voor je overlevingskansen, voortplantingskansen, sociale status en uitstraling).

Wie zal het zeggen?
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_44513370
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:53 schreef Sorcerer8472 het volgende:
In de praktijk komt het er ook op neer dat je je partner vertrouwt dat die altijd bij je blijft, en jou vóór laat gaan, no matter what. Anders kan ik het ook niet echt meer liefde noemen...
My point exactly . De partner komt nog steeds op de eerste plaats.
  zondag 17 december 2006 @ 18:45:38 #99
106776 Nickthedick
pi_44514453
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:29 schreef Geartsjuh het volgende:

Werkelijk? Beffen en pijpen is dus geen seks volgens jou? Wauw, als je vriendin er ook zo over denkt hebben jullie volgens mij een open relatie .
Biologisch gezien niet nee. Het is wel een seksuele handeling. Maar dat wist jij vast wel als polygamist.
quote:
Je denkt toch niet dat ik hier serieus op inga?
Waarom niet? Seks stelt toch niets voor?
quote:
Als ik een pluisje van een gozer zijn trui haal wil ik hem neuken? Ik niet hoor. Maar het kan zijn dat mijn monogame vriend er wel zo over denkt. Problemen alom.
Lezen. Je haalt dan of een pluisje van z'n trui of je wilt hem neuken. De context waarin het gebeurt en de lichaamstaal verraden vaak wel welke van de 2 het is.
quote:
Als ik vertrouwen moet krijgen op basis van verwachtingen van de ander dan zou ik al helemaal niet aan die relatie beginnen. Mijn partner moet helemaal niks van me verwachten en ik verwacht ook niks van hem.
Precies, dus wat lul je nou over dat er in een monogame relatie minder vertrouwen is, terwijl je zelf al aangeeft dat er in een polygame relatie nul vertrouwen is.
quote:
Nee dat is logisch, maar dat heeft absoluut niks met open relaties te maken.
Nee, maar wel met vertrouwen.
quote:
Eigenlijk zou niemand verwachtingen moeten hebben over een ander. Maar dat is een ander verhaal.
Dan krijg je dus dat bomen en geitenpis verhaal waar ik het eerder over had.
quote:
Als je een relatie bouwt op verwachtingen dan heb je een relatie die gebaseerd is op een beeld wat jij hebt van over partner, niet op wat je partner werkelijk is.
Nee, dan heb ik een relatie gebaseerd op trouw en vertrouwen.
quote:
Trouwens een vraagje, wat als jouw partner jouw verwachtingen niet beantwoord? Is de liefde dan ook gelijk over? Is jouw mate van liefde naar de ander toe afhankelijk van de mate waarin de ander jouw verwachtingen kan waarmaken?
Ja. Als iemand niet aan mijn verwachtingen voldoet, zou ik er niet eens verliefd op kunnen worden, laat staan een relatie mee beginnen.
quote:
Daar ben ik het niet mee eens .
Nee, tuurlijk niet. Dan zou je denk ik meteen zelfmoord plegen.
quote:
Dat durf ik ernstig te betwijfelen . Weet je hoeveel mensen vreemdgaan in Nederland?
Die zijn dus al per definitie niet monogaam brainiac.
quote:
Als dat jouw uiting van liefde is, het zij zo. Het is niet die van mij. Ik zal altijd persoonlijke wensen houden, hoe geweldig mijn partner ook is.
Tuurlijk heb je persoonlijke wensen, maar die zijn al bij het verliefd worden inbegrepen.
quote:
Natuurlijk ben je bereid dingen voor elkaar te doen (opofferen is in deze zin niet een goed woord). Dat is een natuurlijke uiting van liefde. Een andere natuurlijk uiting van liefde vind ik dat je elkaar vrij laat en niet dingen van de ander verwacht die de ander niet wil.
Als de een iets wil wat de ander niet wil, dan moet je gewoon geen relatie beginnen. Simpel.
  zondag 17 december 2006 @ 18:56:58 #100
106776 Nickthedick
pi_44514729
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:53 schreef Sorcerer8472 het volgende:

Jij bent kortzichtig, simpel. Als je als stel een trio hebt of een kwartet, hou je dan ook niet meer van anderen?
Je houdt dan niet van die persoon nee. Je vindt dan de relatie lekker makkelijk omdat je toch kan doen wat je wil. Ego boven alles.
quote:
Eigenlijk is een trio hetzelfde, behalve dan dat de partner er ook bij is...
Maar als je van elkaar houdt, waarom heb je die derde persoon nodig?
Spannend? Maar was je partner niet spannend genoeg?
Extra spanning? Maar is dat niet uiteindelijk hetzelfde als een open relatie?

Het komt erop neer dat je zelf meer mag (da's fijn ) en dat je je partner meer gunt (ipv jaloers dingen te verbieden). In de praktijk komt het er ook op neer dat je je partner vertrouwt dat die altijd bij je blijft, en jou vóór laat gaan, no matter what. Anders kan ik het ook niet echt meer liefde noemen...
Vertrouwen onder polygamisten heeft er niets mee te maken, lees maar wat ik eerder schreef. En monogame mensen zijn niet jaloers, ze vinden vinden rondneuken in een relatie gewoon geen blijk geven van liefde.
quote:
Willen de mensen die rondgooien met evolutie er ook rekening mee houden dat evolutie de laatste duizenden jaren een extreem gecompliceerde ommezwaai heeft gemaakt door het ontstaan van taal, cultuur, sociale zorg vanuit overheden (en vroegere constructies die daarop leken)? Bovendien gaan velen eraan voorbij dat er een ras en niet een individu overleeft, en dat in deze nieuwe situatie telkens de sterkste zich het snelst zou voortplanten, is nooit bewezen: misschien is het zaad van fysiek zwakke mannen wel sterker dan dat van fysiek sterke mannen. Neukt iedereen in het rond, dan kom je op totaal andere resultaten uit dan in een oersituatie waarin je vecht om het vrouwtje. Daarnaast zijn er (geschat!) relatief veel kinderen afkomstig uit vreemdgaan. Ook dat vertroebelt de 'zuivere' evolutiepoel weer waardoor eigenlijk niemand meer een uitspraak kan doen over hoe de evolutie op dit moment werkt. Wie weet is de volgende stap in de evolutie juist wel het mentaal openstellen voor dit soort zaken (wat te onderbouwen zou zijn door een grotere mentale kalmte en mentale rijkdom, juist doordat je je openstelt voor een grotere pluriformiteit aan ervaringen, wat op allerlei manieren voordelen kan opleveren voor je overlevingskansen, voortplantingskansen, sociale status en uitstraling).

Wie zal het zeggen?
Is dit het filosofische gemompel van een polygamist of van iemand die teveel geblowd heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')