abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44196761
Jah, volgens de prognoses zou de PVV toch helemaal niet zoveel zetels krijgen? Kijk hoeveel ze er hebben gekregen, blijkbaar zeiden mensen het ene tijdens de peilingen en stemden ze iets anders, misschien emotioneel
En over de grote stad, wat is voor jouw een grote stad?
  woensdag 6 december 2006 @ 16:41:47 #252
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44196957
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:36 schreef Sjakie01 het volgende:
Vrouwen zijn leuk voor de kinderen, voor de sex, en voor het koken maar daar is dan verder ook alles mee gezegd.
Kom je ook met argumenten of blijft het bij allerlei reacties van 1 zin zonder verdere argumentatie?
  woensdag 6 december 2006 @ 16:42:57 #253
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44196990
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:36 schreef Originele_Naam het volgende:
Jah, volgens de prognoses zou de PVV toch helemaal niet zoveel zetels krijgen? Kijk hoeveel ze er hebben gekregen, blijkbaar zeiden mensen het ene tijdens de peilingen en stemden ze iets anders, misschien emotioneel
Misschien zegt het ook wel iets over de PVV-stemmer..
quote:
En over de grote stad, wat is voor jouw een grote stad?
Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Den Haag.
pi_44197048
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kom je ook met argumenten of blijft het bij allerlei reacties van 1 zin zonder verdere argumentatie?
Kinderen trekken altijd naar de moeder. Ook niet zo heel gek als je ziet dat dieren dit ook doen. Moedermelk etc. Verder onderhouden vrouwen de kinderen al eeuwen lang, en dat is eeuwen lang goed gegaan. Blijf dit dus ook doen.

Verder zijn mannen beter in bepaalde functies. Daarom zijn er ook veeeeel meer topmannen dan topvrouwen.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  woensdag 6 december 2006 @ 16:45:53 #255
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44197076
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:44 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Kinderen trekken altijd naar de moeder. Ook niet zo heel gek als je ziet dat dieren dit ook doen. Moedermelk etc. Verder onderhouden vrouwen de kinderen al eeuwen lang, en dat is eeuwen lang goed gegaan. Blijf dit dus ook doen.

Verder zijn mannen beter in bepaalde functies. Daarom zijn er ook veeeeel meer topmannen dan topvrouwen.
Dat zijn nog steeds geen argumenten voor vrouwen om het te houden bij kinderen en huishoudelijke taken.
pi_44197092
Ik woon in Delft, ik zit dus tussen Rotterdam en Den haag in. Dus dat argument gaat niet op. PVV stemmers of niet, het gaat alleen om jouw te laten zien dat mensen niet altyd stemmen wat ze zeggen
  woensdag 6 december 2006 @ 16:49:44 #257
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44197201
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:46 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik woon in Delft, ik zit dus tussen Rotterdam en Den haag in. Dus dat argument gaat niet op.
Ik zei ook al dat ik misschien vals speel met een gebruikersruimte om te hoek.
quote:
PVV stemmers of niet, het gaat alleen om jouw te laten zien dat mensen niet altyd stemmen wat ze zeggen
Het kan natuurlijk ook zijn dat de PVV-stemmers niet gepeild zijn.
pi_44197274
Jah hoor, je beweringen worden steeds leuker
  woensdag 6 december 2006 @ 16:53:44 #259
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44197318
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:52 schreef Originele_Naam het volgende:
Jah hoor, je beweringen worden steeds leuker
Ik vind ze enig. Maar het feit dat een uitslag niet voldoet aan de peilingen kan verschillende oorzaken hebben.
pi_44197388
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat zijn nog steeds geen argumenten voor vrouwen om het te houden bij kinderen en huishoudelijke taken.
Waarom loop je hier eigenlijk de werkende vrouw te verdedigen, en heb je zelf tijd om per dag 72 posts te plaatsen.
pi_44197409
En een van die oorzaken is misschien dat mensen niet doen wat ze zeggen
Alicey doet vrijwilligerswerk op Fok, voor de maatschappij je weet toch
  woensdag 6 december 2006 @ 16:58:36 #262
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44197469
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:56 schreef Originele_Naam het volgende:
Dat is absoluut een factor die meespeelt, maar nergens blijkt uit dat vrouwen hieraan meer debet zouden zijn dan mannen.
pi_44197499
Heb ik ook niet gezegd, ik zeg alleen dat je niet kan vertrouwen wat mensen zeggen
  woensdag 6 december 2006 @ 17:00:48 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44197554
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:55 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Waarom loop je hier eigenlijk de werkende vrouw te verdedigen, en heb je zelf tijd om per dag 72 posts te plaatsen.
Conclusies trekken is niet je sterkste capaciteit merk ik al. Hopelijk ben je omdat je een man bent alsnog in andere dingen beter.
pi_44197583
Maar effe serieus Alicey werk je? En hoe haal je 72 posts per dag:P
  woensdag 6 december 2006 @ 17:02:59 #266
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44197622
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:56 schreef Originele_Naam het volgende:
Het zal vast een van de oorzaken zijn. Hoe significant kunnen we alleen maar naar gissen. Overigens geeft dit geenszins aanleiding er vanuit te gaan dat vrouwen dat vaker doen dan mannen.
quote:
Alicey doet vrijwilligerswerk op Fok, voor de maatschappij je weet toch
Een virtuele opvangplaats voor jongeren jeweettoch
pi_44197657
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:02 schreef Alicey het volgende:
Een virtuele opvangplaats voor jongeren jeweettoch
En luie studenten als ik ::P
Maar laten we eerlijk wezen, vrouwen zijn over het algemeen emotioneler dan mannen
  woensdag 6 december 2006 @ 17:05:56 #268
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44197708
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:01 schreef Originele_Naam het volgende:
Maar effe serieus Alicey werk je? En hoe haal je 72 posts per dag:P
alicey werkt. De 72 posts per dag zijn een gemiddelde. Een deel van het werk wat alicey doet bestaat uit (soms kort en soms lang) wachten op resultaten.
pi_44197800
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Conclusies trekken is niet je sterkste capaciteit merk ik al. Hopelijk ben je omdat je een man bent alsnog in andere dingen beter.
Ik heb net je fotoboek bekeken, en tot mijn aller grootste spijt moet ik mededelen dat jij daar helaas nooit achter zal komen.
  woensdag 6 december 2006 @ 17:10:04 #270
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44197844
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:04 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

En luie studenten als ik ::P
Ik richt me natuurlijk niet op slechts 1 groep
quote:
Maar laten we eerlijk wezen, vrouwen zijn over het algemeen emotioneler dan mannen
Absoluut waar. Ik denk echter niet dat die (gemiddeld) hogere emotionaliteit tot gevolg heeft dat er last minute wordt beslist waar het op stemmen aankomt. Ook denk ik niet dat rationaliteit garant staat aan een goede beslissing waar het aankomt op stemmen of een beter middel is dan emotie.

Leiderschap is ook iets wat niet zonder emotie kan en waar een mix aan vaardigheden en persoonlijkheidsaspecten voor nodig is. Ik denk dat gemiddeld meer mannen in staat zijn tot goed leiderschap en er zelf gezond onder te blijven dan vrouwen. Ik denk niet dat vrouwen slechtere leiders of politici zijn dan mannen.
  woensdag 6 december 2006 @ 17:11:02 #271
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44197883
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:08 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Ik heb net je fotoboek bekeken, en tot mijn aller grootste spijt moet ik mededelen dat jij daar helaas nooit achter zal komen.
Ik kan dat op verschillende manieren opvatten, maar op welke manier ik het ook opvat; het geeft in ieder geval aan dat je zelf erkent dat je met weinig capaciteiten gezegend bent.
  woensdag 6 december 2006 @ 17:14:42 #272
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44198008
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik kan dat op verschillende manieren opvatten, maar op welke manier ik het ook opvat; het geeft in ieder geval aan dat je zelf erkent dat je met weinig capaciteiten gezegend bent.
.
Alicey weet altijd met verve te reageren. Ik was allang kwaad geworden .
Niet meer actief op Fok!
pi_44204760
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:05 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Ten eerste ik heb geen klasgenotes noch klasgenoten. Ten tweede in de duizenden jaren dat de mens bestaat zijn mannen altijd de leiders geweest. Waarom zou het opeens gaan veranderen
Is dus niet waar, er zijn wel degelijk vrouwelijke leiders geweest, ik noem er 1 cleopatra, maar er zijn zelfs hele matriarchale stelsels geweest, sterker nog, er bestaan er nu nog enkele bij wat stammen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 6 december 2006 @ 21:47:08 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44207687
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:08 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Looser!

Alicey blijft de hele discussie correct en redelijk, ga jij op zo een laffe manier op de man/vrouw spelen.

Zelf durf je klaarblijkelijk geen fobo te publiceren, en ben je niet in staat om met relevante argumenten deze discussie te winnen.

Echt slecht!
The End Times are wild
pi_44209519
Feit blijft dat als mannen vrouwen te incapabel vinden om te stemmen, of als vrouwen gewoon incapabel zijn, ze in 1922 een grote misser begaan hebben. Waarom zijn ze toen overstag gegaan? De generaties van het heden dragen nog altijd dit juk met zich mee, zo in dit topic te lezen...

Tja, je kent vrouwen...Geef ze een vinger en ze nemen gelijk je hele hand!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_44210078
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:44 schreef Sjakie01 het volgende:
Nee, dat komt omdat vrouwen nooit een kans kregen zo'n functie te vervullen. De meeste gerenomeerde (onafhankelijke) onderzoeken wijzen uit dat vrouwen in de basis betere directeuren zijn, en beter hogere functies zouden kunnen vervullen.
pi_44210973
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:10 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nee, dat komt omdat vrouwen nooit een kans kregen zo'n functie te vervullen. De meeste gerenomeerde (onafhankelijke) onderzoeken wijzen uit dat vrouwen in de basis betere directeuren zijn, en beter hogere functies zouden kunnen vervullen.
Dat is echt niet waar, al is het alleen al omdat mannen monomaner zijn in het nastreven van hun doelen.
pi_44211113
quote:
Nee, dat komt omdat vrouwen nooit een kans kregen zo'n functie te vervullen.
Het glazen plafond...

Even wat interessante quotes uit een recent onderzoek;

"Bestaat het glazen plafond, waar vrouwen op weg naar de top tegenaan lopen? Ja, het bestaat wel, vindt iets meer dan de helft (53,4 procent). Maar 20,4 procent denkt dat het glazen plafond nauwelijks bestaat en nog eens 26,1 vindt het hele begrip onzin."

"Waarom vrouwen de top van het bedrijfsleven niet bestormen is voor de meeste ondervraagden wel duidelijk. Ze hechten te veel aan werken in deeltijd zegt 25,3 procent, ze profileren zich slechter dan mannen (23,5 procent) of ze stuiten op een old boys network waardoor hun kansen om promotie te maken afnemen (21,6 procent). De vierde verklaring wordt slechts door een zeer klein aantal managers (7 procent) onderschreven, namelijk dat vrouwen inhoudelijk te betrokken zijn om voor een general managementfunctie in aanmerking te komen. Maar nog altijd 1,5 procent kon zich vinden in de uitleg vrouwen zijn minder goed."

"Ook hier was ruimte voor een open antwoord. Als de man moest baren, waren er minder mannen aan de top, weet één respondent. Vrouwen communiceren te emotioneel, waardoor het aantal vijanden toeneemt, meent een ander. De onmogelijkheid om een topcarrière te combineren met een gezin wordt regelmatig genoemd, evenals de hardnekkige mythes die daarover rondgaan op personeelsafdelingen. Mannelijke personeelschefs hebben vaak een achterhaald idee over wat vrouwen kunnen, en ‘managers vinden nog steeds niet dat general managementfuncties met flexibele werktijden ingevuld kunnen worden brengen schijnbaar veel leidingleed aan het licht. Te veel vrouwen imiteren mannen staat dan weer in contrast met ‘vrouwen hebben minder zin in het ellebogen."

"Tot slot heeft iets meer dan 80 procent van de ondervraagden geen voorkeur voor een man of een vrouw als directe leidinggevende. Ruim 16 procent neigt naar een man als baas, slechts 4 procent naar een vrouw."

Bron: Management Team
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  donderdag 7 december 2006 @ 00:02:47 #279
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44211329
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 22:23 schreef Wojworshebn het volgende:
Mijn vriendin heeft op Marijnissen gestemt omdat die er "aardig" uitzag
Ah. Nu begrijp ik ook waarom zoveel mannen op Verdonk hebben gestemd.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 7 december 2006 @ 00:08:21 #280
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44211466
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:05 schreef Originele_Naam het volgende:
Ten tweede in de duizenden jaren dat de mens bestaat zijn mannen altijd de leiders geweest. Waarom zou het opeens gaan veranderen
http://www.womeninworldhistory.com/

Er zijn al duizenden jaren ook vrouwelijke leiders, dus waar je die onzin nu weer vandaan haalt weet ik niet....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_44211593
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:08 schreef maartena het volgende:

[..]

http://www.womeninworldhistory.com/

Er zijn al duizenden jaren ook vrouwelijke leiders, dus waar je die onzin nu weer vandaan haalt weet ik niet....
Klopt. Maar mannen leveren wel met afstand de meeste leiders.
  donderdag 7 december 2006 @ 07:37:34 #282
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44214196
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:13 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Klopt. Maar mannen leveren wel met afstand de meeste leiders.
Kwantiteit is echter weer niet hetzelfde als kwaliteit. Niet dat ik wil bestrijden dat mannen goede leiders kunnen zijn, maar het zegt weinig over de leiderschapskwaliteiten van de de man als groep.
pi_44214692
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:48 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is echt niet waar, al is het alleen al omdat mannen monomaner zijn in het nastreven van hun doelen.
quote:
En dat terwijl wetenschappelijk bewezen is dat vrouwen betere leiders zijn. Op positieve 'leiderseigenschappen' scoren ze hoger, op negatieve lager dan de mannen aan de macht. Het verschil is klein, maar significant, onthult UvT-onderzoeker Marloes van Engen, expert op het gebied van diversiteit. Doelen actief nastreven, medewerkers motiveren en visionair zijn, vrouwen kunnen het nét ietsje beter, zo leert een recente meta-analyse van 49 studies over ruim twintigduizend mannelijke en negenduizend vrouwelijke leidinggevenden.
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0506/31/leiderschap.html
pi_44214886
quote:

[..]

Sure . Zolang ik leef zou ik die ontwikkeling met man en macht tegenwerken. Ik duld echt geen vrouw boven mij.
pi_44214910
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom die drang bij vrouwen bestaat om naar de top te gaan. En was het niet aangetoond dat dergelijke vrouwen in verhouding te veel mannelijke hormonen bezitten? En als dat inderdaad het geval is, moeten die vrouwen dan simpelweg niet gewoon medisch worden behandeld?
  donderdag 7 december 2006 @ 09:00:55 #286
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44214913
quote:
Op donderdag 7 december 2006 08:59 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Sure . Zolang ik leef zou ik die ontwikkeling met man en macht tegenwerken. Ik duld echt geen vrouw boven mij.
Waarom ben je zo bang van een vrouw boven je? Voel je je aangetast in je mannelijkheid op wat voor manier dan ook?
  donderdag 7 december 2006 @ 09:03:26 #287
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44214953
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:00 schreef FuifDuif het volgende:
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom die drang bij vrouwen bestaat om naar de top te gaan.
Om dezelfde reden als mannen misschien?
quote:
En was het niet aangetoond dat dergelijke vrouwen in verhouding te veel mannelijke hormonen bezitten?
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat er topvrouwen zijn die testosteron slikken.
quote:
En als dat inderdaad het geval is, moeten die vrouwen dan simpelweg niet gewoon medisch worden behandeld?
Als dat het geval is wel. Overigens ben ik bang dat het soort vrouwen waar het hier over gaat teveel een mannelijke manier van leiding geven nastreven. imo helemaal niet nodig en misschien zelfs contra-productief.
pi_44214961
quote:
Op donderdag 7 december 2006 07:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kwantiteit is echter weer niet hetzelfde als kwaliteit. Niet dat ik wil bestrijden dat mannen goede leiders kunnen zijn, maar het zegt weinig over de leiderschapskwaliteiten van de de man als groep.
Ghe. Nou eigenlijk zegt het vrij veel - ieder lid van de groep denkt de leider te zijn .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44215017
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom ben je zo bang van een vrouw boven je? Voel je je aangetast in je mannelijkheid op wat voor manier dan ook?
Nou, ik moet het wel wat nuanceren. Ik kan best onder een vrouw werken, maar het is voor mij wel van belang op welke manier die vrouw zich gedraagt. Van een mannelijke leidinggevende accepteer ik meer als het ware. Ik accepteer een dominante mannelijke leidinggevende. Of nee, eigenlijk niet, want dan ben ik snel weg, maar ik erken die dominantie dan wel. Bij een vrouw verwacht ik vooral een samenwerkende instelling en benadering die een gelijkwaardig gevoel teweeg brengt. Een vrouwelijke leidinggevende die zich dominant gedraagt werkt bij mij vooral in de hand dat ik haar naar beneden wil halen, terwijl ik bij een dominante mannelijke leidinggevende gewoon de vinger geef en wegloop.
pi_44215039
quote:
Leuk zo'n meta analyse van een of ander wetenschapstertje, maar ik heb de praktijk als argument, voorwaar veel overtuigender.
  donderdag 7 december 2006 @ 09:12:07 #291
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44215040
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nou, ik moet het wel wat nuanceren. Ik kan best onder een vrouw werken, maar het is voor mij wel van belang op welke manier die vrouw zich gedraagt. Van een mannelijke leidinggevende accepteer ik meer als het ware. Ik accepteer een dominante mannelijke leidinggevende. Of nee, eigenlijk niet, want dan ben ik snel weg, maar ik erken die dominantie dan wel. Bij een vrouw verwacht ik vooral een samenwerkende instelling en benadering die een gelijkwaardig gevoel teweeg brengt. Een vrouwelijke leidinggevende die zich dominant gedraagt werkt bij mij vooral in de hand dat ik haar naar beneden wil halen, terwijl ik bij een dominante mannelijke leidinggevende gewoon de vinger geef en wegloop.
Je kan er slecht tegen als een vrouw zich op een mannelijke manier gedraagt als het ware? Ik kan me daar dan op zich iets bij voorstellen, hoewel ik - op de werkvloer althans - uberhaupt allergisch ben voor figuren die zich autoritair opstellen, man of vrouw.
pi_44215205
quote:
Een vrouwelijke onderzoeker? Het onderzoek lijkt mij mogelijkerwijs wat biased.
pi_44215442
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:22 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Een vrouwelijke onderzoeker? Het onderzoek lijkt mij mogelijkerwijs wat biased.
Volgens mij ben je zelf behoorlijk 'biased'. Sexisten kunnen niet overtuigd worden van hun ongelijk, net zoals racisten er heilig van overtuigd zijn dat ze nergens verkeerd zitten...
pi_44215671
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:38 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Volgens mij ben je zelf behoorlijk 'biased'. Sexisten kunnen niet overtuigd worden van hun ongelijk, net zoals racisten er heilig van overtuigd zijn dat ze nergens verkeerd zitten...
Ik ben geen seksist, maar een realist. Het is erg flauw om in een discussie je gelijk proberen te halen door te doen alsof de ander een onbreekbare plaat voor zijn kop heeft. Je haalt een secundaire bron omtrent een onderzoek aan en dan moet ik mijn beeld bijstellen? Ik wil graag meer informatie over het betreffende onderzoek, zoals het aantal respondenten, de significantieniveau's, responsegegevens enzovoort. Alleen dan is het onderzoek goed te beoordelen.
pi_44215728
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je kan er slecht tegen als een vrouw zich op een mannelijke manier gedraagt als het ware? Ik kan me daar dan op zich iets bij voorstellen, hoewel ik - op de werkvloer althans - uberhaupt allergisch ben voor figuren die zich autoritair opstellen, man of vrouw.
Dit is eigenlijk wel wat ik bedoel inderdaad .
pi_44215732
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:00 schreef FuifDuif het volgende:
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom die drang bij vrouwen bestaat om naar de top te gaan. En was het niet aangetoond dat dergelijke vrouwen in verhouding te veel mannelijke hormonen bezitten? En als dat inderdaad het geval is, moeten die vrouwen dan simpelweg niet gewoon medisch worden behandeld?

Ik mag jou wel
pi_44215749
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:54 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik mag jou wel
Het is fijn om gemogen te worden door leuke mensen .
pi_44215852
Die mevrouw is erop gepromoveerd. Geen keiharde garantie voor deugdelijk onderzoek (of conclusie), maar enige kwaliteit zou verwacht mogen worden.
quote:
Mannen en vrouwen geven op een vergelijkbare manier leiding en de verschillen in leiderschap zijn minder sterk dan vaak wordt aangenomen. Dat blijkt uit het proefschrift van Marloes van Engen die 14 december promoveert op de studie Gender and leadership: A contextual perspective.

Het proefschrift behandelt de leiderschapsstijlen en de evaluatie van mannelijke en vrouwelijke managers in verschillende organisatiecontexten. De achterliggende vraag is in hoeverre sekseverschillen in leiderschapsgedrag en daarmee samenhangend verschillen in waardering van mannelijke en vrouwelijke managers een oorzaak kunnen zijn voor het onevenredig lage aandeel van vrouwelijke leidinggevenden in organisaties.
Van Engen deed zowel vergelijkend literatuuronderzoek als een veldstudie. Die laatste studie betrof managers van een meer feminiene of juist meer masculiene afdeling binnen een warenhuis (een voorbeeld van een feminiene afdeling is de lingerie- of dameskledingafdeling, een voorbeeld van een masculiene afdeling zijn een outdoor /of elektronica-afdeling). Ook werd bestudeerd in hoeverre de gender-identiteit van managers (iemands identiteit in termen van masculiene of feminiene karaktereigenschappen) samenhangt met de tevredenheid met en effectiviteit van een manager. Uit deze veldstudie bleek dat mannelijke en vrouwelijke managers niet verschillen in leiderschapsstijl. Ook blijken de individuele verschillen in leiderschapsstijl niet direct samen te hangen met de gender-typering van de afdeling. Dit veldonderzoek liet verder zien dat femininiteit een balangrijk kenmerk is van de leiderschap van managers. Mannelijke managers die een meer femiene identiteit hebben, danwel een meer stereotyp feminiene leiderschapstijlen hanteren blijken succesvol te zijn. Voor vrouwelijke leidinggevenden ligt het ietwat anders. Femininiteit in identiteit en leiderschapsstijl is weliswaar belangrijk, maar draagt vooral bij aan succes wanneer vrouwelijke managers dit weten te combineren met een masculiniteit in identiteit en stijl.
Er is veel onderzoek gedaan naar de vraag of mannen anders leiding geven dan vrouwen. In dit proefschrift wordt verslag gedaan van een meta-analyse naar studies die verschenen zijn over deze vraag. Ook daaruit komt naar voren dat sekseverschillen zeer minimaal zijn en vooral worden bepaald door de context van de leidinggevende. Als er al verschillen zijn, dan betreffen die het feit dat vrouwen doorgaans wat meer 'transformationeel' en democratisch leiding geven.

De studie is verschenen in de Facultaire reeks van FSW met ISBNnummer 90-75001-50-9.
Nader uitzoeken van significantiewaarden etc laat ik aan anderen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44215949
Ik zeg niet dat het onderzoek zelf flut is. Ik zeg alleen dat secundaire niet-wetenschappelijke bronnen van onderzoekspublicaties mij niet zo heel veel zeggen. Meestal zie je dat de eigen onderzoekspublicatie veel genuanceerder is en zich veel meer behoudend opstelt met betrekking tot de conclusies.
pi_44216078
quote:
Op donderdag 7 december 2006 10:04 schreef FuifDuif het volgende:
Ik zeg niet dat het onderzoek zelf flut is. Ik zeg alleen dat secundaire niet-wetenschappelijke bronnen van onderzoekspublicaties mij niet zo heel veel zeggen. Meestal zie je dat de eigen onderzoekspublicatie veel genuanceerder is en zich veel meer behoudend opstelt met betrekking tot de conclusies.
Geheel mee eens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')