Als je op basis van geslacht de vrouw uitsluit van stemmen, heb je, schat ik, al zo'n 70% van de incapabele kiezers te pakken.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:31 schreef LintuxCx het volgende:
Genoeg mensen die eigenlijk niet zouden moeten stemmen. Geslacht heeft daar verder geen ruk mee te maken.
Ik waardeer je zelfkennis, ik ben blij te lezen wanneer een vrouw weet wat haar positie isquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:33 schreef Isegrim het volgende:
En daarom heb ik dus maar niet gestemd.
Zou je kunnen proberen, maar de ervaring leert dat een vrouw met te veel vrijheden haar eigen lijn neigt te volgen en overtuigd lijkt te raken van het idee dat ze haar eigen keuzes maakt en kan maken. Dwang en verbod zijn de enige instrumenten om vrouwen in het gareel te krijgen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:35 schreef Isegrim het volgende:
Je kunt ook gewoon aanmoedigen dat vrouwen hetzelfde stemmen als het mannelijke gezinshoofd, dan komt het toch nog goed.
Bedoel je nou onderzoek of die opmerkelijke conclusie van Ferry Mingelen?quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:33 schreef teamlead het volgende:
eens.. onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen stemmen uit emotie en niet uit ratio.
Het lijkt mij eerder dat de eerste keer mogelijk een probleem was omdat politiek tot dan toe geen issue voor vrouwen werd geacht en vrouwen daardoor slecht geinformeerd waren. Dat is echter een pure kwestie van ontwikkeling.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Nadat ik zojuist las dat een geestelijk gehandicapte de deur was gewezen toen hij wilde stemmen begon ik mij af te vragen of het wel zo'n verstandige ontwikkeling was toen de vrouwen voor het eerst mochten stemmen. Onder de noemer van gelijkwaardigheid en emancipatie zijn we dat gaan toestaan, maar soms moet je ook gaan inzien dat gemaakte keuzes achteraf verkeerde keuzes blijken te zijn.
SGP'ers bennen zo gek nog niequote:Op zaterdag 2 december 2006 09:35 schreef Isegrim het volgende:
Je kunt ook gewoon aanmoedigen dat vrouwen hetzelfde stemmen als het mannelijke gezinshoofd, dan komt het toch nog goed.
Ow, okee.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zou je kunnen proberen, maar de ervaring leert dat een vrouw met te veel vrijheden haar eigen lijn neigt te volgen en overtuigd lijkt te raken van het idee dat ze haar eigen keuzes maakt en kan maken. Dwang en verbod zijn de enige instrumenten om vrouwen in het gareel te krijgen.
kwestie van opvoeden iddquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:35 schreef Isegrim het volgende:
muahahahaquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Nadat ik zojuist las dat een geestelijk gehandicapte de deur was gewezen toen hij wilde stemmen begon ik mij af te vragen of het wel zo'n verstandige ontwikkeling was toen de vrouwen voor het eerst mochten stemmen. Onder de noemer van gelijkwaardigheid en emancipatie zijn we dat gaan toestaan, maar soms moet je ook gaan inzien dat gemaakte keuzes achteraf verkeerde keuzes blijken te zijn.
bronquote:De SP is de nieuwe PvdA," zegt De Hond. "Veel vrouwen vertrouwen Marijnissen. Bos vinden ze minder authentiek." In de populariteit van de SP onder vrouwen ziet De Hond 'een vertaling van het zorgzame'."Vrouwen lijken wat meer op emotie te stemmen en mannen meer op ratio."
Grote chaos in H&M door Viktor&Rolf-collectiequote:Op zaterdag 2 december 2006 10:17 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, wil FD ook even beargumenteren waarom vrouwen niet naar de stembus zouden mogen? Wat maakt vrouwen incapabel?
quote:Op zaterdag 2 december 2006 10:30 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Grote chaos in H&M door Viktor&Rolf-collectie
Dat vind ik altijd zo`n onzin. De gemiddelde vrouw van 21 is nog zo gek als een deur, itt de gemiddelde 21 jarige man. Op hun 16e is dat niet anders alleen meisjes hebben dan besloten om "volwassen te doen" . ODen alsof is nog niet gelijk aan zijn..quote:Op zaterdag 2 december 2006 10:44 schreef buachaille het volgende:
I.v.m. het eerder rijp zijn van meisjes zouden die wat mij betreft al mogen stemmen op hun 16e en jongens met 17 of 18 jaar.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 10:44 schreef buachaille het volgende:Wel ben ik er voor om alleen stemrecht te geven aan personen die zich hebben geregistreerd bij de gemeente (volgens mij naar Amerikaans model). Zo wordt de drempel om te gaan stemmen wat hoger voor steuntrekkende idioten die massaal op de SP stemmen.
Heb je er nu al spijt van dat je op Femke Halsema hebt gestemd?quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Onder de noemer van gelijkwaardigheid en emancipatie zijn we dat gaan toestaan, maar soms moet je ook gaan inzien dat gemaakte keuzes achteraf verkeerde keuzes blijken te zijn.
Tja, dat is een interessante..quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Ook vrouwen doen het VEEL BETER OP DE BEURS. Hun beslissingen tot aan- en verkoop keiden tot veel betere beslissingen op basis van intuitie en leidt tot veel beter resultaten....Ook onderzocht...
Bron?quote:
Mannen alleen actief kiesrecht, vrouwen alleen passief natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:32 schreef Viking84 het volgende:
Haha, dat was ik nog even vergeten. Fuifduif vraagt zich af of vrouwen capabel genoeg zijn om een stem uit te brengen en intussen stemt 'ie zelf op een vrouw!.
FD, you made my day.
Pas maar op dat je moeder je niet hoort, wordt de komende weken geen unox rookworst bij je avondeten.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Vind het grappig dat het meestal de mannen zijn die regelmatig een tik met een deegroller krijgen, die buitenshuis het hardst dit soort dingen roepenquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:54 schreef Aurelianus het volgende:
Nee, dat zijn ze niet. Als ze er ook maar enig blijk van geven te willen stemmen, heb ik maar één tip: een flinke afranseling doet wonderen.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Vrouwen beleggen beter dan mannen:quote:
Zelfkennis, toch? Of vind jij mij een gevoelsmens?quote:Bron?
Het zijn vrouwenquote:Op zaterdag 2 december 2006 10:17 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, wil FD ook even beargumenteren waarom vrouwen niet naar de stembus zouden mogen? Wat maakt vrouwen incapabel?
Leer jij nou maar eerst eens partijnamen juist spellen...quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:13 schreef LXIV het volgende:
Nee, wat dat betreft heeft de SPG volkomen gelijk: enkel passief kiesrecht.
$&*)#$*)%... Nu zal ik vorige week toch niet per ongeluk SP gestemd hebben!quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:17 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Leer jij nou maar eerst eens partijnamen juist spellen...
SGP will ook dat vrouwen alleen actief kiesrecht krijgen niet passief.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:17 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Leer jij nou maar eerst eens partijnamen juist spellen...
Haal dat een mening te kunnen vormen ook maar weg, meisje.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:19 schreef NanKing het volgende:
Vrouwen die denken een mening te kunnen vormen zijn een mythe.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:19 schreef NanKing het volgende:
Natuurlijk ben ik niet capabel genoeg om te stemmen.
quote:Vandaar dat ik mijn stem ook altijd aan capabele mannen als fuif geef.
quote:Vrouwen die denken een mening te kunnen vormen zijn een mythe.
Zo, moest ik even hard lachen zeg.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Haal dat een mening te kunnen vormen ook maar weg, meisje.![]()
Waarbij we natuurlijk dan gelijk kunnen discussieren over jouw capaciteiten om te stemmen...quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
$&*)#$*)%... Nu zal ik vorige week toch niet per ongeluk SP gestemd hebben!![]()
Vergissen is menselijk. Vrouwen vergissen zich trouwens nooit.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:23 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Waarbij we natuurlijk dan gelijk kunnen discussieren over jouw capaciteiten om te stemmen...
Ja, maar ik ben een man. Dat maakt het automatisch goed.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:23 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Waarbij we natuurlijk dan gelijk kunnen discussieren over jouw capaciteiten om te stemmen...
Er stond eerst een mooie zelfgemaakte tekening.. maar die ben ik kwijt helaasquote:Op zaterdag 2 december 2006 21:25 schreef LXIV het volgende:
Je bent trouwens wel scherp, Maerycke. Dat is goed. En je laat je niet op de kast jagen. Dat is nog beter!![]()
Nu ga ik in je FB kijken.
Alwaar ik geen foto aantrof.![]()
Joh.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:23 schreef Wojworshebn het volgende:
Mijn vriendin heeft op Marijnissen gestemt omdat die er "aardig" uitzag, ze weet niet eens het programma van de SP![]()
We kunnen beter een lijst maken met de dingen die ze wél kunnen. Dan zijn we tenminste nog voor middernacht klaar.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:35 schreef gelly het volgende:
Natuurlijk niet, en autorijden kunnen zo ook al niet. Kaartlezen, voetballen, etc. De lijst gaat maar door.
No pun-intended, je bent een coole gozerquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zelfkennis, toch? Of vind jij mij een gevoelsmens?
quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:42 schreef Xith het volgende:
[..]
No pun-intended, je bent een coole gozer,
Ja, da's waar ookquote:maar toen ik je bericht las dacht ik bij mezelf dat ik jou juist als tegenovergestelde zag. Je kan je heel emotioneel laten meeslepen.
- Kokenquote:Op zaterdag 2 december 2006 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
We kunnen beter een lijst maken met de dingen die ze wél kunnen. Dan zijn we tenminste nog voor middernacht klaar.![]()
Dat zegt ook meteen genoeg over jouquote:Op zaterdag 2 december 2006 22:23 schreef Wojworshebn het volgende:
Mijn vriendin heeft op Marijnissen gestemt omdat die er "aardig" uitzag, ze weet niet eens het programma van de SP![]()
En niet te vergeten kinderen baren. Jammer eigenlijk, dat jouw moeder dat ook konquote:Op zaterdag 2 december 2006 22:44 schreef Maerycke het volgende:
[..]
- Koken
- Zeuren
- Geld uitgeven van de man
- Schoonmaken (als het mee zit)
Moet ik het echt gaan voorzeggen? Nou vooruit dan...quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:59 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben het natuurlijk ook eens met het punt dat LXIV heeft gemaakt. Vrouwen op hoge posities is not done. Wat doet een vrouw in de Tweede Kamer? Wat doet een vrouw in de OR of als manager? Wat doet een vrouw op de universiteit?
Hey Fuif! Here kiddie, kiddie, kiddie...quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:59 schreef FuifDuif het volgende:
Wat doet een vrouw in de OR of als manager?
Wat een KUL! Vrouwen zijn lang niet zo consequent qua beslissingen als Mannen. Zoiezo een man weet wanneer hij een knoop moet doorhakken, vrouwen twijfelen over het algemeen veel meer over zo'n zaak. Een man kan veel harder zijn dan een vrouw, vandaar dat mannen beter manager kunnen zijn dan vrouwen. Zoiezo, als ik een vrouw als manager boven me had nam ik die echt niet serieusquote:Op maandag 4 december 2006 20:29 schreef Serendips het volgende:
[..]
Hey Fuif! Here kiddie, kiddie, kiddie...
Vanwege deze reden zijn vrouwen goede managers.
Dat zegt meer over jou dan over vrouwen.quote:Op maandag 4 december 2006 21:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Zoiezo, als ik een vrouw als manager boven me had nam ik die echt niet serieus![]()
![]()
Dat doet er niet toe! Vrouwen zijn vaak sneller van vertrouwen dan mannen. Das nu eenmaal waarquote:Op maandag 4 december 2006 21:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jou dan over vrouwen.
Cijfers? Bronnen?quote:Op maandag 4 december 2006 21:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een KUL! Vrouwen zijn lang niet zo consequent qua beslissingen als Mannen. Zoiezo een man weet wanneer hij een knoop moet doorhakken, vrouwen twijfelen over het algemeen veel meer over zo'n zaak.
Sowieso, waarom zou men jou dan serieus moeten nemen?quote:Een man kan veel harder zijn dan een vrouw, vandaar dat mannen beter manager kunnen zijn dan vrouwen. Zoiezo, als ik een vrouw als manager boven me had nam ik die echt niet serieus![]()
![]()
Ik zal ff opzoeken, stond laatst in psychologie magazine.quote:Op maandag 4 december 2006 21:29 schreef Serendips het volgende:
[..]
Cijfers? Bronnen?
[..]
Sowieso, waarom zou men jou dan serieus moeten nemen?
Sinds wanneer is een harde manager een betere manager?quote:Op maandag 4 december 2006 21:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Een man kan veel harder zijn dan een vrouw, vandaar dat mannen beter manager kunnen zijn dan vrouwen.
Krimpt je penis dan ofzo?quote:Zoiezo, als ik een vrouw als manager boven me had nam ik die echt niet serieus![]()
![]()
Wanneer je in een team werkt is het van belang dat het team als geheel goed functioneert en dat je niet alleen je eigen werk goed doet.quote:Op maandag 4 december 2006 21:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Zolang ik mijn werk goed doe hoef ik haar nog niet serieus te nemen![]()
ja ik krijg dan jeuk benedenquote:Op maandag 4 december 2006 21:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een harde manager een betere manager?
[..]
Krimpt je penis dan ofzo?
Wanneer discipline niet in mensen zelf zit kun je eisen wat je wilt, maar blijft het geheel kunstmatig. Er zijn bovendien meer mensen om iemand op de goede weg te zetten dan van alles te eisen.quote:Op maandag 4 december 2006 22:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ja ik krijg dan jeuk beneden, en een harde manager zal meer dicipline eisen! Iets wat nodig is
.
Wat dus weer het team ten goede komt. Teamleden niet serieus nemen doet dat in ieder geval niet.quote:Teambelang is vaak belangrijk, maar een belangrijk individu kan vaak een groep uit een sleur trekken.
What about vrouwen van 40+? Kleine kans dat die ertussenuit gaan om te bevallen.quote:Op maandag 4 december 2006 22:54 schreef Golradir het volgende:
Vrouwen in verantwoordelijke posities is een ramp. Voor je het weet baren ze weer wat koters en zijn ze weer maanden onbeschikbaar (denk aan die staatssecretaris).
Als vrouwen niet kunnen stemmen, waarom zouden mannen het dan wel kunnen? Kan iedere mongool, het lokale buurtcentrum opzoeken en op een knopje drukken/ rondje kleuren is nog best te doen...quote:Stemmen kunnen ze ook al niet. Ooit wel eens met een vrouw over politiek gepraat?
Omdat mannen en vrouwen niet gelijk zijn ?quote:Op maandag 4 december 2006 23:15 schreef Serendips het volgende:
[..]
What about vrouwen van 40+? Kleine kans dat die ertussenuit gaan om te bevallen.
Bovendien: Het zal je vriendin/ vrouw maar zijn die je het misgunt om terug te keren op de arbeidsmarkt nadat ze jullie kind heeft gebaard.
[..]
Als vrouwen niet kunnen stemmen, waarom zouden mannen het dan wel kunnen? Kan iedere mongool, het lokale buurtcentrum opzoeken en op een knopje drukken/ rondje kleuren is nog best te doen...
Jawel, met vrouwen valt best over politiek te praten. Het valt alleen tegen als je denkt dat ze je overal gelijk in zullen geven. Helaas voor jou leven we niet meer in 1650.
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Ja, dus? Goed argument om te stellen dat mannen of vrouwen niet capabel zouden zijn om te stemmen. Ik heb nog geen steekhoudend argument gelezen in dit topic, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 4 december 2006 23:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Omdat mannen en vrouwen niet gelijk zijn ?duh we leven niet in 1650
![]()
![]()
![]()
![]()
De enige vrouw waar je mee kunt praten qua politiek is er eentje met ballen .. das rita![]()
![]()
![]()
Rita voldoet er inderdaad zeker aan! Das op dit moment ook de enige politicus die er aan voldoet van het aantal vrouwen in 2e kamer. Het enige waar ik vrouwen liever heb in de leiding is in de hotel en cafe branche omdat je daar vrij sociaal voor moet kunnen zijn en veel dingen tegelijk moet kunnen doen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 00:40 schreef Serendips het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Ja, dus? Goed argument om te stellen dat mannen of vrouwen niet capabel zouden zijn om te stemmen. Ik heb nog geen steekhoudend argument gelezen in dit topic, eerlijk gezegd.
Rita voldoet wel aan de eisen? Nou, dat is dan er in ieder geval een.
Ja, vrouwen zijn anders dan mannen, maar zeker niet minder capabel om te stemmen of de leiding te nemen. Vrouwen zijn veel beter dan mannen in het tegelijkertijd managen van verschillende taken. Vrouwen zijn beter in het bevorderen van de sociale cohesie binnen een bedrijf. Vrouwen geven anders leiding, maar dat betekent zeer zeker niet dat ze slechter leiding geven.
zat ik ook al aan te denken jaquote:Op dinsdag 5 december 2006 09:13 schreef Erik_84 het volgende:
Dat mensen nog serieus op dergelijke topics van Fuifduif ingaan
Die arme knul heeft het veel te druk met een meisje dat kennelijk nog niet compleet op 'm afgeknapt is.quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:13 schreef Erik_84 het volgende:
Dat mensen nog serieus op dergelijke topics van FuifDruif ingaan
zoals bij de SGPquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:35 schreef Isegrim het volgende:
Kinderen mee laten beinvloeden??????????quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:33 schreef pmb_rug het volgende:
Fuif, als je dit echt zou willen doen moet je eigenlijk de stem van vrouwen en kinderen bij de stem van de man optellen zodat hij voor iedereen kan stemmen. Zo krijgen vrouwen toch hun democratische invloed en krijgen de belangen van kinderen een zwaardere positie in de politieke besluitvorming en dat is hard nodig en democratisch gezien volstrekt terecht.
voor vrouwen zonder man kun je de vader laten stemmen
En wat als de vrouw en de man een verschillende politieke voorkeur hebben?quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:33 schreef pmb_rug het volgende:
Fuif, als je dit echt zou willen doen moet je eigenlijk de stem van vrouwen en kinderen bij de stem van de man optellen zodat hij voor iedereen kan stemmen. Zo krijgen vrouwen toch hun democratische invloed en krijgen de belangen van kinderen een zwaardere positie in de politieke besluitvorming en dat is hard nodig en democratisch gezien volstrekt terecht.
Zou je daar voorstander van zijn?quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:33 schreef pmb_rug het volgende:
Hebben vrouwen in hele traditionele gezinnen eigenlijk wel iets in te brengen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:39 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
En wat als de vrouw en de man een veschillende politieke voorkeur hebben?
Dan zijn er verschillende mogelijkheden:quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:39 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
En wat als de vrouw en de man een verschillende politieke voorkeur hebben?
3) de stem van de kinderen geeft de doorslagquote:Op dinsdag 5 december 2006 10:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan zijn er verschillende mogelijkheden:
1. Het gemiddelde wordt genomen.
2. De man corrigeert haar.
Dacht ik ook aan, maar in een kinderloos gezin werkt dat niet..quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:44 schreef sigme het volgende:
[..]
3) de stem van de kinderen geeft de doorslag
Een gemiddelde politieke voorkeurquote:Op dinsdag 5 december 2006 10:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan zijn er verschillende mogelijkheden:
1. Het gemiddelde wordt genomen.
Het ideale systeemquote:2. De man corrigeert haar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |