Als je op basis van geslacht de vrouw uitsluit van stemmen, heb je, schat ik, al zo'n 70% van de incapabele kiezers te pakken.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:31 schreef LintuxCx het volgende:
Genoeg mensen die eigenlijk niet zouden moeten stemmen. Geslacht heeft daar verder geen ruk mee te maken.
Ik waardeer je zelfkennis, ik ben blij te lezen wanneer een vrouw weet wat haar positie isquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:33 schreef Isegrim het volgende:
En daarom heb ik dus maar niet gestemd.
Zou je kunnen proberen, maar de ervaring leert dat een vrouw met te veel vrijheden haar eigen lijn neigt te volgen en overtuigd lijkt te raken van het idee dat ze haar eigen keuzes maakt en kan maken. Dwang en verbod zijn de enige instrumenten om vrouwen in het gareel te krijgen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:35 schreef Isegrim het volgende:
Je kunt ook gewoon aanmoedigen dat vrouwen hetzelfde stemmen als het mannelijke gezinshoofd, dan komt het toch nog goed.
Bedoel je nou onderzoek of die opmerkelijke conclusie van Ferry Mingelen?quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:33 schreef teamlead het volgende:
eens.. onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen stemmen uit emotie en niet uit ratio.
Het lijkt mij eerder dat de eerste keer mogelijk een probleem was omdat politiek tot dan toe geen issue voor vrouwen werd geacht en vrouwen daardoor slecht geinformeerd waren. Dat is echter een pure kwestie van ontwikkeling.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Nadat ik zojuist las dat een geestelijk gehandicapte de deur was gewezen toen hij wilde stemmen begon ik mij af te vragen of het wel zo'n verstandige ontwikkeling was toen de vrouwen voor het eerst mochten stemmen. Onder de noemer van gelijkwaardigheid en emancipatie zijn we dat gaan toestaan, maar soms moet je ook gaan inzien dat gemaakte keuzes achteraf verkeerde keuzes blijken te zijn.
SGP'ers bennen zo gek nog niequote:Op zaterdag 2 december 2006 09:35 schreef Isegrim het volgende:
Je kunt ook gewoon aanmoedigen dat vrouwen hetzelfde stemmen als het mannelijke gezinshoofd, dan komt het toch nog goed.
Ow, okee.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zou je kunnen proberen, maar de ervaring leert dat een vrouw met te veel vrijheden haar eigen lijn neigt te volgen en overtuigd lijkt te raken van het idee dat ze haar eigen keuzes maakt en kan maken. Dwang en verbod zijn de enige instrumenten om vrouwen in het gareel te krijgen.
kwestie van opvoeden iddquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:35 schreef Isegrim het volgende:
muahahahaquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Nadat ik zojuist las dat een geestelijk gehandicapte de deur was gewezen toen hij wilde stemmen begon ik mij af te vragen of het wel zo'n verstandige ontwikkeling was toen de vrouwen voor het eerst mochten stemmen. Onder de noemer van gelijkwaardigheid en emancipatie zijn we dat gaan toestaan, maar soms moet je ook gaan inzien dat gemaakte keuzes achteraf verkeerde keuzes blijken te zijn.
bronquote:De SP is de nieuwe PvdA," zegt De Hond. "Veel vrouwen vertrouwen Marijnissen. Bos vinden ze minder authentiek." In de populariteit van de SP onder vrouwen ziet De Hond 'een vertaling van het zorgzame'."Vrouwen lijken wat meer op emotie te stemmen en mannen meer op ratio."
Grote chaos in H&M door Viktor&Rolf-collectiequote:Op zaterdag 2 december 2006 10:17 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, wil FD ook even beargumenteren waarom vrouwen niet naar de stembus zouden mogen? Wat maakt vrouwen incapabel?
quote:Op zaterdag 2 december 2006 10:30 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Grote chaos in H&M door Viktor&Rolf-collectie
Dat vind ik altijd zo`n onzin. De gemiddelde vrouw van 21 is nog zo gek als een deur, itt de gemiddelde 21 jarige man. Op hun 16e is dat niet anders alleen meisjes hebben dan besloten om "volwassen te doen" . ODen alsof is nog niet gelijk aan zijn..quote:Op zaterdag 2 december 2006 10:44 schreef buachaille het volgende:
I.v.m. het eerder rijp zijn van meisjes zouden die wat mij betreft al mogen stemmen op hun 16e en jongens met 17 of 18 jaar.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 10:44 schreef buachaille het volgende:Wel ben ik er voor om alleen stemrecht te geven aan personen die zich hebben geregistreerd bij de gemeente (volgens mij naar Amerikaans model). Zo wordt de drempel om te gaan stemmen wat hoger voor steuntrekkende idioten die massaal op de SP stemmen.
Heb je er nu al spijt van dat je op Femke Halsema hebt gestemd?quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Onder de noemer van gelijkwaardigheid en emancipatie zijn we dat gaan toestaan, maar soms moet je ook gaan inzien dat gemaakte keuzes achteraf verkeerde keuzes blijken te zijn.
Tja, dat is een interessante..quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Ook vrouwen doen het VEEL BETER OP DE BEURS. Hun beslissingen tot aan- en verkoop keiden tot veel betere beslissingen op basis van intuitie en leidt tot veel beter resultaten....Ook onderzocht...
Bron?quote:
Mannen alleen actief kiesrecht, vrouwen alleen passief natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:32 schreef Viking84 het volgende:
Haha, dat was ik nog even vergeten. Fuifduif vraagt zich af of vrouwen capabel genoeg zijn om een stem uit te brengen en intussen stemt 'ie zelf op een vrouw!.
FD, you made my day.
Pas maar op dat je moeder je niet hoort, wordt de komende weken geen unox rookworst bij je avondeten.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Vind het grappig dat het meestal de mannen zijn die regelmatig een tik met een deegroller krijgen, die buitenshuis het hardst dit soort dingen roepenquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:54 schreef Aurelianus het volgende:
Nee, dat zijn ze niet. Als ze er ook maar enig blijk van geven te willen stemmen, heb ik maar één tip: een flinke afranseling doet wonderen.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Vrouwen beleggen beter dan mannen:quote:
Zelfkennis, toch? Of vind jij mij een gevoelsmens?quote:Bron?
Het zijn vrouwenquote:Op zaterdag 2 december 2006 10:17 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, wil FD ook even beargumenteren waarom vrouwen niet naar de stembus zouden mogen? Wat maakt vrouwen incapabel?
Leer jij nou maar eerst eens partijnamen juist spellen...quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:13 schreef LXIV het volgende:
Nee, wat dat betreft heeft de SPG volkomen gelijk: enkel passief kiesrecht.
$&*)#$*)%... Nu zal ik vorige week toch niet per ongeluk SP gestemd hebben!quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:17 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Leer jij nou maar eerst eens partijnamen juist spellen...
SGP will ook dat vrouwen alleen actief kiesrecht krijgen niet passief.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:17 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Leer jij nou maar eerst eens partijnamen juist spellen...
Haal dat een mening te kunnen vormen ook maar weg, meisje.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:19 schreef NanKing het volgende:
Vrouwen die denken een mening te kunnen vormen zijn een mythe.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:19 schreef NanKing het volgende:
Natuurlijk ben ik niet capabel genoeg om te stemmen.
quote:Vandaar dat ik mijn stem ook altijd aan capabele mannen als fuif geef.
quote:Vrouwen die denken een mening te kunnen vormen zijn een mythe.
Zo, moest ik even hard lachen zeg.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Haal dat een mening te kunnen vormen ook maar weg, meisje.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |