zouden die ook nog iets inhoudelijks in te brengen hebben........?quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:44 schreef sigme het volgende:
[..]
3) de stem van de kinderen geeft de doorslag
quote:
Nee, is algemeen bekend: Balkenende....quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:07 schreef Serendips het volgende:
[..]
[afbeelding]
Je hebt toch wel op Bassie gestemd, mag ik hopen?
Hee, had ik jou wat gevraagd?quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, is algemeen bekend: Balkenende....
Hoi Serendips. Nog steeds serieus in dit topic?quote:
Jij ook hier?quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:14 schreef LXIV het volgende:
Hoi Serendips. Nog steeds serieus in dit topic?![]()
Nou, dan heb je toch nog een zalig avondje. En prima weer hier!quote:PS Mijn vertrekdatum is tot donderdag uitgesteld ivm weersomstandigheden. Dus vanavond nog gewoon sinterklaas in NL.
O.k. grote godheid, ik maak een diepe buiging!quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Service. Je zou mij erkentelijk moeten zijn.![]()
Ze zouden alle mannen stemrecht moeten ontnemen, dan was er geen oorlog meer en dan zouden soldaten alleen nog nodig zijn om de dijken te bewakenquote:
quote:PS Mijn vertrekdatum is tot donderdag uitgesteld ivm weersomstandigheden. Dus vanavond nog gewoon sinterklaas in NL.
Dat hangt erom. In principe ben ik nog op tijd terug.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze zouden alle mannen stemrecht moeten ontnemen, dan was er geen oorlog meer en dan zouden soldaten alleen nog nodig zijn om de dijken te bewaken.
[..]
Gezellig. En kerst dan?
Maar dat mannen aantoonbaar onbekwaam zijn de wereld vrede te brengen ben je met me eens, nietwaar? Zelfs die vent die met kerst geboren werd is het in 2006 jaar bij benadering niet gelukt.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hangt erom. In principe ben ik nog op tijd terug.
Eens. Maar dat vrouwen hier beter in staat toe zouden zijn betwijfel ik ook.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar dat mannen aantoonbaar onbekwaam zijn de wereld vrede te brengen ben je met me eens, nietwaar? Zelfs die vent die met kerst geboren werd is het in 2006 jaar bij benadering niet gelukt.
We (mensheid, niet we: vrouwen) kunnen het eens proberen, nietwaar? Moeten we natuurlijk wel alle manbabytjes de knietjes breken, anders worden ze vervelend als ze groot zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eens. Maar dat vrouwen hier beter in staat toe zouden zijn betwijfel ik ook.
Jij mag ook niet meer stemmen totdat jij beseft dat het nooit meer kan zijn dan ongeveer 50%...quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:32 schreef FuifDuif het volgende:
Als je op basis van geslacht de vrouw uitsluit van stemmen, heb je, schat ik, al zo'n 70% van de incapabele kiezers te pakken.
En jij mag niet stemmen tot je beseft dat het weldegelijk 70% kan zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij mag ook niet meer stemmen totdat jij beseft dat het nooit meer kan zijn dan ongeveer 50%...
Tsk. Zie knowall.quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij mag ook niet meer stemmen totdat jij beseft dat het nooit meer kan zijn dan ongeveer 50%...
Jij gaat hier nu verdedigen dat er meer incapabelen zitten bij de groep vrouwen dan bij de groep mannen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:18 schreef knowall het volgende:
En jij mag niet stemmen tot je beseft dat het weldegelijk 70% kan zijn.![]()
Ook zonder demografische wonderen.
Ik begin ineens te neigen naar de stelling van Fuifduif...quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:55 schreef knowall het volgende:
Ikzelf zie vrouwen, wetende dat vrouwen vaker links stemmen, als zeer capabele kiezers.
Wat heb je trouwens aan een weloverwogen beslissing op basis van feiten? Er zijn weinig feiten waar het aankomt op gekozen politici. Dat politici de gelegenheid krijgen om te doen wat ze zeggen en die gelegenheid ook aangrijpen blijft een onvoorspelbare factor.quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik begin ineens te neigen naar de stelling van Fuifduif...![]()
Maar serieus: als we het hebben over capabel in de zin van "een weloverwogen beslissing op basis van feiten", dan valt volgens mij ruim 90% van de kiezers weg. En grosso modo net zoveel vrouwen als mannen.
90% is niet in staat tot het máken van weloverwogen beslissingen op basis van feiten, of 90% doet dat niet?quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:58 schreef DS4 het volgende:
Maar serieus: als we het hebben over capabel in de zin van "een weloverwogen beslissing op basis van feiten", dan valt volgens mij ruim 90% van de kiezers weg.
Doet dat niet en ook heel veel kunnen het niet. Het is velen nu eenmaal niet gegeven om een grote plaatje te zien.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:03 schreef sigme het volgende:
90% is niet in staat tot het máken van weloverwogen beslissingen op basis van feiten, of 90% doet dat niet?
90 %?quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doet dat niet en ook heel veel kunnen het niet.
Nu breid je je criterium uit, geloof ik.quote:Het is velen nu eenmaal niet gegeven om een grote plaatje te zien.
In een democratie waar weloverwogen beslissingen worden genomen, zal de politiek gedwongen worden om daad bij het woord te voegen omdat dit feiten zijn die de volgende keer worden meegenomen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:01 schreef Alicey het volgende:
Wat heb je trouwens aan een weloverwogen beslissing op basis van feiten? Er zijn weinig feiten waar het aankomt op gekozen politici. Dat politici de gelegenheid krijgen om te doen wat ze zeggen en die gelegenheid ook aangrijpen blijft een onvoorspelbare factor.
Ik moet dan teveel gissen en daar hou ik niet zo van. Ik ben bang dat het wel een onthutsend resultaat is.quote:
Misschien...quote:Nu breid je je criterium uit, geloof ik.
De insteek dat er zoiets is als capabel genoeg om te stemmen lijkt me tamelijk ontopic.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
In een democratie waar weloverwogen beslissingen worden genomen, zal de politiek gedwongen worden om daad bij het woord te voegen omdat dit feiten zijn die de volgende keer worden meegenomen.
Maar goed, we gaan nu naar een discussie waar we uitkomen op de conclusie dat ook democratie niet zo heel goed werkt... En we hadden het over man/vrouw en die zijn als groep even incapabel als capabel.
Gelet op de inhoud van de OP kun je daar genuanceerd over denken...quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:17 schreef sigme het volgende:
De insteek dat er zoiets is als capabel genoeg om te stemmen lijkt me tamelijk ontopic.
Het zal toch naar ik aanneem in essentie om intellectuele capaciteiten moeten gaan. Zo veel verschil tussen mannen en vrouwen is er toch niet ter zake (en eerder in het voordeel van vrouwen overigens...).quote:Stel dat je vindt dat een of andere capabiliteit een criterium moet zijn, dan is het toch niet zo gek om verschillen te verwachten in het % van mannen tov het % vrouwen dat eraan voldoet?
Stel dat je politiek, en het maken van politiek verantwoorde keuzen, opvat als vergelijkbaar met schaak. Dan vallen vrouwen toch tamelijk door de mand.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:42 schreef DS4 het volgende:
Het zal toch naar ik aanneem in essentie om intellectuele capaciteiten moeten gaan. Zo veel verschil tussen mannen en vrouwen is er toch niet ter zake (en eerder in het voordeel van vrouwen overigens...).
Ik kan die opvatting duiden, noch de gevolgen daarvan onderschrijven.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:52 schreef sigme het volgende:
Stel dat je politiek, en het maken van politiek verantwoorde keuzen, opvat als vergelijkbaar met schaak. Dan vallen vrouwen toch tamelijk door de mand.
Strategie, lange termijnvisie, hele plaatje overzien etc. Ik dacht niet dat het zo ongebruikelijk is, als analogie.quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan die opvatting duiden, noch de gevolgen daarvan onderschrijven.
Maar is dat cultuur of natuur?quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Strategie, lange termijnvisie, hele plaatje overzien etc. Ik dacht niet dat het zo ongebruikelijk is, als analogie.
Vrouwen schaken echt vreselijk veel slechter dan mannen - gemiddeld.
Men heeft met vrij harde hand gepoogd de natuur is naar iets politiek correctere cultuur te dwingen - zonder veel resultaat.quote:
Ja leuk, statistiekquote:En van de week had je het nog over onderzoekjes en hoe die vanalles kunnen zeggen (uitspraken doen over de borstomvang van zwangere vrouwen als ook mannen meedoen, etcetera),.
Als analogie is het misschien bruikbaar, als norm denk ik niet.quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:10 schreef sigme het volgende:
Strategie, lange termijnvisie, hele plaatje overzien etc. Ik dacht niet dat het zo ongebruikelijk is, als analogie.
Hihi, nee, dan zou je toernooien moeten houden om via Elo-punten of zo te bepalen wie stemrecht heeft.quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als analogie is het misschien bruikbaar, als norm denk ik niet.
Dat kan, maar ik geloof niet dat dat zo is. Wordt ook wat gelogenstraft door de ontwikkeling die jongens / meisjes op een schaakclub (dus allemaal voorzien van interesse) doormaken. (Gemiddeld, gemiddeld)quote:En dat vrouwen gemiddeld slechter schaken dan mannen kan ook met interesse in het spel te maken hebben.
Dat vind ik dan weer te vanzelfsprekend om te bediscussieren.quote:Van mij mogen vrouwen dus blijven stemmen.
Ik dacht on-topic te zijn...quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:27 schreef sigme het volgende:
Dat vind ik dan weer te vanzelfsprekend om te bediscussieren.
On-topic is een non-discussie, bij dit topic. Je kan natuurlijk de afgesplitste discussiepunten negeren, je on-topic mening geven en het daarbij laten. Maar van dit soort onzin-topic zijn de interessante stukjes de zijpaden, vind ik.quote:
Dat is niet altijd zo geweest, bij bv de kelten was het schaakspel ontzettend populair en waren vrouwen de beste schakers, maar zij waren het ook die strategien verzonnen, raadslieden, dichters enz enz enz...quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia is het spel schaken pas sinds de elfde eeuw na Christus bekend in Europa. Maar kennelijk is er zoiets als Fidchell.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is niet altijd zo geweest, bij bv de kelten was het schaakspel ontzettend populair en waren vrouwen de beste schakers, maar zij waren het ook die strategien verzonnen, raadslieden, dichters enz enz enz...
Interessant. Heb je er een bron bijquote:Op dinsdag 5 december 2006 16:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is niet altijd zo geweest, bij bv de kelten was het schaakspel ontzettend populair en waren vrouwen de beste schakers, maar zij waren het ook die strategien verzonnen, raadslieden, dichters enz enz enz...
Nee, dan ben je capabel, als je om een slotje moet roepen om je gelijk te halen...quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Stel je zou iedereen weren die lager dan HBO diploma heeftEN! alle vrouwen. Dan vallen er direct waardeloze partijtjes zoals partij van de dieren af
Dan zou pvda/cda/vvd nog wel vrij veel stemmen halen
. VVD en CDA weer in't kabinet .. bingo
Ja, poeh maar universiteit zegt eigenlijk óók nog niks. 70% van de studies aldaar bestaat ook maar uit het uit je hoofd leren van wat rijtjes of op een tentamen lesstof weten te reproduceren. Het verschil tussen universiteit en het overige onderwijs zit hem (veel te) vaak enkel in de kwantiteit, niet in de kwaliteit.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:19 schreef Serendips het volgende:
[..]
Nee, dan ben je capabel, als je om een slotje moet roepen om je gelijk te halen...![]()
Schroef het minimale niveau voor kiesgerechtigden dan ook maar gelijk op naar universitair, want ik ben nog niet overtuigd van de capabiliteit van HBO'ers en lager opgeleiden. Als je de lat hoog wil leggen, moet je hem ook echt hoog leggen.
Als je alleen WO'ers stemrecht geeft, dan wordt er bijna alleen nog maar op GroenLinks en VVD gestemdquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:19 schreef Serendips het volgende:
[..]
Nee, dan ben je capabel, als je om een slotje moet roepen om je gelijk te halen...![]()
Schroef het minimale niveau voor kiesgerechtigden dan ook maar gelijk op naar universitair, want ik ben nog niet overtuigd van de capabiliteit van HBO'ers en lager opgeleiden. Als je de lat hoog wil leggen, moet je hem ook echt hoog leggen.
Rijtjes uit je hoofd leren, nee hoor! Dat is zo 1984. Hopeloos ouderwets.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:51 schreef LXIV het volgende:
Ja, poeh maar universiteit zegt eigenlijk óók nog niks. 70% van de studies aldaar bestaat ook maar uit het uit je hoofd leren van wat rijtjes of op een tentamen lesstof weten te reproduceren. Het verschil tussen universiteit en het overige onderwijs zit hem (veel te) vaak enkel in de kwantiteit, niet in de kwaliteit.
Hoe vaak kom je nu een ir of drs tegen die je na een tijdje nog écht intelligent vindt?
Enkel Nobelprijswinnaars als stemgerechtigden lijkt een prima streven, doch niet echt praktisch.quote:Ik zou zeggen: die lat kan eigenlijk niet hoog genoeg liggen. Enkel een selecte groep nobelprijswinnaars (dus bijvoorbeeld niet nobelprijswinnaars voor de vrede ofzo) zou stemrecht moeten hebben. Helaas dat wij er daar in Nederland maar zo weinig van hebben.
Denk dat het eerder (vooral) andersom is. Net als in het verkeer waar des mans' oerdriften weer bovenkomen, vooral tijdens filerijden en inhalen bij grote druktequote:Op zaterdag 2 december 2006 09:33 schreef teamlead het volgende:
eens.. onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen stemmen uit emotie en niet uit ratio. Door dit soort gedrag is eerst de LPF en nu de SP zo groot geworden
Nu heb ik twee weken geleden nog een universitaire module afgerond, maar om nu te zeggen dat het redeneren en betogen was wat de klok sloeg...quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:09 schreef Serendips het volgende:
[..]
Rijtjes uit je hoofd leren, nee hoor! Dat is zo 1984. Hopeloos ouderwets.Redeneren en betogen wat de klok slaat is het nu!
En inderdaad, die afgestudeerden zijn na een poos niet meer intelligent te noemen. Als je een tijdje met ze omgaat zul je zien dat superintelligent een beter stempel is.![]()
[..]
Enkel Nobelprijswinnaars als stemgerechtigden lijkt een prima streven, doch niet echt praktisch.
Alleen vrouwen uitsluiten heeft gewoon geen zin, dan kan er nog allerlei incapabel klootjesvolk meestemmen. Gewoon opschroeven tot universitair niveau dus.
[sitting_elfling mode]
Opgelost, slotje!
[/sitting_elfling mode]
Dat zegt waarschijnlijk meer over jou, dan over de module. Je moet natuurlijk wel genoeg intellect meebrengen om eruit te halen wat er in zit.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu heb ik twee weken geleden nog een universitaire module afgerond, maar om nu te zeggen dat het redeneren en betogen was wat de klok sloeg...![]()
Dat kan wel zo zijn dat het niks met de intelligentie van vrouwen te maken heeft, maar dan ben je er nog niet. Wil je nu echt kwaliteitsstemmen genereren, dan moet je gaan voor de harde aanpak.quote:Overigens gaat het niet om het intellect van vrouwen, dan zou opleidingsniveau inderdaad een beter criterium zijn. Het gaat eenvoudigweg om de aard van de vrouw an sich die hen ongeschikt maakt om te stemmen.
PS Check je PM.![]()
Yup, net als dat veel Wilders stemmers mannen zijn die boos boos boos zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:11 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Denk dat het eerder (vooral) andersom is. Net als in het verkeer waar des mans' oerdriften weer bovenkomen, vooral tijdens filerijden en inhalen bij grote drukte
Laagopgeleid, zuur en boos. De oude LPF-kliek zullen we zeggen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:57 schreef jaoka het volgende:
[..]
Yup, net als dat veel Wilders stemmers mannen zijn die boos boos boos zijn.
De verdeling man / vrouw over de PVV-stemmers is 50-50.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:57 schreef jaoka het volgende:
[..]
Yup, net als dat veel Wilders stemmers mannen zijn die boos boos boos zijn.
Geen internetbronnen in deze, maar bij de kelten stond de souvereine godin hoog in aanzien, net als de vrouw in zijn algemeenheid, de vroegste bewijzen van de godinnenverering stammen uit de bronstijd(keltische verering dan he in deze), het vermoeden bestaat na archeologisch onderzoek dat de keltische cultuur al 3000 jaar voor christus bestond.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Interessant. Heb je er een bron bij?
In de praktijk is de vrouw nog steeds machtig...quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:33 schreef erodome het volgende:
voordat de kerk zijn intrede deed was de vrouw een vrij machtig persoon en werd haar kracht geeerd.
Niet zo machtig als toen, toen was zij het die besliste wanneer er gezaaid werd, geoogst werd, hoe oorlogen gevoerd werden enz enz enz enz.quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de praktijk is de vrouw nog steeds machtig...
Uiteraard. Ik vind het dan ook altijd heel vreemd te veronderstellen dat vrouwen geen invloed zouden hebben als ze geen stemrecht hebben. Volgens mij maakt het niet werkelijk veel verschil.quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de praktijk is de vrouw nog steeds machtig...
Voor ons mannen ook niet, helaas.quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik vind het dan ook altijd heel vreemd te veronderstellen dat vrouwen geen invloed zouden hebben als ze geen stemrecht hebben. Volgens mij maakt het niet werkelijk veel verschil.
Het hangt er helemaal van af wie thuis de broek aan heeft. Dat was vroeger zo en nu is dat niet anders.quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik vind het dan ook altijd heel vreemd te veronderstellen dat vrouwen geen invloed zouden hebben als ze geen stemrecht hebben. Volgens mij maakt het niet werkelijk veel verschil.
quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:11 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Denk dat het eerder (vooral) andersom is. Net als in het verkeer waar des mans' oerdriften weer bovenkomen, vooral tijdens filerijden en inhalen bij grote drukte
Ach laiverd, dan trek je je toch terug in een wereldje met in ieder geval zo min mogelijk vrouwelijke invloed?quote:
De grote vraag is, wil je je samenleving vormen door alleen rationeel te kijken, of is een beetje emotie ook niet verkeerd, het zorgzame enzo, beetje kijken naar welzijn ipv alleen naar koude cijfertjes?quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:05 schreef teamlead het volgende:
[..]helaas.. vrouwen zijn nu eenmaal geen rationele wezens. Stemrecht geven aan vrouwen is dan ook de grootste misser in onze recente geschiedenis. Maar het is nog niet te laat. Je kunt je gewoon laten machtigen door je vrouw, zodat haar stem tenminste nog goed terecht komt
Gemaakt door ... ?quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:05 schreef teamlead het volgende:
Stemrecht geven aan vrouwen is dan ook de grootste misser in onze recente geschiedenis.
Ik mijn spijkerbroekjequote:Op dinsdag 5 december 2006 21:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het hangt er helemaal van af wie thuis de broek aan heeft. Dat was vroeger zo en nu is dat niet anders.
Wie heeft er bij jullie de broek aan, Sigme![]()
ik zou wel heel graag terug willen naar vroeger, toen vrouwen helemaal niets te zeggen hadden......Geen gelijkheid, terugdraaien van de emancipatie.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach laiverd, dan trek je je toch terug in een wereldje met in ieder geval zo min mogelijk vrouwelijke invloed?![]()
Is het daar beter?
oi..... niemand zei dat mannen perfect zijn.. hooguit superieurquote:
Nou dat JIJ de broek aan heeft ......quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik mijn spijkerbroekje. Wat zegt dat je?
Die zijn opgevoed met de Statenvertaling, en tolereren dergelijk leden niet, denk ik.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Eigenlijk vind ik de SGP daarin wel verstandig. Ik wordt lid......![]()
als je kijkt naar het welvaartsniveau in die landen: mwah.. ze doen het niet slechtquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:08 schreef erodome het volgende:
[..]
De grote vraag is, wil je je samenleving vormen door alleen rationeel te kijken, of is een beetje emotie ook niet verkeerd, het zorgzame enzo, beetje kijken naar welzijn ipv alleen naar koude cijfertjes?
Kijk eens naar de landen waar vrouwen totaal geen rechten hebben, zijn die zo goed af dan onder hun totaal mannelijke leiding?
Briljante uitweg, EchtGaafquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou dat JIJ de broek aan heeft ......![]()
SGP-heropvoedingkamp....quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Die zijn opgevoed met de Statenvertaling, en tolereren dergelijk leden niet, denk ik.
Dat is een geweldige geruststelling......quote:Maar je hebt in ieder geval je lid mee.
Is dat nu niet juist het idee van democratie? Dat iedereen een stem heeft in plaats van slechts een handje vol mensen die worden geacht bepaalde capaciteiten te bezitten?quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:10 schreef teamlead het volgende:
De algemenere vraag is dus of algemeen stemrecht wel zo'n goed idee is
nou.. dat stel ik dus nu ter discussiequote:Op dinsdag 5 december 2006 21:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is dat nu niet juist het idee van democratie? Dat iedereen een stem heeft in plaats van slechts een handje vol mensen die worden geacht bepaalde capaciteiten te bezitten?
Beslist. Maar vooral zullen ze korte metten maken met iemand die 'ik wordt' spelt.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
SGP-heropvoedingkamp....![]()
Denk je dat ik voor hun te vrijzinnig zal zijn![]()
quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Beslist. Maar vooral zullen ze korte metten maken met iemand die 'ik wordt' spelt.
Gij wordet valt over te praten.
Ik denk dat het moeilijk te meten is wie wel en niet in staat zijn. Als je echt tot een overwogen keuze wilt komen zul je heel veel kennis nodig hebben. Ik denk dat minder dan 1% van de bevolking die kennis heeft.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
nou.. dat stel ik dus nu ter discussieIk vind niet dat mensen met een verstandelijke handicap in staat zijn om een keuze te maken als het gaat over de toekomst van ons land
Natuurlijk. Het is niet perfect, maar ik zie geen manieren die iets beters garanderen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:27 schreef Originele_Naam het volgende:
Maar vertrouwen is te manipuleren
Die zijn gegeven!quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:31 schreef Apropos het volgende:
Ik heb, eerlijk waar, nog nooit gehoord dat enige Noord-Europese barbaar bij een vrouw te rade ging over de te volgen strategie. Maar ik houd me aanbevolen voor literatuurtips.
Echt EchtGaaf, je spelfouten zijn soms echt gaafquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Maar dat gij is wel heel beleeft..........Het is nog beleefder dan u..![]()
Je bent niet de eerste die zich dat afvraagt, je bevindt je bijvoorbeeld in het goede gezelschap van Pol Pot.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:29 schreef Godslasteraar het volgende:
gezien de centrale rol die intellectuelen gespeeld hebben bij elke rampzalige ideologie en godsdienst, het fascisme, nationaal socialisme, communisme, socialisme, ... ism enzovoort, lijkt mij de vraag "Zijn intellectuelen capabel genoeg om een stem uit te brengen?" meer op zijn plaats.
Testcase. Maar je bedoeld de "d"van beleeft , toch, want dan heb je het idd goed gezien. Wil gewoon ff kijken hoe scherp je bent..quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Echt EchtGaaf, je spelfouten zijn soms echt gaaf.
Ik weet het niet zo hoor. Het klinkt mij naar The blood and the Holy grail.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Die zijn gegeven!
Dat was dus wel degelijk zo, dat de kerk daar een fikse sluier overheen gehangen heeft is een heel ander verhaal
quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Testcase. Maar je bedoeld de "d"van beleeft , toch, want dan heb je het idd goed gezien. Wil gewoon ff kijken hoe scherp je bent..Ja idd. ik lever wel constante kwaliteit vanavontd geloof ik...
![]()
![]()
Uiteindelijk gaat het om vertrouwen ja... hoeveel verstandelijk gehandicapten vertrouw jij het landsbestuur toe?quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat het moeilijk te meten is wie wel en niet in staat zijn. Als je echt tot een overwogen keuze wilt komen zul je heel veel kennis nodig hebben. Ik denk dat minder dan 1% van de bevolking die kennis heeft.
Uiteindelijk gaat het er denk ik om vertrouwen. We vertrouwen bepaalde politici er in om op te staan voor die dingen die we belangrijk vinden. Daarbij maakt het niet uit of iemand man of vrouw is, arm of rijk, hoogopgeleid of laagopgeleid, van oorsprong autochtoon of allochtoon, psychisch gestoord of niet, verstandelijk gehandicapt of niet.
Yepquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:48 schreef sigme het volgende:
[..].
Ik had er toch een mooie zin van gewrocht?
Ahh, leukquote:Ik laat je ook af en toe in deze reeks opdraven: Originele taal- en spelfouten #6
Maar alleen bij hele mooie originele vondsten hoor.
dat is inderdaad het grootste probleem van de democratie. Er bestaat geen redelijk alternatiefquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het is niet perfect, maar ik zie geen manieren die iets beters garanderen.
Ik zou zo zeggen, lees de gegeven bronnen en zoek zelf ook eens wat over de keltische cultuur, de mythen en alles, dan zie je dat in de mythen vrouwen een hele grote rol spelen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo hoor. Het klinkt mij naar The blood and the Holy grail.
Misschien nog wel meer dan de gemiddelde inwoner van Nederland.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het om vertrouwen ja... hoeveel verstandelijk gehandicapten vertrouw jij het landsbestuur toe?
Tuurlijk hebben vrouwen geen eigen mening. Die hebben we ook maar uit blaadjes enzo.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:57 schreef sitting_elfling het volgende:
stemmen is zoiezo jaren 90, staatsgreep is veel meer hot voor de komende toekomst! Maar ik blijf er bij, vrouwen horen niet te kunnen stemmen. Tuurlijk, ze hebben soms een eigen mening. Maar of dat nou zo serieus te nemen valt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |