abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44136645
Dit topic volgt uit een zijdiscussie welke begin deze middag was ontstaan in een ander topic. Daarin betoogde onder andere ik, dat wanneer vrouwen bijvoorbeeld make-up gebruiken of hoge hakken dragen, zij dit doen ter compensatie van hun onzekerheid. Het is niet mijn bedoeling om dit af te kraken en ik beoog ook geen gedragsverandering bij de vrouwen, maar het is puur een onderzoekende vraag.

Stelling:
Vrouwen die gebruik maken van bijvoorbeeld make-up en hoge hakken (kortom: gebruik maken van hulpmiddelen die het uiterlijk aanpassen) doen dat uit onzekerheid.
pi_44136690
Oh, dan ben ik om en om niet zelfverzekerd.

Bull natuurlijk, het is maar net waar je je lekker in voelt.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 4 december 2006 @ 16:50:47 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44136720
Nope, niet helemaal. Sommige dames zijn erg tevreden met hun lichaam maar willen er gewoon nóg leuker uitzien omdat ze zich daar fijn bij voelen. Je zou eerder kunnen denken dat meisjes die zich zo onopvallend mogelijk kleden dat doen uit onzekerheid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_44136740
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:49 schreef Oblivion het volgende:
Oh, dan ben ik om en om niet zelfverzekerd.

Bull natuurlijk, het is maar net waar je je lekker in voelt.
Ik verlang van participanten in mijn topics dat zij fatsoenlijk de basisregels voor het voeren van een discussie toepassen. Dat betekent dus: onderbouw uw uitlatingen.
pi_44136799
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:51 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik verlang van participanten in mijn topics dat zij fatsoenlijk de basisregels voor het voeren van een discussie toepassen. Dat betekent dus: onderbouw uw uitlatingen.
Was prima onderbouwd.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44136837
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:50 schreef jogy het volgende:
Nope, niet helemaal. Sommige dames zijn erg tevreden met hun lichaam maar willen er gewoon nóg leuker uitzien omdat ze zich daar fijn bij voelen. Je zou eerder kunnen denken dat meisjes die zich zo onopvallend mogelijk kleden dat doen uit onzekerheid.
Als ze zich nog leuker willen maken, dan doen ze dat omdat ze kennelijk op dat moment iets missen. Ze voelen zich niet zeker genoeg en zorgen nog voor wat extra's. Het is onzin om te stellen dat er tevredenheid/zekerheid is, maar dat ze het nog leuker willen maken. Dan is er dus geen tevredenheid en geen zekerheid.

En dat laatste kan zijn, maar is niet per definitie waar. Juist onzekere mensen doen zich vaak zeer extravert voor om juist die onzekerheid tegen te gaan.
pi_44136846
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:52 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Was prima onderbouwd.
Je bedoelt dat om en om onzeker? Leg uit.
  maandag 4 december 2006 @ 16:53:47 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44136852
Trouwens, hetzelfde zou dan ook kunnen gelden voor mannen die veel aandacht schenken aan hun uiterlijk, als je bijvoorbeeld als man zijnde een mooi pak aan trekt en je goed scheert zou het ook een teken van onzekerheid kunnen zijn. Ik kleed mijzelf echter soms extra goed aan om juist in het oog te lopen en ik ervan verzekerd ben dat ik geen lelijk ventje ben. Al is dat natuurlijk geheel subjectief aan de smaak.
Vrijheid
  maandag 4 december 2006 @ 16:55:36 #9
147235 Bombardier
The artillery man
pi_44136921
Ze doen het uit chronisch aandachtstekort.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_44136939
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:53 schreef jogy het volgende:
Trouwens, hetzelfde zou dan ook kunnen gelden voor mannen die veel aandacht schenken aan hun uiterlijk, als je bijvoorbeeld als man zijnde een mooi pak aan trekt en je goed scheert zou het ook een teken van onzekerheid kunnen zijn. Ik kleed mijzelf echter soms extra goed aan om juist in het oog te lopen en ik ervan verzekerd ben dat ik geen lelijk ventje ben. Al is dat natuurlijk geheel subjectief aan de smaak.
Hetzelfde geldt voor mannen inderdaad, maar ik neem de vrouw als voorbeeld voor het overzicht. En hoezo kleed je je soms extra goed omdat je er van verzekerd bent dat je geen lelijk ventje bent? Lelijke mensen kunnen zich ook extra goed kleden hoor, juist om, voor hun gevoel, hun onaantrekkelijkheid te compenseren.
  Moderator maandag 4 december 2006 @ 16:56:07 #11
5428 crew  miss_sly
pi_44136941
Soms vind ik het leuk om met make-up te spelen en hele leuke kleren aan te doen, soms heb ik daar lekker geen zin in, en doe ik niets met make-up en draag een spijkerbroek met een longsleeve.

Het heeft in mijn geval iig niets met onzekerheid te maken, maar gewoon met wat ik leuk vind en waar ik me op dat moment lekker in voel.

Ik denk zelfs dat ik me eerder in een slobbertrui en -broek zou hullen als ik me onzeker voel, omdat dat mijn lichaam verhult en ik minder opval dan wanneer ik zin heb om er leuk uit te zien en make-up draag en hakken/rok/whatever.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 december 2006 @ 16:57:01 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44136980
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:53 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Als ze zich nog leuker willen maken, dan doen ze dat omdat ze kennelijk op dat moment iets missen. Ze voelen zich niet zeker genoeg en zorgen nog voor wat extra's. Het is onzin om te stellen dat er tevredenheid/zekerheid is, maar dat ze het nog leuker willen maken. Dan is er dus geen tevredenheid en geen zekerheid.

En dat laatste kan zijn, maar is niet per definitie waar. Juist onzekere mensen doen zich vaak zeer extravert voor om juist die onzekerheid tegen te gaan.
Er zullen heus wel dames rondlopen waar het waar bij is hoor, alleen gaat die vlieger gewoon niet bij iedereen op. Tuurlijk bestaan er dames die hakken dragen omdat ze anders niet boven de 1.60 uitkomen maar zo zijn er ook dames die al 1.80 zijn en alsnog hakken dragen omdat het er elegant uitziet en ze de aandacht gewoon leuk vinden. niets mis mee en niet per definitie een teken van onzekerheid. Als je jezelf aan de wereld wil laten zien op je mooist dan proef ik daar geen onzekerheid uit.
Vrijheid
  maandag 4 december 2006 @ 16:58:01 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44137018
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:56 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor mannen inderdaad, maar ik neem de vrouw als voorbeeld voor het overzicht. En hoezo kleed je je soms extra goed omdat je er van verzekerd bent dat je geen lelijk ventje bent? Lelijke mensen kunnen zich ook extra goed kleden hoor, juist om, voor hun gevoel, hun onaantrekkelijkheid te compenseren.
Jup, dat de mogelijkheid er is maakt het niet meteen een absolute waarheid voor iedereen die er een beetje extra verzorgt bijloopt.
Vrijheid
pi_44137034
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Er zullen heus wel dames rondlopen waar het waar bij is hoor, alleen gaat die vlieger gewoon niet bij iedereen op. Tuurlijk bestaan er dames die hakken dragen omdat ze anders niet boven de 1.60 uitkomen maar zo zijn er ook dames die al 1.80 zijn en alsnog hakken dragen omdat het er elegant uitziet en ze de aandacht gewoon leuk vinden. niets mis mee en niet per definitie een teken van onzekerheid. Als je jezelf aan de wereld wil laten zien op je mooist dan proef ik daar geen onzekerheid uit.
Jij niet, ik wel . En wat is er elegant aan een vrouw op hakken? Laat staan een vrouw van 1.80 op hakken?
  Licht Ontvlambaar maandag 4 december 2006 @ 16:59:16 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44137063
Ik heb het met TS eens... Overigens geldt het ook voor mannen, maar dan moet je make-up en hoge hakken vervangen door Slee...

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 4 december 2006 @ 16:59:45 #16
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_44137078
alsof je als vrouw meer aandacht krijgt als je hoge hakken draagt ipv sneakers
  maandag 4 december 2006 @ 16:59:47 #17
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_44137080
Het feit dat mensen aandacht besteden aan hun uiterlijk heeft helemaal niets met onzekerheid te maken, in ieder geval niet op de manier waarop jij het bedoelt.

Je lekker in je vel en aantrekkelijk voelen heeft niets te maken met onzekerheid, maar juist meer met zekerheid.
Iedereen (op enkele uitzonderingen na mss) is "onzeker" anders zouden we wel in onze blote reet op straat lopen en boeide niemand ook maar iets.
Het is volkomen logisch aangezien wij toch in een sociale maatschappij leven, waarbij de meningen van anderen op zn minst aangehoord/gewaardeerd worden. De meeste mensen trekken zich dit ook aan en daar is niets mis mee.

Stap jij regelrecht uit je nest met je ontplofte kapsel naar je werk, zonder ook maar een seconde aandacht te besteden aan je uiterlijk?

Het heeft allemaal niets met die zogenaamde onzekerheid van jou te maken en meer met gewoon de uiterlijke verzorging die je jezelf niet ontneemt.
  maandag 4 december 2006 @ 16:59:56 #18
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44137087
Gaan we hier verder?
Een vrouw op hoge hakken is elegant omdat het lichaam dan een elegantere houding heeft dan wanneer ze op gezondheidssandalen loopt.
... is a mismatch forever
pi_44137102
Oh neeee!! FuifDuif heeft me door Nu durf ik de straat al helemaal niet meer op
know'm sayin?
word? word.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 december 2006 @ 17:00:37 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44137112
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:59 schreef -Rebelle het volgende:
alsof je als vrouw meer aandacht krijgt als je hoge hakken draagt ipv sneakers
Probeer het eens...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44137116
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:59 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb het met TS eens... Overigens geldt het ook voor mannen, maar dan moet je make-up en hoge hakken vervangen door Slee...

Ik geef ook direct toe dat ik een zeer onzeker individu ben. Ik ben in ieder geval gelukkig al wel over mijn zelfmoordneigingen heen .
  Milf maandag 4 december 2006 @ 17:01:33 #22
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44137151
Heeft niets met onzekerheid te maken.
Make up heeft een hele andere functie namelijk. Het lokken van de andere sekse. Er begeerlijk en vruchtbaar uitzien.

Wij gebruiken make up zoals wij dat kennen en je ziet bij de meer primitievelingen lichaamsschilderingen, maar het heeft dezelfde functie. Puur om je lijf te verfraaien.

Heeft niets met het verhullen van je onzekerheid te maken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_44137170
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:59 schreef MissMatch het volgende:
Gaan we hier verder?
Een vrouw op hoge hakken is elegant omdat het lichaam dan een elegantere houding heeft dan wanneer ze op gezondheidssandalen loopt.
Nee, dan IS ze niet elegant. Jij VINDT haar dan elegant en wellicht de meerderheid, maar ook dan geldt niet dat de meerderheid gelijk heeft. Ik vind het dus niet elegant, maar het oog onzeker, zoals ik al zei.
pi_44137194
deja vu topic?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 4 december 2006 @ 17:02:40 #25
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_44137203
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Probeer het eens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo