ja, voelt ook vreemd hoor. maar volgens mij zijn we er allebei wel aan toe. alleen gisteravond/vannacht was 't natuurlijk toch drama. echt urenlang gedoe, ze kon maar niet de slaap vatten, ook niet bij ons in bed. heb haar op 't laatst uit pure wanhoop (wilde zooo graag slapen) toch maar weer even aangelegd. we merkten allebei de mindere produktie al duidelijk, vervolgens een klein beetje gewone melk warm gemaakt en in een flesje gegeven, daarna ging ze dan eindelijk slapen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:07 schreef Mwanatabu het volgende:
Lijkt me idd vreemd trouwens dan om haar los te moeten laten wat dat betreft na 2 jaar.
Zes maanden alweer, is dat zo snel gegaan??quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:09 schreef Tamea het volgende:
* Tamea was helemaal vergeten hier even te juichen over d'r 6 maanden bv dus bij deze![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wil hij ook de tweede niet als je tussenin vijf minuutjes met hem speelt of zo?quote:Op dinsdag 5 december 2006 18:53 schreef Moonah het volgende:
Iemand een tip voor mij?
Thies drinkt tegenwoordig nog maar één borst per keer. Met als gevolg dat hij dus veel vaker komt, om de 2 uur ongeveer. We proberen de tijd tussen twee voedingen wel te 'rekken', maar ja, ik laat mijn ventje ook niet huilen van de honger...
De tweede borst bied ik wel altijd aan, maar dan speelt hij een beetje met de tepel en laat de melk uit zijn mondje vloeien.
Nope. Na één borst is hij supertevreden. Eerst dut hij een beetje in, daarna wordt hij wakker en verschoon ik hem meestal, hij lacht en kraait dan heerlijk. En die tweede borst interesseert hem dan geen zier.quote:Op dinsdag 5 december 2006 18:54 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Wil hij ook de tweede niet als je tussenin vijf minuutjes met hem speelt of zo?
Ja, bizar hè. M'n manneke is alweer een half jaar oud.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:25 schreef nebelung het volgende:
Zes maanden alweer, is dat zo snel gegaan??Gefeliciteerd!
![]()
Ik ben ook fervent lurker hoor! Hoe meer kennis, hoe beter. En ik heb nog wel wat jaartjesquote:Op maandag 4 december 2006 12:39 schreef Neuk het volgende:
Lurken in een borstvoedingstopic![]()
Nja, moet ik er wel bij vertellen dat lurken slurpend drinken of sabbelen kan betekenen
Hier dito gedrag. Ik zal morgen eens advies vragen op het CB. Hij is ook huilerig na 1,5 a 2 uur en is dan ook echt al weer hongerig. Misschien heeft dit toch met de regeldagen te maken? Ik heb het idee dat hij dat gesabbel trouwens ook wel gezellig vindt...quote:Op dinsdag 5 december 2006 18:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nope. Na één borst is hij supertevreden. Eerst dut hij een beetje in, daarna wordt hij wakker en verschoon ik hem meestal, hij lacht en kraait dan heerlijk. En die tweede borst interesseert hem dan geen zier.![]()
Gewoon weer eten geven zou ik doen. Ik hou eik echt het aantal voedingen niet bij, gewoon op verzoek.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:01 schreef Neuk het volgende:
[..]
Hier dito gedrag. Ik zal morgen eens advies vragen op het CB. Hij is ook huilerig na 1,5 a 2 uur en is dan ook echt al weer hongerig. Misschien heeft dit toch met de regeldagen te maken? Ik heb het idee dat hij dat gesabbel trouwens ook wel gezellig vindt...
Dat zou ik ook doen, ik vind het zo veel relaxder sinds in ben gestopt met me druk maken over dat soort dingen. Ze komt vanzelf wel als ze honger heeft en als ze een keer veel honger heeft drinkt ze veel en als ze een keer minder wil mag dat ook.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:16 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Gewoon weer eten geven zou ik doen. Ik hou eik echt het aantal voedingen niet bij, gewoon op verzoek.
Ik ook, en denk dat dat uiteindelijk veel stress scheelt bij mij en bij Fonzel.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:37 schreef owlet het volgende:
ik geloof dat ik een heel gemakszuchtige, luie moeder ben![]()
Ah zo! Dat klinkt echt als regelen idd!quote:Op woensdag 6 december 2006 00:46 schreef Neuk het volgende:
Oh ik voed ook absoluut op verzoek maar eerst was er wel een soort van regelmaat en nu helemaaaaal niet meer. Hij drinkt een beetje, slaapt en als het tegenzit wil hij na 10-20 minuten al weer! Althans dat denk ik omdat ik niet weet wat ie anders zou willen. En het gekke is, hij drinkt dan ook nog eens alsof zijn leven er van af hangt, serieus! En dat is best vervelend als je bv. net van plan bent effe een boodschap te doen...
Dan steek ik hem gewoon in de draagdoek en hij slaapt.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:46 schreef Neuk het volgende:
En dat is best vervelend als je bv. net van plan bent effe een boodschap te doen...
Als we dan thuiskomen probeert hij wel mn neus op te eten.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:53 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dan steek ik hem gewoon in de draagdoek en hij slaapt.
Jaah! een nonchalante houding is wat bij ons ook heel goed werkt.sinds ik niet meer in de stress zat over hoeveel ze wel of niet binnenkreeg ging het allemaal veel beter/makkelijker! En idd niet tellen, doeik nog steeds niet, de ene dag wilze 4 keer drinken en de ander dag 12 keer,so be itquote:Op woensdag 6 december 2006 00:52 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik ook, en denk dat dat uiteindelijk veel stress scheelt bij mij en bij Fonzel.
Eindelijk iets waarbij mijn nonchalante karakter goed is.
quote:Op woensdag 6 december 2006 11:44 schreef chacama het volgende:
Maud doet het goed. Ben vanochtend gaan wegen. Ze is 3020 gram. Dus 15 gram boven d'r geboortegewicht en 120 gram aangekomen sinds afgelopen donderdag. Dinsdag weer naar het CB.
Ik ben trouwens op zoek naar BV-kleding. Weet iemand waar het voordelig is en welke goed is?
Oh en het goede nieuws. Maud heeft vannacht van 12 uur tot vijf uur geslapen. Jammer alleen dat ik om drie uur al wakker was om voeding te geven. Dus maar twee uur liggen dommelen tot ze zelf wilde drinken.
En ik heb een rare meid. Ze wil eerst drinken en dan eten....Oftwel eerst aan beide borsten de waterige voormelk en daarna weer terug naar borst 1 om te 'eten' en als ze dan nog honger heeft lurkt ze de tweede borst ook nog lekker leeg.
Die bedoel ik, gaat ongemerkt broeien!quote:Op woensdag 6 december 2006 12:31 schreef PM-girl het volgende:
...
Synthetische compressen, zijn de HEMA exemplaren ook synthetisch? Ik vind ze fijn in gebruik. Gisteren op Schiphol begon ik ineens te lekken (normaal niet overdag). Toen bij de Etos een pak gehaald, ook erg fijn, DIe hebben zelfs een plakkertje om ze in de bh te plakken.
En ja, bv kleding, moet ik ook nog vinden!
Ja om een voorraadje aan te leggen is overproductie het einde!quote:Op woensdag 6 december 2006 13:33 schreef Neuk het volgende:
Owlet dat laatste 'Overigens kan een hoge melkproductie ook van invloed zijn op krampjes (onrustig drinken, veel lucht meeslikken) en daardoor dus op slaapgedrag ' herken ik absoluut... Ik ga gewoon eerst effe proberen wat de CB-arts adviseerde, ook omdat ik een voorraadje aan wil leggen in de vriezer) en als dat niets is dan wil ik wel es gaan doen wat jij net schreef over blokvoedentnx
Awww...quote:Op woensdag 6 december 2006 13:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Het gaat hier niet goed. Kendahl heeft vanmorgen om half zeven nog gedronken en wilde daarna niet meer. Tenminste, niet veel. net uit pure wanhoop geprobeerd te kolven. Er kwam niet meer dan 20 cc uit beide borsten. Mijn linkerborst heeft dus die blaar, het doet echt gruwelijk pijn met voeden. Na een minuut of twee trekt die pijn weg. Ik heb de boel nu maar weer ingesmeerd. Vandaag voel ik me ook grieperig, kan dat een rol spelen?
Is het heel raar dat ik hier echt om moet huilen???quote:Op woensdag 6 december 2006 13:32 schreef owlet het volgende:
Ingesneeuwde moeder houdt kleuter en baby negen dagen in leven met borstvoeding[
Ah, ja, dat zou dan wel logisch zijn. Nou, fijn dat je iig niet ook nog eens spruw er bij hebt!quote:Op woensdag 6 december 2006 15:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb die blaar waarschijnlijk voor spruw aangezien. Anders zouden Ken en mijn andere borst nu toch ook wel besmet moeten zijn.
Ja, dan is er tenminste nog íets fijn aan, hé?quote:Op woensdag 6 december 2006 15:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah, ja, dat zou dan wel logisch zijn. Nou, fijn dat je iig niet ook nog eens spruw er bij hebt!
ik begreep vanmorgen dat de vader inmiddels gevonden is, helaas heeft hij het niet overleefd.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:32 schreef owlet het volgende:
Ingesneeuwde moeder houdt kleuter en baby negen dagen in leven met borstvoeding[
Ik zou in m'n hoofd houden dat de fles ook niet zo makkelijk is. Integendeel.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:11 schreef Moonah het volgende:
Dus vanochtend schoot het door mijn hoofd: "Als ik nu eens gewoon overstap op de fles?"
Peptalk is welkom.
Ja, ik zag het ook op het nieuws. Heb er echt om zitten janken.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:13 schreef bixister het volgende:
[..]
ik begreep vanmorgen dat de vader inmiddels gevonden is, helaas heeft hij het niet overleefd.
Ja, ik zei het al eerder eens in een ander topic, maar ik zou het zooo een gedoe vinden moest ik om één of andere reden de fles moeten geven.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:21 schreef Moonah het volgende:
En B-M, da's wel een grappige benadering.
Maar je hebt gelijk!
Dat scheelt inderdaad zo veel! Ronja slaapt dan wel niet in bed, maar in een aangeschoven eigen bedje waardoor ik mijn ogen niet meer open hoef te doen om haar te pakken.quote:Op donderdag 7 december 2006 13:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Ow, en Moonah, wat het slaaptekort betreft, misschien ook een idee om Thies bij jullie in bed te laten slapen. Dat scheelt echt veel in je nachtrust denk ik.
AMEN!quote:Op donderdag 7 december 2006 13:41 schreef owlet het volgende:
Moederschap, nee vers ouderschap is gewoon ontzettend Z W A A R !
Is het niet zwaar door krampjes dan is het dat wel door het gebrek aan tijd voor je zelf. Is het niet zwaar door kloven dan is het dat wel door zorgen om welke speen je in je fles gebruikt.
En daarom zijn we allemaal goede moeders (en vaders), want we doen het allemaal. Met het nodige zuchten, puffen, uithuilen en gefrustreerd raken. Maar we doen het wel!![]()
Een juffertje eigenwijs, zou mijn moeder zeggen...quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:13 schreef YPPY het volgende:
Gisteren vertikte ze het helemaal aan de borst te drinken en in een flesje ging er bijna 160cc achteraan.![]()
Ah! De wet van Fok, ipv van Murphy...quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:50 schreef bixister het volgende:
is een wetmatigheid moonah: zodra je er hier over geklaagd hebt, is 't ineens weer over of anders.handig toch he dat fok!.
Als dit zo is dan moeten we dus eerder klagen, want dan is het ook eerder over....of werkt die wet dat weer net niet?quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:52 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah! De wet van Fok, ipv van Murphy...
*juich...![]()
![]()
Goed zo Maud!quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:55 schreef chacama het volgende:
[..]
Als dit zo is dan moeten we dus eerder klagen, want dan is het ook eerder over....of werkt die wet dat weer net niet?
Hier trouwens al een paar dagen een goed ritme te pakken van om de 4 uur. Of is dit nu weer 'de goden verzoeken'.
Wat zijn eigenlijk de geijkte regelmomenten?
6 weken is eerste sprongetje volgens Oei Ik Groei dacht ik.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:10 schreef bixister het volgende:
ik dacht 6 weken. maar ik geloof eigenlijk nooit zo in die standaard-momenten, daar zit vast allerlei variatie in. zodra het nodig is moet er geregeld worden. bij mij was dat gedurende de eerste maanden bijna voortdurend....
dusquote:Op vrijdag 8 december 2006 09:47 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hier gaat het weer bergopwaarts!
Mede dankzij jullie steun en ook dankzij mijn lief. Oh ja, en VOORAL dankzij mijn eigen doorzettingsvermogen.
Thies is vannacht maar twee keer geweest en dronk telkens vol overgave 2 borsten.
Hieperdepi.... of moet ik maar niet te vroeg juichen
Hehe, vooral dat onderste. Continu blijven herhalen "dit gaat over dit gaat over" en dat je het beste kan meegaan is het beste voor je gemoedsrust, anders ga je heel gefrustreerd dingen proberen te sturen misschien die zon gnoom nog helemaal niet aankan ("zelf leren inslapen" bijvoorbeeld, ook al zo'n succesnummer hierquote:Op vrijdag 8 december 2006 10:17 schreef Moonah het volgende:
[..]
6 weken is eerste sprongetje volgens Oei Ik Groei dacht ik.
Maar mss haal ik eea door elkaar. Whatever... chaca, volg gewoon lekker je kind, doe ik ook...!
Zit toch niets anders op...![]()
Je ziet die oogjes gewoon glimmen van "Ha! Zog!"quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:49 schreef Neuk het volgende:
[afbeelding]
Dit zie ik als ik aan het voeden ben
Ik heb verder gewoon niets te melden of klagen. Het gaat gewoon lekker met de BV... Sorry!
Wil je 'm op mozaiek formaat en in verschillende kleurtjes?quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:46 schreef owlet het volgende:
Dat tegeltje ga ik uitprinten en ophangen, elke keer dat ik vol goede moed wil gaan slapen maar mevrouw daar helemaal geen zin in heeft.
Heerlijk, die vier maanden dip. *NOT*
Maar ja, dan ligt ze nu wer achter me in haar wipstoeltje hele verhalen te vertellen en dan is het wel weer goed![]()
Hmmmmmquote:Op vrijdag 8 december 2006 14:46 schreef owlet het volgende:
Maar ja, dan ligt ze nu wer achter me in haar wipstoeltje hele verhalen te vertellen en dan is het wel weer goed![]()
quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:57 schreef Macka66 het volgende:
Dat geklets is heel leuk, ja! (Maar niet als ze een mond vol hebben. Daar gaat je witte goud dan...)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |