abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44162921
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:07 schreef Mwanatabu het volgende:
Lijkt me idd vreemd trouwens dan om haar los te moeten laten wat dat betreft na 2 jaar.
ja, voelt ook vreemd hoor. maar volgens mij zijn we er allebei wel aan toe. alleen gisteravond/vannacht was 't natuurlijk toch drama. echt urenlang gedoe, ze kon maar niet de slaap vatten, ook niet bij ons in bed. heb haar op 't laatst uit pure wanhoop (wilde zooo graag slapen) toch maar weer even aangelegd. we merkten allebei de mindere produktie al duidelijk, vervolgens een klein beetje gewone melk warm gemaakt en in een flesje gegeven, daarna ging ze dan eindelijk slapen. (ik moest haar vanmorgen om 9.15 wakker maken omdat we naar de sinterklaasviering op 't kdv zouden gaan.)

tamea, een half jaar alweer! gefeliciteerd!
  dinsdag 5 december 2006 @ 16:09:47 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44165425
Zooooo!
Vandaag voor het eerst in het openbaar gevoed! (Thies komt tegenwoordig om de 2 uur... Oók vannacht... ).
Ik haalde nog nét de koffiecorner van de Hema. Alleen bereikbaar met een trapje, maar genoeg behulpzame heren.
Het verliep prima. Twee oudere dames lieten me met rust tot het moment dat ik Thies weer in zijn wagen legde. Toen kwamen ze meteen kijken en mij complimenten geven.

Straks geeft papa voor het eerst een flesje aan mijn menneke. Ben benieuwd!

En Bix, gefeli met zo'n lange tijd BV geven! Prachtig! Dat wil ik ook erg graag. Sterkte met afkicken...

PM, om op een vraag van jou terug te komen: Ik heb de eerste dagen dat Thies er was idd gekolfd om de BV op gang te brengen. En pas geleden ivm dreigende borstontsteking om mijn borsten goed leeg te maken. Maar nu ben ik dus bezig met 'echt' kolven, om een voorraadje op te bouwen en te oefenen met flesje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44165632
Lukt het al met een flesje?
Fons is daar echt niet dol op. Hij doet het wel, maar amper 70 cc op een heel uur of zo.
  dinsdag 5 december 2006 @ 16:20:18 #104
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44165762
Echt petje af Bix! Stoer koetje!
pi_44165794
Bix, ik vind het hartstikke fijn voor je dat het zolang gelukt is

Moonah, valt soms best mee dat in het openbaar voeden. Goed hoor

Ik ben nog steeds hartstikke blij dat ik nu gecombineerd kan voeden.Lis krijgt nog met elke voeding eerst borstvoeding en dan een flesje. En dat gaat prima. Kost wel wat meer tijd natuurlijk maar who cares
Ze is al weer 2 maanden, dus wie weet ga ik ook wel de 6 maanden halen op deze manier.
Wie had dat gedacht
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44165965
Bixister
blij dat je weer veilig terug bent!
Ik zal je link vanavond eens lezen op mijn gemak.

Als mijn dochter ging lekken met luiers, was ze vaak toe aan een grotere maat trouwens.
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:09 schreef Tamea het volgende:

* Tamea was helemaal vergeten hier even te juichen over d'r 6 maanden bv dus bij deze
Zes maanden alweer, is dat zo snel gegaan?? Gefeliciteerd!
Variety is the spice of life
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:53:04 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44170418
Iemand een tip voor mij?

Thies drinkt tegenwoordig nog maar één borst per keer. Met als gevolg dat hij dus veel vaker komt, om de 2 uur ongeveer. We proberen de tijd tussen twee voedingen wel te 'rekken', maar ja, ik laat mijn ventje ook niet huilen van de honger...
De tweede borst bied ik wel altijd aan, maar dan speelt hij een beetje met de tepel en laat de melk uit zijn mondje vloeien.
pi_44170464
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:53 schreef Moonah het volgende:
Iemand een tip voor mij?

Thies drinkt tegenwoordig nog maar één borst per keer. Met als gevolg dat hij dus veel vaker komt, om de 2 uur ongeveer. We proberen de tijd tussen twee voedingen wel te 'rekken', maar ja, ik laat mijn ventje ook niet huilen van de honger...
De tweede borst bied ik wel altijd aan, maar dan speelt hij een beetje met de tepel en laat de melk uit zijn mondje vloeien.
Wil hij ook de tweede niet als je tussenin vijf minuutjes met hem speelt of zo?
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:57:24 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44170538
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:54 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Wil hij ook de tweede niet als je tussenin vijf minuutjes met hem speelt of zo?
Nope. Na één borst is hij supertevreden. Eerst dut hij een beetje in, daarna wordt hij wakker en verschoon ik hem meestal, hij lacht en kraait dan heerlijk. En die tweede borst interesseert hem dan geen zier.
pi_44172039
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 16:25 schreef nebelung het volgende:

Zes maanden alweer, is dat zo snel gegaan?? Gefeliciteerd!
Ja, bizar hè. M'n manneke is alweer een half jaar oud.
pi_44172981
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:39 schreef Neuk het volgende:
Lurken in een borstvoedingstopic

Nja, moet ik er wel bij vertellen dat lurken slurpend drinken of sabbelen kan betekenen
Ik ben ook fervent lurker hoor! Hoe meer kennis, hoe beter. En ik heb nog wel wat jaartjes
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:01:32 #112
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44174774
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nope. Na één borst is hij supertevreden. Eerst dut hij een beetje in, daarna wordt hij wakker en verschoon ik hem meestal, hij lacht en kraait dan heerlijk. En die tweede borst interesseert hem dan geen zier.
Hier dito gedrag. Ik zal morgen eens advies vragen op het CB. Hij is ook huilerig na 1,5 a 2 uur en is dan ook echt al weer hongerig. Misschien heeft dit toch met de regeldagen te maken? Ik heb het idee dat hij dat gesabbel trouwens ook wel gezellig vindt...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44181725
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:01 schreef Neuk het volgende:

[..]

Hier dito gedrag. Ik zal morgen eens advies vragen op het CB. Hij is ook huilerig na 1,5 a 2 uur en is dan ook echt al weer hongerig. Misschien heeft dit toch met de regeldagen te maken? Ik heb het idee dat hij dat gesabbel trouwens ook wel gezellig vindt...
Gewoon weer eten geven zou ik doen. Ik hou eik echt het aantal voedingen niet bij, gewoon op verzoek.
pi_44182192
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:16 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Gewoon weer eten geven zou ik doen. Ik hou eik echt het aantal voedingen niet bij, gewoon op verzoek.
Dat zou ik ook doen, ik vind het zo veel relaxder sinds in ben gestopt met me druk maken over dat soort dingen. Ze komt vanzelf wel als ze honger heeft en als ze een keer veel honger heeft drinkt ze veel en als ze een keer minder wil mag dat ook.
ik geloof dat ik een heel gemakszuchtige, luie moeder ben
  woensdag 6 december 2006 @ 00:46:47 #115
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44182364
Oh ik voed ook absoluut op verzoek maar eerst was er wel een soort van regelmaat en nu helemaaaaal niet meer. Hij drinkt een beetje, slaapt en als het tegenzit wil hij na 10-20 minuten al weer! Althans dat denk ik omdat ik niet weet wat ie anders zou willen. En het gekke is, hij drinkt dan ook nog eens alsof zijn leven er van af hangt, serieus! En dat is best vervelend als je bv. net van plan bent effe een boodschap te doen...
Iedere golf van de zee,
pi_44182463
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:37 schreef owlet het volgende:

ik geloof dat ik een heel gemakszuchtige, luie moeder ben
Ik ook, en denk dat dat uiteindelijk veel stress scheelt bij mij en bij Fonzel.
Eindelijk iets waarbij mijn nonchalante karakter goed is.
pi_44182491
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:46 schreef Neuk het volgende:
Oh ik voed ook absoluut op verzoek maar eerst was er wel een soort van regelmaat en nu helemaaaaal niet meer. Hij drinkt een beetje, slaapt en als het tegenzit wil hij na 10-20 minuten al weer! Althans dat denk ik omdat ik niet weet wat ie anders zou willen. En het gekke is, hij drinkt dan ook nog eens alsof zijn leven er van af hangt, serieus! En dat is best vervelend als je bv. net van plan bent effe een boodschap te doen...
Ah zo! Dat klinkt echt als regelen idd!
pi_44182495
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:46 schreef Neuk het volgende:
En dat is best vervelend als je bv. net van plan bent effe een boodschap te doen...
Dan steek ik hem gewoon in de draagdoek en hij slaapt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bass-Miss op 06-12-2006 01:18:01 ]
pi_44182523
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:53 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dan steek ik hem gewoon in de draagdoek en hij slaapt.
Als we dan thuiskomen probeert hij wel mn neus op te eten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bass-Miss op 06-12-2006 01:18:37 ]
  woensdag 6 december 2006 @ 01:16:15 #120
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44182840
Daarom zoek ik ook een draagdoek Ik wil niet mijn hele gezicht afgelebberd hebben door een tandeloos kaal monstertje
Iedere golf van de zee,
  woensdag 6 december 2006 @ 08:47:03 #121
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44184597
zo... de derde voeding sinds 6 uur zit er weer op
Iedere golf van de zee,
pi_44185408
Ik hoorde net een radio commercial voorbij komen van Agis, dat lactatiekundigen nu vergoed worden. Door Agis, dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_44186273
Waarschuwing: beware of the synthetische kompressen, broeit als een gek en je merkt niet als je nat bent
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44188010
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:52 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik ook, en denk dat dat uiteindelijk veel stress scheelt bij mij en bij Fonzel.
Eindelijk iets waarbij mijn nonchalante karakter goed is.
Jaah! een nonchalante houding is wat bij ons ook heel goed werkt.sinds ik niet meer in de stress zat over hoeveel ze wel of niet binnenkreeg ging het allemaal veel beter/makkelijker! En idd niet tellen, doeik nog steeds niet, de ene dag wilze 4 keer drinken en de ander dag 12 keer,so be it

Synhtetische compressen, ik moet er niet aan denken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 6 december 2006 @ 11:44:12 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44188288
Maud doet het goed. Ben vanochtend gaan wegen. Ze is 3040 gram. Dus 35 gram boven d'r geboortegewicht en 140 gram aangekomen sinds afgelopen donderdag. Dinsdag weer naar het CB.

Ik ben trouwens op zoek naar BV-kleding. Weet iemand waar het voordelig is en welke goed is?

Oh en het goede nieuws. Maud heeft vannacht van 12 uur tot vijf uur geslapen. Jammer alleen dat ik om drie uur al wakker was om voeding te geven . Dus maar twee uur liggen dommelen tot ze zelf wilde drinken.

En ik heb een rare meid. Ze wil eerst drinken en dan eten....Oftwel eerst aan beide borsten de waterige voormelk en daarna weer terug naar borst 1 om te 'eten' en als ze dan nog honger heeft lurkt ze de tweede borst ook nog lekker leeg.
  woensdag 6 december 2006 @ 11:50:28 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44188477
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:44 schreef chacama het volgende:
Maud doet het goed. Ben vanochtend gaan wegen. Ze is 3020 gram. Dus 15 gram boven d'r geboortegewicht en 120 gram aangekomen sinds afgelopen donderdag. Dinsdag weer naar het CB.

Ik ben trouwens op zoek naar BV-kleding. Weet iemand waar het voordelig is en welke goed is?

Oh en het goede nieuws. Maud heeft vannacht van 12 uur tot vijf uur geslapen. Jammer alleen dat ik om drie uur al wakker was om voeding te geven . Dus maar twee uur liggen dommelen tot ze zelf wilde drinken.

En ik heb een rare meid. Ze wil eerst drinken en dan eten....Oftwel eerst aan beide borsten de waterige voormelk en daarna weer terug naar borst 1 om te 'eten' en als ze dan nog honger heeft lurkt ze de tweede borst ook nog lekker leeg.
  woensdag 6 december 2006 @ 12:31:14 #127
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44189480
Tamea, een half jaar, super zeg!! Voorheen zei ik het vrij makkelijk, ik wil een half jaar voeden, maar nu vind ik het niet meer zo vanzelfsprekend dat dat zomaar gaat.
Super!

Moonah, ook in het openbaar, goed van je! Wel lastig dat Thies zo vaak wil drinken, het is wel gezellig, maar zo blijft er erg weinig tijd over.

Snoopy, 2 maanden ook al weer, zo heb je al veel meer dan enkel de eerste goede start meegegeven, ik vind het zo knap van je!

Chacama, hoe klein je meisje ook is, al wel zo eigenwijs over hoe ze wil drinken!

Op Schiphol heb ik twee keer gevoed, in horeca gelegenheden. De eerste keer heel rustig, de andere midden tussen de mensen. Ging best goed, al blijft het dan even pielen met het hoedje. Maar ik ben wel trots! Ik wilde dus testen of het bij me paste, zo buiten. Maar het ging prima!

Synthetische compressen, zijn de HEMA exemplaren ook synthetisch? Ik vind ze fijn in gebruik. Gisteren op Schiphol begon ik ineens te lekken (normaal niet overdag). Toen bij de Etos een pak gehaald, ook erg fijn, DIe hebben zelfs een plakkertje om ze in de bh te plakken.

En ja, bv kleding, moet ik ook nog vinden!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44189682
Fijn PM dat het buitenvoeden soepel verliep. Dan weet je dat ook weer en voelt het relaxed als je op pad gaat!

BV-kleding kan je hier vinden. En bij H&M schijnen ze bv-hemden te verkopen. En de Hema schijnt goede bh's te hebben.
pi_44189998
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:31 schreef PM-girl het volgende:
...
Synthetische compressen, zijn de HEMA exemplaren ook synthetisch? Ik vind ze fijn in gebruik. Gisteren op Schiphol begon ik ineens te lekken (normaal niet overdag). Toen bij de Etos een pak gehaald, ook erg fijn, DIe hebben zelfs een plakkertje om ze in de bh te plakken.

En ja, bv kleding, moet ik ook nog vinden!
Die bedoel ik, gaat ongemerkt broeien!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 6 december 2006 @ 13:09:24 #130
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44190467
Ik vind de compressen van de DA het prettigst dusver. Die van de Etos daar lekt alles langs heen en dat plakkertje daar had ik niets aan

Moonah: Ik kom net van het CB en daar is me geadviseerd de voormelk af te kolven. Het zou kunnen zijn dat ik teveel melk heb en Brent dus eerst zijn maag vult met voormelk waardoor hij dus na een korte tijd al weer honger heeft. Gelukkig is hij wel aangekomen (bijna 400 gram deze week! Dus dat gaat lekker!) Hij is nu op een paar gram na een 5 kilo meneertje.
Iedere golf van de zee,
pi_44191047
Hij is lekker gegroeid Neuk! 400 gram in de week klopt inderdaad wel met te veel melk maar door steeds te kolven hou je de productie hoog, ik vind dat eigenlijk meer een lapmiddel, geen oplossing.

Wat je dan ook zou kunnen doen is blokvoeden Bij blokvoeden geef je gedurende drie a vier uur steeds dezelfde borst. En één keer voor de nacht beide borsten helemaal leeg kolven helpt ook om zo snel mogelijk vraag en aanbod op elkaar af te stemmen.
Er is alleen een duidelijke scheiding tussen voor- en achtermelk als je kindje inderdaad niet toe komt aan de achtermelk door een borst niet goed leeg te drinken. Als je de borst goed leeg laat drinken vermengen die twee zich simpel gezegd en is er geen sprake van duidelijke magere voormelk en vette achtermelk.
Overigens kan een hoge melkproductie ook van invloed zijn op krampjes (onrustig drinken, veel lucht meeslikken) en daardoor dus op slaapgedrag
  woensdag 6 december 2006 @ 13:33:08 #133
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44191229
Owlet dat laatste 'Overigens kan een hoge melkproductie ook van invloed zijn op krampjes (onrustig drinken, veel lucht meeslikken) en daardoor dus op slaapgedrag ' herken ik absoluut... Ik ga gewoon eerst effe proberen wat de CB-arts adviseerde, ook omdat ik een voorraadje aan wil leggen in de vriezer) en als dat niets is dan wil ik wel es gaan doen wat jij net schreef over blokvoeden tnx
Iedere golf van de zee,
  woensdag 6 december 2006 @ 13:33:40 #134
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44191245
Het gaat hier niet goed. Kendahl heeft vanmorgen om half zeven nog gedronken en wilde daarna niet meer. Tenminste, niet veel. net uit pure wanhoop geprobeerd te kolven. Er kwam niet meer dan 20 cc uit beide borsten. Mijn linkerborst heeft dus die blaar, het doet echt gruwelijk pijn met voeden. Na een minuut of twee trekt die pijn weg. Ik heb de boel nu maar weer ingesmeerd. Vandaag voel ik me ook grieperig, kan dat een rol spelen?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44191448
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:33 schreef Neuk het volgende:
Owlet dat laatste 'Overigens kan een hoge melkproductie ook van invloed zijn op krampjes (onrustig drinken, veel lucht meeslikken) en daardoor dus op slaapgedrag ' herken ik absoluut... Ik ga gewoon eerst effe proberen wat de CB-arts adviseerde, ook omdat ik een voorraadje aan wil leggen in de vriezer) en als dat niets is dan wil ik wel es gaan doen wat jij net schreef over blokvoeden tnx
Ja om een voorraadje aan te leggen is overproductie het einde! Ik weet nog dat ik makkelijk 200 cc uit een borst kon halen de eerste weken. Helaas zijn we inmiddels goed afgesteld en hebben red ik meestal net de 120 cc.
pi_44191728
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Het gaat hier niet goed. Kendahl heeft vanmorgen om half zeven nog gedronken en wilde daarna niet meer. Tenminste, niet veel. net uit pure wanhoop geprobeerd te kolven. Er kwam niet meer dan 20 cc uit beide borsten. Mijn linkerborst heeft dus die blaar, het doet echt gruwelijk pijn met voeden. Na een minuut of twee trekt die pijn weg. Ik heb de boel nu maar weer ingesmeerd. Vandaag voel ik me ook grieperig, kan dat een rol spelen?
Awww...
Griep kan inderdaad een grote rol spelen. Ook Kendahl kan zich misschien wat rotter voelen waardoor hij minder trek heeft. Hou je niet te veel vast aan die 20 cc, zelfs in heel normale situaties kan de best kolvende moeder toch ineens maar 20 cc hebben.
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar heb je de blaar al door geprikt?
  woensdag 6 december 2006 @ 13:57:35 #137
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44191981
De blaar is uit zichzelf al een paar keer opengegaan. Ik kijk het nog even aan, als het nog erger wordt bel ik de HA weer op.
  woensdag 6 december 2006 @ 15:29:06 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44194624
quote:
Is het heel raar dat ik hier echt om moet huilen???
Wat prachtig en ontroerend....

Neuk, tnx voor de tip. Wellicht ga ik dat wel doen, maar dan vooral ook om de produktie even te verhogen om idd een voorraadje aan te leggen.
Wat Owlet schreef over het vermengen van de melk, daar had mijn VK het ook over. De visie op voor- en achtermelk schijnt achterhaald te zijn volgens haar...

PV, sterkte. Wellicht dat het juist aan je wanhoop te wijten was dat je maar 20cc kon afkolven.
Hoe is het met de spruw?
Bij ons is het nog steeds niet helemaal weg...
  woensdag 6 december 2006 @ 15:34:09 #139
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44194788
Ik heb die blaar waarschijnlijk voor spruw aangezien. Anders zouden Ken en mijn andere borst nu toch ook wel besmet moeten zijn. 'k Wist niet dat jullie wel spruw hebben? Vervelend dame!
  woensdag 6 december 2006 @ 15:36:04 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44194860
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb die blaar waarschijnlijk voor spruw aangezien. Anders zouden Ken en mijn andere borst nu toch ook wel besmet moeten zijn.
Ah, ja, dat zou dan wel logisch zijn. Nou, fijn dat je iig niet ook nog eens spruw er bij hebt!
  woensdag 6 december 2006 @ 15:47:01 #141
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44195209
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah, ja, dat zou dan wel logisch zijn. Nou, fijn dat je iig niet ook nog eens spruw er bij hebt!
Ja, dan is er tenminste nog íets fijn aan, hé? Jullie sterkte met de spruw!
pi_44216009
Wij hebben kruidvat luiers, de mini's nog en zelden doorlekken. Maar wel meerdere poepluiers per dag, dan is het natuurlijk minder veel dan wanneer het eens in de paar dagen is.

Echt superlang Bix!

En Tamea al een half jaar, wat gaat dat snel!

Stoer Moonah, in het openbaar. Bij mij duurde het drie weken voor de spruw weg was en ik twijfel nu of het wel echt weg is. De steken heb ik nog steeds, al is het minder vaak. Volgens de huisarts moet ik er rekening mee houden dat het er 'altijd' blijft zitten, nou ja, dat is dan niet zo erg. Als Anna er maar geen last van heeft.

De huisartsenpost adviseerde koude compressen. Ik heb het maar bij warme gehouden, maar was wel verbaasd. Gelukkig is de pijn nu bijna over.
Op m'n werk vroegen ze op ik 5 of 6 maanden bv wilde geven. Nou, eigenlijk zo lang mogelijk? Ik werk veel met de generatie waarin de bv bijna altijd 'mislukte', dat merk ik goed. Gelukkig is wel iedereen enthousiast en doen ze niet moeilijk over kolven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44216040
wat een vreemde vraag inderdaad yppy. ik geloof dat je wettelijk recht hebt op kolven t/m 9 maanden. maar ik ben gewoon stug doorgegaan zolang ik het nodig achtte.
pi_44216296
Het was niet mijn baas, die heb ik als kennisgeving gemeld dat ze er bij mijn planning rekening mee moet houden dat ik gemiddeld 4,5 uur per week kolf (werk 20 uur per week). Met de toevoeging dat ik daarna in mijn pauzes wil kolven of langer werk. Dat is geen probleem, want ik organiseer zelf mijn werk.
Een van de bezoekers vroeg het, die verder al jarenlang niks met bv te maken heeft gehad en die 'te weinig' had vertelde ze later. Bij een andere groep, met wat jongere moeders merk ik goed dat de reacties heel anders zijn, die zijn er meer mee bezig en bij hen is meer bv gegeven. Generatiekloof moet ik maar denken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 7 december 2006 @ 12:11:56 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44218963
Oooh, nog steeds spruw Yppy...
Daar ben je mooi klaar mee dan. Gebruik je nog middeltjes?
Wij hebben het ook nog steeds, en ik baal er goed van. Het lijkt zelfs alsof het weer wat meer is geworden (steken in mijn borsten, Thies die slecht aanhapt). Wij gebruiken nog steeds Daktarin. Morgen weer een nieuwe tube vragen.
En wat een suffe vraag zeg, 5 of 6 maanden BV...

Ik zit er zelf even doorheen. Thies komt al ruim een week overdag zo om de twee uur, en nu ook al 3 nachten op een rij. Hij drinkt weinig, laat veel weglopen uit zijn mondje, speelt veel met mijn tepel, maar als ik hem weghaal huilt hij ontroostbaar. Ik laat hem dus meestal maar met mijn tepel in zijn mond in slaap vallen om hem dan heeeeel voorzichti in bedje te leggen. Dat lukt niet altijd, en dan begint het weer opnieuw.
Verder hebben we dus nog steeds spruw, ik voelde ook weer harde plekken die ik driftig aan het wegmasseren ben en kolven vind ik kut.

Dus vanochtend schoot het door mijn hoofd: "Als ik nu eens gewoon overstap op de fles?"

Maar dan voel ik me daar weer schuldig over. Ik heb een soort dogma in mijn hoofd dat ik Thies koste wat kost de borst wil geven, omdat dat het beste voor hem is. Als ik over zou stappen op KV zou ik mezelf erg zwak vinden. Ook al weet ik rationeel dat het met mama ook goed moet gaan en dat KV een heel aardig (jaja, volwaardig) alternatief is.

Peptalk is welkom.
pi_44219020
quote:
ik begreep vanmorgen dat de vader inmiddels gevonden is, helaas heeft hij het niet overleefd.
pi_44219124
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:11 schreef Moonah het volgende:

Dus vanochtend schoot het door mijn hoofd: "Als ik nu eens gewoon overstap op de fles?"

Peptalk is welkom.
Ik zou in m'n hoofd houden dat de fles ook niet zo makkelijk is. Integendeel.
Als hij dan blijft huilen kan je hem niet troosten door een slokje, als hij prutst met zn eten kan je de fles weggooien en een half uurtje nadien een nieuwe moeten maken en zo...
  donderdag 7 december 2006 @ 12:21:54 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44219258
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:13 schreef bixister het volgende:

[..]

ik begreep vanmorgen dat de vader inmiddels gevonden is, helaas heeft hij het niet overleefd.
Ja, ik zag het ook op het nieuws. Heb er echt om zitten janken.

En B-M, da's wel een grappige benadering.
Maar je hebt gelijk!
pi_44219323
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:21 schreef Moonah het volgende:

En B-M, da's wel een grappige benadering.
Maar je hebt gelijk!
Ja, ik zei het al eerder eens in een ander topic, maar ik zou het zooo een gedoe vinden moest ik om één of andere reden de fles moeten geven.
pi_44219374
moonah, wat ik het meest ga missen van de BV is inderdaad dat het echt het ultieme troostmiddel is, en je hebt 't altijd bij je! flesjes is ook een heel gedoe, alleen kan een ander 't dan wel wat makkelijker van je overnemen. maar als ik je verhaal van de afgelopen tijd lees snap ik goed dat je er even echt genoeg van hebt, en dat het zo wel een ware uitputtingsslag voor jou aan 't worden is. soms moet je ook even voor jezelf kiezen, ik kan voor jou niet bepalen waar het punt ligt waarop het in verhouding echt teveel van jou vergt, dat moet je echt zelf doen. ik weet nog toen 't bij piet zo moeizaam ging, dat mijn huisarts toch ook steeds weer met die optie 'je zou er ook mee kunnen stoppen' aankwam. ik was daar dan steeds een beetje kwaad over, want dat wilde ik helemaal niet. maar tegelijkertijd gaf haar opmerking ook lucht, want het is inderdaad toch ook echt een optie, die niet het einde van de wereld betekent. en zo kon ik dan weer wat rustiger zelf de keuze maken van wel/niet doorgaan. heel veel succes ermee, en ik hoop dat die rotspruw nu in ieder geval snel ten einde is. (ook voor jou yppy, wat vervelend dat hardnekkige gedoe).
pi_44219388
De creme smeer ik een paar keer per dag. Op advies van de ha. Het is niet zo erg, alleen vervelend voor mij, maar Anna heeft er geen last van.

[peptalk]
Dat met wegleggen en niet in bed willen slapen hebben wij ook gehad Moonah, nu is het over! Bij jou gaat het vast ook over. Een speen hielp zo eens per week en een pink vaker.
Veel problemen zijn maar tijdellijk en uiteindelijk is bv het makkelijkste en goed voor jullie band en als je zou willen stoppen, ben je heeeeel lang bezig met afbouwen. Ik bedenk steeds dat afbouwen ook zeker vijf weken gaat kosten, dus dan kan ik net zo goed nog vijf weken volledige bv geven. En dan is het toch al zes maanden. Nu kun je hem simpel troosten, straks moet je vanalles anders verzinnen om hem in slaap te krijgen.
[/peptalk]
*OUD heilige*
  donderdag 7 december 2006 @ 13:11:11 #152
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44220624
Lieve Moonah,

Om de twee uur en dan ook nog 's nachts. Het lijkt me enorm zwaar. En dat je BV wilt blijven geven, kan ik me goed indenken en vind ik enorm stoer. Het afbouwen kost inderdaad veel tijd, dus daar hoef je het niet voor te doen. Maar ik kan me voorstellen dat je het voor je slaap wel zou willen doen. Misschien is het een optie om de voeding van ca. 12 uur over te dragen aan manlief (flesje gekolfde melk....evt. gemengd met een deel KV of Johannesbroodpitmeel, omdat dit laatste wat meer vult). Ja, dan heb je wel volle borsten, maar die drinkt Thies dan om 02.00 uur (en met een beetje geluk later) wel weer leeg. En jij kan dan toch wat langer achter elkaar slapen.

Succes... en dikke
pi_44220747
Ow, en Moonah, wat het slaaptekort betreft, misschien ook een idee om Thies bij jullie in bed te laten slapen. Dat scheelt echt veel in je nachtrust denk ik.
pi_44221219
Moonah, ik kan me zo goed voorstellen dat je er even door heen zit... En dan is het helemaal niet verkeerd om gewoon voor jezelf helder te hebben dat stoppen zeker mogelijk is. Misschien geeft dat al, zoals Bix schreef, voldoende lucht.
Het is een hele foute cliche opmerking, ik weet het, maar ik denk dat dit soort dingen (slecht slapen, veel willen drinken) bij de meeste babies wel voor komen. Kunstvoeding of borstvoeding maakt daar in niet zo'n heel groot verschil, want het is lang niet altijd de voeding die het probleem geeft. Nadeel van borstvoeding is dan natuurlijk wel dat jij de enige bent die dat kan geven als je niet wilt kolven.

Zijn er ook andere dingen die hem kunnen troosten? Soms is het zo makkelijk om bij het geven van borstvoeding dat drinken ook als oplossing voor alles te zien. En dat kan ontzettend uitputtend werken terwijl het niet altijd de oplossing hoeft te zijn.
Wat zou je doen als hij kunstvoeding zou krijgen? Dan wordt het onmogelijk om steeds drinken te blijven geven en zullen er andere oplossingen gezocht moeten worden zoals een speen, buiten lopen, wiegen, laten huilen, etc. Misschien is het een idee om samen met je partner te zoeken naar wat andere oplossingen naast de borst. Een baby heeft vaker contacthonger dan voedingshonger hoewel de borst natuurlijk altijd een heel makkelijke oplossing is, gelukkig.

Welke keuze je ook maakt, het lijkt me wijs om de beslissing even uit te stellen tot je wat minder moe bent (en dat gaat echt komen, absoluut!). Vermoeidheid doet rare dingen met een mens en zo te horen kan je op dit moment geen keuze maken waar je helemaal zelf achter staat.
Het gaat echt beter worden. Kijk bijvoorbeeld naar Anna van Yppy (wat een mooie namen zo naast elkaar!)

Met Ronja hebben we ook wel zo'n periode gehad, al duurde die niet echt heel lang. Wat hier hielp (en dat bedoel ik niet als ultieme oplossing hoor, maar misschien kan je er wat mee) was:

• Een strakker slaap-waak ritme waarbij ze eigenlijk maar een uurtje wakker was en bij de eerste signalen van slaap al weer wakker naar bed ging.
  • huilde ze dan even en hadden we het idee dat er niets anders aan de hand was dan vermoeidheid dan lieten we haar maximaal een kwartier huilen. Vaak gingen/gaan we tussendoor wel even kijken of ze niet haar speen kwijt was/is.
  • Een speen. Die wilde ze de eerste tijd helemaal niet maar na steeds weer aanbieden en wat verschillende types uitproberen had ze het ineens te pakken.
  • Inbakeren d.m.v. een pacco-doek. Ze heeft het maar een paar weekjes nodig gehad maar het hielp ontzettend goed.
  • minder voeden... Ja echt, al is het geen advies voor iedereen en elke baby natuurlijk. Ik lag de hele dag met haar aan de borst, dat was immers hoe het stil was en hoe het me voor de bevalling het beste leek.
    Maar het arme schaap kreeg zo veel en zo rommelig (veel lucht er bij) melk binnen dat ze er krampjes van kreeg en dat het zorgde voor een heel onrustig ritme.
    Pas toen ik mezelf strenger aan haar ritme ging houden en wat minder vaak tussendoor voor elk wissewasje aan legde ging ze de overige voedingen meer en regelmatiger drinken.
    Nog steeds voed ik helemaal op haar verzoek en als ze echt wil krijgt ze. Maar als ik het idee heb dat ze wel heel erg snel komt kijk ik eerst of er andere oplossingen zijn zoals zingen, spelen, even naar buiten kijken, etc.

Lieve Moonah, ik denk dat jij en Thies hier echt uit gaan komen en dat je er straks lachend op terug kijkt omdat die paar weken niets zijn op het hele eerste jaar, laat staan op de rest van jullie leven. Het gaat beter worden, heus.
    En wat je ook kiest, borstvoeding of flesvoeding, je faalt niet. Je faalt niet omdat je een lieve moeder bent die het beste voor haar kind wil en die elke optie bekijkt en afweegt. Een lieve moeder die ook om zich zelf denkt omdat zij de basis is voor haar kind.
    Alleen daar om kan je al niet falen
  • pi_44221568
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 13:15 schreef Bass-Miss het volgende:
    Ow, en Moonah, wat het slaaptekort betreft, misschien ook een idee om Thies bij jullie in bed te laten slapen. Dat scheelt echt veel in je nachtrust denk ik.
    Dat scheelt inderdaad zo veel! Ronja slaapt dan wel niet in bed, maar in een aangeschoven eigen bedje waardoor ik mijn ogen niet meer open hoef te doen om haar te pakken.
    Ik ben ook gestopt met snachts verschonen, tenzij het natuurlijk heel erg is. Als ze door zou slapen zou ze ook geen schone luier krijgen dus ik vind het wel best zo.
    Ze zit nu sinds twee dagen heerlijk midden in de regeldagen/vier maanden dip en dat betekent weer vier keer op een nacht voeden.
    Echt heel vermoeiend, maar ik weet nu tenminste (na eerder dit soort periodes gehad te hebben) dat het met een week, twee weken ineens weer over is en dan is het wéér een stukje leuker geworden.
    Leuker omdat ik me best trots voel op wat we weer doorstaan hebben (terwijl ik echt niet moet zeuren want ze is gewoon heel makkelijk vergeleken met andere babies) en vooral leuker omdat ze weer meer kan, meer doet en meer wil!

Ik heb nooit echt op het punt gestaan te stoppen, maar toen ik dankzij de kloven niet kon voeden zonder met tranen in mijn ogen mijn partner verrot te schelden was het echt verre van leuk.
    En toch ging het over, ik had daar al echt geen hoop meer op, en toen werd het zo leuk. Zo leuk!

Ik denk wel eens dat het niet aan borstvoeding, aan flesvoeding, aan krampjes of aan wat dan ook ligt.
    Moederschap, nee vers ouderschap is gewoon ontzettend Z W A A R !
    Is het niet zwaar door krampjes dan is het dat wel door het gebrek aan tijd voor je zelf. Is het niet zwaar door kloven dan is het dat wel door zorgen om welke speen je in je fles gebruikt.
    En daarom zijn we allemaal goede moeders (en vaders), want we doen het allemaal. Met het nodige zuchten, puffen, uithuilen en gefrustreerd raken. Maar we doen het wel!
      donderdag 7 december 2006 @ 14:04:53 #156
    94046 PM-girl
    pi_44222260
    Moonah, ik kan me alleen maar aansluiten bij de wijze woorden van hierboven. En die spruw die maar niet weggaat, al zolang niet. Je hebt het hartstikke zwaar gewoon. Ik weet niet of je nog contact hebt met je huisarts, omdat het zo lang duurt? Wellicht iets anders proberen?
    En dan is de gedachte fv niet zo gek hoor. Is het niet een idee om die tijdelijk deels te geven? Zodat je de voedingen 's nachts niet hoeft te doen? Kun je je voorraadje gekolfde melk voor later bewaren.
    Als het dan weer beter gaat, kun je weer fulltime de borst gaan geven?

Het geven van (tijdelijk en/of deels) fv maakt jou misschien rustiger, wat ook weer zijn positieve invloed zal hebben op Thieske.

Lieve Moonah, wat je ook kiest, je bent sowieso een held. Gewoon, omdat je moeder bent, het beste voorhebt met Thies en hem en zijn welbevinden boven alles stelt. Maar vergeet daarbij jezelf niet, want jullie zijn met elkaar verbonden. Heel veel sterkte
    *
      donderdag 7 december 2006 @ 14:32:23 #157
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_44223149
    Lieve dames, wat ben ik toch blij met jullie...!

Dankjewel voor de steunende woorden en de (uitgebreide) adviezen. Doet me goed!
    Veel van wat gesuggereerd wordt doen we al: bedje van Thies staat naast ons bed, speentje, afleiden, spelen, 's nachts niet per sé verschonen, niet meteen de borst aanbieden... Mijn lief steunt me heel goed! Hij is over het algemeen ook wat 'strenger' tav. Thies dan ik. Als Thies jengelt ben ik geneigd vrij snel mijn borst te ontbloten, terwijl hij juist het speentje pakt en (letterlijk...!) doordrukt, ook als Thies eerst even kokhalst (dat vind ik dus heel zielig, maar hij accepteert het speentje wél...). Bovendien gaat hij vaak nadat ik heb gevoed met Thies een uurtje weg, zodat ik wat kan slapen. Maar meestal ben ik dan mijn was aan het wegwerken, de vaatwasser aan het inruimen, Fok!ken, even telefoneren, douchen, whatever. Middagslaapje van 16-17u hebben we van de week ingevoerd, dat doet me wel goed!

Het (voor mij) belangrijkste wat jullie hier hebben gezegd, is dat het ouderschap sowieso veel energie vergt. Het hoort erbij, los van BV of KV. En veel is idd maar tijdelijk, dat moet ik me ook voorhouden.

Ik ga de BV ook helemaal niet opgeven! Want naast het dogmatische dat ik bij mezelf zie, vind ik BV ook gewoon heel erg fijn, mooi en puur!

Nogmaals, dankjulliewel, ik kan er weer even tegen!
      donderdag 7 december 2006 @ 20:14:39 #158
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_44232485
    Wat een lieve en duidelijke reacties hierboven allemaal Ik hoop echt dat je er iets aan hebt Moonah. Mij helpt dezelfde gedachte als Yppy, als je stopt moet je ook afbouwen en dat kost ook veel tijd en daar zie ik tegenop
    Ik heb niet hetzelfde als owlet, ik vind BV niet zo heel bijzonder, ik vind het gewoon nuttig en vaak ook onhandig. Maar ik voel me ook zo trots als ik die lekkere spekjes zie en weet dat ze dat alleen maar door mijn voeding krijgt, dat maakt me echt blij.
    Ik kolf wel heel regelmatig (al sinds het begin) zo kan Schanul ook af en toe wat overnemen van mij en zeker nu ik weer werk ben ik blij dat ik daar zo op tijd mee begonnen ben. En zo geef ik nu al bijna 5 maanden BV terwijl ik verwacht had binnen een paar weken al te stoppen. Ik leg er gewoon niet teveel druk op en zie wel waar het schip strand, elke week (of dag) extra is mooi meegenomen. Succes!
    Lekker douchen!
    pi_44233138
    Moonah, misschien is dat inbakeren ook wel een idee! Heb je het idee dat Thies onrustig slaapt en/of wakker wordt van het gewapper met zijn handjes?
    Heel veel sterkte en ik hoop dat alle peptalk van de anderen je een beetje moed geeft
    pi_44233993
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 13:41 schreef owlet het volgende:

Moederschap, nee vers ouderschap is gewoon ontzettend Z W A A R !
    Is het niet zwaar door krampjes dan is het dat wel door het gebrek aan tijd voor je zelf. Is het niet zwaar door kloven dan is het dat wel door zorgen om welke speen je in je fles gebruikt.
    En daarom zijn we allemaal goede moeders (en vaders), want we doen het allemaal. Met het nodige zuchten, puffen, uithuilen en gefrustreerd raken. Maar we doen het wel!
    AMEN!

Moonah, je hebt zo te lezen een hele fijne vent! Daarmee is alweer veel gewonnen. Zeker ook omdat hij zijn eigen manier heeft om met Thies om te gaan. Dat is heerlijk, vind ik altijd, als je elkaar kunt aanvullen en aflossen. Een goede vent als steun in de rug (altijd natuurlijk, maar zeker ook als je borstvoeding geeft) is goud waard. Je doet het gewoon hartstikke goed, Thies groeit als kool en met zijn drieën redden jullie het wel, sterkte
    pi_44241834
    De posts erover, kan ik zo niet vinden, maar op het borstvoedingsforum vond ik wel wat en we hebben en nieuwe mijlpaal na de slechte productie, spruw, slechte productie, nachtvoedingen en de verstopping de viermaandendip Ik had gehoopt na vandaag (als ze goed is aangekomen) te kunnen stoppen met kolven 's nachts, maar die hoop heb ik opgegeven. Ze is zo ontzettend afgeleid (sinds een week ongeveer) kijkt steeds in de rondte. Vooral de avondvoeding is erg lastig. Gisteren vertikte ze het helemaal aan de borst te drinken en in een flesje ging er bijna 160cc achteraan.
    *OUD heilige*
      vrijdag 8 december 2006 @ 09:47:11 #162
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_44242462
    Yppy, je hebt er nu niets aan, maar ook dit is weer een fase. En oei, ik weet het ik snij mezelf hier heel vaak in mijn vingers.... maar als het bij mij zo ver is, mag je me hier ook mee om mijn oren slaan..

Dikke en sterkte met het overwinnen van deze 'mijlpaal'.
      vrijdag 8 december 2006 @ 09:47:31 #163
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_44242467
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 09:13 schreef YPPY het volgende:
    Gisteren vertikte ze het helemaal aan de borst te drinken en in een flesje ging er bijna 160cc achteraan.
    Een juffertje eigenwijs, zou mijn moeder zeggen...
    Ga je wegen vandaag?

Hier gaat het weer bergopwaarts!
    Mede dankzij jullie steun en ook dankzij mijn lief. Oh ja, en dankzij mijn eigen doorzettingsvermogen.
    Thies is vannacht maar twee keer geweest en dronk telkens vol overgave 2 borsten.
    Hieperdepi.... of moet ik maar niet te vroeg juichen
    pi_44242513
    Ik zou toch maar een heel klein juichje doen Moonah. Voor nu is het even fijn toch!
    pi_44242516
    is een wetmatigheid moonah: zodra je er hier over geklaagd hebt, is 't ineens weer over of anders. handig toch he dat fok!.
      vrijdag 8 december 2006 @ 09:52:19 #166
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_44242552
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 09:50 schreef bixister het volgende:
    is een wetmatigheid moonah: zodra je er hier over geklaagd hebt, is 't ineens weer over of anders. handig toch he dat fok!.
    Ah! De wet van Fok, ipv van Murphy...

*juich...
      vrijdag 8 december 2006 @ 09:53:31 #167
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_44242580
    Jullie zijn lieverds!!!

Hormoooonen...
      vrijdag 8 december 2006 @ 09:55:07 #168
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_44242613
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 09:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah! De wet van Fok, ipv van Murphy...

*juich...
    Als dit zo is dan moeten we dus eerder klagen, want dan is het ook eerder over....of werkt die wet dat weer net niet?

Hier trouwens al een paar dagen een goed ritme te pakken van om de 4 uur. Of is dit nu weer 'de goden verzoeken'.

Wat zijn eigenlijk de geijkte regelmomenten?
      vrijdag 8 december 2006 @ 09:58:51 #169
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_44242694
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 09:55 schreef chacama het volgende:

[..]

Als dit zo is dan moeten we dus eerder klagen, want dan is het ook eerder over....of werkt die wet dat weer net niet?

Hier trouwens al een paar dagen een goed ritme te pakken van om de 4 uur. Of is dit nu weer 'de goden verzoeken'.

Wat zijn eigenlijk de geijkte regelmomenten?
    Goed zo Maud!
    Thies heeft het ook een poos gehad hoor chaca, maar wellicht houdt maud het beter vol... *duimduim
    Regelmomenten volgens het boekje: 10 dagen, 3 weken, 3 maanden.
    Maar ach, Thies kan die boekjes nog niet lezen...
      vrijdag 8 december 2006 @ 10:08:06 #170
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_44242870
    3 weken....nu dus.... we wachten het af. Misschien kan Maud ook nog niet lezen en slaat ze het lekker over.
    pi_44242935
    ik dacht 6 weken. maar ik geloof eigenlijk nooit zo in die standaard-momenten, daar zit vast allerlei variatie in. zodra het nodig is moet er geregeld worden. bij mij was dat gedurende de eerste maanden bijna voortdurend....
      vrijdag 8 december 2006 @ 10:17:42 #172
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_44243093
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 10:10 schreef bixister het volgende:
    ik dacht 6 weken. maar ik geloof eigenlijk nooit zo in die standaard-momenten, daar zit vast allerlei variatie in. zodra het nodig is moet er geregeld worden. bij mij was dat gedurende de eerste maanden bijna voortdurend....
    6 weken is eerste sprongetje volgens Oei Ik Groei dacht ik.
    Maar mss haal ik eea door elkaar. Whatever... chaca, volg gewoon lekker je kind, doe ik ook...!
    Zit toch niets anders op...
    pi_44243275
    Tuurlijk moet je juichen Moonah.

We zijn idd gaan wegen, 130 gram deze week. Weer ruim voldoende dus.
    *OUD heilige*
      vrijdag 8 december 2006 @ 10:29:59 #174
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_44243364
    Yppy wat goed!
    Over regeldagen en sprongetjes enzo, wat bij mij het beste hielp was meegaan in het ritme van Emma zo ver dat mogelijk was, daardoor was zij rustiger en dat gaf mij weer meer rust.
    Hier trouwens een dame die nauwelijks gedronken heeft vanmorgen en op het kdv wilde ze ineens uit haar fles drinken. (ik had toevallig al gekolfd vanmorgen vroeg.)
    pi_44245322
    Hier ga ik ook zoveel mogelijk mee met Anna. Al is dat soms lastig. J. is meer van de regelmaat (ook dan) en ik vind het juist zielig dat ze een sprongetje heeft.
    Dan is Emma ook van het makkelijke.

Jelief, heb je ms een linkje naar die curve van Emma? Ik vond dat wel leuk en wil ook zoiets proberen te maken. Ik ga ook die curve van de who uitprinten en Anna daar in tekenen. En die in het cb boekje stoppen.

Ik ben erg blij met dit topic. Tenminste een plek waar er positief over bv wordt gesproken, zonder meteen in het overdrevende te schieten. En niet meteen de vraag of mijn melk genoeg voeding heeft.
    *OUD heilige*
    pi_44245361
    yppy, 130g, hoera voor jou & anna weer!
      vrijdag 8 december 2006 @ 12:09:28 #177
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_44246392
    Yppy en Anna

Ik had trouwens 3 jaar geleden ook de bv curve in het groeiboekje zitten Ik had 'm nog net niet over de standaard curve heen geplakt, maar er wel gewoon los tussen gedaan. Volgens mij staan er nu trouwens geen lijntjes meer in de groeiboekje-curves, meen ik?
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_44246427
    6 weken, 3 mnd, 6 mnd dacht ik ook De standaardmomenten waarop nagedacht gaat worden over bijvoeding dus vaak

Wat fijn Yppy dat 't goed gaat!

Bix, ik zag in 't babytopic iets over Anna & afbouwen & daardoor nu huilende Anna 's nachts. Als je dat erg vervelend vindt kun je ook kiezen voor de langzamere afbouwmethode, dus niet cold-turkey maar bijv niet meer zelf aanbieden maar alleen als 't kind het nodig heeft/erom vraagt. Ik weet niet of jij hiervoor echt standaardmomenten voor de voedingen had? Iig bij Myrthe heb ik nog wel gevoed 's nachts als ze het moeilijk had (nachtmerrie oid) maar verder niet meer, en dat heeft niet lang geduurd, ze had het heel snel al niet meer nodig. De Amerikaanse LLL-sites hebben wel info daarover online staan.

ET, in Myrthe's groeiboekje staan die lijntjes ook niet, maar het cb heeft en gebruikt ze zelf nog wel.
    pi_44246472
    ja, ik geef soms ook nog even een beetje, (ik had jouw verhaal nog onthouden en dat leek me ideaal), maar het lijkt nu al wel te weinig te zijn.
    pi_44246493
    Bij ons staan er wel lijntjes in. Anna zit keurig onder het onderste lijntje.
    *OUD heilige*
    pi_44246560
    Misschien is het wel psychisch te weinig bixis, dat ze er aan moet wennen dat het minder wordt. En als de tussenpozen groter worden, zal het toch al minder worden.
    *OUD heilige*
    pi_44246654
    die week dat ze uit logeren was is 't denk ik al veel teruggelopen. ik heb wel af en toe gekolfd maar er kwam weinig meer uit. sinds ze alleen nog 's ochtends en 's avonds kreeg, kwam ze 's nachts zeer regelmatig nog voor een extra keer drinken, ik denk dat dat echt nodig was om de productie een beetje op peil te houden.

anna vroeg er eigenlijk nooit om voor 't slapen gaan of bij 't wakker worden, dan kreeg ze 't gewoon standaard aangeboden. 's nachts vroeg ze er wel eens om.
      vrijdag 8 december 2006 @ 13:49:08 #183
    131977 Neuk
    It's a Brent New Day!!!
    pi_44249627

Dit zie ik als ik aan het voeden ben

Ik heb verder gewoon niets te melden of klagen. Het gaat gewoon lekker met de BV... Sorry!
    Iedere golf van de zee,
      vrijdag 8 december 2006 @ 14:09:05 #184
    94046 PM-girl
    pi_44250281
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 09:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hier gaat het weer bergopwaarts!
    Mede dankzij jullie steun en ook dankzij mijn lief. Oh ja, en VOORAL dankzij mijn eigen doorzettingsvermogen.
    Thies is vannacht maar twee keer geweest en dronk telkens vol overgave 2 borsten.
    Hieperdepi.... of moet ik maar niet te vroeg juichen
    dus

Neuk, zo heb ik er ook al 10! Gelukkig zonder geur, want wat kan Simon toch aroma's produceren onder de bv!
    *
      vrijdag 8 december 2006 @ 14:14:21 #185
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_44250453
    Moonah, lees net even bij hier.
    Dat is het prettige van als je bijleest; eerst denk je 'o jee, wat naar!'. Even later; 'Nah, gelukkig, het gaat weer beter.'
    Fijn voor je dus. En goed dat je toch door hebt gezet.
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_44250483
    prachtig uitzicht neuk!
    pi_44250621
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 10:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

6 weken is eerste sprongetje volgens Oei Ik Groei dacht ik.
    Maar mss haal ik eea door elkaar. Whatever... chaca, volg gewoon lekker je kind, doe ik ook...!
    Zit toch niets anders op...
    Hehe, vooral dat onderste. Continu blijven herhalen "dit gaat over dit gaat over" en dat je het beste kan meegaan is het beste voor je gemoedsrust, anders ga je heel gefrustreerd dingen proberen te sturen misschien die zon gnoom nog helemaal niet aankan ("zelf leren inslapen" bijvoorbeeld, ook al zo'n succesnummer hier )
    pi_44250649
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 13:49 schreef Neuk het volgende:
    [afbeelding]

Dit zie ik als ik aan het voeden ben

Ik heb verder gewoon niets te melden of klagen. Het gaat gewoon lekker met de BV... Sorry!
    Je ziet die oogjes gewoon glimmen van "Ha! Zog!"
      † In Memoriam † vrijdag 8 december 2006 @ 14:29:43 #189
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_44250972
    Voor aan de muur bij alle dippers, groeisprongers en regelaars

DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_44251504
    he wat fijn om te lezen Moonah!
    En Anna al weer gegroeid, ook al zo goed!

Mooie foto Neuk

Dat tegeltje ga ik uitprinten en ophangen, elke keer dat ik vol goede moed wil gaan slapen maar mevrouw daar helemaal geen zin in heeft.
    Heerlijk, die vier maanden dip. *NOT*
    Maar ja, dan ligt ze nu wer achter me in haar wipstoeltje hele verhalen te vertellen en dan is het wel weer goed
      † In Memoriam † vrijdag 8 december 2006 @ 14:57:58 #191
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_44251899
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 14:46 schreef owlet het volgende:
    Dat tegeltje ga ik uitprinten en ophangen, elke keer dat ik vol goede moed wil gaan slapen maar mevrouw daar helemaal geen zin in heeft.
    Heerlijk, die vier maanden dip. *NOT*
    Maar ja, dan ligt ze nu wer achter me in haar wipstoeltje hele verhalen te vertellen en dan is het wel weer goed
    Wil je 'm op mozaiek formaat en in verschillende kleurtjes?
    Dat geklets is heel leuk, ja! (Maar niet als ze een mond vol hebben. Daar gaat je witte goud dan...)
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
      vrijdag 8 december 2006 @ 15:11:25 #192
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_44252350
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 14:46 schreef owlet het volgende:
    Hmmmmm ...
    Heerlijk he....!

Neuk, heb je dat ook al gefilmd?
    Is leuk hoor!
    Vooral de geluidjes erbij....
    pi_44252570
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 14:57 schreef Macka66 het volgende:

Dat geklets is heel leuk, ja! (Maar niet als ze een mond vol hebben. Daar gaat je witte goud dan...)
      vrijdag 8 december 2006 @ 15:53:27 #194
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_44253834
    http://koninginemma.beebiesite.nl/final/home/ voor Yppy, even klikken op grafiek. ( ikmoet diesite nodig eens bijwerken)
    Neuk, wat een geweldig uitzicht!
    pi_44253935
    Dat kletsen is zo leuk

Dank je Jelief.
    *OUD heilige*
      vrijdag 8 december 2006 @ 16:09:53 #196
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_44254467
    Emma kletst wel eens met volle mond
      vrijdag 8 december 2006 @ 17:55:43 #197
    94046 PM-girl
    pi_44257586
    Mag ik even heel ongegeneerd komen stuiteren hier?!! Simon heeft zojuist 5 minuten bij mijzelf gedronken, zonder tepelhoedje!! Ging niet zo makkelijk als met, maar hij dronk en dronk en dronk, en is tevreden!!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door PM-girl op 08-12-2006 18:03:53 ]
    *
      vrijdag 8 december 2006 @ 18:01:25 #198
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_44257632
    Joehei joehei!!!
    Ik zei toch (in dit of het babietjestopic), het is vandaag taartjesdag!
    Dus ook een taartje voor Simon!
    Superfijn hoor PM!!
    pi_44257763
    PM!!!!!!!
    Whoehoe!!!!
    Oh wat fijn joh!
      vrijdag 8 december 2006 @ 18:26:51 #200
    94046 PM-girl
    pi_44257938
    Ik was al zo blij dat het met lukte, na die eerste start, maar heel soms stak het me, dat hij helemaal niet bij mij zelf kon drinken. Want het voelt toch anders, zo'n stukje siliconen ertussen. Dus soms probeerde ik het wel, maar zonder resultaat.
    Net eigenlijk weer, omdat het hoedje er weer eens afviel. Zonder nadenken probeerde ik het, en hoppa! Wat een heerlijk gevoel!
    Wel nog moeilijk, omdat hij nu gewend is heel eenvoudig die speen in zijn mond te stoppen en nu komt het echt op aanhappen aan, wat ik dus nog nooit geleerd heb. Ik ben volgens mij een beetje aan het pannenkoeken geweest, zodat hij breed aanhapt. Het kostte hem wel moeite vast te blijven houden dus telkens opnieuw, maar het ging!
    Helaas spuugde hij net wel wat, waarschijnlijk door de onrust die het nu nog even was. Maar oefening baart vast wat kunst, ik ga verder oefenen! Mogelijk door het afknippen van het hoedje ook? Zijn er moeders die deze overstap gemaakt hebben, na langere tijd?
    *
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')