quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:15 schreef Bass-Miss het volgende:Ow, en Moonah, wat het slaaptekort betreft, misschien ook een idee om Thies bij jullie in bed te laten slapen. Dat scheelt echt veel in je nachtrust denk ik.
![]()
Dat scheelt inderdaad zo veel! Ronja slaapt dan wel niet in bed, maar in een aangeschoven eigen bedje waardoor ik mijn ogen niet meer open hoef te doen om haar te pakken.
Ik ben ook gestopt met snachts verschonen, tenzij het natuurlijk heel erg is. Als ze door zou slapen zou ze ook geen schone luier krijgen dus ik vind het wel best zo.
Ze zit nu sinds twee dagen heerlijk midden in de regeldagen/vier maanden dip en dat betekent weer vier keer op een nacht voeden.
Echt heel vermoeiend, maar ik weet nu tenminste (na eerder dit soort periodes gehad te hebben) dat het met een week, twee weken ineens weer over is en dan is het wéér een stukje leuker geworden.
Leuker omdat ik me best trots voel op wat we weer doorstaan hebben (terwijl ik echt niet moet zeuren want ze is gewoon heel makkelijk vergeleken met andere babies) en vooral leuker omdat ze weer meer kan, meer doet en meer wil!
Ik heb nooit echt op het punt gestaan te stoppen, maar toen ik dankzij de kloven niet kon voeden zonder met tranen in mijn ogen mijn partner verrot te schelden was het echt verre van leuk.
En toch ging het over, ik had daar al echt geen hoop meer op, en toen werd het zo leuk. Zo leuk!
Ik denk wel eens dat het niet aan borstvoeding, aan flesvoeding, aan krampjes of aan wat dan ook ligt.
Moederschap, nee vers ouderschap is gewoon ontzettend Z W A A R !
Is het niet zwaar door krampjes dan is het dat wel door het gebrek aan tijd voor je zelf. Is het niet zwaar door kloven dan is het dat wel door zorgen om welke speen je in je fles gebruikt.
En daarom zijn we allemaal goede moeders (en vaders), want we doen het allemaal. Met het nodige zuchten, puffen, uithuilen en gefrustreerd raken. Maar we doen het wel!