abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 december 2006 @ 13:33:29 #51
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44101140
Ik weet het niet meer Yppy maar eh graag gedaan enzo
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zondag 3 december 2006 @ 16:17:55 #52
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44106372
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:51 schreef PM-girl het volgende:
Oja, die rugbyhouding, daar heb je toch een heleboel kussens bij nodig? Ik krijg het nog niet voor elkaar,ook niet op bed.

Hoe doe je dat dan op een stoel Suzanna?
Da's erg lastig op een stoel. Ik geloof dat ik dan op m'n knie een opgevouwen jas legde, of mijn voet omhoog ergens op en dan de baby met het hoofdje op die knie, eventueel nog op een dekentje o.i.d. Dat ging dan wel redelijk... maar ja, dat is dan ook echt in geval van 'nood'. Rugbyhouding is niet echt handig als je niet thuis lekker op de bank of in bed kunt zitten.
  zondag 3 december 2006 @ 18:26:09 #53
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44109648
Dan lukt het mij nog niet, want je legt je kindje toch op je onderarm (ondersteund door kussens)? Of leg je het kindje op de kussens en stuur je alleen het hoofdje?

Vandaag mijn eerste vraag gehad of ik ga afbouwen ivm werk binnnenkort! Was gelukkig een puur informatieve vraag!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 3 december 2006 @ 19:10:43 #54
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44110743
NIet de meest charmante foto, maar wel .. De rugbyhouding

Saskia d'r benen liggen hierbij dus op een kussen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 december 2006 @ 19:14:16 #55
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44110830
Is dat nu een kussen of een kat?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 3 december 2006 @ 19:15:15 #56
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44110853
huh et ik dacht altijd dat jij donkerder haar had
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 3 december 2006 @ 19:37:25 #57
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44111411
Hahaha! Die kat, net Felix. De kater van mijn schoonouders, die zit er ook altijd bij te kijken.
Die blaar lijkt nu sinds vanmiddag open; hij is niet meer wit of geel. Het doet alleen nog wel onwijs pijn als Kendahl drinkt, wat me niet verwonderlijk lijkt hoor. Nu maar hopen dat het snel over is.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 3 december 2006 @ 19:42:08 #58
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44111537
poesjes <3
Iedere golf van de zee,
  zondag 3 december 2006 @ 20:02:09 #59
3011 E.T.
pi_44112041
maar om de vraag van PM te beantwoorden: Saskia ligt dus niet op mijn onderarm
Mijn arm is over haar heen (net zoals je iets onder je arm meeneemt), haar heupjes liggen op mijn heupen (ongeveer.. met m'n elleboog klem ik haar tegen me aan) en haar beentjes liggen op een kussen zodat ze niet bungelen.

Alsof je een rugby-bal meeneemt

en die kat vond het allemaal machtig intressant.. die bleef kroelen bij Saskia en moest ik echt afremmen in z'n enthousiasme. Als ik Saskia in m'n armen had, kwam de kat er gewoon bij liggen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 december 2006 @ 20:05:08 #60
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44112119
quote:
Op zondag 3 december 2006 20:02 schreef E.T. het volgende:

en die kat vond het allemaal machtig intressant.. die bleef kroelen bij Saskia en moest ik echt afremmen in z'n enthousiasme. Als ik Saskia in m'n armen had, kwam de kat er gewoon bij liggen
Schattig is dat, hé? kweenie of het ook schattig bedoeld is, met huisdieren moet je altijd een beetje oppassen ivm jaloezie enzo.
  zondag 3 december 2006 @ 20:22:05 #61
3011 E.T.
pi_44112561
Hier was 't ook echt schattig bedoeld.. Kat kan nog steeds alles hebben van d'r
pi_44113913
Lieve foto
  zondag 3 december 2006 @ 21:14:18 #63
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44114301
Oh ET . En dan heb je binnenkort weer zo'n klein bolletje .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 3 december 2006 @ 22:06:28 #64
3011 E.T.
pi_44116334
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:14 schreef Leah het volgende:
Oh ET . En dan heb je binnenkort weer zo'n klein bolletje .
En ondanks dat ik de dagen aftel, vind ik 't weer net zo onvoorstelbaar als drie jaar geleden

Maar het zien van zulke foto's blijven
  zondag 3 december 2006 @ 22:09:50 #65
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44116471
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:06 schreef E.T. het volgende:

[..]

En ondanks dat ik de dagen aftel, vind ik 't weer net zo onvoorstelbaar als drie jaar geleden
Dat is het ook, maar net zoals met de eerste, is het daarna weer onvoorstelbaar dat hij/zij er ooit niet was...

Hang in there, het is echt (weer) de moeite waard
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 3 december 2006 @ 22:46:29 #66
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44117885
offtopic:... soms wil ik ook wéér!
pi_44118048
Ik wil niet weer maar ook

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2006 22:50:51 ]
  zondag 3 december 2006 @ 23:21:36 #68
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44119107
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:50 schreef heaven7 het volgende:
Ik wil niet weer maar ook
Nou, je weet wat je moet doen, hé?
pi_44122385
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Nou, je weet wat je moet doen, hé?

Even wachten is verstandiger Tot het zover is lurk ik wel lekker mee
  maandag 4 december 2006 @ 12:39:17 #70
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44128300
quote:
Op maandag 4 december 2006 01:46 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Even wachten is verstandiger Tot het zover is lurk ik wel lekker mee
Lurken in een borstvoedingstopic

Nja, moet ik er wel bij vertellen dat lurken slurpend drinken of sabbelen kan betekenen
Iedere golf van de zee,
  maandag 4 december 2006 @ 13:03:19 #71
94046 PM-girl
pi_44129043
ET, dankjewel!. Nu is het me duidelijker!. Ik heb het gisteren nog eens geprobeerd, maar dan lag Simon dus verkeerd. Nouja, ik eigenlijk want ik moest helemaal naar voren buigen om hem te kunnen laten drinken.
Straks weer even oefenen!

Poepen trouwens alle bv-baby's zó dun dat het er uit loopt? Bij ons is elke poepluier gelijk aan een biotex emmer!
*
pi_44129382
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:39 schreef Neuk het volgende:

[..]

Lurken in een borstvoedingstopic

Nja, moet ik er wel bij vertellen dat lurken slurpend drinken of sabbelen kan betekenen
Ehh ja hehe, daar had ik nog niet aan gedacht
pi_44129625
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:03 schreef PM-girl het volgende:
ET, dankjewel!. Nu is het me duidelijker!. Ik heb het gisteren nog eens geprobeerd, maar dan lag Simon dus verkeerd. Nouja, ik eigenlijk want ik moest helemaal naar voren buigen om hem te kunnen laten drinken.
Straks weer even oefenen!

Poepen trouwens alle bv-baby's zó dun dat het er uit loopt? Bij ons is elke poepluier gelijk aan een biotex emmer!
Dat is wel heel dun Pm, volgens mij wordt dat geklassificeerd als diarree. Poep die langs de luier loopt. (sluit de luier wel goed aan?) Hou het even in de gaten en let ook op of Simon geen uitdrogingsverschijnselen krijgt. Ook zin temperatuur even in de gaten houden!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 4 december 2006 @ 13:30:03 #74
94046 PM-girl
pi_44129910
Jelief, temperatuur en vocht zijn ok. Hij poept ook niet elke dag, meestal om de dag dus zo'n dunne luier. 9 van de 10 keer zit het op zijn ruggetje, maar bij de benen blijft het er wel in zitten. Dus ik denk niet dat het diaree is, het zal misschien toch aan de luiers liggen (maar bij 3 merken gaat het dus zo!)

Edit: ik moet zo toch naar het bureau, meteen even vragen, just in case!
*
pi_44130377
Elke baby poept volgens mij anders, maar informeren bij het cb kan idd nooit kwaad.
edit: HA eventjes gebeld over die blaar. Ik ga het even aankijken en als het nou erger wordt, dikker/ koorts enzo, dan moet ik even langskomen op spreekuur. Maar ik denk dat als ik gewoon goed blijf aanleggen dat het dan wel goedkomt.

[ Bericht 43% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 04-12-2006 13:55:47 ]
pi_44130674
Ronja haar poep is ook heel dun, beetje gebonden soep idee zeg maar, en ik ken het eigenlijk niet anders dan dat bij andere BV-kindjes.
Ik heb wel het idee dat sommige luiers het niet goed aankunnen. Alsof het te dik is om meteen goed te absorberen maar te dun om lekker in de luier te blijven. Zouden luiers minder getest worden op BV-kinderen dan met KV-kinderen?

Ronja poept ook maar eens in de paar dagen en als ze dan echt veel poept en we zijn er niet snel genoeg bij dan is de kans inderdaad groot dat het er uit loopt via haar rug of langs een beentje.
Met de luiers van de c1000 hadden we dat overigens veel minder, die zijn wat elastischer aan de rug dan de Lidl-luiers...
  maandag 4 december 2006 @ 14:12:40 #77
94046 PM-girl
pi_44131166
Zelfs als Simon zittend poept (op schoot dus) en we hem rechtop naar het aankleedkussen dragen en direct alle kleding eraf ratsen, zijn we nog te laat! Dit dus bij pampers, bumblies en super de boermerk. Misschien toch maar maatje 3 gaan proberen.
*
pi_44131315
Emma had ook van die dunne bv-poep maar dat liep niet elke keer langs haar rug. Dat is overigens wel een bekende doorlekplek van luiers. Ik bedoelde ook lekken langs de beentjes...

Owlet, volgens mij heb ik pas een reclame gezien van pampers waar het specefiek over bvpoep ging. Wat dat betreft was ik heel tevreden over luiers vna het kruidvat, die hebben elastiek in de rug.
edit. oow Simon groeit gewoonte hard;)
pi_44131337
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:12 schreef PM-girl het volgende:
Zelfs als Simon zittend poept (op schoot dus) en we hem rechtop naar het aankleedkussen dragen en direct alle kleding eraf ratsen, zijn we nog te laat! Dit dus bij pampers, bumblies en super de boermerk. Misschien toch maar maatje 3 gaan proberen.
Dat kan het inderdaad wel zijn. Toen Ronja nog een maatje kleiner droeg en we eigenlijk liever het pak op wilde maken ondanks dat ze wat strak zaten spoot het er ook geregeld uit, soms was ze zelfs nat op haar rug van alleen maar plassen...
pi_44132452
op 't congres waar ik was heb ik een paar interessante presentaties over de gunstige effecten van borstvoeding gezien; o.a. van een grootschalig onderzoek naar het effect van wel/niet bv (en hoe lang) op de grove motorische ontwikkeling. kinderen die bv krijgen bereiken gemiddeld beduidend eerder allerlei 'mijlpalen' op dit gebied (kunnen zitten, kunnen staan, etc.). (de bijbehorende publicatie: Sacker A, Quigley M, Kelly YJ. Breastfeeding and developmental delay: findings from the Millennium Cohort Study. Pediatrics 2006 (in press)).
een andere interessante presentatie ging over het feit dat kinderen die bv krijgen een grotere veerkracht hebben m.b.t. psychosociale stress. (hier een linkje naar de bijbehorende publicatie).

en omdat anna en ik nu net voor 't eerst een hele week zonder elkaar geweest zijn en ze 't prima heeft gedaan zonder bv de afgelopen week heb ik maar besloten dit moment aan te grijpen om er mee te stoppen. gisteren en vandaag heeft ze er nog niet naar getaald, ben benieuwd of 't zo vlekkeloos zal blijven verlopen. ze kreeg natuurlijk alleen nog 's ochtends en 's avonds. ik heb in die week wel regelmatig gekolfd, en daar kwam ook al niet meer zoveel uit. ik vind 't wel mooi geweest zo, en zou 't fijn vinden als anna nu zonder al te veel moeite aan de nieuwe bv-loze situatie zal kunnen wennen. in het vliegtuig was 't wel erg, elke keer als ik een baby hoorde huilen kreeg ik weer een toeschietreflex. ik kijk 't bij mezelf even aan, als de druk te groot wordt kolf ik misschien nog een paar keer en verder zal 't vast snel afzakken. ben heel tevreden over hoe het is gelopen, vond 't fantastisch om te doen, had nooit gedacht het zo lang vol te zullen houden maar heb daar geen spijt van. wel even raar dat 't dan nu echt afgelopen is, maar ook wel weer lekker om m'n vrijheid wat meer terug te hebben.
  maandag 4 december 2006 @ 15:01:45 #81
108648 cattie
lieve moeder
pi_44132689
Interessant Bixister! Werd er ook iets gezegd over hoelang je ten minste bv moet geven om de positieve effecten maximaal te laten zijn?
Ik hoop voor je dat het stoppen goed gaat, voor jou en Anna.

Nog 1 dag en ik geef al weer 5 maanden bv! 6 maanden was mijn minimum van te voren en dat ga ik zo te zien wel redden. En dan op naar 1 jaar!
pi_44132828
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:54 schreef owlet het volgende:
...
Met de luiers van de c1000 hadden we dat overigens veel minder, die zijn wat elastischer aan de rug dan de Lidl-luiers...
Hier goede ervaringen met Edah ivm doorlekken (spuiten eerder vaak). Vooral lekker 's nachts, hoor je naast je gefrustreerd gegrom, *borrel*, *opgelucht zuchtje* en dan komt die zalvige lucht voorbijdrijven en ja hoor, stond ik weer een heel bed vloekend uit elkaar te trekken en verschonen (en met je nachtelijke motoriekje gaat dat ook zo lekker )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44133305
Kruidvatluiers zijn idd wel goed hier. Ook al maat 3 intssn, bij maat 2 was het ook wel regelmatig prijs langs de rug.
pi_44133926
Wij ook Kruidvatluiers. Ben begonnen bij premature en zit nu op maatje midi (3). Ik heb bijna nooit dat hij van boven tot onder volzit met poep, behalve als hij het bont maakt, aye?
En nu eventjes ontopic: ik wil uiteindelijk ook alleen nog 's ochtends en 's avonds bv geven. Hoe moet dat met afbouwen? Alle voedingen die er tussen zitten weekje voor weekje weglaten en vervangen voor kv en bijvoeding?
Ik zie er trouwens tegen op; het einde van de bv-periode.. ik ga dat intieme contact missen.
  maandag 4 december 2006 @ 15:55:36 #85
94046 PM-girl
pi_44134667
OK, maat 3 dan dus! Cb weet het dunne (en veel, ivm andere bv-baby's) poepen aan veel voeding, wat ik ook wel heb denk ik, gezien de kolfopbrengsten.

Bix, wat goed, zolang bv gedaan! Ik zou het heerlijk vinden het zolang vol te houden, maar mensen kijken soms al vreemd als je een jaar als ideaal noemt.
En mooi natuurlijk gestopt nu toch?

Mwana, idd, 's nachts is het nog wat houteriger, hier ook! Gelukkig poept Simon meestal overdag.
*
pi_44140996
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wij ook Kruidvatluiers. Ben begonnen bij premature en zit nu op maatje midi (3). Ik heb bijna nooit dat hij van boven tot onder volzit met poep, behalve als hij het bont maakt, aye?
En nu eventjes ontopic: ik wil uiteindelijk ook alleen nog 's ochtends en 's avonds bv geven. Hoe moet dat met afbouwen? Alle voedingen die er tussen zitten weekje voor weekje weglaten en vervangen voor kv en bijvoeding?
Ik zie er trouwens tegen op; het einde van de bv-periode.. ik ga dat intieme contact missen.
Dat dubbele gevoel ken ik PV. Zeker nu het steeds dichterbij komt. Nog maar 3 weekjes en dan ga ik overdag afbouwen.
Gek gevoel, ik ben er wel aan toe, want het kolven ben ik echt zat nu, maar aan de andere kant voelt het wel heel erg definitief, als het einde van een tijdperk.
  maandag 4 december 2006 @ 20:36:31 #87
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44144239
Hé Bixie

Ik neem mijn petje voor je af dat je Anna zo lang hebt gevoed. Stoerdie!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_44145927
ja he ik voel me ook best een coole koe.
pi_44146152
Bix ik vind het super van je, bijna 2 jaar gevoed, heel knap hoor! Drink er een lekker wijntje op!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_44146259
ben ik nu te moe voor (moooh). maar morgen zeker!
  maandag 4 december 2006 @ 22:23:58 #91
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44147904
Bix = bikkel

De DA-luiers vind ik persoonlijk tot nu toe (na pampers en de kruidvat-luiers te hebben geprobeerd) het allerbeste bevallen.

Ik wilde eigenlijk iets anders schrijven maar nu ben ik het weer vergeten.
Iedere golf van de zee,
pi_44155195
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:36 schreef dutchie het volgende:
Hé Bixie

Ik neem mijn petje voor je af dat je Anna zo lang hebt gevoed. Stoerdie!
+1
Lijkt me idd vreemd trouwens dan om haar los te moeten laten wat dat betreft na 2 jaar.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:26:48 #93
94046 PM-girl
pi_44157727
Vandaag de grote test, ik ga mee mijn zusje wegbrengen naar Schiphol en daar voeden!
*
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:28:16 #94
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44157777
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:26 schreef PM-girl het volgende:
Vandaag de grote test, ik ga mee mijn zusje wegbrengen naar Schiphol en daar voeden!
Succes!
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_44158844
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:26 schreef PM-girl het volgende:
Wat test je dan? De reacties? Wat ze ook zeggen, ze kunnen je nooit wegsturen
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:38:43 #96
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44159439
Hoe komt het toch dat Brent opeens veel meer spuugt en vooral ook boert? Iemand een idee?

PM succes!
Iedere golf van de zee,
pi_44159654
uuhm, ff denken, neuk

Hapt hij lucht?
Heb je iets anders dan anders gegeten?
is ie verkouden? (da t heeft dan weer effect op het aanhappen... en slijm is niet zo lekker)

Ennuh Bix! complimenten hoor! (had je nog die foto van Emma vermomd als Anna gezien?)
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:50:03 #98
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44159719
Hij laat idd wel vaker los en ik denk dat ie ietsje verkouden is.
Iedere golf van de zee,
pi_44160226
Finn drinkt ook slordiger als ie verkouden is en boert dan ook meer.

* Tamea was helemaal vergeten hier even te juichen over d'r 6 maanden bv dus bij deze
pi_44162784
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:47 schreef Jelief het volgende:
Ennuh Bix! complimenten hoor! (had je nog die foto van Emma vermomd als Anna gezien?)
nee! zal straks even zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')