quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:37 schreef Mibos het volgende:
Goedemorgen,
even een vraagje. Kaithlynn is nu drie weken oud en nu is mijn vraag kun je nu nog last van stuwingkrijgen en zo ja wat kan je daar het beste aan doen. Het gaat alleen om mijn rechterborst terwijl ik haar altijd links en rechts laat drinken.
Alvast bedankt...
liefs Mibos
quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:46 schreef YPPY het volgende:
Ik heb geen antwoord voor je Mibos. Kan het te maken hebben met de regeldagen? Weet je zeker dat het stuwing is en niet iets anders? Begin je steeds met rechts? Als je dat zou doen, gaat die harder werken geloof ik. Maar je kunt beter wachten op een deskundiger antwoord.![]()
Anna is 170 gram aangekomen in 8 dagen. Ben ik niet voor niets 's nachts opgestaan.
Sorry, maar dit vind ik gewoon zo grappig...quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:58 schreef Moonah het volgende:
Thies had vanochtend maar één borst leeggedronken, de andere stond behoorlijk strak, dus dit leek me dé gelegenheid om eindelijk maar eens te gaan kolven. Thies is met zijn vader wandelen dus ik heb een video-opname van Thies zijn eerste lachjes bekeken.
Toen stroomde het eruit!
quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Sorry, maar dit vind ik gewoon zo grappig...Even een videootje bekijken en de sluizen gaan open.
Ik kan er me zo weinig bij voorstellen. Hopelijk over een paar jaar wel...![]()
Je kan altijd stuwing krijgen in een borst als die niet goed leeg wordt gedronken. Een borst is nooit helemaal leeg, tijdens het drinken wordt er alweer melk aangemaakt, maar met leeg bedoel ik dan dat je borst ná het drinken soepel(er) aanvoelt. Dat is dan denk ik niet het geval nu bij jou.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:37 schreef Mibos het volgende:
Goedemorgen,
even een vraagje. Kaithlynn is nu drie weken oud en nu is mijn vraag kun je nu nog last van stuwingkrijgen en zo ja wat kan je daar het beste aan doen. Het gaat alleen om mijn rechterborst terwijl ik haar altijd links en rechts laat drinken.
Alvast bedankt...
liefs Mibos
Gewoon doen. Ik heb zelfs al een paar keer gehad dat er mensen tegen me aan het praten waren en ze het pas na een tijdje doorhadden...quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:15 schreef Neuk het volgende:
Iemand nog tips voor voeden in de stad? Waar ga je zitten? Vraag je of het ok is? etc etc...
Pashokjes... wat een goed idee zeg!!quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:23 schreef Jelief het volgende:
Neuk, voeden in de stad doe/deed ik vaak bij het restaurant van de v&d, In het begin wel eens een doek over Emma en mij heen gedaan maar dat was meer geklungel dan gewoon voeden...
Ook heb ik wel eens in een pashokje gevoed. Nooit gevraagd gewoon gedaan en nog nooit commentaar gehad. Ook vaak in koffietentjes gevoed. Meestal zorg ik wel dat ik niet pontificaal in het midden zit. En weet je als je al wat bedreven bent in het aanleggen is je tepel(met een stukje borst) niet langer dan een minuut zichtbaar, daarna zit het mooie snoetje van Brent er voor.
Mijn ervaring is dat mensen heel positief reageren (dus zelfs met 'blote' rugby-houding, wel gecamoufleerd door jas/vest en eventueel doek hoor) en het een mooi en lief gezicht vinden. Degenen die het niet vinden kunnen kijken er blijkbaar gewoon niet naar of reageren niet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:44 schreef Neuk het volgende:
Ik was ook bij de V&D vandaag maar het was me te druk om een rustig plekje te vinden in het niet-roken gedeelte. Ik kan het ook wel heel discreet, niemand ziet iets maar ja, je weet niet hoe mensen precies reageren vandaar dat ik vroeg. ben benieuwd naar meer ervaringen en tips.
En dat vind ik dan zo vreemd... overal wordt borstvoeding aangemoedigd en iedereen weet dat het de beste voeding voor je kindje is, en dan toch vreemd kijken als je het geeft. Nou, sorry hoor, maar ik ga echt niet met m'n kind op het toilet zitten omdat mensen zich eraan storen o.i.d... (of thuisblijven of overal toch flesjes met afgekolfde ingevroren melk o.i.d. meeslepen)quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:46 schreef Bass-Miss het volgende:
Meestal zijn de mensen een klein beetje gegeneerd als ze het doorhebben.
Dat lukt me dan weer wel!quote:
PV-tje, is het geen melkblaar?quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
De dikke witte stip op mijn tepel is nu een beetje gelig. Is dit een goed teken?
Zo zeg! Dat zou best wel eens kunnen! Ik zal eens proberen te doen wat tegen melkblaren helpt. Of iig bij de behandeling ervan.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:18 schreef nebelung het volgende:
[..]
PV-tje, is het geen melkblaar?
Die kunnen geel zien.
http://www.ouders.nl/lacta/bv0408.htm
http://www.kellymom.com/bf/concerns/mom/nipplebleb.html
http://www.mother-2-mother.com/nipplepain.htm#MilkBlister
Da's erg lastig op een stoel. Ik geloof dat ik dan op m'n knie een opgevouwen jas legde, of mijn voet omhoog ergens op en dan de baby met het hoofdje op die knie, eventueel nog op een dekentje o.i.d. Dat ging dan wel redelijk... maar ja, dat is dan ook echt in geval van 'nood'. Rugbyhouding is niet echt handig als je niet thuis lekker op de bank of in bed kunt zitten.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:51 schreef PM-girl het volgende:
Oja, die rugbyhouding, daar heb je toch een heleboel kussens bij nodig? Ik krijg het nog niet voor elkaar,ook niet op bed.
Hoe doe je dat dan op een stoel Suzanna?
Schattig is dat, hé? kweenie of het ook schattig bedoeld is, met huisdieren moet je altijd een beetje oppassen ivm jaloezie enzo.quote:Op zondag 3 december 2006 20:02 schreef E.T. het volgende:
en die kat vond het allemaal machtig intressant.. die bleef kroelen bij Saskia en moest ik echt afremmen in z'n enthousiasme. Als ik Saskia in m'n armen had, kwam de kat er gewoon bij liggen![]()
En ondanks dat ik de dagen aftel, vind ik 't weer net zo onvoorstelbaar als drie jaar geledenquote:Op zondag 3 december 2006 21:14 schreef Leah het volgende:
Oh ET. En dan heb je binnenkort weer zo'n klein bolletje
.
Dat is het ook, maar net zoals met de eerste, is het daarna weer onvoorstelbaar dat hij/zij er ooit niet was...quote:Op zondag 3 december 2006 22:06 schreef E.T. het volgende:
[..]
En ondanks dat ik de dagen aftel, vind ik 't weer net zo onvoorstelbaar als drie jaar geleden![]()
Nou, je weet wat je moet doen, hé?quote:
quote:Op zondag 3 december 2006 23:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Nou, je weet wat je moet doen, hé?![]()
Lurken in een borstvoedingstopicquote:Op maandag 4 december 2006 01:46 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Even wachten is verstandigerTot het zover is lurk ik wel lekker mee
Ehh ja hehe, daar had ik nog niet aan gedachtquote:Op maandag 4 december 2006 12:39 schreef Neuk het volgende:
[..]
Lurken in een borstvoedingstopic![]()
Nja, moet ik er wel bij vertellen dat lurken slurpend drinken of sabbelen kan betekenen
Dat is wel heel dun Pm, volgens mij wordt dat geklassificeerd als diarree. Poep die langs de luier loopt. (sluit de luier wel goed aan?) Hou het even in de gaten en let ook op of Simon geen uitdrogingsverschijnselen krijgt. Ook zin temperatuur even in de gaten houden!quote:Op maandag 4 december 2006 13:03 schreef PM-girl het volgende:
ET, dankjewel!. Nu is het me duidelijker!. Ik heb het gisteren nog eens geprobeerd, maar dan lag Simon dus verkeerd. Nouja, ik eigenlijk want ik moest helemaal naar voren buigen om hem te kunnen laten drinken.
Straks weer even oefenen!
Poepen trouwens alle bv-baby's zó dun dat het er uit loopt? Bij ons is elke poepluier gelijk aan een biotex emmer!
Dat kan het inderdaad wel zijn. Toen Ronja nog een maatje kleiner droeg en we eigenlijk liever het pak op wilde maken ondanks dat ze wat strak zaten spoot het er ook geregeld uit, soms was ze zelfs nat op haar rug van alleen maar plassen...quote:Op maandag 4 december 2006 14:12 schreef PM-girl het volgende:
Zelfs als Simon zittend poept (op schoot dus) en we hem rechtop naar het aankleedkussen dragen en direct alle kleding eraf ratsen, zijn we nog te laat! Dit dus bij pampers, bumblies en super de boermerk. Misschien toch maar maatje 3 gaan proberen.
Hier goede ervaringen met Edah ivm doorlekken (spuiten eerder vaak). Vooral lekker 's nachts, hoor je naast je gefrustreerd gegrom, *borrel*, *opgelucht zuchtje* en dan komt die zalvige lucht voorbijdrijven en ja hoor, stond ik weer een heel bed vloekend uit elkaar te trekken en verschonen (en met je nachtelijke motoriekje gaat dat ook zo lekkerquote:Op maandag 4 december 2006 13:54 schreef owlet het volgende:
...
Met de luiers van de c1000 hadden we dat overigens veel minder, die zijn wat elastischer aan de rug dan de Lidl-luiers...
Dat dubbele gevoel ken ik PV. Zeker nu het steeds dichterbij komt. Nog maar 3 weekjes en dan ga ik overdag afbouwen.quote:Op maandag 4 december 2006 15:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wij ook Kruidvatluiers. Ben begonnen bij premature en zit nu op maatje midi (3). Ik heb bijna nooit dat hij van boven tot onder volzit met poep, behalve als hij het bont maakt, aye?
En nu eventjes ontopic: ik wil uiteindelijk ook alleen nog 's ochtends en 's avonds bv geven. Hoe moet dat met afbouwen? Alle voedingen die er tussen zitten weekje voor weekje weglaten en vervangen voor kv en bijvoeding?
Ik zie er trouwens tegen op; het einde van de bv-periode.. ik ga dat intieme contact missen.
+1quote:Op maandag 4 december 2006 20:36 schreef dutchie het volgende:
Hé Bixie
Ik neem mijn petje voor je af dat je Anna zo lang hebt gevoed. Stoerdie!
Succes!quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:26 schreef PM-girl het volgende:
Vandaag de grote test, ik ga mee mijn zusje wegbrengen naar Schiphol en daar voeden!
Wat test je dan? De reacties? Wat ze ook zeggen, ze kunnen je nooit wegsturenquote:Op dinsdag 5 december 2006 11:26 schreef PM-girl het volgende:
Vandaag de grote test, ik ga mee mijn zusje wegbrengen naar Schiphol en daar voeden!
nee! zal straks even zoeken.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:47 schreef Jelief het volgende:
Ennuh Bix! complimenten hoor! (had je nog die foto van Emma vermomd als Anna gezien?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |