abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:36:55 #26
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44063681
Jelief, waarom achter iets groots? Ivm de warmte van buitenaf als de deur opengaat?

Neuk, misschien ook een vest of sjaal om het een beetje af te dekken.

Ik zou het denk ook niet vlug vragen maar gewoon doen, inschattend op de situatie. Ik ga morgen bij de italiaan eten en daar geef ik maar een flesje. Ik weet dat de stoelen daar niet lekker zitten om te voeden, daarbij is het een vrij licht en open restaurant, vandaar.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44063844
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:15 schreef Neuk het volgende:
Iemand nog tips voor voeden in de stad? Waar ga je zitten? Vraag je of het ok is? etc etc...
Gewoon doen. Ik heb zelfs al een paar keer gehad dat er mensen tegen me aan het praten waren en ze het pas na een tijdje doorhadden...
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:44:48 #28
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44063887
Ik was ook bij de V&D vandaag maar het was me te druk om een rustig plekje te vinden in het niet-roken gedeelte. Ik kan het ook wel heel discreet, niemand ziet iets maar ja, je weet niet hoe mensen precies reageren vandaar dat ik vroeg. ben benieuwd naar meer ervaringen en tips.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44063920
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:23 schreef Jelief het volgende:
Neuk, voeden in de stad doe/deed ik vaak bij het restaurant van de v&d, In het begin wel eens een doek over Emma en mij heen gedaan maar dat was meer geklungel dan gewoon voeden...
Ook heb ik wel eens in een pashokje gevoed. Nooit gevraagd gewoon gedaan en nog nooit commentaar gehad. Ook vaak in koffietentjes gevoed. Meestal zorg ik wel dat ik niet pontificaal in het midden zit. En weet je als je al wat bedreven bent in het aanleggen is je tepel(met een stukje borst) niet langer dan een minuut zichtbaar, daarna zit het mooie snoetje van Brent er voor .
Pashokjes... wat een goed idee zeg!! Ga ik nu zeker gebruiken. Ik kan alleen in rugby-houding voeden en dat is in het openbaar niet prettig, nogal bloot zegmaar. Als het moet doe ik het gewoon, maar ja... prettig en comfortabel is anders... dus dit vind ik echt een heel goed idee!
pi_44063930
Meestal zijn de mensen een klein beetje gegeneerd als ze het doorhebben.
pi_44063983
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:44 schreef Neuk het volgende:
Ik was ook bij de V&D vandaag maar het was me te druk om een rustig plekje te vinden in het niet-roken gedeelte. Ik kan het ook wel heel discreet, niemand ziet iets maar ja, je weet niet hoe mensen precies reageren vandaar dat ik vroeg. ben benieuwd naar meer ervaringen en tips.
Mijn ervaring is dat mensen heel positief reageren (dus zelfs met 'blote' rugby-houding, wel gecamoufleerd door jas/vest en eventueel doek hoor) en het een mooi en lief gezicht vinden. Degenen die het niet vinden kunnen kijken er blijkbaar gewoon niet naar of reageren niet.
Ik heb trouwens zelfs een keertje in een bushokje gevoed... dat moest wel toen omdat Emma onwijze honger had, we nergens hadden kunnen stoppen om haar te voeden en ik geen flesjes bij me had. En stonden te wachten op de laatste bus... Maar ging eigenlijk best goed. Het is voor mij belangrijker dat mijn kind geen honger heeft dan dat er mensen zich prettig bij voelen o.i.d... dan kijken ze maar niet of gaan ze ergens anders zitten. Het is toch iets heel natuurlijks
pi_44064035
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:46 schreef Bass-Miss het volgende:
Meestal zijn de mensen een klein beetje gegeneerd als ze het doorhebben.
En dat vind ik dan zo vreemd... overal wordt borstvoeding aangemoedigd en iedereen weet dat het de beste voeding voor je kindje is, en dan toch vreemd kijken als je het geeft. Nou, sorry hoor, maar ik ga echt niet met m'n kind op het toilet zitten omdat mensen zich eraan storen o.i.d... (of thuisblijven of overal toch flesjes met afgekolfde ingevroren melk o.i.d. meeslepen)
pi_44064046
pmgirl idd vanwege de warmte die dan binnekomt, zo heb je de minste schommelingen in temperatuur. Dit geld ook voor net-gekolfde melk die je in de koelkast zet.

De eerste keer dat ik buiten de deur voedde heb ik het in een fotohokje gedaan. Wagen ervoor en ik zitten op het krukje. Ging best goed. Ik vond het restaurant toen nog te rokerig (Emma was een week of drie oud)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:51:55 #34
94046 PM-girl
pi_44064069
Oja, die rugbyhouding, daar heb je toch een heleboel kussens bij nodig? Ik krijg het nog niet voor elkaar,ook niet op bed.

Hoe doe je dat dan op een stoel Suzanna?
*
  Jubileum moderator vrijdag 1 december 2006 @ 19:55:23 #35
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44064154
Ik probeerde altijd wat achteraf te gaan zitten in bijv. het restaurant van de V&D. Niet voor mezelf maar meer voor de omstanders. Ik heb nooit slechte reacties gehad, juist meer complimenten en aanmoedigingen. Vooral andere moeders en oma's reageren heel positief. Ik heb gevoed in restaurants, op een bankje in de stad (was het wel mooi weer) en zelfs een keer op een veerpontje.
Ik had wel de mazzel dat Iris en ik samen heel handig waren in het aanleggen en toehappen, het was in een vloek en een zucht gebeurd zeg maar.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_44064543
ik heb nooit in de stad gevoed eigenlijk.
maar ik woon in de stad dus tis niet zo ver naar huis.
denk dat ik het wel zou doen/kunnen, inderdaad gewoon in een winkelrestaurant of een koffietentje, alleen dat is eigenlijk altijd wel rokerig hier. in het begin ging ik nog op mn slaapkamer voeden zelfs
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:14:57 #37
94046 PM-girl
pi_44064644
Ik voed thuis ook meestal boven, dan kan ik iets meer steun zoeken.

Op de bank lukt ook hoor, maar dan moet ik op tijd zorgen voor kussens enzo!

( en de telefoons klaarleggen en iets te drinken en de afstandsbediening en een lees/puzzelboekje)
*
pi_44064957
hahahaha jaa inderdaad vanalles erbij
en kussens jah, maar dat krijg je over een tijdje wel beter onder de knie denk. dan heb je nog maar 1 kussentje nodig.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44065094
Gewoon fokken! tijdens het voeden.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:32:38 #40
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_44065147
Over een weekje heeft ons mannetje 6 maanden BV gehad en willen we langzaam aan beginnen met vast voedsel. Ik ben al een tijdje aan het googlen, maar heb nog nergens een goed opbouwschema gevonden. Niet alleen wat hij op welke leeftijd mag, maar ook, waar begin je mee, hoe biedt je het aan, in welke hoeveelheid enz.? Hebben jullie nog tips?
pi_44065518
Op www.borstvoeding.com staat een schema dat ik zelf wel erg handig vind, met wat wanneer. En hoe aanbieden, daar zijn twee opties voor: alles eerst pureren en dan langzamerhand steeds grover geven of de Rapley methode waar je vanaf het begin stukjes fruit/groente/eten aanbiedt.
pi_44065641
Coelho, je kunt kijken op het bijvoedingsforum http://www.network54.com/Forum/382080 daar vind je veel over bijvoeden á la rapley. Rapley werkt voor bv-gevoedde baby's goed omdat ze de kauwbeweging al onder de knie hebben (lijkt op zuigbeweging aan de borst).
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:55:10 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44065671
Veel H&M's hebben ook zgn. Mothersroom's
Vaak een stoel, een aankleedkussen en een toilet voor mama in een afsluitbaar hokje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44065767
Ik heb laatst achterin de winkel van Babyrent zitten voeden Mocht ik in het kantoortje zitten.
En van de week nog in het melkhuis in het Vondelpark (toepasselijke naam zie ik nu!) maar dat is dan ook wel erg kindvriendelijk en is men het gewend. Toen ik laatst in de Bijenkorf zat, heb ik het toch maar niet gedaan. Ik weet niet, het voelde niet relaxed en er was ook niet echt een fijn beschut hoekje ofzo.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 1 december 2006 @ 22:25:49 #45
94046 PM-girl
pi_44068070
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Gewoon fokken! tijdens het voeden.
Dat lukt me dan weer wel!
Maar rugby
*
pi_44068139
Neuk, ik heb het nog nooit gevraagd. Alleen in de zin van: 'hebben jullie geen voedingsruimte hier?' (V&D) En toen zei de toiletjuf dat ik gewoon in het restaurant in een hoekje of achter een plant moest gaan zitten. Ik ben toen idd in de hoek gaan zitten en de tweede keer aan de ronde tafel met tijdschriften. Die hadden gemakkelijke stoelen. Ik heb vrijwel altijd een vest aan, maar je ziet er toch zowat niets van. Oja, ik mocht zelfs een keer achterin een zaaltje bij Donatello's in Leiden voeden. Ze kennen ons daar goed en ze hadden natuurlijk ook een geboortekaartje gekregen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44082230
Mijn tepel doet pijn en ik voel me niet lekker.
pi_44082501
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
De dikke witte stip op mijn tepel is nu een beetje gelig. Is dit een goed teken?
PV-tje, is het geen melkblaar?

Die kunnen geel zien.

http://www.ouders.nl/lacta/bv0408.htm
http://www.kellymom.com/bf/concerns/mom/nipplebleb.html
http://www.mother-2-mother.com/nipplepain.htm#MilkBlister
Variety is the spice of life
pi_44082807
quote:
Zo zeg! Dat zou best wel eens kunnen! Ik zal eens proberen te doen wat tegen melkblaren helpt. Of iig bij de behandeling ervan.
pi_44096670
De rugbyhouding (en andere houdingen) doe ik zonder kussens. Maar ik heb wel het voordeel dat Anna zo licht is.

Neuk en Nebelung, jullie waren het toch met dat verhaal over het 'blauwe-plek-gevoel'? Bedankt Ik heb net onder de warme douche gestaan en zit met een kruik onder m'n trui te zoeken naar wat ik nog meer kan doen (en ondertussen hopen dat Anna snel weer wakker wordt natuurlijk). Jullie mogen 1 keer raden waarom.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')