abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:26:26 #101
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44061831
Uhm.. bij ons is het zo dat alles wat er binnenkomt, mijn salaris, haar salaris, 1 pot nat is. Wat van haar is, is van mij. En wat van mij is, dat is van haar.

Dat lijkt mij overigens niet meer dan normaal. Alles zullen we samen delen.

Dus als in dit geval een eventuele dochtre of zoon mee op vakantie zou gaan, komt dat uit de gezamelijke pot.. klaar.

Ik vind de verdeling van mijn en zijn/haar geld maar raar. Maar goed, ik geeft daar ook weinig om.
Trotse mamma :)
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:32:00 #102
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44061973
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:58 schreef Rian1982v het volgende:

[..]

Dit vind ik dus ook. Ik studeer hard. Volg zelfs twee studies. Heb voor beide allebei mijn studiepunten gehaald tot nu toe (ben voor beide 3e jaars). Ik heb alles in één keer gehaald, heb nog nooit hertentamens gemaakt. Daarnaast werk ik 12 tot 16 uur per week en soms (als ik geld nodig heb) nog wat meer.

Zoals ik bovenaan al aangaf is het verhaal over zijn dochter één van de punten waar we telkens gezeik over hebben. Het andere heeft te maken met het huishouden. Ik maak voor mijn twee studies plus werk zeker tussen de 50 en 60 uur per week. Daarbij moet ik nog behoorlijk wat reizen omdat ze mijn studie verplaatst hebben naar Den Haag terwijl ik in de buurt van Rotterdam woon en daar ook normaal gesproken studeerde. Hij werkt 40 uur per week. Als hij thuiskomt gaat hij zitten en eigenlijk doet hij bijna niets meer. Hij brengt alleen af en toe de vuilniszakken weg. Dit terwijl ik verder alles doe in het huishouden: koken, wassen, strijken (ook zijn overhemden), boodschappen doen, schoonmaken enz. Hij is vaak twee avonden in de week weg om te sporten, maar ik heb daar gewoonweg geen tijd voor. Wanneer ik hem vraag of hij ook een deel van het huishouden op zich wil nemen, dan levert dat veel gezeik op. Hij wil wel helpen, maar dan moet ik aangeven wat hij moet doen en zijn nadruk zal op het weekend liggen, want door de weeks heeft hij het al druk genoeg met zijn werk. Terwijl er naar mijn idee moet er doordeweeks ook gewoon gekookt worden en met drie katten is het verstandig vaker dan eens per week te stofzuigen.
Ik vind hem behoorlijk dubbel. Hij wil een geëmancipeerde vrouw die haar eigen geld verdient, maar hij wil een "huisvrouwtje" om schoon te maken

Toen ik bij hem ben gaan wonen, wist ik veel zaken natuurlijk ook wel. Ik ben geen naïef schaap dat daar niet over heeft nagedacht. Maar we hadden heel veel gesprekken over het huishouden gehad. Hij zou ook zijn gedeelte op zich nemen, maar helaas blijkt er van die afspraken geen zak terecht te komen...
Jullie hebben m.i. geen gelijkwaardige relatie.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit niet hoef te proberen bij mijn vriendin.. of andersom.. dan wordt het tijd voor een stevig gesprekje

Ik snap het deel weer wel dat hij wil weten wat hij moet doen.. het blijft een vent. Dus dan geef je hem zijn "taken". Hier beheer ik de afwasmachine en vriendinlief de wasmachine bvb
Trotse mamma :)
pi_44062803
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:52 schreef Rian1982v het volgende:
Mijn vriend en ik zijn inmiddels een dikke vier jaar bij elkaar en wonen ook samen.
Eigenlijk ging het behoorlijk goed, maar de laatste tijd hebben we steeds discussies over dezelfde dingen.
Eén van die dingen is het volgende:

Mijn vriend heeft samen met zijn ex-vriendin een dochter. Zij woont bij haar moeder en is in de weekenden om het weekend bij ons. Ook in de zomervakantie komt ze twee weken naar ons toe en soms tussendoor ook nog eens.
Nu is het natuurlijk wel zo logisch dat wij haar ook soms mee op vakantie nemen. Ik ben hier helemaal voor, want ik wil graag dat mijn vriend een goede band heeft met zijn dochter. Ook ik ben gek op zijn dochter, na wat strubbelingen kunnen we het nu heel goed met elkaar vinden.
Mijn vriend vindt dat als we met z'n drieën op vakantie gaan het niet meer dan logisch is dat ik de helft van het totale kosten betaal. Ik ben het hier niet mee eens, want dat houdt dus in dat ik de helft van de vakantiekosten van zijn dochter ook betaal. Ik vind dat eigenlijk een beetje merkwaardig. Het is zijn dochter, niet de mijne. Ik vind dan ook dat ik daar niet de financiële consequenties voor hoef te dragen. Ik ben overigens student en het is voor mij dus al duur genoeg om zelf op vakantie te kunnen.
Mijn vriend vindt dat ik door voor hem te kiezen ook gekozen heb voor zijn dochter. En dat daar dus consequenties aan vasthangen. Daar kan ik op zich inkomen, maar die consequenties liggen naar mijn idee op het relationele vlak en niet op het financiële. Ik geef zijn dochter alle liefde die ze verdient, onderneem leuke dingen met haar, betrek haar overal bij, ga mee naar afzwemmen, uitvoeringen van school e.d. Maar ik vind gewoon niet dat ik financieel voor haar verantwoordelijk ben.

Zit iemand van jullie ook in deze positie? Hoe ga jij hier mee om? Wat vinden jullie hiervan?
Je hebt helemaal gelijk, je vriend is de vader van het meisje en hij is financieel verantwoordelijk voor haar. Dat jij andere kosten voor je rekening neemt als je op vakantie gaat samen is logisch, maar de kosten voor zijn kind zijn voor hem.
pi_44062921
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:34 schreef Rian1982v het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben we gekozen voor deze constructie van aparte potjes, omdat we gewoon allebei zoveel eigen verplichtingen hebben. Hij heeft alimentatie en hypotheek, ik mijn studie, allebei nog wat leningen etc. Dus op deze manier leek het ons bij het samenwonen het handigst, totdat we echt toe zijn aan het echt samen voeren van een financieel huishouden.
Op zich vind ik het in de toekomst niet heel erg om mee te betalen aan de vakantiekosten van zijn dochter, alleen moet ik dan wel normaal verdienen. Hij heeft een behoorlijk goede baan en verdient in z'n eentje meer dan sommige mensen met z'n tweeën tezamen. Ik vindt dat het gewoon niet zo kan zijn dat ik amper een nieuwe broek kan kopen (wat nu het geval is), omdat ik mee moet betalen aan de vakantie van zijn dochter en dat hij vervolgens een paar honderd euro per maand kan verbrassen...
De situatie zoals je die hier schetst vind ik verbazingwekkend. Je woont samen en jij kunt geen broek kopen en hij kan geld verbrassen. Vervolgens vind hij dat jij ook mee moet betalen voor zijn dochters vakantie. Hij is een beetje de weg kwijt geloof ik, wordt het niet eens tijd voor een eerlijker verdeling van de gezamenlijke gelden?
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:03:46 #105
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_44065901
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:32 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nee zo moet je het doen (als je hetzelfde bent als ik)

En dan ben je FREE!
Free was je altijd al, schijnbaar realiseerde jij je dat niet.
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_44066042
Ik vind dat volslagen onzin, heb zelf drie dochters amaar een ander hoeft niets oor mijn dochters te betalen, zou maar een beetje afstand nemen van hem. Betaald hij wel alimentatie?? Nee zeker/
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
pi_44067986
Druk maken over kosten. Kies dan een goedkopere vakantie. De eerste vriendin die gaat klagen over geld enzo bij mij moet gelukkig nog komen. (komt niet ), want die zou er meteen uitvliegen .
JOHNNY HEITINGA
pi_44068034
Hij kan toch gewoon voor zijn dochter betalen..bedoel ik begrijp dat je er op zich geen problemen mee zou hebben om mee te betalen maar het financieel niet red..

Tsja snap niet waarom die dat van jou eist.
Als je daar bent en je neemt een ijsje ,koop je er toch ook een voor haar? dus hij moet niet zo dom doen..
Salsa Española
  vrijdag 1 december 2006 @ 22:52:26 #109
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_44068750
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:14 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Dat je geen geld hebt is zielig voor je en misschien een valide argument maar zo te horen wil je het geen eens betalen ook al had je wel geld.
En geef haar eens ongelijk? Ik ben het met TS eens. Het is niet haar dochter dus niets of niemand kan haar verplichten (of van haar verwachten) dat ze ook maar iets meebetaalt aan de vakantiekosten voor haar partners dochter. Mocht ze dat geheel uit eigen overtuiging wel willen doen, prima natuurlijk, maar TS kan (in mijn ogen) niets verweten worden.
Smell the flowers while you can....
pi_44070297
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:52 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

En geef haar eens ongelijk? Ik ben het met TS eens. Het is niet haar dochter dus niets of niemand kan haar verplichten (of van haar verwachten) dat ze ook maar iets meebetaalt aan de vakantiekosten voor haar partners dochter. Mocht ze dat geheel uit eigen overtuiging wel willen doen, prima natuurlijk, maar TS kan (in mijn ogen) niets verweten worden.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Zou wat worden als iedereen vakanties voor andermans kinderen moest betalen... Hij en de moeder van het kind moeten het betalen.
pi_44071198
Ik denk dat je er op een andere manier naar moet kijken. Het gaat niet zozeer om dat dochtertje, het gaat erom dat hij met onvoorziene kosten op de proppen komt terwijl jouw bijdrage nu al op de grens zit van wat je je kunt veroorloven. Dat is gewoon onredelijk. Als hij er dan toch op staat dat je meebetaalt, zeg je gewoon: prima, met alle liefde, maar dan moet mijn bijdrage aan de maandlasten met 50 euro omlaag want anders kan ik mijn eigen lasten niet meer dragen.

Op zich heeft hij gelijk dat zijn dochtertje, als ze bij jullie is, deel uitmaakt van jullie gezinnetje. Maar geen gelijk, dat hij van jou een onhaalbare bijdrage verwacht, zoals hij financieel en qua huishouden doet.
  zaterdag 2 december 2006 @ 00:41:16 #112
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_44071363
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:49 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Zou wat worden als iedereen vakanties voor andermans kinderen moest betalen... Hij en de moeder van het kind moeten het betalen.
Precies, dat vergat ik nog te vermelden. Als er al aan iemand naast de vader van het kind in kwestie een bijdrage gevraagd kan worden, is het aan de moeder van het kind.
pi_44071768
ikzelf herken dit verhaal wel, ik de zoon zijnde, en de nieuwe vriend van m'n moeder jouw zijnde...(ex vriend sinds 2 jaar alweer)(5 jarige relatie geweest)
deze vriend heeft ontiegelijk veel voor mij betaald, en al vond ik het soms een tacloze klootzak, ik mocht hem wel(en nu ik weer wat jaartjes ouder ben, besef ik dat ik dit niet zo goed heb laten merken)
ik vind dat jij gewoon mee moet betalen, jij bent een relatie met je vriend aangegaan, dus je zal ook de verantwoordelijkheid nemen voor de financien.
you might aswell do the white line
pi_44071828
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:34 schreef Rian1982v het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben we gekozen voor deze constructie van aparte potjes, omdat we gewoon allebei zoveel eigen verplichtingen hebben. Hij heeft alimentatie en hypotheek, ik mijn studie, allebei nog wat leningen etc. Dus op deze manier leek het ons bij het samenwonen het handigst, totdat we echt toe zijn aan het echt samen voeren van een financieel huishouden.
Op zich vind ik het in de toekomst niet heel erg om mee te betalen aan de vakantiekosten van zijn dochter, alleen moet ik dan wel normaal verdienen. Hij heeft een behoorlijk goede baan en verdient in z'n eentje meer dan sommige mensen met z'n tweeën tezamen. Ik vindt dat het gewoon niet zo kan zijn dat ik amper een nieuwe broek kan kopen (wat nu het geval is), omdat ik mee moet betalen aan de vakantie van zijn dochter en dat hij vervolgens een paar honderd euro per maand kan verbrassen...
Ik vind dat je daarin helemaal gelijk hebt.
pi_44073564
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 01:11 schreef kweek89 het volgende:
ikzelf herken dit verhaal wel, ik de zoon zijnde, en de nieuwe vriend van m'n moeder jouw zijnde...(ex vriend sinds 2 jaar alweer)(5 jarige relatie geweest)
deze vriend heeft ontiegelijk veel voor mij betaald, en al vond ik het soms een tacloze klootzak, ik mocht hem wel(en nu ik weer wat jaartjes ouder ben, besef ik dat ik dit niet zo goed heb laten merken)
ik vind dat jij gewoon mee moet betalen, jij bent een relatie met je vriend aangegaan, dus je zal ook de verantwoordelijkheid nemen voor de financien.
dat zegt ze ook dat ze dat wil als ze meer geld heeft! maar het is toch belachelijk dat ze geen broek kan kopen nu en hij bakken met geld uitgeeft!

zij wil wel maar nu nog niet, niet zoals hij niet meebetaald aan haar studie!
pi_44073630
Wat me een beetje opvalt in deze discussie is dat de vrouwen het over het algemeen eens zijn met de TS dat hij maar zelf voor de kosten van zijn dochter moet opdraaien. Daarintegen hebben de meeste mannen zoiets van TS wat "zeur" je gewoon bijdragen aan de kosten. Lijkt ook alsof de meeste mannen totaal geen probleem maken van het bijdragen in de kosten voor een kind dat niet van hun is. Beetje scheve verhouding.

Overigens ben ik het wel met de meesten eens dat de TS in een scheve relatie zit.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet altijd mee help in het huishouden (in elk geval minder dan ik zou willen). Ik heb een baan van 40 uur en daarnaast een reistijd van twee a drie uur per dag. Dus vaak als ik thuis kom heb ik het even helemaal gehad.
Toch probeer ik altijd te helpen al zijn het maar kleine dingen (was in de wasmachine, droger, vuilnis naar buiten etc) . Daarnaast komen alle kluszaken op mijn bord (waar ik overigens totaal geen problemen mee heb). We zijn ons huis nog aan het opknappen dus daar ligt nogal wat.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_44075223
TS?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Vis een optie? zaterdag 2 december 2006 @ 11:36:24 #118
70532 loveli
N
pi_44075268
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:34 schreef WanEnOonlie het volgende:
TS?
Gokje: niet vanaf huis. Die wacht tot ze op school achter de compu zit.
crap in = crap out
pi_44075370
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 09:06 schreef FrankV34 het volgende:
Wat me een beetje opvalt in deze discussie is dat de vrouwen het over het algemeen eens zijn met de TS dat hij maar zelf voor de kosten van zijn dochter moet opdraaien. Daarintegen hebben de meeste mannen zoiets van TS wat "zeur" je gewoon bijdragen aan de kosten. Lijkt ook alsof de meeste mannen totaal geen probleem maken van het bijdragen in de kosten voor een kind dat niet van hun is. Beetje scheve verhouding.
Wat mij opvalt is dat jij een beetje erg verblind bent door je eigen mening.
pi_44075399
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Gokje: niet vanaf huis. Die wacht tot ze op school achter de compu zit.
Dat is natuurlijk ook zo. Wachtte alleen op een aantal antwoorden maar die zie ik maandag dan wel.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_44076012
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 09:06 schreef FrankV34 het volgende:
volgens mij zit je hier echt fout en vind 90 % van zowel de mannen als vrouwen dat topicstarter gelijk heeft! zijn er maar een paar die erover zeuren en die zeuren gewoon omdat ze zeuren leuk vinden!
pi_44076416
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:12 schreef nelisb het volgende:

[..]

volgens mij zit je hier echt fout en vind 90 % van zowel de mannen als vrouwen dat topicstarter gelijk heeft! zijn er maar een paar die erover zeuren en die zeuren gewoon omdat ze zeuren leuk vinden!
Dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd gelezen.. kwam net uit mijn bed en nog geen gehad.
Zou ik me vergist hebben dan spijt me dat. Ik kreeg gewoon het idee aan de hand van de namen.

Overigens ben ik het wel eens met de meesten dat TS in haar geval wel gelijk heeft. Mijn opmerking betrof de algemene tendens die ik meende te lezen dat de meeste vrouwen iets meer moeite hadden met het betalen voor een kind van een ander dan de mannen. Maar nogmaals als ik me vergis sorry.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 12:32:08 #123
43556 miss_dynastie
pi_44076489
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:28 schreef FrankV34 het volgende:
Mijn opmerking betrof de algemene tendens die ik meende te lezen dat de meeste vrouwen iets meer moeite hadden met het betalen voor een kind van een ander dan de mannen. Maar nogmaals als ik me vergis sorry.
Ik snap niet dat je zo'n algemene conclusie durft te trekken uit de reacties op zo'n specifieke situatie. Als ik met een kerel zou zijn die zou zeggen: jouw studie, jouw kosten, jouw probleem, dan ga ik toch zeker niet voor zijn dochtertje, zijn kosten, zijn probleem betalen Daar kan je toch niet in het algemeen over zeggen dat vrouwen moeite hebben met betalen voor kinderen van de man
pi_44076762
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:28 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd gelezen.. kwam net uit mijn bed en nog geen gehad.
Zou ik me vergist hebben dan spijt me dat. Ik kreeg gewoon het idee aan de hand van de namen.

Overigens ben ik het wel eens met de meesten dat TS in haar geval wel gelijk heeft. Mijn opmerking betrof de algemene tendens die ik meende te lezen dat de meeste vrouwen iets meer moeite hadden met het betalen voor een kind van een ander dan de mannen. Maar nogmaals als ik me vergis sorry.
Hoezo 'als' je je vergist?
Je kunt toch ook de reacties lezen?
Ik zie werkelijk geen ene aanwijzing voor die man/vrouw-stelling van jou.
twee violen en een trommel en een fluit
  Vis een optie? zaterdag 2 december 2006 @ 12:46:23 #125
70532 loveli
N
pi_44076811
Mannen en fouten toegeven, dat soort gedoe. Om ook maar eens een vooroordeel uit de kast te halen.
crap in = crap out
pi_44076836
Rian ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest die aangeeft dat er iets fundamenteel fout zit in jullie relatie. Het kan zijn dat je nu hier alleen even je gal wil spuien, maar het klinkt echt niet als een relatie waar je nu zo heel gelukkig in bent. Je zou echt eens stelling moeten durven nemen tov de dingen die je dwars zitten. Zoals Tinkepink al zei, je hebt zelf dit gedrag van hem geaccepteerd.

Het is aan jou om te bepalen of je het 'gevecht' aan wil gaan om die dingen te veranderen (imo is dit gedoe om betalen aan de vakantie een probleem doordat hij jouw situatie (arme, hardwerkende student) uberhaupt nogal bagatelliseert). Je zou alles eens open kunnen gooien (ook financieel, dat je gewoon van elkaar weet hoe het precies zit etc.) en dan samen een nieuwe vorm opbouwen of je kan er voor kiezen nog meer afstand te nemen en meer op je strepen te staan. Misschien is het idd niet zo'n gek idee om weer op jezelf te wonen tot je je studie hebt afgerond, dan kun je een veel gelijkwaardigere basis opbouwen en ondertussen eens goed nadenken over deze mindere kanten die je van hem hebt leren kennen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_44077000
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:10 schreef woniya het volgende:
De situatie zoals je die hier schetst vind ik verbazingwekkend. Je woont samen en jij kunt geen broek kopen en hij kan geld verbrassen. Vervolgens vind hij dat jij ook mee moet betalen voor zijn dochters vakantie. Hij is een beetje de weg kwijt geloof ik, wordt het niet eens tijd voor een eerlijker verdeling van de gezamenlijke gelden?
Ik snap dat ook niet... Dan ga je "gezellig" iets samen doen, is het voor de een geen probleem en de ander moet er krom voor liggen, terwijl je gewoon sámen leeft... In mijn ogen is daar ook geen verdeling voor te vinden. Niet evenredig naar de hoogte van het inkomen, niet evenredig naar het aantal "nuttig" bestede uren, niet fifty-fifty. In mijn ogen is het eerlijkste gewoon alles op de grote hoop mikken. Je brengt immers beide iets in in de relatie en het huishouden, is het geen werk of studietijd, dan maak je het misschien wel gezelliger of wat dan ook...

Ik vind overigens het kind van je partner niet "andermans kind". Buiten dat je het zelf niet gemaakt hebt, hoort het bij jouw huishouden (mits je samenwoont) en is het gewoon ook jouw kind. Vind ik dan.
pi_44077714
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:03 schreef speknek het volgende:
Damn, dus je vriend is waarschijnlijk zo'n vijftien jaar ouder dan jij, en verwacht ook nog eens dat je jezelf scheel betaalt aan z'n kind. Ik snap wel waar je moeilijk over doet. Maar je hebt het sowieso slecht geregeld. Je moet gewoon zoiets afspreken als dat je allebei net zoveel van je salaris in een gemeenschappelijke pot stopt, tot je allebei nog een bepaald bedrag (zeg honderd euro ofzo) overhoudt. Dan zouden er geen problemen meer moeten zijn
Zat ik dus ook al te denken.

Maar goed, ik ben nooit het type geweest die problemen maakt rondom geld, zeker niet met iemand waarvan ik hou. Die vertrouw ik meer dan honderd procent (wat soms wel naief is, inderdaad).
pi_44079976
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:50 schreef Tinkepink het volgende:

Dit met hem uitpraten heeft geen zin: hij heeft in het verleden al bewezen dat hij zich niet aan zijn beloftes houdt. Denk je nu werkelijk dat een "goed gesprek" hem op andere gedachten brengt?

Ik denk niet dat hij ooit veranderen zal. Heb je hem overigens wel eens gevraagd waarom zijn vorige relatie geeindigd is?
Inderdaad. Ik denk dat zijn gedrag alleen verandert als er consequenties voor hemzelf aanzitten.

a) Wil hij niks doen in het huishouden?

Dan doe jij toch ook lekker niets? Onder het mom van: "ja vertel me dan wat ik moet doen". ( Trouwens, waarom zou jij dat uberhaupt moeten vertellen, kan hij zelf niet zien wat er moet gebeuren? beetje passief-aggresief van hem, want hij legt het initiatief dan weer bij jou ).

b) Wil hij dat je voor zijn dochter betaalt?

Ga dan lekker niet en laat hem gaan. Neem dan zelf een goedkopere vakantie met vriendinnen . Moet je zien hoe snel hij terugkabbelt, want ik denk dat hij die onafhankelijkheidszin dan behoorlijk bedreigend zou vinden.

c) Wil hij zo lekker voortkabbelen?

Ga terug naar je ouders of op jezelf, onder het mom van dat je geen tijd hebt om en te werken en te studeren en ook nog eens het huishouden moet doen.

Maar serieus, ik heb het idee dat hij je langzaamaan zoveel mogelijk naar zijn wil probeert te schikken. Dat dit een soort slagveld is om jou nog verder de verdediging in te drukken, want waarom zou hij anders zo'n probleem van zoiets maken? Zou een beetje op me tellen passen met hem, heb het idee dat hij jou probeert te vormen in een voor hem zo gunstig mogelijk karaktertje. Ook dat hij een stuk ouder is dan jij laat me denken dat hij iemand zoekt over wie hij de baas kan spelen (geen kat naar mensen die een relatie hebben met iemand die veel ouder of jonger is maar in dit geval lijkt het wel een teken aan de wand).
pi_44080414
tvp
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:14:09 #131
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_44081219
Misschien domme vraag hoor maar is je vriend allochtoon?
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:45:23 #132
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44081798
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:14 schreef ivosnivo het volgende:
Misschien domme vraag hoor maar is je vriend allochtoon?
OMFG
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:52:03 #133
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44081938
Ik vind dat je een budget moet hebben voor die vakantie. Dus jij wil maximaal 1000 euro uitgeven (ik noem maar wat). Dan stopt hij daar hetzelfde bedrag bij en kunnen jullie mooi met je stief-dochter op vakantie. En betalen jullie 50/50. Dan eet je daar maar wat goedkoper of ga je op een iets simpelere vakantie. En dan betaal je wel een beetje mee aan die vakantie van z'n dochter maar je gaat niet boven je budget uit.
pi_44083172
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:52 schreef PLAE@ het volgende:

Ik vind dat je een budget moet hebben voor die vakantie. Dus jij wil maximaal 1000 euro uitgeven (ik noem maar wat). Dan stopt hij daar hetzelfde bedrag bij en kunnen jullie mooi met je stief-dochter op vakantie. En betalen jullie 50/50. Dan eet je daar maar wat goedkoper of ga je op een iets simpelere vakantie. En dan betaal je wel een beetje mee aan die vakantie van z'n dochter maar je gaat niet boven je budget uit.
ik snap best dat ze een beetje mee kan betalen en dat wil ze ook wel.
maar met niks iets meebetalen is nog steeds niks volgens mij( geen geld voor een broek,dus ze heeft niks).
hij verdient genoeg kan 10.000 euro per jaar sparen als ie wil en zij ligt krom om rond te komen terwijl ze samenwonen.
hij moet nu gewoon dokken!
pi_44084483
Het is het eerlijkst als jullie alle kosten delen (huishouden, vakanties en studie) naar gelang inkomen. Verdient hij 5 x zoveel als jij, dan betaalt hij ook 5 x zoveel als jij. Ben blij dat mijn vriend en ik evenveel verdienen zeg!
pi_44084622
G a jij ff llekker gauw thuiswoenen joh, als tie je laat gaan tenminste
pi_44084687
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:40 schreef sjonnieH het volgende:
G a jij ff llekker gauw thuiswoenen joh, als tie je laat gaan tenminste
Zeg dan gewoon niets.
pi_44084783
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:54 schreef innovative het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet... Dan ga je "gezellig" iets samen doen, is het voor de een geen probleem en de ander moet er krom voor liggen, terwijl je gewoon sámen leeft... In mijn ogen is daar ook geen verdeling voor te vinden. Niet evenredig naar de hoogte van het inkomen, niet evenredig naar het aantal "nuttig" bestede uren, niet fifty-fifty. In mijn ogen is het eerlijkste gewoon alles op de grote hoop mikken. Je brengt immers beide iets in in de relatie en het huishouden, is het geen werk of studietijd, dan maak je het misschien wel gezelliger of wat dan ook...

Ik vind overigens het kind van je partner niet "andermans kind". Buiten dat je het zelf niet gemaakt hebt, hoort het bij jouw huishouden (mits je samenwoont) en is het gewoon ook jouw kind. Vind ik dan.
Precies hoe ik er over denk, ik dacht al dat ik de enige was In een gezamelijk huishouden vind ik het zo raar dat men kan spreken van "mijn geld/ jouw geld". Je hebt tenslotte 1 huishouden samen te runnen, dus 1 pot met geld, maar goed schijnbaar is dat tegenwoordig doodnormaal als ik zo eens rond me hoor en zie.
this bitch bites
pi_44085094
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:45 schreef RedBitch het volgende:
Precies hoe ik er over denk, ik dacht al dat ik de enige was In een gezamelijk huishouden vind ik het zo raar dat men kan spreken van "mijn geld/ jouw geld". Je hebt tenslotte 1 huishouden samen te runnen, dus 1 pot met geld, maar goed schijnbaar is dat tegenwoordig doodnormaal als ik zo eens rond me hoor en zie.
Nu praat ik idd nog wel over "mijn geld" en "jouw geld", maar vriendlief en ik delen dan ook geen huishouden. We zijn student, zitten niet zo ruim in het maandelijkse budget, dus ik let er nog wel een beetje op (al leer ik steeds meer loslaten). Ik merk dat, als we bijv. op vakantie zijn en wel gewoon alles op de grote hoop gooien, het eigenlijk veel makkelijker en zonder conflicten gaat. Als hij een duur gerecht wil, best, ik koop zelf toch die ene leuke souvernir? Dat soort dingen...

Wat mij betreft is het later simpel: alles op 1 hoop, aantal spaarpotjes "voor later" of "voor onverwachts" (vind ik belangrijk) en de rest besteden naar eigen inzicht, grote bedragen in overleg... Dat we nooit helemaal hetzelfde over geld gaan denken... Ach. Het zou mij veel ergernis schelen, om eerlijk te zijn. Bij "eigen" geld zou ik heel snel zoiets hebben van "ja, maar, jij zit vaker op die bank, dus betaal jij er maar meer voor". Of de vaatwasser gaat kapot, ik ben van de spaarzame, hij van de blutte, en ik kan "mijn" spaargeld dus in "onze" vaatwasser stoppen... Neuh, laat maar.

Overigens ken ik ook mensen die zeggen, we gooien alles op 1 hoop, beiden krijgen we daar 250 euro "zakgeld" uit om gewoon "eigen" dingetjes te doen, de rest is voor het leven samen en als we over houden, zoeken we dan samen een leuk doel. Vind ik ook nog een oplossing...
pi_44085207
k ben 21,.. En ook erg tegen ëigen" geld,..
Niet samengewoont oid.Maar als ik van mijn leeftijdgenoten hoor hoe ze dat "later" denken te gaan doen.
Echt belachelijk. Ik ben voor alles op 1 hoop en we zien ut wel.
scheelt denk k ook dat ik erg makkelijk ben, en geld niet echt een waarde heeft voor mij, leuk om te hebben, meer ook niet.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:01:31 #141
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44085211
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:35 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Het is het eerlijkst als jullie alle kosten delen (huishouden, vakanties en studie) naar gelang inkomen. Verdient hij 5 x zoveel als jij, dan betaalt hij ook 5 x zoveel als jij. Ben blij dat mijn vriend en ik evenveel verdienen zeg!
tja das dan ook het enige voordeel. Het geeft meestal wel aan dat je nou niet echt lekker verdiend als je beiden op toevallig hetzelfde bedrag zit hehe.
pi_44085607
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:01 schreef PLAE@ het volgende:
tja das dan ook het enige voordeel. Het geeft meestal wel aan dat je nou niet echt lekker verdiend als je beiden op toevallig hetzelfde bedrag zit hehe.
Ben je echt zo kleinzielig of lijkt dat zo? Je hebt soms ook vrouwen die carriere maken, en toevallig net zo hoog landen als mannen...
pi_44086012
quote:

[..]

whahahahah hoe dom is dit. vrouwen verdienen tegenwoordig ook een goed salaris hoor! ze werken toch net zo hard ???
holbewoner
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:59:54 #144
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44086600
Dus als ik het goed begrijp, wil hij dat je betaalt voor de helft van het huishouden, de helft van de kosten van zijn dochter, de helft van de vakantie met zijn dochter, maar mag je zelf opdraaien voor je studie?

Als ie vertikt te zien hoe scheef dat wel niet is, zou ik mezelf nog eens goed afvragen wat ik nu eigenlijk bij hem moet. Liefde kan niet alles goed maken.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_44086851
ja, dan wel samen alles delen natuurlijk, hij dan ook wel de helft van jouw studie...duh.
you might aswell do the white line
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:14:52 #146
140141 ivosnivo
pi_44087046
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, wil hij dat je betaalt voor de helft van het huishouden, de helft van de kosten van zijn dochter, de helft van de vakantie met zijn dochter, maar mag je zelf opdraaien voor je studie?

Als ie vertikt te zien hoe scheef dat wel niet is, zou ik mezelf nog eens goed afvragen wat ik nu eigenlijk bij hem moet. Liefde kan niet alles goed maken.
edit: doe's normaal, joh

[ Bericht 7% gewijzigd door shmoopy op 02-12-2006 20:46:35 ]
pi_44088017
Hij heeft duidelijk nog niet voor jou gekozen, als jullie het na 4 jaar en samenwonen nog hebben over jouw en mijn geld.

Oftewel: meneer heeft het prima voor elkaar,
een gratis huishoudster/maitresse die haar eigen kost en inwoning betaalt én meebetaalt aan vakanties met zijn kind.
Ik vinnum slim.

Hoe werkt dat eigenlijk als er een leuk feestje is en hij met z'n flitsende dure outfit verschijnt, en jij met moeite een spijkerbroek hebt kunnen kopen van wat je per maand overhoudt?
"Ja, dit is mijn vriendin, het ziet er allemaal wat minder duur uit, maar hee, dat is niet mijn pakkie-an, hé?

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_44088354
quote:

[..]

Te fucking kansloze reactie dit.
Mijn ma verdient vvveeellll meer als me pa.
Carierre vrouw versus ambtenaar.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op zaterdag 2 december 2006 20:45 schreef shmoopy het volgende:
Hij heeft duidelijk nog niet voor jou gekozen, als jullie het na 4 jaar en samenwonen nog hebben over jouw en mijn geld.

Oftewel: meneer heeft het prima voor elkaar,
een gratis huishoudster/maitresse die haar eigen kost en inwoning betaalt én meebetaalt aan vakanties met zijn kind.
Ik vinnum slim.

Hoe werkt dat eigenlijk als er een leuk feestje is en hij met z'n flitsende dure outfit verschijnt, en jij met moeite een spijkerbroek hebt kunnen kopen van wat je per maand overhoudt?
"Ja, dit is mijn vriendin, het ziet er allemaal wat minder duur uit, maar hee, dat is niet mijn pakkie-an, hé?

Maar hee, ze is wel tien jaar jonger, lekker strak, doet het huishouden en kan het goed met m'n dochter vinden

Ik mocht gewoon niet mee naar feestjes die m'n ex had Dat dat was omdat ie dan weer met vriendin nr. xxxx kwam aankakken, DAT kwartje viel pas veeeel later.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:21:28 #150
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_44090665
Ben benieuwd naar de reaktie van de TS tevens tvp
  Vis een optie? zaterdag 2 december 2006 @ 23:00:44 #151
70532 loveli
N
pi_44091726
Of TS en haar vriend hun geld in een gezamenlijke pot doen moeten zij weten. Ik ken een echtpaar waar beiden nog steeds hun eigen geld hebben. Ook de vakantie wordt fifty-fifty gedeeld. En ze hebben allebei een baan van bijna 2x modaal.
De vriend van TS heeft volgens mij wat problemen met controle. Zijn huishouden moet niet veranderd worden als er een vrouw in huis is, zijn sportavondjes moeten niet in gevaar komen. Maar intussen wil hij wel vertellen wat TS met haar geld moet doen.

TS, blijf je studie gewoon zelf betalen. Dan kan hij dat nooit tegen je gebruiken. Neem je relatie onder de loep, want iets zegt me dat het beter kan.
crap in = crap out
pi_44097614
Mensen, mensen,

Wat zijn hier een paar mensen die snel conclusies kunnen trekken: Hij wil gewoon een goedkope huishoudster, is hij allochtoon???

Jemig... Mijn vriend en ik hebben gewoon een twistpunt. Verder zijn we al vier jaar erg gelukkig met elkaar. Nooit bij een van jullie opgekomen dat ik ook mijn gedeelte in deze ruzie heb??? Zo heb ik er bijvoorbeeld moeite mee om dingen op een rustige manier aan te kaarten. Laat het te lang sudderen, waarna ik er zo enorm van baal dat ik dan à la minute wil praten met hem, maar dat gaat een beetje moeilijk als hij op z'n werk is.

Mijn vriend is een schat van een vent. Hij denkt alleen wat anders over bepaalde zaken. Dat heeft denk ik iedereen wel eens in een relatie. Wij hebben het over geld, de ander over iets anders. Inmiddels heeft er een goed gesprek plaatsgevonden, waarin ik mezelf eindelijk eens rustig heb weten te houden. Met resultaat dat mijn vriend mijn standpunt begrijpt en het probleem over zijn dochters vakantie uit de lucht is. Doordat ik niet zo te koop loop met mijn financiële situatie wist hij niet echt dat ik het me gewoonweg niet kon veroorloven. Nadat hij dat hoorde en daar ook best wel van schrok, stelde hij gelijk voor een nieuwe broek te gaan kopen van ZIJN geld.

Wat ik frapant vind is dat er hier bijna niemand opgemerkt heeft uit mijn verhaal dat ik een voorstander ben van deze "aparte" potjes. Ik wil niet dat hij meebetaalt aan mijn studie, ik wil niet meebetalen aan zijn allimentatie. Ik ben altijd fiancieel onafhankelijk geweest (van mijn ouders, vorige vriendjes) en dat wil ik eigenlijk voorlopig gewoon nog even zo houden. Dat ik iets mee betaal aan het huis/hypotheek vind ik niet meer dan logisch. Ik woon hier ook, gebruik ook water. Daarbij betaal ik op dat gebied lang niet de helft.

Over het huishouden. Ja, mijn vriend is op dat gebied gewoon heel ouderwets opgevoed. Hij kan weinig, weet vaak niet hoe dingen moeten en vindt het makkelijk om het een ander te laten doen. Ook ik ben eigenlijk ouderwets opgevoed: mijn moeder doet echt alles voor mijn vader terwijl ze zelf ook een fulltime baan heeft. In het begin vond ik het dus allemaal niet zo'n probleem, maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat dit niet mijn stijl is. Dus daar hebben we nu ook een goed gesprek over gehad en concrete afspraken over gemaakt. Probleem dus voorlopig uit de lucht en mocht het in de toekomst terugkomen dan praten we dan maar weer eens.

Wat mij opvalt is dat mensen hier advies geven in de trant van: ga bij hem weg. Ik vind dat echt schokkend. Hoe weet jij hoe onze relatie verder is? Hoe weet jij de preciese inhoud van de problemen, je krijgt hier toch een vrij beperkte kijk op zaken... Daarbij, ik ben niet de persoon om snel op te geven. Ik heb voor hem gekozen, ik ga met hem oud worden. Daar steek je dan ook moeite in. Als onze opa's en oma's vroeger zo snel hadden opgegeven hadden wij er met z'n allen niet eens geweest.

Tot slot, ik heb ook heel wat aan de reacties hier op het forum gehad hoor. Het heeft mij laten inzien dat ik niet zo gek ben (in deze situatie in ieder geval niet ). En het heeft me aan concrete argumenten en voorbeelden geholpen. Thanks daarvoor.
pi_44097676
goed en duidelijk antwoord.
topicstarter is blij,vriend is blij.

kan gesloten worden
  zondag 3 december 2006 @ 11:09:05 #154
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44098039
Fijn dat er een goed gesprek heeft plaatsgevonden en dat het zo goed voor jullie heeft uitgepakt! veel plezier op vakantie, straks.
... is a mismatch forever
pi_44098235
Gewoon een suggestie,
Als jij geen tijd hebt en hij heeft geld en geen zin. Waarom geen huishoudster?
Jij tijd over en hij hoeft niet schoon te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 03-12-2006 11:33:04 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_44098280
quote:
Op zondag 3 december 2006 11:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Gewoon een suggestie,
Als jij heen tijd hebt en hij heeft geld en geen zin. Waarom geen huishoudster?
Jij tijd over en hij hoeft niet schoon te maken.
hijs ouderwets opgevoed en vind dus dat de vrouw het moet doen.
maar idd met zoveel geld over zou ikmeteen een huishoudster nemen.
alhoewel wij nu alles samen doen en het altijd zo weer schoon is!
  zondag 3 december 2006 @ 11:25:46 #157
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44098286
Dus eigenlijk verwijt je ons dat jijzelf relevante informatie achtergehouden hebt?

Jullie gesprek is zo te zien in ieder geval behoorlijk constructief geweest.
Vampire Romance O+
  zondag 3 december 2006 @ 12:39:06 #158
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44099862
quote:
Op zondag 3 december 2006 10:32 schreef Rian1982v het volgende:
Mensen, mensen,

Wat zijn hier een paar mensen die snel conclusies kunnen trekken: Hij wil gewoon een goedkope huishoudster, is hij allochtoon???

Jemig... Mijn vriend en ik hebben gewoon een twistpunt. Verder zijn we al vier jaar erg gelukkig met elkaar. Nooit bij een van jullie opgekomen dat ik ook mijn gedeelte in deze ruzie heb??? Zo heb ik er bijvoorbeeld moeite mee om dingen op een rustige manier aan te kaarten. Laat het te lang sudderen, waarna ik er zo enorm van baal dat ik dan à la minute wil praten met hem, maar dat gaat een beetje moeilijk als hij op z'n werk is.
Jawel hoor, dat heb ik toch ook gepost? Dat deze hele situatie aan jezelf te danken is?
quote:
Mijn vriend is een schat van een vent. Hij denkt alleen wat anders over bepaalde zaken. Dat heeft denk ik iedereen wel eens in een relatie. Wij hebben het over geld, de ander over iets anders. Inmiddels heeft er een goed gesprek plaatsgevonden, waarin ik mezelf eindelijk eens rustig heb weten te houden. Met resultaat dat mijn vriend mijn standpunt begrijpt en het probleem over zijn dochters vakantie uit de lucht is. Doordat ik niet zo te koop loop met mijn financiële situatie wist hij niet echt dat ik het me gewoonweg niet kon veroorloven. Nadat hij dat hoorde en daar ook best wel van schrok, stelde hij gelijk voor een nieuwe broek te gaan kopen van ZIJN geld.
Waarom vertel is je vriend eigenlijk niet goed op de hoogte van je financiele situatie. Dat is toch vreemd als je samenwoont? Tenminste, ik vind dat vreemd. Praten jullie weleens samen?
quote:
Wat ik frapant vind is dat er hier bijna niemand opgemerkt heeft uit mijn verhaal dat ik een voorstander ben van deze "aparte" potjes. Ik wil niet dat hij meebetaalt aan mijn studie, ik wil niet meebetalen aan zijn allimentatie. Ik ben altijd fiancieel onafhankelijk geweest (van mijn ouders, vorige vriendjes) en dat wil ik eigenlijk voorlopig gewoon nog even zo houden. Dat ik iets mee betaal aan het huis/hypotheek vind ik niet meer dan logisch. Ik woon hier ook, gebruik ook water. Daarbij betaal ik op dat gebied lang niet de helft.
Hoe moeten we dat opmerken als je dat niet gewoon zegzt? We kennen jou niet, lezen alleen je tekst en om tussen de regels door te lezen moet je iemand iets beter kennen.
quote:
Over het huishouden. Ja, mijn vriend is op dat gebied gewoon heel ouderwets opgevoed. Hij kan weinig, weet vaak niet hoe dingen moeten en vindt het makkelijk om het een ander te laten doen. Ook ik ben eigenlijk ouderwets opgevoed: mijn moeder doet echt alles voor mijn vader terwijl ze zelf ook een fulltime baan heeft. In het begin vond ik het dus allemaal niet zo'n probleem, maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat dit niet mijn stijl is. Dus daar hebben we nu ook een goed gesprek over gehad en concrete afspraken over gemaakt. Probleem dus voorlopig uit de lucht en mocht het in de toekomst terugkomen dan praten we dan maar weer eens.
Dan wens ik je nu vast sterkte.
quote:
Wat mij opvalt is dat mensen hier advies geven in de trant van: ga bij hem weg. Ik vind dat echt schokkend. Hoe weet jij hoe onze relatie verder is? Hoe weet jij de preciese inhoud van de problemen, je krijgt hier toch een vrij beperkte kijk op zaken... Daarbij, ik ben niet de persoon om snel op te geven. Ik heb voor hem gekozen, ik ga met hem oud worden. Daar steek je dan ook moeite in. Als onze opa's en oma's vroeger zo snel hadden opgegeven hadden wij er met z'n allen niet eens geweest.

Tot slot, ik heb ook heel wat aan de reacties hier op het forum gehad hoor. Het heeft mij laten inzien dat ik niet zo gek ben (in deze situatie in ieder geval niet ). En het heeft me aan concrete argumenten en voorbeelden geholpen. Thanks daarvoor.
Veel geluk in de toekomst! Ik hoop dat jullie elkaar kunnen geven wat jullie verdienen.
P.S. Ik vind je hierin overigens wel een typische vrouw. Tegen anderen zeuren dat iets niet goed is in je relatie, iets maar laten aansudderen en als mensen dan hun -negatieve- mening geven over zijn gedrag is het ineens een geweldige man. Ik kom dat zo vaak tegen bij vrouwen. Zeuren tegen anderen, op een gegeven moment toch maar praten, totaal tevreden zijn met een korte termijnoplossing waarvan je op je klompen kunt aanvoelen dat over een week weer alles bij het oude is en geen kritiek accepteren betreffende de partner.
En ja, ik ben ook vrouw. Alleen durf ik wel consequenties te nemen n.a.v. een situatie en blijf niet doormodderen onder het mom van "ik heb voor hem gekozen en zal ook doorzetten."

Ter info: ik ben getrouwd en heb twee kleine kinderen en zeker niet het type om maar weg te rennen als het niet lekker loopt in een relatie. Durven handelen heeft niets te maken met snel opgeven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tinkepink op 03-12-2006 12:44:24 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_44102379
Hij heeft een goedkope huishoudster en die ook nog zo maf is om mee te betalen aan de kosten van zijn kinderen . Betaalt hij wel alimentatie aan zijn ex?? Kun jij geen andere vent krijgen??
pi_44105529
quote:

Wat mij opvalt is dat mensen hier advies geven in de trant van: ga bij hem weg. Ik vind dat echt schokkend. Hoe weet jij hoe onze relatie verder is? Hoe weet jij de preciese inhoud van de problemen, je krijgt hier toch een vrij beperkte kijk op zaken...
We reageren op het beeld dat jij schetst.
Moeten we de rest van je relatie erbij fantaseren, en op die fantasie gaan reageren?
quote:
Op zondag 3 december 2006 12:39 schreef Tinkepink het volgende:
...
P.S. Ik vind je hierin overigens wel een typische vrouw. Tegen anderen zeuren dat iets niet goed is in je relatie, iets maar laten aansudderen en als mensen dan hun -negatieve- mening geven over zijn gedrag is het ineens een geweldige man. Ik kom dat zo vaak tegen bij vrouwen. Zeuren tegen anderen, op een gegeven moment toch maar praten, totaal tevreden zijn met een korte termijnoplossing waarvan je op je klompen kunt aanvoelen dat over een week weer alles bij het oude is en geen kritiek accepteren betreffende de partner.
...
Precies.
Zo veel voorkomend en zo voorspelbaar.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_44105996
Ok basta , we spreken af dat je morgen je koffer pakt en opsodemietert , problem solved. Slotje
  zondag 3 december 2006 @ 16:16:04 #162
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44106306
Jij bent echt een beetje een simpele sjonnie, is het niet?
... is a mismatch forever
pi_44106739
Ik heb je reactie gelezen en gezien dat je bent geschrokken van sommige adviezen over opstappen ed. Als je samenwoont is het logisch dat je samen betaald aan de woonruimte, in jouw geval naar draagkracht, je moet dus ook een bedrag voor jezelf rekenen wat je nodig hebt om uit te geven aan je studie, kleding en zakgeld voor een cd of een kadootje of zo. Dat je je eigen studie wilt betalen kan ik begrijpen. Maar daarbuiten hoort er ook nog geld te zijn voor kleding en leuke dingen, dat zou ook voor jou beschikbaar moeten zijn, want je hebt toch een relatie. Het is vreemd dat je man niet op de hoogte is van jouw slechte financiele situatie, gelukkig wil hij bijspringen zodat je kleding kan kopen.
Er komen betere tijden als je bent afgestudeerd, dan heb je waarschijnlijk snel werk, zodat het geldprobleem uit de wereld is. Tot die tijd, zal hij een beetje rekening met je moeten houden en iets meer betalen dan jij.
pi_44107060
Als je na 4 jaar hier nog problemen hebt.....
en als jij van veel al de helft betaalt......

Toen mijn (nu) man en ik samen woonden hadden we een verdeelsleutel. Hij verdiende 2/5 van ons inkomen en ik 3/5. Zo werden dus ook alle kosten verdeeld. En dan nog een bijdrage in de leuke dingen pot. Toen de relatie vast(er) werd (huis kopen en later trouwen) hebben we alles op de grote hoop gegooid.

Ik hoop dat de relatie heel wat is, want ik vind dat hij je op dit punt een oor aan naait.
Ga maar eens alles betalen naar rato van inkomen..... Dan ben je ineens "rijk".

[ Bericht 0% gewijzigd door wendytje op 03-12-2006 16:45:07 (typo) ]
uit een aspergernest
  zondag 3 december 2006 @ 17:25:22 #165
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_44108137
quote:
Ja, mijn vriend is op dat gebied gewoon heel ouderwets opgevoed. Hij kan weinig, weet vaak niet hoe dingen moeten en vindt het makkelijk om het een ander te laten doen.
Ja, als je bent opgevoed zonder iets in het huishouden te hoeven doen, is het heel moeilijk om te snappen hoe je een vaatwasser uitruimt of de wasmachine aanzet.
pi_44323183
en hoe staat het nu?
uit een aspergernest
  maandag 11 december 2006 @ 12:40:03 #167
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_44324499
quote:
Mensen, mensen,

Rianne, deze insteek had je gelijk vanaf het begin moeten volgen.
Ik kan me voorstellen dat als je het stelt zoals je het ook in de OP zei, je feitelijk z'n dochter zag als sociale last en dat je er geen zin had om er ook nog eens voor te betalen.

maar wat een goed gesprek al niet kan doen he.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_44325821
Ik gok dat de relatie voorbij is?
  maandag 11 december 2006 @ 22:20:29 #169
140141 ivosnivo
pi_44340670
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:16 schreef Xebrozius het volgende:
Ik gok dat de relatie voorbij is?
Same here, denk dat TS haar verstand wel terug heeft gevonden.
  dinsdag 12 december 2006 @ 01:24:25 #170
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44346023
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:56 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Te fucking kansloze reactie dit.
Mijn ma verdient vvveeellll meer als me pa.
Carierre vrouw versus ambtenaar.
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:20 schreef innovative het volgende:

[..]

Ben je echt zo kleinzielig of lijkt dat zo? Je hebt soms ook vrouwen die carriere maken, en toevallig net zo hoog landen als mannen...
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:36 schreef nelisb het volgende:

[..]

whahahahah hoe dom is dit. vrouwen verdienen tegenwoordig ook een goed salaris hoor! ze werken toch net zo hard ???
holbewoner

Hahahahah lees nog eens goed
quote:
Waar zeg ik dat het de man is die meer verdient?
Precies, nergens.

Overigens is de kans wel groot. Mannen verdienen vaak nog meer al doen ze hetzelfde als vrouwen. Dat is geen simpele gedachte maar een feit.

Maar het is wel duidelijk wie hier de holbewoners zijn
  Vis een optie? vrijdag 15 december 2006 @ 10:49:37 #171
70532 loveli
N
pi_44450122
Pas las ik in een boek (titel: Wat vrouwen moeten weten over mannen, meer dan 100 tips. Geweldig boek dus.) dat mannen heel anders over geld denken. Een deel van hun geld gaat naar het huis, woonlasten, eten, gezin, dat valt allemaal onder 'familie'. Dat is meestal een behoorlijk deel van het inkomen. Dus een groot deel van zijn geld wordt opgeslokt door 'familie'. Daarom geeft hij geld uit voor de sportschool en andere dingen die hij leuk vindt. Dat ziet hij als 'zijn' geld. Hij heeft dat nodig, omdat hij heel veel heeft gegeven voor 'familie'. Tenslotte werkt hij er hard genoeg voor en daar mag hij best zelf ook van genieten.
Dat hij zelf ook in de rubriek 'familie' thuishoort, komt niet bij hem op. De vrouw rekent uitgaven voor familie onder uitgaven voor zichzelf, de man maakt een onderscheid.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat, verandert er iets of vervallen jullie weer in het oude patroon?
crap in = crap out
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:04:09 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_44450577
quote:
Wat mij opvalt is dat mensen hier advies geven in de trant van: ga bij hem weg. Ik vind dat echt schokkend. Hoe weet jij hoe onze relatie verder is? Hoe weet jij de preciese inhoud van de problemen, je krijgt hier toch een vrij beperkte kijk op zaken...
Welkom op fok. Vaste R&P bezoekers zijn gederangeerde GTST junkies, hongerend naar zoveel mogelijk leed en uitbarstende emoties. Natuurlijk roepen ze dat jullie uit elkaar moeten, dan kunnen ze nog een hele soap aan huilerige topics tegemoet zien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_44450623
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:49 schreef loveli het volgende:
Pas las ik in een boek (titel: Wat vrouwen moeten weten over mannen, meer dan 100 tips. Geweldig boek dus.) dat mannen heel anders over geld denken. Een deel van hun geld gaat naar het huis, woonlasten, eten, gezin, dat valt allemaal onder 'familie'. Dat is meestal een behoorlijk deel van het inkomen. Dus een groot deel van zijn geld wordt opgeslokt door 'familie'. Daarom geeft hij geld uit voor de sportschool en andere dingen die hij leuk vindt. Dat ziet hij als 'zijn' geld. Hij heeft dat nodig, omdat hij heel veel heeft gegeven voor 'familie'. Tenslotte werkt hij er hard genoeg voor en daar mag hij best zelf ook van genieten.
Dat hij zelf ook in de rubriek 'familie' thuishoort, komt niet bij hem op. De vrouw rekent uitgaven voor familie onder uitgaven voor zichzelf, de man maakt een onderscheid.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat, verandert er iets of vervallen jullie weer in het oude patroon?
Wat een generaliserend stuk onzin zeg.
Zeker door een vrouw geschreven dat boek.
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:11:09 #174
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44450783
Als iemand een topic opent zoals TS, en een beeld afschilderd van een oudere vriend, die zelf lekker geld uitgeeft als water, en haar nog geen nieuwe broek gunt, maar wel wil dat ze de helft van alle vaste kosten betaaltm, en wil dat zij aan de vakantie van ZIJN dochter meebetaalt, en haar ook het hele huishouden laat doen, moet je niet vreemd opkijken als de teneur van de reacties is:
'ga weg bij die eikel!'
Als TS net zo duidelijk naar die vriend communiceert als ze hier topics maakt, heb ik maar 1 ding te zeggen tegen haar vriend:

STERKTE MET ZO'N COMMUNICATIEF GEMANKEERDE PUBER ALS PARTNER!

Zo, dat wou ik even kwijt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_44450864
Gezellige relatie als je de hele tijd loopt te zeiken over geld.
*verwijderd door Admin*
pi_44450888
is het niet een test van hem? dus om te zien hoever je ook voor zijn dochter kiest?
pi_44451250
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:14 schreef lesley het volgende:
is het niet een test van hem? dus om te zien hoever je ook voor zijn dochter kiest?
Als je als student bijna dezelfde kosten moet dragen als iemand die full-time werkt zit er toch iets niet helemaal goed in je relatie Wij maken gewoon een pot waaruit we alles betalen, en verder kopen we regelmatig iets voor onzelf of elkaar. Als je een relatie hebt en je dan een inkomensverschil hebt vind ik dat nogal vreemd.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:37:40 #178
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44451550
Wat een teringlijer

Weet je zeker dat ie leuk is?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:40:23 #179
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44451614
Oh eheh, ik vergat de laatste pagina, laat mijn bericht maar zitten
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_44745068
Hmm

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen de eerste en flarden van de laatste pagina heb gelezen.
Zelf ben ik getrouwd en heb ik een dochter en een zoon.

Tijdens het lezen heb ik erover nagedacht hoe ik met een soortgelijke situatie om zou gaan.
Volgens mij zijn er een aantal mogelijkheden:

1:
Je gooit al het geld op 1 hoop. Dat betekend dat hij OOK meebetaald aan jouw studie en jij OOK mee betaald aan zijn allementatie, vakantie van zijn doecht ed. Maar volgens mij betekend dat ook dat hij meebetaald aan jouw spijkerbroek.
Ik zie het probleem niet in dat wanneer jullie al 4 jaar samenzijn er een gescheiden boekhouding is.
Er moet dat toch al een basis van vertrouwen zijn.
Misschien staat het beter beschreven in dit topic maar ik zie het probleem niet in waarom hij niet zo mogen meebetalen aan jouw studie.

2:
Je werkt met een verdeelsleutel

Hoe ik het zelf zou doen.???
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn vriendin in eerste instantie mee te laten betalen aan de vakantie van mijn kinderen. Zeker niet als een al helemaal geen gelijkwaardige (financiele) relatie is.

Voor wat betreft het huishouden...

Ik ben ook lui en kan er dus niet over oordelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')