abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zaterdag 2 december 2006 @ 23:00:44 #151
70532 loveli
N
pi_44091726
Of TS en haar vriend hun geld in een gezamenlijke pot doen moeten zij weten. Ik ken een echtpaar waar beiden nog steeds hun eigen geld hebben. Ook de vakantie wordt fifty-fifty gedeeld. En ze hebben allebei een baan van bijna 2x modaal.
De vriend van TS heeft volgens mij wat problemen met controle. Zijn huishouden moet niet veranderd worden als er een vrouw in huis is, zijn sportavondjes moeten niet in gevaar komen. Maar intussen wil hij wel vertellen wat TS met haar geld moet doen.

TS, blijf je studie gewoon zelf betalen. Dan kan hij dat nooit tegen je gebruiken. Neem je relatie onder de loep, want iets zegt me dat het beter kan.
crap in = crap out
pi_44097614
Mensen, mensen,

Wat zijn hier een paar mensen die snel conclusies kunnen trekken: Hij wil gewoon een goedkope huishoudster, is hij allochtoon???

Jemig... Mijn vriend en ik hebben gewoon een twistpunt. Verder zijn we al vier jaar erg gelukkig met elkaar. Nooit bij een van jullie opgekomen dat ik ook mijn gedeelte in deze ruzie heb??? Zo heb ik er bijvoorbeeld moeite mee om dingen op een rustige manier aan te kaarten. Laat het te lang sudderen, waarna ik er zo enorm van baal dat ik dan ą la minute wil praten met hem, maar dat gaat een beetje moeilijk als hij op z'n werk is.

Mijn vriend is een schat van een vent. Hij denkt alleen wat anders over bepaalde zaken. Dat heeft denk ik iedereen wel eens in een relatie. Wij hebben het over geld, de ander over iets anders. Inmiddels heeft er een goed gesprek plaatsgevonden, waarin ik mezelf eindelijk eens rustig heb weten te houden. Met resultaat dat mijn vriend mijn standpunt begrijpt en het probleem over zijn dochters vakantie uit de lucht is. Doordat ik niet zo te koop loop met mijn financiėle situatie wist hij niet echt dat ik het me gewoonweg niet kon veroorloven. Nadat hij dat hoorde en daar ook best wel van schrok, stelde hij gelijk voor een nieuwe broek te gaan kopen van ZIJN geld.

Wat ik frapant vind is dat er hier bijna niemand opgemerkt heeft uit mijn verhaal dat ik een voorstander ben van deze "aparte" potjes. Ik wil niet dat hij meebetaalt aan mijn studie, ik wil niet meebetalen aan zijn allimentatie. Ik ben altijd fiancieel onafhankelijk geweest (van mijn ouders, vorige vriendjes) en dat wil ik eigenlijk voorlopig gewoon nog even zo houden. Dat ik iets mee betaal aan het huis/hypotheek vind ik niet meer dan logisch. Ik woon hier ook, gebruik ook water. Daarbij betaal ik op dat gebied lang niet de helft.

Over het huishouden. Ja, mijn vriend is op dat gebied gewoon heel ouderwets opgevoed. Hij kan weinig, weet vaak niet hoe dingen moeten en vindt het makkelijk om het een ander te laten doen. Ook ik ben eigenlijk ouderwets opgevoed: mijn moeder doet echt alles voor mijn vader terwijl ze zelf ook een fulltime baan heeft. In het begin vond ik het dus allemaal niet zo'n probleem, maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat dit niet mijn stijl is. Dus daar hebben we nu ook een goed gesprek over gehad en concrete afspraken over gemaakt. Probleem dus voorlopig uit de lucht en mocht het in de toekomst terugkomen dan praten we dan maar weer eens.

Wat mij opvalt is dat mensen hier advies geven in de trant van: ga bij hem weg. Ik vind dat echt schokkend. Hoe weet jij hoe onze relatie verder is? Hoe weet jij de preciese inhoud van de problemen, je krijgt hier toch een vrij beperkte kijk op zaken... Daarbij, ik ben niet de persoon om snel op te geven. Ik heb voor hem gekozen, ik ga met hem oud worden. Daar steek je dan ook moeite in. Als onze opa's en oma's vroeger zo snel hadden opgegeven hadden wij er met z'n allen niet eens geweest.

Tot slot, ik heb ook heel wat aan de reacties hier op het forum gehad hoor. Het heeft mij laten inzien dat ik niet zo gek ben (in deze situatie in ieder geval niet ). En het heeft me aan concrete argumenten en voorbeelden geholpen. Thanks daarvoor.
pi_44097676
goed en duidelijk antwoord.
topicstarter is blij,vriend is blij.

kan gesloten worden
  zondag 3 december 2006 @ 11:09:05 #154
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44098039
Fijn dat er een goed gesprek heeft plaatsgevonden en dat het zo goed voor jullie heeft uitgepakt! veel plezier op vakantie, straks.
... is a mismatch forever
pi_44098235
Gewoon een suggestie,
Als jij geen tijd hebt en hij heeft geld en geen zin. Waarom geen huishoudster?
Jij tijd over en hij hoeft niet schoon te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 03-12-2006 11:33:04 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_44098280
quote:
Op zondag 3 december 2006 11:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Gewoon een suggestie,
Als jij heen tijd hebt en hij heeft geld en geen zin. Waarom geen huishoudster?
Jij tijd over en hij hoeft niet schoon te maken.
hijs ouderwets opgevoed en vind dus dat de vrouw het moet doen.
maar idd met zoveel geld over zou ikmeteen een huishoudster nemen.
alhoewel wij nu alles samen doen en het altijd zo weer schoon is!
  zondag 3 december 2006 @ 11:25:46 #157
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44098286
Dus eigenlijk verwijt je ons dat jijzelf relevante informatie achtergehouden hebt?

Jullie gesprek is zo te zien in ieder geval behoorlijk constructief geweest.
Vampire Romance O+
  zondag 3 december 2006 @ 12:39:06 #158
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44099862
quote:
Op zondag 3 december 2006 10:32 schreef Rian1982v het volgende:
Mensen, mensen,

Wat zijn hier een paar mensen die snel conclusies kunnen trekken: Hij wil gewoon een goedkope huishoudster, is hij allochtoon???

Jemig... Mijn vriend en ik hebben gewoon een twistpunt. Verder zijn we al vier jaar erg gelukkig met elkaar. Nooit bij een van jullie opgekomen dat ik ook mijn gedeelte in deze ruzie heb??? Zo heb ik er bijvoorbeeld moeite mee om dingen op een rustige manier aan te kaarten. Laat het te lang sudderen, waarna ik er zo enorm van baal dat ik dan ą la minute wil praten met hem, maar dat gaat een beetje moeilijk als hij op z'n werk is.
Jawel hoor, dat heb ik toch ook gepost? Dat deze hele situatie aan jezelf te danken is?
quote:
Mijn vriend is een schat van een vent. Hij denkt alleen wat anders over bepaalde zaken. Dat heeft denk ik iedereen wel eens in een relatie. Wij hebben het over geld, de ander over iets anders. Inmiddels heeft er een goed gesprek plaatsgevonden, waarin ik mezelf eindelijk eens rustig heb weten te houden. Met resultaat dat mijn vriend mijn standpunt begrijpt en het probleem over zijn dochters vakantie uit de lucht is. Doordat ik niet zo te koop loop met mijn financiėle situatie wist hij niet echt dat ik het me gewoonweg niet kon veroorloven. Nadat hij dat hoorde en daar ook best wel van schrok, stelde hij gelijk voor een nieuwe broek te gaan kopen van ZIJN geld.
Waarom vertel is je vriend eigenlijk niet goed op de hoogte van je financiele situatie. Dat is toch vreemd als je samenwoont? Tenminste, ik vind dat vreemd. Praten jullie weleens samen?
quote:
Wat ik frapant vind is dat er hier bijna niemand opgemerkt heeft uit mijn verhaal dat ik een voorstander ben van deze "aparte" potjes. Ik wil niet dat hij meebetaalt aan mijn studie, ik wil niet meebetalen aan zijn allimentatie. Ik ben altijd fiancieel onafhankelijk geweest (van mijn ouders, vorige vriendjes) en dat wil ik eigenlijk voorlopig gewoon nog even zo houden. Dat ik iets mee betaal aan het huis/hypotheek vind ik niet meer dan logisch. Ik woon hier ook, gebruik ook water. Daarbij betaal ik op dat gebied lang niet de helft.
Hoe moeten we dat opmerken als je dat niet gewoon zegzt? We kennen jou niet, lezen alleen je tekst en om tussen de regels door te lezen moet je iemand iets beter kennen.
quote:
Over het huishouden. Ja, mijn vriend is op dat gebied gewoon heel ouderwets opgevoed. Hij kan weinig, weet vaak niet hoe dingen moeten en vindt het makkelijk om het een ander te laten doen. Ook ik ben eigenlijk ouderwets opgevoed: mijn moeder doet echt alles voor mijn vader terwijl ze zelf ook een fulltime baan heeft. In het begin vond ik het dus allemaal niet zo'n probleem, maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat dit niet mijn stijl is. Dus daar hebben we nu ook een goed gesprek over gehad en concrete afspraken over gemaakt. Probleem dus voorlopig uit de lucht en mocht het in de toekomst terugkomen dan praten we dan maar weer eens.
Dan wens ik je nu vast sterkte.
quote:
Wat mij opvalt is dat mensen hier advies geven in de trant van: ga bij hem weg. Ik vind dat echt schokkend. Hoe weet jij hoe onze relatie verder is? Hoe weet jij de preciese inhoud van de problemen, je krijgt hier toch een vrij beperkte kijk op zaken... Daarbij, ik ben niet de persoon om snel op te geven. Ik heb voor hem gekozen, ik ga met hem oud worden. Daar steek je dan ook moeite in. Als onze opa's en oma's vroeger zo snel hadden opgegeven hadden wij er met z'n allen niet eens geweest.

Tot slot, ik heb ook heel wat aan de reacties hier op het forum gehad hoor. Het heeft mij laten inzien dat ik niet zo gek ben (in deze situatie in ieder geval niet ). En het heeft me aan concrete argumenten en voorbeelden geholpen. Thanks daarvoor.
Veel geluk in de toekomst! Ik hoop dat jullie elkaar kunnen geven wat jullie verdienen.
P.S. Ik vind je hierin overigens wel een typische vrouw. Tegen anderen zeuren dat iets niet goed is in je relatie, iets maar laten aansudderen en als mensen dan hun -negatieve- mening geven over zijn gedrag is het ineens een geweldige man. Ik kom dat zo vaak tegen bij vrouwen. Zeuren tegen anderen, op een gegeven moment toch maar praten, totaal tevreden zijn met een korte termijnoplossing waarvan je op je klompen kunt aanvoelen dat over een week weer alles bij het oude is en geen kritiek accepteren betreffende de partner.
En ja, ik ben ook vrouw. Alleen durf ik wel consequenties te nemen n.a.v. een situatie en blijf niet doormodderen onder het mom van "ik heb voor hem gekozen en zal ook doorzetten."

Ter info: ik ben getrouwd en heb twee kleine kinderen en zeker niet het type om maar weg te rennen als het niet lekker loopt in een relatie. Durven handelen heeft niets te maken met snel opgeven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tinkepink op 03-12-2006 12:44:24 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_44102379
Hij heeft een goedkope huishoudster en die ook nog zo maf is om mee te betalen aan de kosten van zijn kinderen . Betaalt hij wel alimentatie aan zijn ex?? Kun jij geen andere vent krijgen??
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
pi_44105529
quote:

Wat mij opvalt is dat mensen hier advies geven in de trant van: ga bij hem weg. Ik vind dat echt schokkend. Hoe weet jij hoe onze relatie verder is? Hoe weet jij de preciese inhoud van de problemen, je krijgt hier toch een vrij beperkte kijk op zaken...
We reageren op het beeld dat jij schetst.
Moeten we de rest van je relatie erbij fantaseren, en op die fantasie gaan reageren?
quote:
Op zondag 3 december 2006 12:39 schreef Tinkepink het volgende:
...
P.S. Ik vind je hierin overigens wel een typische vrouw. Tegen anderen zeuren dat iets niet goed is in je relatie, iets maar laten aansudderen en als mensen dan hun -negatieve- mening geven over zijn gedrag is het ineens een geweldige man. Ik kom dat zo vaak tegen bij vrouwen. Zeuren tegen anderen, op een gegeven moment toch maar praten, totaal tevreden zijn met een korte termijnoplossing waarvan je op je klompen kunt aanvoelen dat over een week weer alles bij het oude is en geen kritiek accepteren betreffende de partner.
...
Precies.
Zo veel voorkomend en zo voorspelbaar.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_44105996
Ok basta , we spreken af dat je morgen je koffer pakt en opsodemietert , problem solved. Slotje
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
  zondag 3 december 2006 @ 16:16:04 #162
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44106306
Jij bent echt een beetje een simpele sjonnie, is het niet?
... is a mismatch forever
pi_44106739
Ik heb je reactie gelezen en gezien dat je bent geschrokken van sommige adviezen over opstappen ed. Als je samenwoont is het logisch dat je samen betaald aan de woonruimte, in jouw geval naar draagkracht, je moet dus ook een bedrag voor jezelf rekenen wat je nodig hebt om uit te geven aan je studie, kleding en zakgeld voor een cd of een kadootje of zo. Dat je je eigen studie wilt betalen kan ik begrijpen. Maar daarbuiten hoort er ook nog geld te zijn voor kleding en leuke dingen, dat zou ook voor jou beschikbaar moeten zijn, want je hebt toch een relatie. Het is vreemd dat je man niet op de hoogte is van jouw slechte financiele situatie, gelukkig wil hij bijspringen zodat je kleding kan kopen.
Er komen betere tijden als je bent afgestudeerd, dan heb je waarschijnlijk snel werk, zodat het geldprobleem uit de wereld is. Tot die tijd, zal hij een beetje rekening met je moeten houden en iets meer betalen dan jij.
pi_44107060
Als je na 4 jaar hier nog problemen hebt.....
en als jij van veel al de helft betaalt......

Toen mijn (nu) man en ik samen woonden hadden we een verdeelsleutel. Hij verdiende 2/5 van ons inkomen en ik 3/5. Zo werden dus ook alle kosten verdeeld. En dan nog een bijdrage in de leuke dingen pot. Toen de relatie vast(er) werd (huis kopen en later trouwen) hebben we alles op de grote hoop gegooid.

Ik hoop dat de relatie heel wat is, want ik vind dat hij je op dit punt een oor aan naait.
Ga maar eens alles betalen naar rato van inkomen..... Dan ben je ineens "rijk".

[ Bericht 0% gewijzigd door wendytje op 03-12-2006 16:45:07 (typo) ]
uit een aspergernest
  zondag 3 december 2006 @ 17:25:22 #165
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_44108137
quote:
Ja, mijn vriend is op dat gebied gewoon heel ouderwets opgevoed. Hij kan weinig, weet vaak niet hoe dingen moeten en vindt het makkelijk om het een ander te laten doen.
Ja, als je bent opgevoed zonder iets in het huishouden te hoeven doen, is het heel moeilijk om te snappen hoe je een vaatwasser uitruimt of de wasmachine aanzet.
Smell the flowers while you can....
pi_44323183
en hoe staat het nu?
uit een aspergernest
  maandag 11 december 2006 @ 12:40:03 #167
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_44324499
quote:
Mensen, mensen,

Rianne, deze insteek had je gelijk vanaf het begin moeten volgen.
Ik kan me voorstellen dat als je het stelt zoals je het ook in de OP zei, je feitelijk z'n dochter zag als sociale last en dat je er geen zin had om er ook nog eens voor te betalen.

maar wat een goed gesprek al niet kan doen he.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_44325821
Ik gok dat de relatie voorbij is?
  maandag 11 december 2006 @ 22:20:29 #169
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_44340670
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:16 schreef Xebrozius het volgende:
Ik gok dat de relatie voorbij is?
Same here, denk dat TS haar verstand wel terug heeft gevonden.
ada fare stop stalking me
  dinsdag 12 december 2006 @ 01:24:25 #170
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44346023
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:56 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Te fucking kansloze reactie dit.
Mijn ma verdient vvveeellll meer als me pa.
Carierre vrouw versus ambtenaar.
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:20 schreef innovative het volgende:

[..]

Ben je echt zo kleinzielig of lijkt dat zo? Je hebt soms ook vrouwen die carriere maken, en toevallig net zo hoog landen als mannen...
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:36 schreef nelisb het volgende:

[..]

whahahahah hoe dom is dit. vrouwen verdienen tegenwoordig ook een goed salaris hoor! ze werken toch net zo hard ???
holbewoner

Hahahahah lees nog eens goed
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:01 schreef PLAE@ het volgende:
tja das dan ook het enige voordeel. Het geeft meestal wel aan dat je nou niet echt lekker verdiend als je beiden op toevallig hetzelfde bedrag zit hehe.
Waar zeg ik dat het de man is die meer verdient?
Precies, nergens.

Overigens is de kans wel groot. Mannen verdienen vaak nog meer al doen ze hetzelfde als vrouwen. Dat is geen simpele gedachte maar een feit.

Maar het is wel duidelijk wie hier de holbewoners zijn
  Vis een optie? vrijdag 15 december 2006 @ 10:49:37 #171
70532 loveli
N
pi_44450122
Pas las ik in een boek (titel: Wat vrouwen moeten weten over mannen, meer dan 100 tips. Geweldig boek dus.) dat mannen heel anders over geld denken. Een deel van hun geld gaat naar het huis, woonlasten, eten, gezin, dat valt allemaal onder 'familie'. Dat is meestal een behoorlijk deel van het inkomen. Dus een groot deel van zijn geld wordt opgeslokt door 'familie'. Daarom geeft hij geld uit voor de sportschool en andere dingen die hij leuk vindt. Dat ziet hij als 'zijn' geld. Hij heeft dat nodig, omdat hij heel veel heeft gegeven voor 'familie'. Tenslotte werkt hij er hard genoeg voor en daar mag hij best zelf ook van genieten.
Dat hij zelf ook in de rubriek 'familie' thuishoort, komt niet bij hem op. De vrouw rekent uitgaven voor familie onder uitgaven voor zichzelf, de man maakt een onderscheid.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat, verandert er iets of vervallen jullie weer in het oude patroon?
crap in = crap out
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:04:09 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_44450577
quote:
Wat mij opvalt is dat mensen hier advies geven in de trant van: ga bij hem weg. Ik vind dat echt schokkend. Hoe weet jij hoe onze relatie verder is? Hoe weet jij de preciese inhoud van de problemen, je krijgt hier toch een vrij beperkte kijk op zaken...
Welkom op fok. Vaste R&P bezoekers zijn gederangeerde GTST junkies, hongerend naar zoveel mogelijk leed en uitbarstende emoties. Natuurlijk roepen ze dat jullie uit elkaar moeten, dan kunnen ze nog een hele soap aan huilerige topics tegemoet zien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_44450623
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:49 schreef loveli het volgende:
Pas las ik in een boek (titel: Wat vrouwen moeten weten over mannen, meer dan 100 tips. Geweldig boek dus.) dat mannen heel anders over geld denken. Een deel van hun geld gaat naar het huis, woonlasten, eten, gezin, dat valt allemaal onder 'familie'. Dat is meestal een behoorlijk deel van het inkomen. Dus een groot deel van zijn geld wordt opgeslokt door 'familie'. Daarom geeft hij geld uit voor de sportschool en andere dingen die hij leuk vindt. Dat ziet hij als 'zijn' geld. Hij heeft dat nodig, omdat hij heel veel heeft gegeven voor 'familie'. Tenslotte werkt hij er hard genoeg voor en daar mag hij best zelf ook van genieten.
Dat hij zelf ook in de rubriek 'familie' thuishoort, komt niet bij hem op. De vrouw rekent uitgaven voor familie onder uitgaven voor zichzelf, de man maakt een onderscheid.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat, verandert er iets of vervallen jullie weer in het oude patroon?
Wat een generaliserend stuk onzin zeg.
Zeker door een vrouw geschreven dat boek.
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:11:09 #174
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44450783
Als iemand een topic opent zoals TS, en een beeld afschilderd van een oudere vriend, die zelf lekker geld uitgeeft als water, en haar nog geen nieuwe broek gunt, maar wel wil dat ze de helft van alle vaste kosten betaaltm, en wil dat zij aan de vakantie van ZIJN dochter meebetaalt, en haar ook het hele huishouden laat doen, moet je niet vreemd opkijken als de teneur van de reacties is:
'ga weg bij die eikel!'
Als TS net zo duidelijk naar die vriend communiceert als ze hier topics maakt, heb ik maar 1 ding te zeggen tegen haar vriend:

STERKTE MET ZO'N COMMUNICATIEF GEMANKEERDE PUBER ALS PARTNER!

Zo, dat wou ik even kwijt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_44450864
Gezellige relatie als je de hele tijd loopt te zeiken over geld.
*verwijderd door Admin*
pi_44450888
is het niet een test van hem? dus om te zien hoever je ook voor zijn dochter kiest?
pi_44451250
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:14 schreef lesley het volgende:
is het niet een test van hem? dus om te zien hoever je ook voor zijn dochter kiest?
Als je als student bijna dezelfde kosten moet dragen als iemand die full-time werkt zit er toch iets niet helemaal goed in je relatie Wij maken gewoon een pot waaruit we alles betalen, en verder kopen we regelmatig iets voor onzelf of elkaar. Als je een relatie hebt en je dan een inkomensverschil hebt vind ik dat nogal vreemd.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:37:40 #178
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44451550
Wat een teringlijer

Weet je zeker dat ie leuk is?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:40:23 #179
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44451614
Oh eheh, ik vergat de laatste pagina, laat mijn bericht maar zitten
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_44745068
Hmm

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen de eerste en flarden van de laatste pagina heb gelezen.
Zelf ben ik getrouwd en heb ik een dochter en een zoon.

Tijdens het lezen heb ik erover nagedacht hoe ik met een soortgelijke situatie om zou gaan.
Volgens mij zijn er een aantal mogelijkheden:

1:
Je gooit al het geld op 1 hoop. Dat betekend dat hij OOK meebetaald aan jouw studie en jij OOK mee betaald aan zijn allementatie, vakantie van zijn doecht ed. Maar volgens mij betekend dat ook dat hij meebetaald aan jouw spijkerbroek.
Ik zie het probleem niet in dat wanneer jullie al 4 jaar samenzijn er een gescheiden boekhouding is.
Er moet dat toch al een basis van vertrouwen zijn.
Misschien staat het beter beschreven in dit topic maar ik zie het probleem niet in waarom hij niet zo mogen meebetalen aan jouw studie.

2:
Je werkt met een verdeelsleutel

Hoe ik het zelf zou doen.???
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn vriendin in eerste instantie mee te laten betalen aan de vakantie van mijn kinderen. Zeker niet als een al helemaal geen gelijkwaardige (financiele) relatie is.

Voor wat betreft het huishouden...

Ik ben ook lui en kan er dus niet over oordelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')