Hier verder.......quote:Rutte wijst voorstel Verdonk af
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte wijst het voorstel van Rita Verdonk af om een commissie in te stellen die zich buigt over het leiderschap van de partij. Dit heeft zijn woordvoerder dinsdagavond laten weten.
Rutte heeft dat Verdonk dinsdagmiddag al laten weten toen zij hem inlichtte over haar voorstel, vlak voordat zij dat naar buiten bracht, aldus de woordvoerder. Rutte heeft zijn afwijzing herhaald in het beraad dat de VVD-fractie momenteel houdt.
Rutte heeft er niets tegen om de voor de VVD tegenvallende uitslag van de verkiezingen door te lichten, maar voelt niets voor een discussie over het leiderschap van de partij.
Ook als het om zwak-, ziek- en misselijken gaat?quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:50 schreef Plato1980 het volgende:
Ik ken diverse VVD'ers die daar anders over denken.
Sowieso heerst er in Nederland een verkeerd beeld ten aanzien van het liberalisme, maar dat komt omdat de VVD als liberaal gezien wordt, maar dat niet is. In het buitenland is dat anders, een partij als de LiberalDemocrates in het VK staat bijvoorbeeld veel dichter bij de PvdA dan bij de VVD.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:52 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Er zijn mensen die denken dat je alles aan de markt kunt overlaten en dat dat denken het ware liberalisme is.
Dan kun je die dus ook onmogelijk liberaal noemen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Sowieso heerst er in Nederland een verkeerd beeld ten aanzien van het liberalisme, maar dat komt omdat de VVD als liberaal gezien wordt, maar dat niet is. In het buitenland is dat anders, een partij als de LiberalDemocrates in het VK staat bijvoorbeeld veel dichter bij de PvdA dan bij de VVD.
Ja, met steeds 't zelfde artikel.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:55 schreef De_Hertog het volgende:
nu.nl heeft het alvast over een machtsstrijd: http://www.nu.nl/news/901(...)rijd_binnen_VVD.html
sigaartje, cognacje...quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:56 schreef Jane het volgende:
Zou het gezellig zijn bij de VVD-fractie op dit moment?
Een heel stuk liberaler dan de lijn die de VVD nu gekozen heeft. De VVD heeft wel een liberale vleugel, maar die heeft de PvdA ook.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan kun je die dus ook onmogelijk liberaal noemen.
Damned, wat zou ik daar graag aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:56 schreef Jane het volgende:
Zou het gezellig zijn bij de VVD-fractie op dit moment?
De politieke situatie in de VS is sowieso wel anders. Wat daar doorgaat voor links, de democraten, staat dicht bij de VVD. Alles wat een beetje groen is, eerder GroenLinks dan pvdd-niveau, is 'extreem links'. Laten we het vandaag even op Nederlandse politiek houden, dat is al spannend genoegquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Sowieso heerst er in Nederland een verkeerd beeld ten aanzien van het liberalisme, maar dat komt omdat de VVD als liberaal gezien wordt, maar dat niet is. In het buitenland is dat anders, een partij als de LiberalDemocrates in het VK staat bijvoorbeeld veel dichter bij de PvdA dan bij de VVD.
Ik had het over het VK, niet over de VS.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De politieke situatie in de VS is sowieso wel anders. Wat daar doorgaat voor links, de democraten, staat dicht bij de VVD. Alles wat een beetje groen is, eerder GroenLinks dan pvdd-niveau, is 'extreem links'. Laten we het vandaag even op Nederlandse politiek houden, dat is al spannend genoeg
En maar door blijven lullen over die koers- Verdonk.quote:Mark Rutte heb ik ook gesproken en die had wat opmerkingen over deze koers, dat zeg ik ook eerlijk.
- Welke opmerkingen?
Nou, dat gaat u niets aan he, dat is een contact geweest tussen Mark en mij
- Hij is het er dus niet mee eens?
Ik heb gezegd wat ik heb gezegd
- Hij is het er dus wel mee eens dan?
Mark is het eens met het instellen van de commissie
Nee, met steeds een update van hetzelfde artikel. Dat leest erg lastig hoor, 'oud' en 'nieuw' nieuws door elkaar.quote:
quote:
Dat wijf is echt rijp voor een gesticht. De hele VVD interesseert haar sowieso niet want dan had ze al lang haar grote bek dichtgehouden en zeker geen ridicule persconferentie belegd.quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:00 schreef Sidekick het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)/281106_verdonk.html
[..]
En maar door blijven lullen over die koers- Verdonk.
Verkeerd gelezen, sorry. Mijn laatste zin blijft echter van kracht, lijkt me zoquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik had het over het VK, niet over de VS.
Ruim 700.000 mensen denken daar anders over. En da's meer dan iedereen die op pak 'm beet Femke Halsema van Groen Links gestemd heeft. Dan ook maar weg met díe teef.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:54 schreef Ericr het volgende:
Weg met die teef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |