quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:08 schreef Githa het volgende:
Jordy heeft een snee van 10 cm in zijn lies waar ze huid vandaan hebben gehaald voor de operatie en nu was deze eigenlijk al mooi dicht, maar vanavond is hij opeens een stuk opengesprokken en rood, ik denk dus onstoken![]()
Ik heb hem vanavond in bad gedaan met wat soda, dat lijkt me zowieso goed wanneer het ontstoken is, maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik er verder aan moet doen.
Zou ik daaroor het ziekenhuis moeten bellen?
Morgen moet ik wel naar de ergotherapeut, die bekijkt ook steeds zijn wond aan zijn handje, maar zij komt vanuit een handenkliniek en ik weet niet of ik dat aan haar kan vragen eigenlijk.
Ik weet ook niet zo goed of zo'n ontsteking schade kan geven aan de wond dan wel litteken wat het straks gaat worden als we er te lang mee wachten.
Wat zouden jullie doen? en wat kan ik er nú aan doenwond staat nu dus ook een stukje open....zo zonde ! want het was eigenlijk al dicht.
het is ook zo'n rot plek in de lies, dat staat natuurlijk praktisch nooit droog
quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:12 schreef p_iglet het volgende:
githa als het echt ook een stukje open staat het ziekenhuis bellen!!!
want als het open staat dan groeit het moeilijk dicht en krijg je lelijke littekenes
quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:21 schreef Githa het volgende:
Ik heb de HP even gebeld en we moeten over een half uurtje daar zijn, ik ben benieuwd.
Die zijn geparfumeerd, dus nooit op open wonden doen!quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:24 schreef Rottdog het volgende:
Anders een maandverbandje er tussen.
Bedoelde de plakkant afplakken en die richting het been, zodat de maanverband kant tegen de luier aan zit.quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:27 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Die zijn geparfumeerd, dus nooit op open wonden doen!
gaat alleen maar erger onsteken.
Vannacht niet, anders.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:21 schreef YPPY het volgende:
Anna ligt nu al onder een dekbedovertrek zelfs.
AB is een must denk ik, vooral als ontstekingen ontstaan zonder verklaarbare redenen.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:47 schreef Githa het volgende:
parafinne mag hij niet, want dat verweekt de wond juist en het moet droog komen te staan. Ik heb net een afsprak gemaakt voor vrijdag in het ziekenhuis in Veldhoven, zij zullen wel uitleggen wat te doen![]()
De ergotherapeut vond wel dat hij vaak en veel ontstekingen heeft nu, maar waar dat dan vandaan komthij vond een AB kuur wel nodig, maar dat moet met de chirurg geregeld worden.
Ik ben bereid om alles te proberenquote:Op woensdag 29 november 2006 13:40 schreef Rewimo het volgende:
Fuente, misschien een rare tip, maar wat goed schijnt te helpen bij oorpijn is een ui hakken, deze in de magnetron zacht laten worden en dat dan met een doek (zo warm als Sara verdragen kan) om haar hoofdje binden zodat de ui bij haar oortje zit. Zo lang mogelijk laten zitten, dan trekt de pijn uit het oortje. Ik heb dit al van meerdere mensen gehoord. Hoe het werkt weet ik niet
Wij hebben dit in het begin gehad bij Justin, die had de hele tijd oorontsteking.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:12 schreef Githa het volgende:
Jo0Lz, dat is ook wel zo, maar hij heeft net een AB kuur op, de een na de ander lijkt me ook niet zo gezond![]()
Even gauw tussendoor (Sara is nog steeds wakker) Het schijnt dat stomen niet echt effectief is, in tegenstelling tot wat gedacht werd. Beter is om hem warm aan te klesen, en naar buiten ermee, lekker in de frisse lucht.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:18 schreef melonovy het volgende:
Nou Githa, wat een tegenslag krijg je te verwerken, wat naar allemaal. Dikke kus voor Jordy!
En Saartje met een oorontsteking, ook jij een dikke kus.
En Demi met een driftbui, zo'n lief poppetje met een driftbui, 't lijkt haast een onmogelijke combi
Yorammeke heeft vanacht weer pseudo kroep aanvallen gehad, dat is ook niet leuk voor zo'n kleintje. (een paar maandengelden ook al eens gehad) Stomen naast de douche schijnt te kunnen helpen, maar dat is hier maar van korte duur. De dokter kan er ook zo weinig aan doen, het is echt een kwestie van een tot enkele nachtjes troosten en stomen. Dus eigenlijk moet ik nu ook naar bed
ah, midden in de nacht naar buiten, zal ie leuk vinden.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:33 schreef Fuente het volgende:
[..]
Even gauw tussendoor (Sara is nog steeds wakker) Het schijnt dat stomen niet echt effectief is, in tegenstelling tot wat gedacht werd. Beter is om hem warm aan te klesen, en naar buiten ermee, lekker in de frisse lucht.
Wat wij met Sara altijd deden was eerst stomen, dan de koude lucht in (wel dik aangekleed), hielp bij haar wel...
Justin zegt dan dat het al donker isquote:Op woensdag 29 november 2006 22:52 schreef melonovy het volgende:
[..]
ah, midden in de nacht naar buiten, zal ie leuk vinden.![]()
quote:Op donderdag 30 november 2006 09:10 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Justin zegt dan dat het al donker is
Vandaag had ik mij geschoren. Zegt ie vanochtend. Papaaa, wat is er met je gesicht?
Ik zo: Papa heeft zich geschoren, baard eraf.
Hij: Oooh, doet het ook au?
Ik: Nee hoor, maar vind je het mooi?
Hij: Nee papa, echt niet.
En bedankt Justin.
Ik ben een beetje een anti-snoep mama. Niet dat ze nooit iets krijgt maar niet veel iig. En aangezien Piet slechts een kinderhandje vult en die van Isis niet zo groot is , passen er niet zoveel pepernoten inquote:Op donderdag 30 november 2006 09:10 schreef melonovy het volgende:
Xanthe, zou heel goed kunnen hoor, zo'n vertoning kan heel indrukwekkend zijn op kleine kinderen. Zeker als ze ook nog veel genoept heeft (suikers en kleurstoffen) kunnen ze zeer hyper worden.
Mila net zo. Justin houdt gewoon al beide handjes opquote:Op donderdag 30 november 2006 09:51 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Ik ben een beetje een anti-snoep mama. Niet dat ze nooit iets krijgt maar niet veel iig. En aangezien Piet slechts een kinderhandje vult en die van Isis niet zo groot is , passen er niet zoveel pepernoten in
Denk dat ze iets van 5 pepernoten heeft gehad gisteren , valt dus reuze mee.
Zo pienter is ze (nog) niet. Isis is zelfs zo netjes dat ze 1 pepernootje van de hand af paktquote:Op donderdag 30 november 2006 10:00 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Mila net zo. Justin houdt gewoon al beide handjes op![]()
Ook rode wangetjes en diarree? Dan weet je het helemaal zekerquote:Op donderdag 30 november 2006 11:44 schreef Vicky het volgende:
Volgens mij kmen er bij Amber kiesje aan.. Ze zit steeds met haar vingers in haar mondje, trekt aan haar oren, eet matig en is mega chagarijnig....
Ze wil geen minuut alleen gelaten worden... ze schreeuwt gewoon de hele boel bij elkaar zodra ik maar uit haar zicht verdwijn...
Zit het wel eens mee? Jemig zeg. Wat een ontzettend vervelende toestand allemaalquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:31 schreef Githa het volgende:
Ik snap wat je bedoeld Renz...goed van je dat je het werk iig hebt afgezegd, een beetje rust is wel verdiend en dan kun je er helemaal voor Julius zijn.
Wij zijn vanmorgen bij de chirurg geweest. Het openbarsten van de wond is opzich niet zo'n ramp als we dachten omdat ze het onderhuids ook gehecht hebben. De vraag bleef wel wat voor bacterie erin de ontsteking zit.
Nu kregen we de uitslag van de vorige kweek, die waren van zijn handje, en daaruit bleek dat er een bacterie inzit die het genezingsproces vertraagt. vermoedelijk zit díe bacterie nu ook in zijn lies![]()
Er is een nieuwe kweek gemaakt waarvan we hopelijk dinsdag de uitslag hebben en aan de hand daarvan wordt een nieuwe Ab kuur voorgeschreven.
Hij wilde er nu al wel een geven, maar was bang dat we dan weer achter de feiten aanliepen.
Balen natuurlijk! want nu blijkt dus dat zowel zijn lies als zijn handje niet goed te zijn. Ik ben benieuwd of ze dinsdag de uitslag hebben want het was erg kortdag met het weekend ertussen, maar goed, we moeten dus wéér afwachten.
Dat hadden ze bij mij toen ook gedaan... ik heb de kuur toen niet afgemaakt maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hier was het zelfs véél te weinig, twee dagen te weinig. Vreeeeemd.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:42 schreef Fuente het volgende:
Die sukkels bij de apotheek hier hebben te weinig AB meegegeven. Ze moest 4 dagen 3 ml per dag, vandaag was de derde dag, en ik had net niet genoeg voor 3 ml, morgen is het dus al op
Hopelijk kan dit via de weekendapotheek gedaan worden, anders zitten we daar weer mee...
Dat klinkt naar zeg! Lijkt me echt allemaal heel akelig voor julliequote:Op vrijdag 1 december 2006 17:56 schreef Githa het volgende:
Het is ook dik en gezwollen en er komt vocht uit, dus een zaluwstaartje zal niet effectief zijn.
Hoofdzaak is om de ontsteking en de bacterie weg te krijgen.
Jawel hoor Mel, lief dat je het vraagt.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:19 schreef melonovy het volgende:
En gaat het nog een beetje met jullie, Githa?
Net vanmiddag gepost meissie, maar toch thnx for askingquote:Op dinsdag 5 december 2006 12:59 schreef Fuente het volgende:
.......
Sara is een stuk beter te pas. Toch heb ik niet het idee dat het helemaal over is. Ze wordt nog steeds ;s nachts wakker en gisteravond had ze wat verhoging. Manlief gaat er 's nachts uit met haar, omdat ik zelf een goede griep te pakken heb, en hij heeft juist de indruk dat het wel over is, dat ze 's nachts vooral verwend doet zeg maar
Overdag is ze soms nog wat benauwd, maar stukken minder dan eerst. Morgenmiddag gaan we weer bij de HA langs voor een check.
Verder heeft ze wat nieuwe dingen geleerd, zo kan ze nu 'ja' knikken, met heel haar lijfje doet ze datZo lief! Ze kan echt brabbelen nu, heeft helemaal een taaltje ontwikkeld. Ze loopt ook zo stoer, ze doet je alles na, heerlijk is dat
Als ik een beweging met mijn handen maak, doet zij dat ook. Als ik 'jaja' zeg, doet zij het ook, zitten we zo 5 minuten jaja te roepen samen
Sterkte ermee met Sara... Maar wat ik me echt af vraag en dat is door eigen ervaring hoorquote:Op woensdag 6 december 2006 17:00 schreef Fuente het volgende:
Suzanna, gefeliciteerd met de verjaardag van Noa!!
We zijn net met Sara weer bij de HA geweest. Je zult 't niet geloven maar ze heeft nog steeds een oorontsteking, aan beide kanten. Het is wel echt minder geworden, maar het had gewoon weg moeten zijn.
We gaan het nu een weekje aankijken, ook omdat ze wel een stuk beter te pas is. Als het over een week nog hetzelfde is, worden we doorverwezen naar de KNO arts. Het is alleen dat die waarschijnlijk nog niet veel kan doen. Onze HA gaf ook aan dat hij expres nog even wacht, omdat we daar anders ook weer naar huis gestuurd worden met ' afwachten'. We hebben na deze week de oortjes echt alle tijd gegeven om te helen, AB-kuren eropzitten, waarvan 1 stootkuur, dus dat moet genoeg zijn. Het komt er dan waarschijnlijk op neer dat ze buisjes krijgt.
tnx! Ik wilde me net melden!quote:Op woensdag 6 december 2006 15:13 schreef renzell het volgende:
En Ingrid, jij met je dreumesje!Ongelofelijk, wat vliegt de tijd.
Welkom hier!!!
![]()
Dat zeker! Ik vind dat je daarmee écht de spijker op de kop slaat...het is me toch een rijkdom, drie van die lieve schatjes! (en dat zijn ze écht vaak wel)quote:Op woensdag 6 december 2006 12:38 schreef Githa het volgende:Noa, tot over een paar maandjes in het grote meiden/jongens topic
![]()
Ik kan me wel voorstellen dat het loodzwaar is nu Suzanna, maar de meiden lijden er vast nietonder zo te horen en daarbij is het een tijdelijk iets toch, straks kun je alles weer met ze doen alleen dan met nóg een mooi meisje erbij![]()
Wat een rijkdom hé,2 en straks 3 van die mooie meiden!
Dank je wel! Sorry dat ik het in het verkeerde topic vroeg, was even in de war.quote:Op woensdag 6 december 2006 23:31 schreef renzell het volgende:
Even een reactie op Suzanna (in het peutertopic) en anderen die er naar vroegen.
quote:Op donderdag 7 december 2006 22:50 schreef melonovy het volgende:
Juultje, wat lief zeg.
Ik zag laastt een meisje met zo'n lief mooi pretbekkie, ze was echt een mesijesvariant van Julius, ze leek echt op hem, ze deed me iig heel erg aan hem denken.
Oei oei oei oei oeiquote:Yoram is aan het draken, brrr, al nachten lang slaapt ie niet door, eerst was er zeer zeker wel wat aan de hand, hij was ziek, was benauwd enzo, maar de laatste tijd wordt ie weer wakker om het wakker worden. En die slaaptraining op de harde manier deert hem niet, hij blijft gerust een uurtje janken. En waarom, omdat hij een flesje limo wilIk werd echt gek vanacht, om het kwartier ben ik naar hem toe gegaan om te zeggen dat hij water kan krijgen, niet moet huilen gewoon moet gaan slapen, welterusten. Maar meneer eist limo en ik wil slapen. Meneer heeft na anderhalf uur gewonnen.
Maar ja, dat betekent wel dat je er vergif op kan innemen dat hij vannacht weer een limo wil, hopelooos. Dus zit ik in dubio, ik wil niet dat het normaal word dat hij limo drinkt 's nachts, maar ik wil ook gewoon slapen! Doorslapen graag! Consequent zijn is natuurlijk zeer belangerijk, maar hij is het ook
Ik haat deze strijd.
quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:02 schreef melonovy het volgende:
Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit, het hele gezin heeft hier vannacht door geslapen, hoera! Geen huilpartijen, geen strijd, geen limo! Heerlijk geslapen dus.
Geheel off-topic:quote:Op maandag 11 december 2006 10:43 schreef Sugar het volgende:
Door weer en wind met fietskar, twee kindjes tegen elkaar aan. Er kruist ons een busje. BRINKS WAARDETRANSPORT.
Ik grinnik. Bestaat er een waardevoller vrachtje dan het mijne?
Kim is niet allergisch, voor zover ik weet. Djeez wel, denk dat je daarmee in de war bent.quote:Op maandag 11 december 2006 16:19 schreef livelink het volgende:
Tja, ik ben nog een hele tijd doorgegaan met Nutrilon 3, maar dat was meer uit gemakzucht omdat je dan geen extra vitamine hoeft te geven. Ik denk dat je het besluit het beste kan laten afhangen van je portemonnee. En was Kim niet ook ergens allergisch voor?
Ok. Ga het nu zeker op cb navragen. Maar aan de andere kant vraag ik me af hoe we Kim in hemelsnaam " normaal" kunnen laten zitten.quote:Op maandag 11 december 2006 16:26 schreef zeeuwse het volgende:
Nog even een reactie op Ingrid: Ik zat vroeger ook altijd zo. En het resultaat is dat mijn knieschijven 'ernstig beschadigd' (letterlijke woorden van de orthopeed) zijn en ik heb ook x-benen.
Het is dus zeker niet ongevaarlijk.
Haar direct op d'r billen laten zitten met de beentjes vooruit, zodra ze op haar knietjes gaat zitten.quote:Op maandag 11 december 2006 16:28 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ok. Ga het nu zeker op cb navragen. Maar aan de andere kant vraag ik me af hoe we Kim in hemelsnaam " normaal" kunnen laten zitten.
Dat doe ik al. Maar helpt nog niet. Lijkt me dat je neit meer kan doen dan dat.quote:Op maandag 11 december 2006 16:35 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Haar direct op d'r billen laten zitten met de beentjes vooruit, zodra ze op haar knietjes gaat zitten.
Sterre is nu 15 maanden en ze krijgt nog steeds Nutrilon 3. Ik had ergens gelezen dat gewone melk teveel zout bevat, dus zijn we nog maar niet overgestapt. Ze krijgt 's ochtends en tussen de middag een fles.quote:[ hoe doen/deden jullie dat met melk/fles.
Blijven herhalen, uitleggen en belonen wanneer ze goed zit. Het is een gewoonte die er uit zal moeten, kun je niet verwachten dat het in ene over gaat.quote:Op maandag 11 december 2006 17:22 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat doe ik al. Maar helpt nog niet. Lijkt me dat je neit meer kan doen dan dat.
Het is een aantal weken aan de gang. Maar ik zal blijven corrigeren.quote:Op maandag 11 december 2006 19:02 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Blijven herhalen, uitleggen en belonen wanneer ze goed zit. Het is een gewoonte die er uit zal moeten, kun je niet verwachten dat het in ene over gaat.
hahaha ik mag dat ook nooit, dan begint madam met haar handje te wapperen en schudt ""neeeeeejjjjj".quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:46 schreef Githa het volgende:
Ik mag trouwens niet meer meezingen met liedjes op tvDan krijg je echt 'maaamaaaaa, UH UH! ...neeeej! "
en ik zing nog wel zo mooi
![]()
Nou, Kim wil sowieso geen pap 's morgens. Geen idee waarom.quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:30 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, misschien is Kim er wel aan toe om de laatste fles te laten vervallen nu dan? Bij Emma begon dat er ook mee dat ze 's ochtends geen papfles meer wilde, en nu ze 's avonds geen fles meer krijgt is dat geen probleem meer en drinkt ze 's ochtends haar papfles lekker op! Ze had er gewoon niet genoeg honger voor.
Om het te gaan vervangen kun je proberen 's avonds gewoon een melkfles te geven ipv pap. Dat zou kunnen werken. Ik heb het eigenlijk niet afgebouwd, (bij Noa wel zo gedaan) maar gewoon niet meer gegeven. Dat ging bij ons goed, maar het zou kunnen dat het nodig is om het wel af te bouwen.
Komt goed meisquote:Op dinsdag 12 december 2006 15:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Fuente fijn dat ze zo snel terrecht kan en letten jullie ook beetje op jezelf![]()
Ik denk wat Suzanna bedoeld is doordat je de avondfles laat vallen Kim s'morgens wél honger heeft doordat ze dan langer geen eten heeft gehad.quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:21 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Nou, Kim wil sowieso geen pap 's morgens. Geen idee waarom.
De avondfles wil ze nog wel graag. Ze slurpt hem op.
Ik zie net dat ik het ms niet goed heb neergezet gisteren.quote:Op woensdag 13 december 2006 04:15 schreef Suzanna het volgende:
Kan ook gewoon 'trek' zijn in haar fles he, omdat het gewenning is. Maar als je het idee hebt dat het echt nodig is, gewoon blijven doen hoor. Lijkt me gewoon lastig dat ze 's ochtends dan geen fles wil voor jou! en je kunt het eventueel met dunnere pap of melk proberen.
Ik bedoelde meer teveel moeite voor onszelfquote:Op woensdag 13 december 2006 22:43 schreef Githa het volgende:
Nou ik zou het niet te veel moeite vinden hoor Tex! Die mensen zijn aan het werk en Noah voelt zich niet goed, paracetamol kan helpen dus uitschrijven die handel!
Ik hoop dat hij zich snel weet wat beter voelt hoor, ziek met zijn verjaardag is gewoon niet leuk!
Heb je al cadeaus enzo gekocht? Vorige jaar heb ik ook je idee gejat![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |