quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:08 schreef Githa het volgende:
Jordy heeft een snee van 10 cm in zijn lies waar ze huid vandaan hebben gehaald voor de operatie en nu was deze eigenlijk al mooi dicht, maar vanavond is hij opeens een stuk opengesprokken en rood, ik denk dus onstoken![]()
Ik heb hem vanavond in bad gedaan met wat soda, dat lijkt me zowieso goed wanneer het ontstoken is, maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik er verder aan moet doen.
Zou ik daaroor het ziekenhuis moeten bellen?
Morgen moet ik wel naar de ergotherapeut, die bekijkt ook steeds zijn wond aan zijn handje, maar zij komt vanuit een handenkliniek en ik weet niet of ik dat aan haar kan vragen eigenlijk.
Ik weet ook niet zo goed of zo'n ontsteking schade kan geven aan de wond dan wel litteken wat het straks gaat worden als we er te lang mee wachten.
Wat zouden jullie doen? en wat kan ik er nú aan doenwond staat nu dus ook een stukje open....zo zonde ! want het was eigenlijk al dicht.
het is ook zo'n rot plek in de lies, dat staat natuurlijk praktisch nooit droog
quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:12 schreef p_iglet het volgende:
githa als het echt ook een stukje open staat het ziekenhuis bellen!!!
want als het open staat dan groeit het moeilijk dicht en krijg je lelijke littekenes
quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:21 schreef Githa het volgende:
Ik heb de HP even gebeld en we moeten over een half uurtje daar zijn, ik ben benieuwd.
Die zijn geparfumeerd, dus nooit op open wonden doen!quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:24 schreef Rottdog het volgende:
Anders een maandverbandje er tussen.
Bedoelde de plakkant afplakken en die richting het been, zodat de maanverband kant tegen de luier aan zit.quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:27 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Die zijn geparfumeerd, dus nooit op open wonden doen!
gaat alleen maar erger onsteken.
Vannacht niet, anders.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:21 schreef YPPY het volgende:
Anna ligt nu al onder een dekbedovertrek zelfs.
AB is een must denk ik, vooral als ontstekingen ontstaan zonder verklaarbare redenen.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:47 schreef Githa het volgende:
parafinne mag hij niet, want dat verweekt de wond juist en het moet droog komen te staan. Ik heb net een afsprak gemaakt voor vrijdag in het ziekenhuis in Veldhoven, zij zullen wel uitleggen wat te doen![]()
De ergotherapeut vond wel dat hij vaak en veel ontstekingen heeft nu, maar waar dat dan vandaan komthij vond een AB kuur wel nodig, maar dat moet met de chirurg geregeld worden.
Ik ben bereid om alles te proberenquote:Op woensdag 29 november 2006 13:40 schreef Rewimo het volgende:
Fuente, misschien een rare tip, maar wat goed schijnt te helpen bij oorpijn is een ui hakken, deze in de magnetron zacht laten worden en dat dan met een doek (zo warm als Sara verdragen kan) om haar hoofdje binden zodat de ui bij haar oortje zit. Zo lang mogelijk laten zitten, dan trekt de pijn uit het oortje. Ik heb dit al van meerdere mensen gehoord. Hoe het werkt weet ik niet
Wij hebben dit in het begin gehad bij Justin, die had de hele tijd oorontsteking.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:12 schreef Githa het volgende:
Jo0Lz, dat is ook wel zo, maar hij heeft net een AB kuur op, de een na de ander lijkt me ook niet zo gezond![]()
Even gauw tussendoor (Sara is nog steeds wakker) Het schijnt dat stomen niet echt effectief is, in tegenstelling tot wat gedacht werd. Beter is om hem warm aan te klesen, en naar buiten ermee, lekker in de frisse lucht.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:18 schreef melonovy het volgende:
Nou Githa, wat een tegenslag krijg je te verwerken, wat naar allemaal. Dikke kus voor Jordy!
En Saartje met een oorontsteking, ook jij een dikke kus.
En Demi met een driftbui, zo'n lief poppetje met een driftbui, 't lijkt haast een onmogelijke combi
Yorammeke heeft vanacht weer pseudo kroep aanvallen gehad, dat is ook niet leuk voor zo'n kleintje. (een paar maandengelden ook al eens gehad) Stomen naast de douche schijnt te kunnen helpen, maar dat is hier maar van korte duur. De dokter kan er ook zo weinig aan doen, het is echt een kwestie van een tot enkele nachtjes troosten en stomen. Dus eigenlijk moet ik nu ook naar bed
ah, midden in de nacht naar buiten, zal ie leuk vinden.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:33 schreef Fuente het volgende:
[..]
Even gauw tussendoor (Sara is nog steeds wakker) Het schijnt dat stomen niet echt effectief is, in tegenstelling tot wat gedacht werd. Beter is om hem warm aan te klesen, en naar buiten ermee, lekker in de frisse lucht.
Wat wij met Sara altijd deden was eerst stomen, dan de koude lucht in (wel dik aangekleed), hielp bij haar wel...
Justin zegt dan dat het al donker isquote:Op woensdag 29 november 2006 22:52 schreef melonovy het volgende:
[..]
ah, midden in de nacht naar buiten, zal ie leuk vinden.![]()
quote:Op donderdag 30 november 2006 09:10 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Justin zegt dan dat het al donker is
Vandaag had ik mij geschoren. Zegt ie vanochtend. Papaaa, wat is er met je gesicht?
Ik zo: Papa heeft zich geschoren, baard eraf.
Hij: Oooh, doet het ook au?
Ik: Nee hoor, maar vind je het mooi?
Hij: Nee papa, echt niet.
En bedankt Justin.
Ik ben een beetje een anti-snoep mama. Niet dat ze nooit iets krijgt maar niet veel iig. En aangezien Piet slechts een kinderhandje vult en die van Isis niet zo groot is , passen er niet zoveel pepernoten inquote:Op donderdag 30 november 2006 09:10 schreef melonovy het volgende:
Xanthe, zou heel goed kunnen hoor, zo'n vertoning kan heel indrukwekkend zijn op kleine kinderen. Zeker als ze ook nog veel genoept heeft (suikers en kleurstoffen) kunnen ze zeer hyper worden.
Mila net zo. Justin houdt gewoon al beide handjes opquote:Op donderdag 30 november 2006 09:51 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Ik ben een beetje een anti-snoep mama. Niet dat ze nooit iets krijgt maar niet veel iig. En aangezien Piet slechts een kinderhandje vult en die van Isis niet zo groot is , passen er niet zoveel pepernoten in
Denk dat ze iets van 5 pepernoten heeft gehad gisteren , valt dus reuze mee.
Zo pienter is ze (nog) niet. Isis is zelfs zo netjes dat ze 1 pepernootje van de hand af paktquote:Op donderdag 30 november 2006 10:00 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Mila net zo. Justin houdt gewoon al beide handjes op![]()
Ook rode wangetjes en diarree? Dan weet je het helemaal zekerquote:Op donderdag 30 november 2006 11:44 schreef Vicky het volgende:
Volgens mij kmen er bij Amber kiesje aan.. Ze zit steeds met haar vingers in haar mondje, trekt aan haar oren, eet matig en is mega chagarijnig....
Ze wil geen minuut alleen gelaten worden... ze schreeuwt gewoon de hele boel bij elkaar zodra ik maar uit haar zicht verdwijn...
Zit het wel eens mee? Jemig zeg. Wat een ontzettend vervelende toestand allemaalquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:31 schreef Githa het volgende:
Ik snap wat je bedoeld Renz...goed van je dat je het werk iig hebt afgezegd, een beetje rust is wel verdiend en dan kun je er helemaal voor Julius zijn.
Wij zijn vanmorgen bij de chirurg geweest. Het openbarsten van de wond is opzich niet zo'n ramp als we dachten omdat ze het onderhuids ook gehecht hebben. De vraag bleef wel wat voor bacterie erin de ontsteking zit.
Nu kregen we de uitslag van de vorige kweek, die waren van zijn handje, en daaruit bleek dat er een bacterie inzit die het genezingsproces vertraagt. vermoedelijk zit díe bacterie nu ook in zijn lies![]()
Er is een nieuwe kweek gemaakt waarvan we hopelijk dinsdag de uitslag hebben en aan de hand daarvan wordt een nieuwe Ab kuur voorgeschreven.
Hij wilde er nu al wel een geven, maar was bang dat we dan weer achter de feiten aanliepen.
Balen natuurlijk! want nu blijkt dus dat zowel zijn lies als zijn handje niet goed te zijn. Ik ben benieuwd of ze dinsdag de uitslag hebben want het was erg kortdag met het weekend ertussen, maar goed, we moeten dus wéér afwachten.
Dat hadden ze bij mij toen ook gedaan... ik heb de kuur toen niet afgemaakt maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hier was het zelfs véél te weinig, twee dagen te weinig. Vreeeeemd.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:42 schreef Fuente het volgende:
Die sukkels bij de apotheek hier hebben te weinig AB meegegeven. Ze moest 4 dagen 3 ml per dag, vandaag was de derde dag, en ik had net niet genoeg voor 3 ml, morgen is het dus al op
Hopelijk kan dit via de weekendapotheek gedaan worden, anders zitten we daar weer mee...
Dat klinkt naar zeg! Lijkt me echt allemaal heel akelig voor julliequote:Op vrijdag 1 december 2006 17:56 schreef Githa het volgende:
Het is ook dik en gezwollen en er komt vocht uit, dus een zaluwstaartje zal niet effectief zijn.
Hoofdzaak is om de ontsteking en de bacterie weg te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |