abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44308959
Tnx. Ik zat ookal te denken waarom het slecht is. En dan nog, idd je kunt het niet tegenhouden.
Schoonmoe heeft wel vaker (rare) kritiek.
  zondag 10 december 2006 @ 19:52:14 #227
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44311100
geloof dat iedere schoonmoeder wel zo der eigenaardigheden heeft.
mijn schoonmoeder (schat van een mens overigens) zegt wel 10x op een dag als we daar zijn, Nee Demi dat mag niet van mama.
Word daar wel eens simpel van, had liever gehad dat ze gewoon zou zeggen, dat mag niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 11 december 2006 @ 10:43:52 #228
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44322108
Als je bedoelt dat ze plat op haar knietjes zit, dus met de benen dubbelgevouwen, dan is het niet zo heel goed, dacht ik. Althans, niet als ze dat de hele dag doet. Volgens mij is het niet goed voor de banden of het kniegewricht zelf. Mijn zus zat vroeger veel zo en ook met de onderbeentjes dan nog naar buiten gedraaid en dat was ook niet goed voor haar knietjes, dacht ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 december 2006 @ 10:45:59 #229
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44322151
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:43 schreef Sugar het volgende:
Door weer en wind met fietskar, twee kindjes tegen elkaar aan. Er kruist ons een busje. BRINKS WAARDETRANSPORT.
Ik grinnik. Bestaat er een waardevoller vrachtje dan het mijne?
Geheel off-topic:
Wat heb je een práchtig onderschrift Suug!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44322189
Sugar, ze zit niet met de benen dubbelgvouwenn, meer de onderbenen wat naar buiten gedraaid.
Maar als ik haar " gewoon" wil laten zitten, kruipt ze weg. Op de bank of op schoot wil ze het wel.
pi_44322298

Ff snel foto erbij gezocht.
  maandag 11 december 2006 @ 12:39:55 #232
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44324495
Ja, dat is dus hoe mijn zus ook zat en dat was vroeger in elk geval "niet goed". Dus herken wat je schoonmoeder zegt. maar ik weet niet of dat inmiddels achterhaald is misschien.

Moonah . Vind ik ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 december 2006 @ 12:50:58 #233
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44324654
Je schoonmoeder heeft niet helemaal ongelijk, Ingrid. Ik zat vroeger ook altijd met mijn kont tussen mijn voeten. Alleen had ik dan mijn voeten 'naar buiten wijzen'.
Nou zat ik blijkbaar heel, heel erg vaak zo en zat er ook een klein stukje erfelijkheid bij van naar buiten wijzende voeten. (als mijn knieeen recht naar voren staan, maken mijn voeten een V-vorm)
Maar ik heb later veel last van m'n knieeen, enkels en heupen gekregen.

Zulk jong bot is nog 'vormbaar' en bij aanleg en extreem vaak een verkeerde houding zou dat van invloed kunnen zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44325123
Mijn dochtertje Sterre (16-8-2005) zit ook vaak zo. Als ik op haar billen neerzet, blijft ze ook niet lang zitten. Lopen doet ze ook alleen op haar knieën.
pi_44328460
Hmmm. Zal het eens op het inloopspreekuur van het cb vragen.

Nog een vraagje; hoe doen/deden jullie dat met melk/fles.
Omdat ze nu 1 is, mag ze " gewone" (volle?) melk hebben. Maar er is ook nog Friso 3 en peutermelk oid.
Kim krijgt 's morgens een gewone fles en 's avonds een papfles.
De Friso comfort 2 hebben we nu nog, maar die is bijna op. We hebben geen idee wat we het beste kunnen doen.
  maandag 11 december 2006 @ 16:19:55 #236
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44328622
Tja, ik ben nog een hele tijd doorgegaan met Nutrilon 3, maar dat was meer uit gemakzucht omdat je dan geen extra vitamine hoeft te geven. Ik denk dat je het besluit het beste kan laten afhangen van je portemonnee. En was Kim niet ook ergens allergisch voor?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 11 december 2006 @ 16:26:34 #237
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_44328882
Nog even een reactie op Ingrid: Ik zat vroeger ook altijd zo. En het resultaat is dat mijn knieschijven 'ernstig beschadigd' (letterlijke woorden van de orthopeed) zijn en ik heb ook x-benen.
Het is dus zeker niet ongevaarlijk.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_44328884
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:19 schreef livelink het volgende:
Tja, ik ben nog een hele tijd doorgegaan met Nutrilon 3, maar dat was meer uit gemakzucht omdat je dan geen extra vitamine hoeft te geven. Ik denk dat je het besluit het beste kan laten afhangen van je portemonnee. En was Kim niet ook ergens allergisch voor?
Kim is niet allergisch, voor zover ik weet. Djeez wel, denk dat je daarmee in de war bent.

Het is niet zo dat, in dit geval, Friso nr 3, of peutermelk beter is dan gewone melk?
pi_44328950
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:26 schreef zeeuwse het volgende:
Nog even een reactie op Ingrid: Ik zat vroeger ook altijd zo. En het resultaat is dat mijn knieschijven 'ernstig beschadigd' (letterlijke woorden van de orthopeed) zijn en ik heb ook x-benen.
Het is dus zeker niet ongevaarlijk.
Ok. Ga het nu zeker op cb navragen. Maar aan de andere kant vraag ik me af hoe we Kim in hemelsnaam " normaal" kunnen laten zitten.
pi_44329188
Als ze normaal eet kun je wel gewone melk geven met vitaminedruppels los erbij (of niet, als je veel buitenkomt en dat prettiger vindt). En anders is peutermelk prima, of een combinatie ervan.
pi_44329257
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:28 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ok. Ga het nu zeker op cb navragen. Maar aan de andere kant vraag ik me af hoe we Kim in hemelsnaam " normaal" kunnen laten zitten.
Haar direct op d'r billen laten zitten met de beentjes vooruit, zodra ze op haar knietjes gaat zitten.
pi_44330615
Ik vind het wel altijd een schattig gezicht, van die kleintjes die op hun knietjes zitten.

Ik verbaas me er trouwens heel vaak over hoeveel die kleintjes al begrijpen. En dan ben ik zo trots. Ze zegt zelf nog niet zo heel veel na mama, papa, mauw, bal, nijn, ja en nee houdt het wel een beetje op. Hoewel ze ook dingen als ballon en sinterklaas probeert te zeggen. Maar ze begrijpt zo veel.

Pas was ik een potje met vitamine C tabletten kwijt. En een paar dagen laten zie ik ineens die kleine voorbij schuiven met dat potje in haar handen. Vind ze leuk om mee te rammelen. Dus ik zeg tegen haar "Ga ze maar terugzetten waar je ze vandaan hebt". En ze loopt naar de keuken en doet het kruidenkastje open en zet het potje daarin. Vond ik zo knap. En ze probeert steeds zelf haar sokken en sloffen en schoenen aan te trekken. En ze doet heel veel bewegingen mee op "in de maneschijn" echt zo grappig.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_44330970
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:35 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Haar direct op d'r billen laten zitten met de beentjes vooruit, zodra ze op haar knietjes gaat zitten.
Dat doe ik al. Maar helpt nog niet. Lijkt me dat je neit meer kan doen dan dat.
pi_44330985
Knap hoor, Igraine.
pi_44332931
quote:
[ hoe doen/deden jullie dat met melk/fles.
Sterre is nu 15 maanden en ze krijgt nog steeds Nutrilon 3. Ik had ergens gelezen dat gewone melk teveel zout bevat, dus zijn we nog maar niet overgestapt. Ze krijgt 's ochtends en tussen de middag een fles.

We hebben een keer zo'n proefpakket peutermelk gehad, maar die lustte ze echt niet.
  maandag 11 december 2006 @ 18:31:21 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44333072
Hier krijgt Emma (ook om geldredenen idd) sinds een week gewone melk in haar papfles. Geen probleem voor haar, ze drinkt het even goed op.
pi_44334098
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:22 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Dat doe ik al. Maar helpt nog niet. Lijkt me dat je neit meer kan doen dan dat.
Blijven herhalen, uitleggen en belonen wanneer ze goed zit. Het is een gewoonte die er uit zal moeten, kun je niet verwachten dat het in ene over gaat.
pi_44334980
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:02 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Blijven herhalen, uitleggen en belonen wanneer ze goed zit. Het is een gewoonte die er uit zal moeten, kun je niet verwachten dat het in ene over gaat.
Het is een aantal weken aan de gang. Maar ik zal blijven corrigeren.

We hebben proefpakket peutermelk oid, zal eens kijken of ze dat lust.
pi_44339290
bij piet hebben we de peutermelk vanaf dat ie anderhalf was heel langzaam afgebouwd, door nutrilon3 te mengen met in verhouding steeds meer gewone (volle) melk. hij weigerde de gewone melk eerst, vandaar. in koude vorm (beker melk bij 't brood) gaf ik wel vanaf 't begin gewone melk. daar dronk hij eerst ook niet veel van maar langzamerhand steeds meer.

anna (22 maanden) heeft nauwelijks flesvoeding gehad, alleen borstvoeding. nu we daar min of meer mee gestopt zijn krijgt ze af en toe wel een flesje warme gewone (halfvolle) melk. ze was laatst een weekje te logeren bij mijn ouders en die deden daar dan een klein beetje suiker door maar daar wilde ik maar geen gewoonte van maken. ze drinkt het nu prima zonder suiker.
pi_44339678
Wij geven Sara ook gewone melk, en vitamine D apart. Sara lust geen gewone melk, dus daarom krijgt ze fruitmelk, halfvol, drinkt ze altijd goed op.

Morgenochtend hebben we weer een afspraak bij de dokter, Sara is nog steeds niet de oude, dus denk dat het een verwijzing naar de KNO wordt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')