quote:
Nog zoeen.quote:
Tirion heeft de weg zelf gevonden, geloof ik, en is geen herdoopte dunkt me. Hij staat me wel aan, al wisselt hij wat vaak van avatar.quote:Op zondag 26 november 2006 19:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nog zoeen.
Sigme, waar komen al die mensen ineens vandaan?
Heb jij weer kleine verzopen katjes mee naar huis genomen?
Bij nader inzien kon je nog best eens een herdoopte zijn.quote:
Dat komt me belastingtechnisch beter uit.quote:Op zondag 26 november 2006 19:40 schreef Floripas het volgende:
Waarom moet jij een vrouw?
Nah, tijdens het voor de zoveelste keer veranderen van mijn avatar (quote:Op zondag 26 november 2006 20:06 schreef sigme het volgende:
Bij nader inzien kon je nog best eens een herdoopte zijn.
Hmm, het lijkt een beetje op de Grote Kerk in Sneek, maar dat zou geen logische plaats zijn om te gaan campagnevoeren...quote:
Lijkt me wel, anders struikelt hij over zijn broekspijpen.quote:Op zondag 26 november 2006 20:54 schreef Autodidact het volgende:
Zou 'ie die broekspijpen bewust hebben opgerold?
Wat houd je tegen?quote:Op zondag 26 november 2006 21:04 schreef tvlxd het volgende:
Ik pleit voor de wederkomst van Monidique.
De brug stond open?quote:Op zondag 26 november 2006 20:34 schreef Tirion het volgende:
[..]
Nah, tijdens het voor de zoveelste keer veranderen van mijn avatar () kwam ik verschillende oude forum layouts tegen.
Iedereen speelt zichzelf, hoe kan dat nou interessant zijn? Het lijkt 8 Mile wel!quote:Op zondag 26 november 2006 23:45 schreef MrX1982 het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0772153/
http://video.google.ca/videoplay?docid=-4312730277175242198
Interessant.
Omdat het een docu is.quote:Op maandag 27 november 2006 00:02 schreef Apropos het volgende:
[..]
Iedereen speelt zichzelf, hoe kan dat nou interessant zijn? Het lijkt 8 Mile wel!
is in het begin een goede docu, daarna slaat de paranoia en onsamenhangendheid toe en nemen de bankiers de wereld over en weetikveelwat. Eerste helft is interessant, tweede helft kun je vergeten.quote:Op zondag 26 november 2006 23:45 schreef MrX1982 het volgende:
Interessant.
quote:Op zondag 26 november 2006 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Tirion heeft de weg zelf gevonden, geloof ik, en is geen herdoopte dunkt me. Hij staat me wel aan, al wisselt hij wat vaak van avatar.
Blijf je een tijdje hangen? Wil je in dat geval ProblematiQues kop niet afbijten? Hij is net 18, gaat een half jaar in Afrika Goed Werk doen en daarna filosofie studeren.
http://au.news.yahoo.com/061102/2/11a2m.htmlquote:Tens of thousands of protesters denounced Pope Benedict XVI as an enemy of Islam at a rally that highlighted the deep strains in Turkey before hosting the pontiff this week.
Chants of "No to the Pope!" rose among the nearly 25,000 demonstrators at every mention of the pope's remarks on violence and the Prophet Muhammad. Many protesters wore headbands with anti-pope slogans and waved placards that included a depiction of Benedict as the grim reaper.
The protest, organised by an Islamist political party, was the largest mass gathering so far against Benedict's four-day visit scheduled to begin Tuesday - his first papal journey to a mostly Muslim nation. The outcry also was designed to rattle Turkey's establishment.
Turkish officials hope to use the visit to promote their ambitions of becoming the first Muslim nation in the European Union and showcase their secular political system. But pro-Islamic groups - which have been gaining strength for years - perceive Benedict as a symbol of Western intolerance and injustices against Muslims.
"The Pope is not wanted here," said Kubra Yigitoglu, 20, who attended the rally in a headscarf, ankle-length coat and cowboy boots.
Nearby, a large banner was raised amid a sea of red flags of the Saadet, or Felicity, party. It called the Vatican "a source of terror".
Nearly 4,000 police, including units in full riot guard, watched over the protest. Surveillance helicopters buzzed overhead and protesters were frisked before entering the square in a conservative stronghold of Istanbul.
The Pope's visit has two distinct - and difficult - objectives: trying to calm Muslim ire, and advance efforts to heal a nearly 1,000-year divide in Christianity between the Vatican and Orthodox churches.
Als ze maar niet te dicht bij kleine jongetjes komen...quote:Op maandag 27 november 2006 08:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Thousands denounce papal visit to Turkey
[..]
http://au.news.yahoo.com/061102/2/11a2m.html
Ja, het waren vast 19 priesters die de vliegtuigen in het WTC vlogen.
quote:Chad denies rebel move on capital
Chad's government has denied reports that a large column of rebel vehicles is advancing on the capital, N'Djamena.
The French embassy had earlier warned that fighting near N'Djamena within the next 24 hours could not be ruled out.
It has now said the column is no longer progressing towards the city. The government has told people to stay calm as troops mass around the capital.
Earlier, the Chadian government said it had retaken two towns near the Sudanese border, a day after rebels seized them.
Abeche, about 700km (440 miles) east of N'Djamena, and the nearby town of Biltine, were captured by two different groups opposed to the rule of President Idriss Deby on Saturday.
http://www.nederlandineuropa.nl/onderwerp/462quote:Meer welvaart čn minder milieuvervuiling? Kan dat?
Een omslag in het klimaat kan zorgen voor natuurrampen, onbruikbaarheid van land en de gedwongen verhuizing van grote aantallen mensen. Premier Balkenende en zijn Britse collega, Tony Blair, schreven daarom kort geleden een brief aan hun collega’s van de Europese Unie. Zij beschrijven een dilemma.
Om ook in de toekomst het welzijn te waarborgen voor een groeiende wereldbevolking moet de economie namelijk blijven groeien. Daarvoor is energie nodig. Een groot probleem is dat veel van deze energie wordt gehaald uit fossiele brandstoffen zoals olie, gas en kolen. Deze zogenaamde fossiele energie is slecht voor het klimaat.
De CO2 die vrijkomt bij verbranding van olie, gas en kolen is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. Wereldwijd is die uitstoot enorm. China gebruikt in zijn industrie bijvoorbeeld meer dan 11 keer zoveel energie als Japan. Japan zelf is bijna drie keer zo zuinig als de VS en twee keer energie-efficiėnter dan Nederland. Volgens velen ligt de oplossing bij een energiezuinige en duurzame economie. Daarmee wordt het klimaatprobleem aangepakt, en bovendien worden we voor olie en gas minder afhankelijk van andere landen.
Zo’n energiezuinige en duurzame economie vergt de nodige investeringen in nieuwe technieken en het is nog onduidelijk hoeveel deze op termijn gaan kosten. De EU kan deze uitdaging aangaan, zo menen Balkenende en Blair. De technologieėn zijn in principe voor handen. We kunnen het dan ook eigenlijk niet verantwoorden nu niet te handelen.
In Nederland kunnen we bijvoorbeeld warmte die vrijkomt bij electriciteitsopwekking in energiecentrales opvangen. Die warmte kan opnieuw worden gebruikt voor verwarming van huizen of een zwembad. Maar ook als alle inwoners van Europa structureel spaarlampen gebruiken draagt dat bij aan een efficiėnter en milieuvriendelijker energieverbruik.
De Europese Unie kan geld vrij maken voor bedrijven en instituten die deze technologieėn gebruiken en verder ontwikkelen. Anderzijds kan de EU ook regels invoeren tegen niet-zuinige technologieėn. Zuinige alternatieven zoals spaarlampen worden daardoor goedkoper en dus aantrekkelijker.
De EU moet de moed en verbeelding hebben om het voortouw te nemen en ambitieuze maatregelen te treffen. Ook, of misschien zelfs juist, in samenwerking met snel groeiende economieėn zoals China en India.
ze zijn dan ook wel 2 keer zo klein hčquote:Op maandag 27 november 2006 11:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nederlandineuropa.nl/onderwerp/462de Playstation 3 doet dat wel weer teniet vrees ik
quote:Op zondag 26 november 2006 20:21 schreef MPG het volgende:
Gisteren was hier een column aan gewijd op de voorpagina van dagblad De Limburger:
Aanranding
Dat hij werkelijk overal opduikt, daar was ik langzamerhand aan gewend. Hoewel het werkwoord ‘wennen’ misschien iets te veel van acceptatie in zich heeft. Ik druk me zorgvuldiger uit als ik zeg dat ik stilaan mijn ergste verbazing kon onderdrukken, wanneer het alomtegenwoordige fenomeen Jan Smit zich weer eens liet zien of horen. Al bleef ik het opmerkelijk vinden hoe snel de publieke opinie over hem is omgeslagen. Nog niet eens zo heel lang geleden werd de muziek van Jan Smit vooral gebruikt als laxeermiddel. Mensen lieten testamentair vastleggen dat nabestaanden die het waagden om tijdens een uitvaart of crematie ‘Ik zing dit lied voor jou alleen’ te draaien subiet onterfd dienden te worden. Nu is het ventje uit Volendam plotsklaps de nationale knuffelbeer. Een tv-presentator noemde hem deze week „de koning Midas van de lichte muziek. Alles wat hij aanraakt, wordt goud.” In werkelijkheid gaat het nog verder: alles wat Jan Smit aanraakt, wordt platina. Of dubbelplatina.
Nu is er echter een grens overschreden. Sinds kort verschijnt Jan vlak voor het journaal op de nationale tv, gekleed in niet meer dan een C&Aonderbroek. En - nog erger - met dezelfde minimale kledij hangt Jan ook in zo ongeveer elk Nederlands bushokje.
Jan Smit in een onderbroek! Een oranje nog wel. Met een lijf dat glimt als de palingen die door zijn plaatsgenoten uit de omringende wateren worden gevist.
Begrijp me goed, ik misgun vrouwen hun visuele genoegens niet. Maar daar is hier ook geen sprake van. Dit is een belediging voor hun goede smaak. Het wordt bijna aanranding voor hen die moeten wachten op een vertraagde bus. Waar moeten ze kijken? Zo’n meer dan levensgrote, blote Jan is je reinste seksuele intimidatie.
Ondertussen blijven beleidsmakers maar roepen dat er meer gebruik gemaakt moet worden van het openbaar vervoer. Ja, geen wonder dat iedereen de auto pakt! Welke buitenlander wil nog integreren als dit de Nederlandse cultuur is? En hoe leg ik mijn kinderen uit dat zij geen vuil op straat mogen gooien als een paar meter verderop wel een zo goed als spiernaakt product van generatieslange inteelt aan de boorden van het IJsselmeer mag hangen?
Paul van der Steen
p.van.der.steen(at)mgl(punt)nl
Goed dat je het zegt want dat vond ik dus ook. Toen ik dat bericht postte moest dat deel nog komenquote:Op maandag 27 november 2006 07:37 schreef problematiQue het volgende:
is in het begin een goede docu, daarna slaat de paranoia en onsamenhangendheid toe en nemen de bankiers de wereld over en weetikveelwat. Eerste helft is interessant, tweede helft kun je vergeten.
quote:Op maandag 27 november 2006 11:20 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ze zijn dan ook wel 2 keer zo klein hč
EDIT: zal misschien voor een groot deel komen omdat ze zoveel met kernenergie doen.
http://www.washingtonpost(...)2006021502762_2.htmlquote:Japanese Putting All Their Energy Into Saving Fuel
By Anthony Faiola
Washington Post Foreign Service
Thursday, February 16, 2006; Page A01
KAMIITA, Japan -- When the Japanese government issued a national battle cry against soaring global energy prices this winter, no one heeded the call to arms more than this farming town in the misty mountains of western Japan.
To save on energy, local officials shut off the heating system in the town hall, leaving themselves and 100 workers no respite from near-freezing temperatures. On a recent frosty morning, rows of desks were brimming with employees bundled in coats and wool blankets while nursing thermoses of hot tea. To cut back on gasoline use, officials say, most of the town's 13,000 citizens are strictly obeying a nationwide call to turn off car engines while idling, particularly when stopped at traffic lights.
Japan has no domestic sources of fossil fuel and, facing rising oil prices, has turned energy efficiency into an art form. Japan's oil consumption has remained steady since 1975, while U.S. consumption has risen steadily.
Takao Iwase, Kamiita's husky administrative director, joined other locals in switching off the heat at home, too -- leaving his family to quickly hustle from steaming nighttime baths to the warm comforters on their traditional futons. "We're saving [$100] a day at city hall by shutting off the heat," Iwase, wearing four layers of clothing and a winter coat inside his office, said proudly. "But we no longer see this as just an economic issue. Japan has no natural resources of its own, so saving energy has become our national duty."
As President Bush calls on Americans to break their addiction to oil and increase energy efficiency in the face of soaring prices, perhaps no people serve as better role models than the energy-miser Japanese.
With the world's second-largest economy and virtually no domestic sources of fossil fuel, Japan has had little choice but to turn energy efficiency into an art form, experts say. Japan has dramatically diversified its power sources over the years, becoming far less dependent on oil while cultivating a culture of conservation.
Kamiita's decision to turn off the heat, which brought it national media attention, came after a nationwide "warm biz" campaign led thousands of businesses and government offices to set their thermostats no higher than 68 degrees this winter while encouraging employees to wear sweaters and jackets at work. If it sounds like a gimmick, consider the figures from the similar "cool biz" campaign launched by Prime Minister Junichiro Koizumi's cabinet last summer. Companies including Toyota, Hitachi, Isuzu and Sharp asked everyone from chairmen down to salarymen to strip off their much-loved ties and jackets as office air conditioners were set no cooler than 82.4 degrees. In metropolitan Tokyo alone, the campaign saved 70 million kilowatts of power from June through August -- enough to power a city of a quarter-million people for one month, according to Tokyo Electric Power Co.
Low-emission vehicles -- including increasingly popular hybrids like Toyota's Prius that have recently caught on in the United States -- already account for almost 11 million, or 21 percent, of all autos on Japanese roads. Across greater Tokyo, the world's largest metropolis with a population roughly as large as California's, "intelligent machines" from subway fare chargers to building escalators automatically turn off when not in use.
The government has set strict new energy-saving targets for 18 kinds of consumer and business electronics. Home and office air conditioners, for instance, must be redesigned to use 63 percent less power by 2008. The targets have sparked a gold rush among electronics makers, who are churning out record numbers of energy-saving -- but higher-priced -- consumer products.
Canon's $225 Pixus MP500 printer, which uses 60 percent less electricity than the company's other models, has become the number one seller here despite a variety of less costly options on the market. Matsushita, maker of the Panasonic and National brands, is selling a $600 energy-efficient ceiling lamp that proudly tells its users, "You are saving 10 percent on electricity," each time it's switched on. Last year, the company jumped into the housing subdivision business and is now building suburban "eco-homes" fully equipped with energy-saving gadgets and solar panels that can chop 65 percent off the average Japanese power bill of about $180 a month.
For some products, it can take years for savings on energy bills to offset the initial investment. Thus, experts say, the boom here is not likely to spread overseas until product prices come down. But with opinion polls showing that more than three-fourths of Japanese view energy conservation as a personal responsibility, many here are willing to shell out the cash.
That has contributed to the fact that Japan's energy consumption per person is now almost half that of the United States. Conservation fever swept the nation after the Kyoto Protocol, the 1997 treaty written in Japan that aims to reduce greenhouse gases. The United States has not ratified the treaty.
But Japan's transformation, experts note, dates from well before the Kyoto treaty -- and was rooted more in economics than environmentalism.
After the 1970s oil crisis, Japan "went into a panic. We have no oil of our own, and are completely dependent on imports," said Takako Nakamura, an official at the Global Environment Bureau of the Environment Ministry. "That weakness changed the way we looked at energy."
The country embarked on a major effort to wean itself off oil. Japan now imports 16 percent less oil than it did in 1973, although the economy has more than doubled. Billions of dollars were invested in converting oil-reliant electricity-generation systems into ones powered by natural gas, coal, nuclear energy or alternative fuels. Japan, for instance, now accounts for 48 percent of the globe's solar power generation -- compared with 15 percent in the United States.
At the same time, Japanese industries dramatically reduced oil consumption. Nippon Steel, the nation's largest steelmaker, has cut its dependency on oil by 85 percent since 1974; oil now accounts for only 10 percent of the fuel used to heat its factory furnaces.
Oil was replaced in part by coal, a cheaper and more abundant fossil fuel. Yet critics say reliance on coal or natural gas remains only a temporary solution, particularly as prices for those commodities have risen along with those for oil in recent years.
That has left Japanese companies to focus increasingly on efficiency and alternative energy. Five of Nippon Steel's 10 factories are now burning used tires and recyclable plastics -- such as discarded grocery bags and bottles -- in addition to coal. Spurred by the Kyoto Protocol, Japan's steel industry has made significant upgrades at its plants. Factories here can now produce one ton of steel using 20 percent less fuel than American steelmakers -- and 50 percent less than those in China, according to the Japan Steel Association.
Some industries have done even better. The paper industry is using waste-based or alternative energies for 38 percent of its power.
"We recognize that there is an important environmental issue at stake, but economically it has also worked out for us," said Hiroshi Nakashima, a general administration division manager at Nippon Steel. "Improved energy efficiency means we need to buy less fuel, and that saves money. Otherwise, we never would have done it."
But energy conservation can have its drawbacks. Back in the cold town hall in Kamiita, for instance, more and more workers are coming to the office wearing surgical masks and taking preventive medicines to ward off winter colds. But it is a fate they brought upon themselves -- a vast majority of the town's workers agreed in a survey that the heat should be switched off to save on energy.
"I think we're doing the right thing," said Masaki Iuchi, the 34-year-old town dogcatcher. "But it's not always comfortable."
Lelijk.quote:Op maandag 27 november 2006 11:48 schreef pberends het volgende:
http://www.xxxupload.nl/images/0TH8612.jpg
Krijg nou tieten.
quote:Deels gratis studeren via internet
Binnenkort gaat de Open Universiteit gratis cursussen aanbieden via internet.
Geen hulp
De universiteit wil zo mensen in staat stellen helemaal zelf te studeren, zonder hulp van leraren. Vanaf 5 december worden op het net twee pakketten ('Starten met programmeren. Een introductie in Java' en 'Duurzame ontwikkeling: ver weg of dichtbij?') en een introductie rechten aangeboden.
Toetsing
Maar de Open Universiteit wil snel meer korte cursussen aanbieden. Uiteindelijk zal elke faculteit minstens twee gratis cursussen aanbieden, die ook officieel worden getoetst.
Het is gewoon een wansmaak in het publieke domein.quote:Op maandag 27 november 2006 11:49 schreef kLowJow het volgende:
Flauwtjes. Die column dus.
Dat kan ik wel alvast verklappen. Turkije krijgt een waarschuwing en Cyprus wordt verzet naar volgend jaar. Zodoende kan Turkije alvast verder met de andere punten die nog op de agenda staanquote:De gesprekken die de Europese Unie met Turkije maandag heeft gehad over de kwestie Cyprus zijn mislukt. Dit zei de Finse minister van Buitenlandse Zaken, Erkki Tuomioja. Hij nam aan de gesprekken deel. Finland is momenteel voorzitter van de Europese Unie.
Het onderhoud van maandag was juist bedoeld om te voorkomen dat de unie en Turkije in een crisis over Cyprus raken. Tuomioja sprak afzonderlijk met zijn Turkse en Cypriotische collega's respectievelijk Abdullah Gül en George Lillikas.
Turkije bezette in 1974 het noordelijk deel van het eiland en vestigde er een Turkse republiek die alleen door Ankara wordt erkend. De EU wil dat het eiland wordt herenigd onder gezag van de internationaal erkende regering die in het zuidelijk deel zetelt.
De onderhandelingen van de EU met Turkije over een lidmaatschap voor de unie komen door het mislukken van de gesprekken over Cyprus op losse schroeven te staan. De EU wil volgende maand beslissen hoe de toetredingsonderhandelingen verder moeten gaan.
ze hebben een markt van 70 miljoen (dacht ik) consumenten.quote:Op maandag 27 november 2006 11:57 schreef MrX1982 het volgende:
Turkije.
Zoveel noten op hun zang terwijl ze zo weinig hebben te bieden.
Ja en op welk welvaartsniveau?quote:Op maandag 27 november 2006 12:09 schreef problematiQue het volgende:
ze hebben een markt van 70 miljoen (dacht ik) consumenten.
Heb je niet zoveel aan als ze allemaal arm zijn.quote:Op maandag 27 november 2006 12:09 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ze hebben een markt van 70 miljoen (dacht ik) consumenten.
Interessant nieuws.quote:
Isolationisme van de VS.quote:Op maandag 27 november 2006 12:36 schreef tvlxd het volgende:
Denk bijvoorbeeld aan communisme, in europa lieten we ons gewilloos overnemen door socialisten en communisten, denk aan Stalin, Hitler en de invloed van Lenin, Marx en Mao.. In de VS heeft men zich altijd daartegen verzet.
Revisionisme.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 27 november 2006 12:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Isolationisme van de VS.
Ze maken een aardige inslag.
Dat wij ons gewilloos lieten overnemen door socialisten en communisten en de VS niet. Gevolg van het isolationisme van de VS.quote:Op maandag 27 november 2006 12:47 schreef tvlxd het volgende:
Wat bedoel je?
Ten eerste hebben we ons niet laten overnemen door socialisten en communisten, maar door fascisten, ten tweede was het niet "gewilloos" en ten derde is het Amerika gelukt niet aangevallen te worden omdat er twee grote oceanen liggen tussen hen en de rest van de geļndustrialiseerde wereld. Wat hierboven dus werd beweerd, is revisionisme van het zuiverste soort.quote:Op maandag 27 november 2006 12:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat wij ons gewilloos lieten overnemen door socialisten en communisten en de VS niet. Gevolg van het isolationisme van de VS.
daar kan de EU een handje bij helpen natuurlijk. Als de bal eenmaal rolt dan is het voor beide partijen een economisch interessante samenwerking. Voor zover ik weet is dat de enige reden waarom de EU nog niet de besprekingen hebben stopgezet, omdat er veel geld te verdienen valt.quote:
Ik trok het even door naar het algemene plaatje maar feitelijk klopt je relaas wel.quote:Op maandag 27 november 2006 12:56 schreef tvlxd het volgende:
Ten eerste hebben we ons niet laten overnemen door socialisten en communisten, maar door fascisten, ten tweede was het niet "gewilloos" en ten derde is het Amerika gelukt niet aangevallen te worden omdat er twee grote oceanen liggen tussen hen en de rest van de geļndustrialiseerde wereld. Wat hierboven dus werd beweerd, is revisionisme van het zuiverste soort.
Bron?quote:Op maandag 27 november 2006 12:58 schreef problematiQue het volgende:
[..]
daar kan de EU een handje bij helpen natuurlijk. Als de bal eenmaal rolt dan is het voor beide partijen een economisch interessante samenwerking.
quote:Op maandag 27 november 2006 12:58 schreef problematiQue het volgende:
Voor zover ik weet is dat de enige reden waarom de EU nog niet de besprekingen hebben stopgezet, omdat er veel geld te verdienen valt.
Jeroen Pauw associeert Geert Wilders met Adolf Hitlerquote:Op maandag 27 november 2006 12:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik trok het even door naar het algemene plaatje maar feitelijk klopt je relaas wel.
Wie heeft dat overigens gezegd?
gaaf bericht, dankje. Laat weer mooi zien dat alles door de portemonnee gaat, hopelijk snapt de publieke opinie dat het noodzakelijk is als we ook hier opeens tekorten krijgen. Ik kan niet wachtenquote:Op maandag 27 november 2006 11:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
[..]
http://www.washingtonpost(...)2006021502762_2.html
dat is toch logisch? Wij investeren, zij worden rijken, zij kopen onze spullen. Zie zoveel EU landen die eerst niet zo welvarend waren, Spanje, Griekenland, Ierland, etc.quote:
Bron?quote:Op maandag 27 november 2006 13:00 schreef Napalm het volgende:
[..]Euh, niet nog meer ruzie met de moslimwereld en politieke correctheid?
quote:
dat is mooi voor op een grafsteen van iemand die zelfmoord heeft gepleegd.quote:Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Zou dat veel lager liggen dan dat van Spanje, Portugal, Griekenland, Roemeniė, Bulgarije, Polen, of Hongarije toen die toetraden?quote:
Turkije is dermate groot dat vergelijkingen met bovenstaande landen niet opgaan. Of vergelijk je graag appels met peren?quote:Op maandag 27 november 2006 13:20 schreef du_ke het volgende:
Zou dat veel lager liggen dan dat van Spanje, Portugal, Griekenland, Roemeniė, Bulgarije, Polen, of Hongarije toen die toetraden?
Ver boven het welvaartsnivau waarmee Griekenland de EU is ingeloodsd. En dan heb ik het niet eens over het welvaartsniveau van het land rond de toetreding, over ongeveer 10 jaar.quote:
Je kunt het gewoon relatief vergelijken.quote:Op maandag 27 november 2006 13:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Turkije is dermate groot dat vergelijkingen met bovenstaande landen niet opgaan. Of vergelijk je graag appels met peren?
liever appels met iets grotere appelsquote:Op maandag 27 november 2006 13:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Turkije is dermate groot dat vergelijkingen met bovenstaande landen niet opgaan. Of vergelijk je graag appels met peren?
Och Polen heeft 40 miljoen inwoners en komt dus een mooi eind in de buurt en het inkomen per capita in Roemeniė is lager.quote:Op maandag 27 november 2006 13:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Momenteel is het inkomen per capita in Griekenland ongeveer 2,5 keer zo hoog. Maar dat zegt allemaal niet zoveel omdat beide landen een nogal grote informele economie hebben volgens mij.quote:Op maandag 27 november 2006 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ver boven het welvaartsnivau waarmee Griekenland de EU is ingeloodsd. En dan heb ik het niet eens over het welvaartsniveau van het land rond de toetreding, over ongeveer 10 jaar.
Wie zegt dat ik voor de toetreding ben van Roemeniė. Daarnaast is het inkomen van Polen hoger dan dat van Turkije.quote:Op maandag 27 november 2006 13:28 schreef du_ke het volgende:
Och Polen heeft 40 miljoen inwoners en komt dus een mooi eind in de buurt en het inkomen per capita in Roemeniė is lager.
Een land wat naast arm ook voor een groot deel op landbouw draait zal een nogal zware last vormen voor de landen die dat moeten gaan betalen. Het landbouwbeleid van de EU is sowieso al een kostenverslindend drama kan je nagaan als Turkije erbij komt.quote:Op maandag 27 november 2006 13:26 schreef problematiQue het volgende:
liever appels met iets grotere appels![]()
ik zie niet waarom grootte er opeens een heel ander verhaal van zou moeten maken.
Polen is de laatste jaren hard gegroeid. En laat daarmee zien dat een achterstand zeer snel ingelopen kan worden. En het is ook een boeren samenleving met veel werkeloosheid.quote:Op maandag 27 november 2006 13:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik voor de toetreding ben van Roemeniė. Daarnaast is het inkomen van Polen hoger dan dat van Turkije.
Turkije staat volgens de CIA op plek 95 met $8400. Alleen Roemeniė staat iets lager maar is wel een factor 3 kleiner.
Ik ben tofquote:Op maandag 27 november 2006 13:09 schreef problematiQue het volgende:
Bron?
hehehe
toffe signature overigens, het tweede deel dan.
Polen heeft ook een landbouw afhankelijke economie en daarmee zijn afspraken gemaakt dat ze fors minder subsidies krijgen.quote:Op maandag 27 november 2006 13:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een land wat naast arm ook voor een groot deel op landbouw draait zal een nogal zware last vormen voor de landen die dat moeten gaan betalen. Het landbouwbeleid van de EU is sowieso al een kostenverslindend drama kan je nagaan als Turkije erbij komt.
Turkije is in nog grotere mate een boeren samenleving. Waar denk je dat een groot deel van de Nederlandse Turken vandaan komt. Echt niet uit het moderne West-Turkije.quote:Op maandag 27 november 2006 13:37 schreef du_ke het volgende:
Polen is de laatste jaren hard gegroeid. En laat daarmee zien dat een achterstand zeer snel ingelopen kan worden. En het is ook een boeren samenleving met veel werkeloosheid.
Ik vind het nogal een verschil. 38 miljoen inwoners of 70 miljoen. De EU zou een krachtige kwalitatieve economische samenwerkingsvorm moeten zijn niet een kwantitatieve samenwerkingsvorm waarbij er allerlei zwakke broeders binnen boord worden gehaald onder het mom van centralisatie van macht.quote:Ofwel utieraard zijn er verschillen maar die 2 landen zijn redelijk goed te vergelijken. Het is ook niet alsof Turkije in 2008 lid zou kunnen worden ofzo.
Bron?quote:Op maandag 27 november 2006 13:38 schreef du_ke het volgende:
en daarmee zijn afspraken gemaakt dat ze fors minder subsidies krijgen.
http://www.nos.nl/archief/nieuws/index.html#@http://www.nos.nl/archief/nieuws/dossiers/eu_uitbreiding/algemeen/achtergrondartikelen/uitbreiding_nieuw.html maar dat je zoiets niet weet valt me tegen van iemand die er zo trots op is een academische studie over de economie te hebben afgerond. 1e hit google dus geen exacte cijfers.quote:Op maandag 27 november 2006 13:54 schreef Napalm het volgende:
Ik heb gisteren mijn fiets gewassen![]()
Gazelle 4 teh w1n. (nou niet echt, prijs- kwaliteit valt toch tegen)
[..]
Bron?
Klopt maar het is de afgelopen jaren snel gegroeid. En dit doet nog steeds weinig af aan het feit dat zowel Polen als Turkije relatief arme landen zijn met een grote boerenstand en daarom prima vergeleken kunnen worden.quote:Verder is het inkomen (GDP PPP pc) in Polen zo`n 80% hoger dan in Turkije
De Elsevierquote:Vorige week donderdag werd bekend dat Milton Friedman was overleden. Het NOS-journaal van 8 uur 's avonds maakte er geen melding van: het overlijden van de invloedrijkste econoom van de tweede helft van de twintigste eeuw legde het af tegen de nieuwe film van James Bond.
Misschien, we zullen het wel nooit weten, is het omdat Friedman in de ogen van zelfbenoemd weldenkend Nederland eigenlijk niet deugde. De man stond volgens de in Nederland dominante gedachtegang van de laatste veertig jaar, het goed-en-fout-denken, aan de verkeerde kant. Friedman was weleens – goeddeels ten onrechte – in verband gebracht met de Chileense dictator Augusto Pinochet die de in Nederland heilig verklaarde socialistische president Salvador Allende van de troon had gestoten. Friedman zou grote invloed hebben gehad op de Amerikaanse president Ronald Reagan en de Britse premier Margaret Thatcher, en dan zit je hier te lande nog altijd in het verkeerde kamp.
Friedman haalde ook de ideeėnwereld van John Maynard Keynes – de invloedrijkste econoom van de eerste helft van de vorige eeuw – door de mangel en daar word je in Nederland, ook nu nog, niet populair mee. Keynes werd de kampioen van de maakbare samenleving en was dus goed. Friedman viel de alles regelende overheid met zijn hoge belastingen aan en was dus fout.
Goed en fout kunnen, binnen de Nederlandse context, moeiteloos worden vervangen door respectievelijk links en rechts. Het morele gelijk van links en het immorele van rechts zit er diep in, tot in de vezels van het denken, tot in de schoolboeken en de geesten van televisiejournalisten die de verkiezingsdebatten presenteren. Friedman is in dat denken fout, omdat hij de vrijheid van het individu centraal stelt en de markt voor meer welvaart ziet zorgen dan de overheid.
Friedman heeft in het moreel gestuurde Nederland dan ook nooit echt wortel geschoten. De reflex dat de overheid alles moet regelen, dat de overheid de inkomens moet sturen en aan verregaande herverdeling moet doen, is tot op de dag van vandaag dominant. Zelfs premier Ruud Lubbers (CDA), die in de eerste helft van de jaren tachtig Nederland saneerde en weleens in verband is gebracht met de ideeėn van Friedman, werd maar liever niet met hem geassocieerd. Het was dat de tijden het onafwendbaar maakten, maar het is zeer de vraag of Ruud Shock anders wel aan de noodrem had getrokken.
Als we naar het Nederland van nu kijken, is nog steeds voelbaar hoezeer Keynes de toon zet, en niet Friedman. Dat de meeste politieke partijen hun verkiezingsprogramma's in handen van het Centraal Planbureau (CPB) leggen, dat niet voor niets is opgericht door een aanhanger van Keynes, de PvdA'er Jan Tinbergen, is daarvan een illustratie. Die modellen van het CPB zijn wel wat minder dan vroeger ingesteld op de activistische, alom optredende overheid, maar het plandenken en de maakbaarheid vormen toch nog steeds een rode draad in de CPB-machinerie. Geen wonder dat Jan Marijnissen (SP) en Femke Halsema (GroenLinks) altijd zulke mooie rapportcijfers uit de CPB-computer weten te toveren.
Het is ook te zien aan de manier waarop de VVD, de grootste partij die nog een beetje in de buurt van Friedman zou moeten komen, zijn belastingverlaging van 3 procent net voor de verkiezingen aan de man brengt. 'Ieder gaat het in zijn portemonnee merken dat het weer goed gaat in Nederland,' stelden de liberalen.
Met een dergelijk kortetermijndenken had Friedman wel raad geweten. Belastingen verlaag je blijvend, omdat je alleen dan weet dat de welvaart blijvend toeneemt. Ze zijn niet als een cadeautje van de staat, omdat het nu even goed gaat. De mensen zijn trouwens niet gek, zo wisten verstandige economen al heel lang voor Friedman. Die voelen het aan hun theewater als belastingen slechts tijdelijk worden verlaagd. Ze gaan sparen, omdat ze voorzien dat het geld ze straks weer wordt afgepakt.
Dat Friedman nooit echt wortel heeft geschoten in zelfbenoemd weldenkend Nederland, en dus ook niet bij de meeste politieke partijen, kan ook worden geļllustreerd met het aanhoudende gelijkheidsdenken, gelijkheid die de staat moet orkestreren. Wie in Nederland durft te opperen dat gelijkheid en grootschalige herverdeling uiteindelijk vooral tot herverdeling van armoede leiden, is rechts, asociaal en dus fout. Geen wonder dat Friedman het journaal van 8 uur niet haalde.
Ik wilde graag dat jij dit zei. Overigens mis ik "die korting opd e subsidies"...quote:Op maandag 27 november 2006 14:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/archief/nieuws/index.html#@http://www.nos.nl/archief/nieuws/dossiers/eu_uitbreiding/algemeen/achtergrondartikelen/uitbreiding_nieuw.html maar dat je zoiets niet weet valt me tegen van iemand die er zo trots op is een academische studie over de economie te hebben afgerond. 1e hit google dus geen exacte cijfers.
Het detail hier bij is overigens dat formeel gezien de poolse boeren geen recht hadden op de subside (daar deze in het leven was geroepen ter compensatie van het afschaffen van oudere regelingen in de jaren 80. Ook nieuwe West Europese boerderijen komen er logischerwijs niet voor in aanmerking).quote:Veertig miljoen van de nieuwe 'Europeanen' wonen in Polen. Dit land bereikte als laatste van de nieuwe lidstaten een akkoord met de Unie, aangezien er nog moest worden gediscussieerd over de financiėle voorwaarden voor de toetreding.
De EU wilde de nieuwe landen tot 2007 40,4 miljard euro subsidie geven, maar met name Polen vond dat niet genoeg. De EU deed er uiteindelijk 0,4 miljard euro bij. Bovendien kreeg Polen hogere melkquota en mag het jaarlijks 1,5 miljard euro uit fondsen voor achtergebleven regio's direct gebruiken voor zijn begroting.
Ondanks de huiver van Poolse boeren die minder subsidies krijgen dan hun collega's in de gevestigde lidstaten, heeft de Poolse bevolking zich inmiddels in een referendum uitgesproken voor aansluiting, evenals de inwoners van Tsjechiė, Malta, Sloveniė, Hongarije, Slowakije, Estland, Letland en Litouwen. Als enige kandidaat-lidstaat heeft Cyprus zijn volk niet geraadpleegd.
Nou, nou, 80% is een groot verschil hoor. ivg met NL het verschil tussen een kwart en de helft. Ook de economische achtergrond is niet gelijk.quote:Op maandag 27 november 2006 14:59 schreef du_ke het volgende:
Klopt maar het is de afgelopen jaren snel gegroeid. En dit doet nog steeds weinig af aan het feit dat zowel Polen als Turkije relatief arme landen zijn met een grote boerenstand en daarom prima vergeleken kunnen worden.
quote:Op maandag 27 november 2006 15:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik wilde graag dat jij dit zei. Overigens mis ik "die korting opd e subsidies"...
[..]
quote:Ondanks de huiver van Poolse boeren die minder subsidies krijgen dan hun collega's in de gevestigde lidstaten, heeft de Poolse bevolking zich inmiddels in een referendum uitgesproken voor aansluiting, evenals de inwoners van Tsjechiė, Malta, Sloveniė, Hongarije, Slowakije, Estland, Letland en Litouwen. Als enige kandidaat-lidstaat heeft Cyprus zijn volk niet geraadpleegd.
Volgens mij krijgen boeren die een product gaan produceren waarvoor de EU productiesteun krijgen ook steun. Maar gelukkig gaat dat om steeds minder producten.quote:Het detail hier bij is overigens dat formeel gezien de poolse boeren geen recht hadden op de subside (daar deze in het leven was geroepen ter compensatie van het afschaffen van oudere regelingen in de jaren 80. Ook nieuwe West Europese boerderijen komen er logischerwijs niet voor in aanmerking).
Goed bezig hoorquote:ipv dat je me complimentjes geeft voor het wassen van mn fiets (met milieuvriendelijke javaanse olie-zeep.
[..]
Het lijkt mij te gaan om het moment van toetreden.Dat zou voor Turkije nog zeker een jaar of 10 duren. Denk dat ze dan niet ver van het niveau zullen zitten waarop Polen zat in 2004.quote:Nou, nou, 80% is een groot verschil hoor. ivg met NL het verschil tussen een kwart en de helft. Ook de economische achtergrond is niet gelijk.
Er zijn ook "bestaansubsidies" die ipv de productiesubsidies zijn gekomen (met de boterbergen enzo).quote:Op maandag 27 november 2006 15:30 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij krijgen boeren die een product gaan produceren waarvoor de EU productiesteun krijgen ook steun. Maar gelukkig gaat dat om steeds minder producten.
Bling Bling.quote:Op maandag 27 november 2006 15:30 schreef du_ke het volgende:
Goed bezig hoormaar wat is het nut van het wassen van je fiets
?
Ook de EU groeit door dus het verschil blijft bestaan..quote:Op maandag 27 november 2006 15:30 schreef du_ke het volgende:
Het lijkt mij te gaan om het moment van toetreden.Dat zou voor Turkije nog zeker een jaar of 10 duren. Denk dat ze dan niet ver van het niveau zullen zitten waarop Polen zat in 2004.
Momenteel groeit Turkijke harder dan de EUquote:Op maandag 27 november 2006 16:10 schreef Napalm het volgende:
[..]
Er zijn ook "bestaansubsidies" die ipv de productiesubsidies zijn gekomen (met de boterbergen enzo).
[..]
Bling Bling.
En tegen roest enzo.
[..]
Ook de EU groeit door dus het verschil blijft bestaan..
Veel te anti-Amerikaans.quote:Op zondag 26 november 2006 23:45 schreef MrX1982 het volgende:
Interessant.
Heb je 'm dan wel goed in de vaseline gezet?quote:
Probeer het eens bij zoiets: Turkse meisjes moeten land uit .quote:Op maandag 27 november 2006 19:06 schreef problematiQue het volgende:
er valt gewoon niet tegen op te boxen hč tvlxd..
Dierenrechten in de grondwet: waar trek je de grens?
quote:Op maandag 27 november 2006 19:08 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Probeer het eens bij zoiets: Turkse meisjes moeten land uit .
quote:Op maandag 27 november 2006 20:04 schreef MrX1982 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=ePIH-j3_qxs
Je hebt je niet laten ontmoedigen door de diktequote:Op maandag 27 november 2006 18:48 schreef problematiQue het volgende:
ik heb elementaire deeltjes, zal vanavond eens gaan lezen.
Ogen dicht en denk aan Engelandquote:Op maandag 27 november 2006 20:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
ik heb niet zo'n zin vanavond.
Ik wil m'n ogen best dichtdoen. Maar waarom moet ik dan aan Engeland denken?quote:
Hmm.. weer een onbekende zegswijze? Ik heb even gegoogeld, hij lijkt geen gemeengoed.quote:Op maandag 27 november 2006 20:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik wil m'n ogen best dichtdoen. Maar waarom moet ik dan aan Engeland denken?
quote:skeetje![]()
Ik heb de uitdrukking niet, bewust, eerder gehoord. Daar valt op af te dingen dat ik geen neerlandicus of geschiedkundige ben.quote:Op maandag 27 november 2006 20:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm.. weer een onbekende zegswijze? Ik heb even gegoogeld, hij lijkt geen gemeengoed.
Even hier navragen dan maar: kennen jullie de uitdrukking 'ogen dicht en denk aan Engeland"?
[..]
![]()
quote:What is the origin of "lie back and think of England"? "close your eyes and think of England"?
(Phrase origins)
From _Dictionary of Catchphrases_ (1995) by Nigel Rees:
"close your eyes and think of England": traditional advice given to women when confronted with the inevitability of sexual intercourse, or jocular encouragement to either sex about doing anything unpalatable.
The source given for this phrase -- Lady Hillingdon's (or Hillingham's) _Journal_ (1912) is suspect and has not been verified:
'I am happy now that Charles calls on .... '
_Salome Dear, Not With a Porcupine_ (ed. Arthur Marshall, 1982) has it instead that the newly-wed Mrs Stanley Baldwyn was supposed to have declared subsequently: 'I shut my eyes tight and thought of the Empire.'
In 1977, there was play by John Chapman and Anthony Marriott at the Apollo Theatre, London, with the title _Shut Your Eyes and Think of England_.
Sometimes the phrase occurs in the form *lie back and think of England* but this probably comes from confusion with *she should lie back and enjoy it*.
Adrian Room, in _Brewer's Dictionary of Modern Phrase & Fable_ (2000), writes:
Alice, Lady Hillingdon (1857-1940) married the 2nd Baron Hillingdon in 1886, but the whereabouts or even existence of her _Journal_ is unknown.
_The Oxford Dictionary of Quotations, Fifth Edition_ (1999) gives in the "Sayings and slogans" section: Close your eyes and think of England. said to derive from a 1912 entry in the journal of Lady Hillingdon (1857-1940), but the journal has never been traced
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/128011/index.htmlquote:Verdonk zei maandagavond in het NOS-journaal er 'stil van te zijn,' maar wilde eerst de uitslag rustig laten bezinken voordat ze zegt of ze nu het VVD-leiderschap gaat opeisen.
Boutadequote:Op maandag 27 november 2006 20:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Denkend aan Holland ()
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.htmlquote:Klimaatgekte
Wat betekent dit? Dat de metingen voor 1901 niet redelijk betrouwbaar zijn. Dat ze tamelijk onbetrouwbaar zijn dus. Waarom dan toch die behoefte om op NOS-Teletekst en in de weerberichten van de kranten voortdurend te wapperen met ‘warmste in drie eeuwen’?
Ik kan er maar een verklaring voor bedenken. Het KNMI doet mee aan de klimaatgekte. Langzaam worden de geesten rijp gemaakt voor draconische belastingverhogingen (‘de kinderen van Kyoto’) om het abnormale weer en klimaat te beteugelen. Hou uw hoofd koel!
Verdonk en Wilders zijn samen goed voor 18 zetels. Dat is meer dan 10% van het totaal aantal stemmen.....quote:Op maandag 27 november 2006 21:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/128011/index.html
Dat ze niet meteen zegt dat Rutte gewoon de leider is, zegt wel genoeg, hč?
quote:Op maandag 27 november 2006 21:07 schreef Monidique het volgende:
Doei, doei.
quote:Op maandag 27 november 2006 21:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja, het gaat de goede kant op met de collectieve volwassenwording van de realistische mening over migratie.
Al begonnen?quote:
ik heb gewoon op wilders gegoogled... ik zocht eentje waar z´n haar nog duidelijker naar voren kwam. Degene die ik een paar dagen geleden postte.quote:Op maandag 27 november 2006 21:39 schreef sigme het volgende:
Oh ja, dįįr ken ik die icoon natuurlijk van.
He. Opgelost. Dan ga ik nu zoet slapen.
Hockeystick!quote:Op maandag 27 november 2006 21:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik voel me net speedfreak. Het wordt hoog tijd om s iets xenofoobs te zeggen.
Wanneer Wilders zegt dat de grenzen 5 jaar dicht moeten voor uit de bek meurende mekka aanbidders, dan bedoelt hij dat hij elke islam aanhanger het land uit wil schoppen.quote:
quote:Op maandag 27 november 2006 20:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[i]Denkend aan Holland zie ik brede rivieren
quote:
quote:Wien Neerlands bloed in d' aders vloeit
Van vreemde smetten vrij
Wiens hart voor land en koning gloeit
Verheff' de zang als wij:
Hij zett' met ons, vereend van zin
Met onbeklemde borst
Het godgevallig feestlied in
Voor vaderland en vorst (2x)
De Godheid, op haar hemeltroon
Bezongen en vereerd
Houdt gunstig ook naar onze toon
Het heilig oor gekeerd:
Zij geeft het eerst, na 't zalig koor
Dat hoger snaren spant
Het rond en hartig lied gehoor
Voor vorst en vaderland (2x)
Dring' luid, van uit ons feestgedruis
die beé uw hemel in:
Bewaar de vorst, bewaar zijn huis
En ons, zijn huisgezin
Doe nog ons laatst, ons jongst gezang
Die eigen wens gestand:
Bewaar, o God! de koning lang
En 't lieve vaderland (2x)
populistquote:Op maandag 27 november 2006 21:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als ik president ben van Nederland zet ik Verdonk uit naar Darfur.
Is dit wat?quote:Op maandag 27 november 2006 21:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
ik heb gewoon op wilders gegoogled... ik zocht eentje waar z´n haar nog duidelijker naar voren kwam. Degene die ik een paar dagen geleden postte.
Haat jij Jezus?quote:Op maandag 27 november 2006 22:00 schreef problematiQue het volgende:
'Kerstverlichting kost Duitsers 77 miljoen'
ik walg zo van kerst, een-en-al onzin.
ik heb een broertje dood aan kerst, dat is wat anders.quote:
Eens, kerst vier je het best sober met de lichten uit en een krat bier. Uit respect voor degenen die wel oorlog voeren, that isquote:Op maandag 27 november 2006 22:00 schreef problematiQue het volgende:
'Kerstverlichting kost Duitsers 77 miljoen'
ik walg zo van kerst, een-en-al onzin.
jep, in de verkiezingsavond hadden ze aanvankelijk nog een zetel, wat al een klap was, toen werd het alleen nog maar ergerquote:Op maandag 27 november 2006 23:11 schreef sizzler het volgende:
http://www.kiesraad.nl/nieuwsberichten/uitslag_van_de
Van alle partijen met 0 zetels zat EénNL wel héél erg dicht bij de kiesdeler!
Ik vond het prachtigquote:Op maandag 27 november 2006 23:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
jep, in de verkiezingsavond hadden ze aanvankelijk nog een zetel, wat al een klap was, toen werd het alleen nog maar erger
http://www.vrtnieuws.net/(...)rotunnel/index.shtmlquote:De redding van Eurotunnel lijkt een feit
ma 27/11/06 - De schuldeisers van Eurotunnel, het bedrijf dat de tunnel onder het Kanaal uitbaat, hebben het financiėle herstructureringsplan van de directie goedgekeurd.
Het akkoord van twee derde van de schuldeisers was nodig om de maatschappij te kunnen redden van het faillissement. Midden december moeten de obligatiehouders zich nog uitspreken.
Het herstructureringsplan bepaalt onder meer dat de schuldvorderingen worden gehalveerd.
Eurotunnel sleurde een schuld mee van ruim negen miljard euro. Het grootste deel daarvan kwam uit de hoge kosten voor de bouw van de Kanaaltunnel.
Het belang van de aandeelhouders valt terug tot 13%.
Er komt nu een nieuw bedrijf, Groupe Eurotunnel, dat volgend jaar een bod zal doen op de aandelen van het oude Eurotunnel.
Dat nieuwe bedrijf krijgt een lening van ruim vier miljard van Citigroup, Goldman Sachs en Deutsche Bank.
Topman Jacques Gounon is alvast erg tevreden. Volgens hem kan het bedrijf nu een nieuwe start nemen.
niks mis met prestigeobjectenquote:Op maandag 27 november 2006 23:35 schreef MrX1982 het volgende:
Dweilen met de kraan open.
Succesvolle tunnel.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8074quote:OEKRAINE:
Oekraļne schippert tussen Moskou en Brussel
Zoltįn Dujisin
BUDAPEST, 26 november (IPS) - In Oekraļne is de herinnering aan de oranje revolutie die de westers gezinde president Viktor Joesjenko aan de macht heeft gebracht stilaan vervaagd. Het land probeert opnieuw goede maatjes te worden met Moskou, zonder de deur naar Europa toe te slaan. De onderhandelingen over toetreding tot de Europese Unie staan op een laag pitje en lid worden van de NAVO lijkt al helemaal uitgesloten.
De pro-Russische partij van Viktor Janoekovitsj won in maart de verkiezingen nadat twee pro-Europese “oranje” regeringen ten onder waren gegaan aan interne twisten. Na maandenlange onderhandelingen kwam het tot een vorm van “cohabitation” tussen de pro-Russische Partij van de regio’s van premier Janoekovitsj, de socialisten, de communisten en de partij Ons Oekraļne van de held van de Oranje revolutie, president Viktor Joesjenko.
Premier Janoekovitsj bevindt zich daarmee terug op de post die hij in 2004 verloor toen hij in de presidentsverkiezingen de duimen moest leggen voor Joesjenko. Zijn terugkeer heeft voorlopig geen radicale heroriėntatie van de buitenlandse politiek veroorzaakt. Er waren wat diplomatieke bezoeken heen en weer tussen Moskou en Kiev, maar Janoekovitsj heeft verzekerd dat Oekraļne blijft streven naar lidmaatschap van de Europese Unie, zo snel als het kan.
Het Europagezinde, “oranje” westen van Oekraļne houdt de toenadering tot Moskou met argwaan in de gaten. “Voor de oranje kiezers verkwanselt de nieuwe regering de nationale belangen aan Rusland”, zegt Natalya Shapovalova van het Internationaal Centrum voor Beleidsstudies in Kiev. “Oekraļne heeft zijn toetreding tot de NAVO op de lange baan geschoven en we kunnen verwachten dat de regering een referendum gaat organiseren”. Een meerderheid van de Oekraļners is tegen toetreding tot de NAVO.
President Joesjenko blijft een vurig pleitbezorger van EU-lidmaatschap, maar de Europese Unie houdt de boot tegenwoordig een beetje af. Het begin van onderhandelingen over een gemeenschappelijke vrijhandelszone liep vertraging op omdat Oekraļne niet het nodige wetgevende werk had verricht om toe te treden tot de Wereldhandelsorganisatie. Oekraļners krijgen tegenwoordig wel gemakkelijker een visum voor de EU, een eerste stap naar de afschaffing van de visumplicht waar Kiev naar streeft.
Het status quo in de relaties met Europa heeft Oekraļne de kans gegeven om de plooien met Moskou glad te strijken. Het land verzekerde zich van de toevoer van Russisch aardgas aan 102 euro per duizend kubieke meter, de laagste prijs in Europa. Dat is een schril contrast met de ruzie tussen Kiev en Moskou vorig jaar, die de Russen ertoe bracht de gaskraan toe te draaien in hartje winter. Critici van het akkoord vinden dat Oekraļne de controle over de gasmarkt in handen van Moskou heeft gegeven en dat het niet genoeg doorvoerrechten vraagt voor Russisch gas dat over Oekraļens grondgebied wordt geėxporteerd.
Ook op militair vlak is er toenadering tot Moskou. Waar president Joesjenko van mening is dat de Russische oorlogsvloot aan de Krim tegen 2017 moet verlaten, lijkt premier Janoekovitsj eerder geneigd het akkoord over de Zwarte-Zeevloot te verlengen. De Russische president Poetin heeft die mogelijkheid als positief onthaald en laten verstaan dat de Russische vloot altijd bereid zou zijn Oekraļne te “verdedigen” tegen eventuele buitenlandse inmenging.IPS (MC)(EINDE/2006)
Opvallend dat degenen die vanaf de linkse toren der correctheid de rechtsen verwijten te over maken zelf altijd opvallend weinig medeleven, socialiteit en andere linksgeclaimde eigenschappen tonen..quote:Op maandag 27 november 2006 23:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik vond het prachtig![]()
Pastors die zijn zetel al voor waar aannam en zei dat hij het daar niet voor had gedaan![]()
Mwoa, maak je niet druk, ik zei het al voor de verkiezingen dat Pastors een NSBer was..quote:Op maandag 27 november 2006 23:54 schreef Napalm het volgende:
[..]
Opvallend dat degenen die vanaf de linkse toren der correctheid de rechtsen verwijten te over maken zelf altijd opvallend weinig medeleven, socialiteit en andere linksgeclaimde eigenschappen tonen..![]()
Daar is een woord voor .... maar ik hou het op een smiley![]()
one solution fits allquote:Op maandag 27 november 2006 23:56 schreef Aoristus het volgende:
die eigenlijk maar één truukje kunnen.![]()
one ring to rule the mall..quote:
The bigger they are, the harder they fall.quote:
Goed idee, ik heb sinds vrijdag bij elkaar nog maar zo'n 15 uur slaap gehadquote:Op dinsdag 28 november 2006 00:09 schreef Napalm het volgende:
[..]
The bigger they are, the harder they fall.
en neit te vergeten Kill `Em All.
Maar aangezien het vandaag al morgen is ga ik pitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
http://www.zibb.nl/landen(...)/versie/1/index.htmlquote:Grote bedrijven willen 'stimulans' voor milieubeleid
De leiders van 25 grote ondernemingen hebben maandag een brief gestuurd naar de voorzitter van de Europese Commissie, Jose Manuel Barroso. In de brief roepen ze op om investeringen in milieu te stimuleren in "een helder beleidskader dat voor de lange termijn waarde creėert voor emissieverminderingen."
Onder de schrijvers zijn ondermeer bedrijven als Shell en Air-France KLM. Zij willen in gesprek met de Europese Commissie.
De 25 ondernemingen willen praten over het systeem van verhandelbare emissierechten. Over dit beleid hebben de concerns zorgen. In het kader van het systeem van verhandelbare emissierechten willen de regeringen doelstellingen vaststellen die verder gaan dan het jaar 2012. Dan loopt het Kyoto-protocol af, waarin afspraken zijn gemaakt over de vermindering van uitstoot van kooldioxide. De 25 willen weten wat die doelstellingen daarna zijn.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 00:29 schreef Napalm het volgende:
Hmmm, weer weken slaapgebrek..Ach over een sprookjesboek van twijfelachtig allooi. Je begint steeds meer op wolfke te lijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet wil branden moet je beter stoken.
http://www.volkskrant.nl/(...)oceaanbodem_ontstaanquote:Onderzoekers zien live oceaanbodem ontstaan
Van onze verslaggever
AMSTERDAM - Een groep Amerikaanse geologen is bij toeval vrijwel 'live' getuige geweest van het ontstaan van een nieuw stuk zeebodem in de Stille Oceaan. In Science beschrijven ze deze week waarnemingen van het zojuist gevormde stuk aardkorst.
Donald Forsyth en Alberto Saal van Brown University in Providence ontdekten de processen op de zogeheten midoceanische rug op de terugweg van een meetcampagne bij de Galapagos-eilanden.
Op weg naar de haven in San Diego zou de groep onderzoekers seismologische meetapparatuur oppikken, die door een andere onderzoeksgroep op de bodem was achtergelaten. Die was geplaatst in een deel waar in 1991 grote erupties hebben plaatsgevonden.
Dat oppikken gebeurt door de apparaten met een geluidssignaal opdracht te geven zich los te maken van hun verankering. Ze komen dan bovendrijven en kunnen worden opgevist, waarna aan land de data worden uitgelezen.
Op de aangegeven lokatie bleken slechts vier van de twaalf meetsondes op commando boven te komen, de rest leek verdwenen. Vijf apparaten gaven zelfs geen antwoord op de signalen. Uit de vindplaats van een van de apparaten die wel reageerden, maakte het team op dat er een grote verplaatsing moest hebben plaatsgevonden.
Metingen gaven aan dat het water boven het gebied veel warmer was dan normaal, en dat de zee troebel was. Dreggen leverde stukken glasachtig gestold lava op. Een onbemand duikbootje van de universiteit van Columbia maakte daarna opnamen die lieten zien dat de zeebodem ter plekke uit vers gesteente bestond. Enkele seismometers waren in de verse lava vastgeraakt.
Twee van de wel opgehaalde seismometers hebben inmiddels een gedetailleerd beeld gegeven van de eruptie op de zeebodem. De seismogrammen laten een reeks breuken zien, die in januari van dit jaar een crescendo bereikten. Het zijn de eerste ‘live’ opnames van het ontstaan van een stuk zeebodem die ooit zijn gemaakt, aldus Science.
Dat zou je berouwenquote:Op maandag 27 november 2006 21:49 schreef Napalm het volgende:
[..]
![]()
[..]
![]()
Weer iemand die ik Rita het land uit laat zetten als ik de baas ben
quote:Op maandag 27 november 2006 22:31 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik heb een broertje dood aan kerst, dat is wat anders.
Jezus ben ik ook niet zo'n fan van trouwens.
post scriptum
quote:Mos en zijn collega Joost de Haas zijn gisterenmiddag op last van rechter-commissaris mr. J.A. van Steen in gijzeling genomen omdat zij weigeren te onthullen wie hun bronnen zijn voor een reeks artikelen over een schandaal rond de inlichtingendienst AIVD. Medewerkers van de inlichtingendienst hebben staatsgeheime informatie naar criminelen gelekt, maar de verdachten in deze zaak lopen vrij rond, terwijl onze collega’s – die GEEN verdachten zijn, maar getuigen in deze zaak, nu wel in een cel opgesloten zitten tussen criminelen.
Journalistiek? Ja, zou verboden moeten worden. Staatsgevaarlijk, en dat kunnen we ons niet verloven tijdens de oorlog tegen Euraziė.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het ook op zijn minst een twijfelachtige praktijk.
Wij zijn Euraziėquote:Op dinsdag 28 november 2006 09:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Journalistiek? Ja, zou verboden moeten worden. Staatsgevaarlijk, en dat kunnen we ons niet verloven tijdens de oorlog tegen Euraziė.
In oorlog met Oostaziė.quote:
Hier zou je Remkes toch voor uit z'n ministerie moeten jagen? Dit slaat echt alles.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het ook op zijn minst een twijfelachtige praktijk.
In plaats van IRS of FBI, zouden die gasten een jack moeten hebben met op de achterkant (C)quote:
Toffe gozer zeker, die Wolfke.quote:Op dinsdag 28 november 2006 00:33 schreef du_ke het volgende:
Ach over een sprookjesboek van twijfelachtig allooi. Je begint steeds meer op wolfke te lijken.
Welnee, opgruimd staat netjes. Maar ik vrees dat Rita te laat is want deze man neemt je al mee in de zak..quote:
Er is toch al eerder een Nederlandse journalist gegijzeld? Van de spits of de metro dacht ik.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hier zou je Remkes toch voor uit z'n ministerie moeten jagen? Dit slaat echt alles.
Ah, Moors Spanje! Daartegen zou ik me niet tezeer verzetten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:05 schreef Napalm het volgende:
Welnee, opgruimd staat netjes. Maar ik vrees dat Rita te laat is want deze man neemt je al mee in de zak..
Frikandelquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:06 schreef Aoristus het volgende:
Maoļsten snijden de penis van hun tegenstander af en hangen hen in een boom.
denk hetquote:
Helemaal waar, maar als inwoner van het fictieve Euraziė zeggen dat we in oorlog zijn met Euraziė is nogal opmerkelijk. Correcter is het om te zeggen dat we in oorlog zijn met Oceaniė.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik meen dat sigme een subtiele verwijzing naar Orwell maakte![]()
History will be kind to me, for I intend to write it.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ah, Moors Spanje! Daartegen zou ik me niet tezeer verzetten.
Maar volgens mij sta ik in het Grote Boek als uiterst braaf.
Nee, alsof jij wil weten wat er echt in gehakt zit..quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:13 schreef Aoristus het volgende:
[..]
denk het
Maar vervolgens aten ze de uitgepoepte zaden van de Yak. Ik denk dat trots boven honger gaat
Het lijkt amerika welquote:
Moge u leven in interessante tijden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:13 schreef Napalm het volgende:
[..]
History will be kind to me, for I intend to write it.
De grap is nu net dat je de vijand binnen één zin kan aanpassen. Welk continent je als vijand opvoert is geheel inhoudsloos. Euraziė is evengoed als elk ander.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar als inwoner van het fictieve Euraziė zeggen dat we in oorlog zijn met Euraziė is nogal opmerkelijk. Correcter is het om te zeggen dat we in oorlog zijn met Oceaniė.
http://crookedtimber.org/2006/11/27/the-end-for-endnotes/quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Moge u leven in interessante tijden.
Ik zal nog geen voetnoot waard zijn, hoop ik.
quote:Gezien de meldingen hier is er een storing aan database. De site's welke beginnen met de letter a hebben hier voornamelijk last van. Deze storing is inmiddels aangemeld. Wanneer deze wordt verholpen is vooralsnog niet bekent. Excuus voor het ongemak.
Oceaniė is Noord- en Zuid Amerika, en airstrip one, ofwel UK. Eurasiė is het vaste land van Europa, en de rest laat zich raden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:53 schreef Monidique het volgende:
Volgens mij wordt uit '1984' niet duidelijk of West-Europa bij Oceaniė hoort of bij Euraziė.
Dan wel moeilijk doen door het woord 'welke' totaal onnodig erin te prutsen, maar het 'is bekend' niet weten te spellenquote:
"De grenzen zijn niet helemaal zeker, ze worden niet expliciet genoemd in het boek."quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Oceaniė is Noord- en Zuid Amerika, en airstrip one, ofwel UK. Eurasiė is het vaste land van Europa, en de rest laat zich raden.
Eastasia is China e.d.
Een kaartje staat ook hierzo, kwam ik na zoeken tegen: http://nl.wikipedia.org/wiki/1984_%28boek%29
Dat UK, ofwel, Airstrip One wel degelijk Oceaniė is, en dat het vaste land van West-Euopa Eurasia is, staat wel duidelijk in het boek. De verdere gebieden zijn niet duidelijk, omdat er altijd oorlog is.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
"De grenzen zijn niet helemaal zeker, ze worden niet expliciet genoemd in het boek."
Ha!
O, ok.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat UK, ofwel, Airstrip One wel degelijk Oceaniė is, en dat het vaste land van West-Euopa Eurasia is, staat wel duidelijk in het boek. De verdere gebieden zijn niet duidelijk, omdat er altijd oorlog is.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://crookedtimber.org/2006/11/27/the-end-for-endnotes/
http://andrewnorton.info/blog/2006/11/16/footnote-folly/quote:Academics seem nearly as likely to think that footnotes go before punctuation as teenagers are to think that apostrophes are needed to create a plural (or apostrophe’s, for victims of the school system over the last decade or so).
Zie je ook in Nederland (Fok!, zeg maar,quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:06 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
http://andrewnorton.info/blog/2006/11/16/footnote-folly/
Alwaar de apostrof een geheel nieuw leven is begonnen in het snorf-popje.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zie je ook in Nederland (Fok!, zeg maar,) wel eens.
Ik noem het zo, vrij naar Peter de Smet.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:12 schreef Monidique het volgende:
Snorf? Heet het zo?
Hij doet erg intens verslag. Ik weet niet of-ie nieuw is, maar de afgelopen week heb ik 'm al een paar keer op CNN gezien en hij lijkt wel gewoon daadwerkelijk te zeggen wat er gebeurt, zonder politiek-correcte, semantische trucjes.quote:
De Harry Potter boeken van 50 jaar terug.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:05 schreef Napalm het volgende:
[..]
Toffe gozer zeker, die Wolfke.
maar inzake "twijfelachtig allooi " moet ik toch mn vraaagtekens plaatsen...
[..]
Ooit kwam ik een heel eind bij het lezen van russische geschriften.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:38 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Priest said she “absolutely” believes the “level of violence [in Iraq] equals a civil war.” But she acknowledged that the Post has “not labeled it a civil war,” explaining, “We try to avoid the labels, particularly when the elected government itself does not call its situation a civil war.”
http://thinkprogress.org/2006/11/27/washington-post-civil-war/
Het verklaart een hele boel. Mensen die nog nooit een baan hebben gehad in het bedrijfsleven beslissen over mensen met een baan. De mensen die de economie dragen.quote:Nieuwe Tweede Kamer alles behalve 'modaal'
Gepubliceerd op dinsdag 28 november 2006
De nieuw gekozen Tweede Kamer is nog niet geļnstalleerd, maar nu al is bekend wie voor welke partij zal toetreden tot het parlement. Dat zij minder dan ooit een afspiegeling vormen van de samenleving staat echter vast.
De Kamer bestaat voor tweederde uit hoogopgeleide blanke mannelijke ex-ambtenaren en leraren van gemiddeld 45 jaar. Dat blijkt uit een analyse van Volkskrant-Banen.
Niet uit het bedrijfsleven
Opvallend is dat 75 procent van de nieuw gekozen Kamerleden uit de politiek, de zorg of het onderwijs komt en slechts 25 procent uit het bedrijfsleven. In de samenleving is dat precies omgekeerd.
Bij de VVD zitten de meeste mensen uit het bedrijfsleven, dik vijftig procent. Dat is nog steeds ruim minder dan in de maatschappij.
De SP en de Partij voor de Dieren halen hun Kamerleden in z'n geheel uit de non-profitsector: helemaal niemand komt uit het bedrijfsleven.
Te hoog opgeleid
Daarbij is tachtig procent van de leden van de Tweede Kamer hoog opgeleid (een HBO-opleiding of meer). Dat is dik drie keer zoveel als de rest van de samenleving. Er zijn twee mannen op elke vrouw en ook allochtonen worden niet gerepresenteerd.
Tot slot verdienen Kamerleden bijna drie keer zoveel als 'Jan Modaal'. Het gemiddelde salaris ligt in Nederland net onder de dertigduizend euro.
Bovenmodaal
Gewone Kamerleden gaan daar bijna drie keer overheen: om precies te zijn verdienen ze 86.125,55 euro. Fractievoorzitters krijgen daar soms nog wel tienduizend euro bij.
Overigens geldt dit niet voor SP'ers. Hun salaris wordt op de rekening van de partij gestort. De Kamerleden krijgen vervolgens een modaal salaris, netto zo'n 1560 euro per maand.
Een prof hoeft uiteraard geen literatuur te schrijven.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:13 schreef Napalm het volgende:
Men dien verschil dat Tolkien een beroemd literatuur professor was itt een bijstandmoeder..
[..]
Ooit kwam ik een heel eind bij het lezen van russische geschriften.
O ja, mensen in de zorg en leraren hebben natuurlijk geen baan, die weten dus niet hoe het werkt... en hebben al helemaal geen binding met de samenleving. Toppertje weer, MrX.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het verklaart een hele boel. Mensen die nog nooit een baan hebben gehad in het bedrijfsleven beslissen over mensen met een baan. De mensen die de economie dragen.
Politieagenten. Een verschrikking zijn ze allemaal.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
O ja, mensen in de zorg en leraren hebben natuurlijk geen baan, die weten dus niet hoe het werkt...
Het is opmerkelijk dat de meerderheid van de politici niets weten over het bedrijfsleven maar wel allerlei dingen roepen over het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:18 schreef Monidique het volgende:
O ja, mensen in de zorg en leraren hebben natuurlijk geen baan, die weten dus niet hoe het werkt...
Raar stuk. Het parlement is volgens mij wel eens minder een afspiegeling geweest van de samenleving. Ook een rare impliciete achterliggende gedachte, dat het parlement een afspiegeling zou moeten zijn, of logischerwijs zou moeten vormen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het verklaart een hele boel. Mensen die nog nooit een baan hebben gehad in het bedrijfsleven beslissen over mensen met een baan. De mensen die de economie dragen.
Alleen in de VVD weten ze enigszins waar ze over praten. Dat klopt ook wel als je het partij programma bekijkt. De rest van de partijen wordt bevolkt met idealisten die elke binding met de samenleving hebben verloren. Met als dieptepunt de SP en PvdD.
quote:Quebec aparte natie binnen Canada
OTTAWA - Het Canadees parlement heeft maandag een resolutie aangenomen waarin de inwoners van de Franstalige regio Quebec worden erkend als natie binnen een verenigd Canada. De resolutie, ingebracht door premier Stephen Harper, werd met 266 stemmen voor en 16 tegen goedgekeurd.
...
Het parlement roept zelf natuurlijk als hardste dat werkterreinen een afspiegeling moeten vormen van de samenleving.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:23 schreef sigme het volgende:
Raar stuk. Het parlement is volgens mij wel eens minder een afspiegeling geweest van de samenleving. Ook een rare impliciete achterliggende gedachte, dat het parlement een afspiegeling zou moeten zijn, of logischerwijs zou moeten vormen.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het parlement roept zelf natuurlijk als hardste dat werkterreinen een afspiegeling moeten vormen van de samenleving.
Een voorbeeld:quote:
Laten ze eerst hand in eigen boezem steken of dat soort onzin niet meer roepen.quote:Bedrijven die wel divers personeelsbeleid
voeren krijgen de voorkeur voor overheidscontracten.
Snorf.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een voorbeeld:
[..]
Laten ze eerst hand in eigen boezem steken of dat soort onzin niet meer roepen.
Maar het is wel wat meer dan "laag allooi"quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:17 schreef du_ke het volgende:
Een prof hoeft uiteraard geen literatuur te schrijven.
Angstaanjagend..quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
Alleen in de VVD weten ze enigszins waar ze over praten. Dat klopt ook wel als je het partij programma bekijkt. De rest van de partijen wordt bevolkt met idealisten die elke binding met de samenleving hebben verloren. Met als dieptepunt de SP en PvdD.
De provincies hebben enige autonomie (zie de discussie laatst over een aparte sharia-wetgeving dat alleen om Ontario ging), maar die status had Quebec al. Ze zullen wel iets extra's mogen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:33 schreef Monidique het volgende:
Althans, ik dacht dat sommige stammen in Canada ook hun eigen naties hadden. Geografisch afgebakend en wel.
quote:Het Canadese parlement heeft een motie aangenomen waarin staat dat het Franstalige Quebec wordt erkend als land binnen Canada. Het betreft een symbolisch gebaar, aangezien voor een dergelijke stap een grondwetswijziging is vereist.
De motie werd maandag ingediend door de conservatieve premier Stephen Harper, die daarmee het Bloc Quebecois voor wilde zijn en in de gunst hoopte te komen bij de kiezers in Quebec, waar de Progressieve Partij van oudsher de meerderheid heeft. Minister voor intergouvernementele zaken Michael Chong trad eerder op de dag af uit protest tegen de motie, waarvan minister van transport Lawrence Cannon de symbolische aard nog eens benadrukte.
Cannon zei dat de motie niet tot etnische verdeeldheid zal leiden, zoals Chong zegt, maar juist is bedoeld om verzoening tussen Quebec en de rest van Canada mogelijk te maken. In Quebec is twee keer een referendum over onafhankelijkheid gehouden. De laatste keer, in 1995, stemde slechts een kleine meerderheid tegen.
Twijfelachtig hoeft niet perse laag te zijnquote:Op dinsdag 28 november 2006 12:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
Maar het is wel wat meer dan "laag allooi"
[..]
en bedankt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:46 schreef du_ke het volgende:
Die mensen kan je overigens ook van 100 meter afstand herkennen.
Waaraan?quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:46 schreef du_ke het volgende:
Die mensen kan je overigens ook van 100 meter afstand herkennen.
Sorryquote:
Veel dossiers te kopieėren vandaag?quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:48 schreef problematiQue het volgende:
eindelijke pauze...
Uiterlijk.quote:
Duh, je moeilijk iemands innerlijk herkennen.quote:
Tsk, slag om de armquote:Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.
ik kopieer ze niet, ik zoek de belangrijke stukken eruit. Maar, ja, ik ben weer fijn bezig vandaagquote:Op dinsdag 28 november 2006 12:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Veel dossiers te kopieėren vandaag?
Ik plaag je maarquote:Op dinsdag 28 november 2006 12:56 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik kopieer ze niet, ik zoek de belangrijke stukken eruit.
Kun je lekker plaatjes draaienquote:Maar, ja, ik ben weer fijn bezig vandaagEn ik ben nogal moe dus dat schiet ook niets op. Denk dat ik morgen maar vrij vraag.
Waarop baseren we dit?quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:50 schreef du_ke het volgende:
Je bent tweaker,
Tja m'n frenologie is ook niet perfect. Maar met dingen als kleding en kapsel kom je een heel eind.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Duh, je moeilijk iemands innerlijk herkennen.
Opnieuw: waaraan?
[..]
Tsk, slag om de arm?
Ik heb eeuwen geleden die ban van de ring kado gekregen: dat wil zeggen, ik, mijn zusje en mijn broertje kregen elk één deel. Ik heb ze toen alle drie verslonden, en nooit meer herlezen. Dat moet meer dan 20 jaar geleden zijn.
Je gaf laatst ergens aan dat je op got komtquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarop baseren we dit?
Verder ben ik een hele grote negermet een grote `88 Gullit afro
en een nog veel grotere swans
![]()
Soms is dat inderdaad de beste oplossing.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:02 schreef Autodidact het volgende:
Het enge is dat ik ze niet herken. Als ze dan uit de kast komen als LOTR-fan kan ik ze niet meer serieus nemen, en moeten ze dood.
Als je kleding en kapsel weglaat als herkenningspunten blijft er alleen een klein stukje snuit over, dus da's logisch, dat je kleding en kapsel gebruikt als herkenning.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja m'n frenologie is ook niet perfect. Maar met dingen als kleding en kapsel kom je een heel eind.
oh ik dacht dat je het verkeerd onthouden hadquote:
de eerste 5 hoofdstukken smaakten naar meerquote:Kun je lekker plaatjes draaien
van je eigen pop idool
Of een boekje lezen, natuurlijk.
Waarom onthouden jullie allemaal wat ik post?quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je gaf laatst ergens aan dat je op got komt.
Tja gewoon het type kleding en kapsel. Vaak een tikje onverzorgd. Meestal een wat bleke toet. Dat soort zaken.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je kleding en kapsel weglaat als herkenningspunten blijft er alleen een klein stukje snuit over, dus da's logisch, dat je kleding en kapsel gebruikt als herkenning.
Kom op: wat is herkenbaar aan kleding & kapsel?
Had niet anders verwachtquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:18 schreef MrX1982 het volgende:
LOTR is cool.
Fatimaquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:15 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom onthouden jullie allemaal wat ik post?
Maar wie GoT niet?
Die hebben betere vrouwenplaatjes dan fok.
al zal ik dat nu ff compenseren![]()
[afbeelding]
Pberends, eat my heart out...
Niks mis met padvinders.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Beter een LOTR liefhebber dan een padvinder.
Staat het overmatig gebruik van alcohol in het padvindershandboek?quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:26 schreef du_ke het volgende:
Niks mis met padvinders.
Al is het slecht voor m'n lever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |