Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:122 Teletekst ma 27 nov
EU-gesprekken met Turkije mislukt
` De onderhandelingen van de EU met
Turkije zijn op losse schroeven komen
te staan,nu de gesprekken met Turkije
over de kwestie-Cyprus op niets zijn
uitgelopen.Turkije weigert Cyprus te
erkennen en wil de Turkse havens niet
openstellen voor Cypriotische schepen.
EU-voorzitter Finland heeft de pogingen
om een oplossing te vinden opgegeven.
Dit besluit zal onvermijdelijk gevolgen
hebben voor de onderhandelingen over de
toetreding van Turkije,zei de Finse
minister van Buitenlandse Zaken.Hij kon
niet aangeven welke dat zullen zijn.
De EU wil volgende maand beslissen hoe
de onderhandelingen verder moeten gaan.
Landen, die veel potentie hebben om economisch flink te groeien, geheel in Europa liggen, een Europese geschiedenis kennen en bovendien gewoon toffe landen zijnquote:Op maandag 27 november 2006 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk vraag ik me al af wat landen als Polen,Roemenie en Bulgarije in de EU zouden moeten.
Wat dacht je van de uitspraak "diegenen die de macht in handen hebben, willen alleen maar meer macht" toegepast op de EU?quote:Op maandag 27 november 2006 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk vraag ik me al af wat landen als Polen,Roemenie en Bulgarije in de EU zouden moeten.
Vreten uit de subsidieruif.quote:Op maandag 27 november 2006 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Uh, liever niet.quote:Op maandag 27 november 2006 12:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nu maar hopen dat de Turken radicaliseren...
Preciesquote:Op maandag 27 november 2006 12:06 schreef Emeth.NL het volgende:
hoezo allemaal, prima, mooi gelukkig?
Ten eerste zie ik Turkije liever toetreden. Het is een uniek land volgens mij, op de manier dat ze tussen het westen en het oosten zweeft. Het oosten vervloekt Turkije om haar westerse instelling. Wat doen wij, wij vervloeken haar voornamelijk om vooroordelen. Turkije kan een mooie brug tussen het westen en het oosten zijn, de politici beseffen dat, de burgers niet. Misschien moet de EU voorlopig nog maar even ondemocratisch blijven. Trouwens, volgens mij zit Turkijke ook economisch dik in order, beter dan de mest oostblok landen denk.
De Turken gooien hun eigen glazen in. Daarnaast klink je als een typische politicus met een mooi verhaal. Wie denk je dat dat allemaal moet gaan betalen?quote:Op maandag 27 november 2006 12:06 schreef Emeth.NL het volgende:
Ten eerste zie ik Turkije liever toetreden. Het is een uniek land volgens mij, op de manier dat ze tussen het westen en het oosten zweeft. Het oosten vervloekt Turkije om haar westerse instelling. Wat doen wij, wij vervloeken haar voornamelijk om vooroordelen. Turkije kan een mooie brug tussen het westen en het oosten zijn, de politici beseffen dat, de burgers niet. Misschien moet de EU voorlopig nog maar even ondemocratisch blijven. Trouwens, volgens mij zit Turkijke ook economisch dik in order, beter dan de mest oostblok landen denk.
Vergeet hetquote:Op maandag 27 november 2006 12:06 schreef Emeth.NL het volgende:
China en Japan zijn door sommige notabelen ook al als westers bestemeld, dus wie weet.quote:Op maandag 27 november 2006 12:14 schreef FonsvdB het volgende:
Kazachstan ligt officieel ook deels in Europa, dus wellicht krijgt de EU ooit nog een grens met China
Je hebt enigszins gelijk, maar als ze over belangrijke zaken zoals Cyprus en de Armeense genocide zo moeilijk doen, dan kun je daar geen uitzondering voor maken. Ook ik vind het geen probleem als ze toetreden, maar dan moeten ze dus wel natuurlijk aan zulke voorwaarden voldoen.quote:Op maandag 27 november 2006 12:06 schreef Emeth.NL het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |