abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43923792
quote:
122 Teletekst ma 27 nov
EU-gesprekken met Turkije mislukt

` De onderhandelingen van de EU met
Turkije zijn op losse schroeven komen
te staan,nu de gesprekken met Turkije
over de kwestie-Cyprus op niets zijn
uitgelopen.Turkije weigert Cyprus te
erkennen en wil de Turkse havens niet
openstellen voor Cypriotische schepen.

EU-voorzitter Finland heeft de pogingen
om een oplossing te vinden opgegeven.
Dit besluit zal onvermijdelijk gevolgen
hebben voor de onderhandelingen over de
toetreding van Turkije,zei de Finse
minister van Buitenlandse Zaken.Hij kon
niet aangeven welke dat zullen zijn.

De EU wil volgende maand beslissen hoe
de onderhandelingen verder moeten gaan.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 27 november 2006 @ 11:19:44 #2
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_43923814
Goed nieuws!
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_43924088
Turkije blijft zichzelf de das om doen.
  maandag 27 november 2006 @ 11:38:19 #4
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43924208
Wat jammer nou
  maandag 27 november 2006 @ 11:48:59 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43924492
Jammer, maar het zat er wel in dat dit zou gebeuren. Ook over de Armeense genocide blijft Turkije heel starrig doen. Beter zou het zijn om nu meteen duidelijkheid (wel of geen toetreding) aan Turkije te bieden in plaats van ze nog jaren aan het lijntje te houden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 27 november 2006 @ 11:51:44 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43924544
Persoonlijk vraag ik me al af wat landen als Polen,Roemenie en Bulgarije in de EU zouden moeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_43924548
Dat lijkt me uitstekend nieuws. Alleen de tragiek dat de bestuurders/politici tot in den treurnis door willen gaan.

Hoe zit dat ook alweer met democratie, volksvertegenwoordiging, het volk heeft de macht en al dat soort op papier mooie woorden maar niet van toepassing op de EU wat hoofdzakelijk nog steeds de natte droom van bestuurders en politici is.
  maandag 27 november 2006 @ 11:53:21 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43924557
Erg jammer dit. En ben het met je eens Falco.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 27 november 2006 @ 11:55:05 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43924601
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk vraag ik me al af wat landen als Polen,Roemenie en Bulgarije in de EU zouden moeten.
Landen, die veel potentie hebben om economisch flink te groeien, geheel in Europa liggen, een Europese geschiedenis kennen en bovendien gewoon toffe landen zijn
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 27 november 2006 @ 11:56:00 #10
93744 Finder_elf_towns
pi_43924622
quote:
Wat dacht je van de uitspraak "diegenen die de macht in handen hebben, willen alleen maar meer macht" toegepast op de EU?
  maandag 27 november 2006 @ 11:56:26 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_43924639
onderhandelingen stopzetten totdat die mensen normaal kunnen doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 27 november 2006 @ 11:57:23 #12
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43924669
quote:
Vreten uit de subsidieruif.

Net als Turkije dat zal gaan doen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 27 november 2006 @ 11:57:39 #13
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_43924678
Nou prima! Bye bye zwaai zwaai voor de Turken. Het is natuurlijk graag of niet. Ik ben er niet rouwig om iig.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 27 november 2006 @ 12:00:48 #14
93744 Finder_elf_towns
pi_43924756
Nu maar hopen dat de Turken radicaliseren zodat hun niet-toetreding tot de EU ook in de toekomst verzekerd is.
pi_43924824
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nu maar hopen dat de Turken radicaliseren...
Uh, liever niet.
  maandag 27 november 2006 @ 12:06:21 #16
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43924907
hoezo allemaal, prima, mooi gelukkig?

Ten eerste zie ik Turkije liever toetreden. Het is een uniek land volgens mij, op de manier dat ze tussen het westen en het oosten zweeft. Het oosten vervloekt Turkije om haar westerse instelling. Wat doen wij, wij vervloeken haar voornamelijk om vooroordelen. Turkije kan een mooie brug tussen het westen en het oosten zijn, de politici beseffen dat, de burgers niet. Misschien moet de EU voorlopig nog maar even ondemocratisch blijven. Trouwens, volgens mij zit Turkijke ook economisch dik in order, beter dan de mest oostblok landen denk.
Cheers,
  maandag 27 november 2006 @ 12:06:34 #17
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_43924917
De turken begrijpen gewoon echt niets van de onderhandelingen volgens mij. Of ze onderschatten de gevolgen van een starre houding gewoonweg, maar het moet bij hun toch ook wel doordringen dat al voldeden ze aan alles hun toetreding aan een zijden draadje hangt.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_43924928

nou moet ik eerlijk zeggen dat ik sommige voorwaarden onzinnig vind, maar aan de andere kant is Turkije wel het laatste land wat de EU erin moet willen hebben..
  maandag 27 november 2006 @ 12:07:34 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43924938
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:06 schreef Emeth.NL het volgende:

Ten eerste zie ik Turkije liever toetreden. Het is een uniek land volgens mij, op de manier dat ze tussen het westen en het oosten zweeft. Het oosten vervloekt Turkije om haar westerse instelling. Wat doen wij, wij vervloeken haar voornamelijk om vooroordelen. Turkije kan een mooie brug tussen het westen en het oosten zijn, de politici beseffen dat, de burgers niet. Misschien moet de EU voorlopig nog maar even ondemocratisch blijven. Trouwens, volgens mij zit Turkijke ook economisch dik in order, beter dan de mest oostblok landen denk.
Precies
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43924980
quote:

De Turken gooien hun eigen glazen in. Daarnaast klink je als een typische politicus met een mooi verhaal. Wie denk je dat dat allemaal moet gaan betalen?

Turkije is nog steeds een vrij arm land.
pi_43924990
quote:

Vergeet het Economisch gezien wordt Turkije (vooral het oosten) één groot subsidie-gat, waar geen enkel financieel voordeel uit te behalen valt. Ten tweede is het feit dat Turkije voor 75% (ong ) in de Aziatische landen ligt een grote bron van bezorgdheid. Niet alleen vanwege het anti-westerse, maar ook vanwege het feit dat Azië vrije toegang tot Europa krijgt, wat we qua immigranten volgens mij gaan merken..
  maandag 27 november 2006 @ 12:13:24 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43925076
Nog even en we knallen Oekraine erin, omdat dat soms ook wel eens "Europees" is.
In Tsjechie, een vrij arm land, komen alle schoonmakers daarvandaan, bijvoorbeeld.
Iets zoals wij met Polen hebben dus.

Maar oh wacht, daar 'heb je geen last van' dus dat zal wel goed komen. Over een jaar of 15.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43925099
Kazachstan ligt officieel ook deels in Europa, dus wellicht krijgt de EU ooit nog een grens met China
  maandag 27 november 2006 @ 12:15:39 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43925133
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:14 schreef FonsvdB het volgende:
Kazachstan ligt officieel ook deels in Europa, dus wellicht krijgt de EU ooit nog een grens met China
China en Japan zijn door sommige notabelen ook al als westers bestemeld, dus wie weet.
  maandag 27 november 2006 @ 12:17:22 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43925178
quote:

Je hebt enigszins gelijk, maar als ze over belangrijke zaken zoals Cyprus en de Armeense genocide zo moeilijk doen, dan kun je daar geen uitzondering voor maken. Ook ik vind het geen probleem als ze toetreden, maar dan moeten ze dus wel natuurlijk aan zulke voorwaarden voldoen.
pi_43925222
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:13 schreef Yildiz het volgende:
Nog even en we knallen Oekraine erin, omdat dat soms ook wel eens "Europees" is.
In Tsjechie, een vrij arm land, komen alle schoonmakers daarvandaan, bijvoorbeeld.
Iets zoals wij met Polen hebben dus.

Maar oh wacht, daar 'heb je geen last van' dus dat zal wel goed komen. Over een jaar of 15.
Tsjechië is een van de meest succesvolle Oost-Europese landen.
pi_43925269
Mark my words, de EU zal terug krabbelen en deze kwestie naar een ander periode verplaatsen en verplaatsen en verplaatsen en verplaatsen en verplaatsen.

Of de EU houdt gewoon woord en heft eerst de embargo's op voor de Turkse Republiek van Noord Cyprus, zoals beloofd ver voor deze voorwaarde werd opgesteld. Dán kan er sprake zijn van het openen van havens en wat nog meer.
  maandag 27 november 2006 @ 12:22:46 #28
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43925304
quote:

Ten eerste zie ik Turkije liever toetreden. Het is een uniek land volgens mij, op de manier dat ze tussen het westen en het oosten zweeft. Het oosten vervloekt Turkije om haar westerse instelling. Wat doen wij, wij vervloeken haar voornamelijk om vooroordelen. Turkije kan een mooie brug tussen het westen en het oosten zijn, de politici beseffen dat, de burgers niet. Misschien moet de EU voorlopig nog maar even ondemocratisch blijven.
Ik zie de EU primair als een economisch iets. En op dat gebied heeft de toetreding van Turkije heel veel nadelen en maar weinig voordelen.
quote:

Trouwens, volgens mij zit Turkijke ook economisch dik in order, beter dan de mest oostblok landen denk.
Bron?
Groot, arm en veel landbouw. Dat hakt gigantisch in op de EU begroting (en NL mag betalen). Ook Roemenie is (net zo) arm maar dat is wel bijna 4 keer zo klein. En eigenlijk is de toetreding van Roemenie ook geen goed idee en dat vinden velen die tegen de Turkse toetreding zijn dan ook van de Roemeense.
Misschien dat Turkije over 30 jaar wel veel rijker en moderner is. Prima, dan praten we dan wel. Maar waarom nu de huid verkopen voordat Turkije de beer geschoten heeft?

Verder zou een Vrije reiszone met Turkije de EU doen grenzen aan landen als Irak Syrie en Iran. Liever niet. Roemenie zorgt amper voor een andere buitengrens.
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mark my words, de EU zal terug krabbelen en deze kwestie naar een ander periode verplaatsen en verplaatsen en verplaatsen en verplaatsen en verplaatsen.

Of de EU houdt gewoon woord en heft eerst de embargo's op voor de Turkse Republiek van Noord Cyprus, zoals beloofd ver voor deze voorwaarde werd opgesteld. Dán kan er sprake zijn van het openen van havens en wat nog meer.
Het is je misschien niet opgevallen hoor maar het is Turkije dat iets groots van de EU wil (lidmaatschap) en niet andersom.
pi_43925381
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:22 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik zie de EU primair als een economisch iets. En op dat gebied heeft de toetreding van Turkije heel veel nadelen en maar weinig voordelen.
[..]

Bron?
Groot, arm en veel landbouw. Dat hakt gigantisch in op de EU begroting (en NL mag betalen). Ook Roemenie is (net zo) arm maar dat is wel bijna 4 keer zo klein. En eigenlijk is de toetreding van ROemenie ook geen goed idee en dat vinden velen die tegen de turkse toetreding zij dan ook.
Misschien dat Turkije over 30 jaar wel veel rijker en moderner is. Prima, dan praten we dan wel. Maar waarom nu de huid verkopen voordat Turkije de beer geschoten heeft?

Verder zou een Vrije reiszone met Turkije de EU doen grenzen aan landen als Irak Syrie en Iran. Liever niet. Roemenie zorgt amper voor een andere buitengrens.
Precies wat ik wilde zeggen, alleen beter verwoord
pi_43925385
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Je hebt enigszins gelijk, maar als ze over belangrijke zaken zoals Cyprus en de Armeense genocide zo moeilijk doen, dan kun je daar geen uitzondering voor maken. Ook ik vind het geen probleem als ze toetreden, maar dan moeten ze dus wel natuurlijk aan zulke voorwaarden voldoen.
De Armeense kwestie is een zaak tussen Turkije en Armenie. Als Turkije en Armenie er onderling niet uitkomen, komt de VN om de hoek kijken. De EU heeft er niets mee te maken. Net zoals Turkije er bij Frankrijk niet op aandringt om de Algerijnse genocide te erkennen. De woorden van Sarkozy waren ongeveer "Je kunt de zonen niet verantwoordelijk houden voor de daden van de vaders"

De EU zou een minder vooringenomen standpunt betreft de armeense kwestie moeten innemen en een onderzoek via bijvoorbeeld de VN moeten afdwingen. Nu is het niet meer dan een politiek spelletje van de anti-Turken.
pi_43925405
quote:
Laten we het hopen Net zolang uitstellen totdat het land zowel cultureel als financieel een heel stuk volwassener is geworden
pi_43925478
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De Armeense kwestie is een zaak tussen Turkije en Armenie. Als Turkije en Armenie er onderling niet uitkomen, komt de VN om de hoek kijken. De EU heeft er niets mee te maken. Net zoals Turkije er bij Frankrijk niet op aandringt om de Algerijnse genocide te erkennen. De woorden van Sarkozy waren ongeveer "Je kunt de zonen niet verantwoordelijk houden voor de daden van de vaders"

De EU zou een minder vooringenomen standpunt betreft de armeense kwestie moeten innemen en een onderzoek via bijvoorbeeld de VN moeten afdwingen. Nu is het niet meer dan een politiek spelletje van de anti-Turken.
Een politiek spelletje van de anti-Turken?

Hoe zit het hier dan mee?
quote:
Dit klinkt gewichtig en juridisch zorgvuldig, maar het is onzin. Er is wereldwijd geen enkele instantie belast met ’officiële’ registratie van genociden, noch bestaat er enig lichaam dat zich bezighoudt met het ’volkenrechtelijk’ en ’formeel bewijzen’ van genociden. Wel heeft 5 juli 1919 een Turks militair tribunaal in Istanbul de voornaamste verantwoordelijken bij verstek ter dood veroordeeld, onder meer wegens de volgens ’een centraal plan georganiseerde massamoord op de Armeniërs’, waarbij ’noch sprake was van een militaire noodzaak’, ’noch van een gerechtvaardigde bestraffing’. Kennelijk achtte dat Turkse gerechtshof dat destijds dus in elk geval wel bewezen.
  maandag 27 november 2006 @ 12:44:06 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43925853
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tsjechië is een van de meest succesvolle Oost-Europese landen.
Oh, dat zeker. Voor democratie, privacy en omgang met persoonsgegevens al helemaal, Nederland bakt daar absoluut niks van. Maar het land is goedkoop, wat betekend dat buitenlanders met een buitenlands loon daar luxe kunnen leven, maar andersom is voor iedere Tsjech de rest van Europa net zoiets als Monaco voor ons is.
pi_43926053
quote:

Overigens is dat laatste natuurlijk grote onzin. Met de Eu zijn afspraken gemaakt betreffende het openstellen van de havens en de vliegvelden, onder erg verzachtende voorwaarden voor Turkije. De door jou genoemde Turkse Republiek wordt alleen door Turkije erkend op Noord Cyprus.

Het lijkt me toch dat Turkije minimaal een EU-land mag erkennen voor ze tot ditzelfde EU wordt toegelaten
pi_43926317
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een politiek spelletje van de anti-Turken?

Hoe zit het hier dan mee?
[..]
Je bedoelt de Turkse rechtbank onder Britse vlag/bezetting? Tja, hoe zou het daar nou mee zittten he?

Nog een rechtbank verhaal: http://www.tallarmeniantale.com/malta-details.htm
pi_43926392
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:51 schreef Erik_84 het volgende:

[..]

Overigens is dat laatste natuurlijk grote onzin. Met de Eu zijn afspraken gemaakt betreffende het openstellen van de havens en de vliegvelden, onder erg verzachtende voorwaarden voor Turkije. De door jou genoemde Turkse Republiek wordt alleen door Turkije erkend op Noord Cyprus.

Het lijkt me toch dat Turkije minimaal een EU-land mag erkennen voor ze tot ditzelfde EU wordt toegelaten
De belofte van de EU om sancties op te heffen na het Ja voor hereniging van de Turkse kant en het Nee van de griekse kant is volgens jou grote onzin? Opvallend dat na toetreding van Grieks-Cyprus hier met geen woord meer over wordt gerept. Ook niet in de berichtgeving.
pi_43926528
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De belofte van de EU om sancties op te heffen na het Ja voor hereniging van de Turkse kant en het Nee van de griekse kant is volgens jou grote onzin? Opvallend dat na toetreding van Grieks-Cyprus hier met geen woord meer over wordt gerept. Ook niet in de berichtgeving.
Ik noem het grote onzin dat de EU daaraan zou moeten voldoen om opening van de havens voor elkaar te krijgen Dan verzint Turkije wel weer wat anders

Ze gooien hun eigen glazen in, en zoals ik al eerder zei: zolang ze zowel cultureel als financieel achterlopen, ben ik er blij om
pi_43926747
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:08 schreef Erik_84 het volgende:

[..]

Ik noem het grote onzin dat de EU daaraan zou moeten voldoen om opening van de havens voor elkaar te krijgen
Voor jou is het de normaalste zaak om eerst iets te beloven, dit niet na te komen en daarna ook nog eens zelf eisen te stellen? In welke droomwereld leef jij eigenlijk?
quote:
Dan verzint Turkije wel weer wat anders
Tot nu toe is het enkel de EU gebleken die met andere dingen kwam
pi_43926793
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je bedoelt de Turkse rechtbank onder Britse vlag/bezetting? Tja, hoe zou het daar nou mee zittten he?

Nog een rechtbank verhaal: http://www.tallarmeniantale.com/malta-details.htm
Het Proces van Neurenberg werd geleid door de geallieerden. Maakt dat dit proces ook per definitie onbetrouwbaar net zoals in het geval van de Armeense genocide?
pi_43926847
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het Proces van Neurenberg werd geleid door de geallieerden. Maakt dat dit proces ook per definitie onbetrouwbaar net zoals in het geval van de Armeense genocide?
Heb je het uberhaupt gelezen?
pi_43927104
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Voor jou is het de normaalste zaak om eerst iets te beloven, dit niet na te komen en daarna ook nog eens zelf eisen te stellen? In welke droomwereld leef jij eigenlijk?
[..]

Tot nu toe is het enkel de EU gebleken die met andere dingen kwam
De eisen zijn vooraf gesteld En nee, ik keur het ook niet goed, echter, ik keurde de beloftes op voorhand al niet goed En als Turkije bij de EU wil, mag de EU inderdaad voorwaarden stellen.. Dat Turkije deze niet accepteert, is dom, maar welkom.
  maandag 27 november 2006 @ 13:32:38 #42
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43927147
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:22 schreef Napalm het volgende:Ik zie de EU primair als een economisch iets. En op dat gebied heeft de toetreding van Turkije heel veel nadelen en maar weinig voordelen.
Er zijn meer beweegredenen dan dollars of euro's. Bijvoorbeeld stabiliteit. Een welvarend land is minder geneigd problemen te produceren dan een arm land. Als Turkijje de discussie in het oosten meer open gooit en het westen dichter bij het oosten brengt, dan kan dat heel wat mensenlevens redden op termijn. Mensen maken zich zorgen om geld, in de periode die onze generatie mee gaat maken zal dat waarschijnlijk de minste zorg zijn.

Dus ja, als Turkijje armer is dan het Europese gemiddelde zullen we bij moeten leggen. Maar de unie legt heus niet meer in dan zij missen kan, zo ook Nederland. We geven toch ook geld aan derde wereld landen, mag hulp dichtbij dan niet? Bovendien, de bijdrages aan de unie liggen voor de lidstaten toch al vast? Kan het Nederland op korte termijn dan wel meer kosten?
quote:
Bron?
Groot, arm en veel landbouw. Dat hakt gigantisch in op de EU begroting (en NL mag betalen). Ook Roemenie is (net zo) arm maar dat is wel bijna 4 keer zo klein.
Schaamteloos geen bron, daarom zei ik ook ik "denk" etc., dus schaamteloos maar openlijk schaamteloos . Alhoewel jij volgens mij jouw opvatting net zo baseerd op je algemene indruk als mij . Maar je hebt denk wel gelijk, dus verwijs ik je naar mijn bovenstaande stuk . Maar de mensen in de steden zijn wel een stuk moderner dan de algemene Turk die je in Nederland ziet, was mijn indruk toen ik daar was. Dus vorm geen mening gebaseerd op Nederlandse Turken.
Cheers,
  maandag 27 november 2006 @ 13:40:21 #43
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43927351
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:09 schreef problematiQue het volgende:

[..]

dat is toch logisch? Wij investeren, zij worden rijken, zij kopen onze spullen.
Het CPB ziet dat "onze spullen kopen" voor NL iig niet gebeuren
http://www.cpb.nl/nl/news/2004_19.html
(let wel: dat is nog exclusief alle subsides die dan naar Turkije gaan)
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:09 schreef problematiQue het volgende:Zie zoveel EU landen die eerst niet zo welvarend waren, Spanje, Griekenland, Ierland, etc.
Maar wie zegt dat dat door de EU komt? China wordt nu ook veel rijker. Ligt niet aan de EU..
pi_43927404
quote:
Dat vind ik inderdaad een betere vraag dan de discussie of Turkijen in de toekomst ooit toe zou mogen treden.

Maar ja daar wonen geen moslims dus dat is lang zo interessant niet .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43927462
Inderdaad, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. We hebben al veel te veel landen tot de EU toegelaten waar nog het nodige schort aan mensenrechten. Turkije is een brug te ver, mede vanwege de halsstarrige opstelling die de Turken zelf kiezen. Als je één van de EU-landen weigert te erkennen, houdt dat automatisch in dat je de EU als zodanig dus ook niet erkent. Zolang Turkije weigert om Cyprus te erkennen, moet de poort sowieso gesloten blijven voor ze.
  maandag 27 november 2006 @ 13:46:37 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43927508
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:44 schreef dVTB het volgende:
Inderdaad, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. We hebben al veel te veel landen tot de EU toegelaten waar nog het nodige schort aan mensenrechten. Turkije is een brug te ver, mede vanwege de halsstarrige opstelling die de Turken zelf kiezen. Als je één van de EU-landen weigert te erkennen, houdt dat automatisch in dat je de EU als zodanig dus ook niet erkent. Zolang Turkije weigert om Cyprus te erkennen, moet de poort sowieso gesloten blijven voor ze.
Een trieste manier van denken met wellicht verstrekkende gevolgen voor de toekomst. Ik zie Turkije liever als bondgenoot.
pi_43927550
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:44 schreef Yildiz het volgende:

Oh, dat zeker. Voor democratie, privacy en omgang met persoonsgegevens al helemaal, Nederland bakt daar absoluut niks van. Maar het land is goedkoop, wat betekend dat buitenlanders met een buitenlands loon daar luxe kunnen leven, maar andersom is voor iedere Tsjech de rest van Europa net zoiets als Monaco voor ons is.
Tuurlijk, maar die situatie verbetert zienderogen. Van alle nieuwe EU-landen is Tsjechië met afstand het verst gevorderd. Veel verder bijvoorbeeld dan Polen, waar een ultra-conservatieve, anti-Europese regering het liefst 50 jaar terug in de tijd gaat.

Als er één van de 10 nieuwste EU-landen is waar ik geen moeite mee heb, is het wel Tsjechië.
pi_43927581
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een trieste manier van denken met wellicht verstrekkende gevolgen voor de toekomst. Ik zie Turkije liever als bondgenoot.
Turkije is toch al samenwerkend met de EU?
  maandag 27 november 2006 @ 13:50:17 #49
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43927611
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:32 schreef Emeth.NL het volgende:

[..]

Er zijn meer beweegredenen dan dollars of euro's. Bijvoorbeeld stabiliteit. Een welvarend land is minder geneigd problemen te produceren dan een arm land. Als Turkijje de discussie in het oosten meer open gooit en het westen dichter bij het oosten brengt, dan kan dat heel wat mensenlevens redden op termijn. Mensen maken zich zorgen om geld, in de periode die onze generatie mee gaat maken zal dat waarschijnlijk de minste zorg zijn.
Misschien.

Ik zie de doelstellingen van de EU niet op dat vlak noch dat de EU daarvoor het geschikste middel zou zijn.
quote:
Dus ja, als Turkijje armer is dan het Europese gemiddelde zullen we bij moeten leggen. Maar de unie legt heus niet meer in dan zij missen kan, zo ook Nederland. We geven toch ook geld aan derde wereld landen, mag hulp dichtbij dan niet?
Ik geef liever geen geld weg. Dat is misshien egoistisch maar dat is mijn keuze.
Als het dan toch moet liever aan arme hongernegers in de Afrikaanse zandbak dan aan de Turken, die kunnen voor zichzelf zorgen.
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:32 schreef Emeth.NL het volgende: Bovendien, de bijdrages aan de unie liggen voor de lidstaten toch al vast? Kan het Nederland op korte termijn dan wel meer kosten?
Ja.
BIjdrages liggen (volgens mij) vast tot eind 2008. De ontvangsten liggen niet vast en die gaan vooral naar de armste regios. De grootste financiele schok van de toetreding van arm-Oost-Europa moet ook nog komen. (Nu voor een flink deel opgevangen door de reserves). Maar toetreding van een groot relatief arm Turkije gaat gewooon veel geld ksoten. Leuk voor Turkije natuurlijk maar ik vind het minder.
quote:
Schaamteloos geen bron, daarom zei ik ook ik "denk" etc., dus schaamteloos maar openlijk schaamteloos . Alhoewel jij volgens mij jouw opvatting net zo baseerd op je algemene indruk als mij . Maar je hebt denk wel gelijk, dus verwijs ik je naar mijn bovenstaande stuk .
Ik weet het niet. Moet toch wel te achterhalen zijn denk ik.

Zeker als je Oost-Europa bij de EU telt is het EU gemiddelde nu natuurlijk lager dan in 1999. Daarmee zou de afstand EU-Turkije wellicht vergelijkbaar zijn en wellicht ook niet.
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:32 schreef Emeth.NL het volgende:Maar de mensen in de steden zijn wel een stuk moderner dan de algemene Turk die je in Nederland ziet, was mijn indruk toen ik daar was. Dus vorm geen mening gebaseerd op Nederlandse Turken.
Uiteraard. Het gaat mij primair om de ¤¤¤.

Verder denk ik dat Turkije ook een principe kwestie is. Als Turkije mag toetreden, waarom Marokko niet? Waarom Israel niet? Waarom Rusland niet? Waarom China niet?

Verder staan twijfellanden als Kroatie, Wit-Rusland al op de deur te kloppen. Servie en Albanie willen ook wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 27-11-2006 14:04:55 ]
  maandag 27 november 2006 @ 13:50:47 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43927623
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:48 schreef dVTB het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar die situatie verbetert zienderogen. Van alle nieuwe EU-landen is Tsjechië met afstand het verst gevorderd. Veel verder bijvoorbeeld dan Polen, waar een ultra-conservatieve, anti-Europese regering het liefst 50 jaar terug in de tijd gaat.

Als er één van de 10 nieuwste EU-landen is waar ik geen moeite mee heb, is het wel Tsjechië.
Kijk eens naar de praktijk van alle dag is lees vrijwel nooit negatief over Turken in het nieuws wat betreft criminaliteit en dergelijke. Juist een van de moslim culturen zoals mensen het tegenwoordig als stopwoord gebruiken die het dichts bij ons staat afwijzen is denk ik een grote fout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')