Kutzooiquote:De Spaanse wielrenner Isaac Gálvez is tijdens de Zesdaagse van Gent overleden na een zware val. Bij het onderdeel puntenkoers kwam hij in contact met de Belg De Fauw, waarna hij hard tegen de balustrade aan reed.
quote:Tijdens de Zesdaagse van Gent is de
Spaanse renner Isaac Gálvez overleden
na een zware val.Gálvez raakte tijdens
het onderdeel ploegenkoers de Belg De
Fauw en kwam daarna hard tegen de
balustrade aan.Er is nog geprobeerd de
Spanjaard te reanimeren,maar op weg
naar het ziekenhuis overleed hij.
De organisatie in Gent heeft na de val
het evenement afgelast.Vandaag zou de
laatste dag zijn van de Zesdaagse.
Isaac Gálvez was wereldkampioen op het
onderdeel ploegenkoers.Hij reed voor de
ploeg Iles Balears.Op de weg boekte de
sprinter tal van dagzeges.In de Tour en
de Giro stond hij meerdere keren op het
erepodium.Gálvez is 31 jaar geworden
Nee , er zijn geen beelden van de val. Het gebeurde op het einde van de dag en Sporza had net de camera's waar het gebeurde al afgezet. Er zijn enkel beelden van vlak na de val.quote:Op zondag 26 november 2006 15:06 schreef -skippybal- het volgende:
Zijn er trouwens beelden van die val? Als ik de naam Dimitri De Fauw al zie staan heb ik al zoiets van![]()
Als er iemand eens fietsles moet hebben....
Dat is een grappig spotje van op het Sportgala van de vrt van einde 2004 , geloof ik.quote:
Nu dus, altijd leukquote:Op zondag 26 november 2006 16:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
straks na het veldlopen op Canvas/Sporza een reportage over de Ronde van Burkina Fasso trouwens ...
Jahquote:
die afrikanen zijn gewoon leuke jongens als je ze zo zagquote:Op zondag 26 november 2006 17:41 schreef -skippybal- het volgende:
Of die kerel die zich in de bosjes verstopte om te kijken of er stayers waren![]()
True, true.quote:Op maandag 27 november 2006 23:16 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die afrikanen zijn gewoon leuke jongens als je ze zo zag![]()
ik weet niet of monsieur badiono (of hoe schrijf je dat) er was. niet eens echt opgelet. Maar was een leuke reportage. Die Bonsergent is ook een echte globetrotter voor een brandweerman. Reed de afgelopen jaren voor Bretagne Jean-Floc'h. Niet zo verwonderlijk Bretagne sponsorde die ploeg. Maar was dan ook de enigste prof aan de start volgens mij.quote:Op maandag 27 november 2006 23:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
True, true.
En ook all die klassementen. Beste Afrikaan, beste West-Afrikaan, beste Oost-Afrikaan...![]()
En is onze negerende vriend met de borden van de Tour er niet meer bij? Die had ik namelijk niet gezien, terwijl in Burkina een heuse celeb is.
Quaranta was een paar jaar top, toen won hij ook etappes in de Giro. Maar dat was lang voor de glorietijd van Petacchi. Tegenwoordig komt Quaranta niet eens meer een stoeprand op. Blijf het verbazingwekkend hoe sommige renners kunnen terugvallen. Ook een Tom Steels. Jarenlang een van de beste sprinters ter wereld, nu geen schim meer van wat hij vroeger was.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Quaranta, die was gewoon ooit beter dan Petacchi.
Het is trouwens bijna uit tussen Tom Boonen en zijn vriendin. Grijp je kans, Michel!
Dario Pieri slaagde er zelfs wel in om twéé keer de man te worden die hij ooit was. Helaas voor hem enkel in gewicht ...quote:Op woensdag 29 november 2006 11:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Quaranta was een paar jaar top, toen won hij ook etappes in de Giro. Maar dat was lang voor de glorietijd van Petacchi. Tegenwoordig komt Quaranta niet eens meer een stoeprand op. Blijf het verbazingwekkend hoe sommige renners kunnen terugvallen. Ook een Tom Steels. Jarenlang een van de beste sprinters ter wereld, nu geen schim meer van wat hij vroeger was.
Quaranta was een echte. Petacchi is zo'n figuur die achter een trein moet hangen, Quaranta kon jumpen, die versloeg Cipollini (inclusief diens trein) toen Cipo op zijn hoogtepunt was. Steels kon dat ook, McEwen is er ook zo eentje, net als Blijlevens vroeger. Dat zijn de echten, niet die Petacchi/Boonen/Hushovd toestanden.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Quaranta was een paar jaar top, toen won hij ook etappes in de Giro. Maar dat was lang voor de glorietijd van Petacchi. Tegenwoordig komt Quaranta niet eens meer een stoeprand op. Blijf het verbazingwekkend hoe sommige renners kunnen terugvallen. Ook een Tom Steels. Jarenlang een van de beste sprinters ter wereld, nu geen schim meer van wat hij vroeger was.
quote:Op woensdag 29 november 2006 02:21 schreef du_ke het volgende:
TVP. heb alweer zin in de voorjaarsklassiekers
.
Die zouden Pieri dus moeten aantrekken, past goedquote:Op woensdag 29 november 2006 14:19 schreef -skippybal- het volgende:
Dat shirt van het team van de luipaard ook:
[afbeelding]
![]()
quote:Op woensdag 29 november 2006 17:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die zouden Pieri dus moeten aantrekken, past goed
En nog maar eens een slag in het gezicht van de Pro-Tour.quote:Zes wielerfederaties gekant tegen ProTour
PARIJS - Zes wielerfederaties, waaronder de Belgische, kanten zich 'formeel' tegen de ProTour zoals die in zijn huidige vorm door de Internationale Wielerunie (UCI) wordt verdedigd.
Vertegenwoordigers van zes federaties (Oostenrijk, België, Spanje, Frankrijk, Italië en Luxemburg) steunen de AIOCC (Internationale organisatie van wielerorganisatoren) in de procedure omtrent de ProTour die de AIOCC wil aanspannen voor de Europese Commissie.
De federaties vragen dat er een rondetafelgesprek wordt georganiseerd met alle actoren uit het wielrennen (UCI, verenigingen van organisatoren, renners en teams). Zo willen ze tot een compromis komen dat door iedereen wordt aanvaard en ,,niet alleen door een kleine groep binnen de UCI", zoals het in een communiqué luidt. Als de UCI zich verzet, vragen de federaties dat deze samenkomst plaatsvindt zonder diens deelname.
In het communiqué betreuren de federaties ook de wijze waarop de UCI het Europese continentale circuit behandelt, om op die manier het ProTour-circuit te beschermen. Ze benadrukken tot slot dat ze ,,absoluut niet akkoord gaan met de huidige manier van werken van de UCI" en vragen een audit.
De voorzitters van de Franse, Italiaanse en Spaanse federaties, niet toevallig de drie landen waar de grote rondes worden gereden, kantten zich al sinds vorige zomer tegen de ProTour. Die werd eind 2004 opgericht en verenigt de belangrijkste wedstrijden en teams. Volgens zijn critici is het een gesloten wedstrijdsysteem waarin de UCI teams en organisatoren te veel verplichtingen oplegt.
Lijkt me idd ook. Je wilt de winnaar van de Vuelta en de nummer 2/3 van de Tour immers graag aan de start hebben.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Astana maakt zich met monde van Vinokourov niet meer druk of ze Pro-Tour worden of niet. "De belangrijke koersen zullen ons toch uitnodigen, als de Pro-Tour ons niet nodig denkt te hebben doen ze maar"
Van mij mag het ook heel snel uitsterven. Ook dat gezeik nu weer op de Vuelta van de UCIquote:Op zaterdag 2 december 2006 07:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me idd ook. Je wilt de winnaar van de Vuelta en de nummer 2/3 van de Tour immers graag aan de start hebben.
De Protour is zo langzamerhand wel op sterven na dood, alleen de UCI heeft het nog niet door. Maar als die op deze manier doorgaan, dan duurt het niet meer lang of de Protour is echt gestorven.
Ja, ook zoiets. Moet de Vuelta gaan inkorten omdat de Deutschlandtour groter wil worden.quote:Op zaterdag 2 december 2006 11:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Van mij mag het ook heel snel uitsterven. Ook dat gezeik nu weer op de Vuelta van de UCI
Als ze zo heel persé de Deutschland Tour willen verplaatsen flikkeren ze even lekker die Eneco Tour weg ipv te lopen (willen) kutten aan wielermonumenten
Dat lijkt me niet zo'n enorme uitdaging. Het is nu al zo dat bijna alleen Italianen om de Giro geven en alleen Spanjaarden om de Vuelta. Zet daar nog Duitsers om de Deutschlandtour bij en ze staan al bijna op hetzelfde niveau (weliswaar zonder historiek). Maar qua zwaarte en organisatie lijkt me dat zeker te doen en je kan er bijna zeker van zijn dat er meer volk langs de weg zal staan dan in die ontzettend trieste Vuelta.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, ook zoiets. Moet de Vuelta gaan inkorten omdat de Deutschlandtour groter wil worden.
Die hebben sowieso al last van wat overmoed, want ze willen binnen een jaar of 10 de op één na belangrijkste wielerronde worden.
Is er al een Giro topic?quote:Op zondag 3 december 2006 14:08 schreef Gitanki het volgende:
Ik zal het eens in mijn Giro topic plaatsen
Ik had er ook al in gepost zag ik.quote:Op zondag 3 december 2006 14:13 schreef Gitanki het volgende:
Giro d'Italia 2007![]()
![]()
Ik had 'm al een tijd geleden gestart.
Inkopen gaan doen ...quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:16 schreef kawotski het volgende:
Ullrich bestudeert denk ik de route van de AMGEN Tour of California..
Ik zie ze er best voor aan...quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Inkopen gaan doen ...![]()
Ik vraag mij trouwens af of ze het lef bij de Tourdirectie niet gaan hebben om als ze (Basso & ullrich) ook nog eens als getuigen voor de zaak Fuentes moeten opdraven doodgewoon Discovery thuis te laten. Ze hebben het uiteindelijk toch al nooit gehad ervoor daar ...
goeie zaaak voor unibet als hij zijn oude niveau weer haaltquote:Op donderdag 7 december 2006 10:26 schreef -skippybal- het volgende:
Rujano naar Unibet
QS en ronderennersquote:Op donderdag 7 december 2006 12:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het lomp van QS om die zo snel aan de kant te schuiven, OK, hij zakte enorm door het ijs, maar geeft 'm op zijn minst een tweede kans.
Lijkt mij niet helaas, Rujano is volgens mij een typische eendagsvlieg.quote:Op donderdag 7 december 2006 11:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
goeie zaaak voor unibet als hij zijn oude niveau weer haalt
Wielrennenquote:Op donderdag 14 december 2006 12:16 schreef -skippybal- het volgende:
Voor degene die het nog niet weten. De drie grote rondes gaan in 2008 breken met de Pro-Tour en een eigen circuit opstellen. Inclusief Milaan - San Remo, P-R ed.
Pro-Tour![]()
Er zijn nauwelijks sportmensen die vaker positief in het nieuws komen dan wielrenners, dus niet zeurenquote:Op donderdag 14 december 2006 21:48 schreef 4-elements het volgende:
Iemand nog positief nieuws over het wielrennen? Please?![]()
Lol!quote:Op donderdag 14 december 2006 21:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er zijn nauwelijks sportmensen die vaker positief in het nieuws komen dan wielrenners, dus niet zeuren.
Check mijn voorspelbaar sarcasme
Vandaar de TT "De winterstop is niet lief", want dan zijn er minder renners positiefquote:
quote:Op donderdag 14 december 2006 22:15 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Vandaar de TT "De winterstop is niet lief", want dan zijn er minder renners positief![]()
heb het verder nog niet bestudeerd maar mss wat voor de grimsel komt dat dat al zwaar genoeg is. Maar goed ze wachten toch weer tot de laatste 2 km om aan te vallenquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:55 schreef -skippybal- het volgende:
De Passo del Grimsel als toetje aanduiden... Zo bijzonder is dat ding toch ook weer niet
Wat niet zo moelijk is want volgens mij is de laatste km van die klim ook vlakquote:Op vrijdag 15 december 2006 14:55 schreef Bartoli het volgende:
[..]
heb het verder nog niet bestudeerd maar mss wat voor de grimsel komt dat dat al zwaar genoeg is. Maar goed ze wachten toch weer tot de laatste 2 km om aan te vallen![]()
nu nog afwachten of d goede klimmers aan de start mogen verschijnenquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:40 schreef icebliss het volgende:
"Extreem zware Ronde van Zwitserland voorgesteld"
De Ronde van Zwitserland is in 2007 op de huid geschreven van vooral de goede klimmers.
Een koers als de Tds zit natuurlijk ook in een lastig parket. Zij behoren niet tot de koersen van de "grote 3"quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:41 schreef kawotski het volgende:
[..]
nu nog afwachten of d goede klimmers aan de start mogen verschijnen![]()
Pro-tourquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De Belgische radio meldde daarnet dat Unibet.com een protour licentie heeft gekregen.
Unibetquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De Belgische radio meldde daarnet dat Unibet.com een protour licentie heeft gekregen.
zo'n kutploeg is Unibet.com nu ook weer niet met Pena, Rujano, Cooke enzo. Ze kunnen in veel wedstrijden beter doen dan pakweg die Spaanse ploegen. Vooral in het voorjaar. In het rondewerk is het wat anders maar toch. De meeste Franse ploegen zijn qua renners ook niet veel beter. Jammer dat Barloworld geen licentie gekregen heeft maar wie weet komt dat alsnog als dat gezever rondom Astana is afgelopenquote:
Ik hoop juist dat het een wat minder positief jaar wordt dan 2006...quote:Op zondag 17 december 2006 01:15 schreef Ericr het volgende:
Dat 2007 maar een positief jaar mag worden voor het wielrennen!
quote:Op zondag 17 december 2006 11:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik hoop juist dat het een wat minder positief jaar wordt dan 2006...![]()
Leuk interview met Barry!quote:Op maandag 18 december 2006 18:28 schreef Bartoli het volgende:
Interview Michael Barry
Hij verteld over het mislukte seizoen 2006, over zijn periode bij Discovery/Us Postal, over zijn kennismaking met T-Mobile, wat er binnen de sport zou moeten veranderen in de strijd tegen doping etc.
quote:I don’t like the fact that our sport is synonymous with doping and if giving my DNA will help clean up the image of the sport and prove we are not all doping then I am comfortable with being DNA tested.
precies Bettini zegt dat het in strijd is met de privacy dat klopt wel. Maar veel privacy hebben de renners tegenwoordig ook niet. Ik ben ook van mening dat als je niks te verbergen hebt dat een DNA test de beste manier is om het helder te krijgen. Ik geef Barry er groot gelijk in. Heb ook nog een interview staan met Pinotti die gaat in Barry zijn antwoord mee. Maar goed dat zullen alle renners van het nieuwe T-Mobile wel zijn anders tekende je daar niet.quote:Op dinsdag 19 december 2006 03:04 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Leuk interview met Barry!
Zie daar het contrast met bijvoorbeeld de uitspraak van Bettini.
[..]
Wanhoopspoging om de PT toch nog te redden allicht.quote:
poppenkast, hopelijk welquote:Op dinsdag 19 december 2006 20:11 schreef icebliss het volgende:
.Verdwijnt de Eneco Tour?
ik ook maar niet zoals het er aan toegaat, bijv. met dat lab in frankrijk of operacion puerto, zoiets roept meer twijfel dan zekerheid en renners gaan er aan onderdoor zonder eerlijke verdediging etc etc. slachtoffers genoeg ookal zijn ze in de regel niet schuldig. In dat geval is een DNA-test uiteindelijk alleen maar een extra stok om mee te slaan voor WADA/USADA/UCI/IPCT en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik ben ook van mening dat als je niks te verbergen hebt dat een DNA test de beste manier is om het helder te krijgen.
Zo'n dna test kan net volkomen uitsluitsel geven over de "operacion puerto" , waarom is er nu al die twijfel ? Omdat we niet met zekerheid weten welk bloedzakje bij wie hoort. Met een DNA-test zouden we dat zo zonder twijfel kunnen weten.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:08 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik ook maar niet zoals het er aan toegaat, bijv. met dat lab in frankrijk of operacion puerto, zoiets roept meer twijfel dan zekerheid en renners gaan er aan onderdoor zonder eerlijke verdediging etc etc. slachtoffers genoeg ookal zijn ze in de regel niet schuldig. In dat geval is een DNA-test uiteindelijk alleen maar een extra stok om mee te slaan voor WADA/USADA/UCI/IPCT en ga zo maar door.
uiteraard, maar zou jij graag je dna afstaan als ze al nat worden van een papiertje met afkortingen en woorden als birillo terwijl ik nog nergens heb kunnen vinden wat de enige echte officiele naam is van dat Italiaanse hondje..quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar goed, de betrokken renners zelf hebben blijkbaar nog meer baat bij die twijfel dan bij een dna-test, anders hadden ze die allang al gedaan natuurlijk.
Ja, ik zou graag mijn DNA afstaan, dan kunnen ze tenminste met zekerheid zien dat het bloedzakje waar "Birillo" op staat niet van mij is. (tenminste, als je onschuldig bent, indien niet zou ik hemel en aarde bewegen om mijn dna maar niet te moeten geven natuurlijk)quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:06 schreef kawotski het volgende:
[..]
uiteraard, maar zou jij graag je dna afstaan als ze al nat worden van een papiertje met afkortingen en woorden als birillo terwijl ik nog nergens heb kunnen vinden wat de enige echte officiele naam is van dat Italiaanse hondje..
quote:
Inderdaad, dan komt het wielrennen ook eens door mijn woonplaats heenquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Eneco moet doorgaan anders hebben we niks meer om naar toe te gaan. En denk niet dat het zover komt
Maar waarom die geforceerde Eneco-constructie? Waarom niet gewoon de (oude) Ronde van Nederland als onderdeel van de Pro-Tour?quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Eneco moet doorgaan anders hebben we niks meer om naar toe te gaan. En denk niet dat het zover komt
Omdat ze dan bijna verplicht gaan zijn om in Belgie de Omloop het Volk, de E3-prijs, drie-daagse van De Panne, ... ook op te nemen in de Pro-Tour omdat er anders veel te weinig Belgische koersdagen in zitten.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar waarom die geforceerde Eneco-constructie? Waarom niet gewoon de (oude) Ronde van Nederland als onderdeel van de Pro-Tour?
Ja dat zou ook kunnen heb je dat gezeik tussen discart en van mulekom ook nietquote:Op donderdag 21 december 2006 08:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar waarom die geforceerde Eneco-constructie? Waarom niet gewoon de (oude) Ronde van Nederland als onderdeel van de Pro-Tour?
Ja, en Ben Johnson liep ook nog wereldrecords voor de OS ...quote:Op woensdag 27 december 2006 19:10 schreef flyckje het volgende:
hij heeft (als hij de tour verliest) nog altijd parijs-nice, ronde van georgia en ronde van california op zen naam staan he.
quote:Op donderdag 28 december 2006 13:15 schreef Intxaurraga het volgende:
Laurent Jalabert gaat voor agritubel fietsen.
Biggest surprise: come-back next year of Laurent Jalabert (Fra) with Agritubel !!quote:
En een wild-card voor de Tour is binnenquote:Op donderdag 28 december 2006 13:15 schreef Intxaurraga het volgende:
Laurent Jalabert gaat voor agritubel fietsen.
Dat dus. Misschien. Maar de NOS meldt wel gewoon op het sportjournaal.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:25 schreef -skippybal- het volgende:
Maar is het niet gewoon een heeeeele domme fout en dat het gewoon Nicholas is?
Het is me eigenlijk niet opgevallen. Maar over Boogerd maak ik me geen zorgen, hij staat er elk jaar weer. Geen probleem geval zoals ene Jan U.quote:Op maandag 1 januari 2007 21:09 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand Holland Sport aan het kijken?
Boogerd heeft volgebs mij nog wel wat kilootjes af te trainen...
Wat een klimmers heeft die ploeg dan zeg: Mayo, Simoni, Piepoli en ook nog Remmertquote:Op dinsdag 2 januari 2007 09:23 schreef gras het volgende:
Remmert Wielinga heeft toch nog een ploeg gevonden: Saunier Duval
Wat een apotheek moeten die gasten hebbenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wat een klimmers heeft die ploeg dan zeg: Mayo, Simoni, Piepoli en ook nog Remmert![]()
Overigens schat ik Marchante toch hoger in dan Mayo eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:42 schreef -skippybal- het volgende:
David De La Fuente
Koldo Gil Perez
José Angel Gomez Marchante
David Millar
Leonardo Piepoli
Gilberto Simoni
Als dat allemaal een beetje in vorm is heb je toch wel een leuk ploegje voor Mayo.
Als die natuurlijk niet weer door de zenuwen kapot gaat...zijn dokter eens niet op vakantie is tijdens de Tour
die start over 3 weken in qatarquote:Op woensdag 3 januari 2007 13:40 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe staat Petacchi er eigenlijk voor? Z'n site is weer eens down![]()
Oeh start Boonen daar ook weer?quote:
Ja, een paar weken terug vroeg men hier nog aan Boonen : "Voorspel eens één koers die je in 2007 gaat winnen". Boonen : "Een ritje in Qatar ?"quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:19 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oeh start Boonen daar ook weer?
Dikke pech voor hem als Alejet goed isquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, een paar weken terug vroeg men hier nog aan Boonen : "Voorspel eens één koers die je in 2007 gaat winnen". Boonen : "Een ritje in Qatar ?"
Ook pech voor hem als McEwen in vorm is en meerijdt. Al is die wel Steegmans kwijt, die rijdt nu voor Boonen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dikke pech voor hem als Alejet goed is![]()
Lijkt me sterk dat 'ie naast Down Under ook nog Quatar doetquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ook pech voor hem als McEwen in vorm is en meerijdt. Al is die wel Steegmans kwijt, die rijdt nu voor Boonen.
Die van mij is zo ongeveer in twee stukken na de altijd gevaarlijke afdaling van de Posbankquote:Op woensdag 3 januari 2007 18:31 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik ben erg benieuwd welke fiets jullie rijden.
Zouden jullie dat eens willen zeggen?
hoe kun je die in de afdaling van de posbank in puin rijden? of had wat van die scherpe bochten gemistquote:Op woensdag 3 januari 2007 18:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die van mij is zo ongeveer in twee stukken na de altijd gevaarlijke afdaling van de Posbank![]()
En ik ben te arm om hem te repareren, dus nu doe ik alleen nog maar aan mtb
Zonde...quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:00 schreef Bartoli het volgende:
Walter Beneteau, die geen contract meer kreeg bij Bouygues, stopt met koersen!!
ik poste het ook aangezien hier tijdens de tour nogal wat mensen waren die voor Walter aan het supporteren waren (speltechnisch gezien danquote:
In die typische Franse eendagswedstijden was 'ie ook redelijk vaak voorin te vindenquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ik poste het ook aangezien hier tijdens de tour nogal wat mensen waren die voor Walter aan het supporteren waren (speltechnisch gezien dan)
ja dat wel. en hij wordt vooral herinnerd als de man die met de la fuente op de vuist ging in de zomerquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:08 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
In die typische Franse eendagswedstijden was 'ie ook redelijk vaak voorin te vinden
daar rijdt nog een luis perez leuk voor de verwarringquote:Op donderdag 4 januari 2007 15:33 schreef -skippybal- het volgende:
Luis Perez volgend jaar bij Andalucia.
Gelukkig maar dat zo'n renner nog een contract krijgt![]()
Ik denk dat het er dit jaar toch maar weer wat meer van moet gaan komen...quote:RIAZZINO - Remmert Wielinga rijdt komend seizoen voor Saunier Duval. De uit Eindhoven afkomstige wielrenner zet daarmee zijn loopbaan voort bij een ProTourploeg nadat hij bij het Belgische Quick-Step niet meer in aanmerking kwam voor een nieuw contract.
Ploegleider Mauro Gianetti bereikte woensdagavond een akkoord met Wielinga, "We zijn blij met hem, zoals Remmert ook blij zal zijn. Hij is een jongen met veel potentie", aldus Gianetti die zijn aanwinst op 14 januari in Estepona verwelkomt voor een trainingsstage met de ploeg.
Wielinga, opgeleid bij Rabobank, begon zijn profloopbaan bij het Italiaanse De Nardi. Van 2003 tot en met 2005 reed hij voor de profploeg van Rabobank, het afgelopen jaar bij Quick-Step.
Bronquote:
05/01/2007 Ullrich-Acqua&Sapone: contatto
Jan Ullrich in Italia con la maglia della Acqua&Sapone? È qualcosa di più che un'idea, ma la soluzione positiva è ancora molto lontana.
Palmiro Masciarelli, team manager della Acqua&Sapone, intervistato da tuttobiciweb.it, conferma e spiega: «È vero, con Jan ci siamo parlati, anche in maniera molto concreta e positiva, ma le cose da valutare sono ancora tante. Innanzitutto non si tratterebbe di ingaggiare solo Jan ma altri tre corridori (uno dei quali è Sevilla, ndr) che lui vuole portare con sè, poi ne voglio parlare con tutti i ragazzi della squadra a cominciare da Stefano Garzelli. Nel nostro team si è creata una splendida armonia che io non voglio turbare in alcun modo. Devo poi fare un punto anche con gli sponsor: qualcuno in via informale mi ha già comunicato il suo entusiasmo per l'operazione, ma è giusto sederci tutti insieme attorno ad un tavolo per studiare ogni dettaglio dell'operazione. E, ancora, voglio parlare anche con gli organizzatori, per capire quale accoglienza potrebbe avere Ullrich nelle corse più importanti. Infine, dobbiamo attendere ancora la decisione della Federazione Svizzera: qualche settimana fa il presidente ha annunciato che si andava verso l'archiviazione del caso, ma al momento non c'è nessuna decisione ufficiale. Insomma, il progetto-Ullrich è decisamente affascinaante e ambizioso, ci stiamo lavorando con impegno ma la strada è ancora lunga e in questo momento non è possibile prevedere dove ci porterà».
5de in de Tour '99, in 00 2de in de Vuelta, 01 de Vuelta gewonnen, 02 6de in de Vuelta , en dan niets meer ...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:38 schreef Leatherface het volgende:
Angel Casero werd geloof ik nog eens vierde in de Tour.
Of je fiets verzekerd is hangt af van welke verzekering je hebt gekozen. Standaard is alleen een aansprakelijkheidsverzekering. Die verzekering kun je nog uitbouwen naar een verzekering van je fiets, maar dat moet je wel aanvragen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:14 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb even een vraagje, ik heb mij vandaag aangesloten bij een tourclub die is aangesloten bij de NTFU. Mijn vraag is; op welke momenten is mijn fiets verzekerd?
Een concorde (type is me even ontschoten) met ultegra (9sp nog).quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:31 schreef ThijsThijs het volgende:
gazelle acc proquote:Op woensdag 3 januari 2007 18:31 schreef ThijsThijs het volgende:
Alleen de Telegraaf meldt dit. Nu hebben ze bij de Telegraaf een behoorlijk goede wielerredactie, maar dit is toch opmerkelijk.quote:PROTOUR-WINNAAR VALVERDE NAAR T-MOBILE
ROTTERDAM, zondag (Telegraaf)
De wielerwereld kan zich nu al opmaken voor de transfer van het jaar.
ProTour-winnaar Alejandro Valverde hoopt vandaag zijn handtekening te zetten onder een contract bij het Duitse T-Mobile. De afgelopen dagen is er een akkoord gekomen tussen Valverde en zijn huidige werkgever Caisse d’Epargne, waardoor ’s werelds beste wielrenner het contract mag afkopen en kan overstappen naar een andere ploeg. Manager Bob Stapleton van T-Mobile verblijft momenteel in Madrid om de onderhandelingen af te ronden, zodat Valverde volgende week present is op de ploegenvoorstelling op Mallorca.
Hiermee lijkt T-Mobile alsnog een grote kopman aan te trekken. Valverde won dit jaar Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl, terwijl hij als tweede eindigde in de Ronde van Spanje. Na de betrokkenheid van Jan Ullrich in ’Operacion Puerto’ heeft de ploeg besloten grote schoonmaak te houden. Met een helder antidopingbeleid is de ploeg vanaf nul opgebouwd, waarbij Tristan Hoffman is aangetrokken als ploegleider. Bij Caisse d’Epargne wordt Oscar Pereiro Sio, die tweede eindigde achter Floyd Landis in de afgelopen Tour, de nieuwe kopman.
29 op dit moment , ze mogen er nog eentje..quote:Op zondag 7 januari 2007 12:59 schreef 4-elements het volgende:
T-Mobile was toch al vol dacht ik? Ik kan me berichten herinneren dat ze al aan het maximum aantal renners zaten, maar ik kan me vergissen natuurlijk
Wiesenhof.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:30 schreef -skippybal- het volgende:
Waar was Wesemann ook al weer heen?
Echt zondequote:
dat weten we pas aan de vooravond van de volgende Tour de France wanneer de affaire Ferrari in Italie is begonnenquote:Op zondag 7 januari 2007 16:52 schreef Gitanki het volgende:
En z'n hond blijft wel bij Caisse Epargne?
Die twee lijken mij toch niet met elkaar te rijmen. Dan heeft T-Mobile toch minstens contact opgenomen met Valverde om hem vrij te kopen ?quote:Op maandag 8 januari 2007 23:48 schreef Bartoli het volgende:
Caisse d'Epargne zelf ontkent en wil maatregelen nemen tegen de handelswijze van T-Mobile
ja denk ik ook er klopt iets niet aan het verhaal gewoonquote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die twee lijken mij toch niet met elkaar te rijmen. Dan heeft T-Mobile toch minstens contact opgenomen met Valverde om hem vrij te kopen ?
Fuentes heeft het blijkbaarquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:46 schreef 4-elements het volgende:
Heeft niemand ff het telefoonnummer van Valverde? Dan bellen we 'm zelf op zodat we duidelijkheid hebben
na 2008 volgens mijquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:55 schreef Cavalier1 het volgende:
Is al bekend wanneer Michael Boogerd er definitief mee kapt?
quote:Minister of sport Andrei Tchmil
Former pro cyclist Andrei Tchmil is the new minister of sport for Moldova. Prime Minister Vasile Tarlev appointed the 44 year-old to help lead the country's sports program.
After the fall of the USSR, Tchmil held different nationalities, including Moldavian, while going on to win such grand one-day races as the Milano-Sanremo, Tour of Flanders and Paris-Roubaix.
Al die mensen in België nu zo: "Huh, Wuyts zei altijd dat het een Belg wasquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Een nieuwe baan voor Andrej Tchmil:
[..]
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Al die mensen in België nu zo: "Huh, Wuyts zei altijd dat het een Belg was"
dat was het wel zo'n beetjequote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat is die gast eigenlijk niet allemaal geweest, Rus, Oezbeek, Moldaviër, Wit-Rus , Belg, ...
is de pro tour dan niet net zo goed een kartel?quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:22 schreef Wombcat het volgende:
vandaag in de krant: uci gaat klagen bij de eu over de drie grote rondes, die zouden een kartel vormen.
de rondes worden gesteund door de grote wielerlanden, en denken erover de uci een proces aan te doen wegens een gesloten economisch systeem (de protour).
lekker sfeertje on het wielrennen, doet een beetje denken aan de f1 begin jaren 80 toen er bijna een splitsing ontstond.
Vooral het stukje dat ze zeggen in de trend van: "De grote Rondes willen alleen maar macht naar hun toetrekken!" deed bij mij een glimlach opkomenquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is de pro tour dan niet net zo goed een kartel?
dat zat ik me ook af te vragen. de aanklacht heeft wel een hoog pot verwijt ketel gehalte.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is de pro tour dan niet net zo goed een kartel?
UCI wil alleenrecht hebben blijkbaar maar dat gaat zo maar niet. Blijkbaar willen Heintje en McQuaid dat niet in zienquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Vooral het stukje dat ze zeggen in de trend van: "De grote Rondes willen alleen maar macht naar hun toetrekken!" deed bij mij een glimlach opkomen
Wat een laf excuusquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:29 schreef Bartoli het volgende:
ASO wil maar 20 ploegen laten meedoen om veiligheids- en logistieke redenen.
wat konden ze anders , onze hypocriete vrienden..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En onze helden van de vereniging van Pro-Tour teams sluit Discovery weer rustig in de armen ...
maar Agritubel doet wel mee, en die missen we al helemaal niet.. althans ik niet..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:29 schreef Bartoli het volgende:
en ASO heeft Unibet niet toegelaten tot P-Nice ondanks dat ze PT zijn. 18 PT ploegen waren al zeker van deelname en Astana en Agritubel krijgen een wildcard. ASO wil maar 20 ploegen laten meedoen om veiligheids- en logistieke redenen.
Niet dat we Unibet gaan missen maar daar krijg je geheid weer zeik over
Volgens mij heeft Agritubel voor dit soort koersen niet eens een slechtere ploeg dan Unibet hoor ...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 09:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
maar Agritubel doet wel mee, en die missen we al helemaal niet.. althans ik niet..
met al die spanjolen en nicolas jalabert wellicht een betere. Maar het zal wel niet zo'n vaart lopen voordat het half maart is zijn ze wel al tot een compromis gekomenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Agritubel voor dit soort koersen niet eens een slechtere ploeg dan Unibet hoor ...
en t zijn natuurlijk fransen die in frankrijk rijden, voor wie de koers dus écht telt. voor unibet is het een opwarmer voor de vlaamse koersenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:52 schreef Bartoli het volgende:
[..]
met al die spanjolen en nicolas jalabert wellicht een betere. Maar het zal wel niet zo'n vaart lopen voordat het half maart is zijn ze wel al tot een compromis gekomen
van mij mogen ze, denk dat euskatel er ook niet rouwig om zou zijnquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als de organisatie van de Ronde van Vlaanderen maar eens hetzelfde deed met al die Spaanse ploegen, de Spanjaarden die iets voorstellen in die wedstrijd rijden toch in 't buitenland.
waar slaat dat op? of zijn Boonen, Nuyens, Gilbert en Eeckhout om waar eens wat te noemen geen Belgen meerquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:51 schreef Jodelaar het volgende:
belgenkunnen alleen in down under winne
Vreemde argumenten voor het feit dat ze alleen in Australië zouden kunnen winnenquote:Op zondag 21 januari 2007 00:53 schreef Jodelaar het volgende:
boonen heb ik hekel aan![]()
nuyens heeft die al zoveel laten zien?
gilbert groot talent
eeckhout.. voornamelijk alleen in belgie haalt hij ritwinsten
Bronquote:VDB geeft dopinggebruik toe in boek
Het 'enfant terrible', Frank Vandenbroucke, geeft in zijn eigen boek het dopinggebruik toe. Het boek verschijnt op 5 februari in België en er zouden enkele opmerkelijke quotes instaan van de voor Acqua & Sapone koersende Belg.
Zo zegt Vandenbroucke: "Epo? Iedereen deed het. Ik ook." Volgens de Belg, die voor veel verschillende ploegen reed, blijven zijn overwinningen er net zo mooi door: "Het is de waarheid en die doet voor mij niets af aan de waarde van mijn overwinningen".
Het boek verschijnt dus op 5 februari, en telt 340 bladzijden. Volgens de uitgever is het de meest spraakmakende biografie van het jaar.
Oh, dan is 'ie gewoon verkeerd begrepenquote:Op zondag 21 januari 2007 14:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
een bekentenis betekent toch weer schorsing?
was weer voor zijn hond zekerquote:Op zondag 21 januari 2007 14:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oh, dan is 'ie gewoon verkeerd begrepen![]()
Die agenda zit al helemaal volquote:Op zondag 21 januari 2007 14:47 schreef Wombcat het volgende:
om over italië nog maar te zwijgen.
denk dat de carabinieri al een datum prikken in de agenda
Belgische talenten breken wat eerder door. Maar Dekker, Flens, Reus, Boom, Terpstra, Wielinga, Eltink, Weening, Posthuma, Langeveld, Gesink, en die ik nog vergeet gaan ook zeker doorbreken. En dan hebben wij tog een groter peloton met goede renners. Alleen mist het bij ons met sprintersquote:Op zondag 21 januari 2007 09:32 schreef Postlezer het volgende:
En Steegmans....
En ja, Nuyens heeft al wel wat laten zien, won een rit in de ronde van Zwitserland en won Kuurne-Brussel-Kuurne.
En dan heb je Leif Hoste die in De ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix áltijd goed is.
En Stijn Devolder die zowel op kasseien goed is als in de bergen...
Er is dan hier ook niemand die zegt dat de Nederlanders voor de Belgen moeten onderdoen he, Ik als Belg zou zoiets ook niet zeggen.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:11 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Belgische talenten breken wat eerder door. Maar Dekker, Flens, Reus, Boom, Terpstra, Wielinga, Eltink, Weening, Posthuma, Langeveld, Gesink, en die ik nog vergeet gaan ook zeker doorbreken. En dan hebben wij tog een groter peloton met goede renners. Alleen mist het bij ons met sprintersLeezer, Veelers, Dekkers.. misschien maar verwacht er niet veel van. Devolder ben ik soort van fan van, enige belg die ik support
ja, zeg het dan ook ff als je het gebruikt en niet zo laf erna en hopen dat je boek een best-seller wordt. Wijs dan ook even iedereen aan welke met 'iedereen' worden bedoelt en zuiver de sport voor zover mogelijk. Mag hopen dat al zijn overwinningen worden ingetrokken zoals men nu met Landis doet, verjaren moet hier niet van toepassing zijn.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:43 schreef -skippybal- het volgende:
Ach ja, ik kan wel waarderen dat 'ie het gewoon toegeeft. Kunnen anderen nog wat van leren, ipv van zeiken over DNA....
quote:Op zondag 21 januari 2007 14:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oh, dan is 'ie gewoon verkeerd begrepen![]()
Interview met Annette Beutler (Team Flexpoint)quote:Op dinsdag 23 januari 2007 00:46 schreef Bartoli het volgende:
Interview Monique van de Ree (Vrienden van het Platteland)
Respect voor je Bartoli, dat je ondanks de negatieve dopingberichten door gaat , zo hoort hetquote:
Mij maak je niet klein. Zoals ze wel eens in voetbal zeggen over een club "........... till I die"quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:57 schreef maril het volgende:
[..]
Respect voor je Bartoli, dat je ondanks de negatieve dopingberichten door gaat , zo hoort het![]()
en we gaan gewoon doorquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:57 schreef maril het volgende:
[..]
Respect voor je Bartoli, dat je ondanks de negatieve dopingberichten door gaat , zo hoort het![]()
Voor "de beste klimmer van Nederland" is zo'n vlakke weg rechtdoor natuurlijk niet niks ...quote:
Ploegentijdritquote:
Ja, dokter Van Mol was zo nerveus door die hele heisa dat hij in een poging tot vernietiging van alle bewijzen zijn volledige opslagkoelkast heeft leeggespoten in de bil van Tom ...quote:Op zondag 28 januari 2007 13:43 schreef -skippybal- het volgende:
Boonen is z'n hele ploeg al in mekaar aan het rijden![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 13:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, dokter Van Mol was zo nerveus door die hele heisa dat hij in een poging tot vernietiging van alle bewijzen zijn volledige opslagkoelkast heeft leeggespoten in de bil van Tom ...
quote:Op zondag 28 januari 2007 13:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, dokter Van Mol was zo nerveus door die hele heisa dat hij in een poging tot vernietiging van alle bewijzen zijn volledige opslagkoelkast heeft leeggespoten in de bil van Tom ...
Hartstochtelijke kerelquote:Op maandag 29 januari 2007 13:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hebben ze daar nu een schot als commentator neergezet bij cycling tv ?![]()
Lijkt me wel. Die dacht in de laatste meters nog even de andere rijbaan te kunnen pakkenquote:Op maandag 29 januari 2007 13:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze gaan die brown toch nog wel deklasseren ?
En dat moet dan Steels weer overkomen, hopen dat die weer geen blessure oploopt hierdoor.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dan zat Tom Steels eigenlijk eindelijk nog eens goed geplaatst voor een sprint. En dan rijdt die gek hem van de weg. Ze gaan die brown toch nog wel deklasseren ?
En bijbehorende foto natuurlijk:quote:Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef RamonNL het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=e2yUxj6P2aU![]()
maandje, 3 maart.. voor je het weet zitten we er weer middenin.. en vlak voor de Tour wordt er weer een dopingschandaal onthuldquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:12 schreef Mr.Johnson het volgende:
Hoe lang nog tot Omloop het Volk? Dan begint het seizoen pas echt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |