abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 november 2006 @ 21:02:30 #201
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43942133
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:01 schreef SCH het volgende:
Wel door die fascistische bitch te pimpen.
Henk Kamp kan het ook worden hoor.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 27 november 2006 @ 21:05:16 #202
3185 Adelante
To let it go now
pi_43942276
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Kamp als de bitch van SCH? Dan gaat er veel getrokken worden, maar stemmen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_43942303
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Rutte blijft gewoon hoor, je kan dromen wat je wil.
  maandag 27 november 2006 @ 21:08:32 #204
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43942464
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:05 schreef SCH het volgende:
Rutte blijft gewoon hoor, je kan dromen wat je wil.
Ze zijn inderdaad behoorlijk dom en autistisch bij de VVD. Maar uiteindelijk worden daar altijd wel de messen geslepen. Lang heeft hij niet meer.

Mij maakt het niet zo veel uit, maar misschien wordt de VVD met zijn vertrek weer een liberale partij. Ondertussen hebben we Geert
pi_43942548
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:08 schreef PJORourke het volgende:
Mij maakt het niet zo veel uit, maar misschien wordt de VVD met zijn vertrek weer een liberale partij. Ondertussen hebben we Geert
Ja, de tokkies aan de macht
  maandag 27 november 2006 @ 21:11:42 #206
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43942639
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:09 schreef SCH het volgende:
Ja, de tokkies aan de macht

Inderdaad. Lijkt Sjonnie Heit wel.
pi_43942650
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hij kan toch mensen uit de fractie gooien?
Uiteraard. Maar die mensen blijven dan gewoon in het parlement zitten (en worden zelf een fractie, als ze zich niet ergens aansluiten).
quote:
[..]

Die kunnen wel verantwoording eisen.
Maar ook die kunnen geen parlementarier uit z'n functie zetten.

Wilders heeft gewoon -net als alle andere bovenbazen- geen zeggenschap over z'n onderknuppels, als die onderknuppels er geen trek meer an hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 27 november 2006 @ 21:13:13 #208
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43942730
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:11 schreef sigme het volgende:
Wilders heeft gewoon -net als alle andere bovenbazen- geen zeggenschap over z'n onderknuppels, als die onderknuppels er geen trek meer an hebben.
Maar niet onder de naam van de PVV. Je doet mee of je verlaat de fractie.
pi_43943178
Het is jammer dat Rutte niet meer stemmen heeft gekregen. Straks haalt Verdonk allerlei rare dingen in haar hoofd en neemt ze de VVD mee in haar val.

Mij lijkt Verdonk een volkomen verkeerde lijsttrekker omdat ze het vooral moet hebben van luchtige one-liners en niet van onbesproken gedrag is. Hopelijk blijft Mark Rutte gewoon fractievoorzitter want interne strijd zal de VVD weinig goed doen.

Ergo Verdonk dumpen .
pi_43943204
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Maar niet onder de naam van de PVV. Je doet mee of je verlaat de fractie.
Dat klopt. Maar dat heeft niets met bijvoorbeeld leden te maken. Wilders zou die zeggenschap ook kunnen hebben met een partij met leden.

Bovendien, we hadden het over fractiediscipline en deze opmerking:
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is geen ledenpartij hoor, maar het prive-ffestje van Wilders. Kijk maar naar de voorkeursstemmen. Ze zijn hangers-on en dan mag Wilders eisen dat ze zich zo gedragen.
Wilders mag vanalles, zoals iedereen.
Maar hij heeft geen macht om gehoorzaamheid af te dwingen bij zijn lijstgenoten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43943380
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

OK, maar da's niet hetzelfde als permanente ruzie in de tent. Doen ze vervelend, flikker je ze eruit.
En dan verliest de PVV een zetel per vervelend lid.
pi_43943505
quote:

[..]

Wel door die fascistische bitch te pimpen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43943596
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:51 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dan hadden er waarschijnlijk veel liberalen niet op de VVD gestemd
Wat weer goed is voor b.v. D66 en zoveel liberaals had de VVD toch al niet meer. Ik zie dus voordelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43943716
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:28 schreef sizzler het volgende:

[..]
SCH gaat altijd voor het inhoudelijke debat. Dat laat hij keer op keer zien .
pi_43943805
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

SCH gaat altijd voor het inhoudelijke debat. Dat laat hij keer op keer zien .
Jij hebt wel vertrouwen in de kwaliteiten van Verdonk?
pi_43943809
quote:

[..]

Maar ze zijn haar daar ook zat aan het worden
Op zich is dat best een prestatie.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_43944008
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:30 schreef du_ke het volgende:
Wat weer goed is voor b.v. D66 en zoveel liberaals had de VVD toch al niet meer. Ik zie dus voordelen.
Dat blijf ik altijd frappant vinden. Verwijten dat de VVD niet liberaal (meer) is. Kan je nagaan hoe onliberaal de rest is met als dieptepunt de SP.
pi_43944012
Ik val hier misschien raar in, maar als de VVD slim is dan serveren ze Rutte af en hijsen ze Verdonk in het zadel.

Want als het nu niet duidelijk is, dan wordt het nooit meer. Als je als nummer 2 meer voorkeurstemmen haalt dan de lijsttrekker dan is er een serieus probleem.

Rutte is geen leider. Hij wordt gewoon niet serieus genomen. Hij lijkt wel een over het paard getilde puber, die nog op zoek moet naar een meisje, en alleen Sacha's de Boer, Sophie's Hilbrand en etc. zijn hem waardig. Rutte was ook niet geloofwaardig toen hij ineens wel erg rechtse praat ging spuien. Verdonk is imo veel consequenter en sprekender. Ze heeft daarnaast ook veel meer ervaring en wordt wel serieus genomen...

Kortom we steven af op een grote leiderschapscrisis bij de VVd in de komende dagen...Rita was al langer aan het zagen aan de stoelpoten van Rutte. Vooral blijkende door haar eigenhandige handelen tijden de verkiezingscampagne...
pi_43944048
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat blijf ik altijd frappant vinden. Verwijten dat de VVD niet liberaal (meer) is. Kan je nagaan hoe onliberaal de rest is met als dieptepunt de SP.
Het overgrote deel van de rest van de partijen pretendeert het dan ook niet.
pi_43944130
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:34 schreef du_ke het volgende:
Jij hebt wel vertrouwen in de kwaliteiten van Verdonk?
Nee niet bepaald maar ik kom niet met: Wel door die fascistische bitch te pimpen.
pi_43944202
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De SP is totaal niet liberaal. Maar de VVD ook nauwelijks. Al is Rutte uiteraard stukken beter dan Verdonk .
D66 zie ik als stukken liberaler dan de VVD
  maandag 27 november 2006 @ 21:44:24 #222
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_43944346
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

De SP is totaal niet liberaal. Maar de VVD ook nauwelijks. Al is Rutte uiteraard stukken beter dan Verdonk .
D66 is ook totaal niet geloofwaardig als liberale partij door een Europese superbureaucratie mee op te tuigen. Gebrek aan visie.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_43944610
quote:
De VVD is mijns inziens de meest liberale partij van Nederland. Het is ook verder een zinloze welles nietes liberalisme discussie waar het hier niet echt om draait.

De VVD is een regeringspartij en heeft zodoende water bij het liberalisme moeten doen. Zoals het ernaar uitziet kunnen ze plaatsnemen in de oppositie en het liberalisme in oude glorie herstellen.
  maandag 27 november 2006 @ 21:50:52 #224
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_43944681
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:49 schreef MrX1982 het volgende:

De VVD is een regeringspartij en heeft zodoende water bij het liberalisme moeten doen. Zoals het ernaar uitziet kunnen ze plaatsnemen in de oppositie en het liberalisme in oude glorie herstellen.
dat zou kunnen als Verdonk een liberaal was. Haar gedrag lijkt eerder de tegenovergestelde kant op te wijzen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_43944682
quote:

[..]

De SP is totaal niet liberaal. Maar de VVD ook nauwelijks.
tweespalt in de VVD: 1 tak die sociaal liberaal (rutte) is en de andere tak is rechts-conservatief (Verdonk)
quote:
Al is Rutte uiteraard stukken beter dan Verdonk .
wat bedoel je met "beter"? Als debater? Als leider? Ze vertegenwoordigen gewoon twee verschillende stromingen in de VVD...
quote:
Nee. tenminste niet liberaler dan de sociaal-liberale tak van de VVD.
pi_43944763
verdonk is gewoon is de hoer van rechts Nederland....
pi_43944764
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[...]

Kortom we steven af op een grote leiderschapscrisis bij de VVd in de komende dagen...
Dat denk ik ook ja. Eerder leek Verdonk al populairder onder de kiezers en dat is nu bewezen. Hetgeen meteen bewijst dat de VVD leden een andere mening hebben dan de VVD-stemmers. Op zich ook al stof voor de partij om over na te denken.
  maandag 27 november 2006 @ 21:52:22 #228
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_43944776
Ik ben helemaal geen VVD-er, maar ik zou het toch bijna zielig gaan vinden wat er nu gebeurt...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_43944833
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:49 schreef MrX1982 het volgende:
De VVD is een regeringspartij en heeft zodoende water bij het liberalisme moeten doen..
Het ontgaat me wat het zijn van een regeringspartij met het tolereren (en door haar op 2 te zetten, aanmoedigen) van populistisch geblaat van Verdonk te maken heeft.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2006 @ 21:56:32 #230
862 Arcee
Look closer
pi_43945000
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:52 schreef Jane het volgende:
Ik ben helemaal geen VVD-er, maar ik zou het toch bijna zielig gaan vinden wat er nu gebeurt...
Wat gebeurt er nu dan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43945029
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:52 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja. Eerder leek Verdonk al populairder onder de kiezers en dat is nu bewezen. Hetgeen meteen bewijst dat de VVD leden een andere mening hebben dan de VVD-stemmers. Op zich ook al stof voor de partij om over na te denken.
Ik denk dat het gros van de VVD stemmers die Verdonk wel zien zitten niet eens weten waar de VVD in essentie voor staat. Verdonk trekt ook veel stemmers met een xenofobe mening, als is Verdonk dat zelf niet. Waarom zou de VVD zich moeten profileren naar dat soort volk, dat lijkt me juist de doodsteek.
pi_43945122
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:52 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja. Eerder leek Verdonk al populairder onder de kiezers en dat is nu bewezen.
Hetgeen meteen bewijst dat de VVD leden een andere mening hebben dan de VVD-stemmers.
Er lijkt idd een discrepantie te bestaan tussen de opbouw (of liever verdeling tussen sociaal-liberaal en recht-conservatief) van de leden en het VVD-electoraat. Al is voorzichtigheid geboden, misschien dat er bij de leden intussen ook een omslag heeft plaatsgevonden. (de lijstrekker werd eind juni gekozen, daarna is er het nodige gebeurd)
quote:
Op zich ook al stof voor de partij om over na te denken.
Ja, evalueren en daarna moet de VVD gewoon knopen hakken.

Het gaat om DEZE knoop:

1 wil de VVD een sociaal liberale partij worden ( de club van de Ed nijpels, Hans Dijkstal, Van Aartsen, Frank de Grave, Rutte)

of

2 wil de VVD een rechtse conservatief partij worden. personificaties: Verdonk, ex-Wilders, Van Baalen, Charlie Aptroot etc,

Electoraal gezien lijkt mij het beste dat de VVD dus rechtaf gaat slaan. Ik denk dat het succes van Wilders niet uit de lucht is komen vallen....
  maandag 27 november 2006 @ 22:02:23 #233
1986 Jane
pi_43945314
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat gebeurt er nu dan?
Je kunt toch niet ontkennen dat het 'lichtjes rommelt'. En door Verdonks reactie op haar voorkeursstemmen ben ik geneigd te denken dat het ook niet zal stoppen met rommelen. Ze had ook iets kunnen zeggen als 'Hartstikke leuk, maar nu gaan we met z'n allen samen werken aan de toekomst van de VVD' of zo. Ik zeg maar wat. Door met haar woorden te suggereren dat het beestje nog een staartje krijgt, zorgt ze niet echt voor rust binnen de partij, lijkt me.
pi_43945490
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat het gros van de VVD stemmers die Verdonk wel zien zitten niet eens weten waar de VVD in essentie voor staat.
Oh, ik denk dat 90% van de stemmers nog geen twee verkiezingspunten kan noemen van de partij waarop hij of zij heeft gestemd. Dat het gros van de Verdonk-stemmers dat ook niet zou kunnen is een landelijk probleem en geen partij-specifiek probleem. Eigenlijk kan je alleen van de gemiddelde stemmer op one-issue partijen zoals Wilders en de PvdD zeggen dat hij of zij weet waar de partij voor staat.
quote:
Verdonk trekt ook veel stemmers met een xenofobe mening,
Dat is jouw aanname en daarom is
quote:
Waarom zou de VVD zich moeten profileren naar dat soort volk
Ook een drogredenering.
pi_43945544
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:02 schreef Jane het volgende:

[..]

Je kunt toch niet ontkennen dat het 'lichtjes rommelt'. En door Verdonks reactie op haar voorkeursstemmen ben ik geneigd te denken dat het ook niet zal stoppen met rommelen. Ze had ook iets kunnen zeggen als 'Hartstikke leuk, maar nu gaan we met z'n allen samen werken aan de toekomst van de VVD' of zo. Ik zeg maar wat. Door met haar woorden te suggereren dat het beestje nog een staartje krijgt, zorgt ze niet echt voor rust binnen de partij, lijkt me.
Nou ja, ik denk niet dat het een slecht idee is om bovenstaande keuze nu (en bij voorkeur vanuit de oppositie) op de spits te drijven. Daarna is er pas enige duidelijkheid binnen de partij. Als men nu claimt dat alle neuzen weer dezelfde kant opstaan maar bij de volgende verkiezingen er weer meerdere richtingen tegelijkertijd worden verkondigd onder het motto 'wij houden koers' schiet het helemaal niet op natuurlijk .
  maandag 27 november 2006 @ 22:18:20 #236
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43946230
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:52 schreef Jane het volgende:
Hoe zo is het zielig? De keizers spreken zich uit. Dat is democratie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 27 november 2006 @ 22:22:50 #237
1986 Jane
pi_43946439
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:18 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe zo is het zielig? De keizers spreken zich uit. Dat is democratie
Ik had het dus over haar reactie en het feit dat ze nu nog steeds bezig is om aan Rutte's stoelpoten te zagen.

Maar goed, misschien heeft Litpho wel gelijk en is het voor de VVD beter dat het nu maar gebeurt, i.p.v. over een tijdje.
pi_43946453
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:06 schreef sizzler het volgende:

Dat is jouw aanname en daarom is
[..]

Ook een drogredenering.
Nou Verdonk is in elk geval niet populair omdat ze zich genuanceerd uitlaat over buitenlanders .

Die werd populair omdat ze voor een harde koers ging op integratie (dat ze niets bereikt heeft is een tweede minder belangrijk punt)
  maandag 27 november 2006 @ 22:26:38 #239
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43946586
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:22 schreef Jane het volgende:
Ik had het dus over haar reactie en het feit dat ze nu nog steeds bezig is om aan Rutte's stoelpoten te zagen.
Hoe zo zaagt zij aan de sltoelpoten van Rutte? Het zijn de kiezers die zich uitspreken niet iets wat Verdonk regelt hoor.
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:22 schreef Jane het volgende:
Maar goed, misschien heeft Litpho wel gelijk en is het voor de VVD beter dat het nu maar gebeurt, i.p.v. over een tijdje.
Ik denk zelf dat de VVD beter af is met Verdonk dan met Rutte als lijsttrekker dat is ook de reden dan ik ook bewust op haar gestemd heb. En heel veel Nederlanders met mij
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43946607
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die werd populair omdat ze voor een harde koers ging op integratie (dat ze niets bereikt heeft is een tweede minder belangrijk punt)
En omdat ze zegt waar het op staat hé...

'Ik ben niet links, niet rechts, maar rechtdoorzee' !
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43946626
Verdonk gaat morgen bekendmaken dat ze niet in de Kamer zal gaan zitten. Iets anders kan het toch haast niet zijn? Als ze echt voor het leiderschap van de VVD zou gaan, dan zou ze dat toch wel eerst intern aansnijden? Dat beetje fatsoen heeft ze toch wel?
pi_43946697
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:27 schreef Kozzmic het volgende:
Verdonk gaat morgen bekendmaken dat ze niet in de Kamer zal gaan zitten. Iets anders kan het toch haast niet zijn? Als ze echt voor het leiderschap van de VVD zou gaan, dan zou ze dat toch wel eerst intern aansnijden? Dat beetje fatsoen heeft ze toch wel?
?? waarom kan een aankomend partijleider van de VVD niet in de TK zitten.......??
pi_43946887
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

?? waarom kan een aankomend partijleider van de VVD niet in de TK zitten.......??
Hoe bedoel je? Verdonk gaat m.i. helemaal niet voor het leiderschap.
  maandag 27 november 2006 @ 22:33:51 #244
1986 Jane
pi_43946903
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe zo zaagt zij aan de sltoelpoten van Rutte? Het zijn de kiezers die zich uitspreken niet iets wat Verdonk regelt hoor.
Ik had het over haar REACTIE dus!
Een béétje lezen is toch niet teveel gevraagd?
pi_43946915
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kozzmic gaat er vanuit dat de VVD in de coalitie komt.
  maandag 27 november 2006 @ 22:35:48 #246
1986 Jane
pi_43947000
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:27 schreef Kozzmic het volgende:
Als ze echt voor het leiderschap van de VVD zou gaan, dan zou ze dat toch wel eerst intern aansnijden? Dat beetje fatsoen heeft ze toch wel?

Ik weet niet hoor... Het is toch ook raar als ze na zo'n uitslag ineens zegt 'Bedankt voor de stemmen, maar ik ben weg'?
Persoonlijk zou ik er niet rouwig om zijn, maar ik zou het wel raar vinden.
  maandag 27 november 2006 @ 22:38:00 #247
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43947101
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:33 schreef Jane het volgende:
Ik had het over haar REACTIE dus!
Een béétje lezen is toch niet teveel gevraagd?
Zij heeft toch niet gereageerd over het lijstertrekkerschap dus over welke reactie heb jij het.

Graag even een quote.
quote:
Rutte weigert VVD-leiderschap af te staan

Rita Verdonk wil pas morgen reageren op de vraag of zij het VVD-leiderschap gaat opeisen nu blijkt dat zij veel populairder onder VVD-kiezers was dan lijsttrekker Mark Rutte

Afgelopen woensdag stemden ruim 553.000 kiezers op VVD-lijsttrekker Mark Rutte, terwijl nummer twee Rita Verdonk 620.000, zo blijkt uit de officiële zetelverdeling die de Kiesraad vanmiddag bekend maakte. Het is voor het eerst dat een lijsttrekker minder stemmen haalt dan een kandidaat lager op de lijst.

Bezinken
Vooraf werd het meest uitgekeken naar de voorkeurstemmen van VVD'er Rita Verdonk en VVD-lijsttrekker Mark Rutte. Uit de officieuze uitslag van de gemeente Den Haag bleek vrijdag dat op Verdonk 16.584 Haagse kiezers hebben gestemd en op Rutte 15.406.

Ook in andere gemeentes werd vermoed dat Verdonk meer persoonlijke stemmen had gekregen dan Rutte, die haar juni nog had verslagen in de verkiezingen om het VVD-lijsttrekkerschap. Uit de officiële uitslag blijkt dit vermoeden nu te kloppen: Verdonk kreeg ruim 60.000 meer stemmen dan Rutte.

Verdonk zei maandagavond in het NOS-journaal er 'stil van te zijn,' maar wilde eerst de uitslag rustig laten bezinken voordat ze zegt of ze nu het VVD-leiderschap gaat opeisen.

Rutte ziet de vele stemmen voor Verdonk als een 'waardering voor haar beleid' en vindt dat dit beleid zeker moet worden doorgezet. Persoonlijk vindt hij het bovendien 'ontzettend leuk' voor Verdonk. Maar hij wees er ook op dat hij door de VVD-leden is gekozen als lijsttrekker en door de fractie als voorzitter.

Tekort
Het Turkse D66-kamerlid Fatma Koser Kaya, die zesde op de D66-lijst stond, is de enige die dankzij voorkeurstemmen in de Tweede Kamer is gekomen. Dit ging ten koste van Bert Bakker.

Turkse organisaties hadden Turkse kiezers opgeroepen niet op de PvdA of het CDA te stemmen, maar op Kaya vanwege de Armeense genocide-kwestie. Kaya kreeg bijna 35.000 voorkeurstemmen.

EénNL, de partij van Marco Pastors, kwam slechts 2.800 stemmen tekort om een zetel in de Tweede Kamer te behalen.

Populairder
Verder blijkt minister-president en CDA-lijsttrekker Jan Peter Balkenende een stuk populairder te zijn dan Wouter Bos, lijsttrekker van de PvdA. Balkenende kreeg 2,1 miljoen stemmen, Bos 1,7 miljoen.
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43947151
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor... Het is toch ook raar als ze na zo'n uitslag ineens zegt 'Bedankt voor de stemmen, maar ik ben weg'?
Persoonlijk zou ik er niet rouwig om zijn, maar ik zou het wel raar vinden.
Ik zie nu Kamp op tv, die zegt dat hij volledig achter Rutte staat. De fractie heeft gekozen, de leden hebben gekozen. En dan zou Verdonk morgen via de media bekend gaan maken dat ze het leiderschap van Rutte ter discussie wil stellen? Dat zou volslagen kansloos zijn.

Ik denk dat ze inziet dat ze geen Kamermateriaal is, en daarom afziet van haar zetel. Ze wilde minister of zelfs vicepremier worden, dat is niet gelukt, en nu gaat ze er als een hond met de staart tussen de benen vandoor. Daarvoor is het morgen ook het juiste tijdstip, twee dagen voordat de Kamer beëdigd wordt, dus er is nog even tijd om Ton Elias uit de goot op te pikken en hem te vertellen dat hij toch Kamerlid wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2006 @ 22:40:28 #249
862 Arcee
Look closer
pi_43947212
Volgens Nova stapt Verdonk niet uit de partij.

Jammer, zou een leuke eerste rel zijn geweest.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 27 november 2006 @ 22:41:29 #250
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43947274
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:39 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik zie nu Kamp op tv, die zegt dat hij volledig achter Rutte staat. De fractie heeft gekozen, de leden hebben gekozen. En dan zou Verdonk morgen via de media bekend gaan maken dat ze het leiderschap van Rutte ter discussie wil stellen? Dat zou volslagen kansloos zijn.
Ik zie haar er voor aan.

Dat zou wel een mooie knaller zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')