Wat ik dan weer echt gemist heb is de maatregelen die genomen worden om misbruik tegen te gaan. Als je in de grote steden bv. ziet dat er met 40%/50% van de uitkeringen 'iets' mis was dan begrijp ik wel waar de gedachte vandaan komt dat we daar vooral geen extra geld in moeten steken.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:15 schreef jogy het volgende:
10% voor de mensen die écht niet kunnen werken, weet je nou eigenlijk wel over hoeveel mensen we het hebben?
Laten we dat idd maar niet doenquote:Over de betuwelijn zal ik maar niet beginnen,

Gelukkig heb jij 2 doppen zodat je celletjes blijven zitten. Zet ze dan wel op je oren.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Daar ging het me vooral om eigenlijk, genoeg VVD stemmers die wel meer dan twee hersencellen in hun bezit hebben hoor.

quote:
Een van de meest welvarende landen vind ik vrij betrekkelijk. In de landen om ons heen kan de gemiddelde persoon zich een groter huis en een mooiere auto veroorloven. Consumptiegoederen zijn daar in het algemeen ook goedkoper en de mensen hebben meer vrije dagen. De welvarendheid is daar dan hoger neem ik aan.quote:Het is gewoon angsthazerij wat je hier laat zien. We zijn nog steeds één va nde welvarendste landen van de wereld en nog loopt iedereen te bitchen dat we het slecht hebben. 10% voor de mensen die écht niet kunnen werken, weet je nou eigenlijk wel over hoeveel mensen we het hebben? Dat zullen er echt niet veel zijn hoor, een jaartje koningshuis kost nog meer, JSF heeft al veel meer gekost. Over de betuwelijn zal ik maar niet beginnen, volgens mij ( ongefundeerd ) kan je die 10% extra voor de absolute kanslozen in de samenleven 30 jaar met dat geld financiëren. Sjees.
Ah, ik ga ER kijken, toedels.

Nederland is niet 1 van de meest welvarende zoals je zegt, maar vooral 1 van de meest sociale landen. Als je ons land vergelijkt met andere landen is het verschil tussen rijk en arm nogal relatief beperkt! ( maar wel groeiende op dit moment!quote:Op donderdag 23 november 2006 22:28 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
[..]
Een van de meest welvarende landen vind ik vrij betrekkelijk. In de landen om ons heen kan de gemiddelde persoon zich een groter huis en een mooiere auto veroorloven. Consumptiegoederen zijn daar in het algemeen ook goedkoper en de mensen hebben meer vrije dagen. De welvarendheid is daar dan hoger neem ik aan.
Natuurlijk komen we in Nederland niet om van de honger, maar dan vraag ik mij dus ook weer af waar die 10% dan in vredesnaam goed voor is.
Wellicht was iedereen een beetje chagerijnig van alles wat maar omhoog gaat, de zorgpremie, de energierekening en dan komt ome Jan en die zegt, niks ervan, ik geef 10% terug.
Hoera, gezellige kerel die Jan...daar zal ik nog wel eens biertje mee willen drinken.

Ik denk dat de meerderheid van de VVD stemmers wel eens tot de top van Nederland kan behoren qua intelligentie. Zijn toch over het algemeen mensen uit het bedrijfsleven...quote:Op donderdag 23 november 2006 22:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Daar ging het me vooral om eigenlijk, genoeg VVD stemmers die wel meer dan twee hersencellen in hun bezit hebben hoor.

quote:Op donderdag 23 november 2006 22:20 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij 2 doppen zodat je celletjes blijven zitten. Zet ze dan wel op je oren.
WHOHA HA HA HA
[afbeelding]

Als hebberigheid en ellebogenwerk een maatstaf voor IQ is wel ja.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik denk dat de meerderheid van de VVD stemmers wel eens tot de top van Nederland kan behoren qua intelligentie. Zijn toch over het algemeen mensen uit het bedrijfsleven...
Zou hier wel eens cijfers over willen zien

jaloers?quote:Op donderdag 23 november 2006 23:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als hebberigheid en ellebogenwerk een maatstaf voor IQ is wel ja.

Nee, ik vind het alleen nogal dommig om intelligentie te koppelen aan die eigenschappen.quote:

Qua financiële gedrevenheid zitten daar best goede mensen ja. Ik weet alleen niet of om kunnen met geld veel met intelligentie te maken heeft. Ik bedoel niet te zeggen dat mensen in de financiële wereld dom zijn maar ik geef doktoren iets meer credits dan economen eigenlijk, of onderzoekers in welk veld dan ook, die denken de hele dag lang over het leven en niet over de euro. Ze hebben een wat realistischere wereld voor ogen. Zo zie ik het tenminste.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik denk dat de meerderheid van de VVD stemmers wel eens tot de top van Nederland kan behoren qua intelligentie. Zijn toch over het algemeen mensen uit het bedrijfsleven...
Zou hier wel eens cijfers over willen zien

dat klopt ook denk ik... een heleboel mensen hebben SP gestemd zonder aan te kunnen geven waarom. Althans in mijn omgeving is er een iemand die echt bewust SP stemt, maar die is dan ook al jaren lid van de partij... anderen, die schreeuwen de ene week dat ze op wilders gaan stemmen en de andere week SP...quote:Op donderdag 23 november 2006 16:12 schreef 2M2 het volgende:
ik vind het ook eng...... er raar ook....... vier jaar geleden nog hebben we een hele ruk naar rechts gehad...... en nu ineens allemaal naar links? Is er dan zoveel verandert in 4 jaar tijd?
Ik krijg steeds meer het idee dat bij elke verkiezingen de man die het hardst schreeuwt en het meest opvalt op TV, de meeste stemmen krijgt van het gros aan domme mensen in nederland....... ze hebben GEEN IDEE waar die gast het over heeft, maar hij valt wel het meeste op.

Zo kan je het ook zeggen.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, ik vind het alleen nogal dommig om intelligentie te koppelen aan die eigenschappen.

Lekker generaliseren weer..! Heel veel mensen werken gewoon KEIHARD voor hun zuur verdiende centen, en ja dan mogen ze wel een goede beloning krijgen ja. (als je zoveel jaar hard werkt om iets te bereiken)quote:Op donderdag 23 november 2006 23:00 schreef Jarno het volgende:
[..]

Je hebt het nu over verplegers, onderwijzers, vuilnismannen en dat soort beroepen neem ik aan?quote:Op donderdag 23 november 2006 23:12 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Lekker generaliseren weer..! Heel veel mensen werken gewoon KEIHARD voor hun zuur verdiende centen, en ja dan mogen ze wel een goede beloning krijgen ja. (als je zoveel jaar hard werkt om iets te bereiken)

Opleidingsniveau zegt natuurlijk ook wel iets, en dat ligt bij de gemiddelde VVD stemmer wat hoger dan bij de meeste andere partijen.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:00 schreef Jarno het volgende:
[..]

Die mensen die van 9-17 werken?! laat me niet lachen... Die mensen hebben weet ik wel niet hoeveel vakantie dagen! Die mensen hebben last van iets wat in het buitenland bekend staat als de 'Hollandse ziekte' oftewel de 9-17 mentaliteit.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je hebt het nu over verplegers, onderwijzers, vuilnismannen en dat soort beroepen neem ik aan?

Daar komt het altijd op neer hè? Toch? Weer dat geld wat om de hoek komt kijken.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:16 schreef Public_NME het volgende:
Ik snap best dat het voor sommigen leuk is om tegen de VVD stemmers te trappen, maar het lijkt toch wel dat jullie een beetje jaloers zijn op de mensen die wat meer dan modaal verdienen. (zit daar het probleem?) En nee, ik ben totaal geen bal. (verre van zelfs)

Uhmm... ik wil je feestje niet verknallen, maar geld is een van de belangrijkste drijfveren van onze huidige maatschappij...quote:Op donderdag 23 november 2006 23:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Daar komt het altijd op neer hè? Toch? Weer dat geld wat om de hoek komt kijken.

quote:Op donderdag 23 november 2006 23:16 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Die mensen die van 9-17 werken?! laat me niet lachen... Die mensen hebben weet ik wel niet hoeveel vakantie dagen! Die mensen hebben last van iets wat in het buitenland bekend staat als de 'Hollandse ziekte' oftewel de 9-17 mentaliteit.

Ik heb wel een idee hoe het gaat in de wereld hoor. Maar moet ik daar dan ook maar blij om zijn?quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:01 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Uhmm... ik wil je feestje niet verknallen, maar geld is een van de belangrijkste drijfveren van onze huidige maatschappij...

Terecht, welke koekebakker plaatst dat nu ook op die site, dan snap je er idd niets van.quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:43 schreef evert het volgende:
holy shit kanarie, zit net pauw en witteman te kijken, marijnissen zet even een kamerlid op haar plek! (inzake een mao afbeelding op de SP site)

Dat ook idd, beetje onhandig.quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:48 schreef PLAE@ het volgende:
Moest wel aangezien ze de boel flink voor schut zette.

hoezo flauw? als wilders Hitler op de site zou zetten, zou iedereen toch ook hem over heen vallen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat ook idd, beetje onhandig.
Maar goed, ook een beetje flauw om het voorval van dat plaatje naar voren te halen..
Ben wel blij dat het onderwerp ter sprake komt, elke 4 jaar dat Mao gezever, erg slaapverwekkend![]()
Zelfde als dat gezeur dat de SP communistisch zou zijn...![]()

Jan heeft dat plaatje niet geplaatstquote:Op vrijdag 24 november 2006 00:54 schreef evert het volgende:
[..]
hoezo flauw? als wilders Hitler op de site zou zetten, zou iedereen toch ook hem over heen vallen?

maar het is wel de officiele SP site... geen fansite of zo....quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Jan heeft dat plaatje niet geplaatst![]()

Heb jij wel op zitten letten?quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:58 schreef concac het volgende:
jan heeft het niet geplaats? wat heeft die wel op de website geplaats?

Toch maf dat mensen dat denken van een partij die Kommunistiese Partij Nederland/Marxisties Leninisties heettequote:Op vrijdag 24 november 2006 00:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Zelfde als dat gezeur dat de SP communistisch zou zijn...![]()

ja, maar het is niet handig om een plaatje van Mao op de officiele site te plaatsen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:08 schreef venomsnake het volgende:
Ik verzin al die onzin niet hoor, als je de afgelopen dagen hier een beetje de topics gelezen had, zakt je soms de broek af van het lachen.!![]()

Ja dat denk ik ook ja, is ook een beetje dom van die '''jonge'' SP'ers om een beetje aan zelfspot te doen doormiddel van dat plaatje.quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:12 schreef evert het volgende:
[..]
dat meisje werd gelijk door Marijnissen op tv vernederd. was bijna sneu. marijnissen zorgt ervoor dat het echt morgen verdwenen is, let maar op.

Noorwegen is helaas onwijs conservatief Christenlijk, heel jammer voor een land met zoveel historie.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:31 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Denemarken is al jaren een van de meest rechtse en ongastvrije landen van Europa.
Noorwegen ben ik niet zo bekend mee met de politiek behalve dan dat die nogal overtuigd zijn dat ze de prachtige natuur die land biedt vooral voor economische doeleinden mogen misbruiken. Of dat dan links is
En Zweden was geloof ik het land dat model stond voor onze 80km zones *proest*
iig de bevolking was daar bij de laatste verkiezingen ook zo schijtziek van de linkse politiek dat er een ruk naar rechts plaats heeft gevonden.

Dat zei hij toch ook. En hij had het niet eens over het meisje zelf, maar over de jongen die dat op de weblog geplaatst had.quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:12 schreef evert het volgende:
ja, maar het is niet handig om een plaatje van Mao op de officiele site te plaatsen.
http://rood.sp.nl/bestuursblog/2006/01/20/scholing

maar wel op de officiele SP site en dat is het probleemquote:Op vrijdag 24 november 2006 01:27 schreef Lamon het volgende:
[..]
Dat zei hij toch ook. En hij had het niet eens over het meisje zelf, maar over de jongen die dat op de weblog geplaatst had.

Had hij strakker in de gaten moeten houden idd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:28 schreef evert het volgende:
[..]
maar wel op de officiele SP site en dat is het probleem

Hij wil gewoon van die hele Mao narigheid af, en geen olie op het vuur stoken. Kan ik me best voorstellen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:45 schreef gelly het volgende:
Dat plaatje staat er toch duidelijk uit zelfspot ..... Wat een geneuzel om niks.

Wat nou oneerlijk en armoede? Altijd dat gejank van die linkse figuren dat rijke mensen maar hun geld moeten afstaan. DAT is pas oneerlijk. Opzouten met dat gegraai in een portemonnee die niet van jou is, verdien je eigen geld maar. Wat nou armoede? Wat nou kansarm? Iedereen heeft dezelfde kansen, maar die zogenaamde "armen" pakken de verkeerde kansen. En dan gaan ze later janken dat ze niet evenveel geld hebben als mensen die wel iets van hun leven maken? Die wel verder vooruit kunnen kijken dan 1 dag. Die wel sparen en hun geld beleggen, in plaats van een golf GTI en LCD tv te kopen. Maar een week later als hun geld op is, wel jaloers kijken naar mensen die initiatief nemen en "egoist! verdelen dat geld!" roepenquote:Op donderdag 23 november 2006 16:54 schreef hbons het volgende:
Zo kan ik het ook:
Nederland staat aan de rand van de afgrond als de VVD in de regering komt. De drie klinkers Oneerlijkheid, Angstzaaierij en Armoede zal regeren, pauperige ballen die belastinggeld gebruiken voor de bouw van hun zwembad zullen er over blijven. Veel plezier mense.

Zo is het, en niet anders. De sukkel die op z'n 17e van school ging om op z'n stoere brommer rond te hangen, vindt zijn oud-klasgenoot die jarenlang gestudeerd heeft nu een egoist. En die moet z'n geld maar delen! Hier ermee!quote:Op donderdag 23 november 2006 17:32 schreef veejay het volgende:
SP stemmers zijn de calimero's van de samenleving:
Eigenlijk willen ze ook een mooie auto en een mooi huis, maar dat hebben ze niet dus gunnen ze de mensen die het wel hebben ook niet

Denk je niet dat je nu een beetje aan het chargeren bent?quote:Op vrijdag 24 november 2006 02:41 schreef StefanP het volgende:
Wat nou oneerlijk en armoede? Altijd dat gejank van die linkse figuren dat rijke mensen maar hun geld moeten afstaan. DAT is pas oneerlijk. Opzouten met dat gegraai in een portemonnee die niet van jou is, verdien je eigen geld maar. Wat nou armoede? Wat nou kansarm? Iedereen heeft dezelfde kansen, maar die zogenaamde "armen" pakken de verkeerde kansen. En dan gaan ze later janken dat ze niet evenveel geld hebben als mensen die wel iets van hun leven maken? Die wel verder vooruit kunnen kijken dan 1 dag. Die wel sparen en hun geld beleggen, in plaats van een golf GTI en LCD tv te kopen. Maar een week later als hun geld op is, wel jaloers kijken naar mensen die initiatief nemen en "egoist! verdelen dat geld!" roepen
Bah, wat heb ik een hekel aan dat soort gehuil. Collectief geld inpikken om het onder luie paupers te verdelen. En het lef dan ook nog hebben om mensen die daar tegen zijn, oneerlijk te noemen, en om die paupers die zelf hun leven en kansen verkwisten 'arm' te noemen. Arm zijn ze ja. Mentaal arm. Arm als mens. Arm omdat ze liever hun hand ophouden dan zelf iets verdienen.

Ach, als je eindelijk afgestudeerd bent en je eerste loonstrookje krijgt dan piep je wel anders. Als je bij mamma en pappa weg wil en er achter komt dat je 5 jaar op een wachtlijst mag staan of 300000 euro mag betalen voor een gemiddeld lelijk rijtjeshuis.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:23 schreef Jarno het volgende:
En hou dat studentje lekker voor je, stumpertje.

Je, je zou toch verwachten dat ie dolgelukkig is in de VS, maar hij komt hier elke nacht als een spook over het forum dwalen om te vertellen hoe slecht wij het hebben in Nederland.quote:Op vrijdag 24 november 2006 02:57 schreef venomsnake het volgende:
Met het verkeerde been uit bed gestapt StefanP?![]()

Net als hulpverleners die uit een derde wereldland komen. Die vinden ook dat er hier maar gezeurt word om niets.quote:Op vrijdag 24 november 2006 02:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Je, je zou toch verwachten dat ie dolgelukkig is in de VS, maar hij komt hier elke nacht als een spook over het forum dwalen om te vertellen hoe slecht wij het hebben in Nederland.

ja we betalen al zoveelquote:Op vrijdag 24 november 2006 03:03 schreef gelly het volgende:
Er heerst kennelijk vooral geestelijk armoede.

En dat is dus meteen wat ik niet begrijp. Een compleet egocentrisch persoon, die vanaf zijn melding dat hij naar Amerika ging niet anders gedaan heeft dan klagen, terwijl hij het zelf zo goed heeft en zo geweldig tevreden is met zijn plaats op de economische ladder en zijn financieele situatie.quote:Op vrijdag 24 november 2006 02:59 schreef gelly het volgende:
Je, je zou toch verwachten dat ie dolgelukkig is in de VS, maar hij komt hier elke nacht als een spook over het forum dwalen om te vertellen hoe slecht wij het hebben in Nederland.

Niet op mij van toepassing, dus ik voel me in het geheel niet aangesproken.quote:Op vrijdag 24 november 2006 03:24 schreef StefanP het volgende:
Jullie chargeren net zo hard tegen rechts. Iedereen die geen zin heeft om in een semicommunistische samenleving met een megalomane overheid te wonen, die is een asociale egoist. En als hij toevallig ook nog eens in de VS woont, nou dat is toch een schop voor open doel?! Die kun je meteen verwijten dat hij egocentrisch is, dat hij enkel hier komt klagen, dat hij maar naar een Amerikaans forum moet opzouten!
Iets met pot en ketel...

Van Vampier weet ik dat het een act is, die is eigenlijk best aardigquote:Op vrijdag 24 november 2006 03:34 schreef sig000 het volgende:
Ik vind Stefan nog wel meevallen.Die Vampier is de weg veel meer kwijt.
![]()

Vampier is een beetje een clown, of ie nou in Amerika of in Cuba woont.quote:Op vrijdag 24 november 2006 03:34 schreef sig000 het volgende:
Ik vind Stefan nog wel meevallen.Die Vampier is de weg veel meer kwijt.
![]()

quote:Op vrijdag 24 november 2006 03:45 schreef Vampier het volgende:
niet gestemd... alle partijen waren te links naar mijn smaak.

ik hoor mijn schoonmoeder nou blaten...quote:Op vrijdag 24 november 2006 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
Zo is het, en niet anders. De sukkel die op z'n 17e van school ging om op z'n stoere brommer rond te hangen, vindt zijn oud-klasgenoot die jarenlang gestudeerd heeft nu een egoist. En die moet z'n geld maar delen! Hier ermee!
Bah.

Heeft die dan gestudeerd?quote:Op vrijdag 24 november 2006 06:01 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik hoor mijn schoonmoeder nou blaten...
"waarom verdient zo'n endemol meer voor zijn werk dan voor dat schoonmaken wat ik doen"

Endemol geloof ik ook niet, dat was nb een LTS'er (wat nu VBO is) die zich toevallig een beetje met theater ging bezig houden... Ja en nou is ie miljardair, zo lopen die dingen...quote:

Ik zie die 'sukkels' nu in BMWs en mercedessen rondrijden en huizen of bouwgrond kopen met hun zwart geld, terwijl de oud-student met de fiets of OV naar kantoor gaat.quote:Op vrijdag 24 november 2006 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
Zo is het, en niet anders. De sukkel die op z'n 17e van school ging om op z'n stoere brommer rond te hangen, vindt zijn oud-klasgenoot die jarenlang gestudeerd heeft nu een egoist. En die moet z'n geld maar delen! Hier ermee!
Bah.

Joop van den Ende danquote:Op vrijdag 24 november 2006 06:19 schreef PLAE@ het volgende:
Endemol is niet 1 iemand
Ach het is een duidelijke zaak. Van de quote 500 zijn er 494 voor zichzelf begonnen en zo aan hun fortuin gekomen. Dat is duidelijk de beste move die je kan maken als je die kant op wil![]()
![]()

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |