FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Zweefvliegen #3 Het winteronderhoud is weer begonnen
jozef444donderdag 23 november 2006 @ 13:48
Zo nr'tje 3 alweer en ik gok dat iedereen weer zit te wachten op het voorjaar en het nieuwe seizoen
Autoreplydonderdag 23 november 2006 @ 16:10
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:33 schreef Oosthoek het volgende:
Ik heb een paar weken geleden een zweefvlucht gewonnen bij een wedstrijd Heb er al zin in, lijkt me supermooi!

Lapo
Hoe fraai. Waarzo precies?
mcDaviddonderdag 23 november 2006 @ 16:29
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:33 schreef Oosthoek het volgende:
Ik heb een paar weken geleden een zweefvlucht gewonnen bij een wedstrijd Heb er al zin in, lijkt me supermooi!

Lapo
Da's balen voor je! Waarschijnlijk zul je nog tot maart moeten wachten!

Als het je leuk lijkt moet je trouwens eens kijken naar de iFly-regeling! Dik kans dat er voor 2007 weer zoiets bestaat!
cheukertdonderdag 23 november 2006 @ 16:35
hoi
YellowLedbetterdonderdag 23 november 2006 @ 19:03
Zoemmmmmm......
cheukertdonderdag 23 november 2006 @ 22:59
eeeeeerrrrrrr
mcDaviddonderdag 23 november 2006 @ 23:12
Jezus.
Ik probeerde ten minste nog wat toe te voegen met me tvp
cheukertdonderdag 23 november 2006 @ 23:22
sterf denk ik dan
mcDaviddonderdag 23 november 2006 @ 23:28
Dan was ik wel bij de DSA gaan vliegen!
cheukertdonderdag 23 november 2006 @ 23:35
DSA is wel toffe lui hoor
Autoreplydonderdag 23 november 2006 @ 23:58
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:35 schreef cheukert het volgende:
DSA is wel toffe lui hoor
Beetje jammer dat er zoveel kisten uit de lucht flikkeren daar.

Nog mensen belangstelling voor wat rukmateriaal cq een avondje Delft-zweven?
Keiichivrijdag 24 november 2006 @ 07:36
tvp
cheukertvrijdag 24 november 2006 @ 17:03
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:58 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Beetje jammer dat er zoveel kisten uit de lucht flikkeren daar.

Nog mensen belangstelling voor wat rukmateriaal cq een avondje Delft-zweven?
Die 505, welke nog meer dan recent? Heb wel een keer gelezen over een kist die het water in is gedoken toen ze nog van Ypenburg vlogen
jozef444vrijdag 24 november 2006 @ 17:21
ZES schijnt toch ook zo'n half maf zooitje te zijn of heb ik dat nou verkeerd meegekregen
cheukertvrijdag 24 november 2006 @ 17:42
Mafheid van de DSA valt best mee hoor
Autoreplyvrijdag 24 november 2006 @ 18:55
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:42 schreef cheukert het volgende:
Mafheid van de DSA valt best mee hoor
Ik ben er twee keer geweest en heb diverse DSA'ers op wedstrijden meegemaakt... en daar werd ik niet echt vrolijk van, óók niet in vergelijking met andere clubs met een slechte reputatie die ik kende. Maargoed, ook dat is uiteraard maar een impressie... ik moet er nog steeds 's een keer gaan borrelen.

Nog mensen behoefte aan een filmavondje in Delft of elsewhere?
cheukertvrijdag 24 november 2006 @ 19:37
Ik ben al blij dat ze niet loopen in bellen of voor bliksemafleider gaan spelen.. Ja gebeurd echt zelf gezien ook nog....
Edit: niet bij de DSA voor de duidelijkheid, wel Terlet

[ Bericht 15% gewijzigd door cheukert op 25-11-2006 20:34:26 ]
YellowLedbetterzaterdag 25 november 2006 @ 19:24
studenten he..
mcDavidmaandag 27 november 2006 @ 15:59
Ik ben es met een excursie met de DSA meegeweest. een paar weken voor die 505 naar beneden kwam...
Het is zeker een hele gezellige club, alleen zoals wij met de veldauto's omgaan, gebeurt het daar met de vliegtuigen! Maargoed daar zijn ze vast niet de enigen in. Over gevaarlijk vliegwerk heb ik nog wel wat verhalen gehoord over de school op Terlet... inderdaad, half in de onweer vliegen en starten, 3 verschillende kanten op draaien in 1 bel, enz.

Niet dat het er verder toe doet. Zie signature he
mcDavidmaandag 27 november 2006 @ 16:00
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:55 schreef Autoreply het volgende:
Nog mensen behoefte aan een filmavondje in Delft of elsewhere?
wanneer had je in gedachte?
Autoreplymaandag 27 november 2006 @ 19:01
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:00 schreef mcDavid het volgende:

[..]

wanneer had je in gedachte?
Wellicht gecombineerd met de Delftmeet 2.0
cheukertmaandag 27 november 2006 @ 21:16
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:59 schreef mcDavid het volgende:
Ik ben es met een excursie met de DSA meegeweest. een paar weken voor die 505 naar beneden kwam...
Het is zeker een hele gezellige club, alleen zoals wij met de veldauto's omgaan, gebeurt het daar met de vliegtuigen! Maargoed daar zijn ze vast niet de enigen in. Over gevaarlijk vliegwerk heb ik nog wel wat verhalen gehoord over de school op Terlet... inderdaad, half in de onweer vliegen en starten, 3 verschillende kanten op draaien in 1 bel, enz.

Niet dat het er verder toe doet. Zie signature he
Niet alleen de school
mcDavidmaandag 27 november 2006 @ 23:01
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:01 schreef Autoreply het volgende:
Wellicht gecombineerd met de Delftmeet 2.0
Prima ende puickend!
Als we het dan maar wel ff afstemmen op de theoriecursus!
Ja of het moet komende vrijdag want dan heb ik aerodynamica deel 2, en deel 1 heb ik de helft van de tijd zelf de boel staan uitleggen dus dat moet wel lukken
cheukertmaandag 27 november 2006 @ 23:12
Heb je je theorie nog niet of verlopen ?
mcDavidmaandag 27 november 2006 @ 23:17
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:12 schreef cheukert het volgende:
Heb je je theorie nog niet of verlopen ?
Heb'm nog niet! [ ] [ ] [ ]
mcDaviddinsdag 28 november 2006 @ 11:46
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:00 schreef jozef444 het volgende:
leuke filmpjes waar is die 2e ergens gemaakt in NL ?
Oi een klasgenoot van me kent de persoon die dat filmpje gemaakt heeft!
en ja 't is inderdaad deelen
cheukertdonderdag 30 november 2006 @ 23:47
Heeft er iemand poen voor een aandeeltje Nimbus 4DM ?
Autoreplyvrijdag 1 december 2006 @ 05:47
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:47 schreef cheukert het volgende:
Heeft er iemand poen voor een aandeeltje Nimbus 4DM ?
Ja. 1/100ste ongeveer
mcDavidvrijdag 1 december 2006 @ 12:39
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:47 schreef cheukert het volgende:
Heeft er iemand poen voor een aandeeltje Nimbus 4DM ?
Neuh heb ik gisteren bier en perensap van gekocht..
Keiichivrijdag 1 december 2006 @ 12:58
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:47 schreef cheukert het volgende:
Heeft er iemand poen voor een aandeeltje Nimbus 4DM ?
Hoeveel poen?

Ik ga binnenkort een oudejaar-staatlot kopen, dus wie weet
Autoreplyvrijdag 1 december 2006 @ 14:26
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:58 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Hoeveel poen?

Ik ga binnenkort een oudejaar-staatlot kopen, dus wie weet
Maar zijn er hier mensen met serieuze plannen om een kist te kopen?
YellowLedbettervrijdag 1 december 2006 @ 15:18
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:26 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Maar zijn er hier mensen met serieuze plannen om een kist te kopen?
als ik later groot ben
mcDavidvrijdag 1 december 2006 @ 15:27
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:26 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Maar zijn er hier mensen met serieuze plannen om een kist te kopen?

ik heb er al een gevonden die in mijn budget past ook!
cheukertvrijdag 1 december 2006 @ 15:49
Hout
YellowLedbettervrijdag 1 december 2006 @ 16:16
ghehe die kist heeft toch helemaal geen lift wan die heeft geen vleugels joh!!!:D:D @EINZ!!!111
mcDavidvrijdag 1 december 2006 @ 18:10
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
ghehe die kist heeft toch helemaal geen lift wan die heeft geen vleugels joh!!!:D:D @EINZ!!!111
Wel eens een rhön gezien?

en speciaal voor cheukert:
YellowLedbettervrijdag 1 december 2006 @ 18:22
ja maar een rhon heeft wel lollervleugels!!!
mcDavidzondag 3 december 2006 @ 21:40
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:22 schreef YellowLedbetter het volgende:
ja maar een rhon heeft wel lollervleugels!!!
Noem jij dat vleugels?
cheukertzondag 3 december 2006 @ 21:48
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:40 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Noem jij dat vleugels?
Hoe noem jij het dan? vortexgenerators?
Sowieso BBQ emt BvL
mcDavidzondag 3 december 2006 @ 21:53
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:48 schreef cheukert het volgende:

[..]

Hoe noem jij het dan? vortexgenerators?
Sowieso BBQ emt BvL
Air to turbulence convertors
cheukertzondag 3 december 2006 @ 22:19
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:10 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wel eens een rhön gezien?

en speciaal voor cheukert:
[afbeelding]
Jouw kist steekt waarschijnlijk beter
Autoreplyzondag 3 december 2006 @ 23:01
quote:
Practice day today.
For all the news that is the news see:
http://www.sssa,org.za

If the South African weather service is to be believed , they should
have 7m/s (average) to a tad over 18000' in the task area

With that in prospect there are those who may consider the 336.6 task a
mere limber-up?
Tyfus; ik ben die kutwinter hier ook wel weer beu.
cheukertzondag 3 december 2006 @ 23:15
nog stoere filmpjes? de meeste ken ik al wel enzo
Autoreplyzondag 3 december 2006 @ 23:41
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:15 schreef cheukert het volgende:
nog stoere filmpjes? de meeste ken ik al wel enzo
Filmavond te Delft. (En daarna woescht de kroeg in)

Gladiolen van de lucht
Rokend 2.0
En die andere goeie (en lange)
YellowLedbetterwoensdag 27 december 2006 @ 00:21
Delft kom op men, dat ligt gans aan den anderen kant van het land
Autoreplywoensdag 27 december 2006 @ 01:40
quote:
Op woensdag 27 december 2006 00:21 schreef YellowLedbetter het volgende:
Delft kom op men, dat ligt gans aan den anderen kant van het land
Hebt u een beter voorstell?
YellowLedbetterwoensdag 27 december 2006 @ 12:41
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:40 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Hebt u een beter voorstell?
In het hoge noorden
jozef444vrijdag 29 december 2006 @ 10:54
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:41 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

In het hoge noorden
Waarom altijd boven die grote riolen
cheukertvrijdag 29 december 2006 @ 14:14
Omdat jij dat zo graag wil
anisubszondag 31 december 2006 @ 10:51
TVP
Autoreplyzondag 31 december 2006 @ 14:01
Nog iemand van hier op de NZD geweescht?
mcDavidzaterdag 20 januari 2007 @ 22:47
Om deze ook maar weer eens te schoppen..

Leuk, van die mensen die geen voorkeur voor winteronderhoud op zaterdag of zondag opgeven, op zaterdag ingeroosterd worden, en er dan achterkomen dat ze iedere zaterdag moeten werken. En dan dus uren tekort komen en die bij jou ploeg in willen halen. Vooral leuk als dat mensen zijn die nog niet zelfstandig een schroevendraaier vast kunnen houden.

En nu maar hopen dat ze hier niet meeleest.
cheukertzaterdag 20 januari 2007 @ 22:59
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 22:47 schreef mcDavid het volgende:
Vooral leuk als dat mensen zijn die nog niet zelfstandig een schroevendraaier vast kunnen houden.

En nu maar hopen dat ze hier niet meeleest.
Wat op tegen? Als ik in de werkplaats ben, is het toch meestal schuren of ontvetten
jozef444zondag 21 januari 2007 @ 10:58
Hehe zeer herkenbaar verhaal vanaf volgende week als ik op zaterdag tijd heb (ja werk idd ) ga ik meehelpen aan de lier. Toch wel mooi groot lomp werk
Autoreplyzondag 21 januari 2007 @ 12:49
Ik doe op dit moment al het onderhoud aan de kisten alleen, de andere twee techneuten liggen in de kreukels
mcDavidwoensdag 21 februari 2007 @ 22:54
Nog 1 week en 2 dagen dan mogen we weer!


YellowLedbetterdonderdag 22 februari 2007 @ 12:18
Kutclub!!
Keiichidonderdag 22 februari 2007 @ 12:30
geen ruzie maken (/zoeken)

Motiveer het eens Yellow
YellowLedbetterdonderdag 22 februari 2007 @ 13:37
Omfg, waarom zou ik in godsnaam kutopmerkingen moeten gaan motiveren. Ik had gewoon zin om dat te zeggen dus dan doe ik dat. Is die motivatie goed genoeg voor je?
Keiichidonderdag 22 februari 2007 @ 14:19
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:37 schreef YellowLedbetter het volgende:
Omfg, waarom zou ik in godsnaam kutopmerkingen moeten gaan motiveren. Ik had gewoon zin om dat te zeggen dus dan doe ik dat. Is die motivatie goed genoeg voor je?
Ja

* Keiichi was verder gewoon nieuwsgierig
YellowLedbetterdonderdag 22 februari 2007 @ 14:26
ah tsssss. Anyway, ben jij nou al ergens aan het vliegen dan?
Keiichidonderdag 22 februari 2007 @ 14:51
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:26 schreef YellowLedbetter het volgende:
ah tsssss. Anyway, ben jij nou al ergens aan het vliegen dan?
Nee Ga binnenkort maar eens bij GLC illustrious even informeren of ze mij willen hebben
Autoreplydonderdag 22 februari 2007 @ 15:07
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:51 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Nee Ga binnenkort maar eens bij GLC illustrious even informeren of ze mij willen hebben
Je woont er vlakbij? Anders is gliding adventures Europe misschien een idee.
Keiichidonderdag 22 februari 2007 @ 15:09
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:07 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Je woont er vlakbij? Anders is gliding adventures Europe misschien een idee.
Yep, gilze is zo'n beetje om de hoek.
cheukertdonderdag 22 februari 2007 @ 16:31
Een zweefvliegclub zoekt meer leden, wat doen ze? Ze maken een poster met lekker groot een 13 erop en oudjes. Ik kan me iets beters voorstellen eerlijkgezegd
Autoreplydonderdag 22 februari 2007 @ 16:45
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:31 schreef cheukert het volgende:
Een zweefvliegclub zoekt meer leden, wat doen ze? Ze maken een poster met lekker groot een 13 erop en oudjes. Ik kan me iets beters voorstellen eerlijkgezegd
Yepz. Onze nieuwe poster zou wat dat betreft stukken gaver zijn. Als ik naar de privekisten kijk zijn we de best uitgeruste club van Nederland
YellowLedbetterdonderdag 22 februari 2007 @ 16:46
Cheukert, je vergeet het gezelligheidsaspect na een mooi vliegdag! Die 13´s, jij weet best wat je daar mee kunt doen
cheukertdonderdag 22 februari 2007 @ 19:42
Iemand nog een ka-8je ofzo gezien voor weinig poen?
YellowLedbetterdonderdag 22 februari 2007 @ 20:07
zorg jij maar es eerst dat je je medical haalt jij!
mcDavidvrijdag 23 februari 2007 @ 00:07
Ik moet nog eens wat dieper in de foto-archieven graven!

Overigens moet je de poster natuurlijk aanpassen op de doelgroep. Doelgroep "gepensioeneerden" wordt natuurlijk wel aangesproken zo
cheukertvrijdag 23 februari 2007 @ 00:16
Gepensioneerden willen juist jonge lekekre tjiks!
Autoreplyvrijdag 23 februari 2007 @ 01:03
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:16 schreef cheukert het volgende:
Gepensioneerden willen juist jonge lekekre tjiks!
Geen 14-jarige Duitse flicka's
mcDavidvrijdag 23 februari 2007 @ 01:04
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:16 schreef cheukert het volgende:
Gepensioneerden willen juist jonge lekekre tjiks!


Meer foto's van vrouwen was trouwens sowieso al een verbeterpunt
cheukertvrijdag 23 februari 2007 @ 15:31
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 01:03 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Geen 14-jarige Duitse flicka's
waar waar waar?
Autoreplyvrijdag 23 februari 2007 @ 15:44
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:31 schreef cheukert het volgende:

[..]

waar waar waar?




Heb me zojuist ingeschreven voor de jaarlijkse Franse wedstrijd. Twee weken boren met een hoop vrienden, wat kan het leven toch heerlijk zijn
cheukertvrijdag 23 februari 2007 @ 15:50
Zijn de bovenstaande tjiks ook aanwezig?
mcDavidvrijdag 23 februari 2007 @ 16:07
Nou, we moeten snel zijn met dit topic! De TT is een beetje outdated!
jozef444zaterdag 24 februari 2007 @ 14:17
cheuk mocht je nog een 8 voor weinig op de kop willen tikken laat maar weten ook geschikt voor feesten en bbq's
mcDavidzaterdag 24 februari 2007 @ 16:17
Toch niet de 353 he?
jozef444zaterdag 24 februari 2007 @ 17:18
of de 286 we hebben ook nog een 821 (7) in de aanbieding
cheukertzaterdag 24 februari 2007 @ 17:36
Voor hoeveel kan je er 1tje kopen? (BvL niet nodig)
jozef444zaterdag 24 februari 2007 @ 19:02
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:36 schreef cheukert het volgende:
Voor hoeveel kan je er 1tje kopen? (BvL niet nodig)
mail eens naar secretariaat@acnistelrode.nl die kunnen je misschien wel meer vertellen. Ik weet ook niet zeker of er bij ons een 8je uitgaat maar ik weet wel dat er een mogelijkheid is. (trouwens allebei de 8jes hebben nog een lopend bvl)
cheukertzaterdag 24 februari 2007 @ 19:12
Wie doet er mee ?
jozef444zaterdag 24 februari 2007 @ 19:20
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:12 schreef cheukert het volgende:
Wie doet er mee ?
die paar ruggen dok je zelf maar
YellowLedbetterzaterdag 24 februari 2007 @ 20:00
Je kunt natuurlijk ook gewoon hout kopen he cheuk...stukken goedkoper. Oke, ik geef toe dat de voldoening dn minder is mja
mcDavidzondag 25 februari 2007 @ 10:52
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:36 schreef cheukert het volgende:
(BvL niet nodig)
Die fikt anders ook prima hoor!
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:18 schreef jozef444 het volgende:
of de 286 we hebben ook nog een 821 (7) in de aanbieding
De 353 heb ik nog in gevlogen tijdens zo'n kamp van jullie een keer!
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:00 schreef YellowLedbetter het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon hout kopen he cheuk...stukken goedkoper. Oke, ik geef toe dat de voldoening dn minder is mja
Daarom raad ik een Ka6 aan! Zit meer hout aan
jozef444zondag 25 februari 2007 @ 11:59
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:52 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Die fikt anders ook prima hoor!
[..]

De 353 heb ik nog in gevlogen tijdens zo'n kamp van jullie een keer!
[..]

Daarom raad ik een Ka6 aan! Zit meer hout aan
ach ik heb nog nooit in die vliegende BBQ's gevlogen kpas der niet in
mcDavidzondag 25 februari 2007 @ 12:01
quote:
Op zondag 25 februari 2007 11:59 schreef jozef444 het volgende:

[..]

ach ik heb nog nooit in die vliegende BBQ's gevlogen kpas der niet in
Ik vond het wel lache hoor!
Best een stevig windje die dag. Van de lier in een rechte lijn naar aanknopingspunt gevlogen.

11 minuten.

jozef444zondag 25 februari 2007 @ 12:05
quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:01 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ik vond het wel lache hoor!
Best een stevig windje die dag. Van de lier in een rechte lijn naar aanknopingspunt gevlogen.

11 minuten.

Ik weet dat ze op volkel een keer een 8je op hebben getrokken, daarna tegen overtrek aangevlogen met een stevig windje -> die ging achterwaarts drukte op een gegeven moment weer bij en lande precies terug op de startplaats
mcDavidzondag 25 februari 2007 @ 12:10
Ook een mooie actie inderdaad!

K8 oplieren was ook lache! Eerste paar meters een klein beetje gas, daarna precies genoeg om de trommel stil te houden! En die K8 mooi omhoog!

Iedere keer als de wind een beetje wegviel maakte de trommel weer 2 of 3 slagen en dan stondtie weer stil!
mcDavidwoensdag 28 februari 2007 @ 20:31
Morgen D-inspectie LS4...
Vrijdag mondelingen Theorie-examen...
Zaterdag vliegen!
cheukertwoensdag 28 februari 2007 @ 20:35
hoezo mondeling? was je eerst gezakt ?
mcDavidwoensdag 28 februari 2007 @ 20:51
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:35 schreef cheukert het volgende:
hoezo mondeling? was je eerst gezakt ?
Navigatie

en instrumenten en meteo ja!
cheukertwoensdag 28 februari 2007 @ 21:23
pwnd!!!!11!1
Keiichidonderdag 1 maart 2007 @ 09:45
Als je toevallig je boeken in de aanbieding hebt
YellowLedbetterdonderdag 1 maart 2007 @ 12:17
Dat is maar 1 boek, en die heb ik ook nog wel ergens liggen
mcDaviddonderdag 1 maart 2007 @ 15:47
Nou Peter Jansen is blij met ons!
Na afgelopen seizoen 4x het landingsgestel van de LS4 te mogen aanschouwen, waarna 2x de testvlucht zonder problemen verliep, krijgt'ie hem wéér terug wegens een (gedeeltelijke) delaminatie op de wielbak

-edit-
verder op een lekkende slangkoppeling na alles in orde! [14.gif]
mcDaviddonderdag 1 maart 2007 @ 15:48
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 09:45 schreef Keiichi het volgende:
Als je toevallig je boeken in de aanbieding hebt
Ik heb er momenteel 2, één van mezelf, en één te leen van een klasgenootje. Die mag je wel kopen!
YellowLedbetterdonderdag 1 maart 2007 @ 16:56
Ik doe het voor 1 euro!
Autoreplyvrijdag 2 maart 2007 @ 00:18
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 15:47 schreef mcDavid het volgende:
Nou Peter Jansen is blij met ons!
Na afgelopen seizoen 4x het landingsgestel van de LS4 te mogen aanschouwen, waarna 2x de testvlucht zonder problemen verliep, krijgt'ie hem wéér terug wegens een (gedeeltelijke) delaminatie op de wielbak

-edit-
verder op een lekkende slangkoppeling na alles in orde! [14.gif]
Ik heb een paar ls-en gevlogen en veel gerapareerd. De constructie is kut. Niet gewoon kut, maar schandalig slecht. En daar vangen ze dan een ton voor oid
mcDavidvrijdag 2 maart 2007 @ 11:10
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 00:18 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ik heb een paar ls-en gevlogen en veel gerapareerd. De constructie is kut. Niet gewoon kut, maar schandalig slecht. En daar vangen ze dan een ton voor oid
Moet je eens een Junior van dichtbij bekijken
mcDavidvrijdag 2 maart 2007 @ 11:19
Oh en het lag niet echt aan de LS hoor, meer aan de manier waarop hij gemarteld is afgelopen jaar!
jozef444vrijdag 2 maart 2007 @ 19:32
nou morgen theorie benieuwd wat we dervan bakken
mcDavidzaterdag 3 maart 2007 @ 00:08
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:32 schreef jozef444 het volgende:
nou morgen theorie benieuwd wat we dervan bakken
Als het net zo pittig is als bij mij moet het te doen zijn!

Kat -> bakkie. Nu nog ff 5x tussen die lappen landen.
Zweefvliegjezaterdag 3 maart 2007 @ 12:01
Wat meer typen hier heh.. het vliegen is inmiddels weer begonnen (bij ons leggen we nu de laatste hand aan het winteronderhoud).
Net een auto gekocht zodat ik een kist mee kan sleuren naar defensie en de zomerwedstrijden.. ben ophaalster.
YellowLedbetterzaterdag 3 maart 2007 @ 14:57
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:08 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Als het net zo pittig is als bij mij moet het te doen zijn!

Kat -> bakkie. Nu nog ff 5x tussen die lappen landen.
Whahaha, heb je nog niet eens een GPL!!???
jozef444zaterdag 3 maart 2007 @ 19:01
Zow alles dik binnen straks ook maar eens een keer dat ding tussen die lapkes mikken
Autoreplyzaterdag 3 maart 2007 @ 22:05
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:01 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat meer typen hier heh.. het vliegen is inmiddels weer begonnen (bij ons leggen we nu de laatste hand aan het winteronderhoud).
Net een auto gekocht zodat ik een kist mee kan sleuren naar defensie en de zomerwedstrijden.. ben ophaalster.
Voor die auto heb je toch je wedstrijdvlieger
mcDavidzaterdag 3 maart 2007 @ 22:21
Vliegdag afgelast wegens te hoog zwembadgehalte van het veld.
Zweefvliegjezaterdag 3 maart 2007 @ 23:15
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:05 schreef Autoreply het volgende:

Voor die auto heb je toch je wedstrijdvlieger
Ja, maarja, als die wedstrijdvlieger ook nog eens je vriend is..
mcDavidzaterdag 3 maart 2007 @ 23:47
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:15 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Ja, maarja, als die wedstrijdvlieger ook nog eens je vriend is..
De lucky bastard! één van de weinigen met een vriendin én tijd om te vliegen!
jozef444zondag 4 maart 2007 @ 09:32
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:47 schreef mcDavid het volgende:

[..]

De lucky bastard! één van de weinigen met een vriendin én tijd om te vliegen!
Idd ik ben er ook nog steeds niet achtergekomen waar ik er zo één kan bestellen
Autoreplyzondag 4 maart 2007 @ 11:02
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:15 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Ja, maarja, als die wedstrijdvlieger ook nog eens je vriend is..
Nog altijd dezelfde?
quote:
Op zondag 4 maart 2007 09:32 schreef jozef444 het volgende:

[..]

Idd ik ben er ook nog steeds niet achtergekomen waar ik er zo één kan bestellen
Zo moeilijk is dat niet hoor
Zweefvliegjezondag 4 maart 2007 @ 13:02
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:02 schreef Autoreply het volgende:

Nog altijd dezelfde?
Jep, nog altijd dezelfde.. (denk ik).
Ik weet niet wanneer ik jou voor het laatst heb gezien?
Autoreplyzondag 4 maart 2007 @ 13:33
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:02 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Jep, nog altijd dezelfde.. (denk ik).
Ik weet niet wanneer ik jou voor het laatst heb gezien?
De laatste keer dat ik jullie als stel heb meegemaakt sloopte hij z'n motorblok in Venlo
Zweefvliegjezondag 4 maart 2007 @ 13:44
Hahahaha! Mooi!
Zweefvliegjedinsdag 20 maart 2007 @ 16:45
Mag ik jullie er even op attent maken dat Zweefjeugd weer online is?!
Meld je aan en zeg het voort!!
Autoreplydinsdag 20 maart 2007 @ 16:56
Ze zullen hier vast blij zijn dat ze van mijn gebagger af zijn
mcDaviddinsdag 20 maart 2007 @ 17:35
Ik heb me maar even aangemeld. Maar het is nog niet echt bijster druk daar!
Autoreplydinsdag 20 maart 2007 @ 18:05
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:35 schreef mcDavid het volgende:
Ik heb me maar even aangemeld. Maar het is nog niet echt bijster druk daar!
De ouwe garde komt wel weer terug. Eindeloze discussie over winglets, lasagna en bier
mcDaviddinsdag 20 maart 2007 @ 18:08
Klinkt goed!
Autoreplydinsdag 20 maart 2007 @ 18:15
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:08 schreef mcDavid het volgende:
Klinkt goed!
Komt u trouwens nog een keer rukken op m'n zweefpr0n? Gladiators of the sky, smokin 2004 en Champions of the wave klonk mij wel aardig in de oren
YellowLedbetterdinsdag 20 maart 2007 @ 18:16
zweefvliegpron..rukken op zulks iets....zweefvliegen is leuk om te doen maar om er nou op te lopen rukken...gaat mij wat te ver
Zweefvliegjedinsdag 20 maart 2007 @ 18:18
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:35 schreef mcDavid het volgende:
Ik heb me maar even aangemeld. Maar het is nog niet echt bijster druk daar!
De site is ook pas sinds gisteravond weer in de lucht.. dat is de reden.
Daarom moet je het ook even aan iedereen doorvertellen binnen je club.
Een paar jaar geleden was de website erg druk!
Toen was er dus meer dan een forum, maar dat komt ook wel weer.
mcDaviddinsdag 20 maart 2007 @ 18:21
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
zweefvliegpron..rukken op zulks iets....zweefvliegen is leuk om te doen maar om er nou op te lopen rukken...gaat mij wat te ver
Och, 't draait toch allemaal om de knuppel he!
mcDaviddinsdag 20 maart 2007 @ 18:29
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:18 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]


Daarom moet je het ook even aan iedereen doorvertellen binnen je club.
Ik heb het even gespammed op ons forum!
Keiichidinsdag 20 maart 2007 @ 18:57
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:05 schreef Autoreply het volgende:

[..]

De ouwe garde komt wel weer terug. Eindeloze discussie over winglets, lasagna en bier
Yum, lasagna
mcDavidzaterdag 24 maart 2007 @ 21:28
LS4 is lief!
jozef444dinsdag 10 april 2007 @ 19:11
Hier is het ook flink rustig geworden
mcDaviddinsdag 10 april 2007 @ 19:12
Joah iedereen zit weer in de lucht he!
jozef444dinsdag 10 april 2007 @ 19:13
Zekers , als t goed is komt acn trouwens maandag op tv der zijn een paar weekenden geleden opnames gemaakt dus ik ben benieuwd
mcDaviddinsdag 10 april 2007 @ 21:06
hip!

ZCFlevo is ook al eens op TV geweest!
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6750342168143376433
Autoreplydinsdag 10 april 2007 @ 22:55
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:06 schreef mcDavid het volgende:
hip!

ZCFlevo is ook al eens op TV geweest!
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6750342168143376433
Die Hilde is best wel

mcDaviddinsdag 10 april 2007 @ 22:59
Ik zal het doorgeven!

Overigens ben ik a.s. vrijdag waarschijnlijk op Terlet.
Meer mensen die daar rondhangen?
mcDaviddinsdag 10 april 2007 @ 23:09
Oh en ik lees zojuist dit op de ledensite:
quote:
- Er komt een 2 uur durende radiouitzending vanaf ons veld voor Veluwe FM.
Keiichiwoensdag 11 april 2007 @ 07:01
Heb aanmeldformuliertje voor GLC verzonden.

Iemand nog connecties daar die een mooi woordje voor me kunnen doen

Ja, Keiichi met die grote mond neemt stappen
mcDavidwoensdag 11 april 2007 @ 10:20
quote:
Op woensdag 11 april 2007 07:01 schreef Keiichi het volgende:
Heb aanmeldformuliertje voor GLC verzonden.

Iemand nog connecties daar die een mooi woordje voor me kunnen doen

Ja, Keiichi met die grote mond neemt stappen
Terugnemen en naar ZCFlevo gaan!
mcDavidwoensdag 11 april 2007 @ 10:20
GLC doen ze wel een leuke ontgroening, overigens
Autoreplywoensdag 11 april 2007 @ 11:05
quote:
Op woensdag 11 april 2007 07:01 schreef Keiichi het volgende:
Heb aanmeldformuliertje voor GLC verzonden.

Iemand nog connecties daar die een mooi woordje voor me kunnen doen

Ja, Keiichi met die grote mond neemt stappen
Waarom niet de WBAC?
Keiichiwoensdag 11 april 2007 @ 11:32
Gilze is om de deur Als m'n auto er eens mee ophoud, kan ik altijd nog fietsen
Keiichiwoensdag 11 april 2007 @ 11:32
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:20 schreef mcDavid het volgende:
GLC doen ze wel een leuke ontgroening, overigens
Help
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 10:26
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:32 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Help
Als je zegt dat je niet tegen brandnetels kunt, laten ze je redelijk met rust!
eigen ervaring, ja!
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 10:27
Overigens ga ik toch niet naar Terlet, onze 21 doet het al weer! Dan maar vliegen, op het thuisveld morgen!
cheukertdonderdag 12 april 2007 @ 17:04
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:26 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Als je zegt dat je niet tegen brandnetels kunt, laten ze je redelijk met rust!
eigen ervaring, ja!
maar dan moet je wel tegen kontneuken kunnen
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 17:34
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:04 schreef cheukert het volgende:

[..]

maar dan moet je wel tegen kontneuken kunnen
details, details!
MutZdonderdag 12 april 2007 @ 18:07
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:55 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Die Hilde is best wel

Is dat dé Hilde?
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 18:12
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:07 schreef MutZ het volgende:

[..]

Is dat dé Hilde?
Jep.
MutZdonderdag 12 april 2007 @ 18:13
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Jep.
Ooit een tijdje met haar staan ouwehoeren toen ze aan het lieren was (bij ons ja ), leuke meid
Zweefvliegjedonderdag 12 april 2007 @ 18:18
Hebben jullie het over Hilde? --> http://www.youtube.com/watch?v=zk3oya5tbuw
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 18:21
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:13 schreef MutZ het volgende:

[..]

Ooit een tijdje met haar staan ouwehoeren toen ze aan het lieren was (bij ons ja ), leuke meid
Dat zou goed kunnen idd!

Als ze weer in NL is zal ik eens tegen dr zeggen dat ze zo aanbeden wordt op het FOK!forum
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 18:22
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:18 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hebben jullie het over Hilde? --> http://www.youtube.com/watch?v=zk3oya5tbuw
daar hadden we het inderdaad over, spuit 11!
Zweefvliegjedonderdag 12 april 2007 @ 18:36
Owhh die discussie had ik even niet gevolgd
Misschien moet ik eerst eens lezen voordat ik typ..
Autoreplydonderdag 12 april 2007 @ 18:36
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:13 schreef MutZ het volgende:
Ooit een tijdje met haar staan ouwehoeren toen ze aan het lieren was (bij ons ja ), leuke meid
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:18 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hebben jullie het over Hilde? --> http://www.youtube.com/watch?v=zk3oya5tbuw
Whehe, het gaat over "de concurrentie" en direct zijn alle vrouwelijk zweefvliegers present

Niet dat ik die ken overigens, leuke vrouwen die zweefvliegen. Of ze zijn desperate op zoek naar een kerel, of ze zijn zo mannelijk dat je gillend weg rend.
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 18:38
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:36 schreef Autoreply het volgende:

[..]


[..]

Whehe, het gaat over "de concurrentie" en direct zijn alle vrouwelijk zweefvliegers present

Niet dat ik die ken overigens, leuke vrouwen die zweefvliegen. Of ze zijn desperate op zoek naar een kerel, of ze zijn zo mannelijk dat je gillend weg rend.
Niet allemaal hoor!
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 18:39
Overigens is Hilde dezelfde Hilde die het commentaar geeft in dit filmpje:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-5059949821644612689

"nee ik ben nóóit bang!"
Zweefvliegjedonderdag 12 april 2007 @ 18:41
Haha, ik heb met haar oud&nieuw gevierd en toen een week later kwam haar toevallig tegen op Youtube dus ik dacht dat kan ik jullie niet onthouden

Ennem, @AR wil je dat niet meer zeggen?
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 18:43
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:41 schreef Zweefvliegje het volgende:

Ennem, @AR wil je dat niet meer zeggen?
jij bent óók een uitzondering natuurlijk. . Maargoed, jij bent niet meer beschikbaar dus jij telt niet.
Autoreplydonderdag 12 april 2007 @ 18:44
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:38 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Niet allemaal hoor!
Van de 300 zweefvliegers oid die ik ken zitten er miss 2 bij die daaraan voldoen
Autoreplydonderdag 12 april 2007 @ 18:45
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:41 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ennem, @AR wil je dat niet meer zeggen?
SPOILER
Arme Dennis
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 18:46
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:44 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Van de 300 zweefvliegers oid die ik ken zitten er miss 2 bij die daaraan voldoen
Dan moet je vaker bij ZCFlevo over de vloer komen!
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 18:47
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:44 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Van de 300 zweefvliegers oid die ik ken zitten er miss 2 bij die daaraan voldoen
Oh wacht, als dat inclusief Paula en Hilde is, dan zijn die 2 al van Flevo
Autoreplydonderdag 12 april 2007 @ 18:52
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:47 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Oh wacht, als dat inclusief Paula en Hilde is, dan zijn die 2 al van Flevo
Paula
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 19:20
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:52 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Paula
Dat ze (terecht ) iets over je ego zei doet haar niet gelijk onder één van die categorieën vallen hoor!
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 19:27
Maar ik moet oppassen wat ik zeg over de dames van onze club want ik heb een link naar dit topic op ons forum gezet
Autoreplydonderdag 12 april 2007 @ 19:27
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:20 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Dat ze (terecht ) iets over je ego zei doet haar niet gelijk onder één van die categorieën vallen hoor!
Ik heb 'r nog geen twee minuten gesproken. Dat ze dan al een mening heeft lijkt me wat frappant...
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 19:30
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:27 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ik heb 'r nog geen twee minuten gesproken. Dat ze dan al een mening heeft lijkt me wat frappant...
Zó Duidelijk is het
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 19:34
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze je de hele tijd stilletjes geobserveert heeft!
cheukertdonderdag 12 april 2007 @ 20:01
foto's
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 20:23
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:01 schreef cheukert het volgende:
foto's
Ik weet niet of ze daar blij van wordt
Autoreplydonderdag 12 april 2007 @ 20:31
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:23 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze daar blij van wordt
Hou oud is die instructeur trouwens?
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 20:38
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:31 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Hou oud is die instructeur trouwens?
Welke instructeur? Hilde?
Autoreplydonderdag 12 april 2007 @ 20:51
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:38 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Welke instructeur? Hilde?
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 20:53
24. En ja dat moest ik opzoeken.

-edit-
moet je ook dr telefoonnummer?
Zweefvliegjedonderdag 12 april 2007 @ 21:19
Ze is bezet.................
Autoreplydonderdag 12 april 2007 @ 21:44
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:53 schreef mcDavid het volgende:
24. En ja dat moest ik opzoeken.

-edit-
moet je ook dr telefoonnummer?
Stuur die van mij maar door. Heb jij er in ieder geval nog plezier van
Autoreplydonderdag 12 april 2007 @ 21:44
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ze is bezet.................
Alles kan kapot
mcDaviddonderdag 12 april 2007 @ 22:05
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ze is bezet.................
Dat wist ik niet?
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:44 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Alles kan kapot
Als zweefvlieger behoor je dat te weten inderdaad!
Keiichivrijdag 13 april 2007 @ 06:55
Kickje R&P

Hilde ziet er wel leuk uit ja
MutZzondag 15 april 2007 @ 13:32
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:36 schreef Autoreply het volgende:

[..]


[..]

Whehe, het gaat over "de concurrentie" en direct zijn alle vrouwelijk zweefvliegers present

Niet dat ik die ken overigens, leuke vrouwen die zweefvliegen. Of ze zijn desperate op zoek naar een kerel, of ze zijn zo mannelijk dat je gillend weg rend.


En waarom moet ik vandaag nou echt wat aan m'n studie doen? Ik wil naar boven!
Keiichizondag 15 april 2007 @ 14:04
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:32 schreef MutZ het volgende:

[..]



En waarom moet ik vandaag nou echt wat aan m'n studie doen? Ik wil naar boven!
Ik zit ook nog steeds op de grond

Wel 3 hoog, maar toch

MutZzondag 15 april 2007 @ 14:21
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:04 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik zit ook nog steeds op de grond

Wel 3 hoog, maar toch

Dan doe je (net als ik) toch iets verkeerd
mcDavidzondag 15 april 2007 @ 14:22
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:04 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik zit ook nog steeds op de grond

Wel 3 hoog, maar toch

*lotgenoot meldt.

Gister wel 48 minuten gehangen
en de good 'old PH-454 weer in elkaar gezet (na anderhalf jaar weer bíjna vliegklaar)!


(hij heeft ge Sonja Bakkerd, hij is c.a. 6 kilo lichter geworden!
mcDavidzondag 15 april 2007 @ 14:23
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:21 schreef MutZ het volgende:

[..]

Dan doe je (net als ik) toch iets verkeerd
't stomme is, dan denk je "zondag ga ik niet vliegen, want ik moet leren"

...en dan zit je hier op FOK!
Keiichizondag 15 april 2007 @ 14:26
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:21 schreef MutZ het volgende:

[..]

Dan doe je (net als ik) toch iets verkeerd
Ik ben nog geen lid vaan clubje.
Ben eigenlijk nog in afwachting van een reactie
MutZzondag 15 april 2007 @ 14:27
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:22 schreef mcDavid het volgende:

[..]

*lotgenoot meldt.

Gister wel 48 minuten gehangen
en de good 'old PH-454 weer in elkaar gezet (na anderhalf jaar weer bíjna vliegklaar)!

[[url=http://xs114.xs.to/xs114/07150/454.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
(hij heeft ge Sonja Bakkerd, hij is c.a. 6 kilo lichter geworden!
wat hebben jullie allemaal uit die k-13 gesloopt dan?
MutZzondag 15 april 2007 @ 14:28
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:26 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik ben nog geen lid vaan clubje.
Ben eigenlijk nog in afwachting van een reactie
http://www.terlet.org/
Keiichizondag 15 april 2007 @ 14:28
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:22 schreef mcDavid het volgende:

Gister wel 48 minuten gehangen
en de good 'old PH-454 weer in elkaar gezet (na anderhalf jaar weer bíjna vliegklaar)!

[[url=http://xs114.xs.to/xs114/07150/454.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
(hij heeft ge Sonja Bakkerd, hij is c.a. 6 kilo lichter geworden!
Als ik apparaten uit elkaar haal en terug in elkaar zet hou ik wel eens schroefjes over, maar 6kg
MutZzondag 15 april 2007 @ 14:28
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:23 schreef mcDavid het volgende:

[..]

't stomme is, dan denk je "zondag ga ik niet vliegen, want ik moet leren"

...en dan zit je hier op FOK!
sssssttt
Keiichizondag 15 april 2007 @ 14:29
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:28 schreef MutZ het volgende:

[..]

http://www.terlet.org/
Ik heb me aangemeld bij Gilze.

Terlet is wel een grote afstand vanaf hier, plus redelijk aan de prijs vind ik
MutZzondag 15 april 2007 @ 14:31
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:29 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik heb me aangemeld bij Gilze.

Terlet is wel een grote afstand vanaf hier, plus redelijk aan de prijs vind ik
Ik vind het grote voordeel dat je geen verplichtingen met betrekking tot o.a. winteronderhoud hebt...

En de afstand kan idd een probleem zijn, hoewel ik ook vanuit Alphen a/d Rijn kom...
Keiichizondag 15 april 2007 @ 14:32
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:31 schreef MutZ het volgende:

[..]

Ik vind het grote voordeel dat je geen verplichtingen met betrekking tot o.a. winteronderhoud hebt...

En de afstand kan idd een probleem zijn, hoewel ik ook vanuit Alphen a/d Rijn kom...
Die verplichtingen vind ik niet erg.

Houd me 's winters van de straat
mcDavidzondag 15 april 2007 @ 14:33
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:27 schreef MutZ het volgende:

[..]

wat hebben jullie allemaal uit die k-13 gesloopt dan?
Vleugels en stabilo zijn compleet overhault (inclusief stuurstangen/beslagen enz.).
Keiichizondag 15 april 2007 @ 14:35
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:33 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Vleugels en stabilo zijn compleet overhault (inclusief stuurstangen/beslagen enz.).
Is dat niet bijna zoals een zwever van scratch bouwen?
MutZzondag 15 april 2007 @ 14:35
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:33 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Vleugels en stabilo zijn compleet overhault (inclusief stuurstangen/beslagen enz.).
Best netjes om daarmee 6 kilo te winnen...
MutZzondag 15 april 2007 @ 14:37
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:32 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Die verplichtingen vind ik niet erg.

Houd me 's winters van de straat
Ik heb het altijd veel te druk met vanalles, dus die vrijheid vind ik wel prettig... Ook vanwege een zo nu en dan wisselende gezondheid...
En een ander bijkomend iets is dat ik vanuit de JLO al vloog op Terlet en daar toen dus ben blijven hangen...
mcDavidzondag 15 april 2007 @ 14:38
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:31 schreef MutZ het volgende:

[..]

Ik vind het grote voordeel dat je geen verplichtingen met betrekking tot o.a. winteronderhoud hebt...

En de afstand kan idd een probleem zijn, hoewel ik ook vanuit Alphen a/d Rijn kom...
Ongeveer het dubbele aan lidmaatschap betalen van een gewone club en dan ook nog eens GEEN winteronderhoud mogen doen?

Nee dankje
mcDavidzondag 15 april 2007 @ 14:39
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:35 schreef MutZ het volgende:

[..]

Best netjes om daarmee 6 kilo te winnen...
Vond ik ook!

Scheelt weer een beetje payload ook! (die is toch al krap...)
Keiichizondag 15 april 2007 @ 14:42
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:38 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ongeveer het dubbele aan lidmaatschap betalen van een gewone club en dan ook nog eens GEEN winteronderhoud mogen doen?

Nee dankje
Wat moet jij allemaal ondermeer bij het winteronderhoud doen?

Mij lijkt het interresant om alle in and outs van een toestel te weten
MutZzondag 15 april 2007 @ 14:47
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:38 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ongeveer het dubbele aan lidmaatschap betalen van een gewone club en dan ook nog eens GEEN winteronderhoud mogen doen?

Nee dankje
Ik ben nog jeugdlid
mcDavidzondag 15 april 2007 @ 14:48
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:42 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Wat moet jij allemaal ondermeer bij het winteronderhoud doen?

Mij lijkt het interresant om alle in and outs van een toestel te weten
Afgelopen seizoen was ik ploegleider van de LS4 ploeg. Met 2 nieuwe leden en 1 met ook al wat ervaring hebben we dus dat hele vliegtuig binnenstebuiten gehaald. Vooral in de cockpit moest veel gebeuren, voor de rest de vleugels hier en daar wat bijlakken enzo.
mcDavidzondag 15 april 2007 @ 14:49
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:47 schreef MutZ het volgende:

[..]

Ik ben nog jeugdlid
dém tot hoe oud noemen ze het "jeugd", daar op terlet?
MutZzondag 15 april 2007 @ 14:50
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:49 schreef mcDavid het volgende:

[..]

dém tot hoe oud noemen ze het "jeugd", daar op terlet?
23
mcDavidzondag 15 april 2007 @ 14:51
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:50 schreef MutZ het volgende:

[..]

23
En wat scheelt dat in de prijs?
MutZzondag 15 april 2007 @ 14:56
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:51 schreef mcDavid het volgende:

[..]

En wat scheelt dat in de prijs?
ik betaal iets meer dan de helft
mcDavidzondag 15 april 2007 @ 15:02
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:56 schreef MutZ het volgende:

[..]

ik betaal iets meer dan de helft
dan is het nogsteeds duurder dan een normale club senior lidmaatschap. En betaal je je ook nog blauw aan startkaarten en thermiektoeslag!
MutZzondag 15 april 2007 @ 15:49
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:02 schreef mcDavid het volgende:

[..]

dan is het nogsteeds duurder dan een normale club senior lidmaatschap. En betaal je je ook nog blauw aan startkaarten en thermiektoeslag!
Ik zeg daarom ook niet dat ik na volgend jaar hier nog zit
MutZzondag 15 april 2007 @ 15:58
Edit
mcDavidzondag 15 april 2007 @ 16:12
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:49 schreef MutZ het volgende:

[..]

Ik zeg daarom ook niet dat ik na volgend jaar hier nog zit
Wheheh

Is het verder eigenlijk een beetje een leuke club, die SZT? Ik hoor altijd de wildste verhalen over de capriolen die er uitgehaald worden!
MutZzondag 15 april 2007 @ 16:13
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wheheh

Is het verder eigenlijk een beetje een leuke club, die SZT? Ik hoor altijd de wildste verhalen over de capriolen die er uitgehaald worden!
Ik vind het echt een onwijs leuke club, en die verhalen over de capriolen kunnen wel kloppen ja...
mcDavidmaandag 16 april 2007 @ 23:41
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:13 schreef MutZ het volgende:

[..]

Ik vind het echt een onwijs leuke club, en die verhalen over de capriolen kunnen wel kloppen ja...
Wheheh jij draait ook om de bellen heen, in de tegengestelde richting van je voorgangers?
Autoreplymaandag 23 april 2007 @ 01:11
Zow vandaag voor 't eerst weer op de Discus rondgebaggerd. Twas lastig weer (blauw en hele kleine bellen) maar zeker niet slecht.
Stond ik verdomme nog bijna buiten ook. 10 km uit en 350 meter zorgde voor een ietwat marginale final glide, ik had 1 km uit nog 30 meter hoogte "over"
MutZdinsdag 24 april 2007 @ 15:00
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:41 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wheheh jij draait ook om de bellen heen, in de tegengestelde richting van je voorgangers?
Nee, dat doe ik dan weer niet... Maar ik heb het wel eens gezien ja
mcDaviddinsdag 24 april 2007 @ 15:13
Ik heb weer es wat vrilles gemaakt van 't weekend! Altijd leuk, in de ASK13 met precíés 65 kilo op de voorste stoel!

En 2x een half uur gehangen dus, bij ons het max voor de 2zitters...
YellowLedbetterdinsdag 24 april 2007 @ 16:17
Jaja, je bent gewoon keihard onderuitgetoeterd!!
mcDaviddinsdag 24 april 2007 @ 16:18
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:17 schreef YellowLedbetter het volgende:
Jaja, je bent gewoon keihard onderuitgetoeterd!!
De SO vroeg nog of ik niet wou wachten op de LS4. Maar die is toen 2x omhoog geweest in de tijd dat ik in de lucht zat.
YellowLedbetterdinsdag 24 april 2007 @ 16:50
Kun je je voorstellen wat voor een prutser dat is geweest!
cheukertdinsdag 24 april 2007 @ 17:08
Flevo heh
MutZwoensdag 25 april 2007 @ 22:04
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:13 schreef mcDavid het volgende:
Ik heb weer es wat vrilles gemaakt van 't weekend! Altijd leuk, in de ASK13 met precíés 65 kilo op de voorste stoel!

En 2x een half uur gehangen dus, bij ons het max voor de 2zitters... [afbeelding]
Ik zal deze zomer nog wel harder mogen schroeven dan voorgaande zomers... Kom ik aan met m'n ff 60 kilo
mcDaviddonderdag 26 april 2007 @ 15:16
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:04 schreef MutZ het volgende:

[..]

Ik zal deze zomer nog wel harder mogen schroeven dan voorgaande zomers... Kom ik aan met m'n ff 60 kilo
60 kilo? voor de meeste plastic kisten is dat ongeveer het minimum toch?
mcDaviddonderdag 26 april 2007 @ 15:18
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:08 schreef cheukert het volgende:
Flevo heh
ga jij je automatische piloot nou maar instellen op een spectaculaire 10o bocht
Zweefvliegjedonderdag 26 april 2007 @ 17:10
Bij ons moet je voor de 2zitters 68 wegen en voor de 1zitters nog 2 kilo meer.. heb zelf met mijn ook net geen 60 dan ook altijd vol lood mee.
Hoe zit dat bij jullie kisten?
mcDaviddonderdag 26 april 2007 @ 17:12
ASK 13: 65 kilo
21: 70 (uit mijn hoofd, weet 't niet zeker)
LS4: 60
Junior: 55
Keiichivrijdag 27 april 2007 @ 14:37
Bij wie kan ik van het weekend wellicht dagje meevliegen ofzo

Clubje in Gilze reageerd niet echt en is redelijk moeilijk telefonisch te bereiken (Bij mij is dat al als ze 1x niet opnemen, maar goed )
Autoreplyvrijdag 27 april 2007 @ 15:19
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:37 schreef Keiichi het volgende:
Bij wie kan ik van het weekend wellicht dagje meevliegen ofzo

Clubje in Gilze reageerd niet echt en is redelijk moeilijk telefonisch te bereiken (Bij mij is dat al als ze 1x niet opnemen, maar goed )
Bij ons

Voor onze discus en Twin is het minimumgewicht, zelfs met chute moet ik er nog zeker 5 kilo bij verzinnen
mcDavidvrijdag 27 april 2007 @ 15:24
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:37 schreef Keiichi het volgende:
Bij wie kan ik van het weekend wellicht dagje meevliegen ofzo

Clubje in Gilze reageerd niet echt en is redelijk moeilijk telefonisch te bereiken (Bij mij is dat al als ze 1x niet opnemen, maar goed )
Bij ons ook wel! Overigens, meeste clubs zijn door de weeks niet actief, dus dan heeft bellen naar de club niet zoveel zin.
cheukertvrijdag 27 april 2007 @ 16:30
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:37 schreef Keiichi het volgende:
Bij wie kan ik van het weekend wellicht dagje meevliegen ofzo

Clubje in Gilze reageerd niet echt en is redelijk moeilijk telefonisch te bereiken (Bij mij is dat al als ze 1x niet opnemen, maar goed )
Bij ons (Valkenburg) moest je als bezoeker ook nog aanmelden enzo wat ook weer een weekje duurde (militair veld) Ik denk niet dat het bij Gilze veel anders is als je dit weekend nog wil vliegen.
Autoreplyvrijdag 27 april 2007 @ 16:42
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:24 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Bij ons ook wel! Overigens, meeste clubs zijn door de weeks niet actief, dus dan heeft bellen naar de club niet zoveel zin.
Wij vliegen gewoon 7 dagen per week hoor
Keiichivrijdag 27 april 2007 @ 19:18
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:42 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Wij vliegen gewoon 7 dagen per week hoor
Kllinkt als een leuke club

Al heb ik nu een auto die het op elk moment kan begeven (verliest koelvloeistof, er komt olie in de koelvloeistof tank terecht, etc, etc) dus clubs op grote afstand lijkt me niet verstandig. (Wel voor een keertje )
Autoreplyvrijdag 27 april 2007 @ 19:24
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:18 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Kllinkt als een leuke club

Al heb ik nu een auto die het op elk moment kan begeven (verliest koelvloeistof, er komt olie in de koelvloeistof tank terecht, etc, etc) dus clubs op grote afstand lijkt me niet verstandig. (Wel voor een keertje )
Aldus een aantal leden van andere clubs die bij ons zijn komen vliegen: "Meest relaxte club waar ik ooit geweest ben" "Extreem goede sfeer" "Absurd veel mogelijkheden" enz.

Overigens woont een instructeur van ons jouw kant op, dus mocht je lid worden dan is samenrijden wellicht wel een idee
Keiichivrijdag 27 april 2007 @ 20:52
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:24 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Aldus een aantal leden van andere clubs die bij ons zijn komen vliegen: "Meest relaxte club waar ik ooit geweest ben" "Extreem goede sfeer" "Absurd veel mogelijkheden" enz.

Overigens woont een instructeur van ons jouw kant op, dus mocht je lid worden dan is samenrijden wellicht wel een idee
Kan ik morgen jullie secretaris bereiken? Ik heb wel zin om Zondag ochtend en begin van de middag even bij jullie rond te touren
Keiichizaterdag 28 april 2007 @ 19:15
Ik ga morgen (waarschijnlijk) langs AutoReply krijg zodadelijk nog bericht van 'm ter bevestiging.

Alleen kan hij hier zelf even niet zijn van vanwege een ban
nogeenmaartenzaterdag 28 april 2007 @ 19:21
Zijn er tegenwoordig les-kisten voor 105 kg en 2.00 m. Ik paste destijds net in een k21 (k13 was echt te klein). dg5(6?)00 was ok, maar ik kon niet met links de remkleppen/wielrem bedienen. dan moest ik door mijn armlengte eerst stuurknuppel overpakken naar links, zodat ik rechts de handle kon bedienen. niet echt optimaal ...

wel een geweldige bezigheid!
mcDavidzaterdag 28 april 2007 @ 19:32
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:21 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zijn er tegenwoordig les-kisten voor 105 kg en 2.00 m. Ik paste destijds net in een k21 (k13 was echt te klein). dg5(6?)00 was ok, maar ik kon niet met links de remkleppen/wielrem bedienen. dan moest ik door mijn armlengte eerst stuurknuppel overpakken naar links, zodat ik rechts de handle kon bedienen. niet echt optimaal ...

wel een geweldige bezigheid!
Volgens mij is de ASK21 nog steeds zo'n beetje de grootste (gangbare) tweezitter. Die DG was een DG 500 of 505. Tegenwoordig heeft die een opvolger, DG1000, maar ik denk eerder dat die krapper is geworden dan ruimer.
mcDavidzaterdag 28 april 2007 @ 19:39
Ik ben overigens morgen weer in de lucht. Wie kan ik allemaal op de radio verwachten? (130.125)
BlaatBartzaterdag 28 april 2007 @ 21:49
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:32 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Volgens mij is de ASK21 nog steeds zo'n beetje de grootstekleinste (gangbare) tweezitter. Die DG was een DG 500 of 505. Tegenwoordig heeft die een opvolger, DG1000, maar ik denk eerder dat die krapper is geworden dan ruimer.
Nope, de 21 romp is extreem klein, die is namelijk mede voor de 25 ontwikkelt en da's een ultieme prestatiekist.

De Twin I, II en III passen personen in die grofweg 20 centimeter langer en 30 kilo groter zijn nog in. Tot pak 'm beet 2.18 en 135 kg pas je prima. Van de DG-500 zijn meer verschillende versies als geproduceerde kisten dus da's uitproberen. De Janus en Duo zijn stukken kleiner, de DG-1000 zit tussen een 21 en een Twin in.
NogeenMaarten past dus makkelijk in een Twin als leskist.
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:15 schreef Keiichi het volgende:
Ik ga morgen (waarschijnlijk) langs AutoReply krijg zodadelijk nog bericht van 'm ter bevestiging.

Alleen kan hij hier zelf even niet zijn van vanwege een ban
Tot morgen

[ Bericht 4% gewijzigd door BlaatBart op 28-04-2007 21:54:55 ]
mcDavidzaterdag 28 april 2007 @ 22:44
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:49 schreef BlaatBart het volgende:

[..]

Nope, de 21 romp is extreem klein, die is namelijk mede voor de 25 ontwikkelt en da's een ultieme prestatiekist.

De Twin I, II en III passen personen in die grofweg 20 centimeter langer en 30 kilo groter zijn nog in. Tot pak 'm beet 2.18 en 135 kg pas je prima. Van de DG-500 zijn meer verschillende versies als geproduceerde kisten dus da's uitproberen. De Janus en Duo zijn stukken kleiner, de DG-1000 zit tussen een 21 en een Twin in.
NogeenMaarten past dus makkelijk in een Twin als leskist.
[..]

Tot morgen
Ik weet niet hoor, maar de TwinIII hebben wij weggedaan i.v.m. payloadproblemen. Dat ding mocht maar 160 kilo mee!
Maar je zat daar idd wel zeer riant in!
cheukertzaterdag 28 april 2007 @ 23:01
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:44 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar de TwinIII hebben wij weggedaan i.v.m. payloadproblemen. Dat ding mocht maar 160 kilo mee!
Maar je zat daar idd wel zeer riant in!
160kg? Aangesleuteld ofzo? Ik dacht ergens de fabriekopgaven te hebben gelezen was allemaal 200kg+... Verder ook 1x meegeholpen zo'n grafbak in elkaar te zetten, sindsdien heb ik spierballen
mcDavidzaterdag 28 april 2007 @ 23:12
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 23:01 schreef cheukert het volgende:

[..]

160kg? Aangesleuteld ofzo? Ik dacht ergens de fabriekopgaven te hebben gelezen was allemaal 200kg+... Verder ook 1x meegeholpen zo'n grafbak in elkaar te zetten, sindsdien heb ik spierballen
zal wel zonder instrumenten zijn dan!
Maar sowieso moest het ding weg, het mocht alleen nog maar rechtdoorvliegen, of héél voorzichtig een bochtje!
Om 'm weer acro te maken zouden er extra verstijvers inmoeten, wat dan nog meer ten koste van de payload zou gaan...
BlaatBartzondag 29 april 2007 @ 00:57
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 23:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

zal wel zonder instrumenten zijn dan!
Maar sowieso moest het ding weg, het mocht alleen nog maar rechtdoorvliegen, of héél voorzichtig een bochtje!
Om 'm weer acro te maken zouden er extra verstijvers inmoeten, wat dan nog meer ten koste van de payload zou gaan...
Nee hoor, oorspronkelijk 230(Twin II) 210(Twin III) kg met basis instrumentatie en accu's. Met een standaard-club uitrusting kom je dus op 220/200 kg uit, instrumenten wegen vrijwel niets...
Die van jullie is vast een keer gekraakt en niet al te zuinig gerepareerd. Meestal is het niet-dragende gewicht kritisch en dat ligt nogal ingewikkeld. 10 kg extra reparatie kan je zomaar 40 kg payload schelen... Overigens is bij ons Mmax nu ook 170 Kg oid, na een compleet herbouwde staart en een matig overlakte vleugeltip. Maar hij is dan wél weer volledig Acro
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 23:01 schreef cheukert het volgende:

[..]

160kg? Aangesleuteld ofzo? Ik dacht ergens de fabriekopgaven te hebben gelezen was allemaal 200kg+... Verder ook 1x meegeholpen zo'n grafbak in elkaar te zetten, sindsdien heb ik spierballen
De Twin III is niet de meest fijne kist; niet qua monteren en niet qua vliegen en al helemaal niet qua afwerking. Het enige wat hij goed deed was steken (motor erin) en vrille's maken. Tot het bittere einde helaas. Spijtig trouwens dat mensen alle Twins op een hoopje gooien; het onderlinge verschil is groter als dat tussen de dg500 en dg 1000 bijvoorbeeld...

[ Bericht 16% gewijzigd door BlaatBart op 29-04-2007 01:03:05 ]
mcDavidzondag 29 april 2007 @ 23:05
Sow, bumpy airlines vandaag!

Ik hoor dat Keiichi het leuk gevonden heeft? ( )
mcDavidzondag 29 april 2007 @ 23:08
quote:
Op zondag 29 april 2007 00:57 schreef BlaatBart het volgende:

[..]

Nee hoor, oorspronkelijk 230(Twin II) 210(Twin III) kg met basis instrumentatie en accu's. Met een standaard-club uitrusting kom je dus op 220/200 kg uit, instrumenten wegen vrijwel niets...
Die van jullie is vast een keer gekraakt en niet al te zuinig gerepareerd. Meestal is het niet-dragende gewicht kritisch en dat ligt nogal ingewikkeld. 10 kg extra reparatie kan je zomaar 40 kg payload schelen... Overigens is bij ons Mmax nu ook 170 Kg oid, na een compleet herbouwde staart en een matig overlakte vleugeltip. Maar hij is dan wél weer volledig Acro
Dan zal het zijn dat die 160 kg die ik in mijn hoofd had idd inclusief acro-kit is. Gekraakt is hij iig nooit geweest. (of die belgen moeten het de afgelopen 2 jaar geflikt hebben... net als de oude B4, die is na de verkoop in 3 jaar 2x gekraakt )
Keiichimaandag 30 april 2007 @ 10:42
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:05 schreef mcDavid het volgende:
Sow, bumpy airlines vandaag!

Ik hoor dat Keiichi het leuk gevonden heeft? ( )
Ik vond het idd leuk op dat deel na

Bumpy indeed. Ik ga nog maar eens keertje tijdens het avondlieren mee, wanneer de luchten iets rustigers zijn.

Op Haamstede waar ze van midden zeeland aan het lieren waren kwamen we op een gegeven moment in een bel mooi omhoog.
YellowLedbettermaandag 30 april 2007 @ 19:50
Whehe, heb je gekotst ja Leuk he vliegen
cheukertmaandag 30 april 2007 @ 19:53
Ja ook leuk dat je bij het onderhoud in 2-zitters vaak opgedroogd kots voorbij ziet komen
YellowLedbettermaandag 30 april 2007 @ 22:37
Lekker dan, maken ze dat bij jullie niet schoon als ze de boel onder gekotst hebben dan...
mcDavidmaandag 30 april 2007 @ 22:38
Bij ons vliegt men de paxen gewoon niet misselijk.
YellowLedbettermaandag 30 april 2007 @ 22:40
Zwak!!
Keiichimaandag 30 april 2007 @ 22:49
quote:
Op maandag 30 april 2007 19:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
Whehe, heb je gekotst ja Leuk he vliegen
Ik ga het gewoon nog eens doen

AutoReply, e.d. zeggen allemaal dat het na een paar vluchten wel over zou moeten zijn.
mcDavidmaandag 30 april 2007 @ 22:52
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:49 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik ga het gewoon nog eens doen

AutoReply, e.d. zeggen allemaal dat het na een paar vluchten wel over zou moeten zijn.
Als je zelf stuurt heb je nergens meer last van
Keiichimaandag 30 april 2007 @ 23:26
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:52 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Als je zelf stuurt heb je nergens meer last van
Ik mocht op een gegeven moment wel sturen van Autoreply, maar ik vrees dat het toen al te laat was
BlaatBartdinsdag 1 mei 2007 @ 11:23
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:38 schreef mcDavid het volgende:
Bij ons vliegt men de paxen gewoon niet misselijk.
Jullie vliegen niet in dat turbulente weer. Gisteren stond er 20 knopen, dwars op de baan en die kwam precies over de hangars. Vergelijkbaar met bergvliegen, mijn god, wat een weer. Motorkisten werden geadviseerd om maar uit te wijken...
Keiichidinsdag 1 mei 2007 @ 12:01
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:23 schreef BlaatBart het volgende:

[..]

Jullie vliegen niet in dat turbulente weer. Gisteren stond er 20 knopen, dwars op de baan en die kwam precies over de hangars. Vergelijkbaar met bergvliegen, mijn god, wat een weer. Motorkisten werden geadviseerd om maar uit te wijken...
M.a.w. ik had dus een mooie dag uitgekozen om mee te vliegen

Dus ik had het toch goed gezien dat sommige kisten bij het landen op het veld redelijk wat moeite hadden om gewoon rechtuit te vliegen
YellowLedbetterdinsdag 1 mei 2007 @ 12:01
X-wind landingen zijn juist gaaf!
BlaatBartdinsdag 1 mei 2007 @ 12:22
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:01 schreef Keiichi het volgende:

[..]

M.a.w. ik had dus een mooie dag uitgekozen om mee te vliegen

Dus ik had het toch goed gezien dat sommige kisten bij het landen op het veld redelijk wat moeite hadden om gewoon rechtuit te vliegen
Gisteren stond er nog een knoopje of vijf meer, zo extreem heb ik het in Nederland nog niet meegemaakt. Microlights enzo mochten helemaal niet meer starten. Bij een van de vluchten kwam ik met een diepe slip terug. Ik keek naar beneden en ik bleef exact stil hangen tegen de wind in. 60 km/h oid...
Keiichidinsdag 1 mei 2007 @ 13:17
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:22 schreef BlaatBart het volgende:

[..]

Gisteren stond er nog een knoopje of vijf meer, zo extreem heb ik het in Nederland nog niet meegemaakt. Microlights enzo mochten helemaal niet meer starten. Bij een van de vluchten kwam ik met een diepe slip terug. Ik keek naar beneden en ik bleef exact stil hangen tegen de wind in. 60 km/h oid...
Doet me denken toen ik vroeger eens met FS5 speelde. Naar het noorden starten en de windsnelheid op enkele honderde knopen instellen dan vlieg je gewoon achteruit Maar ik neem aan dat het zo erg nooit zal komen
jozef444dinsdag 1 mei 2007 @ 15:30
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:17 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Doet me denken toen ik vroeger eens met FS5 speelde. Naar het noorden starten en de windsnelheid op enkele honderde knopen instellen dan vlieg je gewoon achteruit Maar ik neem aan dat het zo erg nooit zal komen
Volkel heeft volgens mij een keer een 8je aan de lier omhoog getrokken waarna ie acheruit vloog (door de harde wind) en gewoon weer terug op de startplaats geland
BlaatBartdinsdag 1 mei 2007 @ 15:48
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:30 schreef jozef444 het volgende:

[..]

Volkel heeft volgens mij een keer een 8je aan de lier omhoog getrokken waarna ie acheruit vloog (door de harde wind) en gewoon weer terug op de startplaats geland
Dat doen we op Midden-Zeeland geregeld met stormweer. Zelfs met een Janus kan dat redelijk moeiteloos
jozef444dinsdag 1 mei 2007 @ 15:51
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:48 schreef BlaatBart het volgende:

[..]

Dat doen we op Midden-Zeeland geregeld met stormweer. Zelfs met een Janus kan dat redelijk moeiteloos
Tja baas boven baas dan heb het weekend iig niet gevlogen wel een paar mooie foto's op het veld kunnen maken van de kisten.
mcDaviddinsdag 1 mei 2007 @ 20:30
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:23 schreef BlaatBart het volgende:

[..]

Jullie vliegen niet in dat turbulente weer. Gisteren stond er 20 knopen, dwars op de baan en die kwam precies over de hangars. Vergelijkbaar met bergvliegen, mijn god, wat een weer. Motorkisten werden geadviseerd om maar uit te wijken...
Wij vliegen prima met heftig weer. Ook wel eens met 16m/s of meer (verder gaat de windmeter niet) 90o cross gevlogen!
Alleen sjah, bij ons staat het dichtstbijzijnde opstakel niet zijnde startcaravan c.a. 1 km van het veld af dus daar hebben we dan weinig last van!
mcDaviddinsdag 1 mei 2007 @ 20:32
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:51 schreef jozef444 het volgende:

[..]

Tja baas boven baas dan heb het weekend iig niet gevlogen wel een paar mooie foto's op het veld kunnen maken van de kisten.
Precies Bij Jarno gaat het altijd harder/stoerder/heftiger/beter dan bij anderen. Maar dat is logisch natuurlijk.
cheukertdinsdag 1 mei 2007 @ 22:17
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:37 schreef YellowLedbetter het volgende:
Lekker dan, maken ze dat bij jullie niet schoon als ze de boel onder gekotst hebben dan...
Blijkbaar zijn we niet zo goed in schoonmaken
YellowLedbetterwoensdag 2 mei 2007 @ 20:39
Of jullie zijn gewoon prutspiloten dat ze maar hebben besloten de kots te laten liggen omdat je anders maar bezig blijft, het is makkelijker om telkens het zwaartepunt opnieuw te berekenen enzo
mcDaviddonderdag 3 mei 2007 @ 21:53
Eens kijken of het morgen puick doelland*-weer wordt.

*Niet te verwarren met doeland, wat maar 1 L heeft.
YellowLedbettervrijdag 4 mei 2007 @ 10:04
het is altijd doelland weer hoor...
cheukertvrijdag 4 mei 2007 @ 10:30
Niet voor de Flevo knulletjes
YellowLedbettervrijdag 4 mei 2007 @ 12:47
lafjes, zeer lafjes!
mcDavidvrijdag 4 mei 2007 @ 23:50
Sta ik na een uur pal in het doellandingsveld, is er geen instructeur om te kijken!
cheukertzaterdag 5 mei 2007 @ 00:22
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:50 schreef mcDavid het volgende:
Sta ik na een uur pal in het doellandingsveld, is er geen instructeur om te kijken!
Als je in t doellandingsveld staat doe je toch iets fout... of jij kan heel goed remmen
mcDavidzaterdag 5 mei 2007 @ 11:16
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 00:22 schreef cheukert het volgende:

[..]

Als je in t doellandingsveld staat doe je toch iets fout... of jij kan heel goed remmen
Jij hebt zeker je lolbroek aan.
Keiichizaterdag 5 mei 2007 @ 14:50
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 11:16 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Jij hebt zeker je lolbroek aan.
Die lag thuis, hij heeft wel z'n grapjas aan
YellowLedbetterzaterdag 5 mei 2007 @ 17:27
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:50 schreef mcDavid het volgende:
Sta ik na een uur pal in het doellandingsveld, is er geen instructeur om te kijken!
Logisch, wie blijft er dan ook een fucking uur weg om daarna een doellanding te doen.... als je het dan al aan een instructeur hebt verteld is deze het allang vergeten... geen wonder dat het gpl iets is wat je wel nooit zult bereiken
mcDavidzaterdag 5 mei 2007 @ 17:30
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:27 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Logisch, wie blijft er dan ook een fucking uur weg om daarna een doellanding te doen.... als je het dan al aan een instructeur hebt verteld is deze het allang vergeten... geen wonder dat het gpl iets is wat je wel nooit zult bereiken
Dat jij nou iedere keer onderuit kakt als de rest van de club op 1700 meter hangt! !
mcDavidzondag 6 mei 2007 @ 19:14
En vandaag stonden er steeds andere kisten in 't doellandingsveld als ik aankwam

Zo schiet het natuurlijk niet op!
cheukertzondag 6 mei 2007 @ 19:16
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:14 schreef mcDavid het volgende:
En vandaag stonden er steeds andere kisten in 't doellandingsveld als ik aankwam

Zo schiet het natuurlijk niet op!
Een teken van boven
mcDavidzondag 6 mei 2007 @ 19:20
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:16 schreef cheukert het volgende:

[..]

Een teken van boven
Och, niet dat ik na 4 jaar ineens haast gekregen heb hoor

eigenlijk wel, ze pesten me!
cheukertzondag 6 mei 2007 @ 19:25
Ja, veiligheid voor alles heh
mcDavidzondag 6 mei 2007 @ 19:30
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:25 schreef cheukert het volgende:
Ja, veiligheid voor alles heh
sja het stond zo'n beetje zo:


Dus toen dacht ik... sja dan maar even géén doellanding

[edit]
had natuurlijk met 200 km/h even de grond kunnen tippen daar, om vervolgens snel op te trekken en even verderop nogmaals te landen, maar ik betwijfel of dat goedgekeurd zou worden

[ Bericht 21% gewijzigd door mcDavid op 06-05-2007 19:37:53 ]
cheukertzondag 6 mei 2007 @ 20:44
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:30 schreef mcDavid het volgende:

[..]

sja het stond zo'n beetje zo:
[afbeelding]

Dus toen dacht ik... sja dan maar even géén doellanding

[edit]
had natuurlijk met 200 km/h even de grond kunnen tippen daar, om vervolgens snel op te trekken en even verderop nogmaals te landen, maar ik betwijfel of dat goedgekeurd zou worden
jeeeuuuuzuf, jij kan echt geen lollerpaints maken
Ohja met safety first bedoelde ik uiteraard dan jij niet aan je doellandingen moet beginnen, misschien is dat het beste voor iedereen
Autoreplymaandag 7 mei 2007 @ 00:38
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:32 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Precies Bij Jarno gaat het altijd harder/stoerder/heftiger/beter dan bij anderen. Maar dat is logisch natuurlijk.
Daar heb je misschien wel gelijk in

Aan de andere kant; na 8 jaar vliegen is gewoon een rondje vliegen simpelweg saai. Dat blijkt ook; de mensen die nooit verder komen als een rondje om 't veld haken na hun zvb af. Als je in de bergen vliegt is een lierstart op een laminaire avond niet meer de moeite waard. Maargoed, ik ben dan ook zwaar verwend. Ik houd 't dus maar op bergvliegen, wedstrijden en af en toe 's een bijzondere vlucht, met pax of in moeilijke omstandigheden
mcDavidvrijdag 11 mei 2007 @ 11:32
Pauperweer!

*weer naar huis gaat
Keiichivrijdag 11 mei 2007 @ 11:35
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:32 schreef mcDavid het volgende:
Pauperweer! [afbeelding]

*weer naar huis gaat
* Keiichi gewoon immer op werk zit geld maken enzo
Autoreplyvrijdag 11 mei 2007 @ 14:18
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:35 schreef Keiichi het volgende:

[..]

* Keiichi gewoon immer op werk zit geld maken enzo
AR morgen gewoon vrolijk 8 man rond gaat vliegen
Keiichivrijdag 11 mei 2007 @ 15:56
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:18 schreef Autoreply het volgende:

[..]

AR morgen gewoon vrolijk 8 man rond gaat vliegen
* Keiichi legt 8 zakjes bij AR
mcDavidvrijdag 11 mei 2007 @ 17:00
* mcDavid in de trein verlekkerd naar de cumultjes zat te kijken
mcDaviddinsdag 15 mei 2007 @ 20:39
Had ik deze al laten zien hier?


Tekening van het buurmeisje
YellowLedbetterdinsdag 15 mei 2007 @ 20:46
is dat een walvis aan een touwtje? En staat er geen copyright op?
cheukertdinsdag 15 mei 2007 @ 21:39
Ja maar ja maar ja maar de starthaak doet ut heeeulemaal niet goed. Ik zou hard gaan huilen als die chute zo nog bleef hangen Hoe oud is je buurmeisje? Als ze 16 t/m 19 is ben ik wel bereid het haar uit te leggen.
mcDaviddinsdag 15 mei 2007 @ 21:49
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:39 schreef cheukert het volgende:
Ja maar ja maar ja maar de starthaak doet ut heeeulemaal niet goed. Ik zou hard gaan huilen als die chute zo nog bleef hangen Hoe oud is je buurmeisje? Als ze 16 t/m 19 is ben ik wel bereid het haar uit te leggen.
Zoals op ons leden-forum ook al opgemerkt werd: De zon schijnt als enige door te hebben dat er achteruit gevlogen wordt!

De leeftijd stond er niet bij overigens
Keiichidinsdag 15 mei 2007 @ 22:44
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
is dat een walvis aan een touwtje? En staat er geen copyright op?
Je ziet toch zo dat het eens zweefvliegtuig is

mcDaviddonderdag 17 mei 2007 @ 22:58
dém wat is die 2e doellanding moeilijk!
YellowLedbetterdonderdag 17 mei 2007 @ 23:35
ik had ze in mijn eerste reeks prutser
mcDavidvrijdag 18 mei 2007 @ 00:09
Ik zag de lappen niet liggen

-edit-
wie doet ff de smilie?

[ Bericht 36% gewijzigd door mcDavid op 18-05-2007 00:21:00 ]
YellowLedbettervrijdag 18 mei 2007 @ 12:13
Misschien is een bril een idee
Autoreplyvrijdag 18 mei 2007 @ 12:20
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:13 schreef YellowLedbetter het volgende:
Misschien is een bril een idee
Of gewoon wel 's leren vliegen

AR gaat morgen maar 's overland bij gebrek aan een NK
mcDavidvrijdag 18 mei 2007 @ 23:10
Kom je ff bij ons langs AR?

Ik sta nu op 2! En ja me zonnebril ben ik kwijt, die ligt ergens op de camping in het lange gras!
mcDavidzondag 27 mei 2007 @ 00:32
Zoh, ik sta weer op 4

Nou hopen dat morgen die eerste goed gaat
mcDavidzondag 27 mei 2007 @ 22:40
Nou, mocht het op de 13 doen. Dat was niet bepaald moeilijk!
Autoreplymaandag 28 mei 2007 @ 10:12
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:40 schreef mcDavid het volgende:
Nou, mocht het op de 13 doen. Dat was niet bepaald moeilijk!
De tering. Vanmiddag nog twee pax en een sleepexamen (niet ik though).
Autoreplymaandag 28 mei 2007 @ 18:13
Nou
Autoreplymaandag 28 mei 2007 @ 18:14
vol.
Autoreplymaandag 28 mei 2007 @ 18:14
Nu dan?