Waarom regelde de PvdA het toen eigenlijk niet?quote:Op maandag 27 november 2006 12:42 schreef Arcee het volgende:
In 2002 was er trouwens ook al een kamermeerderheid voor een generaal pardon.
Te vroeg en vanwege de VVD.quote:Op maandag 27 november 2006 22:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom regelde de PvdA het toen eigenlijk niet?
quote:Er is één ding dat [Job Cohen] wel betreurt aan de invoering van zijn wet: dat er tot op de huidige dag aangemodderd wordt met de asielzoekers die nog onder de oude wet zijn aangekomen. Destijds was hij echter tegen een generaal pardon. ‘Ik heb aldoor gedacht: je moet niet beginnen over een generaal pardon voordat die wet functioneert. Tegen de tijd dat die wet echt functioneert, is het tijd om daarover te beginnen.’ Maar toen dat moment was aangebroken, was Job Cohen al weg uit Den Haag.
In de Tweede Kamer werden diverse voorstellen voor zo’n generaal of specifiek pardon besproken, maar die stuitten telkens op het vooral door de VVD gebruikte argument dat zo’n pardon onrechtvaardig zou zijn tegenover uitgeprocedeerde asielzoekers die wél het land hadden verlaten. In de loop van 2001, het jaar dat de wet werd ingevoerd, begonnen de verhoudingen in de Kamer echter te schuiven, ten gunste van een generaal pardon. ‘De ChristenUnie was aanvankelijk ook tegen zo’n pardon,’ zegt André Rouvoet. ‘Maar de situatie veranderde. Omdat de nieuwe Vreemdelingenwet een succes móést worden, kregen nieuwe zaken systematisch voorrang, oude zaken belandden op de plank. De vertraging in die procedures was de overheid dus aan te rekenen. Eind 2001 heb ik tegen Bert Middel van de PvdA gezegd dat wij een pardonregeling zouden steunen.’
Daarmee was een kamermeerderheid in zicht voor generaal of een specifiek pardon. Gesproken werd over een regeling voor zeven- à achtduizend gevallen. ‘Maar Middel zei: dat regelen we wel na de volgende verkiezingen, bij de kabinetsformatie. De PvdA durfde een conflict met de VVD op dat moment niet aan, omdat dat tot een kabinetscrisis had kunnen leiden.’ Zo was de kans op een pardon verkeken, door toedoen van de PvdA. Want het kabinet kwam tot een voortijdig einde en de PvdA belandde in de oppositie.
Bij de formatiebesprekingen in 2002 was het formateur Jan Peter Balkenende die op zijn beurt de kans voorbij liet gaan het generaal pardon eindelijk kordaat te regelen. Op zeker moment zat de ChristenUnie aan tafel om over deelname aan het kabinet te spreken. André Rouvoet, fractievoorzitter, had een pardonregeling voor asielzoekers op zijn lijstje eisen staan. Maar de ChristenUnie bleef buiten de coalitie. En in het eerste kabinet-Balkenende, van CDA, VVD en LPF, was een ruimhartig generaal pardon niet bespreekbaar, ondanks de opvatting van wijlen Pim Fortuyn dat zo’n pardon noodzakelijk was voor een frisse start van een nieuw, streng asielbeleid. Vanwege het felle verzet van de VVD wist Hilbrand Nawijn, minister van Vreemdelingenzaken, er niet meer dan een pardonnetje voor tweeduizend oude gevallen uit te slepen. Bij de formatiebesprekingen van het tweede kabinet-Balkenende werd wéér verzuimd een afdoende pardonregeling te treffen.
http://www.vn.nl/vn/show/id=54423
Ik zie dat GP nu ook weer sneuvelen in een coalitie met Balkenende. Toen was er, net als nu, een kamermeerderheid, maar toch kwam het er niet.quote:Op maandag 27 november 2006 23:07 schreef Kozzmic het volgende:
Te vroeg en vanwege de VVD.
?quote:Op maandag 27 november 2006 22:44 schreef Kozzmic het volgende:
Ik vind dit trouwens wel humor. Als Bos donderdag voor elkaar krijgt dat de Kamer uitspreekt dat er een generaal pardon dient te komen, dan kan dit al niet eens meer wisselgeld zijn tijdens coalitieonderhandelingen.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 07:49 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik kan me voorstellen dat een nieuwe regering dit besluit neemt. Maar Verdonk voert toch geen generaal pardon uit. Dat weet ook de PvdA. Dus de PvdA vraagt met een andere reden een debat aan. Welke zou dat zijn?
meer asielzoekers = minder plaats voor dieren = meer halalvlees wat men hier wilt afnemenquote:Op donderdag 23 november 2006 11:31 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik meen dat ik dat ergens heb gelezen maar ik kan helaas geen bron vinden. In ieder geval verwacht ik gezien hun linkse profiel dat ze voor zijn.
Meer asielzoekers=meer mensen, dus slecht voor het milieu, ik verwacht dat GL en PvdD e.d. tegenstemmen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:48 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
meer asielzoekers = minder plaats voor dieren = meer halalvlees wat men hier wilt afnemen
Vraag me af of ze voor zijn
Makkelijk praten. Zolang ze geen formele verblijfstatus hebben, mogen ze niet werken en kunnen ze zich niet eens verzekeren. Waarom denk je dat het pardon er moet komen? Om dat die mensen zelf in hun onderhoud moeten kunnen voorzien en hun kinderen, die hier al bijna 10 jaar naar school gaan, zich thuis kunnen voelen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:45 schreef more het volgende:
Als het dan toch moet ben ik meer voor een beperkt GP, wat inhoudt dat ze alleen mogen blijven als ze in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien en dat ze geen aanspraak kunnen maken op een bijstandsuitkering.
Dat is dan niet eerlijk. Die moeten maar weer snel terugkomen danquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:07 schreef oYo het volgende:
Trouwens, het gaat nog om een paar duizend. 9500 hebben al een vtv gekregen en een heel pak zijnn reeds terug.
Een motie van wantrouwen tegen Verdonk? Uiteindelijk is de Kamer de baas, en niet het kabinet.quote:Op maandag 27 november 2006 23:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
?
Dus?
Verdonk legt dat natuurlijk lachend naast zich neer.![]()
Gaat de kamer dan het kabinet naar huis sturen?
En toch, wil de de kamer de minister forceren? Lijkt me sterk dat daar een meerderheid voor is.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:10 schreef Kozzmic het volgende:
Een motie van wantrouwen tegen Verdonk? Uiteindelijk is de Kamer de baas, en niet het kabinet.
Nee, lekkere bron zeg,,,,quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:51 schreef oYo het volgende:
En inderdaad, het getal 26.000 klopt van geen kanten, een groot deel heeft al -terecht - een verblijfsvergunning, een deel is weg (kwijt?), even spieken, ja, zie http://www.26000gezichten.nl/news.php?id=124 (Peildatum 27-8-2006):
Verblijfsvergunning 9.500
Gecontroleerd vertrokken 4.500
MOB 7.650
Dossier nog niet gesloten 4.350
Totaal 26.000
quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:02 schreef Tikorev het volgende:
Weer 32000 linkse stemmers erbij. Dat is toch weer een gegarandeerde halve zetel. Bos ziet ook in dat dit zijn enige kans is om op langere termijn weer te groeien.
nee natuurlijk mogen die niet 'terugkomen'... dat is een non-argument dat jije r de hele tijd inbrengt en dan begint te mekkeren over 'dat we de port wagenwijs open zetten'....quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:56 schreef Napalm het volgende:
Verder hoor ik niemand over degenen die uitgezet zijn. Mogen die zometeen ook terugkomen?
Dat is geen argument maar een vraag.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:07 schreef KroJo het volgende:
nee natuurlijk mogen die niet 'terugkomen'... dat is een non-argument dat jije r de hele tijd inbrengt en dan begint te mekkeren over 'dat we de port wagenwijs open zetten'....
Dan creeer je dus wel een behoorlijk ongelijke behandeling van gelijke gevallen. Fraai is dat.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:07 schreef KroJo het volgende:
kennelijk wil je niet begrijpen , maar je kunt gewoon voorwaarden stellen aan dat generale pardon en dit duidelijk beperken tot de mensen die vallen onder de oude vluchtelingenwet van voor 2001.. mensen die tussentijds teruggekeerd of uitgezet zijn (Verdonk heeft dat bij nog geen 5000 bereikt), vallen daar niet meer onder ...
Volgens jouw defenitie heeft dat dus 5.000 uitzettingen opgeleverd.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:07 schreef KroJo het volgende:
Ieder voorstel voor dat pardon, al sinds 2002 (waar bv Fortuyn ook openlijk voorstander was) kent precies die voorwaarden, enkel weigerde men tot nu toe altijd dat te doen, omdat bv iemand als verdonk beweerde dat ze het wél kon 'oplossen'.. wat dus resulteerde in ruim 3 jaar alle dossiers doornemen en dan alsnog 60% een verblijfstatus geven, iets dat enorme kosten opgeleverd heeft en eigenlijk _niks_ opgelost heeft.
wat is er hier ongelijk ...quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:17 schreef Napalm het volgende:
Dan creeer je dus wel een behoorlijk ongelijke behandeling van gelijke gevallen. Fraai is dat.
Er is een grond voor dat bepaalde zaken veel langer duurde, en die grond is voor de IND zelf...quote:Verder beloon je diegenen die de boel het beste wisten te rekken.
ja, simpel.. jij bent de enige die hier zit te miepen over een 'ongelijkheid' die echter niet bestaat...quote:IS hier politeke overeenstemming over onder de "voor stemmers"? (=vraag)
En tegen wat voor kosten?quote:Volgens jouw defenitie heeft dat dus 5.000 uitzettingen opgeleverd.
+ volgens de post van OVo nog eens 7.650 mob.
Dat is best wat moeite waard.
Gut, ik ben 't eens met je eens. Die 26.000 lui ook, denk ik.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:02 schreef more het volgende:
Kunnen we die 26.000 niet beter een Greencard geven, een soort werkvergunning zoals ze in de VS hebben. Als ze geen geld kosten heb ik er niet zo'n moeite mee als ze hier blijven.
Goede vraag. Het zijn denk ik niet de meest diervriendelijke mensen die je toelaat.quote:Op maandag 27 november 2006 22:43 schreef Arcee het volgende:
Is 't eigenlijk al zeker dat de Dieren voor een GP stemmen?
http://www.refdag.nl/arti(...)generaal+pardon.htmlquote:CDA, VVD en CU tegen spoeddebat generaal pardon
DEN HAAG - De demissionaire regeringspartijen CDA en VVD zijn tegen een spoeddebat over een generaal pardon voor asielzoekers die hier al langer dan vijf jaar zijn.
Ook de ChristenUnie wil een beslissing over de kwestie niet op korte termijn doordrukken. In de nieuwe Kamer, die morgen wordt geïnstalleerd, is een meerderheid voor een generaal pardon voor vluchtelingen die vallen onder de oude Vreemdelingenwet van 2001. De PvdA kondigde gisteren aan zo’n pardon in de Kamer op korte termijn te willen afdwingen.
CDA-Kamerlid Van de Camp is tegen een spoeddebat over de kwestie. „Wij mogen het demissionaire kabinet niet confronteren met controversiële zaken. Een pardonregeling is controversieel.” De ChristenUnie vindt dat een pardonregeling in de formatie moet worden geregeld. Het uitzetten van asielzoekers dient wel te worden opgeschort, aldus de partij. PvdA, SP, GroenLinks en D66 zijn daar ook voor.
DEN HAAG - De demissionaire regeringspartijen CDA en VVD zijn tegen een spoeddebat over een generaal pardon voor asielzoekers die hier al langer dan vijf jaar zijn.
Ook de ChristenUnie wil een beslissing over de kwestie niet op korte termijn doordrukken. In de nieuwe Kamer, die morgen wordt geïnstalleerd, is een meerderheid voor een generaal pardon voor vluchtelingen die vallen onder de oude Vreemdelingenwet van 2001. De PvdA kondigde gisteren aan zo’n pardon in de Kamer op korte termijn te willen afdwingen.
CDA-Kamerlid Van de Camp is tegen een spoeddebat over de kwestie. „Wij mogen het demissionaire kabinet niet confronteren met controversiële zaken. Een pardonregeling is controversieel.” De ChristenUnie vindt dat een pardonregeling in de formatie moet worden geregeld. Het uitzetten van asielzoekers dient wel te worden opgeschort, aldus de partij. PvdA, SP, GroenLinks en D66 zijn daar ook voor.
Och ja de bio-industrie willen ze verbieden, maar 26.000 "Medelanders" erbij die ritueel onverdooft de keel doorsnijden van een schaap is natuurlijk geen probleem.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goede vraag. Het zijn denk ik niet de meest diervriendelijke mensen die je toelaat.
Maar dat is na een half uur al weer gestopt?quote:Op donderdag 30 november 2006 15:30 schreef venomsnake het volgende:
Bos heeft net een spoeddebat aangevraagd..
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze moet in de hoek staan van meester Mark.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:11 schreef Sargon het volgende:
waarom zit verdonk als nr 2 zo achteraan?
Kan ze voor het zingen de kerk uit.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:11 schreef Sargon het volgende:
waarom zit verdonk als nr 2 zo achteraan?
De kiezers hebben op 22 november gesproken en een meerderheid gegeven aan partijen die tegen een generaal pardon zijn. Het lijkt me daarom terecht dat er vandaag geprobeerd wordt om op zijn minst uitzettingen en beslissingen uit te stellen. De Kamer is de baas en niet het kabinet. Ik snap daarom ook niet zo goed waarom de Kamer geen beslissingen kan nemen omdat er nu een demissionair minderheidskabinet is.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:09 schreef Misanthroopia het volgende:
:'( Een minderheidskabinet mag geen belangrijke beslissingen nemen :'( wheeee :'(
Gaat straks wel verder..quote:Op donderdag 30 november 2006 16:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar dat is na een half uur al weer gestopt?
quote:***************************************
Spoeddebat over generaal pardon
` De nieuwe Tweede Kamer houdt vandaag
nog een spoeddebat over een generaal
pardon.De PvdA eist dat het kabinet
stopt met het uitzetten van mensen die
onder de oude wet asiel aanvroegen.
Een Kamermeerderheid wil dat het nieuwe
kabinet een generaal pardon afkondigt.
In afwachting daarvan moet volgens de
PvdA niemand meer worden uitgezet.
Het is niet duidelijk hoeveel mensen
onder een generaal pardon gaan vallen.
Dat komt doordat bijvoorbeeld niet
zeker is of mensen die zijn verdwenen
in de illegaliteit,ook in aanmerking
komen.Maximaal zou het gaan om 24.000
mensen.
Op zo`n manier.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:26 schreef Scorpie het volgende:
Ach, als links op zo`n manier zijn ideeen er doorheen moet drukken, kan ik alleen maar 1 passende smiley verzinnen :![]()
Dat GP komt er nu echt niet. Gewoon stoppen met uitzetten en dan per geval bekijken om schrijnende gevallen te voorkomen. Zoiets zal het wel worden.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:23 schreef venomsnake het volgende:
Gaat straks wel verder..
Tussendoor even over een nieuwe kamervoorzitter kissebissen..![]()
We zijn nog niet rond over een nieuw Kabinet, of zulke heikele punten als deze worden er al doorheen geduwd?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:27 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Op zo`n manier.
Wat is het probleem om via het hoogste politieke orgaan in Nederland democratisch veranderingen proberen te realiseren?
Dus waar hebben we 't over?quote:Op woensdag 29 november 2006 18:10 schreef Arcee het volgende:
CU wil dat 't GP onderdeel wordt van de formatie en niet van de Tweede Kamer.
De Kamer beslist uiteindelijk toch en niet het kabinet? Het zou m.i. ook niet goed zijn als het kabinet gewoon doorgaat met uitzettingen, terwijl kiezers in meerderheid op partijen stemmen die tegen het GP zijn.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zijn nog niet rond over een nieuw Kabinet, of zulke heikele punten als deze worden er al doorheen geduwd?
Toppie!quote:Zullen we gelijk dan maar de HRA even aanpakken while we`re at it?
Als je de Kamer laat beslissen dan komt dat in ieder geval de democratie ten goede. We hebben net verkiezingen gehad, waarom wil je er dan voor pleiten om beslissingen maar uit te stellen totdat er een nieuw kabinet is? Dat kan nog maanden duren.quote:Besides, doe eens niet zo naief en stop met denken dat je in een democratisch land woont.
Zoals het CU al zei; dit moet onderdeel gaan worden van de coalitievormingen.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:35 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De Kamer beslist uiteindelijk toch en niet het kabinet? Het zou m.i. ook niet goed zijn als het kabinet gewoon doorgaat met uitzettingen, terwijl kiezers in meerderheid op partijen stemmen die tegen het GP zijn.
Zeker zelf geen koophuis ?quote:[..]
Toppie!
Sinds wanneer maken we zo`n haast met zulke beslissingen? Toen Balkenende met bezuinigingen kwam, was het land te klein en ontplofte iedereen omdat hij het zo snel wilde doorvoeren. Ook toen was er een meerderheid, remember?quote:[..]
Als je de Kamer laat beslissen dan komt dat in ieder geval de democratie ten goede. We hebben net verkiezingen gehad, waarom wil je er dan voor pleiten om beslissingen maar uit te stellen totdat er een nieuw kabinet is? Dat kan nog maanden duren.
En jij denkt niet dat dat een uitnodiging zal zijn voor andere mensen om hun eigen asielverzoeken ook zo lang mogelijk te rekken? Immers, dat pardon komt er toch wel?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:37 schreef Jarno het volgende:
Gesol met die mensen ook. Laat ze blijven, dit is echt te genant voor woorden aan het worden.
Nee, want dit is een duidelijk afgebakende groep mensen die tussen wal (oude regeling) en schip (nieuwe regeling) zijn gevallen.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En jij denkt niet dat dat een uitnodiging zal zijn voor andere mensen om hun eigen asielverzoeken ook zo lang mogelijk te rekken? Immers, dat pardon komt er toch wel?
Ik bekritiseer het IND helemaal niet.quote:Of ben jij er van overtuigd dat dit slechts 1 malig is, en dat we hierna niet meer van zulke zaken zullen krijgen, terwijl je aan de andere kant de IND bekritiseert dat ze te traag werken en het beleid faalt?
En over 10 jaar is er eenzelfde groep met hetzelfde geintje. Alleen dan twee keer zo groot, want rekken loont.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, want dit is een duidelijk afgebakende groep mensen die tussen wal (oude regeling) en schip (nieuwe regeling) zijn gevallen.
Schijnheil. Tis dat ik te lui ben om te zoeken op je POL posts over het uitzettingsbeleid.quote:[..]
Ik bekritiseer het IND helemaal niet.
Gaan de regels wéér zo ingrijpend veranderen dan? Jij hebt inside info begrijp ik.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En over 10 jaar is er eenzelfde groep met hetzelfde geintje. Alleen dan twee keer zo groot, want rekken loont.
Schelden maakt het nog niet waar hoor.quote:Schijnheil. Tis dat ik te lui ben om te zoeken op je POL posts over het uitzettingsbeleid.
Nou ja, meerderheid... dankzij de niet-links-niet-rechts-spagaat van de PvdD is er misschien nét een meerderheid.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:35 schreef Kozzmic het volgende:
De Kamer beslist uiteindelijk toch en niet het kabinet? Het zou m.i. ook niet goed zijn als het kabinet gewoon doorgaat met uitzettingen, terwijl kiezers in meerderheid op partijen stemmen die tegen het GP zijn.
Scheldenquote:Op donderdag 30 november 2006 16:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gaan de regels wéér zo ingrijpend veranderen dan? Jij hebt inside info begrijp ik.
[..]
Schelden maakt het nog niet waar hoor.
Mwoch, alle. Ik moet het nog maar zien. Daarnaast is het dan aan die partijen om te zorgen dat een dergelijke groep niet meer tussen wal en schip terecht kan komen. Ik heb wat dat betreft alle vertrouwen in de PvdA en de SP.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:45 schreef Scorpie het volgende:
Dat zijn alle partijen nou toch eindelijk eens een keer met elkaar eens?
Of geen dure (SP) of gewoon wel (de rest).quote:Op donderdag 30 november 2006 16:37 schreef Scorpie het volgende:
Zeker zelf geen koophuis ?
Nou ik wou dat ik zo vol van vertrouwen was in een partij die in de oppositie zetels keihard verloren heeft aan een partij die nog nooit geregeerd heeft, en dat tesamen moet gaan werken.. Maar ja, andere meningen he.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mwoch, alle. Ik moet het nog maar zien. Daarnaast is het dan aan die partijen om te zorgen dat een dergelijke groep niet meer tussen wal en schip terecht kan komen. Ik heb wat dat betreft alle vertrouwen in de PvdA en de SP..
Volgens mij zijn alle partijen (uitgezonderd de PVV) het er redelijk over eens dat de Vreemdelingenwet goed functioneert.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De regels zoals ze nu zijn zijn toch niet goed? Daar moet toch verandering in komen? Dat zijn alle partijen nou toch eindelijk eens een keer met elkaar eens?
Daarom. Mooi he, zo'n democratie. Maar goed, waar het me vooral om gaat is dát er eens eindelijk een beslissing genomen word. Niet dat oneindige rekken.quote:
Nee hoor, want destijds is het generaal pardon er niet gekomen.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Overigens was er in 2002 een grotere meerderheid.
Verrek, dat is de eerste keer dat we het daar eens over eens zijnquote:Op donderdag 30 november 2006 16:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarom. Mooi he, zo'n democratie. Maar goed, waar het me vooral om gaat is dát er eens eindelijk een beslissing genomen word. Niet dat oneindige rekken.
Omdat het onderdeel werd van de formatie en dáár kwam het niet door. De LPF bond in.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:48 schreef Kozzmic het volgende:
Nee hoor, want destijds is het generaal pardon er niet gekomen.
Ja, maar er is wel een verschil met nu. Destijds waren er verkiezingen in aantocht en niet net achter de rug. Destijds was de Vreemdelingenwet net ingevoerd en wilde men afwachten hoe deze zou functioneren. En destijds was er een onwillige coalitiepartner wat het voor de andere coalitiepartijen moeilijk maakte om ermee in te stemmen. Nahja, ik heb een artikel hierover gepost in dit topic.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Omdat het onderdeel werd van de formatie en dáár kwam het niet door. De LPF bond in.
Als ze het toen direct in de TK hadden gedaan, zoals nu, was er wel een meerderheid.
In ons rechtssysteem kun je eenmaal alles lang rekken, maar in dit geval is dat meer de schuld van de asielzoekers dan van de overheid. Als je telkens wordt afgewezen maar het kwartje wil maar niet vallen dan ligt dat toch echt aan de asielzoeker en niet aan de overheid. En dat je soms lang moet wachten dat kan gebeuren, ik heb ook wel eens 2 jaar op een milieuvergunning moeten wachten.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarom. Mooi he, zo'n democratie. Maar goed, waar het me vooral om gaat is dát er eens eindelijk een beslissing genomen word. Niet dat oneindige rekken.
Ook zo vergelijkbaar he.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:54 schreef more het volgende:
ik heb ook wel eens 2 jaar op een milieuvergunning moeten wachten.
Geert is boos..quote:
Als je bent afgewezen als asielzoeker door een Nederlandse rechtbank ben je geen asielzoeker, lijkt me toch vrij simpel. Of hoeven we uitspraken van de rechter niet meer te accepteren in dit land?quote:
Dat is hetzelfde als een blanco contract tekenen.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:04 schreef Arcee het volgende:
Het gaat toch eigenlijk nergens over? Bos wil een GP afspreken maar dan later bepalen wie daar onder vallen.
http://www.tweedekamer.nl/quote:
nee, dat gebeurt niet...quote:Op donderdag 30 november 2006 16:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En jij denkt niet dat dat een uitnodiging zal zijn voor andere mensen om hun eigen asielverzoeken ook zo lang mogelijk te rekken? Immers, dat pardon komt er toch wel?
Dat willen ze al sinds 1966.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:32 schreef venomsnake het volgende:
Hahaha die Pechthold..
Kijkt ie Verdonk aan en zegt hij, ''wij willen een andere koers''![]()
![]()
quote:
Hier wordt al uitgegaan van de steun van de CU. Is er überhaupt al over gestemd?quote:Kamer wil ruime pardonregeling
` Een Kamermeerderheid wil dat het
kabinet stopt met het uitzetten van
mensen die voor 2001 asiel aanvroegen.
Een PvdA-motie heeft steun van de SP,
GL,de CU,D66 en de PvdD.
Zij willen dat het nieuwe kabinet komt
met een generaal pardon.In afwachting
daarvan moet niemand worden uitgezet.
De regeling moet gelden voor allen die
voor 2001 asiel aanvroegen en altijd in
Nederland zijn gebleven,behalve als ze
ernstige misdaden hebben begaan.Ook wie
in de illegaliteit is verdwenen,valt
eronder.CDA,VVD en PVV zijn fel tegen.
Ze zeggen dat niet is te controleren of
illegalen altijd hier zijn gebleven.
Nee, er wordt altijd pas aan het einde van een debat gestemd over eventuele moties en amendementenquote:Op donderdag 30 november 2006 17:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hier wordt al uitgegaan van de steun van de CU. Is er überhaupt al over gestemd?
De fractievoorzitters van genoemde partijen hebben de motie mede-ondertekend. Dus ook Rouvoet en Thieme.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hier wordt al uitgegaan van de steun van de CU. Is er überhaupt al over gestemd?
Ja, laten we meteen stemmen!quote:Op donderdag 30 november 2006 17:51 schreef Arcee het volgende:
Opmerkelijk, waar gaat 't dan nog om?
In dit geval om weinig, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Zo sloeg tijdens het debat over de brief van Hirsi Ali de stemming gedurende het debat om, mede door wat uitspraken van Balkenendequote:Op donderdag 30 november 2006 17:51 schreef Arcee het volgende:
Opmerkelijk, waar gaat 't dan nog om?
Aan de meeste mensen die ik ken is het juist heel moeilijk te verkopen om geen GP te verlenen aan die groep van 26.000...quote:Op donderdag 30 november 2006 18:13 schreef PhalanX het volgende:
Dat Generaal Pardon heeft geloof ik een negatief staartje nog voor de linkse partijen. Een Generaal Pardon verkopen aan het volk is moeilijker dan zielige biggetjes verkopen.
Het probleem is heel simpel, je kunt nog zo veel schrijnende gevallen verkopen aan het volk en zo veel mogelijk sympathie op proberen te wekken bij het klootjesvolk, maar zodra er een figuur als Wilders is, en gewoon heel simpel weet te stellen dat het gaat om een grote groep, en dat het een gevaarlijk precedent stelt, dan voert het gezonde verstand de boventoon en zullen mensen het Generaal Pardon al snel bestempelen als een opportunistisch punt om zieltjes te winnen bij de allochtone gemeenschap, terwijl ze het volk negeren.
Een Generaal Pardon is bijna onmogelijk te verkopen op een rationele basis.
Hij krijgt steeds dezelfde vraag en beantwoordt 'm steeds hetzelfde.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:20 schreef Tirion het volgende:
Ik zal van te voren even zeggen dat ik Kamp van het CDA ab-so-luut niet kan uitstaan, maar: ligt het nu aan mij of praat hij in cirkels en komt hij eigenlijk met geen enkel standpunt?![]()
Het enige dat de linkse partijen zullen moeten verkopen is een pardonregegeling na deze pardonregeling die onherroepelijk zal volgen.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:13 schreef PhalanX het volgende:
Dat Generaal Pardon heeft geloof ik een negatief staartje nog voor de linkse partijen. Een Generaal Pardon verkopen aan het volk is moeilijker dan zielige biggetjes verkopen.
Het probleem is heel simpel, je kunt nog zo veel schrijnende gevallen verkopen aan het volk en zo veel mogelijk sympathie op proberen te wekken bij het klootjesvolk, maar zodra er een figuur als Wilders is, en gewoon heel simpel weet te stellen dat het gaat om een grote groep, en dat het een gevaarlijk precedent stelt, dan voert het gezonde verstand de boventoon en zullen mensen het Generaal Pardon al snel bestempelen als een opportunistisch punt om zieltjes te winnen bij de allochtone gemeenschap, terwijl ze het volk negeren.
Een Generaal Pardon is bijna onmogelijk te verkopen op een rationele basis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |