abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2006 @ 22:44:48 #101
862 Arcee
Look closer
pi_43947424
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:42 schreef Arcee het volgende:
In 2002 was er trouwens ook al een kamermeerderheid voor een generaal pardon.
Waarom regelde de PvdA het toen eigenlijk niet?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43948446
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom regelde de PvdA het toen eigenlijk niet?
Te vroeg en vanwege de VVD.
quote:
Er is één ding dat [Job Cohen] wel betreurt aan de invoering van zijn wet: dat er tot op de huidige dag aangemodderd wordt met de asielzoekers die nog onder de oude wet zijn aangekomen. Destijds was hij echter tegen een generaal pardon. ‘Ik heb aldoor gedacht: je moet niet beginnen over een generaal pardon voordat die wet functioneert. Tegen de tijd dat die wet echt functioneert, is het tijd om daarover te beginnen.’ Maar toen dat moment was aangebroken, was Job Cohen al weg uit Den Haag.

In de Tweede Kamer werden diverse voorstellen voor zo’n generaal of specifiek pardon besproken, maar die stuitten telkens op het vooral door de VVD gebruikte argument dat zo’n pardon onrechtvaardig zou zijn tegenover uitgeprocedeerde asielzoekers die wél het land hadden verlaten. In de loop van 2001, het jaar dat de wet werd ingevoerd, begonnen de verhoudingen in de Kamer echter te schuiven, ten gunste van een generaal pardon. ‘De ChristenUnie was aanvankelijk ook tegen zo’n pardon,’ zegt André Rouvoet. ‘Maar de situatie veranderde. Omdat de nieuwe Vreemdelingenwet een succes móést worden, kregen nieuwe zaken systematisch voorrang, oude zaken belandden op de plank. De vertraging in die procedures was de overheid dus aan te rekenen. Eind 2001 heb ik tegen Bert Middel van de PvdA gezegd dat wij een pardonregeling zouden steunen.’

Daarmee was een kamermeerderheid in zicht voor generaal of een specifiek pardon. Gesproken werd over een regeling voor zeven- à achtduizend gevallen. ‘Maar Middel zei: dat regelen we wel na de volgende verkiezingen, bij de kabinetsformatie. De PvdA durfde een conflict met de VVD op dat moment niet aan, omdat dat tot een kabinetscrisis had kunnen leiden.’ Zo was de kans op een pardon verkeken, door toedoen van de PvdA. Want het kabinet kwam tot een voortijdig einde en de PvdA belandde in de oppositie.

Bij de formatiebesprekingen in 2002 was het formateur Jan Peter Balkenende die op zijn beurt de kans voorbij liet gaan het generaal pardon eindelijk kordaat te regelen. Op zeker moment zat de ChristenUnie aan tafel om over deelname aan het kabinet te spreken. André Rouvoet, fractievoorzitter, had een pardonregeling voor asielzoekers op zijn lijstje eisen staan. Maar de ChristenUnie bleef buiten de coalitie. En in het eerste kabinet-Balkenende, van CDA, VVD en LPF, was een ruimhartig generaal pardon niet bespreekbaar, ondanks de opvatting van wijlen Pim Fortuyn dat zo’n pardon noodzakelijk was voor een frisse start van een nieuw, streng asielbeleid. Vanwege het felle verzet van de VVD wist Hilbrand Nawijn, minister van Vreemdelingenzaken, er niet meer dan een pardonnetje voor tweeduizend oude gevallen uit te slepen. Bij de formatiebesprekingen van het tweede kabinet-Balkenende werd wéér verzuimd een afdoende pardonregeling te treffen.

http://www.vn.nl/vn/show/id=54423
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2006 @ 23:57:00 #103
862 Arcee
Look closer
pi_43950112
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:07 schreef Kozzmic het volgende:
Te vroeg en vanwege de VVD.
Ik zie dat GP nu ook weer sneuvelen in een coalitie met Balkenende. Toen was er, net als nu, een kamermeerderheid, maar toch kwam het er niet.

Wat dat betreft lijkt 't wel slim om het nu in het machtsvacuum direct op de agenda te zetten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 27 november 2006 @ 23:58:34 #104
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43950151
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:44 schreef Kozzmic het volgende:
Ik vind dit trouwens wel humor. Als Bos donderdag voor elkaar krijgt dat de Kamer uitspreekt dat er een generaal pardon dient te komen, dan kan dit al niet eens meer wisselgeld zijn tijdens coalitieonderhandelingen.
?

Dus?

Verdonk legt dat natuurlijk lachend naast zich neer.
Gaat de kamer dan het kabinet naar huis sturen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43952469
Een generaal pardon? Waarom? Laat ze maar lekker ergens anders aankloppen, daar waar er niet 16 miljoen (..and counting) op een kluitje wonen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 07:49:28 #106
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43952620
Ik kan me voorstellen dat een nieuwe regering dit besluit neemt. Maar Verdonk voert toch geen generaal pardon uit. Dat weet ook de PvdA. Dus de PvdA doet het vanwege een andere reden. Welke zou dat zijn?
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  dinsdag 28 november 2006 @ 07:50:01 #107
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43952622
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 07:49 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik kan me voorstellen dat een nieuwe regering dit besluit neemt. Maar Verdonk voert toch geen generaal pardon uit. Dat weet ook de PvdA. Dus de PvdA vraagt met een andere reden een debat aan. Welke zou dat zijn?
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:33:44 #108
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_43953782
Ben benieuwd donderdag, stemmen voor GP.
pi_43953993
Als het dan toch moet ben ik meer voor een beperkt GP, wat inhoudt dat ze alleen mogen blijven als ze in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien en dat ze geen aanspraak kunnen maken op een bijstandsuitkering.
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:48:12 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43954042
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:31 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik meen dat ik dat ergens heb gelezen maar ik kan helaas geen bron vinden. In ieder geval verwacht ik gezien hun linkse profiel dat ze voor zijn.
meer asielzoekers = minder plaats voor dieren = meer halalvlees wat men hier wilt afnemen

Vraag me af of ze voor zijn
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_43954153
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:48 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

meer asielzoekers = minder plaats voor dieren = meer halalvlees wat men hier wilt afnemen

Vraag me af of ze voor zijn
Meer asielzoekers=meer mensen, dus slecht voor het milieu, ik verwacht dat GL en PvdD e.d. tegenstemmen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:07:01 #112
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_43954434
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:45 schreef more het volgende:
Als het dan toch moet ben ik meer voor een beperkt GP, wat inhoudt dat ze alleen mogen blijven als ze in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien en dat ze geen aanspraak kunnen maken op een bijstandsuitkering.
Makkelijk praten. Zolang ze geen formele verblijfstatus hebben, mogen ze niet werken en kunnen ze zich niet eens verzekeren. Waarom denk je dat het pardon er moet komen? Om dat die mensen zelf in hun onderhoud moeten kunnen voorzien en hun kinderen, die hier al bijna 10 jaar naar school gaan, zich thuis kunnen voelen.

Trouwens, het gaat nog om een paar duizend. 9500 hebben al een vtv gekregen en een heel pak zijnn reeds terug.
pi_43954471
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:07 schreef oYo het volgende:
Trouwens, het gaat nog om een paar duizend. 9500 hebben al een vtv gekregen en een heel pak zijnn reeds terug.
Dat is dan niet eerlijk. Die moeten maar weer snel terugkomen dan
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_43954509
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:58 schreef Napalm het volgende:

[..]

?

Dus?

Verdonk legt dat natuurlijk lachend naast zich neer.
Gaat de kamer dan het kabinet naar huis sturen?
Een motie van wantrouwen tegen Verdonk? Uiteindelijk is de Kamer de baas, en niet het kabinet.

Een andere optie is dat de behandeling van de dossiers en de uitzettingen worden opgeschort totdat er een nieuw kabinet is. Verder is het wel interessant wat de CDA-fractie gaat doen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:51:02 #115
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_43955405
En inderdaad, het getal 26.000 klopt van geen kanten, een groot deel heeft al -terecht - een verblijfsvergunning, een deel is weg (kwijt?), even spieken, ja, zie http://www.26000gezichten.nl/news.php?id=124 (Peildatum 27-8-2006):

Verblijfsvergunning 9.500
Gecontroleerd vertrokken 4.500
MOB 7.650
Dossier nog niet gesloten 4.350

Totaal 26.000
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:56:25 #116
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43955527
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:10 schreef Kozzmic het volgende:
Een motie van wantrouwen tegen Verdonk? Uiteindelijk is de Kamer de baas, en niet het kabinet.
En toch, wil de de kamer de minister forceren? Lijkt me sterk dat daar een meerderheid voor is.
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:51 schreef oYo het volgende:
En inderdaad, het getal 26.000 klopt van geen kanten, een groot deel heeft al -terecht - een verblijfsvergunning, een deel is weg (kwijt?), even spieken, ja, zie http://www.26000gezichten.nl/news.php?id=124 (Peildatum 27-8-2006):

Verblijfsvergunning 9.500
Gecontroleerd vertrokken 4.500
MOB 7.650
Dossier nog niet gesloten 4.350

Totaal 26.000
Nee, lekkere bron zeg,,,, Dat zijn die gasten die de Afghaanse oorlogsmisdadiger op hun poster afbeelden onder het mom van "zielig"..
Bovendien spreken de reguliere media over zo`n 32.000 door overkomst familie en neuken.

Verder hoor ik niemand over degenen die uitgezet zijn. Mogen die zometeen ook terugkomen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Napalm op 28-11-2006 11:04:16 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43955677
Weer 32000 linkse stemmers erbij. Dat is toch weer een gegarandeerde halve zetel. Bos ziet ook in dat dit zijn enige kans is om op langere termijn weer te groeien.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43955775
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:02 schreef Tikorev het volgende:
Weer 32000 linkse stemmers erbij. Dat is toch weer een gegarandeerde halve zetel. Bos ziet ook in dat dit zijn enige kans is om op langere termijn weer te groeien.
!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43955800
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:56 schreef Napalm het volgende:

Verder hoor ik niemand over degenen die uitgezet zijn. Mogen die zometeen ook terugkomen?
nee natuurlijk mogen die niet 'terugkomen'... dat is een non-argument dat jije r de hele tijd inbrengt en dan begint te mekkeren over 'dat we de port wagenwijs open zetten'....

kennelijk wil je niet begrijpen , maar je kunt gewoon voorwaarden stellen aan dat generale pardon en dit duidelijk beperken tot de mensen die vallen onder de oude vluchtelingenwet van voor 2001.. mensen die tussentijds teruggekeerd of uitgezet zijn (Verdonk heeft dat bij nog geen 5000 bereikt), vallen daar niet meer onder ...

Ieder voorstel voor dat pardon, al sinds 2002 (waar bv Fortuyn ook openlijk voorstander was) kent precies die voorwaarden, enkel weigerde men tot nu toe altijd dat te doen, omdat bv iemand als verdonk beweerde dat ze het wél kon 'oplossen'.. wat dus resulteerde in ruim 3 jaar alle dossiers doornemen en dan alsnog 60% een verblijfstatus geven, iets dat enorme kosten opgeleverd heeft en eigenlijk _niks_ opgelost heeft.
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:17:19 #120
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43957313
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:07 schreef KroJo het volgende:

nee natuurlijk mogen die niet 'terugkomen'... dat is een non-argument dat jije r de hele tijd inbrengt en dan begint te mekkeren over 'dat we de port wagenwijs open zetten'....
Dat is geen argument maar een vraag.
Een heel relevante vraag lijkt me.

Dit is een antwoord:
quote:

kennelijk wil je niet begrijpen , maar je kunt gewoon voorwaarden stellen aan dat generale pardon en dit duidelijk beperken tot de mensen die vallen onder de oude vluchtelingenwet van voor 2001.. mensen die tussentijds teruggekeerd of uitgezet zijn (Verdonk heeft dat bij nog geen 5000 bereikt), vallen daar niet meer onder ...
Dan creeer je dus wel een behoorlijk ongelijke behandeling van gelijke gevallen. Fraai is dat.
Verder beloon je diegenen die de boel het beste wisten te rekken. IS hier politeke overeenstemming over onder de "voor stemmers"? (=vraag)
quote:

Ieder voorstel voor dat pardon, al sinds 2002 (waar bv Fortuyn ook openlijk voorstander was) kent precies die voorwaarden, enkel weigerde men tot nu toe altijd dat te doen, omdat bv iemand als verdonk beweerde dat ze het wél kon 'oplossen'.. wat dus resulteerde in ruim 3 jaar alle dossiers doornemen en dan alsnog 60% een verblijfstatus geven, iets dat enorme kosten opgeleverd heeft en eigenlijk _niks_ opgelost heeft.
Volgens jouw defenitie heeft dat dus 5.000 uitzettingen opgeleverd.
+ volgens de post van OVo nog eens 7.650 mob.
Dat is best wat moeite waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 28-11-2006 12:23:26 ]
pi_43957605
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:17 schreef Napalm het volgende:

Dan creeer je dus wel een behoorlijk ongelijke behandeling van gelijke gevallen. Fraai is dat.
wat is er hier ongelijk ...

een flink aantal is ook uitgezet, omdat daar mogelijkheid toe was en die mensen geen beroepsmogelijkheden hadden, maar vooral omdat die mensen een flinke vertreksom meekregen..
oftewel, hun 'recht' op de aanvaag is in die gevallen ook gewoon 'afgekocht' (en het geval taiuda bewijst nog maar eens dat ook dat geenszins een perfecte en probleemvrije oplossing is)
quote:
Verder beloon je diegenen die de boel het beste wisten te rekken.
Er is een grond voor dat bepaalde zaken veel langer duurde, en die grond is voor de IND zelf...
die heeft toegestaan dat bepaalde 'moeilijke gevallen' maar bleven aanduren en mensen 'van het kastje-naar-.demuur' gestuurd worden...

dat was bv de grond dat Andre Rouvoet die oorspronklelijk tegenstander van een generaal Pardon was, toch besloot dat een pardon een betere oplossing was, omdat ook volgens hem de schuld voor een groot deel lag inde manier waarop de IND omging met deze zaken.
quote:
IS hier politeke overeenstemming over onder de "voor stemmers"? (=vraag)
ja, simpel.. jij bent de enige die hier zit te miepen over een 'ongelijkheid' die echter niet bestaat...
quote:
Volgens jouw defenitie heeft dat dus 5.000 uitzettingen opgeleverd.
+ volgens de post van OVo nog eens 7.650 mob.
Dat is best wat moeite waard.
En tegen wat voor kosten?

wat voor zin heeft een beleid dat jarenlang duurt en waarvoor bv het budget van de IND enorm opgeschroefd moet worden, met minimale gevolgen, als een paar duizend uitzettingen, terwijl er nog een paar tienduizend staan te wachten diezelfde dure procedure te blijven doorlopen als je zo nodig 'voet-bij-stuk' wilt houden ...

is dat je die vele miljoenen waard? enkel je 'principe' blijven navolgen en gewoon die mensen net zolang kapot-pestten totdat je hoopt dat het probleem 'zich als vanzelf' oplost?
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:41:38 #122
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_43957875
Ik hoop dat CU, D66, PvdD inzien dat die asielzoeker echt niet op hun gaan stemmen. Dat zijn gewoon weer extra stemmen voor PvdA.
pi_43958407
Kunnen we die 26.000 niet beter een Greencard geven, een soort werkvergunning zoals ze in de VS hebben. Als ze geen geld kosten heb ik er niet zo'n moeite mee als ze hier blijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door more op 28-11-2006 13:21:11 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 november 2006 @ 18:10:45 #124
862 Arcee
Look closer
pi_43998580
CU wil dat 't GP onderdeel wordt van de formatie en niet van de Tweede Kamer.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:12:12 #125
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43998617
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:02 schreef more het volgende:
Kunnen we die 26.000 niet beter een Greencard geven, een soort werkvergunning zoals ze in de VS hebben. Als ze geen geld kosten heb ik er niet zo'n moeite mee als ze hier blijven.
Gut, ik ben 't eens met je eens. Die 26.000 lui ook, denk ik.
  woensdag 29 november 2006 @ 19:04:45 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44000271
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:43 schreef Arcee het volgende:
Is 't eigenlijk al zeker dat de Dieren voor een GP stemmen?
Goede vraag. Het zijn denk ik niet de meest diervriendelijke mensen die je toelaat.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 29 november 2006 @ 21:04:15 #127
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_44004672
quote:
CDA, VVD en CU tegen spoeddebat generaal pardon

DEN HAAG - De demissionaire regeringspartijen CDA en VVD zijn tegen een spoeddebat over een generaal pardon voor asielzoekers die hier al langer dan vijf jaar zijn.

Ook de ChristenUnie wil een beslissing over de kwestie niet op korte termijn doordrukken. In de nieuwe Kamer, die morgen wordt geïnstalleerd, is een meerderheid voor een generaal pardon voor vluchtelingen die vallen onder de oude Vreemdelingenwet van 2001. De PvdA kondigde gisteren aan zo’n pardon in de Kamer op korte termijn te willen afdwingen.

CDA-Kamerlid Van de Camp is tegen een spoeddebat over de kwestie. „Wij mogen het demissionaire kabinet niet confronteren met controversiële zaken. Een pardonregeling is controversieel.” De ChristenUnie vindt dat een pardonregeling in de formatie moet worden geregeld. Het uitzetten van asielzoekers dient wel te worden opgeschort, aldus de partij. PvdA, SP, GroenLinks en D66 zijn daar ook voor.
DEN HAAG - De demissionaire regeringspartijen CDA en VVD zijn tegen een spoeddebat over een generaal pardon voor asielzoekers die hier al langer dan vijf jaar zijn.

Ook de ChristenUnie wil een beslissing over de kwestie niet op korte termijn doordrukken. In de nieuwe Kamer, die morgen wordt geïnstalleerd, is een meerderheid voor een generaal pardon voor vluchtelingen die vallen onder de oude Vreemdelingenwet van 2001. De PvdA kondigde gisteren aan zo’n pardon in de Kamer op korte termijn te willen afdwingen.

CDA-Kamerlid Van de Camp is tegen een spoeddebat over de kwestie. „Wij mogen het demissionaire kabinet niet confronteren met controversiële zaken. Een pardonregeling is controversieel.” De ChristenUnie vindt dat een pardonregeling in de formatie moet worden geregeld. Het uitzetten van asielzoekers dient wel te worden opgeschort, aldus de partij. PvdA, SP, GroenLinks en D66 zijn daar ook voor.
http://www.refdag.nl/arti(...)generaal+pardon.html

Christen Unie wil in iedere geval niets overhaasten.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_44004828
Ik wil zo graag weten van alle voorstanders van het generaal pardon wat ze te bieden hebben aan alle mensen die wel gewoon terug zijn gegaan nadat een rechter had besloten dat ze geen verblijfsvergunning konden krijgen. Dus bij deze.
pi_44004962
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Goede vraag. Het zijn denk ik niet de meest diervriendelijke mensen die je toelaat.
Och ja de bio-industrie willen ze verbieden, maar 26.000 "Medelanders" erbij die ritueel onverdooft de keel doorsnijden van een schaap is natuurlijk geen probleem.
Dubbele moraal die je ook vaak bij Groen Links ziet.
  woensdag 29 november 2006 @ 22:09:49 #130
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_44007060
Het was nog geen 3 minuten nadat Lousewies de stekker uit het kabinet had getrokken. Femke, Wouter en Jan buitelden gedrie gelijk over de microfoondraden heen om met het grootst mogelijke calimero-gejank te verkondigen:

:'( Een minderheidskabinet mag geen belangrijke beslissingen nemen :'( wheeee :'(

Ook al kregen het CDA en de VVD steun van de LPF, zodat er in principe een meerderheid was, het kabinet respecteerde het feit dat belangrijke beslissingen door een meerderheidskabinet dienen te worden gemaakt.

Ja, er zijn wel enkele beslissingen genomen, maar niet de hele groet issues. Maar nu, eind november 2006. Net nadat Marianne en Femke een paard eens lekker verwend hadden, en het zaad nog van de lippen droop, liepen de dames met een misselijkmakende genoegzame glimlach naar de camera.

En daar kwam het eerst hypocriete op emotie gebaseerde terrorristen standpunt: "We moeten het ijzer smeden wanneer het heet is, met een meerderheid van PvdA, SP, GL, CU en PvdD gaan we een generaal pardon afdwingen!"

Hoezo hypocriet. Er zijn overigens nauwelijks nog wachtende asielzoekers, want Rita heeft eigenhandig zowat de hele lijst al afgewerkt. Er blijkt nog maar weer eens dat klein links niet in staat is om politiek op een waardige wijze te bedrijven.

[ Bericht 8% gewijzigd door Misanthroopia op 29-11-2006 22:34:28 ]
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_44025084
Bos heeft net een spoeddebat aangevraagd..

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 16:07:13 #132
862 Arcee
Look closer
pi_44026248
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:30 schreef venomsnake het volgende:
Bos heeft net een spoeddebat aangevraagd..

[afbeelding]
[afbeelding]
Maar dat is na een half uur al weer gestopt?
  donderdag 30 november 2006 @ 16:11:12 #133
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_44026394
waarom zit verdonk als nr 2 zo achteraan?
pi_44026431
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:11 schreef Sargon het volgende:
Ze moet in de hoek staan van meester Mark.
pi_44026467
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:11 schreef Sargon het volgende:
Kan ze voor het zingen de kerk uit.
pi_44026510
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:09 schreef Misanthroopia het volgende:

:'( Een minderheidskabinet mag geen belangrijke beslissingen nemen :'( wheeee :'(
De kiezers hebben op 22 november gesproken en een meerderheid gegeven aan partijen die tegen een generaal pardon zijn. Het lijkt me daarom terecht dat er vandaag geprobeerd wordt om op zijn minst uitzettingen en beslissingen uit te stellen. De Kamer is de baas en niet het kabinet. Ik snap daarom ook niet zo goed waarom de Kamer geen beslissingen kan nemen omdat er nu een demissionair minderheidskabinet is.
pi_44026828
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar dat is na een half uur al weer gestopt?
Gaat straks wel verder..
Tussendoor even over een nieuwe kamervoorzitter kissebissen..
quote:
Spoeddebat over generaal pardon

` De nieuwe Tweede Kamer houdt vandaag
nog een spoeddebat over een generaal
pardon.De PvdA eist dat het kabinet
stopt met het uitzetten van mensen die
onder de oude wet asiel aanvroegen.

Een Kamermeerderheid wil dat het nieuwe
kabinet een generaal pardon afkondigt.
In afwachting daarvan moet volgens de
PvdA niemand meer worden uitgezet.

Het is niet duidelijk hoeveel mensen
onder een generaal pardon gaan vallen.
Dat komt doordat bijvoorbeeld niet
zeker is of mensen die zijn verdwenen
in de illegaliteit,ook in aanmerking
komen.Maximaal zou het gaan om 24.000
mensen.
pi_44026922
Ach, als links op zo`n manier zijn ideeen er doorheen moet drukken, kan ik alleen maar 1 passende smiley verzinnen :
pi_44026976
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:26 schreef Scorpie het volgende:
Ach, als links op zo`n manier zijn ideeen er doorheen moet drukken, kan ik alleen maar 1 passende smiley verzinnen :
Op zo`n manier.

Wat is het probleem om via het hoogste politieke orgaan in Nederland democratisch veranderingen proberen te realiseren?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 16:29:16 #140
862 Arcee
Look closer
pi_44027020
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:23 schreef venomsnake het volgende:
Gaat straks wel verder..
Tussendoor even over een nieuwe kamervoorzitter kissebissen..
Dat GP komt er nu echt niet. Gewoon stoppen met uitzetten en dan per geval bekijken om schrijnende gevallen te voorkomen. Zoiets zal het wel worden.
pi_44027075
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:27 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Op zo`n manier.

Wat is het probleem om via het hoogste politieke orgaan in Nederland democratisch veranderingen proberen te realiseren?
We zijn nog niet rond over een nieuw Kabinet, of zulke heikele punten als deze worden er al doorheen geduwd?
Zullen we gelijk dan maar de HRA even aanpakken while we`re at it?

Maar, gelukkig snapt elke politici wel dat dit de stabiliteit van een nieuw kabinet ten goede komt
Besides, doe eens niet zo naief en stop met denken dat je in een democratisch land woont.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2006 16:31:46 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 16:32:09 #142
862 Arcee
Look closer
pi_44027118
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:10 schreef Arcee het volgende:
CU wil dat 't GP onderdeel wordt van de formatie en niet van de Tweede Kamer.
Dus waar hebben we 't over?
pi_44027158
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er nog politici met hersens. CU is goed bezig iig.
pi_44027223
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We zijn nog niet rond over een nieuw Kabinet, of zulke heikele punten als deze worden er al doorheen geduwd?
De Kamer beslist uiteindelijk toch en niet het kabinet? Het zou m.i. ook niet goed zijn als het kabinet gewoon doorgaat met uitzettingen, terwijl kiezers in meerderheid op partijen stemmen die tegen het GP zijn.
quote:
Zullen we gelijk dan maar de HRA even aanpakken while we`re at it?
Toppie!
quote:
Besides, doe eens niet zo naief en stop met denken dat je in een democratisch land woont.
Als je de Kamer laat beslissen dan komt dat in ieder geval de democratie ten goede. We hebben net verkiezingen gehad, waarom wil je er dan voor pleiten om beslissingen maar uit te stellen totdat er een nieuw kabinet is? Dat kan nog maanden duren.
pi_44027240
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

De CU is er volgens mij wel voorstander van om beslissingen en uitzettingen op te schorten.
pi_44027268
Gesol met die mensen ook. Laat ze blijven, dit is echt te genant voor woorden aan het worden.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_44027276
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:35 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De Kamer beslist uiteindelijk toch en niet het kabinet? Het zou m.i. ook niet goed zijn als het kabinet gewoon doorgaat met uitzettingen, terwijl kiezers in meerderheid op partijen stemmen die tegen het GP zijn.
Zoals het CU al zei; dit moet onderdeel gaan worden van de coalitievormingen.
quote:
[..]

Toppie!
Zeker zelf geen koophuis ?
quote:
[..]

Als je de Kamer laat beslissen dan komt dat in ieder geval de democratie ten goede. We hebben net verkiezingen gehad, waarom wil je er dan voor pleiten om beslissingen maar uit te stellen totdat er een nieuw kabinet is? Dat kan nog maanden duren.
Sinds wanneer maken we zo`n haast met zulke beslissingen? Toen Balkenende met bezuinigingen kwam, was het land te klein en ontplofte iedereen omdat hij het zo snel wilde doorvoeren. Ook toen was er een meerderheid, remember?
pi_44027322
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:37 schreef Jarno het volgende:
Gesol met die mensen ook. Laat ze blijven, dit is echt te genant voor woorden aan het worden.
En jij denkt niet dat dat een uitnodiging zal zijn voor andere mensen om hun eigen asielverzoeken ook zo lang mogelijk te rekken? Immers, dat pardon komt er toch wel?

Of ben jij er van overtuigd dat dit slechts 1 malig is, en dat we hierna niet meer van zulke zaken zullen krijgen, terwijl je aan de andere kant de IND bekritiseert dat ze te traag werken en het beleid faalt?
pi_44027355
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En jij denkt niet dat dat een uitnodiging zal zijn voor andere mensen om hun eigen asielverzoeken ook zo lang mogelijk te rekken? Immers, dat pardon komt er toch wel?
Nee, want dit is een duidelijk afgebakende groep mensen die tussen wal (oude regeling) en schip (nieuwe regeling) zijn gevallen.
quote:
Of ben jij er van overtuigd dat dit slechts 1 malig is, en dat we hierna niet meer van zulke zaken zullen krijgen, terwijl je aan de andere kant de IND bekritiseert dat ze te traag werken en het beleid faalt?
Ik bekritiseer het IND helemaal niet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_44027429
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:40 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, want dit is een duidelijk afgebakende groep mensen die tussen wal (oude regeling) en schip (nieuwe regeling) zijn gevallen.
En over 10 jaar is er eenzelfde groep met hetzelfde geintje. Alleen dan twee keer zo groot, want rekken loont.
quote:
[..]

Ik bekritiseer het IND helemaal niet.
Schijnheil. Tis dat ik te lui ben om te zoeken op je POL posts over het uitzettingsbeleid.
pi_44027481
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En over 10 jaar is er eenzelfde groep met hetzelfde geintje. Alleen dan twee keer zo groot, want rekken loont.
Gaan de regels wéér zo ingrijpend veranderen dan? Jij hebt inside info begrijp ik.
quote:
Schijnheil. Tis dat ik te lui ben om te zoeken op je POL posts over het uitzettingsbeleid.
Schelden maakt het nog niet waar hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 16:43:29 #152
862 Arcee
Look closer
pi_44027482
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:35 schreef Kozzmic het volgende:
Nou ja, meerderheid... dankzij de niet-links-niet-rechts-spagaat van de PvdD is er misschien nét een meerderheid.

Overigens was er in 2002 een grotere meerderheid.
pi_44027539
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gaan de regels wéér zo ingrijpend veranderen dan? Jij hebt inside info begrijp ik.
[..]

Schelden maakt het nog niet waar hoor.
Schelden Kom op zeg, het woord schijnheil is nog steeds geen scheldwoord.
De regels zoals ze nu zijn zijn toch niet goed? Daar moet toch verandering in komen? Dat zijn alle partijen nou toch eindelijk eens een keer met elkaar eens?
pi_44027581
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:45 schreef Scorpie het volgende:

Dat zijn alle partijen nou toch eindelijk eens een keer met elkaar eens?
Mwoch, alle. Ik moet het nog maar zien. Daarnaast is het dan aan die partijen om te zorgen dat een dergelijke groep niet meer tussen wal en schip terecht kan komen. Ik heb wat dat betreft alle vertrouwen in de PvdA en de SP. .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 16:46:21 #155
862 Arcee
Look closer
pi_44027589
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:37 schreef Scorpie het volgende:
Zeker zelf geen koophuis ?
Of geen dure (SP) of gewoon wel (de rest).
pi_44027626
Spoeddebat begint nu.
pi_44027628
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mwoch, alle. Ik moet het nog maar zien. Daarnaast is het dan aan die partijen om te zorgen dat een dergelijke groep niet meer tussen wal en schip terecht kan komen. Ik heb wat dat betreft alle vertrouwen in de PvdA en de SP. .
Nou ik wou dat ik zo vol van vertrouwen was in een partij die in de oppositie zetels keihard verloren heeft aan een partij die nog nooit geregeerd heeft, en dat tesamen moet gaan werken.. Maar ja, andere meningen he.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2006 16:47:55 ]
pi_44027647
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De regels zoals ze nu zijn zijn toch niet goed? Daar moet toch verandering in komen? Dat zijn alle partijen nou toch eindelijk eens een keer met elkaar eens?
Volgens mij zijn alle partijen (uitgezonderd de PVV) het er redelijk over eens dat de Vreemdelingenwet goed functioneert.
pi_44027670
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:47 schreef Scorpie het volgende:

Maar ja, andere meningen he.
Daarom. Mooi he, zo'n democratie. Maar goed, waar het me vooral om gaat is dát er eens eindelijk een beslissing genomen word. Niet dat oneindige rekken.
pi_44027682
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Overigens was er in 2002 een grotere meerderheid.
Nee hoor, want destijds is het generaal pardon er niet gekomen.
pi_44027720
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Daarom. Mooi he, zo'n democratie. Maar goed, waar het me vooral om gaat is dát er eens eindelijk een beslissing genomen word. Niet dat oneindige rekken.
Verrek, dat is de eerste keer dat we het daar eens over eens zijn
Maar dan moeten we ook afspreken: nee is nee, en ja is ja, en dan niet over 4 jaar weer proberen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2006 16:50:10 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 16:50:16 #162
862 Arcee
Look closer
pi_44027734
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:48 schreef Kozzmic het volgende:
Nee hoor, want destijds is het generaal pardon er niet gekomen.
Omdat het onderdeel werd van de formatie en dáár kwam het niet door. De LPF bond in.

Als ze het toen direct in de TK hadden gedaan, zoals nu, was er wel een meerderheid.
pi_44027863
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Omdat het onderdeel werd van de formatie en dáár kwam het niet door. De LPF bond in.

Als ze het toen direct in de TK hadden gedaan, zoals nu, was er wel een meerderheid.
Ja, maar er is wel een verschil met nu. Destijds waren er verkiezingen in aantocht en niet net achter de rug. Destijds was de Vreemdelingenwet net ingevoerd en wilde men afwachten hoe deze zou functioneren. En destijds was er een onwillige coalitiepartner wat het voor de andere coalitiepartijen moeilijk maakte om ermee in te stemmen. Nahja, ik heb een artikel hierover gepost in dit topic.
pi_44027897
Maar goed, er wordt dus een motie ingediend welke pleit voor opschorting. Met steun van o.m. Rouvoet en Thieme.
pi_44027912
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

In ons rechtssysteem kun je eenmaal alles lang rekken, maar in dit geval is dat meer de schuld van de asielzoekers dan van de overheid. Als je telkens wordt afgewezen maar het kwartje wil maar niet vallen dan ligt dat toch echt aan de asielzoeker en niet aan de overheid. En dat je soms lang moet wachten dat kan gebeuren, ik heb ook wel eens 2 jaar op een milieuvergunning moeten wachten.
pi_44027946
Wat is die Gerard van As oud geworden
pi_44027983
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:54 schreef more het volgende:

ik heb ook wel eens 2 jaar op een milieuvergunning moeten wachten.
Ook zo vergelijkbaar he. .
pi_44028145
Daar is Geert
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 17:02:44 #169
862 Arcee
Look closer
pi_44028164
Wilders vindt het een "verschrikkelijk slecht voorstel" met nadruk op verschrikkelijk.
pi_44028165
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:01 schreef Urquhart het volgende:
Daar is Geert
Geert is boos..
pi_44028173
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ook zo vergelijkbaar he. .
Als je bent afgewezen als asielzoeker door een Nederlandse rechtbank ben je geen asielzoeker, lijkt me toch vrij simpel. Of hoeven we uitspraken van de rechter niet meer te accepteren in dit land?
pi_44028186
Beetje jammer van Bos, dat die alles wegschuift.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 17:04:18 #173
862 Arcee
Look closer
pi_44028215
Het gaat toch eigenlijk nergens over? Bos wil een GP afspreken maar dan later bepalen wie daar onder vallen.
pi_44028289
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:04 schreef Arcee het volgende:
Het gaat toch eigenlijk nergens over? Bos wil een GP afspreken maar dan later bepalen wie daar onder vallen.
Dat is hetzelfde als een blanco contract tekenen.
pi_44028428

Wilders spreekt!!
  donderdag 30 november 2006 @ 17:12:45 #176
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_44028457
Waar is het debat te volgen?
There is nothing to worry about, there is nothing at all.
pi_44028478
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:12 schreef Solidius het volgende:
Klik!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 17:14:00 #178
862 Arcee
Look closer
pi_44028484
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:12 schreef Solidius het volgende:
http://www.tweedekamer.nl/
  donderdag 30 november 2006 @ 17:15:14 #179
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_44028515
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:13 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Klik!
Thanks
There is nothing to worry about, there is nothing at all.
pi_44028703
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

nee, dat gebeurt niet...
In de nieuwe vluchtelingenwet is het veel beter afgedekt dat werkachterstanden ontstaan, asielaanvragen worden snel afgehandeld...

De mensen die het pardon betreft zijn de mensen die onder de 'oude wet' vielen en waarbij er wel een enorme werkachterstand ontstond en waarbij afhandeling een stuk lastiger was. deels ook door de aanpak van de IND zelf, die welbewust de oude gevallen langer lieten wachten om de nieuwe aanlop beter af te werken.

Er bestaat geen werkachterstand meer onder de Nieuwe wet, wel bestaat er een grote groep 'oudewetters' die al lange tijd, minimaal vijf jaar van het kastje-naar-de-muur gestuurd worden, waarvan een groot deel niet uitzetbaar is, en enkel tegen hoge vertreksommen tot vrijwillig vertrek overgehaald kan worden, veelal zonder dat dit werkelijk iets oplost maar mogelijk nieuwe problemen schept, zoals in het geval taida.

Er is ook écht geen vluchteling die zal denken : 'nou, in nederland krijg je wel lekker makkelijk een verblijfstatus, na vijf jaar heen-en-weer gerschoven worden en nutteloos wachten en in onzekerheid zitten...
pi_44029035
Hahaha die Pechthold..

Kijkt ie Verdonk aan en zegt hij, ''wij willen een andere koers''
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 17:37:47 #182
862 Arcee
Look closer
pi_44029195
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:32 schreef venomsnake het volgende:
Hahaha die Pechthold..

Kijkt ie Verdonk aan en zegt hij, ''wij willen een andere koers''
Dat willen ze al sinds 1966.
pi_44029245
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat willen ze al sinds 1966.

Femke nu aan het woord.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:40:02 #184
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44029258
Ik ben het zelden eens met de SGP, maar het betoog van Van der Staaij snijdt zeker hout.
pi_44029509
oei, meneer is boos!!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 17:48:27 #186
862 Arcee
Look closer
pi_44029546
quote:
Kamer wil ruime pardonregeling

` Een Kamermeerderheid wil dat het
kabinet stopt met het uitzetten van
mensen die voor 2001 asiel aanvroegen.
Een PvdA-motie heeft steun van de SP,
GL,de CU,D66 en de PvdD.

Zij willen dat het nieuwe kabinet komt
met een generaal pardon.In afwachting
daarvan moet niemand worden uitgezet.

De regeling moet gelden voor allen die
voor 2001 asiel aanvroegen en altijd in
Nederland zijn gebleven,behalve als ze
ernstige misdaden hebben begaan.Ook wie
in de illegaliteit is verdwenen,valt
eronder.CDA,VVD en PVV zijn fel tegen.
Ze zeggen dat niet is te controleren of
illegalen altijd hier zijn gebleven.
Hier wordt al uitgegaan van de steun van de CU. Is er überhaupt al over gestemd?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 17:48:39 #187
862 Arcee
Look closer
pi_44029554
Halsema: "Ik vind het heel moeilijk om oncharmant te lachen"
  donderdag 30 november 2006 @ 17:49:30 #188
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44029592
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hier wordt al uitgegaan van de steun van de CU. Is er überhaupt al over gestemd?
Nee, er wordt altijd pas aan het einde van een debat gestemd over eventuele moties en amendementen
pi_44029632
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

De fractievoorzitters van genoemde partijen hebben de motie mede-ondertekend. Dus ook Rouvoet en Thieme.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 17:51:03 #190
862 Arcee
Look closer
pi_44029635
Opmerkelijk, waar gaat 't dan nog om?
pi_44029749
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:51 schreef Arcee het volgende:
Ja, laten we meteen stemmen!

Er zijn vandaag overigens maar 149 Kamerleden beëdigd. De 150e (de laatste SP'er) wordt dinsdag pas geinstalleerd. De stemverhouding zou dus 75-74 zijn.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:55:07 #192
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44029752
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:51 schreef Arcee het volgende:
In dit geval om weinig, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Zo sloeg tijdens het debat over de brief van Hirsi Ali de stemming gedurende het debat om, mede door wat uitspraken van Balkenende
pi_44029919
Het is een beetje raar dat nu het demissionaire kabinet gedwongen wordt een controversieel besluit te nemen ten aanzien van de huidige wetgeving.
De motie voor een generaal pardon kan ik enigzins begrijpen, gezien de Kamersamenstelling, maar dat hoort mijn inziens een inzet van de formatie en niet nu, tijdens de eerste zitting van de vernieuwde samenstelling van de Kamer.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44030138
Ik bedoel; waarom nu mensen hoop geven, terwijl tijdens een formatie nog bepaalde concessies gedan kunnen worden ten aanzien van de ingediende PvdA-motie?
pi_44030234
Dat Generaal Pardon heeft geloof ik een negatief staartje nog voor de linkse partijen. Een Generaal Pardon verkopen aan het volk is moeilijker dan zielige biggetjes verkopen.

Het probleem is heel simpel, je kunt nog zo veel schrijnende gevallen verkopen aan het volk en zo veel mogelijk sympathie op proberen te wekken bij het klootjesvolk, maar zodra er een figuur als Wilders is, en gewoon heel simpel weet te stellen dat het gaat om een grote groep, en dat het een gevaarlijk precedent stelt, dan voert het gezonde verstand de boventoon en zullen mensen het Generaal Pardon al snel bestempelen als een opportunistisch punt om zieltjes te winnen bij de allochtone gemeenschap, terwijl ze het volk negeren.

Een Generaal Pardon is bijna onmogelijk te verkopen op een rationele basis.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  donderdag 30 november 2006 @ 18:14:30 #196
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44030264
Interessant betoog, CDA lult aardig in cirkeltjes.
  donderdag 30 november 2006 @ 18:17:17 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_44030340
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:13 schreef PhalanX het volgende:
Dat Generaal Pardon heeft geloof ik een negatief staartje nog voor de linkse partijen. Een Generaal Pardon verkopen aan het volk is moeilijker dan zielige biggetjes verkopen.

Het probleem is heel simpel, je kunt nog zo veel schrijnende gevallen verkopen aan het volk en zo veel mogelijk sympathie op proberen te wekken bij het klootjesvolk, maar zodra er een figuur als Wilders is, en gewoon heel simpel weet te stellen dat het gaat om een grote groep, en dat het een gevaarlijk precedent stelt, dan voert het gezonde verstand de boventoon en zullen mensen het Generaal Pardon al snel bestempelen als een opportunistisch punt om zieltjes te winnen bij de allochtone gemeenschap, terwijl ze het volk negeren.

Aan de meeste mensen die ik ken is het juist heel moeilijk te verkopen om geen GP te verlenen aan die groep van 26.000...
pi_44030441
Ik zal van te voren even zeggen dat ik Kamp van het CDA ab-so-luut niet kan uitstaan, maar: ligt het nu aan mij of praat hij in cirkels en komt hij eigenlijk met geen enkel standpunt?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 18:23:57 #199
862 Arcee
Look closer
pi_44030549
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:20 schreef Tirion het volgende:
Ik zal van te voren even zeggen dat ik Kamp van het CDA ab-so-luut niet kan uitstaan, maar: ligt het nu aan mij of praat hij in cirkels en komt hij eigenlijk met geen enkel standpunt?
Hij krijgt steeds dezelfde vraag en beantwoordt 'm steeds hetzelfde.
pi_44030553
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:13 schreef PhalanX het volgende:

Het enige dat de linkse partijen zullen moeten verkopen is een pardonregegeling na deze pardonregeling die onherroepelijk zal volgen.
Om een voorbeeld te noemen gaat de motie die is ingediend door de PvdA ook over dagen. De beslissing om het verzoek aan het kabinet geen onherroepelijke besluiten te nemen gaat in acht genomen worden alleen voor die mensen die op dit moment een beslissingsuitvoer boven het hoofd wacht. De mensen die vorige week werden uitgezet hebben, wat mij betreft, volgens die motie een rechtsongelijkheid.
Echter zijn de signalen van dit debat al genoeg om voor de toekomst niet aan een volgend pardon te ontkomen, afgezien van andere argumenten, zoals bijvoorbeeld de definitie van ´het begaan van ernstige criminele daden´ en de precieze afbakening van de groep die onder deze regeling gaan vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')