Wat wil het PvdA dan?quote:
Bronquote:'CDA, PvdA, CU zullen stabiele regering vormen'
Premier Jan Peter Balkenende (CDA) wil een coalitie van het CDA, de PvdA en de ChristenUnie. Hij denkt dat de partijen een 'stabiele regering' zullen vormen.
Balkenende wil een coalitie van CDA, PvdA en CU
Dat zei Balkenende vrijdag na een gesprek met informateur Rein Jan Hoekstra (CDA). De informateur zal de fractievoorzitters van de drie partijen maandag ontvangen voor een gezamenlijk gesprek.
Nadat de onderhandelingen met de SP maandag stuk liepen, kwam de CU in zicht. Donderdag zeiden verschillende bronnen in Den Haag al dat Hoekstra zou gaan inzetten op een coalitie tussen het CDA, de PvdA en de CU. André Rouvoet, CU-fractievoorzitter, zei vrijdag hetzelfde.
Liever GroenLinks
Balkenende en Rouvoet hebben openlijk verklaard achter deze coalitie te staan, PvdA-leider Wouter Bos had liever GroenLinks gehad. GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema gaf eerder deze week echter te kennen daar niets voor te voelen.
Als het gesprek tussen Hoekstra en de leiders van het CDA, de PvdA en de CU maandag goed verloopt, zal de informateur zijn eindverslag naar verwachting al later op die dag of dinsdag aanbieden aan de koningin.
Vervolgens zal de koningin waarschijnlijk een of meer informateurs benoemen die de onderhandelingen over een regeerakkoord zullen gaan leiden.
Het is meer alsof er wordt gedaan dat het een direct citaat van Bos is. Zo kwam het vorige week wel op mij over, maar ik was al nieuwsgierig naar de exacte formulering.quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, je kan ook nooit iemand geloven Sidekick. Over het algemeen kloppen die dingen wel.
Ik hoop eigenlijk van harte dat ze hun anti-euthanasie paragraaf kunnen realiseren.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:56 schreef rubbereend het volgende:
ik heb het kernprogramma van de CU zitten lezen. Doodeng
Zeg dat wel!quote:Op zaterdag 16 december 2006 02:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk van harte dat ze hun anti-euthanasie paragraaf kunnen realiseren.
Zodat mensen langer kunnen creperen?quote:Op zaterdag 16 december 2006 02:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop eigenlijk van harte dat ze hun anti-euthanasie paragraaf kunnen realiseren.
"Ey, iemand heeft pijn, laten we 'm doodmaken zodat-ie geen pijn meer heeft"quote:Op zaterdag 16 december 2006 02:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zodat mensen langer kunnen creperen?
idd liever mensen laten versterven dan ze uit hun lijden verlossenquote:Op zaterdag 16 december 2006 03:06 schreef Arcee het volgende:
Hé, iemand is ongeneeslijk ziek en lijdt pijn en heeft zelf aangegeven dood te willen.
Nee, wacht, laten we maar wachten tot-ie vanzelf dood gaat. Dat is beter voor ons.
ze hebben in de peilingen op 1 zetel gestaan en onder Pechtold klommen ze naar 3.... da's toch een behoorlijke winstquote:Op zaterdag 16 december 2006 14:21 schreef Visitor1982 het volgende:
CDA/PvdA en CU is een prima kabinet voor D66 om oppositie tegen te gaan voeren. D66 stond voor het eerst in meer dan 10 jaar weer op winst in een peiling gisteren... Het begin is er!
Wanneer dringt het nou eens door dat dit een keuze voor mensen is?quote:Op zaterdag 16 december 2006 03:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
"Ey, iemand heeft pijn, laten we 'm doodmaken zodat-ie geen pijn meer heeft"
Dat vraag je aan iemand die geen empathisch vermogen heeft?quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:49 schreef Tirion het volgende:
Wanneer dringt het nou eens door dat dit een keuze voor mensen is?
Of ze ruilen net als in 2003 Rouvoet weer in voor D66.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:38 schreef SCH het volgende:
Als er aan die ethische vraagstukken wordt gemorreld dan worden het gouden tijden voor D66 en Pechtold
Met de PvdA erbij zal dat toch zeer moeilijk wordenquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:59 schreef Arcee het volgende:
Benieuwd wat voor typische speerpunten CU denkt te kunnen binnenhalen.
Ja, laten we lekker beslissen dat mensen die doodziek zijn nog langer moeten lijden.quote:Op zaterdag 16 december 2006 02:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |