In Nederland rijden 5000 treinen per dag, ik denk dat dat in Zwitserland iets minder is.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:14 schreef Gripper het volgende:
Misschien veroorzaakt door gladde rails en niet kunnen remmen? het traject tussen Arnhem en Ede is erg bosrijk, en een beruchte plek waar het vaak fout gaat in de herfst. Gisteren moest ik iemand ophalen op station Ede wageningen, en toen was er al vertraging tussen Ede en Arnhem door gladde rails.
Overigens is dat natuurlijk geen excuus: in bosrijke landen als zwitserland is er nooit een gladheidsprobleem bij de spoorwegen. Kwestie van anticiperen en preventief zand strooien, niet als je merkt dat je begint te glijden. maar ja, daar kunnen ze ook gewoon doorrijden als er een meter sneeuw valt, hier is meteen de hele openbare orde ontwricht![]()
Ja op het station, nouja net buiten, richting Arnhem Velperpoort.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:28 schreef Elvislives het volgende:
Fuck, tis gewoon op het station! Recht op de Zypse poort, of zie ik t nu fout?
van www.sbb.chquote:Op dinsdag 21 november 2006 11:23 schreef Remzz het volgende:
[..]
In Nederland rijden 5000 treinen per dag, ik denk dat dat in Zwitserland iets minder is.
Haha ja, het was wel de trein die ik moest hebben inderdaad, alleen kwam ie niet aanquote:Op dinsdag 21 november 2006 11:34 schreef TJDoornbos het volgende:
Sjoe dan heb je geluk dat je er niet inzat!
Utrecht CS?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:04 schreef Stephan152 het volgende:
Welke stad is er morgen aan de beurt?
Eerder rond een uur of 4. Dit was vanuit Zutphen richting nijmegen. In de andere richting zijn er altijd wat minder mensen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:22 schreef leroytje het volgende:
ja das goed bagger, in die stoptrein zitten namelijk veel studenten richting de HAN
Rond 10 is et al wel wat rustiger maar nog steeds best druk
Als et rond een uur of 8 gebeurd was had je misschien wel zwaargewonden/doden gehad, want dan staat de trein egt propvol!, kan er niemand meer bij
JA maar in een lege trein, heb je vliegende mensen, als mensen tegen elkaar aanstaan valt het meestal wel mee. Dat die machinist alleen maar een hoofdwond heeftquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:22 schreef leroytje het volgende:
ja das goed bagger, in die stoptrein zitten namelijk veel studenten richting de HAN
Rond 10 is et al wel wat rustiger maar nog steeds best druk
Als et rond een uur of 8 gebeurd was had je misschien wel zwaargewonden/doden gehad, want dan staat de trein egt propvol!, kan er niemand meer bij
Lijkt me juist veiliger: die trein stond altijd zo hutjemutje-concentratiekampachtig-vol dat je bij een zware dreun geen kant op kan. Iedereen in het gangpad en op de balkons blijft dan vanzelf staan, je houdt elkaar toch wel in evenwicht. Was altijd genieten, lekker dicht tegen die zweterige aziatische uitwisselingsstudenten en puisterige ICT-ers staanquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:22 schreef leroytje het volgende:
ja das goed bagger, in die stoptrein zitten namelijk veel studenten richting de HAN
Rond 10 is et al wel wat rustiger maar nog steeds best druk
Als et rond een uur of 8 gebeurd was had je misschien wel zwaargewonden/doden gehad, want dan staat de trein egt propvol!, kan er niemand meer bij
Het is toch allemaal de schuld van syntustreinen daar in arnhem, jeweettog. Aan de meer serieuze kant; nu hebben ze tenminste een echt excuus om geen treinen te laten rijdenquote:
Kut users-zonder-hersenen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:11 schreef trancethrust het volgende:
Kutsyntus.
Waar maak je dat uit op??quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:48 schreef Smeich het volgende:
Dus wat ik hiervan moet opmaken is dat de machinist van de personentrein tegen de stilstaande goederentrein is ingereden?
foto's kijken, het was een NS treinquote:Op dinsdag 21 november 2006 13:11 schreef trancethrust het volgende:
Kutsyntus.
nou, iemand negeerde iets. Anders rijden die treinen niet op elkaar. Hoop ik.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:01 schreef Smeich het volgende:
ja fout, aan de hand van de foto's en opmerkingen hier. Maar op tv gelderland blijkt dat ze op elkaar inreden. En de machinist van de goederentrein is nu opgepakt. Of het sein inderdaad genegeerd werd is nog niet bevestigd.
bij een seinstoring staan alle seinen op rood!quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:08 schreef Smeich het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn dat er een seinstoring is geweest, dus dat de schuld dan niet bij de machinist ligt.
Koeien ontsnapt?quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:31 schreef Muck het volgende:
Nu weer een heleboel sirenes en geloei bij het station!
wat is er nu dan weer?
Ik hoor ook wat, niet "gewoon" 112?quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:31 schreef Muck het volgende:
Nu weer een heleboel sirenes en geloei bij het station!
wat is er nu dan weer?
kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 21 november 2006 14:34 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ik hoor ook wat, niet "gewoon" 112?
Plan V en Plan T hebben nog zeker de ouderwetse variant en ik denk dat de ACTS trein ook nog de oude generatie heeft. Echter als het wisselpark onder de 40km/h is is er dus helemaal geen atb aanwezig omdat het dan toch niet werkt. Dus blijf je onder de 40km/h wordt de trein nooit stilgezet door de ATB bij rode seinen. Boven de 40km/h grijpt de ATB in omdat er geen signaal is en de trein dus te hard rijdt.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:16 schreef Gripper het volgende:
Er kan ook iets heel anders aan de hand zijn: Treinen zijn uitgerust met ATB (Automatische trein beïnvloeding) Die grijpt in als de machinist per ongeluk door rood rijdt, en zet de trein stil. Tijdens het rijden zelf geeft de ATb om de zoveel tijd een signaal en moet de machinist op een knop drukken, dit ter controle of hij nog alert is (dodemansknop)
Echter, bij de eerste generatie ATB's was het mogelijk om bij snelheden onder 40 km/u (snelheden die over het algemeen op rangeerterreinen en emplacementen worden gereden) door rood te rijden zonder dat de ATB kon ingrijpen. Misschien had de locomotief van de goederentrein zo'n oude ATB, en leidde dit in combinatie met onoplettendheid van de machinist tot dit ongeluk.
Bij nieuwe ATB's is dit probleem volgens mij wel opgelost, en werkt het systeem al vanaf 0 km/u.
Syntus rocks man.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:11 schreef trancethrust het volgende:
Kutsyntus.
ATB nieuwe generatie is volgens mij nog niet overal werkzaam (kost namelijk een paar miljoen om het op alle treinen te installeren).quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:16 schreef Gripper het volgende:
Er kan ook iets heel anders aan de hand zijn: Treinen zijn uitgerust met ATB (Automatische trein beïnvloeding) Die grijpt in als de machinist per ongeluk door rood rijdt, en zet de trein stil. Tijdens het rijden zelf geeft de ATb om de zoveel tijd een signaal en moet de machinist op een knop drukken, dit ter controle of hij nog alert is (dodemansknop)
Echter, bij de eerste generatie ATB's was het mogelijk om bij snelheden onder 40 km/u (snelheden die over het algemeen op rangeerterreinen en emplacementen worden gereden) door rood te rijden zonder dat de ATB kon ingrijpen. Misschien had de locomotief van de goederentrein zo'n oude ATB, en leidde dit in combinatie met onoplettendheid van de machinist tot dit ongeluk.
Bij nieuwe ATB's is dit probleem volgens mij wel opgelost, en werkt het systeem al vanaf 0 km/u.
Zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB-EG
http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Nieuwe_Generatie
en
http://home.conceptsfa.nl/~gstevens/cab_atbng.htm
voor meer uitleg over ATB
Verder begreep ik dat de passagierstrein iets te ver was doorgereden en half op de wissel of er al voorbij stond. Als de goederentrein dan ook op die wissel komt gaat het natuurlijk fout.
Het maakt hier niets uit met welke ATB de trein is uitgerust, het gaat erom met welk systeem het spoor is uitgerust. Arnhem heeft geen ATB-nieuwe generatie (dat komt alleen voor op regionele lijntjes, niet op het hoofdnet), dus kunnen alle treinen met lage snelheid door rood rijden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:36 schreef thatsme het volgende:
[..]
Plan V en Plan T hebben nog zeker de ouderwetse variant en ik denk dat de ACTS trein ook nog de oude generatie heeft. Echter als het wisselpark onder de 40km/h is is er dus helemaal geen atb aanwezig omdat het dan toch niet werkt. Dus blijf je onder de 40km/h wordt de trein nooit stilgezet door de ATB bij rode seinen. Boven de 40km/h grijpt de ATB in omdat er geen signaal is en de trein dus te hard rijdt.
Ja, dan laten we ze liever nog een tijd op elkaar knallen, DAT kost geen geld zeker?quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ATB nieuwe generatie is volgens mij nog niet overal werkzaam (kost namelijk een paar miljoen om het op alle treinen te installeren).
Nee hoor, voor zover ik weet moet het zowel op het spoor als in de trein geïnstalleerd zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het maakt hier niets uit met welke ATB de trein is uitgerust, het gaat erom met welk systeem het spoor is uitgerust. Arnhem heeft geen ATB-nieuwe generatie (dat komt alleen voor op regionele lijntjes, niet op het hoofdnet), dus kunnen alle treinen met lage snelheid door rood rijden.
Inderdaad, ATB niet van toepassing op emplacement Arnhem, of het nou EG of NG is. Maakt ook niet uit of de loc ATB-NG snapt of niet, als het niet in de baan zit, doet de treininstallatie niets.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:36 schreef thatsme het volgende:
[..]
Plan V en Plan T hebben nog zeker de ouderwetse variant en ik denk dat de ACTS trein ook nog de oude generatie heeft. Echter als het wisselpark onder de 40km/h is is er dus helemaal geen atb aanwezig omdat het dan toch niet werkt. Dus blijf je onder de 40km/h wordt de trein nooit stilgezet door de ATB bij rode seinen. Boven de 40km/h grijpt de ATB in omdat er geen signaal is en de trein dus te hard rijdt.
Hey, ik ben voor om het overal op te zetten. De regering vind het te duur.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dan laten we ze liever nog een tijd op elkaar knallen, DAT kost geen geld zeker?.
Reis je nog steeds op het dak van goederentreinen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Toch mooi dat ik sinds deze week niet meer elke dinsdag naar Velp ga.
Hihi, nee mallerd, ik zit regelmatig in de stoptrein van van Velp naar Arnhem.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:49 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Reis je nog steeds op het dak van goederentreinen?
quote:
Ah, sorry.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
foto's kijken, het was een NS trein![]()
Dat gaat waarschijnlijk de kant op waar de botsing gebeurt is.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:12 schreef Sheepcidus het volgende:
Nijmegen -> Arnhem kon vanmiddag al. Iemand die weet waarom Arnhem -> Ede-Wageningen -> Utrecht dan niet kan?
Er zijn bussen ingezet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:51 schreef Elvislives het volgende:
Volgens mij is er de komende dagen geen vervoer tussen Arnhem en de Achterhoek, dus velperpoort, dieren, zutphen, etc. De andere kant op zal wel gaan, hoop ik. Moet morgen naar Breda nl...
Nee, alleen richting de achterhoek is geblokkeerd. Volgens mij rijdt Arnhem-Ede/Utrecht al wel weer.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:25 schreef Sjoe538 het volgende:
[..]
Dat gaat waarschijnlijk de kant op waar de botsing gebeurt is.
waar blijven ze?quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:05 schreef Litso het volgende:
Ik fietste er net langs, even een serie foto's gemaakt
Komen vanavond
Tof, had ik wel willen zien, maar ik had geen zin om vanuit Tiel weer helemaal terug naar Arnhem te gaanquote:Op dinsdag 21 november 2006 23:58 schreef Muck het volgende:
goed filmpje
kreeg een beetje kippenvel van het geluid van die zaag
van arnhem naar utrecht ging prima vanavond hoor, ik kon gewoon overstappen in Ede-Wageningen en had maar een kwartiertje vertraging ofzo.
Ik ben net weer thuis, en ze zijn nu dat ding van de rails aan het takelen zo te zien
Weet je hoe ver dat lopen isquote:Op dinsdag 21 november 2006 23:50 schreef Sheepcidus het volgende:
Je had het station naar binnen moeten gaan, daar kon je het van boven af goed zien.
Nog geen 3 minuutjes vanaf de sonsbeek ingang. En als je dan toch in de tunnel staat kun je net zo goed even doorlopen een lekker burgertje halen bij de BKquote:
Ik had wel wat beters te doenquote:Op woensdag 22 november 2006 11:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nog geen 3 minuutjes vanaf de sonsbeek ingang. En als je dan toch in de tunnel staat kun je net zo goed even doorlopen een lekker burgertje halen bij de BK
was wel een maf gezicht!quote:Op woensdag 22 november 2006 00:51 schreef Sjoe538 het volgende:
[..]
Tof, had ik wel willen zien, maar ik had geen zin om vanuit Tiel weer helemaal terug naar Arnhem te gaan
Dus jij bent de komende dagen weer ziek na je tussenstop in dat dorpquote:Op woensdag 22 november 2006 18:24 schreef Elvislives het volgende:
Nou, ik moest overstappen in nijmegen - iets wat ik liever niet doe - dus van Arnhem naar Breda is t nu een half uur langer. Ach kunnen we wel hebben!
quote:Op woensdag 22 november 2006 19:29 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Dus jij bent de komende dagen weer ziek na je tussenstop in dat dorp![]()
Ach de griep heerst , dus niemand zal het merken dat je er bent geweestquote:Op woensdag 22 november 2006 20:18 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Morgen wéér, kut! Misschien maar via Utrecht omreizen
Niet tussen Nijmegen en Arnhemquote:Op donderdag 23 november 2006 20:18 schreef vitessezuid113 het volgende:
En volgensmij rijden alle treinen nu weer.
Dat is niet ergquote:Op donderdag 23 november 2006 20:37 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Niet tussen Nijmegen en Arnhem![]()
Vanmiddag wel gewoonquote:Op donderdag 23 november 2006 20:37 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Niet tussen Nijmegen en Arnhem![]()
Volgens mij snap je het niet helemaalquote:Op donderdag 23 november 2006 22:18 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Hebben ze in Arnhem toch ook wel![]()
quote:Op donderdag 23 november 2006 22:37 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet helemaalIk moet dagelijks van Boxmeer naar Arnhem en ik moet overstappen op Nijmegen. Dus ik reis dagelijks tussen Nijmegen en Arnhem
![]()
Nope, Rijn IJsselquote:Op donderdag 23 november 2006 23:12 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Dit is niet het Arnhem - topic
Dan zal je wel op de HAN zitten![]()
volgens mij is er iemand voor gesprongen..quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:05 schreef Binkster het volgende:
# P 1 TREIN-LETSEL SOESTDIJKSEWEG NOORD BHV (Classificatie: middel,hv)
24-11-2006 18:21:00 - Utrecht- De Bilt - OvD gemeente
Meer details en opties
# P 1 TREIN-LETSEL SOESTDIJKSEWEG NOORD BHV (Classificatie: middel,hv)
24-11-2006 18:21:00 - Utrecht- Regionaal - Monitorcode
Meer details en opties
nummer 4?
tomberg en fick wel, van duin ken ik wel, maar geen les van gehad, eddy ken ik niet...quote:Op zondag 26 november 2006 15:30 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Heb je ook Eddy, Tomberg, Fick, van Duin enzovoorts gehad![]()
lol, je loopt stage in Elst
2A. Ik vind dat ik teveel vakke hebquote:Op zondag 26 november 2006 16:48 schreef Muck het volgende:
[..]
tomberg en fick wel, van duin ken ik wel, maar geen les van gehad, eddy ken ik niet...
ik liep stage in nijmegen, maar vanaf deze week ben ik weer terug...
ik welke klas zit je?
ik zit tijdelijk in 2b!quote:Op zondag 26 november 2006 16:52 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
2A. Ik vind dat ik teveel vakke hebzal wel komen omdat ik nog een richting moet kiezen. Vind je Tomberg ook op Sjakie van Flodder lijken trouwens
![]()
![]()
hij is idd aardig jaquote:Op zondag 26 november 2006 17:25 schreef Muck het volgende:
[..]
ik zit tijdelijk in 2b!
en ja, daar lijkt ie ontzettend op
hij is wel aardig
als je eenmaal een richting gekozen hebt, krijg je inderdaad minder vakken, maar wel langer les in die vakken....
doe morgen eens zwaaien ofzo
ik was in elk geval niet op schoo lvandaagquote:Op zondag 26 november 2006 19:07 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
hij is idd aardig jaWeet niet of ik morgen naar school ga
Totaal niet off-topic ofzo
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |