In Nederland rijden 5000 treinen per dag, ik denk dat dat in Zwitserland iets minder is.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:14 schreef Gripper het volgende:
Misschien veroorzaakt door gladde rails en niet kunnen remmen? het traject tussen Arnhem en Ede is erg bosrijk, en een beruchte plek waar het vaak fout gaat in de herfst. Gisteren moest ik iemand ophalen op station Ede wageningen, en toen was er al vertraging tussen Ede en Arnhem door gladde rails.
Overigens is dat natuurlijk geen excuus: in bosrijke landen als zwitserland is er nooit een gladheidsprobleem bij de spoorwegen. Kwestie van anticiperen en preventief zand strooien, niet als je merkt dat je begint te glijden. maar ja, daar kunnen ze ook gewoon doorrijden als er een meter sneeuw valt, hier is meteen de hele openbare orde ontwricht![]()
Ja op het station, nouja net buiten, richting Arnhem Velperpoort.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:28 schreef Elvislives het volgende:
Fuck, tis gewoon op het station! Recht op de Zypse poort, of zie ik t nu fout?
van www.sbb.chquote:Op dinsdag 21 november 2006 11:23 schreef Remzz het volgende:
[..]
In Nederland rijden 5000 treinen per dag, ik denk dat dat in Zwitserland iets minder is.
Haha ja, het was wel de trein die ik moest hebben inderdaad, alleen kwam ie niet aanquote:Op dinsdag 21 november 2006 11:34 schreef TJDoornbos het volgende:
Sjoe dan heb je geluk dat je er niet inzat!
Utrecht CS?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:04 schreef Stephan152 het volgende:
Welke stad is er morgen aan de beurt?
Eerder rond een uur of 4. Dit was vanuit Zutphen richting nijmegen. In de andere richting zijn er altijd wat minder mensen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:22 schreef leroytje het volgende:
ja das goed bagger, in die stoptrein zitten namelijk veel studenten richting de HAN
Rond 10 is et al wel wat rustiger maar nog steeds best druk
Als et rond een uur of 8 gebeurd was had je misschien wel zwaargewonden/doden gehad, want dan staat de trein egt propvol!, kan er niemand meer bij
JA maar in een lege trein, heb je vliegende mensen, als mensen tegen elkaar aanstaan valt het meestal wel mee. Dat die machinist alleen maar een hoofdwond heeftquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:22 schreef leroytje het volgende:
ja das goed bagger, in die stoptrein zitten namelijk veel studenten richting de HAN
Rond 10 is et al wel wat rustiger maar nog steeds best druk
Als et rond een uur of 8 gebeurd was had je misschien wel zwaargewonden/doden gehad, want dan staat de trein egt propvol!, kan er niemand meer bij
Lijkt me juist veiliger: die trein stond altijd zo hutjemutje-concentratiekampachtig-vol dat je bij een zware dreun geen kant op kan. Iedereen in het gangpad en op de balkons blijft dan vanzelf staan, je houdt elkaar toch wel in evenwicht. Was altijd genieten, lekker dicht tegen die zweterige aziatische uitwisselingsstudenten en puisterige ICT-ers staanquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:22 schreef leroytje het volgende:
ja das goed bagger, in die stoptrein zitten namelijk veel studenten richting de HAN
Rond 10 is et al wel wat rustiger maar nog steeds best druk
Als et rond een uur of 8 gebeurd was had je misschien wel zwaargewonden/doden gehad, want dan staat de trein egt propvol!, kan er niemand meer bij
Het is toch allemaal de schuld van syntustreinen daar in arnhem, jeweettog. Aan de meer serieuze kant; nu hebben ze tenminste een echt excuus om geen treinen te laten rijdenquote:
Kut users-zonder-hersenen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:11 schreef trancethrust het volgende:
Kutsyntus.
Waar maak je dat uit op??quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:48 schreef Smeich het volgende:
Dus wat ik hiervan moet opmaken is dat de machinist van de personentrein tegen de stilstaande goederentrein is ingereden?
foto's kijken, het was een NS treinquote:Op dinsdag 21 november 2006 13:11 schreef trancethrust het volgende:
Kutsyntus.
nou, iemand negeerde iets. Anders rijden die treinen niet op elkaar. Hoop ik.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:01 schreef Smeich het volgende:
ja fout, aan de hand van de foto's en opmerkingen hier. Maar op tv gelderland blijkt dat ze op elkaar inreden. En de machinist van de goederentrein is nu opgepakt. Of het sein inderdaad genegeerd werd is nog niet bevestigd.
bij een seinstoring staan alle seinen op rood!quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:08 schreef Smeich het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn dat er een seinstoring is geweest, dus dat de schuld dan niet bij de machinist ligt.
Koeien ontsnapt?quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:31 schreef Muck het volgende:
Nu weer een heleboel sirenes en geloei bij het station!
wat is er nu dan weer?
Ik hoor ook wat, niet "gewoon" 112?quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:31 schreef Muck het volgende:
Nu weer een heleboel sirenes en geloei bij het station!
wat is er nu dan weer?
kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 21 november 2006 14:34 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ik hoor ook wat, niet "gewoon" 112?
Plan V en Plan T hebben nog zeker de ouderwetse variant en ik denk dat de ACTS trein ook nog de oude generatie heeft. Echter als het wisselpark onder de 40km/h is is er dus helemaal geen atb aanwezig omdat het dan toch niet werkt. Dus blijf je onder de 40km/h wordt de trein nooit stilgezet door de ATB bij rode seinen. Boven de 40km/h grijpt de ATB in omdat er geen signaal is en de trein dus te hard rijdt.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:16 schreef Gripper het volgende:
Er kan ook iets heel anders aan de hand zijn: Treinen zijn uitgerust met ATB (Automatische trein beïnvloeding) Die grijpt in als de machinist per ongeluk door rood rijdt, en zet de trein stil. Tijdens het rijden zelf geeft de ATb om de zoveel tijd een signaal en moet de machinist op een knop drukken, dit ter controle of hij nog alert is (dodemansknop)
Echter, bij de eerste generatie ATB's was het mogelijk om bij snelheden onder 40 km/u (snelheden die over het algemeen op rangeerterreinen en emplacementen worden gereden) door rood te rijden zonder dat de ATB kon ingrijpen. Misschien had de locomotief van de goederentrein zo'n oude ATB, en leidde dit in combinatie met onoplettendheid van de machinist tot dit ongeluk.
Bij nieuwe ATB's is dit probleem volgens mij wel opgelost, en werkt het systeem al vanaf 0 km/u.
Syntus rocks man.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:11 schreef trancethrust het volgende:
Kutsyntus.
ATB nieuwe generatie is volgens mij nog niet overal werkzaam (kost namelijk een paar miljoen om het op alle treinen te installeren).quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:16 schreef Gripper het volgende:
Er kan ook iets heel anders aan de hand zijn: Treinen zijn uitgerust met ATB (Automatische trein beïnvloeding) Die grijpt in als de machinist per ongeluk door rood rijdt, en zet de trein stil. Tijdens het rijden zelf geeft de ATb om de zoveel tijd een signaal en moet de machinist op een knop drukken, dit ter controle of hij nog alert is (dodemansknop)
Echter, bij de eerste generatie ATB's was het mogelijk om bij snelheden onder 40 km/u (snelheden die over het algemeen op rangeerterreinen en emplacementen worden gereden) door rood te rijden zonder dat de ATB kon ingrijpen. Misschien had de locomotief van de goederentrein zo'n oude ATB, en leidde dit in combinatie met onoplettendheid van de machinist tot dit ongeluk.
Bij nieuwe ATB's is dit probleem volgens mij wel opgelost, en werkt het systeem al vanaf 0 km/u.
Zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB-EG
http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Nieuwe_Generatie
en
http://home.conceptsfa.nl/~gstevens/cab_atbng.htm
voor meer uitleg over ATB
Verder begreep ik dat de passagierstrein iets te ver was doorgereden en half op de wissel of er al voorbij stond. Als de goederentrein dan ook op die wissel komt gaat het natuurlijk fout.
Het maakt hier niets uit met welke ATB de trein is uitgerust, het gaat erom met welk systeem het spoor is uitgerust. Arnhem heeft geen ATB-nieuwe generatie (dat komt alleen voor op regionele lijntjes, niet op het hoofdnet), dus kunnen alle treinen met lage snelheid door rood rijden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:36 schreef thatsme het volgende:
[..]
Plan V en Plan T hebben nog zeker de ouderwetse variant en ik denk dat de ACTS trein ook nog de oude generatie heeft. Echter als het wisselpark onder de 40km/h is is er dus helemaal geen atb aanwezig omdat het dan toch niet werkt. Dus blijf je onder de 40km/h wordt de trein nooit stilgezet door de ATB bij rode seinen. Boven de 40km/h grijpt de ATB in omdat er geen signaal is en de trein dus te hard rijdt.
Ja, dan laten we ze liever nog een tijd op elkaar knallen, DAT kost geen geld zeker?quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ATB nieuwe generatie is volgens mij nog niet overal werkzaam (kost namelijk een paar miljoen om het op alle treinen te installeren).
Nee hoor, voor zover ik weet moet het zowel op het spoor als in de trein geïnstalleerd zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het maakt hier niets uit met welke ATB de trein is uitgerust, het gaat erom met welk systeem het spoor is uitgerust. Arnhem heeft geen ATB-nieuwe generatie (dat komt alleen voor op regionele lijntjes, niet op het hoofdnet), dus kunnen alle treinen met lage snelheid door rood rijden.
Inderdaad, ATB niet van toepassing op emplacement Arnhem, of het nou EG of NG is. Maakt ook niet uit of de loc ATB-NG snapt of niet, als het niet in de baan zit, doet de treininstallatie niets.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:36 schreef thatsme het volgende:
[..]
Plan V en Plan T hebben nog zeker de ouderwetse variant en ik denk dat de ACTS trein ook nog de oude generatie heeft. Echter als het wisselpark onder de 40km/h is is er dus helemaal geen atb aanwezig omdat het dan toch niet werkt. Dus blijf je onder de 40km/h wordt de trein nooit stilgezet door de ATB bij rode seinen. Boven de 40km/h grijpt de ATB in omdat er geen signaal is en de trein dus te hard rijdt.
Hey, ik ben voor om het overal op te zetten. De regering vind het te duur.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dan laten we ze liever nog een tijd op elkaar knallen, DAT kost geen geld zeker?.
Reis je nog steeds op het dak van goederentreinen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Toch mooi dat ik sinds deze week niet meer elke dinsdag naar Velp ga.
Hihi, nee mallerd, ik zit regelmatig in de stoptrein van van Velp naar Arnhem.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:49 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Reis je nog steeds op het dak van goederentreinen?
quote:
Ah, sorry.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
foto's kijken, het was een NS trein![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |