Daar ben je altijd zelf nog bijquote:Op maandag 20 november 2006 19:27 schreef Mister_Puke het volgende:
Een koter lijkt me best leuk maar als m'n leven er zo uit gaat zien.....
mwah kinderen zijn wel ok, dat is mijn punt niet. ik heb het over de moeder. Voor de geboorte kan je nog overal over lullen, nadat het kind geboren is gaat het nog maar over 1 ding. Damn... Zelfs van vrouwen waar ik het nooit van verwacht had, ongelooflijk...quote:Op maandag 20 november 2006 19:32 schreef SpecialK het volgende:
Kinderen.
Je kan beter gewoon zo'n huilpop kopen. Die maken bovendien minder troep en ze blijven ook na 12 jaar nog schattig.
"Wat kan hij al goed gooien he"quote:Op maandag 20 november 2006 19:35 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
mwah kinderen zijn wel ok, dat is mijn punt niet. ik heb het over de moeder. Voor de geboorte kan je nog overal over lullen, nadat het kind geboren is gaat het nog maar over 1 ding. Damn... Zelfs van vrouwen waar ik het nooit van verwacht had, ongelooflijk...
348957934857894759 speelgoedshit dingen, en maar lachen om alles wat ie doet, flikkert ie alles op de grond, smijt het door de kamer alles is goed (terwijl ik al een kwartier met een leeg biertje zit...)
Ja dat is wel zo. Lets face it... vrouwen (en vaak ook mannen) worden gewoon ontiegelijk saai als ze een kind nemen. Komt door het plotse verantwoordelijkheidsgevoel denk ik.quote:Op maandag 20 november 2006 19:35 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
mwah kinderen zijn wel ok, dat is mijn punt niet. ik heb het over de moeder. Voor de geboorte kan je nog overal over lullen, nadat het kind geboren is gaat het nog maar over 1 ding. Damn... Zelfs van vrouwen waar ik het nooit van verwacht had, ongelooflijk...
348957934857894759 speelgoedshit dingen, en maar lachen om alles wat ie doet, flikkert ie alles op de grond, smijt het door de kamer alles is goed
wat mij zorgen baart is dat het ook voorkomt bij vrouwen waar ik het nooit van verwacht had. Over een kind lullen ok, maar niet de hele avond, of erger nog opeens 1.5 uur naar boven verdwijnen omdat het kind niet kan slapen/jankt/whateverquote:Op maandag 20 november 2006 19:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo. Lets face it... vrouwen (en vaak ook mannen) worden gewoon ontiegelijk saai als ze een kind nemen. Komt door het plotse verantwoordelijkheidsgevoel denk ik.
Kan je natuurlijk wel zorgen dad jij niet zo wordt maar
1. je wordt door je omgeving een rol toebedeeld. Als ze een gesprek met je beginnen dan vragen ze altijd naar het kind enzo.![]()
2. Je kan natuurlijk geen controle uitoefenen over hoe je vriendin zich ontwikkeld.
Als je een kind wilt zal je er toch echt op een dag aan moeten geloven. De truuk is om dat gewoon zo veel mogelijk uit te stellen.
Eens.quote:Op maandag 20 november 2006 19:52 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
wat mij zorgen baart is dat het ook voorkomt bij vrouwen waar ik het nooit van verwacht had. Over een kind lullen ok, maar niet de hele avond, of erger nog opeens 1.5 uur naar boven verdwijnen omdat het kind niet kan slapen/jankt/whatever
ga jij eens snel in het pubertopic verder posten... als je groot genoeg bent mag je mee praten, eerder nietquote:Op maandag 20 november 2006 19:37 schreef -Rebelle het volgende:
[..]
zegt genoeg toch,
moet jij ook doen!
Mannen die lief over baby's pratenquote:Op dinsdag 21 november 2006 07:15 schreef StefanP het volgende:
Mannen kunnen er ook wat van
Bij mijn vorige bedrijf, de een na de ander kreeg zo'n kutkoter. Leuk man, in de pauze hadden ze het over niets anders meer dan Jantje, Jaapje, de babykamer, baby's en andere prietpraat.![]()
![]()
jij hebt er echt verstand van zie ikquote:Op maandag 20 november 2006 19:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Eens.
Dat's trouwens ook weer zo'n fout die ouders maken... Het kind aandacht geven als het jankt. In het ziekenhuis gaat om 9 uur de confeuse afdeling gewoon op donker en kunnen die koters janken wat ze willen er komt niemand voor ze. Als de ouders ze dan mee naar huis mogen nemen blijven ze 's nachts gewoon lekker stil.![]()
OMG SUE THEM BASTARDS!!11!quote:Op maandag 20 november 2006 19:35 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
(terwijl ik al een kwartier met een leeg biertje zit...)
Yup. Ik ik heb de eerste weken van mijn leven doorgebracht in een confeuse. Nou jij weer.quote:Op dinsdag 21 november 2006 07:27 schreef buzzer het volgende:
[..]
jij hebt er echt verstand van zie ik
Vandaar dat je zo verknipt reageerd. En het is couveuse en geen confeuse.quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Yup. Ik ik heb de eerste weken van mijn leven doorgebracht in een confeuse. Nou jij weer.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:18 schreef nikky het volgende:
[..]
Vandaar dat je zo verknipt reageerd. En het is couveuse en geen confeuse.
Een baby kent het woord aandacht trekken om het aandacht trekken niet. Als een baby huilt dan huilt het omdat er iets is.
Cheap shot. Ik was het aan het typen ik dacht bij mezelf 'nah zulke goedkope en bovendien kwetsende opmerkingen (voor andere mensen die hun leven gestart hebben in een couveuse) zou een FA wel laten liggen'quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:18 schreef nikky het volgende:
[..]
Vandaar dat je zo verknipt reageerd. En het is couveuse en geen confeuse.
Aandacht trekken is iets wat JUIST bij babies een heel erg instinctief element is. Overblijfseltje uit primitievere tijden waarbij de luidste zuigeling met langste tijd aan den tiet krijgt.quote:Een baby kent het woord aandacht trekken om het aandacht trekken niet. Als een baby huilt dan huilt het omdat er iets is.
Beter nog, je kan ze wegdoen als je ze beu bentquote:Op maandag 20 november 2006 19:32 schreef SpecialK het volgende:
Kinderen.
Je kan beter gewoon zo'n huilpop kopen. Die maken bovendien minder troep en ze blijven ook na 12 jaar nog schattig.
Tuulk. Wat jij wilt. Honderden psychologen en artsen beweren wat anders maar jij weet het beterquote:Op dinsdag 21 november 2006 19:36 schreef SpecialK het volgende:
Aandacht trekken is iets wat JUIST bij babies een heel erg instinctief element is. Overblijfseltje uit primitievere tijden waarbij de luidste zuigeling met langste tijd aan den tiet krijgt.
80% baby gekrijs kan je oplossen met ze gewoon komen opzoeken en ze vasthouden. Moet natuurlijk ook meer dan regelmatig gebeuren maar 's nachts hoef je niet per se de slaaf van je kind te worden.
Als een kind normaal altijd krijst en hij is ineens een lange tijd stil... DAN moet je je zorgen gaan maken. Niet anders om.
Onderbouw eens voor de gein.quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:20 schreef nikky het volgende:
[..]
Tuulk. Wat jij wilt. Honderden psychologen en artsen beweren wat anders maar jij weet het beter
Juist !quote:Op dinsdag 21 november 2006 07:15 schreef StefanP het volgende:
Mannen kunnen er ook wat van
Bij mijn vorige bedrijf, de een na de ander kreeg zo'n kutkoter. Leuk man, in de pauze hadden ze het over niets anders meer dan Jantje, Jaapje, de babykamer, baby's en andere prietpraat.![]()
![]()
Volgens mij begon jij dat het slecht zou zijn om een baby te paken als het huilt.quote:
Het veert ook allemaal nog zo lekker mee.quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:34 schreef Biogarde het volgende:
Leuk speelgoed man!
Alleen slecht voor jezelf. Kind groeit er uiteindelijk overheen maar de ouders zien er na 2 a 3 jaar uit alsof ze 20 jaar ouder zijn geworden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:46 schreef nikky het volgende:
[..]
Volgens mij begon jij dat het slecht zou zijn om een baby te paken als het huilt.
Ik hoop dat je later als je zelf kinderen hebt af zult stappen van die idiote theorie van je. Je maakt dan echt een mislukking van je kind door het te laten huilen terwijl het je nodig heeft. Een BABY heeft geen denkvermogen dat als het jankt dat mamma komt. Nee het jankt omdat het honger heeft of zich vies voelt met een vieze luier of iets engs ziet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Alleen slecht voor jezelf. Kind groeit er uiteindelijk overheen maar de ouders zien er na 2 a 3 jaar uit alsof ze 20 jaar ouder zijn geworden.
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=59514quote:Pedagogen zijn het erover eens: baby's die huilen moeten worden opgepakt. Alleen bij huilbaby's werkt dat natuurlijk niet. Dan luidt het credo: af en toe oppakken en zo nu en dan een aai - en deze activiteit vooral veel met de partner afwisselen.
Tuurlijk joh. Ga nog even met je mamma praten en vraag of je snachts ook huilde. Normaal hebben babies snachts namelijk honger en worden dan gevoed. En krijgen een schone luier omquote:Op dinsdag 21 november 2006 20:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Alleen slecht voor jezelf. Kind groeit er uiteindelijk overheen maar de ouders zien er na 2 a 3 jaar uit alsof ze 20 jaar ouder zijn geworden.
Ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb in mijn baby tijd alleen maar gehuild als ik op m'n bek ging. Daarnaast ken ik nog enkele mensen die ook dezelfde ervaring hebben.
En nee het ligt niet aan de genen oid. Daarvan is mijn familie het bewijs.
Jij kon al lopen toen je een baby wasquote:Op dinsdag 21 november 2006 20:47 schreef SpecialK het volgende:
Ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb in mijn baby tijd alleen maar gehuild als ik op m'n bek ging. Daarnaast ken ik nog enkele mensen die ook dezelfde ervaring hebben.
Je kunt lullen als brugman, mmaar dat gaat er bij deze jongen echt niet om hoorquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij kon al lopen toen je een baby was(oftewel: je weet niet waar je het over hebt.... pas na een tijd is het zo dat ze gaan huilen om aandacht...)
Wat jij wilt. Ik leef niet om jou te overtuigen dus bij deze...quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:05 schreef nikky het volgende:
[..]
Je kunt lullen als brugman, mmaar dat gaat er bij deze jongen echt niet om hoor. Want hij huilde immers alleen alssie op zijn bek ging. Hij huilde als baby zijnde niet.
Als mijn kind nooit zou janken ging ik ermee naar de huisarts om te kijken of zijn/haar stembanden wel in orde zijn.
En ik niet om jou te overtuigen. Maar ik heb nu al medelijden met je eventuele toekomstige kinderen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat jij wilt. Ik leef niet om jou te overtuigen dus bij deze...
Wij komen er niet uit. Einde discussie.![]()
En ik met de jouwe... als je in je rol als FA al schaamteloos grappen maakt over kinderen in levensgevaar ter wereld worden gebracht.quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:12 schreef nikky het volgende:
[..]
En ik niet om jou te overtuigen. Maar ik heb nu al medelijden met je eventuele toekomstige kinderen..
Ik maak absoluut geen grap. Ben bloedserieus. Ik heb medelijden met jouw eventueel toekomstige kinderen als jij nog altijd dezelfde opvattingen erop nahoudquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En ik met de jouwe... als je in je rol als FA al schaamteloos grappen maakt over kinderen in levensgevaar ter wereld worden gebracht.
Zal wat worden.![]()
Het zal een gebrek aan aandacht zijn, ofzo......quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:18 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik maak absoluut geen grap. Ben bloedserieus. Ik heb medelijden met jouw eventueel toekomstige kinderen als jij nog altijd dezelfde opvattingen erop nahoud. En daar heeft mijn FA zijn niets mee van doen. Waarom je dat erbij betrekt is mij dan ook een compleet een raadsel en getuigd van zwaktebod.
Even wachten hoor, even mijn viool pakken om deze post van het juiste meisje-met-de-zwavelstokjes achtergrond sfeertje te voorzien...quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:14 schreef SpecialK het volgende:
als je in je rol als FA al schaamteloos grappen maakt over kinderen in levensgevaar ter wereld worden gebracht.
Zielig laatste woord ventje ben je... ga nou maar lekker topics sluiten of grappen maken over hoe zwakzinnig couveuse kinderen wel niet zijn daar ben je goed in.quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:18 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik maak absoluut geen grap. Ben bloedserieus. Ik heb medelijden met jouw eventueel toekomstige kinderen als jij nog altijd dezelfde opvattingen erop nahoud. En daar heeft mijn FA zijn niets mee van doen. Waarom je dat erbij betrekt is mij dan ook een compleet een raadsel en getuigd van zwaktebod.
pssst... het is een vrouw... een zwangere.quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zielig laatste woord ventje ben je... ga nou maar lekker topics sluiten of grappen maken over hoe zwakzinnig couveuse kinderen wel niet zijn daar ben je goed in.![]()
![]()
Oh dan neem ik alles terug.quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
pssst... het is een vrouw... een zwangere.
Klopt vooral bij mensen die nogal dom op een forum reageren én die SpecialK hetenquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zielig laatste woord ventje ben je... ga nou maar lekker topics sluiten of grappen maken over hoe zwakzinnig couveuse kinderen wel niet zijn daar ben je goed in.![]()
![]()
quote:
Misschien dat ik het straks anders doe. Dan ga ik het niet over het kind hebben als men op kraamvisite komt maar over de bevalling, bonkjes, sliertjes en de ontplofte molquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:24 schreef erodome het volgende:
Wat vreemd zeg dat als je op KRAAMVISITE gaat dat het over het kind gaat zeg, dat verwacht je toch niet zeg, dan verwacht je toch gewoon een krat bier en voetbal, nog nooit van gehoort zeg dat ze op kraamvisite aandacht aan de baby en de moeder besteden....
En ook echt zeer vreemd dat als mensen een kind hebben dat ze er gaarne over praten, zo'n kind neemt maar een heel deel van je leven in en is alleen maar belangerijk voor je, daar praat je toch niet over zeg!!!!
Nee, je moet gewoon net doen alsof je geen kind hebt dat is veel beter!
quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:31 schreef nikky het volgende:
[..]
Klopt vooral bij mensen die nogal dom op een forum reageren én die SpecialK heten. En die niet aan hun moeder durven te vragen of zij vroeger ook huilden. ( want dat heb je nog steeds niet gedaan
)
Dat was dus sarcastisch.quote:[..]
Ik hoef je moeder niet aan de lijn hoorquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Het is dat ik waarde hecht aan mijn privacy anders had ik je der zo aan de lijn gegeven.
[..]
Dat was dus sarcastisch.![]()
De waarheid is soms te hard voor de aanstaande ouder om te kunnen bevatten. Don't worry... als je kindje een paar maandjes rond loopt zal je zelf ook wel merken dat babies en peuters niet de eeuwig fragiele poppetjes zijn die je denkt. Ze kunnen beter tegen een stootje (zowel psychisch and fysiek) dan menig volwassen persoon.quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:44 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik hoef je moeder niet aan de lijn hoor.
Jij jankte vroeger net zo hard als de rest van dat kleine grut..
Ouder(s) open daar anders even een topic met de mededeling dat in het ziekenhuis men de babies gewoon de hele nacht lieten janken en het licht gewoon uitging.![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn zoontje heeft een week in het ziekenhuis gelegen, in de couveuse, die werd dus echt wel 's nachts gevoerd en alles hoor, jankte echt niet door en kwam toen hij thuis was 's nachts ook gewoon voor voedsel hoor, dat doen alle kleintjes, ze hebben gewoon een nachtvoeding nodig namelijk...quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De waarheid is soms te hard voor de aanstaande ouder om te kunnen bevatten. Don't worry... als je kindje een paar maandjes rond loopt zal je zelf ook wel merken dat babies en peuters niet de eeuwig fragiele poppetjes zijn die je denkt. Ze kunnen beter tegen een stootje (zowel psychisch and fysiek) dan menig volwassen persoon.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De waarheid is soms te hard voor de aanstaande ouder om te kunnen bevatten. Don't worry... als je kindje een paar maandjes rond loopt zal je zelf ook wel merken dat babies en peuters niet de eeuwig fragiele poppetjes zijn die je denkt. Ze kunnen beter tegen een stootje (zowel psychisch and fysiek) dan menig volwassen persoon.
Ik heb al genoeg aandacht aan je trollaria besteed. Wij komen er niet uit.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:02 schreef nikky het volgende:
[..]![]()
![]()
.
Veeg me op! Ik kom niet meer bij!! De waarheid is hard
Ik weet niet hoe oud dat jij denkt dat ik ben alleen heb ik wel het gevoel iets meer ervaring te hebben met kids dan jij.. Mijn kindje loopt zometeen niet een paar maandjes rond. Daar is het te jong voor en zal het hoogstwaarschijnlijk eerst gaan kruipen. Les 1, een babie zal eerst liggend en naderhand zittend de wereld verkennen. En we hebben het hier niet over peuters maar over babies. Niet van het onderwerp afdwalen he.
En zoals ik al zei, verder op je tekst ingaand, ik heb medelijden met je evenuele toekomstige kinderen..
Kun je ook nog inhoudelijk op mijn posts ingaan of was dit alles wat je uit je toestenbord geperst kreeg?
En waar precies zie jij mij trollen dan? Ik zie een discussie die jij niet kan winnen en nogal "raar" doet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb al genoeg aandacht aan je trollaria besteed. Wij komen er niet uit.![]()
Eens... Meestal is het honger of een natte luier... pijn vooral tijdens het krijgen van tandjes en groeipijnen natuurlijk. Dingen waar je als ouder erg weinig mee kan.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:26 schreef Graaf_Tell het volgende:
Baby's huilen omdat ze of honger hebben , of pijn hebben .. en soms ook wel een keer om niets.
En tussen die 3 dingen hoor je het verschil wel.
Het belangrijkste van het opvoeden van een kind is dat je consequent moet zijn in dingen die je doet.
Ik jank nu alleen maar van het lachen om jouw zielige poging om grappig te zijn.quote:Kijk cornflakesknakkertje : jou hebben ze lekker laten janken in de couveuse. om 21 uur het licht uit en laat maar brullen.
En hey wat zien we nu? het is na 21 uur en je jankt nog steeds met het verschil dat je nu niet in de couveuze ligt.
oh maar het was helemaal niet grappig bedoeld.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Eens... Meestal is het honger of een natte luier... pijn vooral tijdens het krijgen van tandjes en groeipijnen natuurlijk. Dingen waar je als ouder erg weinig mee kan.
Als je een stabiel ritme hebt gevonden voor de dagelijkse dingen dan blijft het aandachtshuiltje over.
Iets wat je dus moet proberen te negeren.
[..]
Ik jank nu alleen maar van het lachen om jouw zielige poging om grappig te zijn.![]()
![]()
trust me, babies krijsen niet voor aandacht, ze janken alleen pas als hun ouders niet aanwezig zijn en dat is bij 7 maanden . Pasgeborene janken als ze oncomfortabel liggen of honger hebben, na een aantal maanden janken ze als een vreemd persoon nadert en na 7 maanden janken ze als hun pappa en mamma er niet zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Cheap shot. Ik was het aan het typen ik dacht bij mezelf 'nah zulke goedkope en bovendien kwetsende opmerkingen (voor andere mensen die hun leven gestart hebben in een couveuse) zou een FA wel laten liggen'
I guess i was wrong.![]()
[..]
Aandacht trekken is iets wat JUIST bij babies een heel erg instinctief element is. Overblijfseltje uit primitievere tijden waarbij de luidste zuigeling met langste tijd aan den tiet krijgt.
80% baby gekrijs kan je oplossen met ze gewoon komen opzoeken en ze vasthouden. Moet natuurlijk ook meer dan regelmatig gebeuren maar 's nachts hoef je niet per se de slaaf van je kind te worden.
Als een kind normaal altijd krijst en hij is ineens een lange tijd stil... DAN moet je je zorgen gaan maken. Niet anders om.
Als je analfabeet bent en je bovendien onzeker bent over je eigen standpunten als mens en daarom in een topic met veel modjes maar snel de kant kiest met de meeste steun.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:06 schreef Kleine_Jelle het volgende:
Dus, als ik het goed begrijp, moet je volgens SpecialK babies even stilzwaffelen wanneer ze om aandacht huilen?
Ook babies worden groot, en sneller dan je denkt. Dan vind je waarschijnlijk het jammer dat de poep en kotsperiode (dus ook de eerste wordjes, stapjes etcetera) voorbij is (..) maar dan kun je wel een fatsoenlijk gesprek met ze voeren. Het zijn tenslotte mensen.quote:Op maandag 20 november 2006 19:27 schreef Mister_Puke het volgende:
damn, ik dacht dat het incidenteel voorkwam, maar nee hoor. steeds vaker merk ik dat vrouwen en baby's een no-go zijn. Damn er is geen hol meer aan, geen zinnig woord mee te praten; nee ze denken alleen nog maar aan die kutkoter van 8 mnd die geen woord zegt en dom rondloopt/kruipt/spuugt/schijt....
Kraamvisite is helemaal drama, een uur lang alleen maar baby gelul, man wat ben ik blij dat ik weg kan. Een koter lijkt me best leuk maar als m'n leven er zo uit gaat zien.....
Weet je wat nu zo leuk is? Dit zijn van die typische uitspraken waar je je over 10 jaar heeel erg voor schaamt omdat je dan pas het benul hebt ontwikkeld in te zien hoe ontzettend dom en onbenullig je aan het blaten bentquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, midden in de nacht een luier verschonen of voeden gaat wel érg ver, daar kan je als ouder niets mee. Wat denkt die baby eigenlijk wel zeg!quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Eens... Meestal is het honger of een natte luier... pijn vooral tijdens het krijgen van tandjes en groeipijnen natuurlijk. Dingen waar je als ouder erg weinig mee kan.
dan ik (ben)quote:
Lekker makkelijk reageren he als je maar 1 post leest.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, midden in de nacht een luier verschonen of voeden gaat wel érg ver, daar kan je als ouder niets mee. Wat denkt die baby eigenlijk wel zeg!![]()
Ik heb het hele topic gelezenquote:Op woensdag 22 november 2006 13:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lekker makkelijk reageren he als je maar 1 post leest.![]()
Coulant van jequote:Op woensdag 22 november 2006 13:43 schreef HeatWave het volgende:
wees vooral blij, echt dat meen in,
Tja, goh hee, wat erg, andere mensen betrekken in je geluk. En dan heb ik het nog niet eens over vreemden, nee maar stel je voor, je vrienden, als in: mensen die je na staan, betrekken in je gelukquote:maar betrek niet de hele wereld in je "geluk" want (ja, ik realiseer me dat het een natuurlijke reactie is) als je er zelf niets mee te maken heeft BOEIT het je gewoon geen fuck.
Idd, tegen mijn wil in. Voor MIJ is het geen geluk, slechts een normaal iets in het leven.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Coulant van je
[..]
Tja, goh hee, wat erg, andere mensen betrekken in je geluk. En dan heb ik het nog niet eens over vreemden, nee maar stel je voor, je vrienden, als in: mensen die je na staan, betrekken in je geluk
Geloof me, ik weet normaal alles te rationaliseren, maar die hormonen veranderen je gewoon in een theemuts. Zelfs een Steven Segal-film weet je te interpreteren als een drama ("die kung-fu-chinees die net doodging...die heeft ook een moeder! boehoehoe...)quote:Op woensdag 22 november 2006 13:43 schreef HeatWave het volgende:
Prima als iemand kinderen wil en heeft, uiteraard 100% geen moeite mee.
Maar idd het zoooo overtrokken gedrag erom heen, kijk hij heeft 10 vingers!!!!!11111eins!!1111
Ohhhhhhhhh, ze deed burp!!!!!.
En het ergste van allemaal: Het is een wonder!!!!!!
ja hoor, iets dat al tienduizenden jaren elke dag een paar honderduizend keer gebeurt is echt aan te merken als een wonder.
Benader het nou gewoon eens vanuit een nuchter standpunt, wees vooral blij, echt dat meen in, maar betrek niet de hele wereld in je "geluk" want (ja, ik realiseer me dat het een natuurlijke reactie is) als je er zelf niets mee te maken heeft BOEIT het je gewoon geen fuck.
Dat had ik al door jaquote:Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef HeatWave het volgende:
Best hoor, maar verwacht dan van "mij" geen leuke, lieve, kroelige reacties terug.
Ga mensen toch ook niet de hele dag lastig vallen met mijn hobbies, interesses en obsessies?
Zal wat worden als ik (voorbeeld, trust me) met mijn net verkregen zeldzame vlindercollectie uit werweggistan?
Ik heb gisteren een biefstuk gegeten. Oh, mijn vlinders lusten geen vlees
Mooie auto daar man! : Ja, mijn vlinders hebben ook die kleur
Lekker wijf!!!! : Vlinders hebben een heel apart paringsritueel, wist je dat?
Zo gaat dus een gesprek met een ouder, en dat gaat na een tijdje behoorlijk op je zenuwen werken.
nee, dat weten ze dus nietquote:Op woensdag 22 november 2006 14:54 schreef DarkElf het volgende:
mensen gaan altijd klinken alsof ze een retard hebben voorgebracht ipv een kind
ik kan daar echt met verbazing naar kijken, weet je zelf wel hoe infantiel je overkomt dan?
Het wordt pas echt zielig als twee van die moeders tegen elkaar op beginnen te bieden.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:54 schreef DarkElf het volgende:
mensen gaan altijd klinken alsof ze een retard hebben voorgebracht ipv een kind
ik kan daar echt met verbazing naar kijken, weet je zelf wel hoe infantiel je overkomt dan?
Wij snappen elkaarquote:Op woensdag 22 november 2006 14:59 schreef DarkElf het volgende:
oh trouwens, ik vind kinderen leuk
en het zal wel iets hormonaals zijn ofzo waardoor nieuwe ouders, maar vooral moeders alleen nog maar over hun koter kunnen leuteren...
ja dat is idd het allerbelangrijkste in hun leven geworden, logisch.
vind het alleen ontzettend annoying dat ik daar, als kinderloze, wel begrip voor moet hebben maar dat die moeders niet snappen hoe ik er tegenaan kijk en dat mijn leven niet alleen uit luiers, kolven/bv, boertjes of whatever bestaat...
fijn dat er nog mensen zijn, buiten mijnquote:Op woensdag 22 november 2006 15:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wij snappen elkaar.
De kinderen van een vriendin van mij (6+9) vind ik echt super hoor, maar die mensen KEN ik dan ook.
Alleen dus IEDEREEN die een kind heeft gekregen gaat IEDEREEN er mee lastig vallen, ongevraagd! En als je geen interesse toont ben je meteen op zijn minst sjagerijnig.
En idd, dat opbieden is helemaal triest.
je hebt gelijk, laat maar, ik hoor er niet zo graag bijquote:
mijn klok tikt ook maar na afgelopen weekend weer geconfronteerd te zijn met nieuwbakken ouders en hun gedragquote:Op woensdag 22 november 2006 15:26 schreef SHE het volgende:
Mijn klokje tikt ookt onvermoeibaar voort, maar zodra ik weer eens in OUD kijk of de opvoedpolitie op tv zie, ga ik keihard snoozen.
Het is voor een groot deel afhankelijk van wie jij als mens bent en of jij de keuze maakt op te gaan in alleen een ouderrol of dat je daarnaast ook nog gewoon "she" blijft.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:26 schreef SHE het volgende:
Mijn klokje tikt ookt onvermoeibaar voort, maar zodra ik weer eens in OUD kijk of de opvoedpolitie op tv zie, ga ik keihard snoozen.
ja maar zelfs mensen die zich heilig voornemen om niet zo'n infantiele sputteraar te worden , worden het (of deels of grotendeels)...quote:Op woensdag 22 november 2006 15:29 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het is voor een groot deel afhankelijk van wie jij als mens bent en of jij de keuze maakt op te gaan in alleen een ouderrol of dat je daarnaast ook nog gewoon "she" blijft.
ja, vrouwen poepen niet en alle mannen hebben zweetvoeten ?quote:Op woensdag 22 november 2006 15:30 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja maar zelfs mensen die zich heilig voornemen om niet zo'n infantiele sputteraar te worden , worden het (of deels of grotendeels)...
vrouwen poepen idd niet, dat weet iedereen.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:32 schreef Mirage het volgende:
[..]
ja, vrouwen poepen niet en alle mannen hebben zweetvoeten ?
jij zegt hier dat iedereen verandert in een persoon die niets anders meer voor ogen heeft dan de kinderen.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vrouwen poepen idd niet, dat weet iedereen.
Maar dat heeft verder niets te maken met hoe mensen veranderen als ze een kindje krijgen
Wel eens bij een bevalling geweest en gezien wat er dan allemaal naar buiten komt zetten?quote:Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vrouwen poepen idd niet, dat weet iedereen.
Alsof baby's precies komen op hun geplande dag komen.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:47 schreef DarkElf het volgende:
daarom pleit ik ook ervoor dat zwangere vrouwen een week voor de bevalling niets meer eten, dan is dat minder traumatiserend voor hun man
disclaimer voor de gevoeligen onder ons; ik meen dit niet![]()
Ik geloof dat maar 20% van de vrouwen poept tijdens de bevalling, dus wat dat betreft had je dan mooi de jackpotquote:Op woensdag 22 november 2006 15:45 schreef PPL het volgende:
[..]
Wel eens bij een bevalling geweest en gezien wat er dan allemaal naar buiten komt zetten?
Dan is poep wel het minst erge.
Ja sorry, sinds paar maanden vader en kan nergens anders meer over lullen.
quote:Op woensdag 22 november 2006 15:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik geloof dat maar 20% van de vrouwen poept tijdens de bevalling, dus wat dat betreft had je dan mooi de jackpot![]()
Kijk, dát begrijp ik, maar jij stelt het wel erg zwart wit. Ook ik zie pas sinds ik zelf zwanger ben wat een wonder het eigenlijk is, ondanks dat het een heel "gewoon"wonder is, omdat er zo veel mis kan gaan, omdat je zo anders tegen bepaalde dingen gaat aankijken etc blabla yadda yadda yadda...maar ik heb heus nog wel oog voor andere dingen om me heen hoor, en praat niet alleen over zwanger zijn en baby's. Omdat ik zélf ook nog andere dingen belangrijk vind (al staan die nu op een wat lager pitjequote:Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef HeatWave het volgende:
Best hoor, maar verwacht dan van "mij" geen leuke, lieve, kroelige reacties terug.
Ga mensen toch ook niet de hele dag lastig vallen met mijn hobbies, interesses en obsessies?
Zal wat worden als ik (voorbeeld, trust me) met mijn net verkregen zeldzame vlindercollectie uit werweggistan?
Ik heb gisteren een biefstuk gegeten. Oh, mijn vlinders lusten geen vlees
Mooie auto daar man! : Ja, mijn vlinders hebben ook die kleur
Lekker wijf!!!! : Vlinders hebben een heel apart paringsritueel, wist je dat?
Zo gaat dus een gesprek met een ouder, en dat gaat na een tijdje behoorlijk op je zenuwen werken.
dat zwakt vanzelf wel af als het kind wat ouder is en het wat meer "gewoon" is hoor...vergelijk het maar met net verliefd zijn; dan kan je ook alleen maar over de teerbeminde in kwestie raaskallen totdat het zelfs je beste vriend of vriendin de neus uitkomt, ook iets hormonaals wat (gelukkig) van tijdelijke aard is.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:21 schreef HeatWave het volgende:
Dat is nogmaals idd het irritantste, er IS geen gewoon gesprek mee mee te voeren. ALLES gaat over het kind, ELK onderwerp is wel te verdraaien naar het kind weer..
Stel dat IEDEREEN het ALLEEN maar zou hebben over wat hem/haar persoonlijk bezighoudt, en dat dat de HELE FUCKING DAG!!!!
Bovengaande post van mij heeft trouwens niet zozeer betrekking op jou alleen.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:04 schreef HeatWave het volgende:
Ach, vivi, het is ook een soort stokpaardje van me, dit onderwerp, vraag maar aan PPL , die ken ik IRL vanaf de middelbare school..
quote:Op woensdag 22 november 2006 16:08 schreef PPL het volgende:
Even de andere kant van de medaille.
Inderdaad wordt er veel over baby's geluld als er net gezinsuitbreiding is geweest.
Jazeker: Paps en Mams zijn harstikke gelukkig en trots.
Graag willen ze dat dan delen met de mensen om wie ze geven, hun geluk met ze delen.
Komt dan best wel hard aan als je na de uitnodiging om langs te komen min of meer te horen krijg dat iemand daar geen zin in heeft omdat die niet tegen het geleuter over baby's kan.
Denk je dat paps en mams dat niet begrijpen?
Tuurlijk wel hoor, die kennen de genodigden al langer.
Uiteraard zal er best even worden gesproken over het kind, maar voor de rest moet er gewoon een wijntje worden opengetrokken en over andere onderwerpen kunnen worden gesproken.
Dus:
A) Tuurlijk: Wees niet zo egoïstisch ouders, het hele leven draait niet opeens alleen maar om jullie gezinnetje.
Houd rekening met wensen en voorkeuren van de mensen om jullie heen.
B) Mensen, accepteer dat de ouders jullie graag laten meedelen in hun geluk.
Dat laatste punt geldt overigens niet alleen na bevallingen maar in zijn algemeenheid.
Dat heet vriendschap waarbij je geinterresseerd bent in de aspecten van elkaars leven!
Als ik een nieuwe auto heb, kom ik die ook laten zien.
Als ik de lotto win, zal je dat ook tot in den treure moeten horen om tegelijkertijd een biertje op mijn rekening drinken.
Als ik en sterfgeval in de familie heb, dan kom ik bij je uithuilen.
Nu ik vader ben moet je een sigaar komen roken
en het intereseert me geen ene frak als je niet rookt!
gestopt met stoppen jaquote:Op woensdag 22 november 2006 16:10 schreef PPL het volgende:
[..]
Bovengaande post van mij heeft trouwens niet zozeer betrekking op jou alleen.
Dat is al besproken en klaar.
Ik begrijp jou, jij begrijpt mij.
![]()
Binnenkort oppas regelen en dan gaan we een sigaar roken(of ben je gestopt).
![]()
Dat bedoel ik dus dat een onderwerp op een gegeven moment gesloten en over is, en dan gaat het gesprek veder over iets anders.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:12 schreef DarkElf het volgende:
tuurlijk ben je geinteresseerd..ik vraag ook altijd belangstellend hoe het gaat en dat meen ik ook.
maar mensen slaan er vaak in door vind ik en dan beseffen ze niet dat het voor hun boeiender is dan voor de anderen dat gaat ook op voor nieuwe auto's enzo
Was de kern van jouw bezwaar niet dat ouders maar over één onderwerp lullen altijd?quote:Op woensdag 22 november 2006 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sorry, ik heb geen tijd, ik moet neuken.
Of dat alle moeders zo gaan pochen wat hun kind allemaal kan. MIJN kind kan al <vul maar in>. Oh ja? Dat kon die van mij al toen hij <insert leeftijd? was! Pfffffquote:Op woensdag 22 november 2006 20:41 schreef erodome het volgende:
Ik ben een moeder, maar wordt ook weleens moe van al die kinderpraat op verjaardagen enzo, dan komen de plannen voor kleding maken tevoorschijn bv en wordt aan mij gevraagd wat ik daarmee doe(want het is zoooooooooooo leuk!) en dan denk ik, ja tja, in de winkels hebben ze ook kleding, die hoef ik zelf niet te maken, vind ik een veel beter plan
Juist !quote:Op woensdag 22 november 2006 20:49 schreef MaLo het volgende:
[..]
Of dat alle moeders zo gaan pochen wat hun kind allemaal kan. MIJN kind kan al <vul maar in>. Oh ja? Dat kon die van mij al toen hij <insert leeftijd? was! Pfffff.
Ik ben ook moeder en ik vind het leuk om over mijn kind te praten, maar niet de hele avond. Een feestje is juist zo'n leuke gelegenheid om eens wat anders dan moeder te zijn.
helemaal mee eens. Daarom vind ik ook dat alle moeders ook activiteiten buitenshuis zouden moeten hebben. Nanders spreek je zelf op het laatst alleen nog maar baby-taal... beh!quote:Op woensdag 22 november 2006 23:13 schreef Mirage het volgende:
[..]
Juist !
en het is niet alleen prettig voor je gezelschap en voor jezelf, maar ook nog eens voor je kinderen.
want een frisse moeder die regelmatig een "moedertimeout" heeft zal veel vriendelijker, beheersder en prettiger met haar kind om kunnen gaan.
Klopt, het is ook een verrijking. Maar het is ook weer prettig als je ook even wat voor je zelf kan doen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:27 schreef SevenWonders het volgende:
Wat een bullshit, heb een zoon van 6 maanden en het is absoluut een verrijking. Mijn interesses zijn niet veranderd en die van mijn vriendin ook niet hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |