abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43781292
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:14 schreef Vivi het volgende:

[..]

Coulant van je
[..]

Tja, goh hee, wat erg, andere mensen betrekken in je geluk. En dan heb ik het nog niet eens over vreemden, nee maar stel je voor, je vrienden, als in: mensen die je na staan, betrekken in je geluk
Idd, tegen mijn wil in. Voor MIJ is het geen geluk, slechts een normaal iets in het leven.

Zal de laatste zijn dat als ik (god verhoede) ooit een kind zou krijgen dat ik het ZELF heel leuk zal vinden, maar zal 100000% zeker niet mijn hele "geluk" aan iedereen willen opdringen.

Wat maakt het dan zo fucking bijzonder? Zelfs als je als vrouw in het ziekenhuis ligt liggen er nog tig vrouwen naast je die hetzelfde hebben ondergaan.

Mijn punt is alleen maar (en dat van de TS ook) dat als je een kind hebt dat iedereen er maar vanuit gaat dat iedereen die je kent het leuk vindt. Hier op mijn werk ook, komt er weer een of andere collega met een kind langs, who cares?

Het moet gewoon lekker persoonlijk blijven, en pas als iemand aangeeft dat hij/zij het ZELF leuk vindt kan je met je verhalen komen. Niet onaangekondigd tijdens de lunch beginnen over je kind, wat mij dus regelmatig gebeurt.

Nogmaals, ik misgun niemand zijn geluk, niemand zijn lol, niemand zijn zwijmelen.

Accepteer gewoon eens dat er ook mensen zijn die het niet zo boeiend vinden, that's all .

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_43781531
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:43 schreef HeatWave het volgende:
Prima als iemand kinderen wil en heeft, uiteraard 100% geen moeite mee.

Maar idd het zoooo overtrokken gedrag erom heen, kijk hij heeft 10 vingers!!! !!11111eins!!1111

Ohhhhhhhhh, ze deed burp!!!!! .

En het ergste van allemaal: Het is een wonder!!!!!!

ja hoor, iets dat al tienduizenden jaren elke dag een paar honderduizend keer gebeurt is echt aan te merken als een wonder .

Benader het nou gewoon eens vanuit een nuchter standpunt, wees vooral blij, echt dat meen in, maar betrek niet de hele wereld in je "geluk" want (ja, ik realiseer me dat het een natuurlijke reactie is) als je er zelf niets mee te maken heeft BOEIT het je gewoon geen fuck.
Geloof me, ik weet normaal alles te rationaliseren, maar die hormonen veranderen je gewoon in een theemuts. Zelfs een Steven Segal-film weet je te interpreteren als een drama ("die kung-fu-chinees die net doodging...die heeft ook een moeder! boehoehoe...)
Dus in de loop van een jaar ofzo zie je bepaalde vrienden (je zuipclubje, bepaald soort carrièretypes etc.) wegblijven. Types zoals TS en K-force enzo. En je denkt iets van: "Och, zo is het leven" of een cliché als "Ik heb er tenminste iets heel moois voor teruggekregen,".
En na een paar jaar gaat je zuipmaat ook aan het kroost en zit je ineens naast m tips uit te wisselen over babybilletjesuitslag ofzo op een verjaardag met alditompoucen. Waarna jij overgaat op de voetbaluitslagen en hij doorzeurt over zinkzalfjes en Nutrilon Forte tegen iemand anders.

Dus namens alle andere theemutsen: sorry. We don't give a fuck.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43781648
Best hoor, maar verwacht dan van "mij" geen leuke, lieve, kroelige reacties terug .

Ga mensen toch ook niet de hele dag lastig vallen met mijn hobbies, interesses en obsessies?

Zal wat worden als ik (voorbeeld, trust me ) met mijn net verkregen zeldzame vlindercollectie uit werweggistan?

Ik heb gisteren een biefstuk gegeten. Oh, mijn vlinders lusten geen vlees

Mooie auto daar man! : Ja, mijn vlinders hebben ook die kleur

Lekker wijf!!!! : Vlinders hebben een heel apart paringsritueel, wist je dat?

Zo gaat dus een gesprek met een ouder, en dat gaat na een tijdje behoorlijk op je zenuwen werken.
Get woke, go broke!
pi_43782249
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef HeatWave het volgende:
Best hoor, maar verwacht dan van "mij" geen leuke, lieve, kroelige reacties terug .

Ga mensen toch ook niet de hele dag lastig vallen met mijn hobbies, interesses en obsessies?

Zal wat worden als ik (voorbeeld, trust me ) met mijn net verkregen zeldzame vlindercollectie uit werweggistan?

Zo gaat dus een gesprek met een ouder, en dat gaat na een tijdje behoorlijk op je zenuwen werken.
Dat had ik al door ja
En ik wéét dat het bij sommige mensen schurftirritant is, maar het is sterker dan jij
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43782405
mensen gaan altijd klinken alsof ze een retard hebben voorgebracht ipv een kind

ik kan daar echt met verbazing naar kijken, weet je zelf wel hoe infantiel je overkomt dan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43782514
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:54 schreef DarkElf het volgende:

ik kan daar echt met verbazing naar kijken, weet je zelf wel hoe infantiel je overkomt dan?
nee, dat weten ze dus niet .

Net als ze dus niet doorhebben dat iemand die je maar vaag kent (collega oid) totaal geen interesse heeft in je kind .
Get woke, go broke!
pi_43782581
oh trouwens, ik vind kinderen leuk
en het zal wel iets hormonaals zijn ofzo waardoor nieuwe ouders, maar vooral moeders alleen nog maar over hun koter kunnen leuteren...

ja dat is idd het allerbelangrijkste in hun leven geworden, logisch.

vind het alleen ontzettend annoying dat ik daar, als kinderloze, wel begrip voor moet hebben maar dat die moeders niet snappen hoe ik er tegenaan kijk en dat mijn leven niet alleen uit luiers, kolven/bv, boertjes of whatever bestaat...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43782629
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:54 schreef DarkElf het volgende:

Het wordt pas echt zielig als twee van die moeders tegen elkaar op beginnen te bieden.
"Jelle kan al omrollen!"
"Nou, mijn Sterre liep al met 10 maanden!"
"Ach mens, Joeri al met 9!"
pi_43782759
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:59 schreef DarkElf het volgende:
oh trouwens, ik vind kinderen leuk
en het zal wel iets hormonaals zijn ofzo waardoor nieuwe ouders, maar vooral moeders alleen nog maar over hun koter kunnen leuteren...

ja dat is idd het allerbelangrijkste in hun leven geworden, logisch.

vind het alleen ontzettend annoying dat ik daar, als kinderloze, wel begrip voor moet hebben maar dat die moeders niet snappen hoe ik er tegenaan kijk en dat mijn leven niet alleen uit luiers, kolven/bv, boertjes of whatever bestaat...
Wij snappen elkaar .

De kinderen van een vriendin van mij (6+9) vind ik echt super hoor, maar die mensen KEN ik dan ook.

Alleen dus IEDEREEN die een kind heeft gekregen gaat IEDEREEN er mee lastig vallen, ongevraagd! En als je geen interesse toont ben je meteen op zijn minst sjagerijnig .

En idd, dat opbieden is helemaal triest .
Get woke, go broke!
pi_43782887
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wij snappen elkaar .

De kinderen van een vriendin van mij (6+9) vind ik echt super hoor, maar die mensen KEN ik dan ook.

Alleen dus IEDEREEN die een kind heeft gekregen gaat IEDEREEN er mee lastig vallen, ongevraagd! En als je geen interesse toont ben je meteen op zijn minst sjagerijnig .

En idd, dat opbieden is helemaal triest .
fijn dat er nog mensen zijn, buiten mijn , die me snappen

mijn zus snapte me ook altijd maar die is nu... zwanger

mijn buurvrouw heeft een kindje en alles wat ze zegt, denkt, eet, ademt gaat over dat kind
ja heel erg leuk voor je dat je je kan voortplanten maar ik hoef echt niet alleen maar daarover te praten hoor... Het is toch gewoon totáál niet boeiend voor een ander??

en idd, als je even wat minder aandacht hebt dan ligt het aan jou. Ja idd, ze kunnen het zich gewoon niet voorstellen dat jij hun kind echt niet zo boeiend vindt...

en opbieden is idd helemaal triest, lekker boeiend of je kind kom kruipen met 8 maanden of 9 maanden of whatever..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43783350
Dat is nogmaals idd het irritantste, er IS geen gewoon gesprek mee mee te voeren. ALLES gaat over het kind, ELK onderwerp is wel te verdraaien naar het kind weer..

Stel dat IEDEREEN het ALLEEN maar zou hebben over wat hem/haar persoonlijk bezighoudt, en dat dat de HELE FUCKING DAG!!!!

En je zegt het in de toon die ik ook soms heb, lekker belangrijk dat je je kan voortplanten, jammer genoeg kan elke rasdebiel dat, en apen, olifanten, kippen, amoebes, pantoffeldiertjes.. HEEEEEEL knap van je hoor!!!! .

Het is gewoon overtrokken, klaar.
Get woke, go broke!
pi_43783373
jij snapt me echt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43783404
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:22 schreef DarkElf het volgende:
jij snapt me echt
Eng, kindjes maken? .
Get woke, go broke!
pi_43783414
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eng, kindjes maken? .
horen we er wel bij iig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43783474
Babys horen in de prullenbak (behalve toen ik baby was).
Ich bin der Führer.
pi_43783514
kan beter kippe houwe, daar hebbie nog eiere van
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:26:04 #97
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43783519
Mijn klokje tikt ookt onvermoeibaar voort, maar zodra ik weer eens in OUD kijk of de opvoedpolitie op tv zie, ga ik keihard snoozen.
pi_43783526
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:23 schreef DarkElf het volgende:

[..]

horen we er wel bij iig
je hebt gelijk, laat maar, ik hoor er niet zo graag bij .
Get woke, go broke!
pi_43783555
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:26 schreef SHE het volgende:
Mijn klokje tikt ookt onvermoeibaar voort, maar zodra ik weer eens in OUD kijk of de opvoedpolitie op tv zie, ga ik keihard snoozen.
mijn klok tikt ook maar na afgelopen weekend weer geconfronteerd te zijn met nieuwbakken ouders en hun gedrag is die tik echt weg hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43783639
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:26 schreef SHE het volgende:
Het is voor een groot deel afhankelijk van wie jij als mens bent en of jij de keuze maakt op te gaan in alleen een ouderrol of dat je daarnaast ook nog gewoon "she" blijft.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43783680
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:29 schreef Mirage het volgende:

[..]

Het is voor een groot deel afhankelijk van wie jij als mens bent en of jij de keuze maakt op te gaan in alleen een ouderrol of dat je daarnaast ook nog gewoon "she" blijft.

ja maar zelfs mensen die zich heilig voornemen om niet zo'n infantiele sputteraar te worden , worden het (of deels of grotendeels)...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43783766
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:30 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja maar zelfs mensen die zich heilig voornemen om niet zo'n infantiele sputteraar te worden , worden het (of deels of grotendeels)...
ja, vrouwen poepen niet en alle mannen hebben zweetvoeten ?

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43783875
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:32 schreef Mirage het volgende:

[..]

ja, vrouwen poepen niet en alle mannen hebben zweetvoeten ?

vrouwen poepen idd niet, dat weet iedereen.

Maar dat heeft verder niets te maken met hoe mensen veranderen als ze een kindje krijgen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43784081
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Maar dat heeft verder niets te maken met hoe mensen veranderen als ze een kindje krijgen
jij zegt hier dat iedereen verandert in een persoon die niets anders meer voor ogen heeft dan de kinderen.

Ik zeg dat dat niet zo is.
(dus dat je generaliseert)

Veel mensen misschien, maar het zijn keuzes.

Trouwens is het best leuk om te zien hoe weinig goed je kan doen.

De ene keer wordt gezegd dat alle moeder saai zijn en geen eigen leven meer hebben.
De andere keer wordt gezegd dat je een ontaarde moeder bent als je wel naast de ouderrol ook nog een eigen rol houdt.

Zo vind mijn moeder het bijvoorbeeld erg raar dat " ik zomaar af en toe een paar dagen de hort op ga zonder kinderen".
Nou sorry hoor, maar mijn leven stopt echt niet bij 27 jaar.

en zo doe je het nooit goed.

Mijn advies: doe dat waar je je goed bij voelt.
maak de keuzes waar jij mee wil en kan leven.
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 15:42:05 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_43784135
Veranderen is helemaal niet erg opzich. Zolang dat zich maar niet in ALLES wat je doet nestelt.

Ik kan me niet voorstellen dat alles wat je voorheen leuk vond opeens totaal onboeiend is geworden omdat je een kind hebt. En dan heb ik het gewoon alleen maar over gespreksonderwerpen.
Get woke, go broke!
pi_43784244
tuurlijk generaliseer ik dat doen mensen nu eenmaal.

en tuurlijk is het zo dat niet iedereen zo verandert maar het zijn er wel een héléboel en daar reageer ik op (en anderen )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 22 november 2006 @ 15:45:06 #107
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_43784246
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Wel eens bij een bevalling geweest en gezien wat er dan allemaal naar buiten komt zetten?
Dan is poep wel het minst erge.

Ja sorry, sinds paar maanden vader en kan nergens anders meer over lullen.
Burnt to the core but not broken
pi_43784296
ben er nooit bij geweest heb wel eens een keer een zéér uitgebreid verslag gezien ervan.. dus ja ik weet wat er ongeveer gebeurt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43784340
daarom pleit ik ook ervoor dat zwangere vrouwen een week voor de bevalling niets meer eten, dan is dat minder traumatiserend voor hun man

disclaimer voor de gevoeligen onder ons; ik meen dit niet
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 22 november 2006 @ 15:51:19 #110
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_43784493
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:47 schreef DarkElf het volgende:
daarom pleit ik ook ervoor dat zwangere vrouwen een week voor de bevalling niets meer eten, dan is dat minder traumatiserend voor hun man

disclaimer voor de gevoeligen onder ons; ik meen dit niet
Alsof baby's precies komen op hun geplande dag komen.
"Even de agenda's trekken hoor..."
Daar ben je dan lekker klaar me als het kind twee weken te laat komt.

Een voordeel, dan is mama wel weer sneller terug op gewicht
pi_43784540
wel zo efficient als ze op de geplande dag komen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43784572
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:45 schreef PPL het volgende:

[..]

Wel eens bij een bevalling geweest en gezien wat er dan allemaal naar buiten komt zetten?
Dan is poep wel het minst erge.

Ja sorry, sinds paar maanden vader en kan nergens anders meer over lullen.
Ik geloof dat maar 20% van de vrouwen poept tijdens de bevalling, dus wat dat betreft had je dan mooi de jackpot
pi_43784607
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik geloof dat maar 20% van de vrouwen poept tijdens de bevalling, dus wat dat betreft had je dan mooi de jackpot
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 15:56:15 #114
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43784685
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef HeatWave het volgende:

Kijk, dát begrijp ik, maar jij stelt het wel erg zwart wit. Ook ik zie pas sinds ik zelf zwanger ben wat een wonder het eigenlijk is, ondanks dat het een heel "gewoon"wonder is, omdat er zo veel mis kan gaan, omdat je zo anders tegen bepaalde dingen gaat aankijken etc blabla yadda yadda yadda...maar ik heb heus nog wel oog voor andere dingen om me heen hoor, en praat niet alleen over zwanger zijn en baby's. Omdat ik zélf ook nog andere dingen belangrijk vind (al staan die nu op een wat lager pitje ) en omdat ik me kan voorstellen dat het voor een ander niet boeiend is om alleen daar over te praten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 22-11-2006 16:01:34 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:59:37 #115
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43784818
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:21 schreef HeatWave het volgende:
Dat is nogmaals idd het irritantste, er IS geen gewoon gesprek mee mee te voeren. ALLES gaat over het kind, ELK onderwerp is wel te verdraaien naar het kind weer..

Stel dat IEDEREEN het ALLEEN maar zou hebben over wat hem/haar persoonlijk bezighoudt, en dat dat de HELE FUCKING DAG!!!!
dat zwakt vanzelf wel af als het kind wat ouder is en het wat meer "gewoon" is hoor...vergelijk het maar met net verliefd zijn; dan kan je ook alleen maar over de teerbeminde in kwestie raaskallen totdat het zelfs je beste vriend of vriendin de neus uitkomt, ook iets hormonaals wat (gelukkig) van tijdelijke aard is.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 22 november 2006 @ 16:04:43 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_43785040
Ach, vivi, het is ook een soort stokpaardje van me, dit onderwerp, vraag maar aan PPL , die ken ik IRL vanaf de middelbare school. .
Get woke, go broke!
  woensdag 22 november 2006 @ 16:08:45 #117
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_43785194
Even de andere kant van de medaille.
Inderdaad wordt er veel over baby's geluld als er net gezinsuitbreiding is geweest.
Jazeker: Paps en Mams zijn harstikke gelukkig en trots.
Graag willen ze dat dan delen met de mensen om wie ze geven, hun geluk met ze delen.

Komt dan best wel hard aan als je na de uitnodiging om langs te komen min of meer te horen krijg dat iemand daar geen zin in heeft omdat die niet tegen het geleuter over baby's kan.
Denk je dat paps en mams dat niet begrijpen?
Tuurlijk wel hoor, die kennen de genodigden al langer.
Uiteraard zal er best even worden gesproken over het kind, maar voor de rest moet er gewoon een wijntje worden opengetrokken en over andere onderwerpen kunnen worden gesproken.

Dus:
A) Tuurlijk: Wees niet zo egoïstisch ouders, het hele leven draait niet opeens alleen maar om jullie gezinnetje.
Houd rekening met wensen en voorkeuren van de mensen om jullie heen.
B) Mensen, accepteer dat de ouders jullie graag laten meedelen in hun geluk.

Dat laatste punt geldt overigens niet alleen na bevallingen maar in zijn algemeenheid.
Dat heet vriendschap waarbij je geinterresseerd bent in de aspecten van elkaars leven!

Als ik een nieuwe auto heb, kom ik die ook laten zien.
Als ik de lotto win, zal je dat ook tot in den treure moeten horen om tegelijkertijd een biertje op mijn rekening drinken.
Als ik en sterfgeval in de familie heb, dan kom ik bij je uithuilen.
Nu ik vader ben moet je een sigaar komen roken
en het intereseert me geen ene frak als je niet rookt!
  woensdag 22 november 2006 @ 16:10:33 #118
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_43785265
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:04 schreef HeatWave het volgende:
Ach, vivi, het is ook een soort stokpaardje van me, dit onderwerp, vraag maar aan PPL , die ken ik IRL vanaf de middelbare school. .
Bovengaande post van mij heeft trouwens niet zozeer betrekking op jou alleen.
Dat is al besproken en klaar.
Ik begrijp jou, jij begrijpt mij.

Binnenkort oppas regelen en dan gaan we een sigaar roken(of ben je gestopt).
pi_43785306
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:08 schreef PPL het volgende:
Even de andere kant van de medaille.
Inderdaad wordt er veel over baby's geluld als er net gezinsuitbreiding is geweest.
Jazeker: Paps en Mams zijn harstikke gelukkig en trots.
Graag willen ze dat dan delen met de mensen om wie ze geven, hun geluk met ze delen.

Komt dan best wel hard aan als je na de uitnodiging om langs te komen min of meer te horen krijg dat iemand daar geen zin in heeft omdat die niet tegen het geleuter over baby's kan.
Denk je dat paps en mams dat niet begrijpen?
Tuurlijk wel hoor, die kennen de genodigden al langer.
Uiteraard zal er best even worden gesproken over het kind, maar voor de rest moet er gewoon een wijntje worden opengetrokken en over andere onderwerpen kunnen worden gesproken.

Dus:
A) Tuurlijk: Wees niet zo egoïstisch ouders, het hele leven draait niet opeens alleen maar om jullie gezinnetje.
Houd rekening met wensen en voorkeuren van de mensen om jullie heen.
B) Mensen, accepteer dat de ouders jullie graag laten meedelen in hun geluk.

Dat laatste punt geldt overigens niet alleen na bevallingen maar in zijn algemeenheid.
Dat heet vriendschap waarbij je geinterresseerd bent in de aspecten van elkaars leven!

Als ik een nieuwe auto heb, kom ik die ook laten zien.
Als ik de lotto win, zal je dat ook tot in den treure moeten horen om tegelijkertijd een biertje op mijn rekening drinken.
Als ik en sterfgeval in de familie heb, dan kom ik bij je uithuilen.
Nu ik vader ben moet je een sigaar komen roken
en het intereseert me geen ene frak als je niet rookt!
Sir Winston Churchill
pi_43785355
tuurlijk ben je geinteresseerd.. ik vraag ook altijd belangstellend hoe het gaat en dat meen ik ook.

maar mensen slaan er vaak in door vind ik en dan beseffen ze niet dat het voor hun boeiender is dan voor de ander en dat gaat ook op voor nieuwe auto's enzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')