Idd, tegen mijn wil in. Voor MIJ is het geen geluk, slechts een normaal iets in het leven.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Coulant van je
[..]
Tja, goh hee, wat erg, andere mensen betrekken in je geluk. En dan heb ik het nog niet eens over vreemden, nee maar stel je voor, je vrienden, als in: mensen die je na staan, betrekken in je geluk
Geloof me, ik weet normaal alles te rationaliseren, maar die hormonen veranderen je gewoon in een theemuts. Zelfs een Steven Segal-film weet je te interpreteren als een drama ("die kung-fu-chinees die net doodging...die heeft ook een moeder! boehoehoe...)quote:Op woensdag 22 november 2006 13:43 schreef HeatWave het volgende:
Prima als iemand kinderen wil en heeft, uiteraard 100% geen moeite mee.
Maar idd het zoooo overtrokken gedrag erom heen, kijk hij heeft 10 vingers!!!!!11111eins!!1111
Ohhhhhhhhh, ze deed burp!!!!!.
En het ergste van allemaal: Het is een wonder!!!!!!
ja hoor, iets dat al tienduizenden jaren elke dag een paar honderduizend keer gebeurt is echt aan te merken als een wonder.
Benader het nou gewoon eens vanuit een nuchter standpunt, wees vooral blij, echt dat meen in, maar betrek niet de hele wereld in je "geluk" want (ja, ik realiseer me dat het een natuurlijke reactie is) als je er zelf niets mee te maken heeft BOEIT het je gewoon geen fuck.
Dat had ik al door jaquote:Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef HeatWave het volgende:
Best hoor, maar verwacht dan van "mij" geen leuke, lieve, kroelige reacties terug.
Ga mensen toch ook niet de hele dag lastig vallen met mijn hobbies, interesses en obsessies?
Zal wat worden als ik (voorbeeld, trust me) met mijn net verkregen zeldzame vlindercollectie uit werweggistan?
Ik heb gisteren een biefstuk gegeten. Oh, mijn vlinders lusten geen vlees
Mooie auto daar man! : Ja, mijn vlinders hebben ook die kleur
Lekker wijf!!!! : Vlinders hebben een heel apart paringsritueel, wist je dat?
Zo gaat dus een gesprek met een ouder, en dat gaat na een tijdje behoorlijk op je zenuwen werken.
nee, dat weten ze dus nietquote:Op woensdag 22 november 2006 14:54 schreef DarkElf het volgende:
mensen gaan altijd klinken alsof ze een retard hebben voorgebracht ipv een kind
ik kan daar echt met verbazing naar kijken, weet je zelf wel hoe infantiel je overkomt dan?
Het wordt pas echt zielig als twee van die moeders tegen elkaar op beginnen te bieden.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:54 schreef DarkElf het volgende:
mensen gaan altijd klinken alsof ze een retard hebben voorgebracht ipv een kind
ik kan daar echt met verbazing naar kijken, weet je zelf wel hoe infantiel je overkomt dan?
Wij snappen elkaarquote:Op woensdag 22 november 2006 14:59 schreef DarkElf het volgende:
oh trouwens, ik vind kinderen leuk
en het zal wel iets hormonaals zijn ofzo waardoor nieuwe ouders, maar vooral moeders alleen nog maar over hun koter kunnen leuteren...
ja dat is idd het allerbelangrijkste in hun leven geworden, logisch.
vind het alleen ontzettend annoying dat ik daar, als kinderloze, wel begrip voor moet hebben maar dat die moeders niet snappen hoe ik er tegenaan kijk en dat mijn leven niet alleen uit luiers, kolven/bv, boertjes of whatever bestaat...
fijn dat er nog mensen zijn, buiten mijnquote:Op woensdag 22 november 2006 15:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wij snappen elkaar.
De kinderen van een vriendin van mij (6+9) vind ik echt super hoor, maar die mensen KEN ik dan ook.
Alleen dus IEDEREEN die een kind heeft gekregen gaat IEDEREEN er mee lastig vallen, ongevraagd! En als je geen interesse toont ben je meteen op zijn minst sjagerijnig.
En idd, dat opbieden is helemaal triest.
je hebt gelijk, laat maar, ik hoor er niet zo graag bijquote:
mijn klok tikt ook maar na afgelopen weekend weer geconfronteerd te zijn met nieuwbakken ouders en hun gedragquote:Op woensdag 22 november 2006 15:26 schreef SHE het volgende:
Mijn klokje tikt ookt onvermoeibaar voort, maar zodra ik weer eens in OUD kijk of de opvoedpolitie op tv zie, ga ik keihard snoozen.
Het is voor een groot deel afhankelijk van wie jij als mens bent en of jij de keuze maakt op te gaan in alleen een ouderrol of dat je daarnaast ook nog gewoon "she" blijft.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:26 schreef SHE het volgende:
Mijn klokje tikt ookt onvermoeibaar voort, maar zodra ik weer eens in OUD kijk of de opvoedpolitie op tv zie, ga ik keihard snoozen.
ja maar zelfs mensen die zich heilig voornemen om niet zo'n infantiele sputteraar te worden , worden het (of deels of grotendeels)...quote:Op woensdag 22 november 2006 15:29 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het is voor een groot deel afhankelijk van wie jij als mens bent en of jij de keuze maakt op te gaan in alleen een ouderrol of dat je daarnaast ook nog gewoon "she" blijft.
ja, vrouwen poepen niet en alle mannen hebben zweetvoeten ?quote:Op woensdag 22 november 2006 15:30 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja maar zelfs mensen die zich heilig voornemen om niet zo'n infantiele sputteraar te worden , worden het (of deels of grotendeels)...
vrouwen poepen idd niet, dat weet iedereen.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:32 schreef Mirage het volgende:
[..]
ja, vrouwen poepen niet en alle mannen hebben zweetvoeten ?
jij zegt hier dat iedereen verandert in een persoon die niets anders meer voor ogen heeft dan de kinderen.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vrouwen poepen idd niet, dat weet iedereen.
Maar dat heeft verder niets te maken met hoe mensen veranderen als ze een kindje krijgen
Wel eens bij een bevalling geweest en gezien wat er dan allemaal naar buiten komt zetten?quote:Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vrouwen poepen idd niet, dat weet iedereen.
Alsof baby's precies komen op hun geplande dag komen.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:47 schreef DarkElf het volgende:
daarom pleit ik ook ervoor dat zwangere vrouwen een week voor de bevalling niets meer eten, dan is dat minder traumatiserend voor hun man
disclaimer voor de gevoeligen onder ons; ik meen dit niet![]()
Ik geloof dat maar 20% van de vrouwen poept tijdens de bevalling, dus wat dat betreft had je dan mooi de jackpotquote:Op woensdag 22 november 2006 15:45 schreef PPL het volgende:
[..]
Wel eens bij een bevalling geweest en gezien wat er dan allemaal naar buiten komt zetten?
Dan is poep wel het minst erge.
Ja sorry, sinds paar maanden vader en kan nergens anders meer over lullen.
quote:Op woensdag 22 november 2006 15:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik geloof dat maar 20% van de vrouwen poept tijdens de bevalling, dus wat dat betreft had je dan mooi de jackpot![]()
Kijk, dát begrijp ik, maar jij stelt het wel erg zwart wit. Ook ik zie pas sinds ik zelf zwanger ben wat een wonder het eigenlijk is, ondanks dat het een heel "gewoon"wonder is, omdat er zo veel mis kan gaan, omdat je zo anders tegen bepaalde dingen gaat aankijken etc blabla yadda yadda yadda...maar ik heb heus nog wel oog voor andere dingen om me heen hoor, en praat niet alleen over zwanger zijn en baby's. Omdat ik zélf ook nog andere dingen belangrijk vind (al staan die nu op een wat lager pitjequote:Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef HeatWave het volgende:
Best hoor, maar verwacht dan van "mij" geen leuke, lieve, kroelige reacties terug.
Ga mensen toch ook niet de hele dag lastig vallen met mijn hobbies, interesses en obsessies?
Zal wat worden als ik (voorbeeld, trust me) met mijn net verkregen zeldzame vlindercollectie uit werweggistan?
Ik heb gisteren een biefstuk gegeten. Oh, mijn vlinders lusten geen vlees
Mooie auto daar man! : Ja, mijn vlinders hebben ook die kleur
Lekker wijf!!!! : Vlinders hebben een heel apart paringsritueel, wist je dat?
Zo gaat dus een gesprek met een ouder, en dat gaat na een tijdje behoorlijk op je zenuwen werken.
dat zwakt vanzelf wel af als het kind wat ouder is en het wat meer "gewoon" is hoor...vergelijk het maar met net verliefd zijn; dan kan je ook alleen maar over de teerbeminde in kwestie raaskallen totdat het zelfs je beste vriend of vriendin de neus uitkomt, ook iets hormonaals wat (gelukkig) van tijdelijke aard is.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:21 schreef HeatWave het volgende:
Dat is nogmaals idd het irritantste, er IS geen gewoon gesprek mee mee te voeren. ALLES gaat over het kind, ELK onderwerp is wel te verdraaien naar het kind weer..
Stel dat IEDEREEN het ALLEEN maar zou hebben over wat hem/haar persoonlijk bezighoudt, en dat dat de HELE FUCKING DAG!!!!
Bovengaande post van mij heeft trouwens niet zozeer betrekking op jou alleen.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:04 schreef HeatWave het volgende:
Ach, vivi, het is ook een soort stokpaardje van me, dit onderwerp, vraag maar aan PPL , die ken ik IRL vanaf de middelbare school..
quote:Op woensdag 22 november 2006 16:08 schreef PPL het volgende:
Even de andere kant van de medaille.
Inderdaad wordt er veel over baby's geluld als er net gezinsuitbreiding is geweest.
Jazeker: Paps en Mams zijn harstikke gelukkig en trots.
Graag willen ze dat dan delen met de mensen om wie ze geven, hun geluk met ze delen.
Komt dan best wel hard aan als je na de uitnodiging om langs te komen min of meer te horen krijg dat iemand daar geen zin in heeft omdat die niet tegen het geleuter over baby's kan.
Denk je dat paps en mams dat niet begrijpen?
Tuurlijk wel hoor, die kennen de genodigden al langer.
Uiteraard zal er best even worden gesproken over het kind, maar voor de rest moet er gewoon een wijntje worden opengetrokken en over andere onderwerpen kunnen worden gesproken.
Dus:
A) Tuurlijk: Wees niet zo egoïstisch ouders, het hele leven draait niet opeens alleen maar om jullie gezinnetje.
Houd rekening met wensen en voorkeuren van de mensen om jullie heen.
B) Mensen, accepteer dat de ouders jullie graag laten meedelen in hun geluk.
Dat laatste punt geldt overigens niet alleen na bevallingen maar in zijn algemeenheid.
Dat heet vriendschap waarbij je geinterresseerd bent in de aspecten van elkaars leven!
Als ik een nieuwe auto heb, kom ik die ook laten zien.
Als ik de lotto win, zal je dat ook tot in den treure moeten horen om tegelijkertijd een biertje op mijn rekening drinken.
Als ik en sterfgeval in de familie heb, dan kom ik bij je uithuilen.
Nu ik vader ben moet je een sigaar komen roken
en het intereseert me geen ene frak als je niet rookt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |