Zie je zelf dat verschil niet. ZEVEN zetels verschil. Dat is wel erg veel en daarnaast het is het twee tegen één.quote:Op maandag 20 november 2006 19:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Last van paranoia en complottheoriën?
Best veel nog, zo'n paar dagen voor de verkiezingen.quote:Volgens De Hond weet 20 procent van de kiezers nog niet op wie ze gaan stemmen.
Daar kunnen de betere debaters (Marijnissen, Bos) nog winst gaan behalen.quote:Wellicht bieden de twee verkiezingsdebatten bij de NOS morgen voor hen nog uitkomst.
Alles beter dan dequote:Op maandag 20 november 2006 19:32 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
wordt dus een CDA/SP/GL kabinet
quote:C5361 | TNS NIPObase CASI & CATI | Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van RTL Nieuws. Het veldwerk vond plaats van 9 tot en met 12 november 2006. In totaal werden 3079 personen van 18 jaar en ouder ondervraagd (n=3.079): 2512 (n=2.512) m.b.v. self completion (CASI) en 567 (n=567) personen zonder pc via telefonisch onderzoek (CATI).
Interview/NSS peilde het meest nauwkeurigquote:Op maandag 20 november 2006 19:45 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/06/02/R394.htm
Vond vooral die mal snelle terugval vorige week vreemd.quote:Op maandag 20 november 2006 19:48 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Zie je zelf dat verschil niet. ZEVEN zetels verschil. Dat is wel erg veel en daarnaast het is het twee tegen één.
Kon ik op wachten.quote:Op maandag 20 november 2006 19:55 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Interview/NSS peilde het meest nauwkeurig
resultaten in het verleden behaald, bieden geen garantie voor de toekomst.
Heb het gemist.quote:Op maandag 20 november 2006 20:09 schreef Arcee het volgende:
Grappig, bij 't achtuurjournaal hadden ze 't ook over de peilingen van Nova en vooral de afwijkende peiling van RTL.
Ik heb het journaal niet gezien, maar klopt het dat een verslaggever heeft gezegd dat de Politieke Barometer van vanavond eenzelfde 'nek-aan-nek'-beeld laat zien als de peiling van De Hond? Dat lees ik namelijk elders.quote:Op maandag 20 november 2006 20:09 schreef Arcee het volgende:
Grappig, bij 't achtuurjournaal hadden ze 't ook over de peilingen van Nova en vooral de afwijkende peiling van RTL.
Ja, dat klopt.quote:Op maandag 20 november 2006 20:20 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb het journaal niet gezien, maar klopt het dat een verslaggever heeft gezegd dat de Politieke Barometer van vanavond eenzelfde 'nek-aan-nek'-beeld laat zien als de peiling van De Hond? Dat lees ik namelijk elders.
Hij zal gek zijn. Hij als CDA'er vindt 't prima dat die ruim voorstaan op de club van Bos.quote:Overigens vond ik het opvallend dat Frits Wester bij het RTL Nieuws helemaal niet repte over de andere peilingen.
De peiling van NIPO is vermoedelijk tussen afgelopen donderdag en gisteren uitgevoerd. Dat doen ze in ieder geval normaal gesproken. Donderdag en vrijdag lieten Peil.nl en Interview de hoogste scores zien voor de SP. Daarbij is het al maanden zo dat de SP bij NIPO significant hoger scoort dan in de andere peilingen.quote:Op maandag 20 november 2006 20:36 schreef TNA het volgende:
Wat dat betreft denk ik dat TNS Nipo momenteel achter de feiten aanloopt, en dat de trend van SP-kiezers die naar de PvdA gaan realistischer is.
Mja, je hebt als peiler maar 1 toevalstreffer nodig, door een dag voor de verkiezingen de goede uitslag te voorspellen. Er kunnen de laatste dagen altijd veranderingen optreden waardoor peilingen van enkele dagen oud al niets meer waard zijn (ter vergelijking dan).quote:Op maandag 20 november 2006 20:47 schreef Kozzmic het volgende:
We zullen het woensdagavond wel zien wie het bij het rechte eind heeft.
Ik denk eigenlijk dat het CDA wel aardig op het maximum zetelaantal zit.quote:Op maandag 20 november 2006 21:10 schreef vw_caddy het volgende:
Zouden VVD-stemmers, net als de SP-stemmers, nu overstappen naar het CDA of zou het zo blijven? Rutte heeft in zijn laatste bijeenkomst vanavond gezegd dat wij vooral niet op het CDA moeten gaan stemmen.
4 jaar geleden stonden ze nog op 50 in de peilingen, en in een ver verleden hebben ze ook wel 50+ gehaald, dus op zich is dat het probleem niet zo. Het is eerder de VVD die zo laag staat waar weinig meer te halen valt.quote:Op maandag 20 november 2006 21:15 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat het CDA wel aardig op het maximum zetelaantal zit.
Inderdaad, misschien wordt de PvdA nog wel de grootste, want bij de SP is nog veel terug te halen (tov de peilingen).quote:Op maandag 20 november 2006 21:21 schreef Sidekick het volgende:
4 jaar geleden stonden ze nog op 50 in de peilingen, en in een ver verleden hebben ze ook wel 50+ gehaald, dus op zich is dat het probleem niet zo. Het is eerder de VVD die zo laag staat waar weinig meer te halen valt.
Komt Rutte weer aan zetten met z'n sociaal-liberale programmaquote:Op maandag 20 november 2006 21:10 schreef vw_caddy het volgende:
Zouden VVD-stemmers, net als de SP-stemmers, nu overstappen naar het CDA of zou het zo blijven? Rutte heeft in zijn laatste bijeenkomst vanavond gezegd dat wij vooral niet op het CDA moeten gaan stemmen.
GeenStijlquote:Op maandag 20 november 2006 22:10 schreef Genverbrander het volgende:
Het rechtse GeenStijl is weer lekker eenzijdig aan het berichten: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/040509.html
Reactie Bos: "wij gaan er helemaal overheen".quote:Op maandag 20 november 2006 22:24 schreef Arcee het volgende:
Barometer:
CDA 43
PvdA 37
D66 eindelijk op 3.
Ik gun D66 zeker die drie zetels. Ik verwacht dat dit aardig in de buurt komt van de uitslag.quote:Op maandag 20 november 2006 22:24 schreef Arcee het volgende:
Barometer:
CDA 43
PvdA 37
VVD 20
SP 24
GL 8
CU 5
D66 3
Wilders 3
1NL 2
LPF 2
SGP 2
Dieren 1
D66 eindelijk op 3.
Idd. Goede zaakquote:Op maandag 20 november 2006 22:31 schreef rebel6 het volgende:
Eindelijk zakt het CDA een beetje.
De VVD blijft groter dan de SP en de PvdA wordt bijna net zo groot als 't CDA, omdat de SP nog verder gaat inleveren (tov de peilingen).quote:Op maandag 20 november 2006 22:32 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik gun D66 zeker die drie zetels. Ik verwacht dat dit aardig in de buurt komt van de uitslag.
quote:Op maandag 20 november 2006 22:45 schreef dVTB het volgende:
CDA in één dag minus 1,3 procent, PvdA in één dag plus 1,2 procent. Als deze lijn zich doorzet (en dan mag het zelfs nog afkalven naar 1 procent) dan wijst de teller woensdagavond in het voordeel van de PvdA
Strategisch stemmen KAN en MAG weer.
Ik verwacht het ook, al denk ik niet dat de VVD heel veel groter zal worden dan de SP, ik verwacht zo'n 23 zetels voor de VVD en 21 zetels ofzo voor de SP.quote:Op maandag 20 november 2006 22:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
De VVD blijft groter dan de SP en de PvdA wordt bijna net zo groot als 't CDA, omdat de SP nog verder gaat inleveren (tov de peilingen).
quote:Op maandag 20 november 2006 22:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
![]()
Net Nederland Kiest met Bos en Rutte. Ongelofelijk, er zit gewoon een heel andere Bos dan een week geleden. Niet meer stotterend en raar, maar zelfverzekerd en inhoudelijk zeer sterk.
Rutte was trouwens ook erg goed. VVD mag blij zijn met deze lijsttrekker, die visie heeft en tenminste een normale volzin eruit kan krijgen (itt Verdonk). Heel vreemd dat Balkenende er met de zetels vandoor gaat.
Ik denk dat hij aandelen PvdA heeft gekochtquote:Op maandag 20 november 2006 21:59 schreef dwergplaneet het volgende:
Het valt me wel op dat de peiling van Maurice de Hond nu erg in de buurt komt van wat de Politieke Aandelenmarkt van de Volkskrant al weken voorspelt.
Och, dat valt wel mee hoor. Ik ben dat gejank van Bos over de 'persoonlijke' aanvallen van Balkenende spuugzat. Het enige wat Balkenende hem verwijt is gedraai (wat dus gewoon klopt). De zielige jongen uithangen is geen aanbeveling om MP te worden. Het zal de laatste dagen een nek aan nek race worden want er zullen nog zeker 4 zetels van de SP naar de PvdA gaan. Of het CDA nog kan putten uit extra zetels van de VVD is maar zeer de vraag.quote:Op maandag 20 november 2006 22:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
![]()
Net Nederland Kiest met Bos en Rutte. Ongelofelijk, er zit gewoon een heel andere Bos dan een week geleden. Niet meer stotterend en raar, maar zelfverzekerd en inhoudelijk zeer sterk.
Rutte was trouwens ook erg goed. VVD mag blij zijn met deze lijsttrekker, die visie heeft en tenminste een normale volzin eruit kan krijgen (itt Verdonk). Heel vreemd dat Balkenende er met de zetels vandoor gaat.
Haha ja iedereen haalt natuurlijk iets anders uit zo'n debat.quote:Op maandag 20 november 2006 22:59 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Heb het ook gezien, en bos was alles behalve zelfverzekerd/inhoudelijk sterk. Elke vraag werd zo ongeveer ontweken, en bij elke vraag waar hij geen goed antwoord op had sprong hij over op een ander onderwerp... zelfs die verslaggever zei " daar ging de vraag niet over, maargoed".....![]()
Rutte heeft gewoon de pech dat-ie nog niet zo'n bekend hoofd heeft als Bos.quote:Op maandag 20 november 2006 23:07 schreef Genverbrander het volgende:
Haha ja iedereen haalt natuurlijk iets anders uit zo'n debat.Toch vind ik het knap dat Bos het debat nog steeds niet op de persoon speelt en keurig inhoudelijke riedeltjes blijft afdraaien. Hij heeft helemaal gelijk dat het CDA de meest oninhoudelijke campagne heeft gevoerd. Ik vind Bos echt heel erg goed en blakend van zelfvertrouwen, maargoed misschien ben ik bevooroordeeld.
Rutte is een echte gentleman in het debat, en dat wekt toch ook wel zeer veel sympathie vind ik.
Kwam vanavond ook een beetje door beide presentatoren, die meerdere keren het onderwerp JPB aansneden.quote:Op maandag 20 november 2006 23:05 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Och, dat valt wel mee hoor. Ik ben dat gejank van Bos over de 'persoonlijke' aanvallen van Balkenende spuugzat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |