Zie je zelf dat verschil niet. ZEVEN zetels verschil. Dat is wel erg veel en daarnaast het is het twee tegen één.quote:Op maandag 20 november 2006 19:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Last van paranoia en complottheoriën?
Best veel nog, zo'n paar dagen voor de verkiezingen.quote:Volgens De Hond weet 20 procent van de kiezers nog niet op wie ze gaan stemmen.
Daar kunnen de betere debaters (Marijnissen, Bos) nog winst gaan behalen.quote:Wellicht bieden de twee verkiezingsdebatten bij de NOS morgen voor hen nog uitkomst.
Alles beter dan dequote:Op maandag 20 november 2006 19:32 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
wordt dus een CDA/SP/GL kabinet
quote:C5361 | TNS NIPObase CASI & CATI | Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van RTL Nieuws. Het veldwerk vond plaats van 9 tot en met 12 november 2006. In totaal werden 3079 personen van 18 jaar en ouder ondervraagd (n=3.079): 2512 (n=2.512) m.b.v. self completion (CASI) en 567 (n=567) personen zonder pc via telefonisch onderzoek (CATI).
Interview/NSS peilde het meest nauwkeurigquote:Op maandag 20 november 2006 19:45 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/06/02/R394.htm
Vond vooral die mal snelle terugval vorige week vreemd.quote:Op maandag 20 november 2006 19:48 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Zie je zelf dat verschil niet. ZEVEN zetels verschil. Dat is wel erg veel en daarnaast het is het twee tegen één.
Kon ik op wachten.quote:Op maandag 20 november 2006 19:55 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Interview/NSS peilde het meest nauwkeurig
resultaten in het verleden behaald, bieden geen garantie voor de toekomst.
Heb het gemist.quote:Op maandag 20 november 2006 20:09 schreef Arcee het volgende:
Grappig, bij 't achtuurjournaal hadden ze 't ook over de peilingen van Nova en vooral de afwijkende peiling van RTL.
Ik heb het journaal niet gezien, maar klopt het dat een verslaggever heeft gezegd dat de Politieke Barometer van vanavond eenzelfde 'nek-aan-nek'-beeld laat zien als de peiling van De Hond? Dat lees ik namelijk elders.quote:Op maandag 20 november 2006 20:09 schreef Arcee het volgende:
Grappig, bij 't achtuurjournaal hadden ze 't ook over de peilingen van Nova en vooral de afwijkende peiling van RTL.
Ja, dat klopt.quote:Op maandag 20 november 2006 20:20 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb het journaal niet gezien, maar klopt het dat een verslaggever heeft gezegd dat de Politieke Barometer van vanavond eenzelfde 'nek-aan-nek'-beeld laat zien als de peiling van De Hond? Dat lees ik namelijk elders.
Hij zal gek zijn. Hij als CDA'er vindt 't prima dat die ruim voorstaan op de club van Bos.quote:Overigens vond ik het opvallend dat Frits Wester bij het RTL Nieuws helemaal niet repte over de andere peilingen.
De peiling van NIPO is vermoedelijk tussen afgelopen donderdag en gisteren uitgevoerd. Dat doen ze in ieder geval normaal gesproken. Donderdag en vrijdag lieten Peil.nl en Interview de hoogste scores zien voor de SP. Daarbij is het al maanden zo dat de SP bij NIPO significant hoger scoort dan in de andere peilingen.quote:Op maandag 20 november 2006 20:36 schreef TNA het volgende:
Wat dat betreft denk ik dat TNS Nipo momenteel achter de feiten aanloopt, en dat de trend van SP-kiezers die naar de PvdA gaan realistischer is.
Mja, je hebt als peiler maar 1 toevalstreffer nodig, door een dag voor de verkiezingen de goede uitslag te voorspellen. Er kunnen de laatste dagen altijd veranderingen optreden waardoor peilingen van enkele dagen oud al niets meer waard zijn (ter vergelijking dan).quote:Op maandag 20 november 2006 20:47 schreef Kozzmic het volgende:
We zullen het woensdagavond wel zien wie het bij het rechte eind heeft.
Ik denk eigenlijk dat het CDA wel aardig op het maximum zetelaantal zit.quote:Op maandag 20 november 2006 21:10 schreef vw_caddy het volgende:
Zouden VVD-stemmers, net als de SP-stemmers, nu overstappen naar het CDA of zou het zo blijven? Rutte heeft in zijn laatste bijeenkomst vanavond gezegd dat wij vooral niet op het CDA moeten gaan stemmen.
4 jaar geleden stonden ze nog op 50 in de peilingen, en in een ver verleden hebben ze ook wel 50+ gehaald, dus op zich is dat het probleem niet zo. Het is eerder de VVD die zo laag staat waar weinig meer te halen valt.quote:Op maandag 20 november 2006 21:15 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat het CDA wel aardig op het maximum zetelaantal zit.
Inderdaad, misschien wordt de PvdA nog wel de grootste, want bij de SP is nog veel terug te halen (tov de peilingen).quote:Op maandag 20 november 2006 21:21 schreef Sidekick het volgende:
4 jaar geleden stonden ze nog op 50 in de peilingen, en in een ver verleden hebben ze ook wel 50+ gehaald, dus op zich is dat het probleem niet zo. Het is eerder de VVD die zo laag staat waar weinig meer te halen valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |