Helemaal mee eens.. Sterker nog.. ik zit er sterk over te denken SP te stemmen, maar als ze teveel stemmen krijgen, kon dat nog weleens veranderen.. laat hem maar als sterke oppositieleider in de tweede kamer zitten, daar bereikt hij het meeste..quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zodra jan op dat pluche plaats neemt stort een illusie in elkaar; namelijk dat deze man idd flink wat water bij de wijn moet doen en dus 3 kwart van zijn plannen geen doorganng vindt, dan wel in afgezwakte vorm...
Elke SP-stemmer verwacht een wonder van jan, daarom is het slecht voor de SP zelf ook om aan een regering deel te nemen... jan's kracht ligt in de oppositie
Daar hou ik je dan maar aan.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach van mij mag jan die uitkeringen omhoog gooien met 10%... dan laat ik me ontslaan
Ben ik het niet mee eens. De partijpunten van de SP zijn onzalig en asociaal ten opzichte van de middengroepen (Jan M. kan net als ieder ander geen cent wegnemen bij de rijken, die redden zichzelf met ieder kabinet prima). Toch heeft hij ook bij die middengroepen steun. Niet omdat men het eens is met de plannen (want lezen van partijprogramma's doet toch geen hond), maar omdat Marijnissen zo'n "toffe kerel" is (Agnes begs to differ...).quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:39 schreef Silmarwen het volgende:
Kritiek op de SP is niet erg, maar de manier waarop de Telegraaf het brengt wel. Dat is geen manier van kritiek brengen dat is gewoon weg roddelen.
Dus jij neemt een inkomensvermindering op de koop toe om ontslag te nemen ?quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
een heleboel mensen die op Marijnissen willen stemmen doen dat uit protest, niet omdat ze het communistisch gedachtegoed omaremen. Ik ken mensen die door dat nieuwe zorgstelksel wat meer per jaar moeten betalen en nu daarom op een SP willen stemmen omdat die Jan zo betrouwbaar overkomt en hij het opneemt voor de zwakkeren en omdat hun koopkracht iets is gedaalt beschouwen mensen zichzelf asl zwakkeren, niet wetende dat hun koophuis en een inkomstenpot van boven de 2000 euro bruto per maand in ogen van Jan boven het maaiveld is... Met de SP aan de macht mag je inleveren dan zodat de uitkeringen idd 10% omhoog kunnen...
ach van mij mag jan die uitkeringen omhoog gooien met 10%... dan laat ik me ontslaan
Het strekt niet tot de aanbeveling, maar het zegt wel veel over jou.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:41 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
En het grappige is, als ik de standpunten zo lees die de Telegraaf bij elkaar heeft geplaatst, ben ik het met het meeren deel ook gewoon eens..
Dat doet men toch ook (en terecht, want zeker die Wilders is niet goed snik).quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:47 schreef Jarno het volgende:
De volkskrant had eens op dezelfde wijze een artikel over Wilders of Pastors moeten plaatsen.
Zeg maar wat het over mij zegt, ik durf te wedden dat je de plank redelijk mis slaat.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het strekt niet tot de aanbeveling, maar het zegt wel veel over jou.
Oh? Bron, link? En dan op dezelfde wijze he, dus met 'Pas op!' koptekst en gevarenlijstje.quote:
quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het strekt niet tot de aanbeveling, maar het zegt wel veel over jou.
SP stemmen is pas triest.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:45 schreef G.Fawkes het volgende:
Heel triest van de Telegraaf. Onder het mom van mensen vinden, even je eigen mening naar buiten brengen om mensen te waarschuwen dat ze zeker geen SP moeten stemmen
Helemaal waar. Maar Jan wil nu naar het pluche om vervolgens afscheid te nemen. Dan hou je wat zetels betreft een soort D'66 over, kan hij zijn ego daar nog verder mee poetsen. Ik snap dan ook niet waarom mensen zo met hem dwepen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:43 schreef MikeyMo het volgende:
zodra jan op dat pluche plaats neemt stort een illusie in elkaar; namelijk dat deze man idd flink wat water bij de wijn moet doen en dus 3 kwart van zijn plannen geen doorganng vindt, dan wel in afgezwakte vorm...
Elke SP-stemmer verwacht een wonder van jan, daarom is het slecht voor de SP zelf ook om aan een regering deel te nemen... jan's kracht ligt in de oppositie
ah, je was er zelf alquote:Op vrijdag 17 november 2006 09:49 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Zeg maar wat het over mij zegt, ik durf te wedden dat je de plank redelijk mis slaat..
Speculatiesquote:Op vrijdag 17 november 2006 09:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Maar Jan wil nu naar het pluche om vervolgens afscheid te nemen. Dan hou je wat zetels betreft een soort D'66 over, kan hij zijn ego daar nog verder mee poetsen. Ik snap dan ook niet waarom mensen zo met hem dwepen.
Maar ondertussen jankt rechts de hele tijd alsof zuiver communisme wordt ingevoerd zodra de SP in de regeringe zit, dat dan ook de scherpe kantjes worden weggeslepen hoeft *dan* niet vermeldt te worden, nietwaar?quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nee, het zal niet PRECIES hetzelfde zijn. Maar de azijnbode heeft ook zat negatieve artikelen over de door jou genoemde "heren". En terecht overigens.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:49 schreef Jarno het volgende:
Oh? Bron, link? En dan op dezelfde wijze he, dus met 'Pas op!' koptekst en gevarenlijstje.
Als Jan het pluche echt zo belangrijk vond, was hij toch al lang overgestapt naar de PvdA ofzo. Nu heeft hij na 20 jaar politiek pas de kans (!) op pluche. Natuurlijk zal hij concessies moeten doen, maar dat geldt voor elke partij.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die "paupers" weten dat natuurlijk al lang... Sommigen weten zelfs dat het feitelijk niet gaat gebeuren, zelfs indien Jantje aan de regering mag deelnemen. Hij vindt het pluche veel belangrijker dan zijn kiezers, let maar op.
Misschien moet jij gewoon eens je ogen open doen. Ik vertel niets spectaculairs.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:51 schreef Erik_84 het volgende:
SpeculatiesArgumenten? Bronnen? Toelichting?
Het karakter van Jan maakt dat hij wat lastig een loopbaan kan hebben bij de PvdA. De SP was zijn ideale ticket. Lekker dictatoriaal je eigen gang gaan. Heerlijk toch?quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:53 schreef MaxPower het volgende:
Als Jan het pluche echt zo belangrijk vond, was hij toch al lang overgestapt naar de PvdA ofzo. Nu heeft hij na 20 jaar politiek pas de kans (!) op pluche. Natuurlijk zal hij concessies moeten doen, maar dat geldt voor elke partij.
Dat jij asociaal beleid ondersteunt. Robin Hood wordt ook vereerd, maar het was natuurlijk een ordinaire struikrover.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:49 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Zeg maar wat het over mij zegt, ik durf te wedden dat je de plank redelijk mis slaat..
Ik vind het juist een sociaal beleid. Als de SP zijn zin krijgt zal ik ook moeten inleveren waarschijnlijk, maar dat vind ik niet meer dan logisch.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat jij asociaal beleid ondersteunt. Robin Hood wordt ook vereerd, maar het was natuurlijk een ordinaire struikrover.
Het komt van de VVD......... Dat had ik niet verwacht.....quote:stelt VVD coryfee Hans Wiegel.
Het is asociaal om mensen die hard werken aan te pakken ten faveure van zij die met hun luie reet mee willen liften (let op: ik zeg niet dat alle uitkeringsgerechtigden dat doen, maar ze zitten er natuurlijk wel tussen).quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:00 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik vind het juist een sociaal beleid. Als de SP zijn zin krijgt zal ik ook moeten inleveren waarschijnlijk, maar dat vind ik niet meer dan logisch.
Het is jouw mening dat je het asociaal vind, en dat recht heb je, daarom stem je waarschijnlijk ook geen SP. Leuk is dat , de democratie..
Ik heb die website www.kutvvd.nl eens bekeken. Wat een grap!quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:08 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:
Het komt van de VVD......... Dat had ik niet verwacht.....![]()
In welk opzicht schrijft de SP mensen met een uitkering af dan ?quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is asociaal om mensen die hard werken aan te pakken ten faveure van zij die met hun luie reet mee willen liften (let op: ik zeg niet dat alle uitkeringsgerechtigden dat doen, maar ze zitten er natuurlijk wel tussen).
Het is asociaal om mensen met een uitkering af te schrijven. En ja: dat doe je als je gaat pamperen.
Een hoog loon wil nog niet zeggen dat ze hard werken. En waarom denken mensen steeds dat een uitkering een utopia is.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is asociaal om mensen die hard werken aan te pakken ten faveure van zij die met hun luie reet mee willen liften (let op: ik zeg niet dat alle uitkeringsgerechtigden dat doen, maar ze zitten er natuurlijk wel tussen).
Het is asociaal om mensen met een uitkering af te schrijven. En ja: dat doe je als je gaat pamperen.
Er staat één citaat in van een VVDer en dan is het direct van de VVD? Ik snap dat je kruistocht voortgang moet vinden, maar pak dan gelijk de PvdA mee waarvan er direct onder een citaat staat.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:08 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:
[..]
Het komt van de VVD......... Dat had ik niet verwacht.....![]()
Mijn beste vriend, mijn ogen zijn wijdopenquote:Op vrijdag 17 november 2006 09:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien moet jij gewoon eens je ogen open doen. Ik vertel niets spectaculairs.
door ze 10% meer koopkracht te geven en daarmee te stimuleren dat ze in hun uiterkingspositie blijven zittenquote:Op vrijdag 17 november 2006 10:14 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
In welk opzicht schrijft de SP mensen met een uitkering af dan ?
Btw Ik neem niet aan dat jij vind dat alleen mensen met een hoog inkomen hard werken ?
De ' luilakken ' hebben die 10% niet nodig om op hun kont te blijven zittenquote:Op vrijdag 17 november 2006 10:16 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
door ze 10% meer koopkracht te geven en daarmee te stimuleren dat ze in hun uiterkingspositie blijven zitten
Bedankt voor het plaatsen van de link....quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb die website www.kutvvd.nl eens bekeken. Wat een grap!![]()
quote:
Je moet je firefox nog ff updaten. Jr zit nog op 1.5.0.8
dit doet me toch weer denken aan die ingezonden brief op de weblog van Marijnissen;quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:20 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
De ' luilakken ' hebben die 10% niet nodig om op hun kont te blijven zitten
En de mensen die kompleet wanhopig zijn en absoluut niet rond kunnen komen (of werk kunnen krijgen ) krijgen idd een iets beter leven met die 10% maar het wordt dan echt niet ineens royaal hoor
En dit zijn ze natuurlijk aaaaaaaaaaaaaaaaaallemaal. Lekker bezig zo!quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dit doet me toch weer denken aan die ingezonden brief op de weblog van Marijnissen;
zo'n vrouw die in de schulden zat bij neckerman en wehkamp, een pakkie per dag rookte en derhalve niet rond kon komen van haar uitkering en dat was allemaal de schuld van de regering
Ja, nee, we gaan dat soort types sponsoren met 10% meer per maand
Mag jij eigenlijk al stemmen..??..quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
En dit zijn ze natuurlijk aaaaaaaaaaaaaaaaaallemaal. Lekker bezig zo!.
Al een jaartje of 12. Bedankt voor je interesse hoor.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:26 schreef HarryP het volgende:
[..]
Mag jij eigenlijk al stemmen..??..
Je lijkt anders geen 30.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Al een jaartje of 12. Bedankt voor je interesse hoor.
Ach, ik ben anders niet diegene die roept dat de SP nog steeds Mao als de verlosser ziet. Of dat een enkele (niet geverifieerde maar hier met liefde als waarheid aangenomen) entry op een blog over een shag-rokende mevrouw met schulden als representatief ziet voor de gehele groep uitkeringsgerechtigden.quote:
die 40% is geen JSF en geen kruisraketten als ik het me goed herinner, kun je nagaan hoe duur die dingen zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:45 schreef MikeyMo het volgende:
Budget van defensie met 40% verkorten... half den helder gaat failliet
Door te pamperen. Dat stond er overigens al.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:14 schreef Limburger_noord het volgende:
In welk opzicht schrijft de SP mensen met een uitkering af dan ?
Ik heb het niet over hoog inkomen. Ik heb het over de gehele groep werkenden, waar velen tussen zitten die hard werken. Niet allemaal, maar veel wel.quote:Btw Ik neem niet aan dat jij vind dat alleen mensen met een hoog inkomen hard werken ?
Nou, om te beginnen: in het artikel in de OP staat duidelijk te lezen dat het programma van de SP is aangepast op regeringsdeelname.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:16 schreef Erik_84 het volgende:
Mijn beste vriend, mijn ogen zijn wijdopen
Dat wil echter niet zeggen dat ik datgene zie wat jij schijnt te zien, daarvoor vraag ik dan ook een toelichting. En dan aangeven dat ik mijn ogen open moet doen is slechts een smoes om geen toelichting te hoeven geven
Helemaal eens..quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, ik ben anders niet diegene die roept dat de SP nog steeds Mao als de verlosser ziet. Of dat een enkele (niet geverifieerde maar hier met liefde als waarheid aangenomen) entry op een blog over een shag-rokende mevrouw met schulden als representatief ziet voor de gehele groep uitkeringsgerechtigden.
Ik reageer hier fel en stupide, maar dat is omdat sommige fokkertjes elk spoortje van gevoel voor nuance echt totaal, maar dan ook totaal kwijt zijn. Dan maar met de botte bijl.
In het artikel van de Telegraafquote:Op vrijdag 17 november 2006 10:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, om te beginnen: in het artikel in de OP staat duidelijk te lezen dat het programma van de SP is aangepast op regeringsdeelname.
Precies!!quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:37 schreef MaxPower het volgende:
There's no such thing as bad publicity. Gratis reclame voor Jan.
En wat idioot. Heel de JSF was idioot, maar om nu te besluiten om die niet aan te schaffen is als de gulden terughalen of gewoon een kist vol geld in de zee dumpen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:33 schreef problematiQue het volgende:
[..]
die 40% is geen JSF en geen kruisraketten als ik het me goed herinner, kun je nagaan hoe duur die dingen zijn.
Als je van de bijstand + bijzondere bijstand, want die krijg je ook nog, niet rond kan komen, dan kun je niet met geld omgaan. Velen lukt het prima. Geen vetpot, maar dat hoeft ook niet.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:20 schreef Limburger_noord het volgende:
En de mensen die kompleet wanhopig zijn en absoluut niet rond kunnen komen (of werk kunnen krijgen ) krijgen idd een iets beter leven met die 10% maar het wordt dan echt niet ineens royaal hoor
De door mij genoemde zaken zijn feitelijk juist. En het is van tweeën één: ofwel jij weet dat ook, ofwel jij weet niet waar je over spreekt, want je kent het programma van de SP helegaar niet.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:38 schreef Erik_84 het volgende:
In het artikel van de Telegraaf
Ik vroeg om bronnen, niet om extra speculaties
Jij bedankt voor het maken van een hilarische website (ik neem aan dat jij deze grap hebt gemaakt?).quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:20 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:
Bedankt voor het plaatsen van de link....
Jouw mening... Het CBP heeft een wat andere mening. Goh, welke zal nu het meest op feiten gebaseerd zijn?quote:Het egoistische programma is idd een grap...
Zijn alle mensen met een uitkering zo?quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dit doet me toch weer denken aan die ingezonden brief op de weblog van Marijnissen;
zo'n vrouw die in de schulden zat bij neckerman en wehkamp, een pakkie per dag rookte en derhalve niet rond kon komen van haar uitkering en dat was allemaal de schuld van de regering
Ja, nee, we gaan dat soort types sponsoren met 10% meer per maand
Psies!quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:41 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
En het grappige is, als ik de standpunten zo lees die de Telegraaf bij elkaar heeft geplaatst, ben ik het met het meeren deel ook gewoon eens..
en jan heulde met Mao...quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:55 schreef PwnZ0rs het volgende:
De enigste krant van Nederland die heulde met de duitsers.
De telegraaf echte NSB krant.
Ow, ik weet dat de genoemde standpunten feitelijk juist zijn, de definitie die er door jou en anderen aan wordt gegeven is echter totaal anders en derhalve totaal niet van toepassing..quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
De door mij genoemde zaken zijn feitelijk juist. En het is van tweeën één: ofwel jij weet dat ook, ofwel jij weet niet waar je over spreekt, want je kent het programma van de SP helegaar niet.
Dat is inderdaad weer zo'n oude koe die graag uit de sloot wordt gehaald (en dan heb ik het over zowel de Telegraaf als Marijnissen) en die in deze totaal niet ter zake doet..quote:
Nou, dan mag jij vertellen hoe het echt zit. Gaarne met bron. Neem in je antwoord even mee waarom Marijnissen te pas en te onpas laat weten klaar voor regeringsdeelname te zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:10 schreef Erik_84 het volgende:
Ow, ik weet dat de genoemde standpunten feitelijk juist zijn, de definitie die er door jou en anderen aan wordt gegeven is echter totaal anders en derhalve totaal niet van toepassing..
Simpel, kijk eens rond hier op het forum? Tel eens het aantal mensen dat daadwerkelijk inhoudelijk ingaat op de standpunten van de SP en het aantal dat het adoet als Maoïsme?quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dan mag jij vertellen hoe het echt zit. Gaarne met bron. Neem in je antwoord even mee waarom Marijnissen te pas en te onpas laat weten klaar voor regeringsdeelname te zijn.
Voldoende niet-SP'ers die het anders ook gewoon bestempelen als de bagger die het isquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:29 schreef Vork het volgende:
Het is niet opvallend dat de anti-SP'ers het een goed artikel vinden en de SP'ers het bestempelen als bagger.
preciesquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voldoende niet-SP'ers die het anders ook gewoon bestempelen als de bagger die het is.
Ik heb er altijd moeite mee mensen die dit soort smileys menen te moeten gebruiken in discussies als deze, serieus te nemen of uberhaupt enige verstandelijke vermogens toe te dichten.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:38 schreef Erik_84 het volgende:
[..]
In het artikel van de Telegraaf
Ik vroeg om bronnen, niet om extra speculaties
Gelukkig nog welquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:32 schreef Litpho het volgende:
Voldoende niet-SP'ers die het anders ook gewoon bestempelen als de bagger die het is.
Omdat sarcasme je vreemd is?quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:34 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik heb er altijd moeite mee mensen die dit soort smileys menen te moeten gebruiken in discussies als deze, serieus te nemen of uberhaupt enige verstandelijke vermogens toe te dichten.
Juist en dat van types die wel de LPF aanhingen of tegen het cordon sanitaire rond het VB zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:58 schreef kingmob het volgende:
Wat een angst allemaal zeg.
Discussies als deze dienen om argumenten te gaan. Zodra je je moet verlagen tot het gebruik van smiley´s om je mening over de kwaliteit van de tegenargumenten kenbaar te maken, ontbreekt het je A: aan een fatsoenlijk weerwoord (beetje volstaan met een verwijzing naar de SP-site is wel heel armoedig) en B: aan respect voor je discussiepartner.quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:40 schreef Erik_84 het volgende:
[..]
Omdat sarcasme je vreemd is?
Overigens ben ik serieus benieuwd waarom..
Ik ben het grotendeels met je eens.. Ik ben zelf groot voorstander van inhoudelijke en beargumenteerde discussies. Echter, met DS4 leek me dit niet mogelijk, ik stoorde mij bijvoorbeeld ook behoorlijk aan zijn stemmingmakerij zonder behoorlijke argumenten (overigens niet alleen in dit topic) en derhalve heb ik niet de moeite genomen fatsoenlijk op hem in te gaan..quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:46 schreef Argento het volgende:
[..]
Discussies als deze dienen om argumenten te gaan. Zodra je je moet verlagen tot het gebruik van smiley´s om je mening over de kwaliteit van de tegenargumenten kenbaar te maken, ontbreekt het je A: aan een fatsoenlijk weerwoord (beetje volstaan met een verwijzing naar de SP-site is wel heel armoedig) en B: aan respect voor je discussiepartner.
Gaat me niet om jou. Het komt veelvuldig voor. Dat is overigens verder ook off topic.
Los daarvan ben ik het niet eens met de SP, maar weiger ik anderszins De Telegraaf te erkennen als een bruikbare bron van (politieke) informatie.
Kleine toevoeging trouwens.. Ik ben het wel met je eens dat online discussieren, middels smiley's, een slechte zaak is, het is eigenlijk te makkelijk, omdat het soms alles zegt, maar niet fatsoenlijk isquote:
En hierna?quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:14 schreef -scorpione- het volgende:
Na het lezen van het artikel in de telegraaf klinkt de SP zo gek nog niet.
Lees ook het document: Mao in de Polder. http://hdc.vu.nl/hdc/Mao%20in%20de%20Polder.pdfquote:De aanwezigheid van een Nederlandse achterban van Mao heeft velen verbaasd en behoeft
verklaring. Zo bleek onlangs weer toen Andries Knevel in een vraaggesprek Paul Rösemoller,
voor zijn tijd bij GroenLinks jarenlang een vurig maoïst, smeekte om opheldering voor zijn
vroegere handelen. Hoewel hij publiekelijk afstand had genomen van zijn verleden, riepen
verschillende journalisten Rosenmöller nog steeds ter verantwoording vanwege zijn
jeugdzonden, waarbij zij maar op een ding uit lijken te zijn: het grote mea culpa.8 Door hun
verleden zelf te kwalificeren als dogmatisch of sektarisch lijken vele ex-maoïsten, heden ten
dage vaak met een hoge maatschappelijke positie, deze spijt te hebben betuigd.9 De lieden die
nog steeds rondwaren in ooit op Mao georiënteerde organisaties, zoals de Socialistische Partij,
zien deze spijtoptanten vaak als afhakers in de strijd voor verbetering van de wereld.10 In deze
scriptie wordt gezocht naar mogelijke verklaringen voor het bestaan van een maoïstische
beweging in Nederland, zonder daarbij een dergelijk waardeoordeel uit te spreken.
quote:Op donderdag 16 november 2006 03:57 schreef Lamon het volgende:
De partij die het verst van mij afstaat qua partijprogramma is het CDA, maar ik zou nog niet dood gevonden willen worden, met een "Redenen om geen CDA te stemmen"-topic in mijn posthistorie.
Moet dat kleuterschool werkstuk mijn mening doen omslaan?quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
En hierna?
[..]
Lees ook het document: Mao in de Polder. http://hdc.vu.nl/hdc/Mao%20in%20de%20Polder.pdf
In combinatie met een strenge controle op profiteurs gaat die 10% alleen naar mensen die écht onvrijwillig werkloos zijn. Geen probleem dus.quote:Op donderdag 16 november 2006 03:04 schreef budha het volgende:
Bijstandsniveau met 10% omhoog.
Dus geen enkele stimulans meer om te werken in plaats van een uitkering te trekken.
Dat moeten we natuurlijk niet hebben, maar wie zegt dat dat ook geldt voor asocialen?quote:Alleen sollicitatieplicht voor diegenen die nog perspectief hebben op werk.
Een beloning voor zo asociaal en onaangepast mogelijk gedrag. Hoe meer heibel je schopt des te meer kans dat je achteroverhangend geld kunt vangen. De SP geeft mensen blijkbaar liever op dan dat ze alle mogelijkheden benutten om iedereen een steentje te laten bijdragen.
Verbraste? Wat dacht je van mensen die gewoon niet genoeg verdienden om flink van te sparen?quote:Fiscale ouderenkorting verhogen.
Daardoor worden de mensen die wel gespaard hebben voor een goed pensioen gepakt. Wie alles voor z’n 65ste verbraste krijgt extra geld van de SP.
Jij denkt dat ze het zo erg willen afzwakken dat frauderen weer makkelijk wordt?quote:Verlaging keuringseisen voor WAO’ers.
Iedereen met de ‘chronische hoofdpijn’ weer in de WAO.
Er zijn minder ingrijpende manieren om te controleren wie waar woont.quote:Geen controle aan huis op uitkeringsfraude.
We geloven de mensen op hun blauwe (of bruine) ogen. Dat veelvuldig blijkt dat er op grote schaal uitkeringsfraude wordt gepleegd negeren we maar.
Hoeveel mensen nemen speciaal kinderen om niet te hoeven werken?quote:Alleenstaande ouders met kinderen tot 12 jaar en een uitkering hebben geen sollicitatieplicht meer.
Neem kinderen, dan komt het geld weer automatisch jouw kant uit!
Misschien zijn er betere oplossingen voor het fileprobleem dan meer asfalt?quote:Doortrekken van de A4 en aanleg van A6 – A6 gaat niet door.
Schijt aan de filerijders. Die moeten zich maar zien te redden met het openbaar vervoer.
Hoezo, IJsland heeft niet eens een leger.quote:Het budget voor defensie wordt met 40% verlaagd.
Er zullen dus massale ontslagen komen en Nederland maakt zich internationaal belachelijk
En wat dan nog? Nederland is veel te klein om zich overal mee te bemoeien.quote:waardoor we bij onderhandelingen over internationale verdragen een slechte positie krijgen.
Alle kinderbijslag is onzin, want het is deels een sigaar uit eigen doos en wordt deels betaald door mensen zonder kinderen. Afschaffen dus en de belasting verlagen.quote:Aanpakken van de hogere inkomens ondanks het progressieve belastingstelsel:
- inkomensafhankelijke kinderbijslag,
Een boete moet iedereen evenveel pijn doen. Prima punt dus.quote:inkomensafhankelijke boetes
Hard nodig in deze door rechts verziekte woningsector.quote:- huurtoeslag omhoog
Heel goed punt.quote:- hypotheekrenteaftrek gemaximeerd tot 350.000 euro en 42%
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Als je de hogere inkomens per se wilt pakken, speel dan niet met symboolpolitiek, maar verhoog gewoon het hoogste belastingtarief. Dat is een stuk voordeliger dan die andere regelingen.
Is dat nu niet zo dan?quote:Vergroten van de overheid:
- arbodiensten worden staatsbedrijven
zoals?quote:- gemeentes krijgen er oneindig veel extra taken bij
hahaha, heb je hem weer met zijn Mao..quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
En hierna?
[..]
Lees ook het document: Mao in de Polder. http://hdc.vu.nl/hdc/Mao%20in%20de%20Polder.pdf
Met andere woorden: je kan jouw stelling niet onderbouwen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:28 schreef Erik_84 het volgende:
Voor hoe het echt zit, is er de website van de SP, duidelijker kan ik het niet zeggen![]()
Ik ben misschien af en toe heel irritant aanwezig, maar nooit ben ik te beroerd om mijn stellingen te onderbouwen. Dus jouw uitvlucht dat je met mij niet inhoudelijk in discussie kan gaan is een beetje onzinnig. Ik zou zeggen: probeer het eens.quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:56 schreef Erik_84 het volgende:
Echter, met DS4 leek me dit niet mogelijk, ik stoorde mij bijvoorbeeld ook behoorlijk aan zijn stemmingmakerij zonder behoorlijke argumenten (overigens niet alleen in dit topic) en derhalve heb ik niet de moeite genomen fatsoenlijk op hem in te gaan...
Lees voor de grap eens mijn reactie's hierbovenquote:Op vrijdag 17 november 2006 13:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met andere woorden: je kan jouw stelling niet onderbouwen.
Hierboven heb ik het meerdere keren geprobeerd..quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben misschien af en toe heel irritant aanwezig, maar nooit ben ik te beroerd om mijn stellingen te onderbouwen. Dus jouw uitvlucht dat je met mij niet inhoudelijk in discussie kan gaan is een beetje onzinnig. Ik zou zeggen: probeer het eens.
Noem eens een voorbeeld dan. Verwijzingen zijn niet duidelijk.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:24 schreef Erik_84 het volgende:
Hierboven heb ik het meerdere keren geprobeerd..
Ach, jij zult het Maoïsme van Jan Marijnissen als een jeugdzonde beschouwen. Voor mij zal de smerige politiek van de grote communistische leider waardoor miljoenen mensen het leven hebben verloren voor altijd verbonden zijn met de SP. Het bloed van miljoenen onschuldige slachtoffers kleeft aan de SP, zal dat de reden zijn waarom ze de kleur rood gebruiken?quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
hahaha, heb je hem weer met zijn Mao..![]()
Smerige drama-queen die je er bent.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:31 schreef buachaille het volgende:
Het bloed van miljoenen onschuldige slachtoffers kleeft aan de SP
Het grote probleem bij het verhogen van de bijstand is dat de armoedeval vergroot wordt.quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:49 schreef rebel6 het volgende:
In combinatie met een strenge controle op profiteurs gaat die 10% alleen naar mensen die écht onvrijwillig werkloos zijn. Geen probleem dus.
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 17 november 2006 13:31 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ach, jij zult het Maoïsme van Jan Marijnissen als een jeugdzonde beschouwen. Voor mij zal de smerige politiek van de grote communistische leider waardoor miljoenen mensen het leven hebben verloren voor altijd verbonden zijn met de SP. Het bloed van miljoenen onschuldige slachtoffers kleeft aan de SP, zal dat de reden zijn waarom ze de kleur rood gebruiken?
quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:31 schreef buachaille het volgende:
[..]
. Het bloed van miljoenen onschuldige slachtoffers kleeft aan de SP, zal dat de reden zijn waarom ze de kleur rood gebruiken?
Nou zo bont als jij het maakt, zover wil zelfs ik niet gaan! Het is overigens niet allemaal kommer en kwel met Marijnissen, zie ook: 17 November, een mooie dag voor Jan Marijnissenquote:Op vrijdag 17 november 2006 13:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Donkere wolken hangen boven ons land, demonen, vuur, bloed, hell, dood, communisme etc etc, het komt allemaal op ons af met die levensgevaarlijke SP..![]()
![]()
Nee.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:31 schreef buachaille het volgende:
Ach, jij zult het Maoïsme van Jan Marijnissen als een jeugdzonde beschouwen. Voor mij zal de smerige politiek van de grote communistische leider waardoor miljoenen mensen het leven hebben verloren voor altijd verbonden zijn met de SP. Het bloed van miljoenen onschuldige slachtoffers kleeft aan de SP, zal dat de reden zijn waarom ze de kleur rood gebruiken?
Je bent hopelijk op de hoogte dat de SP juist die strenge controles wil afschaffen?quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:49 schreef rebel6 het volgende:
In combinatie met een strenge controle op profiteurs gaat die 10% alleen naar mensen die écht onvrijwillig werkloos zijn. Geen probleem dus.
Van de andere kant: hoe zouden wij een politieke partij benaderen die ooit het nationaal-socialisme van Adolf Hitler heeft aangehangen en dat nu niet zo zeer heeft afgezworen, maar er gewoon maar niet meer over spreekt?quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:41 schreef Erik_84 het volgende:
Ik moest lachenJe weet het wel heel erg dramatisch te omschrijven! Helaas is de kern van je verhaal hetzelfde als dat van velen hier: SP is extreem communistisch en houdt nog steeds vast aan de ideeën van Mao..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |