FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] t0n's 1997 Civic Hatchback.
t0nwoensdag 15 november 2006 @ 13:20
First of all, call me nuts, maar het is me hobby. Als je er een mening over wilt uiten, ga je gang... Maar doe dat in 'n respect volle manier. Begin dus niet met flamen.

Het kan zo zijn, dat er namen in voorkomen, die je niets zegt... Dat kan zijn omdat ik vrijwel alles copy/paste van het www.hondaperformance.nl forum.

Dit was mijn oude EG:







Die is ondertussen verkocht... De Omnipower Street Set heb ik wel gehouden, die komt op mijn EJ9. De velgen zou ik ook houden, maar die zijn verkocht aan Orphean.

Het doel van de EJ9 is heerlijk, eindelijk eens doen met een auto wat ik altijd wilde doen, compleet bouwen, zoals ik 't wil.... Er komt 'n B16 in, die refreshed wordt, met zuigerveren, pakkingen, klepseals en dat soort dingen. De B16 blijft N/A, het geluid van VTEC kan geen turbo tegen op... En het doel is dan zo'n 190/200 pk's aan de krukas.

Hier 'n foto van de EJ toen ik hem kocht, en daarna de motor er uit haalde:



De EJ heeft 'n flinke klap gehad, denk met zo'n 40/50 tegen een lantaarnpaal, we hoopte op een kwestie van frontje/fenders swappen... maar nee... Hij's goed krom. De vorige eigenaar had 'n slokkie te veel op en vloog dus tegen de paal... En is met z'n hasses tegen 't stuur/dash/raam gevlogen.

Dus... Genoeg te doen, volgend jaar ergens rijden.

Bijdeze wil ik de volgende gasten al bedanken:

- Hontec
- Mike (the old one)
- Niels (ee8)
- Mathieu (orphean)
- Ruud (dionydos)
t0nwoensdag 15 november 2006 @ 13:20
Vorige week mijn Rota's dus verkocht aan Mathieu, en gelijk mijn nieuwe besteld:



Volk TE 37 replica's... Rota Grids dus. De kleur is niet standaard en Rota zal mijn velgen moeten maken, special made y0. Nadeel: 2 maanden levertijd, voordeel: Auto is toch niet klaar.
t0nwoensdag 15 november 2006 @ 13:21
Progress op de EK:

Nieuw front, thanks to Hontec!



En zo werdt het vervoerd



Het is makkelijker om het front te swappen, dan de auto te richten... En dit kan op de originele lasplekken, dus geen 'zwakker' chassis...



Motor had ik een aantal weken terug er al uit gehaald, front er uit geslepen...
Vandaag remleidingen er uit gehaald, computer en andere zooi van de LPG (gaat compleet er uit) er uit gehaald...



Dash gedeeltelijk er uit, het moet er helemaal uit, en het tapijt moet ook 'n stuk naar achter...



Zondag helemaal kaal maken, dan op naar de hersteller, dan kan het nieuwe front er in...

Dan op naar Hontec, B16 in elkaar zetten en de auto afbouwen...

Hier knutsel ik naast me huisje:



Omdat me EG verkocht is, en ik dus zegmaar niet in de EJ9 kan rijden... had ik de mazzel dat ik 'n zakelijke auto kreeg, wel een beater... maar goed, maakt me niet uit, rijdt gratis

t0nwoensdag 15 november 2006 @ 13:21
Vandaag weer verder gegaan...

Things done:

- Dashboard er uit.
- Pedalen er uit.
- Stuurzooi er uit.
- Intrieur er uit.
- Motorruimte verder gedemonteerd.
- Kabelboomzooi er uit.
- Tapijt naar achter getrokken
- Uitlaat foetsie.
- LPG er uit.

Goed, de auto kan nu naar de spuiterij/richter toe. Hij staat weer op 4 wielen, dus kan rollen.

RDW gebeld nog, om te vragen hoe 't zit met chassisnr evt. De één zegt, ja je krijgt 'n tijdelijk nummer, de ander zegt, oh... overzetten en oude/nieuwe chassis nummer meebrengen, klaar. Dat moet ik dus nog even uitzoeken.

Dat LPG er uit halen was best tricky... Er zat niet veel anders op, dan 't gas er te laten lopen. Hij was blijkbaar nog vol.. ding heeft een uur staan te blazen... Daarna zat er nog iets in... Zie filmpje

Gasmetertje er uit, zo kan het gas ontsnappen.

Goed koud..


Hier was het gas er al uit, nu heb ik de meter ook verder gedemonteerd... Dit kon eerder niet, zo'n 20/30Bar op de tank... dan wil je niet echt iets er uit draaien.


Beetje gas over de grond..


Filmpje (17mb)
http://www.streetlegalkhk.nl/pics/album173/DSCF1092.avi

Brought to you by:


Goed, verders nog wat pics van het strippen en de huidige staat..












Op naar de richter.
t0nwoensdag 15 november 2006 @ 13:22
Woensdag neem ik mijn B18C3 onderblok in ontvangst. Mijn b16 gaat naar Gerben.
De B18C3 is de japanse Integra Type-R motor.. (195pk)

De B18 is de oude van Bun, deze is meen ik refreshed met rubbers en lagers enzo..

De zuigers gaan er uit, komen hoge compressie zuigers voor terug, zo'n 12,5:1 of ietsjes meer.. iig onder de 13:1.

Mijn B16 kop komt er op, deze combinatie wordt ook wel de poormans ITR genoemt..

Geen idee wat het vermogen zal zjin, zal wel lekker brullen.

Op den duur (als ik weer centen heb...) andere nokkenassen en retainers enzo.

En a.s. weekend gaat de auto naar de richter.
t0nwoensdag 15 november 2006 @ 13:22
quote:
RDW gebeld nog, om te vragen hoe 't zit met chassisnr evt. De één zegt, ja je krijgt 'n tijdelijk nummer, de ander zegt, oh... overzetten en oude/nieuwe chassis nummer meebrengen, klaar. Dat moet ik dus nog even uitzoeken.
Zo, net anderhalf uur bezig geweest met de RDW.

Het komt op het volgende neer:

Foto's maken van:

Auto met schade
Motor in auto
Motor uit auto
Motorcode/nummer
Chassisnr in auto
Chassisnr op plaatje
Chassisnr in auto van nieuw front
Chassisnr op plaatje van nieuw front
Geswapt front op schadeauto

Daarna moet ik naar de RDW voor herinslag chassisnr en wordt het nummer van het nieuwe ( paarse ) doorgestreept. Het nieuwe chassisnr komt dan achterin de achterbak ofzo.

Morgen trailer halen, zaterdag ochtend naar de richter.

Hopelijk zondag weer 'n rechte auto.
Annewoensdag 15 november 2006 @ 13:57
tvp y0.
Tjabbowoensdag 15 november 2006 @ 14:00
Nice br0

Waarom zat er geen kop bij je nieuwe motorblok?
JohnnyKnoxvillewoensdag 15 november 2006 @ 14:03
Misschien een hele Nederlandse vraag, maar is zo'n schadeauto oplappen echt goedkoper dan een goede hele?
t0nwoensdag 15 november 2006 @ 14:03
Zat er wel bij, maar bied geen extra waarde, scheelt weer munten.
t0nwoensdag 15 november 2006 @ 14:04
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Misschien een hele Nederlandse vraag, maar is zo'n schadeauto oplappen echt goedkoper dan een goede hele?
Geen idee, daar doe ik het niet voor.

Ik geef in één van de posts al aan, dat ik het doe omdat er dan precies gebeurd wat ik wil... (en dat is niet vaak )
Just0woensdag 15 november 2006 @ 14:43
tvp
Tommehwoensdag 15 november 2006 @ 15:04
Mooi project t0n! Ga het zeker volgen, je vorige was ook al erg mooi .
t0nwoensdag 15 november 2006 @ 19:00
Bedankt...

De richter belde net, of ik hem morgen kon brengen...
t0nwoensdag 15 november 2006 @ 20:10




Ben er blij mee, wordt weer 'n goede motor!
cofiwoensdag 15 november 2006 @ 21:31
Damn, wat een project!!! Ben erg benieuwd wat het gaat worden (verkapte TVP ;-) )
bietelboerwoensdag 15 november 2006 @ 23:03
B18 power

Succes met je project man!
t0ndonderdag 16 november 2006 @ 18:07
Dankje BB

Vanmorgen trailer gehaald, zo even de auto naar de richter brengen...
t0ndonderdag 16 november 2006 @ 22:52
Net de auto naar de richter gebracht.. morgen ff meekloten...
dan hopelijk zondag klaar.. Dan had de spuiter ook weer tijd... dus gaatie naar de sproeier..
t0nvrijdag 17 november 2006 @ 23:24
En toen kon ik ook aan de voorkant instappen...



Vandaag gedaan:

- Raam er uit
- Oude voorkant er af
- Subframe tijdelijk op nieuwe voorkant
- Oudevoorkant klaar gemaakt voor passen en meten

't weekend gaat de richter aan de slag, hij hoopt hem maandag klaar te hebbben...

Daarna kan de spuiter, heb nieuwe kleur gevonden... die ik heel kinky vind... misschien dat die er op komt...

Dus... na 't weekend meer...
zBuszaterdag 18 november 2006 @ 12:55
wat voor kleur.... :p
Mex_zondag 19 november 2006 @ 12:23
tvp
Tommy_Kuklinskizondag 19 november 2006 @ 12:39
gaaf man.
idd eindelijk helemaal zoals je zelf wilt.

en ik ben zeer benieuwd wat die B18 gaat doen
t0nzondag 19 november 2006 @ 14:32
De kleur is wél 'n Honda kleur, nog nooit op de weg gezien verder

I'll keep you all posted.
zBuszondag 19 november 2006 @ 16:35
spoon geel?
Konijnzondag 19 november 2006 @ 19:16
Leuk project, ikzelf heb ook dat model civic maar dan de 1.5 vtec
bietelboermaandag 20 november 2006 @ 01:10
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:16 schreef Konijn het volgende:
Leuk project, ikzelf heb ook dat model civic maar dan de 1.5 vtec
vtec-e yoooo
UberPhreakmaandag 20 november 2006 @ 10:16
waarom moet in dat honda wereldje altijd "interessante" termen gebruikt worden
en crap als "special made y0"

t0nmaandag 20 november 2006 @ 11:11
Njah, die vraag kan ik ook aan je stellen waarom jij de F als PH in je nickname gebruikt y0.
Turquaz52maandag 20 november 2006 @ 12:04
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:11 schreef t0n het volgende:
Njah, die vraag kan ik ook aan je stellen waarom jij de F als PH in je nickname gebruikt y0.
Choqmaandag 20 november 2006 @ 13:38
mooi project,
UberPhreakmaandag 20 november 2006 @ 14:50
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:11 schreef t0n het volgende:
Njah, die vraag kan ik ook aan je stellen waarom jij de F als PH in je nickname gebruikt y0.
Wat je in je username doet maakt niet uit, die is meestal zo gekomen door gebruik in spellen vroeger waar bepaalde al bezet waren of op andere inlogsites.
Ik heb het ook niet over de 0 in T0n.

Maar het valt gewoon op dat het irritant is in honda land. net als op meetings enzo wordt er ook zo gepraat, of zoiets als "khk forum" ook
Bij andere merken is dat gewoon een stuk minder.
t0nmaandag 20 november 2006 @ 15:42
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:50 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Maar het valt gewoon op dat het irritant is in honda land. net als op meetings enzo wordt er ook zo gepraat, of zoiets als "khk forum" ook
Bij andere merken is dat gewoon een stuk minder.
Jij vind het irritant... Dat is een mening.. Dat mag

En het KHK forum is het forum waar het meeste onzin gepraat wordt....

... Ik stoor me er niet aan, en daar gaat dit topic ook niet over
bietelboermaandag 20 november 2006 @ 15:47
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 23:24 schreef t0n het volgende:

't weekend gaat de richter aan de slag, hij hoopt hem maandag klaar te hebbben...

Daarna kan de spuiter, heb nieuwe kleur gevonden... die ik heel kinky vind... misschien dat die er op komt...

Dus... na 't weekend meer...
Weet je al meer?
Foo_niksmaandag 20 november 2006 @ 15:48
Eigenaardig dat hij hem niet op de (meet)bank ingespannen heeft staan .

[ Bericht 9% gewijzigd door Foo_niks op 20-11-2006 15:54:39 ]
beschuitmaandag 20 november 2006 @ 16:47
dikke TVP
t0nmaandag 20 november 2006 @ 23:13
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:48 schreef Foo_niks het volgende:
Eigenaardig dat hij hem niet op de (meet)bank ingespannen heeft staan .
Zou je zeggen, maar hij staat muur vast... Serieus... Dat was ook mijn angst... Ik heb hem vanavond na gemeten, zat aan de ene kant maar 2mm verloop in... De meeste richters krijgen dat zelfde resultaat op de richtbank...

Hij is volledig opgemeten met het 'maten'boek..

Verders:
En hij is weer recht.









Ik ga hem van de week ophalen... Dan even wat dingen strippen voordat hij volgende week al naar de spuiter toegaat...

De kleur wordt Mocha Dark Pearl...
cofimaandag 20 november 2006 @ 23:22
Woow ziet er netjes uit! Toch kan ik me eigenlijk niet helemaal voorstellen dat het niet ten koste gaat van de stijfheid van het chassis. Maar goed, ben ook maar een leek, dus zal het wel mis hebben ;-).

offtopic: Heb je misschien ook een foto van de achterkant?
Mex_dinsdag 21 november 2006 @ 07:46

Kinky kleurtje

Nu de boel toch gestript is kun je er mooi een kooi in lassen
t0ndinsdag 21 november 2006 @ 08:59
Neuh, Cusco bolt kooien zijn mooierder.
t0ndinsdag 21 november 2006 @ 09:01
Kleur:

Just0dinsdag 21 november 2006 @ 09:17
ziet er gelikt uit...
Googolplexiandinsdag 21 november 2006 @ 09:51
ton vette poep (tvp)
Mex_dinsdag 21 november 2006 @ 10:41
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:59 schreef t0n het volgende:
Neuh, Cusco bolt kooien zijn mooierder.
Showkooi dus, geen Gokooi
t0ndinsdag 21 november 2006 @ 10:43
Geen idee nog man... Eerst spuiten, daarna andere dingen...
hermandepermandinsdag 21 november 2006 @ 10:49
Dikke kleur y0
Mex_dinsdag 21 november 2006 @ 10:59
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:43 schreef t0n het volgende:
Geen idee nog man... Eerst spuiten, daarna andere dingen...
Ik zit je maar te kutten, onze geldboompjes groeien nooit hard genoeg
t0ndonderdag 7 december 2006 @ 13:13
HondaSport lipjes.





11é naar de spuiterij, drie weken daarna bodywork klaar.

- Knipperlichten weg uit zijschermen
- Gastank gat in bumper weg
- Ruitenwisser achter weg
- Voorbumper kenteken bevestiging strak maken.
- Spiegels, Skirts, deurgrepen, stootstrips in kleur.
- Antenne weg
- Honda logo achter weg
- Ruitensproeiers weg

vrij clean dus.
Just0donderdag 7 december 2006 @ 14:06
Ben nu al weer benieuwd naar de volgende foto's.
n00cL30nvrijdag 8 december 2006 @ 09:01
Dikke auto en dikke kleur.
Staat zo'n zelfde soort Honda ook in mijn dorp.
Zwaar verlaagd, zwart en rode velgen. Mijn vriendin zag dat ook wel zitten als tweede auto.

Ik heb een soortgelijke bruin kleur op mijn beachcruiser.
jaccovrijdag 8 december 2006 @ 11:32
Hier kom ik nog wel even voor terug om te kijken.

tvp dus
Daantkevrijdag 8 december 2006 @ 16:44
Gaaf project
_Drake_zaterdag 9 december 2006 @ 00:30
cool om te zien, maar zoals sommige zeggen, gaat het niet ten koste van de stevigheid?
t0nzaterdag 9 december 2006 @ 20:07
Nee, is op de laspunten gedaan, waar Honda 't ook gedaan heeft.
jp84zondag 10 december 2006 @ 18:21
tvp y0
t0nmaandag 11 december 2006 @ 09:14
Gisteravond naar de spuiterij gebracht, over 3/4 weken meer nieuws.
Googolplexianmaandag 11 december 2006 @ 09:25
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:14 schreef t0n het volgende:
Gisteravond naar de spuiterij gebracht, over 3/4 weken meer nieuws.
ben benieuwd
t0nwoensdag 20 december 2006 @ 10:40
Zo, gisteren even langs de spuiter geweest...
Dit is hoe hij er nu bij staat:

Achter kant deukje weg:


Zijschermen gecleaned:




Motorkap clean:


Acherklep clean:


Overall shot:


Met 'n paar weken weer updates, met kleur.
Googolplexianwoensdag 20 december 2006 @ 12:09
Tommehwoensdag 20 december 2006 @ 17:10
Ziet er goed uit . Zet je de stootstrips op de zijkant wel weer terug?
i2Them2woensdag 20 december 2006 @ 17:48
Functionele tvp.

Mooi project .
Foo_nikswoensdag 20 december 2006 @ 23:02
Hijs wel lekker aan het prutte he,
sla maar hol, stort maar vol?
t0ndonderdag 21 december 2006 @ 10:48
quote:
Op woensdag 20 december 2006 23:02 schreef Foo_niks het volgende:
Hijs wel lekker aan het prutte he,
sla maar hol, stort maar vol?
Oké.
Foo_niksdonderdag 21 december 2006 @ 10:59
Grapje
Googolplexiandonderdag 21 december 2006 @ 10:59
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:48 schreef t0n het volgende:

[..]

Oké.
Foo Niks zou liever nieuwe stukken in de motorkap lassen om de gaatjes weg te halen

of zelf carbon fiber zijpanelen maken .... toch foo niks
Foo_niksdonderdag 21 december 2006 @ 11:15
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Foo Niks zou liever nieuwe stukken in de motorkap lassen om de gaatjes weg te halen

of zelf carbon fiber zijpanelen maken .... toch foo niks
Vraag 1: zou ik inderdaad positief beantwoorden ,ik hoop toch niet dat dat met vezelversterkte pamuur is dichtgesmeerd.

Vraag 2 : Carbon fiber zijpanelen valt niet mee zonder autoclaaf,tel daarbij op het mallen maken en de kans op mislukken kan je die het beste van een derde partij betrekken.
t0ndonderdag 21 december 2006 @ 12:03
Foo_niks,

Alles wat verwijderd moest worden, zoals de sproeiers, antenne etc etc.. is gelast, daarna strak gemaakt met metaalplamuur... we gaan niets opvullen hoor, geen half werk.
Foo_niksdonderdag 21 december 2006 @ 18:05
had niet anders verwacht ,
gezien het feit dat je de hele body laat spuiten hebben jullie eerst alle
delen precies afgehangen en pilotholes geboord of ga je naderhand alles uitlijnen .
WhiteAssNiggadonderdag 21 december 2006 @ 20:40
Mooi project, man. Laat je 'm trouwens ook van binnen helemaal spuiten, of doe je alleen de buitenkant?

Tevens TVP trouwens...
t0nvrijdag 22 december 2006 @ 11:09
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:05 schreef Foo_niks het volgende:
had niet anders verwacht ,
gezien het feit dat je de hele body laat spuiten hebben jullie eerst alle
delen precies afgehangen en pilotholes geboord of ga je naderhand alles uitlijnen .
Ben ik even blij dat ik verstand heb van motoren en wegligging, en niet van wat hier bovenstaat
Geen idee wat je bedoelt man.

Hij wordt alleen van buiten gespoten, van binnen ben ik nog niet uit wat ik er mee ga doen. (het paarse wordt echter wel gespoten hoor)
Foo_niksvrijdag 22 december 2006 @ 16:29
Wanneer je de carrosserie weer gaat opbouwen,begin je in de regel met de deuren .
Wanneer de naad van je deur goed ii zet je het voorscherm erop .
Voorscherm moet dezelfde ruimte hebben als de naad deur achterscherm .
Daarna moterkap uitlijnen .
Wanneer je dit een keer proef doet,voordat al je panelen gespoten zijn boor je twee of drie kleine gaatjes in de bevestigingsvlakken waar je een popnagel andersom inzet.
Als dan alles gespoten is zet je alles losvast en druk je in die gaatjes weer die popnagel.
Zodoende hoef je na het spuiten niet te stellen,en voorkom je grote kans op beschadigen met die verse delen.
t0nvrijdag 22 december 2006 @ 22:04
Ooooh... zo...

Dat wordt dan voorzichtig doen... niets aan de voorkant is gepopt hoor, alles is geschroefd... Dus sowieso al 'n stuk makkelijker.

Maar 't wordt pas Maart ofzo dat hij af is... denk...
Foo_niksvrijdag 22 december 2006 @ 22:06
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:04 schreef t0n het volgende:
Ooooh... zo...

Dat wordt dan voorzichtig doen... niets aan de voorkant is gepopt hoor, alles is geschroefd... Dus sowieso al 'n stuk makkelijker.

Maar 't wordt pas Maart ofzo dat hij af is... denk...
Nee je gebruikt die popnagel enkel als centreerpunt.
Succes ,en zorg dat je assistentie hebt.
Turquaz52maandag 25 december 2006 @ 21:36
Cool project man,, Ga zo door
t0ndinsdag 26 december 2006 @ 15:23
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:06 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Nee je gebruikt die popnagel enkel als centreerpunt.
Succes ,en zorg dat je assistentie hebt.
Ik begrijp je niet... maar goed, voor montage van het plaatwerk enzo... is de spuiter de man... ik doe het betere schroefwerk wel...
Googolplexianwoensdag 27 december 2006 @ 00:41
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 15:23 schreef t0n het volgende:

[..]

.... ik doe het betere schroefwerk wel...
amen

getuige
robbedoeseos300dvrijdag 29 december 2006 @ 20:56
ff een onbeschaamde tvp.
Wel leuk om even te volgen hoe dit wrak er straks bij staat.
Ik zelf ben n.l. niet zo kapot van dit soort gesleutel.
Wel knap dat je dit kunt.
t0nzaterdag 30 december 2006 @ 12:25
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:56 schreef robbedoeseos300d het volgende:
ff een onbeschaamde tvp.
Wel leuk om even te volgen hoe dit wrak er straks bij staat.
Ik zelf ben n.l. niet zo kapot van dit soort gesleutel.
Wel knap dat je dit kunt.
Wrak is een groot woord... Kopschade kan je het beter noemen... Ik weet zeker, wanneer hij klaar is, is hij sterker dan een schadevrije auto...
robbedoeseos300dzaterdag 30 december 2006 @ 18:49
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:25 schreef t0n het volgende:

[..]

Wrak is een groot woord... Kopschade kan je het beter noemen... Ik weet zeker, wanneer hij klaar is, is hij sterker dan een schadevrije auto...
Heb je hier voor geleerd of is dit gewoon door schade en schande wijs geworden.
Denk zelf al heel lang na over het aanschaf van een oude auto, maar ik ben bang dat ik niet handig genoeg ben om het karwei goed te voltooien.
t0nzondag 31 december 2006 @ 00:49
Ik heb alles zelf geleerd, samen met jongens die er wel voor geleerd hebben enzo... heb geen twee linker handen... Altijd alles gedaan onder et motto 'stuk is het toch al, kan het altijd proberen'...
n00cL30nmaandag 1 januari 2007 @ 17:26
Koel!

Hoop toch met een jaartje of twee ook eindelijk een garage te hebben waarin ik ook kan gaan hobbien.
Michelllldinsdag 2 januari 2007 @ 12:13
tof topic (tvp)
schaapievleesdinsdag 2 januari 2007 @ 18:55
tvp! mooi ding man
dj_kowoensdag 3 januari 2007 @ 13:40
tvp
hardcorebasswoensdag 3 januari 2007 @ 20:17
leuk projectje, ik ga binnekort ook op zoek naar een honda civic hatch als ik me rijbewijs heb
(Verkapte tvp)
Turquaz52woensdag 3 januari 2007 @ 21:32
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:17 schreef hardcorebass het volgende:
leuk projectje, ik ga binnekort ook op zoek naar een honda civic hatch als ik me rijbewijs heb
(Verkapte tvp)
-- edit, laat maar--

Hoezo een Hatcback? Vind je een coupé niet mooi??
hardcorebasswoensdag 3 januari 2007 @ 23:04
haha ja maar die zyn meestal al wat duurder
t0nzaterdag 13 januari 2007 @ 22:52
En we zijn weer iets verder...

De body is gespoten, en gelijk naar de stalling gebracht... Deze week zijn de losse delen klaar, die zullen dan ook netjes opgeborgen worden... Dan volgt het blokje... Lekker builden... Hoop ergens in het jaar 20091239912391 te rijden.















En... Netjes naar de stalling gebracht:



De kleur is echt heel mooi... de foto's doen het paars lijken... Maar het is echt heel anders in het echt...

Ben een blij mens.
PeuRaczondag 14 januari 2007 @ 01:07
Het is heel diep zwart of niet? Je auto ziet er mooi uit zo, gaat wat leuks worden

Vraagje, mag die 206 SW dat wel trekken, zou uit mijn hoofd mag die nog geen 1200kg trekken namelijk
Go0szondag 14 januari 2007 @ 11:53
206 SW (afhankelijk van het model) mag max 1100 trekken... Aanhanger weeg zo'n 500, auto ook zoiets want er zit geen motor etc in Dus moet kunnen lijkt me
Als het 206 SW 1.1 is wordt het een ander verhaal

On topic; aparte kleur zeg. Netjes
Turquaz52zondag 14 januari 2007 @ 14:41
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:07 schreef PeuRac het volgende:
Het is heel diep zwart of niet? Je auto ziet er mooi uit zo, gaat wat leuks worden

Vraagje, mag die 206 SW dat wel trekken, zou uit mijn hoofd mag die nog geen 1200kg trekken namelijk
ach wtf maakt et uit, als ie maar van A naar B gaat Mijn oom had onze Patrol '88 van roermond naar Venlo gesleept met een Fiësta 1.8D
n00cL30nzondag 14 januari 2007 @ 19:06
Wat een waanzinnig mooie bruin kleur! Echt heel gaaf!
t0nzondag 14 januari 2007 @ 19:32
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:07 schreef PeuRac het volgende:
Het is heel diep zwart of niet? Je auto ziet er mooi uit zo, gaat wat leuks worden

Vraagje, mag die 206 SW dat wel trekken, zou uit mijn hoofd mag die nog geen 1200kg trekken namelijk
Je kent me toch.. Ik heb d'r schijt aan

Ik heb geen E rijbewijs (dubbelas aanghanger + geremd) en die auto mag het idd niet tillen

Het is geen zwart... Het is bruin...
robbedoeseos300dzondag 14 januari 2007 @ 19:35
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:32 schreef t0n het volgende:

[..]

Je kent me toch.. Ik heb d'r schijt aan

Ik heb geen E rijbewijs (dubbelas aanghanger + geremd) en die auto mag het idd niet tillen

Het is geen zwart... Het is bruin...
Dat zijn leuke grappen als je bij een aanrijding betrokken raakt......
Dan hebben ze ineens schijt aan je baan en alles wat je lief is.
Daarnaast doet de verzekering ook niet moeilijk. Die keren dan n.l. niets uit.
zBuszondag 14 januari 2007 @ 19:40
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:35 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Dat zijn leuke grappen als je bij een aanrijding betrokken raakt......
Dan hebben ze ineens schijt aan je baan en alles wat je lief is.
Daarnaast doet de verzekering ook niet moeilijk. Die keren dan n.l. niets uit.
MAAR HET GING TOCH GOED!!!!!!!!!!!!!11111einz
Turquaz52zondag 14 januari 2007 @ 20:57
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:40 schreef zBus het volgende:

[..]

MAAR HET GING TOCH GOED!!!!!!!!!!!!!11111einz
Precies Zolang het goed gaat, kun je em zelfs met een mini slepen
t0nmaandag 15 januari 2007 @ 10:14
Als.. Als... Als...

Neem 'n beetje risico's joh... anders is er ook niets aan
speedstardinsdag 23 januari 2007 @ 09:41
Hey kerel gaat de goede kant op man ! Kleur is ook super geworden ! En Uniek op een EK !
Foo_nikswoensdag 24 januari 2007 @ 14:27
Hoe is het trouwens met project 'boot' (afgelopen)?
t0nwoensdag 24 januari 2007 @ 14:44
Ja, zolang deze nog niet af is, komt de boot niet aan de beurt...

Jeukt wel hoor, maar heb tijd te kort...
Foo_nikswoensdag 24 januari 2007 @ 14:45
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:44 schreef t0n het volgende:
Ja, zolang deze nog niet af is, komt de boot niet aan de beurt...

Jeukt wel hoor, maar heb tijd te kort...
Boot was eerder
t0nwoensdag 24 januari 2007 @ 14:50
Maar auto is beterder.
zBusvrijdag 26 januari 2007 @ 11:49
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:14 schreef t0n het volgende:
Als.. Als... Als...

Neem 'n beetje risico's joh... anders is er ook niets aan
daarom

maar misschien kan je ons nog verblijden met een update? nieuwe onderdelen voor de motor of iets in die trend?
t0nvrijdag 26 januari 2007 @ 11:55
Neuh, niet echt...

Motor gister bij DBM neerkeplurt.. ff na laten kijken... (cilinderwanden check)..

Daarna ff spijkers met koppen slaan voor de zuigers.
zBusvrijdag 26 januari 2007 @ 12:21
Al enig idee wat voor spec zuigers en stangen enzo er inkomen?
t0nvrijdag 26 januari 2007 @ 12:26
Wiseco 12.x compressie zuigers... en denk eagle H-beam rods..
zBusvrijdag 26 januari 2007 @ 13:29
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:26 schreef t0n het volgende:
Wiseco 12.x compressie zuigers... en denk eagle H-beam rods..
Dat is een best hoge compressie verhouding als ik me niet vergis, maarja dat gaat dan ook lekker met een vtec motor als ik me niet vergis?
t0nvrijdag 26 januari 2007 @ 14:46
Dat heb je helemaal goed

12.7 is wel max hier in NL, met normale 98 bezine, anders moet je octaanbooster gebruiken, da's ruk... wil er normaal mee kunnen rijden.
prosperovrijdag 26 januari 2007 @ 15:12
Heej t0n

Jammer dat je de EG hebt weggedaan, ik vond die toch ook wel erg stylie, maar die EK van je heeft echt een heftig kleurtje ! Ikzelf rijd nu geen honda meer, maar als ik dit zie begint het toch weer te jeuken Mooi spul !
t0nvrijdag 26 januari 2007 @ 15:21
Hey Wil... Thanks man... ach, zo'n esiauto maat is niet zuinig... kan het wel begrijpen hoor.
.bakvis.vrijdag 2 februari 2007 @ 14:47
Mooi project t0n, tvptje btw
Pumatjevrijdag 2 februari 2007 @ 15:04
ziet er goed uit ton, machtig werk kerel.


btw, wat vraag je voor setje lug nuts, kleur rood of paars?
t0nmaandag 19 februari 2007 @ 08:39
Me motor staat nog steeds bij DBM, geen updates vooalsnog.. Hoeft ook nog even niet... Moet ff centen sparen, heb net nieuwe baan... moest me lease auto weer inleveren, heb daily op LPG-G3 gekocht..

Ondertussen heeft een maatje van me, mijn kleppendeksel in de kleur van de auto gespoten.

Googolplexianmaandag 19 februari 2007 @ 09:01
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:39 schreef t0n het volgende:
Me motor staat nog steeds bij DBM, geen updates vooalsnog.. Hoeft ook nog even niet... Moet ff centen sparen, heb net nieuwe baan... moest me lease auto weer inleveren, heb daily op LPG-G3 gekocht..

Ondertussen heeft een maatje van me, mijn kleppendeksel in de kleur van de auto gespoten.

[afbeelding]
Het leeft

Druk? (Snolletje rijdt nog steeds als een zonnetje)
Hijackingmaandag 19 februari 2007 @ 15:37
Ow vet projectje
tvp
Turquaz52maandag 19 februari 2007 @ 21:29
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:39 schreef t0n het volgende:
Me motor staat nog steeds bij DBM, geen updates vooalsnog.. Hoeft ook nog even niet... Moet ff centen sparen, heb net nieuwe baan... moest me lease auto weer inleveren, heb daily op LPG-G3 gekocht..

Ondertussen heeft een maatje van me, mijn kleppendeksel in de kleur van de auto gespoten.

[afbeelding]
Die is echt übergeil
Hoeveel kost dat eigelijk? Je kleppendeksel te laten spuiten? Gewoon wat jij hebt maar dan in marine blauw?
Tjabbodinsdag 20 februari 2007 @ 16:48
dbm?
t0ndonderdag 22 februari 2007 @ 09:48
Heheh Marco.

Ja, DBM ja, ze gaan niets doen hoor... en al helemaal niet voor centen.. Ik bouw het zelf met de goede jongens van HONTEC, maar DBM meet het ff op.

Eén van me beste maten werkt bij DBM, dus dat zit wel goed.

Turq,
Geen idee, Maatje heeft het gefixed voor me, maar meestal is dat zo'n 50 euro.
Tjabbodonderdag 22 februari 2007 @ 20:35
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:48 schreef t0n het volgende:
Heheh Marco.

Ja, DBM ja, ze gaan niets doen hoor... en al helemaal niet voor centen.. Ik bouw het zelf met de goede jongens van HONTEC, maar DBM meet het ff op.

Eén van me beste maten werkt bij DBM, dus dat zit wel goed.
pfoei ton you got me

ik schrok al
t0nzondag 18 maart 2007 @ 18:14
Zo...

Updates:

yay, ik heb een lelijk baller stuurtje... maar vind hem stiekem wel kinky.



Sparco P31C

Met Sparco <> EK Hub

* Energy Suspension Hyperflex kit (rood uiteraard)
* PLX Wideband kit, black gauge

--

Zo, gisteravond even spijkers met koppen geslagen.

Blok wordt geboord, gehoond en gevlakt.
Kop wordt ook gevlakt.

Heb wat heen en weer zitten mailen met Jeff van ImportBuilders.com en ben tot het volgende gekomen:

* 12.1:1 Wiseco Pistons (5mm dome)
* IB Spec I-Beam Rods with ARP Bolts
* OEM Type-r Oil Pump.

helaas zijn de rods even niet op voorraad dus moet ik paar weken wachten voor ik alles deze kant op gestuurd krijg... maar goed, wachten ruled blijkbaar.

Dat was het weer even..
Googolplexianzondag 18 maart 2007 @ 19:58
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:14 schreef t0n het volgende:
Zo...

Updates:

Dat was het weer even..
Turquaz52zondag 18 maart 2007 @ 22:57
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

RRRobertmaandag 19 maart 2007 @ 04:33
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:14 schreef t0n het volgende:
Zo...

Updates:

yay, ik heb een lelijk baller stuurtje... maar vind hem stiekem wel kinky.

[afbeelding]

Sparco P31C

Met Sparco <> EK Hub

* Energy Suspension Hyperflex kit (rood uiteraard)
* PLX Wideband kit, black gauge
Verbazingwekkend, zo klein als die airbags tegenwoordig zijn

Nee, ff zonder gekheid, tof project hoor. Ik heb zelf nooit de moed, financiën en vrije tijd gehad om iets dergelijks op te pakken, maar misschien komt dat ooit nog wel, als ik in m'n midlife-crisis kom te zitten.
t0nzondag 15 april 2007 @ 22:17
Na 6 maanden en 500km rijden...

Rota Grid 16x7 in Sports Bronze















En, morgen komen mijn pistons/rods deze kant uit.
Michellllzondag 15 april 2007 @ 22:29
hoeveel pk`s denk je uiteindelijk te halen?
t0nzondag 15 april 2007 @ 22:49
Ik hoop tussen de 210 en 225...
beschuitmaandag 16 april 2007 @ 08:50
gast, dat zijn een paar mooie velgen die je daar hebt!
Twisted_Logicmaandag 16 april 2007 @ 09:05
Mooie project! En mooie velgen!
Turquaz52maandag 16 april 2007 @ 09:16
Dat zijn mooie velgjes man 100% Jap Style
t0nwoensdag 9 mei 2007 @ 11:09
zuigers en drijfstangen binnen... volgende week blok dropppen voor boren/honen.
casejunkiewoensdag 9 mei 2007 @ 11:14
Weisco zuigertjes zijn wel meteen goede zuigers ja. Laat je ze uit amerika komen of zit er hier ergens een importeur?
t0nwoensdag 9 mei 2007 @ 11:16
Ik importeer het zelf.
Tommehwoensdag 9 mei 2007 @ 12:44
Vet petje!!

Die velgen zijn ook wel okay..

mooi hoor!
Mr.Adamsdonderdag 10 mei 2007 @ 00:47
Leuk project! Wordt serieus en professioneel aangepakt lijkt het, ben benieuwd naar het eindresultaat.

tvp
Supra_Turbowoensdag 16 mei 2007 @ 16:10
TVP
Neluhzwoensdag 16 mei 2007 @ 16:25
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:14 schreef casejunkie het volgende:
Weisco zuigertjes zijn wel meteen goede zuigers ja. Laat je ze uit amerika komen of zit er hier ergens een importeur?
zijn hier in nl toch ook wel te krijgen, even bij een revisibedrijf informeren?
t0nwoensdag 16 mei 2007 @ 18:38
Ja, maar ik importeer al jaren zelf dingen uit de USA..
Maikalodonderdag 17 mei 2007 @ 18:59
Heb je toevallig een totaalplaatje van hoe de auto er nu uit ziet?

Nice project
t0nvrijdag 18 mei 2007 @ 21:13
I-beam drijfstangen





Wiseco Zuigers












OEM Honda Type-r waterpomp


OEM Honda Type-r oiliepomp


-
Auto is niet veranderd.. Staat stilletjes in de stalling. Morgen ga ik de B18 uit elkaar halen, die gaat dan naar Dymotrack, daar wordt hij geboord, gehoond en gewassen.
Tommehzaterdag 19 mei 2007 @ 03:31
Ga je het werk ook zelf doen? Mooi spul hoor!
t0nzaterdag 19 mei 2007 @ 07:26
Wat versta je onder werk?

Wat ik zelf aan de motor doe:

Bouwen, monteren etc.

Wat ik aan de motor laat doen:

Boren/Honen/Wassen etc.
wouter37zaterdag 19 mei 2007 @ 09:26
Zo dat ziet er goed uit ga zo door
Tommehzaterdag 19 mei 2007 @ 11:32
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 07:26 schreef t0n het volgende:
Wat versta je onder werk?

Wat ik zelf aan de motor doe:

Bouwen, monteren etc.

Wat ik aan de motor laat doen:

Boren/Honen/Wassen etc.
Dat dus, netjes joh !
t0ndonderdag 24 mei 2007 @ 21:10
Toch iets anders.

Zo, vandaag de motor gebracht naar Dymo Track Engineering. Na een kwartiertje praten met de beste man daar, heb ik het volgende besloten om daar te laten doen.

- Wassen
- Boren
- Honen
- Vlakken
- Spoelen
- Krukas Balanceren
- Alle olie kanalen nalopen
- Zuigers/drijfstangen wegen
- High Performance lagers (kruk, drijf en axiaal)
- Motor bouwen

De keuze is simpel, hun bouwen al jaren motoren en kunnen met name Honda motoren erg goed bouwen... Ik ga dan niet zelf meer liggen kutten, ik wil dat het goed zit. Ze gaan morgen al boren, als het mee zit, ben hem denk in totaal twee weken kwijt.
Maikalodonderdag 24 mei 2007 @ 21:27
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:10 schreef t0n het volgende:
Toch iets anders.

Zo, vandaag de motor gebracht naar Dymo Track Engineering. Na een kwartiertje praten met de beste man daar, heb ik het volgende besloten om daar te laten doen.

- Wassen
- Boren
- Honen
- Vlakken
- Spoelen
- Krukas Balanceren
- Alle olie kanalen nalopen
- Zuigers/drijfstangen wegen
- High Performance lagers (kruk, drijf en axiaal)
- Motor bouwen

De keuze is simpel, hun bouwen al jaren motoren en kunnen met name Honda motoren erg goed bouwen... Ik ga dan niet zelf meer liggen kutten, ik wil dat het goed zit. Ze gaan morgen al boren, als het mee zit, ben hem denk in totaal twee weken kwijt.
Zetten ze hem daarna dan ook op de testbank voor je? (kan me niet voorstellen dat het niet zo is maar goed )
t0ndonderdag 24 mei 2007 @ 21:28
Nee, de kop moet er nog op, de olie pomp, carter pan etc.. hun doen internals, ik doe de rest.

Als de motor/auto klaar is, dan gaan we op de bank afstellen... na het inrijden zegmaar.
Maikalodonderdag 24 mei 2007 @ 21:32
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:28 schreef t0n het volgende:
Nee, de kop moet er nog op, de olie pomp, carter pan etc.. hun doen internals, ik doe de rest.

Als de motor/auto klaar is, dan gaan we op de bank afstellen... na het inrijden zegmaar.
Ok. Het is dus niet zo, dat ze iets garanderen ofzo. Bijv. aantal pk's. Je merkt het dus vanzelf wel als het fuck-ups zijn (wat me sterk lijkt)

Heb je nog een soort streeflijn van aantal pk's dat je wilt halen?
t0ndonderdag 24 mei 2007 @ 21:40
Staat boven aan deze pagina

rond de 220..
Maikalodonderdag 24 mei 2007 @ 22:04
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:40 schreef t0n het volgende:
Staat boven aan deze pagina

rond de 220..
ben nooit zo goed in topics helemaal doorspitten . Heb je dan ook al een turbo erop gezet? of hou je het nog een beetje beschaafder
t0ndonderdag 24 mei 2007 @ 22:41
Kerel, lees me topic.
t0nwoensdag 13 juni 2007 @ 11:15
Besteld:

Wilwood Dynalite 11" Big Brake Kit.
Wilwood Braided Stainless Steel brake lines.


(ik heb ze zonder geboorde schijven, die wilde ik niet)




En als het goed is, is mijn motor deze week klaar, maar dat hoor ik nog van Dymotrack.
MikeyManwoensdag 13 juni 2007 @ 11:21
2 remleidingen maar?

enneuh; quanta costa?
t0nwoensdag 13 juni 2007 @ 11:31
Ja, achter heb ik andere rem setup, maar die moet ik nog reviseren.

Euhm, genoeg.
MikeyManwoensdag 13 juni 2007 @ 11:36
Ja, daar heb ik wat aan

Ben zelf ook een beetje aan het kijken hoe ik m'n remmen wat kan verbeteren, vandaar
t0nwoensdag 13 juni 2007 @ 11:48
Oh

PM Me even wat voor auto je hebt, ik kan de set leveren, uiteraard.
MikeyManwoensdag 13 juni 2007 @ 12:08
Sent
Googolplexianwoensdag 13 juni 2007 @ 14:46
godver ... strak

t0nwoensdag 13 juni 2007 @ 17:44
Volgende update gaat ook besteld worden:

Fluidyne Radiator
LSD Motorsports 12" 1500 CFM push/pull fan





En Dymotrack belde, ze gingen nu aan de slag met de lagers, dus boren/honen is klaar.
Googolplexianwoensdag 13 juni 2007 @ 18:49
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:44 schreef t0n het volgende:
Volgende update gaat ook besteld worden:

Fluidyne Radiator
LSD Motorsports 12" 1500 CFM push/pull fan

[afbeelding]

[afbeelding]

En Dymotrack belde, ze gingen nu aan de slag met de lagers, dus boren/honen is klaar.
kannie wachten tottie op de bank staat.

Zeer netjes weer/nog steeds allemaal, man
BazzoSvrijdag 15 juni 2007 @ 20:25
En filmpjes!
t0nmaandag 2 juli 2007 @ 09:26
Wilwood:



















Ze zijn ontiegelijk licht, ik heb een oem 240mm klauwen even opgetild en daarna de Wilwoods, ik denk dat de Wilwood klauwen 2/3e lichter zijn dan OEM.
wouter37maandag 2 juli 2007 @ 09:44
mooi setje remschijven
Supra_Turbomaandag 2 juli 2007 @ 16:42
Nice!
Tjabbomaandag 2 juli 2007 @ 16:59
nice stuffs ton!
t0nmaandag 2 juli 2007 @ 22:07
Motor is ook klaar, maar heb geen tijd om hem te halen... grrgrgrgr
Pumatjedinsdag 3 juli 2007 @ 02:15
je bent hardstikke gestoord dat je al dat geld erin steekt, maar het is wel verrekte tof en godsakker wat gaat dit lekker knallen zeg..

Ik vind het prachtig..
t0ndinsdag 3 juli 2007 @ 10:03
Ach, de ander koopt een paard, ik een auto, zeg ik altijd maar. En ik kan het missen, woon nu (nog) thuis en werk fulltime bla bla..
beschuitdinsdag 3 juli 2007 @ 10:37
ga dat blok eens halen!
casejunkiedinsdag 3 juli 2007 @ 11:05
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 10:03 schreef t0n het volgende:
Ach, de ander koopt een paard, ik een auto, zeg ik altijd maar. En ik kan het missen, woon nu (nog) thuis en werk fulltime bla bla..
Ach het is een hobby van je en een hobby mag nou eenmaal geld kosten

En aangezien dat je ook erg bezig bent met het motorische gedeelte en wegligging heb ik veel respect en intresse in je project.
Googolplexiandinsdag 3 juli 2007 @ 11:32
Dit wordt een van de mooiste Honda's in NL Het level van detail en de liefde voor het project heb ik nog niet gezien bij een andere Honda (ook niet die van TCC ... da's meer kopen, d'r snel opbouten, kapotrijden, nieuwe kopen, d'r snel opbouten, etc).

hoor ... en je hebt nog steeds een etentje van me tegoed o.a.
_Drake_dinsdag 3 juli 2007 @ 12:37
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 10:03 schreef t0n het volgende:
Ach, de ander koopt een paard, ik een auto, zeg ik altijd maar. En ik kan het missen, woon nu (nog) thuis en werk fulltime bla bla..
Precies
t0nvrijdag 6 juli 2007 @ 17:15
Zo!

Net bezoek gehad van de RDW.

Ik zenuwachtig als de pest vliegensvlug naar huis rijden...

Meneer stond daar al een kleine tien minuten op me te wachten... Hij vertelde dat hij eigenlijk in de ziekte wet zat, maar al zoveel met me gebeld had dat hij echt langs wilde komen, top dus!

Goed, hoes van de auto af gehaald, en laten zien hoe/wat gelast en gedaan is, was allemaal prima.

Hij heeft de gegevens van de oude kop opgeschreven, tesamen met die van de nieuwe.

Het volgende gaat gebeuren:

- LPG van kenteken af.
- Kleur (bruin) op kenteken.
- Motor (b18c3) op kenteken.
- Herinslag chassinummer (achterin de kofferbak) Arnhem
- Kras door 'nieuw' chassisnummer op de kop (lakstif laten maken dus. )
- Herkeuren RDW in lelystad.

Vooral dat herkeuren wordt erg duur, maar goed... niemand kan me dan iets maken!

Dikke boks voor de RDW dus, ik kan gaan bouwen!!!!!!!!!!!
Daantkevrijdag 6 juli 2007 @ 17:19
Googolplexianvrijdag 6 juli 2007 @ 17:19
MikeyManvrijdag 6 juli 2007 @ 17:22
Komen die gasten thuis langs?
t0nvrijdag 6 juli 2007 @ 17:42
Als je het netjes vraagt.

Ja, me auto kan niet rijden en ze kunnen niet verwachten dat ik de andere helft van de auto ook meeneem naar de RDW. dus doen ze netjes een thuis-onderzoek.
D_Avrijdag 6 juli 2007 @ 19:34
Wauw, superproject. Ik lees lekker mee
wouter37vrijdag 6 juli 2007 @ 21:27
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:22 schreef MikeyMan het volgende:
Komen die gasten thuis langs?
Als je zelf je auto bouwt en je wil die in NL laten keuren komen ze halverwege ook een keer langs
Turquaz52zaterdag 7 juli 2007 @ 10:46
Ga zo door Wordt steeds spannender!
Pumatjezaterdag 7 juli 2007 @ 23:29
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:27 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Als je zelf je auto bouwt en je wil die in NL laten keuren komen ze halverwege ook een keer langs
echt?

Ik ken al een aantal gevallen van compleet herbouwde mini's met andere motoren die nog nooit iets van de RDW gehoord hadden totdat ze zelf naar lelystad gingen.
t0nmaandag 9 juli 2007 @ 10:12
Je kan niet zomaar naar Lelystad.

En ik kreeg een vooronderzoek voor herinslag chassisnummer, Ivin onderzoek heet dat.
t0nmaandag 9 juli 2007 @ 15:53
Voorlopige specs:

Car
* Civic EJ9 1997


Exterior
* OEM Honda Sport Front Lip
* OEM Honda Sport Rear Lip
* Shaved Front Bumper
* Shaved Hood
* Shaved Trunk
* Cleaned Antenna
* Cleaned Fenders
* Full Repaint Dark Mocha Pearl YR56P


Interior
* Sparco P13 Steering wheel
* OEM Type-r Shiftboot
* No Backseat


Electronics
* SLM Oil Temp Gauge
* PLX Wideband Gauge
* PLX Wideband Kit


Engine
* JDM B18C3 GSR 81.50 Bored/Honed/Built by Dymotrack
* Wiseco 12.1:1 81.50mm Pistons
* IB I-Beam Piston Rods
* ARP 2000 Rod Bolts
* Balanced Crankshaft
* ACL Bearings
* Refreshed B16 Head With OEM Parts
* Password:JDM Intake Manifold Gasket
* DC-Sports 4-1 Manifold
* HKS Hipower Catback system
* Cat Replacement
* Mugen Replica Intake Airbox
* Overhauled Valvecover in Car Color
* Custom Fuel Lines
* Honda ITR Limited Slip Diffrential
* Koyo/Fluidyne Radiator
* 12" push/pull slim Fan
* LSD Motorsports 3.6kg Chromoly Flywheel
* LSD Motorsports Heavy Duty Clutch kit
* B16A2 Gearbox


Suspension
* Omnipower Street Coilovers
* Civic VTi EG6 Tow Arms
* Civic VTi EG6 Front/Rear Swaybars
* Civic VTi EG6 Rear Brakes
* Civic Vti Front/Rear Subframe
* Energy Suspension Hyperflex Red Bushing Kit
* Rota Grid 16*7 Rims
* tba. 195/45/16 Tires
* Buddy Club Bronze Lugnuts
* Wilwood Dynalite 4 piston Big Brake Kit
* Wilwood Front Braided Stainless Steel Brake Lines

- Zoiets, zal wel meer worden.
Googolplexianmaandag 9 juli 2007 @ 15:57
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:53 schreef t0n het volgende:

...

- Zoiets, zal wel meer worden.
BBQ-gas? Turbo-timer?

Wat een lijst man
wouter37maandag 9 juli 2007 @ 15:59
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:29 schreef Pumatje het volgende:

[..]

echt?

Ik ken al een aantal gevallen van compleet herbouwde mini's met andere motoren die nog nooit iets van de RDW gehoord hadden totdat ze zelf naar lelystad gingen.
Dat zou best kunnen want dan is de auto ook niet zelf gebouwt maar herbouwt
Googolplexiandinsdag 17 juli 2007 @ 18:49
t0n : check voicemail (sry voor de onverwachte blaattaal ... ik kreeg eerst (weer) de eigenaar van je vorige telefoon aan de lijn)

m.a.w.: Tamiya TB-01 + accu's en ab.... op te halen ^^ (hopelijk is er een Civic kap voor te krijgen, al denk ik dat wel)

ja, ehhhh ... helaas heb ik niet effe eenTypeR K20 blok over anders had je die wel gekregen

[ Bericht 23% gewijzigd door Googolplexian op 17-07-2007 18:58:24 ]
Googolplexiandinsdag 17 juli 2007 @ 18:50
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:59 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen want dan is de auto ook niet zelf gebouwt maar herbouwt
de gebouwte auto
de herbouwte auto
t0ndinsdag 17 juli 2007 @ 19:52
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:49 schreef Googolplexian het volgende:
t0n : check voicemail (sry voor de onverwachte blaattaal ... ik kreeg eerst (weer) de eigenaar van je vorige telefoon aan de lijn)

m.a.w.: Tamiya TB-01 + accu's en ab.... op te halen ^^ (hopelijk is er een Civic kap voor te krijgen, al denk ik dat wel)

ja, ehhhh ... helaas heb ik niet effe eenTypeR K20 blok over anders had je die wel gekregen
Had hem gehoord pik, ik wil em zeker. Ik bel je v/d week ff. Gezellig!

Voor de rest:














Looks good, zie alleen op de laatste foto een verticale kras, maar kan hem niet voelen met me nagel/vinger etc. Dus lijkt me gewoon een krasje van het plaatsen van de zuiger?

Door de foto's lijken de cilinderwanden net spiegels. Ze zijn wel superschoon, maar geen spiegels.
Turquaz52dinsdag 17 juli 2007 @ 22:19
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:52 schreef t0n het volgende:

[..]

Had hem gehoord pik, ik wil em zeker. Ik bel je v/d week ff. Gezellig!

Voor de rest:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Looks good, zie alleen op de laatste foto een verticale kras, maar kan hem niet voelen met me nagel/vinger etc. Dus lijkt me gewoon een krasje van het plaatsen van de zuiger?

Door de foto's lijken de cilinderwanden net spiegels. Ze zijn wel superschoon, maar geen spiegels.
Supra_Turbodinsdag 17 juli 2007 @ 23:22
Porno
Googolplexianwoensdag 18 juli 2007 @ 06:49
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:52 schreef t0n het volgende:

[..]

Had hem gehoord pik, ik wil em zeker. Ik bel je v/d week ff. Gezellig!


ThaFreakwoensdag 18 juli 2007 @ 13:55
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:52 schreef t0n het volgende:

[afbeelding]

Looks good, zie alleen op de laatste foto een verticale kras, maar kan hem niet voelen met me nagel/vinger etc. Dus lijkt me gewoon een krasje van het plaatsen van de zuiger?

Door de foto's lijken de cilinderwanden net spiegels. Ze zijn wel superschoon, maar geen spiegels.
krasje hoort er imo niet te zitten, maar expert ben ik er ook wel weer niet in.....zou iig proberen de oorzaak van de kras uitzoeken (zuigerveren, vuil en dergelijke)
t0nwoensdag 18 juli 2007 @ 16:28
Is van meetapparaat, is normaal.
t0nmaandag 23 juli 2007 @ 17:57
HKS HiPower heb ik verkocht.

Heb een Buddy Club RACING SPEC III gekocht, ook tweedehands maar de HKS was echt te laag voor mijn plannen, daarnaast zie je de HKS teveel vind ik.

Fugiemaandag 23 juli 2007 @ 18:24
het zijn allemaal steigerpijpen
tevebedinsdag 24 juli 2007 @ 02:01
Wat maakt het uit dat je HKS zo vaak ziet? Het is toch ook een van de betere merken? Zit er ook geluidsverschil en kwaliteitsverschil tussen die 2?
Ohja mooi project. Mooie auto.
t0ndinsdag 24 juli 2007 @ 17:38
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 02:01 schreef tevebe het volgende:
Wat maakt het uit dat je HKS zo vaak ziet? Het is toch ook een van de betere merken? Zit er ook geluidsverschil en kwaliteitsverschil tussen die 2?
Ohja mooi project. Mooie auto.
Nou, ik wil wat unieks rijden. Ik heb de BC vele malen minder gezien in NL dan de HKS. de HKS is stiller, maar zal net zo veel vermogen opleveren als de BC.

Thanks.
Lord_Of_Darknessdinsdag 24 juli 2007 @ 21:55
vet project

suc6
tevebewoensdag 25 juli 2007 @ 03:05
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:38 schreef t0n het volgende:

[..]

Nou, ik wil wat unieks rijden. Ik heb de BC vele malen minder gezien in NL dan de HKS. de HKS is stiller, maar zal net zo veel vermogen opleveren als de BC.

Thanks.
Ok. Duidelijk. Ik kan me nog de uitlaat herinneren die je eerst op je oude civic had Kwam flink wat geluid uit toen in Landgraaf.
Tjabbowoensdag 25 juli 2007 @ 09:55
He pik gaat goed man

motoraansturing gaat met de stock ecu? incl piggyback misschien?
of ga je mettertijd voor een mooie standalone oplossing?
t0nwoensdag 25 juli 2007 @ 13:05
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 03:05 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ok. Duidelijk. Ik kan me nog de uitlaat herinneren die je eerst op je oude civic had Kwam flink wat geluid uit toen in Landgraaf.
Hahah, inderdaad. Oude rotte motor was dat zeg.
t0nwoensdag 25 juli 2007 @ 13:07
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:55 schreef Tjabbo het volgende:
He pik gaat goed man

motoraansturing gaat met de stock ecu? incl piggyback misschien?
of ga je mettertijd voor een mooie standalone oplossing?
Stock ECU krijgt nieuwe ROM. eCtune, geschreven door Nederlanders, gebruikt door 10sec auto's in USA.

Goed spul dus.

http://www.ectune.com/
Tjabbowoensdag 25 juli 2007 @ 14:29
Nice. Ziet er leuk uit.
Gaat het veel schelen?
t0ndonderdag 26 juli 2007 @ 10:52
Ja...
Tjabbodonderdag 26 juli 2007 @ 11:05
Ik begreep dat er niet veel te halen was op de stock rom van honda.
Kennis van me heeft een ecu van een crx blokje zelf omgesoldeerd zodat er een eeprom op kan (NG60 of zo?) en die kan hij programmeren. Heeft de hele zooi uitgelezen en geanalyseerd (da's zijn werk) maar het lijkt er op dat er bij een (relatief stock - dat wel-) blokje geen kont te halen valt.

Wat kan de ectune dan voor je betekenen?
Tommehdonderdag 26 juli 2007 @ 11:11
Ooit aan een megasquirt o.i.d. gedacht ? Ook interessant?
liquid-orangedonderdag 26 juli 2007 @ 11:31
tvp
Pegasosvrijdag 27 juli 2007 @ 19:08
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:05 schreef Tjabbo het volgende:
Ik begreep dat er niet veel te halen was op de stock rom van honda.
Kennis van me heeft een ecu van een crx blokje zelf omgesoldeerd zodat er een eeprom op kan (NG60 of zo?) en die kan hij programmeren. Heeft de hele zooi uitgelezen en geanalyseerd (da's zijn werk) maar het lijkt er op dat er bij een (relatief stock - dat wel-) blokje geen kont te halen valt.

Wat kan de ectune dan voor je betekenen?
eCtune is totaal nieuw ECU software, stand-alone dus. Maar dan gewoon in de OEM Honda Computer, komt alleen andere chip in met die software. Die software is volledig te programmeren, andere fuelmaps, ignition, boost, launch controll etc etc.
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:11 schreef Tommeh het volgende:
Ooit aan een megasquirt o.i.d. gedacht ? Ook interessant?
Nee, totaal niet, zie bovenstaand.
t0nvrijdag 27 juli 2007 @ 19:09
Ja, dat was ik dus.
dheruerwoensdag 1 augustus 2007 @ 16:15
Ziet er leuk uit allemaal, en je pakt t een stuk beter aan dan je vorige gelukkig (snapte een paar dingetjes ff niet, maar die auto is al weg zag k nu dus... Loop n btje achter zeg maar )

Al ideetje van de specs?? Word in ieder geval ook n stuk vlotter als ik t zo een beetje zie allemaal
t0ndonderdag 2 augustus 2007 @ 08:19
Specs van de motor staan op de vorige pagina, als je specs bedoelt van 0-100 / ¼ Mile enzo, die moet ik je verschuldigd blijven.
dheruerdonderdag 2 augustus 2007 @ 08:38
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:19 schreef t0n het volgende:
Specs van de motor staan op de vorige pagina, als je specs bedoelt van 0-100 / ¼ Mile enzo, die moet ik je verschuldigd blijven.
Maar al enig idee van wat voor koppel en vermogen die gaat leveren? Wat deed ie standaard?
t0ndonderdag 2 augustus 2007 @ 10:53
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:38 schreef dheruer het volgende:

[..]

Maar al enig idee van wat voor koppel en vermogen die gaat leveren? Wat deed ie standaard?
Staat allemaal op vorige pagina's, maar omdat ik vandaag vrolijk ben....

B18C3 heeft 200pk, standaard. Ik hoop op 220/240 uit te komen met de mods. Koppel denk 170~200Nm.
dheruerdonderdag 2 augustus 2007 @ 11:10
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:53 schreef t0n het volgende:

[..]

Staat allemaal op vorige pagina's, maar omdat ik vandaag vrolijk ben....

B18C3 heeft 200pk, standaard. Ik hoop op 220/240 uit te komen met de mods. Koppel denk 170~200Nm.
Jah, maar niet iedereen heeft verstand van alle types motorblokken en wat deze mods doen Zeker niet van alle merken.. En met de lijsten aan mods die je hebt, lees je erook makkelijk overheen

Wat voor wagengewicht wil je op uitkomen?
Je hebt (hoop ik) wel een iets lichtere koppeling genomen als op je vorige? Je gaat hem gewoon als daily driver gebruiken toch? Vond die koppeling in je vorige eigenlijk n beetje overkill

Moet trouwens zeggen, dit is een van de weinige Honda tuning projecten waar ik respect voor heb. Niet alleen maar plastic fantastic, maar echt serieuze tuning!
t0ndonderdag 2 augustus 2007 @ 13:49
Ik heb hiervoor een streetdisc kit, met heavy duty pressure plate. Pedal feel is normaal, maar clamping force is 40% sterker.
dheruerdonderdag 2 augustus 2007 @ 16:32
k..

Want die andere was geloof ik tot n kleine 380 Nm geschikt ofzo? En je had toen iets van 150 ofzo? Dat lijkt me niet helemaal super meer rijden eigenlijk.

Ik laat bij mij de koppeling gewoon standaard. Tenzij ik nog eens voor een leuke prijs nieuwe diffs en steekassen kan kopen, anders verbrand ik liever m'n koppeling
t0nwoensdag 22 augustus 2007 @ 09:45
HKS HiPower heb ik verkocht.

Heb een Buddy Club RACING SPEC III gekocht, ook tweedehands maar de HKS was echt te laag voor mijn plannen, daarnaast zie je de HKS teveel vind ik.

lokkerwoensdag 22 augustus 2007 @ 11:06
Zelfde post als op de vorige pagina?

Mooi projectje kerel!
Glenn-Micrawoensdag 22 augustus 2007 @ 11:11
Heel mooi project!!
Respect voor het werk!
t0nwoensdag 22 augustus 2007 @ 11:16
OH, lol, dacht dat ik die BCIII nog niet gepost had hier.
t0ndinsdag 28 augustus 2007 @ 09:21
Updates:

Buddy Club USA Spec IV Cams
Skunk2 Titanium Retainers
Skunk2 Dual Valve Springs
Skunk2 Cam Seal (had me oude verpatst)
Skunk2 70mm Throttle body
Innovative Mounts Hiperformance Axles

En!!

We hebben een huis gekocht:

Huis, oprit voor 2 auto's en garage voor 1 auto.


Garage is compleet onderkelderd:




Hier zie je de platen voor de 'smeer kelder', takel in het plafond, eigen elektragroep inclusief 380V, alarm etc.







En d'r zit ook nog een zolder boven:




Vooraanzicht garage:


We krijgen 15 oktober de sleutel, dus tot die tijd zal bovenstaand even het laatste zijn dat ik voor de auto bestel, daarna gaat hij de garage in en kan ik lekker aan de slag!

Whoohoo!!
Annedinsdag 28 augustus 2007 @ 09:23
Gefeliciteerd t0n .
aKradinsdag 28 augustus 2007 @ 09:47
Pittig huisje, ziet er goed uit... Alhoewel het lijkt alsof de garage belangrijker voor je is

Je wilt nu zeker een eigen garagebedrijfe starten?
t0ndinsdag 28 augustus 2007 @ 09:49
Thanks Anne!!

aKra, neuh geen garage bedrijf. Maar aangezien dit PTA is is nu de garage alleen maar belangrijk in W&K zal het huisje wel een eigen topic krijgen.
Annedinsdag 28 augustus 2007 @ 09:50
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:49 schreef t0n het volgende:
Thanks Anne!!

aKra, neuh geen garage bedrijf. Maar aangezien dit PTA is is nu de garage alleen maar belangrijk in W&K zal het huisje wel een eigen topic krijgen.
K&W .
t0ndinsdag 28 augustus 2007 @ 09:57
Ja, bla.
MikeyMandinsdag 28 augustus 2007 @ 11:11
Dat is echt meesterlijik... Brug erin en gaan met die banaan
t0ndinsdag 28 augustus 2007 @ 12:26
Brug kan niet hé... Komt de auto tegen 't dak aan.
Go0sdinsdag 28 augustus 2007 @ 14:18
Auto tegen het dak is eenmalig
MikeyMandinsdag 28 augustus 2007 @ 14:28
klein stukje kan toch wel? Heb je hem iig van de grond...
Googolplexiandinsdag 28 augustus 2007 @ 14:28
Gefeliciteerd man!

Eindelijk ruimte voor die Tamiya!!!
t0ndinsdag 28 augustus 2007 @ 14:36
Kuch... ja inderdaad...
hardcorebassdinsdag 28 augustus 2007 @ 14:37
is dat in schijndel?
t0ndinsdag 28 augustus 2007 @ 14:42
Nee, Groesbeek.
Go0sdinsdag 28 augustus 2007 @ 15:54
Even over je huis; leuk huis! Zoiets zou mij ook wel schikken
Veel woon- en sleutelplezier!
Supra_Turbodinsdag 28 augustus 2007 @ 16:33
Gefeliciteerd met de aankoop van je huis!
Leuke sleutelplek voor de Honda
garnage-patrickdinsdag 28 augustus 2007 @ 23:59
feli met je huis!!


maare, ik weet niet hoe groot jij bent. maar je moet daar wel op krukje staan als je in de smeerkelder staat
t0nwoensdag 29 augustus 2007 @ 09:29
Klopt, fabiceer ik wel iets voor

Thanks boys!

Het zijn andere nokkenassen geworden, ik heb wat onderzoek gedaan over de BC Spec IV's en ze maken wel iets meer vermogen in het midden, maar top-end is niet zo hoog als de Skunk2 Pro 2 cams, dus het zijn nu de Skunk2 Pro Series 2 cams geworden.
ook_gekwoensdag 29 augustus 2007 @ 10:40
wie is dat lekkere wijf op de foto van de zolder
t0nwoensdag 29 augustus 2007 @ 11:05
Nathalie.
ook_gekwoensdag 29 augustus 2007 @ 11:39
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:05 schreef t0n het volgende:
Nathalie.
En dat is
t0nwoensdag 29 augustus 2007 @ 14:53
Mijn meid, we hebben het huis samen gekocht kerel.
ook_gekwoensdag 29 augustus 2007 @ 15:02
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 14:53 schreef t0n het volgende:
Mijn meid, we hebben het huis samen gekocht kerel.
Vrienden delen toch alles
fathankvrijdag 31 augustus 2007 @ 10:41
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:02 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Vrienden delen toch alles
. Leuke garage, zou ik ook wel willen .
Supra_Turbodinsdag 11 december 2007 @ 18:17
Tijd voor een update
PeuRacdinsdag 11 december 2007 @ 18:55
ik gok dat die druk bezig is (geweest) met het huis
t0nwoensdag 12 december 2007 @ 10:18
Inderdaad, ben nog steeds druk met het huis. Grote klussen zijn klaar, afwerken is nu aan de beurt. Zodra dit klaar is, is er weer tijd, ruimte en geld voor de Civic.

Januari ga ik weer eens verder.
bietelboerdonderdag 10 januari 2008 @ 01:11
Tis Januari

Schiet het al op met je huis?
fathankdonderdag 10 januari 2008 @ 08:50
Kun jij niet gewoon geduldig wachten .

wanneer macce?
t0ndonderdag 10 januari 2008 @ 08:51
Nou, heb niet veel updates...

Me auto staat nu binnen in de garage, en heb nog een quick release naaf gekocht... zo'n snap-off ding.
raulboulidonderdag 10 januari 2008 @ 08:59
Schiet ook niet op met jou he... Anders geef je je motor aan mij, dan takel ik hem wel in me coupé kan ik hem vast inrijden
Turquaz52vrijdag 3 juli 2009 @ 01:38
na 539 dagen nog geen update..?? of mis ik iets..?
Googolplexianvrijdag 3 juli 2009 @ 02:04
M'n ED9 is inmiddels helemaal ontroest en overgespoten de EG2 komt dit jaar (EINDELIJK)
raulboulivrijdag 3 juli 2009 @ 08:45
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 01:38 schreef Turquaz52 het volgende:
na 539 dagen nog geen update..?? of mis ik iets..?
Wehhehe, ding is allang verkocht in delen Project is nooit afgemaakt.
Turquaz52vrijdag 3 juli 2009 @ 12:45
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:45 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Wehhehe, ding is allang verkocht in delen Project is nooit afgemaakt.
Why not..
bietelboervrijdag 3 juli 2009 @ 15:25
Omdat Ton lui is net als Bouli
Turquaz52vrijdag 3 juli 2009 @ 22:37
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:25 schreef bietelboer het volgende:
Omdat Ton lui is net als Bouli
raulboulizaterdag 4 juli 2009 @ 16:48
Idd