t0n | woensdag 15 november 2006 @ 13:20 |
First of all, call me nuts, maar het is me hobby. ![]() Het kan zo zijn, dat er namen in voorkomen, die je niets zegt... Dat kan zijn omdat ik vrijwel alles copy/paste van het www.hondaperformance.nl forum. Dit was mijn oude EG: ![]() ![]() Die is ondertussen verkocht... De Omnipower Street Set heb ik wel gehouden, die komt op mijn EJ9. De velgen zou ik ook houden, maar die zijn verkocht aan Orphean. Het doel van de EJ9 is heerlijk, eindelijk eens doen met een auto wat ik altijd wilde doen, compleet bouwen, zoals ik 't wil.... Er komt 'n B16 in, die refreshed wordt, met zuigerveren, pakkingen, klepseals en dat soort dingen. De B16 blijft N/A, het geluid van VTEC kan geen turbo tegen op... En het doel is dan zo'n 190/200 pk's aan de krukas. Hier 'n foto van de EJ toen ik hem kocht, en daarna de motor er uit haalde: ![]() De EJ heeft 'n flinke klap gehad, denk met zo'n 40/50 tegen een lantaarnpaal, we hoopte op een kwestie van frontje/fenders swappen... maar nee... Hij's goed krom. De vorige eigenaar had 'n slokkie te veel op en vloog dus tegen de paal... En is met z'n hasses tegen 't stuur/dash/raam gevlogen. Dus... Genoeg te doen, volgend jaar ergens rijden. Bijdeze wil ik de volgende gasten al bedanken: - Hontec - Mike (the old one) - Niels (ee8) - Mathieu (orphean) - Ruud (dionydos) | |
t0n | woensdag 15 november 2006 @ 13:20 |
Vorige week mijn Rota's dus verkocht aan Mathieu, en gelijk mijn nieuwe besteld:![]() Volk TE 37 replica's... Rota Grids dus. De kleur is niet standaard en Rota zal mijn velgen moeten maken, special made y0. Nadeel: 2 maanden levertijd, voordeel: Auto is toch niet klaar. | |
t0n | woensdag 15 november 2006 @ 13:21 |
Progress op de EK: Nieuw front, thanks to Hontec! ![]() En zo werdt het vervoerd ![]() ![]() Het is makkelijker om het front te swappen, dan de auto te richten... En dit kan op de originele lasplekken, dus geen 'zwakker' chassis... ![]() Motor had ik een aantal weken terug er al uit gehaald, front er uit geslepen... Vandaag remleidingen er uit gehaald, computer en andere zooi van de LPG (gaat compleet er uit) er uit gehaald... ![]() Dash gedeeltelijk er uit, het moet er helemaal uit, en het tapijt moet ook 'n stuk naar achter... ![]() Zondag helemaal kaal maken, dan op naar de hersteller, dan kan het nieuwe front er in... Dan op naar Hontec, B16 in elkaar zetten en de auto afbouwen... Hier knutsel ik naast me huisje: ![]() Omdat me EG verkocht is, en ik dus zegmaar niet in de EJ9 kan rijden... had ik de mazzel dat ik 'n zakelijke auto kreeg, wel een beater... maar goed, maakt me niet uit, rijdt gratis ![]() ![]() | |
t0n | woensdag 15 november 2006 @ 13:21 |
Vandaag weer verder gegaan... Things done: - Dashboard er uit. - Pedalen er uit. - Stuurzooi er uit. - Intrieur er uit. - Motorruimte verder gedemonteerd. - Kabelboomzooi er uit. - Tapijt naar achter getrokken - Uitlaat foetsie. - LPG er uit. Goed, de auto kan nu naar de spuiterij/richter toe. Hij staat weer op 4 wielen, dus kan rollen. RDW gebeld nog, om te vragen hoe 't zit met chassisnr evt. De één zegt, ja je krijgt 'n tijdelijk nummer, de ander zegt, oh... overzetten en oude/nieuwe chassis nummer meebrengen, klaar. Dat moet ik dus nog even uitzoeken. Dat LPG er uit halen was best tricky... Er zat niet veel anders op, dan 't gas er te laten lopen. Hij was blijkbaar nog vol.. ding heeft een uur staan te blazen... Daarna zat er nog iets in... Zie filmpje ![]() Gasmetertje er uit, zo kan het gas ontsnappen. ![]() Goed koud.. ![]() Hier was het gas er al uit, nu heb ik de meter ook verder gedemonteerd... Dit kon eerder niet, zo'n 20/30Bar op de tank... dan wil je niet echt iets er uit draaien. ![]() Beetje gas over de grond.. ![]() Filmpje (17mb) http://www.streetlegalkhk.nl/pics/album173/DSCF1092.avi Brought to you by: ![]() Goed, verders nog wat pics van het strippen en de huidige staat.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Op naar de richter. ![]() | |
t0n | woensdag 15 november 2006 @ 13:22 |
Woensdag neem ik mijn B18C3 onderblok in ontvangst. Mijn b16 gaat naar Gerben. De B18C3 is de japanse Integra Type-R motor.. (195pk) De B18 is de oude van Bun, deze is meen ik refreshed met rubbers en lagers enzo.. De zuigers gaan er uit, komen hoge compressie zuigers voor terug, zo'n 12,5:1 of ietsjes meer.. iig onder de 13:1. Mijn B16 kop komt er op, deze combinatie wordt ook wel de poormans ITR genoemt.. Geen idee wat het vermogen zal zjin, zal wel lekker brullen. ![]() Op den duur (als ik weer centen heb...) andere nokkenassen en retainers enzo. En a.s. weekend gaat de auto naar de richter. ![]() | |
t0n | woensdag 15 november 2006 @ 13:22 |
quote:Zo, net anderhalf uur bezig geweest met de RDW. Het komt op het volgende neer: Foto's maken van: Auto met schade Motor in auto Motor uit auto Motorcode/nummer Chassisnr in auto Chassisnr op plaatje Chassisnr in auto van nieuw front Chassisnr op plaatje van nieuw front Geswapt front op schadeauto Daarna moet ik naar de RDW voor herinslag chassisnr en wordt het nummer van het nieuwe ( paarse ) doorgestreept. Het nieuwe chassisnr komt dan achterin de achterbak ofzo. Morgen trailer halen, zaterdag ochtend naar de richter. Hopelijk zondag weer 'n rechte auto. | |
Anne | woensdag 15 november 2006 @ 13:57 |
tvp y0. | |
Tjabbo | woensdag 15 november 2006 @ 14:00 |
Nice br0 Waarom zat er geen kop bij je nieuwe motorblok? | |
JohnnyKnoxville | woensdag 15 november 2006 @ 14:03 |
Misschien een hele Nederlandse vraag, maar is zo'n schadeauto oplappen echt goedkoper dan een goede hele? | |
t0n | woensdag 15 november 2006 @ 14:03 |
Zat er wel bij, maar bied geen extra waarde, scheelt weer munten. | |
t0n | woensdag 15 november 2006 @ 14:04 |
quote:Geen idee, daar doe ik het niet voor. Ik geef in één van de posts al aan, dat ik het doe omdat er dan precies gebeurd wat ik wil... (en dat is niet vaak ![]() | |
Just0 | woensdag 15 november 2006 @ 14:43 |
tvp | |
Tommeh | woensdag 15 november 2006 @ 15:04 |
Mooi project t0n! Ga het zeker volgen, je vorige was ook al erg mooi ![]() | |
t0n | woensdag 15 november 2006 @ 19:00 |
Bedankt... De richter belde net, of ik hem morgen kon brengen... ![]() | |
t0n | woensdag 15 november 2006 @ 20:10 |
![]() ![]() Ben er blij mee, wordt weer 'n goede motor! | |
cofi | woensdag 15 november 2006 @ 21:31 |
Damn, wat een project!!! Ben erg benieuwd wat het gaat worden (verkapte TVP ;-) ) | |
bietelboer | woensdag 15 november 2006 @ 23:03 |
B18 power ![]() Succes met je project man! | |
t0n | donderdag 16 november 2006 @ 18:07 |
Dankje BB ![]() Vanmorgen trailer gehaald, zo even de auto naar de richter brengen... | |
t0n | donderdag 16 november 2006 @ 22:52 |
Net de auto naar de richter gebracht.. morgen ff meekloten... dan hopelijk zondag klaar.. Dan had de spuiter ook weer tijd... dus gaatie naar de sproeier.. | |
t0n | vrijdag 17 november 2006 @ 23:24 |
En toen kon ik ook aan de voorkant instappen... ![]() Vandaag gedaan: - Raam er uit - Oude voorkant er af - Subframe tijdelijk op nieuwe voorkant - Oudevoorkant klaar gemaakt voor passen en meten 't weekend gaat de richter aan de slag, hij hoopt hem maandag klaar te hebbben... Daarna kan de spuiter, heb nieuwe kleur gevonden... die ik heel kinky vind... misschien dat die er op komt... Dus... na 't weekend meer... | |
zBus | zaterdag 18 november 2006 @ 12:55 |
wat voor kleur.... :p | |
Mex_ | zondag 19 november 2006 @ 12:23 |
tvp | |
Tommy_Kuklinski | zondag 19 november 2006 @ 12:39 |
gaaf man. idd eindelijk helemaal zoals je zelf wilt. ![]() en ik ben zeer benieuwd wat die B18 ![]() ![]() | |
t0n | zondag 19 november 2006 @ 14:32 |
De kleur is wél 'n Honda kleur, nog nooit op de weg gezien verder ![]() I'll keep you all posted. | |
zBus | zondag 19 november 2006 @ 16:35 |
spoon geel? ![]() | |
Konijn | zondag 19 november 2006 @ 19:16 |
Leuk project, ikzelf heb ook dat model civic maar dan de 1.5 vtec ![]() | |
bietelboer | maandag 20 november 2006 @ 01:10 |
quote:vtec-e yoooo ![]() | |
UberPhreak | maandag 20 november 2006 @ 10:16 |
waarom moet in dat honda wereldje altijd "interessante" termen gebruikt worden en crap als "special made y0" ![]() | |
t0n | maandag 20 november 2006 @ 11:11 |
Njah, die vraag kan ik ook aan je stellen waarom jij de F als PH in je nickname gebruikt y0. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 20 november 2006 @ 12:04 |
quote: ![]() | |
Choq | maandag 20 november 2006 @ 13:38 |
mooi project, | |
UberPhreak | maandag 20 november 2006 @ 14:50 |
quote:Wat je in je username doet maakt niet uit, die is meestal zo gekomen door gebruik in spellen vroeger waar bepaalde al bezet waren of op andere inlogsites. Ik heb het ook niet over de 0 in T0n. Maar het valt gewoon op dat het irritant is in honda land. net als op meetings enzo wordt er ook zo gepraat, of zoiets als "khk forum" ook ![]() Bij andere merken is dat gewoon een stuk minder. | |
t0n | maandag 20 november 2006 @ 15:42 |
quote:Jij vind het irritant... Dat is een mening.. Dat mag ![]() En het KHK forum is het forum waar het meeste onzin gepraat wordt.... ![]() ... Ik stoor me er niet aan, en daar gaat dit topic ook niet over ![]() | |
bietelboer | maandag 20 november 2006 @ 15:47 |
quote:Weet je al meer? | |
Foo_niks | maandag 20 november 2006 @ 15:48 |
Eigenaardig dat hij hem niet op de (meet)bank ingespannen heeft staan . [ Bericht 9% gewijzigd door Foo_niks op 20-11-2006 15:54:39 ] | |
beschuit | maandag 20 november 2006 @ 16:47 |
dikke TVP ![]() | |
t0n | maandag 20 november 2006 @ 23:13 |
quote:Zou je zeggen, maar hij staat muur vast... Serieus... Dat was ook mijn angst... Ik heb hem vanavond na gemeten, zat aan de ene kant maar 2mm verloop in... De meeste richters krijgen dat zelfde resultaat op de richtbank... Hij is volledig opgemeten met het 'maten'boek.. Verders: En hij is weer recht. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ga hem van de week ophalen... Dan even wat dingen strippen voordat hij volgende week al naar de spuiter toegaat... De kleur wordt Mocha Dark Pearl... | |
cofi | maandag 20 november 2006 @ 23:22 |
Woow ziet er netjes uit! Toch kan ik me eigenlijk niet helemaal voorstellen dat het niet ten koste gaat van de stijfheid van het chassis. Maar goed, ben ook maar een leek, dus zal het wel mis hebben ;-). offtopic: Heb je misschien ook een foto van de achterkant? | |
Mex_ | dinsdag 21 november 2006 @ 07:46 |
![]() Kinky kleurtje Nu de boel toch gestript is kun je er mooi een kooi in lassen ![]() | |
t0n | dinsdag 21 november 2006 @ 08:59 |
Neuh, Cusco bolt kooien zijn mooierder. ![]() | |
t0n | dinsdag 21 november 2006 @ 09:01 |
Kleur:![]() | |
Just0 | dinsdag 21 november 2006 @ 09:17 |
ziet er gelikt uit... | |
Googolplexian | dinsdag 21 november 2006 @ 09:51 |
![]() | |
Mex_ | dinsdag 21 november 2006 @ 10:41 |
quote:Showkooi dus, geen Gokooi ![]() | |
t0n | dinsdag 21 november 2006 @ 10:43 |
Geen idee nog man... Eerst spuiten, daarna andere dingen... | |
hermandeperman | dinsdag 21 november 2006 @ 10:49 |
Dikke kleur y0 | |
Mex_ | dinsdag 21 november 2006 @ 10:59 |
quote:Ik zit je maar te kutten, onze geldboompjes groeien nooit hard genoeg ![]() | |
t0n | donderdag 7 december 2006 @ 13:13 |
HondaSport lipjes.![]() ![]() 11é naar de spuiterij, drie weken daarna bodywork klaar. - Knipperlichten weg uit zijschermen - Gastank gat in bumper weg - Ruitenwisser achter weg - Voorbumper kenteken bevestiging strak maken. - Spiegels, Skirts, deurgrepen, stootstrips in kleur. - Antenne weg - Honda logo achter weg - Ruitensproeiers weg vrij clean dus. | |
Just0 | donderdag 7 december 2006 @ 14:06 |
Ben nu al weer benieuwd naar de volgende foto's. ![]() | |
n00cL30n | vrijdag 8 december 2006 @ 09:01 |
Dikke auto en dikke kleur. Staat zo'n zelfde soort Honda ook in mijn dorp. Zwaar verlaagd, zwart en rode velgen. Mijn vriendin zag dat ook wel zitten als tweede auto. ![]() Ik heb een soortgelijke bruin kleur op mijn beachcruiser. | |
jacco | vrijdag 8 december 2006 @ 11:32 |
Hier kom ik nog wel even voor terug om te kijken. tvp dus | |
Daantke | vrijdag 8 december 2006 @ 16:44 |
Gaaf project ![]() | |
_Drake_ | zaterdag 9 december 2006 @ 00:30 |
cool om te zien, maar zoals sommige zeggen, gaat het niet ten koste van de stevigheid? | |
t0n | zaterdag 9 december 2006 @ 20:07 |
Nee, is op de laspunten gedaan, waar Honda 't ook gedaan heeft. | |
jp84 | zondag 10 december 2006 @ 18:21 |
tvp y0 | |
t0n | maandag 11 december 2006 @ 09:14 |
Gisteravond naar de spuiterij gebracht, over 3/4 weken meer nieuws. ![]() | |
Googolplexian | maandag 11 december 2006 @ 09:25 |
quote: ![]() | |
t0n | woensdag 20 december 2006 @ 10:40 |
Zo, gisteren even langs de spuiter geweest... Dit is hoe hij er nu bij staat: Achter kant deukje weg: ![]() Zijschermen gecleaned: ![]() ![]() Motorkap clean: ![]() Acherklep clean: ![]() Overall shot: ![]() Met 'n paar weken weer updates, met kleur. | |
Googolplexian | woensdag 20 december 2006 @ 12:09 |
![]() | |
Tommeh | woensdag 20 december 2006 @ 17:10 |
Ziet er goed uit ![]() | |
i2Them2 | woensdag 20 december 2006 @ 17:48 |
Functionele tvp. Mooi project ![]() | |
Foo_niks | woensdag 20 december 2006 @ 23:02 |
Hijs wel lekker aan het prutte he, sla maar hol, stort maar vol? | |
t0n | donderdag 21 december 2006 @ 10:48 |
quote:Oké. ![]() | |
Foo_niks | donderdag 21 december 2006 @ 10:59 |
Grapje ![]() | |
Googolplexian | donderdag 21 december 2006 @ 10:59 |
quote:Foo Niks zou liever nieuwe stukken in de motorkap lassen om de gaatjes weg te halen ![]() of zelf carbon fiber zijpanelen maken .... toch foo niks | |
Foo_niks | donderdag 21 december 2006 @ 11:15 |
quote:Vraag 1: zou ik inderdaad positief beantwoorden ,ik hoop toch niet dat dat met vezelversterkte pamuur is dichtgesmeerd. ![]() Vraag 2 : Carbon fiber zijpanelen valt niet mee zonder autoclaaf,tel daarbij op het mallen maken en de kans op mislukken kan je die het beste van een derde partij betrekken. | |
t0n | donderdag 21 december 2006 @ 12:03 |
Foo_niks, Alles wat verwijderd moest worden, zoals de sproeiers, antenne etc etc.. is gelast, daarna strak gemaakt met metaalplamuur... we gaan niets opvullen hoor, geen half werk. | |
Foo_niks | donderdag 21 december 2006 @ 18:05 |
had niet anders verwacht , gezien het feit dat je de hele body laat spuiten hebben jullie eerst alle delen precies afgehangen en pilotholes geboord of ga je naderhand alles uitlijnen . | |
WhiteAssNigga | donderdag 21 december 2006 @ 20:40 |
Mooi project, man. Laat je 'm trouwens ook van binnen helemaal spuiten, of doe je alleen de buitenkant? Tevens TVP trouwens... | |
t0n | vrijdag 22 december 2006 @ 11:09 |
quote:Ben ik even blij dat ik verstand heb van motoren en wegligging, en niet van wat hier bovenstaat ![]() Geen idee wat je bedoelt man. Hij wordt alleen van buiten gespoten, van binnen ben ik nog niet uit wat ik er mee ga doen. (het paarse wordt echter wel gespoten hoor) | |
Foo_niks | vrijdag 22 december 2006 @ 16:29 |
Wanneer je de carrosserie weer gaat opbouwen,begin je in de regel met de deuren . Wanneer de naad van je deur goed ii zet je het voorscherm erop . Voorscherm moet dezelfde ruimte hebben als de naad deur achterscherm . Daarna moterkap uitlijnen . Wanneer je dit een keer proef doet,voordat al je panelen gespoten zijn boor je twee of drie kleine gaatjes in de bevestigingsvlakken waar je een popnagel andersom inzet. Als dan alles gespoten is zet je alles losvast en druk je in die gaatjes weer die popnagel. Zodoende hoef je na het spuiten niet te stellen,en voorkom je grote kans op beschadigen met die verse delen. | |
t0n | vrijdag 22 december 2006 @ 22:04 |
Ooooh... zo... Dat wordt dan voorzichtig doen... niets aan de voorkant is gepopt hoor, alles is geschroefd... Dus sowieso al 'n stuk makkelijker. Maar 't wordt pas Maart ofzo dat hij af is... denk... ![]() | |
Foo_niks | vrijdag 22 december 2006 @ 22:06 |
quote:Nee je gebruikt die popnagel enkel als centreerpunt. Succes ,en zorg dat je assistentie hebt. | |
Turquaz52 | maandag 25 december 2006 @ 21:36 |
Cool project man,, Ga zo door ![]() | |
t0n | dinsdag 26 december 2006 @ 15:23 |
quote:Ik begrijp je niet... maar goed, voor montage van het plaatwerk enzo... is de spuiter de man... ik doe het betere schroefwerk wel... | |
Googolplexian | woensdag 27 december 2006 @ 00:41 |
quote:amen getuige | |
robbedoeseos300d | vrijdag 29 december 2006 @ 20:56 |
ff een onbeschaamde tvp. Wel leuk om even te volgen hoe dit wrak er straks bij staat. Ik zelf ben n.l. niet zo kapot van dit soort gesleutel. Wel knap dat je dit kunt. | |
t0n | zaterdag 30 december 2006 @ 12:25 |
quote:Wrak is een groot woord... Kopschade kan je het beter noemen... Ik weet zeker, wanneer hij klaar is, is hij sterker dan een schadevrije auto... | |
robbedoeseos300d | zaterdag 30 december 2006 @ 18:49 |
quote:Heb je hier voor geleerd of is dit gewoon door schade en schande wijs geworden. Denk zelf al heel lang na over het aanschaf van een oude auto, maar ik ben bang dat ik niet handig genoeg ben om het karwei goed te voltooien. | |
t0n | zondag 31 december 2006 @ 00:49 |
Ik heb alles zelf geleerd, samen met jongens die er wel voor geleerd hebben enzo... heb geen twee linker handen... Altijd alles gedaan onder et motto 'stuk is het toch al, kan het altijd proberen'... | |
n00cL30n | maandag 1 januari 2007 @ 17:26 |
Koel! Hoop toch met een jaartje of twee ook eindelijk een garage te hebben waarin ik ook kan gaan hobbien. ![]() | |
Michellll | dinsdag 2 januari 2007 @ 12:13 |
tof topic (tvp) | |
schaapievlees | dinsdag 2 januari 2007 @ 18:55 |
tvp! mooi ding man ![]() | |
dj_ko | woensdag 3 januari 2007 @ 13:40 |
tvp | |
hardcorebass | woensdag 3 januari 2007 @ 20:17 |
leuk projectje, ik ga binnekort ook op zoek naar een honda civic hatch als ik me rijbewijs heb ![]() (Verkapte tvp) | |
Turquaz52 | woensdag 3 januari 2007 @ 21:32 |
quote:-- edit, laat maar-- Hoezo een Hatcback? Vind je een coupé niet mooi?? ![]() | |
hardcorebass | woensdag 3 januari 2007 @ 23:04 |
haha ja maar die zyn meestal al wat duurder ![]() | |
t0n | zaterdag 13 januari 2007 @ 22:52 |
En we zijn weer iets verder... De body is gespoten, en gelijk naar de stalling gebracht... Deze week zijn de losse delen klaar, die zullen dan ook netjes opgeborgen worden... Dan volgt het blokje... Lekker builden... Hoop ergens in het jaar 20091239912391 te rijden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En... Netjes naar de stalling gebracht: ![]() De kleur is echt heel mooi... de foto's doen het paars lijken... Maar het is echt heel anders in het echt... ![]() Ben een blij mens. | |
PeuRac | zondag 14 januari 2007 @ 01:07 |
Het is heel diep zwart of niet? Je auto ziet er mooi uit zo, gaat wat leuks worden ![]() Vraagje, mag die 206 SW dat wel trekken, zou uit mijn hoofd mag die nog geen 1200kg trekken namelijk ![]() | |
Go0s | zondag 14 januari 2007 @ 11:53 |
206 SW (afhankelijk van het model) mag max 1100 trekken... Aanhanger weeg zo'n 500, auto ook zoiets want er zit geen motor etc in ![]() ![]() Als het 206 SW 1.1 is wordt het een ander verhaal ![]() On topic; aparte kleur zeg. Netjes ![]() | |
Turquaz52 | zondag 14 januari 2007 @ 14:41 |
quote:ach wtf maakt et uit, als ie maar van A naar B gaat ![]() ![]() | |
n00cL30n | zondag 14 januari 2007 @ 19:06 |
Wat een waanzinnig mooie bruin kleur! Echt heel gaaf! | |
t0n | zondag 14 januari 2007 @ 19:32 |
quote:Je kent me toch.. Ik heb d'r schijt aan ![]() Ik heb geen E rijbewijs (dubbelas aanghanger + geremd) en die auto mag het idd niet tillen ![]() Het is geen zwart... Het is bruin... ![]() | |
robbedoeseos300d | zondag 14 januari 2007 @ 19:35 |
quote:Dat zijn leuke grappen als je bij een aanrijding betrokken raakt...... Dan hebben ze ineens schijt aan je baan en alles wat je lief is. Daarnaast doet de verzekering ook niet moeilijk. Die keren dan n.l. niets uit. ![]() | |
zBus | zondag 14 januari 2007 @ 19:40 |
quote:MAAR HET GING TOCH GOED!!!!!!!!!!!!!11111einz | |
Turquaz52 | zondag 14 januari 2007 @ 20:57 |
quote:Precies ![]() ![]() ![]() | |
t0n | maandag 15 januari 2007 @ 10:14 |
Als.. Als... Als... Neem 'n beetje risico's joh... anders is er ook niets aan ![]() | |
speedstar | dinsdag 23 januari 2007 @ 09:41 |
Hey kerel gaat de goede kant op man ! Kleur is ook super geworden ! En Uniek op een EK ! | |
Foo_niks | woensdag 24 januari 2007 @ 14:27 |
Hoe is het trouwens met project 'boot' (afgelopen)? | |
t0n | woensdag 24 januari 2007 @ 14:44 |
Ja, zolang deze nog niet af is, komt de boot niet aan de beurt... ![]() Jeukt wel hoor, maar heb tijd te kort... | |
Foo_niks | woensdag 24 januari 2007 @ 14:45 |
quote:Boot was eerder ![]() | |
t0n | woensdag 24 januari 2007 @ 14:50 |
Maar auto is beterder. ![]() | |
zBus | vrijdag 26 januari 2007 @ 11:49 |
quote:daarom ![]() ![]() maar misschien kan je ons nog verblijden met een update? nieuwe onderdelen voor de motor of iets in die trend? | |
t0n | vrijdag 26 januari 2007 @ 11:55 |
Neuh, niet echt... Motor gister bij DBM neerkeplurt.. ff na laten kijken... (cilinderwanden check).. Daarna ff spijkers met koppen slaan voor de zuigers. | |
zBus | vrijdag 26 januari 2007 @ 12:21 |
Al enig idee wat voor spec zuigers en stangen enzo er inkomen? | |
t0n | vrijdag 26 januari 2007 @ 12:26 |
Wiseco 12.x compressie zuigers... en denk eagle H-beam rods.. | |
zBus | vrijdag 26 januari 2007 @ 13:29 |
quote:Dat is een best hoge compressie verhouding als ik me niet vergis, maarja dat gaat dan ook lekker met een vtec motor als ik me niet vergis? | |
t0n | vrijdag 26 januari 2007 @ 14:46 |
Dat heb je helemaal goed ![]() 12.7 is wel max hier in NL, met normale 98 bezine, anders moet je octaanbooster gebruiken, da's ruk... wil er normaal mee kunnen rijden. | |
prospero | vrijdag 26 januari 2007 @ 15:12 |
Heej t0n ![]() Jammer dat je de EG hebt weggedaan, ik vond die toch ook wel erg stylie, maar die EK van je heeft echt een heftig kleurtje ! Ikzelf rijd nu geen honda meer, maar als ik dit zie begint het toch weer te jeuken ![]() | |
t0n | vrijdag 26 januari 2007 @ 15:21 |
Hey Wil... Thanks man... ach, zo'n esiauto maat is niet zuinig... kan het wel begrijpen hoor. ![]() | |
.bakvis. | vrijdag 2 februari 2007 @ 14:47 |
Mooi project t0n, tvptje btw | |
Pumatje | vrijdag 2 februari 2007 @ 15:04 |
ziet er goed uit ton, machtig werk kerel. btw, wat vraag je voor setje lug nuts, kleur rood of paars? | |
t0n | maandag 19 februari 2007 @ 08:39 |
Me motor staat nog steeds bij DBM, geen updates vooalsnog.. Hoeft ook nog even niet... Moet ff centen sparen, heb net nieuwe baan... moest me lease auto weer inleveren, heb daily op LPG-G3 gekocht.. Ondertussen heeft een maatje van me, mijn kleppendeksel in de kleur van de auto gespoten. ![]() | |
Googolplexian | maandag 19 februari 2007 @ 09:01 |
quote:Het leeft ![]() Druk? ![]() | |
Hijacking | maandag 19 februari 2007 @ 15:37 |
Ow vet projectje ![]() tvp | |
Turquaz52 | maandag 19 februari 2007 @ 21:29 |
quote:Die is echt übergeil ![]() ![]() ![]() Hoeveel kost dat eigelijk? Je kleppendeksel te laten spuiten? Gewoon wat jij hebt maar dan in marine blauw? ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 20 februari 2007 @ 16:48 |
dbm? ![]() ![]() ![]() | |
t0n | donderdag 22 februari 2007 @ 09:48 |
Heheh Marco. ![]() Ja, DBM ja, ze gaan niets doen hoor... en al helemaal niet voor centen.. Ik bouw het zelf met de goede jongens van HONTEC, maar DBM meet het ff op. ![]() Eén van me beste maten werkt bij DBM, dus dat zit wel goed. Turq, Geen idee, Maatje heeft het gefixed voor me, maar meestal is dat zo'n 50 euro. | |
Tjabbo | donderdag 22 februari 2007 @ 20:35 |
quote:pfoei ton you got me ![]() ik schrok al ![]() | |
t0n | zondag 18 maart 2007 @ 18:14 |
Zo... Updates: yay, ik heb een lelijk baller stuurtje... maar vind hem stiekem wel kinky. ![]() Sparco P31C Met Sparco <> EK Hub * Energy Suspension Hyperflex kit (rood uiteraard) * PLX Wideband kit, black gauge -- Zo, gisteravond even spijkers met koppen geslagen. Blok wordt geboord, gehoond en gevlakt. Kop wordt ook gevlakt. Heb wat heen en weer zitten mailen met Jeff van ImportBuilders.com en ben tot het volgende gekomen: * 12.1:1 Wiseco Pistons (5mm dome) * IB Spec I-Beam Rods with ARP Bolts * OEM Type-r Oil Pump. helaas zijn de rods even niet op voorraad dus moet ik paar weken wachten voor ik alles deze kant op gestuurd krijg... maar goed, wachten ruled blijkbaar. Dat was het weer even.. | |
Googolplexian | zondag 18 maart 2007 @ 19:58 |
quote: ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 maart 2007 @ 22:57 |
quote: | |
RRRobert | maandag 19 maart 2007 @ 04:33 |
quote:Verbazingwekkend, zo klein als die airbags tegenwoordig zijn ![]() Nee, ff zonder gekheid, tof project hoor. Ik heb zelf nooit de moed, financiën en vrije tijd gehad om iets dergelijks op te pakken, maar misschien komt dat ooit nog wel, als ik in m'n midlife-crisis kom te zitten. | |
t0n | zondag 15 april 2007 @ 22:17 |
Na 6 maanden en 500km rijden... Rota Grid 16x7 in Sports Bronze ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En, morgen komen mijn pistons/rods deze kant uit. | |
Michellll | zondag 15 april 2007 @ 22:29 |
hoeveel pk`s denk je uiteindelijk te halen? | |
t0n | zondag 15 april 2007 @ 22:49 |
Ik hoop tussen de 210 en 225... | |
beschuit | maandag 16 april 2007 @ 08:50 |
gast, dat zijn een paar mooie velgen die je daar hebt! | |
Twisted_Logic | maandag 16 april 2007 @ 09:05 |
Mooie project! En mooie velgen! ![]() | |
Turquaz52 | maandag 16 april 2007 @ 09:16 |
Dat zijn mooie velgjes man ![]() ![]() | |
t0n | woensdag 9 mei 2007 @ 11:09 |
zuigers en drijfstangen binnen... volgende week blok dropppen voor boren/honen. | |
casejunkie | woensdag 9 mei 2007 @ 11:14 |
Weisco zuigertjes zijn wel meteen goede zuigers ja. Laat je ze uit amerika komen of zit er hier ergens een importeur? | |
t0n | woensdag 9 mei 2007 @ 11:16 |
Ik importeer het zelf. ![]() | |
Tommeh | woensdag 9 mei 2007 @ 12:44 |
Vet petje!! Die velgen zijn ook wel okay.. ![]() | |
Mr.Adams | donderdag 10 mei 2007 @ 00:47 |
Leuk project! Wordt serieus en professioneel aangepakt lijkt het, ben benieuwd naar het eindresultaat. tvp | |
Supra_Turbo | woensdag 16 mei 2007 @ 16:10 |
TVP | |
Neluhz | woensdag 16 mei 2007 @ 16:25 |
quote:zijn hier in nl toch ook wel te krijgen, even bij een revisibedrijf informeren? | |
t0n | woensdag 16 mei 2007 @ 18:38 |
Ja, maar ik importeer al jaren zelf dingen uit de USA.. | |
Maikalo | donderdag 17 mei 2007 @ 18:59 |
Heb je toevallig een totaalplaatje van hoe de auto er nu uit ziet? Nice project ![]() | |
t0n | vrijdag 18 mei 2007 @ 21:13 |
I-beam drijfstangen![]() ![]() Wiseco Zuigers ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() OEM Honda Type-r waterpomp ![]() OEM Honda Type-r oiliepomp ![]() - Auto is niet veranderd.. Staat stilletjes in de stalling. Morgen ga ik de B18 uit elkaar halen, die gaat dan naar Dymotrack, daar wordt hij geboord, gehoond en gewassen. | |
Tommeh | zaterdag 19 mei 2007 @ 03:31 |
Ga je het werk ook zelf doen? Mooi spul hoor! | |
t0n | zaterdag 19 mei 2007 @ 07:26 |
Wat versta je onder werk? Wat ik zelf aan de motor doe: Bouwen, monteren etc. Wat ik aan de motor laat doen: Boren/Honen/Wassen etc. | |
wouter37 | zaterdag 19 mei 2007 @ 09:26 |
Zo dat ziet er goed uit ga zo door ![]() | |
Tommeh | zaterdag 19 mei 2007 @ 11:32 |
quote:Dat dus, netjes joh ![]() | |
t0n | donderdag 24 mei 2007 @ 21:10 |
Toch iets anders. Zo, vandaag de motor gebracht naar Dymo Track Engineering. Na een kwartiertje praten met de beste man daar, heb ik het volgende besloten om daar te laten doen. - Wassen - Boren - Honen - Vlakken - Spoelen - Krukas Balanceren - Alle olie kanalen nalopen - Zuigers/drijfstangen wegen - High Performance lagers (kruk, drijf en axiaal) - Motor bouwen De keuze is simpel, hun bouwen al jaren motoren en kunnen met name Honda motoren erg goed bouwen... Ik ga dan niet zelf meer liggen kutten, ik wil dat het goed zit. Ze gaan morgen al boren, als het mee zit, ben hem denk in totaal twee weken kwijt. | |
Maikalo | donderdag 24 mei 2007 @ 21:27 |
quote:Zetten ze hem daarna dan ook op de testbank voor je? (kan me niet voorstellen dat het niet zo is maar goed ![]() | |
t0n | donderdag 24 mei 2007 @ 21:28 |
Nee, de kop moet er nog op, de olie pomp, carter pan etc.. hun doen internals, ik doe de rest. Als de motor/auto klaar is, dan gaan we op de bank afstellen... na het inrijden zegmaar. | |
Maikalo | donderdag 24 mei 2007 @ 21:32 |
quote:Ok. Het is dus niet zo, dat ze iets garanderen ofzo. Bijv. aantal pk's. Je merkt het dus vanzelf wel als het fuck-ups zijn (wat me sterk lijkt) ![]() Heb je nog een soort streeflijn van aantal pk's dat je wilt halen? | |
t0n | donderdag 24 mei 2007 @ 21:40 |
Staat boven aan deze pagina ![]() rond de 220.. | |
Maikalo | donderdag 24 mei 2007 @ 22:04 |
quote:ben nooit zo goed in topics helemaal doorspitten ![]() ![]() | |
t0n | donderdag 24 mei 2007 @ 22:41 |
Kerel, lees me topic. | |
t0n | woensdag 13 juni 2007 @ 11:15 |
Besteld: Wilwood Dynalite 11" Big Brake Kit. Wilwood Braided Stainless Steel brake lines. ![]() (ik heb ze zonder geboorde schijven, die wilde ik niet) ![]() ![]() En als het goed is, is mijn motor deze week klaar, maar dat hoor ik nog van Dymotrack. | |
MikeyMan | woensdag 13 juni 2007 @ 11:21 |
2 remleidingen maar? enneuh; quanta costa? | |
t0n | woensdag 13 juni 2007 @ 11:31 |
Ja, achter heb ik andere rem setup, maar die moet ik nog reviseren. Euhm, genoeg. ![]() | |
MikeyMan | woensdag 13 juni 2007 @ 11:36 |
Ja, daar heb ik wat aan ![]() Ben zelf ook een beetje aan het kijken hoe ik m'n remmen wat kan verbeteren, vandaar ![]() | |
t0n | woensdag 13 juni 2007 @ 11:48 |
Oh ![]() PM Me even wat voor auto je hebt, ik kan de set leveren, uiteraard. ![]() | |
MikeyMan | woensdag 13 juni 2007 @ 12:08 |
Sent ![]() | |
Googolplexian | woensdag 13 juni 2007 @ 14:46 |
godver ... strak ![]() ![]() | |
t0n | woensdag 13 juni 2007 @ 17:44 |
Volgende update gaat ook besteld worden: Fluidyne Radiator LSD Motorsports 12" 1500 CFM push/pull fan ![]() ![]() En Dymotrack belde, ze gingen nu aan de slag met de lagers, dus boren/honen is klaar. | |
Googolplexian | woensdag 13 juni 2007 @ 18:49 |
quote: ![]() Zeer netjes weer/nog steeds allemaal, man ![]() | |
BazzoS | vrijdag 15 juni 2007 @ 20:25 |
En filmpjes! ![]() | |
t0n | maandag 2 juli 2007 @ 09:26 |
Wilwood:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ze zijn ontiegelijk licht, ik heb een oem 240mm klauwen even opgetild en daarna de Wilwoods, ik denk dat de Wilwood klauwen 2/3e lichter zijn dan OEM. | |
wouter37 | maandag 2 juli 2007 @ 09:44 |
mooi setje remschijven ![]() | |
Supra_Turbo | maandag 2 juli 2007 @ 16:42 |
Nice! | |
Tjabbo | maandag 2 juli 2007 @ 16:59 |
nice stuffs ton! | |
t0n | maandag 2 juli 2007 @ 22:07 |
Motor is ook klaar, maar heb geen tijd om hem te halen... grrgrgrgr | |
Pumatje | dinsdag 3 juli 2007 @ 02:15 |
je bent hardstikke gestoord dat je al dat geld erin steekt, maar het is wel verrekte tof en godsakker wat gaat dit lekker knallen zeg.. Ik vind het prachtig.. | |
t0n | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:03 |
Ach, de ander koopt een paard, ik een auto, zeg ik altijd maar. En ik kan het missen, woon nu (nog) thuis en werk fulltime bla bla.. | |
beschuit | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:37 |
ga dat blok eens halen! ![]() | |
casejunkie | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:05 |
quote:Ach het is een hobby van je en een hobby mag nou eenmaal geld kosten ![]() En aangezien dat je ook erg bezig bent met het motorische gedeelte en wegligging heb ik veel respect en intresse in je project. | |
Googolplexian | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:32 |
Dit wordt een van de mooiste Honda's in NL ![]() ![]() ![]() | |
_Drake_ | dinsdag 3 juli 2007 @ 12:37 |
quote:Precies ![]() | |
t0n | vrijdag 6 juli 2007 @ 17:15 |
Zo! Net bezoek gehad van de RDW. Ik zenuwachtig als de pest vliegensvlug naar huis rijden... Meneer stond daar al een kleine tien minuten op me te wachten... Hij vertelde dat hij eigenlijk in de ziekte wet zat, maar al zoveel met me gebeld had dat hij echt langs wilde komen, top dus! Goed, hoes van de auto af gehaald, en laten zien hoe/wat gelast en gedaan is, was allemaal prima. Hij heeft de gegevens van de oude kop opgeschreven, tesamen met die van de nieuwe. Het volgende gaat gebeuren: - LPG van kenteken af. - Kleur (bruin) op kenteken. - Motor (b18c3) op kenteken. - Herinslag chassinummer (achterin de kofferbak) Arnhem - Kras door 'nieuw' chassisnummer op de kop (lakstif laten maken dus. ![]() - Herkeuren RDW in lelystad. Vooral dat herkeuren wordt erg duur, maar goed... niemand kan me dan iets maken! Dikke boks voor de RDW dus, ik kan gaan bouwen!!!!!!!!!!! | |
Daantke | vrijdag 6 juli 2007 @ 17:19 |
![]() | |
Googolplexian | vrijdag 6 juli 2007 @ 17:19 |
![]() | |
MikeyMan | vrijdag 6 juli 2007 @ 17:22 |
Komen die gasten thuis langs? ![]() | |
t0n | vrijdag 6 juli 2007 @ 17:42 |
Als je het netjes vraagt. Ja, me auto kan niet rijden en ze kunnen niet verwachten dat ik de andere helft van de auto ook meeneem naar de RDW. dus doen ze netjes een thuis-onderzoek. | |
D_A | vrijdag 6 juli 2007 @ 19:34 |
Wauw, superproject. Ik lees lekker mee ![]() ![]() | |
wouter37 | vrijdag 6 juli 2007 @ 21:27 |
quote:Als je zelf je auto bouwt en je wil die in NL laten keuren komen ze halverwege ook een keer langs ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 7 juli 2007 @ 10:46 |
Ga zo door ![]() | |
Pumatje | zaterdag 7 juli 2007 @ 23:29 |
quote:echt? Ik ken al een aantal gevallen van compleet herbouwde mini's met andere motoren die nog nooit iets van de RDW gehoord hadden totdat ze zelf naar lelystad gingen. | |
t0n | maandag 9 juli 2007 @ 10:12 |
Je kan niet zomaar naar Lelystad. En ik kreeg een vooronderzoek voor herinslag chassisnummer, Ivin onderzoek heet dat. | |
t0n | maandag 9 juli 2007 @ 15:53 |
Voorlopige specs: Car * Civic EJ9 1997 Exterior * OEM Honda Sport Front Lip * OEM Honda Sport Rear Lip * Shaved Front Bumper * Shaved Hood * Shaved Trunk * Cleaned Antenna * Cleaned Fenders * Full Repaint Dark Mocha Pearl YR56P Interior * Sparco P13 Steering wheel * OEM Type-r Shiftboot * No Backseat Electronics * SLM Oil Temp Gauge * PLX Wideband Gauge * PLX Wideband Kit Engine * JDM B18C3 GSR 81.50 Bored/Honed/Built by Dymotrack * Wiseco 12.1:1 81.50mm Pistons * IB I-Beam Piston Rods * ARP 2000 Rod Bolts * Balanced Crankshaft * ACL Bearings * Refreshed B16 Head With OEM Parts * Password:JDM Intake Manifold Gasket * DC-Sports 4-1 Manifold * HKS Hipower Catback system * Cat Replacement * Mugen Replica Intake Airbox * Overhauled Valvecover in Car Color * Custom Fuel Lines * Honda ITR Limited Slip Diffrential * Koyo/Fluidyne Radiator * 12" push/pull slim Fan * LSD Motorsports 3.6kg Chromoly Flywheel * LSD Motorsports Heavy Duty Clutch kit * B16A2 Gearbox Suspension * Omnipower Street Coilovers * Civic VTi EG6 Tow Arms * Civic VTi EG6 Front/Rear Swaybars * Civic VTi EG6 Rear Brakes * Civic Vti Front/Rear Subframe * Energy Suspension Hyperflex Red Bushing Kit * Rota Grid 16*7 Rims * tba. 195/45/16 Tires * Buddy Club Bronze Lugnuts * Wilwood Dynalite 4 piston Big Brake Kit * Wilwood Front Braided Stainless Steel Brake Lines - Zoiets, zal wel meer worden. | |
Googolplexian | maandag 9 juli 2007 @ 15:57 |
quote:BBQ-gas? Turbo-timer? ![]() Wat een lijst man ![]() | |
wouter37 | maandag 9 juli 2007 @ 15:59 |
quote:Dat zou best kunnen want dan is de auto ook niet zelf gebouwt maar herbouwt ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:49 |
t0n : check voicemail ![]() m.a.w.: Tamiya TB-01 + accu's en ab.... op te halen ^^ (hopelijk is er een Civic kap voor te krijgen, al denk ik dat wel) ja, ehhhh ... helaas heb ik niet effe eenTypeR K20 blok over ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Googolplexian op 17-07-2007 18:58:24 ] | |
Googolplexian | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:50 |
quote:de gebouwte auto de herbouwte auto | |
t0n | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:52 |
quote:Had hem gehoord pik, ik wil em zeker. Ik bel je v/d week ff. Gezellig! Voor de rest: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Looks good, zie alleen op de laatste foto een verticale kras, maar kan hem niet voelen met me nagel/vinger etc. Dus lijkt me gewoon een krasje van het plaatsen van de zuiger? Door de foto's lijken de cilinderwanden net spiegels. Ze zijn wel superschoon, maar geen spiegels. | |
Turquaz52 | dinsdag 17 juli 2007 @ 22:19 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | dinsdag 17 juli 2007 @ 23:22 |
Porno ![]() | |
Googolplexian | woensdag 18 juli 2007 @ 06:49 |
quote: ![]() ![]() | |
ThaFreak | woensdag 18 juli 2007 @ 13:55 |
quote:krasje hoort er imo niet te zitten, maar expert ben ik er ook wel weer niet in.....zou iig proberen de oorzaak van de kras uitzoeken (zuigerveren, vuil en dergelijke) | |
t0n | woensdag 18 juli 2007 @ 16:28 |
Is van meetapparaat, is normaal. | |
t0n | maandag 23 juli 2007 @ 17:57 |
HKS HiPower heb ik verkocht. Heb een Buddy Club RACING SPEC III gekocht, ook tweedehands maar de HKS was echt te laag voor mijn plannen, daarnaast zie je de HKS teveel vind ik. ![]() | |
Fugie | maandag 23 juli 2007 @ 18:24 |
het zijn allemaal steigerpijpen ![]() | |
tevebe | dinsdag 24 juli 2007 @ 02:01 |
Wat maakt het uit dat je HKS zo vaak ziet? Het is toch ook een van de betere merken? Zit er ook geluidsverschil en kwaliteitsverschil tussen die 2? Ohja mooi project. Mooie auto. | |
t0n | dinsdag 24 juli 2007 @ 17:38 |
quote:Nou, ik wil wat unieks rijden. Ik heb de BC vele malen minder gezien in NL dan de HKS. de HKS is stiller, maar zal net zo veel vermogen opleveren als de BC. Thanks. | |
Lord_Of_Darkness | dinsdag 24 juli 2007 @ 21:55 |
vet project ![]() suc6 ![]() | |
tevebe | woensdag 25 juli 2007 @ 03:05 |
quote:Ok. Duidelijk. Ik kan me nog de uitlaat herinneren die je eerst op je oude civic had ![]() | |
Tjabbo | woensdag 25 juli 2007 @ 09:55 |
He pik gaat goed man ![]() motoraansturing gaat met de stock ecu? incl piggyback misschien? of ga je mettertijd voor een mooie standalone oplossing? | |
t0n | woensdag 25 juli 2007 @ 13:05 |
quote:Hahah, inderdaad. Oude rotte motor was dat zeg. | |
t0n | woensdag 25 juli 2007 @ 13:07 |
quote:Stock ECU krijgt nieuwe ROM. eCtune, geschreven door Nederlanders, gebruikt door 10sec auto's in USA. Goed spul dus. http://www.ectune.com/ | |
Tjabbo | woensdag 25 juli 2007 @ 14:29 |
Nice. Ziet er leuk uit. Gaat het veel schelen? | |
t0n | donderdag 26 juli 2007 @ 10:52 |
Ja... ![]() | |
Tjabbo | donderdag 26 juli 2007 @ 11:05 |
Ik begreep dat er niet veel te halen was op de stock rom van honda. Kennis van me heeft een ecu van een crx blokje zelf omgesoldeerd zodat er een eeprom op kan (NG60 of zo?) en die kan hij programmeren. Heeft de hele zooi uitgelezen en geanalyseerd (da's zijn werk) maar het lijkt er op dat er bij een (relatief stock - dat wel-) blokje geen kont te halen valt. Wat kan de ectune dan voor je betekenen? | |
Tommeh | donderdag 26 juli 2007 @ 11:11 |
Ooit aan een megasquirt o.i.d. gedacht ? Ook interessant? | |
liquid-orange | donderdag 26 juli 2007 @ 11:31 |
tvp | |
Pegasos | vrijdag 27 juli 2007 @ 19:08 |
quote:eCtune is totaal nieuw ECU software, stand-alone dus. Maar dan gewoon in de OEM Honda Computer, komt alleen andere chip in met die software. Die software is volledig te programmeren, andere fuelmaps, ignition, boost, launch controll etc etc. quote:Nee, totaal niet, zie bovenstaand. ![]() | |
t0n | vrijdag 27 juli 2007 @ 19:09 |
Ja, dat was ik dus. ![]() | |
dheruer | woensdag 1 augustus 2007 @ 16:15 |
Ziet er leuk uit allemaal, en je pakt t een stuk beter aan dan je vorige gelukkig ![]() ![]() Al ideetje van de specs?? Word in ieder geval ook n stuk vlotter als ik t zo een beetje zie allemaal ![]() | |
t0n | donderdag 2 augustus 2007 @ 08:19 |
Specs van de motor staan op de vorige pagina, als je specs bedoelt van 0-100 / ¼ Mile enzo, die moet ik je verschuldigd blijven. | |
dheruer | donderdag 2 augustus 2007 @ 08:38 |
quote:Maar al enig idee van wat voor koppel en vermogen die gaat leveren? Wat deed ie standaard? | |
t0n | donderdag 2 augustus 2007 @ 10:53 |
quote:Staat allemaal op vorige pagina's, maar omdat ik vandaag vrolijk ben.... ![]() B18C3 heeft 200pk, standaard. Ik hoop op 220/240 uit te komen met de mods. Koppel denk 170~200Nm. | |
dheruer | donderdag 2 augustus 2007 @ 11:10 |
quote:Jah, maar niet iedereen heeft verstand van alle types motorblokken en wat deze mods doen ![]() ![]() Wat voor wagengewicht wil je op uitkomen? Je hebt (hoop ik) wel een iets lichtere koppeling genomen als op je vorige? Je gaat hem gewoon als daily driver gebruiken toch? Vond die koppeling in je vorige eigenlijk n beetje overkill ![]() Moet trouwens zeggen, dit is een van de weinige Honda tuning projecten waar ik respect voor heb. Niet alleen maar plastic fantastic, maar echt serieuze tuning! ![]() | |
t0n | donderdag 2 augustus 2007 @ 13:49 |
Ik heb hiervoor een streetdisc kit, met heavy duty pressure plate. Pedal feel is normaal, maar clamping force is 40% sterker. | |
dheruer | donderdag 2 augustus 2007 @ 16:32 |
k.. Want die andere was geloof ik tot n kleine 380 Nm geschikt ofzo? En je had toen iets van 150 ofzo? Dat lijkt me niet helemaal super meer rijden eigenlijk. Ik laat bij mij de koppeling gewoon standaard. Tenzij ik nog eens voor een leuke prijs nieuwe diffs en steekassen kan kopen, anders verbrand ik liever m'n koppeling ![]() | |
t0n | woensdag 22 augustus 2007 @ 09:45 |
HKS HiPower heb ik verkocht. Heb een Buddy Club RACING SPEC III gekocht, ook tweedehands maar de HKS was echt te laag voor mijn plannen, daarnaast zie je de HKS teveel vind ik. ![]() | |
lokker | woensdag 22 augustus 2007 @ 11:06 |
Zelfde post als op de vorige pagina? ![]() Mooi projectje kerel! ![]() | |
Glenn-Micra | woensdag 22 augustus 2007 @ 11:11 |
Heel mooi project!! Respect voor het werk! | |
t0n | woensdag 22 augustus 2007 @ 11:16 |
OH, lol, dacht dat ik die BCIII nog niet gepost had hier. | |
t0n | dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:21 |
Updates: Buddy Club USA Spec IV Cams Skunk2 Titanium Retainers Skunk2 Dual Valve Springs Skunk2 Cam Seal (had me oude verpatst) Skunk2 70mm Throttle body Innovative Mounts Hiperformance Axles En!! We hebben een huis gekocht: Huis, oprit voor 2 auto's en garage voor 1 auto. ![]() Garage is compleet onderkelderd: ![]() ![]() Hier zie je de platen voor de 'smeer kelder', takel in het plafond, eigen elektragroep inclusief 380V, alarm etc. ![]() ![]() ![]() En d'r zit ook nog een zolder boven: ![]() ![]() Vooraanzicht garage: ![]() We krijgen 15 oktober de sleutel, dus tot die tijd zal bovenstaand even het laatste zijn dat ik voor de auto bestel, daarna gaat hij de garage in en kan ik lekker aan de slag! Whoohoo!! | |
Anne | dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:23 |
Gefeliciteerd t0n ![]() | |
aKra | dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:47 |
Pittig huisje, ziet er goed uit... Alhoewel het lijkt alsof de garage belangrijker voor je is ![]() Je wilt nu zeker een eigen garagebedrijfe starten? | |
t0n | dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:49 |
Thanks Anne!! aKra, neuh geen garage bedrijf. Maar aangezien dit PTA is is nu de garage alleen maar belangrijk in W&K zal het huisje wel een eigen topic krijgen. ![]() | |
Anne | dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:50 |
quote:K&W ![]() | |
t0n | dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:57 |
Ja, bla. ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:11 |
Dat is echt meesterlijik... Brug erin en gaan met die banaan ![]() | |
t0n | dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:26 |
Brug kan niet hé... Komt de auto tegen 't dak aan. ![]() | |
Go0s | dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:18 |
Auto tegen het dak is eenmalig ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:28 |
klein stukje kan toch wel? Heb je hem iig van de grond... | |
Googolplexian | dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:28 |
![]() Eindelijk ruimte voor die Tamiya!!! ![]() | |
t0n | dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:36 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
hardcorebass | dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:37 |
is dat in schijndel? | |
t0n | dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:42 |
Nee, Groesbeek. | |
Go0s | dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:54 |
Even over je huis; leuk huis! Zoiets zou mij ook wel schikken ![]() Veel woon- en sleutelplezier! | |
Supra_Turbo | dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:33 |
Gefeliciteerd met de aankoop van je huis! Leuke sleutelplek voor de Honda ![]() | |
garnage-patrick | dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:59 |
feli met je huis!! maare, ik weet niet hoe groot jij bent. maar je moet daar wel op krukje staan als je in de smeerkelder staat ![]() | |
t0n | woensdag 29 augustus 2007 @ 09:29 |
Klopt, fabiceer ik wel iets voor ![]() Thanks boys! Het zijn andere nokkenassen geworden, ik heb wat onderzoek gedaan over de BC Spec IV's en ze maken wel iets meer vermogen in het midden, maar top-end is niet zo hoog als de Skunk2 Pro 2 cams, dus het zijn nu de Skunk2 Pro Series 2 cams geworden. | |
ook_gek | woensdag 29 augustus 2007 @ 10:40 |
wie is dat lekkere wijf op de foto van de zolder ![]() | |
t0n | woensdag 29 augustus 2007 @ 11:05 |
Nathalie. ![]() | |
ook_gek | woensdag 29 augustus 2007 @ 11:39 |
quote:En dat is ![]() | |
t0n | woensdag 29 augustus 2007 @ 14:53 |
Mijn meid, we hebben het huis samen gekocht kerel. ![]() | |
ook_gek | woensdag 29 augustus 2007 @ 15:02 |
quote:Vrienden delen toch alles ![]() | |
fathank | vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:41 |
quote: ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | dinsdag 11 december 2007 @ 18:17 |
Tijd voor een update ![]() | |
PeuRac | dinsdag 11 december 2007 @ 18:55 |
ik gok dat die druk bezig is (geweest) met het huis ![]() | |
t0n | woensdag 12 december 2007 @ 10:18 |
Inderdaad, ben nog steeds druk met het huis. Grote klussen zijn klaar, afwerken is nu aan de beurt. Zodra dit klaar is, is er weer tijd, ruimte en geld voor de Civic. Januari ga ik weer eens verder. | |
bietelboer | donderdag 10 januari 2008 @ 01:11 |
Tis Januari ![]() Schiet het al op met je huis? | |
fathank | donderdag 10 januari 2008 @ 08:50 |
Kun jij niet gewoon geduldig wachten ![]() ![]() wanneer macce? | |
t0n | donderdag 10 januari 2008 @ 08:51 |
Nou, heb niet veel updates... Me auto staat nu binnen in de garage, en heb nog een quick release naaf gekocht... zo'n snap-off ding. | |
raulbouli | donderdag 10 januari 2008 @ 08:59 |
Schiet ook niet op met jou he... Anders geef je je motor aan mij, dan takel ik hem wel in me coupé kan ik hem vast inrijden ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 3 juli 2009 @ 01:38 |
na 539 dagen nog geen update..?? of mis ik iets..? ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 3 juli 2009 @ 02:04 |
M'n ED9 is inmiddels helemaal ontroest en overgespoten ![]() | |
raulbouli | vrijdag 3 juli 2009 @ 08:45 |
quote:Wehhehe, ding is allang verkocht in delen ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 3 juli 2009 @ 12:45 |
quote: ![]() | |
bietelboer | vrijdag 3 juli 2009 @ 15:25 |
Omdat Ton lui is net als Bouli ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 3 juli 2009 @ 22:37 |
quote: ![]() | |
raulbouli | zaterdag 4 juli 2009 @ 16:48 |
Idd ![]() |