abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51814567
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:55 schreef Tjabbo het volgende:
He pik gaat goed man

motoraansturing gaat met de stock ecu? incl piggyback misschien?
of ga je mettertijd voor een mooie standalone oplossing?
Stock ECU krijgt nieuwe ROM. eCtune, geschreven door Nederlanders, gebruikt door 10sec auto's in USA.

Goed spul dus.

http://www.ectune.com/
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:29:30 #202
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_51817636
Nice. Ziet er leuk uit.
Gaat het veel schelen?
pi_51847510
Ja...
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:05:51 #204
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_51847889
Ik begreep dat er niet veel te halen was op de stock rom van honda.
Kennis van me heeft een ecu van een crx blokje zelf omgesoldeerd zodat er een eeprom op kan (NG60 of zo?) en die kan hij programmeren. Heeft de hele zooi uitgelezen en geanalyseerd (da's zijn werk) maar het lijkt er op dat er bij een (relatief stock - dat wel-) blokje geen kont te halen valt.

Wat kan de ectune dan voor je betekenen?
pi_51848049
Ooit aan een megasquirt o.i.d. gedacht ? Ook interessant?
pi_51848651
tvp
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_51895374
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:05 schreef Tjabbo het volgende:
Ik begreep dat er niet veel te halen was op de stock rom van honda.
Kennis van me heeft een ecu van een crx blokje zelf omgesoldeerd zodat er een eeprom op kan (NG60 of zo?) en die kan hij programmeren. Heeft de hele zooi uitgelezen en geanalyseerd (da's zijn werk) maar het lijkt er op dat er bij een (relatief stock - dat wel-) blokje geen kont te halen valt.

Wat kan de ectune dan voor je betekenen?
eCtune is totaal nieuw ECU software, stand-alone dus. Maar dan gewoon in de OEM Honda Computer, komt alleen andere chip in met die software. Die software is volledig te programmeren, andere fuelmaps, ignition, boost, launch controll etc etc.
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:11 schreef Tommeh het volgende:
Ooit aan een megasquirt o.i.d. gedacht ? Ook interessant?
Nee, totaal niet, zie bovenstaand.
Uit uw bloed, Medousa, verrijs ik..
pi_51895398
Ja, dat was ik dus.
pi_52020514
Ziet er leuk uit allemaal, en je pakt t een stuk beter aan dan je vorige gelukkig (snapte een paar dingetjes ff niet, maar die auto is al weg zag k nu dus... Loop n btje achter zeg maar )

Al ideetje van de specs?? Word in ieder geval ook n stuk vlotter als ik t zo een beetje zie allemaal
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_52036407
Specs van de motor staan op de vorige pagina, als je specs bedoelt van 0-100 / ¼ Mile enzo, die moet ik je verschuldigd blijven.
pi_52036581
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:19 schreef t0n het volgende:
Specs van de motor staan op de vorige pagina, als je specs bedoelt van 0-100 / ¼ Mile enzo, die moet ik je verschuldigd blijven.
Maar al enig idee van wat voor koppel en vermogen die gaat leveren? Wat deed ie standaard?
pi_52039383
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:38 schreef dheruer het volgende:

[..]

Maar al enig idee van wat voor koppel en vermogen die gaat leveren? Wat deed ie standaard?
Staat allemaal op vorige pagina's, maar omdat ik vandaag vrolijk ben....

B18C3 heeft 200pk, standaard. Ik hoop op 220/240 uit te komen met de mods. Koppel denk 170~200Nm.
pi_52039880
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:53 schreef t0n het volgende:

[..]

Staat allemaal op vorige pagina's, maar omdat ik vandaag vrolijk ben....

B18C3 heeft 200pk, standaard. Ik hoop op 220/240 uit te komen met de mods. Koppel denk 170~200Nm.
Jah, maar niet iedereen heeft verstand van alle types motorblokken en wat deze mods doen Zeker niet van alle merken.. En met de lijsten aan mods die je hebt, lees je erook makkelijk overheen

Wat voor wagengewicht wil je op uitkomen?
Je hebt (hoop ik) wel een iets lichtere koppeling genomen als op je vorige? Je gaat hem gewoon als daily driver gebruiken toch? Vond die koppeling in je vorige eigenlijk n beetje overkill

Moet trouwens zeggen, dit is een van de weinige Honda tuning projecten waar ik respect voor heb. Niet alleen maar plastic fantastic, maar echt serieuze tuning!
pi_52044289
Ik heb hiervoor een streetdisc kit, met heavy duty pressure plate. Pedal feel is normaal, maar clamping force is 40% sterker.
pi_52048528
k..

Want die andere was geloof ik tot n kleine 380 Nm geschikt ofzo? En je had toen iets van 150 ofzo? Dat lijkt me niet helemaal super meer rijden eigenlijk.

Ik laat bij mij de koppeling gewoon standaard. Tenzij ik nog eens voor een leuke prijs nieuwe diffs en steekassen kan kopen, anders verbrand ik liever m'n koppeling
pi_52582516
HKS HiPower heb ik verkocht.

Heb een Buddy Club RACING SPEC III gekocht, ook tweedehands maar de HKS was echt te laag voor mijn plannen, daarnaast zie je de HKS teveel vind ik.

pi_52584227
Zelfde post als op de vorige pagina?

Mooi projectje kerel!
Wees maar niet bang, ik doe niets...
pi_52584382
Heel mooi project!!
Respect voor het werk!
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
pi_52584497
OH, lol, dacht dat ik die BCIII nog niet gepost had hier.
pi_52745783
Updates:

Buddy Club USA Spec IV Cams
Skunk2 Titanium Retainers
Skunk2 Dual Valve Springs
Skunk2 Cam Seal (had me oude verpatst)
Skunk2 70mm Throttle body
Innovative Mounts Hiperformance Axles

En!!

We hebben een huis gekocht:

Huis, oprit voor 2 auto's en garage voor 1 auto.

Garage is compleet onderkelderd:

Hier zie je de platen voor de 'smeer kelder', takel in het plafond, eigen elektragroep inclusief 380V, alarm etc.

En d'r zit ook nog een zolder boven:

Vooraanzicht garage:

We krijgen 15 oktober de sleutel, dus tot die tijd zal bovenstaand even het laatste zijn dat ik voor de auto bestel, daarna gaat hij de garage in en kan ik lekker aan de slag!

Whoohoo!!
pi_52745817
Gefeliciteerd t0n .
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:47:21 #222
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_52746262
Pittig huisje, ziet er goed uit... Alhoewel het lijkt alsof de garage belangrijker voor je is

Je wilt nu zeker een eigen garagebedrijfe starten?
pi_52746308
Thanks Anne!!

aKra, neuh geen garage bedrijf. Maar aangezien dit PTA is is nu de garage alleen maar belangrijk in W&K zal het huisje wel een eigen topic krijgen.
pi_52746328
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:49 schreef t0n het volgende:
Thanks Anne!!

aKra, neuh geen garage bedrijf. Maar aangezien dit PTA is is nu de garage alleen maar belangrijk in W&K zal het huisje wel een eigen topic krijgen.
K&W .
pi_52746464
Ja, bla.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')