tussen Deventer en Olst ligt enkel spoor.tussen olst en zwolle is bijna alle spoor de laatste tijd helemaal vernieuwd en de portalen en spoordijk tussen olst en deventer zijn breed genoeg voor dubbbel spoor, dus waarom dat niet verdubbeld wordt...quote:Op donderdag 16 november 2006 19:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
Rechtstreeks van Aml/Hgl/Es via DV naar Zl is niet mogelijk omdat tussen Olst en Wijhe grote stukken enkel spoor zitten, Dit valt nooit te combineren met de 3600.
Tot dat je wacht op ongeveer ieder lokaal-boemelstation (mag ook in de van Dalequote:Op donderdag 16 november 2006 23:27 schreef Socios het volgende:
Wat is er toch mis met een lange overstaptijd? Het is geweldig op een treinstation.
Op zich is het niet zo'n probleem hoor, mits je treinen maar op tijd rijden. Het is regelmatig gebleken dat omleiden van de IC's naar Zl via Dv (daar kopmaken) mogelijk is.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/941016/1/151#43626187]vrijdag 17 november 2006 00:Maar over Zwolle - Roosendaal is eigenlijk na alles wat via Amersfoort gaat de enigste verbinding naar het noorden. Dat is eigenlijk idd vreemd dat er nooit dubbelspoor tussen Deventer en Zwolle is gekomen gezien het feit dat het de capaciteit aardig vergroot en bij problemen een opvang is voor Amersfoor - Zwolle.
Nee hoor, dat doet ie niet. De stoptrein wordt daar opgeheven, en in plaats daarvan gaat de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen voor stoptrein spelen.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:34 schreef Peterselieman het volgende: De splitsing van de 3600 zorgt straks wel voor meer treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen
Maar dat wil je ook niet elke keer. Ik stap regelmatig van/naar de NoordOost in de 800/900, en die 'aansluiting' ben je na een paar keer ook goed zat hoor. Daarom is het positief dat miv de DRGL'07 de 3500 zo'n beetje de hele dag gaat rijden, en ook in het weekend.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Op Ut een kwartier wachttijd hebben vindt niemand erg... Kan je rustig even wat te eten halen / drinken halen...
We zien wel wat de NS er van bakt met de invoering van de nieuwe dienstregeling. In ieder geval zal het de eerste dagen een kleinen chaos worden, maar zal het daarna wel beter gaan denk ikquote:Op vrijdag 17 november 2006 00:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doet ie niet. De stoptrein wordt daar opgeheven, en in plaats daarvan gaat de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen voor stoptrein spelen.
Als je een heel verhaal aan het typen bent voor een publiek alhier wat vrij bekend is met de verkortingen, vind ik het zonde van mn tijd om alles uit te schrijven.quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:06 schreef Petre het volgende:
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
De treinnummers series staan in de treinnummerlijst van ProRail, verkortingen zijn via Somda snel terug te zoeken.quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:27 schreef Petre het volgende:
is het wellicht een idee om ook zo'n aparte pagina achter een linkje in de Op te zetten met een uitleg van de lijnen en stationsafkortingen / vaak gebruikte afkortingen?
PDF alert!quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:29 schreef MREn het volgende:
[..]
De treinnummers series staan in de netverklaring van ProRail, verkortingen zijn via Somda snel terug te zoeken.
Ben het er wel mee eensquote:Op vrijdag 17 november 2006 01:06 schreef Petre het volgende:
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
Gewoon vragenquote:Op vrijdag 17 november 2006 06:00 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ben het er wel mee eens, ik zit ook regelmatig te gokken welk station het weer zal zijn, en treinseries ken ik natuurlijk helemaal niet
Ja, het einde is erg sneu...quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:14 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Waarom zou je nog een kaartje voor de ICE kopen? Je kan natuurlijk ook gratis mee
Dit filmpje laat je zien hoe..
http://www.youtube.com/v/VZvm5H4F-aA
Wel een beetje een drama einde![]()
Hey, ik ben morgen ook in Utrechtquote:Op donderdag 16 november 2006 09:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Zaterdag lekker een dagje spotten. Thalys en Benelux rijdt via Utrecht, en ook veel Cargo gaat nu via Utrecht van/naar de Haven. En 's avonds ook nog een ACTS lok + Herik rijtuigen. Kortom.. Feest![]()
Hoelaat pak je de trein uit Lw (als je met de trein gaat danquote:Op vrijdag 17 november 2006 17:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hey, ik ben morgen ook in UtrechtCamera paraat houden op het station dus. Ik ben er voor Logistica, een vakbeurs in de jaarbeurs, beetje heftrucks fotograferen
Nou, jottumquote:Op donderdag 16 november 2006 09:39 schreef Zug-Chef het volgende:
veel Cargo gaat nu via Utrecht [..] Kortom.. Feest![]()
8:17. Ben te herkennen aan die lekkere vrouw aan mn zijdequote:Op vrijdag 17 november 2006 17:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hoelaat pak je de trein uit Lw (als je met de trein gaat dan)
Is het wel te hopen dat zij kort haar heeftquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
8:17. Ben te herkennen aan die lekkere vrouw aan mn zijde
Nee, ook lang haar.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is het wel te hopen dat zij kort haar heeft
Ow dan wordt het lastigquote:
Dacht eerst: wat een gek.. toen ik echter het einde zag kan ik alleen zeggen: hulde.. hij heeft z'n leven echt geleeft.. als je toch een adrenaline junk ben, en al weet dat je dood gaat, waarom dan niet eerst leven op the edge?quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:14 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Waarom zou je nog een kaartje voor de ICE kopen? Je kan natuurlijk ook gratis mee
Dit filmpje laat je zien hoe..
http://www.youtube.com/v/VZvm5H4F-aA
Wel een beetje een drama einde![]()
Tering, wel vet als je dat doetquote:Op vrijdag 17 november 2006 15:14 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Waarom zou je nog een kaartje voor de ICE kopen? Je kan natuurlijk ook gratis mee
Dit filmpje laat je zien hoe..
http://www.youtube.com/v/VZvm5H4F-aA
Wel een beetje een drama einde![]()
Ik moet er zelf af en toe ook maar een beetje naar gokken hoorquote:Op vrijdag 17 november 2006 01:35 schreef Petre het volgende:
[..]
PDF alert!
maar niet iedreen die over FOK! struint en dit topic ziet weet dat te vinen ( ik zelf ook niet)..
verbaast me weinig dat de SPURT populair isquote:Op vrijdag 17 november 2006 16:41 schreef verzameldirk het volgende:
HEERENVEEN - Arriva kampt opnieuw met een tekort aan treinstellen. Vooral op het traject van en naar Nieuweschans zijn de treinen in de ochtend- en avondspits bomvol.
Van de acht nieuwe treinstellen kunnen er momenteel nog maar vier rijden. Daarnaast zijn de overige treinen oude beestjes, die weinig meer kunnen hebben. Zo zijn van de 86 oude treinen maar liefst 14 kapot. Bovendien zou het onderhoud aan deze treinen onder de maat zijn. Ook het succes van de Spurt doet een duit in het zakje, volgens Arriva. Door de populaire trein zijn er meer reizigers bij gekomen.
Arriva erkent de problemen. Wanneer deze opgelost zijn, is nog niet duidelijk. Het vervoersbedrijf had eerder te kampen met een groot tekort aan materieel. Daarvoor kreeg Arriva al eens een boete opgelegd van de provincie.
Bron RTV Noord
ik me zelf dr ook es lopen denken, zo`n DH-2 zou met wat aanpassingen zo als woning kunnen dienen xDquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:43 schreef Wadloper het volgende:
Ik wil in de wadloper (zolang ze nog rijden), en geen probleem als ze een 1tje in mijn achtertuin zetten
Ddei waar zu oook bierrr verkopuh?quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Er waren vandaag veel treinenfappers medehobbyisten op Utrecht CS. Volgens mij ben ik herkend trouwens om kawrt over 10 bbij de broodjeszaak
heel veel vlassnorretjes met nvbs-tassen, en voor het eerst iemadn een treinnummer op zien schrijven toen we met de 4231 op Utrecht CS binnen liepenquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ddei waar zu oook bierrr verkopuh?
Ik ben ook ff naar het station geweest. Om het nieuwe spoorboekje aan te schaffenVerder geen gefap gezien, eigenlijk.
ik persoonlijk heb 4 gottwald kranen op wagons van Volker Stevin op de foto gezet, en een weg-rail vrachtwagen van hetzelfde bedrijf, maar daar zullen de andere fapperts wel niet op af gekoemn zijn....quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Was er wat te doen dan? Apart van een paar Herik bakken of zo?
Psssst, bronvermelding als je andermans foto postquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:57 schreef Crizzz_ het volgende:
[afbeelding]
Deze treinen waren idd er prettig. Ze reden tussen Zwolle-Emmen en v.v. Jammer dat ze er niet meer zijn. Nu die hondekoppen. Dat die nog niet op het kerkhof liggen.![]()
Daarvoor moest je dan ook naar Zwolle (of verder)quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar die stonden vandaag toch niet in Utrecht?!?! Zo'n trein heb ik nog NOOIT op de foto gehad
quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heel veel vlassnorretjes met nvbs-tassen
quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik persoonlijk kijk natuuriijk neer op treinenfappers, als busrukker zijnde
Nou, begin maar hehequote:Op zaterdag 18 november 2006 20:08 schreef vw_caddy het volgende:
Die vertelde verhalen waar mijn broek echt vanaf zakt.
Ah, je wou dus alleen maar even interessant doen?quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:15 schreef vw_caddy het volgende:
Lijkt me niet verstandig dat ik daar over ga uitwijden. het was in ieder geval een interessant gesprek.
Dat is het probleem van ProRail: ondoordringbare bunker. Deze manager heeft 20 jaar op de bok gezeten, en is sinds '99 calamiteitenmanager. Die weet er wel wat vanaf.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ah, je wou dus alleen maar even interessant doen?
En je mening op een verhaal van één persoon baseren? Hoor en wederhoor toch?
ProRail is gewoon de wortel van alle kwaad, maar dat is niet nieuwquote:Op zaterdag 18 november 2006 20:35 schreef vw_caddy het volgende:
Hoofdonderwerp was de zware sneeuwval van vorig jaar, dat de communicatie alles behalve goed is. ProRail schuift de hele handel af op het IVW, rijden door een sts terwijl dat sein compleet was dichtgesneeuwd maar ProRail de mcn niet had gewaarschuwd. Schuld ligt bij ProRail, maar ProRail schuift het allemaal maar weer af op IVW. Mcn het bokje (aantekening) maar ProRail geeft niet thuis. In ieder geval verschrikkelijk.
Mijn sollicitatie gaat in ieder geval niet naar ProRail.
Ja, vind ik niet ergquote:Op zaterdag 18 november 2006 20:41 schreef vw_caddy het volgende:
In het weekend staat Gn ook vol met wadlopers he.
Ah, ja hekkenquote:Op zaterdag 18 november 2006 21:20 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, vind ik niet erg![]()
![]()
Alleen is het parkeerterrein gesloten dmv een nieuwe hek, waarmee je alleen dmv een kaart/sleutel in kan...
Dus geen foto's van de zijkant meer![]()
![]()
Waarom moeten ze het nou weer verpesten![]()
![]()
bron?quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:27 schreef vw_caddy het volgende:
Trein van Herik staat in de fik.
Mijn post was niet vanwege een beurs of iets dergelijks. Ik zag hem staan in de OP, heb het topic verder niet doorgelezen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar die stonden vandaag toch niet in Utrecht?!?! Zo'n trein heb ik nog NOOIT op de foto gehad
bij 300 posts gaat op fok een topic automatisch dicht. Als het aan mij lag was dit nog steeds deel 1 geweest, maar zo zit de forumsoftware nu eenmaal niet in elkaarquote:
Oh ik dacht dat het iets met treinen te maken hadquote:Op zaterdag 18 november 2006 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
bij 300 posts gaat op fok een topic automatisch dicht. Als het aan mij lag was dit nog steeds deel 1 geweest, maar zo zit de forumsoftware nu eenmaal niet in elkaar
Geen idee.quote:Op zaterdag 18 november 2006 22:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat het iets met treinen te maken hadVanwaar maar 300 posts dan?
quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
bron?
En wat is trein van Herik? :o joreinvandenherik post hier toch al een paar dlen niet meer ? :?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | 611182051231400999 1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode ) 611182051231400456 1400456 BRW Barendrecht ( Ondersteunend Piket VC ) 611182051231400455 1400455 BRW Barendrecht ( Bemanning VC ) 611182051231400406 1400406 BRW Rotterdam-Zuid ( Ondersteunend Piket VC ) 611182051231400405 1400405 BRW Rotterdam-Zuid ( Bemanning VC ) 611182051231400100 1400100 BRW Waterweg ( Officier van Dienst ) 611182051231400100 1400100 BRW Waterweg ( Officier van Dienst ) |
| 1 2 3 | Tussen Rotterdam en Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten. Door een defecte trein rijden er tussen Rotterdam en Rotterdam Alexander geen treinen. |
Klikquote:Op zaterdag 18 november 2006 23:20 schreef Erasmo het volgende:
Kreeg laatst een soort van kaartje op credit-card formaat waarop alle vertrektijden stonden op alle stations van de lijn Den Helder - Nijmegen, ideaal! Weet iemand of ze dat voor nog meer trajecten hebben?
Ik ben 28, ik geloof dat ik dan een goede walrus-imitatie zou doen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heb jij ook een nog nooit geschoren bovenlip?![]()
en per station? hebben ze dat toevallig ook?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |