abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 22:34:03 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43623245
hopelijk wordt het met DRGL 2007 iets beter met de 3600 en de nieuwe 3700. De splitsing van de 3600 zorgt straks wel voor meer treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 november 2006 @ 22:39:22 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43623375
Maar in ruil daarvoor ben je wel je doorgaande reizigers Dv/Zl-Ht kwijt die vrolijk via Ut gaan...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 22:42:26 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43623492
Sluiten de 3600 en 3700 dan zo slecht op elkaar aan?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 november 2006 @ 22:46:13 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43623595
Ja, je mag naar keuze ofwel in Ah acht ofwel in Nm een kwartier gaan wachten.
Gelukkig verschuift de 3500 ook wat, zodat je toch nog overstap hebt in Ht.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 22:53:30 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43623833
Altijd gezellig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43624178
quote:
Op donderdag 16 november 2006 19:33 schreef Brembo het volgende:

[..]

Rechtstreeks van Aml/Hgl/Es via DV naar Zl is niet mogelijk omdat tussen Olst en Wijhe grote stukken enkel spoor zitten, Dit valt nooit te combineren met de 3600.
tussen Deventer en Olst ligt enkel spoor.tussen olst en zwolle is bijna alle spoor de laatste tijd helemaal vernieuwd en de portalen en spoordijk tussen olst en deventer zijn breed genoeg voor dubbbel spoor, dus waarom dat niet verdubbeld wordt...
bye
pi_43625010
Wat is er toch mis met een lange overstaptijd? Het is geweldig op een treinstation.
pi_43625292
Op Ut een kwartier wachttijd hebben vindt niemand erg... Kan je rustig even wat te eten halen / drinken halen...
pi_43626187
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:27 schreef Socios het volgende:
Wat is er toch mis met een lange overstaptijd? Het is geweldig op een treinstation.
Tot dat je wacht op ongeveer ieder lokaal-boemelstation (mag ook in de van Dale ). Daar is eigenlijk geen ruk te doen, maar UT-C is toch altijd wel leuk om te kijken , bij voorkeur de Burger-King. Kan je lekker de treintjes kijken .

Maar over Zwolle - Roosendaal is eigenlijk na alles wat via Amersfoort gaat de enigste verbinding naar het noorden. Dat is eigenlijk idd vreemd dat er nooit dubbelspoor tussen Deventer en Zwolle is gekomen gezien het feit dat het de capaciteit aardig vergroot en bij problemen een opvang is voor Amersfoor - Zwolle.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 november 2006 @ 00:39:15 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43626607
Soms zijn ze in Nederland onnavolgbaar
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:55:51 #111
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43626883
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/941016/1/151#43626187]vrijdag 17 november 2006 00:Maar over Zwolle - Roosendaal is eigenlijk na alles wat via Amersfoort gaat de enigste verbinding naar het noorden. Dat is eigenlijk idd vreemd dat er nooit dubbelspoor tussen Deventer en Zwolle is gekomen gezien het feit dat het de capaciteit aardig vergroot en bij problemen een opvang is voor Amersfoor - Zwolle.
Op zich is het niet zo'n probleem hoor, mits je treinen maar op tijd rijden. Het is regelmatig gebleken dat omleiden van de IC's naar Zl via Dv (daar kopmaken) mogelijk is.

Er zijn natuurlijk diverse alternatieven zoals Q/Hanze/interliners Lls-Zl en Amr-Lw en ietsje verder Aml-Zl en desnoods nog Aml-Mrb-Zl. En in uiterste nood kan je nog bij Vl de grens over en bij Es terug
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:56:40 #112
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43626901
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:34 schreef Peterselieman het volgende: De splitsing van de 3600 zorgt straks wel voor meer treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen
Nee hoor, dat doet ie niet. De stoptrein wordt daar opgeheven, en in plaats daarvan gaat de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen voor stoptrein spelen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:59:26 #113
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43626948
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Op Ut een kwartier wachttijd hebben vindt niemand erg... Kan je rustig even wat te eten halen / drinken halen...
Maar dat wil je ook niet elke keer. Ik stap regelmatig van/naar de NoordOost in de 800/900, en die 'aansluiting' ben je na een paar keer ook goed zat hoor. Daarom is het positief dat miv de DRGL'07 de 3500 zo'n beetje de hele dag gaat rijden, en ook in het weekend.

Mijn beste prestatie is nog altijd aankomen met de NoordOost, een compleet menu bestellen (en meenemen) bij de BK en daarna met de 3500 naar Ehv. Of in Amf uitstappen (uit Es), naar de BK (tyfuseind lopen voor de kenners) en daarna met de zelfde trein weer verder naar Ut...hoezo rijtijdoverschot? Uiteraard met alle treinen zonder vertraging.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43627061
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
bye
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 november 2006 @ 01:06:43 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43627072
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:56 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nee hoor, dat doet ie niet. De stoptrein wordt daar opgeheven, en in plaats daarvan gaat de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen voor stoptrein spelen.
We zien wel wat de NS er van bakt met de invoering van de nieuwe dienstregeling. In ieder geval zal het de eerste dagen een kleinen chaos worden, maar zal het daarna wel beter gaan denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 november 2006 @ 01:11:32 #116
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43627137
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:06 schreef Petre het volgende:
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
Als je een heel verhaal aan het typen bent voor een publiek alhier wat vrij bekend is met de verkortingen, vind ik het zonde van mn tijd om alles uit te schrijven.

Maar goed:
800 IC Haarlem-Maastricht
900 IC Haarlem-Heerlen
3500 IC Schiphol-Eindhoven
3600 S Roosendaal-Zwolle
3600 nieuw S Arnhem-Roosendaal
3700 nieuw S Nijmegen-Zwolle

Ut = Utrecht
Ost = Olst
Zl = Zwolle
Amf = Amersfoort
Ehv = Eindhoven
Es = Enschede
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 november 2006 @ 01:16:06 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43627183
Ht = Den Bosch
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 november 2006 @ 01:19:43 #118
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43627217
Eigenlijk 's Hertogenbosch (dat maakt de verkorting wat eenvoudiger te snappen).

Andere instinkers:
Gv = Den Haag HS
Gvc = Den Haag CS
Aml = Almelo
Alm = Almere
Es = Enschede
Esd = Enschede Drienerlo
Mt = Maastricht
Mtr = Maastricht Randwyk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 november 2006 @ 01:20:47 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43627228
Klp = Veenendaal de Klomp
Adh = Leeuwarden Achter de Hoven
etc.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 november 2006 @ 01:22:06 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43627237
De langste stationsnaam van nederland heeft als afkorting Lwc.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 november 2006 @ 01:23:07 #121
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43627255
Het gemakkelijkst om te onthouden is ook een station waar de plaatsnaam niet in de verkorting terugkomt: Rai
Kortste verkorting: O (Oss).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43627324
is het wellicht een idee om ook zo'n aparte pagina achter een linkje in de Op te zetten met een uitleg van de lijnen en stationsafkortingen / vaak gebruikte afkortingen?
bye
  vrijdag 17 november 2006 @ 01:29:28 #123
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43627350
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:27 schreef Petre het volgende:
is het wellicht een idee om ook zo'n aparte pagina achter een linkje in de Op te zetten met een uitleg van de lijnen en stationsafkortingen / vaak gebruikte afkortingen?
De treinnummers series staan in de treinnummerlijst van ProRail, verkortingen zijn via Somda snel terug te zoeken.

[ Bericht 9% gewijzigd door MREn op 17-11-2006 01:40:29 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43627401
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:29 schreef MREn het volgende:

[..]

De treinnummers series staan in de netverklaring van ProRail, verkortingen zijn via Somda snel terug te zoeken.
PDF alert!

maar niet iedreen die over FOK! struint en dit topic ziet weet dat te vinen ( ik zelf ook niet)..
bye
pi_43628464
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:06 schreef Petre het volgende:
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
Ben het er wel mee eens , ik zit ook regelmatig te gokken welk station het weer zal zijn, en treinseries ken ik natuurlijk helemaal niet
  vrijdag 17 november 2006 @ 06:16:20 #126
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43628498
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 06:00 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ben het er wel mee eens , ik zit ook regelmatig te gokken welk station het weer zal zijn, en treinseries ken ik natuurlijk helemaal niet
Gewoon vragen
Verkortingen van stations zijn redelijk logsch, het zijn vaak de eerste letters van elke lettergreep, en als je een beetje de stations van het land kent, moet je een heel eind komen.
Asd is bijvoorbeeld Amsterdam Centraal, dat is niet zo lastig. Voor andere stations in Amerdam komt er dan (meestal) gewoon een andere letter op het eind. Asa = Amserdam Amstel, Ass = Amserdam Sloterdijk, Asdl = Amsterdam Lelylaan, Asdz = Amsterdam Zuid/WTC enzovoort.

Als je het niet weet, kun je hier hier opzoeken. Voor nummerseries heb ik een paar posts eerder al een linkje gezet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43635746
Ah okee dat is al wat duidelijker ja, het is vooral bij biojvoorbeeld de afkorting Alm of het nu Almelo of Almere is dat soort dingen

Ze zijn trouwens na bijna 10 jaar ouwehoeren deze week begonnen met Almelo verdiept( ). Het noodspoor begint een beetje vorm te krijgen. Ik ben echt benieuwd hoe ze het willen gaan aanpakken het is haast niet te doen omdat aan beide kanten de huizen op 10 meter staan.
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:45:33 #128
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43636940
Een van de sporen een beetje verleggen, damwanden rossen, ander spoor weg en ontgraven, beton storten, spoor in tunnel leggen, daarna noodspoor afbreken, afgraven en tweede helft tunnel graven.

Maar dat is maar een ideetje
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43637483
Tof, de inmiddels opgeloste stroomstoring tussen Asd en Ut dringt ook door tot de NoordOost. Gistermiddag zaten we al tussen Hgv en Gn te boemelen achter een goederentrein, die middag daarvoor ook al. Te hopen dat de 751 vanmiddag eens op tijd rijdt.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43637744
Hmm, +5 bij Amf. Benieuwd hoeveel het is als ie bij Asn is.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43637749
Waarom zou je nog een kaartje voor de ICE kopen? Je kan natuurlijk ook gratis mee
Dit filmpje laat je zien hoe..
http://www.youtube.com/v/VZvm5H4F-aA

Wel een beetje een drama einde
En weer een dag eerder bij mijn dood!
  vrijdag 17 november 2006 @ 15:23:53 #132
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43637998
Netjes...ik doe 't hem niet na.

Lijkt me ook wel een vaag uitzicht als je net achter die glazen wand zit
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43638358
Wat een gek.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 17 november 2006 @ 15:37:38 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43638455
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 15:14 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Waarom zou je nog een kaartje voor de ICE kopen? Je kan natuurlijk ook gratis mee
Dit filmpje laat je zien hoe..
http://www.youtube.com/v/VZvm5H4F-aA

Wel een beetje een drama einde
Ja, het einde is erg sneu...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43639829
HEERENVEEN - Arriva kampt opnieuw met een tekort aan treinstellen. Vooral op het traject van en naar Nieuweschans zijn de treinen in de ochtend- en avondspits bomvol.

Van de acht nieuwe treinstellen kunnen er momenteel nog maar vier rijden. Daarnaast zijn de overige treinen oude beestjes, die weinig meer kunnen hebben. Zo zijn van de 86 oude treinen maar liefst 14 kapot. Bovendien zou het onderhoud aan deze treinen onder de maat zijn. Ook het succes van de Spurt doet een duit in het zakje, volgens Arriva. Door de populaire trein zijn er meer reizigers bij gekomen.

Arriva erkent de problemen. Wanneer deze opgelost zijn, is nog niet duidelijk. Het vervoersbedrijf had eerder te kampen met een groot tekort aan materieel. Daarvoor kreeg Arriva al eens een boete opgelegd van de provincie.

Bron RTV Noord

ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_43640227
quote:
Op donderdag 16 november 2006 09:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Zaterdag lekker een dagje spotten. Thalys en Benelux rijdt via Utrecht, en ook veel Cargo gaat nu via Utrecht van/naar de Haven. En 's avonds ook nog een ACTS lok + Herik rijtuigen. Kortom.. Feest
Hey, ik ben morgen ook in Utrecht Camera paraat houden op het station dus. Ik ben er voor Logistica, een vakbeurs in de jaarbeurs, beetje heftrucks fotograferen
pi_43640492
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 17:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Hey, ik ben morgen ook in Utrecht Camera paraat houden op het station dus. Ik ben er voor Logistica, een vakbeurs in de jaarbeurs, beetje heftrucks fotograferen
Hoelaat pak je de trein uit Lw (als je met de trein gaat dan )
pi_43643454
quote:
Op donderdag 16 november 2006 09:39 schreef Zug-Chef het volgende:
veel Cargo gaat nu via Utrecht [..] Kortom.. Feest
Nou, jottum
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43643459
Hey ik ben morgen ook in Utrecht Meeten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43643783
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 17:35 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hoelaat pak je de trein uit Lw (als je met de trein gaat dan )
8:17. Ben te herkennen aan die lekkere vrouw aan mn zijde Na de beurs even sinterklaasinkopen doen
pi_43643876
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
8:17. Ben te herkennen aan die lekkere vrouw aan mn zijde
Is het wel te hopen dat zij kort haar heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43643949
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is het wel te hopen dat zij kort haar heeft
Nee, ook lang haar.
pi_43644047
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:45 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee, ook lang haar.
Ow dan wordt het lastig

Zug, jij de hele dag druk? Of zullen we nog ff meeten of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43644143
8.17 hmm dan zit ik al bijna in Amf
pi_43644175
Ja meeten wel ff togg je weet **

Ben morgen van 8.42 tot 9.07 op Ut en daarna van 19.31 tot 20.22 weer (HERIK-rail op Ut)
pi_43644214
tering

ik ga iig uitslapen, en ik ga zeker niet de hele dag van hot naar her kachelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43644365
Heb genoeg gehad aan mn werkweek, weekend gewoon lekker rust.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43644609
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 15:14 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Waarom zou je nog een kaartje voor de ICE kopen? Je kan natuurlijk ook gratis mee
Dit filmpje laat je zien hoe..
http://www.youtube.com/v/VZvm5H4F-aA

Wel een beetje een drama einde
Dacht eerst: wat een gek.. toen ik echter het einde zag kan ik alleen zeggen: hulde.. hij heeft z'n leven echt geleeft.. als je toch een adrenaline junk ben, en al weet dat je dood gaat, waarom dan niet eerst leven op the edge?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_43644830
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 15:14 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Waarom zou je nog een kaartje voor de ICE kopen? Je kan natuurlijk ook gratis mee
Dit filmpje laat je zien hoe..
http://www.youtube.com/v/VZvm5H4F-aA

Wel een beetje een drama einde
Tering, wel vet als je dat doet Idd als je toch al weet dat je eraan gaat...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43651118
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:35 schreef Petre het volgende:

[..]

PDF alert!

maar niet iedreen die over FOK! struint en dit topic ziet weet dat te vinen ( ik zelf ook niet)..
Ik moet er zelf af en toe ook maar een beetje naar gokken hoor Maar zijn zulke linkjes handig voor in de OP misschien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43656895
Vandaag lekker de hele dag het nieuwe spoorboekje bestuderen!
pi_43657052
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:41 schreef verzameldirk het volgende:
HEERENVEEN - Arriva kampt opnieuw met een tekort aan treinstellen. Vooral op het traject van en naar Nieuweschans zijn de treinen in de ochtend- en avondspits bomvol.

Van de acht nieuwe treinstellen kunnen er momenteel nog maar vier rijden. Daarnaast zijn de overige treinen oude beestjes, die weinig meer kunnen hebben. Zo zijn van de 86 oude treinen maar liefst 14 kapot. Bovendien zou het onderhoud aan deze treinen onder de maat zijn. Ook het succes van de Spurt doet een duit in het zakje, volgens Arriva. Door de populaire trein zijn er meer reizigers bij gekomen.

Arriva erkent de problemen. Wanneer deze opgelost zijn, is nog niet duidelijk. Het vervoersbedrijf had eerder te kampen met een groot tekort aan materieel. Daarvoor kreeg Arriva al eens een boete opgelegd van de provincie.

Bron RTV Noord

verbaast me weinig dat de SPURT populair is
wie wil dr nou in een wadsloper als je een spurt kan krijgen
pi_43659456
Ik wil in de wadloper (zolang ze nog rijden), en geen probleem als ze een 1tje in mijn achtertuin zetten
pi_43659579
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:43 schreef Wadloper het volgende:
Ik wil in de wadloper (zolang ze nog rijden), en geen probleem als ze een 1tje in mijn achtertuin zetten
ik me zelf dr ook es lopen denken, zo`n DH-2 zou met wat aanpassingen zo als woning kunnen dienen xD
pi_43662129
Er waren vandaag veel treinenfappers medehobbyisten op Utrecht CS. Volgens mij ben ik herkend trouwens om kawrt over 10 bbij de broodjeszaak
pi_43662736
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Er waren vandaag veel treinenfappers medehobbyisten op Utrecht CS. Volgens mij ben ik herkend trouwens om kawrt over 10 bbij de broodjeszaak
Ddei waar zu oook bierrr verkopuh?

Ik ben ook ff naar het station geweest. Om het nieuwe spoorboekje aan te schaffen Verder geen gefap gezien, eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43662976
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
treinenfappers
pi_43662999
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ddei waar zu oook bierrr verkopuh?

Ik ben ook ff naar het station geweest. Om het nieuwe spoorboekje aan te schaffen Verder geen gefap gezien, eigenlijk.
heel veel vlassnorretjes met nvbs-tassen, en voor het eerst iemadn een treinnummer op zien schrijven toen we met de 4231 op Utrecht CS binnen liepen
pi_43663010
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:40 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ik persoonlijk kijk natuuriijk neer op treinenfappers, als busrukker zijnde
pi_43663060
Was er wat te doen dan? Apart van een paar Herik bakken of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43663188
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Was er wat te doen dan? Apart van een paar Herik bakken of zo?
ik persoonlijk heb 4 gottwald kranen op wagons van Volker Stevin op de foto gezet, en een weg-rail vrachtwagen van hetzelfde bedrijf, maar daar zullen de andere fapperts wel niet op af gekoemn zijn....
pi_43663358
nee, ik kwam voor het spoorboekje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43663427


Deze treinen waren idd er prettig. Ze reden tussen Zwolle-Emmen en v.v. Jammer dat ze er niet meer zijn. Nu die hondekoppen. Dat die nog niet op het kerkhof liggen.
pi_43663448
Maar die stonden vandaag toch niet in Utrecht?!?! Zo'n trein heb ik nog NOOIT op de foto gehad
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43663463
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:57 schreef Crizzz_ het volgende:
[afbeelding]

Deze treinen waren idd er prettig. Ze reden tussen Zwolle-Emmen en v.v. Jammer dat ze er niet meer zijn. Nu die hondekoppen. Dat die nog niet op het kerkhof liggen.
Psssst, bronvermelding als je andermans foto post

in dit geval dus Alex Miedema
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:28:13 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43664365
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar die stonden vandaag toch niet in Utrecht?!?! Zo'n trein heb ik nog NOOIT op de foto gehad
Daarvoor moest je dan ook naar Zwolle (of verder)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:31:21 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43664448
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

heel veel vlassnorretjes met nvbs-tassen
Leuk zeg!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43664589
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Leuk zeg!
heb jij ook een nog nooit geschoren bovenlip?
pi_43665128
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:42 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik persoonlijk kijk natuuriijk neer op treinenfappers, als busrukker zijnde
pi_43665160
Vanmorgen met een calamiteitenmanager van NSR gesproken. Ben nu nog meer gaan kotsen op ProRail.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43665427
En waarom dan?
pi_43665522
Die vertelde verhalen waar mijn broek echt vanaf zakt.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43665723
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:08 schreef vw_caddy het volgende:
Die vertelde verhalen waar mijn broek echt vanaf zakt.
Nou, begin maar hehe

Ik post zo wat foto's van 04-11-06
Eerst ff uploaden
pi_43665771
Lijkt me niet verstandig dat ik daar over ga uitwijden. het was in ieder geval een interessant gesprek.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43665859
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:15 schreef vw_caddy het volgende:
Lijkt me niet verstandig dat ik daar over ga uitwijden. het was in ieder geval een interessant gesprek.
Ah, je wou dus alleen maar even interessant doen?

En je mening op een verhaal van één persoon baseren? Hoor en wederhoor toch?
pi_43666161
hehe, oke

Foto's van 04-11-06
*Let op, zijn niet verkleind, klik voor de grotere versie*


DH1 3119 zijkant

DH1 3103

DH2 3227 en DH2 3220 staan samen onder het emmaviaduct in Groningen

DH2 3218 met een uitgeklapte spiegel (deze stond eerst Geen Dienst op spoor 1b, daarna werd hij naar het emplacement gereden)

GTW 305 'Ubbo Emmius'
pi_43666293
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ah, je wou dus alleen maar even interessant doen?

En je mening op een verhaal van één persoon baseren? Hoor en wederhoor toch?
Dat is het probleem van ProRail: ondoordringbare bunker. Deze manager heeft 20 jaar op de bok gezeten, en is sinds '99 calamiteitenmanager. Die weet er wel wat vanaf.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43666326
Maar je mag toch wel wat erover zeggen? Als je de persoon zelf maar anoniem houdt, dan weet niemand dat hij het verteld heeft

Maar ik ga je niet dwingen om het te vertellen. Je mag het vertellen, maar het hoeft natuurlijk niet
pi_43666614
Hoofdonderwerp was de zware sneeuwval van vorig jaar, dat de communicatie alles behalve goed is. ProRail schuift de hele handel af op het IVW, rijden door een sts terwijl dat sein compleet was dichtgesneeuwd maar ProRail de mcn niet had gewaarschuwd. Schuld ligt bij ProRail, maar ProRail schuift het allemaal maar weer af op IVW. Mcn het bokje (aantekening) maar ProRail geeft niet thuis. In ieder geval verschrikkelijk.

Mijn sollicitatie gaat in ieder geval niet naar ProRail.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43666830
In het weekend staat Gn ook vol met wadlopers he.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43666904
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:35 schreef vw_caddy het volgende:
Hoofdonderwerp was de zware sneeuwval van vorig jaar, dat de communicatie alles behalve goed is. ProRail schuift de hele handel af op het IVW, rijden door een sts terwijl dat sein compleet was dichtgesneeuwd maar ProRail de mcn niet had gewaarschuwd. Schuld ligt bij ProRail, maar ProRail schuift het allemaal maar weer af op IVW. Mcn het bokje (aantekening) maar ProRail geeft niet thuis. In ieder geval verschrikkelijk.

Mijn sollicitatie gaat in ieder geval niet naar ProRail.
ProRail is gewoon de wortel van alle kwaad, maar dat is niet nieuw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43668428
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:41 schreef vw_caddy het volgende:
In het weekend staat Gn ook vol met wadlopers he.
Ja, vind ik niet erg
Alleen is het parkeerterrein gesloten dmv een nieuwe hek, waarmee je alleen dmv een kaart/sleutel in kan...
Dus geen foto's van de zijkant meer
Waarom moeten ze het nou weer verpesten
pi_43668732
Trein van Herik staat in de fik.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43668778
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:20 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja, vind ik niet erg
Alleen is het parkeerterrein gesloten dmv een nieuwe hek, waarmee je alleen dmv een kaart/sleutel in kan...
Dus geen foto's van de zijkant meer
Waarom moeten ze het nou weer verpesten
Ah, ja hekken Ben vandaag op Utrecht ook even om een heen gelopen. Gewoon doen alsof je bij het intereiur hoort, iedereen die je tegen komt binnen de hekken vriendelijk groeten, en zorg er voor dat je camera niet tegen harde objecten stuiterd bij het over het hek klimmen.
pi_43668801
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:27 schreef vw_caddy het volgende:
Trein van Herik staat in de fik.
bron?

En wat is trein van Herik? joreinvandenherik post hier toch al een paar dlen niet meer ?
pi_43668860
Vergeten: OVL
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43668938
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar die stonden vandaag toch niet in Utrecht?!?! Zo'n trein heb ik nog NOOIT op de foto gehad
Mijn post was niet vanwege een beurs of iets dergelijks. Ik zag hem staan in de OP, heb het topic verder niet doorgelezen.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:39:03 #188
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43671354
300-grens? Wat is dat?
pi_43671489
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:39 schreef Erasmo het volgende:
300-grens? Wat is dat?
bij 300 posts gaat op fok een topic automatisch dicht. Als het aan mij lag was dit nog steeds deel 1 geweest, maar zo zit de forumsoftware nu eenmaal niet in elkaar
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:45:28 #190
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43671595
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

bij 300 posts gaat op fok een topic automatisch dicht. Als het aan mij lag was dit nog steeds deel 1 geweest, maar zo zit de forumsoftware nu eenmaal niet in elkaar
Oh ik dacht dat het iets met treinen te maken had Vanwaar maar 300 posts dan?
pi_43671753
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:45 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat het iets met treinen te maken had Vanwaar maar 300 posts dan?
Geen idee.
pi_43671976
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

bron?

En wat is trein van Herik? :o joreinvandenherik post hier toch al een paar dlen niet meer ? :?
1
2
3
4
5
6
7
8
20:51:23 18-11-06 20 G BRAN PRIO 1 OD101 VC901 CP901 LR901 IM901 Vroesenkade ROTTERDAM Tram-,trein-,metrobrand (Middel Brand: ja) (grip: 1) 
611182051231400999      1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode ) 
611182051231400456      1400456 BRW Barendrecht ( Ondersteunend Piket VC ) 
611182051231400455      1400455 BRW Barendrecht ( Bemanning VC ) 
611182051231400406      1400406 BRW Rotterdam-Zuid ( Ondersteunend Piket VC ) 
611182051231400405      1400405 BRW Rotterdam-Zuid ( Bemanning VC ) 
611182051231400100      1400100 BRW Waterweg ( Officier van Dienst ) 
611182051231400100      1400100 BRW Waterweg ( Officier van Dienst ) 


1
2
3
Defecte trein Rotterdam Centraal - Rotterdam Noord
Tussen Rotterdam en Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door een defecte trein rijden er tussen Rotterdam en Rotterdam Alexander geen treinen.
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_43672019
Ontruiming trein na brand in wagon
Een brand in een particuliere trein bij de Vroesenkade in Rotterdam-Blijdorp heeft zaterdagavond voor problemen gezorgd op het spoor.

De trein van Herik Rail met aan boord ruim honderd feestgangers moest worden ontruimd.
Het vuur begon in het dak van de voorste wagon. Op last van de brandweer werd de stroom van de leidingen gehaald. Daardoor ontstonden vertragingen tussen Rotterdam en Utrecht.
Ook een trein met onder meer Feyenoordsupporters kon niet meer verder. Alle reizigers zijn uit de treinen van het talud geleid. Van daar zijn ze met bussen naar het Centraal Station in Rotterdam gebracht.

Bron: www.rijnmond.nl
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:20:07 #194
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43672589
Kreeg laatst een soort van kaartje op credit-card formaat waarop alle vertrektijden stonden op alle stations van de lijn Den Helder - Nijmegen, ideaal! Weet iemand of ze dat voor nog meer trajecten hebben?
pi_43672610
Een aantal foto´s van dit incident zijn te vinden op deze site

[ Bericht 23% gewijzigd door biertapper op 18-11-2006 23:28:53 ]
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_43672734
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:20 schreef Erasmo het volgende:
Kreeg laatst een soort van kaartje op credit-card formaat waarop alle vertrektijden stonden op alle stations van de lijn Den Helder - Nijmegen, ideaal! Weet iemand of ze dat voor nog meer trajecten hebben?
Klik
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 19 november 2006 @ 08:41:11 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43678130
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:36 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

heb jij ook een nog nooit geschoren bovenlip?
Ik ben 28, ik geloof dat ik dan een goede walrus-imitatie zou doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43679223
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:28 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Klik
en per station? hebben ze dat toevallig ook?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_43679237
Alleen van de grote stations:

Klik

Op deze kaartjes staan ook een aantal andere kleinere stations die aansluiten op eindstation.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43679312
thanks
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')